Ik ga dit ook binnenkort doen. Vooral voor adblocker. Dat mis ik zo erg. Was geweldig om te hebben en maakte alles een stuk aangenamer, vooral browsen op het net.pappaleone schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 18:39:
[...]
En evt lekker een hoop zooi weggegooid, geeft al een heel verschil.
Ik heb de edge plus, hier ontbreekt het ook nog aan een goede rom. Dus ook alleen geroot adblocker en een hoop troep geruimd, loopt als een zonnetje.
By the way ik heb AdAway op mijn telefoon werkt prima geen rotzooi meer.Phntm schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:50:
[...]
Ik ga dit ook binnenkort doen. Vooral voor adblocker. Dat mis ik zo erg. Was geweldig om te hebben en maakte alles een stuk aangenamer, vooral browsen op het net.
Dat is ook wat ik hiervoor had op mijn One Plus One! AdAway heeft echt geen concurrent. Deze werkt zo velen malen meer efficiënt dan Adblocker op je telefoon. Adblocker moet actief verbinding scannen op advertenties die laden, adaway download gewoon files waardoor het bepaalde addressen filterd en blokkeert. Root is daarom nodig, adblocker kan dat niet. AdAway blijft een prachtig iets.pappaleone schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 00:03:
[...]
By the way ik heb AdAway op mijn telefoon werkt prima geen rotzooi meer.
Ik ben overtuigd en ga mijn S6 ook flashen. De Edgarf rom klinkt erg interessant.
Maar ik kan op XDA geen download link van de rom vinden. Iemand een link?
Ik kijk scheel volgens mij..
edit: gevonden!
Maar ik kan op XDA geen download link van de rom vinden. Iemand een link?
Ik kijk scheel volgens mij..
edit: gevonden!
[ Voor 4% gewijzigd door Scrisissszzz op 07-10-2015 10:19 ]
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Heb wel al een vraag over het flashen..
In de handleiding op het XDA forum staat bij dat ik cf-root moet doen, maar in de OP staat dit niet?
Hoeft dit niet als je TWRP erop zet?
In de handleiding op het XDA forum staat bij dat ik cf-root moet doen, maar in de OP staat dit niet?
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Ligt er een beetje aan welke android je nu hebt. Er is geen cf-root voor android 5.1.1 dus dan zul je TWRP of unikernel via odin moeten flashen.Scrisissszzz schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:35:
Heb wel al een vraag over het flashen..
Ok, Ik heb 5.1.1 draaien en net geprobeerd om TWRP erop te zetten.
Leek goed te gaan maar als ik het toestel uit zet en TWRP probeer te starten werkt dat niet.
Hij komt dan in het normale android recovery scherm terecht. Terwijl odin wel pass zegt?
Het is een normale S6 trouwens, en via de OP TWRP gedownload
Leek goed te gaan maar als ik het toestel uit zet en TWRP probeer te starten werkt dat niet.
Hij komt dan in het normale android recovery scherm terecht. Terwijl odin wel pass zegt?
Het is een normale S6 trouwens, en via de OP TWRP gedownload
[ Voor 11% gewijzigd door Scrisissszzz op 07-10-2015 11:26 ]
Ging bij mij ook niet soepel met TWRP dus heb zelf unikernel gebruikt. Dat lukte in 1 keer. Aangezien je toch een compleet nieuwe rom erop wil zetten zou ik die eens proberen.
Ok, ga ik dat proberen.
Ik meende dat ik sowieso TWRP nodig had, en ook unikernel, maar dat heb ik fout begrepen dan.
Dus eerst unikernel flashen en via daar de rom erop?
Ik meende dat ik sowieso TWRP nodig had, en ook unikernel, maar dat heb ik fout begrepen dan.
In principe heb je twrp niet nodig als je alles via odin zou doen, ik raad het je echter wel aan. Het is gewoon erg makkelijk om te hebben als er geen pc in de buurt is b.v. om een volledige backup te maken/cache of dalvik cache te wissen, en natuurlijk zips installeren.Scrisissszzz schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:56:
Ok, ga ik dat proberen.
Met de kernel installeer je je rom overigens niet, dit doe je met odin of twrp.
Wat je doet is het volgende,
Download odin zodat je dit kan gebruiken om twrp te installeren.
Installeer hiermee twrp (twrp s6) (twrp s6 edge)let op dat je auto reboot uit hebt staan in odin. Als dit geflashed is schakel dan je toestel uit met door lang vol - en power in te houden, als hij uitschakeld dan meteen volume + home en power indrukken. Hierdoor start je twrp en voorkom je dat de originele recovery herschreven word. Nu zou je twrp kunnen gebruiken voor het flashen van unikernel, en de rom. Verder kan je nu ook de aroma installer als zip bestand installeren die je de mogelijkheid bied bepaalde toepassingen extra toe te voegen of te verwijderen/uitschakelen. Loop hiervoor wel de lijst na op xda want sommige onderdelen zijn vereist om andere te laten werken.
Nice, TWRP is gelukt.Gohan040 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:29:
[...]
In principe heb je twrp niet nodig als je alles via odin zou doen, ik raad het je echter wel aan. Het is gewoon erg makkelijk om te hebben als er geen pc in de buurt is b.v. om een volledige backup te maken/cache of dalvik cache te wissen, en natuurlijk zips installeren.
