Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:16:
Ik zie op 5.1.1 inderdaad de hotspot maar zodra ik mijn wifi-wachtwoord heb ingevoerd duurt het 2+ min en dan krijg ik een foutmelding op de MBP over een timeout.
Windkracht13 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:03:
Vage bedoeling dan, dus jij ziet wel je hotspot, maar kan m dus niet koppelen...
Ik zie 'm nog niet eens in mijn lijst staan.
Ik bedenk me zojuist, dat stock 5.02 wel werkte, hierna heb ik de 5.1.1 rom custom erop gezet, en het werkte niet meer.

Maar waarom werkt het dan wel bij dafmay vraag ik me af ???

Foutje bedankt Samsung...
Zeker vreemd. Wat mij nog bevreemd is dat ik geen wachtwoord hoefde in te voeren. Ik kon met mijn MBP gewoon het S6 wifi/hotspot netwerk kiezen en de verbinding werd meteen opgezet...dus zonder wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 22:46
Arno90 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:43:

1. Ik heb met TWRP een backup gemaakt, die neemt 7gb in beslag |:( kan ik dit ook kopiëren naar de computer? Of moet ik hier wat speciaals voor doen?

2. heb alleen nog een UK toetsenbord, is het mogelijk om via de aroma installer de Nederlandse voorspelling er weer in te zetten? Zoja, welk pakket ben ik dan nodig?
Heb jij toevallig nog antwoord gekregen op deze vragen of een antwoord gevonden? Hoe flash je de aroma rom vervolgens?

[ Voor 12% gewijzigd door lubbertkramer op 29-07-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Arno90 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:44:
Enige waar ik tegen aan loop op 2.0 odexed is dat het toestel crasht op instellingen > achtergrond. Ik zag dat er een fix voor moet zijn? Iemand daar een link van?
Ik draai welliswaar de deodexed rom, maar ik denk dat voor beide roms het vinkje aangezet moet worden in de add-on (theme manager en/of samsung wallpaper picker). Heb je dit ook gedaan?
Windkracht13 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:41:
Grrrrrrr, wat zou de oorzaak dan kunnen wezen...?

Op mijn Mac Pro werkt het dus helaas dus niet.

Zou ik iets moeten installeren via de aroma?

Maar in ieder geval voor het testen Dafmay!!!
Kan het zijn dat je de optie: "toegestane apparaten verbindën" aan hebt staan? Mogelijk dat je hotspot anders hidden is?
dafmay schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:28:
Zeker vreemd. Wat mij nog bevreemd is dat ik geen wachtwoord hoefde in te voeren. Ik kon met mijn MBP gewoon het S6 wifi/hotspot netwerk kiezen en de verbinding werd meteen opgezet...dus zonder wachtwoord.
Wel een beveiliging ingesteld dan ? :P

Bij mij werkt het naar behoren. Ik heb al tientalle mb's verzonden via me hotspot.
Ik krijg het alleen niet werkend via tethering(?), via usb dus ipv via wifi

[ Voor 6% gewijzigd door Zygivt op 29-07-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zygivt schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:01:
[...]

Wel een beveiliging ingesteld dan ? :P
Ah ik zie nu pas dat je meer instellingen hebt w.o. beveiliging (is voor het eerst dat ik hotspot gebruik). Stond inderdaad uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:53:
[...]

Heb jij toevallig nog antwoord gekregen op deze vragen of een antwoord gevonden? Hoe flash je de aroma rom vervolgens?
Backup verplaatsen naar PC moet prima kunnen. Connecten met je USB-kabel en dan in de TWRP backup map zou je backup moeten staan. Die kun je kopiëren naar je PC. Als dat, vanwege permissies, niet werkt kun je ook een pull via ADB uitvoeren. Even op Youtube kijken hoe je dat doet. Vergeet uiteraard dan niet je backup terug te plaatsen voordat je gaat flashen of andere spannende dingen gaat doen. Al moet je het wel heel erg verpesten om niet meer via ADB bij je S6 te kunnen komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Aghanim op 29-07-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 20:26
@Zygivt, heb ik volgens mij al gedaan! Ga dit vanavond nog eens proberen.

@xenergy, ik zal het vanavond proberen!

@Lubbert, je flasht de Aroma op dezelfde manier als de customrom. Je komt vervolgens in een menu waar je kan kiezen welke apps je erop wil hebben. Mocht je iets vergeten kun je het altijd achteraf weer doen.

[ Voor 47% gewijzigd door Arno90 op 29-07-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Een andere vraag, nu ik de rom van Edgarf draai is het dan mogelijk terug te gaan naar de PHN 5.1.1 gewoon door middel van het opnieuw flashen via ODIN (AP)? Ik ga vrijdag met vakantie en mocht ik nog tegen problemen aanlopen liever even terug en dan bij thuiskomst verder spelen (uiteraard blijft de Knox trigger dan bestaan maar kan desondanks deze trigger gewoon de stock PHN er weer op? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:59:
Een andere vraag, nu ik de rom van Edgarf draai is het dan mogelijk terug te gaan naar de PHN 5.1.1 gewoon door middel van het opnieuw flashen via ODIN (AP)? Ik ga vrijdag met vakantie en mocht ik nog tegen problemen aanlopen liever even terug en dan bij thuiskomst verder spelen (uiteraard blijft de Knox trigger dan bestaan maar kan desondanks deze trigger gewoon de stock PHN er weer op? )
Yes geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Hoop het niet nodig te hebben,vanavond even stoeien met de aroma rom en dan hopelijk zo vrijdag op pad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:32:
[...]

Hoop het niet nodig te hebben,vanavond even stoeien met de aroma rom en dan hopelijk zo vrijdag op pad :)
Maar ik kan je vertellen dat je echt niet terug hoeft tegaan naar stock, ik ben met de Edgarf rom ook al in het buitenland geweest no problems at all :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:33
Goedemiddag,

Ik kom net een beetje rondneuzen en heb met succes de edgarf rom draaien.
Nu heb ik even een vraagje mijn Samsung Galaxy s6 edge is de G925F-XXU1AOE.
Moet ik dan deze bootloader en Modem downloaden en via odin erop zetten?
5.0.1 Bootloader: G925F-XXU1AOE3?

of kan ik hem ook flashen met:
Odin Bootloader/Modem Packages:

UPDATE: (28-JUN-2015)

5.1.1 Bootloader: G925F-XXU2BOFJ
DOWNLOAD

5.1.1 Modem: G925F0XXU2BOFJ
DOWNLOAD

Ik heb hem nu geflashed met 5.0.1 bootloader en Modem.
Wat is het verschil tussen deze 2?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
Zygivt schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:01:
[...]

