Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lonus! schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:55:
[...]

Misschien is het voor jou zo duidelijk, voor mij niet hoor :)
We hebben hier te maken met gevorderden en beginners, wat voor jou duidelijk is is voor mij miss wel abacadabra :?
Dit is het Custom rom topic op Tweakers...en er wordt van je verwacht dat je enigzins weet hoe de zaken werken, en ook zelf het benodigde voorwerk / uitzoekwerk doet. Uiteraard kun je met vervolgvragen hier terecht, maar het is wel de bedoeling dat je ook zelf enigzins initiatief en actie onderneemt.

Jouw vragen over het installeren van twrp (en nu over adb) kun je zeer makkelijk zelf vinden door dit forum door te lezen en/of de zoekfunctie te gebruiken, als ook via Google. Dit zijn geen ingewikkelde zaken, en het is makkelijk te vinden.

Sterker nog er is giga-veel voorbij gekomen de afgelopen tijd (maanden) over de werkwijze en do's&don'ts van zaken specifiek omtrent custom roms, rooten, enz. Eergisteren is er ook nog een mooie handleiding geplaatst door een mede-tweaker waarin alle zaken terugkomen. Die kun je ook eens doorlezen.

Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

edgarf28 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 19:49:
[...]

Via adb sideload is de enigste mogelijkheid dan nog...
Tammesp schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:57:
Goh wat een dagje is het me weer haha

Ten eerste is mijn scherm reparatie voltooid, heb nu een super strak scherm(zelfs met de net iets nieuwe Samsung logo erop) Maar ging vanavond even een foto maken, zag ik een wit stipje midden op de foto, zit er een stofje achter de camera glas, waarschijnlijk tussen het repareren gebeurt, dus morgen maar weer even langs om dat stofje weg te laten halen 8)7

Daarbij als je een scherm laat repareren van de Samsung S6, repareren ze de hele midden console ook mee, waarschijnlijk gaat dat sneller. Maar kreeg dus weer helemaal een nieuwe S6 met de ROM van Samsung erop, goh wat ging dat traag zeg met al die rommel erop. Dus ik ging weer fijn aan de slag om de boel te flashen. Rooten, TWRP, bootloader en modem, toen ging ik naar TWRP install zag ik geen Custum Rom zip file staan. OEPS vergeten op te zetten. Dus mijn held van vandaag(sinds de 1e dag dat ik je ROM al gebruik hoor^^) is Edgarf, heeft mij geholpen om ADB Sideload werkend te krijgen zodat ik de Custom Rom op mijn mobiel kreeg. Mijn mobiel draait weer als een zonnetje en ga nu maar even flink van me koude rakker genieten en de serie aan! Ben kapot _/-\o_ _/-\o_
Ik ben erg benieuwd naar deze sideload?
In download mode zou je met "adb push" of "fastboot flash rom" ook een eind moeten komen toch?

ik klooi nogal graag aan met mijn toestel, dus ik denk dit in de toekomst nog wel nodig te hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 11:24
Tammesp schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:57:
Goh wat een dagje is het me weer haha

Ten eerste is mijn scherm reparatie voltooid, heb nu een super strak scherm(zelfs met de net iets nieuwe Samsung logo erop) Maar ging vanavond even een foto maken, zag ik een wit stipje midden op de foto, zit er een stofje achter de camera glas, waarschijnlijk tussen het repareren gebeurt, dus morgen maar weer even langs om dat stofje weg te laten halen 8)7
Wat hebben ze dan verandert aan het logo?

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zygivt schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:26:
[...]

[...]

Ik ben erg benieuwd naar deze sideload?
In download mode zou je met "adb push" of "fastboot flash rom" ook een eind moeten komen toch?

ik klooi nogal graag aan met mijn toestel, dus ik denk dit in de toekomst nog wel nodig te hebben :+
Sideload betekent zoveel als dat je een bestand 'uitvoert' op je telefoon (laden vanaf je pc). Het bestand wordt dan automatisch meteen uitgevoerd...dus zoals een installatie van een rom.zip.

Het Push commando betekent slechts het op je telefoon plaatsen van een bestand vanaf pc. Deze kun je daarna zelf uitvoeren/starten. Deze heeft bij mij altijd de voorkeur, aangezien bij grote bestanden icm de sideload functie, het bestand al wordt uitgevoerd alvorens deze helemaal is overgezet, en dit werkt dan niet altijd (of tergend langzaam).

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 15-07-2015 13:32 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

dafmay schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:30:
[...]

Sideload betekent zoveel als dat je een bestand 'uitvoert' op je telefoon (laden vanaf je pc). Het bestand wordt dan automatisch meteen uitgevoerd...dus zoals een installatie van een rom.zip.

Het Push commando betekent slechts het op je telefoon plaatsen van een bestand vanaf pc. Deze kun je daarna zelf uitvoeren/starten. Deze heeft bij mij altijd de voorkeur, aangezien bij grote bestanden icm de sideload functie, het bestand al wordt uitgevoerd alvorens deze helemaal is overgezet, en dit werkt dan niet altijd (of tergend langzaam).
Sideload heb ik zelf nog gebruikt, maar klinkt voor mij net als fastboot. die heb ik (helaas) een paar keer nodig gehad ;)

thnx btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kapitein187 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:29:
[...]

Wat hebben ze dan verandert aan het logo?
De lettertjes van Samsung zijn iets breder geworden, net of er een randje langsloopt. Als je het wil zien, op Sammobile is dit terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zygivt schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:37:
[...]

Sideload heb ik zelf nog gebruikt, maar klinkt voor mij net als fastboot. die heb ik (helaas) een paar keer nodig gehad ;)

thnx btw
NP :) Ik heb het zelf gelukkig (knock on wood) zeer weinig echt nodig gehad...slechts in een enkele situatie waarbij om een of andere reden het interne opslag van een telefoon was gewiped (zonder dat je hiervoor had gekozen) en dus ook het rom installatie bestand. maar het werkt wel...mits je (de nieuwste versie van) ADB hebt geinstalleerd op de pc/laptop én er een goede connectie kan worden opgebouwd met de telefoon. Dat kost soms moeite om (1x) te regelen, waarna je er eigenlijk daarna altijd op kunt vertrouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
pappaleone schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:38:
[...]

De lettertjes van Samsung zijn iets breder geworden, net of er een randje langsloopt. Als je het wil zien, op Sammobile is dit terug te vinden.
Ik heb dat logo wat jij beschrijft ook. Maar zoals ik het lees is dat juist de oude versie: http://www.sammobile.com/...y-s6-edge-on-newer-units/

Dit gaat dan wel om de edge maar ik heb die randen om het logo ook op mn gewone S6

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kapitein187 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:46:
[...]

Ik heb dat logo wat jij beschrijft ook. Maar zoals ik het lees is dat juist de oude versie: http://www.sammobile.com/...y-s6-edge-on-newer-units/

Dit gaat dan wel om de edge maar ik heb die randen om het logo ook op mn gewone S6
Mijn S6 heeft logo 'zonder highlighting' en dat vind ik persoonlijk ook mooier (gelukkig maar heh ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
dafmay schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:48:
[...]

Mijn S6 heeft logo 'zonder highlighting' en dat vind ik persoonlijk ook mooier (gelukkig maar heh ;)).
Ik vind het zonder die highlighting ook een stuk mooier. Lijkt met die randjes net een sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kapitein187 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:49:
[...]

Ik vind het zonder die highlighting ook een stuk mooier. Lijkt met die randjes net een sticker.
Exact! (maar goed...zoveel valt het logo mij nu verder ook weer niet op tijdens gebruik van de telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Nu valt me op dat aan de voorkant het logo dat randje heeft, en op de achterkant heeft ie het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kapitein187 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:53:
Nu valt me op dat aan de voorkant het logo dat randje heeft, en op de achterkant heeft ie het niet.
Haha verrek je hebt gelijk...op mijn toestel ook. Dat zie je pas onder een lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonus!
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09 17:04
dafmay schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:18:
[...]

