Nope, nog nooit gezien hier. Misschien een reset doen of een update van Unikernel flashen als je het vervelend vindt.
Nog gezeur met Knox 0x1 gehad?bob-nwk schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:18:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat mn backbutton nu echt overleden is. Diverse kernels geprobeerd, hard resets, verschillende roms geprobeerd (uiteraard met full wipe) en zelfs terug naar stock gezet middels odin. Mocht allemaal niet baten.
Voorlopig maar even de build.prop aangepast zodat mn recents button nu als back button fungeert en toestel bij Coolblue aangemeld voor garantie. Ze zullen dit ongetwijfeld netjes oplossen maar toch altijd jammer dat je je toestel dan weer een tijdje kwijt bent.
Zijn er inmiddels al andere gebruikers die hier ook last van hebben?
^ Post is hierboven!
Just to be sure. Ik wil de Samsung Live Wallpaper Picker installeren via Aroma. Kan ik gewoon via TWRP Aroma add-on nogmaals starten en alleen deze app aanvinken? Blijven dan de bestaande apps van de Aroma installer (bij 2.3 rom flash) geïnstalleerd of gooit Aroma alles weg wat niet opnieuw aangevinkt is?
Dit kan gewoon. Gewoon aroma opstarten installeren wat je wilt installeren en reboot! Geen probleem.Aghanim schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 10:14:
Just to be sure. Ik wil de Samsung Live Wallpaper Picker installeren via Aroma. Kan ik gewoon via TWRP Aroma add-on nogmaals starten en alleen deze app aanvinken? Blijven dan de bestaande apps van de Aroma installer (bij 2.3 rom flash) geïnstalleerd of gooit Aroma alles weg wat niet opnieuw aangevinkt is?
Een vraagje van mijn kant:
Op dit moment draai ik nog de 2.0 odexed en wil dit weekend overstappen op de 2.3 deodexed is dit gewoon een kwestie van de rom + aroma kopiëren naar toestel en installeren? (doe wel een clean install)
Bovendien zal ik dit weekend ook even mijn stappenplan updaten voor de deodexed!
Als je niet de bootloader+modem wilt updaten dan wel ja. Zelf heb ik die niet geüpdatet dus ik draai nog op de vorige versie bootloader+modem. Zo lang het maar een 5.1.1 variant is heb je geen probleem.
Top, draai nu idd 2.0 op basis van 5.1.1 dan ga ik me daar morgen eens mee vervelen.Aghanim schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 12:31:
Als je niet de bootloader+modem wilt updaten dan wel ja. Zelf heb ik die niet geüpdatet dus ik draai nog op de vorige versie bootloader+modem. Zo lang het maar een 5.1.1 variant is heb je geen probleem.
Kunnen jullie gebruik maken van de ING app zonder problemen? Werkt dit ook met de vingerafdruk functie?
Even voor je gecontroleerd. Werkt prima, met en zonder vingerafdruk.Untouchablezz20 schreef op zondag 20 september 2015 @ 11:28:
Kunnen jullie gebruik maken van de ING app zonder problemen? Werkt dit ook met de vingerafdruk functie?
Moet je per se eerst een custom kernel installeren voordat je TWRP flashed op de telefoon? Naar mijn weten niet namelijk. Ben een maat van mij namelijk aan het helpen, en dacht snel te wezen door eerst TWRP te flashen en dan XtreSto te flashen. De Find my Phone setting is disabled, maar toch flashed Odin TWRP 2.8.7.1 niet naar de telefoon.
Nope is niet nodig. Ik ben vanuit Stock (5.1.1 versie) naar XtreSto gegaan door eerst TWRP te flashen en vervolgens de rom. In de rom zelf zat pas de custom kernel. Waar het bij jou mis gaat durf ik zo niet te zeggen. Juiste TWRP lijkt het te zijn, ook juiste Odin versie?
Sorry voor de kick, maar heb een positieve update: We hadden aan staan in Odin, dat de telefoon moest herstarten. Bleek later (zojuist dus) dat dat juist UIT moet staan. Minor detail misschien, maar in ieder geval geen vanzelfsprekendheid, ik meen me te herinneren, dat zoiets bij de Galaxy S2 (mijn vorige Samsung telefoon) niet hoefde en daar was ik min of meer vanuit gegaan.
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 20-09-2015 23:00 ]
Auto Reboot uitvinken in Odin, na het flashen de S6 uitzetten en opstarten in recovery mode. Blijkbaar re-flash de stock rom na auto-reboot opnieuw de oude recovery!
CptChaos schreef op zondag 20 september 2015 @ 18:07:
Moet je per se eerst een custom kernel installeren voordat je TWRP flashed op de telefoon? Naar mijn weten niet namelijk. Ben een maat van mij namelijk aan het helpen, en dacht snel te wezen door eerst TWRP te flashen en dan XtreSto te flashen. De Find my Phone setting is disabled, maar toch flashed Odin TWRP 2.8.7.1 niet naar de telefoon.
B@n@@n
Sinds gisteren ben ook ik een trotse bezitter van een S6 
De originele 5.1.1 rom staat er voor nu nog op, maar we weten allemaal hoe dat gaat... Aangezien ik de dual sim variant heb ook wel bekend als G920FD, en hier minder of kan vinden, vraag me af of iemand hier al ervaring mee heeft?
Op http://autoroot.chainfire.eu/ is namelijk geen package te vinden voor dit type en van de "normale" G920F is het meeste wel compatible, maar qua rooten heb ik dit niet kunnen vinden.
---
Kleine aanvulling. http://forum.xda-develope...p/rooting-g920fd-t3182082
Het is dus (nog) niet mogelijk om te rooten wanneer je op 5.1.1 zit
De originele 5.1.1 rom staat er voor nu nog op, maar we weten allemaal hoe dat gaat... Aangezien ik de dual sim variant heb ook wel bekend als G920FD, en hier minder of kan vinden, vraag me af of iemand hier al ervaring mee heeft?
Op http://autoroot.chainfire.eu/ is namelijk geen package te vinden voor dit type en van de "normale" G920F is het meeste wel compatible, maar qua rooten heb ik dit niet kunnen vinden.
---
[ Voor 15% gewijzigd door Ronald_O op 23-09-2015 08:15 ]
Ik heb ook de FD.Ronald_O schreef op woensdag 23 september 2015 @ 07:52:
Sinds gisteren ben ook ik een trotse bezitter van een S6
---
in principe kun je alle 920F roms wel draaien alleen uit sommige roms is het dual sim gedeelte gestript.
Ik heb geroot door unikernel te flashen op een 5.1.1 stock rom. Dat is de eenvoudigste manier.
Daarna toch maar besloten helemaal custom te gaan. Draai nu tyranus rom 5.1 maar xstrolite en wanam doen het ook prima.
Van andere roms weet ik niet of het dual sim gedeelte goed werkt maar in principe kun je altijd terug of naar een andere ROM als je niet tevreden bent.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Top. Had gezien dat het mogelijk zou kunnen werken met de unikernel inderdaad, maar fijn om te horen dat er iemand is die het ook daadwerkelijk gelukt israjackar schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:17:
[...]
Ik heb ook de FD.
in principe kun je alle 920F roms wel draaien alleen uit sommige roms is het dual sim gedeelte gestript.
Ik heb geroot door unikernel te flashen op een 5.1.1 stock rom. Dat is de eenvoudigste manier.
Daarna toch maar besloten helemaal custom te gaan. Draai nu tyranus rom 5.1 maar xstrolite en wanam doen het ook prima.
