Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kapitein187 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:08:
[...]

Je bent me net voor! :p Wilde het net posten. Ben benieuwd naar je bevindingen.
...wacht nog maar even :) Na 1e installatie is er een vreemd verschinsel met knipperend scherm. Zie ook het xda draadje. Ik loop nog even een paar zaken langs, maar daarna terug naar Edgar's rom (restore).
Tammesp schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:15:
[...]

Hee!

Even een klein vraagje; wat is het verschil tussen Deo-Dex en Deo-Mod?

PS:Mijn Rom 2.0 van Edgarf draait nog steeds prachtig
Hey daar ;) Op deodexed roms kunnen diverse zaken worden aangepast, w.o. een 5-way boot menu...maar nog veel en veel meer vooral look&feel toevoegingen / aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:03:
Wanam heeft de 1e deodexed 5.1.1 rom uitgebracht...

http://forum.xda-develope...hp?p=60407832&postcount=1

Ik ga 'm eens flashen...zie hoe deze bevalt ;)
Okay dan wacht ik nog even,ben benieuwd naar je bevindingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ps ik heb het vreemde verschijnsel weten op te lossen door eerst Google Drive te deactiveren (Settins menu > applicaties) en daarna de Play Store te openen, de overige beschikbare updates uit te voeren, daarna Google Drive weer activeren en meteen te updaten via de Playstore. Dat lijkt de oplossing...dus voor wie de nieuwe deodexed rom van Wanam wil testen...be my guest.

Ik zie overigens al meteen geen 5-way reboot menu...dus dat valt tegen, was het minste dat ik had verwacht in deze deodexed rom.

Ik kijk nog even verder...

[ Voor 17% gewijzigd door dafmay op 07-07-2015 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:15:
[...]

Hee!

Even een klein vraagje; wat is het verschil tussen Deo-Dex en Deo-Mod?

PS:Mijn Rom 2.0 van Edgarf draait nog steeds prachtig
Hey welkom terug, ben je nog iets verder gekomen ivm dat pixel probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:30:
Ps ik heb het vreemde verschijnsel weten op te lossen door eerst Google Drive te deactiveren (Settins menu > applicaties) en daarna de Play Store te openen, de overige beschikbare updates uit te voeren, daarna Google Drive weer activeren en meteen te updaten via de Playstore. Dat lijkt de oplossing...dus voor wie de nieuwe deodexed rom van Wanam wil testen...be my guest.

Ik zie overigens al meteen geen 5-way reboot menu...dus dat valt tegen, was het minste dat ik had verwacht in deze deodexed rom.

Ik kijk nog even verder...
Okay ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 20:18

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:22:
[...]

...wacht nog maar even :) Na 1e installatie is er een vreemd verschinsel met knipperend scherm. Zie ook het xda draadje. Ik loop nog even een paar zaken langs, maar daarna terug naar Edgar's rom (restore).

[...]

Hey daar ;) Op deodexed roms kunnen diverse zaken worden aangepast, w.o. een 5-way boot menu...maar nog veel en veel meer vooral look&feel toevoegingen / aanpassingen.
Aah zo, bedankt! ;)
pappaleone schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:33:
[...]

Hey welkom terug, ben je nog iets verder gekomen ivm dat pixel probleem?
He Pappa, ja ben laatste tijd wat afwezig, werk nu fulltime dus minder tijd voor Tweakers ;). Verder is mijn pixel probleem nog steeds niet opgelost, deze week gaat er een andere ''Samsung Expert van The Phone House ernaar kijken, dus hopelijk word het dan opgelost. Word er een beetje moe van... Maar gelukkig draait de rom van Edgarf als een beest _/-\o_

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonus!
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09 17:04
dafmay schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:03:
[...]

ja dat kan natuurlijk, maar geen idee natuurlijk precies wat en hoe. Ik maak zelf geen gebruik van exotische apps ;)
Oké, bedankt ik ga het nog eens ff bekijken.
Ondertussen blijf ik nog ff de 1.5 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Lonus! schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:41:
[...]

Oké, bedankt ik ga het nog eens ff bekijken.
Ondertussen blijf ik nog ff de 1.5 draaien.
Gebruik je de versie 2.0 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed...ondertussen bezig met de setup van de nieuwe Wanam deodexed rom en ik moet zeggen deze loopt prima, maar omdat dit een nagenoeg stock rom is met slechts een aantal zaken verwijderd, is het wel een behoorlijk bloated rom (je ziet dat ook terug in de grootte van de twrp backup).