Dit is het Custom rom topic op Tweakers...en er wordt van je verwacht dat je enigzins weet hoe de zaken werken, en ook zelf het benodigde voorwerk / uitzoekwerk doet. Uiteraard kun je met vervolgvragen hier terecht, maar het is wel de bedoeling dat je ook zelf enigzins initiatief en actie onderneemt.

Jouw vragen over het installeren van twrp (en nu over adb) kun je zeer makkelijk zelf vinden door dit forum door te lezen en/of de zoekfunctie te gebruiken, als ook via Google. Dit zijn geen ingewikkelde zaken, en het is makkelijk te vinden.

Sterker nog er is giga-veel voorbij gekomen de afgelopen tijd (maanden) over de werkwijze en do's&don'ts van zaken specifiek omtrent custom roms, rooten, enz. Eergisteren is er ook nog een mooie handleiding geplaatst door een mede-tweaker waarin alle zaken terugkomen. Die kun je ook eens doorlezen.

Succes! ;)
Dit antwoord Had TammesP dus ook kunnen krijgen, of vergis ik me hierin?
pappaleone schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:06:
[...]

Dat is waar, maar ik denk als je op het forum topic kijkt van Edgarf het veel duidelijker is, als dat iedereen hier kleine stukjes schrijft. Maar jou vraag ging toch over het over het installeren van TWRP?
Mijn vraag ging over hoe TammesP zijn probleem had opgelost naar aanleiding van de PM van Edgarf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lonus! schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:02:
[...]

Mijn vraag ging over hoe TammesP zijn probleem had opgelost naar aanleiding van de PM van Edgarf!
Via gebruik van ADB! Het plaatsen van het rom zip bestand vanaf zijn pc naar zijn toestel, waarna hij de installatie van de nieuwe rom kan voltooien.
Lonus! schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:02:
[...]

Dit antwoord Had TammesP dus ook kunnen krijgen, of vergis ik me hierin?
Voor zover ik heb gelezen reageer jij op een reactie van Edgarf waarin hij aangeeft je de info via PM te hebben gestuurd, waarop jij aan Edgar antwoord dat het voor jou niet duidelijk is ('gevorderden...beginners..enz'). Ik reageer in het algemeen door je te vertellen dat je een boel ook eenvoudig zelf kunt uitzoeken...zeker de meer-standaard zaken omtrent custom rom/rooten/enz. Kortom...eigen initiatief wordt verwacht (ipv een kort door de bocht antwoord van ''leg ff uit')

[ Voor 54% gewijzigd door dafmay op 15-07-2015 14:11 . Reden: aanpassing in antwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonus!
dafmay schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:04:

Dan heb ik je ergens waarschijnlijk verkeerd begrepen?
Blijkbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kapitein187 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:46:
[...]

Nee sorry dit is het niet, ik heb ook een toestel met die nieuwere lettertjes, was een edge versie. Nu heb ik een gewone 6 serie en die heeft ook weer de oude variant zoals jij hier beschrijft. Dafmay vertelde hierover, het is net een sticker.

[ Voor 3% gewijzigd door pappaleone op 15-07-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[quote]Lonus! schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:07:
[...]
Blijkbaar!
[/quote]

lees mijn edit ook nog even...dan heb je het volledige plaatje (nogmaals).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonus!
dafmay schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:11:
[quote]Lonus! schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:07:
[...]
Blijkbaar!
[/quote]

lees mijn edit ook nog even...dan heb je het volledige plaatje (nogmaals).
Je had me dus verkeerd begrepen :)

Dat was mijn vraag aan TammesP, niet aan Edgarf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lonus! schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:18:
[...]

Je had me dus verkeerd begrepen :)

Dat was mijn vraag aan TammesP, niet aan Edgarf....
Niet geheel....het ging immers om de PM en de info daarin :D (mijn verhaal gaat dus nog steeds op ;))

Maar als ik de plank niet volkomen mis sla, dan heb ik je ook al enige info gegeven over hoe Tamme het heeft opgelost (middels ADB bestand op telefoon zetten en dan installatie van de rom starten op de reguliere manier). Voor het opzetten van ADB op je pc en de specifieke ADB commando's kun je via een Google zoekopdracht of op XDA veel vinden, zoals hieronder :

Info over set up van ADB op pc/laptop/OSX :

http://lifehacker.com/the...nd-fastboot-to-1586992378

Meer info over de meest voorkomende ADB commandos :

Bijv : http://androidforums.com/...asic-adb-commands.163138/

Enfin...zie maar wat je met deze informatie doet (het schijnt moeilijk voor je te zijn zelf iets op te pakken, maar ik kan mij vergissen)

[ Voor 30% gewijzigd door dafmay op 15-07-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm...misschien moeten wij nog ietsje langer moeten wachten...maar we zullen zien.

http://androidworld.nl/ni...llicht-later-naar-europa/
Hoe meer ik de A8 zie, hoe mooier ik 'm ga vinden...vooral het aluminium ontwerp. Misschien wordt dat 'm wel (ipv de Note5). Even afwachten nog op de (p)reviews...ben benieuwd naar het scherm...de A8 heeft 'slechts' een 1080p scherm waar de Note5 minimaal een 2K scherm krijgt (we hopen nog steeds op 4K, maar ik acht de kans erg klein).

[ Voor 41% gewijzigd door dafmay op 15-07-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:41:
[...]

Niet geheel....het ging immers om de PM en de info daarin :D (mijn verhaal gaat dus nog steeds op ;))

Maar als ik de plank niet volkomen mis sla, dan heb ik je ook al enige info gegeven over hoe Tamme het heeft opgelost (middels ADB bestand op telefoon zetten en dan installatie van de rom starten op de reguliere manier). Voor het opzetten van ADB op je pc en de specifieke ADB commando's kun je via een Google zoekopdracht of op XDA veel vinden, zoals hieronder :

Info over set up van ADB op pc/laptop/OSX :

http://lifehacker.com/the...nd-fastboot-to-1586992378

Meer info over de meest voorkomende ADB commandos :

Bijv : http://androidforums.com/...asic-adb-commands.163138/

Enfin...zie maar wat je met deze informatie doet (het schijnt moeilijk voor je te zijn zelf iets op te pakken, maar ik kan mij vergissen)
Het is begonnen met het TWRP verhaal ook hier was al voldoende uitgelegd.. Je kunt blijven vragen, maar inderdaad er is zoveel over te vinden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik start binnenkort een Hangouts bèta group voor mijn S6 XtreStoLite ROM.

Als je mee wilt helpen met bèta testen van de rom en je hebt Hangouts, stuur me dan even een privéberichtje met je Hangouts Gmail account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:26
Zoals het nu lijkt wordt mijn s6 morgen bezorgd! En de laptop komt ook terug van reparatie! Eerst maar eens met de stock rom uitproberen, maar denk dat het me snel gaat vervelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arno90 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 23:21:
Zoals het nu lijkt wordt mijn s6 morgen bezorgd! En de laptop komt ook terug van reparatie! Eerst maar eens met de stock rom uitproberen, maar denk dat het me snel gaat vervelen :p
:) Je weet 'ons' te vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

dafmay schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:41:
[...]

Niet netjes Daf ;) Topic is niet bedoeld om te Flamen

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[quote]jokapo schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:34:
[...]

