Stock android is voorlopig nog niet mogelijk. Ook Cyanogenmod zal nog wel op zich laten wachten, tenminste als je een goede camera wil hebben. Het is mijn ervaring sinds de S4 dat een goed gemodde TW rom beter werkt op een Samsung dan stock Android waar vaak de nodige drivers missen.lubbertkramer schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:16:
Misschien een rare vraag maar kan er niet echt uitkomen. Ik zit in de twijfel door de 100 euro terug actie op de S6 waardoor deze ongeveer even duur is als de Nexus 6. Is het mogelijk op de S6 stock android te draaien zoals de Nexus 6 door middel van custom rom? Zie in de TS wel een stock van edgar maar is alsnog met de touchwiz elementen?
Ik heb dez kernel niet geflashed, maar ik kan wederom geen besturing op afstand / remote controls aanzetten.
Ik kan het schuifje wel omzetten, maar als je dan de optie, zoek mijn mobiel, opnieuw opstart, staat deze optie weer uit.
Vanavond die laatste Uni maar es uit gaan proberen!
Live youre Life and Enjoy every Day
Ik heb gisteren de laatste unikernel er op gezet, draait lekker.jokapo schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:24:
Nu een weekje de 2.1 Rom draaien met de Silver theme. Lekker strak en zeer tevreden. Loopt over het algemeen lekker soepel. Wel een paar keer gehad dat als ik de foon unlockte er eerst in a blink of a second een wit scherm te zien was voordat hij op de zwarte background schoot.
Vanavond die laatste Uni maar es uit gaan proberen!
Nee ik niets vernomen, maar heb ook niets uitstaan bij Edgarpappaleone schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:17:
[...]
Had jij nog iets ontvangen of gehoord van Edgarf?
Ik heb gisteren nog een pm gestuurd maar nog niets vernomen.
Hoi Edgarf geen probleem ik wacht netjes af, ik was zelf ook aan de late kant thanks.edgarf28 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:52:
@pappaleone Sorry, zie je PM nog maar net... Ben nu de laatste RC build aan het uploaden (hopelijk de final build ook), als die is geüpload is dan PM ik je even de links!
http://forum.xda-develope...nel-t3100395/post61966799
Heren...de kernel eventueel even opnieuw dl-en en flashen
Als ik (in dit geval) Edgarfs Roms flash krijg ik de mogelijkheid om een Full Wipe te doen of om alle oude instellingen en apps te behouden. Als ik nu in TWRP een Full Wipe wil doen welke hokjes laat ik dan aangevinkt staan en welke niet?
Wil je nl echt een Full Wipe doen dan lijkt mij dat je alles aangevinkt laat staan (ook al verlies je daarmee de rom) om daarna via het ADB Sideload commando (dat was toch adb sideload rom.zip bijv.) alsnog de rom te kunnen installeren. Dit zodat je echt vanaf een schone lei kan gaan beginnen.
Ook weer een nieuwe build uit van de kernel...'t is bijna niet bij te houden haha :
http://forum.xda-develope...nel-t3100395/post61976746
[ Voor 31% gewijzigd door dafmay op 22-07-2015 09:23 ]
Nog wat nieuws omtrent Edgarfs Rom en Kernels?
ik heb nu een elephone g5 als back-up mobieltje, redelijke goede specs voor een spotgoedkope prijs! maar ik krijg deze mobiel maar niet geroot, niet met pingpongroot. Heeft iemand hier een oplossing voor? SuperSu werkt ook niet omdat, heeft iets te maken met de android versie
Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
Vroot installeren op je PC, drivers installeren, USB debugging inschakelen, je telefoon aan de pc koppelen en gaan met die banaan.Tammesp schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:53:
ik heb nu een elephone g5 als back-up mobieltje, redelijke goede specs voor een spotgoedkope prijs! maar ik krijg deze mobiel maar niet geroot, niet met pingpongroot. Heeft iemand hier een oplossing voor? SuperSu werkt ook niet omdat, heeft iets te maken met de android versie
Dat heb ik geprobeerd ja, maar zodra ik Vroot wil installeren blokkeert Chrome/Viruscanner de downloadAudiowaste schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:56:
[...]
Vroot installeren op je PC, drivers installeren, USB debugging inschakelen, je telefoon aan de pc koppelen en gaan met die banaan.