Ik draai welliswaar de deodexed rom, maar ik denk dat voor beide roms het vinkje aangezet moet worden in de add-on (theme manager en/of samsung wallpaper picker). Heb je dit ook gedaan?
Samsung wallpaper picker geinstalleerd en het werkt! _/-\o_ dankjewel! Nu draait de rom van Edgarf probleemloos bij mij _/-\o_ en zit nu nog op 71% accu na een dag de telefoon redelijk intensief te hebben gebruikt! super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arno90 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:37:
[...]

Samsung wallpaper picker geinstalleerd en het werkt! _/-\o_ dankjewel! Nu draait de rom van Edgarf probleemloos bij mij _/-\o_ en zit nu nog op 71% accu na een dag de telefoon redelijk intensief te hebben gebruikt! super.
Very nice indeed! :)

ps told ya ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
dafmay schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:39:
[...]

Very nice indeed! :)

ps told ya ;)
Heel erg blij dat ik de overstap heb gemaakt! Vooral de addblocker en dat er geen bloatware op staat, dat zorgt ervoor dat de S6 echt tot z'n recht komt. Wel bijzonder dat één developer (Edgarf) een betere rom kan maken dan Samsung zelf! Diep respect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arno90 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:41:
[...]

Heel erg blij dat ik de overstap heb gemaakt! Vooral de addblocker en dat er geen bloatware op staat, dat zorgt ervoor dat de S6 echt tot z'n recht komt. Wel bijzonder dat één developer (Edgarf) een betere rom kan maken dan Samsung zelf! Diep respect.
Indeed! Ik sta er ook iedere keer van te kijken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Top Tip of The Day ;)

Gisteren heeft cjensen25 op XDA (in het draadje van Edgarf deodexed v2.1 5.1.1 rom) getracht iets in elkaar te knutselen (obv handleiding tdunham) om de hinderlijke 'wake on charge' melding te disablen en dat is hem gelukt. Vervolgens heeft mentalmuso er een twrp flashable zip van gemaakt, zie hier :

http://forum.xda-develope...hp?p=62087244&postcount=1

Werkt perfect...erg handig en fijn. Nu nooit meer het scherm aan en een melding als je gaat opladen. Het zou ook nog de hinderlijke bug van wireless charging kunnen oplossen waarbij ie steeds een geluidje geeft en het scherm aan gaat. Dat moet nog blijken...

Oh en zoals altijd...maak eerst een twrp backup voordat je aan de slag gaat ;)

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 29-07-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
Wat mij nu opvalt is het accuverbruik van de standaard email app. Op de stock firmware gebruikte deze in een halve dag 40% accu.. nu op de custom rom 15% in een dag. Ik gebruik een hotmail account die elke 15 min mail ophaalt, een exchange die op push staat en een gmail die 1x per dag opgehaald wordt.

Is dit normaal? Of gebruiken jullie een andere mail app? ( op de iphone stonden ze alle drie op push en gebruikte dit nooit zoveel accu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er grote verschillen tussen de odexed en deodexed variant van de rom van edgarf? Ik heb eigenlijk zonder echt na te denken de deodexed variant gekozen doordat ik daar het meest over las in dit topic, maar is de odexed variant echt een stukje beter? (sneller/zuiniger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren mijn 3e S6 binnen gekregen, helaas wederom met wat speling op de home button. Aangezien ik na een week met een iPhone 3GS met oude batterij wel klaar was met klooien heb ik besloten het toestel te houden. De kans dat ik, na 3x, alsnog een S6 zonder speling ga krijgen lijkt me minimaal.

Daarom gisterenavond maar direct de odexed ROM geflasht. Werkt tot heden prima, erg snel en geen bloatware. Heerlijk om niet meer van die reclame notificaties van Onedrive etc. te krijgen! Heb direct de Unikernel v5 geflasht en het toestel ingesteld. Top werk Edgarf!

Tot heden geen problemen opgemerkt, al gaat de batterij wel hard maar dat kan ook zijn vanwege al het installeren en instellen dus dat moet ik nog even goed bekijken.

(had met mezelf afgesproken de S6 stock te houden voor de verandering omdat ik normaal meer aan het flashen en spelen was dan dat ik de telefoon gebruikte, weer niet gelukt :+ )
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:46:
Zijn er grote verschillen tussen de odexed en deodexed variant van de rom van edgarf? Ik heb eigenlijk zonder echt na te denken de deodexed variant gekozen doordat ik daar het meest over las in dit topic, maar is de odexed variant echt een stukje beter? (sneller/zuiniger)
Van wat ik gelezen heb is de deodexed uitgebreid met mods/features. Iets wat niet kan bij de odexed omdat je geen originele files aanpast. Deze mods/features staan in het deodexed topic op XDA benoemd.

[ Voor 24% gewijzigd door Aghanim op 30-07-2015 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DogEatsDog
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:44
Kan aan mij liggen maar YouTube crasht meteen als hij geopend wordt met V6. Ook na re-install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DogEatsDog schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:17:
[...]

Kan aan mij liggen maar YouTube crasht meteen als hij geopend wordt met V6. Ook na re-install.
Ligt aan jou :) Hier geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is de roadmap voor de odexed versie van de ROM? Staat daar ook een update voor gepland? De Aroma add-on voor de deodexed is onlangs geüpdatet, de odexed niet. Zit nu op de odexed maar als de focus van Edgarf op deodexed komt te liggen dan switch ik liever.

Flashen jullie trouwens een rom update over de bestaande of altijd wipe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:55:
Wat is de roadmap voor de odexed versie van de ROM? Staat daar ook een update voor gepland? De Aroma add-on voor de deodexed is onlangs geüpdatet, de odexed niet. Zit nu op de odexed maar als de focus van Edgarf op deodexed komt te liggen dan switch ik liever.

Flashen jullie trouwens een rom update over de bestaande of altijd wipe?
Ik zelf doe altijd full wipe, dan weet je zeker dat alles schoon is, en de rom goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PredNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-03-2024

PredNL

Help!

DogEatsDog schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:17:
[...]

Dalvik Cache en Cache in TWRP gewiped al geprobeerd?

Werkt bij mij trouwens ook uitstekend! 8)

Asus N551JK-CN157H

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:57:
[...]

Ik zelf doe altijd full wipe, dan weet je zeker dat alles schoon is, en de rom goed werkt.
Dat betekent dus wel dat je eens per periode je toestel compleet opnieuw in moet stellen? Of zet je via Google, Samsung of een andere app je userdata/settings terug na de flash? Volgens mij kan het wel prima zonder wipe, tenzij je van ROM switcht (dus echt een andere maker) of een major upgrade (4.4 naar 5.0) flasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:47:
[...]

