Waarbij het dus aan de winkel is om de eerste 6 maanden te bewijzen dat een defecte USB-poort het gevolg is van het rooten van je toestelCptChaos schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:30:
Ik snap ook niet waarom je met garantie zaken direct contact op gaat nemen met Samsung. Zij zijn de leverancier, maar zijn jou niet verplicht garantie te verlenen, als Samsung dat doet, is dat alleen maar coulance en geen verplichting voor Samsung. Die verplichting heeft de winkel waarmee je de koopovereenkomst hebt afgesloten namelijk wél en die heeft dan ook de plicht garantie te verlenen zolang de levensduur van het (electronische) product is.
Wat is jouw ervaring met v5 van de kernel? Dat is namelijk de versie waar ik op draai en heb tot heden geen ervaring met andere versies. Je geeft aan dat v7 en v6 niet bevallen, waarom bevalt v5 niet?dafmay schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:49:
[...]
Ik had kernel v7 gisteren geflashed, maar merkte al snel dat bij het afspelen van (bijv) Youtube video's de beelden zo nu en dan haperen (alsof de doorvoer van data even stokt). Ik had exact hetzelfde probleem al eerder bij v6. Is onafhankelijk van de video (wel allemaal full HD en/of 4K).
Vandaar dat ik alweer een tijdje kernel v4-0001 draai (maar dat is jou welbekend).
Hmm...goede vraag, maar er is/was een reden voor...v5 liep op mijn S6 niet lekker, en v4-0001 wel...vandaar v4 altijd als fallback aangehouden. (goede) Werking van kernels weet ik uit ervaring kan heel erg verschillen per toestel...Aghanim schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:06:
[...]
Wat is jouw ervaring met v5 van de kernel? Dat is namelijk de versie waar ik op draai en heb tot heden geen ervaring met andere versies. Je geeft aan dat v7 en v6 niet bevallen, waarom bevalt v5 niet?
Kreeg net berichtje van Edgarf met dl-linkjes naar een nieuwe test-versie van zijn rom (en aroma installer), dus ik kan weer aan de slag
[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 10-08-2015 21:24 ]
Ik heb de telefoon gekocht bij The Phone House. Daar langs geweest. Zij wilden hem best voor me opsturen. Ze gaven alleen aan dat het dan wel 'een tijdje' duurt. Als ik bij een Samsung Store langs zou gaan, zou het direct gemaakt worden.CptChaos schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:30:
Ik snap ook niet waarom je met garantie zaken direct contact op gaat nemen met Samsung. Zij zijn de leverancier, maar zijn jou niet verplicht garantie te verlenen, als Samsung dat doet, is dat alleen maar coulance en geen verplichting voor Samsung. Die verplichting heeft de winkel waarmee je de koopovereenkomst hebt afgesloten namelijk wél en die heeft dan ook de plicht garantie te verlenen zolang de levensduur van het (electronische) product is.
Daarna weer met TPH gesproken. Zij willen hem alsnog opsturen, maar wel met het risico dat ze hem weer weigeren te repareren.
Ik kan natuurlijk best de standaard software erop zetten (Knox blijft 0x1), maar ik vind het echt belachelijk.
En ja, zoals iemand anders schreef: Niemand start een procedure, dus ze komen er altijd mee weg.
The Phone House kan niet weigeren, want dat mogen ze niet. Laat TPH eerst maar eens aantonen dat het defect daadwerkelijk door het rooten komt. The Phone House is lid van thuiswinkel.org, je kunt dus eventueel daar een klacht indienen.
[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 10-08-2015 22:02 ]
Ik heb nog weinig referentiemateriaal, de v5 werkt bij mij prima. Batterij is wat matig, met 3 uur scherm aan is de batterij wel leeg. Maar performance is zeer goed.dafmay schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:24:
[...]
Hmm...goede vraag, maar er is/was een reden voor...v5 liep op mijn S6 niet lekker, en v4-0001 wel...vandaar v4 altijd als fallback aangehouden. (goede) Werking van kernels weet ik uit ervaring kan heel erg verschillen per toestel...
Kreeg net berichtje van Edgarf met dl-linkjes naar een nieuwe test-versie van zijn rom (en aroma installer), dus ik kan weer aan de slag
Welke rom versie? Deodexed?
Je zou ze formeel kunnen verzoeken tot vervanging/reparatie onder garantie met daarbij aangegeven dat zij moeten aantonen op grond waarvan ze weigeren. Vervolgens in gebreke stellen en aangeven ook op internet deze service te vermelden bij de review. Misschien bewegen ze daarvan.r-jansen schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:39:
[...]
Ik heb de telefoon gekocht bij The Phone House. Daar langs geweest. Zij wilden hem best voor me opsturen. Ze gaven alleen aan dat het dan wel 'een tijdje' duurt. Als ik bij een Samsung Store langs zou gaan, zou het direct gemaakt worden.
Daarna weer met TPH gesproken. Zij willen hem alsnog opsturen, maar wel met het risico dat ze hem weer weigeren te repareren.
Ik kan natuurlijk best de standaard software erop zetten (Knox blijft 0x1), maar ik vind het echt belachelijk.
En ja, zoals iemand anders schreef: Niemand start een procedure, dus ze komen er altijd mee weg.
Yep...2.2.1 deodexed. Met de nieuwe beta unikernel (v7)...maar die draai ik al sinds gisteren. Prima kernel, maar ik merk wel dat afspelen van youtube vids soms hickups geeft (met v4 kernel heb ik daar totaal geen last van).Aghanim schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:04:
[...]
Ik heb nog weinig referentiemateriaal, de v5 werkt bij mij prima. Batterij is wat matig, met 3 uur scherm aan is de batterij wel leeg. Maar performance is zeer goed.
Welke rom versie? Deodexed?
Oke, zijn het bugfixes in de 2.2.1 versie of additionele functionaliteit? Al even geen reactie gehad van Edgar hier op de vraag of er nog updates voor de odexed versie komen.dafmay schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:19:
[...]
Yep...2.2.1 deodexed. Met de nieuwe beta unikernel (v7)...maar die draai ik al sinds gisteren. Prima kernel, maar ik merk wel dat afspelen van youtube vids soms hickups geeft (met v4 kernel heb ik daar totaal geen last van).
[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 10-08-2015 22:24 ]
Changelog ROM :Aghanim schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:24:
[...]
Oke, zijn het bugfixes in de 2.2.1 versie of additionele functionaliteit? Al even geen reactie gehad van Edgar hier op de vraag of er nog updates voor de odexed versie komen.