Ik pruts nog ff verder en dan waarschijnlijk toch weer terug naar Edgar's rom...ik wacht wel even op zijn deodexed versie...

[ Voor 76% gewijzigd door dafmay op 08-07-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonus!
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09 17:04
Tammesp schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:42:
[...]

Gebruik je de versie 2.0 niet?
Nee gebruik ik nog niet. Kun je mij de meerwaarde vertellen om de 2.0 te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
...en terug naar Edgar's 5.1.1 rom it is ;) Wanam's rom is te bloated voor een soepele werking...helaas. Wachten dus nog maar even op de aankomende deodexed rom van Edgar. Ik denk dat het niet heel lang zal duren, misschien zelfs binnen een aantal dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:09
Hier ondertussen toch ook maar geupgrade naar 5.1.1... Voor nu edgar's odexed rom, enige wat ik op dit moment mis is de 5way boot en ach, dat is geen punt. Verder zag ik idd dat deodexen nu mogelijk is op 5.1.1 dus evt kan ik die altijd nog flashen :)

Probleempje wat ik wel had met deze versie (en niet eerder) is dat aanpassen van dpi en toepassen van themes een melding gaf icm portrait mode (in camera of browser) over een Keyboard cover die attached zou zijn en waarbij het thema niet zo werken, werd dan teruggeschakeld naar het stock thema.

Een workaround die ik heb gevonden is simpelweg het hernoemen van de themecenter.apk in /system/priv-app/ThemeCenter naar iets zonder apk extensie (apk.mod bijvoorbeeld) en even rebooten na het toepassen van het gewenste thema. Thema blijft dan prima werken, alleen kun je geen nieuwe meer toepassen (Themas in settings crashed).

Wil je dat alsnog doen, gewoon even de apk weer terug hernoemen en rebooten... (En daarna weer bovenstaande).

Ook dit threadje aangemaakt op xda: http://forum.xda-develope...post61756013#post61756013

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Potverd....... Ik ben weer aan het donderen geweest om de de laatste Nederlandse firmware op mijn telefoon te krijgen met Odin, maar elke keer aan het einde fail. Ik moet hem dan repareren met Samsung switch. Dan herkent hij de telefoon netjes. Probleem is dan dat hij dan de laatste Roemeense software terugzet op het toestel. Toestel is officieel Roemeens.
Het rare is dat de Roemeense software partitie iets groter is dan de Nederlandse firmware. Dus zou je zeggen dat de Nederlandse firmware ook moet lukken????? Iemand nog een idee hoe ik dit kan oplossen? Nu loopt de Roemeense software gewoon goed, maar er moet toch een manier zijn om dit op te lossen? Tot aan de galaxy s6 nooit dit probleem gehad. Je kon alle landen gewoon flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damn! :( Helaas Pappa het ontbreekt mij aan ervaring en dus mogelijke oplossingen voor dit specifieke probleem. Ik denk dat er wel iemand op xda te vinden is die een mogelijke oplossing heeft...probeer die ingang eens zou ik zeker adviseren. Houd ons op de hoogte...ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

pappaleone schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:03:
Potverd....... Ik ben weer aan het donderen geweest om de de laatste Nederlandse firmware op mijn telefoon te krijgen met Odin, maar elke keer aan het einde fail. Ik moet hem dan repareren met Samsung switch. Dan herkent hij de telefoon netjes. Probleem is dan dat hij dan de laatste Roemeense software terugzet op het toestel. Toestel is officieel Roemeens.
Het rare is dat de Roemeense software partitie iets groter is dan de Nederlandse firmware. Dus zou je zeggen dat de Nederlandse firmware ook moet lukken????? Iemand nog een idee hoe ik dit kan oplossen? Nu loopt de Roemeense software gewoon goed, maar er moet toch een manier zijn om dit op te lossen? Tot aan de galaxy s6 nooit dit probleem gehad. Je kon alle landen gewoon flashen.
Ik heb hier alleen ervaring mee op htc (m7)

