Gohan040 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 16:31:
Nope, die heb ik dus bewust uninstalled ivm met mogelijke complicaties. Het beste is om zo kaal mogelijk zonder mods (ook van Edgarf, denk aan center clock b.v.) te installeren. Zeker als je modules als die van wanam (waar heel veel nog niet van werkt overigens) en/of gravitybox (die eigenlijk meer bedoelt is voor aosp based roms) gaat gebruiken.
Vandaar de vraag omdat het frame work met Xposed samen niet zo;n succes is.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:16

KneoK

Not in a million lightyears

Heb nu een week mijn S6 Edge en het jeukte zoals altijd alweer een poosje. Gisteravond dus maar de knoop doorgehakt en het toestel geroot. Ik las hier dat veel mensen erg te spreken zijn over de Unikernel, dus TWRP geflasht en de laatste versie van Unikernel geïnstalleerd. Zo'n beetje alle performance opties aangezet en wauw, wat is het toestel snel zeg.

Ik heb wat overbodige troep verwijderd en voorlopig ben ik wel even tevreden zo. Ik heb nog niet zo'n behoefte aan een custom rom.
KneoK schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:46:
Heb nu een week mijn S6 Edge en het jeukte zoals altijd alweer een poosje. Gisteravond dus maar de knoop doorgehakt en het toestel geroot. Ik las hier dat veel mensen erg te spreken zijn over de Unikernel, dus TWRP geflasht en de laatste versie van Unikernel geïnstalleerd. Zo'n beetje alle performance opties aangezet en wauw, wat is het toestel snel zeg.

Ik heb wat overbodige troep verwijderd en voorlopig ben ik wel even tevreden zo. Ik heb nog niet zo'n behoefte aan een custom rom.
Goed om te horen, als je toch een gekke bui krijgt Pak dan ook de laatste rom van Edgarf en het toestel gaat helemaal als de brandweer.
2.2.1 is nog niet beschikbaar of wel?

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:39

H.Boss

Hugo Boss

Ik lees nu veel erg positieve reacties over die note 5 rom voor de S6.
Zijn er meer mensen die hem hebben draaien en dit kunnen beamen?

Topic:
http://forum.xda-develope...-fun-to-flagship-t3179857

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• KneoK

KneoK

pappaleone schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:52:
[...]

Goed om te horen, als je toch een gekke bui krijgt Pak dan ook de laatste rom van Edgarf en het toestel gaat helemaal als de brandweer.
Het kriebelt wel, deze week is volgens mij het langst dat ik sinds jaren op een stock rom zit met een nieuw toestel :P Ik denk dat ik er van het weekend even rustig voor ga zitten. Backupje maken, beetje inlezen enzo.

Edit: Oh screw it. Hebben we het dan over deze rom? http://forum.xda-develope...-mod-edition-1-0-t3094423

En daarna de V7 Unikernel er weer overheen?

[ Voor 17% gewijzigd door KneoK op 20-08-2015 21:12 ]

KneoK schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:07:
[...]

Het kriebelt wel, deze week is volgens mij het langst dat ik sinds jaren op een stock rom zit met een nieuw toestel :P Ik denk dat ik er van het weekend even rustig voor ga zitten. Backupje maken, beetje inlezen enzo.

Edit: Oh screw it. Hebben we het dan over deze rom? http://forum.xda-develope...-mod-edition-1-0-t3094423

En daarna de V7 Unikernel er weer overheen?
helemaal juist is echt aan te raden. Dafmay draait deze rom al een tijdje, en is ook zeer tevreden.

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Gisteren ook de stap gemaakt en XtreStoLite geïnstalleerd, met de UniKernel 7 beta 1 en Xposed. Moet nog wel wat tweaken omdat het tot nu toe vaak wat stroef loopt, maar heb dan ook best veel Xposed modules draaien en heb bij de kernel alleen Stock settings gekozen.

Wat dingen waar ik tegenaan liep en die anderen kunnen helpen:
  • Zonder TTS 'engine' kun je apps geen Notification Access geven omdat je een FC krijgt. Installeer Google TTS (of die van Samsung), stel hem in als default en dan werkt het.
  • CF.lumen is niet compatibel met 5.1.1 op de S6; ik kreeg een zwart scherm zodra de driver z'n ding deed en moest wachten tot na zonsopgang omdat ik hem net niet snel genoeg uitgeschakeld kreeg na een boot. 8)7
  • Met een system wide aangepaste DPI en ander Samsung thema kreeg ik soms de melding "Unable to apply downloaded themes while the keyboard cover is attached.". Ik denk dat ik daar vanaf ben door de Samsung thema-apps te freezen met Titanium Backup.
  • Ik weet bijna zeker dat het Xposed module 'Serajr Blurred System UI' was die het bij mij veroorzaakte Iets zorgt er soms voor dat de bovenkant van het scherm niet reageert op aanrakingen (hoewel Android ze wel ziet, kan ik zien met die dev optie 'show touches'.
  • Greenify's experimental settings worden niet onthouden; na elke boot moet je ze opnieuw instellen (wss Xposed bug icm S6)

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

pappaleone schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:18:
[...]

helemaal juist is echt aan te raden. Dafmay draait deze rom al een tijdje, en is ook zeer tevreden.
Wat draai jij nu dan? Ik wacht tot de 2.2.1 beschikbaar komt. Heb de hoop opgegeven dat er nog een update voor odexed komt.
Aghanim schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:25:
[...]