[/quote]

Deels met je eens, maar vind dat je dan wel behoorlijk uit z'n verband trekt door slechts die enkele zin te posten. Om mijn eerdere reactie (nogmaals) enigzins toe te lichten. Dit topic is een verzameling van zeer nuttige informatie en ervaring, gedeeld door veel gebruikers. Tweakers gaat er van uit dat gebruikers zelf eerst de nodige moeite doen door zelf zoveel mogelijk uit te zoeken (middels Tweakers search, danwel Google of XDA) en daarna pas gerichte vragen te stellen en productief mee te doen in het topic...ipv domweg vragen te plaatsen die zeer makkelijk terug te vinden zijn en alleen maar hulp op te eisen. Dit heeft ergenis (case in point, maar ik ben zeker niet de enige) tot gevolg en vervuiling van het topic. Dat willen we (en ik dus ook) voorkomen. En ja, als je dan ook nog eens veel extra moeite doet om iemand toch op weg te helpen (zie mijn posts) en dit steeds leidt tot irritante reacties van de andere kant en zonder dat men iets met jouw geboden hulp doet, ja dat schiet bij mij zeker in het verkeerde keelgat. Dat is niet zoals het hier hoort te gaan.

Kortom...there you have it.

En zullen we dan nu weer on-topic gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

dafmay schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:49:
[...]

[/quote]

Deels met je eens, maar vind dat je dan wel behoorlijk uit z'n verband trekt door slechts die enkele zin te posten. Om mijn eerdere reactie (nogmaals) enigzins toe te lichten. Dit topic is een verzameling van zeer nuttige informatie en ervaring, gedeeld door veel gebruikers. Tweakers gaat er van uit dat gebruikers zelf eerst de nodige moeite doen door zelf zoveel mogelijk uit te zoeken (middels Tweakers search, danwel Google of XDA) en daarna pas gerichte vragen te stellen en productief mee te doen in het topic...ipv domweg vragen te plaatsen die zeer makkelijk terug te vinden zijn en alleen maar hulp op te eisen. Dit heeft ergenis (case in point, maar ik ben zeker niet de enige) tot gevolg en vervuiling van het topic. Dat willen we (en ik dus ook) voorkomen. En ja, als je dan ook nog eens veel extra moeite doet om iemand toch op weg te helpen (zie mijn posts) en dit steeds leidt tot irritante reacties van de andere kant en zonder dat men iets met jouw geboden hulp doet, ja dat schiet bij mij zeker in het verkeerde keelgat. Dat is niet zoals het hier hoort te gaan.

Dat laatste was het me om te doen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
dafmay schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:04:
[...]

:) Je weet 'ons' te vinden....
Dat weet ik zeker! Super hoe jij (jullie) je inzetten voor dit topic!

Zodra ik de custom rom erop heb, zal ik de handleiding ook nog uitbreiden met de dingen waar ik vast nog wel tegen aan ga lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arno90 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:06:
[...]

Dat weet ik zeker! Super hoe jij (jullie) je inzetten voor dit topic!

Zodra ik de custom rom erop heb, zal ik de handleiding ook nog uitbreiden met de dingen waar ik vast nog wel tegen aan ga lopen :)
Top :) Je weet dat, indien je overstapt naar 5.1.1 rom, je daarna niet meer terug kunt naar een 5.0 rom. Niet dat het een probleem is want 5.1.1 draait eigenlijk perfect (diverse tweakers hier w.o. ikzelf). Dan heb ik het over de nieuwste 2.1 rom van Edgarf. Voor het perfect kunnen draaien van een 5.1.1 rom heb je de 5.1.1 Bootloader nodig (en nieuwste modem zou ik ook zeker adviseren...zie post 3 in het xda draadje van Edgar). TWRP, zoals bekend, versie 2.8.7.1. Dat is het wel zo'n beetje (wellicht ten overvloede ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonus!
dafmay schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:49:
[...]

[/quote]

Ik wil hier nog even op inhaken en dan houden we/ik er over op.

Ten eerste was het me wel duidelijk hoe twrp word geinstalleerd, alleen was het me niet duidelijk of en hoe je een nieuwe versie installeerd meer niet.

Het "leg ff uit" is totaal uit zijn verband gerukt!!!! Het probleem waar TammesP mee worstelde, en de oplossing hiervan leek me interesant om hier te delen voor mensen die eenzelfde probleem hebben of tegen komen, zelf heb ik dit niet eens aan het handje.
"Misschien dat ik een verkeerde quote heb geplaatst om dit aan te halen, maar om dan zo aangevallen te worden is een beetje teveel van het goede!!... en waarom???

Als je dit topic terug leest worden vragen meerde keren gesteld, hier wordt ook niet zo op gereageerd!!

Jammer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je wordt niet aangevallen, maar laten we er verder over ophouden. Het wordt zo te lezen toch niet duidelijk.

We gaan verder on-topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Ik ga vanavond "eindelijk" 2.1 rom flashen :*)

Nu zitten hier 3 kernels in gebakken waaruit je kunt kiezen.

De unikernel is het Stock gebeuren (als ik het goed begrijp) en die andere 2 uhhhh

Maakt het verder nog heel veel verschil in smoothness?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jokapo schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:33:
Ik ga vanavond "eindelijk" 2.1 rom flashen :*)

Nu zitten hier 3 kernels in gebakken waaruit je kunt kiezen.

De unikernel is het Stock gebeuren (als ik het goed begrijp) en die andere 2 uhhhh

Maakt het verder nog heel veel verschil in smoothness?
Nice :) Enuhhh...dit zijn de opties :

Unikernel (non-stock, dus geoptimaliseerd)
Unibase (stock, geen enkele aanpassing)
Simpl kernel (ook een goede non-stock kernel)

Ik kan zeker de Unikernel aanraden...deze is super-smooth én heeft een zeer goed laag batterijverbruik (op mijn S6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrs
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-08 19:14
Heeft iemand toevallig de CF file / link voor 5.1.1
Op de site is die alleen nog voor 5.0.2

Deze heb ik geflash alleen start die niet meer door blijft op het start scherm hangen met de melding "Recovery is no Seandroid enforcing"

Girls come and go, epics are soulbound!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sanderrs schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:15:
Heeft iemand toevallig de CF file / link voor 5.1.1
Op de site is die alleen nog voor 5.0.2

Deze heb ik geflash alleen start die niet meer door blijft op het start scherm hangen met de melding "Recovery is no Seandroid enforcing"
Ik kan mij vergissen maar dacht niet dat er al een CF versie is voor 5.1.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrs
dafmay schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:20:
[...]

Ik kan mij vergissen maar dacht niet dat er al een CF versie is voor 5.1.1?
Daar was ik al bang voor.
De stock Firmware van Sammobile schiet ook niet op met binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sanderrs schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:21:
[...]

Daar was ik al bang voor.
De stock Firmware van Sammobile schiet ook niet op met binnen komen.
Ja dat kan even duren inderdaad. Maar dat moet wel de oplossing zijn, dus nog even geduld :P

Ik ga er van uit dat je op 5.0.2 zit en nu naar 5.1.1 wilt?

Na installeren van stock FW kun je TWRP 2.8.7.1 flashen, als ook de 5.1.1 bootloader en modem. Zet eerst nog even de rom zip (en eventueel Aroma zip bestand) op telefoon opslag (zet deze bestanden voor alle zekerheid in de 'root' van de opslag). Daarna kun je de rom zip (en Aroma en overige zaken) flashen en is je telefoon automatisch ge-root.

Dat zou 'm moeten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrs
Nee ik heb all 5.1.1. er op staan.
maar die omzetten naar [ROM][G92xF/I/T°5.1.1°12JUL] XtreStoLite Deo-Mod Edition 2.1 [484MB ° S6 & S6 Edge °]

Maar de root gaat al fout :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sanderrs schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:28:
maar die omzetten naar [ROM][G92xF/I/T°5.1.1°12JUL] XtreStoLite Deo-Mod Edition 2.1 \[484MB ° S6 & S6 Edge °]

Huh...maar dan hoef je volgens mij slechts de rom van Edgar te flashen, aangezien die standaard al ge-root is (kijk/vraag voor alle zekerheid nog even na in xda draadje, maar ik ben er vrijwel zeker van). Kortom eerst rooten zou niet nodig moeten zijn.

