Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Heb je in de aroma installer wel de optie (samsung wallpaper picker) aangevinkt?skunkopaat schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:06:
Helaas heb ik wel een fc als ik op thema druk (ook al ik op achtergrond druk, maar dit is bekend en het thema fc'ing niet)
Zo niet dan krijg je idd een fc als je op thema klikt.
Dit heb ik ook met Firefox. Zou ook niet weten waar het aan ligt.skunkopaat schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:06:
Ik heb eerder ergens in dit topic een paar problemen opgesomd, maar deze zijn allemaal weg op 1 na: Firefox lijkt soms enorm te hangen, toetsen registreren dan soms een paar seconden later in burst en scrollen haperd heel erg. Dit heb ik niet met andere browsers maar ik gebruik graag Firefox (old habbits never die)
Maar ben dus niet de enige. Overigens had ik dit met 2,3 ook al
[ Voor 43% gewijzigd door airwolf83 op 15-10-2015 17:04 ]
airwolf83 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:00:
[...]
Heb je in de aroma installer wel de optie (samsung wallpaper picker) aangevinkt?
Zo niet dan krijg je idd een fc als je op thema klikt.
Thanks voor het antwoord.papegaai01 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:55:
Doze functie zit in deze Rom. Je moet dan wel vanuit de Aroma de smart manager installeren, Ik heb Doze aanstaan en ben aan het testen of het echt uitmaakt.
Ben zelf een fan van Tasker en deze regelt dat er nachts wat zaken automatisch uitgaan en ochtends weer aan.
@papegaai01 fijn! Laat het ons allen weten
@airwolf83 Wist niet dat dat ook gold voor thema's, dacht alleen voor de achtergrond

ik wist het eerst ook niet want ik kreeg ook een fc als ik themas klikte..skunkopaat schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:04:
[...]
[...]
@airwolf83 Wist niet dat dat ook gold voor thema's, dacht alleen voor de achtergrondthanks
dus had eens geprobeerd die optie aan te vinken en toen werkte themas ineens..
Op dit moment zit ik op 5% accu.
22 uur standby
5.27 uur screen on time
ik ga hem morgen eens ff proberen op de performance instelling..
Ik ben nu op zoek naar een custom rom, mijn wensenlijstje:
- zuinig met batterij.
- knoppen "recent apps" en "back" kunnen modden naar long press --> een functie.
- volume warning kunnen weghalen.
Eigenlijk doet xtrestolite het eerste en alliance het tweede, als ik het zo lees.
Klopt dat, of kan je met xtrestolite ook die knoppen modden? xposed kan ook die knoppen modden, dus als ik daarvoor xposed moet installeren op de xtrestolite rom vind ik het ook prima, dus als iemand xposed werkend heeft op een xtresolite, dan hoor ik het graag!
Mijn ervaring trouwens met xposed op een geroote s6 met de standaard 5.1.1. samsung rom zijn niet best: bootloops zodra je mods installeert.
Nu met versie 2.4 heb ik het nog niet geprobeerd.
xposed v75 werkt icm 2.4Garret1410 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 19:52:
Ik had geen probleem met xposed op de Xtresolite rom versie 2.3.
Nu met versie 2.4 heb ik het nog niet geprobeerd.
Wat heb ik gedaan:
galaxy s6, lollipop 5.1.1, unikernel V8
1. deze rom geflashed: XtreStoLite-2.0-Odex-Pure-ROM-Final-XXU2BOFJ.zip + add on package. ( jullie hebben het over 2.3/4, waar kan ik die vinden? Deze heb ik hier vandaan.)
Tot nu toe werkt alles prima, vervolgens flash ik deze xposed erop:
3. xposed-v74-sdk22-arm64-by-romracer-20150911.zip
gevolg ---> bootloop
4. andere xposed: xposed-v75-sdk21-arm64.zip
--> geeft aan dat hij alleen voor 5.0 geschikt is en dus niet voor 5.1.1 wat ik heb.
Ik ben het ff kwijt en ga nu maar eerst slapen. Als iemand weet welke xposed op deze rom gaat werken ben ik zeer dankbaar.
[ Voor 19% gewijzigd door rachez op 19-10-2015 02:46 ]
Had zelf wel dat ik het apparaat een aantal keren moest herstarten om alle modules actief te krijgen na installatie dus indien een module niet meteen werkt..rachez schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 02:40:
Ik kom er vandaag niet meer uit. Ik blijf problemen hebben met het installeren van Xposed.