Dat betekent dus wel dat je eens per periode je toestel compleet opnieuw in moet stellen? Of zet je via Google, Samsung of een andere app je userdata/settings terug na de flash? Volgens mij kan het wel prima zonder wipe, tenzij je van ROM switcht (dus echt een andere maker) of een major upgrade (4.4 naar 5.0) flasht.
nee hoor dat is niet nodig, maar ik vindt het voor mezelf prettig als ik een nieuwe firmware download dat alles weer clean is. Ik maak wel een backup met Titanium backup. Maar alleen de apps geen systeemdata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 17:48

Tammesp

Next is now

Oeh, perfect nieuws dit :) Flahs nu de nieuwe Kernel erop.

Wat is er verandert in versie 2.2?

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:02

H.Boss

Hugo Boss

Even een vraag? Ik draai nu de UniBase Kernel. Is de Unikernel V6 beter?

Ik kan helaas nergens een vergelijking vinden.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
H.Boss schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:38:
Even een vraag? Ik draai nu de UniBase Kernel. Is de Unikernel V6 beter?

Ik kan helaas nergens een vergelijking vinden.
UniBase is volledig stock (alleen dan met auto-root & unified voor alle S6 & S6 Edge modellen)

De UniKernel is geoptimaliseerde (custom) kernel, deze loopt een heel stuk smoother dan de UniBase kernel, maar heeft wel een iets mindere batterij performance... (al is dit wel sterk verbeterd met v6 van de UniKernel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Edgar...Dank voor de nieuwe rom test links, ben het zaakje al aan het flashen 8)

Ik meld mij zsm met bevindingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
@dafmay Geen probleem! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hetzelfde voor mij dank, ik ga hem ook zo snel mogelijk testen. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:45

WoutF

Hoofdredacteur
Nog noemenswaardige wijzigingen tegengekomen in die XXU2BOGB-update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WoutF schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:15:
[...]

Nog noemenswaardige wijzigingen tegengekomen in die XXU2BOGB-update?
Nope...alles loopt perfect en zeer soepel tot nu toe (eigenlijk zoals alle voorgaande keren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Edgar: heb je een beeld bij de planning voor een ROM update voor de odexed versie? Huidige versie draait overigens top maar ben benieuwd of je beide versies blijft updaten of de focus op een van beide gaat leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Niet in het bijzonder Wout, de nieuwe firmware voelt iets soepeler aan denk ik, en verbruikt misschien max. 3-5% minder RAM dan de voorgaande firmwares. Maar geen visuele veranderingen of zo in de nieuwe firmware te vinden.

Wel heeft Samsung een CSC tweak toegepast in de nieuwe firmware, dat de Smart Manager automatisch de apps een reboot geeft (het RAM leeg gooit) in de achtergrond eens in de zoveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Aghanim schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:35:
@Edgar: heb je een beeld bij de planning voor een ROM update voor de odexed versie? Huidige versie draait overigens top maar ben benieuwd of je beide versies blijft updaten of de focus op een van beide gaat leggen?
Ik zal de Odexed versie van mijn ROM updaten na de release van de Deodexed v.2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:45

WoutF

Hoofdredacteur
edgarf28 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:35:
Niet in het bijzonder Wout, de nieuwe firmware voelt iets soepeler aan denk ik, en verbruikt misschien max. 3-5% minder RAM dan de voorgaande firmwares. Maar geen visuele veranderingen of zo in de nieuwe firmware te vinden.

Wel heeft Samsung een CSC tweak toegepast in de nieuwe firmware, dat de Smart Manager automatisch de apps een reboot geeft (het RAM leeg gooit) in de achtergrond eens in de zoveel tijd.
Ik bedoelde ook meer onder de motorkap op het gebied van memorymanagement. Sprak vandaag iemand met een Nexus 6 en die liet zien hoe Android zelf ongeveer 700MB aan ram opsnoepte, versus 1,4GB op mijn S6. Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruurd31
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 20:31
Na al die enthousiast verhalen lijkt het mij ook leuk om een andere ROM op mijn s6 te zetten, alleen lijkt het allemaal zo ingewikkeld. Is het echt zo gemakkelijk als omschreven bij 'how to install'?

[ Voor 19% gewijzigd door Ruurd31 op 30-07-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is vrij eenvoudig, je moet alleen goed lezen en zorgen dat je alles volgens het stappenplan doet. Ik vermoed dat er ongeveer 5000 guides en tutorials te vinden zijn, de aanpak is over het algemeen namelijk hetzelfde per merk. Als je de beschrijving van Arno in dit topic leest en op zijn tutorial links klikt dan is goed te doen :)

@ Edgar: bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruurd31
Aghanim schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:43:
Het is vrij eenvoudig, je moet alleen goed lezen en zorgen dat je alles volgens het stappenplan doet. Ik vermoed dat er ongeveer 5000 guides en tutorials te vinden zijn, de aanpak is over het algemeen namelijk hetzelfde per merk. Als je de beschrijving van Arno in dit topic leest en op zijn tutorial links klikt dan is goed te doen :)

@ Edgar: bedankt voor de reactie!
Bedankt! :) Ik zal er eens in duiken en kijken of ik alles kan vinden van oa Arno, want het zou prettig zijn als dat het gemakkelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruurd31 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:50:
[...]

Bedankt! :) Ik zal er eens in duiken en kijken of ik alles kan vinden van oa Arno, want het zou prettig zijn als dat het gemakkelijk maakt.
En anders zijn er genoeg mensen hier die je op weg kunnen helpen succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedrogist
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:50
Ook hier de test versie van 2.2 met v6 unikernel die weer perfect draait. Memory is inderdaad beter. Baterij in stand-by, perfect 3% afgelopen nacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:33
Ben benieuwd naar 2.2
is er al een ETA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruurd31
pappaleone schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:10:
[...]

En anders zijn er genoeg mensen hier die je op weg kunnen helpen succes :)
Doordat ik nu nog Android 5.0.2 draai, moet ik bij deze pagina (stukje G920F) de 5.0.2 bestanden downloaden? http://forum.xda-develope...hp?p=60112855&postcount=3 Dan haal ik die binnen. Het stappenplan daarbij is voor zover het lijkt, duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

@x360junkie,

Waarschijnlijk dit weekend, van mij mag het ook eerder d:)b

Hopelijk lost het mijn Hotspot "probleem" op.

[ Voor 35% gewijzigd door Windkracht13 op 31-07-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruurd31 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:18:
[...]

Doordat ik nu nog Android 5.0.2 draai, moet ik bij deze pagina (stukje G920F) de 5.0.2 bestanden downloaden? http://forum.xda-develope...hp?p=60112855&postcount=3 Dan haal ik die binnen. Het stappenplan daarbij is voor zover het lijkt, duidelijk.
Persoonlijk zou ik via Sammobile de officiële 5.1.1 downloaden en die eerst flashen, dan hoef je zelf niet met bootloaders en radio's aan de haal want dat zit in die 5.1.1 update van Sammobile. Kan overigens prima op jouw manier, is ook sneller.
Windkracht13 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:19:
@x360junkie,

Waarschijnlijk dit weekend, van mij mag het ook eerder d:)b

Hopelijk lost het mijn Hotspot "probleem" op.
Mijn hotspot werkt sinds ik op de rom van Edgarf zit prima. Deed het juist op de stock 5.1.1 niet met mijn Macbook Pro.