- Updated UniKernel to v.7-BETA1
- Added 4 different choosable Kernel profiles for the UniKernel (The Performance profile were the default settings of the kernel in the previous releases)
- Re-added Multi-tasking tweaks (optimized DHA & FHA choices)
- Many new build.prop tweaks (disabled KNOX further for example)
- Removed KNOX info from Settings -> About device
- Fixed G920FD bug where you could only send messages from SIM 1, so messaging from both sim cards should work now!
- Updated Android System WebView to v.45.0.2454.27
- Updated Google Play Services to v.7.8.99
- Optimized Installer script
- Set the correct device name for all the models in build.prop (the zerofltebmc tweak isn't needed anymore to enable the Call alerts options in the dialer)
Changelog Aroma installer :
- Updated Adblock Hosts file
- Updated Beam services apk files
- Updated SideSync apk files
- Added SLocation to the S-Health add-on, so that your location shows up on the S-Health map
- Updated UniKernel & SimplKernel to latest builds
- Added 4 choosable kernel profiles for the UniKernel
- Added optimized DHA & FHA (& VM) Multi-tasking tweaks
- Optimized the Aroma installer
Goed dat we nog niets hebben ondernomen, ik ga eerst even heel goed mijn huiswek doen en nog wat rondneuzen op het net.Overgeef Dave schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:58:
[...]
Mijn excuses, ik bedoelde dus volgens XDA niet
Ik ben met teveel dingen tegelijk bezig.
Vroeger was de pit inderdaad model afhankelijk.
Nu heb ik de indruk, let wel: 'de indruk' , dat dat niet meer zo is, omdat ze om XDA nergens een onderscheid maken tussen de verschillende geheugen versies.
Wat ik ga doen is eerst mijn eigen pit extracten zodat ik terug kan (hoop ik) en dan de pit ZEROFLTE_EUR_OPEN.pit proberen.
Maar ik denk niet dat ik daar deze week tijd voor ga hebben.
In ieder geval: 'Keep you posted'.
Update:
F*ck a D*ck.
De pit is wel geheugen afhankelijk. Met root explorer zie ik mijn pit file:
major minor #blocks name
253 0 1310720 vnswap0
8 0 62480384 sdaa
8 1 4096 sda1
8 2 4096 sda2
8 3 20480 sda3
8 4 8192 sda4
8 5 28672 sda5
8 6 34816 sda6
8 7 8192 sda7
8 8 43008 sda8
8 9 1024 sda9
8 10 1024 sda10
8 11 768 sda11
8 12 256 sda12
8 13 9216 sda13
8 14 15360 sda14
8 15 3788800 sda15
259 0 204800 sda16
259 1 10240 sda17
259 2 58286080 sda18
8 16 4096 sdb
8 32 4096 sdc
254 0 3755992 dm-0
Bij de pit file op xda staat er
8 0 31240193 sda
Dat is de 32 Mb versie.
Niet flashen dus!!!
Nog een edit: waarom zit ik steeds over MB bezig ik bedoel dus GB
Wat gaat het je eigenlijk opleveren als je dit doorvoert? Dan ben je van de Roemeense variant af, maar daar merk je toch al niks meer van met een custom rom? Neem je dan niet een groot risico zonder dat je er iets mee opschiet?pappaleone schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 02:22:
[...]
Goed dat we nog niets hebben ondernomen, ik ga eerst even heel goed mijn huiswek doen en nog wat rondneuzen op het net.
Aan een kant heb je helemaal gelijk, maar ik wil het graag uitvogelen hoe het zit. Maar als ik denk dit wordt te tricky dan doe ik het niet hoor. Een edge naar de hemel is genoeg hahaAghanim schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 07:35:
[...]
Wat gaat het je eigenlijk opleveren als je dit doorvoert? Dan ben je van de Roemeense variant af, maar daar merk je toch al niks meer van met een custom rom? Neem je dan niet een groot risico zonder dat je er iets mee opschiet?
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
De update van Samsung (G920FXXU2BOGF) is tijdens een herstart van het apparaat gewoon gaan installeren zonder mijn toestemming. Ook weet ik absoluut zeker dat ik het vinkje bij 'Geplande updates' niet aan heb staan en deze ook nooit heb aangeraakt.
Is het nu mogelijk om alleen 5.1.1 te rooten met Knox 0x1 of zijn er methodes die mij ontgaan zijn?
De update van Samsung (G920FXXU2BOGF) is tijdens een herstart van het apparaat gewoon gaan installeren zonder mijn toestemming. Ook weet ik absoluut zeker dat ik het vinkje bij 'Geplande updates' niet aan heb staan en deze ook nooit heb aangeraakt.
Is het nu mogelijk om alleen 5.1.1 te rooten met Knox 0x1 of zijn er methodes die mij ontgaan zijn?
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
5.1.1 is niet te rooten zonder Knox te triggeren op dit momentiRicardo schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:04:
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
http://forum.xda-develope...oot-s6-root-tool-t31030161. Don't install 5.1.1 for now if you ever want to root without tripping Knox warranty.
[ Voor 14% gewijzigd door lubbertkramer op 11-08-2015 10:13 ]
Bedankt voor je snelle reactie.lubbertkramer schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:11:
[...]
5.1.1 is niet te rooten zonder Knox te triggeren op dit moment
[...]
http://forum.xda-develope...oot-s6-root-tool-t3103016
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Maar zoals hier al vaker besproken kun je gewoon flashen en heb je wel root met bijvoorbeeld de rom van Edgar en moet de verkopende partij gewoon de garantie bieden zolang flashen niet de oorzaak kan zijn. Tussen 1-3 maanden ligt sowieso de bewijslast bij de verkoper om aan te tonen dat flashen dan de oorzaak zou zijn. Weet niet waar je hem gekocht hebt maar de blauwe winkel zei dat garantie blijft staan
Niet dat ik het tegen rom-makers heb maar er wordt altijd dingen toegevoegd aan zo'n rom waar de ene persoon niets aan heeft en de andere wel. Hou het veel liever bij de standaard rom die er nu op staat en die dan rooten.lubbertkramer schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:37:
[...]
