Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:15:
[...]

Ah ok. Duidelijk.
Edit: het is GEEN leuke avond, maar het is WEL leerzaam. Als ik deze week nog een werkende telefoon terug heb ga ik jullie allemaal virtueel zoenen. :P
Maak je niet te veel zorgen, komt wel in orde. Zelfs als dit niet lukt kun je via Smart Switch nog een emergency herstel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:15:
[...]

Ah ok. Duidelijk.
Edit: het is GEEN leuke avond, maar het is WEL leerzaam. Als ik deze week nog een werkende telefoon terug heb ga ik jullie allemaal virtueel zoenen. :P
Komt wel goed. Maak je niet druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-08 19:45
Garret1410 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:23:
[...]

Komt wel goed. Maak je niet druk.
snap de paniek wel, heb ook ooit in zo'n situatie gezeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat vinden jullie van versie 2.3

Als ik heel eerlijk ben merk ik nog niet zoveel verschil met 2.2. Die draaide al heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Aghanim schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:15:
Omdat dat een originele rom is inclusief bootloader en modem.
Toch snap ik het ook niet hoor. Als je de juiste versies van de bootloader, modem en TWRP hebt geflashed, dan moet je toch gewoon TWRP binnen kunnen komen. Evillarney op XDA had hetzelfde als spaceboy. Lijkt me sterk dat ze beiden niet in staat zijn de juiste knoppencombinatie in te drukken..

Er zit ergens in een hoek wat scheef dat door een rigoreuze complete stock firmware-flash weer rechtgezet wordt in elk geval. Ik heb ook vaak dergelijke geintjes gehad met andere toestellen. Elke keer zweten haha, maar je leert er inderdaad veel van.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:24:
Wat vinden jullie van versie 2.3

Als ik heel eerlijk ben merk ik nog niet zoveel verschil met 2.2. Die draaide al heel goed.
Ik ben nog niet echt tevreden, maar ik kom van de Odexed versie +v5 unikernel. Qua snelheid/vloeiendheid merk ik geen verschil. De batterij is nu een stuk beter, maar wellicht had ik dat met een update naar unikernel v7 op Odexed ook wel gehaald. Zelf heb ik 2 problemen die ik voorheen niet had: spontane reboots en Switfkey die zeer langzaam oppopt.

Omdat deze rom geen nieuwe (voor mij relevante) features biedt ben ik er daarom niet echt op vooruit gegaan. Zit er zelfs over te denken mijn Nandroid terug te zetten.
jelbo schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:25:
[...]

Toch snap ik het ook niet hoor. Als je de juiste versies van de bootloader, modem en TWRP hebt geflashed, dan moet je toch gewoon TWRP binnen kunnen komen. Evillarney op XDA had hetzelfde als spaceboy. Lijkt me sterk dat ze beiden niet in staat zijn de juiste knoppencombinatie in te drukken..
Lijkt mij inderdaad ook stug. Maar ik weet niet precies wat er vantevoren uitgevoerd is. In eerste instantie heeft hij namelijk ook de verkeerde bootloader+modem geflasht. Mooi dat dit niet lukte in Odin, waarschijnlijk door de 'find my phone' optie, maar dat getuigt toch niet van een perfecte voorbereiding want het stond er duidelijk bij. Er zijn hier al meer mensen geweest die vanalles geflasht hadden zonder exact te weten hoe en wat. Dat er dan mogelijk problemen ontstaan is niet gek. Dan heb je bij de S6 het geluk dat bricken haast onmogelijk is, maar toch riskant.

[ Voor 39% gewijzigd door Aghanim op 31-08-2015 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoi Spaceboy volgens mij heb ik je al een keer eerder geholpen, toen was het ook een zooitje. Ik adviseer je de volgende oplossing, omdat het toen ook werkte. Open Smartswitch op je computer en volg de stappen op het scherm van je computer. Zo installeer je de originele samsung rom. Als je dat hebt gedaan ga dan eerst een wat huiswerk doen, omdat je anders je telefoon echt naar de kl.... helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:37

spaceboy

Op grote hoogte

Ok, ondertussen heb ik dankzij jullie (en die snelle link op MEGA) de stockrom 5.1.1 er weer op weten te krijgen. En zowaar: het bewegende Samsung logo met geluid (mijn hart maakte een sprongetje)... :) Hij is nu apps aan het optimaliseren.

Als ik nu toch weer die 2.3 van Edgarf wil gaan flashen (misschien moet ik dat voor mijn nachtrust maar morgen doen), welke stappen uit Edgarf's stappenplan (http://forum.xda-develope...?p=61601130&postcount=910) moet ik dan nog doen?

Alleen TWRP of toch ook weer die bootloader en modem? Dat is mij niet helemaal duidelijk, omdat ik nu natuurlijk wel de laatste 5.1.1 stockrom als uitgangspunt heb...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

pappaleone schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:35:
Hoi Spaceboy volgens mij heb ik je al een keer eerder geholpen, toen was het ook een zooitje. Ik adviseer je de volgende oplossing, omdat het toen ook werkte. Open Smartswitch op je computer en volg de stappen op het scherm van je computer. Zo installeer je de originele samsung rom. Als je dat hebt gedaan ga dan eerst een wat huiswerk doen, omdat je anders je telefoon echt naar de kl.... helpt.
Ja je hebt gelijk: het klinkt niet al te doordacht, maar tegen veel dingen loop je echt pas aan als je ermee bezig bent (tenminste in mijn geval, als ik alles op XDA van te voren ga lezen dan loop ik in elk geval over qua informatie). Ik doe ook m'n best. (maar misschien moet ik dit soort dingen gewoon niet meer doen, dat is een ander alternatief) :+

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
spaceboy schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:37:
[...]

Ja je hebt gelijk: het klinkt niet al te doordacht, maar tegen veel dingen loop je echt pas aan als je ermee bezig bent (tenminste in mijn geval, als ik alles op XDA van te voren ga lezen dan loop ik in elk geval over qua informatie). Ik doe ook m'n best. (maar misschien moet ik dit soort dingen gewoon niet meer doen, dat is een ander alternatief) :+
Persoonlijk vind ik dat onzin. Je bent aan het pielen met een telefoon van 600 euro. Zelf lees ik dan zoveel mogelijk zodat ik zeker weet dat ik alles goed doe, omdat ik bang ben anders mijn dure toestel stuk te maken.
En veel meer dan het betreffende topic (de topicstart+stappenplan) en de info in dit topic hoef je niet door te nemen. Daar moet je met een uurtje toch erg ver mee zijn. Het resultaat is dan ook beter en dan wordt het vanzelf ook een stuk leuker ;)

Als je nu op 5.1.1 zit hoef je dat niet opnieuw te doen qua modem en bootloader. Je kunt dan TWRP flashen, daarna testen of je in de recovery kunt komen, een backup maken en dan de rom flashen.

