Ik heb precies gedaan wat je zei en alles ging goed tot hij bijna klaar was toen stond er in ODIN Failed. Wat moet ik nu doen?H.Boss schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 06:39:
[...]
Geen paniek!
ODIN downloaden : http://stockroms.net/file/Tools/ODIN/Odin3_v3.10.6.zip
En via http://www.sammobile.com/ de originele firmware.
Zet je toestel in DOWNLOAD mode.
Daarna flash je de originele firmware via ODIN en is je Galaxy S6 weer als nieuw.
Hier nog even een filmpje die het hele proces doorloopt..
YouTube: How To Install Android 5.1.1 Lollipop on Samsung Galaxy S6 (SM-G920F)
Verwijderd
het is fout gegaan met de nieuwe rom er op te zetten. Hij heeft een factory reset gedaan waardoor dus de nieuwe rom is verdwenen en vervolgens heeft hij het hele OS verwijderd die er op stond. Ik heb dus een s6 nu zonder OS.Ik maak me grote zorgen hoop echt dat een van jullie me kan helpen. Ik heb net geprobeerd de originele firmware erop te zetten dat ging goed tot het einde toen stond er in ODIN failed...Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 07:40:
[...]
Je zou de volgende keer ook even hier kunnen lezen want dat stappenplan stond letterlijk al op de laatste pagina. Het helpt ook als je beschrijft wat die vriend van je gedaan heeft en waar het nog wel goed ging en vanaf waar niet meer. Investeer zelf wat tijd in het rooten/custom rom, dat maakt het leuker om te doen en geeft je ook een beter beeld waar je precies mee bezig bent, iets wat met zo'n duur toestel toch ook wel prettig is
Heb je smartswitch van samsung op je computer staan? Nee dan download het programma vanaf de samsung site. Vervolgens open je smartswitch en je sluit je telefoon aan door middel van je usb. Daarna ga je naar de tab noodherstel. Hier moet je het type van je telefoon invoeren en je serienummer of imei nr een van de 2 dit wordt aangegeven. Als dit goed is geeft het programma aan dat hij de originele software terug kan zetten volg de stappen en het zou goed moeten zijn. Als het programma de telefoon niet herkent......dan heb je een probleem en zul je terug moeten naar waar je hem heb gekocht succes.Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:58:
[...]
het is fout gegaan met de nieuwe rom er op te zetten. Hij heeft een factory reset gedaan waardoor dus de nieuwe rom is verdwenen en vervolgens heeft hij het hele OS verwijderd die er op stond. Ik heb dus een s6 nu zonder OS.Ik maak me grote zorgen hoop echt dat een van jullie me kan helpen. Ik heb net geprobeerd de originele firmware erop te zetten dat ging goed tot het einde toen stond er in ODIN failed...
Verwijderd
het is over en uit ermeepappaleone schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:06:
[...]
Heb je smartswitch van samsung op je computer staan? Nee dan download het programma vanaf de samsung site. Vervolgens open je smartswitch en je sluit je telefoon aan door middel van je usb. Daarna ga je naar de tab noodherstel. Hier moet je het type van je telefoon invoeren en je serienummer of imei nr een van de 2 dit wordt aangegeven. Als dit goed is geeft het programma aan dat hij de originele software terug kan zetten volg de stappen en het zou goed moeten zijn. Als het programma de telefoon niet herkent......dan heb je een probleem en zul je terug moeten naar waar je hem heb gekocht succes.
Verwijderd
heb je misschien enig idee hoe ik de telefoon uit krijg?? want hij gaat niet meer uit er staat : An error has occured while updating the device software. Use the emergency recovery function in the smart switch pc software en dat werkt dus nietpappaleone schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:06:
[...]
Heb je smartswitch van samsung op je computer staan? Nee dan download het programma vanaf de samsung site. Vervolgens open je smartswitch en je sluit je telefoon aan door middel van je usb. Daarna ga je naar de tab noodherstel. Hier moet je het type van je telefoon invoeren en je serienummer of imei nr een van de 2 dit wordt aangegeven. Als dit goed is geeft het programma aan dat hij de originele software terug kan zetten volg de stappen en het zou goed moeten zijn. Als het programma de telefoon niet herkent......dan heb je een probleem en zul je terug moeten naar waar je hem heb gekocht succes.
Je moet niet zo snel opgeven, druk je drie toetsen combinatie in en houdt deze ingedrukt binnen zo'n 10 tot 15 seconden kom je dan weer in je download menu.Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:20:
[...]
heb je misschien enig idee hoe ik de telefoon uit krijg?? want hij gaat niet meer uit er staat : An error has occured while updating the device software. Use the emergency recovery function in the smart switch pc software en dat werkt dus niet
Verwijderd
Daar heb je gelijk in maar ik ben niet zo een kenner helaas met dit soort dingen ik heb gedaan wat je zei en probeer nu weer de originele firmware te flashen voor de 3e keerpappaleone schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:24:
[...]