Met de kernel installeer je je rom overigens niet, dit doe je met odin of twrp.
Wat je doet is het volgende,
Download odin zodat je dit kan gebruiken om twrp te installeren.
Installeer hiermee twrp (twrp s6) (twrp s6 edge)let op dat je auto reboot uit hebt staan in odin. Als dit geflashed is schakel dan je toestel uit met door lang vol - en power in te houden, als hij uitschakeld dan meteen volume + home en power indrukken. Hierdoor start je twrp en voorkom je dat de originele recovery herschreven word. Nu zou je twrp kunnen gebruiken voor het flashen van unikernel, en de rom. Verder kan je nu ook de aroma installer als zip bestand installeren die je de mogelijkheid bied bepaalde toepassingen extra toe te voegen of te verwijderen/uitschakelen. Loop hiervoor wel de lijst na op xda want sommige onderdelen zijn vereist om andere te laten werken.
Dan zal ik unikernel en de rom eerst op mijn telefoon moeten kopieren voordat ik het kan selecteren lijkt me? Maakt de plek nog uit?
Enige probleem is dat mijn telefoon niet meer opstart...krijg steeds opnieuw het start scherm te zien...
uh.. help?
Goed bezig, ja je download alles (unikernel, de rom en eventueel de aroma installer ) op je toestel , dit gaat gewoon automatisch in de download map als je het via je toestel download. Deze kan je via twrp gewoon bereiken..
ja alleen heb ik dat ervoor niet gedaan.Gohan040 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:23:
Goed bezig, ja je download alles (unikernel, de rom en eventueel de aroma installer ) op je toestel , dit gaat gewoon automatisch in de download map als je het via je toestel download. Deze kan je via twrp gewoon bereiken..
Nu kan ik dus in twrp komen maar verder niks meer. Het toestel start niet meer als ik zeg reboot system,
Dan krijg ik het witte bootscherm gewoon keer na keer te zien. Kan dan wel weer opnieuw in twrp komen.
Probleem is dat ik nu dus niet kan flashen haha... Is het enige wat ik nu kan doen via odin ofzo eerst de originele rom er weer op zetten?
Je kan gewoon je opslag mounten via TWRP als je je device aansluit op de pc!Scrisissszzz schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:29:
[...]
ja alleen heb ik dat ervoor niet gedaan.
Nu kan ik dus in twrp komen maar verder niks meer. Het toestel start niet meer als ik zeg reboot system,
Dan krijg ik het witte bootscherm gewoon keer na keer te zien. Kan dan wel weer opnieuw in twrp komen.
Probleem is dat ik nu dus niet kan flashen haha... Is het enige wat ik nu kan doen via odin ofzo eerst de originele rom er weer op zetten?
En anders werkt USB-to-go ook binnen TWRP
Alleen wordt hij dan als other device herkend. Heb wel de samsung usb drivers geinstalleerd maar dat is niet genoeg dan...?skunkopaat schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:31:
[...]
Je kan gewoon je opslag mounten via TWRP als je je device aansluit op de pc!
En anders werkt USB-to-go ook binnen TWRP
Doe eens een factory reset in twrp, en doe dan ook cache en dalvik cache wissen. Dan zal die wel opstarten waarschijnlijk, dit kan wel even duren overigens. Ook kan je doen wat skunkopaat zegt, bestanden op usb stick zetten, otg kabeltje aansluiten en mounten in twrp en dan vanuit daar alles installeren.Scrisissszzz schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:29:
[...]
ja alleen heb ik dat ervoor niet gedaan.
Kabeltje heb ik niet...Gohan040 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:44:
[...]
Doe eens een factory reset in twrp, en doe dan ook cache en dalvik cache wissen. Dan zal die wel opstarten waarschijnlijk, dit kan wel even duren overigens. Ook kan je doen wat skunkopaat zegt, bestanden op usb stick zetten, otg kabeltje aansluiten en mounten in twrp en dan vanuit daar alles installeren.
factory reset doet hetzelfde.. De originele rom is bijna binnen, als die er is dan zet ik die er wel weer even op...
Volgende keer doe ik eerst rooten, dat had ik niet gedaan nog, is dat niet de fout geweest?
[ Voor 7% gewijzigd door Scrisissszzz op 07-10-2015 13:58 ]
Werkt de vingerprint scanner nog met XtreStoLite Deo-Mod Edition 2.3?
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Jup, indien je de addon installeert uiteraard.papegaai01 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:00:
Werkt de vingerprint scanner nog met XtreStoLite Deo-Mod Edition 2.3?
Bedankt. Zal vanavond een poging wagen.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Nee want je krijgt al root door de rom te flashen van Edgarf. Zit je nu op een 5.1.1 rom? Anders moet je modem en bootloader flashen.Scrisissszzz schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:55:
[...]
Kabeltje heb ik niet...
factory reset doet hetzelfde.. De originele rom is bijna binnen, als die er is dan zet ik die er wel weer even op...
Volgende keer doe ik eerst rooten, dat had ik niet gedaan nog, is dat niet de fout geweest?
Ja heb nu de originele rom weer erop gezet omdat ik niet verder kon.Aghanim schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:50:
[...]