Ik meen dat ik dit goed zie...

@Edgarf of onze andere huis-techneuten in dit draadje...bovenstaande is toch correct? >:)

[ Voor 29% gewijzigd door dafmay op 16-07-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 20:18

Tammesp

Next is now

Mede tweaker @Kalua heeft me mobiel weer tiptop in orde gemaakt! Nu kan ik fijn weer weer gaan 'tweaken' met me mobiel(komt nog een nieuwe home button in!)
Lonus! schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:32:
[...]

Ik wil hier nog even op inhaken en dan houden we/ik er over op.

Ten eerste was het me wel duidelijk hoe twrp word geinstalleerd, alleen was het me niet duidelijk of en hoe je een nieuwe versie installeerd meer niet.

Het "leg ff uit" is totaal uit zijn verband gerukt!!!! Het probleem waar TammesP mee worstelde, en de oplossing hiervan leek me interesant om hier te delen voor mensen die eenzelfde probleem hebben of tegen komen, zelf heb ik dit niet eens aan het handje.
"Misschien dat ik een verkeerde quote heb geplaatst om dit aan te halen, maar om dan zo aangevallen te worden is een beetje teveel van het goede!!... en waarom???

Als je dit topic terug leest worden vragen meerde keren gesteld, hier wordt ook niet zo op gereageerd!!

Jammer.....
Heehee, wat gebeurd hier toch allemaal :/ Lonus stelde een simpele vraag naar mij toe en had ik alleen geen tijd om te antwoorden(nu wel!) Dus deze stampij daarover was niet echt nodig, lieve mede Tweakers _/-\o_ En tegen elkaar lief blijven is een GO in dit prachtige Custom ROM forum! _/-\o_

Oke, hier komt een korte uitleg hoe ik ADB heb gebruikt;

ADB gebruik je in een situatie waarbij je de custom rom zip file vergeten bent op je mobiel te zetten of je gebruikt het omdat je het makkelijker vind(zo hoef je niet het hele zip file op je mobiel te kopiëren, scheelt weer ruimte!)

ADB gebruik:

Installeer Android SDK op je computer:

http://www.livingandroid....d-sdk-adb-fastboot-tools/

Als je het programma heb geïnstalleerd krijg je een overzichtje waarbij je nog meer programma's kan installeren, in dit overzicht installeer je alleen nog: Android SDK Platform-Tools.

Zodra dit allemaal geïnstalleerd is gaan we de volgende stappen doen:

-Stel in dat je ontwikkellaarsmodus aan hebt op je mobiel.

-Kopieer je custom rom zip file naar je SDK Platform- Tools(SDK Platform mapje vind je waar je het geïnstalleerd hebt, dus onthoud goed waar je het gaat installeren)

-Open je SDK Platform-Tools mapje en houd in het mapje rechts-shift in + rechtermuisknop op opdrachtprompt te openen in het SDK mapje

-Sluit je mobiel aan op je computer, en typ in de opdrachtprompt: 'adb devices' je moet dan een serial nummer zien, als dat zo is, is je mobiel juist aangesloten.

-Nu ga je naar TWRP, mapje 'Advance' en dan zie je staan: 'ADB Sideload' open het. Wipe Cache en Dalvik Cache en swipe dan naar ADB Sideload modus.

-Nu zit je mobiel in ADB Sideload, doe nu het volgende in opdrachtprompt: Typ 'adb sideload sample.zip' (sample.zip moet je je execte bestandsnaam van je custom rom zip file neer zetten(.zip moet achter je custom rom bestandsnaam komen)) Op enter drukken en dan moet het proces gaan starten.

Error codes:

Vind je ADB Sideload je mobiel niet? Dan mis je drivers op je computer ga dan naar deze link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2588979 Draai het opdrachtprompt installatie pakketje en kijk naar je apparaatbeheer of je daar een driver mist bij je usb-mobiel.

Hopelijk is het nu wat duidelijk. Hierbij is er ook nog een filmpje van, is soms wat makkelijker:

YouTube: How to Install Custom ROM with ADB Sideload!

Succes mannen _/-\o_ 8)

vragen? als je het echt niet weet!? PM me even

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

sanderrs schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:28:
maar die omzetten naar [ROM][G92xF/I/T°5.1.1°12JUL] XtreStoLite Deo-Mod Edition 2.1 \[484MB ° S6 & S6 Edge °]

Hoe root jij?
dafmay schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:32:
[...]

Huh...maar dan hoef je volgens mij slechts de rom van Edgar te flashen, aangezien die standaard al ge-root is (kijk/vraag voor alle zekerheid nog even na in xda draadje, maar ik ben er vrijwel zeker van). Kortom eerst rooten zou niet nodig moeten zijn.

@Edgarf of onze andere huis-techneuten in dit draadje...bovenstaande is toch correct? >:)
Volgens mij moet je eerst wel rooten, anders krijg je het er niet op. Modem en Bootloader hoeft sowieso niet, maar mag je altijd mee flashen ;)

PS;

http://www.sammobile.com/...e-device-might-look-like/

Wat een beauty _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Tammesp op 16-07-2015 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonus!
Tammesp schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:57:
Mede tweaker @Kalua heeft me mobiel weer tiptop in orde gemaakt! Nu kan ik fijn weer weer gaan 'tweaken' met me mobiel(komt nog een nieuwe home button in!)

[...]

Heehee, wat gebeurd hier toch allemaal :/ Lonus stelde een simpele vraag naar mij toe en had ik alleen geen tijd om te antwoorden(nu wel!) Dus deze stampij daarover was niet echt nodig, lieve mede Tweakers _/-\o_ En tegen elkaar lief blijven is een GO in dit prachtige Custom ROM forum! _/-\o_

Oke, hier komt een korte uitleg hoe ik ADB heb gebruikt;

ADB gebruik je in een situatie waarbij je de custom rom zip file vergeten bent op je mobiel te zetten of je gebruikt het omdat je het makkelijker vind(zo hoef je niet het hele zip file op je mobiel te kopiëren, scheelt weer ruimte!)

ADB gebruik:

Installeer Android SDK op je computer:

http://www.livingandroid....d-sdk-adb-fastboot-tools/

Als je het programma heb geïnstalleerd krijg je een overzichtje waarbij je nog meer programma's kan installeren, in dit overzicht installeer je alleen nog: Android SDK Platform-Tools.

Zodra dit allemaal geïnstalleerd is gaan we de volgende stappen doen:

-Stel in dat je ontwikkellaarsmodus aan hebt op je mobiel.

-Kopieer je custom rom zip file naar je SDK Platform- Tools(SDK Platform mapje vind je waar je het geïnstalleerd hebt, dus onthoud goed waar je het gaat installeren)

-Open je SDK Platform-Tools mapje en houd in het mapje rechts-shift in + rechtermuisknop op opdrachtprompt te openen in het SDK mapje

-Sluit je mobiel aan op je computer, en typ in de opdrachtprompt: 'adb devices' je moet dan een serial nummer zien, als dat zo is, is je mobiel juist aangesloten.

-Nu ga je naar TWRP, mapje 'Advance' en dan zie je staan: 'ADB Sideload' open het. Wipe Cache en Dalvik Cache en swipe dan naar ADB Sideload modus.

-Nu zit je mobiel in ADB Sideload, doe nu het volgende in opdrachtprompt: Typ 'adb sideload sample.zip' (sample.zip moet je je execte bestandsnaam van je custom rom zip file neer zetten(.zip moet achter je custom rom bestandsnaam komen)) Op enter drukken en dan moet het proces gaan starten.