Wat draai jij nu dan? Ik wacht tot de 2.2.1 beschikbaar komt. Heb de hoop opgegeven dat er nog een update voor odexed komt.
Ik hoorde dat Edgarf aan beide versies werkt..
Ik draai momenteel ..XtreStoLite_ROM_v2.2.1_RC3_XXU2BOGG_S6_G92xF-I-T-W8-K-
Aroma: XtreStoLite_Aroma_Add-on_Package_v2.2.1_RC3_XXU2BOGG_S6_G92xF-I-T-W8-K-L

• KneoK

KneoK

pappaleone schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:18:
[...]

Ik zit uiteraard al op 5.1.1. Moet ik dan nog een nieuwere 5.1.1 bootloader flashen, of kan ik gewoon direct naar de rom flashen en daarna Unikernel flashen?

En waar heb jij 2.2.1 vandaan?

[ Voor 4% gewijzigd door KneoK op 20-08-2015 21:42 ]

KneoK schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:42:
[...]

Ik zit uiteraard al op 5.1.1. Moet ik dan nog een nieuwere 5.1.1 bootloader flashen, of kan ik gewoon direct naar de rom flashen en daarna Unikernel flashen?

En waar heb jij 2.2.1 vandaan?
Nee hoor als je standaard al 5.1.1 draait is dit niet meer nodig. Vergeet niet eerst TWRP the flaschen daarna rom plus aromainstall naar de root van je telefoon te zetten daarna installeren succes.
Wel opletten dat je de juiste TWRP pakt, staat verder terug in het forum, deze flash je met Odin.
Hier vindt je de rom plus de uitleg: http://forum.xda-develope...-mod-edition-1-0-t3094423

[ Voor 10% gewijzigd door pappaleone op 20-08-2015 21:48 ]

pappaleone schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:46:
[...]

Nee hoor als je standaard al 5.1.1 draait is dit niet meer nodig. Vergeet niet eerst TWRP the flaschen daarna rom plus aromainstall naar de root van je telefoon te zetten daarna installeren succes.
Wel opletten dat je de juiste TWRP pakt, staat verder terug in het forum, deze flash je met Odin.
Hier vindt je de rom plus de uitleg: http://forum.xda-develope...-mod-edition-1-0-t3094423
Dat is volgens mij de 2.2 rom. De 2.2.1 staat nog niet online voor zover ik weet.

• KneoK

KneoK

pappaleone schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:46:
[...]

Bedankt voor de info man! Ben nu de bestanden naar m'n Edge aan het kopiëren, daarna flashen.

Edit: And flashing...

Edit 2: Rom staat er op, Aroma doorgelopen, Unikernel V7 er weer op. Ik ben benieuwd.

Nog maar een edit: So far, so good. Geen problemen tegengekomen, full wipe tijdens installeren rom, backup van Google gedaan, Dalvik & Cache wipe na kernel, alles draait hartstikke soepel.

[ Voor 17% gewijzigd door KneoK op 20-08-2015 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:25:
[...]

Edgar gaf eerder op xda aan dat hij wel degelijk bezig is met updates voor zowel deodexed als odexed versie...verwachting is dit weekend (maar pin mij er niet op vast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:59:
[...]

Edgar gaf eerder op xda aan dat hij wel degelijk bezig is met updates voor zowel deodexed als odexed versie...verwachting is dit weekend (maar pin mij er niet op vast).
Klopt. Alleen dat bericht is volgens mij al even geleden en voor Odexed duurt het best lang aangezien de huidige versie 2 maanden oud is. Dus het is momenteel onduidelijk hoe en wat. Dat zie je op xda ook aan het aantal vragen over updates in het topic.

Gaat me overigens niet om het aantal updates maar meer over een globaal idee van hoe en wat. Ben al lang blij dat Edgar zijn vrije tijd besteedt aan deze fantastische roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:13:
[...]

Klopt. Alleen dat bericht is volgens mij al even geleden en voor Odexed duurt het best lang aangezien de huidige versie 2 maanden oud is. Dus het is momenteel onduidelijk hoe en wat. Dat zie je op xda ook aan het aantal vragen over updates in het topic.
Nee hoor...zeer recent nog :

http://forum.xda-develope...p=62377499&postcount=5354

>:)

[ Voor 41% gewijzigd door dafmay op 21-08-2015 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KneoK schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:09:
[...]

Bedankt voor de info man! Ben nu de bestanden naar m'n Edge aan het kopiëren, daarna flashen.

Edit: And flashing...

Edit 2: Rom staat er op, Aroma doorgelopen, Unikernel V7 er weer op. Ik ben benieuwd.

Nog maar een edit: So far, so good. Geen problemen tegengekomen, full wipe tijdens installeren rom, backup van Google gedaan, Dalvik & Cache wipe na kernel, alles draait hartstikke soepel.
:) Perfect ben benieuwd hoe je de rom je bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

pappaleone schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:37:
[...]

:) Perfect ben benieuwd hoe je de rom je bevalt.
Tot nu toe uitstekend. Het toestel is ontzettend snel, multitasken is nu helemaal een genot en het batterijverbruik is prima in orde. Gisteravond om half 12 van de lader gehaald op 100% en zit nu op 68% met ruim anderhalf uur screen on time, helderheid op 100% want zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KneoK schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:20:
[...]