Je moet niet zo snel opgeven, druk je drie toetsen combinatie in en houdt deze ingedrukt binnen zo'n 10 tot 15 seconden kom je dan weer in je download menu.
Verwijderd
Het gaat mis als ODIN zegt : Cache daarna hidden en daarna is het failpappaleone schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:24:
[...]
Je moet niet zo snel opgeven, druk je drie toetsen combinatie in en houdt deze ingedrukt binnen zo'n 10 tot 15 seconden kom je dan weer in je download menu.
bij die 3 laatste stappen gaat het mis
Verwijderd
Bedoel je dit (alles wat hieronder staat is van een ander toestel dus niet relevant, maar zijn de foutmeldingen die je krijgt hetzelfde als onderaan dit bericht)?Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:29:
[...]
Het gaat mis als ODIN zegt : Cache daarna hidden en daarna is het fail
bij die 3 laatste stappen gaat het mis
<ID:0/007> Added!!
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> N9005XXUENB4_N9005DBTENB1_N9005XXUENB1_HOME.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/007> Odin v.3 engine (ID:7)..
<ID:0/007> File analysis..
<ID:0/007> SetupConnection..
<ID:0/007> Initialzation..
<ID:0/007> Get PIT for mapping..
<ID:0/007> Firmware update start..
<ID:0/007> SingleDownload.
<ID:0/007> sbl1.mbn
<ID:0/007> NAND Write Start!!
<ID:0/007> aboot.mbn
<ID:0/007> rpm.mbn
<ID:0/007> tz.mbn
<ID:0/007> sdi.mbn
<ID:0/007> NON-HLOS.bin
<ID:0/007> boot.img
<ID:0/007> recovery.img
<ID:0/007> system.img.ext4
<ID:0/007> modem.bin
<ID:0/007> cache.img.ext4
<ID:0/007> hidden.img.ext4
<ID:0/007> FAIL! (Size)
<ID:0/007>
<ID:0/007> Complete(Write) operation failed.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)
Je bent niet duidelijk genoeg om hulp te kunnen geven:
- welke versie van ODIN heb je gebruikt?
- welke USB-kabel heb je gebruikt?
- welke ROM ben je aan het flashen (dus complete rom benaming)
- welke versie van de S6 heb je? PHN of een buitenlandse?
- waar heb je de ROM vandaan die je probeert te flashen (download link)
- heb je aan vinkjes in ODIN gezeten?
En jouw vriend, kan die het niet oplossen?
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2015 13:33 ]
Ik raad je ook aan om een andere USB kabel te gebruiken dan die van Samsung zelf. Ik heb ervaren dat die echt bagger is en niet goed werkt, hoe vreemd het ook klinkt. Had met de standaard Samsung USB kabel problemen in ODIN.Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:55:
[...]
Ik heb precies gedaan wat je zei en alles ging goed tot hij bijna klaar was toen stond er in ODIN Failed. Wat moet ik nu doen?
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
haha lijkt me niet zo'n goed idee,hij heeft hem al naar de kl...geholpen. Maar wat jij hier laat zien is waarschijnlijk zijn probleem.Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:32:
[...]
Bedoel je dit (alles wat hieronder staat is van een ander toestel dus niet relevant, maar zijn de foutmeldingen die je krijgt hetzelfde als onderaan dit bericht)?
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Please wait..
<OSM> Leave CS..
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:32:
[...]
Bedoel je dit (alles wat hieronder staat is van een ander toestel dus niet relevant, maar zijn de foutmeldingen die je krijgt hetzelfde als onderaan dit bericht)?
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Please wait..
<OSM> Leave CS..
Dat zijn inderdaad de foutmeldingen die ik krijg! die onderste 3Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:32:
[...]
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Please wait..
<OSM> Leave CS..
ik gebruik odin versie V3.10.6
USB kabel die er standaard bij zit
rom G920FXXU2POFD probeer ik te flashen
heb een buitenlandse galaxy s6 uit roemenie
rom heb ik van sammobile http://www.sammobile.com/...U2POFD_G920FCOA2POFE_COA/
heb niet aan vinkjes gezeten
en die vriend die mag er met zn handen niet meer aankomen die weet het opeens niet...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2662373Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:37:
[...]
[...]
Dat zijn inderdaad de foutmeldingen die ik krijg! die onderste 3
en die vriend die mag er met zn handen niet meer aankomen die weet het opeens niet...
De PIT file los flashen en de firmware opnieuw flashen zou moeten helpen.