Tip: kopieer voorafgaand aan het flashen van TWRP (!) de rom van Edgarf op je telefoongeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:37:
[...]

Je kunt gewoon een andere rom op je toestel zetten, maar je moet goed lezen daar er verschillende modellen zijn van de S6. Altijd de de richtlijnen volgen van de GALAXY S6 (SM-G920F)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 19:17
Garret1410 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:08:
Nog even stappenplan geknipt en geplakt van Arno en weer ietsje aangepast naar omstandigheden.

Downloaden:

1. Download Odin 3.10.6
2. Download TWRP V2.8.7.1
3. Download Odex Pure Edition V.2.3 Android 5.1.1
4. Download Aroma package 2.3
5. Zorg dat je de Samsung USB drivers geinstalleerd hebt. Kan via Smart Switch

Evetueel de laatste bootloader en modem downloaden. Let op dat als he een 920f hebt, dat je dan ook desbetreffende modem en bootloader download.

Het installeren kan ook na de tijd dus na flashen van de rom

Backup:

Eventueel backup maken via Smart Switch

Installeren:

!!Kopiëren Rom + Aroma naar root van de S6!!

S6 uitschakelen en niet via USB aan PC koppelen

1. Odin opstarten met admin rechten.
2. TWRP V2.8.7.1 via AP

Download mode

Volume down + powerbutton + home button net zolang dat je in het download scherm komt

1. druk op volume up, je zit nu in download mode
2. Koppel S6 aan PC
3. In Odin zie je nu dat toestel verbonden is.
4. Druk op start
5. Odin geeft PASS aan. Usb kabel pas verwijderen wanneer het proces klaar is.

Recovery mode

Volume up + powerbutton + home button net zolang tot dat je het TWRP logo ziet

1. Wipe > Factory reset
2. Install > Internal Storage > Select Pure Edition V2.3 > Swipe to Custom flash
3. Install > internal storage > Select Aroma > Swipe to custom flash
4. Reboot en genieten van de custom rom :D

Let op: het opstarten kan enige tijd in beslag nemen. Wees geduldig.
Draai op dit moment de 2.2 Deo van Edgarf en wil de overstap maken naar 2.3, opnieuw bootloader en modem flashen is dan niet nodig toch? check, dubbelcheck voor ik de upgrade doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

pappaleone schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:42:
[...]

Je kunt gewoon een andere rom op je toestel zetten, maar je moet goed lezen daar er verschillende modellen zijn van de S6. Altijd de de richtlijnen volgen van de GALAXY S6 (SM-G920F)
Die hou ik nu echt in m'n hoofd voor toekomstige flash-acties. Ondertussen draait Edgar's 2.3 versie bij mij vlekkeloos.

Dus iedereen bedankt voor de hulp. Volgende keer ga ik me nóg beter voorbereiden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 08:37:
[...]

Draai op dit moment de 2.2 Deo van Edgarf en wil de overstap maken naar 2.3, opnieuw bootloader en modem flashen is dan niet nodig toch? check, dubbelcheck voor ik de upgrade doe :)
Is niet perse nodig. Ik heb ook eerst met oudere modem/bootloader gedraaid zonder problemen.

Toch is modem en bootloader flashen best eenvoudig via Odin.

- Zorg voor juiste versie 3.10.6
- Voor de zekerheid, Odin als Administrator op starten in win7
- Download de juiste modem en bootloader TAR bestand. Juiste versie is heel belangrijk!! Vraag voor de zekerheid op forum.
- BL voor bootloader in Odin
- CP voor modem
- Ze kunnen tegelijkertijd geflashed worden.

De rest van het proces lijkt me wel duidelijk anders niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 08:44:
[...]

Die hou ik nu echt in m'n hoofd voor toekomstige flash-acties. Ondertussen draait Edgar's 2.3 versie bij mij vlekkeloos.

Dus iedereen bedankt voor de hulp. Volgende keer ga ik me nóg beter voorbereiden. ;)
Zo zie je dat als je iets beter leest het ook leuker wordt, en na paar keer werkt het zo makkelijk succes met de nieuwe rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 19:17
Garret1410 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:54:
[...]

Is niet perse nodig. Ik heb ook eerst met oudere modem/bootloader gedraaid zonder problemen.

Toch is modem en bootloader flashen best eenvoudig via Odin.

- Zorg voor juiste versie 3.10.6
- Voor de zekerheid, Odin als Administrator op starten in win7
- Download de juiste modem en bootloader TAR bestand. Juiste versie is heel belangrijk!! Vraag voor de zekerheid op forum.
- BL voor bootloader in Odin
- CP voor modem
- Ze kunnen tegelijkertijd geflashed worden.

De rest van het proces lijkt me wel duidelijk anders niet aan beginnen.
Proces was duidelijk inderdaad, dat gelukkig vaker gedaan maar was meer de vraag of het nodig was om te doen of dat het zonder zou kunnen. Zo tijdens de lunchpauze maar even doen en dan van de week kijken hoe het zich gaat houden met prestaties / batterij verhouding :)

Hier gekozen voor de medium profile met turbo on, waar hebben jullie voor gekozen met 2.3 ten aanzien van batterij / prestaties verhouding?

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 01-09-2015 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjbork
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
[quote]Aghanim schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:40:
[...]

--knip--

Als je nu op 5.1.1 zit hoef je dat niet opnieuw te doen qua modem en bootloader. Je kunt dan TWRP flashen, daarna testen of je in de recovery kunt komen, een backup maken en dan de rom flashen.

Kan ik gewoon via Odin de laatste TWRP flashen? zonder root of id? om deze te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tjbork schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 13:38:
[quote]Aghanim schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:40:
[...]

--knip--

Kan ik gewoon via Odin de laatste TWRP flashen? zonder root of id? om deze te krijgen?
Yes geen probleem let op dat je de juiste versie hebt, staat eerder in het for4um beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 14:06
please advice

Heb mijn s6 net binnen .
Natuurlijk moest hij geroot en dat was snel gebeurt.
Hierna toch maar de TWRP erop en daar ging het mis..geen opstart meer, blift in opstartscherm hangen.
K kom nog wel in downloadmode en wil dus nu gelijk maar odexed 2.3 flashen maar.......

Misschien beter en de vraag is of het mogelijk is TWRP via odin te flashen ??
Beetje huiverig geworden na mislukte TWRP , kan die wel in 5.1.1?
En ..is er een XtreStoLite Deo-Mod Edition 2.3 in md5? :?