Nee want je krijgt al root door de rom te flashen van Edgarf. Zit je nu op een 5.1.1 rom? Anders moet je modem en bootloader flashen.
Ik kan weer TWRP erop zetten maar zal eerst even de edgarf rom en unikernel via het toestel downloaden zodat deze erop staan dan kan ik verder.
Ik kon net helemaal niks. USB kabel voor mounten had ik ook niet..

Nu heb ik gewoon de 5.1.1 NL van sammobile erop staan.
modem en bootloader? Dit kon ik in de OP niet terug vinden toch?
modem en bootloader? Dit kon ik in de OP niet terug vinden toch?
Het is gelukt.
Uiteindelijk na terugzetten van de originele meteen geroot met Unikernel. Daarna TWRP geflashed. Rom en dergelijke had ik nu wel op het toestel staan dus ging het meteen goed.
Met het Aroma package een paar dingen teruggezet zoals fingerprint support en wallpaper picker maar niet veel bijzonders verder.
Rom is idd erg snel met animaties. Maar wel lekker! Benieuwd wat het nu voor de batterij gaat doen.
Uiteindelijk na terugzetten van de originele meteen geroot met Unikernel. Daarna TWRP geflashed. Rom en dergelijke had ik nu wel op het toestel staan dus ging het meteen goed.
Met het Aroma package een paar dingen teruggezet zoals fingerprint support en wallpaper picker maar niet veel bijzonders verder.
Rom is idd erg snel met animaties. Maar wel lekker! Benieuwd wat het nu voor de batterij gaat doen.
Zit zelf nog te twijfelen om de custom rom erop te zetten. Gaat mij voornamelijk om een betere accutijd te krijgen.
kan ik via ODIN TWRP flashen en dan de rom? Zodat er gelijk root is?
kan ik via ODIN TWRP flashen en dan de rom? Zodat er gelijk root is?
[ Voor 23% gewijzigd door Erik1805 op 08-10-2015 16:15 ]
heb nu zojuist mijn device gebricked? Had de recovery van TWRP geflashed via ODIN, toestel was al geroot. Alleen nu wilt mijn telefoon niet meer aan... Iemand? betreft de s6 edge
Add me op Stadia: Gloogle
Niet meer aan als in geen beeld meer? Al je een bootloop hebt dan even in dit topic lezen. Komt iedere pagina wel een keer voor.
Als je toestel alleen "Galaxy S6 *" elke keer in het begin toont, reboot, en niks doet...Pukson schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 23:56:
heb nu zojuist mijn device gebricked? Had de recovery van TWRP geflashed via ODIN, toestel was al geroot. Alleen nu wilt mijn telefoon niet meer aan... Iemand? betreft de s6 edge
- Houd je volume down+power button(Forced shut down)
- na dat het is uitgegaan(als je aangesloten bent aan je PC via usb krijg je nu weer zo een accu ikoon), ga je vervolgens weer terug naar odin mode
- Flash de juiste TWRP(voorbeeld) versie, maar dit keer goed na kijken dat onder "Options" auto reboot uit moet staan en niet aan zoals je hier ziet
- [img=328,355]http://i.imgur.com/tk9BBI6.png[/img]
- Zodra je het hebt geflashed en er komt "PASS" te staan linksboven voor je toestel, houd dan de power knop lang in totdat het toestel uitgaat
- Ga je recovery in (Volume up+power+home)
- Als het goed is heb je android debugging aan gezet, nu in de juiste map waar je Android tools hebt geïnstalleerd en adb.exe hebt staan doe je shift + rechtsklik om daar een command prompt te openen
- [img=800,372]http://i.imgur.com/sLebUCJ.png[/img]
- controleer of je toestel wordt gezien met ADB devices(dit is een command, geen hoofdletters gebruiken), je krijgt dan een reeks cijfers te zien als het goed is. JE MOET WEL IN JE RECOVERY ZITTEN!! (TWRP bijvoorbeeld)
- [img=270,100]http://i.imgur.com/N1sfRWk.png[/img]
- nu omdat je natuurlijk vast zit in recovery en niet voorbij boot kan komen, betekent het dat je geen kernel of custom rom hebt en je boot.img je bij de ballen heeft, maar geen probleem! Download een custom kernel en doormiddel van ADB push (command) push je de files naar de root van je geheugen.
- [img=591,63]http://i.imgur.com/0ckP1LR.png[/img]
- Maak een backup met TWRP(voorbeeld) en vervolgens ga je naar install, kies je de custom kernel EN SuperSU en flash je die op de volgorde zoals ik het hier vermeld.
- Na het flashen even je cache/dalvik wipen en dan rebooten en voila, na het optimizen zal hij het moeten doen
en nu is het de beurt van mijn eigen vraag:
Ik zie in smart manager dat ik een "threat found" heb. Dit gebeurt na het rooten dus ik ga er vanuit dat deze melding flut is. Ik heb nog niet gedurfd om opnieuw te starten via smart manager zoals die het wilt, ik wilde eerst even navragen of het enig effect had op mijn toestel met root of eigenlijk gewoon niks was en ondanks het restarten geen enkel effect zal hebben en dus tijdverspilling is. Ik hoor het graag
[ Voor 0% gewijzigd door Phntm op 09-10-2015 11:29 . Reden: geweldige typ fouten ]
Super hij werkt weer
. Heb de rom arrow 2.0 geflashed op me edge alleen werkt mijn edge screen niet meer. Tenminste alleen de informatie stroom
Ben nu 24 uur op de edgarf rom aan het draaien. heb 1u 16 screen in time en nog 41% accu over.