ZEROFLTE_EUR_OPEN.pit : hidden (2560) 10 240KB cache: (51200) 204 800KB
https://1fichier.com/?olsab05qni
[ Voor 12% gewijzigd door H.Boss op 03-08-2015 13:43 ]
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
In dit geval weet ik de oplossing, ik heb waarschijnlijk hetzelfde toestel als jou een blauwe S6 64GB van belsimpel die heb ik namelijk ook. Ik heb ook menigmaal geprobeerd de Nederlandse firmware op het toestel te zetten. Dit gaat je niet lukken, ik heb er al contact over gehad met Samsung , die wouden me eigenlijk niet helpen omdat het een import toestel is. Het enige wat hij mij vertelde was dat het met de systeem partitie te maken heeft. Het enige wat je kan doen is herstel met smartswitch.. Op dit moment kun je zelfs met odin niet de roemeense originele terug flashen het lukt je niet. Ik ben met Dafmay op dit forum al een tijdje bezig geweest lukt niet. Smartswitch kan je hieruit helpen. Ik heb dit probleem al 4x meegemaakt.Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:37:
[...]
[...]
Dat zijn inderdaad de foutmeldingen die ik krijg! die onderste 3
Verwijderd
Smartswitch zegt dat hij me telefoon niet herkent ?? hoe los ik dat oppappaleone schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:45:
[...]
In dit geval weet ik de oplossing, ik heb waarschijnlijk hetzelfde toestel als jou een blauwe S6 64GB van belsimpel die heb ik namelijk ook. Ik heb ook menigmaal geprobeerd de Nederlandse firmware op het toestel te zetten. Dit gaat je niet lukken, ik heb er al contact over gehad met Samsung , die wouden me eigenlijk niet helpen omdat het een import toestel is. Het enige wat hij mij vertelde was dat het met de systeem partitie te maken heeft. Het enige wat je kan doen is herstel met smartswitch.. Op dit moment kun je zelfs met odin niet de roemeense originele terug flashen het lukt je niet. Ik ben met Dafmay op dit forum al een tijdje bezig geweest lukt niet. Smartswitch kan je hieruit helpen. Ik heb dit probleem al 4x meegemaakt.
Verwijderd
De drivers van je S6 downloaden en installeren via bijvoorbeeld hier. Of even via Google zoeken op Galaxy S6 USB drivers.
Bij mij was dat overigens niet nodig, mijn S6 werd in Windows prima herkend. Een andere USB-kabel doet soms ook wonderen.
Bij mij was dat overigens niet nodig, mijn S6 werd in Windows prima herkend. Een andere USB-kabel doet soms ook wonderen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2015 13:50 ]
Verwijderd
Dit zou ik, gezien de vragen die hij hier stelt, nu nog niet aanraden. Dat gaat waarschijnlijk mis. Eerst eens kijken of het via SmartSwitch nog kan.H.Boss schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:40:
[...]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2662373
De PIT file los flashen en de firmware opnieuw flashen zou moeten helpen.
ZEROFLTE_EUR_OPEN.pit : hidden (2560) 10 240KB cache: (51200) 204 800KB
https://1fichier.com/?olsab05qni
Wees wat duidelijker in je vragen en antwoorden. Als iemand iets vraagt geef je er totaal geen antwoord op, dan is het moeilijk om te helpen.Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:47:
[...]
Smartswitch zegt dat hij me telefoon niet herkent ?? hoe los ik dat op
Verwijderd
Maar het gekke is dan ik heb juist gekozen voor de firmware van roemenie gekozen op sammobile omdat het toestel daar vandaan komt dan zou het toch goed moeten zijn zou je denken?pappaleone schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:45:
[...]
In dit geval weet ik de oplossing, ik heb waarschijnlijk hetzelfde toestel als jou een blauwe S6 64GB van belsimpel die heb ik namelijk ook. Ik heb ook menigmaal geprobeerd de Nederlandse firmware op het toestel te zetten. Dit gaat je niet lukken, ik heb er al contact over gehad met Samsung , die wouden me eigenlijk niet helpen omdat het een import toestel is. Het enige wat hij mij vertelde was dat het met de systeem partitie te maken heeft. Het enige wat je kan doen is herstel met smartswitch.. Op dit moment kun je zelfs met odin niet de roemeense originele terug flashen het lukt je niet. Ik ben met Dafmay op dit forum al een tijdje bezig geweest lukt niet. Smartswitch kan je hieruit helpen. Ik heb dit probleem al 4x meegemaakt.
Hij heeft exat hetzelfde probleem wat ik had, de oplossing is ook simpel.Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:51:
[...]
Dit zou ik, gezien de vragen die hij hier stelt, nu nog niet aanraden. Dat gaat waarschijnlijk mis. Eerst eens kijken of het via SmartSwitch nog kan.
Is dit ook niet gelukt als je flashed met de bijbehorende pit-file?pappaleone schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:45:
[...]
Verwijderd
Met bijbehorende pit-file krijg ik gelijk een fail in odinZygivt schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:53:
[...]
Is dit ook niet gelukt als je flashed met de bijbehorende pit-file?
Verwijderd
Puur uit interesse. Waar gaat het nu mis in Odin? Doet Odin een wipe tijdens het flashen? Dat zie ik niet terug in die statusregels namelijk. En waarom slikt Odin/deze S6 nu geen Roemeense ROM? En zou het nog mogelijk zijn om nu TWRP, bootloader, modem en Edgar te flashen?pappaleone schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:45:
[...]
