Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kan het trouwens zijn dat de Samsung Smart Remote app standaard niet zichtbaar is op de S6? Als ik hem vanuit de Play store wil installeren, krijg ik ook de melding dat de app niet compatible is met mijn apparaat? :) Werkte vroeger mooi op mijn i9100 (Galaxy S2) en de Samsung TV van mijn ouders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CptChaos schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:30:
Kan het trouwens zijn dat de Samsung Smart Remote app standaard niet zichtbaar is op de S6? Als ik hem vanuit de Play store wil installeren, krijg ik ook de melding dat de app niet compatible is met mijn apparaat? :) Werkte vroeger mooi op mijn i9100 (Galaxy S2) en de Samsung TV van mijn ouders. :)
Je hebt nu toch een app die peel heet? Zit standaard in de rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pappaleone schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:35:
[...]

Je hebt nu toch een app die peel heet? Zit standaard in de rom.
De Samsung Smart Remote app heeft een directe koppeling met de TV, dan kan je via WiFi de TV bedienen, geen infrarood meer nodig. Geen idee of de Peel dat ook heeft, maar heb dan liever de app van de bouwer. Mijn TV komt uit 2013 namelijk (UE40F6770 zo uit mijn hoofd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CptChaos schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:39:
[...]
De Samsung Smart Remote app heeft een directe koppeling met de TV, dan kan je via WiFi de TV bedienen, geen infrarood meer nodig. Geen idee of de Peel dat ook heeft, maar heb dan liever de app van de bouwer. Mijn TV komt uit 2013 namelijk (UE40F6770 zo uit mijn hoofd).
Okay dat antwoord moet ik je even schuldig blijven, ik gebruik hem op de samsung ES8000 serie. Alles werkt goed ook instelbare gids, ps ik heb ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pappaleone schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:48:
Okay dat antwoord moet ik je even schuldig blijven, ik gebruik hem op de samsung ES8000 serie. Alles werkt goed ook instelbare gids, ps ik heb ziggo.
Ik heb ook Ziggo, al denk ik niet dat dat iets uit maakt. Gaat mij er gewoon om, dat ik de TV via wifi ipv IR kan bedienen. IR kan ik met de afstandbedieningen immers ook. ;) En de Aroma heeft ook de Samsung Remote App aan boord. Overigens hoeft die Samsung Smart Remote App mijn postcode niet te weten, wat peel wel graag wil.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 03-08-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-08 13:18
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rBoxtKd.png
Manier om dit te verhelpen met 2.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je al een herstart geprobeerd? Of een thema geïnstalleerd? We zijn geen helpdesk. En hoe heb je de ROM geïnstalleerd? Over v2.0 heen of een clean install? Iets meer info graag dan enkel je screenshot en vraag dumpen. Screenshot mag ook wel kleiner, aangezien het (waarschijnlijk?) enkel over het toetsenbord gaat en het meeste dus zonde van de gebruikte ruimte is.

[ Voor 68% gewijzigd door CH4OS op 03-08-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-08 13:18
CptChaos schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:03:
Heb je al een herstart geprobeerd? Of een thema geïnstalleerd? We zijn geen helpdesk. Screenshot mag ook wel kleiner, aangezien het (waarschijnlijk?) enkel over het toetsenbord gaat en het meeste dus zonde van de gebruikte ruimte is.
Sorry, te snel geplaatst en daardoor niet aan de grootte gedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

McJawesome schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:06:
Sorry, te snel geplaatst en daardoor niet aan de grootte gedacht
Ikzelf heb overigens nergens last van, ik had een clean install gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:24

WoutF

Hoofdredacteur
Dit nu al de tweede keer dat mijn telefoon blijft hangen op 'Finishing boot' nadat ik een nieuwe rom van Edgar flash (dirty flash, dat wel). Alleen een wipe fixt het. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

In het verleden had ik wel eens iets vergelijkbaars. Ik zette dan de telefoon uit en zette hem dan weer aan. Vervolgens ging de telefoon dan gewoon weer door (de goeie ouwe i9100 tijd! :Y))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skywalker5
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-12-2022
hallo, heb net twrp recovery via odin geinstalleerd, maar hij start niet op als ik up en home en start button druk.
kom in android system recovery.

heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dan is het niet gelukt om TWRP te flashen via Odin, gaf Odin wel PASS! aan toen het flashen klaar was?

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 03-08-2015 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skywalker5
ja dat gaf hij wel aan vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skywalker5
iemand nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als de standaard Android System Recovery start, is het flashen met Odin dus toch niet goed gegaan. Het beste kun je TWRP 2.7.8.1 (zo uit mijn hoofd) installeren middels Odin 3.10.6 (of zoiets). Vervolgens selecteer je de TAR door op AP / PDA te klikken. Daarna klik je start en wordt er geflashed. Meer dan dat hoef je niet te doen. Als het fout blijft gaan, controleer dan de USB drivers. Simpelste methode is om Kies 3 (of Smart Switch wellicht) te installeren.

EDIT:
Daarnaast hoef je na zeven minuten niet het topic al te kicken. Bewerk dan bij voorkeur je bericht.

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 04-08-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is het trouwens inmiddels weer 'veilig' om de Google Now Launcher te gebruiken? Aangezien dat een battery drain opleverde op de S6... Of volstaat het, om de launcher zonder die 'Ok Google' widget te gebruiken (en die widget dus te verwijderen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 17:48

Tammesp

Next is now

Kort vraagje, zonet de bootloader en modem geflashed. Daarna gecontroleerd als de juiste versie erop staat. Maar daar heb ik me twijfels over. Op Edgarfs topic staat deze versie:

5.1.1 Modem: G925F0XXU2BOGH

Op mijn mobiel:

G925FXXU2BOGH

Alleen de 0 mist, heb ik dan nog wel de juiste versie erop staan?