Wat heb ik gedaan:
galaxy s6, lollipop 5.1.1, unikernel V8
1. deze rom geflashed: XtreStoLite-2.0-Odex-Pure-ROM-Final-XXU2BOFJ.zip + add on package. ( jullie hebben het over 2.3/4, waar kan ik die vinden? Deze heb ik hier vandaan.)
Tot nu toe werkt alles prima, vervolgens flash ik deze xposed erop:
3. xposed-v74-sdk22-arm64-by-romracer-20150911.zip
gevolg ---> bootloop
4. andere xposed: xposed-v75-sdk21-arm64.zip
--> geeft aan dat hij alleen voor 5.0 geschikt is en dus niet voor 5.1.1 wat ik heb.
Ik ben het ff kwijt en ga nu maar eerst slapen. Als iemand weet welke xposed op deze rom gaat werken ben ik zeer dankbaar.![]()
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Thx man!Ronald_O schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 08:11:
[...]
• Download deze rom en eventueel addons
• Download xposed APK en zips hier
Alleen bij het openen van gravity module krijg ik nog een error, maar daar ga ik wel uitkomen.
Bedankt Ronald!
Is gravity niet enkel ASOP? Of heb ik het verkeerd voor?rachez schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:37:
Ok, de xtrestrolite versie 2.4 draait en Xposed is installed zonder bootloop ( woohoo!)![]()
Alleen bij het openen van gravity module krijg ik nog een error, maar daar ga ik wel uitkomen.
Bedankt Ronald!
Accuduur is wel beter (heb geen keiharde resultaten) maar heb toch liever wat meer performance.
Dus ik schakel weer over.
Ok, dat is goed om te weten. Ik had gravity nooit geprobeerd omdat ik dacht dat op Thouchwizz daar niets van werkte, eens kijken wat werkt en ik kan gebruiken.rachez schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:42:
Nee, dat klopt, vwb gravity werken veel dingen, maar andere niet.
Thx!
De dingen die niet werken geven een bootloop, met name de zaken die ik nodig had. Eigenlijk dus teveel een pain in the ***. Daarom dan ook weer verwijderd.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Ik heb nu de zuinigste setting en de performance setting een paar dagen uitgeprobeerd.Garret1410 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:48:
Ik draai nu een paar dagen de accu vriendelijke kernel setting en ik merk wel dat de zaak wat minder soepel draait.
Accuduur is wel beter (heb geen keiharde resultaten) maar heb toch liever wat meer performance.
Dus ik schakel weer over.
Met de zuinigste setting haalde ik een screen on time van 5 uur en 27 minuten met nog 5% accu.
Ik had ook het gevoel dat er toch een paar dingen wat minder soepel draaide.
Dus heb nu een paar dagen de performance setting gebruikt en denk dat ik het hier ff bij houd...
screen on time is wel iets minder... 4.5 uur.
Maar dat is ook net hoe ik mn foon die dag gebruik maar vind het allemaal net wat soepeler draaien..
Maar ik haal het einde van de dag meestal met 1 batterijlading en de performance setting dus ik ben tevreden..
Echt? 1 dag? Ik haal met de deo nu 2 dagen. Op mijn telefoon zijn Outlook, Whatsapp, VPN en Remote Desktop Manager actief op de achtergrond. Ik browse ongeveer 3 á 4 uur per dag.airwolf83 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:55:
[...]
Ik heb nu de zuinigste setting en de performance setting een paar dagen uitgeprobeerd.
Met de zuinigste setting haalde ik een screen on time van 5 uur en 27 minuten met nog 5% accu.
Ik had ook het gevoel dat er toch een paar dingen wat minder soepel draaide.
Dus heb nu een paar dagen de performance setting gebruikt en denk dat ik het hier ff bij houd...
screen on time is wel iets minder... 4.5 uur.
Maar dat is ook net hoe ik mn foon die dag gebruik maar vind het allemaal net wat soepeler draaien..
Maar ik haal het einde van de dag meestal met 1 batterijlading en de performance setting dus ik ben tevreden..
Dit is op de performance setting, maar ik merk eigenlijk geen verschil tussen de settings, dus ik heb hem nu op energysavings gezet.