In dit geval weet ik de oplossing, ik heb waarschijnlijk hetzelfde toestel als jou een blauwe S6 64GB van belsimpel die heb ik namelijk ook.
Trouwens als Odin je S6 herkent dan heb je denk ik weinig aan nieuwe drivers downloaden.
Dat zou evt kunnen maar is niet aan te raden als het niet perse hoeft. Smartswitch is in dit geval gewoon prima, en veilig.Zygivt schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:53:
[...]
Is dit ook niet gelukt als je flashed met de bijbehorende pit-file?
Verwijderd
Kom op, gaat toch niet zonder ook maar iets te lezen in een link gelijk een bestand lopen flashenVerwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:54:
[...]
Met bijbehorende pit-file krijg ik gelijk een fail in odin
Ik kan er weinig anders van maken dan dat het je eigen schuld is. Het spijt me zeer voor je, maar in de tijd dat die link net gepost wordt en jij al meldt dat de PIT file flashen een fail oplevert heb je never nooit in dat topic gelezen wat het is en hoe je het moet flashen. Je doet maar wat en zo wordt het alleen maar erger.
Verwijderd
Met smartswitch zegt hij niet ondersteund apparaatpappaleone schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:55:
[...]
Dat zou evt kunnen maar is niet aan te raden als het niet perse hoeft. Smartswitch is in dit geval gewoon prima, en veilig.
Hij zal niet de eerste en niet de laatste zijn.Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:56:
[...]
Kom op, gaat toch niet zonder ook maar iets te lezen in een link gelijk een bestand lopen flashen![]()
Ik kan er weinig anders van maken dan dat het je eigen schuld is. Het spijt me zeer voor je, maar in de tijd dat die link net gepost wordt en jij al meldt dat de PIT file flashen een fail oplevert heb je never nooit in dat topic gelezen wat het is en hoe je het moet flashen. Je doet maar wat en zo wordt het alleen maar erger.
Verwijderd
In odin gaat het mis bij de laatste 3 stappen zoals ik al aangafVerwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:54:
[...]
Puur uit interesse. Waar gaat het nu mis in Odin? Doet Odin een wipe tijdens het flashen? Dat zie ik niet terug in die statusregels namelijk. En waarom slikt Odin/deze S6 nu geen Roemeense ROM? En zou het nog mogelijk zijn om nu TWRP, bootloader, modem en Edgar te flashen?
Trouwens als Odin je S6 herkent dan heb je denk ik weinig aan nieuwe drivers downloaden.
Ik geef het op sorry ga maar terug naar de winkel.Zygivt schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:58:
[...]
Hij zal niet de eerste en niet de laatste zijn.
Verwijderd
Deze vraag was voor @Papa bedoeld. Heb je al een andere USB-kabel geprobeerd? Eventueel een andere PC voor SmartSwitch?Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:58:
[...]
In odin gaat het mis bij de laatste 3 stappen zoals ik al aangaf
De vraag is ook wat Belsimpel hiermee gaat doen. Omruilen sowieso niet lijkt me. Naar Samsung sturen wellicht? Dat zal wel geld gaan kosten.pappaleone schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:59:
[...]
Ik geef het op sorry ga maar terug naar de winkel.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2015 14:00 ]
Haal mij niet door de war met "Ziggy0181". Mijn toestel werkt prima ;-)pappaleone schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:59:
[...]
Ik geef het op sorry ga maar terug naar de winkel.
Ik denk dat je niet bij mij moet zijn? Bij mij is alles goed. Maar ik heb het bij mij gewoon met de originele kabel gefixt.Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:59:
[...]
Deze vraag was voor @Papa bedoeld. Heb je al een andere USB-kabel geprobeerd? Eventueel een andere PC voor SmartSwitch?
[...]
De vraag is ook wat Belsimpel hiermee gaat doen. Omruilen sowieso niet lijkt me. Naar Samsung sturen wellicht? Dat zal wel geld gaan kosten.
Verwijderd
Ik heb opgevolgd wat jullie hebben verteld te doen. Ik heb het zowel via ODIN als via smartswitch geprobeerd en beide lukt niet.
Gewoon mee terug naar de winkel, en nooit meer een vriend aan het toestel laten prutsen, tenzij hij het gaat betalen sorry.Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:02:
Ik heb opgevolgd wat jullie hebben verteld te doen. Ik heb het zowel via ODIN als via smartswitch geprobeerd en beide lukt niet.
Verwijderd
Jawel, mijn vraag was:pappaleone schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:01:
[...]
Ik denk dat je niet bij mij moet zijn? Bij mij is alles goed. Maar ik heb het bij mij gewoon met de originele kabel gefixt.
Puur uit interesse. Waar gaat het nu mis in Odin? Doet Odin een wipe tijdens het flashen? Dat zie ik niet terug in die statusregels namelijk. En waarom slikt Odin/deze S6 nu geen Roemeense ROM? En zou het nog mogelijk zijn om nu TWRP, bootloader, modem en Edgar te flashen?
ik gok op basis van ervaring met de m7.Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:04:
[...]