Van andere roms weet ik niet of het dual sim gedeelte goed werkt maar in principe kun je altijd terug of naar een andere ROM als je niet tevreden bent.
M'n plan was om dan inderdaad xstrolite erop te zetten. Met name omdat hierin alle standaard drivers e.d. gebruikt worden. "Vroeger" teveel gedoe gehad met bijna dagelijks flashen haha
Haha, ik het gevoel ja. Daarom ben ik ook een tijdje op stock met root blijven zitten.Ronald_O schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:23:
[...]
Top. Had gezien dat het mogelijk zou kunnen werken met de unikernel inderdaad, maar fijn om te horen dat er iemand is die het ook daadwerkelijk gelukt is
M'n plan was om dan inderdaad xstrolite erop te zetten. Met name omdat hierin alle standaard drivers e.d. gebruikt worden. "Vroeger" teveel gedoe gehad met bijna dagelijks flashen haha
Voor alleen root kun je gewoon unikernel flashen met Odin en klaar.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Zal proberen tot het weekend te wachten dan heb ik toch bijna een week gedaan met de originele rom 
Eerst even de stock rom aan het downloaden ook dan kan ik in ieder geval makkelijk terug mocht er iets onverwachts gebeuren.
Eerst even de stock rom aan het downloaden ook dan kan ik in ieder geval makkelijk terug mocht er iets onverwachts gebeuren.
Verstandig. Rooten kun je sowieso doen. Dan kun je tot het weekend iig stock + root draaien haha
Nu ik een tijdje xtrolite draai, merk ik toch wat dingetjes die me opvallen:
- Firefox hapert tijden het scrollen/swipen naar beneden.
- Firefox loopt soms erg sloom voor een paar seconden, toetsen komen dan erg langzaam door
- Ik kan geen slomo, fastmo en virtuele foto's meer bekijken, wel maken! Hij crasht dan gelijk als ik een video of virtuele foto wil bekijken
- Mijn telefoon trilt willekeurig 2 keer achter elkaar soms, zonder melding o.i.d.
- De batterijduur valt me tegen. Je leest het goed! De batterij gaat werkelijk minder lang mee dan met de originele ROM
- Inhoud van meldingen op het lockscreen verdwijnen soms. Er staat dan bijvoorbeeld alleen nog 'Whatsapp' met een informatie icoontje erachter.
Ik snap natuurlijk dat bugs veel voor kunnen komen bij custom roms, maar ik dacht ik geef dit in ieder geval aan. Ik wil dit wel naar de Tweaker sturen die de ROM gemaakt is, maar ik weet niet wie dat is.
Afgezien van die paar dingetjes ben ik super tevreden. Hij voelt lekker snel aan, apps en instellingen openen echt direct en ik weet niet of het aan deze rom of kernel ligt (gebruikt misschien een andere radio?) maar mijn 4g(+) bereik is echt veel beter!
- Firefox loopt soms erg sloom voor een paar seconden, toetsen komen dan erg langzaam door
- Ik kan geen slomo, fastmo en virtuele foto's meer bekijken, wel maken! Hij crasht dan gelijk als ik een video of virtuele foto wil bekijken
- Mijn telefoon trilt willekeurig 2 keer achter elkaar soms, zonder melding o.i.d.
- De batterijduur valt me tegen. Je leest het goed! De batterij gaat werkelijk minder lang mee dan met de originele ROM
- Inhoud van meldingen op het lockscreen verdwijnen soms. Er staat dan bijvoorbeeld alleen nog 'Whatsapp' met een informatie icoontje erachter.
Ik snap natuurlijk dat bugs veel voor kunnen komen bij custom roms, maar ik dacht ik geef dit in ieder geval aan. Ik wil dit wel naar de Tweaker sturen die de ROM gemaakt is, maar ik weet niet wie dat is.
Afgezien van die paar dingetjes ben ik super tevreden. Hij voelt lekker snel aan, apps en instellingen openen echt direct en ik weet niet of het aan deze rom of kernel ligt (gebruikt misschien een andere radio?) maar mijn 4g(+) bereik is echt veel beter!
Voor slomo moet je onderstaande addon installerenskunkopaat schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:36:
...
...
★ Samsung Video Editor & HighLight Video service
(Also needed to play the recorded slow motion videos)
Welke heb je precies geïnstalleerd dan de deodexed of odexed rom? Ben zelf van plan om de deodexed erop te zetten.
Thanks! Dit kan via de aroma installer?
Ik heb de Odexed versie, voor de untouched systeembstanden
Ik heb de Odexed versie, voor de untouched systeembstanden
Ronald_O schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:57:
[...]
Voor slomo moet je onderstaande addon installeren
Welke heb je precies geïnstalleerd dan de deodexed of odexed rom? Ben zelf van plan om de deodexed erop te zetten.
Kloptskunkopaat schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:03:
Thanks! Dit kan via de aroma installer?
[...]
Deze specifieke custom rom heb ik uitsluitend gebruikt op mijn S6 (na vele tests met andere roms) en is verreweg de beste en in mijn ervaring zonder bugs. De zaken die jij overigens noemt kun je niet als bugs omschrijven.skunkopaat schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:36:
- Firefox : test eens met een andere browser om te zien of het probleem met scrollen enz dan ook is
- Slomo : de (simpele) oplossing is al aangegeven door een andere tweaker
- Trillen : hoor bij de firmware versie waar de rom van Edgarf op is gebaseerd. Ik vond het ook wel storend, maar het went
- Batterijduur : was op mijn telefoon meer dan uitstekend te noemen! Ik vermoed dat er diverse zaken op jouw telefoon staan die batterij vreten (google search history misschien?)...kijk dat eerst eens na. De rom vreet zeker geen batterij is mijn ervaring. Ps gebruik je de Unikernel? Zo niet, dan adviseer ik je voor die kernel te gaan.
- Inhoud meldingen lockscreen : hier kan ik eerlijk gezegd niets van maken...misschien heeft een mede-tweaker een idee...
Ghostery browser doet dit niet, waardoor ik vermoed dat dit niet Firefox specifiek is, heb nog geen andere browsers getest.
Het slowmotion puntje heb al opgelost, inderdaad op aanraden van Ronald_O
Het trillen ben ik ondertussen ook aan gewend, maar ben wel benieuwd wat dit nu veroorzaakt, en waarom?!
Ik gebruik inderdaad unkernel (V8) en gebruik geen Google search (sterker nog, ik gebruik alleen de playstore), hier kan je dat zien, en constateren dat het minimaal is. Dat mijn batteryduur kort is vind ik dan ook vreemd, en vooral vervelend (met de originele rom haalde ik makkelijk 2 volle dagen, inclusief browsen en bellen) en je ziet dat ik nu ruim 1 volle dag haal!
Het slowmotion puntje heb al opgelost, inderdaad op aanraden van Ronald_O
Het trillen ben ik ondertussen ook aan gewend, maar ben wel benieuwd wat dit nu veroorzaakt, en waarom?!
Ik gebruik inderdaad unkernel (V8) en gebruik geen Google search (sterker nog, ik gebruik alleen de playstore), hier kan je dat zien, en constateren dat het minimaal is. Dat mijn batteryduur kort is vind ik dan ook vreemd, en vooral vervelend (met de originele rom haalde ik makkelijk 2 volle dagen, inclusief browsen en bellen) en je ziet dat ik nu ruim 1 volle dag haal!
dafmay schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:26:
[...]
Deze specifieke custom rom heb ik uitsluitend gebruikt op mijn S6 (na vele tests met andere roms) en is verreweg de beste en in mijn ervaring zonder bugs. De zaken die jij overigens noemt kun je niet als bugs omschrijven.