Maar zoals hier al vaker besproken kun je gewoon flashen en heb je wel root met bijvoorbeeld de rom van Edgar en moet de verkopende partij gewoon de garantie bieden zolang flashen niet de oorzaak kan zijn. Tussen 1-3 maanden ligt sowieso de bewijslast bij de verkoper om aan te tonen dat flashen dan de oorzaak zou zijn. Weet niet waar je hem gekocht hebt maar de blauwe winkel zei dat garantie blijft staan
Hij is anderhalve maand geleden gekocht via Coolblue
Dat heb ik ook, daarom vind ik de Odexed versie van de ROM van Edgarf ook zo goed passen. Is stock minus een boel overbodige apps en bloatware.iRicardo schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:01:
[...]
Niet dat ik het tegen rom-makers heb maar er wordt altijd dingen toegevoegd aan zo'n rom waar de ene persoon niets aan heeft en de andere wel. Hou het veel liever bij de standaard rom die er nu op staat en die dan rooten.
Zou je daar even een bron van kunnen geven? Mijn bronnen noemen namelijk de eerste 6 maanden als bewijsplicht bij verkoper. Bovendien geldt dan nog steeds dat je bereid moet zijn een procedure te starten om je gelijk mogelijk te kunnen halen. Dat doet bijna niemand.lubbertkramer schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:37:
[...]
Voordeel van rom edgar is dat het niets erbij doet maar eigenlijk stock android geeft, met de aroma rom erbij kun je dan delen van Samsung weer installeren en dat wat je niet gebruikt weglateniRicardo schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:01:
[...]
Niet dat ik het tegen rom-makers heb maar er wordt altijd dingen toegevoegd aan zo'n rom waar de ene persoon niets aan heeft en de andere wel. Hou het veel liever bij de standaard rom die er nu op staat en die dan rooten.
correctie 6 maanden, maar in die eerste periode hoef je het niet zelf te bewijzen maar moet de verkoper bewijzen dat het defect ontstaan is door bijvoorbeeld het flashen ipv andersom. Europese wetgeving is daarbij van toepassing, Google maar eens op -> 1999/44/EC of the European Parliament and of the Council of 25 May 1999 on certain aspects of the sale of consumer goods and associated guaranteesAghanim schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:27:
Zou je daar even een bron van kunnen geven? Mijn bronnen noemen namelijk de eerste 6 maanden als bewijsplicht bij verkoper. Bovendien geldt dan nog steeds dat je bereid moet zijn een procedure te starten om je gelijk mogelijk te kunnen halen. Dat doet bijna niemand.
Dat klopt maar dan moet je wel een juridisch traject in, inclusief advocaat en proceskosten.
Daarvoor ben je verzekerd en deze kosten kun je vervolgens verhalen op de verliezende partijAghanim schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:53:
Dat klopt maar dan moet je wel een juridisch traject in, inclusief advocaat en proceskosten.
En toch is het voor veel mensen een te grote drempel om het te doen. Daarom komen veel winkels hiermee weg.lubbertkramer schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:54:
[...]
Daarvoor ben je verzekerd en deze kosten kun je vervolgens verhalen op de verliezende partij
Op welke manier hebben jullie je EFS folder gebackupped? Ik ben dit blijkbaar compleet vergeten. De how to's die ik (zo snel) konden vinden waren al een paar jaar oud..
Heb jij toevallig een download link van UniKernel v4?dafmay schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:24:
[...]
Hmm...goede vraag, maar er is/was een reden voor...v5 liep op mijn S6 niet lekker, en v4-0001 wel...vandaar v4 altijd als fallback aangehouden. (goede) Werking van kernels weet ik uit ervaring kan heel erg verschillen per toestel...
PM gestuurd...Aghanim schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 07:16:
[...]
Heb jij toevallig een download link van UniKernel v4?
Zou je mij ook een link daarvan kunnen sturen?
Alvast bedankt.
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Je hebt PMH.Boss schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:31:
[...]
Zou je mij ook een link daarvan kunnen sturen?
Alvast bedankt.
Iemand een idee hoe je van een .zip(flashable in recovery) een .tar(flashable in ODIN) kan maken?
H.Boss heeft geen TWRP en wil daarom mbv Odin flashen.Aghanim schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:17:
Nee, maar je kan het in TWRP gewoon flashen als .zip
Ps H.Boss...je kunt kijken of je Flashify kunt gebruiken? (ik weet niet 100% zeker of je kernel kunt flashen mbv Flashify als je geen TWRP hebt)
http://techbeasts.com/201...ery-kernel-img-zip-files/
Thanks voor de tip!dafmay schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:34:
[...]
H.Boss heeft geen TWRP en wil daarom mbv Odin flashen.
Ps H.Boss...je kunt kijken of je Flashify kunt gebruiken? (ik weet niet 100% zeker of je kernel kunt flashen mbv Flashify als je geen TWRP hebt)
http://techbeasts.com/201...ery-kernel-img-zip-files/
Dat heb ik geprobeerd, maar dat werkt helaas niet met flashify.
Nou als iemand een manier weet. Ik wil de recovery gewoon stock houden dat is de reden dat ik het via deze weg wil flashen.
Ik heb namelijk ook de stock BOG8 Rom erop staan.
In het Unikernel draadje op xda kon ik aardig wat vinden mbt zip > tar, bijvoorbeeld :
http://forum.xda-develope...?p=61844536&postcount=885
http://forum.xda-develope...p=61983610&postcount=1288
http://forum.xda-develope...p=61978426&postcount=1267
Misschien heb je daar nog iets aan?
[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 12-08-2015 20:18 ]
Zoals hierboven heb ik ook stock 5.1.1 BOGB.
Nou wil ik rooten zonder KNOX en custom recovery
Nou had ik de volgende gevonden; S6-Unibase-BOG8_V2.tar
ben ik hiermee safe?
Of werkt deze niet op de BOGB rom?
Ik heb ervaring met odin, of kan dit ook met flashify/flashfire?
alvast bedankt voor de hulp
ben ik hiermee safe?
Even voor de goede orde.
http://forum.xda-develope...-stockmod-kernel-t3100395
Deze houdt KNOX op 0x0?
Als ik terug wil, kan ik gewoon via smart switch noodprocedure starten of via odin stock BOGB flashen , toch?
http://forum.xda-develope...-stockmod-kernel-t3100395
Deze houdt KNOX op 0x0?
Als ik terug wil, kan ik gewoon via smart switch noodprocedure starten of via odin stock BOGB flashen , toch?
Huh? Even voor mijn beeld:
Als ik deze via een niet root S6 via Odin flash, root ik mijn 5.1.1 toestel of brick ik de boel?