Tot nu toe uitstekend. Het toestel is ontzettend snel, multitasken is nu helemaal een genot en het batterijverbruik is prima in orde. Gisteravond om half 12 van de lader gehaald op 100% en zit nu op 68% met ruim anderhalf uur screen on time, helderheid op 100% want zon.
Leuk om te horen, zeker ook voor onze rom bakker Edgarf _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik lees goede verhalen over de Note 5 port.

Misschien iemand al geprobeerd.

Geheugen probleem schijnt opgelost te zijn en multitasken gaat goed. Icoontjes zien er ook iets anders uit qua vorm.
Kan niet lang duren volgens mij voordat de officiële firmware weer een update krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Garret1410 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:28:
Ik lees goede verhalen over de Note 5 port.

Misschien iemand al geprobeerd.

Geheugen probleem schijnt opgelost te zijn en multitasken gaat goed. Icoontjes zien er ook iets anders uit qua vorm.
Kan niet lang duren volgens mij voordat de officiële firmware weer een update krijgt.
Draait als een trein. 100% lagfree en echt supersmooth. Je kan hem gewoon flashen via TWRP en op een unikernel laten draaien. Alles werkt perfect incl fingerprint. Maar vooral hoe smooth die is. Alleen aan de reacties uit de topic is te lezen hoe extreem goed die rom is. Dit is gewoon hoe de stock rom voor de s6 had moeten zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door H.Boss op 21-08-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie het staan idd, mooi! Zelf kijk ik alleen in het odexed topic, daarom heb ik deze aankondiging gemist :)
Hebben we weer wat te doen de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt de Note 5 port ook op een S6 Edge?
H.Boss schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:14:
[...]

Draait als een trein. 100% lagfree en echt supersmooth. Je kan hem gewoon flashen via TWRP en op een unikernel laten draaien. Alles werkt perfect incl fingerprint. Maar vooral hoe smooth die is. Alleen aan de reacties uit de topic is te lezen hoe extreem goed die rom is. Dit is gewoon hoe de stock rom voor de s6 had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:06:
Werkt de Note 5 port ook op een S6 Edge?

[...]
Wat ik uit de officiële topic kan halen is dat het ook op de Edge werkt.

http://forum.xda-develope...ch.php?searchid=382519005

Acties:
  • 0 Henk 'm!
H.Boss schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:56:
Ik lees nu veel erg positieve reacties over die note 5 rom voor de S6.
Zijn er meer mensen die hem hebben draaien en dit kunnen beamen?

Topic:
http://forum.xda-develope...-fun-to-flagship-t3179857
Veel te warm vandaag voor 'normale' bezigheden, dus een mooie dag om deze rom eens aan de tand te voelen :)

Voor zover ik heb begrepen :

- full wipe
- rom flashen
- arter97 kernel flashen

....en gaan met de banaan ;)

Ben jij nog vervelende zaken tegen gekomen bij het later terugzetten van een eerdere TWRP backup (reguliere S6 rom)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

dafmay schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:37:
[...]

Veel te warm vandaag voor 'normale' bezigheden, dus een mooie dag om deze rom eens aan de tand te voelen :)

Voor zover ik heb begrepen :

- full wipe
- rom flashen
- artel97 kernel flashen

....en gaan met de banaan ;)

Ben jij nog vervelende zaken tegen gekomen bij het later terugzetten van een eerdere TWRP backup (reguliere S6 rom)?
Ik had TWRP erop staan en unikernel. Ik heb de ROM eerst dirty geflasht en daarna full wipe/ cache/dalvik cache wipe. En dat was voldoende.

Je hoeft de artel97 kernel er niet op te zetten. Werkt prima met unikernel. Ik heb geen backup teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
H.Boss schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:39:
[...]

Ik had TWRP erop staan en unikernel. Ik heb de ROM eerst dirty geflasht en daarna full wipe/ cache/dalvik cache wipe. En dat was voldoende.

Je hoeft de artel97 kernel er niet op te zetten. Werkt prima met unikernel. Ik heb geen backup teruggezet.
Ok dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 17:48

Tammesp

Next is now

H.Boss schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:39:
[...]

Ik draai nu unikernel V7, werkt het daar ook mee? En is de note 5 rom al in het nederlands?

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Tammesp schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:53:
[...]

Ik draai nu unikernel V7, werkt het daar ook mee? En is de note 5 rom al in het nederlands?
Ja want ik heb het getest met V6/V7 en nu draai ik V4.