De Pure Odex ROM gaat wat minder lang mee, daar haalde ik met ongeveer hetzelfde gebruik maar 1 dag!!
Even iets anders: Ik wil graag een ander bootscreen. Die van Android M op specifiek te zijn. Geen enkele zip of apk heeft tot nu toe gewerkt. Sommige zorgen zelfs voor een bootloop (thankgod voor backups)
Ik begrijp dat het met Xposed framework zou kunnen werken, maar heb mij hier nog niet in verdiept. Iemand die hier al succes mee heeft gehad?

Ik had dit met de pure Edition, maar met de deodexed was het dag +50%, zonder gein. Ook je kernel settings maken enig verschil.JaronStrypsteen schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 17:56:
Als ik in smart manager kijk staat er bij geschat 12u ongeveer. Terwijl er bij een famillielid 80u staat aan 75%. Ik heb de rom van Edgarf en hij de stock. Zijn er nog mensen die laag aantal uur hebben?
[afbeelding]
Om mijn telefoon zo lang mogelijk op zijn. Batterij te laten doen ben ik aan het twijfelen of ik ook voor een custom rom zal gaan. Heb al ervaring met Rooten en custom rom dus dat is geen probleem.
Ik lees hele goede dingen over de rom van EdgarF, de Xtresolite rom. Maar toch nog even wat vragen.
- Nu zie ik dat er hier 2 verschillende versies van zijn. Wat is het verschil tussen deze 2?
- Kan ik na het instaleren van deze rom gewoon gebruik blijven maken van NFC Pay (Rabo Wallet).
- Heeft iedereen hier een positieve ervaring wat betreft de accuduur? Als ik de tendens lees van de laatste 3 pagina's dan wel.
- Kan ik tijdens het gebruik van de rom wisselen tussen de 4 kernel modes?
-
[ Voor 34% gewijzigd door Robbie T op 20-10-2015 20:21 ]

Je hebt een deodexed en odexed versie van xtresolite. Meer info over de opbouw ervan is genoeg over te vinden, bijvoorbeeld: http://www.droidviews.com...rything-you-need-to-know/
De deodexed is het meest populair en krijgt de meeste updates.
Wisselen tussen de verschillende kernels doe je door andere kernels te flashen via recovery of de aroma installer. Er zijn ook kernels die met een cpu tool realtime aan te passen zijn.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Verwijderd
Draai al een tijdje XtreStoLite 2.3 naar tevredenheid, maar wil graag updaten naar 2.4
Lees echter dat je het beste ook de bootloader en/of firmware kunt updaten naar de nieuwe COI9?
Dit is iets wat mij nooit duidelijk is geweest, en iets waar ik ook hulp bij nodig heb.
Zijn dit files die ik moet flashen met Odin? Zo ja, waar kan ik de juiste files vinden voor mijn SM-920F?
Thanks alvast!
Ik heb ook de update van 2.3 naar 2.4 gedaan zonder update bootloader. Draait als een treinVerwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:20:
Lieve mensen,
Draai al een tijdje XtreStoLite 2.3 naar tevredenheid, maar wil graag updaten naar 2.4
Lees echter dat je het beste ook de bootloader en/of firmware kunt updaten naar de nieuwe COI9?
Dit is iets wat mij nooit duidelijk is geweest, en iets waar ik ook hulp bij nodig heb.
Zijn dit files die ik moet flashen met Odin? Zo ja, waar kan ik de juiste files vinden voor mijn SM-920F?
Thanks alvast!
Wat voor een thema is datJaronStrypsteen schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 17:56:
Als ik in smart manager kijk staat er bij geschat 12u ongeveer. Terwijl er bij een famillielid 80u staat aan 75%. Ik heb de rom van Edgarf en hij de stock. Zijn er nog mensen die laag aantal uur hebben?
[afbeelding]
Volgens mij Material Dark. Gebruik ik ook.
Inderdaad, material dark. Steeds de beste thema volgens mijpapegaai01 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:33:
[...]
Volgens mij Material Dark. Gebruik ik ook.
Aah dat is erg jammer. Nog even geen root voor mij.renzo4000 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:05:
Rabo wallet werkt niet iig
[afbeelding]
Je hebt een deodexed en odexed versie van xtresolite. Meer info over de opbouw ervan is genoeg over te vinden, bijvoorbeeld: http://www.droidviews.com...rything-you-need-to-know/
De deodexed is het meest populair en krijgt de meeste updates.
