• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Jammer van het uitblijven van RAW support in de camera-app op OH2. Ik vermoed dat dat nog steeds niet helemaal lekker geïmplementeerd is door Samsung en dat mijn wazige bevindingen als ik wat met RAW doe daarmee te maken hebben. Ook op OH2.

Als ik namelijk met een Camera2 API-enabled app (FV-5, Snap) een DNG en JPG schiet, dan is de JPG wazig. Zet ik Camera2 API uit (kan niet in FV-5, wel in Snap), of gebruik ik een niet-Camera2 API app, dan is de JPG scherp. Zie ook m'n xda-topique.

[ Voor 12% gewijzigd door jelbo op 27-08-2015 16:10 ]

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

jelbo schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:39:
Jammer van het uitblijven van RAW support in de camera-app op OH2. Ik vermoed dat dat nog steeds niet helemaal lekker geïmplementeerd is door Samsung en dat mijn wazige bevindingen als ik wat met RAW doe daarmee te maken hebben. Ook op OH2.

Als ik namelijk met een Camera2 API-enabled app (FV-5, Snap) een DNG en JPG schiet, dan is de JPG wazig. Zet ik Camera2 API uit (kan niet in FV-5, wel in Snap), of gebruik ik een niet-Camera2 API app, dan is de JPG scherp. Zie ook m'n xda-topique.
Toch vraag ik me af wat je met raw moet op een S6.

Laatst een test gezien van raw bij de lg g4 en de resultaten vond ik tegenvallen. Het is niet hetzelfde als een dslr. Het bestand heeft minder informatie om aan te passen.

Verder moet je wel erg fanatiek/enthousiast zijn om na de tijd nog eens met photoshop aan de slag te gaan. En dan vraag ik me af of je dan niet beter een dslr of iets dergelijks kunt kopen

Maar ieder zijn ding natuurlijk. Ik zou het in iedergeval niet gebruiken.

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Garret1410 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 18:38:
[...]

Toch vraag ik me af wat je met raw moet op een S6.

Laatst een test gezien van raw bij de lg g4 en de resultaten vond ik tegenvallen. Het is niet hetzelfde als een dslr. Het bestand heeft minder informatie om aan te passen.
Wat ik heb gezien verraste me juist. Zoals bij dSLR RAWs is er meer dynamiek uit foto's te halen (blown highlights herstellen, meer details uit schaduwen halen) en als je erg kritisch kijkt (of gaat pixel-peepen :+ ) zie je echt meer details.

Maar toegegeven, het is bij mij meer uit interesse voor deze nieuweigheid op een telefoon en omdat het kán.

Ook omdat ik wel scenario's kan bedenken waarbij het ook hebben van een DNG ideaal is, bijvoorbeeld wanneer ik iets supermoois zie, maar geen camera bij me heb. Ik zou dan wel wat moeten bedenken om automatisch dagelijks de bak DNG's te verplaatsen naar m'n NAS of ergens in de cloud of zo, die dingen zijn 31MB per stuk. Samen met een JPG zit je op 40MB per foto.
Verder moet je wel erg fanatiek/enthousiast zijn om na de tijd nog eens met photoshop aan de slag te gaan. En dan vraag ik me af of je dan niet beter een dslr of iets dergelijks kunt kopen

Maar ieder zijn ding natuurlijk. Ik zou het in iedergeval niet gebruiken.
Klopt, het kost best veel moeite om wat moois van die DNG's te maken. Ik zou dat zelf eerder als uitzondering doen dan dat het mijn standaard workflow zou zijn.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

dafmay schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:03:
[...]

Nee helaas...in Pro mode zie ik bij de Instellingen niet die optie.

[...]

Ja dat verwacht ik zeker, en ook dat Edgarf beide versies tegelijkertijd zal uitbrengen.

Ik heb vanuit de geinstalleerde 2.2.1 versie eerst een full wipe gedaan (dat doe ik altijd), daarna de nieuwe rom + Aroma installer geflashed. Ps daarbij de 'speed' setting gekozen bij kernel opties, en gekozen voor DHA tweaks (geen idee of FHA beter/slechter is...heb goede ervaringen met DHA).

En pas later de nieuwe bootloader en modem geflashed. Daar zat geen specifieke gedachte achter, slechts doordat ik er later achterkwam dat er nieuwe versies beschikbaar waren :>
Thx, ik dacht dat een nieuwe bootloader vereist was. Zelf heb ik nog de bootloader en modem van de BOFJ update van originele stock rom. Vanwege de kans op een brick update ik ze overigens ook het liefst zo min mogelijk.
jelbo schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 18:52:
[...]

Wat ik heb gezien verraste me juist. Zoals bij dSLR RAWs is er meer dynamiek uit foto's te halen (blown highlights herstellen, meer details uit schaduwen halen) en als je erg kritisch kijkt (of gaat pixel-peepen :+ ) zie je echt meer details.

Maar toegegeven, het is bij mij meer uit interesse voor deze nieuweigheid op een telefoon en omdat het kán.

Ook omdat ik wel scenario's kan bedenken waarbij het ook hebben van een DNG ideaal is, bijvoorbeeld wanneer ik iets supermoois zie, maar geen camera bij me heb. Ik zou dan wel wat moeten bedenken om automatisch dagelijks de bak DNG's te verplaatsen naar m'n NAS of ergens in de cloud of zo, die dingen zijn 31MB per stuk. Samen met een JPG zit je op 40MB per foto.

[...]

Klopt, het kost best veel moeite om wat moois van die DNG's te maken. Ik zou dat zelf eerder als uitzondering doen dan dat het mijn standaard workflow zou zijn.
dan moet je toch al minstens 64gb aan geheugen hebben.
Aghanim schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 19:11:
[...]

Thx, ik dacht dat een nieuwe bootloader vereist was. Zelf heb ik nog de bootloader en modem van de BOFJ update van originele stock rom. Vanwege de kans op een brick update ik ze overigens ook het liefst zo min mogelijk.
Als je het draadje van Edgarf volgt kan er niets fout gaan, in odin de bootloader aanvinken dan de kernel en paar minuten wachten. Ik heb gisteren de laatste versies gedaan zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe draait de nieuwe rom? Stabiel en snel? Verschil tegenover de vorige rom? Heb je het beeld dat er veel fouten uit de tests komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 07:51:
[...]

Hoe draait de nieuwe rom? Stabiel en snel? Verschil tegenover de vorige rom? Heb je het beeld dat er veel fouten uit de tests komen?
Ja hoor super, zoals gewoonlijk bij een nieuwe update rom kom ik eigenlijk nooit issues tegen (Edgarf levert puik werk!). Draait stabiel en snel, en ik ben nog geen enkele fout tegengekomen.

Ik hoop dat Edgarf de rom dit weekend officieel live zet voor iedereen...is nog even afwachten uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-08 19:45
@dafmay ik had beter niks op xda kunnen zeggen....

De spanning over de update maakt iedereen snel geirriteerd.... kijk nou hoe ze lopen te schelden tegen elkaar....jammer dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jacques112 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:50:

De spanning over de update maakt iedereen snel geirriteerd.... kijk nou hoe ze lopen te schelden tegen elkaar....jammer dit
:) Ik heb het gezien inderdaad...maar dat kun jij jezelf echt niet verwijten. Blijft altijd zo...een hoop gescheld over&weer op xda...helaas.

