Dafmay even een knullig vraagje bij titanium backup moet ik dan gebruiken: Back up alle gebruikersapps of Back up alle gebruikersapps en systeemgegevens? Ben even dol gedraaid maar ik wil de laatste versie van edgarf erop zetten.
Ik gebruik altijd slechts de 'backup alle gebruikersapps' en adviseer ook niet systeemgegevens te backuppen (of te restoren). Dat kan problemen geven, afhankelijk van de oude en nieuwe (rom) build. In de nieuwe rom deze eerst helemaal laten opstarten, daarna reboot telefoon en dan een herstel van 'ontbrekende apps inclusief gegevens'.pappaleone schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 23:31:
Dafmay even een knullig vraagje bij titanium backup moet ik dan gebruiken: Back up alle gebruikersapps of Back up alle gebruikersapps en systeemgegevens? Ben even dol gedraaid maar ik wil de laatste versie van edgarf erop zetten.
dank je ik ga maar eens kijken hoever ik komdafmay schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 23:41:
[...]
Ik gebruik altijd slechts de 'backup alle gebruikersapps' en adviseer ook niet systeemgegevens te backuppen (of te restoren). Dat kan problemen geven, afhankelijk van de oude en nieuwe (rom) build. In de nieuwe rom deze eerst helemaal laten opstarten, daarna reboot telefoon en dan een herstel van 'ontbrekende apps inclusief gegevens'.
Nou nieuwe poging gedaan. Als het goed is moet het nu echt geregeld zijn.
edgarf28 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 23:10:
[...]
Sorry, maar ik zie nog steeds de mogelijkheid niet om je een privé bericht te sturen... Waarschijnlijk staat het nog steeds uit.
[...]
Verstuurd!
pappaleone schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 23:42:
[...]
dank je ik ga maar eens kijken hoever ik kom
@Edgarfpappaleone schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 23:05:
[...]
Hoi Edgarf zou je mij ook een linkje kunnen sturen?
Dank je.
Kun je mij ook de link sturen?
Kan gewoon over de 1.5 geflashed worden neem ik aan?
Thanx....
1.5 is op basis van 5.02 dacht ik. Dus voor de nieuwste deodexed rom, zal je eerst de bootloader en modem moeten flashen met odin. Vervolgens fulltime wipe en de rom die Edgar je stuurt flashen. Let op je kan na het flashen van modem en bootloader niet meer terug naar 5.02. Voor zover ik begrepen heb. Draai de rom nu een aantal uur en ben erg tevreden. Nog geen gekke dingen meegemaakt. ☺Lonus! schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 11:16:
[...]
@Edgarf
Kun je mij ook de link sturen?
Kan gewoon over de 1.5 geflashed worden neem ik aan?
Thanx....
Yes ik hem vanacht nog geflashed. En ik moet zeggen het gaat als een trein (geen ns haha) Hij draait lekker en snel, enige puntje waar ik even op let is het battery gebruik. Maar dit heeft misschien paar dagen nodig 4% per uur afgelopen nacht is veel. Ode aan Edgar voor weer een meester stuk.
Ja batterijverbruik lijkt ook ietsje hoger op mijn toestel, maar inderdaad nog even afwachten en laten settlen. Ik heb voor alle zekerheid nog wel even de google zoekgeschiedenis verwijderd en een wipe van de cahce gedaan in recovery.pappaleone schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 12:28:
[...]
Yes ik hem vanacht nog geflashed. En ik moet zeggen het gaat als een trein (geen ns haha) Hij draait lekker en snel, enige puntje waar ik even op let is het battery gebruik. Maar dit heeft misschien paar dagen nodig 4% per uur afgelopen nacht is veel. Ode aan Edgar voor weer een meester stuk.
Klopt helemaal.dedrogist schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 12:28:
[...]
1.5 is op basis van 5.02 dacht ik. Dus voor de nieuwste deodexed rom, zal je eerst de bootloader en modem moeten flashen met odin. Vervolgens fulltime wipe en de rom die Edgar je stuurt flashen. Let op je kan na het flashen van modem en bootloader niet meer terug naar 5.02. Voor zover ik begrepen heb. Draai de rom nu een aantal uur en ben erg tevreden. Nog geen gekke dingen meegemaakt. ☺
En hier ook alles 100% ok met de nieuwe rom.
Ik zie steeds meer (geruchten) ook via sammobile dat ze de Note 5 toch eind augustus uit willen brengen ben zo benieuwd.
Ik las het inderdaad ook...zeer benieuwd. Moet wel een geweldig toestel worden wil ik de stap weer maken (na de Note4 in/uit/in/uitstap...)...heb nu wel een beetje m'n lesje geleerd en ga voorlopig even rustig verder met de S6...pappaleone schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 14:10:
Ik zie steeds meer (geruchten) ook via sammobile dat ze de Note 5 toch eind augustus uit willen brengen ben zo benieuwd.
Bedankt voor de info!!dedrogist schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 12:28:
[...]
1.5 is op basis van 5.02 dacht ik. Dus voor de nieuwste deodexed rom, zal je eerst de bootloader en modem moeten flashen met odin. Vervolgens fulltime wipe en de rom die Edgar je stuurt flashen. Let op je kan na het flashen van modem en bootloader niet meer terug naar 5.02. Voor zover ik begrepen heb. Draai de rom nu een aantal uur en ben erg tevreden. Nog geen gekke dingen meegemaakt. ☺
ALs een trein whahahaha.......... traject Einhoven - Den Bosch is bijna dagelijks wel wat aan het handje.....pappaleone schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 12:28:
[...]
Ja hier hetzelfde het blijft veel geld.dafmay schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 14:55:
[...]
Ik las het inderdaad ook...zeer benieuwd. Moet wel een geweldig toestel worden wil ik de stap weer maken (na de Note4 in/uit/in/uitstap...)...heb nu wel een beetje m'n lesje geleerd en ga voorlopig even rustig verder met de S6...
Zo, flash nu de versie 2.1 ben benieuwd hoe het loopt!
Mijn Deezer proef abonnement loopt morgen af, nu zit ik te twijfelen of nu weer voor Deezer moet gaan of voor Spotify, wat hebben jullie?
Mijn Deezer proef abonnement loopt morgen af, nu zit ik te twijfelen of nu weer voor Deezer moet gaan of voor Spotify, wat hebben jullie?
Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
Haha hier loopt de proeftermijn ook af...ik ga niet verlengen, en ga ook niet voor spotify...ben niet van plan om hiervoor een maandelijks eur 10,-- neer te tellen (voor de paar keer dat ik er gebruik van maak). En ik heb mijn eigen muziek collectie waar ik het mee doeTammesp schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 15:37:
Zo, flash nu de versie 2.1 ben benieuwd hoe het loopt!