Wisselen tussen de verschillende kernels doe je door andere kernels te flashen via recovery of de aroma installer. Er zijn ook kernels die met een cpu tool realtime aan te passen zijn.
De kans bestaat dat het wel werkt met de Xposed-module RootCloak.Robbie T schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:27:
[...]
Aah dat is erg jammer. Nog even geen root voor mij.
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Add me op Stadia: Gloogle
Iemand die dat voor mij wil en kan testen?jelbo schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:19:
[...]
De kans bestaat dat het wel werkt met de Xposed-module RootCloak.
Dus of de rabo wallet nog wel werkt met rootcloak
Ik krijg het niet voor elkaar helaas. Het blijft aangeven dat het toestel geroot is.Robbie T schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:12:
[...]
Iemand die dat voor mij wil en kan testen?
Dus of de rabo wallet nog wel werkt met rootcloak
Misschien dat er nog een update van rootcloak komt.
Aah jammer. Dan ga ik inderdaad nog steeds even wachten.Garret1410 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:56:
[...]
Ik krijg het niet voor elkaar helaas. Het blijft aangeven dat het toestel geroot is.
Misschien dat er nog een update van rootcloak komt.
Super bedankt voor het proberen!
[ Voor 7% gewijzigd door tjbork op 21-10-2015 22:26 ]
Dit ligt niet aan de rom..tjbork schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:21:
Bij het installeren van Ziggo spots moest ik een pincode opgeven voor het startscherm... Hoe krijg ik deze pincode weg...?![]()
Laatste firmware COI9
Dit is bij elke android telefoon.
Dit is 1 of andere irritante bijkomstigheid als je ziggo hotspots of delta hotspots instelt.
Dat je verplicht bent een pincode in te stellen en deze niet op de normale manier uit kunt zetten.
Je kunt dit weghalen door het geinstaleerde beveiligingcertificaat van ziggo te verwijderen in je instellingen van beveiligingscertificaten.
Bij het instellen van ziggo hotspots heb je namelijk een cerficaat geinstaleerd/goedgekeurd en daardoor moet je nu elke keer een pincod invoeren.
Je kunt de hotspots dus niet gebruiken zonder elke keer een pincode te moeten invoeren...
Dat is de rede dat ik de hotspots niet gebruik....
Het gaat om het punt dat als mijn mobiel een tijdje stil ligt ik niks ontvang, geen whatsapp, geen mail, geen sms. Pas wanneer ik mijn telefoon unlock dan krijg ik alles ineens binnen.
Zou dit met de doze functie te maken hebben? Kan in ieder geval geen instellingen vinden.
Geen last van. Doze instelling staan onder instellingen ---> batterij. Maar alleen als je ook de smart manager hebt geflashed vanuit aroma.skunkopaat schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:27:
Heeft iemand ook last van meldingen die niet binnen komen? Ik had dit niet bij de odexed maar nu bij de deo wel.
Het gaat om het punt dat als mijn mobiel een tijdje stil ligt ik niks ontvang, geen whatsapp, geen mail, geen sms. Pas wanneer ik mijn telefoon unlock dan krijg ik alles ineens binnen.
Zou dit met de doze functie te maken hebben? Kan in ieder geval geen instellingen vinden.
Ik kan wel melden dat het ING betalen app (ook een NFC pin app) wel werkt met root. Of het echter blijft werken met root weet ik niet. Ik zal het wel even navragen van de week of volgende week aan het beta support team van deze app of ze plannen hebben om dit tegen te houden voor welk reden dan ook.Robbie T schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:02:
[...]
Aah jammer. Dan ga ik inderdaad nog steeds even wachten.
Super bedankt voor het proberen!
Misschien toch wat verkeerd ingesteld. Heb je de DHA of FHA tweakes gekozen. De FHA staan er bekend om dat notificaties mogelijk niet binnen komen.skunkopaat schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:27:
Heeft iemand ook last van meldingen die niet binnen komen? Ik had dit niet bij de odexed maar nu bij de deo wel.
Dat kun je regelen in de build.prop toch? daar heb ik verder niet aangezeten, of bedoel je iets anders?Garret1410 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:49:
[...]