[ Voor 3% gewijzigd door Antrax op 12-08-2015 22:43 ]
Op XDA lees ik dat de hotfix voor deodexed bijna klaar is en dat Edgarf dan aan een update voor de odexed versie gaat werken
Dank je voor het meedenken!!dafmay schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:04:
In het Unikernel draadje op xda kon ik aardig wat vinden mbt zip > tar, bijvoorbeeld :
Inmiddels heb ik gewoon maar TWRP erop gezet en kernel 4.1 op die manier geflasht. Teveel gedoe.
Als je een custom kernel flasht triggert dat Knox.Jacques112 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:58:
Zoals hierboven heb ik ook stock 5.1.1 BOGB.
ben ik hiermee safe?
Je kan Unibase of Unikernel direct flashen via ODIN. En ze werken beide op de BOGB rom(heb die er zelf ook op staan). Ik heb zowel de Unibase gehad en nu Unikernel 4.1 erop staan.
Helemaal mee eens! Ik had het zeker ook op deze manier gedaan...H.Boss schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:20:
[...]
Dank je voor het meedenken!!
Inmiddels heb ik gewoon maar TWRP erop gezet en kernel 4.1 op die manier geflasht. Teveel gedoe.
Inderdaad! En ook de meest veilige manier.dafmay schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:48:
[...]
Helemaal mee eens! Ik had het zeker ook op deze manier gedaan...
...ook een interessant nieuwtje!Aghanim schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:50:
Op XDA lees ik dat de hotfix voor deodexed bijna klaar is en dat Edgarf dan aan een update voor de odexed versie gaat werken
@H.Boss.
Ik dacht dat alleen een andere BL of recovery KNOX triggers?
Uni Base kernel is toch gebaseerd op stock kernel en dus secure?
Klopt. Maar het triggert ook je KNOX.Jacques112 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:42:
@H.Boss.
Unibase is inderdaad een stock Kernel met root. Komt voornamelijk door de root volgens mij dat die getriggerd wordt.
Dus momenteel is het zo dat hoe dan ook 0x1 getriggerd wordt op een stock 5.1.1 toestel?
Blijkbaar, heb ook gelezen dat ze inderdaad iets aangepast zouden hebben, maar bij bijv een Sony op 5.1.1 zou het wel werken...iRicardo schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:22:
Dus momenteel is het zo dat hoe dan ook 0x1 getriggerd wordt op een stock 5.1.1 toestel?
Wat er bij mij het geval is:
Ik had 5.0.2 geroot met pingpong root.
Heb hier officiele 5.1.1 via smart switch overheen geflasht.
Op zich zou je zeggen niks mee..
Enkel: nu is mijn whatsapp een systeemapp geworden. Voor de meeste misschien niet.. maar voor mij wel, ik wil whatsapp mods en die kunnen nu niet omdat de officiele er gewoon niet af wil!!
Iemand een oplossing??
Dat heb je goed geformuleerd! Houd je 0x1 knox tegen om custom rom te draaien?iRicardo schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:22:
He daffie! Weet jij wanneer er eem ktoonz kernel uit komt voor de 5.1.1 versie?
Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
Ja. Ik lees verschillende berichten over het vervallen van de garantie bij het rooten van je toestel.Tammesp schreef:
Houd je 0x1 knox tegen om custom rom te draaien?
Ik vind dat voor een toestel van € 699 het niet waard om dan te rooten als ik daardoor mijn garantie kwijt raak.
Verder vindt ik de topics op xda developers onduidelijk en onoverzichtelijk waardoor ik nu niet weet of er überhaupt een methode (liefst 0x0) beschikbaar is voor 5.1.1.
Er zijn momenteel enkel nog samsung custom roms beschikbaar, in ieder gevaal op xda.iRicardo schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:41:
[...]
Ja. Ik lees verschillende berichten over het vervallen van de garantie bij het rooten van je toestel.
Ik vind dat voor een toestel van € 699 het niet waard om dan te rooten als ik daardoor mijn garantie kwijt raak.
Verder vindt ik de topics op xda developers onduidelijk en onoverzichtelijk waardoor ik nu niet weet of er überhaupt een methode (liefst 0x0) beschikbaar is voor 5.1.1.
Ik heb alleen een cm12 kunnen vinden voor g920f : http://www.s6-updates.com...12-samsung-galaxy-s6.html
Ook ik zou graag een 0x0 methode vinden zoals boven beschreven, ook voor mijn adaway...
Jammer maar bestaat (nog) niet
Gozer! Alles kits?Tammesp schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:29:
He daffie! Weet jij wanneer er eem ktoonz kernel uit komt voor de 5.1.1 versie?
Nee niets over gehoord. Doe het nog steeds met Unikernel...die is eigenlijk zo goed als perfect. Btw ik heb net eerder vanavond v7 weer eens geinstalleerd, maar deze keer met zowel alle boost en speed settings geactiveerd als ook gekozen voor deadline i/o scheduler...whahaha de S6 is me opeens een rocketship geworden...warpspeed! Eens zien wat al dat geweld met de batterijduur gaat doen
Dus ik ben de enigste , root vrije, die WhatsApp als systeemapp heeft na update naar 5.1.1?
Dus jullie kunnen hem wel verwijderen
Waarom zou jij hem niet kunnen veranderen? Dat wil je toch zo ja sluit je telefoon aan op je computer open de map van je telefoon ga naar WhatsApp rechts op klikken en verwijderen.Jacques112 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:14:
Dus ik ben de enigste , root vrije, die WhatsApp als systeemapp heeft na update naar 5.1.1?
Mooi idee, maar zo werkt het niet.pappaleone schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:24:
[...]
Waarom zou jij hem niet kunnen veranderen? Dat wil je toch zo ja sluit je telefoon aan op je computer open de map van je telefoon ga naar WhatsApp rechts op klikken en verwijderen.
Toch bedankt voor de reactie.
Ik heb met mijn provider ( T-mobile ) gesproken, dit is door Samsung erin gestopt zeggen zij..
Vreemd, Samsung bloatware eraf, krijg je andere gedwongen apps
Dan zul je moeten rooten helaas.Jacques112 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:44:
[...]
Mooi idee, maar zo werkt het niet.
Toch bedankt voor de reactie.
Ik heb met mijn provider ( T-mobile ) gesproken, dit is door Samsung erin gestopt zeggen zij..
Vreemd, Samsung bloatware eraf, krijg je andere gedwongen apps![]()
![]()
![]()
Klopt, maar daarom is wel de stomste reden.
Waarschijnlijk was het er toch wel van gekomen, maar niet op deze manier..
Dikke fail voor Samsung voor mij
Als je dit draadje eens doorleest dan zul je zien dat eigenlijk iedereen de roms van Edgarf draait (deodexed danwel odexed).