Lijkt dus een stuk zuiniger te zijn in standby tijd
Zou nog veel langer mee moeten gaan... Heb je google now draaien? of andere achtergrond apps?Scrisissszzz schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:18:
Ben nu 24 uur op de edgarf rom aan het draaien. heb 1u 16 screen in time en nog 41% accu over.
4u screen on time met 2.5 dag standby moet makkelijk haalbaar zijn!
Net even zitten neuzen wat nog draaien, toen zag ik dat de facebook app 11% had verbruikt terwijl deze misschien 1 min open is geweest. Daarvan even alle meldingen e.d. uitgezet.dbzfan schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:46:
[...]
Zou nog veel langer mee moeten gaan... Heb je google now draaien? of andere achtergrond apps?
Google play services gebruikt altijd wel iets maar die heb je wel nodig toch... Verder niets meer draaien, heb wel al mijn spotify muziek laten syncen, dus misschien daardoor vertekend beeld nu.
Dit haal ik bij lange na niet. 2.5 dag kan wel maar met 4 uur sot ben ik al leeg.dbzfan schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:46:
[...]
Zou nog veel langer mee moeten gaan... Heb je google now draaien? of andere achtergrond apps?
Standby tijd is erg goed van dit toestel maar het lijkt wel of je niet in je hoofd moet halen om iets te doen.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Hmm ok...rajackar schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:57:
[...]
Dit haal ik bij lange na niet. 2.5 dag kan wel maar met 4 uur sot ben ik al leeg.
Standby tijd is erg goed van dit toestel maar het lijkt wel of je niet in je hoofd moet halen om iets te doen.
Facebook app is inderdaad een batterij vreter.. heb deze er ook afgegooid en gebruik gewoon een bookmark in m'n browser. Verder heb ik greenify geinstalleerd.. root toegang gegeven en een aantal apps op automatisch sluimeren gezet. Schermhelderheid op ongeveer 30% en auto-stand. Zit nu op 3.5 uur SOT met 30% batterij over.
Dat klinkt meer als de waardes die ik ook haal.
Ik heb het idee dat het toestel echt veel verbruikt als je aan staat. In standby haal je idioot goede tijden. Op zich kun je daar ook wel rekening mee houden als je weet dat je lang moet. Gelukkig laadt hij ook wel erg snel op. Greenify is geinig maar maakt volgens mij weinig uit. Dit heeft voormamelijk invloed het batterij verbruik in standby en dat was juist al erg goed. Maar voor de zekerheid gebruik ik het ook. Baadt het niet dan schaadt het niet zullen we maar zeggen
Ik heb het idee dat het toestel echt veel verbruikt als je aan staat. In standby haal je idioot goede tijden. Op zich kun je daar ook wel rekening mee houden als je weet dat je lang moet. Gelukkig laadt hij ook wel erg snel op. Greenify is geinig maar maakt volgens mij weinig uit. Dit heeft voormamelijk invloed het batterij verbruik in standby en dat was juist al erg goed. Maar voor de zekerheid gebruik ik het ook. Baadt het niet dan schaadt het niet zullen we maar zeggen
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Maar weer terug gegaan naar Stock, was wel tevreden over verschillende de roms maar was het net niet. Voor de S6 Edge is eenmaal weinig te vinden en als ik er 1 flash van de unified category of S6 forum zelf. Dan werken dingen als de informatie stroom etc niet op mijn edge.
Back to stock OI9 wel natuurlijk met Unikernel
Het is sowieso erg lastig vergelijken met batterij vind ik. Zelf haal ik zo'n 2.5 uur SoT maar ik bel 3 uur per dag en Flitsmeister staat gemiddeld 1.5 uur per dag aan. Draai op Performance settings (turbo aan). Aan het eind van de dag mag ik dus altijd opladen
Heb net via Odin TWRP geflashed maar kom er niet in. Alleen in de standaard recovery. Wil ik het nog een keer proberen dan kom ik niet meer in de download mode. Android mannetje komt met een uitroepteken.
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Lees het antwoord van Phntm, is een paar berichten terugpapegaai01 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:04:
Heb net via Odin TWRP geflashed maar kom er niet in. Alleen in de standaard recovery. Wil ik het nog een keer proberen dan kom ik niet meer in de download mode. Android mannetje komt met een uitroepteken.
Iemand een idee?
Misschien dat dat helpt.
[ Voor 3% gewijzigd door KaleBatzZ op 10-10-2015 14:48 ]
Ik lust geen rotte appels...
Wat was het niet dan want Xtresolite rom draait toch heel goed. Kan geen minpunten of bugs ontdekken.Pukson schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:36:
Maar weer terug gegaan naar Stock, was wel tevreden over verschillende de roms maar was het net niet. Voor de S6 Edge is eenmaal weinig te vinden en als ik er 1 flash van de unified category of S6 forum zelf. Dan werken dingen als de informatie stroom etc niet op mijn edge.