Gelukt _/-\o_ heb nieuwe TWRP maar dan met odin geflashed..TWRP ipv een of ander flashify via appstore ..nooit weer dus
Werkt weer..vond t al raar ,..al jaren op deze wijze en dan ineens dit? 8)7

Zal me inlezen in XtreStoLite ..eerst maar ff stock rom 8)

[ Voor 31% gewijzigd door scorpio op 01-09-2015 15:47 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:59:
[...]

Hier gekozen voor de medium profile met turbo on, waar hebben jullie voor gekozen met 2.3 ten aanzien van batterij / prestaties verhouding?
Ik weet het niet meer zeker maar dacht hetzelfde. In iedergeval was het de standaard instelling.

Ga van de week wel eens spelen met verschillende instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik blijf het toch knap vinden dat het flashen van een rom vaker mis gaat dan goed gaat. In mijn ogen is de voorbereiding vaak onvoldoende. Als je hier de laatste 3 pagina's terugleest heb je alle info in 10-voud. Ik snap dat soms niet, dat mensen risico's nemen met een duur toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 18:35:
Ik blijf het toch knap vinden dat het flashen van een rom vaker mis gaat dan goed gaat. In mijn ogen is de voorbereiding vaak onvoldoende. Als je hier de laatste 3 pagina's terugleest heb je alle info in 10-voud. Ik snap dat soms niet, dat mensen risico's nemen met een duur toestel.
Ja en het is toch echt niet moeilijk, 1 ding LEZEN dan kan het gewoon niet fout gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kwam in het forum een aantal malen het probleem tegen dat het BT signaal niet zo best zou zijn. Vandaag heb ik een headset binnen gekregen dus heb ik het mooi kunnen testen.

Ik heb de S6 met de headset verbonden en verschillende media afgespeelt.
Ik moet zeggen dat het bij mij zeer goed werkt. Ik heb niet de maximale afstand gemeten maar 10 meter is geen probleem. Ook getest met telefoon in mn broekzak en om een hoekje gestaan.

Enigste wat me opviel was dat het behoorlijk stroom slurpt. Procenten gingen hard naar beneden.

Verder heb ik ook geen probleem met Swiftkey.

Wat ik wel met versie 2.2 had icm kernel v7, dat een video in YouTube om de zoveel tijd even haperde of eigenlijk stil stond voor een seconde. Heb dit probleem niet meer sinds 2.3.

[ Voor 6% gewijzigd door Garret1410 op 01-09-2015 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En als je tijdens het streamen je hand op de front camera legt of eigenlijk je toestel op zijn kop vastpakt. Hapert het dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Wat zijn de ervaringen hier met Edgarf's 2.3? XeNeRgY heeft onverwachte reboots. Maar verder? Iets wat niet werkt of minder goed werkt?

Tot nu toe, na anderhalve dag, geen enkel probleem en is de S6 enorm snel en doet lang met de accu. Edgarf: thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 19:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik gebruik XtreStoLite 2.3(Deodex). van 29 augustus en ben erg tevreden.
Bel veel via Bluetooth in de auto en dat werkt echt zonder problemen.

Edgarf heeft mooi werk geveleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:28:
En als je tijdens het streamen je hand op de front camera legt of eigenlijk je toestel op zijn kop vastpakt. Hapert het dan niet?
Merk geen verschil. Pas wanneer ik met beiden handen de telefoon helemaal afdek en verder dan een meter of 5, dan gaat het stotteren.

ik test het trouwens met een gewoon mp3 bestand. Ik weet niet in welke mate de kwaliteit van het bestand belangrijk is. Weet niet hoe BT precies met data omgaat en hoeverre de muziek gecomprimeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-08 19:45
mag ik iets stoms tussendoor vragen.

Heb al meerdere roms gebruikt gemaakt van Flashfire voor thema's..

Nu, op edgars rom kan ik ineens sinds vandaag niet meer gebruiken..... Zodra ik flashfire klik, opent hij en nog voordat hij open is , klapt hij weer dicht..
De- installeren en rebooten helpt niet.
ik heb versie 0.21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjbork
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
pappaleone schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:17:
[...]

Yes geen probleem let op dat je de juiste versie hebt, staat eerder in het for4um beschreven.
Iedere keer als ik TWRP (2.8.7.1) installeer en uitprobeer heb ik een bootloop... Hoe kan ik dit verhinderen?
Heb nu de laatste FW Lollipop 5.1.1 (Frankrijk) geinstalleerd. Kan ik iedereen met een SM-G920F aanbevelen.
Minder batterij verbruik en loopt (m.i) soepeler :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tjbork schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:58:
[...]

Iedere keer als ik TWRP (2.8.7.1) installeer en uitprobeer heb ik een bootloop... Hoe kan ik dit verhinderen?
Heb nu de laatste FW Lollipop 5.1.1 (Frankrijk) geinstalleerd. Kan ik iedereen met een SM-G920F aanbevelen.
Minder batterij verbruik en loopt (m.i) soepeler :) ;)
Had ik ook als ik hem door laat starten maar je moet meteen de recovery in en de rom installeren. Ik ga er tenminste vanuit dat je een custom wilt installeren.
spaceboy schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:00:
Wat zijn de ervaringen hier met Edgarf's 2.3? XeNeRgY heeft onverwachte reboots. Maar verder? Iets wat niet werkt of minder goed werkt?

Tot nu toe, na anderhalve dag, geen enkel probleem en is de S6 enorm snel en doet lang met de accu. Edgarf: thanks!
Hoi leuk om te horen dat het nu goed gaat, het is een prima rom draait lekker smooth. :)

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11
Hoi,

Ik heb hier al meerdere malen het stappenplan voor het flashen van een custom rom zien voorbijkomen.
Ik wil echter (voorlopig) alleen mijn telefoon rooten.

Is daar ook een stappenplan voor (5.1.1) ?

Gr,
D
spaceboy schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:00:

Ik heb na 2 dagen 2 spontane reboots gehad inderdaad. De laatste 3 dagen gelukkig niet meer. Dus het valt uiteindelijk mee :)

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Sinds iets meer dan een dag draai ik de Vindicator kernel en ik moet zeggen dat ik erg het idee heb dat m'n accu nog nooit zo lang is meegegaan als nu. Hiervoor zat ik op UniKernel 7 beta.

Wanam's Xposed port wordt ook netjes up-to-date gehouden, dat draait hier ook al sinds de eerste versie lekker.

Spontane reboots op XtreStoLite heb ik ook niet meer gehad de laatste dagen.

