Mede tweaker @Kalua heeft me mobiel weer tiptop in orde gemaakt! Nu kan ik fijn weer weer gaan 'tweaken' met me mobiel(komt nog een nieuwe home button in!)
Lonus! schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:32:
[...]
Ik wil hier nog even op inhaken en dan houden we/ik er over op.
Ten eerste was het me wel duidelijk hoe twrp word geinstalleerd, alleen was het me niet duidelijk of en hoe je een nieuwe versie installeerd meer niet.
Het "leg ff uit" is totaal uit zijn verband gerukt!!!! Het probleem waar TammesP mee worstelde, en de oplossing hiervan leek me interesant om hier te delen voor mensen die eenzelfde probleem hebben of tegen komen, zelf heb ik dit niet eens aan het handje.
"Misschien dat ik een verkeerde quote heb geplaatst om dit aan te halen, maar om dan zo aangevallen te worden is een beetje teveel van het goede!!... en waarom???
Als je dit topic terug leest worden vragen meerde keren gesteld, hier wordt ook niet zo op gereageerd!!
Jammer.....
Heehee, wat gebeurd hier toch allemaal

Lonus stelde een simpele vraag naar mij toe en had ik alleen geen tijd om te antwoorden(nu wel!) Dus deze stampij daarover was niet echt nodig, lieve mede Tweakers

En tegen elkaar lief blijven is een GO in dit prachtige Custom ROM forum!
Oke, hier komt een korte uitleg hoe ik ADB heb gebruikt;
ADB gebruik je in een situatie waarbij je de custom rom zip file vergeten bent op je mobiel te zetten of je gebruikt het omdat je het makkelijker vind(zo hoef je niet het hele zip file op je mobiel te kopiëren, scheelt weer ruimte!)
ADB gebruik:
Installeer Android SDK op je computer:
http://www.livingandroid....d-sdk-adb-fastboot-tools/
Als je het programma heb geïnstalleerd krijg je een overzichtje waarbij je nog meer programma's kan installeren, in dit overzicht installeer je alleen nog: Android SDK Platform-Tools.
Zodra dit allemaal geïnstalleerd is gaan we de volgende stappen doen:
-Stel in dat je ontwikkellaarsmodus aan hebt op je mobiel.
-Kopieer je custom rom zip file naar je SDK Platform- Tools(SDK Platform mapje vind je waar je het geïnstalleerd hebt, dus onthoud goed waar je het gaat installeren)
-Open je SDK Platform-Tools mapje en houd in het mapje rechts-shift in + rechtermuisknop op opdrachtprompt te openen in het SDK mapje
-Sluit je mobiel aan op je computer, en typ in de opdrachtprompt: 'adb devices' je moet dan een serial nummer zien, als dat zo is, is je mobiel juist aangesloten.
-Nu ga je naar TWRP, mapje 'Advance' en dan zie je staan: 'ADB Sideload' open het. Wipe Cache en Dalvik Cache en swipe dan naar ADB Sideload modus.
-Nu zit je mobiel in ADB Sideload, doe nu het volgende in opdrachtprompt: Typ 'adb sideload sample.zip' (sample.zip moet je je execte bestandsnaam van je custom rom zip file neer zetten(.zip moet achter je custom rom bestandsnaam komen)) Op enter drukken en dan moet het proces gaan starten.
Error codes:
Vind je ADB Sideload je mobiel niet? Dan mis je drivers op je computer ga dan naar deze link:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2588979 Draai het opdrachtprompt installatie pakketje en kijk naar je apparaatbeheer of je daar een driver mist bij je usb-mobiel.
Hopelijk is het nu wat duidelijk. Hierbij is er ook nog een filmpje van, is soms wat makkelijker:
YouTube: How to Install Custom ROM with ADB Sideload!
Succes mannen
vragen? als je het echt niet weet!? PM me even