Daar moest ik altijd eerst op zoek naar een "super" serienummer aan het toestel geven om vervolgens de bijbehorende firmware te kunnen flashen. De firmware deed blijkbaar een check of het serienummer geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:11:
Damn! :( Helaas Pappa het ontbreekt mij aan ervaring en dus mogelijke oplossingen voor dit specifieke probleem. Ik denk dat er wel iemand op xda te vinden is die een mogelijke oplossing heeft...probeer die ingang eens zou ik zeker adviseren. Houd ons op de hoogte...ok.
Yes ik ga even richting XDA ;)
Ik heb mijn verhaaltje even op xda gedeponeerd, nu maar even afwachten het gaat daar iets minder snel dan hier.

[ Voor 12% gewijzigd door pappaleone op 08-07-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zygivt schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:16:
[...]

Ik heb hier alleen ervaring mee op htc (m7)

Daar moest ik altijd eerst op zoek naar een "super" serienummer aan het toestel geven om vervolgens de bijbehorende firmware te kunnen flashen. De firmware deed blijkbaar een check of het serienummer geschikt is.
Dank voor je antwoord ik ga even op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra88
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-07 04:17
Hoi allemaal, ik gebruik op het ogenblik versie 5 van Echoe Rom op mijn s6 edge. Nu wil ik graag verschillende modems uitproberen. Echter lukt dit mij niet om te flashen via Odin. Elke keer de telefoon uit 2 min wachten en dan via download en Odin nieuwe modem. Bin flashen, maar continue overschrijft hij de huidige modem niet. Gebruik de laatste Odin 3.10.4. Zijn er meerdere die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dijkstra88 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:24:
Hoi allemaal, ik gebruik op het ogenblik versie 5 van Echoe Rom op mijn s6 edge. Nu wil ik graag verschillende modems uitproberen. Echter lukt dit mij niet om te flashen via Odin. Elke keer de telefoon uit 2 min wachten en dan via download en Odin nieuwe modem. Bin flashen, maar continue overschrijft hij de huidige modem niet. Gebruik de laatste Odin 3.10.4. Zijn er meerdere die hier last van hebben?
Heb je odin 3.10.6 geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb via XDA nog wat informatie gekregen omtrent het probleem met het flashen van de orginele Nederlandse firmware op mijn telefoon met roemeense firmware. Ze raden me aan om gebruik te maken van Odin 3,09 of versie 3,07 dan dat maar eens gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 01:05:
[...]

Heb je odin 3.10.6 geprobeerd?
Yup...ik denk dat dit de oplossing zal zijn...heb zelf ook ervaren dat met eerdere versie van Odin het flashen op een S6 vaak gewoonweg niet werkt...met 3.10.6 gaat alles vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 01:56:
Ik heb via XDA nog wat informatie gekregen omtrent het probleem met het flashen van de orginele Nederlandse firmware op mijn telefoon met roemeense firmware. Ze raden me aan om gebruik te maken van Odin 3,09 of versie 3,07 dan dat maar eens gaan proberen.
Ok...succes man...hopelijk geeft dit de oplossing 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Heb je het al es geprobeerd om de modem te flashen via twrp. Er staat me ergens iets van bij dat dit vroeger ook kon.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

pappaleone schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 01:56:
Of verschillende versies blijven proberen tot ie hem wel pakt? Softbrick geen probleem voor "wij" flashoholics O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 11:24
Batterij er eerst uittrekken wil ook nog wel eens werken. En gewoon 3 keer achter elkaar proberen.

Je kan ook FlashFire gebruiken.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jokapo schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:42:
[...]

Heb je het al es geprobeerd om de modem te flashen via twrp. Er staat me ergens iets van bij dat dit vroeger ook kon.
Ik denk dat dit behoorlijk omslachtig kan zijn, en eventueel problemen kan veroorzaken op de S6, en raad echt aan om Odin 3.10.6 te gebruiken omdat ik vrijwel zeker weet dat het dan meteen zal lukken. Ik heb zelf meerdere keren een modem geflashed op mijn S6 mbv Odin 3.10.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

dafmay schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:46:
[...]