Ja is gewoon in het Nederlands. Als je factory reset uitvoert dan kan je in het begin bij de taalkeuze kiezen voor Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Note5 ROM:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/29o04mq.png

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/20gq52.png

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/103y5j4.png

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/35kmpl2.png

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/34xrxaw.png

[ Voor 10% gewijzigd door H.Boss op 22-08-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Note5 rom geinstalleerd, werkt perfect en zoals H.Boss al aangaf is ie erg smooth :) Tov Edgarf rom zie ik verder weinig voordelen. Beiden zijn deodexed. De Note5 rom heeft nog alle stock apps aan boord dus Edgarf rom is een stuk lichter. Note5 rom heeft niet het 5-way reboot menu. Unikernel v7 werkt prima op de Note5 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-08 13:18
dafmay schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:55:
De Note5 rom geinstalleerd, werkt perfect en zoals H.Boss al aangaf is ie erg smooth :) Tov Edgarf rom zie ik verder weinig voordelen. Beiden zijn deodexed. De Note5 rom heeft nog alle stock apps aan boord dus Edgarf rom is een stuk lichter. Note5 rom heeft niet het 5-way reboot menu. Unikernel v7 werkt prima op de Note5 rom.
En wat van het ram gebruik? Is deze beter dan Edgarf zijn rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
McJawesome schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:55:
[...]

En wat van het ram gebruik? Is deze beter dan Edgarf zijn rom?
Dat wilde ik net gaan posten....

Apps blijven minder goed in ram geheugen, worden sneller afgesloten. Kan een kwestie zijn van aanpassen build.prop. Moet ik nog even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:55:
Ofwel ik blijf Edgarf lekker trouw. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:00:
[...]

Ofwel ik blijf Edgarf lekker trouw. ;)
Mee eens, en kans is groot dat ik later terug ga naar Edgarf rom.

Maar ik vind het ook wel aardig voor de Note5 rom dev om enige aandacht te geven aan zijn werk...toch d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor een perfect RAM management, waarbij apps niet onnodig snel en vaak worden afgesloten. Doe deze aanpassingen in de build.prop :

- verwijder alle DHA regels (dat zijn er 3 a 4)
- voeg deze regels toe :

#FHA
ro.config.fha_enable=true
ro.sys.fw.use_trim_settings=true
ro.sys.fw.empty_app_percent=50
ro.sys.fw.trim_empty_percent=100
ro.sys.fw.trim_cache_percent=100
ro.sys.fw.bservice_enable=true
ro.sys.fw.bservice_limit=5
ro.sys.fw.bservice_age=5000
ro.sys.fw.trim_enable_memory=128000000

Reboot je tel en voila... _/-\o_

Max RAM gebruik op mijn S6 is rond 83%

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 22-08-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:03:
[...]

Mee eens, en kans is groot dat ik later terug ga naar Edgarf rom.

Maar ik vind het ook wel aardig voor de Note5 rom dev om enige aandacht te geven aan zijn werk...toch d:)b
Zeker iedereen die een rom maakt hoort die aandacht te krijgen, dankzij deze mensen wordt onze telefoon toch iets apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:20:
Voor een perfect RAM management, waarbij apps niet onnodig snel en vaak worden afgesloten. Doe deze aanpassingen in de build.prop :

- verwijder alle DHA regels (dat zijn er 3 a 4)
- voeg deze regels toe :

#FHA
ro.config.fha_enable=true
ro.sys.fw.use_trim_settings=true
ro.sys.fw.empty_app_percent=50
ro.sys.fw.trim_empty_percent=100
ro.sys.fw.trim_cache_percent=100
ro.sys.fw.bservice_enable=true
ro.sys.fw.bservice_limit=5
ro.sys.fw.bservice_age=5000
ro.sys.fw.trim_enable_memory=128000000

Reboot je tel en voila... _/-\o_

Max RAM gebruik op mijn S6 is rond 83%
Hey Dafmay ik neem aan dat deze settings bedoeld zijn voor de s6 met de Note5 rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze settings zijn voor iedere S6 (5.1.1) rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eindelijk overgestapt naar de rom van edgarf. Was een beetje ongerust over de knox warranty omdat mijn camera soms kuren heeft. Maar ja ik neem het risico.

Eerste indruk is dat deze rom heel goed draait. Heel snel en soepel.
Accuduur lijkt normaal tot nog toe.
Vond de laatste stock firmware al goed maar deze is nog beter.

Lijkt of mijn telefoon steeds sneller wordt vanaf het moment dat ik hem al heb en dat is 11 april.

Enigste probleem dat ik had was dat ik niet in de twrp recovery kwam maar de stock Android. Vreemd want later ging het wel goed.

Ander probleem is dat smart switch mijn toestel niet herkend. Dus kan geen backup terug zetten. Op zich geen ramp.

[ Voor 3% gewijzigd door Garret1410 op 23-08-2015 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:06:
Deze settings zijn voor iedere S6 (5.1.1) rom.
Dank je. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht in smart switch een keer de USB drivers reinstallen/herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PredNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-03-2024

PredNL

Help!

Hier hetzelfde.. krijg voor geen mogelijkheid verbinding met Smart Switch. USB drivers herstellen geeft geen verschil en met een andere samsung usb kabel of via andere usb poorten ook niet. Me oude S4 pakt ie wel meteen. :?

Zit nog op Deodex 2.1 + UniKernel beta 7.

Asus N551JK-CN157H

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb opnieuw de de drivers geïnstalleerd maar krijg geen verbinding.

Zal vast ergens mee te maken hebben maar wat.

Draai 2.2 v6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Hoe stel ik een achtergrond in voor mijn lockscreen met edgarf28's ROM? Als ik in het instellingen menu op Achtergrond klik dan staat er ''Instellingen is gestopt.''.