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jawel. De 0 hoeft niet per se te worden weergegeven volgens mij. Rest is ook hetzelfde en wellicht is dat van Edgar een typo, kan natuurlijk ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:01:
[...]

Hey leuk! Die ga ik morgen eens rustig op m'n gemak doornemen.
Is mijn eerste review, feedback is altijd welkom :)
CptChaos schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:12:
Jawel. De 0 hoeft niet per se te worden weergegeven volgens mij. Rest is ook hetzelfde en wellicht is dat van Edgar een typo, kan natuurlijk ook. ;)
Aja dat kan wel eens kloppen. De bootloader klopt wel, dus zit de modem vast ook wel goed ;) Nu op naar versie 2.2!

[ Voor 24% gewijzigd door Tammesp op 04-08-2015 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:14:
[...]
Mooie uitgebreide en informatieve review! Als ik interesse zou hebben in aanschaf van een LG Urbane, dan zou ik aan jouw complete review een hoop hebben. Super...nice work! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:14:
[...]

[...]

Aja dat kan wel eens kloppen. De bootloader klopt wel, dus zit de modem vast ook wel goed ;) Nu op naar versie 2.2!
Hoi Tamme download dieze app en hij geeft je alle informatie, ook je kernel bootloade enz heel handig. :)
Google Play: Phone INFO ★Samsung★

[ Voor 14% gewijzigd door pappaleone op 04-08-2015 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:28:
[...]

Hoi Tamme download dieze app en hij geeft je alle informatie, ook je kernel bootloade enz heel handig. :)
Zekers! Hele handige app.

Ps deze is ook een aanrader :

Google Play: AIDA64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

WoutF schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:19:
Dit nu al de tweede keer dat mijn telefoon blijft hangen op 'Finishing boot' nadat ik een nieuwe rom van Edgar flash (dirty flash, dat wel). Alleen een wipe fixt het. Iemand daar ervaring mee?
Hier geen problemen na een dirty flash zowel rom als addon zonder problemen.
Voor de rest geen speciale dingen aangevinkt om te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Vanmiddag de update erop gezet, en ben aangenaam verrast.
Mijn hotspot probleem is hiermee dus opgelost.

Ik ben waarschijnlijk wat vergeten te instaleren via aroma installer.

Als je kijkt bij instellingen - Toegankelijkheid - services

Daar staan een aantal apps die niet aan te schakelen zijn.
Ofwel, de schakelaar blijft grijs...
Nu weet ik, dat de oplossing vrij simpel was, maar ik ben het helaas vergeten.

Iemand een idee???

[ Voor 4% gewijzigd door Windkracht13 op 04-08-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Aroma package heeft ergens deze toegankelijkheid optie erbij staan

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

pappaleone schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:28:
[...]

Geweldige app gebruik hem nu ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Iemand die trouwens weet hoe het zit met de Google Now Launcher en de battery drain?
Ik gebruik namelijk die laucher het liefste, maar begrijp dat als je die gebruikt, een battery drain krijgt in verband met de 'Ok Google' functie/widget. Is het daarbij voldoende om die widget uit te zetten (te verwijderen van het homescreen) om de battery drain te voorkomen, of moet er meer gedaan worden? Ik kon dat namelijk zelf niet zo snel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet het niet, wel weet ik dat het vaak voorkomt dat een drain niet bij iedereen voorkomt. Je zou het kunnen proberen met de launcher en dan zelf even kijken hoe de batterij het houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

CptChaos schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:01:
Iemand die trouwens weet hoe het zit met de Google Now Launcher en de battery drain?
Ik gebruik namelijk die laucher het liefste, maar begrijp dat als je die gebruikt, een battery drain krijgt in verband met de 'Ok Google' functie/widget. Is het daarbij voldoende om die widget uit te zetten (te verwijderen van het homescreen) om de battery drain te voorkomen, of moet er meer gedaan worden? Ik kon dat namelijk zelf niet zo snel vinden.
Google Now is niet perse een battery drainer, hij neemt natuurlijk wat battery maar algemeen valt dat best mee. Als jij het wil gebruiken gewoon lekker doen, en dan kijken hoe het met de accu gebruik gaat. Gaat het echt drainen dan kun je het er nog altijd af gooien.

PS: Edgarfs 2.2V draait HEERLIJK _/-\o_ Gewoon dirty geflashed, draait als een tierelier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skywalker5
Kan ik met trwp ook de originele rom flashen?

Deze: G920FXXU2BOFM_G920FPHN2BOFM_PHN.zip

en met welk programma kan ik het beste het een efs bestand backup maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Originele moet je volgens mij met Odin doen maar kan wellicht ook met TWRP. Even zoeken op Google naar een revert to stock tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skywalker5
oke thanks,

deze had ik er eerst op: 5.1.1 en Baseband-versie G920FXXU2BOFJ,

zal deze dan wel werken? G920FXXU2BOFM_G920FPHN2BOFM_PHN.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als die gebaseerd is op 5.0.x dan niet. Heb je 5.1.1 al gehad op je telefoon, dan kun je niet downgraden naar 5.0.x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Windkracht13 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:41:
Vanmiddag de update erop gezet, en ben aangenaam verrast.
Mijn hotspot probleem is hiermee dus opgelost.

Ik ben waarschijnlijk wat vergeten te instaleren via aroma installer.

Als je kijkt bij instellingen - Toegankelijkheid - services

Daar staan een aantal apps die niet aan te schakelen zijn.
Ofwel, de schakelaar blijft grijs...
Nu weet ik, dat de oplossing vrij simpel was, maar ik ben het helaas vergeten.