We wachten rustig af op Edgarf.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het ook echt een onprettig forum. Er zit een groep mensen die zichzelf voor mijn gevoel beter voelt dan anderen en als iemand dan een 'domme' vraag stelt meteen beginnen met schelden. Die groep praat ook altijd over de betreffende dev alsof het een god is en alsof ze hem allemaal persoonlijk kennen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:20:
Ik vind het ook echt een onprettig forum. Er zit een groep mensen die zichzelf voor mijn gevoel beter voelt dan anderen en als iemand dan een 'domme' vraag stelt meteen beginnen met schelden. Die groep praat ook altijd over de betreffende dev alsof het een god is en alsof ze hem allemaal persoonlijk kennen ;(
Even nagelezen, wordt je niet echt vrolijk van, dan gaat het hier wel wat vriendelijker toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 16:37
@dafmay Ik heb in de huidige 2.2 het probleem dat ik Mailbox (die van mail applicatie van Dropbox) niet kan lanceren (crasht meteen bij het starten). Ik trek even mijn stoute schoenen aan: zou jij die eens willen installeren om te kijken of hij wel verder komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FritsYpeij schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:06:
@dafmay Ik heb in de huidige 2.2 het probleem dat ik Mailbox (die van mail applicatie van Dropbox) niet kan lanceren (crasht meteen bij het starten). Ik trek even mijn stoute schoenen aan: zou jij die eens willen installeren om te kijken of hij wel verder komt?
Hey, ik zou je graag helpen maar ik zit inmiddels op v2.3 (testversie van Edgarf). Ik kan het natuurlijk op die rom even testen...laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jacques112 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:50:

Dus dat was jij. Ik zag het ook al staan en dacht wie zou dat geplaatst hebben.

Vind XDA ook tegen vallen. Ik denk dat je je als dev behoorlijk kunt irriteren aan sommige figuren. Zo ondankbaar sommigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij crasht hij ook. Kan zo ook niets vinden op internet of dit ook mwt stock rom voorkomt.
Gebruik mailbox trouwens zelf niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb het ook nog even getest op de 2.3 rom and Mailbox doet het prima. Wel bij de eerste keer opstarten moet je aanmelden bij Google account en kreeg ik een melding omdat bepaalde mappen niet waren geactiveerd binnen imap. Nadat ik dat had aangepast op Gmail online, kon ik verder met de eerste setup. Daarna werkt de app prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
Te gek! Testen op 2.3 was inderdaad wat ik bedoelde. Hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FritsYpeij schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:22:
Te gek! Testen op 2.3 was inderdaad wat ik bedoelde. Hartelijk dank.
No problem :) Ik ben nu uiteraard wel nieuwsgierig geworden....gebruik jij Mailbox om een bepaalde reden? Ik gebruik zelf inbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En 2.3 is beschikbaar met Aroma package. Nu nog wachten op Odexed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
dafmay schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:34:
[...]

No problem :) Ik ben nu uiteraard wel nieuwsgierig geworden....gebruik jij Mailbox om een bepaalde reden? Ik gebruik zelf inbox.
Ik gebruik mailbox omdat er een native osx app voor is. Als je Windows gebruikt is die meerwaarde dus (nog) niet geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 18:02
Hallo , ik heb ook een S6 en zou graag ook een custom rom flashen, heb dat vroeger nog gedaan met andere telefoons maar is een tijdje geleden...

Ik heb nu android 5.11 en ik kan nu niet zomaar rooten op de oude manier en vind niet direct een nieuwe manier.
Iemand een uitleg in mensentaal hoe ik dat allemaal moet doen, want het is nogal een hele klus geloof ik.

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hgeert schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 08:31:
Hallo , ik heb ook een S6 en zou graag ook een custom rom flashen, heb dat vroeger nog gedaan met andere telefoons maar is een tijdje geleden...

Ik heb nu android 5.11 en ik kan nu niet zomaar rooten op de oude manier en vind niet direct een nieuwe manier.
Iemand een uitleg in mensentaal hoe ik dat allemaal moet doen, want het is nogal een hele klus geloof ik.

bedankt
Misschien zou er een sticky van moeten komen want deze vraag komt vaker voorbij. Het flashen is niet moeilijk. Je hebt maar een paar dingen nodig en dat is Odin, TWRP en de ROM

Ik heb even een stappenplan van Arno90 uit dit topic geknipt en iets aangepast.

Downloaden:

1. Download Odin 3.10.6
2. Download TWRP V2.8.7.1
3. Download Odex Pure Edition V.2.3 Android 5.1.1
4. Download Aroma package 2.3
5. Zorg dat je de Samsung USB drivers geinstalleerd hebt. Kan via Smart Switch

Backup:

Backup maken via Smart Switch

Installeren:

!!Kopiëren Rom + Aroma naar root van de S6!!

S6 uitschakelen en niet via USB aan PC koppelen

1. Odin opstarten
2. TWRP V2.8.7.1 via AP

Download mode

Volume down + powerbutton + home button net zolang dat je in het download scherm komt

1. druk op volume up, je zit nu in download mode
2. Koppel S6 aan PC
3. In Odin zie je nu dat toestel verbonden is.
4. Druk op start
5. Odin geeft PASS aan.

Recovery mode

Volume up + powerbutton + home button net zolang tot dat je het TWRP logo ziet

1. Wipe > Factory reset
2. Install > Internal Storage > Select Pure Edition V2.3 > Swipe to Custom flash
3. Install > internal storage > Select Aroma > Swipe to custom flash
4. Reboot en genieten van de custom rom :D

Let op: het opstarten kan enige tijd in beslag nemen. Wees geduldig.

Dit is grofweg hoe het werkt.

[ Voor 47% gewijzigd door Garret1410 op 29-08-2015 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 00:00:
Ik draai de rom al paar dagen, ben nog geen problemen tegen gekomen, rom loopt echt lekker. Het ram verbruik zit bij mij tussen 83 en 87% alles bij elkaar weer een meesterwerkje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 09:49:
[...]

Misschien zou er een sticky van moeten komen want deze vraag komt vaker voorbij. Het flashen is niet moeilijk. Je hebt maar een paar dingen nodig en dat is Odin, TWRP en de ROM

Ik heb even een stappenplan uit dit topic geknipt en iets aangepast.

Downloaden:

1. Download Odin 3.10.6

Backup:

Installeren:

1. Odin opstarten
2. TWRP V2.8.7.1 via AP

Download mode

Volume down + powerbutton + home button net zolang dat je in het download scherm komt

2. Koppel S6 aan PC
4. Druk op start
5. Odin geeft PASS aan.

Recovery mode

1. Wipe > Factory reset
2. Install > Internal Storage > Select Pure Edition V2.3 > Swipe to Custom flash

Nog een kleine aanvulling op Garret zijn bericht.Bij stap duurt het dikwijls even totdat het woord PASS te zien is, dus niet te vroeg de kabel verwijderen. En de rom van Edgarf heeft van zich zelf al root. succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:09
gizmobinky schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:10:
[...]

nu snap ik er niets meer van :? , vanmiddag contact met samsung gehad met als uitkomst geen garantie als de knox 0x1 is nu zegt er hier weer iemand dat je wel garantie krijgt met knox op 0x1 omdat de zijne gerepareerd is.

ik stop er mee 8)7

gizmobinky in "KNOX getriggerd ervaringen met garantie"
Ik heb het een tijd geleden ook nagevraagd en kreeg een dit antwoord:

Indien we toestel kunnen flashen naar de laatste versie dan gebeurt dit normaal gezien onder garantie. Indien het flashen niet lukt dan valt een HW-defect dat normaal gezien onder garantie zou vallen, buiten garantie.

Nu ja, weet ik niet wat dynafix/teleplan/etc zouden doen. Zou kunnen dat ze het maken, zou kunnen dat ze het moederbord vervangen (ik zeg maar wat, geen idee wat ze zouden vervangen) en je dan factureren.

Nu zoals met alle klantendiensten alsook samsung ga je nooit een eenduidig antwoord krijgen want mogelijk is niet iedereen op de hoogte of veranderen ze hun workinstructions vaak mbt informeren van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
Garret1410 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 09:49:
[...]