[ Voor 22% gewijzigd door Aghanim op 31-07-2015 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruurd31 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:18:
[...]

Sorry dat ik zo laat reageer maar XeNeRgY was me al voor :) .
Inderdaad wat hij zegt klopt helemaal, zo zou ik het ook doen, dit is de meest eenvoudige manier.
Dan hoef je niet te klooien met kernels en bootloaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dedrogist schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:41:
Ook hier de test versie van 2.2 met v6 unikernel die weer perfect draait. Memory is inderdaad beter. Baterij in stand-by, perfect 3% afgelopen nacht...
Hier dezelfde resultaten met de testversie ROM_v2.2_RC1_XXU2BOGB.
Loopt als een zonnetje met de laatste Unikernel. :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 08:38

CWH

Even een snel vraagje: als je een volgende keer de Aroma Add-on flasht om nog iets extra's te kiezen, moet je dan zaken die je de eerste keer hebt aangevinkt opnieuw selecteren. Ik heb het nu wel gedaan, hoewel ik vermoed van niet, maar omdat je niet kunt zien dat het al een keer geselecteerd is, vroeg ik me dat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Nee dat is niet nodig CWH, de dingen die je de vorige keer hebt geselecteerd blijven gewoon geinstalleerd staan, ook al selecteer je ze niet weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 08:38

CWH

Dacht ook al eigenlijk van niet maar dan weet ik het nu zeker.
Bedankt voor de snelle reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Edgar, ik heb een vraag over iets wat mij opvalt sinds ik (vermoedelijk) jouw rom gebruik:

Bij mijn Samsung keyboard (material design thema) zie ik bij iedere letter in het klein erboven welk symbool er achter deze letter zit. Ik vermoed dat ik deze symbolen niet continu zag op de stock rom, maar ben niet helemaal zeker. Heb jij daar een beeld bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
@XeNeRgY dat klopt, dat is de 'secondary symbols mod' die (optioneel) in mijn ROM zit.

Als je de ROM installeert dan heb je de optie 'Add Secondary Symbols to the Samsung Keyboard' die standaard aan gevinkt staat, als je deze uit vinkt dan heb je de kleine symbolen niet op elke toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt. Ik zal deze, bij een update van je rom, uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

edgarf28 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:42:
[...]

UniBase is volledig stock (alleen dan met auto-root & unified voor alle S6 & S6 Edge modellen)

De UniKernel is geoptimaliseerde (custom) kernel, deze loopt een heel stuk smoother dan de UniBase kernel, maar heeft wel een iets mindere batterij performance... (al is dit wel sterk verbeterd met v6 van de UniKernel)
Dank voor de uitleg Edgarf28!

Ik heb nu de topic doorgespit op XDA van de kernel. Inmiddels bij V6.0001.
Alleen wat ik zo lees is dat de performance goed is, maar de battery life erg slecht.

Ik heb nu met de UniBase kernel echt uitstekende battery life. En gebruik de telefoon aardig veel. Maar is niet leeg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De vraag is ook wat is 'goed' en wat is 'slecht' en ook dat varieert natuurlijk per persoon. Op mijn Galaxy Nexus heb ik denk ik zo'n 100 verschillende kernels geflasht waarvan sommigen extreme goede batterij performance hadden en anderen extreem slechte. Wat was het verschil in de praktijk? In elk geval niet dat ik met de ene kernel 0,5 dag haalde en met de andere 2 dagen. Laat het verschil 10%-15% zijn tussen UniBase en UniKernel, maakt dat voor jou in de praktijk uit? Zo ja, dan moet je de UniBase nemen, zo nee dan biedt UniKernel voordelen.

Persoonlijk laad ik mijn telefoon altijd 's avonds op en ben ik een 'medium' gebruiker. Dus of ik nu met 40% of 30% de dag eindig is voor mij niet relevant.

Bovendien vind ik het altijd erg knap dat mensen (vaak na 1 dag :9 ) al kunnen melden dat batterij performance beter/slechter is dan met een andere versie/kernel. Tenzij er ineens een drain in zit.

[ Voor 12% gewijzigd door Aghanim op 01-08-2015 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb vandaag ook een SGS6 ontvangen en probeer deze ook te rooten middels de Odin methode. Alles lijkt te lukken, maar uiteindelijk stokt het op het moment dat de file naar NAND weggeschreven wordt. Ik begrijp er helemaal niks van, wat ik ook probeer, niks werkt, zie ik iets over het hoofd? Ik heb de G920FXXU2BOFJ stock ROM er momenteel op staan, Android 5.1.1 dus. De tutorials die ik vind (ook voor deze ROM) zeggen logischerwijs allemaal hetzelfde, maar niks werkt, van verschillende versies van Odin als diverse downloads van CF Auto Root etcetera. Iemand van jullie een idee wat ik over het hoofd zie? Ik zie in de Download mode van de SGS6 wel staan dat Secure Download enabled is. Ik heb geen idee hoe ik dat moet uitschakelen.

EDIT: Het lukt zelfs niet om een andere (Android 5.1.1) factory ROM te installeren? :?

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 01-08-2015 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
CptChaos schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:21:
Ik heb vandaag ook een SGS6 ontvangen en probeer deze ook te rooten middels de Odin methode. Alles lijkt te lukken, maar uiteindelijk stokt het op het moment dat de file naar NAND weggeschreven wordt. Ik begrijp er helemaal niks van, wat ik ook probeer, niks werkt, zie ik iets over het hoofd? Ik heb de G920FXXU2BOFJ stock ROM er momenteel op staan, Android 5.1.1 dus. De tutorials die ik vind (ook voor deze ROM) zeggen logischerwijs allemaal hetzelfde, maar niks werkt, van verschillende versies van Odin als diverse downloads van CF Auto Root etcetera. Iemand van jullie een idee wat ik over het hoofd zie? Ik zie in de Download mode van de SGS6 wel staan dat Secure Download enabled is. Ik heb geen idee hoe ik dat moet uitschakelen.

EDIT: Het lukt zelfs niet om een andere (Android 5.1.1) factory ROM te installeren? :?
Ik weet niet of dit het is maar je kan het proberen: op je toestel bij de instellingen > schermvergrendeling en beveiliging > zoek mijn mobiel > heractiveringsvergrendeling uitzetten

Een aantal pagina's terug heb ik nog een handleiding geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Arno90 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:17:
[...]