Iemand een idee???
Wat moet er worden aangevinkt in aroma om dit weer werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb nu al een flink tijdje naar volle tevredenheid die Edgarf rom met Android 5.0.5 draaien. Als ik dat stuk op Tweakers lees over StageFright dan zie ik dat ik nog kwetsbaar ben. Is dat met een nieuwe ROM opgelost? Of heeft dat geen nut?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:17
Iemand hier al ervaring met de deodexed 2.2 versie van Edgarf (draai deze momenteel zelf) icm double tap to wake? Ik las op XDA dat het goed werkte maar dacht misschien heeft iemand hier het al gedaan?
In case anyone is interested arter97 kernel for Galaxy S6 with dt2w (double tap to wake) works just fine with [ROM][G920/5 ○ 5.1.1 ○ 3AUG] XtreStoLite Deo-Mod Edition 2.2 [478MB ○ BOGG]

http://forum.xda-developers.com/show...&postcount=191
http://arter97.com/browse/S6/kernel/1.0/
Bron: http://forum.xda-develope...p=62198333&postcount=4637 en http://forum.xda-develope...?p=62195475&postcount=191

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:07:
Ik heb nu al een flink tijdje naar volle tevredenheid die Edgarf rom met Android 5.0.5 draaien. Als ik dat stuk op Tweakers lees over StageFright dan zie ik dat ik nog kwetsbaar ben. Is dat met een nieuwe ROM opgelost? Of heeft dat geen nut?
Hey je bedoeld denk ik versie 5.11? Ik draai de laatste versie van Edgarf bij deze geeft hij geen probleem aan. Ik draai de laatste nieuwe versie van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:31:
Iemand hier al ervaring met de deodexed 2.2 versie van Edgarf (draai deze momenteel zelf) icm double tap to wake? Ik las op XDA dat het goed werkte maar dacht misschien heeft iemand hier het al gedaan?

[...]

Bron: http://forum.xda-develope...p=62198333&postcount=4637 en http://forum.xda-develope...?p=62195475&postcount=191
Ik heb het draadje wel gelezen, maar ik blijf lekker bij unikernel V6.0001
Dit is tot nu toe de beste kernel die er is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

spaceboy schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:07:
De nieuwste versie van Edgarf zit de update BOG8 van Samsung in. In die update heeft Samsung het StageFright opgelost. Dus lekker versie 2.2 draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Nee dat is niet waar, check ff het draadje op xda forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Windkracht13 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:52:
Nee dat is niet waar, check ff het draadje op xda forum
Oh? Had dat gelezen op xda. Zal dit nu eens doorlezen.

(Je hebt gelijk, het leek eerst wel zo maar bleek later dus van niet)

Reactie van edgarf met een deelse oplossing: http://forum.xda-develope...p=62210114&postcount=4733

[ Voor 29% gewijzigd door Tammesp op 06-08-2015 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 20:26
Ik zie jullie allemaal praten over de Deodexed versie van Edgarfs rom, die zit inmiddels al op 2.2 En de Odexed versie nog op 2.0, iemand enig idee wanneer de odexed versie geupdate wordt?

Waarom draaien jullie eigenlijk de Deodexed versie en niet de Odexed versie? (ik ken het verschil, maar wil graag jullie redenen zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vorige week werd gemeld dat de update van odexed direct na deze update zou komen. Dus zal vast deze week wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzaz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-01-2018
dafmay schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:20:
[...]

Mooie uitgebreide en informatieve review! Als ik interesse zou hebben in aanschaf van een LG Urbane, dan zou ik aan jouw complete review een hoop hebben. Super...nice work! _/-\o_
:^

Mooi ding ook, heb er ook naar gekeken maar wacht toch op de Huawei watch.. vind ik toch nog een stapje mooier :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

Tammesp schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:57:
[...]

Oh? Had dat gelezen op xda. Zal dit nu eens doorlezen.

(Je hebt gelijk, het leek eerst wel zo maar bleek later dus van niet)

Reactie van edgarf met een deelse oplossing: http://forum.xda-develope...p=62210114&postcount=4733
Ok. Thanks. Ik hou het op mijn Android 5.0.2 rom en zet die auto-retrieve dingen daar wel uit. Ik kom wel terug als er een definitieve oplossing is. Heb geen zin om elke keer weer te gaan flashen en rommelen, daar is mijn tijd te kostbaar voor. ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Ok, Probleem.
Ik dacht ik root de S6. Hierna kreeg ik in het rood de melding dat er geen recovery aanwezig was. Hierna heb ik TWRP geflasht. Deze staat er op.
Nu zit ik echter in ee boot loop. Ik kan nog wel in TWRP komen en ook in Download mode. Maar ik heb geen rom op de S6 staan en kan deze er ook niet op copieren als ik de S6 mount via TWRP. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
How kan het dat je rom weg is nadat je TWRP hebt geflashed? Heb je ook een wipe uitgevoerd ergens in het proces? Kun je wel met ADB bij de S6 komen of heb je USB-debugging niet aangezet? Je zou kunnen kijken of een herstel met SmartSwitch lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
Aghanim schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 22:19:
How kan het dat je rom weg is nadat je TWRP hebt geflashed? Heb je ook een wipe uitgevoerd ergens in het proces? Kun je wel met ADB bij de S6 komen of heb je USB-debugging niet aangezet? Je zou kunnen kijken of een herstel met SmartSwitch lukt.
Ik heb nooit een rom op het interne geheugen geinstalleerd. Ik dacht doe ik na het instaleren van de recovery wel. Niet wetende dat deze instal een boot loop zou veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net zeg je dat er geen rom op je S6 staat. Kom je voorbij het eerste boot scherm of gaat het daar al mis? Heb je ADB geprobeerd? Eventueel Smartswitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
Ik heb geen ...rom.zip op mijn telefoon staan ind. De originele geeft na het flasen van de recovery een boot loop in het eerste scherm. Heb nog nooit gewerkt met SDK of ADP.
Iemand een goede beschrijving?