Ik heb even een stappenplan uit dit topic geknipt en iets aangepast.

Downloaden:

1. Download Odin 3.10.6

Backup:

Installeren:

1. Odin opstarten
2. TWRP V2.8.7.1 via AP

Download mode

2. Koppel S6 aan PC
4. Druk op start
5. Odin geeft PASS aan.

Recovery mode

1. Wipe > Factory reset

Perfect ! Het is gelukt.
Enkel dit niet vergeten
"Go to Settings > Lock screen and security > Find my mobile.
Disable the Reactivation lock if it’s enabled, using the toggle button."

Aangepast en opnieuw geprobeerd en het is gelukt,
BEDANKT

[ Voor 0% gewijzigd door hgeert op 31-08-2015 16:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-08 13:18
Werkt Alliance Framework v3.1 op de nieuwe edgarf 2.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 17:48

Tammesp

Next is now

Ik draai versie 2.2 van edgarf en v7 unikernel. En mijn mobiel word nogal heet als ik een tijdje op Chrome zit. Soms zo heet dat ik de mobiel aan kant moet leggen. Meer mensen hier last van? Ik vind dit niet zo prettig...!

En goh, wat heb ik hier veel gemist. Vanavond maar tijd vrij plannen om alles terug te lezen ;)

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:46:
Ik draai versie 2.2 van edgarf en v7 unikernel. En mijn mobiel word nogal heet als ik een tijdje op Chrome zit. Soms zo heet dat ik de mobiel aan kant moet leggen. Meer mensen hier last van? Ik vind dit niet zo prettig...!

En goh, wat heb ik hier veel gemist. Vanavond maar tijd vrij plannen om alles terug te lezen ;)
Hoi Tamme welkom terug. Je loopt al een versie achter man. 2,3 is uit. Ik denk dat de warmte wel eens met de kernel te maken zou kunnen hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Draai nu 2.3 en alles lijkt goed. Nu lekker spelen en kijken of ik nog gekke dingen tegenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben tot heden nog niks geks tegengekomen. Wel even batterij in de gaten houden, die lijkt vrij snel te gaan met het scherm aan. Verder draait de rom uitstekend.

Edit:
Hebben jullie ook dat je als je op WhatsApp staat en dan je toestel lockt, daarna unlockt dat WhatsApp niet full-screen opent maar alleen het gedeelte zichbaar is wat je ziet wanneer je het keyboard hebt open staan?

Het deel van SwiftKey op het scherm is dan 1 sec zwart en daarna wordt WhatsApp pas full-screen.

[ Voor 50% gewijzigd door Aghanim op 29-08-2015 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
Hebben meer mensen na instalatie van de edgar rom dat als je bij toestelinfo kijkt dat er staat dat het ineens een galaxy s6 edge is.
Ik heb dus een gewone s6 en geen edge.
Dit is trouwens niet een groot probleem maar vraag me af of meer dit hebben of dat ik wat fout doe.

[ Voor 5% gewijzigd door airwolf83 op 29-08-2015 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:24
airwolf83 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:09:
Hebben meer mensen na instalatie van de edgar rom dat als je bij toestelinfo kijkt dat er staat dat het ineens een galaxy s6 edge is.
Dit is trouwens niet een groot probleem maar vraag me af of meer dit hebben of dat ik wat fout doe.
Dat is gebruikelijk. Dat heb ik ook, en volgens mij iedereen hier. Ik dacht ooit gelezen te hebben dat dit te maken heeft op welke rom de custom rom gebaseerd is en aangezien er tussen de s6 en edge niet veel verschil zit, maakt het niet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Net ook maar na alle positieve berichten hier het korte stappenplannetje uitgevoerd en 2.3 erop gezet. Werk er nu ongeveer een uurtje mee maar wat een verschil qua snelheid met de stock rom.

Waarom toch Samsung? Dit is zoals het hoort te zijn! Waarom al die software er standaard op installeren waardoor de boel onnodig vertraagd wordt? Waarom niet de gebruiker wat meer keuze geven? Het lijkt met stock op zich wel snel te gaan, maar dit is echt een stap verder. Net met de Aroma installatie bij het keuzemenu viel me eigenlijk pas op hoeveel ik eigenlijk niet gebruik. Het enige waar ik wel blij mee ben is het multitasking gebeuren en de goede camera software.

Complimenten voor de maker van de rom :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hanky74 op 30-08-2015 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
airwolf83 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:09:
Nee hoor je doet niets fout,tevens kun je dit aanpassen geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:15:
Ik ben tot heden nog niks geks tegengekomen. Wel even batterij in de gaten houden, die lijkt vrij snel te gaan met het scherm aan. Verder draait de rom uitstekend.

Edit:
Hebben jullie ook dat je als je op WhatsApp staat en dan je toestel lockt, daarna unlockt dat WhatsApp niet full-screen opent maar alleen het gedeelte zichbaar is wat je ziet wanneer je het keyboard hebt open staan?

Het deel van SwiftKey op het scherm is dan 1 sec zwart en daarna wordt WhatsApp pas full-screen.
Ik heb precies hetzelfde paar keer factory reset gedaan, maar geen verschil. Met de laatste rom is het probleem ook niet verholpen. Ook duurt het even voordat je kunt beginnen met het typen van je bericht. Swiftkey reageert niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
pappaleone schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 01:41:
[...]

Nee hoor je doet niets fout,tevens kun je dit aanpassen geen probleem.
Mag ik vragen hoe je dit aan kunt passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 01:44:
[...]

Ik heb precies hetzelfde paar keer factory reset gedaan, maar geen verschil. Met de laatste rom is het probleem ook niet verholpen. Ook duurt het even voordat je kunt beginnen met het typen van je bericht. Swiftkey reageert niet lekker.
Had je dit op 2.2 of eerder ook al? Ik kom namelijk van de 2.0 odexed af en daar heb ik dit probleem nooit gehad. Ook geen andere problemen met Swiftkey zoals sommigen in het andere topic beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 09:02:
[...]

Had je dit op 2.2 of eerder ook al? Ik kom namelijk van de 2.0 odexed af en daar heb ik dit probleem nooit gehad. Ook geen andere problemen met Swiftkey zoals sommigen in het andere topic beschreven.
Yes op het laatst had ik het ook in de 2.2 versie. Het is zomaar ontstaan, ook na opnieuw installeren was het even 1 dag weg daarna was het er weer erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
airwolf83 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 05:48:
[...]

Mag ik vragen hoe je dit aan kunt passen?
Ga naar instellingen > Modelnummer> Naam apparaat> daar kun de tekst aanpassen. Modelnummer sm-g-925 is helaas niet aanpasbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

pappaleone schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:12:
[...]

Ga naar instellingen > Modelnummer> Naam apparaat> daar kun de tekst aanpassen.
Dat is de systeemnaam die zichtbaar is bij (o.a.?) Bluetooth-verbindingen.
Modelnummer sm-g-925 is helaas niet aanpasbaar.
Maar wel door build.prop te editen. Dat heb ik gedaan met Build Prop Editor. Even zoeken naar model en het is aangepast.

Afbeeldingslocatie: https://orig05.deviantart.net/6525/f/2015/242/3/7/model_by_jelbo-d97pq7o.png

In dat About device-scherm staat op een normale S6 ook dat de Battery capacity 2600 mAh is (Edge) i.p.v. 2550. Is dat ergens aan te passen? Kan me voorstellen dat bepaalde battery-monitoring apps of misschien de hele ROM zelf in de war raken door dit gegeven en het accupercentage verkeerd weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jelbo schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:53:
[...]

[...]

Maar wel door build.prop te editen. Dat heb ik gedaan met Build Prop Editor. Even zoeken naar model en het is aangepast.