Ik weet niet of dit het is maar je kan het proberen: op je toestel bij de instellingen > schermvergrendeling en beveiliging > zoek mijn mobiel > heractiveringsvergrendeling uitzetten

Een aantal pagina's terug heb ik nog een handleiding geplaatst.
Ik had die aan staan, zojuist uitgeschakeld, maar dat heeft niet mogen baten, flashen lukt nog niet of althans de CF Auto Root nog niet.

EDIT:
Stock ROM van Sammobile lukt ook niet. Secure Download staat nog wel op enabled, maakt dat wat uit? Kan nergens ook niets vinden over het disablen ervan.

EDIT:
Net ook de aangepaste bootloader van Edgarf geprobeerd, maar lukt ook niet te installeren, met diverse versies van Odin.

Voor wat het waard is: ik gebruik de meegeleverde USB-kabel.

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 02-08-2015 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CptChaos schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:57:
[...]
Ik had die aan staan, zojuist uitgeschakeld, maar dat heeft niet mogen baten, flashen lukt nog niet of althans de CF Auto Root nog niet.

EDIT:
Stock ROM van Sammobile lukt ook niet. Secure Download staat nog wel op enabled, maakt dat wat uit? Kan nergens ook niets vinden over het disablen ervan.

EDIT:
Net ook de aangepaste bootloader van Edgarf geprobeerd, maar lukt ook niet te installeren, met diverse versies van Odin.
Hoi eerst even een vraagje, heb je het toestel van Bel simpel? Toen je hem voor het eerst opstarte had je toen Nedelands of?? Waarom vraag ik dit? Mijn toestel heeft hetzelfde probleem, zoals ik zie aan je firmware heb je een Roemeense firmware op je toestel.Mij lukte het ook niet om een andere rom op het toestel te zetten elke keer Fail aan het einde. Ik kon de telefoon wel telkens herstellen via Smartswitch van Samsung. Nu maakt het voor mij niet uit daar de Roemeense rom ook engels en nederlandse taal heeft..Dan over jou vraag het rooten, Er was tot kort geen root voor het toestel, maar als je de rom van Edgarf download zit root al in, dus dat is opgelost. Wat ik je nu kan adviseren is als volgt, uitgaande dat je op 5.1.1 zit.download de rom en aroma van Edgarf zet deze in de root van je telefoon. Flash met Odin versie V3.10.6 (dit is de juiste versie) TWRP 2.8.7.1 (let op geen andere versie) opje telefoon.Als je dit hebt gedaan kun je via TWRP de rom en aroma install op je telefoon flashen.Vertrouw je het niet ga dan even naar de XDA site VanEdgarf daar staat ook precies uitgelegd hoe het een en ander in zijn werk gaat.succes :) Ps als je al op 5.1.1 zit hoef je natuurlijk niet de bootloader te flashen, deze was alleen bedoeld als je nog op 5,02 zat. Maar de laatste roms op de nieuwe toestellen hebben al een update gehad naar 5.1.1

[ Voor 5% gewijzigd door pappaleone op 02-08-2015 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pappaleone schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 01:41:
[...]

Hoi eerst even een vraagje, heb je het toestel van Bel simpel? Toen je hem voor het eerst opstarte had je toen Nedelands of?? Waarom vraag ik dit? Mijn toestel heeft hetzelfde probleem, zoals ik zie aan je firmware heb je een Roemeense firmware op je toestel.Mij lukte het ook niet om een andere rom op het toestel te zetten elke keer Fail aan het einde. Ik kon de telefoon wel telkens herstellen via Smartswitch van Samsung. Nu maakt het voor mij niet uit daar de Roemeense rom ook engels en nederlandse taal heeft..Dan over jou vraag het rooten, Er was tot kort geen root voor het toestel, maar als je de rom van Edgarf download zit root al in, dus dat is opgelost. Wat ik je nu kan adviseren is als volgt, uitgaande dat je op 5.1.1 zit.download de rom en aroma van Edgarf zet deze in de root van je telefoon. Flash met Odin versie V3.10.6 (dit is de juiste versie) TWRP 2.8.7.1 (let op geen andere versie) opje telefoon.Als je dit hebt gedaan kun je via TWRP de rom en aroma install op je telefoon flashen.Vertrouw je het niet ga dan even naar de XDA site VanEdgarf daar staat ook precies uitgelegd hoe het een en ander in zijn werk gaat.succes :) Ps als je al op 5.1.1 zit hoef je natuurlijk niet de bootloader te flashen, deze was alleen bedoeld als je nog op 5,02 zat. Maar de laatste roms op de nieuwe toestellen hebben al een update gehad naar 5.1.1
De talen die in Android zitten komen vanuit AOSP al, daar kan een Samsung of wie dan ook niets aan veranderen, zover ik weet. Mijn telefoon komt bij Coolblue vandaan. Ik heb diverse versies van Odin geprobeerd, ook 3.10.6 en daarmee krijg ik ook TWRP 2.8.7.1 niet op mijn telefoon geïnstalleerd.

EDIT:
Bingo, TWRP staat erop, ik moest nog enkel even de TWRP 2.8.7.1 tar hebben. :)

Ben trouwens weer back at square 1. De ROM die ik wilde installeren (AllianceROM) werkt geloof ik nog niet zo goed op een G920F.

[ Voor 77% gewijzigd door CH4OS op 02-08-2015 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CptChaos schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 01:57:
[...]
De talen die in Android zitten komen vanuit AOSP al, daar kan een Samsung of wie dan ook niets aan veranderen, zover ik weet. Mijn telefoon komt bij Coolblue vandaan. Ik heb diverse versies van Odin geprobeerd, ook 3.10.6 en daarmee krijg ik ook TWRP 2.8.7.1 niet op mijn telefoon geïnstalleerd.

EDIT:

Ben trouwens weer back at square 1. De ROM die ik wilde installeren (AllianceROM) werkt geloof ik nog niet zo goed op een G920F.
Er schijnen meerdere toestellen te zijn van CoolBlue die een niet-NL rom bevatten. Ik kan dat niet meer controleren omdat ik de Rom van Edgar draai. Als je nog op stock zit dan kun je eens kijken bij je dialer met *#1234# en als het goed is moet er dan 920FPHN staan bij CSC voor een NL-toestel.

Overigens werkte bij mij de meegeleverde kabel niet goed met Odin. Toen de USB-kabel van een Galaxy Nexus gepakt en daar werkte het prima mee. Zal er wel mee te maken hebben dat ik daarmee meer gelachen dan gebeld heb :9

Je kan natuurlijk ook de rom van Edgar proberen, die werkt hier uitstekend.

[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 02-08-2015 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CptChaos schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 01:57:
[...]

EDIT:

Alliance moet gewoon werken, heb hem al op mijn telefoon gehad, en geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aghanim schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 09:00:
[...]