Is het niet zelfs zo dat bij de Elephone je root gewoon in de instellingen kan inschakelen?Tammesp schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:58:
Dat heb ik geprobeerd ja, maar zodra ik Vroot wil installeren blokkeert Chrome/Viruscanner de download
Dat kan ik niet vinden, achja dan laat ik het hier wel bijAudiowaste schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:00:
[...]
Is het niet zelfs zo dat bij de Elephone je root gewoon in de instellingen kan inschakelen?
Cherry Picks
Lockscreen: Add option to pass swipe-up-to-unlock
Had deze vraag ook in het XDA topic gepost (speciaal account voor aangemaakt) totdat ik zojuist zag dat je ook in dit topic zit
[ Voor 22% gewijzigd door Aghanim op 22-07-2015 15:51 ]
Rom 2.1 van Edgarf erweer op gezet, met de nieuwste kernel 0003, tot nu toe nog niet hoeven te klagen over deze kernel, eens kijken hoe het over een paar dagen is.
Al iets bekend over een Ktoonz kernel? Die vind ik toch wel heel vet ^^
Welcome back, en meteen weer aan de gang haha. Hopelijk alles okay nou?Tammesp schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:51:
Mobiel vandaag weer opgehaald!! Alles zit er nieuw in behalve het mainbord, helemaal top![]()
![]()
Rom 2.1 van Edgarf erweer op gezet, met de nieuwste kernel 0003, tot nu toe nog niet hoeven te klagen over deze kernel, eens kijken hoe het over een paar dagen is.
Al iets bekend over een Ktoonz kernel? Die vind ik toch wel heel vet ^^
Ps kernel nr4 is er al......http://forum.xda-develope...nel-t3100395/post61976746
Linkje is van Dafmay
ik heb in het verleden wel eens wat custom roms geprobeerd maar altijd was er wel iets wat niet goed werkte waardoor ik toch weer op een rom kwam die bijna stock was, afgezien van wat bloatware.
Haha ja, gelijk weer aan de slag! hophop. Deze kernel heb ik nu: Unikernel V4-0003pappaleone schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:54:
[...]
Welcome back, en meteen weer aan de gang haha. Hopelijk alles okay nou?
Ps kernel nr4 is er al......http://forum.xda-develope...nel-t3100395/post61976746
Linkje is van Dafmay
Beste, deze kernel van Edgarf draait echt heel smooth. Met 0 haperingen en je kan alles zelf instellen hoe je het wilt mede met de Aroma Add-on installer. Bekijk de het maar eens op het XDA forumGarret1410 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:58:
Merken jullie qua snelheid, stabiliteit of soepelheid nog verschil met de stock rom.
ik heb in het verleden wel eens wat custom roms geprobeerd maar altijd was er wel iets wat niet goed werkte waardoor ik toch weer op een rom kwam die bijna stock was, afgezien van wat bloatware.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Dit heb ik op Wakelock detector. Ik vind dat mijn batterij niet zo lang meegaat. Ik zit op de laatste nieuwe Edgar met de perfecto-kernel. Ik heb al 2 keer een factory reset gedaan maar toch. Iemand die het probleem weet?
Voor de custom rom van Edgarf hoef je niets te rooten, dit zit al in de rom gebakken. Je moet het zo zien als je een telefoon in dit geval de S6 koopt in de winkel dan is het voor 90% van de mensen een prima telefoon. Hier zullen ze doorgaans niets aan doen op de update's na. 10% waaronde mijzelf en nog een flink aantal mensen maken er een sport van om het toestel meer na eigen hand te zetten. Met custom roms kun je namelijk veel meer instellen dan met de standaard samsung rom. Ten eerste kan je zelf alle rommel die je niet wil verwijderen. Edgarf heeft in zijn rom alle overbodige (rommel) verwijderd. Met de aroma install kun je zel programma''s die je toch wilt hebben toevoegen, zo krijg je dus precies wat je zelf wil hebben.iRicardo schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:21:
Vraagje, is rooten het nou echt waard op de S6? Ik ben bang dat bij gebreken ik niet terug kan met mijn toestel omdat bijv. Knox 0x1 is getriggerd. Niet dat ik Knox echt gebruik, maar dat geheel terzijde.
Met de zijkant van mijn hand over het scherm gaan is onhandig. Op andere custom roms zat het in het power menu en werkte perfect. Zoiets zoek ik eigenlijk, maar kan het echt nergens vinden
Power en home

[ Voor 4% gewijzigd door AndereKoekoek op 22-07-2015 18:12 ]
Power en home tergelijkFloris-K schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 18:09:
Even vraagje over de rom van Edgarf. Hoe maken jullie screenshots?