Sinds een uurtje heb ik de ROM erop staan, hopen dat het een goede keuze is, dit is mijn eerste custom ROM op mijn Galaxy S6 omdat ik al erg tevreden was met de stock Samsung software maar ik wou toch wat speciaals ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stephanz schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:14:
Hoe stel ik een achtergrond in voor mijn lockscreen met edgarf28's ROM? Als ik in het instellingen menu op Achtergrond klik dan staat er ''Instellingen is gestopt.''.

Sinds een uurtje heb ik de ROM erop staan, hopen dat het een goede keuze is, dit is mijn eerste custom ROM op mijn Galaxy S6 omdat ik al erg tevreden was met de stock Samsung software maar ik wou toch wat speciaals ;-)
Je bent vergeten via de Aroma Installer de 'achtergrond' optie te installeren. Doe dat nog even en dat probleempje is ook weer opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanz
dafmay schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:19:
[...]

Je bent vergeten via de Aroma Installer de 'achtergrond' optie te installeren. Doe dat nog even en dat probleempje is ook weer opgelost :)
Ben ik dan al mijn instellingen kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stephanz schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:22:
[...]

Ben ik dan al mijn instellingen kwijt?
Waarom zou je dat denken? Nee...uiteraard niet, de Aroma Installer is een aanvulling op de rom en doet dus geen wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanz
dafmay schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:28:
[...]

Waarom zou je dat denken? Nee...uiteraard niet, de Aroma Installer is een aanvulling op de rom en doet dus geen wipe.
Gelukt. Dankjewel.

Hoe vinden jullie de batterijduur in vergelijking met de stock firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Icm Unikernel V7 beta is het batterijverbruik zeer goed. Voor linkjes (naar v4 en v7 kernels) zie eerdere posts van mij in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:11:
Icm Unikernel V7 beta is het batterijverbruik zeer goed. Voor linkjes (naar v4 en v7 kernels) zie eerdere posts van mij in dit topic...
Vind de v6 ook niet slecht. Zal vanavond v7 proberen.

Hoe zit het met de prestaties van v7. Vind de v6 erg soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prestaties van v7 zijn heel erg geod...erg soepel, snel en met uitstekend laag batterijverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanz
Kan ik die UniKernel V7 BETA gewoon flashen in TWRP?

Ik draai momenteel op de stock UniKernel van de ROM maar de reacties lijken erg positief.

[ Voor 47% gewijzigd door Stephanz op 24-08-2015 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stephanz schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:28:
Kan ik die UniKernel V7 BETA gewoon flashen in TWRP?

Ik draai momenteel op de stock UniKernel van de ROM maar de reacties lijken erg positief.
zip bestand kopieren en via twrp flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanz
Garret1410 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:32:
[...]

zip bestand kopieren en via twrp flashen
Thanks. Ga ik nu doen, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:20:
Prestaties van v7 zijn heel erg geod...erg soepel, snel en met uitstekend laag batterijverbruik.
Ik krijg verschillende opties te zien in V7.

Als io scheduler heb ik FIOPS gekozen maar dat is maar een gok. De rest heb ik voornamelijk op beste prestaties gekozen.
De Gaps fix heb ik niet gedaan omdat ik daar geen last van heb. Zal het afwachten.

Wat vind jij de beste instellingen. Zoek een mix tussen prestaties en accu maar vind prestaties iets belangrijker.

Multitasken is belangrijk maar meer dan 5 apps in geheugen hoeft van mij niet als dat weer ten koste gaat van iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanz
Is het trouwens normaal dat ik af en toe de volgende meldingen krijg?:

Kernel is not seandroid enforcing
Recovery is not seandroid enforcing

Dit krijg ik zo nu en dan bij het opstarten van de telefoon linksboven in de hoek te zien zoals op de volgende foto:

Afbeeldingslocatie: http://bayanbox.ir/view/2361507075495076247/S6.jpg

Plaatje is van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stephanz schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:40:

Dit krijg ik zo nu en dan bij het opstarten van de telefoon linksboven in de hoek te zien zoals op de volgende foto:

[afbeelding]

Plaatje is van Google.
Is normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:38:
[...]

Ik krijg verschillende opties te zien in V7.

Als io scheduler heb ik FIOPS gekozen maar dat is maar een gok. De rest heb ik voornamelijk op beste prestaties gekozen.
De Gaps fix heb ik niet gedaan omdat ik daar geen last van heb. Zal het afwachten.

Wat vind jij de beste instellingen. Zoek een mix tussen prestaties en accu maar vind prestaties iets belangrijker.

Multitasken is belangrijk maar meer dan 5 apps in geheugen hoeft van mij niet als dat weer ten koste gaat van iets anders.
Ik heb cfq gelaten als i/o scheduler. Ik vond fiops niet veel uitmaken. Verder gebruik ik zoals jij dezelfde opties (gericht op prestaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stephanz schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:40:

[afbeelding]

Plaatje is van Google.
Is prima heeft te maken met de kernel die je op het toestel hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-08 19:45
Nog steeds erg tevreden met deze 2.2. Ondertussen ook wel andere geprobeerd :-)

Toch is dit een erg complete rom, van hollandse bodem nog wel..
Volgende ( wanneer het zover is ) zal vast ook weer solide zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook echt geen enkel probleem met de rom. Draait fantastisch soepel en ben zelf nog geen bugs tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is de Rom die standaard op de S6 had moeten zitten.