Ik denk dat dit behoorlijk omslachtig kan zijn, en eventueel problemen kan veroorzaken op de S6, en raad echt aan om Odin 3.10.6 te gebruiken omdat ik vrijwel zeker weet dat het dan meteen zal lukken. Ik heb zelf meerdere keren een modem geflashed op mijn S6 mbv Odin 3.10.6.
Omslachtig zeker, maar in die goeie ouwe S tijd ging het nog wel eens op deze manier zonder problemen.

Zippie
Flashie

Klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jokapo schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:51:
[...]

Omslachtig zeker, maar in die goeie ouwe S tijd ging het nog wel eens op deze manier zonder problemen.

Zippie
Flashie

Klaar
Zekers... :) Maar aangezien ik overal (xda) lees over het flashen van modem via Odin of anders via Flashify, ga ik er toch even vanuit dat dit de beste methodes zijn (lees: minste kans op problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

dafmay schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:57:
[...]

Zekers... :) Maar aangezien ik overal (xda) lees over het flashen van modem via Odin of anders via Flashify, ga ik er toch even vanuit dat dit de beste methodes zijn (lees: minste kans op problemen).
flashify is toch eigenlijk soort van hetzelfde als een TWRP alleen dan met een mooie(re) schil eromheen terwjil je in android zit.

[ Voor 55% gewijzigd door jdwrist op 09-07-2015 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik eerlijk ben moet ik toch wel bekennen dat de 5.1.1 rom van Edgar tot nu toe erg goed loopt, zeker icm de Simpl kernel en enige DHA aanpassingen. Nu is het verder nog even afwachten op een deodexed versie...

Kernel:

http://forum.xda-develope...t/tw-simplkernel-t3149460

DHA settings:

ro.config.dha_cached_max=15
ro.config.dha_empty_max=36
ro.config.dha_empty_init=36
ro.config.sdha_apps_bg_max=70
ro.config.dha_lmk_scale=0.545
ro.config.dha_update_max_count=5
ro.config.dha_step=2
ro.config.dha_th_rate=1.4
ro.config.dha_defend_th_level=0
ro.config.64bit_lmk_enable=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:19:
Als ik eerlijk ben moet ik toch wel bekennen dat de 5.1.1 rom van Edgar tot nu toe erg goed loopt, zeker icm de Simpl kernel en enige DHA aanpassingen. Nu is het verder nog even afwachten op een deodexed versie...

Kernel:

DHA settings:

ro.config.dha_step=2
Jij gaat ook als een sneltrein, als ik vanavond thuis kom ga ik me even verdiepen in dat odin vehaal om toch de nederlandse firmware binnen te hengelen. Dan ga ik meteen die kernel proberen, omdat de ik tochdenk dat het beter kan dan met de unikernel..

Ps aan Dijkstra88 als je de modems flashed wacht je wel lang genoeg, totdat odin echt passed aangeeft in groen? Als je te snel bent gaat het ook fout? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:29:
[...]

Jij gaat ook als een sneltrein, als ik vanavond thuis kom ga ik me even verdiepen in dat odin vehaal om toch de nederlandse firmware binnen te hengelen. Dan ga ik meteen die kernel proberen, omdat de ik tochdenk dat het beter kan dan met de unikernel..
:D Ja het kriebelt hier soms behoorlijk...ik moet bezig blijven ;)

Zeer benieuwd naar jouw ervaringen met de NL FW...ik duim dat het je nu gaat lukken!
Ps aan Dijkstra88 als je de modems flashed wacht je wel lang genoeg, totdat odin echt passed aangeeft in groen? Als je te snel bent gaat het ook fout? ;)
Klopt inderdaad. En in mijn ervaring moet je meteen na op Start klikken zien dat er iets gebeurd. Linksbovenin zie je dan de groene balk lopen en dit moet binnen een aantal seconden gepiept zijn. Daarna reboot de telefoon en daarna moet er een tekst in Odin komen zoals "succeeded : 1 / failed : 0". Dan is het proces afgerond (en gelukt).

Als je bovenstaande niet ziet, dan gaat het niet goed. Zorg dat je Odin 3.10.6 gebruikt en ik kan je bijna garanderen dat het dan in 1x lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jokapo schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:09:
[...]

flashify is toch eigenlijk soort van hetzelfde als een TWRP alleen dan met een mooie(re) schil eromheen terwjil je in android zit.
Ik geloof niet dat Flashify hetzelfde is als twrp, aangezien je met Flashify zowel twrp als cwm recovery kunt flashen (als ook boot.img). Ik gebruik Flashify eigenlijk nauwelijks, slechts voor het flashen van twrp recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

dafmay schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:56:
[...]