[ Voor 6% gewijzigd door jelbo op 03-09-2015 21:31 ]

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devastator83
Ivm de reactivation lock. Kan je die gewoon terug aan zetten na het rooten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Hey guys, ik heb sinds een paar weken ook een S6 (dual sim) en ben onder de indruk van de content in dit topic. Ik was hiervoor altijd een HTC gebruiker en zie dat het rooten en flashen toch wat anders gaat op een S6.
Ik zit nu op 100% stock ROM 5.1.1 en wil eigenlijk alleen root voor nu.
Als ik het goed begrijp is 5.1.1 niet direct te rooten en is het installeren van TWRP en dan een custom ROM of alternatieve kernel de enige optie.
Graag zou ik even checken of het volgende klopt:
Een alternatieve 5.1.1 kernel met root kan gewoon onder de stock rom geflasht worden via TWRP zonder wipe of custom ROM?
Voor het flashen van TWRP is geen unlock of zo nodig?
Als ik al op 5.1.1 stock zit hoef ik geen modem en of bootloader te flashen bij een 5.1.1 custom ROM?

Zou iemand kunnen bevestigen of deze aannames kloppen?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
Ik heb deze gebruikt om te rooten gisteren, zonder enig probleem
http://www.theandroidsoul...-root-all-variants-81193/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Thanks. Heb nu ook root en adaway :)
Mss straks nog even naar TWRP kijken en een leuke custom ROM

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rajackar schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:40:

Een alternatieve 5.1.1 kernel met root kan gewoon onder de stock rom geflasht worden via TWRP zonder wipe of custom ROM?
Als ik al op 5.1.1 stock zit hoef ik geen modem en of bootloader te flashen bij een 5.1.1 custom ROM?

Ik weet niet overal antwoord op maar unlocken is niet nodig (wel Zoek mijn mobiel uitschakelen ) en bij 5.1.1 hoef je niet perse de modem en bootloader te flashen.

Wat root betreft kon dit eerst niet bij 5.1.1 maar ik geloof dat dat ondertussen wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:39

H.Boss

Hugo Boss

rajackar schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:40:
Hey guys, ik heb sinds een paar weken ook een S6 (dual sim) en ben onder de indruk van de content in dit topic. Ik was hiervoor altijd een HTC gebruiker en zie dat het rooten en flashen toch wat anders gaat op een S6.
Ik zit nu op 100% stock ROM 5.1.1 en wil eigenlijk alleen root voor nu.
Als ik het goed begrijp is 5.1.1 niet direct te rooten en is het installeren van TWRP en dan een custom ROM of alternatieve kernel de enige optie.

Om te rooten dien je een custom kernel te downloaden en te installeren.
Je hoeft TWRP niet te flashen. Je kan ook gewoon de ODIN versie van Unikernel v8 flashen via ODIN. Dan heb je alleen een custom kernel met root. En die werkt op Android 5.1.1.

Je moet wel even Heractiverings vergrendeling uitschakelen. Dat staat onder find your phone. Dit is eenmalig.

Is een kwestie van ODIN en de kernel downloaden. En flashen(1 minuutje) en dan heb je stock met root.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm v8 alweer. Dat wordt weer flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Aghanim schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 18:27:
Hoe/waar? En wat zit erin waarom je die zou willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 22:53:
[...]

Hoe/waar? En wat zit erin waarom je die zou willen?
Op XDA

[ Voor 16% gewijzigd door Aghanim op 06-09-2015 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Is het mogelijk om een s6 edge te unbranden? In Rotterdam kan je de edge voor 619 kopen maar die is Vodafone branded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een andere rom er op en dan is de S6 volgens mij unbranded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Thx. Klinkt niet of ik dat de moeite vind... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op zondag 06 september 2015 @ 19:08:
Een andere rom er op en dan is de S6 volgens mij unbranded.
Yes simpel. Ps de V8 is al weer 5 dagen oud werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op zondag 06 september 2015 @ 19:15:
[...]

Thx. Klinkt niet of ik dat de moeite vind... :)
De V7 is volgens mij nooit officieel uitgebracht, althans stond niet te downloaden in dat topic. Daarom voelt V8 veel meer af en v7 meer als beta. Al draai ik nog V7 die het prima doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Aghanim schreef op zondag 06 september 2015 @ 19:18:
[...]

De V7 is volgens mij nooit officieel uitgebracht, althans stond niet te downloaden in dat topic. Daarom voelt V8 veel meer af en v7 meer als beta. Al draai ik nog V7 die het prima doet.
Hmmkay, maar bij die changelist tov 7 zie ik geen dingen staan waarvan ik denk "wow, dat miste ik!".

Of lees ik (weer) :) ergens strak overheen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
spaceboy schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:51:
[...]

Hmmkay, maar bij die changelist tov 7 zie ik geen dingen staan waarvan ik denk "wow, dat miste ik!".

Of lees ik (weer) :) ergens strak overheen?
Joh...gewoon proberen...ben jij nu een tweaker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:38
Ik ben tot de conclusie gekomen dat mn backbutton nu echt overleden is. Diverse kernels geprobeerd, hard resets, verschillende roms geprobeerd (uiteraard met full wipe) en zelfs terug naar stock gezet middels odin. Mocht allemaal niet baten.
Voorlopig maar even de build.prop aangepast zodat mn recents button nu als back button fungeert en toestel bij Coolblue aangemeld voor garantie. Ze zullen dit ongetwijfeld netjes oplossen maar toch altijd jammer dat je je toestel dan weer een tijdje kwijt bent.

Zijn er inmiddels al andere gebruikers die hier ook last van hebben?

[ Voor 0% gewijzigd door bob-nwk op 07-09-2015 20:19 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:16

KneoK

Not in a million lightyears

Zojuist maar even de nieuwe XtreStoLite Deo geflashed, gevolgd door Unikernel V8. Tot nu toe merk ik geen verschil, behalve de icoontjes, maar geen verschil is eigenlijk wel prima want het toestel is nog steeds razendsnel.

Ging zoals gewoonlijk weer hartstikke soepel. Heb alleen Cache en Dalvik reset gedaan, tot nu toe nog geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KneoK schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:24:
Zojuist maar even de nieuwe XtreStoLite Deo geflashed, gevolgd door Unikernel V8. Tot nu toe merk ik geen verschil, behalve de icoontjes, maar geen verschil is eigenlijk wel prima want het toestel is nog steeds razendsnel.