Informatie stroom zegt me niets. Wat is dat.
[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 10-10-2015 15:05 ]
Voordat ik mijn edge + kocht heb ik vaaf het begin Xtresolite gedraaid, en deze rom was echt goed. Ik kon geen minpunten ontdekken. Jammer dat ik hem niet kan gebruiken op de Edge+ anders was ik zo overfestapt.Garret1410 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:05:
[...]
Wat was het niet dan want Xtresolite rom draait toch heel goed. Kan geen minpunten of bugs ontdekken.
Informatie stroom zegt me niets. Wat is dat.
Oké maar Pukson had het over de S6 edge of ben jij ook Pukson en bedoelde je de Edge plus.pappaleone schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:13:
[...]
Voordat ik mijn edge + kocht heb ik vaaf het begin Xtresolite gedraaid, en deze rom was echt goed. Ik kon geen minpunten ontdekken. Jammer dat ik hem niet kan gebruiken op de Edge+ anders was ik zo overfestapt.
Ik had zowel de gewone S6 en de edge, op beide toestellen liep de rom als een treintje.Garret1410 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 15:41:
[...]
Oké maar Pukson had het over de S6 edge of ben jij ook Pukson en bedoelde je de Edge plus.
En nu heb ik de S6 Edge+
Opnieuw twrp geflashed en nu werkt het wel, rom erop. Wat een verbetering. Even zien hoe de accu tijd is aangezien deze stock nogal dramatisch was.
Het voelt goed om een nuttige bijdrage te leverenKaleBatzZ schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:47:
[...]
Lees het antwoord van Phntm, is een paar berichten terug
Misschien dat dat helpt.
Helaas is mijn vraag nog niet beantwoord met het grapje van Smart Manager. Ik had opeens een melding dat smart manager een threat had gevonden, dit was gelijk na het rooten. Is het puur alleen om dit en kan ik die melding uitschakelen? Want het irriteert mij om het te zien als ik even kijk naar Smart Manager.
Ik gebruik nu de Xtresolite rom. Is xposed hier op te gebruiken en zo ja welke heb ik dan nodig?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Ik heb nog nooit een melding ontvangen na root dus of het daar aan ligt betwijfel ik maar zou kunnen.Phntm schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:33:
[...]
Het voelt goed om een nuttige bijdrage te leveren
Helaas is mijn vraag nog niet beantwoord met het grapje van Smart Manager. Ik had opeens een melding dat smart manager een threat had gevonden, dit was gelijk na het rooten. Is het puur alleen om dit en kan ik die melding uitschakelen? Want het irriteert mij om het te zien als ik even kijk naar Smart Manager.
Kun je niet zien wat voor threat gevonden is.
Zegt dat er unauthorized changes zijn uitgevoerd en via de app het toestel opnieuw zal starten om die instellingen weer te wijzigen. Ik heb besloten om het gewoon te negeren. Het moment dat er meer AOSP roms verschijnen en/of mijn favoriete, de Cyanogen Mod, dan gooi ik die er gelijk op. Momenteel nog op de stock romGarret1410 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:39:
[...]
Ik heb nog nooit een melding ontvangen na root dus of het daar aan ligt betwijfel ik maar zou kunnen.
Kun je niet zien wat voor threat gevonden is.

Wat ik zo lees heeft het met KNOX te maken. Deze kun je verwijderen als je root hebt.Phntm schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:27:
[...]
Zegt dat er unauthorized changes zijn uitgevoerd en via de app het toestel opnieuw zal starten om die instellingen weer te wijzigen. Ik heb besloten om het gewoon te negeren. Het moment dat er meer AOSP roms verschijnen en/of mijn favoriete, de Cyanogen Mod, dan gooi ik die er gelijk op. Momenteel nog op de stock rom
Xtresolite rom is echt een aanrader. Nederlandse developer.
Is deze ook werkend getest met andere kernels en/of op het S6 Edge+ model? Dat is namelijk het toestel dat ik op dit moment in gebruik heb.Garret1410 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:20:
[...]
Wat ik zo lees heeft het met KNOX te maken. Deze kun je verwijderen als je root hebt.
Xtresolite rom is echt een aanrader. Nederlandse developer.
Edge+ werkt de rom niet op voor zover ik weet. Wie weet komt dat nog.
Xposed geïnstalleerd. Werkt prima
Hoi Edgarf zit het erin dat je jou rom werkend kunt krijgen voor de S6 edge+ versie?edgarf28 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:01:
XtreStoLite Deo Mod v.2.4 is zo juist door mij uitgebracht op XDA!
...en op dit soort mooie momenten denk ik met weemoed terug aan mijn S6 dagenedgarf28 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:01:
+1dafmay schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:33:
[...]
...en op dit soort mooie momenten denk ik met weemoed terug aan mijn S6 dagen

Bedankt weer! Straks of morgen updatenedgarf28 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:01:
Dit is goed nieuws. Gewoon de beste rom voor de S6. Draait gewoon erg soepel.edgarf28 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:01:
Heb nu iOS 9.02 op m'n IPhone 6 en draait gewoon niet zo lekker als de S6 met 2.3.