Misschien toch wat verkeerd ingesteld. Heb je de DHA of FHA tweakes gekozen. De FHA staan er bekend om dat notificaties mogelijk niet binnen komen.
airwolf83 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 23:59:
[...]
Dit ligt niet aan de rom..
Dit is 1 of andere irritante bijkomstigheid als je ziggo hotspots of delta hotspots instelt.
--knip--
Bedankt. (Was niet weg te krijgen...Heb nieuwe firmware geinstalleerd)
Nee!! Niet doen! Maak ze niet wijzer dan ze zijn! Straks vinden ze het een goed idee om de app onklaar te maken op een ge-root toestel!Phntm schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:42:
[...]
Ik kan wel melden dat het ING betalen app (ook een NFC pin app) wel werkt met root. Of het echter blijft werken met root weet ik niet. Ik zal het wel even navragen van de week of volgende week aan het beta support team van deze app of ze plannen hebben om dit tegen te houden voor welk reden dan ook.

PSN/XBOX : Murzeltje1976
Tijdens installatie van de Xtresolite rom kun je kiezen of DHA of FHA tweaks wilt.skunkopaat schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:19:
[...]
Dat kun je regelen in de build.prop toch? daar heb ik verder niet aangezeten, of bedoel je iets anders?
Staat dit ook in de add-ons zip?Garret1410 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 17:00:
[...]
Tijdens installatie van de Xtresolite rom kun je kiezen of DHA of FHA tweaks wilt.
Of kan ik dit manueel aanpassen in build.prop.
Ik had dit probleem ook maar heb nooit geweten dat het door FHA was
FHA tweak kan een oorzaak zijn maar is niet gezegd dat het bij jouw ook is.JaronStrypsteen schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 17:15:
[...]
Staat dit ook in de add-ons zip?
Of kan ik dit manueel aanpassen in build.prop.
Ik had dit probleem ook maar heb nooit geweten dat het door FHA was
Je kunt in de build prop de FHA regels verwijderen of de add on opnieuw installeren en dan DHA tweak kiezen. Ik dacht maar weet niet zeker dat deze instelling onder de kernel valt.
Volgens mij moet je dan de unikernel kiezen en dan zelf de instellingen kiezen maar ik kan het mis hebben
Ik gebruik unikernel.Garret1410 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 17:40:
[...]
FHA tweak kan een oorzaak zijn maar is niet gezegd dat het bij jouw ook is.
Je kunt in de build prop de FHA regels verwijderen of de add on opnieuw installeren en dan DHA tweak kiezen. Ik dacht maar weet niet zeker dat deze instelling onder de kernel valt.
Volgens mij moet je dan de unikernel kiezen en dan zelf de instellingen kiezen maar ik kan het mis hebben
Ik had soms de notificaties. Bv. FB Messenger had op mijn pc al een melding gegeven terwijl er na 10min pas op mijn gsm 1 kwam. Nu is het nog soms
Top aangeboden, maar voor mij nvt want gaat echt om Rabo Wallet.Phntm schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:42:
[...]
Ik kan wel melden dat het ING betalen app (ook een NFC pin app) wel werkt met root. Of het echter blijft werken met root weet ik niet. Ik zal het wel even navragen van de week of volgende week aan het beta support team van deze app of ze plannen hebben om dit tegen te houden voor welk reden dan ook.
Als je de Xposed Framework installeert, kan je bij de modules "no lock home" installeren.airwolf83 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 23:59:
[...]
Dit ligt niet aan de rom..
Dat je verplicht bent een pincode in te stellen en deze niet op de normale manier uit kunt zetten.
Je kunt dit weghalen door het geinstaleerde beveiligingcertificaat van ziggo te verwijderen in je instellingen van beveiligingscertificaten.
Bij het instellen van ziggo hotspots heb je namelijk een cerficaat geinstaleerd/goedgekeurd en daardoor moet je nu elke keer een pincod invoeren.
Je kunt de hotspots dus niet gebruiken zonder elke keer een pincode te moeten invoeren...
Dat is de rede dat ik de hotspots niet gebruik....
Daarmee kan je de lock-pincode uitschakelen.