[ Voor 3% gewijzigd door Bertha781 op 07-08-2015 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als er geen ROM geïnstalleerd is, kun je enkel nog via Odin de stock ROM flashen, om vervolgens opnieuw te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bertha781 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 23:21:
Ik heb geen ...rom.zip op mijn telefoon staan ind. De originele geeft na het flasen van de recovery een boot loop in het eerste scherm. Heb nog nooit gewerkt met SDK of ADP.
Iemand een goede beschrijving?
Welke versie van TWRP heb je geflasht? Een beschrijving staat bovenaan deze pagina/de pagina ervoor. Begin deze week heeft iemand anders zijn toestel om zeep geholpen met een flash, de adviezen die hij krijgt gelden ook voor jou. Je kunt met Odin of SmartSwitch herstellen maar je moet wel de juiste originele rom downloaden die past bij de versie van jouw bootloader (5.0.2 of 5.1.1).

Misschien ben ik altijd te voorzichtig maar voordat ik een rom of iets dergelijks ga flashen zet ik altijd een andere variant daarvan ook op mijn telefoon zodat ik, als hetgeen ik wil flashen faalt, nog een alternatief heb. Dit kan natuurlijk ook een TWRP backup zijn.
CptChaos schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 23:26:
Als er geen ROM geïnstalleerd is, kun je enkel nog via Odin de stock ROM flashen, om vervolgens opnieuw te beginnen.
Als ik het goed begrijp is er wel een rom maar zit er een probleem in de bootloader of iets dergelijks. Wellicht foutieve TWRP versie geflasht.

[ Voor 16% gewijzigd door Aghanim op 08-08-2015 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het moet dus sowieso met Odin op te lossen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
Bedankt voor jullie hulp. De originele rom staat/stond er weer op. Inmiddels ook al de custom rom.
Ik heb nog nooit een tel. gehad zonder sd-kaart. Met sd-kaart kopieerde ik de rom op de kaart vervolgens formateerde ik al het geheugen van de telefoon en hierna flashte ik de rom. Zo had ik altijd een kale flash.

Nu vraag ik me af hoe dit te doen met de S6.
Op het geheugen van de S6 kan de rom gekopieerd worden. Ik verwijder alle andere mappen. Behalve de Android map, deze is tegen schrijven beveiligd.Vervolgens flash ik de rom. Op deze manier raak in niet van bepaalde apps af zoals s-planner en dergelijke.

Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Na flash van custom rom een factory reset doen.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 08:07:
[...]

Welke versie van TWRP heb je geflasht? Een beschrijving staat bovenaan deze pagina/de pagina ervoor. Begin deze week heeft iemand anders zijn toestel om zeep geholpen met een flash, de adviezen die hij krijgt gelden ook voor jou. Je kunt met Odin of SmartSwitch herstellen maar je moet wel de juiste originele rom downloaden die past bij de versie van jouw bootloader (5.0.2 of 5.1.1).

Misschien ben ik altijd te voorzichtig maar voordat ik een rom of iets dergelijks ga flashen zet ik altijd een andere variant daarvan ook op mijn telefoon zodat ik, als hetgeen ik wil flashen faalt, nog een alternatief heb. Dit kan natuurlijk ook een TWRP backup zijn.

[...]

Als ik het goed begrijp is er wel een rom maar zit er een probleem in de bootloader of iets dergelijks. Wellicht foutieve TWRP versie geflasht.
Vorige week hebben we ook iemand uit de put geholpen, Lees maar eens een aantal pagina's terug de beste optie is om je toestel te verbinden met smartswitch en dan volgen wat het scherm aangeeft.
En dan zeg ik maar weer een bezint eer ge begint, er zijn hier nog steeds mensen die helemaal niets lezen. Dan ga je een keer goed de fout in, verdiep je eerst een beetje in de materie. :'(

[ Voor 12% gewijzigd door pappaleone op 08-08-2015 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 15:08:
[...]

Vorige week hebben we ook iemand uit de put geholpen, Lees maar eens een aantal pagina's terug de beste optie is om je toestel te verbinden met smartswitch en dan volgen wat het scherm aangeeft.
En dan zeg ik maar weer een bezint eer ge begint, er zijn hier nog steeds mensen die helemaal niets lezen. Dan ga je een keer goed de fout in, verdiep je eerst een beetje in de materie. :'(
Sommige mensen hebben blijkbaar veel geld en kopen gewoon een nieuwe na een brick haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 15:23:
[...]

Sommige mensen hebben blijkbaar veel geld en kopen gewoon een nieuwe na een brick haha.
Ja jammer als je iets van de materie begrijpt wordt het flashen en aanpassen van je telefoon ook veel leuker toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
Het is niet dat ik neits van het flashen begrijp, dit is mijn eerste tel zonder sd kaart, en ik had niet verwacht dat na het flashen van de recovery er een boot loop zal onstaan. Nu heb ik die zelfde recovery weer geflasht de gehele telefoon geformateerd en met adb de rom geflasht. Werkt weer OK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:02

H.Boss

Hugo Boss

Ik heb wat memory management regels toegevoegd aan de build.prop.

Ik moet zeggen dit heeft een zeer positief effect. Dit kan alleen als je android 5.1.1 draait.

Alles met ro.config.dha moet je verwijderen en onderstaande kan je helemaal onderaan plakken.

#FHA
ro.config.fha_enable=true
ro.sys.fw.use_trim_settings=true
ro.sys.fw.empty_app_percent=50
ro.sys.fw.trim_empty_percent=100
ro.sys.fw.trim_cache_percent=100
ro.sys.fw.bservice_enable=true
ro.sys.fw.bservice_limit=5
ro.sys.fw.bservice_age=5000
ro.sys.fw.trim_enable_memory=128000000

Bron:

http://forum.xda-develope...y-management-dha-t3132060

[ Voor 8% gewijzigd door H.Boss op 09-08-2015 21:07 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je iets concreter uitleggen wat je hiermee verandert en wat voor positieve effecten je hiervan merkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Hmm H.Boss met de ram geheugen zitten sluitelen? Versie 2.2 van Edgarf draait zo smooth dat ik niets ga veranderen in de build.prop. Want volgens mij kan het niet veel smoother dan nu ^^

En wat Energy ook zegt; waar merk je het aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Ik heb niet zelf zitten sleutelen, maar heb deze waardes van een XDA topic. Ik merk dat het schakelen tussen en starten van apps responsiever is. Alles loopt net wat smoother in mijn beleving.