Er schijnen meerdere toestellen te zijn van CoolBlue die een niet-NL rom bevatten. Ik kan dat niet meer controleren omdat ik de Rom van Edgar draai. Als je nog op stock zit dan kun je eens kijken bij je dialer met *#1234# en als het goed is moet er dan 920FPHN staan bij CSC voor een NL-toestel.

Overigens werkte bij mij de meegeleverde kabel niet goed met Odin. Toen de USB-kabel van een Galaxy Nexus gepakt en daar werkte het prima mee. Zal er wel mee te maken hebben dat ik daarmee meer gelachen dan gebeld heb :9

Je kan natuurlijk ook de rom van Edgar proberen, die werkt hier uitstekend.
Ik heb uiteindelijk een stock ROM via internet gedownload om mijn telefoon weer werkende te krijgen. De USSD-code die je me gaf werkt op mijn dialer helaas niet of ik doe weer is wat verkeerd (Ik heb de telefoon app geprobeerd).
pappaleone schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:07:
[...]

Alliance moet gewoon werken, heb hem al op mijn telefoon gehad, en geen problemen ondervonden.
Bij mij bleef hij op het Samsung logo hangen en ging niet verder naar het bootlogo.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 02-08-2015 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CptChaos schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:28:
[...]
Ik heb uiteindelijk een stock ROM via internet gedownload om mijn telefoon weer werkende te krijgen. De USSD-code die je me gaf werkt op mijn dialer helaas niet of ik doe weer is wat verkeerd (Ik heb de telefoon app geprobeerd).
[...]
Bij mij bleef hij op het Samsung logo hangen en ging niet verder naar het bootlogo.
Het kan zijn dat je nog geen 5.1.1 bootloader had geflasht en dat daardoor de Alliance rom niet werkte. Was bij mijn HTC One ook zo omdat er een verschil zit tussen 5.0 en 5.1 en je daardoor de juiste bootloader moet flashen voor je rom. Laat anders nog even weten wat je precies wilt bereiken, dan kunnen we je daarmee helpen.

Bij mij werkt de *#1234# code gewoon. Als je een rom update wilt doen via Sammobile dan moet je volgens mij een rom nemen die overeen komt met je toestel code zoals bij die 1234 code wordt gegeven. Ik vermoed dat dit dezelfde code geeft als die je bij instellingen - toestel info - baseband versie vindt.

Anyway, als je een custom rom wilt flashen moet je even naar de guide van Arno90 zoeken die hier 2-3 pagina's terug gepost is, daarmee moet het sowieso lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aghanim schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:59:

Het kan zijn dat je nog geen 5.1.1 bootloader had geflasht en dat daardoor de Alliance rom niet werkte.
Android 5.1.1 stond out-of-the-box op de telefoon. Ik neem aan, dat ik dan de 5.1.1 bootloader heb? Of is daar ook een aangepaste bootloader voor intussen? :)
Was bij mijn HTC One ook zo omdat er een verschil zit tussen 5.0 en 5.1 en je daardoor de juiste bootloader moet flashen voor je rom. Laat anders nog even weten wat je precies wilt bereiken, dan kunnen we je daarmee helpen.
Het liefste wil ik een AOSP ROM installeren en voor zover ik kan zien, heeft AllianceROM dat, dus die ROM wil ik graag gaan draaien op mijn telefoon.
Bij mij werkt de *#1234# code gewoon. Als je een rom update wilt doen via Sammobile dan moet je volgens mij een rom nemen die overeen komt met je toestel code zoals bij die 1234 code wordt gegeven. Ik vermoed dat dit dezelfde code geeft als die je bij instellingen - toestel info - baseband versie vindt.
Ach, ik vind het niet zo'n probleem dat de USSD-codes niet werken, ik gebruik ze toch amper.
Anyway, als je een custom rom wilt flashen moet je even naar de guide van Arno90 zoeken die hier 2-3 pagina's terug gepost is, daarmee moet het sowieso lukken.
Ik heb gisteren TWRP geïnstalleerd op mijn telefoon, omdat ik dacht dat ik de 5.1.1 bootloader al heb, omdat ik out-of-the-box Android 5.1.1 op de telefoon had staan (daar heb ik dus niets voor gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan gaat het verhaal inderdaad niet op. Wel bijzonder dat je standaard 5.1.1 hebt. Hier 3x een S6 gekregen met 5.0 er nog op vanuit de doos. In jouw geval zou je dan vanuit TWRP inderdaad direct een rom moeten kunnen flashen. Je zou kunnen kijken of die van Edgar wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skywalker5
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-12-2022
Beste allemaal,

Ik heb een S6 met 5.1.1 en Baseband-versie G920FXXU2BOFJ.

Nu kijk ik naar de opties om te rooten en een custom rom erop te plaatsen maar kan er niet wijs uit worden ditmaal. Wie kan mij de juiste software en uitleg geven.

Heb al eerder S3 geroot Maar nu is het lastig te vinden helaas.

Dank alvast,

Mvg Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
skywalker5 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:46:
Beste allemaal,

Nu kijk ik naar de opties om te rooten en een custom rom erop te plaatsen maar kan er niet wijs uit worden ditmaal. Wie kan mij de juiste software en uitleg geven.

Dank alvast,

Mvg Michel
Ik denk dat je eerst zelf maar eens moet zoeken, in dit forum staat alles tot vervelens toe uitgelegd..Zoek en gij zult vinden, dit is wel heel makkelijk op deze manier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beste allemaal,

Dank alvast,

Mvg Michel
Zie topic start.

Staat heel veel informatie. Niet verkeerd bedoeld hoor maar deze vraag komt heel vaak voorbij.

[ Voor 6% gewijzigd door Garret1410 op 02-08-2015 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Een weekend kan lang duren als je op de 2.2 Deodexed versie zit te wachten om de overstap te maken van de odexed versie :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Beste allemaal,

Dank alvast,

Mvg Michel
Benodigde Software:

Odin:

http://stockroms.net/file/Tools/ODIN/Odin3_v3.10.6.zip

Samsung USB Drivers:

http://www.usb-drivers.or...id-usb-device-driver.html

TWRP (ODIN Flashable):

https://dl.twrp.me/zerofl...7.1-zeroflte.img.tar.html

XtreStoLite-2.0-Odex-Pure-ROM-Final-XXU2BOFJ ROM:

https://www.androidfilehost.com/?fid=24052804347766218

Installeer eerst samsung USB Drivers.

Je hoeft niet te rooten eerst.

Want in de ROM van XtreStoLite Odex Pure Edition 2.0 zit ROOT.

Eerst even TWRP Custom recovery downloaden
+ De Xtrolite rom en AROMA add-on.

Dan zet je de Xtrolite ROM op je telefoon.