Ik lees op XDA wel wat bootloops na installatie Aroma dus ik wacht nog heel even 
Zag trouwens net dat Systeemgeheugen bij mij 6GB geheugen inneemt. Is dat niet wat veel? De rom zelf is zo'n 500mb en ik heb 15 apps geïnstalleerd. Media valt hier buiten want dat wordt apart vermeld.
Zag trouwens net dat Systeemgeheugen bij mij 6GB geheugen inneemt. Is dat niet wat veel? De rom zelf is zo'n 500mb en ik heb 15 apps geïnstalleerd. Media valt hier buiten want dat wordt apart vermeld.
[ Voor 55% gewijzigd door Aghanim op 11-10-2015 22:12 ]
Lees dat de bootloops voornamelijk met Xposed te maken hebben.
Iemand hier al geüpdatet? Ik ga voor een dirty flash (heb een volledige wipe gedaan bij 2.3) maar moet nog uitzoeken of het noodzakelijk is de bootloader te updaten. Daar lijkt het niet op, aangezien er geen recentere versie bij #3 is toegevoegd.
Ik ga het vanavond proberen. Zal me benieuwen.Aghanim schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:08:
Iemand hier al geüpdatet? Ik ga voor een dirty flash (heb een volledige wipe gedaan bij 2.3) maar moet nog uitzoeken of het noodzakelijk is de bootloader te updaten. Daar lijkt het niet op, aangezien er geen recentere versie bij #3 is toegevoegd.
Ik zit op de pure ROM, geen update zo te zien? 
Komt er van de pure edition een update naar Android M?
Komt er van de pure edition een update naar Android M?
Ga het zo proberen. Las op XDA dat een dirty flash gewoon kan. Je moet alleen Xposed opnieuw installeren als je dat gebruikt.
Update:
Dirty flash 2.4. gedaan. Werkt prima
Ik heb de bootloader en modem niet geupdate
Update:
Dirty flash 2.4. gedaan. Werkt prima
[ Voor 28% gewijzigd door Erik1805 op 12-10-2015 13:38 ]
Net dirty flash van 2.3 naar 2.4 gedaan en de laatste Xposed geflashed. Xposed zorgt bij mij altijd initieel voor een hangende boot, na een reset rolt ie er wel doorheen.
Mooi dat alle Stagefright-vulnerabilities gepatched zijn en het probleem van het steeds-gekilld-wordende toetsenbord eindelijk opgelost is!
Mooi dat alle Stagefright-vulnerabilities gepatched zijn en het probleem van het steeds-gekilld-wordende toetsenbord eindelijk opgelost is!
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Dit had ik na het rooten ook. Met een custom ROM was het weer weg.Phntm schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:33:
[...]
Het voelt goed om een nuttige bijdrage te leveren
Mooi, dus gewoon dirty flashen en klaar
Heb nog tot 21:00 college maar de ROM staat al wel op mijn telefoon...eigenlijk wel zin om nu even snel te flashen. Is na een dirty flash alles qua apps en instellingen nog compleet hetzelfde?
Heb nog tot 21:00 college maar de ROM staat al wel op mijn telefoon...eigenlijk wel zin om nu even snel te flashen. Is na een dirty flash alles qua apps en instellingen nog compleet hetzelfde?
Ja was bij mij allemaal hetzelfde. Heb eerst de Rom geflashed en daarna de aroma installer.
Nog even geduldigd wachten dan totdat er roms verschijnen voor de Edge+. Dank je wel voor je reactie.rajackar schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:25:
[...]
Dit had ik na het rooten ook. Met een custom ROM was het weer weg.
Heb je alles wat je op 2.3 vanuit Aroma geinstalleerd hebt opnieuw aangeklikt bij Aroma op 2.4?papegaai01 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:37:
Ja was bij mij allemaal hetzelfde. Heb eerst de Rom geflashed en daarna de aroma installer.
Ik kom in een bootloop als ik het add on pakket installeer. Kennelijk is er een bepaalde optie die niet lekker is.
Heb eerst dirty flash gedaan en daarna factory reset.
Zal eens uitzoeken waar het aan kan liggen
Ja hetzelfde aangeklikt wat ik in 2.3 gebruikteAghanim schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:19:
[...]
Heb je alles wat je op 2.3 vanuit Aroma geinstalleerd hebt opnieuw aangeklikt bij Aroma op 2.4?
Als je disable scrolling cache hent aangevinkt dan klopt het wel. Dev weet ervanGarret1410 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:33:
Ik kom in een bootloop als ik het add on pakket installeer. Kennelijk is er een bepaalde optie die niet lekker is.
Dus die optie aanvinken om de bootloop te voorkomen?
Ben overigens vergeten wat ik bij 2.3 in Aroma aangevinkt had haha.
Nee disable scrolling cache niet aanvinkenAghanim schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 19:02:
Dus die optie aanvinken om de bootloop te voorkomen?
Oke dat zou het kunnen zijn. Ik ben een voor een opties aan het installeren en moest er nog een paar waaronder de disable scrolling cache.