Haha, dat is toevallig! Vind het wel een fijne dienst, alleen weet ik nu niet of ik er zonder kan. Gebruik het opzich wel regelmatig. Zal eens kijken hoelang je Spotify gratis kan krijgendafmay schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 15:45:
[...]
Haha hier loopt de proeftermijn ook af...ik ga niet verlengen, en ga ook niet voor spotify...ben niet van plan om hiervoor een maandelijks eur 10,-- neer te tellen (voor de paar keer dat ik er gebruik van maak). En ik heb mijn eigen muziek collectie waar ik het mee doe
Verder draait de rom nu 5 minuutjes, tot nu nog geen gekke dingen gezien, voorspelt mooie vooruitzichten!
PS: Wo, mijn mobiel liep vast toen ik allemaal apps ging downloaden, werd ook behoorlijk heet. Kon helemaal niets meer, wou ook niet meer uit. Dus heb ongeveer een halfuur gewacht(mobiel wat afgekoeld) toen ging die wel uit. Weer aangezet en sindsdien loopt tie weer goed. Alleen ik vind het niet veel smoother lopen dan versie 2.0, ga het nog even een paar dagen aanzien anders terug naar 2.0. ZO nu tijd voor een koude rakker!(verbrande bijna me handen aan me mobiel
[ Voor 25% gewijzigd door Tammesp op 11-07-2015 17:48 ]
Vind juist wel dat de 2.1 versie wat smoother verloopt. Had bij de 2.0 versie soms dat mijn beeld vervormde als ik tussen de homescreens wisselde dat herstelde zich dan wel weer vrij vlot. Maar hier heb ik nu absoluut geen last meer van. Beide roms met een fullwipe geflashed.Tammesp schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 15:53:
[...]
Haha, dat is toevallig! Vind het wel een fijne dienst, alleen weet ik nu niet of ik er zonder kan. Gebruik het opzich wel regelmatig. Zal eens kijken hoelang je Spotify gratis kan krijgen
Verder draait de rom nu 5 minuutjes, tot nu nog geen gekke dingen gezien, voorspelt mooie vooruitzichten!
PS: Wo, mijn mobiel liep vast toen ik allemaal apps ging downloaden, werd ook behoorlijk heet. Kon helemaal niets meer, wou ook niet meer uit. Dus heb ongeveer een halfuur gewacht(mobiel wat afgekoeld) toen ging die wel uit. Weer aangezet en sindsdien loopt tie weer goed. Alleen ik vind het niet veel smoother lopen dan versie 2.0, ga het nog even een paar dagen aanzien anders terug naar 2.0. ZO nu tijd voor een koude rakker!(verbrande bijna me handen aan me mobiel)
Batterij verbruik lijkt ook bij mij iets hoger te liggen. Al heb ik hem vandaag ook intensief getest. Veel navigatie en gps tracking.. apps.
Deezer proefperiode ook hier afgelopen maar blijf bij spotify. Draait ook op de receiver en deezer niet. Dus keuze snel gemaakt.
Al met al zeer blij met de nieuwe rom en s6 edge...
Ik heb de nieuwe rom nu een volle dag getest, ben er zeer tevreden over
Vooral het schakelen tussen programma's gaat rete snel. Verder met mijn race game real racing 3 gaat heel goed totaal geen lag meer. Alleen de batterij lijkt iets sneller te gaan, maar ik denk dat dit wel beter gaat worden na een paar dagen. Verder super. Een meester werkje chapeau voor Edgarf.
Vooral het schakelen tussen programma's gaat rete snel. Verder met mijn race game real racing 3 gaat heel goed totaal geen lag meer. Alleen de batterij lijkt iets sneller te gaan, maar ik denk dat dit wel beter gaat worden na een paar dagen. Verder super. Een meester werkje chapeau voor Edgarf.
Goed om alle positieve ervaringen te lezen. Ik zit zelf nog op 1.5 van de rom en stap meteen over als 2.1 op xda staat
Yup...hier ook nog steeds zeer tevreden met deze laatste versie van Edgarf. Batterijverbruik in standby is eigenlijk gelijk aan de voorgaande versie. Bij normaal gebruik lijkt het wel iets hoger te zijn, maar dat kan ook zijn door verschil in kernel. Met deze rom draai ik de nieuwste v3-0001 Unikernel (van Edgar gekregen) en deze loopt lekker soepel. Op de voorgaande rom draaide ik Simpl kernel, aangezien die op die rom soepeler draaide met goed batterijverbruik.
Kortom...ik ben tevreden, en het batterijverbruik nog even aanzien.
Ps Ik heb wel voor alle zekerheid de google zoekgeschiedenis verwijderd en een wipe gedaan van cache...
Ps Ik heb wel voor alle zekerheid de google zoekgeschiedenis verwijderd en een wipe gedaan van cache...
Ik had niet gekeken naar de kernel bij de nieuwe rom. Ik moet zeggen dat de rom een stuk soepeler draait dan de 2.0 maar mijn batterij vanacht in 5 uur 25 % dat is niet goed. Al paar keer cache geleegd. Maar daar ligt het niet. Google services is de boosdoener 13% maar liefst vanacht. Ik heb kernel 3.10.61 V3-001_RBdafmay schreef op zondag 12 juli 2015 @ 11:01:
Yup...hier ook nog steeds zeer tevreden met deze laatste versie van Edgarf. Batterijverbruik in standby is eigenlijk gelijk aan de voorgaande versie. Bij normaal gebruik lijkt het wel iets hoger te zijn, maar dat kan ook zijn door verschil in kernel. Met deze rom draai ik de nieuwste v3-0001 Unikernel (van Edgar gekregen) en deze loopt lekker soepel. Op de voorgaande rom draaide ik Simpl kernel, aangezien die op die rom soepeler draaide met goed batterijverbruik.
In een iets latere versie heeft Edgar versie v3-0001 van de Unikernel al in de rom als standaard kernel opgenomen. In de allereerste versie zat nog de voorgaande versie.pappaleone schreef op zondag 12 juli 2015 @ 12:52:
[...]
Ik had niet gekeken naar de kernel bij de nieuwe rom. Ik moet zeggen dat de rom een stuk soepeler draait dan de 2.0 maar mijn batterij vanacht in 5 uur 25 % dat is niet goed. Al paar keer cache geleegd. Maar daar ligt het niet. Google services is de boosdoener 13% maar liefst vanacht. Ik heb kernel 3.10.61 V3-001_RB
Ik heb geen idee wat zo'n hoog accuverbruik kan veroorzaken. Ik neem aan dat je zo goed als dezelfde setup gebruikt, als ook geinstalleerde apps e.d.? Ikzelf heb slechts Google Inbox, Calender en Photos geinstalleerd (UC web browser ipv Chrome, OfficeSuite voor bewerken van docs), verder niets van Google. 's Nachts staan wifi en sync gewoon aan en is batterijverbruik 1% per 3-4 uur.