Dan schakel je je toestel uit en start je weer in DOWNLOAD(HOME+POWER+VOLUME DOWN ingedrukt houden tot je een groen scherm krijgt/ Volume UP voor verder gaan) modus.

Dan start je ODIN weer op(wel even je toestel aansluiten op de PC) en via AP zoek je het twrp-2.8.7.1 bestand en druk je op start. Zo flash je de Custom Recovery, wachten totdat er PASS(GROEN) staat.

Via de Custom Recovery(HOME+POWER+VOLUME UP) installeer je de XtreStoLite ROM..

[ Voor 11% gewijzigd door H.Boss op 02-08-2015 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Beste allemaal,

Dank alvast,

Mvg Michel
Het is simpel, al wordt je KNOX dan wel tripped:

Installeer middels Odin TWRP 2.8.7.1 en je kunt een ROM installeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beste allemaal,

Dank alvast,

Mvg Michel
Is best eenvoudig. Ik ga er dus vanuit dat op je telefoon reeds een 5.1.1 rom staat (dat is belangrijk voor onderstaande procedure). Als volgt :

- download de custom rom en Aroma installer van Edgarf en plaats deze in de 'root' van je telefoon (dus niet in een submap). Check voor de goede orde even of beide bestanden ok zijn (en niet corrupt oid) door ze te openen (daarna uiteraard meteen sluiten zonder verder iets te doen!)
- download Odin 3.10.6 (hiervoor ga ik er even vanuit dat je ADB reeds op je PC heb geinstalleerd)
- download TWRP 2.8.7.1 (.tar bestand)
- Start telefoon op in recovery mode (VolumeDown + Home + Power...na herstart telefoon nog even mbv VolumeUp naar de recovery modus)
- Start Odin op en selecteer het TWRP .tar bestand mbv de 'AP' button
- Sluit daarna (!!!!!!!) pas de telefoon aan.
- In de linkerbovenhoek binnen Odin moet je nu zien dat de telefoon wordt herkend (COM3 oid)
- Klik verder NIETS (!!!) aan en klik op 'Start' in Odin
- Als het goed is wordt TWRP geinstalleerd en herstart de telefoon automatisch
- Nadat je telefoon is opgestart ga je naar TWRP recovery dmv eerst afsluiten telefoon, en daarna : VolumeUp + Home + Power
- In TWRP recovery doe je een full wipe (cache, data, dalvik, system) en daarna installeer je de custom rom. Als deze klaar is installeer je meteen daarna de Aroma installer (daarbinnen kun je alles naar behoefte aanvinken/selecteren)
- Reboot je telefoon...kan even duren (pak 'm beet een minuut of 4-5) en voila :)

Het klinkt bewerkelijk, maar je zult zien dat dat enorm mee valt...sterker nog als je bovenstaande stappen exact opvolgt, dan ben je binnen no-time klaar en heb je een custom rom op je S6.

Downloads :

- TWRP .tar bestand voor de S6 (reguliere versie dus niet de Edge!) : https://dl.twrp.me/zeroflte/

- Custom rom : https://www.androidfilehost.com/?fid=24052804347772781

- Aroma installer : https://www.androidfilehost.com/?fid=24052804347773070

- Odin 3.10.6 : http://techbeasts.com/2015/02/05/odin3-310/

Edit : haha...H.Boss was me net voor :) Onze manuals zijn zo goed als gelijk, het grootste verschil is dat H.Boss verwijst naar de Odex rom en ik verwijs naar de Deodexed rom. Lees even beide XDA draadjes voor de belangrijkste verschillen tussen beiden.

[ Voor 12% gewijzigd door dafmay op 02-08-2015 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan de deodexed 2.2 over de odex 2.0 geflasht worden? Ik bedoel een dirty flash, dus zonder wipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:04:
Kan de deodexed 2.2 over de odex 2.0 geflasht worden? Ik bedoel een dirty flash, dus zonder wipen.
Ik denk dat het mogelijk is, maar ik wil foutjes uitsluiten, vandaar bij mij een full wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mij houdt wipen tegen omdat ik alles steeds opnieuw in moet stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:16:
Mij houdt wipen tegen omdat ik alles steeds opnieuw in moet stellen.
Waarom gebruik je smartswitch van samsung nie? of titanium backup werkt ook reuze handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
pappaleone schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:07:
[...]

Ik denk dat het mogelijk is, maar ik wil foutjes uitsluiten, vandaar bij mij een full wipe.
Is 2.2 al ergens te downloaden, ik zie alleen nog de 2.1 op XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 17:48

Tammesp

Next is now

lubbertkramer schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:01:
[...]

Is 2.2 al ergens te downloaden, ik zie alleen nog de 2.1 op XDA
Nee, 2.2 moet nog uitkomen ;)

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:28:
[...]

Waarom gebruik je smartswitch van samsung nie? of titanium backup werkt ook reuze handig.
Omdat je daar niet je launcher mee terug zet en de backup van Nova niet 1 op 1 alles terugzet. Maar zou dat wel eens kunnen overwegen ja.

Is bij jullie trouwens de NL spellingcontrole ook minder goed bij deze rom? Bij mij wordt kunnen veranderd in kunne'n bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:07:
[...]

Omdat je daar niet je launcher mee terug zet en de backup van Nova niet 1 op 1 alles terugzet. Maar zou dat wel eens kunnen overwegen ja.

Is bij jullie trouwens de NL spellingcontrole ook minder goed bij deze rom? Bij mij wordt kunnen veranderd in kunne'n bijvoorbeeld.
Ik draai de 2,2 testversie daar heb ik geen problemen met de spelling controlle.
Ik wist het niet dat als je smartswitch gebruikt het niet helemaal goed gaat met Nova, weer wat bijgeleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
pappaleone schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:30:
[...]

Ik draai de 2,2 testversie daar heb ik geen problemen met de spelling controlle.
Ik wist het niet dat als je smartswitch gebruikt het niet helemaal goed gaat met Nova, weer wat bijgeleerd. :)
Kunnen wij die ook ergens downloaden om te testen of daarvoor pm naar edgar doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb dat niet uitgeprobeerd dus misschien werkt het wel met Nova. Maar mijn ervaring met de Nexus is anders.

Bij mij lijkt het alsof woorden die typisch Nederlands zijn soms niet herkend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:35:
Ik heb dat niet uitgeprobeerd dus misschien werkt het wel met Nova. Maar mijn ervaring met de Nexus is anders.

Bij mij lijkt het alsof woorden die typisch Nederlands zijn soms niet herkend worden.
Okay ik moet er wel bij zeggen dat ik met het programma swiftkey werk. Is zoveel fijner als samsung .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zie nu trouwens inderdaad ook berichten, dat AllianceROM voor de S6 gestopt is en er geadviseerd word Edgar's ROM te gebruiken icm de Alliance Framework. Ik kan die echter niet vinden, is dat nog altijd een app (was op de i9100 dacht ik wel)?