Error codes:

Vind je ADB Sideload je mobiel niet? Dan mis je drivers op je computer ga dan naar deze link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2588979 Draai het opdrachtprompt installatie pakketje en kijk naar je apparaatbeheer of je daar een driver mist bij je usb-mobiel.

Hopelijk is het nu wat duidelijk. Hierbij is er ook nog een filmpje van, is soms wat makkelijker:

YouTube: How to Install Custom ROM with ADB Sideload!

Succes mannen _/-\o_ 8)

vragen? als je het echt niet weet!? PM me even
Bedankt!!! _/-\o_

Hier zullen veel mede tweakers wat aan hebben, zoals gezegd ik heb dit (nog) niet aan het handje gehad :) , maar ga me er toch eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

dafmay schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:45:
[...]

Nice :) Enuhhh...dit zijn de opties :

Unikernel (non-stock, dus geoptimaliseerd)
Unibase (stock, geen enkele aanpassing)
Simpl kernel (ook een goede non-stock kernel)

Ik kan zeker de Unikernel aanraden...deze is super-smooth én heeft een zeer goed laag batterijverbruik (op mijn S6).
Thanks man

Unikernel it is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jokapo schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 17:27:
[...]
Thanks man

Unikernel it is :*)
:) No problem. Ps er is zojuist een nieuwe v3 testversie uitgebracht (zie XDA draadje).
Lonus! schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 17:15:
[...]

Bedankt!!! _/-\o_

Hier zullen veel mede tweakers wat aan hebben, zoals gezegd ik heb dit (nog) niet aan het handje gehad :) , maar ga me er toch eens in verdiepen.
Mee eens! Hulde Tammesp voor de mooie overview mbt ADB _/-\o_
Tammesp schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:57:
...
Goed nieuws...mooi opgelost door de mannen aldaar :Y
Indeed it is!!! Zo mag ie van mij wel komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrs
Gewoon van Odin,
Maar heb gelukkig de Stock Rom er weer op staan.
Gelukkig nog niks kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:32:
[...]

Helemaal gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
sanderrs schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 18:27:
[...]

Gewoon van Odin,
Maar heb gelukkig de Stock Rom er weer op staan.
Gelukkig nog niks kwijt.
Bekijk anders even mijn handleiding een aantal pagina's terug. Daar staat (volgens mij) de juiste volgorde voor het flashes van de rom van Edgarf! Er zijn uiteraard meerderde wegen die naar Rome leiden 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Hier kan je Edgarfs stap voor stap uitleg vinden Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[quote]dafmay schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 18:11:
[...]

:) No problem. Ps er is zojuist een nieuwe v3 testversie uitgebracht (zie XDA draadje).

[...]
Ik ben tot nu toe heel tevreden over de unikernel die in de rom zit. Ik wacht nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrs
Heren, bedankt ik zal het nog eens proberen dit weekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Ik heb last van de verlichtings bug, draai de XtreStoLite Deo- Edition 2.1 rom

Ofwel felheid scherm wordt automatisch donker, en is hierna alleen handmatig feller te zetten.
Is hier toevallig een fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:31:
[quote]dafmay schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 18:11:
[...]

[...]
Ik ben tot nu toe heel tevreden over de unikernel die in de rom zit. Ik wacht nog even af.
Yup...same here. Maar v3 loopt ook wel erg goed tot nu toe...

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 17-07-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Zo mijn geflash is weer gebeurd voor vandaag d:)b B-)

Nu alleen nog wachten tot Edgarf het Alliance Frame Work integreert _/-\o_

De download uit het XDA topic resulteert helaas nog in een bootloop

[ Voor 20% gewijzigd door jdwrist op 17-07-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jokapo schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:38:

:) Nice. Alles gelukt dus...

Alliance FW is inderdaad nog niet compatible met de laatste rom versie...nog even geduld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

dafmay schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:13:
[...]

:) Nice. Alles gelukt dus...

Alliance FW is inderdaad nog niet compatible met de laatste rom versie...nog even geduld :P
Had het toch even snel geprobeerd :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jokapo schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:33:
[...]

Had het toch even snel geprobeerd :-P
...wie niet waagt...zo is het ;)

(maar Edgarf geeft natuurlijk niet voor niets aan dat de versie niet compatible is...dus eigenlijk hoef je dan ook echt niet eens te proberen)

[ Voor 27% gewijzigd door dafmay op 17-07-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

I know, maar soms is het gewoon om wat te flashen O-)

trouwens nu is voor die google now launcher gekozen kijken wat dat doet.

Eerste wat me opvalt is die google balk is die niet te verwijderen ?

[ Voor 57% gewijzigd door jdwrist op 17-07-2015 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jokapo schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:53:
I know, maar soms is het gewoon om wat te flashen O-)

trouwens nu is voor die google now launcher gekozen kijken wat dat doet.

Eerste wat me opvalt is die google balk is die niet te verwijderen ?
Yup...dat zou goed kunnen...een vast onderdeel van de Launcher als ik het mij goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

dafmay schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:01:
[...]

Yup...dat zou goed kunnen...een vast onderdeel van de Launcher als ik het mij goed herinner.
maar weer terug naar touchwiz

Doet het ook erg lekker vind ik. Die google bar vind ik maar niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jokapo schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:03:
[...]

maar weer terug naar touchwiz

Doet het ook erg lekker vind ik. Die google bar vind ik maar niets
Jij niet op Nova? Ikzelf al jaren...zo'n superfijne en complete launcher. Probeer maar eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

dafmay schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:09:
[...]

Jij niet op Nova? Ikzelf al jaren...zo'n superfijne en complete launcher. Probeer maar eens...
maar dan heb je de samsung weer widget weer niet die ik toch ook erg prettig vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Nova icm HD widgets, perfecte combo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jokapo schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:27:
[...]

maar dan heb je de samsung weer widget weer niet die ik toch ook erg prettig vind
Nee niet als widget, maar bijvoorbeeld wel op het lockscreen. Ik gebruik deze als weer widget...erg mooi :

Google Play: Weer & Klok Widget for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:59:
[...]

Yup...same here. Maar v3 loopt ook wel erg goed tot nu toe...
Dan ga ik hem straks toch even proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jokapo schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:38:

Okay ik dacht dat ik iets niet goed had gedaan, ik had hetzelfde probleem. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:59:
[...]

Hoe root jij?
[...]

Volgens mij moet je eerst wel rooten, anders krijg je het er niet op. Modem en Bootloader hoeft sowieso niet, maar mag je altijd mee flashen ;)

PS;

http://www.sammobile.com/...e-device-might-look-like/

Wat een beauty _/-\o_
Wow dit wordt denk ik toch de volgende, alleen jammer geen geheugenslot :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:13:
[...]

Nee niet als widget, maar bijvoorbeeld wel op het lockscreen. Ik gebruik deze als weer widget...erg mooi :

Google Play: Weer & Klok Widget for Android
Daffy ik gebruik de koopversie van deze widget, ook omdat je hem helemaal helemaal naar je hand kunt zetten. Maar elke keer zie ik weer een abnormaal batterijverbruik bij deze widget. Ik heb nu de orginele samsung widget draaien, maar ben daar niet echt blij mee. Heb jij in de instellingen bepaalde dingen uitgevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:53:
[...]