[afbeelding]

In dat About device-scherm staat op een normale S6 ook dat de Battey capacity 2600 mAh is (Edge) i.p.v. 2550. Is dat ergens aan te passen? Kan me voorstellen dat bepaalde battery-monitoring apps of misschien de hele ROM zelf in de war raken door dit gegeven en het accupercentage verkeerd weergeven.
Perfect daar had ik even niet bij stilgestaan :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Hebben jullie sinds 2.3 ook dat het soms erg lang duurt voordat SuperSU 'antwoord' bij een root-verzoek? Soms krijg ik achter elkaar timeouts bij bijvoorbeeld AdAway.

Gisteren deed ik vanuit SuperSU en 'Full Unroot'. Die bleef hangen, dus ik toestel gereboot naar TWRP, daar de .zip van 2.46 geflashed. Daarna bootte m'n S6 niet meer! Toen dacht ik, dan maar Xposed uninstallen met de .zip, misschien zit dat weer dwars. Krijg ik de melding dat /system/ niet als rw gemount kon worden. Na enig zweten en een ROM reflash deed alles het weer.

Maar de SuperSU 'traagheid' blijft ik soms hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee nog nooit gehad, maar ook nog nooit een SU verzoek gekregen moet ik zeggen. Denk dat ik nog geen apps heb gebruikt die root vereisen. Dat deed ik wel altijd met BetterBatteryStats maar die heb ik nog niet geïnstalleerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Aghanim op 30-08-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist de eerste spontane reboot gehad. Telefoon lag op tafel en ineens hoor ik het boot geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enigste error die ik gehad heb was met Facebook die plotseling crashte.

Heb trouwens nog geen factory reset gedaan.

Geen problemen met swiftkey wat betreft vertraagd opkomen . Misschien bij langer gebruik maar daar wacht ik niet op. Gebruik liever het Samsung/material design keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik wel handig vind bij Swiftkey is dat deze 2 talen door elkaar kan gebruiken. Heb vrienden in het buitenland en iedere keer switchen tussen NL en Engels is irritant.

Batterij van 2.3 + v7 is erg goed op idle. Zit nu op 54% sinds 29 uur geleden. Helaas staat bij het batterijverbruik niet hoeveel schermtijd ik heb, dat zal maximaal 1 uur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 17:01:
Wat ik wel handig vind bij Swiftkey is dat deze 2 talen door elkaar kan gebruiken. Heb vrienden in het buitenland en iedere keer switchen tussen NL en Engels is irritant.

Batterij van 2.3 + v7 is erg goed op idle. Zit nu op 54% sinds 29 uur geleden. Helaas staat bij het batterijverbruik niet hoeveel schermtijd ik heb, dat zal maximaal 1 uur zijn.
Dit is bij mij ook de reden dat ik swiftkey gebruik, dan kan ik Nederlands en Thai door elkaar gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
pappaleone schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:12:
[...]

Ga naar instellingen > Modelnummer> Naam apparaat> daar kun de tekst aanpassen. Modelnummer sm-g-925 is helaas niet aanpasbaar.
Thnx gelukt....
jelbo schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:53:
[...]

[...]

[afbeelding]

In dat About device-scherm staat op een normale S6 ook dat de Battery capacity 2600 mAh is (Edge) i.p.v. 2550. Is dat ergens aan te passen? Kan me voorstellen dat bepaalde battery-monitoring apps of misschien de hele ROM zelf in de war raken door dit gegeven en het accupercentage verkeerd weergeven.
Ook Thnx.. heb die app even gedownload en het is gelukt.
Van het verkeerde batterij capacity vraag ik mij ook af of hier batterij monitoring apps van in de war raken.
Aghanim schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 17:01:
De batterij duur ben ik ook aardig tevreden over:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/ng1tw0.png
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/149pbo6.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice! Bij mij staat scherm er regelmatig niet bij terwijl ik niet het beeld heb dat die te weinig verbruik heeft om in de lijst weergegeven te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:37

spaceboy

Op grote hoogte

Ok, ik wil dan ook maar weer eens die nieuwe rom gaan flashen. Dat stappenplan van Garet lijkt redelijk compleet maar ik lees ook over mensen die een combi hebben met ene v7... Wat is dat en in hoeverre verandert dat het stappenplan? Ik wil er wel even voor gaan zitten, maar wel 1x. Niet 5 avonden kloten. 😀

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Aghanim schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 00:00:
En dan nog wat: deze links zijn 404. Waar halen jullie de laatste ROM vandaan?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 20:27:
Ok, ik wil dan ook maar weer eens die nieuwe rom gaan flashen. Dat stappenplan van Garet lijkt redelijk compleet maar ik lees ook over mensen die een combi hebben met ene v7... Wat is dat en in hoeverre verandert dat het stappenplan? Ik wil er wel even voor gaan zitten, maar wel 1x. Niet 5 avonden kloten. 😀
Kernel v7 zit al standaard in 2.3.

Je kunt tijdens installatie een andere kernel kiezen als je wilt experimenteren maar unikernel v7 werkt goed

[ Voor 10% gewijzigd door Garret1410 op 30-08-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet de modem en bootloader nog updaten. Heb een 920F versie dus die wil ik dan ook flashen. Maar just to be sure: door de rom van edgarf is mijn toestel nu een 925F. Ik weet dat dit door de rom komt en ik heb sowieso geen edge.

Ik kan dan toch de 920F flashen en niet de 925F?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 20:27:
Hier vind je alle info over deze rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 21:02:
Ik moet de modem en bootloader nog updaten. Heb een 920F versie dus die wil ik dan ook flashen. Maar just to be sure: door de rom van edgarf is mijn toestel nu een 925F. Ik weet dat dit door de rom komt en ik heb sowieso geen edge.

Ik heb een 920f en de modem en bootloader van de 920f geflashed. In heb in iedergeval nog geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Misschien domme opmerking, maar bij de teaser zag ik een stragefright vrije screenshot.

Dat heb ik dus niet... Nog steeds 1 hit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 21:04:
[...]

Ik heb een 920f en de modem en bootloader van de 920f geflashed. In heb in iedergeval nog geen problemen gehad.
Thx. Er is zeker nergens bekend wat de voordelen van de updates hiervan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 21:06:
[...]

Thx. Er is zeker nergens bekend wat de voordelen van de updates hiervan zijn?
Niet dat ik weet. Het hoeft trouwens niet perse maar waarschijnlijk is het beter omdat de rom en de modem/bootloader beter bij elkaar aansluiten.

Het gekke is dat ik op XDA lees dat de kernel gebaseerd is op COGA en niet COH2 omdat de broncode nog niet door Samsung is vrijgegeven.

Ik heb er weinig verstand van dus hoe dat precies zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 21:02:

Dit is een multi rom zowel geschikt voor de gewone en de edge versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 21:29:
[...]

Niet dat ik weet. Het hoeft trouwens niet perse maar waarschijnlijk is het beter omdat de rom en de modem/bootloader beter bij elkaar aansluiten.

Het gekke is dat ik op XDA lees dat de kernel gebaseerd is op COGA en niet COH2 omdat de broncode nog niet door Samsung is vrijgegeven.