Met de zijkant van mijn hand over het scherm gaan is onhandig. Op andere custom roms zat het in het power menu en werkte perfect. Zoiets zoek ik eigenlijk, maar kan het echt nergens vinden
Dank je voor je uitleg. Ik ga toch even kijken of er nog andere roms zijn dan die van Edgarf aangezien er toch een aantal dingen zijn die ik er liever niet in wil hebben.pappaleone schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:51:
[...]
Voor de custom rom van Edgarf hoef je niets te rooten, dit zit al in de rom gebakken. Je moet het zo zien als je een telefoon in dit geval de S6 koopt in de winkel dan is het voor 90% van de mensen een prima telefoon. Hier zullen ze doorgaans niets aan doen op de update's na. 10% waaronde mijzelf en nog een flink aantal mensen maken er een sport van om het toestel meer na eigen hand te zetten. Met custom roms kun je namelijk veel meer instellen dan met de standaard samsung rom. Ten eerste kan je zelf alle rommel die je niet wil verwijderen. Edgarf heeft in zijn rom alle overbodige (rommel) verwijderd. Met de aroma install kun je zel programma''s die je toch wilt hebben toevoegen, zo krijg je dus precies wat je zelf wil hebben.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik zit momenteel op 5.1.1. Ik neem aan TWRP via odin flashen en dan in de Custom Recovery Edgarf ROM installeren?
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Helemaal juist, TWRP met Odin er op knallen en dan mijn ROM+Aroma-package flashen met TWRP.H.Boss schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:52:
Is die Edgarf te installeren zonder root? Want ik zie namelijk wel dat je moet rooten en custom recovery moet hebben. Uit het verleden weet ik dat het niet kan.
Ik zit momenteel op 5.1.1. Ik neem aan TWRP via odin flashen en dan in de Custom Recovery Edgarf ROM installeren?
Rooten of iets dergelijks is niet nodig.
Ik krijg ook pas meldingen als ik mijn scherm aanzetMcJawesome schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:50:
[afbeelding]
Dit heb ik op Wakelock detector. Ik vind dat mijn batterij niet zo lang meegaat. Ik zit op de laatste nieuwe Edgar met de perfecto-kernel. Ik heb al 2 keer een factory reset gedaan maar toch. Iemand die het probleem weet?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Denk dat ik vandaag of morgen toch maar eens de rom van Edgarf ga flashen. Het lijkt overigens erg eenvoudig als ik hierboven lees hoe dit te doen is. Heb behoorlijk wat ervaring met een HTC HD2, Galaxy Nexus en HTC One M7 maar dat had toch wat meer stappen in zich (unlocken bootloader en eerst rooten etc.)
Als ik ooit terug wil naar de stock rom, is het dan een kwestie van via Odin de stock rom flashen ipv die van Edgarf?
[ Voor 9% gewijzigd door Aghanim op 23-07-2015 07:46 ]
Tenminste zo was het bij de s4 en s5 wel
[ Voor 27% gewijzigd door Garret1410 op 23-07-2015 09:29 ]
Het klop in zoverre mocht je nog op 5,02 zitten en je gaat naar de nieuwe lollipop versie 5.1.1 dan kun je niet meer terug. Zit je al op 5.1.1 laatste update dan kun je zo naar de rom van Edgarf. Wel eerst TWRP flashen.Aghanim schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 07:44:
Daar heb je op zich ook gelijk in, al zou je nog wel kunnen stellen dat Google of Samsung geen imago schade wil lijden want dat leidt tot omzet problemen, terwijl een developer daar geen last van heeft. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ontzettend blij met de devs die zoveel tijd en energie steken in het maken van een goede rom want daar profiteren we allemaal van
Denk dat ik vandaag of morgen toch maar eens de rom van Edgarf ga flashen. Het lijkt overigens erg eenvoudig als ik hierboven lees hoe dit te doen is. Heb behoorlijk wat ervaring met een HTC HD2, Galaxy Nexus en HTC One M7 maar dat had toch wat meer stappen in zich (unlocken bootloader en eerst rooten etc.)
Als ik ooit terug wil naar de stock rom, is het dan een kwestie van via Odin de stock rom flashen ipv die van Edgarf?
Zygivt schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:46:
Zijn er hier mensen die de stock kernel hebben draaien?