Ik moet daarbij wel zeggen dat ik Odexed 2.0 draai met Unibase kernel.

Bron:

http://forum.xda-develope...y-management-dha-t3132060

[ Voor 16% gewijzigd door H.Boss op 09-08-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is jullie gevoel bij de Odexed? Komt er nog een update op korte termijn of wordt de deodexed de primaire versie met prioriteit? Wil namelijk graag van de security risk af maar zit nog op odexed. Versie is al even niet geüpdatet en anders stap ik over op de 2.2 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Is het niet zo dat het automatisch ontvangen van MMS uitzetten enig soelaas biedt?
Want dat had ik vernomen vanuit de reactie van Edgarf op XDA.

Ik moet zeggen dat de Odexed versie echt super draait!
Het voordeel is ook dat het een uitgeklede Stockrom is en dat bevalt mij wel. Dus geen modificaties.

[ Voor 20% gewijzigd door H.Boss op 09-08-2015 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jawel, dat moet ook het probleem oplossen maar ben gewoon benieuwd of er nog updates gaan komen. De 2.0 versie is van juni namelijk. Draait verder als een trein gelukkig samen met UniKernel v5. Heb nog even gewacht met v6 omdat ik in het begin over battery problemen las, misschien is dat al opgelost of helemaal niet zo spannend.

Las zojuist op XDA dat er een beta van v7 is, dus die zal op korte termijn wel live komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben ik ook wel benieuwd naar. Zit nog te twijfelen of ik van de week de rom van Edgarf erop zal zetten. En ik denk dat het de deodexed versie wordt aangezien deze op de laatste firmware gebaseerd is.

Moet wel zeggen dat de laatste stock firmware BOG8 erg goed draait bij mij na een factory reset. Erg soepel en nog geen haperingen gehad. Ook accuduur lijkt ietsje beter weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Mijn toestel werd origineel geleverd met :

G920FXXU2BOFJ_G920FOXA2BOFJ_G920FXXU2BOFJ_HOME.tar

Is het mogelijk om onderstaande firmware te flashen? Is namelijk de nieuwste firmware...Of moet ik hiervoor eerst een aparte bootloader/modem flashen?... Ik heb veel ervaring met allerlei flash zaken en noem maar op, maar dit is even onduidelijk voor mij.

Model SM-G920F

Model name GALAXY S6
Country Netherlands
Version Android 5.1.1
Changelist 5447113
Build date Tue, 21 Jul 2015 10:31:46 +0000
Product code PHN
PDA G920FXXU2BOGB
CSC G920FPHN2BOG8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
H.Boss schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:59:

Is het mogelijk om onderstaande firmware te flashen? Is namelijk de nieuwste firmware...Of moet ik hiervoor eerst een aparte bootloader/modem flashen?... Ik heb veel ervaring met allerlei flash zaken en noem maar op, maar dit is even onduidelijk voor mij.

Model SM-G920F

Model name GALAXY S6
Country Netherlands
Version Android 5.1.1
Changelist 5447113
Product code PHN
PDA G920FXXU2BOGB
CSC G920FPHN2BOG8
Stock firmware kun je gewoon flashen met odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 23:31:
Ben ik ook wel benieuwd naar. Zit nog te twijfelen of ik van de week de rom van Edgarf erop zal zetten. En ik denk dat het de deodexed versie wordt aangezien deze op de laatste firmware gebaseerd is.

Moet wel zeggen dat de laatste stock firmware BOG8 erg goed draait bij mij na een factory reset. Erg soepel en nog geen haperingen gehad. Ook accuduur lijkt ietsje beter weer.
Hoi Garret het is zeker de moeite waard om deze rom te gaan draaien. draait heerlijk very smooth. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
H.Boss schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:59:

Model SM-G920F

Model name GALAXY S6
Country Netherlands
Version Android 5.1.1
Changelist 5447113
Product code PHN
PDA G920FXXU2BOGB
CSC G920FPHN2BOG8
Zoals ik nu zie heb je een Roemeense firmware, dan gaat het niet lukken.
Mag ik vragen waar jou telefoon vandaan komt, en of het een blauwe 64GB versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

pappaleone schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:57:
[...]

Zoals ik nu zie heb je een Roemeense firmware, dan gaat het niet lukken.
Mag ik vragen waar jou telefoon vandaan komt, en of het een blauwe 64GB versie is?
Volgens mij is het Franse firmware.
Maar het is gelukt, ik heb de NL firmware(BOG8)via ODIN geflasht. En alles werkt perfect.
Ik heb een witte 32GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
H.Boss schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:11:
[...]

Volgens mij is het Franse firmware.
Maar het is gelukt, ik heb de NL firmware(BOG8)via ODIN geflasht. En alles werkt perfect.
Ik heb een witte 32GB.
Okay perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien niet het beste topic hiervoor, aangezien jullie allemaal aan het flashen zijn geslagen, maar wat halen jullie aan winst uit de custom ROMs voor de S6?

Mijn Nexus 5 heeft een hele lange tijd gewoon stock gedraaid, tot het moment dat ik toch extra opties wou die niet met apps te verkrijgen waren.
Toen mocht ik verlengen en heb ik de S6 gehaald, met het idee; deze hou ik stock, voor altijd, die hardware is zo bruut, onmogelijk dat Samsung dat omzeep kan helpen.

Nu een maandje of 3 later denk ik toch; dit moet -echt- beter kunnen.
Ik weet zeker dat het allemaal vloeiender kan (voorbeeld; als ik bij de telefoon app het nummerieke gedeelte aan klik, lagged dat ding echt ONTZETTEND de eerste keer, schrijnend is het).