Ik heb er weinig verstand van dus hoe dat precies zit weet ik niet.
Leek me wel goed om te updaten omdat ik vandaag die spontane reboot had. Misschien dat het dan niet meer voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-08 13:18
Zou het helpen als ik de nieuwe modem en bootloader flash voor mijn batterij. Gebruik nu nog de modem van de eerste 5.1.1 update van samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JaronStrypsteen schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 00:08:
Zou het helpen als ik de nieuwe modem en bootloader flash voor mijn batterij. Gebruik nu nog de modem van de eerste 5.1.1 update van samsung
Het is altijd te proberen als er een nieuwe boot loader en modem uitkomt flash ik altijd mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjbork
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
Hoe kan ik mijn Galaxy S6 (SM-G920F) met firmware G920FXXU2BOGB rooten? Is die wel te rooten?
Ben geen totale leek wat rooten betreft...S1,S2,S3,S4,S5...met Odin, Chainfire, Mobil Odin, Flashfire... maar hier moet ik passen.
Kan iemand mij verder helpen... 8)7 O-) ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

tjbork schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:49:
Hoe kan ik mijn Galaxy S6 (SM-G920F) met firmware G920FXXU2BOGB rooten? Is die wel te rooten?
Ben geen totale leek wat rooten betreft...S1,S2,S3,S4,S5...met Odin, Chainfire, Mobil Odin, Flashfire... maar hier moet ik passen.
Kan iemand mij verder helpen... 8)7 O-) ;w
Dat is wel een hele open vraag. Een beetje inlezen mag wel, maar ik snap dat het verwarrend kan zijn. Toevallig is je vraag eergisteren nog beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Man man, wat voel ik me een domme knurft als ik dit niet te vaak doe. Ik heb ondertussen al wel een aantal telefoons voorzien van een custom ROM. Ook m'n S6 (met dank aan oa pappaleone en dafmay in dit forum) heb ik een aantal maanden terug weten te voorzien van een Android 5.0.2 ROM.

Nu probeer ik me in te lezen in het proces (in dit topic en op XDA), maar wat mij al verbaast, er wordt niet in Jip en Janneke uitgelegd wát nu precies Odin is en wát TWRP is. Dat zorgt ervoor dat ik nu niet eens precies weet wat ik nu moet doen. Gelukkig is deze link wel erg toepasselijk voor mij:

http://forum.xda-develope...?p=61601130&postcount=910

...maar ik heb nog steeds geen solide gevoel over wát de verschillende stappen nu feitelijk zijn. Kan iemand dat heel kort (in Jip en Janneke dus) uitleggen? Veel dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 16:15:
Man man, wat voel ik me een domme knurft als ik dit niet te vaak doe. Ik heb ondertussen al wel een aantal telefoons voorzien van een custom ROM. Ook m'n S6 (met dank aan oa pappaleone en dafmay in dit forum) heb ik een aantal maanden terug weten te voorzien van een Android 5.0.2 ROM.

Nu probeer ik me in te lezen in het proces (in dit topic en op XDA), maar wat mij al verbaast, er wordt niet in Jip en Janneke uitgelegd wát nu precies Odin is en wát TWRP is. Dat zorgt ervoor dat ik nu niet eens precies weet wat ik nu moet doen. Gelukkig is deze link wel erg toepasselijk voor mij:

...maar ik heb nog steeds geen solide gevoel over wát de verschillende stappen nu feitelijk zijn. Kan iemand dat heel kort (in Jip en Janneke dus) uitleggen? Veel dank.
Kun je wat specifieker aangeven wat je niet begrijpt? Het verschil tussen Odin en TWRP is namelijk prima te googlen. Maar beantwoordt dat jouw vraag? De link die je post geeft een perfecte beschrijving van hoe je een ROM flasht, wat ontbreekt daar volgens jou aan? Het is in mijn ogen aardig Jip en Janneke. Arno in dit topic heeft overigens een uitgebreide beschrijving gemaakt een tijd terug, als je op zijn naam zoekt vind je die nog wel. Een andere tip is Youtube, daar staan duizenden filmpjes op van hoe je een rom flasht of andere handelingen uitvoert, zelfs specifiek voor de S6. In mijn ogen moet je meer dan voldoende info kunnen vinden om een rom te kunnen flashen.

Op XDA wordt over het algemeen vanuit gegaan dat iemand precies weet wat hij doet, daarom is het daar niet zo in Jip en Janneke uitgelegd. Maak anders zelf een stappenplan in Jip en Janneke van wat je al wel weet, dan vullen wij wel aan wat ontbreekt. Dan leer je er zelf ook het meest van :)

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 31-08-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

spaceboy schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 16:15:

Ik kan het toch niet laten je te helpen met wat ik weet ;) :

Odin: Samsung software voor Windows waarmee je zaken op je telefoon kunt flashen (als deze in Download Mode staat):
  • BL: Bootloader, een soort BIOS. Regelt meer low-level zaken buiten het opstarten van je telefoon, zo werkt bijvoorbeeld de fingerprint sensor niet als je een 5.1.1 ROM weet te flashen met een 5.0.2 bootloader.
  • CP: Modem (aka Baseband / Radio), een soort 'driver' voor modem-hardware voor signaalontvangst (en WiFi?). Staat net als de bootloader op een speciaal deel van je telefoon-storage.
  • AP: Een ROM (compleet Android besturingssysteem) of een Kernel, het 'hart' van Android dat zo'n beetje alles regelt en leuke features kan hebben, kan best invloed hebben op je batterijverbruik doordat de processor er wat meer van langs krijgt als je je kernel zo instelt (je foon is dan wel supersnel). Gangbaarder is dat je Kernels flashed via je Recovery. Vaak is dat ook de enige mogelijkheid.
Let op, voor de S6 heb je op dit moment minimaal versie 3.10.6 nodig.

Recovery (aka de soorten die er zijn, bekenden zijn TWRP, PhilZ Touch, ClockworkMod): Een los van Android staand systeem dat je op je toestel geflashed moet hebben en die je vanuit je bootloader moet opstarten. Eenmaal binnen kun je vanuit daar dingen flashen: o.a. ROMs, Kernels, een soort 'Add-Ons' (zoals Xposed Framework, SuperSU, etc.).

Voor de S6 is TWRP eigenlijk de enige fatsoenlijke, die breed ondersteund wordt door ROM-bakkers.

[ Voor 12% gewijzigd door jelbo op 31-08-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist wederom een spontane reboot met de nieuwe rom. Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Aghanim schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 18:20:
Zojuist wederom een spontane reboot met de nieuwe rom. Ben ik de enige?
Nee, ik heb het ook sinds 2.3.

Maar in mijn geval zijn er nogal wat potentiële andere veroorzakers, want ik heb nogal wat root-tweakjes draaien (diverse app services uitgeschakeld etc.) en een bak Xposed modules actief, waarvan ik regelmatig instellingen wijzig of een update van doe (Greenify bijvoorbeeld al een paar keer de laatste dagen). Jij misschien ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee helemaal niks speciaals. Exact hetzelfde als met de odexed 2.0 waar ik dit probleem nooit gehad heb. Of het moet door unikernel 7 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

jelbo schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 16:59:
[...]

Ik kan het toch niet laten je te helpen met wat ik weet ;) :

Odin: Samsung software voor Windows waarmee je zaken op je telefoon kunt flashen (als deze in Download Mode staat):
  • BL: Bootloader, een soort BIOS. Regelt meer low-level zaken buiten het opstarten van je telefoon, zo werkt bijvoorbeeld de fingerprint sensor niet als je een 5.1.1 ROM weet te flashen met een 5.0.2 bootloader.
  • CP: Modem (aka Baseband / Radio), een soort 'driver' voor modem-hardware voor signaalontvangst (en WiFi?). Staat net als de bootloader op een speciaal deel van je telefoon-storage.
  • AP: Een ROM (compleet Android besturingssysteem) of een Kernel, het 'hart' van Android dat zo'n beetje alles regelt en leuke features kan hebben, kan best invloed hebben op je batterijverbruik doordat de processor er wat meer van langs krijgt als je je kernel zo instelt (je foon is dan wel supersnel). Gangbaarder is dat je Kernels flashed via je Recovery. Vaak is dat ook de enige mogelijkheid.
Let op, voor de S6 heb je op dit moment minimaal versie 3.10.6 nodig.