Waarom kan Samsung dat dan niet vraag ik me wel eens af. Daar zitten toch ook geen domme jongens.

Kennelijk zijn er bepaalde factoren die meespelen waardoor ze geen snelle soepele rom kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jacques112 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 01:46:
Nog steeds erg tevreden met deze 2.2. Ondertussen ook wel andere geprobeerd :-)

Toch is dit een erg complete rom, van hollandse bodem nog wel..
Volgende ( wanneer het zover is ) zal vast ook weer solide zijn.
Draait tot nu toe erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:32:
Dit is de Rom die standaard op de S6 had moeten zitten.

Waarom kan Samsung dat dan niet vraag ik me wel eens af. Daar zitten toch ook geen domme jongens.

Kennelijk zijn er bepaalde factoren die meespelen waardoor ze geen snelle soepele rom kunnen maken.
Ik denk dat het te maken heeft met de tijdsdruk die deze grote fabrikanten hebben. De een wil de ander voorblijven met een nieuw toestel. Dit is ook de reden denk ik dat in de eerste batch meestal een hoop fouten zitten. Men redeneert eerst het toestel in de markt zetten en daarna pas kijken of alles goed werkt. Niet de juiste werkwijze maar gelukkig hebben we dan mensen als Edgarf die er weer iets moois van weten te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn Smartlock functies werken niet meer, ben ik die vergeten toe te voegen vanuit de Aroma installer? Ik zie deze er namelijk niet bij staan op XDA. Alle Smartlock opties zijn bij mij greyed out, ook al heb ik bij settings toestemming gegeven voor deze functie.

Ik vermoed dat Edgar ieder moment de update zal releasen dus ik ga aan de huidige rom niks meer wijzigen voor Smartlock als ik daarvoor iets moet flashen, dan wacht ik wel even op de update en doe ik alles in 1x.

Ben sinds de Galaxy Nexus overigens niet meer op Android geweest, is er een reden dat CM tot heden (nog) geen rom heeft voor de S6? Heb de ontwikkelingen niet echt gevolgd de laatste jaren maar had het beeld dat ze toch nog flink aan het ontwikkelen zijn daarzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:13:
Mijn Smartlock functies werken niet meer, ben ik die vergeten toe te voegen vanuit de Aroma installer? Ik zie deze er namelijk niet bij staan op XDA. Alle Smartlock opties zijn bij mij greyed out, ook al heb ik bij settings toestemming gegeven voor deze functie.

Ik vermoed dat Edgar ieder moment de update zal releasen dus ik ga aan de huidige rom niks meer wijzigen voor Smartlock als ik daarvoor iets moet flashen, dan wacht ik wel even op de update en doe ik alles in 1x.

Ben sinds de Galaxy Nexus overigens niet meer op Android geweest, is er een reden dat CM tot heden (nog) geen rom heeft voor de S6? Heb de ontwikkelingen niet echt gevolgd de laatste jaren maar had het beeld dat ze toch nog flink aan het ontwikkelen zijn daarzo.
Heb net even geprobeerd en smart lock werkt bij mij wel. Ik weet niet meer of deze optie in Aroma te installeren viel.
Moet wel zeggen dat ik veel geïnstalleerd heb wat standaard is.

Wat betreft CM, dat volg ik niet zo maar volgens mij doen die niet zoveel met Samsung.

Edit: heb net gekeken maar ik heb het mis. Er zijn wel wat roms beschikbaar voor bepaalde Galaxy's

[ Voor 7% gewijzigd door Garret1410 op 25-08-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thx!

Zat net in het deodexed topic te kijken, daar staat al een nieuwe modem en bootloader. Zijn die straks rand-voorwaardelijk voor de rom update van Edgarf? Ik dacht dat je die alleen hoeft te updaten als Android een versie omhoog gaat (5.2.1)?

Of is het straks eerst bootloader en modem flashen naar laatste versie via Odin en dan de nieuwe versie van de rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanz
14% in standby in 7u, 30m. Beetje veel, niet?

Ik heb ook het gevoel dat de batterij erg snel leeg loopt op edgarf28's ROM met UniKernel V7. Enige tips? Heb de ROM sinds eergisteren maar stock deed het beter met de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voor Exynos CPU's geeft Samsung enkel de driver blobs, geen sourcecode (wat officieel wel zou moeten geloof ik?) en daardoor is een ROM als CM lastig te ontwikkelen.
Tammesp schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:53:
En is de note 5 rom al in het nederlands?
Taal is niet ROM specifiek, dat komt vanuit Android (verplicht) mee. Pak je een "Poolse" ROM bijvoorbeeld, kun je die gewoon in het Nederlands zetten. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 26-08-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoor juist veel positieve verhalen over de batterij en V7. Wellicht een hard reset en eens kijken of een app voor drain zorgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanz
Aghanim schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:40:
Ik hoor juist veel positieve verhalen over de batterij en V7. Wellicht een hard reset en eens kijken of een app voor drain zorgt?
Heb dezelfde apps als dat ik had op mijn stock ROM. Als ik geen optie kan vinden dan doe ik een hard reset. Hier een screenshot van mijn taakbeheer, dit is normaal?

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/jP0j6/a6f06ff3fb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ziet er goed uit hoor. Overigens wordt RAM usage juist steeds meer, omdat dat sneller werkt / schakelt. Eigenlijk zou je dus eerder hoger moeten gaan zitten.