Ik zie hier iedereen klagen over 's nachts een batterij drop van 3-4%, maar ik heb 's nachts altijd een batterij drop van 30%?
Misschien komt dat door die root, waardoor die niet meer in deep sleep gaat?
In ieder geval, draai nog wel stock, maar eens een custom ROM installeren. Die van Edgar ziet er goed uit.

In ieder geval, draai nog wel stock, maar eens een custom ROM installeren. Die van Edgar ziet er goed uit.
Is zeker aan te raden, de rom van Edgarf is helemaal na eigen inzicht in te stellen. Kijk wel uit als je deze rom op je telefoon zet,dat je niet meer terug kunt naar 5,02. Ik weet niet of je de stock rom al hebt geupdate naar 5.1.1.?Sh4wn schreef op zondag 12 juli 2015 @ 15:49:
Ik zie hier iedereen klagen over 's nachts een batterij drop van 3-4%, maar ik heb 's nachts altijd een batterij drop van 30%?Misschien komt dat door die root, waardoor die niet meer in deep sleep gaat?
Vanavond nog maar eens even wat sleutelen, en kijken wat het in de nacht doet.dafmay schreef op zondag 12 juli 2015 @ 13:21:
[...]
In een iets latere versie heeft Edgar versie v3-0001 van de Unikernel al in de rom als standaard kernel opgenomen. In de allereerste versie zat nog de voorgaande versie.
Ik heb geen idee wat zo'n hoog accuverbruik kan veroorzaken. Ik neem aan dat je zo goed als dezelfde setup gebruikt, als ook geinstalleerde apps e.d.? Ikzelf heb slechts Google Inbox, Calender en Photos geinstalleerd (UC web browser ipv Chrome, OfficeSuite voor bewerken van docs), verder niets van Google. 's Nachts staan wifi en sync gewoon aan en is batterijverbruik 1% per 3-4 uur.
Heb net van Edgarf gehoord dat hij vanavond of morgen de final release uitbrengt met wat veranderingen ook aan de kernel.dafmay schreef op zondag 12 juli 2015 @ 13:21:
[...]
In een iets latere versie heeft Edgar versie v3-0001 van de Unikernel al in de rom als standaard kernel opgenomen. In de allereerste versie zat nog de voorgaande versie.
Gezien en genoteerd...thx voor de heads uppappaleone schreef op zondag 12 juli 2015 @ 19:33:
[...]
Heb net van Edgarf gehoord dat hij vanavond of morgen de final release uitbrengt met wat veranderingen ook aan de kernel.Ik heb een pm naar je gestuurd.
Attentie.....Attentie....!!!!
De nieuwe 2.1 rom van Edgar is nu online....
Yeeha F-Day na mijn slaapje :-Ddafmay schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:53:
Attentie.....Attentie....!!!!
Live youre Life and Enjoy every Day
Ik heb net de nieuwste Edgarf geflashed om mijn foon. Nu denk dat er een bug inzit als je instellingen neemt en daarna achtergrond, en je wilt vervolgens start en achtergrond aanpassen dan stopt het instellingen menu met een error.Zijn er meerdere die dit hebben?
[ Voor 6% gewijzigd door pappaleone op 13-07-2015 06:08 ]
Is een bugje, hij komt als het goed is later vandaag met een flashable zip om het op te lossen.
Okay dank voor de reactie.WoutF schreef op maandag 13 juli 2015 @ 08:50:
Is een bugje, hij komt als het goed is later vandaag met een flashable zip om het op te lossen.
Weet iemand toevallig wanneer we een root kunnen verwachten van stock 5.1.1?
Heb het gisteren geprobeerd met cf-root voor 5.0.2 en had bijna een baksteen er aan overgehouden. Gelukkig lukte het herstellen via kies nog.
Heb het gisteren geprobeerd met cf-root voor 5.0.2 en had bijna een baksteen er aan overgehouden. Gelukkig lukte het herstellen via kies nog.
Volgens mij is er nog niets voor 5.1.1 heb even op de site van chainfiire gekeken. Nu is root voor de meeste customroms niet nodig,daar het al in de de roms zit.fiftyfive schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:27:
Weet iemand toevallig wanneer we een root kunnen verwachten van stock 5.1.1?
Dacht dat ik eerst root nodig had om een custom rom er op te zetten. Of kan ik de rom van Edgarf met odin flashen zonder te rooten?pappaleone schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:40:
[...]
Volgens mij is er nog niets voor 5.1.1 heb even op de site van chainfiire gekeken. Nu is root voor de meeste customroms niet nodig,daar het al in de de roms zit.
Yup, zoals Pappaleone aangaf zit in de meeste custom roms root al ingebakken.fiftyfive schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:48:
[...]
Dacht dat ik eerst root nodig had om een custom rom er op te zetten. Of kan ik de rom van Edgarf met odin flashen zonder te rooten?
Ja hoor geen probleem, let wel op ik weet niet of je nog op 5,02 zit of al op 5,1.1. Zit je op de laatste dan kan je de nieuwe Edgarf rom flashen root zit al in de rom. Lees even goed het draadje hoe de rom te installeren.Je hebt ook TWRP nodig versie 2.8.7.1. Dit is het programma waar je de rom mee flashed.fiftyfive schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:48:
[...]
Dacht dat ik eerst root nodig had om een custom rom er op te zetten. Of kan ik de rom van Edgarf met odin flashen zonder te rooten?
Je kunt de rom en aroma pack downloaden via de site van Edgarf hier staat ook een duidelijke beschrijving hoe je alles moet doen succes. Bij vragen is er altijd iemand die je verder kan helpen.
Oh dat is goed om te horen. Was al bang dat ik nog moest wachten op een root.
Zal er vanavond mee aan de slag, moet wel lukken. Bedankt zover.
Graag gedaan succesfiftyfive schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:19:
Oh dat is goed om te horen. Was al bang dat ik nog moest wachten op een root.
...en let op dat, indien je nu op een 5.0 rom zit, je voor het installeren van 5.1.1 rom (lees: volledige functionaliteit zoals een werkende vingerafdrukscanner) je eerst de 5.1.1 bootloader (en modem) zult moeten flashen (via Odin). Zie voor de laatste bootloader en modem post nr 3 van het xda draadja van Edgarf. En je kunt daarna niet meer terug naar 5.0 roms. Ik herhaal het nog maar even voor alle zekerheid/duidelijkheid 
En zoals Pappa eerder aangaf is TWRP v2.8.7.1 vereist.