Recovery (aka de soorten die er zijn, bekenden zijn TWRP, PhilZ Touch, ClockworkMod): Een los van Android staand systeem dat je op je toestel geflashed moet hebben en die je vanuit je bootloader moet opstarten. Eenmaal binnen kun je vanuit daar dingen flashen: o.a. ROMs, Kernels, een soort 'Add-Ons' (zoals Xposed Framework, SuperSU, etc.).

Voor de S6 is TWRP eigenlijk de enige fatsoenlijke, die breed ondersteund wordt door ROM-bakkers.
Thanks. Ook XeNeRgY bedankt. Ik heb de spullen gelezen en alles gedownload. Ik zit klaar. En... ik begin bij de stap op http://forum.xda-develope...hp?p=60112855&postcount=3 dat ik met Odin de Bootloader en Modem wil installeren. En jawel:

Afbeeldingslocatie: http://www.ernstig.com/android.png

Begint lekker. :P Maar goed, als ik het zo lees is die allernieuwste versie ook niet supercool. Met de 1.2 versie die ik nu van Edgarf heb draaien heb ik nog geen enkel issue gehad. Ik begin me serieus af te vragen waarom ik zou flashen...

Desalniettemin: ik ben benieuwd wat er fout is in mijn bovenstaande geval. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
spaceboy schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 18:45:
[...]

Thanks. Ook XeNeRgY bedankt. Ik heb de spullen gelezen en alles gedownload. Ik zit klaar. En... ik begin bij de stap op http://forum.xda-develope...hp?p=60112855&postcount=3 dat ik met Odin de Bootloader en Modem wil installeren. En jawel:

[afbeelding]

Begint lekker. :P Maar goed, als ik het zo lees is die allernieuwste versie ook niet supercool. Met de 1.2 versie die ik nu van Edgarf heb draaien heb ik nog geen enkel issue gehad. Ik begin me serieus af te vragen waarom ik zou flashen...

Desalniettemin: ik ben benieuwd wat er fout is in mijn bovenstaande geval. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

hgeert schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:20:
[...]

Hoe weet je dit? Overigens, als ik Zoek Mijn Telefoon aanklik crasht Instellingen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
e
Aghanim schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 18:43:
Nee helemaal niks speciaals. Exact hetzelfde als met de odexed 2.0 waar ik dit probleem nooit gehad heb. Of het moet door unikernel 7 komen.
Hoi ik draai de Unikernel V7 maar ik heb tot nu toe het probleem (nog) niet gehad. Bij mij blijft alleen het probleem met WhatssApp. Ik ga vanavond eens even terug naar de originele Samsung rom eens kijken of ik het probleem dan nog heb. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

SHIT! Ik ben er dus gewoon toch weer ingetuind. Toch ff proberen... opnieuw Odin en de Bootloader en Modem gedownload en vrolijk aan de slag. Nu komt hij dat eerste stapje in Odin door en reboot.

Resultaat: error bij opstarten telefoon.

system rev. check fail device: 2 binary 1

Enige optie die ik heb is terug naar Download / Odin mode met m'n telefoon. Now what? Als ik op XDA kijk lees ik dat dat komt omdat ik heb geprobeerd om te downgraden (wat volgens mij niet zo is). Een alternatieve oplossing die wordt geopperd is de originele 5.1.1 van Samsung te downloaden. Die staat keurig op SamMobile. Is 1.6gb en komt met 0 kb/sec binnen.

Great success. :(

Iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 20:28:
SHIT! Ik ben er dus gewoon toch weer ingetuind. Toch ff proberen... opnieuw Odin en de Bootloader en Modem gedownload en vrolijk aan de slag. Nu komt hij dat eerste stapje in Odin door en reboot.

Resultaat: error bij opstarten telefoon.

system rev. check fail device: 2 binary 1

Enige optie die ik heb is terug naar Download / Odin mode met m'n telefoon. Now what? Als ik op XDA kijk lees ik dat dat komt omdat ik heb geprobeerd om te downgraden (wat volgens mij niet zo is). Een alternatieve oplossing die wordt geopperd is de originele 5.1.1 van Samsung te downloaden. Die staat keurig op SamMobile. Is 1.6gb en komt met 0 kb/sec binnen.

Great success. :(

Iemand raad?
Tenzij je een 920I hebt, heb je de verkeerde bootloader en modem geflasht lijkt het. In je screenshot staat bij de bestanden:

5.1.1 Bootloader: G920i-DVU2COF8

Zelf moet ik (en de meeste anderen hier) de 920F versie hebben:

5.1.1 Bootloader: G920F-XXU2BOGG

5.1.1 Modem: G920F-XXU2BOGH

Welke versie van de S6 heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Aghanim schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:00:
[...]

Tenzij je een 920I hebt, heb je de verkeerde bootloader en modem geflasht lijkt het. In je screenshot staat bij de bestanden:

5.1.1 Bootloader: G920i-DVU2COF8

Zelf moet ik (en de meeste anderen hier) de 920F versie hebben:

5.1.1 Bootloader: G920F-XXU2BOGG

5.1.1 Modem: G920F-XXU2BOGH

Welke versie van de S6 heb je ?
Ik heb volgens Odin (in download mode) de SM-G920F. (ik had toen mijn phone nog werkte bij de telefoon info gekeken en ik meen dat ik toen 920I had gezien, maar dat zal ik wel mis hebben)

Enige bootloader en modem die ik "succesvol" kan flashen zijn dus inderdaad deze:
G920F-XXU2BOGG-BOOTLOADER.tar
G920F-XXU2BOGH-MODEM.tar

Maar dan herstart dus mijn telefoon en krijg ik die foutmelding... In Odin komt er geen foutmelding o.i.d. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:08:
[...]

Ik heb volgens Odin (in download mode) de SM-G920F. (ik had toen mijn phone nog werkte bij de telefoon info gekeken en ik meen dat ik toen 920I had gezien, maar dat zal ik wel mis hebben)

Enige bootloader en modem die ik "succesvol" kan flashen zijn dus inderdaad deze:
G920F-XXU2BOGG-BOOTLOADER.tar
G920F-XXU2BOGH-MODEM.tar

Maar dan herstart dus mijn telefoon en krijg ik die foutmelding... In Odin komt er geen foutmelding o.i.d. :'(
Eerder in dit topic gaf je aan dat je een 920F hebt die, na het flashen van een rom, de naam 920I kreeg. Heb je die andere bootloader+modem geflasht en kreeg je toen die FAIL melding of heb je het daarna nog een keer geprobeerd met die 920I bootloader+modem? En heb je daarna de 920F versies geflasht?

Zit je nog op een 5.0.2 rom die je draait momenteel?

Zo te zien draai je de 1.2 versie van Edgarf. Dat is een 5.0.2. ROM. Heb je, bij de beschrijving van de bootloader en modem dit gelezen:

ATTENTION!!:
DOWNGRADING THESE TO 5.0.2 IS NOT POSSIBLE!!!!
So it's NOT possible to run 5.0.2 ROM's again when you update to these.
You also have to update your TWRP to the latest version (2.8.7.1 or newer) when flashing this.

[ Voor 67% gewijzigd door Aghanim op 31-08-2015 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Aghanim schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:11:
[...]

Eerder in dit topic gaf je aan dat je een 920F hebt die, na het flashen van een rom, de naam 920I kreeg. Heb je die andere bootloader+modem geflasht en kreeg je toen die FAIL melding of heb je het daarna nog een keer geprobeerd met die 920I bootloader+modem? En heb je daarna de 920F versies geflasht?