Net geprobeerd Ik kan de map gewoon verwijderen.Jacques112 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:02:
[...]
Klopt, maar daarom is wel de stomste reden.
Waarschijnlijk was het er toch wel van gekomen, maar niet op deze manier..
Dikke fail voor Samsung voor mij
Al nieuws over wanneer deze fix online komt?dafmay schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:32:
[...]
Changelog ROM :
- Updated UniKernel to v.7-BETA1
- Added 4 different choosable Kernel profiles for the UniKernel (The Performance profile were the default settings of the kernel in the previous releases)
- Re-added Multi-tasking tweaks (optimized DHA & FHA choices)
- Many new build.prop tweaks (disabled KNOX further for example)
- Removed KNOX info from Settings -> About device
- Fixed G920FD bug where you could only send messages from SIM 1, so messaging from both sim cards should work now!
- Updated Android System WebView to v.45.0.2454.27
- Updated Google Play Services to v.7.8.99
- Optimized Installer script
- Set the correct device name for all the models in build.prop (the zerofltebmc tweak isn't needed anymore to enable the Call alerts options in the dialer)
Changelog Aroma installer :
- Updated Adblock Hosts file
- Updated Beam services apk files
- Updated SideSync apk files
- Added SLocation to the S-Health add-on, so that your location shows up on the S-Health map
- Updated UniKernel & SimplKernel to latest builds
- Added 4 choosable kernel profiles for the UniKernel
- Added optimized DHA & FHA (& VM) Multi-tasking tweaks
- Optimized the Aroma installer
Nope...heb nog niets gehoord of gezien. (de update draait op mijn toestel nog steeds prima)lubbertkramer schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:40:
[...]
Al nieuws over wanneer deze fix online komt?
Oke nog even wachten dandafmay schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:42:
[...]
Nope...heb nog niets gehoord of gezien. (de update draait op mijn toestel nog steeds prima)
Ik had vandaag iets apart... Sinds vanmorgen geen internet meer op S6 (deo 2.2) en kreeg het met geen mogelijkheid weer aan. KPNWebcare wist van geen storing af dus net toch maar twrp opgestart en opnieuw gedaan, nu weer 4G. Nu hopen dat het zo blijft, hiervoor geen problemen gehad sinds t flashes van 2.2
Jonge! Ja alles lekker hier. Eindelijk een weekje vrij(tijd voor een s6 edge review)dafmay schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:54:
[...]
Gozer! Alles kits?
Nee niets over gehoord. Doe het nog steeds met Unikernel...die is eigenlijk zo goed als perfect. Btw ik heb net eerder vanavond v7 weer eens geinstalleerd, maar deze keer met zowel alle boost en speed settings geactiveerd als ook gekozen voor deadline i/o scheduler...whahaha de S6 is me opeens een rocketship geworden...warpspeed! Eens zien wat al dat geweld met de batterijduur gaat doen
Aaah die V7 klinkt leuk, daar kun je dus zelf de mhz enzo opvoeren? Mis die ktoonz kernel wel zeg, wat een beauty was dat haha. Heb je linkje naar deze kernel? Draai nu versie 6.1 maar soms reageert de touchscreen niet..heel vaag.
Ja hoor alles ok hierTammesp schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:40:
[...]
Jonge! Ja alles lekker hier. Eindelijk een weekje vrij(tijd voor een s6 edge review)Daar?
Aaah die V7 klinkt leuk, daar kun je dus zelf de mhz enzo opvoeren? Mis die ktoonz kernel wel zeg, wat een beauty was dat haha. Heb je linkje naar deze kernel? Draai nu versie 6.1 maar soms reageert de touchscreen niet..heel vaag.
Dacht al wat is dat voor taartje bij je naam. Je bent JARIG!! Gefeliciteerd man! Waar kunnen we een pilsje bemachtigen?dafmay schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:27:
[...]
Ja hoor alles ok hierV7 draait toch wel erg goed moet ik zeggen, na uitvoerig testen tussen v7 en v4. Vooral standby en deep sleep zijn erg goed met v7 op mijn toestel. En verder draait alles erg soepel/snel. V7 heeft een Aroma installer waarmee je allerlei zaken kunt kiezen/installeren. Ik zou zeggen probeer 'm maar eens...
Zal nu V7 ff downloaden, ben benieuwd naar de prestatie.
Haha...dankjewel!Tammesp schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:41:
[...]
Dacht al wat is dat voor taartje bij je naam. Je bent JARIG!! Gefeliciteerd man! Waar kunnen we een pilsje bemachtigen?
Zal nu V7 ff downloaden, ben benieuwd naar de prestatie.
Kijk even goed tijdens installeren van v7 naar de opties. Ik heb zelf alle boosts e.d. aangevinkt, kortom alle optimale opties voor snelheid. i/o scheduler kun je gewoon op cfq laten. Succes!
[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 16-08-2015 12:48 ]
Haha, ja gaat mooi harddafmay schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:47:
[...]
Haha...dankjewel!Damn weer een jaartje verder (wijzer?). Een koude Jan staat voor je klaar...
Kijk even goed tijdens installeren van v7 naar de opties. Ik heb zelf alle boosts e.d. aangevinkt, kortom alle optimale opties voor snelheid. i/o scheduler kun je gewoon op cfq laten. Succes!
Ik kan nergens V7 vinden in het xda draadje, in start bericht staat versie 6.1 nog.
Ik dacht dat de link ergens in het xda draadje stond, maar wellicht heeft Lewarne 'm inmiddels verwijderd.Tammesp schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:58:
[...]
Haha, ja gaat mooi hardAah een koude jan vliegt er altijd in..!
Ik kan nergens V7 vinden in het xda draadje, in start bericht staat versie 6.1 nog.
Hierbij : https://drive.google.com/...1SzJJdXM/view?usp=sharing
Hoi hartelijk gefeliciteerd, had al en pm naar je gestuurd. Hier ook bedankt voor het linkje, ik kon ook niets vinden. Gelukkig hebben we jou als centrale bibliotheek hahadafmay schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:46:
[...]
Ik dacht dat de link ergens in het xda draadje stond, maar wellicht heeft Lewarne 'm inmiddels verwijderd.
Dankjewel Pappapappaleone schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 14:51:
[...]