- Firefox : test eens met een andere browser om te zien of het probleem met scrollen enz dan ook is
- Slomo : de (simpele) oplossing is al aangegeven door een andere tweaker
- Trillen : hoor bij de firmware versie waar de rom van Edgarf op is gebaseerd. Ik vond het ook wel storend, maar het went
- Batterijduur : was op mijn telefoon meer dan uitstekend te noemen! Ik vermoed dat er diverse zaken op jouw telefoon staan die batterij vreten (google search history misschien?)...kijk dat eerst eens na. De rom vreet zeker geen batterij is mijn ervaring. Ps gebruik je de Unikernel? Zo niet, dan adviseer ik je voor die kernel te gaan.
- Inhoud meldingen lockscreen : hier kan ik eerlijk gezegd niets van maken...misschien heeft een mede-tweaker een idee...
Het lastige van het achterhalen waarom batterijduur slecht is op een telefoon is dat je vaak niet weet waar het 'm in zit. De enige manier is door een voor een de apps waarvan jij een vermoeden hebt te deactiveren, of andersom : een nieuwe schone installatie doet van de rom (incl Aroma) en dan een test doet zonder apps (of met slechts bepaalde apps waarvan jij zeker weet dat ze ok zijn en niet de slechte batterijduur veroorzaken). Voordat je schone installatie doet even een backup maken vanuit recovery zodat je snel weer terug kunt naar de huidige setup!
Meer kunnen wij je ook niet helpen...je zult zelf op zoek moeten gaan naar de veroorzaker. De rom kan ik je op een briefje geven is het absoluut niet! (zoals gezegd heb ik zeer veel ervaring met deze rom, en ook anderen in dit topic)
En als je toch twijfelt aan de rom, dan heb jij alle vrijheid om een andere rom te proberen/gebruiken.
Meer kunnen wij je ook niet helpen...je zult zelf op zoek moeten gaan naar de veroorzaker. De rom kan ik je op een briefje geven is het absoluut niet! (zoals gezegd heb ik zeer veel ervaring met deze rom, en ook anderen in dit topic)
En als je toch twijfelt aan de rom, dan heb jij alle vrijheid om een andere rom te proberen/gebruiken.
[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 24-09-2015 15:00 ]
Heeft dat niet te maken met de instelling bij Beveiliging -> Lock screen? Je kunt daar instellen of je wel of niet de inhoud van berichten op je lockscreen wil zien (of alleen DAT je berichten hebt)...skunkopaat schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:36:
...
...
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Dit staat gewoon standaard aan, niks aan veranderd.
Het gebeurd ook niet altijd en ook niet elke dag, meer eens in de zoveel dagen, met alle notificaties (zelfs batterij notificaties!)
Het gebeurd ook niet altijd en ook niet elke dag, meer eens in de zoveel dagen, met alle notificaties (zelfs batterij notificaties!)
spaceboy schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:05:
[...]
Heeft dat niet te maken met de instelling bij Beveiliging -> Lock screen? Je kunt daar instellen of je wel of niet de inhoud van berichten op je lockscreen wil zien (of alleen DAT je berichten hebt)...
Dubbel post
[ Voor 96% gewijzigd door Garret1410 op 24-09-2015 16:09 ]
Wel een wipe cache en data gedaan of factory reset in recovery voor installatie.skunkopaat schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:36:
Ik draai Chrome en loopt als een trein.
Dat trillen heb ik een paar keer gehad in het begin. Later nooit meer.
Ik vind het knap dat je twee dagen doet met een accu. Hoeveel SOT (schermtijd) heb je dan.
Wat zijn je instellingen van de kernel. Performance of meer batterij vriendelijk.
Disable scrolling cache?
Gaps fix?
Uiteraard volledige wipe gedaan (op de interne SD kaart na dan
)
Ik doe niet 2 dagen met de accu nu maar 1. Met de originele Samsung ROM deed ik wel met gemak 2 dagen met een schermtijd van rond de 6/7 uur gok ik.
De instellingen van de kernel heb ik gericht op batterij gedaan, wellicht komt daar het haperend scrollen vandaan?
Ik wil eigenlijk geen Chrome gebruiken, maar heb het even geïnstalleerd om te testen en dit scrollt inderdaad soepel. Het ligt dus waarschijnlijk aan Firefox maar kan dit niet bevestigen.
Wat bedoel je met gapps fix? Ik draai geen google apps behalve de play store.
Geen idee eigenlijk of ik disable scrolling cache heb aangezet. Klinkt als een mogelijke solutie maar hiervoor moet ik de rom opnieuw installeren neem ik aan? Dafmay's bericht te hebben gelezen ga ik dit wel doen denk ik.

Ik doe niet 2 dagen met de accu nu maar 1. Met de originele Samsung ROM deed ik wel met gemak 2 dagen met een schermtijd van rond de 6/7 uur gok ik.
De instellingen van de kernel heb ik gericht op batterij gedaan, wellicht komt daar het haperend scrollen vandaan?
Ik wil eigenlijk geen Chrome gebruiken, maar heb het even geïnstalleerd om te testen en dit scrollt inderdaad soepel. Het ligt dus waarschijnlijk aan Firefox maar kan dit niet bevestigen.
Wat bedoel je met gapps fix? Ik draai geen google apps behalve de play store.
Geen idee eigenlijk of ik disable scrolling cache heb aangezet. Klinkt als een mogelijke solutie maar hiervoor moet ik de rom opnieuw installeren neem ik aan? Dafmay's bericht te hebben gelezen ga ik dit wel doen denk ik.
Garret1410 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:09:
[...]
Wel een wipe cache en data gedaan of factory reset in recovery voor installatie.
Ik draai Chrome en loopt als een trein.
Dat trillen heb ik een paar keer gehad in het begin. Later nooit meer.
Ik vind het knap dat je twee dagen doet met een accu. Hoeveel SOT (schermtijd) heb je dan.
Wat zijn je instellingen van de kernel. Performance of meer batterij vriendelijk.
Disable scrolling cache?
Gaps fix?
Met de rom van Edgarf en Unikernel met daarbij de performance settings haalde ik met gemak 2 a 3 dagen...afhankelijk van het gebruik uiteraard. Als ik de telefoon zeer actief gebruikte dan haalde ik nog makkelijk 1,5-2 dagen. Het moet dus echt mogelijk zijn.
Jij zegt 1 dag batterijduur...maar we weten nog niet hoe jij je telefoon daarbij gebruikt...daar is natuurlijk veel van afhankelijk.
Ik denk echt aan een of meerdere apps die de batterij leegslurpen. Probeer dat eens...is de eenvoudigste optie. Apps een voor een deactiveren (Instellingen > Applicaties > App beheer > deactiveren...of anders verwijderen)
Je kunt daarna altijd nog een schone installatie doen (maak wel eerst een backup vanuit recovery!!!)
Jij zegt 1 dag batterijduur...maar we weten nog niet hoe jij je telefoon daarbij gebruikt...daar is natuurlijk veel van afhankelijk.
Ik denk echt aan een of meerdere apps die de batterij leegslurpen. Probeer dat eens...is de eenvoudigste optie. Apps een voor een deactiveren (Instellingen > Applicaties > App beheer > deactiveren...of anders verwijderen)
Je kunt daarna altijd nog een schone installatie doen (maak wel eerst een backup vanuit recovery!!!)