Zit je nog op een 5.0.2 rom die je draait momenteel?
Die 920I-versie had ik inderdaad eerst geprobeerd. Dat ging fout (in Odin al), maar dat ging al in zo'n vroeg stadium fout dat ik gewoon mijn telefoon kon herstarten. Er leek dus niets te zijn gebeurd, alles werkte nog.

Toen ik dus in Odin goed keek en zag dat ik de 920F versie heb, heb ik de bootloader+modem voor 920F (versie 5.1.1) gedownload. Die flashen dus wel goed, maar na herstarten krijg ik die SYSTEM REV foutmelding.

Het lijkt zeg maar hier op:
http://www.ez-pg.com/how-...ary-1-in-5-1-1-g920f.html

(maar de link waar dat heen gaat is dood)

Heb ik 't nu verkloot? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:15:
[...]

Die 920I-versie had ik inderdaad eerst geprobeerd. Dat ging fout (in Odin al), maar dat ging al in zo'n vroeg stadium fout dat ik gewoon mijn telefoon kon herstarten. Er leek dus niets te zijn gebeurd, alles werkte nog.

Toen ik dus in Odin goed keek en zag dat ik de 920F versie heb, heb ik de bootloader+modem voor 920F (versie 5.1.1) gedownload. Die flashen dus wel goed, maar na herstarten krijg ik die SYSTEM REV foutmelding.

Het lijkt zeg maar hier op:
http://www.ez-pg.com/how-...ary-1-in-5-1-1-g920f.html

(maar de link waar dat heen gaat is dood)

Heb ik 't nu verkloot? :'(
Zie mijn andere vraag hierboven. Ik denk dat je een 5.1.1 bootloader hebt geflasht en een 5.0.2 rom draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Aghanim schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:11:
[...]

ATTENTION!!:
DOWNGRADING THESE TO 5.0.2 IS NOT POSSIBLE!!!!
So it's NOT possible to run 5.0.2 ROM's again when you update to these.
You also have to update your TWRP to the latest version (2.8.7.1 or newer) when flashing this.
Ja, dat heb ik gezien. Maar ik HAD dus versie 5.0.2 en ik WIL naar 5.1.1. Ik hoef niet meer naar 5.0.2. Geen interesse in. Dan is dat toch geen probleem?

Die stap dat ik de nieuwe versie van TWRP moet installeren (volgens het stappenplan van Edgarf op http://forum.xda-develope...?p=61601130&postcount=910), zover kom ik niet omdat ik die foutmelding krijg na de bootloader+modem.

Of moet ik gewoon stug ook TWRP flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je toestel gaat in elk geval geen 5.0.2 rom kunnen booten als je een 5.1.1 bootloader hebt. In dat geval lijkt het er inderdaad op dat je het stappenplan van Edgarf af kunt maken. Er staat daarin ook niet dat je kunt/moet booten in je oude rom. De volgende stappen in zijn plan heb je ook allen nodig om een nieuwe rom te draaien.

Als je dit 100% zeker bevestigd wilt hebben moet je even wachten op een bevestiging van iemand anders in dit topic maar ik ben vrij zeker, al heb ik zelf eerst een originele 5.1.1 rom geflasht en toen was een custom rom. Dat is een ander stappenplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Je hebt TWRP wel al geflashed? Als je al een 5.1.1 bootloader hebt kunnen flashen dan kun je ongeacht het modem een 5.1.1 ROM flashen vanuit TWRP. Hoe je die zonder Android op je telefoon-storage krijgt weet ik even niet goed (gehannes met ADB denk ik), maar het makkelijkst is het dan vanaf een USB stickje met een USB-OTG-kabeltje (onmisbaar vind ik dat, ook om backups naar te maken).

Verder: rustig blijven en goed lezen ;) die I versie flashen i.p.v. F was een beetje onzorgvuldig, maar ik denk niet dat het tot een brick leidt

[ Voor 17% gewijzigd door jelbo op 31-08-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

jelbo schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:38:
Je hebt TWRP wel al geflashed? Als je al een 5.1.1 bootloader hebt kunnen flashen dan kun je ongeacht het modem een 5.1.1 ROM flashen vanuit TWRP. Hoe je die zonder Android op je telefoon-storage krijgt weet ik even niet goed (gehannes met ADB denk ik), maar het makkelijkst is het dan vanaf een USB stickje met een USB-OTG-kabeltje (onmisbaar vind ik dat, ook om backups naar te maken).
Ja, ik ben ondertussen inderdaad TWRP aan het flashen. Het wordt alleen maar erger. :P (ik lach wel, maar ik BEN niet blij)
Nu krijg ik ook een

RECOVERY IS NOT SEANDROID ENFORCING
SYSTEM REV. CHECK FAIL. DEVICE:2, BINARY 1

Ik hou stug vast aan het stappenplan van Edgarf (http://forum.xda-develope...?p=61601130&postcount=910) en dan zegt hij daar:

- Reboot to recovery mode by pressing the Vol Up - Home - Power buttons
(press these buttons when your device boots, so first Reboot with Vol down & Power keys, and then directly Vol up, home & power to enter recovery)

Maar wat ik ook probeer, ik kom niet in recovery mode... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat hij TWRP al heeft omdat hij een 5.0.2 custom rom heeft draaien. Die zal wel met TWRP geflasht zijn. Met ADB pushen kan inderdaad (even zoeken op adb commando's via Google). Een alternatief is wellicht een 5.1.1 originele rom flashen via Odin en vanuit die rom dan de 2.3 deodexed kopieren naar de S6.

[ Voor 26% gewijzigd door Aghanim op 31-08-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Aghanim schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:40:
Ik denk dat hij TWRP al heeft omdat hij een 5.0.2 custom rom heeft draaien. Die zal wel met TWRP geflasht zijn. Met ADB pushen kan inderdaad (even zoeken op adb commando's via Google). Een alternatief is wellicht een 5.1.1 originele rom flashen via Odin en vanuit die rom dan de 2.3 deodexed kopieren naar de S6.
Ik heb dus wel (omdat het volgens Edgarf's stappenplan moest) die ROM+Aroma installer voor zijn 2.3 versie op m'n telefoon gezet toen hij het nog deed. Maar nu is het probleem dus dat ik niet in recovery mode kan komen. Je moet kennelijk heel snel switchen tussen:
-opstarten in download mode
-opstarten in recovery mode

Maar wat ik ook probeer: dat lukt niet. Misschien komt dat omdat ik nu die extra foutmelding (over SEANDROID ENFORCING) krijg... Ik snap er ook net te weinig van om te doorgronden wat er mis gaat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

spaceboy schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:43:
[...]

Ik heb dus wel (omdat het volgens Edgarf's stappenplan moest) die ROM+Aroma installer voor zijn 2.3 versie op m'n telefoon gezet toen hij het nog deed. Maar nu is het probleem dus dat ik niet in recovery mode kan komen. Je moet kennelijk heel snel switchen tussen:
-opstarten in download mode
-opstarten in recovery mode

Maar wat ik ook probeer: dat lukt niet. Misschien komt dat omdat ik nu die extra foutmelding (over SEANDROID ENFORCING) krijg... Ik snap er ook net te weinig van om te doorgronden wat er mis gaat helaas.
  • POWER + VOL DOWN + HOME tegelijkertijd ingedrukt houden.
  • Je ziet het Samsung splash screen. Met of zonder errors, niet naar kijken even.
  • Supersnel switchen naar POWER + VOL UP + HOME
  • Je ziet het TWRP splash screen.
Ik denk dat je daar nog gewoon in moet kunnen komen. Kun je anders ook even in het Download Mode schermpje oplezen welke versie Bootloader je nu daadwerkelijk hebt?

En over TWRP: ik meen me te herinneren dat je een recente nodig hebt om een 5.1.1 ROM te kunnen flashen.