Jawel, mijn vraag was:
Dat het odin hem niet wil flashen, omdat het serienummer van het toestel niet overeen komt met de regio van de rom. Ik benadruk nogmaals, dat dit een wilde gok is ;-)
[ Voor 4% gewijzigd door Zygivt op 03-08-2015 14:08 ]
Verwijderd
Wij willen je graag helpen, maar je geeft geen antwoord op onze vragen en op die manier is het heel lastig om je op weg te helpen. Papa geeft aan dat hij weet hoe je dit oplost, dus als je goed luistert naar wat hij aangeeft dan komt het wellicht nog goed.Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:02:
In de tussentijd kun je Belsimpel wel bellen maar je moet het toestel toch opsturen. Je zou dan deze middag nog kunnen proberen het probleem op te lossen. Lukt dat niet dan alsnog op de post.
Verwijderd
Ik ben jullie zeker dankbaar dat jullie willen helpen en Papa zijn reactie heb ik goed doorgelezen maar het toestel word niet herkend in smartswitch. Ik ben bereid jullie alles te vertellen wat jullie willen weten dat is geen probleem ik wil graag genieten van me mooie S6 en daarom ben ik jullie dankbaar dat jullie willen helpenVerwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:08:
[...]
Wij willen je graag helpen, maar je geeft geen antwoord op onze vragen en op die manier is het heel lastig om je op weg te helpen. Papa geeft aan dat hij weet hoe je dit oplost, dus als je goed luistert naar wat hij aangeeft dan komt het wellicht nog goed.
In de tussentijd kun je Belsimpel wel bellen maar je moet het toestel toch opsturen. Je zou dan deze middag nog kunnen proberen het probleem op te lossen. Lukt dat niet dan alsnog op de post.
Nou laten we dan om te beginnen maar om je pincode vragenVerwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:10:
[...]
Ik ben jullie zeker dankbaar dat jullie willen helpen en Papa zijn reactie heb ik goed doorgelezen maar het toestel word niet herkend in smartswitch. Ik ben bereid jullie alles te vertellen wat jullie willen weten dat is geen probleem ik wil graag genieten van me mooie S6 en daarom ben ik jullie dankbaar dat jullie willen helpen
Live youre Life and Enjoy every Day
Verwijderd
Ehm laten we dat maar niet doen en het bij de S6 houdenjokapo schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:11:
[...]
Nou laten we dan om te beginnen maar om je pincode vragen
Sorry ik dacht dat je het aan ziggo wilde vragen.Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:04:
[...]
Jawel, mijn vraag was:
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Nieuw toestel lekker odin opgestart om de nederlandse firmware te flashen, aan het einde dezelfde situatie die jij hier schetst. Daarna hebben ze het geprobeerd bij the phonehouse hun hebben een ander programma (geen odin meer) ook daar hetzelfde Odin Fail. Deze jongen wist nog niet eens dat doormiddel van de 3 toetsen combinatie langer ingedrukt te houdende telefoon weer terugkomt in het download menu. Mijn oplossing: ik heb de telefoon doormiddel van smartswitch weer keurig en makkelijk aan de gang gekregen. Dit alles was nog met 5,02. daarna bootloader en kernel van Edgarf geflashed en draai nu prima op edgarf rom.
Verwijderd
Duidelijk.
Oke dan is het probleem van Ziggy dat SmartSwitch zijn toestel niet (meer?) herkent. Dit komt of door een brick na het kloten in Odin of ligt wellicht aan drivers/een slechte USB-kabel. Ziggy zou kunnen zoeken via Google op 'SmartSwitch does not recognize phone' of iets dergelijks.
Oke dan is het probleem van Ziggy dat SmartSwitch zijn toestel niet (meer?) herkent. Dit komt of door een brick na het kloten in Odin of ligt wellicht aan drivers/een slechte USB-kabel. Ziggy zou kunnen zoeken via Google op 'SmartSwitch does not recognize phone' of iets dergelijks.
Verwijderd
Pappa ik heb een vraagje ( gek dat ik je zo noem maar goedpappaleone schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:14:
[...]
Sorry ik dacht dat je het aan ziggo wilde vragen.
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Nieuw toestel lekker odin opgestart om de nederlandse firmware te flashen, aan het einde dezelfde situatie die jij hier schetst. Daarna hebben ze het geprobeerd bij the phonehouse hun hebben een ander programma (geen odin meer) ook daar hetzelfde Odin Fail. Deze jongen wist nog niet eens dat doormiddel van de 3 toetsen combinatie langer ingedrukt te houdende telefoon weer terugkomt in het download menu. Mijn oplossing: ik heb de telefoon doormiddel van smartswitch weer keurig en makkelijk aan de gang gekregen. Dit alles was nog met 5,02. daarna bootloader en kernel van Edgarf geflashed en draai nu prima op edgarf rom.