Ik haal ongeveer 2 dagen op 1 batterij (om 7:00 van oplader en dag erna om 23:00 weer er aan) met een schermtijd van zo'n 3-4 uur en zo'n 3 uur bellen. Draai Deodexed met v8 en Performance settings (turbo aan). Meestal heb ik dan nog zo'n 10-20% batterij over. Aangezien ik mijn batterij in principe iedere avond oplaad is het voor mij meer dan prima, het gaat mij er vooral omdat ik de dag volledig doorkom.
Overigens is de Odexed ROM (niet officieel) dood. Die is sinds 28 juni niet meer geüpdatet en ook niet op de laatste officiële firmware gebaseerd. Deodexed kan mogelijk ook weer betere performance of bugs opgelost hebben.
Overigens is de Odexed ROM (niet officieel) dood. Die is sinds 28 juni niet meer geüpdatet en ook niet op de laatste officiële firmware gebaseerd. Deodexed kan mogelijk ook weer betere performance of bugs opgelost hebben.
De Deodexed rom is echt perfect,ik had hem op mijn S6 draaien geen centje pijn, en makkelijk de hele dag door. Ik mis hem nu wel op mijn S6 edge plus.Aghanim schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:27:
Ik haal ongeveer 2 dagen op 1 batterij (om 7:00 van oplader en dag erna om 23:00 weer er aan) met een schermtijd van zo'n 3-4 uur en zo'n 3 uur bellen. Draai Deodexed met v8 en Performance settings (turbo aan). Meestal heb ik dan nog zo'n 10-20% batterij over. Aangezien ik mijn batterij in principe iedere avond oplaad is het voor mij meer dan prima, het gaat mij er vooral omdat ik de dag volledig doorkom.
Rom draait heerlijk maar meer dan 1 dag en 4.30uur sot haal ik niet. Twee dagen lukt alleen als ik hem weinig gebruik.
Ik heb misschien ook wel teveel op de achtergrond draaien.
Ach ik ben tevreden.
Ach ik ben tevreden.
Verwijderd
Hallo ik wil voor het eerst mn telefoon gaan rooten maar vraag me af welke versie van TWRP geschikt is voor mijn toestel, dit is de S6 Edge. ik kan op de site van TWRP kiezen uit :
-•Samsung Galaxy S6 Edge (Chinese) (zeroltezt)
-•Samsung Galaxy S6 Edge (T-Mobile) (zeroltetmo)
-•Samsung Galaxy S6 Edge (US Celluar) (zerolteusc)
Dit zijn echter twrp-2.8.7.0 terwijl ik hier lees dat dat twrp-2.8.7.1 er al is ....
Iemand een betrouwbare link anders ? (ga niet zo maar ergens downloaden)
-•Samsung Galaxy S6 Edge (Chinese) (zeroltezt)
-•Samsung Galaxy S6 Edge (T-Mobile) (zeroltetmo)
-•Samsung Galaxy S6 Edge (US Celluar) (zerolteusc)
Dit zijn echter twrp-2.8.7.0 terwijl ik hier lees dat dat twrp-2.8.7.1 er al is ....
Iemand een betrouwbare link anders ? (ga niet zo maar ergens downloaden)
Dit is ook mijn ervaring.Garret1410 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 23:20:
Rom draait heerlijk maar meer dan 1 dag en 4.30uur sot haal ik niet. Twee dagen lukt alleen als ik hem weinig gebruik.
Ach ik ben tevreden.
Als ik iets aan het doen ben op mijn telefoon zie ik de batterij omlaag rennen maar de standby tijd is wel fantastisch.
Ik heb btw thuis dat de batterij in standby ook erg hard gaat als ik hem aan het wifi hang. Dit lijkt me meer iets dat actief is op het netwerk en dus niet aan de S6 ligt maar het gekke is dat mijn vorige telefoon hier geen last van leek te hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door rajackar op 25-09-2015 09:39 ]
Heb het niet kunnen laten en de deodexed rom erop gegooit gisteren. Het enige waarmee die bij mij batterij vreet is met Skype, maar goed dat ligt niet aan de rom..
Één van de 2 sim kaarten heeft vaak slecht bereik binnen, maar dat merk ik (nog) niet terug in de batterij duur.
Moet wel zeggen dat ik profielen mis zodat je in kunt stellen dat het geluid/ trillen aan staat voor bel/ sms verkeer, maar niet voor overige zaken. Een soort "ik ben aan het werk" stand zeg maar..
Één van de 2 sim kaarten heeft vaak slecht bereik binnen, maar dat merk ik (nog) niet terug in de batterij duur.
Moet wel zeggen dat ik profielen mis zodat je in kunt stellen dat het geluid/ trillen aan staat voor bel/ sms verkeer, maar niet voor overige zaken. Een soort "ik ben aan het werk" stand zeg maar..
Verschil in bereik kan komen doordat één sim op 4g zit en de ander op 2/3G. Bereik met die laatste is vaak beter. In de dual sim versie kan maar 1 sim op 4g zitten. Ik heb 2 sims op vodafone en heb verschil in bereik om precies deze reden.Ronald_O schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:34:
Heb het niet kunnen laten en de deodexed rom erop gegooit gisteren. Het enige waarmee die bij mij batterij vreet is met Skype, maar goed dat ligt niet aan de rom..
Dat kan wel eens heel goed kloppen inderdaad. De eerste sim is Vodafone bij mij welke zorg draagt voor de data verbinding en de tweede is slechts standby voor bel en sms verkeer.rajackar schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:06:
[...]
Verschil in bereik kan komen doordat één sim op 4g zit en de ander op 2/3G. Bereik met die laatste is vaak beter. In de dual sim versie kan maar 1 sim op 4g zitten. Ik heb 2 sims op vodafone en heb verschil in bereik om precies deze reden.
Als het goed is geeft je 4g sim de laagste verbinding aan. Daarvan staan er wat minder palen.Ronald_O schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:13:
[...]
Dat kan wel eens heel goed kloppen inderdaad. De eerste sim is Vodafone bij mij welke zorg draagt voor de data verbinding en de tweede is slechts standby voor bel en sms verkeer.
Wederom juist.. Je zit toch niet mee te kijken hè..rajackar schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:20:
[...]
Als het goed is geeft je 4g sim de laagste verbinding aan. Daarvan staan er wat minder palen.
Iemand al ervaring met het installeren van xposed toevallig? Heb namelijk gelezen dat de standaard installatie niet werkt met touchwiz, maar zie ook een versie van wanam. Is dit echter een volledige versie? Gaat me met name om de xprivacy module welke ik dan wil gebruiken.
Hehe, heb precies hetzelfde hier dus het is een beetje voorspelbaarRonald_O schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:31:
[...]
Wederom juist.. Je zit toch niet mee te kijken hè..
Iemand al ervaring met het installeren van xposed toevallig? Heb namelijk gelezen dat de standaard installatie niet werkt met touchwiz, maar zie ook een versie van wanam. Is dit echter een volledige versie? Gaat me met name om de xprivacy module welke ik dan wil gebruiken.
Voor xposed is het belangrijk dat je de wanam aangepast versie voor 64 bit gebruikt. Deze kun je flashen en daarna de installer app installeren voor het beheer van je modules.
Het leek bij mij in eerste instantie niet echt te werken. In de meeste roms zit het nu ingebakken en bij de tyrannus.... rom werkt het bij mij nu prima.
Werkt prima voor deodexed v2.3. Voor anderen hierbij een linkje http://forum.xda-develope...samsung-lollipop-t3180960 als je het ook wilrajackar schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:02:
[...]
Voor xposed is het belangrijk dat je de wanam aangepast versie voor 64 bit gebruikt. Deze kun je flashen en daarna de installer app installeren voor het beheer van je modules.