Daffy ik gebruik de koopversie van deze widget, ook omdat je hem helemaal helemaal naar je hand kunt zetten. Maar elke keer zie ik weer een abnormaal batterijverbruik bij deze widget. Ik heb nu de orginele samsung widget draaien, maar ben daar niet echt blij mee. Heb jij in de instellingen bepaalde dingen uitgevinkt?
Het enige dat ik mij kan bedenken qua invloed op batterijverbruik is :

- de setting 'Gebruik geen GPS'...deze optie heb ik aangevinkt. 'Detecteer mijn locatie' staat ook gewoon aangevinkt.
- Update interval = 1 uur, en slechts tussen 7 en 23 uur.
- Bij het kopje Waarschuwingen staat bij mij alles uitgevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:01:
[...]

Het enige dat ik mij kan bedenken qua invloed op batterijverbruik is :

- de setting 'Gebruik geen GPS'...deze optie heb ik aangevinkt. 'Detecteer mijn locatie' staat ook gewoon aangevinkt.
- Update interval = 1 uur, en slechts tussen 7 en 23 uur.
- Bij het kopje Waarschuwingen staat bij mij alles uitgevinkt.
Je geeft me de oplossing al ,het is de gps thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 18:11:

Goed nieuws...mooi opgelost door de mannen aldaar :Y
Nou, inmiddels is mijn beeldscherm overleden. Geeft geen beeld meer en viel uit met allemaal zwarte/witte balken. Mobiel draait verder wel, word gebeld krijg whatsappjes maar geen beeld..! Morgen weer naar Phone House :P

Goh, had ik net mijn mobiel weer helemaal goed haha.

ben nu opzoek naar een 2e mobiel, ik gok zo dat dit niet de laatste keer is dat er iets gebeurd met me S6 edge

Nu mijn vraag daarover, is er een custom rom van Samsung Galaxy Grand Prime? Kan het zo 1 2 3 niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 15:34:
[...]

Nou, inmiddels is mijn beeldscherm overleden. Geeft geen beeld meer en viel uit met allemaal zwarte/witte balken. Mobiel draait verder wel, word gebeld krijg whatsappjes maar geen beeld..! Morgen weer naar Phone House :P

Goh, had ik net mijn mobiel weer helemaal goed haha.

ben nu opzoek naar een 2e mobiel, ik gok zo dat dit niet de laatste keer is dat er iets gebeurd met me S6 edge

Nu mijn vraag daarover, is er een custom rom van Samsung Galaxy Grand Prime? Kan het zo 1 2 3 niet vinden.
Tsjonge Tammesp...over ongeluk gesproken...dat is flink balen. Hopelijk kan men het bij de PH snel en efficient voor je oplossen, of anders meteen een nieuw toestel meegeven.

Is het toestel wel nog te herstarten (VolumeUp&Down+Power)? Of heb je daarna nog steeds het verknipte scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 15:45:
[...]

Tsjonge Tammesp...over ongeluk gesproken...dat is flink balen. Hopelijk kan men het bij de PH snel en efficient voor je oplossen, of anders meteen een nieuw toestel meegeven.

Is het toestel wel nog te herstarten (VolumeUp&Down+Power)? Of heb je daarna nog steeds het verknipte scherm...
Ja nogal wat pech haha, ach houd je van de straat he..! Heb al een reactie van PH gekregen dat er alweer een beeldscherm in de bestelling staat! Toppie.

Scherm doet helemaal niks daffy, dus opnieuw opstarten helpt ook niet. Ook niet met de toetsencombinatie.

wat een rust heb ik nu, zat vandaag een krantje te lezen ipv van de telegraaf app haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 15:48:
[...]

Ja nogal wat pech haha, ach houd je van de straat he..! Heb al een reactie van PH gekregen dat er alweer een beeldscherm in de bestelling staat! Toppie.

Scherm doet helemaal niks daffy, dus opnieuw opstarten helpt ook niet. Ook niet met de toetsencombinatie.

wat een rust heb ik nu, zat vandaag een krantje te lezen ipv van de telegraaf app haha
Haha...die laatste zin is natuurlijk wel mooi...het is verbazend hoe anders je met je tijd/dag omgaat als er geen mobiel enz voorhanden is. Ik heb het ook wel eens gehad (oud toestel net 2 dagen eerder verkocht voor ontvangst nieuw toestel), als ook een keer bij overstap nieuwe tv...daar zat ook 2 dagen tussen...en dus flink aan de slag in een boek en lekker in de tuin werken was het toen...eigenlijk veel beter voor de mens, maar goed...laten we daar verder niet over beginnen haha :P

Maar wel flink balen inderdaad :( Gelukkig heb je aan de PH blijkbaar een prima partij voor calamiteiten (net zoals de service van Coolblue bijvoorbeeld).

Misschien is de nieuwe A8 (of Note5) dan iets voor jou, als je toch over wilt gaan stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 15:48:
[...]

Shit zeg begin jij nu ook al met en abonnement op kapotte telefoons. Niet normaal morgen eerst een nieuwe scoren en proberen in de winkel succes man 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 08:38

CWH

Na alles doorgelezen te hebben denk ik het te weten.
Ik heb mijn S6 via OTA naar 5.1.1 gebracht.
Klopt het als ik stel dat als ik nu alleen root wil, ik bv UniKernel of UniBase via Odin 3.10.6 flash.
En als ik, nu of later, de XtreStoLite Deo- Edition 2.1 rom (+Aroma) wil, ik deze flash via Odin zonder dat ik TWRP of een Kernel (welke dan ook) hoef te flashen en ik dan ook automatisch root heb?
Ik weet dat Arno90 een mooie HowTo heeft geschreven maar die is in mijn geval, (omdat ik al op 5.1.1 zit) te uitgebreid, toch?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
CWH schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 03:34:
Na alles doorgelezen te hebben denk ik het te weten.
Ik heb mijn S6 via OTA naar 5.1.1 gebracht.
Klopt het als ik stel dat als ik nu alleen root wil, ik bv UniKernel of UniBase via Odin 3.10.6 flash.
En als ik, nu of later, de XtreStoLite Deo- Edition 2.1 rom (+Aroma) wil, ik deze flash via Odin zonder dat ik TWRP of een Kernel (welke dan ook) hoef te flashen en ik dan ook automatisch root heb?
Ik weet dat Arno90 een mooie HowTo heeft geschreven maar die is in mijn geval, (omdat ik al op 5.1.1 zit) te uitgebreid, toch?
Alvast bedankt!
Nee dat gaat niet lukken op die manier.
Mijn rom kun je alleen flashen met TWRP, en niet met Odin.

Maar je hoeft niet eerst te rooten voor dat je mijn rom gaat flashen, want root zit in gebakken in mijn rom.

TWRP kun je er op krijgen door de tar file van TWRP te downloaden en deze met Odin te flashen.

En dan kun je gewoon mijn rom+aroma flashen met TWRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 08:38

CWH

edgarf28 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 09:59:
[...]

Maar je hoeft niet eerst te rooten voor dat je mijn rom gaat flashen, want root zit in gebakken in mijn rom.

TWRP kun je er op krijgen door de tar file van TWRP te downloaden en deze met Odin te flashen.

Bedankt voor je snelle reactie!

Maar het eerste klopt wel toch? En als ik dan eenmaal root heb kan ik bv TWRP manager installeren en vervolgens jouw ROM flashen.
Ik wil nl eerst alleen root om wat backups te maken die alleen met root mogelijk zijn, EFS en nandroid backup bv. En TiB werkt ook alleen maar goed met root.
En als ik dat eenmaal gedaan heb ben ik heel benieuwd naar je ROM waar iedereen zo enthousiast over is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 15:52:
[...]

Haha...die laatste zin is natuurlijk wel mooi...het is verbazend hoe anders je met je tijd/dag omgaat als er geen mobiel enz voorhanden is. Ik heb het ook wel eens gehad (oud toestel net 2 dagen eerder verkocht voor ontvangst nieuw toestel), als ook een keer bij overstap nieuwe tv...daar zat ook 2 dagen tussen...en dus flink aan de slag in een boek en lekker in de tuin werken was het toen...eigenlijk veel beter voor de mens, maar goed...laten we daar verder niet over beginnen haha :P

Maar wel flink balen inderdaad :( Gelukkig heb je aan de PH blijkbaar een prima partij voor calamiteiten (net zoals de service van Coolblue bijvoorbeeld).