Ik heb de kernel niet geflashed, maar ik kan wederom geen besturing op afstand / remote controls aanzetten.
Ik kan het schuifje wel omzetten, maar als je dan de optie, zoek mijn mobiel, opnieuw opstart, staat deze optie weer uit.
Edgar (of andere tweakers), Zijn de bovenstaande functies uitgeschakeld in de v2.1?EJSEJS schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 07:35:
Totaal geen last van, maar ik heb ook veel meer RAM geheugen vrij (zie screenshot).
Het enige wat ik een keer heb gedaan is bij Batterij > Details > alle apps die ik niet vaak gebruik op "autom stop" gezet. Sinds dien verbruikt mijn S6 een stuk minder geheugen, maximaal staat hij rond de 75% ongeveer.
[afbeelding]
De tweede zit gewoon in v2.1 van Edgarf's rom
Zie ook:
Mis ik iets of zit ik verkeerd?

1. Settings > About device.Zygivt schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:33:
Dan ben ik benieuwd hoe ik de versie van me kernel kan controleren, want ik heb deze niet bewust geflashed ;-)
Zie ook:
Mis ik iets of zit ik verkeerd?
[afbeelding]
2. In Smart Manager > Batterij > Detail...
Super bedankt!dafmay schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:36:
[...]
1. Settings > About device.
2. In Smart Manager > Batterij > Detail...
Mogelijk dat dit ook het 1 en ander verklaard:

Blijkbaar toch iets "fout" gegaan

[ Voor 23% gewijzigd door dafmay op 23-07-2015 14:04 ]
Gaat mij meer om de SM-G920I naar SM-G-920F wijziging ;-)dafmay schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:03:
Ik weet verder niet hoe dat precies werkt, en dus ook niet of er iets fout is gegaan. Blijkbaar staat locatiegeschiedenis uit voor jouw toestel (waarom dat weet ik niet). Kun je jouw toestel niet gewoon activeren in de lijst (zoals in de screenshot) ? Het kan natuurlijk zijn dat vanwege het niet functioneren van 'Find My Mobile' ook de locatiegescheidenis niet werkt...klinkt mij althans logisch in de oren.
Viel mij ook op. Dat is adhv de geinstallerde rom (soms zijn deze obv de 920F, soms obv 920K, soms obv 920I...enz). Bijvoorbeeld de huidige 2.1 versie van Edgarf's rom is obv de 925IZygivt schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:43:
[...]
Gaat mij meer om de SM-G920I naar SM-G-920F wijziging ;-)
[ Voor 27% gewijzigd door dafmay op 23-07-2015 14:53 ]
Ik ga dat nog even uitzoeken.dafmay schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:49:
[...]
Viel mij ook op. Ik vermoed adhv de geinstallerde rom (soms zijn deze obv de 920F, soms obv 920K, soms obv 920I...enz). Bijvoorbeeld de huidige 2.1 versie van Edgarf's rom is obv de 920I
Terugkomend op de smartmanager, die kan ik niet vinden.
Ik dus de aroma add-on gestart, maar daar vind ik hem ook niet in terug.
Wat doe ik niet goed?
Gelezen, thnx.
Nu nog even op zoek naar die smart manager.
Heb je de laatste (en juiste) Aroma installer genomen vanuit de startpost van Edgarf's draadje? (het is namelijk nog wel eens voorgekomen dat Edgar ietsje later een update van de installer heeft uitgebracht)
Ik gok dat ik de laatste versie heb ja van Edgarf's. Ik heb hem gister middag nog gedownload (v2.1a)dafmay schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:39:
Je hebt nog niet aangegeven welke rom (Edgarf's neem ik even aan) en versie je draait...
Heb je de laatste (en juiste) Aroma installer genomen vanuit de startpost van Edgarf's draadje? (het is namelijk nog wel eens voorgekomen dat Edgar ietsje later een update van de installer heeft uitgebracht)
Nou ja...dan moet je de Smart Manager gewoon op je phone hebben mits je 'm vanuit de Aroma installer hebt geinstalleerd. Ik geloof dat de optie vrijwel onderaan de lijst staat in Aroma...kijk nog eens of je 'm kunt vinden en dan flashen...Zygivt schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:41:
[...]
Ik gok dat ik de laatste versie heb ja van Edgarf's. Ik heb hem gister middag nog gedownload (v2.1a)
Schiet mij maar lek. 3 x de installer gestart, 4 x overheen gescrollt, maar hij staat er inderdaad gewoon.dafmay schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:44:
[...]