Ik heb het probleem dat ik smartswitch niet bij de hand heb, zit namelijk op mijn werk. Wat ziggo aangeeft is dat zijn telefoon niet herkent wordt met smartswitch dat had ik ook maar er zit een tab ergens bovenin met noodherstel. Daarna zou hij je telefoon moeten herkennen. Vandaar dat het programma eerst vraagt welke telefoon je hebt hier vul je in SM-G920F daarna vraagt hij serienummer of imei .Daarna zegt het programma dat hij de telefoon herkent en de firmware terug kan zetten. Je bent wel alles kwijt. Misschien dat iemand het programma smartswitch bij de hand heeft?
Verwijderd
IMEI staat op de doos van je toestel. Sticker aan zijkant. Voordat je ook maar op een knop drukt stem dan even met ons af wat je aan het doen bent.Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:19:
[...]
Pappa ik heb een vraagje ( gek dat ik je zo noem maar goed) waar vind ik dat verrekte S/N ik ben een klein stapje verder in smartswitch
Ja staat op de doos maar als je ingeeft galaxy s6 dat werkt niet vandaar SM-G920F.Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:24:
[...]
IMEI staat op de doos van je toestel. Sticker aan zijkant. Voordat je ook maar op een knop drukt stem dan even met ons af wat je aan het doen bent.
Ik had hem graag begeleid maar dat lukt op mijn werk niet,
Verwijderd
S/N ingevuld maar geeft aan : Het ingevoerde S/N is onjuist. Controleer en voer nogmaals inVerwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:24:
[...]
IMEI staat op de doos van je toestel. Sticker aan zijkant. Voordat je ook maar op een knop drukt stem dan even met ons af wat je aan het doen bent.
Verwijderd
Ja klopt, maar hij vroeg waar hij het S/N (serie nummer lijkt me) kon vinden en dat zou ook met IMEI kunnen. Dus ik denk dat hij al 1 stap verder is. Heb zelf geen SmartSwitch want dan werkt Android File Transfer niet meer op mijn Macbook.pappaleone schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:28:
[...]
Ja staat op de doos maar als je ingeeft galaxy s6 dat werkt niet vandaar SM-G920F.
Ik had hem graag begeleid maar dat lukt op mijn werk niet,
Verwijderd
Modelnaam heb ik ingevuld inderdaad met SM-G920F dat was goed maar S/N is niet goed zegt het progammaVerwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:30:
[...]
Ja klopt, maar hij vroeg waar hij het S/N (serie nummer lijkt me) kon vinden en dat zou ook met IMEI kunnen. Dus ik denk dat hij al 1 stap verder is. Heb zelf geen SmartSwitch want dan werkt Android File Transfer niet meer op mijn Macbook.
Heb je het serienummer precies ingevuld let op hoofdletter gevoeligVerwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:31:
[...]
Modelnaam heb ik ingevuld inderdaad met SM-G920F dat was goed maar S/N is niet goed zegt het progamma
Verwijderd
Ja precies als op de doos er staan 2 "streepjescodes" boven elkaar heb ze beide geprobeerd allebei werken nietpappaleone schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:36:
[...]
Heb je het serienummer precies ingevuld let op hoofdletter gevoelig
Dan ben ik bang dat er helemaal niets meer in je telefoon staat. Je hebt toch ook niet serienummer en imei door elkaar gehaald?Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:39:
[...]
Ja precies als op de doos er staan 2 "streepjescodes" boven elkaar heb ze beide geprobeerd allebei werken niet
Verwijderd
Ik heb het serienummer gevonden die werkt en nu krijg ik de volgende melding : Het apparaat kan worden geinitaliseerd met de oorspronkelijke instellingen. Alle instellingen worden verwijderd en de nieuwste softwareversie word geinstalleerd wild u verder gaan met de softwareupdate en initialisatie? ik wacht op jullie antwoordpappaleone schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:42:
[...]
Dan ben ik bang dat er helemaal niets meer in je telefoon staat. Je hebt toch ook niet serienummer en imei door elkaar gehaald?
Ja prima druk maar op jaVerwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:44:
[...]
Ik heb het serienummer gevonden die werkt en nu krijg ik de volgende melding : Het apparaat kan worden geinitaliseerd met de oorspronkelijke instellingen. Alle instellingen worden verwijderd en de nieuwste softwareversie word geinstalleerd wild u verder gaan met de softwareupdate en initialisatie? ik wacht op jullie antwoord
Verwijderd
Als die het doet dalijk zijn jullie helden!Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:46:
Ja dat willen we.
Als het goed is moet hij direct weer iets zeggenVerwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:47:
[...]
Als die het doet dalijk zijn jullie helden!
Verwijderd
Het progamma smart switch zei wat ik moest doen hem in download modus zetten en op bevestigen klikken nu is hij de bestanden aan het downloaden voor software update en initialisatie van samsung galaxy s6 staat erpappaleone schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:48:
[...]
Als het goed is moet hij direct weer iets zeggen
Gaat de goede kant op.Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:49:
[...]