Het leek bij mij in eerste instantie niet echt te werken. In de meeste roms zit het nu ingebakken en bij de tyrannus.... rom werkt het bij mij nu prima.
De versie van wanam werkt hier vlekkeloos met o.a. ActivityForceNewTask, Amplify, AppOpsXposed.Ronald_O schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:31:
[...]
Wederom juist.. Je zit toch niet mee te kijken hè..
confirmed S6 compatible modules: https://onedrive.live.com...&authkey=!ADNJiN6hivMVJEo
Ik heb de YouTube background playback geprobeerd maar het is me nog niet gelukt. Weet jij of iemand anders of er een bepaalde handeling voor nodig is en doe ik misschien soms wat verkeerd.DogEatsDog schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 22:57:
[...]
De versie van wanam werkt hier vlekkeloos met o.a. ActivityForceNewTask, Amplify, AppOpsXposed.
confirmed S6 compatible modules: https://onedrive.live.com...&authkey=!ADNJiN6hivMVJEo
Die module heb ik altijd al buggy gevonden, ook op m'n OPO. Op m'n S6 niet getest, gebruik nagenoeg nooit YouTube.Garret1410 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 15:36:
[...]
Ik heb de YouTube background playback geprobeerd maar het is me nog niet gelukt. Weet jij of iemand anders of er een bepaalde handeling voor nodig is en doe ik misschien soms wat verkeerd.
Weet iemand toevallig of de 2.4 van deodexed er al aan komt? Ik draai nu nog de odex van 28 juni, wil graag overstappen op de deodexed maar als er binnenkort een nieuwe versie van komt, dan wacht ik nog even.
Ik vermoed van niet. Er is volgens mij nog geen nieuwe Samsung firmware uitgekomen en Edgarf lijkt niet heel actief meer (ik las op XDA dat hij meer dan 1 maand geen post meer heeft gedaan). Ik hoop overigens wel dat de rom in de toekomst geüpdatet blijft.
Nou geweldig nieuws voor de batterij. Zit nu op 1 dag en 14 uur met nog 37% over en zo'n 2 uur schermtijd. Sync, data/wifi staat altijd aan.
Ik gebruik k-9 en aCalender i.p.v. de google spullen en swiftkey als toetsenbord. Verder met greenify alles in slaapstand wat ik extra geïnstalleerd heb en wat niet actief hoeft te blijven. Zou zeggen doe er je voordeel mee
Heb dan de deodexed rom 2.3 geïnstalleerd met de default kernel tweaks en de volgende addons:
★ Samsung Extreme Power Saving & Emergency Mode
★ Samsung Finger Print Scanner support
★ Samsung Multi Window full-support
★ Samsung File Manager app
★ Samsung Wallpaper Picker
(This fixes the FC's in Settings -> Wallpaper etc.)
★ Samsung SMemo
★ Chrome Cast Native support
★ Samsung AccuWeather Widget (including the Weather daemon)
★ Samsung Clock Widgets
★ Samsung Air Wake Up (the gesture to turn on your screen, to see the time and if you have any notifications)
★ Samsung Live Wallpaper Picker
★ 9 Extra Camera Modes (from the Galaxy App Store), The apk's get copied to your internal memory, so that you can install them manually!
(including the new YouTube Live Broadcast camera mode!)
★ NFC Smart Card Services
★ Video Telephony
Customization add-ons:
★ Alliance Custom Framework v.3.1
by: @Goldie & @txr33
★ Modded Samsung Camera (to allow you to use the camera when on low battery)
★ Enable/Disable system-wide Ad-blocking
★ Option to choose between the Android L Messenger app & Samsung Messages app
Framework options:
★ Disable Keyboard selector notification
Ik gebruik k-9 en aCalender i.p.v. de google spullen en swiftkey als toetsenbord. Verder met greenify alles in slaapstand wat ik extra geïnstalleerd heb en wat niet actief hoeft te blijven. Zou zeggen doe er je voordeel mee
Heb dan de deodexed rom 2.3 geïnstalleerd met de default kernel tweaks en de volgende addons:
★ Samsung Extreme Power Saving & Emergency Mode
★ Samsung Finger Print Scanner support
★ Samsung Multi Window full-support
★ Samsung File Manager app
★ Samsung Wallpaper Picker
(This fixes the FC's in Settings -> Wallpaper etc.)
★ Samsung SMemo
★ Chrome Cast Native support
★ Samsung AccuWeather Widget (including the Weather daemon)
★ Samsung Clock Widgets
★ Samsung Air Wake Up (the gesture to turn on your screen, to see the time and if you have any notifications)
★ Samsung Live Wallpaper Picker
★ 9 Extra Camera Modes (from the Galaxy App Store), The apk's get copied to your internal memory, so that you can install them manually!
(including the new YouTube Live Broadcast camera mode!)
★ NFC Smart Card Services
★ Video Telephony
Customization add-ons:
★ Alliance Custom Framework v.3.1
by: @Goldie & @txr33
★ Modded Samsung Camera (to allow you to use the camera when on low battery)
★ Enable/Disable system-wide Ad-blocking
★ Option to choose between the Android L Messenger app & Samsung Messages app
Framework options:
★ Disable Keyboard selector notification
Verwijderd
Oke, ik zoek mensen die me overtuigen mijn S6 te rooten en er een custom ROM op te zetten.
Want voor zover ik weet zal de KNOX getript worden en zal m'n garantie vervallen?
Maar een goed gevoel wat software betreft is voor mij minstens zo belangrijk...
En op dit moment is dat gewoon niet het geval, het moet gewoon veel beter kunnen.
Ik moet zeggen, met de laatste update is het RAM management beter geworden, ik switch ook niet heel vaak tussen apps, dus daar kan ik mee leven, evenals de battery life (maar iedere minuut SOT is mooi meegenomen).
Maar wat performance betreft... mijn god.
Stock apps als de Telefoon app lagged gewoon ontzettend na een reboot bijv.
Dialpad omhoog halen hapert, tabbladen haperen, en laat me niet beginnen over de Google Apps.
Play Store is gewoon echt lachwekkend, waar het op mijn Nexus5 en op de HTC M8 van mijn vriendin gewoon werkt zoals het hoort.
Hoe ervaren jullie een custom ROM, en welke, ten opzichte van de laatste stock firmware?
Is het echt een verschil tussen dag en nacht, met een custom ROM?
Want voor zover ik weet zal de KNOX getript worden en zal m'n garantie vervallen?
En op dit moment is dat gewoon niet het geval, het moet gewoon veel beter kunnen.
Ik moet zeggen, met de laatste update is het RAM management beter geworden, ik switch ook niet heel vaak tussen apps, dus daar kan ik mee leven, evenals de battery life (maar iedere minuut SOT is mooi meegenomen).
Dialpad omhoog halen hapert, tabbladen haperen, en laat me niet beginnen over de Google Apps.
Play Store is gewoon echt lachwekkend, waar het op mijn Nexus5 en op de HTC M8 van mijn vriendin gewoon werkt zoals het hoort.
Hoe ervaren jullie een custom ROM, en welke, ten opzichte van de laatste stock firmware?
Ik geloof dat je jezelf al aardig overtuigt hebtVerwijderd schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:25:
Oke, ik zoek mensen die me overtuigen mijn S6 te rooten en er een custom ROM op te zetten.
Heb zelf wel geteld 2 dagen gedaan met de stockrom dus kan het niet zo goed vergelijken. Wat ik wil meteen merkte was dat het veel soepeler loopt allemaal en dat de batterij minder leeg gevreten wordt door allerlei onzin apps. Zie voorgaande bericht wat ik heb.