Ging zoals gewoonlijk weer hartstikke soepel. Heb alleen Cache en Dalvik reset gedaan, tot nu toe nog geen probleem.
Haha ik dacht er is een nieuwe versie uit, snel kijken, maar bleek de 2.3 te zijn die sinds vorige week vrijdag beschikbaar is :+

Lees overigens dat V8 een minder goede batterijduur lijkt te hebben dan V7 volgens een aantal mensen in het XDA-topic. De optimale settings zijn volgens G.Lewarne (maker):

custom config > CFQ > Turbo ON > Stock Interactive > Auto InitD > No Gapps Fix

[ Voor 17% gewijzigd door Aghanim op 07-09-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Aghanim schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:51:
[...]

Haha ik dacht er is een nieuwe versie uit, snel kijken, maar bleek de 2.3 te zijn die sinds vorige week vrijdag beschikbaar is :+

Lees overigens dat V8 een minder goede batterijduur lijkt te hebben dan V7 volgens een aantal mensen in het XDA-topic. De optimale settings zijn volgens G.Lewarne (maker):

custom config > CFQ > Turbo ON > Stock Interactive > Auto InitD > No Gapps Fix
Ik heb gewoon voor de performance preset gekozen. Ik zie in de komende dagen wel hoe de batterij zich houdt, kan altijd nogmaals flashen en custom options doen. Was al absoluut niet ontevreden over de batterijduur van V7 ten opzichte van stock, dus een beetje minder kan ik best hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KneoK schreef op maandag 07 september 2015 @ 23:35:
[...]

Ik heb gewoon voor de performance preset gekozen. Ik zie in de komende dagen wel hoe de batterij zich houdt, kan altijd nogmaals flashen en custom options doen. Was al absoluut niet ontevreden over de batterijduur van V7 ten opzichte van stock, dus een beetje minder kan ik best hebben :)
Met de V8 wordt het nog beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
even een vraagje..
wat is die turbo mode nou precies?
weet iemand dat?
ik heb zelf voor het medium profile gekozen van de v7 kernel en daar staat die turbo mode uit maar weet niet precies wat dat nou doet....
batterijduur is overigens echt goed bij mij...
mn s6 staat nu 20 uur aan... met een sot van 2 uur en 52 minuten en mn batterij staat op 54%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

pappaleone schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 01:10:
[...]

Met de V8 wordt het nog beter ;)
Tot nu toe ben ik inderdaad erg onder de indruk. SoT en stand-by tijden zijn heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KneoK schreef op woensdag 09 september 2015 @ 01:19:
[...]

Tot nu toe ben ik inderdaad erg onder de indruk. SoT en stand-by tijden zijn heel goed.
Super werk van Edgarf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KneoK schreef op woensdag 09 september 2015 @ 01:19:
[...]

Beter dan met V7? Batterij maakt me niet zo heel veel uit omdat ik toch iedere avond oplaad. Heb V7 op standaard settings draaien en vind de performance goed. Ben wel benieuwd of V8 dit nog verbetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Aghanim schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:17:
[...]

Beter dan met V7? Batterij maakt me niet zo heel veel uit omdat ik toch iedere avond oplaad. Heb V7 op standaard settings draaien en vind de performance goed. Ben wel benieuwd of V8 dit nog verbetert.
Lastig om te zeggen, omdat het met V7 al zo soepel was, maar over het algemeen voelt het weer net iets smoother en naar mijn idee reageert de multitask button nu nog sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
airwolf83 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:44:
even een vraagje..
wat is die turbo mode nou precies?
weet iemand dat?
Iemand misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 17:48

Tammesp

Next is now

Aghanim schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 18:27:
Draai je nu V8? Merk je verschil tegen over V7? ;)

Trouwens, versie 2.3 van Edgarf draait heerlijk zeg!
Turbo mode van wat?

[ Voor 24% gewijzigd door Tammesp op 09-09-2015 21:46 ]

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
je kunt bij het instaleren van de kernel verschillende profile kiezen... de battery friendly... medium profile.... medium plus profile en performance

bij die medium profile staat er turbo mode off...
maar ik kan er niet achterkomen wat die turbo mode nou precies inhoudt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee ik draai nog V7. Die bevalt me prima en zelf multitask ik niet dus die verbetering is niet zo spannend voor mij. Denk dat ik de komende week wel ga updaten maar tot heden dus nog niet.

Turbo mode instelling van Unikernel bedoelt hij denk ik.

Overigens lijkt de odexed rom van Edgarf helemaal dood. Die is sinds juni niet meer geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

airwolf83 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:06:
[...]

je kunt bij het instaleren van de kernel verschillende profile kiezen... de battery friendly... medium profile.... medium plus profile en performance

bij die medium profile staat er turbo mode off...
maar ik kan er niet achterkomen wat die turbo mode nou precies inhoudt..
Ah oke. De Turbo modus bij kernels zorgen meestal voor dat de kloksnelheid wat hoger geregeld zijn, Maar dat de accu tijd natuurlijk wat minder word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
9
Tammesp schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:09:
[...]

Ah oke. De Turbo modus bij kernels zorgen meestal voor dat de kloksnelheid wat hoger geregeld zijn, Maar dat de accu tijd natuurlijk wat minder word
oke
thnx voor de info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een vreemd probleem. Toestel wordt niet meer gedetecteerd door PC.

Wat ik heb gedaan:

4 verschillende Usb kabels geprobeerd
3 verschillende computers
Usb drivers gedeinstalleerd en weer opnieuw geïnstalleerd
Usb poort schoongemaakt
Factory reset
Stock kernel geïnstalleerd
Extresolite Rom opnieuw geïnstalleerd

In download mode wordt hij gelukkig nog wel gedetecteerd dus dacht laat ik de stock rom met Odin flashen. Gelijk een factory reset gedaan.

Via service menu *#0808# de Usb settings op mtp + Adb gezet.

Helaas, niets werkt.

Snap het niet want in download mode ziet de PC hem wel.

Draai nu de laatste firmware COH2 en merk meteen hoe goed de rom van Edgarf was. Veel soepeler met scrollen in apps en website's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Debug mode al eens uit gezet?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Ja ook geprobeerd.

Nieuw probleem:

Kreeg plotseling zwart scherm met klein kruisje onderin en hoorde een iemand praten.
Na een beetje googlen blijkt dit met Gear VR te maken.

Begin te denken dat de USB connector niet goed is ofzo.

• skunkopaat
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 09:56
Ik heb dit topic doorgelezen (pfff) en het kriebelt me om direct aan de slag te gaan.

Echter één ding kan ik geen duidelijk antwoord op vinden: heeft deze rom (van edgarf) een update functie? Ik zie het gemak daar wel van in anders blijf ik elke week flashen (ik ken mijzelf :p)

Overigens, heeft samsung al documentatie vrijgegeven over de Exynos of is deze reverse engineerd?