Ps wellicht val ik enigzins in herhaling, maar ik heb niet alles gevolgd / gelezen vandaag
Ps wellicht val ik enigzins in herhaling, maar ik heb niet alles gevolgd / gelezen vandaag
[ Voor 30% gewijzigd door dafmay op 13-07-2015 13:30 ]
Heb je de Edgarf al gedownload de laatste versie? Ik kwam een forced error tegen in achtergronden en settings voor start en vergrendelscher. Maar heb gelezen dat Edgarf vandaag een oplossing gaat posten. Ik heb de laatste unikernel geflashed, ben heel benieuwd.dafmay schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:27:
...en let op dat, indien je nu op een 5.0 rom zit, je voor het installeren van 5.1.1 rom (lees: volledige functionaliteit zoals een werkende vingerafdrukscanner) je eerst de 5.1.1 bootloader (en modem) zult moeten flashen (via Odin). Zie voor de laatste bootloader en modem post nr 3 van het xda draadja van Edgarf. En je kunt daarna niet meer terug naar 5.0 roms. Ik herhaal het nog maar even voor alle zekerheid/duidelijkheid
Jazeker, nog net even gisteren voor het slapengaanpappaleone schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:33:
[...]
Heb je de Edgarf al gedownload de laatste versie? Ik kwam een forced error tegen in achtergronden en settings voor start en vergrendelscher. Maar heb gelezen dat Edgarf vandaag een oplossing gaat posten. Ik heb de laatste unikernel geflashed, ben heel benieuwd.
Ja de achtergrond instelling geeft een FC maar dit gaat Edgar inderdaad oplossen. Ps je kunt achtergronden ook instellen via de stock Gallery app. Uit m'n hoofd rechtsbovenin kun je keuze maken en vervolgens onderin beeld kun je kiezen voor de achtergrond toe te passen als lockscreen en/of homescreen. Ik heb het op deze manier gedaan en werkt perfect.
Ik heb dit ook gedaan werkt ook goed.dafmay schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:41:
[...]
Jazeker, nog net even gisteren voor het slapengaanVanochtend alles verder ingesteld enz. Bij installatie had ik al voor de Unikernel gekozen. Deze versie loopt als een trein (nee...niet zoals de NS
)
Ja de achtergrond instelling geeft een FC maar dit gaat Edgar inderdaad oplossen. Ps je kunt achtergronden ook instellen via de stock Gallery app. Uit m'n hoofd rechtsbovenin kun je keuze maken en vervolgens onderin beeld kun je kiezen voor de achtergrond toe te passen als lockscreen en/of homescreen. Ik heb het op deze manier gedaan en werkt perfect.
Edgar heeft de Wallpaper update al geplaatst :
http://forum.xda-develope...p=61840165&postcount=3228
Ik heb 'm geflashed en het probleem is (uiteraard!) opgelost
[ Voor 26% gewijzigd door dafmay op 13-07-2015 14:21 ]
Moet ik eerst TWRP flashen voordat ik de bootloader en modem flash, of maakt dat verder niet uit?dafmay schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:27:
Volgens mij maakt de volgorde niet uit...Pappaleone dat klopt toch?fiftyfive schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:44:
[...]
Moet ik eerst TWRP flashen voordat ik de bootloader en modem flash, of maakt dat verder niet uit?
Zorg wel dat je de rom zip en aroma zip alvast in de root van het interne geheugen van de S6 hebt staan voordat je aan de slag gaat...dat kan een hoop kopzorgen voorkomen
Is het flashen van de nieuwe bootloader en moden een vereiste voor de nieuwe ROM van Edgar? Blijkt namelijk nog best een uitdaging onder Linux.
In het kort...ja. Ik meen mij te herinneren dat er bepaalde zaken niet juist functioneren, zoals de vingerpintscanner (nogal een crucial onderdeel van de S6), als je de bootloader niet update naar de 5.1.1 versie. Maar kijk voor alle zekerheid (de startpost van) het xda draadje ook nog even na zou ik zeggen.Sh4wn schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:51:
Is het flashen van de nieuwe bootloader en moden een vereiste voor de nieuwe ROM van Edgar? Blijkt namelijk nog best een uitdaging onder Linux.
Het is zeker wel aan te raden de bootloader (en modem) op te waarderen naar 5.1.1 indien je een 5.1.1 rom gaat draaien. Maar...zoals diverse keren al gezegd, je kunt daarna niet meer terug naar een 5.0 rom! Niet dat dit een probleem is...de 5.1.1 rom draait zeer goed (op mijn S6).
[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 13-07-2015 14:55 ]
Vanochtend de Samsung S6 32gb flat zwart besteld! En een stappenplan gemaakt voor het installeren van een Customrom. Dit is de allereerste keer dat ik dit ga doen, dit stappenplan heb ik voor mezelf gemaakt om een duidelijk beeld te krijgen welke stappen ik moet nemen. Ik heb dit stappenplan gemaakt aan de hand van dit hele topic goed door te lezen, het topic op XDA door te lezen van de custom rom van Edgarf (Odex). En door een aantal video's te kijken op youtube.
Dit is het stappenplan: ( let op dit heb ik gemaakt via deze topics en video's heb het zelf nog niet kunnen proberen aangezien ik de S6 nog niet heb. ) Zouden jullie eens willen kijken of ik hier nog dingen in mis of beter moet uitzoeken? Tevens heb ik een aantal vragen eronder gezet die mij te binnen zijn geschoten.
Downloaden:
1. Download Odin 3.10.6
2. Download TWRP V2.8.7.1
3. Download Odex Pure Edition V.2.0 Android 5.1.1
4. Download Bootloader
5. Download Modem
6. Download Aroma Zip
Backup:
Backup maken via Titanium Backup > Backup alle gebruikersapps
Installeren:
!!Kopiëren Rom + Aroma naar root van de S6!! (
1. Odin opstarten
2. TWRP V2.8.7.1 via AP > klik op start
3. Bootloader.tar md5 file via BL > Klik op start (post #3 EDGARF)
4. Modem.tar md5 file via CP > klik op start (post #3 EDGARF)
5. Download ES file explorer om de zip files te checken
TWRP: Volume up + powerbutton + centerbutton voor 5 seconden
1. Wipe > Advanced wipe > Dalvik Cache, System, Data, Cache. Swipe to wipe
2. Install > Internal Storage > Select Pure Edition V2.0 > Swipe to Custom flash
3. Install > internal storage > Select Aroma > Swipe to custom flash
4. Reboot en genieten van de custom rom
Vragen:
1. In welke map zetten jullie de rom + Aroma?
2. Zetten jullie ook een standaard rom van Sammobile op de telefoon? Voor de zekerheid? Of is dit helemaal niet nodig?
3. Wat doet de Bootloader precies? Moet ik dit ook backuppen? Is het een probleem als 5.1.1 standaard geïnstalleerd staat?