Dus nu mijn vraag;
Gaat een custom ROM mij dit bieden? Animatieschalen verminderen enzo, wil ik niet.
Ik vind het leuk als er wat beweegt op mijn scherm, maar ik wil wel dat die animaties gewoon vlot lopen.

De S6 heeft zo veel potentie alleen Samsung krijg het altijd voor elkaar zo'n rekenmonster te vernaggelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan je een kort en volmonding 'JA' geven :) Met een custom rom heb je nagenoeg een perfecte S6 waar deze voorheen (obv stock) zeer beperkt was. Doe ook even een search binnen dit topic omdat nog niet zolang geleden (aantal weken) dezelfde vraag is gesteld en zowel ikzelf als een mede-tweaker zeer uitvoerig antwoord hebben gegeven over de specifieke voordelen van een custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:29:
Ik kan je een kort en volmonding 'JA' geven :) Met een custom rom heb je nagenoeg een perfecte S6 waar deze voorheen (obv stock) zeer beperkt was. Doe ook even een search binnen dit topic omdat nog niet zolang geleden (aantal weken) dezelfde vraag is gesteld en zowel ikzelf als een mede-tweaker zeer uitvoerig antwoord hebben gegeven over de specifieke voordelen van een custom rom.
Ik zie net dat ook de v7 unikernel in de betafase zit :)
Gisterenavond had ik voor de eeste keer sinds de installatie 94% ram verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:37:
[...]

Ik zie net dat ook de v7 unikernel in de betafase zit :)
Gisterenavond had ik voor de eeste keer sinds de installatie 94% ram verbruik.
Ik had kernel v7 gisteren geflashed, maar merkte al snel dat bij het afspelen van (bijv) Youtube video's de beelden zo nu en dan haperen (alsof de doorvoer van data even stokt). Ik had exact hetzelfde probleem al eerder bij v6. Is onafhankelijk van de video (wel allemaal full HD en/of 4K).

Vandaar dat ik alweer een tijdje kernel v4-0001 draai (maar dat is jou welbekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

En hij werkt soepel!!! Eindelijk een lag-vrije snelle vloeiende stockROM. Ik had een custom ROM puur voor de snelheid en lag-vrije ervaring.

In vergelijking met de BOFJ is de BOG8 een hele vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:49:
[...]

Ik had kernel v7 gisteren geflashed, maar merkte al snel dat bij het afspelen van (bijv) Youtube video's de beelden zo nu en dan haperen (alsof de doorvoer van data even stokt). Ik had exact hetzelfde probleem al eerder bij v6. Is onafhankelijk van de video (wel allemaal full HD en/of 4K).

Vandaar dat ik alweer een tijdje kernel v4-0001 draai (maar dat is jou welbekend).
Klopt helemaal, ik ben eens even aan het verdiepen in dat pit file gebeuren, maar pit files vinden is net zo erg als een jachtluipaard spotten in de Beekse bergen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:12:
[...]

Klopt helemaal, ik ben eens even aan het verdiepen in dat pit file gebeuren, maar pit files vinden is net zo erg als een jachtluipaard spotten in de Beekse bergen :)
Oh I know...I know! (voor de Fawlty Towers kenners ;))....heb zelf eerder ook eens gezocht, niets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:14:
[...]

Oh I know...I know! (voor de Fawlty Towers kenners ;))....heb zelf eerder ook eens gezocht, niets kunnen vinden.
Ik heb al wel het programma terminalEmulator gevonden. Dat ding moet naar de nederlandse versie kunnen grrr :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

pappaleone schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:19:
[...]

Ik heb al wel het programma terminalEmulator gevonden. Dat ding moet naar de nederlandse versie kunnen grrr :*)
Met de emulator moet iemand met een stock-rom de emulator kunnen los peuteren toch?
(wat ik zo lees)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zygivt schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:22:
[...]

Met de emulator moet iemand met een stock-rom de emulator kunnen los peuteren toch?
(wat ik zo lees)
Ja ik ga het eerst eens even goed uitzoeken voordat ik de boel de vernieling in help. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

pappaleone schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:28:
[...]

Ja ik ga het eerst eens even goed uitzoeken voordat ik de boel de vernieling in help. ;)
Ik begrijp je manier van handelen, maar als je ervoor zorgt dat je huidige pit-file + rom hebt, moet er toch een weg terug zijn?

keep me posted anyway :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zygivt schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:40:
[...]

Ik begrijp je manier van handelen, maar als je ervoor zorgt dat je huidige pit-file + rom hebt, moet er toch een weg terug zijn?

keep me posted anyway :-)
Yes totzover heb ik hem, maar de vraag is nu eerst waar vindt ik in godsnaam een pitfile voor mijn model? ben het internet al aan het afzoeken maar tot nu toe geen resultaat. Er zijn her en der wel pit files te vinden, maar dat zijn files van toestellen voor de oorlog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Method 2: Using ADB Commands on Computer
1.To use ADB commands, you will have to install Android SDK on your computer. If you don’t know how to setup the Android SDK or ADB, read our tutorial.
2.Go to Settings> Developer options and enable USB Debugging on your device.
3.Now launch a command prompt on your computer. You can do so by placing the mouse pointer at an empty space on the desktop and then pressing Shift key+Right mouse-click. Select Open command window here option.
4.Connect your Samsung device to the PC using the stock USB cable.
5.In the command window, issue the following command and press the Enter key on the keyboard: adb devices
adb shell
su
6.When SU is called, grant root permission on your device and type the following command: dd if=/dev/block/mmcblk0 of=/sdcard/out.pit bs=8 count=580 skip=2176
7.Your device’s PIT should be backed up to the internal storage of the device. Save it on your computer.

Congrats! You can successfully extracted the PIT file from your Samsung device. if you got a query or encounter any problem using the tutorial, please leave us a comment. Cheers!

aldus droidviews
Als ik dit zo mag geloven, kan iemand met een stock nl toestel dit voor je doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

pappaleone schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:50:
[...]