Wat zijn de dingen waar jullie tegenaan lopen met deze rom?

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Nope dat heeft ie (nog) niet, maar de updates komen niet zo vaak en alleen maar goede grote updates.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
Kan je, als je je S6 root, de Knox counter resetten door een stock rom te flashen? Of is het echt onomkeerbaar?

Op mijn S3 kon ik de flash teller resetten dmv Triangle Away.

[ Voor 22% gewijzigd door Amboe op 13-09-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot op heden onomkeerbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
skunkopaat schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 18:44:
Ik heb dit topic doorgelezen (pfff) en het kriebelt me om direct aan de slag te gaan.

Wat zijn de dingen waar jullie tegenaan lopen met deze rom?
Deze rom vind ik persoonlijk erg goed. Problemen die je tegenkomt zijn vaak individueel en dat maakt het lastig.
Ik heb vrijwel geen problemen alleen dat smart switch mijn toestel niet herkend.

Voor de rest draait het erg soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Laatst online: 18-09 20:08
Heeft er iemand een goede tutorial voor het rooten en flashen van een recovery op de S6 (920F) 5.1.1?

Het filmpje in de topic start is voor de 5.0.2 firmware..

Ik heb al wat gegoogeld en dit gevonden: http://androiding.how/how...droid-5-1-1-all-variants/
Heb methode 2 gebruikt, maar volgens mij is TWRP helemaal niet geflasht.. Als ik opstart in recovery krijg ik namelijk: android system recovery

Update: deze tutorial geprobeerd: http://galaxys6root.higho...-edge-with-twrp-recovery/

Krijg eerst een bootloop dus de auto CF root geflashed.. nu zit de telefoon vast op Samsung Galaxy S6 powered by android scherm.. ;w

Krijg hem wel uitgezet door volume down en de aan/uit knop in te drukken, maar hij start dan gelijk weer opnieuw op 8)7

Inmiddels zit ik weer in de download mode. Ik probeer nu opnieuw de TWRP te flashen maar in odin blijft hij hangen op:

<ID:0/005> Added!!
<ID:0/005> Odin engine v(ID:3.1005)..
<ID:0/005> File analysis..
<ID:0/005> SetupConnection..

[ Voor 45% gewijzigd door Gijs007 op 13-09-2015 15:11 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• private-karel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-05 22:36
Dag iedereen,

DE S6 is mijn eerste smartphone, en ik wil mijn stock G920F voorzien van Unikernel v8.002 om mijn batterijduur te verbeteren.
De stock ROM laat ik voorlopig nog wel even staan.
Ik houd dit forum nu al enkele weken in de gaten en pik hier een daar iets op, en inmiddels denk ik dat ik het volledige plaatje zo ongeveer snap...
Wel is er nog een onduidelijkheid waarop ik graag een antwoord zou willen zien alvorens ik effectief tot uitvoering overga.
Al eerste zie ik in het stappenplan het volgende staan:
Installeren:

Wordt dit dan gedaan via ODIN op pc (ik heb op XDA gezien dat er een TWRP als een ODIN versie is van UniKernel)?
Kan ik de ODIN versie rechtstreeks kopieren naar de telefoon met ODIN en dan mijn telefoon rebooten, of is het proces ingewikkelder dan dit?

Dank bij voorbaat voor alle feedback !
Karel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Gijs007 schreef op zondag 13 september 2015 @ 14:45:
Heeft er iemand een goede tutorial voor het rooten en flashen van een recovery op de S6 (920F) 5.1.1?

Het filmpje in de topic start is voor de 5.0.2 firmware..

Ik heb al wat gegoogeld en dit gevonden: http://androiding.how/how...droid-5-1-1-all-variants/
Heb methode 2 gebruikt, maar volgens mij is TWRP helemaal niet geflasht.. Als ik opstart in recovery krijg ik namelijk: android system recovery

Update: deze tutorial geprobeerd: http://galaxys6root.higho...-edge-with-twrp-recovery/

Krijg eerst een bootloop dus de auto CF root geflashed.. nu zit de telefoon vast op Samsung Galaxy S6 powered by android scherm.. ;w

Krijg hem wel uitgezet door volume down en de aan/uit knop in te drukken, maar hij start dan gelijk weer opnieuw op 8)7

Inmiddels zit ik weer in de download mode. Ik probeer nu opnieuw de TWRP te flashen maar in odin blijft hij hangen op:

<ID:0/005> Added!!
<ID:0/005> Odin engine v(ID:3.1005)..
<ID:0/005> File analysis..
<ID:0/005> SetupConnection..
Dit is erg vervelend natuurlijk! Heb je wel de juiste TWRP versie voor je type S6? Daar struikelen veel mensen wel vaak over..
private-karel schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:03:
Dag iedereen,

DE S6 is mijn eerste smartphone, en ik wil mijn stock G920F voorzien van Unikernel v8.002 om mijn batterijduur te verbeteren.
Ik houd dit forum nu al enkele weken in de gaten en pik hier een daar iets op, en inmiddels denk ik dat ik het volledige plaatje zo ongeveer snap...
Wel is er nog een onduidelijkheid waarop ik graag een antwoord zou willen zien alvorens ik effectief tot uitvoering overga.

[...]

Wordt dit dan gedaan via ODIN op pc (ik heb op XDA gezien dat er een TWRP als een ODIN versie is van UniKernel)?
Kan ik de ODIN versie rechtstreeks kopieren naar de telefoon met ODIN en dan mijn telefoon rebooten, of is het proces ingewikkelder dan dit?

Karel
Hoihoi!

Wel deze vraag is hier ook wel eens beantwoord. Maar goed, hier een kort filmpje erover:

YouTube: Tutorial * flash a kernel or stock ROM with Odin * SGS1 i9000

Tis nog van een oude versie, maar de werking is hetzelfde, hopelijk heb je er wat aan.

[ Voor 32% gewijzigd door Tammesp op 13-09-2015 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:01
Op je telefoon
"Go to Settings > Lock screen and security > Find my mobile.
Disable the Reactivation lock if it’s enabled, using the toggle button."

Downloaden:

1. Download Odin 3.10.6
2. Download TWRP V2.8.7.1
3. Download Odex Pure Edition V.2.3 Android 5.1.1
4. Download Aroma package 2.3
5. Zorg dat je de Samsung USB drivers geinstalleerd hebt. Kan via Smart Switch

Backup:

Backup maken via Smart Switch

Installeren:

1. Odin opstarten
2. TWRP V2.8.7.1 via AP

Download mode

Volume down + powerbutton + home button net zolang dat je in het download scherm komt

1. druk op volume up, je zit nu in download mode
2. Koppel S6 aan PC
3. In Odin zie je nu dat toestel verbonden is.
4. Druk op start
5. Odin geeft PASS aan.