EDIT:
Intussen heb ik Edgar zijn ROM geïnstalleerd en heb ik wat dingen toegevoegd met de Aroma installer. Dit is al een hele opluchting ten opzichte van de stock ROM en heb het stroomverbruik ook goed weten te verminderen al. Nu nog op zoek naar de Alliance Framework en ik ben helemaal happy.

[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 02-08-2015 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:40:
[...]

Okay ik moet er wel bij zeggen dat ik met het programma swiftkey werk. Is zoveel fijner als samsung .
Zojuist ook eens geprobeerd en de spellingcontrole bij SwiftKey is echt veel en veel beter in het Nederlands! Bedankt voor de tip. Nu nog even die minimal thema's kopen want die vind ik erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:39:
[...]

Zojuist ook eens geprobeerd en de spellingcontrole bij SwiftKey is echt veel en veel beter in het Nederlands! Bedankt voor de tip. Nu nog even die minimal thema's kopen want die vind ik erg mooi.
Als je even kijkt zie je dat er ook veel gratis thema's inzitten die erg mooi zijn succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pappaleone schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:44:
[...]

Als je even kijkt zie je dat er ook veel gratis thema's inzitten die erg mooi zijn succes :)
Volgens mij worden er SwiftKey thema's bedoeld. ;) Een mooie (gratis!) theme in de Samsung Theme app, is de Material Design. :) Al heb je die met Edgar zijn ROM dan niet per se meer nodig. :)

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 02-08-2015 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een heel groot probleem en hoop dat jullie me kunnen helpen! ( ik denk dat het een heel groot probleem is) Een vriend van me die zei dat hij mijn samsung galaxy s6 wel even kon rooten en er een andere rom op kon gooien. Ik vond het prima dus zei doe maar. Dan was ik hopelijk van dat vervelende ramprobleem af. Het wilde hem maar niet lukken en nu zit ik met een s6 die niet meer wil opstarten.. Hij komt niet verder dan het scherm met Samsung galaxy s6 powered by android en dan start hij zichzelf opnieuw op en dat keer op keer op keer. Ik kan nog wel in de downloadstand komen en in het scherm met de verschillende opties ( homebutton, volume up, power) . Kan iemand voor mij AUB een stappenplan maken hoe ik dit zelf kan oplossen of in ieder geval hulp ik ben er totaal geen kenner in maar nu me telefoon niks meer doet raak ik toch wel lichtelijk in paniek... alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2015 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 02:57:
Ik zit met een heel groot probleem en hoop dat jullie me kunnen helpen! ( ik denk dat het een heel groot probleem is) Een vriend van me die zei dat hij mijn samsung galaxy s6 wel even kon rooten en er een andere rom op kon gooien. Ik vond het prima dus zei doe maar. Dan was ik hopelijk van dat vervelende ramprobleem af. Het wilde hem maar niet lukken en nu zit ik met een s6 die niet meer wil opstarten.. Hij komt niet verder dan het scherm met Samsung galaxy s6 powered by android en dan start hij zichzelf opnieuw op en dat keer op keer op keer. Ik kan nog wel in de downloadstand komen en in het scherm met de verschillende opties ( homebutton, volume up, power) . Kan iemand voor mij AUB een stappenplan maken hoe ik dit zelf kan oplossen of in ieder geval hulp ik ben er totaal geen kenner in maar nu me telefoon niks meer doet raak ik toch wel lichtelijk in paniek... alvast bedankt!
Geen paniek!

ODIN downloaden : http://stockroms.net/file/Tools/ODIN/Odin3_v3.10.6.zip

En via http://www.sammobile.com/ de originele firmware.

Zet je toestel in DOWNLOAD mode.

Daarna flash je de originele firmware via ODIN en is je Galaxy S6 weer als nieuw.

Hier nog even een filmpje die het hele proces doorloopt..

YouTube: How To Install Android 5.1.1 Lollipop on Samsung Galaxy S6 (SM-G920F)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 02:57:
Je zou de volgende keer ook even hier kunnen lezen want dat stappenplan stond letterlijk al op de laatste pagina. Het helpt ook als je beschrijft wat die vriend van je gedaan heeft en waar het nog wel goed ging en vanaf waar niet meer. Investeer zelf wat tijd in het rooten/custom rom, dat maakt het leuker om te doen en geeft je ook een beter beeld waar je precies mee bezig bent, iets wat met zo'n duur toestel toch ook wel prettig is :)

[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 03-08-2015 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hebben jullie UniKernel_V6-0001 op de S6 geflasht? Op xda staat dat het zowel met Odin als TWRP kan, maar ik kan nergens uitleg vinden? Ik zit nu nog op de UniKernel V3-0001 die standaard bij de deodexed rom zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:41:
Hoe hebben jullie UniKernel_V6-0001 op de S6 geflasht? Op xda staat dat het zowel met Odin als TWRP kan, maar ik kan nergens uitleg vinden? Ik zit nu nog op de UniKernel V3-0001 die standaard bij de deodexed rom zit.
Gewoon de ODIN variant downloaden en dan flashen via ODIN.

Je moet dan even ODIN ( http://stockroms.net/file/Tools/ODIN/Odin3_v3.10.6.zip )downloaden. Is heel makkelijk allemaal.

Voordat je gaat flashen met ODIN het toestel in DOWNLOAD(HOME+POWER+VOLUME DOWN ingedrukt houden totdat je een groen scherm krijgt) mode zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door H.Boss op 03-08-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H.Boss schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:47:
[...]

Gewoon de ODIN variant downloaden en dan flashen via ODIN.

Je moet dan even ODIN ( http://stockroms.net/file/Tools/ODIN/Odin3_v3.10.6.zip )downloaden. Is heel makkelijk allemaal.

Voordat je gaat flashen met ODIN het toestel in DOWNLOAD(HOME+POWER+VOLUME DOWN ingedrukt houden totdat je een groen scherm krijgt) mode zetten.
Bedankt voor je reactie :). Ik ben redelijk bekend met Odin, moet ik dan de 'AP' knop gebruiken in Odin voor de kernel? Een full wipe van de S6 is niet nodig bij alleen het flashen van een nieuwe kernel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:05:
[...]

Bedankt voor je reactie :). Ik ben redelijk bekend met Odin, moet ik dan de 'AP' knop gebruiken in Odin voor de kernel? Een full wipe van de S6 is niet nodig bij alleen het flashen van een nieuwe kernel toch?
Inderdaad de AP knop.
Nee, ik zou wel Dalvik cache wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In TWRP is het ook heel gemakkelijk, daar doe je precies hetzelfde als een custom rom flashen. De .zip file op je S6 plaatsen en in TWRP flashen.
Pagina: 1 ... 14 ... 40 Laatste