Hoi hartelijk gefeliciteerd, had al en pm naar je gestuurd. Hier ook bedankt voor het linkje, ik kon ook niets vinden. Gelukkig hebben we jou als centrale bibliotheek haha
Leuk dat taartje (jammer dat ie virtueel is), maar van harte inderdaad
Vraagje, ik wil VPN gebruiken onder de deo rom van Edgar maar na het installeren van VPN dmv Aroma moet ik een wachtwoord invoeren maar mijn eigen wachtwoorden actief op de telefoon werken niet, het lijkt wel alsof er al een wachtwoord als beveiliging opzit Weet iemand hoe dit zit?
Tammesp schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:58:
[...]
Haha, ja gaat mooi hardAah een koude jan vliegt er altijd in..!
Hier de post van g.lewarne.dafmay schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:46:
[...]
Ik dacht dat de link ergens in het xda draadje stond, maar wellicht heeft Lewarne 'm inmiddels verwijderd.
V7 Beta UniKernel
Fijn dat het nu via een aroma installer gaat! Lekker makkelijk en snel via TWRP met extra kernel opties!
[ Voor 19% gewijzigd door PredNL op 16-08-2015 15:44 ]
Asus N551JK-CN157H
Helaas geen idee persoonlijk...misschien iemand anders die een oplossing weet?lubbertkramer schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 15:24:
[...]
Leuk dat taartje (jammer dat ie virtueel is), maar van harte inderdaad![]()
Vraagje, ik wil VPN gebruiken onder de deo rom van Edgar maar na het installeren van VPN dmv Aroma moet ik een wachtwoord invoeren maar mijn eigen wachtwoorden actief op de telefoon werken niet, het lijkt wel alsof er al een wachtwoord als beveiliging opzit Weet iemand hoe dit zit?
Dank voor de felicitaties
Ah daar was ie...dus toch gewoon te vinden in het xda draadje (tammesp...foei, niet goed gezochtPredNL schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 15:42:
Hier de post van g.lewarne.![]()
V7 Beta UniKernel
Fijn dat het nu via een aroma installer gaat! Lekker makkelijk en snel via TWRP met extra kernel opties!
Ja de Aroma installer is zeer fijn vwb de extra opties en zelf kunnen bepalen wat je wilt gebruiken.
Gefeliciteerd kerel! Maak er een mooie dag van! Is de v7 beta waar je naar linked nog in beta of is dit ondertussen de definitieve v7?dafmay schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:46:
[...]
Thanks...ja gaat zeker lukken!Aghanim schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 17:48:
[...]
Gefeliciteerd kerel! Maak er een mooie dag van! Is de v7 beta waar je naar linked nog in beta of is dit ondertussen de definitieve v7?
Ik heb nog geen nieuwe(re) kernel versie voorbij zien komen, dus v7 beta is vooralsnog de laatste.
Haha daffie, ben nog wat brak van vannachtdafmay schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 15:59:
[...]
Helaas geen idee persoonlijk...misschien iemand anders die een oplossing weet?
Dank voor de felicitaties(en ja jammer van de 'virtuele' taart)
[...]
Ah daar was ie...dus toch gewoon te vinden in het xda draadje (tammesp...foei, niet goed gezocht)
Ja de Aroma installer is zeer fijn vwb de extra opties en zelf kunnen bepalen wat je wilt gebruiken.
Maar heb em inmiddels draaien met alle settings op high. Draait tot nu toe erg vlotjes en nog geen haperingen meegemaakt. Dus tot nu erg tevreden!
wat een bruut monster is het nu ^^
He Tammesp goed om te horen man, ik had namelijk vannacht alles van mijn telefoon gegooid. Laatste nieuwe firmware erop gezet plus de Edgarf rom en de 2.2 aroma install. Tot mijn schrik zit mijn ram verbruik vandaag de hele dag al rond de 92 tot 96%. Ofwel als ik mijn race game speel heb ik een hoop lagg.Tammesp schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:06:
[...]
Haha daffie, ben nog wat brak van vannacht![]()
Maar heb em inmiddels draaien met alle settings op high. Draait tot nu toe erg vlotjes en nog geen haperingen meegemaakt. Dus tot nu erg tevreden!
Heb van Dafmay een linkje gehad, ik ga vannacht nog eens alles opnieuw flashen en meteen die beta V7 met aroma installator . Eens kijken of dan mijn probleem is opgelost.
Tammesp schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:06:
[...]
Haha daffie, ben nog wat brak van vannacht![]()
We zijn benieuwd...succes, we horen morgen het resultaat.pappaleone schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:31:
[...]
He Tammesp goed om te horen man, ik had namelijk vannacht alles van mijn telefoon gegooid. Laatste nieuwe firmware erop gezet plus de Edgarf rom en de 2.2 aroma install. Tot mijn schrik zit mijn ram verbruik vandaag de hele dag al rond de 92 tot 96%. Ofwel als ik mijn race game speel heb ik een hoop lagg.
Heb van Dafmay een linkje gehad, ik ga vannacht nog eens alles opnieuw flashen en meteen die beta V7 met aroma installator . Eens kijken of dan mijn probleem is opgelost.
He pappa! Mijn ram verbruik staat nu rond 80-85% is iets hoger dan normaal, maar mijn telefoon gaat nu wel als een raket haha.pappaleone schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:31:
[...]
He Tammesp goed om te horen man, ik had namelijk vannacht alles van mijn telefoon gegooid. Laatste nieuwe firmware erop gezet plus de Edgarf rom en de 2.2 aroma install. Tot mijn schrik zit mijn ram verbruik vandaag de hele dag al rond de 92 tot 96%. Ofwel als ik mijn race game speel heb ik een hoop lagg.
Welk race game speel je? Ga ik die eens testen.
Ik speel Real Racing 3 een te gekke game.Tammesp schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:41:
[...]
He pappa! Mijn ram verbruik staat nu rond 80-85% is iets hoger dan normaal, maar mijn telefoon gaat nu wel als een raket haha.
Welk race game speel je? Ga ik die eens testen.
Inmiddels op XDA het probleem gevonden, blijkt een bug te zijn van samsung. Zodra je je vingerafdruk gebruikt als vergrendeling moet je het invoeren maar werkt je wachtwoord als backup voor vingerafdruk niet. Even terugzetten naar vergrendeling op pin en dan VPN instellingen invoeren en terugzetten. Zelf geprobeerd en werkt inderdaad. Hier is meer te vinden erover.dafmay schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 15:59:
[...]
Helaas geen idee persoonlijk...misschien iemand anders die een oplossing weet?
[...]