Het progamma smart switch zei wat ik moest doen hem in download modus zetten en op bevestigen klikken nu is hij de bestanden aan het downloaden voor software update en initialisatie van samsung galaxy s6 staat er
Verwijderd
Zeker 15 % nu ik heb het S/N trouwens gevonden op de achterkant van me telefoon! het stond niet op het doosje vreemd genoeg... dus ff met een lampje op me telefoon geschenen toen kon ik het lezen
Verwijderd
Dit filmpje doet exact wat jij nu aan het doen bent. Dus kun je even bekijken/meekijken zodat je weet hoe en wat er gaat komen.Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:52:
[...]
Zeker 15 % nu ik heb het S/N trouwens gevonden op de achterkant van me telefoon! het stond niet op het doosje vreemd genoeg... dus ff met een lampje op me telefoon geschenen toen kon ik het lezen
Verwijderd
Top! Dankje ga ik doenVerwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:52:
[...]
Dit filmpje doet exact wat jij nu aan het doen bent. Dus kun je even bekijken/meekijken zodat je weet hoe en wat er gaat komen.
Dit duurt wel even, geduld is een schone zaak.
Verwijderd
Ik heb de tijd zou allang blij zijn als hij het straks weer doetpappaleone schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:54:
[...]
Dit duurt wel even, geduld is een schone zaak.
We komen er wel weer uit.Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:55:
[...]
Ik heb de tijd zou allang blij zijn als hij het straks weer doet
Verwijderd
Heren jullie zijn GEWELDIG! Me s6 doet het weer ik ben zo blij als een klein kind! Echt bedankt!!
Kijk zie je nou wel, een hint verdiep je wat meer in de materie. Omdat het leuk is en je er ook wat van opsteekt. En het je ook een hoop ellende kan besparen enjoy en veel plezier
Ps wat het flashen naar een andere rom weet ik ook zo snel nog geen oplossing.
Nog even de vraag had je een 64GB Blauw ?
[ Voor 25% gewijzigd door pappaleone op 03-08-2015 15:14 ]
Verwijderd
Mooi 
Nog een extra hint: laat nooit meer iemand anders aan je toestel zitten en zorg er altijd voor dat je zelf precies weet wat er gebeurt, wat je aan het doen bent en welke gevolgen iets kan hebben. Het beste is nog om lekker de originele rom te blijven draaien. Die doet het een stuk beter dan geen rom op je toestel
Nog een extra hint: laat nooit meer iemand anders aan je toestel zitten en zorg er altijd voor dat je zelf precies weet wat er gebeurt, wat je aan het doen bent en welke gevolgen iets kan hebben. Het beste is nog om lekker de originele rom te blijven draaien. Die doet het een stuk beter dan geen rom op je toestel
+1 helemaal mee eens.Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:14:
Mooi
Verwijderd
Er komt zeker niemand meer aan of in me telefoon behalve ikzelf. En wat je zegt beter de originele rom dan helemaal geen romVerwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:14:
Mooi
@pappa, ik denk dat er in alle euforie, wederom over je vraag heen wordt gelezen.
Ik kende deze smartswitch niet. Ik zal hem onthouden voor het geval dat ;-)
Behandel je toestel als je vrouw, die leen je toch ook niet zomaar uit aan een ander?
Verwijderd
Ja klopt blue topaz 64gbpappaleone schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:12:
Kijk zie je nou wel, een hint verdiep je wat meer in de materie. Omdat het leuk is en je er ook wat van opsteekt. En het je ook een hoop ellende kan besparen enjoy en veel plezier
Geen probleem zo leren we allemaal van elkaar, daar is waar dit forum voor is.Zygivt schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:19:
@pappa, ik denk dat er in alle euforie, wederom over je vraag heen wordt gelezen.
Yes ik heb dezelfde en ook hetzelfde probleem. Maar als je het toestel standaard laat kun je straks gewoon de roemeense update doen. Maar ik neem aan dat als je straks bijv de Edgarf rom op je toestel wil zetten, eerst even goed inlezen, vergeet niet alles is te vinden op het forumVerwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:20:
[...]
Ja klopt blue topaz 64gbnet als jou dus
Verwijderd
Dat komt helemaal goed. Enig idee hoe dat zit met de roemeense updates? of dat redelijk snel beschikbaar is altijd?pappaleone schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:24:
[...]
Yes ik heb dezelfde en ook hetzelfde probleem. Maar als je het toestel standaard laat kun je straks gewoon de roemeense update doen. Maar ik neem aan dat als je straks bijv de Edgarf rom op je toestel wil zetten, eerst even goed inlezen, vergeet niet alles is te vinden op het forum
Gaat lekker hier...mooi werk allemaal
Psst....
http://forum.xda-develope...p=62164368&postcount=4364
Psst....
Ja die komen beschikbaar op de site van Sam Mobile http://www.sammobile.com/Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:26:
[...]
Dat komt helemaal goed. Enig idee hoe dat zit met de roemeense updates? of dat redelijk snel beschikbaar is altijd?