4. Wat doet de modem precies? Moet ik hier ook een backup van maken?
5. Maken jullie nog een backup via TWRP?
6. In het geval dat bovenstaande mis gaat, kan ik dan altijd via Odin een standaard rom terug flashen?
Dit is het stappenplan: ( let op dit heb ik gemaakt via deze topics en video's heb het zelf nog niet kunnen proberen aangezien ik de S6 nog niet heb. ) Zouden jullie eens willen kijken of ik hier nog dingen in mis of beter moet uitzoeken? Tevens heb ik een aantal vragen eronder gezet die mij te binnen zijn geschoten.
Downloaden:
1. Download Odin 3.10.6
4. Download Bootloader
5. Download Modem
6. Download Aroma Zip
Backup:
Installeren:
1. Odin opstarten
2. Install > Internal Storage > Select Pure Edition V2.0 > Swipe to Custom flash
4. Reboot en genieten van de custom rom
Vragen:
2. Zetten jullie ook een standaard rom van Sammobile op de telefoon? Voor de zekerheid? Of is dit helemaal niet nodig?
3. Wat doet de Bootloader precies? Moet ik dit ook backuppen? Is het een probleem als 5.1.1 standaard geïnstalleerd staat?
6. In het geval dat bovenstaande mis gaat, kan ik dan altijd via Odin een standaard rom terug flashen?
Doe ik vanavond.dafmay schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:14:
Edgar heeft de Wallpaper update al geplaatst :
Nee maakt niet uit ik heb twrp eerst gedaan, maar zorg dat je de juiste versie heb,zoals beschreven anders kan je toestel naar de kl....gaan .dafmay schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:49:
[...]
Volgens mij maakt de volgorde niet uit...Pappaleone dat klopt toch?
Zorg wel dat je de rom zip en aroma zip alvast in de root van het interne geheugen van de S6 hebt staan voordat je aan de slag gaat...dat kan een hoop kopzorgen voorkomen
Mooie manual! Misschien iets voor in de startpost...Vragen:
Ik zou zelf kiezen voor de deodexed 2.1 versie van Edgar (gisteren uitgekomen), maar misschien heb jij deze al in gedachten.
In antwoord op jouw vragen :
1. in de root van interne geheugen
2. nee, die kun je dacht ik sowieso alleen mbv Odin flashen, dus geen noodzaak om deze rom op je telefoon te zetten
3. hoef je niet te backuppen. Voor meer uitleg wat het is en wat het doet zou ik even googlen
4. zie 3
5. ja doe ik zelf wel...je weet maar nooit
6. yep dat moet kunnen, maar check voor alle zekerheid even bij iemand anders of op xda of dit ook kan met een 5.1.1 rom nadat je de bootloader en modem al hebt opgewaardeerd.
Succes! Moet gaan lukken zo te zien
Ziet er prima uit, een kleine opmerking als je de bootloader en modem flashed, heb geduld het lijkt eerder klaar dan het is. Wacht totdat je bovenin een groen blokje krijgt met PASS. Haal je de stekker er eerder uit dan mislukt het. SuccesArno90 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:41:
Vanochtend de Samsung S6 32gb flat zwart besteld! En een stappenplan gemaakt voor het installeren van een Customrom. Dit is de allereerste keer dat ik dit ga doen, dit stappenplan heb ik voor mezelf gemaakt om een duidelijk beeld te krijgen welke stappen ik moet nemen. Ik heb dit stappenplan gemaakt aan de hand van dit hele topic goed door te lezen, het topic op XDA door te lezen van de custom rom van Edgarf (Odex). En door een aantal video's te kijken op youtube.
Downloaden:
1. Download Odin 3.10.6
4. Download Bootloader
5. Download Modem
6. Download Aroma Zip
Backup:
Installeren:
1. Odin opstarten
4. Reboot en genieten van de custom rom![]()
Vragen:
Goed advies...en ikzelf wacht zelfs totdat er onderin de melding komt in de trant van 'succeeded : 1, failed : 0'pappaleone schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:52:
[...]
Ziet er prima uit, een kleine opmerking als je de bootloader en modem flashed, heb geduld het lijkt eerder klaar dan het is. Wacht totdat je bovenin een groen blokje krijgt met PASS. Haal je de stekker er eerder uit dan mislukt het. Succes
Bedankt voor de snelle reacties en tips! Hebben jullie toevallig ook nog antwoorden op de vragen? Of waar ik de antwoorden kan vinden? Ben niet de beroerdste om het e.a. door te nemen.
Hey Wout, leuk om te zien dat je mijn ROM ook in de gaten houdt!WoutF schreef op maandag 13 juli 2015 @ 08:50:
Inmiddels zijn de Wallpaper picker & Test Applications add-ons hier gepost.
Die heb je toch allang van mij gehadArno90 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:39:
Bedankt voor de snelle reacties en tips! Hebben jullie toevallig ook nog antwoorden op de vragen? Of waar ik de antwoorden kan vinden? Ben niet de beroerdste om het e.a. door te nemen.

Daar heb ik compleet overheen gekeken

Het zou leuk zijn als dit opgenomen wordt in de startpost, want het heeft mij aardig wat tijd gekost om het één en ander uit te zoeken en dit zou dan ook een lijstje zijn zodat je weet waar je moet beginnen. (maar heb het zelf nog niet stap voor stap kunnen proberen, omdat ik het toestel nog niet heb)
Ik had precies hetzelfde met een andere wireless charger. Uiteindelijk opgelost door een 1A oplader te gebruiken i.p.v. een 2A. Nu laadt m'n S6 iedere nacht in één keer goed op, zonder disconnects of drain.Koriel schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:19:
Ik heb een wireless charging stand gekocht. Nu springt mijn scherm aan als ik de telefoon plaats om na 2 minuten (mijn screen-off tijd) op donker te gaan... en een paar seconden later springt het scherm weer aan onder het mom van "wireless charging paused". Ik had gehoopt dat met de 5.1.1 rom dit probleem verholpen zou zijn. Nu maar even spelen met verschillende laders om ook die oorzaak uit te sluiten.
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Natuurlijk, ik doe niet aan stock-romsedgarf28 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 17:43:
[...]