[ Voor 4% gewijzigd door FreshMaker op 22-10-2015 18:10 ]
Vanwege tijdgebrek draai ik nog de 2.0 odexed. Ik heb dit ook regelmatig en dan voornamelijk als ik gebruik maak van WiFi voor mijn gevoel. Ik heb verder geen tweaks gedaan etc. Dus het is niet alleen de deodexed die dit doet. Maar ik had dit ook regelmatig met mijn iPhone 5 met stock iOS. Wellicht Ziggo?skunkopaat schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:27:
http://forum.xda-develope...ernel-vindicator-t3156281
Deze kernel is al een tijd niet meer onderhouden.papegaai01 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:04:
Even een tip. Onderstaande kernel werkt erg goed met Xtresolite rom. Zeer tevreden over en de ontwikkelaar brengt veel updates uit.
http://forum.xda-develope...ernel-vindicator-t3156281
Hmm, alleen de changelog niet maar ontwikkeling is actief.
Kun je aangeven waarin deze beter is dan unikernel, adam, of googy?
[ Voor 6% gewijzigd door rajackar op 23-10-2015 10:24 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Klopt. De beta ontwikkeling gaat gewoon door totdat er weer een stable release is. Zitten een paar features in die, en soepel werken en goede batterij leveren.rajackar schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:20:
[...]
Deze kernel is al een tijd niet meer onderhouden.
Hmm, alleen de changelog niet maar ontwikkeling is actief.
Kun je aangeven waarin deze beter is dan unikernel, adam, of googy?
Laatste changelog van beta 66:
COJ1 based, Removed some possible problematic upstream commits, disabled enforced mode by default, tweaked interactive values a bit, added more interactive governor patches from franco, added Swiftkey and Google keyboard to the low memory killer ignore list, reworked optimization flags, and more.
The cool thing I'm testing now is touchboost tweaks. Enforced mode was so smooth because it used the Big cores almost exclusively. That's great for smoothness but horrible for battery. We want to use the little cores while we are reading, listening to music, watching a movie, etc, but we want the big cores when we are moving through UI. So what I did was enable HMP_boost for touchboost. What that means is when you touch the screen it will temporarily boost up to the big cores and as soon as you remove your finger it will go back to normal. Im still fine tuning it but I think it's a good compromise. Battery should be better than enforced but just as smooth. Hope you like it!
Wat ik wel weet is dat Ziggo connecties met de buitenwereld (zoals WhatsApp) afsluit waardoor ze niet continu actief blijven. Hierdoor ontvang je notificaties soms later dan real-time. Ziggo modem in bridge laten zetten lost dit op. Geen idee of dat voor andere notificaties ook geldt.Arno90 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 18:13:
Vanwege tijdgebrek draai ik nog de 2.0 odexed. Ik heb dit ook regelmatig en dan voornamelijk als ik gebruik maak van WiFi voor mijn gevoel. Ik heb verder geen tweaks gedaan etc. Dus het is niet alleen de deodexed die dit doet. Maar ik had dit ook regelmatig met mijn iPhone 5 met stock iOS. Wellicht Ziggo?
Thanks! Klinkt goed en ga hem even flashenpapegaai01 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:32:
[...]
Klopt. De beta ontwikkeling gaat gewoon door totdat er weer een stable release is. Zitten een paar features in die, en soepel werken en goede batterij leveren.
Laatste changelog van beta 66:
COJ1 based, Removed some possible problematic upstream commits, disabled enforced mode by default, tweaked interactive values a bit, added more interactive governor patches from franco, added Swiftkey and Google keyboard to the low memory killer ignore list, reworked optimization flags, and more.
The cool thing I'm testing now is touchboost tweaks. Enforced mode was so smooth because it used the Big cores almost exclusively. That's great for smoothness but horrible for battery. We want to use the little cores while we are reading, listening to music, watching a movie, etc, but we want the big cores when we are moving through UI. So what I did was enable HMP_boost for touchboost. What that means is when you touch the screen it will temporarily boost up to the big cores and as soon as you remove your finger it will go back to normal. Im still fine tuning it but I think it's a good compromise. Battery should be better than enforced but just as smooth. Hope you like it!
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik heb met v9 al een paar keer gehad dat wanneer ik de oplader aansluit, het toestel vast zit. Kan gewoon niets meer en moet hem dan opnieuw opstarten.Aghanim schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:43:
Heb met Uni V8 nu 2x een unresponsive scherm gehad. S6 doet dan 10 seconden niks als je het scherm aanraak't, daarna alles weer oké.
Gelukkig gebeurd dit niet zo vaak.