[ Voor 111% gewijzigd door CH4OS op 26-08-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 19:17
Wil de unikernel v7 gaan proberen, bij het flashen met twrp moet dan ook weer een wipe gedaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
lubbertkramer schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:46:
Wil de unikernel v7 gaan proberen, bij het flashen met twrp moet dan ook weer een wipe gedaan worden?
wipe cache en dalvik lijkt me voldoende toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey bedoel je deze?
http://www.s6-updates.com...12-samsung-galaxy-s6.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Stephanz schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:27:

Ik heb ook het gevoel dat de batterij erg snel leeg loopt op edgarf28's ROM met UniKernel V7. Enige tips? Heb de ROM sinds eergisteren maar stock deed het beter met de batterijduur.
Met tips uit de volgende XDA topics heb ik hem op 1% verlies op 7/8 uur, wel op Flight Mode.

[GUIDE]Extreme Battery Life Thread(Greenify+Amplify+Power Nap)
[GUIDE] 0% [0.0%/h] Idle Battery Drain on Stock ROM (XPosed & Amplify Required!)

Ik gebruik niet alles uit die topics, maar alleen Greenify, PowerNap (beiden Xposed) en heb diverse services uitgeschakeld met Disable Service.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
download link is dood. Word doorverwezen naar de facebook pagina ipv de download pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jacques112 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:19:
[...]

download link is dood. Word doorverwezen naar de facebook pagina ipv de download pagina.
Sorry ik heb nog even op het xda forum gekeken, dit is de link misschien is daar wat meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stephanz schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:27:

Mijn batterij duur is goed, ongeveer 1% per 8uur ( wel wifi 4g uit) Welke io scheduler heb je gekozen en welke app trekt het meeste van je accu. Als het Google services zijn zou je de Gap fix kunnen proberen of juist niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Garret1410 op 26-08-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:37:
[...]

Mijn batterij duur is goed, ongeveer 1% per 8uur ( wel wifi 4g uit) Welke io scheduler heb je gekozen en welke app trekt het meeste van je accu. Als het Google services zijn zou je de Gap fix kunnen proberen of juist niet.
Bedoel je dan Google Play Services of echt Google Services?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:59:
[...]

Bedoel je dan Google Play Services of echt Google Services?
Google Play

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja die staat bij mij sinds vanochtend ook weer op 8% batterij. Als de rom update er is toch eens de gapps fix doorvoeren. Zonde van het verbruik.

Overigens lees ik dat de rom af is en dat er momenteel getest gaat worden. Zal dus wel richting vrijdag een release komen als er niks geks uit komt.

[ Voor 20% gewijzigd door Aghanim op 26-08-2015 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
pappaleone schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:33:
[...]

Sorry ik heb nog even op het xda forum gekeken, dit is de link misschien is daar wat meer te vinden.
WAT is de link? in de reactie is geen link alleen tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:19:
[...]

Ja die staat bij mij sinds vanochtend ook weer op 8% batterij. Als de rom update er is toch eens de gapps fix doorvoeren. Zonde van het verbruik.

Overigens lees ik dat de rom af is en dat er momenteel getest gaat worden. Zal dus wel richting vrijdag een release komen als er niks geks uit komt.
Ik draai de nieuwe test rom sinds vanavond en deze loopt (uiteraard) zeer goed. Maar goed, moet nog verder aan de tand voelen morgen...so far so good in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jacques112 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:20:
[...]

WAT is de link? in de reactie is geen link alleen tekst
Ik heb geschreven hier is een link naar de site. Verder heb ik hem niet doorgenomen. Maar je mag natuurlijk zelf ook wat onderzoek verrichten, daar is dit forum ook voor bedoeld. Als ik de site kan vinden, kun je zelf ook wat proberen om verder te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:24:
[...]

Ik draai de nieuwe test rom sinds vanavond en deze loopt (uiteraard) zeer goed. Maar goed, moet nog verder aan de tand voelen morgen...so far so good in ieder geval.
Nice! Is er al een changelog en er is ook een update voor de Odexed versie toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Aghanim schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:03:
[...]

Nice! Is er al een changelog en er is ook een update voor de Odexed versie toch?
Istie...

ROM changelog:
COH2/9 V.2.3 Deodex Mod Edition:
- Updated ROM to firmware bases XXU2COH2 (apps/lib/framework files) & KKU2COH9 (bin, vendor firmware files etc)
- Updated UniKernel to latest v.7 test version
- Added 4 different choosable Kernel profiles for the UniKernel (The Performance profile were the default settings of the kernel in the previous releases)
- Fixed Stagefright bug
- Re-added DHA & FHA Multi-tasking tweaks
- Better memory management (hopefully apps gets no longer closed at the background, and no more loading lag with keyboards)
- Fixed Banking apps that require KNOX
- Added LTE only network mode option in Settings
- Optimized build.prop tweaks
- Fixed G920FD bug where you could only send messages from SIM 1, so messaging from both sim cards should work now!
- Fixed MMS receiving bug which some users were experiencing with v.2.2
- Updated Android System WebView to v.45.0.2454.64
- Updated Google Play Services to v.7.8.99
- Miscellaneous speed/smoothness optimizations
- Optimized Installer script