/edit: volgens mij heeft deze gast hetzelfde als jij en dit is wat Edgarf tegen hem zegt.
I think your bootloader didn't got flashed.
Sometimes you have to flash it multiple times to install it.
Alternatively you can flash the whole Odin 5.1.1 firmware, and then flash twrp again.
/edit2:

In die XtreStoLite post #3 staat inderdaad dat je i/c/m/ een 5.1.1 bootloader TWRP 2.8.7.1 of hoger nodig hebt. Denk dat die SELINUX melding komt door een lagere versie. Download hier de laatste TWRP voor de S6 (aka zeoflte): https://dl.twrp.me/zeroflte/

Check ook wat ik eerder zei in Download Mode even je exacte bootloader versie.

[ Voor 36% gewijzigd door jelbo op 31-08-2015 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

jelbo schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:46:
[...]
  • POWER + VOL DOWN + HOME tegelijkertijd ingedrukt houden.
  • Je ziet het Samsung splash screen. Met of zonder errors, niet naar kijken even.
  • Supersnel switchen naar POWER + VOL UP + HOME
  • Je ziet het TWRP splash screen.
Ik denk dat je daar nog gewoon in moet kunnen komen. Kun je anders ook even in het Download Mode schermpje oplezen welke versie Bootloader je nu daadwerkelijk hebt?

En over TWRP: ik meen me te herinneren dat je een recente nodig hebt om een 5.1.1 ROM te kunnen flashen.

/edit: volgens mij heeft deze gast hetzelfde als jij en dit is wat Edgarf tegen hem zegt.

[...]

/edit2:

In die XtreStoLite post #3 staat inderdaad dat je i/c/m/ een 5.1.1 bootloader TWRP 2.8.7.1 of hoger nodig hebt. Denk dat die SELINUX melding komt door een lagere versie. Download hier de laatste TWRP voor de S6 (aka zeoflte): https://dl.twrp.me/zeroflte/
Beide dingen geprobeerd:
- bootloader opnieuw geflashed (3x geprobeerd, gaat 3x prima, maar die RECOVERY IS NOT SEANDROID ENFORCING blijf ik houden EN ik kom niet in recovery mode)
- ik heb TWRP 2.8.7.1 en van ellende ook maar 2.8.7.0 geflashed. Flashen gaat prima. Rebooten niet (foutmelding over SEANDROID blijft).

:'( :'( :'(

Edit: en wat hij nog zegt:
"Alternatively you can flash the whole Odin 5.1.1 firmware, and then flash twrp again."

Ik weet niet wat "the whole Odin 5.1.1 firmware" is... jij wel?

[ Voor 6% gewijzigd door spaceboy op 31-08-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seandroid is normaal

Ik zou gewoon stock rom 5.1.1 flashen met odin en dan weer stappenplan volgen.

Om in recovery te komen moet toch niet moeilijk zijn. Toestel uitschakelen. Volume up+ power+ home knop ingedrukt houden net zolang totdat je TWRP scherm ziet.

[ Voor 45% gewijzigd door Garret1410 op 31-08-2015 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

spaceboy schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:55:
[...]

Beide dingen geprobeerd:
- bootloader opnieuw geflashed (3x geprobeerd, gaat 3x prima, maar die RECOVERY IS NOT SEANDROID ENFORCING blijf ik houden EN ik kom niet in recovery mode)
- ik heb TWRP 2.8.7.1 en van ellende ook maar 2.8.7.0 geflashed. Flashen gaat prima. Rebooten niet (foutmelding over SEANDROID blijft).

:'( :'( :'(

Edit: en wat hij nog zegt:
"Alternatively you can flash the whole Odin 5.1.1 firmware, and then flash twrp again."

Ik weet niet wat "the whole Odin 5.1.1 firmware" is... jij wel?
Ja, dat is die 1,6GB .tar.md5 waarin alles zit. Dat is de beste optie om clean opnieuw te beginnen. Houd wel rekening met een volledige wipe, dus als je dat niet wilt moet je eerst je bestanden uit je telefoon halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

jelbo schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:59:
[...]

Ja, dat is die 1,6GB .tar.md5 waarin alles zit. Dat is de beste optie om clean opnieuw te beginnen. Houd wel rekening met een volledige wipe, dus als je dat niet wilt moet je eerst je bestanden uit je telefoon halen.
Ik ben ondertussen echt al LANG het station gepasseerd dat ik het belangrijk vindt wat er op mijn telefoon staat... ;)
Garret1410 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:58:
Seandroid is normaal.

Ik zou gewoon stock rom 5.1.1 flashen met odin en dan weer stappenplan volgen.
Ok, wil ik graag proberen. Maar die "stock rom 5.1.1", die staat neem ik aan hier tussen?
http://www.galaxys6edgeup...511-firmware-update-list/

Hoe weet ik welke versie ik daarvan moet hebben dan?
Pfff... confusing stuff dit... :P

[ Voor 31% gewijzigd door spaceboy op 31-08-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:00:
[...]

Ik ben ondertussen echt al LANG het station gepasseerd dat ik het belangrijk vindt wat er op mijn telefoon staat... ;)

[...]

Ok, wil ik graag proberen. Maar die "stock rom 5.1.1", die staat neem ik aan hier tussen?
http://www.galaxys6edgeup...511-firmware-update-list/

Hoe weet ik welke versie ik daarvan moet hebben dan?
Pfff... confusing stuff dit... :P
Link naar PHN voor gewone S6

http://www.sammobile.com/...U2BOGB_G920FPHN2BOG8_PHN/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

PHN inderdaad, dat is 'unbranded' SM-G920F. Hier is een snelle Mega mirror van de G920FXXU2BOG8 build (niet de laatste, maar wel 5.1.1 en dus goed genoeg).

/edit ninja'd :)

Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door jelbo op 31-08-2015 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog even stappenplan geknipt en geplakt van Arno en weer ietsje aangepast naar omstandigheden.

Downloaden:

1. Download Odin 3.10.6

Evetueel de laatste bootloader en modem downloaden. Let op dat als he een 920f hebt, dat je dan ook desbetreffende modem en bootloader download.

Het installeren kan ook na de tijd dus na flashen van de rom

Backup:

Eventueel backup maken via Smart Switch

Installeren:

1. Odin opstarten met admin rechten.
2. TWRP V2.8.7.1 via AP

Download mode

2. Koppel S6 aan PC
4. Druk op start
5. Odin geeft PASS aan. Usb kabel pas verwijderen wanneer het proces klaar is.

Recovery mode

1. Wipe > Factory reset

[ Voor 10% gewijzigd door Garret1410 op 31-08-2015 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Garret1410 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:08:
<knip>

Recovery mode

1. Wipe > Factory reset

<knip>
Ja precies. En dat lukt dus niet... Maar goed, ben nu die
G920FXXU2BOGB_G920FPHN2BOG8_PHN.zip
aan het downloaden en kijken of ik die er wel op krijg. Alleen klinkt dat wat vreemd in mijn oren, waarom zou die WEL werken? (ah, omdat dat via Odin kan ipv via TWRP zeker... gebruik ik daar ook de AP-knop voor?

Ik begin me steeds knulliger te voelen man, met dit gedoe. 8)

[ Voor 13% gewijzigd door spaceboy op 31-08-2015 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat dat een originele rom is inclusief bootloader en modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Aghanim schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:15:
Omdat dat een originele rom is inclusief bootloader en modem.
Ah ok. Duidelijk.
Edit: het is GEEN leuke avond, maar het is WEL leerzaam. Als ik deze week nog een werkende telefoon terug heb ga ik jullie allemaal virtueel zoenen. :P

[ Voor 28% gewijzigd door spaceboy op 31-08-2015 22:16 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 40 Laatste