Nou ja...dan moet je de Smart Manager gewoon op je phone hebben mits je 'm vanuit de Aroma installer hebt geinstalleerd. Ik geloof dat de optie vrijwel onderaan de lijst staat in Aroma...kijk nog eens of je 'm kunt vinden en dan flashen...
als ik nu ga tweaken, gaat er gegarandeerd iets mis ;-)
Drinking + Tweaking =Zygivt schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:50:
[...]
Schiet mij maar lek. 3 x de installer gestart, 4 x overheen gescrollt, maar hij staat er inderdaad gewoon.![]()
![]()
als ik nu ga tweaken, gaat er gegarandeerd iets mis ;-)

Klopt (al sinds vanochtend). Loopt prima deze versie!jokapo schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:37:
http://forum.xda-develope...-stockmod-kernel-t3100395
V5-0001 staat er inmiddels op
Nu ist nog wachten op de Edgarf zijn upcoming Romdafmay schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:40:
[...]
Klopt (al sinds vanochtend). Loopt prima deze versie!Even iets langer testen uiteraard voor het batterijverbruik...
Heb jouw ROM geflashed en het werkt perfect. Lekker vlot en responsief.edgarf28 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:08:
[...]
Helemaal juist, TWRP met Odin er op knallen en dan mijn ROM+Aroma-package flashen met TWRP.
Kan alleen geen download link vinden van Aroma Package in de 2de post op XDA zoals door jou aangegeven daar.
Youbetcha!jokapo schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:51:
[...]
Nu ist nog wachten op de Edgarf zijn upcoming Rom
me wanna have :-)dafmay schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:07:
[...]
Youbetcha!(ik draai zijn nieuwste RC4 sinds zondag en is echt perfect!!!)
Het moet nu zeer snel gaan gebeuren...vanavond als het goed is inderdaad....
Ja zo kun je blijven wachten...ik adviseer je ten sterkste om zsm actie te ondernemenCWH schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:13:
Iedere keer als ik uiteindelijk besluit Edgarfs ROM te gaan flashen is er of steeds een nieuwere Kernel waarvan ik de ervaringen maar even afwacht, nu is het weer wachten op de laatste/nieuwste versie van Edgarfs ROM ;)!
Ja precies, heb me nu dan ook voorgenomen zodra Edgarf zijn nieuwste rom beschikbaar stelt, deze te gaan gebruiken met UniKernel v5!dafmay schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:22:
Ja zo kun je blijven wachten...ik adviseer je ten sterkste om zsm actie te ondernemen
Dat beeld heb ik ook en staat ook in jouw guide op XDA, maar in de #1 post op jouw ROM lees ik:edgarf28 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:08:
[...]
Helemaal juist, TWRP met Odin er op knallen en dan mijn ROM+Aroma-package flashen met TWRP.
How-to Install:
Root & Install custom recovery:
- Flash CF-Root for your model with Odin
- Make sure you have an custom recovery installed (I advise you to use TWRP)
(This trips your KNOX warranty counter!)
ATTENTION: With the Android 5.1.1 (v.2.0 >) ROM, TWRP v.2.8.7.1 or newer is REQUIRED!!!
Install the ROM
Dus ik heb nog 2 vragen voordat ik ga flashen:
De CF-Root flashen is toch niet nodig? Jouw ROM heeft root ingebouwd lees ik. De Unikernel wordt automatisch meegeflashed als onderdeel van jouw ROM dus die hoef ik ook niet los te flashen?
Gewoon op die oranje link klikken (lijkt alsof je de ROM dan downloadt maar dat is de package).H.Boss schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:54:
[...]
Heb jouw ROM geflashed en het werkt perfect. Lekker vlot en responsief.
Kan alleen geen download link vinden van Aroma Package in de 2de post op XDA zoals door jou aangegeven daar.
[ Voor 20% gewijzigd door Aghanim op 23-07-2015 19:31 ]
Alleen is dat voor de 2.0. Ik heb de v2.1 van jouw rom geflashed. Is dat een probleem?Aghanim schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:29:
[...]
Dat beeld heb ik ook en staat ook in jouw guide op XDA, maar in de #1 post op jouw ROM lees ik:
How-to Install:
ATTENTION: With the Android 5.1.1 (v.2.0 >) ROM, TWRP v.2.8.7.1 or newer is REQUIRED!!!