Yes totzover heb ik hem, maar de vraag is nu eerst waar vindt ik in godsnaam een pitfile voor mijn model? ben het internet al aan het afzoeken maar tot nu toe geen resultaat. Er zijn her en der wel pit files te vinden, maar dat zijn files van toestellen voor de oorlog :)
Deze heb ik een keer gebruikt om mijn S6 te herstellen na een fout. En die werkte prima.

ZEROFLTE_EUR_OPEN.pit : hidden (2560) 10 240KB cache: (51200) 204 800KB
https://1fichier.com/?olsab05qni

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:26:

Nu een maandje of 3 later denk ik toch; dit moet -echt- beter kunnen.
Ik weet zeker dat het allemaal vloeiender kan (voorbeeld; als ik bij de telefoon app het nummerieke gedeelte aan klik, lagged dat ding echt ONTZETTEND de eerste keer, schrijnend is het).

Dus nu mijn vraag;
Gaat een custom ROM mij dit bieden? Animatieschalen verminderen enzo, wil ik niet.
Ik vind het leuk als er wat beweegt op mijn scherm, maar ik wil wel dat die animaties gewoon vlot lopen.

De S6 heeft zo veel potentie alleen Samsung krijg het altijd voor elkaar zo'n rekenmonster te vernaggelen.
Heb jij de laatste firmware al (BOG8). Draait goed en in mijn geval na factory reset.

Toetsenbord lag heb ik ook eens gehad wat je kan proberen is de cache van het toetsenbord te legen.

Toestel opnieuw opstarten wil bij mij ook wel eens werken voor de algehele snelheid.
Vraag me af of er tijdens opstart een soort van trim commando wordt gedaan waardoor alles weer wat vlotter loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:22
H.Boss schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:10:, 64 of 128 MB versie
[...]

Deze heb ik een keer gebruikt om mijn S6 te herstellen na een fout. En die werkte prima.

ZEROFLTE_EUR_OPEN.pit : hidden (2560) 10 240KB cache: (51200) 204 800KB
https://1fichier.com/?olsab05qni
Is deze zeker voor een 64 MB 920F?

Want met een link is dit niet zo te zien.

Aha, zo te zien op XDA is de pit file niet afhankelijk van de 32, 64 of 128 MB versie.

Op xda zo te zien wel, nu nog de moed verzamelen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Overgeef Dave op 10-08-2015 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r-jansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-09 21:45
pappaleone schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 18:58:
[...]

Hey dit is een verhaal wat al heel wat keren de revue is gepasseerd. Samsung maakt je telefoon gewoon als hij het niet meer doet. Samsung moet bewijzen dat de telefoon niet meer werkt door root. Nou door een telefoon te rooten gaat hij niet kapot. Ik heb zelf in het verleden 2 telefoons die ook problemen hadden teruggebracht voor reparatie ook geroot geen enkel probleem. Dus gewoon lekker rooten die handel succes.
Hoi,

Heb een andere ervaring. Vandaag terug geweest bij de Samsung Store in Amsterdam. Klepje van de oplader kapot. Door de root alleen tegen betaling te vervangen....

Gemeld in de chat bij Samsung, en deze bevestigen dit (heb printouts..).

Op de eigen Facebook pagina geven ze aan dat rooten niet ten koste gaat van garantie: https://nl-nl.facebook.co...and/posts/617810934959539.

Is dus niet meer zo.

Kan wel leven hoor, zonder zo'n klepje... en zonder Samsung telefoon (en wat dan ook) in het vervolg.....

[ Voor 10% gewijzigd door r-jansen op 10-08-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r-jansen schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:36:
[...]

Hoi,

Heb een andere ervaring. Vandaag terug geweest bij de Samsung Store in Amsterdam. Klepje van de oplader kapot. Door de root alleen tegen betaling te vervangen....

Gemeld in de chat bij Samsung, en deze bevestigen dit (heb printouts..).

Op de eigen Facebook pagina geven ze aan dat rooten niet ten koste gaat van garantie: https://nl-nl.facebook.co...and/posts/617810934959539.

Is dus niet meer zo.

Kan wel leven hoor, zonder zo'n klepje... en zonder Samsung telefoon (en wat dan ook) in het vervolg.....
Dit heeft niets met rooten te maken, als je garantie hebt moeten ze het klepje vervangen, en anders buiten de garantiemoet je het zelf betalen.Klopt dus met wat ik vertelde, rooten mag, alleen als je de hardware naar de kl...te helpt ben je de pineut. Maar door rooten kun je de hardware nimmer om zeep helpen, dan moet je hele andere dingen gaan doen. Maar op het forum zijn de afgelopen week al paar staaltjes voorbij gekomen van verkeerd gebruik. Lezen voordat je iets onderneemt kan veel ellende voorkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overgeef Dave schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:27:
[...]

Is deze zeker voor een 64 MB 920F?

Want met een link is dit niet zo te zien.

Aha, zo te zien op XDA is de pit file niet afhankelijk van de 32, 64 of 128 MB versie.

Op xda zo te zien wel, nu nog de moed verzamelen :)
Jij zegt volgens XDA dat de pit file niet afhankelijk is van 32 64 of 128GB
En onderaan zeg je van wel???
Ik weet 1 ding zeker de pit file is wel zeker afhankelijk van welke versie 32 64 of 128GB je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:22
pappaleone schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:43:
[...]

Jij zegt volgens XDA dat de pit file niet afhankelijk is van 32 64 of 128GB
En onderaan zeg je van wel???
Ik weet 1 ding zeker de pit file is wel zeker afhankelijk van welke versie 32 64 of 128GB je hebt.
Mijn excuses, ik bedoelde dus volgens XDA niet :P

Ik ben met teveel dingen tegelijk bezig.

Vroeger was de pit inderdaad model afhankelijk.
Nu heb ik de indruk, let wel: 'de indruk' , dat dat niet meer zo is, omdat ze om XDA nergens een onderscheid maken tussen de verschillende geheugen versies.