Hey Wout, leuk om te zien dat je mijn ROM ook in de gaten houdt!![]()
Inmiddels zijn de Wallpaper picker & Test Applications add-ons hier gepost.
Ik heb edgar's nieuwste rom geinstalleerd op mijn S6.
-> [ROM][G92xF/I/T°5.1.1°12JUL] XtreStoLite Deo-Mod Edition 2.1 [484MB ° S6 & S6 Edge °]
Wanneer ik nu bij info zie dan zie ik S6 edge staan? Wanneer ik op thema's klik dan sluit "instellingen".
Ik veronderstel dat dit niet normaal is
Moet ik de rom nogmaals installeren? Tijdens de installatie kiest die zelf het model dacht ik
-> [ROM][G92xF/I/T°5.1.1°12JUL] XtreStoLite Deo-Mod Edition 2.1 [484MB ° S6 & S6 Edge °]
Wanneer ik nu bij info zie dan zie ik S6 edge staan? Wanneer ik op thema's klik dan sluit "instellingen".
Moet ik de rom nogmaals installeren? Tijdens de installatie kiest die zelf het model dacht ik
[ Voor 23% gewijzigd door mrgoolie op 13-07-2015 22:35 ]
Nee hoor dit is normaal de rom is zowel voor de galaxy s6 als de edge versie. Dit kun je zelf aanpassen,instellingen toestel info. Even op klikken en aanpassen. Voor je tweede probleem is ook een oplossing even terug kijken, daar staat een linkje naar Edgar rom daar kun je de patch downloaden en installeren met twrp succesmrgoolie schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:33:
Ik heb edgar's nieuwste rom geinstalleerd op mijn S6.
-> [ROM][G92xF/I/T°5.1.1°12JUL] XtreStoLite Deo-Mod Edition 2.1 \[484MB ° S6 & S6 Edge °]
[ Voor 3% gewijzigd door pappaleone op 14-07-2015 01:09 ]
1. Ik zet deze eigenlijk gewoon in de root van de telefoon. In mijn geval is dat dus gewoon de directory waarin je terecht komt als je de foon via usb aan de PC hebt hangenArno90 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:41:
Vragen:
2. Neuh waarom zou je het kan eigenlijk niet fout gaan als jet het stappenplan (zoals staat aangegeven in Edgarfs topic) volgt
3. De Bootloader hoef je niet te backuppen. Zodra je overstapt op de Bootloader van 5.1.1 heb je hier niets meer an.
Live youre Life and Enjoy every Day
Ik heb vandaag de batterij even gekeken, met de laatste Edgarf rom, en Unikernel vanacht tussen 0.00 & 06;00 ongeveer 5% Super.
[ Voor 5% gewijzigd door pappaleone op 14-07-2015 12:29 ]
21 augustus even in de agenda.
http://www.sammobile.com/...2-on-sale-from-august-21/
pappaleone schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:46:
21 augustus even in de agenda.
Ik denk dat ik het al weet, alleen weer dat geklooi met 16 32 64 128? Gb geen geheugenslot grrrdafmay schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:52:
[...]
Ik had het ook net gezien...mooi nieuws, we volgen het op de voet...je weet maar nooit hoe de vlag er dan bij staat

Ja dat is wel een radicale stap die men zet met de nieuwe Note! Eerlijk gezegd vind ik het persoonlijk niet zo'n enorm gemis...denk dat het de 32Gb gaat worden. Ben met de S6 ook terug gegaan van 64 naar 32 en is geen enkel probleem (voor mijn gebruik).pappaleone schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:54:
[...]
Ik denk dat ik het al weet, alleen weer dat geklooi met 16 32 64 128? Gb geen geheugenslot grrr
Het meest benieuwd ben ik zelf naar scherm grootte, 2K of 4K (ik vermoed het niet helaas), en het gewicht.
He luitjes! Heb weer even tijd om hier rond te neuzen
Imiddels heb ik ook versie 2,1 draaien en moet zeggen dat dit smoother loopt dan versie 1,5. Knap gedaan Edgarf! Heb voor de Unikernel gekozen beviel al goed in versie RC2.1 ~! Nu wachten op een Ktoonz kernel om nog meer te tweaken 
Is er een live stream op 21 Augustes? Altijd wel leuk om naar te kijken.
Mijn mobiel ligt nu bij The Phone House voor een nieuwe schermpie, ben heel benieuwd
Mijn mobiel ligt nu bij The Phone House voor een nieuwe schermpie, ben heel benieuwd
Welkom backTammesp schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:15:
He luitjes! Heb weer even tijd om hier rond te neuzenImiddels heb ik ook versie 2,1 draaien en moet zeggen dat dit smoother loopt dan versie 1,5. Knap gedaan Edgarf! Heb voor de Unikernel gekozen beviel al goed in versie RC2.1 ~! Nu wachten op een Ktoonz kernel om nog meer te tweaken
Ja de laatste rom van Edgarf is echt goed smooth snel, en voor mij de eerste keer met de unikernel dat mijn batterij verbruik prima is. Steeds een stapje sneller
Ze bellen me op wanneer het klaar is, hopelijk vandaag voor 18:00 nogpappaleone schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:06:
[...]
Welkom backWanneer is je schermpje klaar? ben benieuwd.
Ja de laatste rom van Edgarf is echt goed smooth snel, en voor mij de eerste keer met de unikernel dat mijn batterij verbruik prima is. Steeds een stapje sneller
PS: http://www.sammobile.com/...y-a8-officially-launched/ wat een mooie mobiel met wel een SD-kaart funtie
Ja de A8 ziet er erg mooi uit ook met een metalen rand.Tammesp schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:58:
[...]
Ze bellen me op wanneer het klaar is, hopelijk vandaag voor 18:00 nog
PS: http://www.sammobile.com/...y-a8-officially-launched/ wat een mooie mobiel met wel een SD-kaart funtie
Hey Tamme...long timeTammesp schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:58:
[...]
Ze bellen me op wanneer het klaar is, hopelijk vandaag voor 18:00 nog
Tenzij je je S6 eerst root gaat dit volgens mij niet lukken.Arno90 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:41:
Kun je een nieuwere versie van TWRP zo over een bestaande (lees : oudere versie) flashen?
Doe je dit dan met Odin of kan dat ook op een andere manier?
Mijn ervaring was niet best, maar dan spreek ik over mijn note 4. Ik zou het doen bij een schone installatie.Lonus! schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 18:47:
Kun je een nieuwere versie van TWRP zo over een bestaande (lees : oudere versie) flashen?
Beste manier is met odin succes. Ps let goed op welke versie je gebruikt met 5,1,1 Als je de verkeerde versie gebruikt gaat het mis met je telefoon. De juiste versie is 2.8.7.1
Lonus! schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 18:47:
Ging bij mij zonder problemen. Ik was alleen me fingerprints kwijtpappaleone schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 18:57:
[...]