Install the ROM
Dus ik heb nog 2 vragen voordat ik ga flashen:
De CF-Root flashen is toch niet nodig? Jouw ROM heeft root ingebouwd lees ik. De Unikernel wordt automatisch meegeflashed als onderdeel van jouw ROM dus die hoef ik ook niet los te flashen?
[...]
Gewoon op die oranje link klikken (lijkt alsof je de ROM dan downloadt maar dat is de package).
Dat denk ik wel, zelf heb ik dat ook op die manier geflasht al had ik een unbranded versie dus mijn downloadlink was net wat anders. Maar werkt verder prima.Arno90 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 20:04:
Ik heb mijn S6 nu een week (VF branded) en heb nog steeds de update naar 5.1.1. nog niet ontvangen. Op sammobile zie ik ook dat de update voor mijn versie http://www.sammobile.com/...U1AODG_G920FVFG1AOD1_VDF/ er nog niet is, kan ik dan deze: http://www.sammobile.com/...U2POFC_G920FVFG2BOF2_VDF/ downloaden en via Odin flashen? Of gaat dit niet?
Super, ben hem aan het downloaden, dat gaat nog 6 uur duren haha. Iemand die zeker weet of dit kan?Aghanim schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 20:14:
[...]
Dat denk ik wel, zelf heb ik dat ook op die manier geflasht al had ik een unbranded versie dus mijn downloadlink was net wat anders. Maar werkt verder prima.

Mijn baseband-versie is: G920FXXU2BOFJ. Is het mogelijk om deze te downgraden naar 5.0.2 of een andere geschikte stock rom van Samsung om de exploit terug te halen zonder Knox te trippen?
Nee helaas eenmaal naar 5.1.1,dan kun je niet meer terug naar 5.02iRicardo schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 00:23:
Ik las net op xda over pingpongroot, helaas heb ik gisteren mijn telefoon onbewust naar 5.1.1 bijgewerkt
Mijn baseband-versie is: G920FXXU2BOFJ. Is het mogelijk om deze te downgraden naar 5.0.2 of een andere geschikte stock rom van Samsung om de exploit terug te halen zonder Knox te trippen?
Bedankt voor je reactie. Het wordt dus wachten op een exploit in 5.1.1 die dit mogelijk maakt.pappaleone schreef:
Nee helaas eenmaal naar 5.1.1,dan kun je niet meer terug naar 5.02
Ik zie dat de XtreStoLite rom door een nederlandse dev is gemaakt (edgarf28)?
Meestal lees ik op xda en ik twijfelde daar tussen XtreStoLite & pingpong root.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor de laatste ivm het knox verhaal.
Nu wil ik denk ik toch XtreStoLite flashen......is dit mogelijk?
Ik draai Android 5.0.2 zonder custom recovery en volgens mij is de bootloader stock.
Kan iemand mij aub een korte howto schrijven?
Ik stel het op prijs....
Als je eerst eens rustig door dit topic heen gaat bladeren kom je alle informatie over hoe de XtroStoLite (ja dit is dus mogelijk) rom te flashenrichajax schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:08:
Hallo allen :-)
Ik draai Android 5.0.2 zonder custom recovery en volgens mij is de bootloader stock.
Ik stel het op prijs....
Ook een howto staat een aantal pagina's terug al uitgebreid beschreven.
En als laatste kan je ook op xda de zeerrrrr uitgebreide HowTo van ons Edgarf eens doornemen.
Suc6
Jij bevestigt nu dus dat ik zonder problemen de GEWONE howto aan kan houden.
Het feit dat ik pingpong root heb uitgevoerd gaat geen problemen opleveren.
Bedankt
Die kernel heeft last van 'lag', melden ze ook op het forum. Blijf nog even bij Versie 4jokapo schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:37:
http://forum.xda-develope...-stockmod-kernel-t3100395
V5-0001 staat er inmiddels op
Hoi Tamme ik heb de kernel hier ook draaiend en nergens geen last van. Ik heb Dafmay ook niet over gehoord.Tammesp schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 20:50:
[...]
Die kernel heeft last van 'lag', melden ze ook op het forum. Blijf nog even bij Versie 4
He! Klopt, gebeurt niet bij alle toestellen, maat versie 4 draait hier goed dus wacht wel op v5.02pappaleone schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 21:09:
[...]