Nu kan ik gerust de andere installeren
Nu kan ik gerust de andere installeren
ROM werkt goed, alleen zodra je iets gaat doen holt de accu achteruit. Had ik bij de vorige ook. Zal wel aan de s6 liggen
Welke kernel heb je geinstalleerd? Je hebt 4 keuzes.. de bovenste was volgens mij het zuinigst, de onderste het minst zuinig.papegaai01 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 20:10:
ROM werkt goed, alleen zodra je iets gaat doen holt de accu achteruit. Had ik bij de vorige ook. Zal wel aan de s6 liggen
Ik heb de 3de gekozen. Zal de eerste eens proberen
Loopt als een zonnetje! Bedankt weer Edgarfedgarf28 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:01:
Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
Zojuist een dirty flash gedaan. Nu eens voor de maximale batterij besparing gekozen ipv maximale performance. Eens kijken of ik de verschillen opmerk.
Ik heb sinds gisteren ook de maximale batterij saving kernel gekozen. Tot nu toe erg tevreden
Hier ook. Het valt me tot heden wel mee qua mindere performance. Aleen na opnieuw opstarten is het even haperen.
Is ook een update voor de Aroma package uit. Disable scrolling cache werkt nu ook 
Gebruik nu ook de onderstaande app icm Tasker. Werkt erg goed op deze rom.
http://forum.xda-develope...widget-to-toggle-t2937936
Ben ook benieuwd hoe de nieuwe 'Doze" functie gaat houden.
Gebruik nu ook de onderstaande app icm Tasker. Werkt erg goed op deze rom.
http://forum.xda-develope...widget-to-toggle-t2937936
Ben ook benieuwd hoe de nieuwe 'Doze" functie gaat houden.
[ Voor 61% gewijzigd door Erik1805 op 13-10-2015 12:31 ]
papegaai01 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 07:29:
Ik heb sinds gisteren ook de maximale batterij saving kernel gekozen. Tot nu toe erg tevreden
Zouden jullie ook aan willen geven hoe het is over een paar dagen? Of er aanzienlijk verschil is in batterij duur bijvoorbeeld en hoe hard de batterij leeg gegeten wordt tijdens gebruik of dat nog verschilt.Aghanim schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 08:22:
Hier ook. Het valt me tot heden wel mee qua mindere performance. Aleen na opnieuw opstarten is het even haperen.
Ja hoor geen probleem. Inmiddels ben ik tasker weer gaan gebruiken om zaken in de nacht af te sluiten en in de ochtend weer aan te zetten.
Hier ook prima maar ik denk dat ik niet heel representatief ben voor de batterij. Gebruik dagelijks 1.30 uur Flitsmeister en bel zo'n 1.30 uur per dag. Ook woon ik ergens waar het bereik erg matig is.
Zit nu op 54% met 1.22 uur schermtijd. Wat dat betreft tot heden niet veel zuiniger dan performance mode maar even paar dagen afkijken.
En nu op 40% met 2.35 uur schermtijd. Dat is dus 14% batterij voor ruim een uur schermtijd, best netjes.
Zit nu op 54% met 1.22 uur schermtijd. Wat dat betreft tot heden niet veel zuiniger dan performance mode maar even paar dagen afkijken.
En nu op 40% met 2.35 uur schermtijd. Dat is dus 14% batterij voor ruim een uur schermtijd, best netjes.
[ Voor 13% gewijzigd door Aghanim op 13-10-2015 22:43 ]
Gaat ook meer om jullie ervaringen zelf of er veel verbetering is met de zuinige stand of dat het niet veel scheelt. Verschilt uiteindelijk voor iedereen, want het is maar net hoe je het toestel gebruikt 
Als je slechts een uur wint dan kies ik gewoon de balans stand weer voor 2.4.
Als je slechts een uur wint dan kies ik gewoon de balans stand weer voor 2.4.
Mijn batterij is nu nog 5%, de stats zijn als volgt:
- 28 uur en 26 minuten op batterij
- 3 uur en 30 minuten schermtijd
- 2 uur en 48 minuten gebeld
- 1 uur en 15 minuten Flitsmeister aan
- 50% van de tijd op wifi
- Exchange op push
- 0-2 streepjes bereik
Vergeleken met 2.3 en Unikernel v8 op max performance vind ik de verschillen niet heel schokkend. Voor mijn gevoel heb ik er 1 uur meer schermtijd uit gehaald met de nieuwe setup. Overigens merk ik qua performance ook geen enorme verschillen. Denk dat ik zelf voor de balans setup ga.
- 28 uur en 26 minuten op batterij
- 3 uur en 30 minuten schermtijd
- 2 uur en 48 minuten gebeld
- 1 uur en 15 minuten Flitsmeister aan
- 50% van de tijd op wifi
- Exchange op push
- 0-2 streepjes bereik
Vergeleken met 2.3 en Unikernel v8 op max performance vind ik de verschillen niet heel schokkend. Voor mijn gevoel heb ik er 1 uur meer schermtijd uit gehaald met de nieuwe setup. Overigens merk ik qua performance ook geen enorme verschillen. Denk dat ik zelf voor de balans setup ga.
Bedankt voor je ervaring.
Klinkt verder niet heel spannend dan inderdaad.
Klinkt verder niet heel spannend dan inderdaad.
Is het nu het meest handig om de kernel settings aan te passen via de Aroma installer? Daarin de nieuwe instellingen aanvinken en verder geen features installeren lijkt mij de beste aanpak.