Recovery mode

Volume up + powerbutton + home button net zolang tot dat je het TWRP logo ziet

1. Wipe > Factory reset
2. Install > Internal Storage > Select Pure Edition V2.3 > Swipe to Custom flash
3. Install > internal storage > Select Aroma > Swipe to custom flash
4. Reboot en genieten van de custom rom :D

Let op: het opstarten kan enige tijd in beslag nemen. Wees geduldig.

Dit is grofweg hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
Thanks. Ik zit nu in de download mode, zodat ik de stock rom opniew kan flashen.

Helaas krijgt Odin nog steeds geen verbinding:

<ID:0/004> Added!!
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Binary Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/004> Odin engine v(ID:3.1100)..
<ID:0/004> File analysis..
<ID:0/004> SetupConnection..

Update: dat is inmiddels verholpen door het opnieuw opstarten van de telefoon in download mode.

[ Voor 10% gewijzigd door Gijs007 op 13-09-2015 17:30 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
Perfect, nu werkt het wel. Was vergeten om te decrypten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Als de odexed rom van Edgarf bijgewerkt wordt ga ik ook over ;-)
Heb nu de standaard 5.1.1 rom erop maar wel geroot (Unikernel V8)
Als het goed is kan ik dan de odexed rom van Edgarf op de S6 gooien en via TWRP flashen?
Of zal ik toch de deodexed 2.3 op die manier doen en erna wel de unikernek V8 flashen

is die 2.3 echt zo goed ? beter als de originele rom en geeft het geen problemen?

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
Hmm bij mij kan TWRP V2.8.7.1 de bestanden niet lezen als ik encryptie op de telefoon heb aanstaan.
Ook de functie voor het mounten via USB werkt niet.

Doe ik iets verkeerd of werkt dit gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
scorpio schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:06:
Als de odexed rom van Edgarf bijgewerkt wordt ga ik ook over ;-)
Heb nu de standaard 5.1.1 rom erop maar wel geroot (Unikernel V8)
Als het goed is kan ik dan de odexed rom van Edgarf op de S6 gooien en via TWRP flashen?
Of zal ik toch de deodexed 2.3 op die manier doen en erna wel de unikernek V8 flashen

is die 2.3 echt zo goed ? beter als de originele rom en geeft het geen problemen?
Odexed moet je niet op wachten. Ik geloof niet dat die nog een update krijgt. De 2.3 is al weer 3 weken uit en tot heden nog geen update van de Odexed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
scorpio schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:06:

Ik persoonlijk vind de rom van Edgarf erg goed. Ik merk gewoon dat deze soepeler loopt dan stock. Ik heb nog geen haperingen ontdekt als staat het geheugen op 90%, niks geen last.

Ook het scrollen in apps gaat ook gewoon soepeler. Als ik in Facebook bijvoorbeeld scrolde dan was het altijd een beetje stoterig en vooral in de Play Store was het erg. Met 2.3 is dit vele malen beter geworden.
Waarschijnlijk komt dit door de "disable scrolling cache" functie.

Ik gebruik eerlijk gezegd niet zoveel features dus de kans is klein dat ik tegen bugs aanloop maar wat mij betreft had dit de standaard rom voor de S6 mogen zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Garret1410 op 13-09-2015 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
private-karel schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:03:
Dag iedereen,

[...]

Karel
Odin 3.10.6 installeer je op de PC
Start Odin op
Kies via de knop AP het zip bestand van TWRP 2.8.7.1 (juiste versie eerst downloaden natuurlijk link let op kies de .tar uitvoering.)
Nu moet je de S6 in download mode brengen, dus eerst de s6 uitschakelen, usb loskoppelen als je dat nog niet gedaan had en via de knoppen combinatie in download opstarten.

Als de s6 in download opgestart is kun je de usb kabel aansluiten en zul je in Odin zien dat het toestel "added"is.
Nu kun je op start drukken en wachten dat Odin "Pass" aangeeft
Voor de zekerheid even kijken of alles goed gegaan is en klaar is kees.

LET OP dat "vind mijn mobiel" uitgeschakeld is in de instellingen van de S6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• private-karel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-05 22:36
Bedankt voor alle snelle en duidelijke reacties!
@Garret1410: met het stappenplan dat jij voorschrijft zal ik dan TWRP (recovery) op de telefoon hebben, maar daarmee heb ik de UniKernel dan toch nog niet staan?

Da's mij nog niet helemaal uitgeklaard...
Dacht dat het in onderstaande volgorde moet gebeuren?
1. recovery (TWRP)
2. laatste bootloader en/of modem versie
3. nieuwe kernel / ROM

of ben ik nu totaal de mist in aan het gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt inderdaad in TWRP de kernel flashen. Het kan ook in Odin. Vandaar ook de 2 download links op de XDA website

Mocht je de 2.3 Rom van Edgarf flashen dan heb je sowieso al Unikernel 7. Houd er overigens rekening mee dat UniKernel niet ontwikkeld is om je batterijduur te verbeteren, zoals je zelf in je eerdere post als wens aangeeft. Je zou wel de stock/battery settings in de kernel kunnen kiezen maar die hoeven niet per definitie beter te zijn dan de stock kernel. UniKernel heeft vooral performance tweaks die aanzienlijke performance winst opleveren.

Hier vind je ook info:

[ Voor 66% gewijzigd door Aghanim op 13-09-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
private-karel schreef op zondag 13 september 2015 @ 21:06:
Bedankt voor alle snelle en duidelijke reacties!
@Garret1410: met het stappenplan dat jij voorschrijft zal ik dan TWRP (recovery) op de telefoon hebben, maar daarmee heb ik de UniKernel dan toch nog niet staan?

Da's mij nog niet helemaal uitgeklaard...
Dacht dat het in onderstaande volgorde moet gebeuren?
1. recovery (TWRP)
2. laatste bootloader en/of modem versie
3. nieuwe kernel / ROM

of ben ik nu totaal de mist in aan het gaan?
Sorry ik had het verkeerd begrepen.

Zoals XeNeRgY als zei kun je via Odin ook de kernel flashen dus twrp hoeft niet en zou ik ook niet doen als jer gewoon stock rom wilt draaien.

Bootloader en modems hoeft allemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Aghanim schreef op zondag 13 september 2015 @ 20:22:
[...]