Hoi Tamme ik heb de kernel hier ook draaiend en nergens geen last van. Ik heb Dafmay ook niet over gehoord.
Nog wel een klein vraagje, hoe krijg ik mijn email batterij verbruik naar beneden? Staat vaak boven aan bij mij. Synchroniseren schema tijd verminderen helpt niet echt.
Welke gebruik jij? Ik gebruik google mail en heb geen problemen tot zover.Tammesp schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 21:13:
[...]
He! Klopt, gebeurt niet bij alle toestellen, maat versie 4 draait hier goed dus wacht wel op v5.02![]()
Nog wel een klein vraagje, hoe krijg ik mijn email batterij verbruik naar beneden? Staat vaak boven aan bij mij. Synchroniseren schema tijd verminderen helpt niet echt.
De samsung mail app.pappaleone schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 21:19:
[...]
Welke gebruik jij? Ik gebruik google mail en heb geen problemen tot zover.
Ik maak tijdens het sporten (lees hardlopen en fietsen) gebruik van Endomondo. Alleen nu heeft de app de afgelopen keren tijdens het hardlopen dat ie zo maar stopt.
Met de vorige versies hetzij endomondo of van Edgarf zijn rom had de app dit probleem niet.
Nu heb ik bij instellingen van de applicaties gekeken maar niets bijzonders kunnen vinden over het afsluiten van de app.
[ Voor 14% gewijzigd door jdwrist op 25-07-2015 09:28 ]
This version is ONLY tested on the G92xF/T (normal S6 & Edge) models... it will NOT work correctly on an (old) Android 5.0.2 bootloader!!richajax schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:08:
Hallo allen :-)
Ik stel het op prijs....
Eerst dus een 5.1.1 bootloader via Odin over Android 5.0.2 en dan de howto volgen?
Anybody?

Nee helaas sorry, ik zou het niet weten...maak zelf geen gebruik van die app. De app stopt of hangt dan neem ik even aan? Maakt deze gebruik van gps en/of bluetooth...dan zou je aan die kant nog kunnen kijken voor een oorzaak van het probleem.jokapo schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 09:27:
Even een klein zijstapje en ik hoop dat Dafmay of Edgarf mij hier wat wijzer in kunnen maken.
Ik maak tijdens het sporten (lees hardlopen en fietsen) gebruik van Endomondo. Alleen nu heeft de app de afgelopen keren tijdens het hardlopen dat ie zo maar stopt.
Met de vorige versies hetzij endomondo of van Edgarf zijn rom had de app dit probleem niet.
Nu heb ik bij instellingen van de applicaties gekeken maar niets bijzonders kunnen vinden over het afsluiten van de app.
Hoi heb je al geprobeerd om cache leeg te maken?jokapo schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 09:27:
Even een klein zijstapje en ik hoop dat Dafmay of Edgarf mij hier wat wijzer in kunnen maken.
Hoe bedoel voor mijn versie. Heb je de Gewone S6 of de edge.Arno90 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 20:04:
Ik heb mijn S6 nu een week (VF branded) en heb nog steeds de update naar 5.1.1. nog niet ontvangen. Op sammobile zie ik ook dat de update voor mijn versie http://www.sammobile.com/...U1AODG_G920FVFG1AOD1_VDF/ er nog niet is, kan ik dan deze: http://www.sammobile.com/...U2POFC_G920FVFG2BOF2_VDF/ downloaden en via Odin flashen? Of gaat dit niet?
Die laatste link van je is de 5.1.1 versie voor de gewone s6 en branded vodafone.
Je kunt ook de unbranded versie (phn) downloaden.
http://www.sammobile.com/...U2BOFM_G920FPHN2BOFM_PHN/
[ Voor 5% gewijzigd door Garret1410 op 25-07-2015 10:46 ]
Je kunt ook via sammobile de laaste nederlandse rom ophalen en dan flashen met odin, dan zit je al 5.1.1. Dan hoef je de bootloader niet meer the flashen. Op sammobile staan zowel de S6 versie als de s6 Edge versie.richajax schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:02:
[...]
This version is ONLY tested on the G92xF/T (normal S6 & Edge) models... it will NOT work correctly on an (old) Android 5.0.2 bootloader!!
Eerst dus een 5.1.1 bootloader via Odin over Android 5.0.2 en dan de howto volgen?
Anybody?
Nee die optie nog niet uitgeprobeerd.....pappaleone schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:44:
[...]