Misschien is de nieuwe A8 (of Note5) dan iets voor jou, als je toch over wilt gaan stappen...
Ik hield vandaag en morgen gewoon tijd over, had gewoon soms niets te doen haha. Heb maar een extra serie bekeken op Netflix. Nu kun je pas echt merken hoevaak je dat ding toch aan hebt man :9

Verder vandaag naar The Phone House geweest, conclusie is inderdaad dat het scherm helemaal totall los is. Dus nu wachten op het nieuwe scherm, waarschijnlijk woensdag binnen en dat zet de reparateur het er ook gelijk in. Dus heb nu een leentoestel gekregen van The Phone House, erg netjes moet ik zeggen! Ik wacht verheugd op woensdag/donderdag _/-\o_
pappaleone schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 02:56:
[...]

Shit zeg begin jij nu ook al met en abonnement op kapotte telefoons. Niet normaal morgen eerst een nieuwe scoren en proberen in de winkel succes man 8)7
Haha. ja gaat lekker hier man! Zo blijf je bezig vriend ;) Heb nu een leentoestel van The Phone House dus goed geregeld. Zie hierboven voor meer informatie.

Dus ben hier even een tijdje minder afwezig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 14:50:
[...]

Ik hield vandaag en morgen gewoon tijd over, had gewoon soms niets te doen haha. Heb maar een extra serie bekeken op Netflix. Nu kun je pas echt merken hoevaak je dat ding toch aan hebt man :9

Verder vandaag naar The Phone House geweest, conclusie is inderdaad dat het scherm helemaal totall los is. Dus nu wachten op het nieuwe scherm, waarschijnlijk woensdag binnen en dat zet de reparateur het er ook gelijk in. Dus heb nu een leentoestel gekregen van The Phone House, erg netjes moet ik zeggen! Ik wacht verheugd op woensdag/donderdag _/-\o_
[...]

Haha. ja gaat lekker hier man! Zo blijf je bezig vriend ;) Heb nu een leentoestel van The Phone House dus goed geregeld. Zie hierboven voor meer informatie.

Dus ben hier even een tijdje minder afwezig :9
Okay hoop dat het dan ook eindelijk goed is, anders blijf je bezig. Nu lekker even wat prutsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
edgarf28 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 09:59:
[...]

Begrijp ik dus goed dat ik ondanks mijn officiële versie 5.1.1 gewoon jouw rom kan flashen via Odin? Oef...Misschien dat ik dan toch maar de overweging moet gaan maken ondanks(zoals altijd) dat ik dit keer mijn phone origineel wilde gaan houden :/

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renzo4000 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 23:43:
[...]

Begrijp ik dus goed dat ik ondanks mijn officiële versie 5.1.1 gewoon jouw rom kan flashen via Odin? Oef...Misschien dat ik dan toch maar de overweging moet gaan maken ondanks(zoals altijd) dat ik dit keer mijn phone origineel wilde gaan houden :/
Yes het enige wat je moet doen is de laatste rom plus aroma downloaden op Edgarf site. Deze zet je in de root van je telefoon, daarna laatste Twrp downloaden let op de juiste versie 2.8.7.1 Twrp flashen met Odin daarna de rom en aroma pack installeren enjoy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
Donderdag avond eindelijk mijn s6 ingesteld! Draai nu nog de stockrom. Eerste indruk: veel standaard apps waar je niks mee doet en veel reclame in apps (nu.nl) wat op de iPhone niet zo was. Eerste dag was mijn accu met niks doen in de middag al 50% daar schrok ik van, maar had mijn email verkeerd ingesteld. Doe nu al sinds gisteren 8:00 met mijn accu. (Stock rom). Morgen de laptop ophalen en dan twrp er maar eens op zetten via Odin. En binnenkort toch maar de rom van Edgarf erop zetten, erger me groen en geel aan al die reclames.

@pappaleone, hoef je dan de modem niet te flashen?

[ Voor 4% gewijzigd door Arno90 op 19-07-2015 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arno90 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:28:
Donderdag avond eindelijk mijn s6 ingesteld! Draai nu nog de stockrom. Eerste indruk: veel standaard apps waar je niks mee doet en veel reclame in apps (nu.nl) wat op de iPhone niet zo was. Eerste dag was mijn accu met niks doen in de middag al 50% daar schrok ik van, maar had mijn email verkeerd ingesteld. Doe nu al sinds gisteren 8:00 met mijn accu. (Stock rom). Morgen de laptop ophalen en dan twrp er maar eens op zetten via Odin. En binnenkort toch maar de rom van Edgarf erop zetten, erger me groen en geel aan al die reclames.

@pappaleone, hoef je dan de modem niet te flashen?
Als je al op 5.1.1 zit is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
pappaleone schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:34:
[...]

Als je al op 5.1.1 zit is het goed.
Aha, dus dan is het alleen nog een kwestie via Odin twrp erop en dan de custom rom + aroma erop flashen? Weer wat geleerd op zondag 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arno90 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:15:
[...]

Aha, dus dan is het alleen nog een kwestie via Odin twrp erop en dan de custom rom + aroma erop flashen? Weer wat geleerd op zondag 8)
Ja eerst de 2 bestanden van Edgarf downloaden rom + aroma ,deze eerst in de root van je telefoon zetten .Daarna TWRP flashen met odin. Let op de juiste versie staat eerder in het forum beschreven. :) Nog een ding vergeet geen factory reset te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door pappaleone op 19-07-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
pappaleone schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:41:
[...]

Ja eerst de 2 bestanden van Edgarf downloaden rom + aroma ,deze eerst in de root van je telefoon zetten .Daarna TWRP flashen met odin. Let op de juiste versie staat eerder in het forum beschreven. :) Nog een ding vergeet geen factory reset te doen.
Super, dan ga ik wachten tot ik de 5.1.1 update binnen krijg en dan eens de custom rom erop gooien. Lijkt mij het makkelijkste om mee te beginnen. Dit blijft een geweldig topic met veel kennis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:00
Is er een manier om in die ROM van Edgarf de call-recorder automatisch te laten starten bij elk gesprek? Zie dat het wel eens eerder gevraagd is, maar nooit antwoord op gekomen is.

Heb ROM er sinds zaterdag op staan en ben over de gehele linie behoorlijk tevreden. Wel liep ik sindsdien tegen een aantal zaken aan die mij wat minder gelukkig maken, maar of het aan de ROM ligt of puur toeval is weet ik niet. Feit is wel dat ik er voorheen nooit last van had.

- Volledige freeze tijdens het navigeren met Google Maps. Hele app was niet meer te bedienen en moest hardhandig gestopt worden.
- Na de installatie werkte de WhatsApp SMS verifier niet. Geen ramp, moest nu simpelweg laten bellen, maar het viel op. Andere SMS kwam wel gewoon binnen.
- WiFi bereik in mijn tuin drastisch verminderd. Zelfde plek als voorheen.
- Nog een aantal apps die soms beginnen te hikken. Bijvoorbeeld Chrome die enkele seconden (5 tot 10) niet te bedienen is. Ineens schiet ie dan los.

Dat is mijn ervaring in 2 dagen tijd. Kan natuurlijk een deel toeval zijn en ik zeg ook niet dat dat soort dingen nooit voor kwamen op de stock ROM, maar allemaal in een korte tijd doet mij toch twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Realone schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:22:
Is er een manier om in die ROM van Edgarf de call-recorder automatisch te laten starten bij elk gesprek? Zie dat het wel eens eerder gevraagd is, maar nooit antwoord op gekomen is.