Ahum...bring back the good ol' days...ik heb weer een S6 en kan dus weer volop gaan genieten van al het moois van Edgarf's romsdafmay schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:33:
[...]
...en op dit soort mooie momenten denk ik met weemoed terug aan mijn S6 dagen

Welkom terug maar even uit nieuwsgierigheid. Wat was je reden om weer terug te gaan.dafmay schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:11:
[...]
Ahum...bring back the good ol' days...ik heb weer een S6 en kan dus weer volop gaan genieten van al het moois van Edgarf's roms
Ach ik mis het pielen en tweaken met customs roms en kernels. Voor de Note 5 zijn nog geen custom roms beschikbaar (al is mijn N5 wel geroot met custom kernel). Vandaar dusGarret1410 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:35:
[...]
Welkom terug maar even uit nieuwsgierigheid. Wat was je reden om weer terug te gaan.
Edit : denk dat dit 'm zal zijn, al ziet het er anders uit in Edgarf's rom.
http://www.sammobile.com/...galaxy-s6-edge-whats-new/
[ Voor 34% gewijzigd door dafmay op 24-10-2015 14:13 ]
Het automatisch stoppen van apps zat in 2.3 maar nu in 2.4 is dit weg en is er app optimalisatie voor in de plaats gekomen.dafmay schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:09:
Een vraagje...weten wij al wat de 'app optimisation' (Batterij settings) precies doet? Ik heb wel een idee uiteraard, maar ben benieuwd of iemand al heeft gehoord van Edgarf hoe dit exact werkt...
Edit : denk dat dit 'm zal zijn, al ziet het er anders uit in Edgarf's rom.
http://www.sammobile.com/...galaxy-s6-edge-whats-new/
Wat het precies doet weet ik niet maar ik denk ongeveer hetzelfde.
Ik heb alles op "altijd optimaliseren" staan
Ik lees goede verhalen over de Vindicator kernel met betrekking tot het freezen van toestel.Aghanim schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:43:
Heb met Uni V8 nu 2x een unresponsive scherm gehad. S6 doet dan 10 seconden niks als je het scherm aanraak't, daarna alles weer oké.
Ik heb hem nu een dagje draaien zonder problemen. Nog even een weekje afwachten.
https://drive.google.com/...WU0/view?usp=docslist_api
M.n. stabiliteit, smoothness &speed, batterijduur, en DT2W.
[ Voor 36% gewijzigd door dafmay op 24-10-2015 18:04 ]
Ik draai nu versie T66 een dag en dat is te kort om te oordelen. Maar tot nog toe geen problemen en draait soepel. Even afwachten wat de accuduur isdafmay schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:56:
Wat zijn jullie ervaringen mbt unikernel vs vindicator?
M.n. stabiliteit, smoothness &speed, batterijduur, en DT2W.
[ Voor 20% gewijzigd door dafmay op 24-10-2015 21:14 ]
Ik kwam wel iets tegen in het vindicator topic dat sommigen die eerst de Arter kernel hadden en daarna de Vindicator kernel gingen flashen, last hadden van een bootloop.dafmay schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:08:
Dank aan iedereen voor de reacties. Ik ben eerst met Arter kernel begonnen omdat ik die ken van de Note 4 en 5. So far so good... (zeker niet beter dan Unikernel, maar wilde DT2W uitproberen)
Heb het verder niet uitgezocht maar even ter info.
Ik heb dit zojuist zelf ervaren en uitgezocht.Garret1410 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:49:
[...]
Ik kwam wel iets tegen in het vindicator topic dat sommigen die eerst de Arter kernel hadden en daarna de Vindicator kernel gingen flashen, last hadden van een bootloop.
Heb het verder niet uitgezocht maar even ter info.
Toen ik Unikernel weer wilde flashen (over Arter kernel) wilde mijn S6 niet meer booten. Op XDA inmiddels een zip gekregen die je kunt flashen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=63468885
En ik kan bevestigen dat dit de oplossing is.
[ Voor 31% gewijzigd door dafmay op 25-10-2015 09:10 ]
Weet iemand of hier een oplossing voor is?
Vind het niet terug op XDA
Staat in de rom topic dat private mode alleen werkt met de stock kernelDorkoTheBeast schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:49:
Ik heb ook unikernel geflashed maar nu werkt 'private mode" niet meer...