Verwijderd
Hehe, ik heb al m'n voorgaande telefoons geroot, alleen was ditmaal mezelf aan het overtuigen om het niet te doen, toen ik de S6 kocht.Ronald_O schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:34:
[...]
Ik geloof dat je jezelf al aardig overtuigt hebt
Heb zelf wel geteld 2 dagen gedaan met de stockrom dus kan het niet zo goed vergelijken. Wat ik wil meteen merkte was dat het veel soepeler loopt allemaal en dat de batterij minder leeg gevreten wordt door allerlei onzin apps. Zie voorgaande bericht wat ik heb.
Ik heb alleen minder vertrouwen in Samsung t.o.v. HTC bijv, wat betreft kwaliteit en afwerking.
Mijn S6 is al een keer opgestuurd omdat de Quickcharge niet werkte (ietswat losse homeknop hebben ze niks aan gedaan, maar ik kan daar mee leven), waarbij de M8 van mijn vriendin, na een hoop deuken en krassen, gewoon nog perfect werkt.
Dus ik ben bang dat er ergens nog wel eens iets stuk gaat.
Maar goed, als een custom ROM nou echt zóveel beter is wat betreft stock, dan ben ik bereid de trekker over te halen.
En dat is een beetje de bevestiging die ik hier zoek.
DIe lag had ik ook en die is compleet weg met tyrannus custom rom.
Zal voor veel andere roms niet anders zijn. Daarbij is root natuurlijk lekker om bijvoorbeeld een adblocker te kunnen gebruiken.
Batterij tijd lijkt niet heel anders te zijn al kun je wel harder ingrijpen op apps met bijvoorbeeld greenify als je root hebt.
Zal voor veel andere roms niet anders zijn. Daarbij is root natuurlijk lekker om bijvoorbeeld een adblocker te kunnen gebruiken.
Batterij tijd lijkt niet heel anders te zijn al kun je wel harder ingrijpen op apps met bijvoorbeeld greenify als je root hebt.
Oei, dat is niet zo mooi. Edgarf deed net zo goed werk!Aghanim schreef op zondag 27 september 2015 @ 17:01:
Ik vermoed van niet. Er is volgens mij nog geen nieuwe Samsung firmware uitgekomen en Edgarf lijkt niet heel actief meer (ik las op XDA dat hij meer dan 1 maand geen post meer heeft gedaan). Ik hoop overigens wel dat de rom in de toekomst geüpdatet blijft.
Nu hopen dat iemand anders het misschien oppakt..
Wacht nu al wanneer Samsung met de Android 6.0 update komt..
Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
Hij heeft gister nog gereageerd op xda.... No worries dus...
o, I'm (& the ROM) is not dead...
I only took an break from Android developing, did go on vacation to Greece 2 weeks ago, and was sick for an week after my vacation...
Now I'm waiting on an new G925F un-branded OIx firmware, before I start working on v.2.4.
(QOI7 is an branded and older firmware, and COI1 is only for the G920F right now)
o, I'm (& the ROM) is not dead...
I only took an break from Android developing, did go on vacation to Greece 2 weeks ago, and was sick for an week after my vacation...
Now I'm waiting on an new G925F un-branded OIx firmware, before I start working on v.2.4.
(QOI7 is an branded and older firmware, and COI1 is only for the G920F right now)
Is de laatste versie al te rooten 5.1.1 Galaxy Edge? Of kan ik meteen een custom rom flashen? Zag namelijk vrij weinig over de Edge dus vroeg me af of jullie wat weten
[ Voor 28% gewijzigd door Pukson op 30-09-2015 20:26 ]
Add me op Stadia: Gloogle
http://forum.xda-develope...-stockmod-kernel-t3100395Pukson schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:17:
Is de laatste versie al te rooten 5.1.1 Galaxy Edge? Of kan ik meteen een custom rom flashen? Zag namelijk vrij weinig over de Edge dus vroeg me af of jullie wat weten
Top, heb jij toevallig ook een custom rom op je s6 edge? Zoja welke en bevalt die?
Add me op Stadia: Gloogle
Paar berichten terug kun je lezen wat ik hebPukson schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:00:
Top, heb jij toevallig ook een custom rom op je s6 edge? Zoja welke en bevalt die?
Verwijderd
Nou, ik heb zojuist de trekker over gehaald en een custom ROM geflashed.
Ik was bang dat het verlies van de garantie (KNOX counter staat op 1 nu) het niet waard zou zijn.
Maar mijn god, wat een wereld van verschil.
Het voelt gewoon als een andere telefoon, het voelt als een S6 zoals hij hoort te zijn.
Niet als een S6 die vertraagd wordt door de onkunde van Samsung.
Heb de rom van Edgarf geflashed, en daarna wel met de Aroma package wat terug gezet.
De SPlanner vind ik namelijk erg fijn, en de TouchWiz launcher is best oke, maar de Theme store ontbrak nog.
Als je dan ook ziet wat voor opties je hebt om terug te zetten, schrik je gewoon echt wat Samsung er allemaal op zet, onnodige rommel.
De ROM zelf is 500MB, de Arome package met meuk, is gewoon 600MB (meer dan het OS zelf!!!)
Maar weg zijn de rare framedrops in apps als Phone, en de Play Store is echt 200% beter wat dat betreft.
Ik was bang dat het verlies van de garantie (KNOX counter staat op 1 nu) het niet waard zou zijn.
Het voelt gewoon als een andere telefoon, het voelt als een S6 zoals hij hoort te zijn.
Heb de rom van Edgarf geflashed, en daarna wel met de Aroma package wat terug gezet.
De SPlanner vind ik namelijk erg fijn, en de TouchWiz launcher is best oke, maar de Theme store ontbrak nog.
Als je dan ook ziet wat voor opties je hebt om terug te zetten, schrik je gewoon echt wat Samsung er allemaal op zet, onnodige rommel.
De ROM zelf is 500MB, de Arome package met meuk, is gewoon 600MB (meer dan het OS zelf!!!)
Maar weg zijn de rare framedrops in apps als Phone, en de Play Store is echt 200% beter wat dat betreft.
Verwijderd
Enige wat ik me nu af vraag voor updates in het vervolg;
Wat zijn dingen waar ik rekening mee moet houden, wat firmwares etc betreft?
Bij de M7 die ik had moest ik namelijk apart een framework/firmware flashen, de onderliggende software.
Bij mijn Nexus 5 moest dit ook.
Bootloaders, etc.
Dit is me namelijk niet helemaal duidelijk.
Wat als Android M straks uit komt voor de S6, is dan een nieuwe custom ROM flashen voldoende?
Of zijn er extra files die geflashed moeten worden om het apparaat helemaal up-to-date te maken?
Wat zijn dingen waar ik rekening mee moet houden, wat firmwares etc betreft?
Bij de M7 die ik had moest ik namelijk apart een framework/firmware flashen, de onderliggende software.
Bij mijn Nexus 5 moest dit ook.
Bootloaders, etc.
Dit is me namelijk niet helemaal duidelijk.
Wat als Android M straks uit komt voor de S6, is dan een nieuwe custom ROM flashen voldoende?
Of zijn er extra files die geflashed moeten worden om het apparaat helemaal up-to-date te maken?
Het laatste inderdaad. Indien er een custom rom uitkomt obv Android M, dan kun je die gewoon flashen. Vaak is dan raadzaam om ook de bootloader en modem te flashen naar de nieuwste versie. maar is vaak niet noodzakelijk. Is een beetje afhankelijk van de Android versie/build. Maar dat wordt tzt zeker aangegeven door de Dev van de custom rom.