Hier ga je naar firmware en toets je in SM-G920F let op F versie dan Roemenie en je ziet meteen of er iets nieuws is. Voordat je gaat flashen vraag het eerst voordat je de fout ingaat.
En nou gaan genieten van je foon
[ Voor 3% gewijzigd door pappaleone op 03-08-2015 15:33 ]
Verwijderd
Top! komt goedpappaleone schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:32:
[...]
Ja die komen beschikbaar op de site van Sam Mobile http://www.sammobile.com/
Hier ga je naar firmware en toets je in SM-G920F let op F versie dan Roemenie en je ziet meteen of er iets nieuws is. Voordat je gaat flashen vraag het eerst voordat je de fout ingaat.
En nou gaan genieten van je foon
TH@NKZzz Dafmay ,voor het ondr de aandacht brengen...
Hier zat ik op te wachten, nu hopen dat de rest ook snel geupload wordt.
Hier zat ik op te wachten, nu hopen dat de rest ook snel geupload wordt.
[ Voor 14% gewijzigd door Windkracht13 op 03-08-2015 15:53 ]
Verwijderd
Begint hier ook wel te kriebelen nu. Odexed draait als een trein maar een nieuwe versie is altijd mooi. Even over nadenken wat ik ga doen
haha mooie reactie daffey! ook van mijn kant, top werk van jullie herendafmay schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:32:
Gaat lekker hier...mooi werk allemaal![]()
Psst....
Oeh, goed nieuws uit de kamp van Edgarf. Ben zoo benieuwd...!
Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
Hey Tamme ook weer aanwezig, ps alles goed met je telefoon nu?Tammesp schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:39:
[...]
haha mooie reactie daffey! ook van mijn kant, top werk van jullie heren![]()
ja ben er weer evenpappaleone schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:43:
[...]
Hey Tamme ook weer aanwezig, ps alles goed met je telefoon nu?
Hey Tamme...alles kits? Lees zojuist dat Edgar de rom + Aroma al aan het uploaden is, dus met een beetje geluk kunnen we binnen een uur (of twee) aan de slagTammesp schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:39:
[...]
haha mooie reactie daffey! ook van mijn kant, top werk van jullie heren![]()
http://forum.xda-develope...p=62168665&postcount=4397
He! Ja gaat goed hier, druk met werk maar hoort erbij hedafmay schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:53:
[...]
Hey Tamme...alles kits? Lees zojuist dat Edgar de rom + Aroma al aan het uploaden is, dus met een beetje geluk kunnen we binnen een uur (of twee) aan de slag
PS: heb een review gemaakt over mijn LG Urbane, daarom ook wat minder hier te vinden haha. Linkje: productreview: LG Watch Urbane Zilver review door Tammesp
Over een paar minuutjes al joh!dafmay schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:53:
[...]
Hey Tamme...alles kits? Lees zojuist dat Edgar de rom + Aroma al aan het uploaden is, dus met een beetje geluk kunnen we binnen een uur (of twee) aan de slag
Ha!
Hey leuk! Die ga ik morgen eens rustig op m'n gemak doornemen.Tammesp schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:55:
[...]
He! Ja gaat goed hier, druk met werk maar hoort erbij heAh kijk dat is top nieuws, straks er gelijk op flashen
![]()
PS: heb een review gemaakt over mijn LG Urbane, daarom ook wat minder hier te vinden haha. Linkje: productreview: LG Watch Urbane Zilver review door Tammesp
Zullen we gewoon kunnen updaten? Ik zou graag alle mijn apps willen laten staan.
...downloading as we speak now
Bedankt Edgar!
En v.2.2 staat ONLINE!!
Mocht je wel rare dingen tegen komen, dan kun je altijd nog een clean install van 2.2 doen natuurlijk...
Normaal gesproken kan dat gewoon... Ik heb zelf geen dirty flash uitgeprobeerd (van 2.1 -> 2.2), maar ik denk dat dit geen problemen moet geven.McJawesome schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:01:
[...]
Zullen we gewoon kunnen updaten? Ik zou graag alle mijn apps willen laten staan.
Mocht je wel rare dingen tegen komen, dan kun je altijd nog een clean install van 2.2 doen natuurlijk...
Hoi Edgarf bedankt voor je nieuwe relaese, ik ga hem vannacht nog flashen. Ps adviseer je een full wipe na onze test rom. Of alleen cache dalvic cache en data?edgarf28 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:06:
En v.2.2 staat ONLINE!!
[...]
Normaal gesproken kan dat gewoon... Ik heb zelf geen dirty flash uitgeprobeerd (van 2.1 -> 2.2), maar ik denk dat dit geen problemen moet geven.
Sorry je was me al voor.edgarf28 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:06:
En v.2.2 staat ONLINE!!
[...]
Normaal gesproken kan dat gewoon... Ik heb zelf geen dirty flash uitgeprobeerd (van 2.1 -> 2.2), maar ik denk dat dit geen problemen moet geven.