Weet iemand of hier een oplossing voor is?
Vind het niet terug op XDA
b.v:
http://www.mobilecentre.p...e-mode-in-samsung-galaxy/
Fortunately, you don’t have to wipe all your data when you want to bring Private Mode to work again. Here you can find tutorial how to fix broken Private Mode in Samsung Galaxy (S5/S6/Note 4).
Die fix werkt wel niet
Voor alle duidelijkheid (ben nog maar pas in bezit van de S6), werkt enkel met de stock kernel => betekent geen root mogelijk met private mode?
Ik ben gewoon even aan het kijken hoe batterij is. Tot nu toe lijkt het beter dan Unikernel.Aghanim schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:47:
Ben ik nog de enige hier die op Unikernel draait? Zo ja, vinden jullie het de moeite waard om over te stappen naar een andere kernel of zijn de verschillen marginaal?
Ik heb met de nieuwste beta wel crashes naar het lockscreen.
NopeAghanim schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:47:
Ben ik nog de enige hier die op Unikernel draait? Zo ja, vinden jullie het de moeite waard om over te stappen naar een andere kernel of zijn de verschillen marginaal?
Arter kernel draait overigens even goed als Unikernel op mijn S6, dus dat is een mooi alternatief (indien nodig).
Al staat dat natuurlijk weer haaks op de fun om te pielen met je S6
Yup herkenbaar, het bloed kruipt waar....Aghanim schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:11:
Dan houd ik het bij Unikernel in het kader 'if it ain't broken....'
Al staat dat natuurlijk weer haaks op de fun om te pielen met je S6
Ps iemand nog wel eens van Edgarf vernomen (na zijn laatste melding mbt de 2.4 update) ?
Ik heb ook nog een bericht naar hem gestuurd afgelopen week, ik denk dat hij van de wereld is, of een welverdiende lange vakantiedafmay schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:59:
[...]
Yup herkenbaar, het bloed kruipt waar....
Ps iemand nog wel eens van Edgarf vernomen (na zijn laatste melding mbt de 2.4 update) ?
(in zijn beste zangstem) '....iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen'pappaleone schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:19:
[...]
Ik heb ook nog een bericht naar hem gestuurd afgelopen week, ik denk dat hij van de wereld is, of een welverdiende lange vakantie
Maar inderdaad...ik had 'm ook een PM gestuurd om aan te geven dat ik weer in S6-land ben en dus ook beschikbaar voor testen (later bij een nieuwe update). Lijkt alsof hij een moratorium heeft ingesteld op privéberichten
Vandaag wou ik wat testen op het werk, hotspot aan, proberen te verbinden, maar dit lukt niet.
Het AP/hotspot word wel gezien, maar niemand kan ermee connecten. Vervelend! Iemand met hetzelfde probleem?
Het probleem van niet doorkomende meldingen heb ik ook nog niet opgelost. Ik heb werkelijk alle mogelijke settings (van de kernel dan) geprobeerd, maar niks heeft geholpen.
Via 4G of wifi komen de verbindingen niet door na een aantal minuten. Zodra ik mijn telefoon unlock krijg ik al mijn berichten in 1 keer binnen. Ook whatsapp web werkt na een tijdje niet meer totdat ik mijn telefoon ontgrendel.
Ook vervelend! Maar afgezien van deze 2 dingetjes is deze rom echt perfect en ik heb op het werk al meedere S6'en en Edges hiervan voorzien
@papegaai01: idd weinig te updaten. Grootste verandering is misschien Android 6, en wil wel weten of er een Xtresolite deo rom van komt
Daarnaast komen bij mij alle notificaties prima binnen. Mis geen enkele. Draai wel de vindicator kernel.
Ik heb eens gekeken naar die vindicator kernel, en het lijkt alsof deze erg gericht is op battery life, ervaar jij langere batterijduur?papegaai01 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:15:
@skunkopaat Hoop inderdaad op Android 6
Daarnaast komen bij mij alle notificaties prima binnen. Mis geen enkele. Draai wel de vindicator kernel.
Ik ervaar niet echt een langere batterijduur. Gewoon gemiddeld. Draait wel erg soepel, zonde lag.skunkopaat schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:30:
[...]
Ik heb eens gekeken naar die vindicator kernel, en het lijkt alsof deze erg gericht is op battery life, ervaar jij langere batterijduur?