Ondertussen veel plezier gewenst met de nieuwe phone
Ondertussen veel plezier gewenst met de nieuwe phone
UniKernel is een kernel, die installeer je middels een recovery, zoals TWRP of met Odin.Amboe schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:32:
Welke root methode is het beste? TWRP of Unikernel? Of maakt dat eigenlijk niet uit?
[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 02-10-2015 14:35 ]
Heeft iemand hier last van dat de app Netflix geen flim meer laadt? De app openen werkt wel maar zodra je een film wil kijken blijft het hangen op 'laden'.
Draai versie 2,3 van Edgarf.
Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
Geen problemen hier, deodexed edgarf 2.3 en unikernel v8...Tammesp schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:36:
Heeft iemand hier last van dat de app Netflix geen flim meer laadt? De app openen werkt wel maar zodra je een film wil kijken blijft het hangen op 'laden'.
edit1 Heb het gefixed met Kies3... maar is er een mogelijkheid om 5.1.1 te rooten?
edit2,,, gelukt...! misschien wel handig om de OP aan te passen...
[ Voor 94% gewijzigd door dbzfan op 02-10-2015 18:45 ]
Misschien is het een idee om te vertellen wat je niet moet doen wat in de video uitgelegd wordt en hoe jij het uiteindelijk heb gefixed.dbzfan schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 17:23:
Heb mijn gloednieuwe s6 gebricked door door het filmpje uit de openingspost te proberen.. niet echt handig dus...
edit1 Heb het gefixed met Kies3... maar is er een mogelijkheid om 5.1.1 te rooten?
edit2,,, gelukt...! misschien wel handig om de OP aan te passen...
AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT
In de OP wordt een how-to filmpje gepost over het rooten... maar misschien is het handig om erbij te vertellen dat je het filmpje NIET moet volgen als je op android 5.1.1 zit...Aslanboy1905 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 19:38:
[...]
Misschien is het een idee om te vertellen wat je niet moet doen wat in de video uitgelegd wordt en hoe jij het uiteindelijk heb gefixed.
Ik heb toch maar mijn S6 geroot met Unikernel. Adaway erop geknald en wat een verademing! Geen irritante reclames meer
Of toch in het vervolg een stukje beter lezen. Het forum staat er vol mee, dan bedoel ik als je overgaat van 5.0 naar 5,11. Staat zoveel over geschreven dat je het bijna niet over het hoofd kunt zie.dbzfan schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 20:00:
[...]
In de OP wordt een how-to filmpje gepost over het rooten... maar misschien is het handig om erbij te vertellen dat je het filmpje NIET moet volgen als je op android 5.1.1 zit...
En evt lekker een hoop zooi weggegooid, geeft al een heel verschil.Amboe schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 15:20:
Ik heb toch maar mijn S6 geroot met Unikernel. Adaway erop geknald en wat een verademing! Geen irritante reclames meer
Ik heb de edge plus, hier ontbreekt het ook nog aan een goede rom. Dus ook alleen geroot adblocker en een hoop troep geruimd, loopt als een zonnetje.
Jouw post heeft mij ook eindelijk overgehaald om m'n s6 te rooten. Was te lui, omdat het toch altijd wat gepriegel is, maar idd wow! Was vergeten hoe het is om een snappy telefoon te hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:38:
Nou, ik heb zojuist de trekker over gehaald en een custom ROM geflashed.
Wat me ook verbaast is dat het browsen ook opeens een stuk sneller is.. Samsung en software
Wel vind ik de animaties veel te snel in de rom van edgarf, maar goed, beter dan lag.
Exact! Had me 1,5 uur gescheeld vanmorgen.dbzfan schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 20:00:
[...]
In de OP wordt een how-to filmpje gepost over het rooten... maar misschien is het handig om erbij te vertellen dat je het filmpje NIET moet volgen als je op android 5.1.1 zit...
Rooten met unikernel ipv chainfire zoals in het filmpje staat. Mocht het toch fout gaan kan je met Odin de originele rom er op flashen en opnieuw proberen. Originele roms zijn te verkrijgen via sammobile.Aslanboy1905 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 19:38:
[...]
Misschien is het een idee om te vertellen wat je niet moet doen wat in de video uitgelegd wordt en hoe jij het uiteindelijk heb gefixed.
Je gaat ervan uit dat als er in de op een how-to gepost wordt dat deze klopt... en je niet het topic hoeft door te spitten om te kijken of het misschien wel niet geschikt is voor elke versie.. Kleine moeite om dit er even bij te zetten... ik zie dat een paar posts hierboven iemand is geweest die precies het zelfde als ik had..pappaleone schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 18:35:
[...]
Of toch in het vervolg een stukje beter lezen. Het forum staat er vol mee, dan bedoel ik als je overgaat van 5.0 naar 5,11. Staat zoveel over geschreven dat je het bijna niet over het hoofd kunt zie.
Ben al tijden niet in dit forum geweest, dus heb het even (voor je) aangepast en aangevuld (iedereen bedankt voor alle stappenplannen die zijn gemaaktdbzfan schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 06:53:
[...]
Je gaat ervan uit dat als er in de op een how-to gepost wordt dat deze klopt... en je niet het topic hoeft door te spitten om te kijken of het misschien wel niet geschikt is voor elke versie.. Kleine moeite om dit er even bij te zetten... ik zie dat een paar posts hierboven iemand is geweest die precies het zelfde als ik had..
Edit: Als iemand aanvullingen of opmerkingen voor de OP heeft, mag je deze via een PM naar me sturen
[ Voor 5% gewijzigd door KaleBatzZ op 04-10-2015 19:52 ]
Ik lust geen rotte appels...
Top! bedankt!KaleBatzZ schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 19:47:
[...]
Ben al tijden niet in dit forum geweest, dus heb het even (voor je) aangepast en aangevuld (iedereen bedankt voor alle stappenplannen die zijn gemaakt). Ben het met je eens dat dit bij het filmpje gezet had kunnen worden. Gelukkig is het allemaal opgelost en is er geen blijvende schade aan je toestel. Wellicht in de toekomst toch voortaan even het forum doorlezen om zeker te weten of alles nog up to date is.
Edit: Als iemand aanvullingen of opmerkingen voor de OP heeft, mag je deze via een PM naar me sturen
Heb geprobeerd om TWRP op mijn s6 edge G925F te installeren zonder succes.
Ik heb de stappen doorloopt zoals in de startpost en hij installeert alles zoals in het filmpje. Als ik dan echter opstart door vol omhoog/start/power dan kom ik in het gewone android recovery menu terecht. Heb al verschillende twrp's geprobeerd, maar zonder succes.
Zowel odin 3.10.6 als 3.10.7 geven hetzelfde resultaat.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik heb de stappen doorloopt zoals in de startpost en hij installeert alles zoals in het filmpje. Als ik dan echter opstart door vol omhoog/start/power dan kom ik in het gewone android recovery menu terecht. Heb al verschillende twrp's geprobeerd, maar zonder succes.