Heb ROM er sinds zaterdag op staan en ben over de gehele linie behoorlijk tevreden. Wel liep ik sindsdien tegen een aantal zaken aan die mij wat minder gelukkig maken, maar of het aan de ROM ligt of puur toeval is weet ik niet. Feit is wel dat ik er voorheen nooit last van had.

- Volledige freeze tijdens het navigeren met Google Maps. Hele app was niet meer te bedienen en moest hardhandig gestopt worden.
- Na de installatie werkte de WhatsApp SMS verifier niet. Geen ramp, moest nu simpelweg laten bellen, maar het viel op. Andere SMS kwam wel gewoon binnen.
- WiFi bereik in mijn tuin drastisch verminderd. Zelfde plek als voorheen.
- Nog een aantal apps die soms beginnen te hikken. Bijvoorbeeld Chrome die enkele seconden (5 tot 10) niet te bedienen is. Ineens schiet ie dan los.

Dat is mijn ervaring in 2 dagen tijd. Kan natuurlijk een deel toeval zijn en ik zeg ook niet dat dat soort dingen nooit voor kwamen op de stock ROM, maar allemaal in een korte tijd doet mij toch twijfelen.
Draai je nog de 5,02 of de nieuwe 5.1.1? Ik moet je zeggen dat van al de bovenstaande problemen ik er geen een herken. Ik draai zelf de 5.1.1. Misschien dat andere mensen hier iets in herkennen ? Dafmay draait de rom ook al vanaf het begin even kijken wat zijn reactie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-08 13:18
Heeft er ook iemand lag als je scrollt in de Play Store? Ik heb de laatste nieuwe Edgar rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:45:
[...]

Draai je nog de 5,02 of de nieuwe 5.1.1? Ik moet je zeggen dat van al de bovenstaande problemen ik er geen een herken. Ik draai zelf de 5.1.1. Misschien dat andere mensen hier iets in herkennen ? Dafmay draait de rom ook al vanaf het begin even kijken wat zijn reactie is.
Ikzelf heb de punten die The Realone aangeeft nog niet ervaren, sterker nog de roms van Edgar lopen tot nu toe allemaal zonder enig probleem op mijn S6. Ik doe wel altijd een full wipe bij het installeren van een nieuwe rom en zet mbv Titanium Backup alleen apps terug met app data. Verder sloop ik er altijd nog wel een aantal (Samsung) apps uit, maar verder is het nagenoeg 'Edgar stock' ;)

- heb geen ervaring met navigeren met Google Maps...dit kun je even navragen in het xda topic van Edgar
- whatsapp sms ver. heb ik wel eens meegemaakt dat die niet werktte, dus mbv tel oproep gedaan...is toch verder geen punt.
-Wifi ontvangst en snelheid zijn altijd goed.
- hickups bij diverse apps ook zeker geen problemen mee...maar dit klinkt wel als een fikse storing op jouw S6. Ik kan mij alleen bedenken dat het afkomstig kan zijn van het installeren van nieuwe rom over een oude, zonder full wipe. Misschien kun je dit ook eens vragen in het xda topic...

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
The Realone schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:22:
Ik heb hier ook nog geen antwoord op gehad. Ik gebruik nu Call Recorder - ACR. Hiermee kan ik automatisch opnemen, gesprekken na een x tijd verwijderen, en zelfs in in the cloud backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie net een nieuwe kernel: Unikernel V.4-0001

http://forum.xda-develope...-stockmod-kernel-t3100395

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:00
dafmay schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:07:
[...]

Ikzelf heb de punten die The Realone aangeeft nog niet ervaren, sterker nog de roms van Edgar lopen tot nu toe allemaal zonder enig probleem op mijn S6. Ik doe wel altijd een full wipe bij het installeren van een nieuwe rom en zet mbv Titanium Backup alleen apps terug met app data. Verder sloop ik er altijd nog wel een aantal (Samsung) apps uit, maar verder is het nagenoeg 'Edgar stock' ;)

- heb geen ervaring met navigeren met Google Maps...dit kun je even navragen in het xda topic van Edgar
- whatsapp sms ver. heb ik wel eens meegemaakt dat die niet werktte, dus mbv tel oproep gedaan...is toch verder geen punt.
-Wifi ontvangst en snelheid zijn altijd goed.
- hickups bij diverse apps ook zeker geen problemen mee...maar dit klinkt wel als een fikse storing op jouw S6. Ik kan mij alleen bedenken dat het afkomstig kan zijn van het installeren van nieuwe rom over een oude, zonder full wipe. Misschien kun je dit ook eens vragen in het xda topic...

Succes!
Ik doe ook altijd een full wipe en zit op 5.1.1. Ik kijk het sowieso nog even aan, want ik heb hem nu pas 2 dagen hierop staan. Maar in de anderhalve maand dat ik het toestel heb ben ik dit soort dingen nog niet of nauwelijks tegen gekomen, totdat ik naar deze ROM ging.
Koriel schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:16:
[...]

Ik heb hier ook nog geen antwoord op gehad. Ik gebruik nu Call Recorder - ACR. Hiermee kan ik automatisch opnemen, gesprekken na een x tijd verwijderen, en zelfs in in the cloud backuppen.
Bedankt voor de tip, ga ik ook eens naar kijken. Maar het zit nu zo netjes geintegreerd en auto record dan wel een leuke toevoeging zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks...Edgar had me gister de link naar de nieuwste RC4 rom gestuurd met deze kernel update (had jij je niet aangemeld voor beta roms?). Beiden lopen geweldig soepel kan ik melden _/-\o_

Edgar heeft het plan de Final versie vandaag/morgen online te zetten. Ik kan iedereen ter zeerste aanbevelen de nieuwe rom te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:56:
[...]

Thanks...Edgar had me gister de link naar de nieuwste RC4 rom gestuurd met deze kernel update (had jij je niet aangemeld voor beta roms?). Beiden lopen geweldig soepel kan ik melden _/-\o_

Edgar heeft het plan de Final versie vandaag/morgen online te zetten. Ik kan iedereen ter zeerste aanbevelen de nieuwe rom te installeren.
Potverdikke.... Heb ik over het hoofd gezien, heb jij nog een linkje?
Ik heb hem al gevonden, maar ik heb geen Hangouts Gmail account.
Wel Gmail.

[ Voor 6% gewijzigd door pappaleone op 20-07-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:02:
[...]

Potverdikke.... Heb ik over het hoofd gezien, heb jij nog een linkje?
Ik heb hem al gevonden, maar ik heb geen Hangouts Gmail account.
Wel Gmail.
Ik ook geen Hangouts, maar heb Edgar toeb een PM gestuurd en hij houd mij apart via Tweakers PM en XDA PM op de hoogte. Vast en zeker dat hij voor jou ook een uitzondering kan/wil maken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:11:
[...]

Ik ook geen Hangouts, maar heb Edgar toeb een PM gestuurd en hij houd mij apart via Tweakers PM en XDA PM op de hoogte. Vast en zeker dat hij voor jou ook een uitzondering kan/wil maken >:)
Okay dat ga ik even doorgeven :)
Is al gestuurd even afwachten.

[ Voor 4% gewijzigd door pappaleone op 20-07-2015 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:46
Misschien een rare vraag maar kan er niet echt uitkomen. Ik zit in de twijfel door de 100 euro terug actie op de S6 waardoor deze ongeveer even duur is als de Nexus 6. Is het mogelijk op de S6 stock android te draaien zoals de Nexus 6 door middel van custom rom? Zie in de TS wel een stock van edgar maar is alsnog met de touchwiz elementen?
Pagina: 1 ... 11 ... 40 Laatste