Mijn ervaring was niet best, maar dan spreek ik over mijn note 4. Ik zou het doen bij een schone installatie.
Beste manier is met odin succes. Ps let goed op welke versie je gebruikt met 5,1,1 Als je de verkeerde versie gebruikt gaat het mis met je telefoon. De juiste versie is 2.8.7.1
Wat bedoel je precies met een schone installatie? Moet ik eerst de oude versie vewijderen? (Hoe doe ik dat).pappaleone schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 18:57:
[...]
Mijn ervaring was niet best, maar dan spreek ik over mijn note 4. Ik zou het doen bij een schone installatie.
Heehee!dafmay schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:30:
[...]
Hey Tamme...long timeJa de A8 vind ik ook een erg mooi model. Beetje jammer wel van de matige specs (tov S6/N4)...anders stond ie al op m'n verlanglijstje
Heb een foutje gemaakt
Via adb sideload is de enigste mogelijkheid dan nog...Tammesp schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 19:48:
[...]
Heehee!
Heb een foutje gemaaktHeb de Custom Rom zip file niet op mijn mobiel gezet, en heb de mobiel al geroot met twrp en de juiste moden + bootloader dus komt niet verder dan de Samsung opstart logo en de PC ziet je telefoon dan ook niet. Dus krijg nu nooit de custom rom mapje erop
Ik neem aan dat je een customrom draait? Anders heb je TWRP niet nodig. Als je een rom flashed of een factory reset is het makkelijk om TWRP mee te installeren. Maar zo als je ziet zijn er ook mensen die geen last hebben. Elke telefoon is wat dat betreft verschillen, ook al zijn de modellen hetzelfde.Lonus! schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 19:18:
[...]
Wat bedoel je precies met een schone installatie? Moet ik eerst de oude versie vewijderen? (Hoe doe ik dat).
Ik draai momenteel V1.5 van edgarf, en wil upgraden. Ik moet dan toch eerst de nieuwe versie van twrp op mijn s6 hebben om deze rom te flashen.pappaleone schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 19:50:
[...]
Ik neem aan dat je een customrom draait? Anders heb je TWRP niet nodig. Als je een rom flashed of een factory reset is het makkelijk om TWRP mee te installeren. Maar zo als je ziet zijn er ook mensen die geen last hebben. Elke telefoon is wat dat betreft verschillen, ook al zijn de modellen hetzelfde.
Ik snap ff niet precies wat je bedoeld.
kun je wat duidelijker zijn?
Twrp is een recovery net als Clockworkmod. Dat heb je nodig om een rom mee te flashen.
In het stappenplan staat dit beschreven.
In het stappenplan staat dit beschreven.
Okay ik zie dat je de V1,5 draait dan heb je dus al de nieuwe bootloader en kernel.Lonus! schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:00:
[...]
Ik draai momenteel V1.5 van edgarf, en wil upgraden. Ik moet dan toch eerst de nieuwe versie van twrp op mijn s6 hebben om deze rom te flashen.
Ik snap ff niet precies wat je bedoeld.
kun je wat duidelijker zijn?
Kijk eerst even welke twrp versie je nu hebt, want als het goed heb je dan al de versie die ik je net aan heb gegeven.
Zo ja dan de rom plus aroma in root van je telefoon zetten, factory reset, daarna de nieuwe rom plus aroma installeren.
Bedankt voor de tip, alleen herkent ADB het zip bestand van de rom nietedgarf28 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 19:49:
[...]
Via adb sideload is de enigste mogelijkheid dan nog...
Zie PM!Tammesp schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:35:
[...]
Bedankt voor de tip, alleen herkent ADB het zip bestand van de rom niet
Ik heb twrp versie 2.8.6 dus niet de nieuwste. Hoe ik de rom enz. flash is me duidelijk, ik wil alleen ff weten hoe ik een nieuwe versie van twrp over een oudere vesie zet.pappaleone schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:34:
[...]
Okay ik zie dat je de V1,5 draait dan heb je dus al de nieuwe bootloader en kernel.
Kijk eerst even welke twrp versie je nu hebt, want als het goed heb je dan al de versie die ik je net aan heb gegeven.
Zo ja dan de rom plus aroma in root van je telefoon zetten, factory reset, daarna de nieuwe rom plus aroma installeren.
Gewoon de tar file van de nieuwste TWRP downloaden en dan met Odin de nieuwste TWRP er over heen flashen... simple as that!Lonus! schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:19:
[...]
Ik heb twrp versie 2.8.6 dus niet de nieuwste. Hoe ik de rom enz. flash is me duidelijk, ik wil alleen ff weten hoe ik een nieuwe versie van twrp over een oudere vesie zet.
Helemaal helder! Bedankt voor de info👍edgarf28 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:24:
[...]
Gewoon de tar file van de nieuwste TWRP downloaden en dan met Odin de nieuwste TWRP er over heen flashen... simple as that!