Foutje
[ Voor 90% gewijzigd door Garret1410 op 05-10-2015 11:17 ]
Ik heb zelf een gewone s6. Dus het kan zijn dat de s6 edge een andere twrp nodig heeft. Hier een draadje op xda voor de edge en twrp: http://forum.xda-develope...925f-android-5-1-t3144866. Hoor graag of het daarmee wel lukt dan zet ik dat ook in de OP.thomascorstiaan schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:20:
Gaat de recovery flashen via odin wel goed ?thomascorstiaan schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:20:
Find my phone uitgeschakeld? Met een maat van mij onlangs ook lang zitten pielen en doen, die instelling uitgeschakeld en toen ging het wel goed, met die instelling aan kreeg hij inderdaad elke keer de gewone stock recovery terug. Al was dat met de gewone S6, niet de Edge, maar denk niet dat zoiets veel verschil zal uitmaken.thomascorstiaan schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:20:
In de TS staat niet aangegeven dat voor het flashen van custom recovery het nodig kan zijn dat Find my Phone uitgeschakeld moet zijn. Wellicht dat er bij vermelden?KaleBatzZ schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:16:
Hoor graag of het daarmee wel lukt dan zet ik dat ook in de OP.
[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 05-10-2015 11:24 ]
Zou het inderdaad heel goed kunnen zijn. Naar mijn weten hebben de gewone s6 en edge geen verschillende twrp versies.S6 en edge hebben wel verschillende versies. Ter aanvulling van jou bericht, find my phone kan je hier uitschakelen: instellingen -> Schervergrendeling en beveiliging -> zoek mijn mobiel.CptChaos schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:19:
[...]
Find my phone uitgeschakeld? Met een maat van mij onlangs ook lang zitten pielen en doen, die instelling uitgeschakeld en toen ging het wel goed, met die instelling aan kreeg hij inderdaad elke keer de gewone stock recovery terug. Al was dat met de gewone S6, niet de Edge, maar denk niet dat zoiets veel verschil zal uitmaken.
Edit: @CptChaos zal het aanpassen
[ Voor 5% gewijzigd door KaleBatzZ op 05-10-2015 13:06 ]
Ja het flashen via Odin gaat goed,Garret1410 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:16:
[...]
Gaat de recovery flashen via odin wel goed ?
Ga het nu proberen met Find My Phone uitgeschakeld.
Iedereen alvast bedankt voor het meehelpen

Ben benieuwd of dat de oplossing was, hahaha!thomascorstiaan schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:33:
[...]
Ja het flashen via Odin gaat goed,
Ga het nu proberen met Find My Phone uitgeschakeld.
Iedereen alvast bedankt voor het meehelpen
Ook met find my Phone uit werkt het niet. Moet ik alle stappen in de link doorlopen of is enkel het flashen via odin voldoende?KaleBatzZ schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:16:
[...]
Ik heb zelf een gewone s6. Dus het kan zijn dat de s6 edge een andere twrp nodig heeft. Hier een draadje op xda voor de edge en twrp: http://forum.xda-develope...925f-android-5-1-t3144866. Hoor graag of het daarmee wel lukt dan zet ik dat ook in de OP.
Welke stappen doe je precies en welke Android staat er op je telefoon?thomascorstiaan schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:53:
[...]
Ook met find my Phone uit werkt het niet. Moet ik alle stappen in de link doorlopen of is enkel het flashen via odin voldoende?
Ziet Odin de telefoon wel als je hem aansluit? Krijg je dus een COM:<id> te zien?
Zo nee, installeer dan even Kies 3 op je PC en installeer dan de stuurprogramma's even.
Find my phone in ieder geval wel even uit laten voorlopig, anders kan je TWRP niet flashen.
[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 05-10-2015 11:59 ]
Ik start odin op en selecteer in ap het juiste .tar bestand. Dan start ik mijn tel op in download mode.CptChaos schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:55:
[...]
Welke stappen doe je precies en welke Android staat er op je telefoon?
Find my phone in ieder geval wel even uit laten voorlopig, anders kan je TWRP niet flashen.
Zodra odin aangeeft dat hij mijn tel gevonden heeft dan druk ik op start en doet odin zijn ding. Op het einde geeft hij aan pass en dan start de tel opnieuw op.
Ik schakel hem uit en dan start ik hem op met vol omhoog/home/power op, maar dan krijg ik eerst een blauw/groen scherm met android logo daarna valt het logo om met geel driehoekje met uitroepteken en dan gaat hij naar standaard android recovery.
Drivers heb ik geïnstalleerd
Ah, probeer eens met de reboot optie in Odin uitgeschakeld? (Staat volgens mij ook in wat guides) En na het flashen dan zelf even laten herstarten, maar wel direct naar recovery (vol. up, home en power).
[ Voor 57% gewijzigd door CH4OS op 05-10-2015 12:04 ]
Yes that dit it, ben nu in twrp gekomen, alleen nu ik mijn tel opstart zit hij in een bootloop, krijg continu het Samsung Galaxy S6 Edge te zienCptChaos schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:03:
Ah, probeer eens met de reboot optie in Odin uitgeschakeld? (Staat volgens mij ook in wat guides) En na het flashen dan zelf even laten herstarten, maar wel direct naar recovery (vol. up, home en power).
Probeer eens cache en Dalvik cache te wipen (en dus een factory reset). Anders even (eventueel met adb push) je gewenste ROM pushen (op je telefoon zetten) naar je telefoon en vervolgens via TWRP installeren (wel eerst wipen dan weer). Welke build van TWRP heb je trouwens geinstalleerd? Niet zozeer het versie nummer, maar meer of je de TWRP voor S6 Edge (G925F zo uit mijn hoofd?) hebt geinstalleerd.thomascorstiaan schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:07:
Yes that dit it, ben nu in twrp gekomen, alleen nu ik mijn tel opstart zit hij in een bootloop, krijg continu het Samsung Galaxy S6 Edge te zien
Hou er wel rekening mee, dat het opnieuw opbouwen van cache en Dalvik cache bij S6 toestellen lang kan duren (bekend probleem).
[ Voor 113% gewijzigd door CH4OS op 05-10-2015 13:14 ]
Twrp voor de gewone S6 en de edge versie zijn niet hetzelfdeKaleBatzZ schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:24:
[...]
Zou het inderdaad heel goed kunnen zijn. Naar mijn weten hebben de gewone s6 en edge geen verschillende twrp versies. Ter aanvulling van jou bericht, find my phone kan je hier uitschakelen: instellingen -> Schervergrendeling en beveiliging -> zoek mijn mobiel.
Edit: @CptChaos zal het aanpassen
Weer wat geleerdpappaleone schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:43:
[...]
Twrp voor de gewone S6 en de edge versie zijn niet hetzelfde
Ik heb cache en dalvik cache gewipped maar zelfde effect. Ga nu even de rom van Edgarf erop knallen in de hoop dat hij weer werkt. Anders maar even stock rom erop en dan opnieuw proberen.
Uiteindelijk is het niet gelukt. Verschillende roms erop gezet maar bleef continue in een bootloop. Nu via Odin maar weer de stock firmware erop gezet. Ga het binnen kort nog maar eens proberen.
Toch iedereen bedankt voor het meedenken
Toch iedereen bedankt voor het meedenken
Verwijderd
Dat is weer terug te zetten naar origineel, heb ik ook gedaan.gebruikershaes schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 21:07:
[...]
Jouw post heeft mij ook eindelijk overgehaald om m'n s6 te rooten. Was te lui, omdat het toch altijd wat gepriegel is, maar idd wow! Was vergeten hoe het is om een snappy telefoon te hebben.
Wat me ook verbaast is dat het browsen ook opeens een stuk sneller is.. Samsung en software![]()
Wel vind ik de animaties veel te snel in de rom van edgarf, maar goed, beter dan lag.
Ff de developer options aan zetten (bij Software info op Build Number drukken, 10x achter elkaar ofzo).
Dan in de developer options alle animatie schalen naar 1.0X zetten.