Gepruts zat en gewoon root gedraaid. Draai sinds gisteren avond 2.2 versie. Erg soepeltjes. Heb er wel het framework pakket opgezet van alliance rom. Super combo....
1 ding zover ontdekt: zodra ik thema aanklik, FC.
Daarna geen problemen hoor....
Nice work 👍👌
Nice work 👍👌
Klinkt goedJacques112 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 18:41:
Gepruts zat en gewoon root gedraaid. Draai sinds gisteren avond 2.2 versie. Erg soepeltjes. Heb er wel het framework pakket opgezet van alliance rom. Super combo....
Nice work 👍👌
Dat meen je, ik nerd..dafmay schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 18:57:
[...]
Klinkt goedNu nog even de Theme manager installeren mbv de Aroma installer en dan is het probleem met de FC's ook opgelost.

There you go!!! Werkt nu inderdaad...
In de euforie niet de add-on gezien, bedankt

[ Voor 14% gewijzigd door Jacques112 op 17-08-2015 20:05 ]
Jacques112 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:19:
[...]
Dat meen je, ik nerd..![]()
There you go!!! Werkt nu inderdaad...
In de euforie niet de add-on gezien, bedankt
Ps ik kan je nog als tip meegeven om ook Unikernel v7 beta (zie linkje heb ik eerder gepost) te flashen...dat maakt de rom nog soepeler/sneller en met uitstekend laag batterijverbruik.
OK top.dafmay schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:44:
[...]
Top! Ja het zijn nogal wat opties die je kunt kiezen, dus eroverheen kijken is snel gebeurd.
Ps ik kan je nog als tip meegeven om ook Unikernel v7 beta (zie linkje heb ik eerder gepost) te flashen...dat maakt de rom nog soepeler/sneller en met uitstekend laag batterijverbruik.
ga ik zeker proberen, hoeveel cycles voor juiste consumptie?
Heb trouwens wel een vraag over thema's. Heb IGalaxy-v3 geprobeerd, maar die pakt hij niet. Hou dan de standaard.. Andere uit de store wel overigens
Vraagje:
"ik heb baseband G925FXXU1AOE3 deze is van firmware 5.0.2, kan ik deze ook updaten met een andere baseband bijvoorbeeld G925FXXU2BOGA ? deze is van 5.1.1.
Model SM-G925F
Model name GALAXY S6 Edge
Country Netherlands
Version Android 5.0.2
Changelist 4497415
Build date Wed, 06 May 2015 08:06:58 +0000
Product code PHN
PDA G925FXXU1AOE3
CSC G925FPHN1AODO
Model SM-G925F
Country Netherlands
Version Android 5.1.1
Changelist 5447113
Build date Tue, 21 Jul 2015 10:20:36 +0000
Product code PHN
PDA G925FXXU2BOGA
CSC G925FPHN2BOG8
"ik heb baseband G925FXXU1AOE3 deze is van firmware 5.0.2, kan ik deze ook updaten met een andere baseband bijvoorbeeld G925FXXU2BOGA ? deze is van 5.1.1.
Model SM-G925F
Country Netherlands
Version Android 5.0.2
Changelist 4497415
Product code PHN
PDA G925FXXU1AOE3
CSC G925FPHN1AODO
Model SM-G925F
Country Netherlands
Version Android 5.1.1
Changelist 5447113
Product code PHN
PDA G925FXXU2BOGA
CSC G925FPHN2BOG8
Ik houd zelf altijd wel 2 a 3 cycles aan, maar eerlijk gezegd merk ik vaak al snel genoeg of een kernel beter of slechter presteert. Vaak is het zo'n beetje om het even. V7 heeft echter erg goed laag standbyverbruik.Jacques112 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 22:19:
[...]
OK top.
ga ik zeker proberen, hoeveel cycles voor juiste consumptie?
Heb trouwens wel een vraag over thema's. Heb IGalaxy-v3 geprobeerd, maar die pakt hij niet. Hou dan de standaard.. Andere uit de store wel overigens
Ik gebruik zelf slechts thema's uit de Store (Material Dark momenteel).
Zo te zien lijkt het me geen probleem. Flashen met Odin. Voor instructies even het topic doornemen.x360junkie schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:45:
Vraagje:
Model SM-G925F
Country Netherlands
Version Android 5.0.2
Changelist 4497415
Product code PHN
PDA G925FXXU1AOE3
CSC G925FPHN1AODO
Model SM-G925F
Country Netherlands
Version Android 5.1.1
Changelist 5447113
Product code PHN
PDA G925FXXU2BOGA
CSC G925FPHN2BOG8
Hoe is jullie battery life met custom 5.1.1 ROMs / unikernel? Ik zit nog op 5.0.2 en ben erg tevreden over de accuduur. Maar omdat ik soms hoor dat het op 5.1.1 minder is twijfel ik nog om vóór mijn vakantie te upgraden...
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Als je dit topic eens doorleest (of de zoekfunctie gebruikt) dan zul je zien dat men erg tevreden is over batterijverbruik van 5.1.1 rom + Unikernel (V7 beta).jelbo schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:12:
Hoe is jullie battery life met custom 5.1.1 ROMs / unikernel? Ik zit nog op 5.0.2 en ben erg tevreden over de accuduur. Maar omdat ik soms hoor dat het op 5.1.1 minder is twijfel ik nog om vóór mijn vakantie te upgraden...
Iemand anders de note 5 rom al geprobeerd?
- RAM problemen heb ik niet meer, ja die zit wel steeds vol (zoals het hoort) maar 9/10 apps kun je netjes terug/wisselen zonder reload.
- Daarnaast is die bloedsnel, vooral in de browser merk ik het en vellamo bevestigd mijn gevoel (van 3700 naar 5400 punten!), maar de algehele ervaring voelt ook wat beter, en vooral de launcher waar nog wel eens een hickupje was is dit niet meer het geval.
- Nadelen zijn er ook, er schijnen enkele uitbreidingen van de camera niet te werken, weet niet precies wat want ik gebruik de stock functies en die werken gewoon. Daarnaast werkt de fingerprint reader niet meer, voor mij wel een probleempje gezien ik die wel had ingesteld voordat ik over gegaan ben, en nu kan ik het niet meer wijzigen naar een andere methode (dit moet je dus doen VOORDAT je flashed!) en moet steeds mijn backup wachtwoord invoeren.
Voor de duidelijkheid, dit is geen verse ROM zonder apps, ik heb deze rom over mijn oude heen gegooid en alle troep die ik had staat hier dus ook op.
http://forum.xda-develope...-fun-to-flagship-t3179857
- RAM problemen heb ik niet meer, ja die zit wel steeds vol (zoals het hoort) maar 9/10 apps kun je netjes terug/wisselen zonder reload.