Odexed moet je niet op wachten. Ik geloof niet dat die nog een update krijgt. De 2.3 is al weer 3 weken uit en tot heden nog geen update van de Odexed.
Dank je , wordt dus de deodexed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Garret1410 schreef op zondag 13 september 2015 @ 20:41:
[...]

Ik persoonlijk vind de rom van Edgarf erg goed. Ik merk gewoon dat deze soepeler loopt dan stock. Ik heb nog geen haperingen ontdekt als staat het geheugen op 90%, niks geen last.

Ook het scrollen in apps gaat ook gewoon soepeler. Als ik in Facebook bijvoorbeeld scrolde dan was het altijd een beetje stoterig en vooral in de Play Store was het erg. Met 2.3 is dit vele malen beter geworden.
Waarschijnlijk komt dit door de "disable scrolling cache" functie.

Ik gebruik eerlijk gezegd niet zoveel features dus de kans is klein dat ik tegen bugs aanloop maar wat mij betreft had dit de standaard rom voor de S6 mogen zijn.
Ik ben om :+ k ga hem flashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
Doet de vingerscannerfunctie het nog als je de telefoon root of een custom rom flasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:01
ja hoor.
Amboe schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:05:
Doet de vingerscannerfunctie het nog als je de telefoon root of een custom rom flasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
Oké: TRWP geïnstalleerd, unikernel v8.0002 geflashed, ROM geflashed, hij boot en start en ik moet zeggen, erg soepel en super snel. Tot nu toe geen bug tegen gekomen.

Echter, als ik boot staat er in rode letters 'Kernel is not seandroid enforcing'

Daarna boot hij normaal verder en kom ik geen problemen tegen. Hoe is dit op te lossen?

Ook staat er in de instellingen dat het toestel de edge versie is, is hier ook een Fix voor?

Ik ben nu op het werk dus ik kan niet uitgebreid research doen, vandaar dat ik het nu even hier plaats.

Anders dan dit heb ik geen problemen en ben ik super blij dat ik toch de stap heb genomen!

Edit: toch een bug gevonden!
- als ik op 'vind mijn apparaat' druk doen de instellingen een fc

Edit2: mijn telefoon trilt soms uit het niets ineens 2 keer kort snel achter elkaar. Niet erg storend maar toch..

Edit3: er staat bij battery 2600mah (heeft mogelijk te maken met dat er staat edge versie) in plaats van 2550. Het is maar 50mah verschil maar toch

[ Voor 22% gewijzigd door skunkopaat op 14-09-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
skunkopaat schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:30:
Oké: TRWP geïnstalleerd, unikernel v8.0002 geflashed, ROM geflashed, hij boot en start en ik moet zeggen, erg soepel en super snel. Tot nu toe geen bug tegen gekomen.

Echter, als ik boot staat er in rode letters 'Kernel is not seandroid enforcing'

Daarna boot hij normaal verder en kom ik geen problemen tegen. Hoe is dit op te lossen?

Ook staat er in de instellingen dat het toestel de edge versie is, is hier ook een Fix voor?

Ik ben nu op het werk dus ik kan niet uitgebreid research doen, vandaar dat ik het nu even hier plaats.

Anders dan dit heb ik geen problemen en ben ik super blij dat ik toch de stap heb genomen!

Edit2: mijn telefoon trilt soms uit het niets ineens 2 keer kort snel achter elkaar. Niet erg storend maar toch..

Edit3: er staat bij battery 2600mah (heeft mogelijk te maken met dat er staat edge versie) in plaats van 2550. Het is maar 50mah verschil maar toch
'Kernel is not seandroid enforcing Dit is normaal.
Naam van het toestel is ook te verranderen instellingen toestel info naam apparaat daar kun je het verranderen.

[ Voor 4% gewijzigd door pappaleone op 14-09-2015 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
pappaleone schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:32:
[...]

'Kernel is not seandroid enforcing Dit is normaal.
Naam van het toestel is ook te verranderen instellingen toestel info naam apparaat daar kun je het verranderen.
Bedankt voor je antwoord.

Natuurlijk, kijk natuurlijk niet verder dan mijn neus lang is, modelnummer klopt inderdaad.

Rode lettertjes bij boot gaat bij mij altijd een alarmpje in mijn hoofd af :P nu weet ik dat dit normaal is.

Had al gelezen dat de force close normaal is, dus ook geen punt meer. :)

Heb je enig idee hoe het trillen komt en dat hij 50mah als batterij meer registreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-08 13:18
Ik heb de melding "Instellingen gestopt als ik de service van LastPass wil gebruiken. Als ik me niet vergis is het door Universal Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
skunkopaat schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:30:

Bepaalde functies werken niet met kernel v8. Ik weet niet wat "vind mijn apparaat" is maar "zoek mijn mobiel" werkt in iedergeval alleen met standaard kernel.

Op het XDA forum en dan het topic betreffende de Xtresolite rom, kun je alle informatie vinden over wat wel en niet werkt.
Natuurlijk ligt het er ook aan wat je via de Aroma installer geïnstalleerd hebt.

Dat dubbel trillen heb ik in het begin ook gehad maar nu niet meer dus weet niet precies wat dat is.

De rom is van een 925f oftewel een edge versie. Het is wel aan te passen in de build.prop via een build.prop editor die je in de Play Store kunt downloaden. Toch zou ik hier voorzichtig mee zijn want je kunt er heel veel parameters mee veranderen waardoor je toestel niet goed meer loopt of nog erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
skunkopaat schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:10:
[...]

Bedankt voor je antwoord.

Natuurlijk, kijk natuurlijk niet verder dan mijn neus lang is, modelnummer klopt inderdaad.

Rode lettertjes bij boot gaat bij mij altijd een alarmpje in mijn hoofd af :P nu weet ik dat dit normaal is.

Had al gelezen dat de force close normaal is, dus ook geen punt meer. :)

Heb je enig idee hoe het trillen komt en dat hij 50mah als batterij meer registreerd?
Sorry op de laatste vraag moet ik je het antwoord schuldig blijven.
De 50mah verschil is volgens mij het verschil tussen de S6 en Edge. Dus als je S6 nu als Edge herkend wordt dan zou dat logisch (en dus onwaar) zijn.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Het ZOU misschien ook dit "probleem" kunnen verklaren?
Ik heb een (gewone) S6. De laatste versie van Edgarf's ROM erop. Ben er hartstikke tevreden mee. Accuduur is ook meer dan prima. Wat wel raar is, is dat als ik 'm vol heb opgeladen en dan de lader uit het stopcontact haal, hij in 1x van 100% naar 97% springt.

Meer mensen hier last van?

Pagina: 1 ... 20 ... 40 Laatste