Wat ik ga doen is eerst mijn eigen pit extracten zodat ik terug kan (hoop ik) en dan de pit ZEROFLTE_EUR_OPEN.pit proberen.

Maar ik denk niet dat ik daar deze week tijd voor ga hebben.
In ieder geval: 'Keep you posted'.

Update:
F*ck a D*ck.

De pit is wel geheugen afhankelijk. Met root explorer zie ik mijn pit file:
major minor #blocks name

253 0 1310720 vnswap0
8 0 62480384 sdaa
8 1 4096 sda1
8 2 4096 sda2
8 3 20480 sda3
8 4 8192 sda4
8 5 28672 sda5
8 6 34816 sda6
8 7 8192 sda7
8 8 43008 sda8
8 9 1024 sda9
8 10 1024 sda10
8 11 768 sda11
8 12 256 sda12
8 13 9216 sda13
8 14 15360 sda14
8 15 3788800 sda15
259 0 204800 sda16
259 1 10240 sda17
259 2 58286080 sda18
8 16 4096 sdb
8 32 4096 sdc
254 0 3755992 dm-0

Bij de pit file op xda staat er
8 0 31240193 sda

Dat is de 32 Mb versie.

Niet flashen dus!!!

Nog een edit: waarom zit ik steeds over MB bezig ik bedoel dus GB :)

[ Voor 36% gewijzigd door Overgeef Dave op 10-08-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r-jansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-09 21:45
pappaleone schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:30:
[...]

Dit heeft niets met rooten te maken, als je garantie hebt moeten ze het klepje vervangen, en anders buiten de garantiemoet je het zelf betalen.Klopt dus met wat ik vertelde, rooten mag, alleen als je de hardware naar de kl...te helpt ben je de pineut. Maar door rooten kun je de hardware nimmer om zeep helpen, dan moet je hele andere dingen gaan doen. Maar op het forum zijn de afgelopen week al paar staaltjes voorbij gekomen van verkeerd gebruik. Lezen voordat je iets onderneemt kan veel ellende voorkomen ;)
Klopt ook wel, alleen ze doen het niet! De support desk geeft aan dat ze, indien geroot, helemaal geen garantie verlenen.

En ja, toestel is nog geen jaar oud.

Kortom, is een mooi excuus voor ze om geen garantie te verlenen...

Letterlijk uit de chat: Sinds het bericht op facebook is het veranderd. Er is nu een duidelijke afspraak gekomen dat de hele garantie vervalt als het toestel is geroot.
Ik begrijp je frustratie...

[ Voor 10% gewijzigd door r-jansen op 10-08-2015 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren kenners,

Kunnen jullie mij adviseren? Na veelvuldig rooten & flashen van de S3 en S4 moet mijn S6 edge er nu ook maar aan geloven. Het lukt mij alleen niet om TWRP er op te krijgen. Ik draai nu de stock rom 5.1.1, dus neem ik aan dat ik geen bootloader hoef te flashen. Ik heb deze TWRP gedownload en geflashed via odin 3.10.6. Als hierna de telefoon opnieuw laat opstarten en weer afsluiten en dan via Vol-up + home + power naar de recovery kom ik niet in TWRP maar in de stock recovery.

Wat doe ik fout? :?

edit: in Odin gaat alles goed, geeft ook netjes PASS aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2015 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:18:
Heren kenners,

Kunnen jullie mij adviseren? Na veelvuldig rooten & flashen van de S3 en S4 moet mijn S6 edge er nu ook maar aan geloven. Het lukt mij alleen niet om TWRP er op te krijgen. Ik draai nu de stock rom 5.1.1, dus neem ik aan dat ik geen bootloader hoef te flashen. Ik heb deze TWRP gedownload en geflashed via odin 3.10.6. Als hierna de telefoon opnieuw laat opstarten en weer afsluiten en dan via Vol-up + home + power naar de recovery kom ik niet in TWRP maar in de stock recovery.

Wat doe ik fout? :?

edit: in Odin gaat alles goed, geeft ook netjes PASS aan.
Ik kan niet zien via die link welke TWRP versie je gebruikt maar het moet2.8.7.11 of recenter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r-jansen schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:36:
[...]

Klopt ook wel, alleen ze doen het niet! De support desk geeft aan dat ze, indien geroot, helemaal geen garantie verlenen.

En ja, toestel is nog geen jaar oud.

Kortom, is een mooi excuus voor ze om geen garantie te verlenen...

Letterlijk uit de chat: Sinds het bericht op facebook is het veranderd. Er is nu een duidelijke afspraak gekomen dat de hele garantie vervalt als het toestel is geroot.
Ik begrijp je frustratie...
In theorie ligt de bewijslast bij de winkel/Samsung de eerste 6 maanden na aankoop. In de praktijk betekent het echter dat je dan een procedure moet gaan starten tegen Samsung en aangezien niemand dat doet komt een fabrikant hier altijd mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:25:
[...]

Ik kan niet zien via die link welke TWRP versie je gebruikt maar het moet2.8.7.11 of recenter zijn.
Het is de TWRP uit de start post van deze thread, is dus een 2.8.7.1 speciaal voor de edge versie. Er schijnt dus verschil te zitten in de gewone en de edge sie van twrp.

Heeft er iemand hier ervaring met het flashen van TWRP op een S6 EDGE stock 5.1.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik snap ook niet waarom je met garantie zaken direct contact op gaat nemen met Samsung. Zij zijn de leverancier, maar zijn jou niet verplicht garantie te verlenen, als Samsung dat doet, is dat alleen maar coulance en geen verplichting voor Samsung. Die verplichting heeft de winkel waarmee je de koopovereenkomst hebt afgesloten namelijk wél en die heeft dan ook de plicht garantie te verlenen zolang de levensduur van het (electronische) product is.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 10-08-2015 20:32 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 40 Laatste