Hoi heb je al geprobeerd om cache leeg te maken?
Inmiddels ook es bij Endomondo zelf op de site gekeken en er zijn ook andere gebruikers met andere toestellen die er over klagen. Dus volgens mij ist probleem niet op zich zelfstaand is mijn donkerbruine vermoeden.dafmay schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:32:
[...]
Nee helaas sorry, ik zou het niet weten...maak zelf geen gebruik van die app. De app stopt of hangt dan neem ik even aan? Maakt deze gebruik van gps en/of bluetooth...dan zou je aan die kant nog kunnen kijken voor een oorzaak van het probleem.
Met odin kun je twrp erop flashen en dan is root niet nodig. Wel de voor odin geschikte twrp kiezen. Is een tar bestandAghanim schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:29:
[...]
Dat beeld heb ik ook en staat ook in jouw guide op XDA, maar in de #1 post op jouw ROM lees ik:
How-to Install:
Ik moet je zeggen dat ik er geen ervaring mee heb. Zolang ik flash doe ik het al met odin. De werkwijze zal wel hetzelfde zijn, maar misschien dat er mensen zijn op dit forum die er ervaring mee hebben.CWH schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 11:01:
Er wordt hier eigenlijk alleen maar gesproken over het flashen van TWRP via Odin. Is er een reden, of een (groot) verschil om TWRP v2.8.7.1 niet via de app TWRP Manager te installeren? De App vindt de juiste versie (2.8.7.1) en zou 'm zo kunnen installeren. Het lijkt me makkelijker en minder "risicovol".Maar ik dacht, ik vraag het toch de kenners hier eerst even!
Om TWRP via de app te installeren heb je volgens mij ROOT nodig. En als je via ODIN flasht is er geen ROOT nodig. Dus dat is fijner als je 5.1.1 hebt dan hoef je niet eerst te Rooten om een Custom ROM te installeren. TWRP via ODIN flashen en dan CR installeren. Heb ik zelf ook gedaan.CWH schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 11:01:
Er wordt hier eigenlijk alleen maar gesproken over het flashen van TWRP via Odin. Is er een reden, of een (groot) verschil om TWRP v2.8.7.1 niet via de app TWRP Manager te installeren? De App vindt de juiste versie (2.8.7.1) en zou 'm zo kunnen installeren. Het lijkt me makkelijker en minder "risicovol".Maar ik dacht, ik vraag het toch de kenners hier eerst even!
Ik heb 5.1.1 en root, dus dat is niet het punt. Via de app lijkt me makkelijker. Je opent de app, selecteert het juiste bestand, install, klaar! Geen uitschakelen, geen download mode, geen Odin, niet flashen. Ik weet het, kleinigheden, het is ook niet omdat ik niet weet hoe, ik vroeg het me alleen af!H.Boss schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:02:
[...]
Om TWRP via de app te installeren heb je volgens mij ROOT nodig. En als je via ODIN flasht is er geen ROOT nodig. Dus dat is fijner als je 5.1.1 hebt dan hoef je niet eerst te Rooten om een Custom ROM te installeren. TWRP via ODIN flashen en dan CR installeren. Heb ik zelf ook gedaan.
Ik zou zeggen probeer het, en laat het ons weten hoe het is gegaan.CWH schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:18:
[...]
Ik heb 5.1.1 en root, dus dat is niet het punt. Via de app lijkt me makkelijker. Je opent de app, selecteert het juiste bestand, install, klaar! Geen uitschakelen, geen download mode, geen Odin, niet flashen. Ik weet het, kleinigheden, het is ook niet omdat ik niet weet hoe, ik vroeg het me alleen af!
Hoe heb jij op 5.1.1 root gekregen? Ben ik wel benieuwd naar. Volgens mij was het toch nog niet mogelijk?CWH schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:18:
[...]
Ik heb 5.1.1 en root, dus dat is niet het punt. Via de app lijkt me makkelijker. Je opent de app, selecteert het juiste bestand, install, klaar! Geen uitschakelen, geen download mode, geen Odin, niet flashen. Ik weet het, kleinigheden, het is ook niet omdat ik niet weet hoe, ik vroeg het me alleen af!
Er is geen nog geen root via chainfire. In de rom van Edgarf zit root al in verwerktH.Boss schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:24:
[...]
Hoe heb jij op 5.1.1 root gekregen? Ben ik wel benieuwd naar. Volgens mij was het toch nog niet mogelijk?