- Daarnaast is die bloedsnel, vooral in de browser merk ik het en vellamo bevestigd mijn gevoel (van 3700 naar 5400 punten!), maar de algehele ervaring voelt ook wat beter, en vooral de launcher waar nog wel eens een hickupje was is dit niet meer het geval.
- Nadelen zijn er ook, er schijnen enkele uitbreidingen van de camera niet te werken, weet niet precies wat want ik gebruik de stock functies en die werken gewoon. Daarnaast werkt de fingerprint reader niet meer, voor mij wel een probleempje gezien ik die wel had ingesteld voordat ik over gegaan ben, en nu kan ik het niet meer wijzigen naar een andere methode (dit moet je dus doen VOORDAT je flashed!) en moet steeds mijn backup wachtwoord invoeren.
Voor de duidelijkheid, dit is geen verse ROM zonder apps, ik heb deze rom over mijn oude heen gegooid en alle troep die ik had staat hier dus ook op.
http://forum.xda-develope...-fun-to-flagship-t3179857
[ Voor 20% gewijzigd door watercoolertje op 19-08-2015 15:11 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Hallo allemaal, sinds gisterochtend heb ik ineens last vast een niet altijd reagerende (touch) back button. Waar ik ook druk in de rechteronderhoek, hij licht niet op en werkt dus ook niet. De linker button werkt prima en zodra ik deze indruk, licht de rechter ook gelijk op.
Probleem doet zich ook niet altijd voor maar zeker een stuk of 20 keer per dag, jullie zullen begrijpen dat dit behoorlijk irritant is.
Rom: XtreStoLite Deo-Mod Edition 2.2
Kernel: UniKernel v6-0001 (probleem treedt tevens op met de v7-BETA editie).
Dalvik & reguliere cache wiped na kernel flash.
Heeft iemand dit toevallig ook gehad of zal dit een hardware issue zijn (toestel is nooit gevallen oid, ik ga er zeer zuinig mee om en heb hem altijd in mijn Spigen Neo Hybrid case).
Probleem doet zich ook niet altijd voor maar zeker een stuk of 20 keer per dag, jullie zullen begrijpen dat dit behoorlijk irritant is.
Heeft iemand dit toevallig ook gehad of zal dit een hardware issue zijn (toestel is nooit gevallen oid, ik ga er zeer zuinig mee om en heb hem altijd in mijn Spigen Neo Hybrid case).
Heb je al een hard reset gedaan? Dit zou het misschien kunnen verhelpen. Ik draai ook de rom van Edgarf met de V7-0001 kernel maar nergens geen probleem mee.bob-nwk schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:27:
Hallo allemaal, sinds gisterochtend heb ik ineens last vast een niet altijd reagerende (touch) back button. Waar ik ook druk in de rechteronderhoek, hij licht niet op en werkt dus ook niet. De linker button werkt prima en zodra ik deze indruk, licht de rechter ook gelijk op.
Heeft iemand toevallig gemerkt of de meest recente versie van de deodexed rom het streamen via bluetooth heeft verbeterd? De odexed zit nog op de officiële firmware van juni en ik ervaar grote problemen met audio streamen. Mijn hoop is dus dat de BOG8 (uit mijn hoofd) bluetooth verbeteringen biedt. Zou V7 van de kernel kunnen proberen maar denk niet dat dit het probleem oplost.
Nog niet, ik heb op het moment weinig tijd (en zin) om het hele circus weer opnieuw te installeren. Ik kijk het nog even aan en speur nog even eventuele andere gebruikers die dit probleem ook hebben. Hard reset is mijn laatste redmiddel voor het garantie traject.pappaleone schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:47:
[...]
Heb je al een hard reset gedaan? Dit zou het misschien kunnen verhelpen. Ik draai ook de rom van Edgarf met de V7-0001 kernel maar nergens geen probleem mee.
[ Voor 8% gewijzigd door bob-nwk op 19-08-2015 21:01 ]
Okay in de garantie periode kun je in de eerste 2 weken ook terug naar de winkel, dan mogen hun het probleem tackelen.bob-nwk schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:59:
[...]
Nog niet, ik heb op het moment weinig tijd (en zin) om het hele circus weer opnieuw te installeren. Ik kijk het nog even aan en speur nog even eventuele andere gebruikers die dit probleem ook hebben. Hard reset is mijn laatste redmiddel voor het garantie traject.
Thanks voor de tip maar ik heb het toestel nu 6 weken.pappaleone schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:11:
[...]
Okay in de garantie periode kun je in de eerste 2 weken ook terug naar de winkel, dan mogen hun het probleem tackelen.
Volgens mij nog niet vermeld hier maar Xposed voor de s6 (edge) (ARM64) is beschikbaar
..
Hier kan je de zip vinden....
http://forum.xda-develope...samsung-lollipop-t3180960
Hier de installer app APK (alpha 4)
http://forum.xda-develope...p?p=58828974#post58828974
En hier een lijstje met apps die compatible zijn bevonden of juist niet...
http://forum.xda-develope...odules-galaxy-s6-t3182052
Edit: als je Alliance framework gebruikt is het misschien handig deze te uninstallen ivm mogelijke complicaties!
LET OP ! DIT IS ALLEMAAL ALPHA/BETA, MAAK DUS EEN NANDROID!!!
Heb het bij mij overigens draaien met edgarf zijn ROM incl Unikernel v7-Beta1.
Geen enkel probleem (so far).
Have fun!

Edit: als je Alliance framework gebruikt is het misschien handig deze te uninstallen ivm mogelijke complicaties!
Geen enkel probleem (so far).
Have fun!
[ Voor 7% gewijzigd door Gohan040 op 20-08-2015 16:51 ]
Goed nieuws heb je bij de installatie van de Edgarf rom ook het frame work aangevinkt?Gohan040 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:07:
Volgens mij nog niet vermeld hier maar Xposed voor de s6 (edge) (ARM64) is beschikbaar..
Geen enkel probleem (so far)
Have fun!
Nope, die heb ik dus bewust uninstalled ivm met mogelijke complicaties. Het beste is om zo kaal mogelijk zonder mods (ook van Edgarf, denk aan center clock b.v.) te installeren. Zeker als je modules als die van wanam (waar heel veel nog niet van werkt overigens) en/of gravitybox (die eigenlijk meer bedoelt is voor aosp based roms) gaat gebruiken.