Goh wat een dagje is het me weer haha
Ten eerste is mijn scherm reparatie voltooid, heb nu een super strak scherm(zelfs met de net iets nieuwe Samsung logo erop) Maar ging vanavond even een foto maken, zag ik een wit stipje midden op de foto, zit er een stofje achter de camera glas, waarschijnlijk tussen het repareren gebeurt, dus morgen maar weer even langs om dat stofje weg te laten halen
Daarbij als je een scherm laat repareren van de Samsung S6, repareren ze de hele midden console ook mee, waarschijnlijk gaat dat sneller. Maar kreeg dus weer helemaal een nieuwe S6 met de ROM van Samsung erop, goh wat ging dat traag zeg met al die rommel erop. Dus ik ging weer fijn aan de slag om de boel te flashen. Rooten, TWRP, bootloader en modem, toen ging ik naar TWRP install zag ik geen Custum Rom zip file staan. OEPS vergeten op te zetten. Dus mijn held van vandaag(sinds de 1e dag dat ik je ROM al gebruik hoor^^) is Edgarf, heeft mij geholpen om ADB Sideload werkend te krijgen zodat ik de Custom Rom op mijn mobiel kreeg. Mijn mobiel draait weer als een zonnetje en ga nu maar even flink van me koude rakker genieten en de serie aan! Ben kapot
Ten eerste is mijn scherm reparatie voltooid, heb nu een super strak scherm(zelfs met de net iets nieuwe Samsung logo erop) Maar ging vanavond even een foto maken, zag ik een wit stipje midden op de foto, zit er een stofje achter de camera glas, waarschijnlijk tussen het repareren gebeurt, dus morgen maar weer even langs om dat stofje weg te laten halen

Daarbij als je een scherm laat repareren van de Samsung S6, repareren ze de hele midden console ook mee, waarschijnlijk gaat dat sneller. Maar kreeg dus weer helemaal een nieuwe S6 met de ROM van Samsung erop, goh wat ging dat traag zeg met al die rommel erop. Dus ik ging weer fijn aan de slag om de boel te flashen. Rooten, TWRP, bootloader en modem, toen ging ik naar TWRP install zag ik geen Custum Rom zip file staan. OEPS vergeten op te zetten. Dus mijn held van vandaag(sinds de 1e dag dat ik je ROM al gebruik hoor^^) is Edgarf, heeft mij geholpen om ADB Sideload werkend te krijgen zodat ik de Custom Rom op mijn mobiel kreeg. Mijn mobiel draait weer als een zonnetje en ga nu maar even flink van me koude rakker genieten en de serie aan! Ben kapot
Je hebt het verdiend, morgen nog een stofje weghalen en alles is weer fonkelnieuw. Wel jammer dat na zo'n reparatie net dat stofje daar moet zitten. De rom van Edgar loop super en de kernelTammesp schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:57:
Ten eerste is mijn scherm reparatie voltooid, heb nu een super strak scherm(zelfs met de net iets nieuwe Samsung logo erop) Maar ging vanavond even een foto maken, zag ik een wit stipje midden op de foto, zit er een stofje achter de camera glas, waarschijnlijk tussen het repareren gebeurt, dus morgen maar weer even langs om dat stofje weg te laten halen![]()
Daarbij als je een scherm laat repareren van de Samsung S6, repareren ze de hele midden console ook mee, waarschijnlijk gaat dat sneller. Maar kreeg dus weer helemaal een nieuwe S6 met de ROM van Samsung erop, goh wat ging dat traag zeg met al die rommel erop. Dus ik ging weer fijn aan de slag om de boel te flashen. Rooten, TWRP, bootloader en modem, toen ging ik naar TWRP install zag ik geen Custum Rom zip file staan. OEPS vergeten op te zetten. Dus mijn held van vandaag(sinds de 1e dag dat ik je ROM al gebruik hoor^^) is Edgarf, heeft mij geholpen om ADB Sideload werkend te krijgen zodat ik de Custom Rom op mijn mobiel kreeg. Mijn mobiel draait weer als een zonnetje en ga nu maar even flink van me koude rakker genieten en de serie aan! Ben kapot![]()
Zou je hier kunnen/willen delen hoe je dat precies gedaan hebt?Tammesp schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:57:
Ten eerste is mijn scherm reparatie voltooid, heb nu een super strak scherm(zelfs met de net iets nieuwe Samsung logo erop) Maar ging vanavond even een foto maken, zag ik een wit stipje midden op de foto, zit er een stofje achter de camera glas, waarschijnlijk tussen het repareren gebeurt, dus morgen maar weer even langs om dat stofje weg te laten halen![]()
Daarbij als je een scherm laat repareren van de Samsung S6, repareren ze de hele midden console ook mee, waarschijnlijk gaat dat sneller. Maar kreeg dus weer helemaal een nieuwe S6 met de ROM van Samsung erop, goh wat ging dat traag zeg met al die rommel erop. Dus ik ging weer fijn aan de slag om de boel te flashen. Rooten, TWRP, bootloader en modem, toen ging ik naar TWRP install zag ik geen Custum Rom zip file staan. OEPS vergeten op te zetten. Dus mijn held van vandaag(sinds de 1e dag dat ik je ROM al gebruik hoor^^) is Edgarf, heeft mij geholpen om ADB Sideload werkend te krijgen zodat ik de Custom Rom op mijn mobiel kreeg. Mijn mobiel draait weer als een zonnetje en ga nu maar even flink van me koude rakker genieten en de serie aan! Ben kapot![]()
je zult zeker niet die laatste zijn die dit overkomt.
Shit heb ik die toch niet helemaal goed gedaanTammesp schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:57:

Jahoor. Vananond leg ik het wel even uit, is echt super handig.Lonus! schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:00:
[...]
Zou je hier kunnen/willen delen hoe je dat precies gedaan hebt?
Ah zit je hier ook hahaKalua schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:25:
[...]
Shit heb ik die toch niet helemaal goed gedaan. Kom gerust weer even langs dat fixen we dat nog even. Alleen het display is vervangen, je mainboard en middle cover gebeurt niets mee, maar een software update is vereist anders werkt het touchscreen niet(SW update is sowieso vereist anders vergoed Samsung de reparatie niet.)
Scherm is helemaal mooi, ook geen groene/roze waas, wat je vaak leest.
Morgen middag en avond aanwezig. Kijk ik meteen je homebutton even na.Ah zit je hier ook hahaJa zit nog een stofje achter, kan gebeuren! Ook oke, de custom rom van Edgarf heb ik alweer draaien. Vandaag lukt het niet om langs te komen(zit nu op Schiermonnikoog, internet is drama hier ;p) ben je er donderdag ook? Is het ook opgevallen tijdens de reparatie dat mijn home button wat scheef zit? Klikt nu niet helemaal fijn, laat ik je wel zien als ik langs kom.
Scherm is helemaal mooi, ook geen groene/roze waas, wat je vaak leest.
Ah helemaal top, kom ik smiddags even langs!Kalua schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:59:
[...]
Morgen middag en avond aanwezig. Kijk ik meteen je homebutton even na.
Volgens mij was het verhaal al helemaal uitgelegdLonus! schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:00:
[...]
Zou je hier kunnen/willen delen hoe je dat precies gedaan hebt?
Huh is dat zo?pappaleone schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:28:
[...]
Volgens mij was het verhaal al helemaal uitgelegd
TammesP kreeg onderstaand bericht:
Misschien is het voor jou zo duidelijk, voor mij niet hoor
We hebben hier te maken met gevorderden en beginners, wat voor jou duidelijk is is voor mij miss wel abacadabra
[ Voor 3% gewijzigd door Lonus! op 15-07-2015 12:59 ]
Dat is waar, maar ik denk als je op het forum topic kijkt van Edgarf het veel duidelijker is, als dat iedereen hier kleine stukjes schrijft. Maar jou vraag ging toch over het over het installeren van TWRP?Lonus! schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:55:
[...]
Huh is dat zo?![]()
TammesP kreeg onderstaand bericht:
[...]
Misschien is het voor jou zo duidelijk, voor mij niet hoor![]()
We hebben hier te maken met gevorderden en beginners, wat voor jou duidelijk is is voor mij miss wel abacadabra