Ja zo doe ik het ook. Welke profile ga nu gebruiken?Aghanim schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:56:
Is het nu het meest handig om de kernel settings aan te passen via de Aroma installer? Daarin de nieuwe instellingen aanvinken en verder geen features installeren lijkt mij de beste aanpak.
[ Voor 29% gewijzigd door Erik1805 op 14-10-2015 19:13 ]
Ik draai nu de snelste setting. Eens kijken wat het met de accuduur doet.
Iets anders. Ik had sinds ik de rom van edgarf draai (2.3) problemen met mn usb aansluiting. Snel opladen werkte niet en soms gewoon opladen ook niet. Ook de pc zag het toestel niet. Heb verschillende kabels geprobeerd en ook verschillende PC's.
Ik dacht eerst dat het misschien aan de rom lag en heb toen stock geflashed maar bleef het probleem houden.
Zou vrijdag de S6 opsturen voor reparatie maar wilde toch nog even de nieuwe versie 2.4 van Edgarf uitproberen.
Wat schetste mijn verbazing toen ik de snellader aansloot, de S6 gaf als melding "snellader aangesloten".
Dat vond ik vreemd en dacht laat ik hem eens op de PC aansluiten en warempel hij werd gedetecteerd.
Is het toch softwarematig of heeft er iets in de usb connector gezeten, alhoewel ik dat wel gecontroleerd heb.
Al met al vreemd en ik zal het afwachten.
Iets anders. Ik had sinds ik de rom van edgarf draai (2.3) problemen met mn usb aansluiting. Snel opladen werkte niet en soms gewoon opladen ook niet. Ook de pc zag het toestel niet. Heb verschillende kabels geprobeerd en ook verschillende PC's.
Ik dacht eerst dat het misschien aan de rom lag en heb toen stock geflashed maar bleef het probleem houden.
Zou vrijdag de S6 opsturen voor reparatie maar wilde toch nog even de nieuwe versie 2.4 van Edgarf uitproberen.
Wat schetste mijn verbazing toen ik de snellader aansloot, de S6 gaf als melding "snellader aangesloten".
Dat vond ik vreemd en dacht laat ik hem eens op de PC aansluiten en warempel hij werd gedetecteerd.
Is het toch softwarematig of heeft er iets in de usb connector gezeten, alhoewel ik dat wel gecontroleerd heb.
Al met al vreemd en ik zal het afwachten.
Vreemd inderdaad, ik heb hier geen problemen met USB en snelladen of herkenning op mijn laptop. Ook niet met 2.3 of stock.
Medium profile heb ik nu genomen. Van mij had turbo mode op zich uit gemogen maar ik ga eens kijken hoe dit profiel presteert. Heb overigens het gevoel dat het vooral verschil in de marges is.papegaai01 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:13:
[...]
Ja zo doe ik het ook. Welke profile ga nu gebruiken?
Ik heb inmiddels ook het medium profile gekozen. Vind wel dat de S6 wat sneller aanvoelt. Even zien hoe de accu loopt.Aghanim schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:46:
[...]
Medium profile heb ik nu genomen. Van mij had turbo mode op zich uit gemogen maar ik ga eens kijken hoe dit profiel presteert. Heb overigens het gevoel dat het vooral verschil in de marges is.
Ik ben ondertussen overgestapt van de odexed naar de deodexed. Geen idee waarom eigenlijk, wou het gewoon ff proberen.
Tot nu toe erg tevreden. Het zou niet door de deodexed moeten komen maar mijn toestel is merkbaar zo veel sneller, ik vond dit moeilijk te geloven. Dit met de zelfde settings (energiebesparend)
Helaas heb ik wel een fc als ik op thema druk (ook al ik op achtergrond druk, maar dit is bekend en het thema fc'ing niet)
Customizen is ook een verademing! Heb het fijne circeltje+percentage batterijstatus (zoals bij Cyanogenmod) en de clock in het midden
Ik heb eerder ergens in dit topic een paar problemen opgesomd, maar deze zijn allemaal weg op 1 na: Firefox lijkt soms enorm te hangen, toetsen registreren dan soms een paar seconden later in burst en scrollen haperd heel erg. Dit heb ik niet met andere browsers maar ik gebruik graag Firefox (old habbits never die)
Ik lees een paar keer over de Doze functie hierboven, maar zit deze er niet pas in bij Android 6?
Tot nu toe erg tevreden. Het zou niet door de deodexed moeten komen maar mijn toestel is merkbaar zo veel sneller, ik vond dit moeilijk te geloven. Dit met de zelfde settings (energiebesparend)
Helaas heb ik wel een fc als ik op thema druk (ook al ik op achtergrond druk, maar dit is bekend en het thema fc'ing niet)
Customizen is ook een verademing! Heb het fijne circeltje+percentage batterijstatus (zoals bij Cyanogenmod) en de clock in het midden
Ik heb eerder ergens in dit topic een paar problemen opgesomd, maar deze zijn allemaal weg op 1 na: Firefox lijkt soms enorm te hangen, toetsen registreren dan soms een paar seconden later in burst en scrollen haperd heel erg. Dit heb ik niet met andere browsers maar ik gebruik graag Firefox (old habbits never die)
Ik lees een paar keer over de Doze functie hierboven, maar zit deze er niet pas in bij Android 6?