Aroma Add-on Package changelog:
- Updated Adblock Hosts file
- Updated Edge apps (latest from the Galaxy app store), including Apps Edge
- Updated all the Extra Camera modes
- Updated Beam services apk files
- Updated SideSync apk files
- Updated Google Search
- Updated Google Messenger
- Updated Samsung Push service (1.3.3.8 G925K COH9)
- Updated S-Browser (G925K COH9)
- Updated Smart Manager (G925K COH9)
- Fixed Samsung TTS High quality voices
- Added SLocation to the S-Health add-on, so that your location shows up on the S-Health map
- Updated UniKernel to latest build
- Added 4 choosable kernel profiles for the UniKernel
- Added optimized DHA & FHA Multi-tasking tweaks
- Removed Find My Mobile (works only on stock kernel, and it's not possible to run the stock kernel + root on 5.1.1, so it's useless)
- Optimized the Aroma installer

• Jacques112
pappaleone schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:41:
[...]

Ik heb geschreven hier is een link naar de site. Verder heb ik hem niet doorgenomen. Maar je mag natuurlijk zelf ook wat onderzoek verrichten, daar is dit forum ook voor bedoeld. Als ik de site kan vinden, kun je zelf ook wat proberen om verder te komen.
Blijkbaar is het verkeerd overgekomen, niet de bedoeling.

Ik zoek ook erg veel naar CM 12/12.1 voor s6. Kan er niks over vinden op die ene na.
Jij linkte ook naar een CM build, vandaar mijn reactie.
Deze link ging dus naar FB pagina en meer niet.
Poosje lopen googlen nu, maar kan er verder niks over vinden..

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jacques112 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 00:11:
[...]

Ik zoek ook erg veel naar CM 12/12.1 voor s6. Kan er niks over vinden op die ene na.
Volgens mij is er nooit een CM voor de S6 geweest? Dit ivm een niet echt meewerkende Samsung. (Blobs ipv source)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 27-08-2015 01:21 ]

Jacques112 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 00:11:
[...]

Geen probleem :)
dafmay schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:14:
[...]

Istie...

ROM changelog:
- Updated ROM to firmware bases XXU2COH2 (apps/lib/framework files) & KKU2COH9 (bin, vendor firmware files etc)
- Added 4 different choosable Kernel profiles for the UniKernel (The Performance profile were the default settings of the kernel in the previous releases)
- Fixed Stagefright bug
- Better memory management (hopefully apps gets no longer closed at the background, and no more loading lag with keyboards)
- Fixed G920FD bug where you could only send messages from SIM 1, so messaging from both sim cards should work now!

- Updated Google Search
- Added SLocation to the S-Health add-on, so that your location shows up on the S-Health map
- Removed Find My Mobile (works only on stock kernel, and it's not possible to run the stock kernel + root on 5.1.1, so it's useless)
Kan niet wachten. Ziet er goed uit.

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 19:17
dafmay schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:14:
[...]

Istie...

ROM changelog:
- Fixed Stagefright bug

- Updated Google Search
Is er ook een releasedatum bekend want zie op XDA alleen nog maar 2.2b voor de deo versie staan? :)
lubbertkramer schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:28:
[...]

Is er ook een releasedatum bekend want zie op XDA alleen nog maar 2.2b voor de deo versie staan? :)
Nope :)

Maar ik verwacht dit weekend mits er geen bugs naar boven komen.

[ Voor 12% gewijzigd door dafmay op 27-08-2015 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:08

WoutF

Hoofdredacteur
Heeft de camera-app van de OH2-build eigenlijk al raw-ondersteuning, net als de S6 Edge+?
WoutF schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:26:
Heeft de camera-app van de OH2-build eigenlijk al raw-ondersteuning, net als de S6 Edge+?
Hoe kan ik dat checken?

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:08

WoutF

Hoofdredacteur
Zou een optie moeten zijn in de Pro-modus (http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000644783.png)
Thx. Odexed zal in grote lijnen wel hetzelfde zijn denk ik. Hoe was voor jou het update proces? Heb je de nieuwste bootloader en modem moeten flashen, daarna full wipe of heb je de rom als update over de 2.1 geflasht?
Nee helaas...in Pro mode zie ik bij de Instellingen niet die optie.
Aghanim schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:46:
[...]

Thx. Odexed zal in grote lijnen wel hetzelfde zijn denk ik. Hoe was voor jou het update proces? Heb je de nieuwste bootloader en modem moeten flashen, daarna full wipe of heb je de rom als update over de 2.1 geflasht?
Ja dat verwacht ik zeker, en ook dat Edgarf beide versies tegelijkertijd zal uitbrengen.

Ik heb vanuit de geinstalleerde 2.2.1 versie eerst een full wipe gedaan (dat doe ik altijd), daarna de nieuwe rom + Aroma installer geflashed. Ps daarbij de 'speed' setting gekozen bij kernel opties, en gekozen voor DHA tweaks (geen idee of FHA beter/slechter is...heb goede ervaringen met DHA).

En pas later de nieuwe bootloader en modem geflashed. Daar zat geen specifieke gedachte achter, slechts doordat ik er later achterkwam dat er nieuwe versies beschikbaar waren :>
Pagina: 1 ... 18 ... 40 Laatste