Ik geloof niet dat Flashify hetzelfde is als twrp, aangezien je met Flashify zowel twrp als cwm recovery kunt flashen (als ook boot.img). Ik gebruik Flashify eigenlijk nauwelijks, slechts voor het flashen van twrp recovery.
daar gebruik ik dan weer Odin voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jokapo schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:22:
[...]

daar gebruik ik dan weer Odin voor :P
:) Yup...zo hebben we allemaal onze eigen voorkeuren en gewoontes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jokapo schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:44:
[...]

Of verschillende versies blijven proberen tot ie hem wel pakt? Softbrick geen probleem voor "wij" flashoholics O-)
Opgeven doen we niet zo snel, het zal gaan werken hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:19:

Kernel:

DHA settings:

ro.config.dha_step=2
Jaa deze Rom draait echt heel smooth ;) Werkt de Simpelkernel beter dat de standaard ingebakken Kernel in de 5.1.1 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:02:
[...]

Jaa deze Rom draait echt heel smooth ;) Werkt de Simpelkernel beter dat de standaard ingebakken Kernel in de 5.1.1 versie?
Volgens Daffie wel. Ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:02:
[...]

Naar mijn mening wel inderdaad. Ik heb ook een iets andere versie van de Unikernel getest, maar uiteindelijk geeft de Simpl kernel de beste smoothness/laag batterijverbruik combi.

Maar ik zou zeggen probeer maar eens zelf Tammesp...je kunt in twrp zo makkelijk kernels flashen en aangezien de ene telefoon de andere niet is, is dit niet in z'n algemeenheid aan te geven...ik lees regelmatig lovende verhalen op xda over een kernel en een volgend bericht van iemand anders is het volledig tegenovergestelde...het blijft apart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:14:
[...]

Naar mijn mening wel inderdaad. Ik heb ook een iets andere versie van de Unikernel getest, maar uiteindelijk geeft de Simpl kernel de beste smoothness/laag batterijverbruik combi.

Maar ik zou zeggen probeer maar eens zelf Tammesp...je kunt in twrp zo makkelijk kernels flashen en aangezien de ene telefoon de andere niet is, is dit niet in z'n algemeenheid aan te geven...ik lees regelmatig lovende verhalen op xda over een kernel en een volgend bericht van iemand anders is het volledig tegenovergestelde...het blijft apart ;)
Zonet gedwonload, wel een groot bestandje voor een Kernel niet? ;P Ja TWRP is erg makkelijk om mee te flashen. Zal het er straks eens op flashen, DHA settings heb ik ook weer veranderd, draait nu erg mooi met 10 apps open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:18:
[...]

Zonet gedwonload, wel een groot bestandje voor een Kernel niet? ;P Ja TWRP is erg makkelijk om mee te flashen. Zal het er straks eens op flashen, DHA settings heb ik ook weer veranderd, draait nu erg mooi met 10 apps open!
9.8Mb...valt wel mee toch :P Mooi, ja die DHA settings doen het bij mij ook een heel stuk beter dan de standaard setting.

Let op : mocht je later besluiten om de Unikernel weer te flashen dan wordt geloof ik de buid.prop ook aangepast en zijn dus de DHA setitings terug naar standaard. Dan weet je het alvast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:24:
[...]

9.8Mb...valt wel mee toch :P Mooi, ja die DHA settings doen het bij mij ook een heel stuk beter dan de standaard setting.

Let op : mocht je later besluiten om de Unikernel weer te flashen dan wordt geloof ik de buid.prop ook aangepast en zijn dus de DHA setitings terug naar standaard. Dan weet je het alvast...
Ahja, ik had blijkbaar het hele pakket gedownload ofzo ;P Kernel staat er inmiddels op. 1e indruk is goed, nog niet veel verschil gemerkt zal het straks even zwaarder onder handen nemen. Ik zie dat er met deze Kernel ook met profielen gewerkt kan worden, alleen hoe kom je daaraan? Zie nergens staan waar je het kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:42:
[...]

Ahja, ik had blijkbaar het hele pakket gedownload ofzo ;P Kernel staat er inmiddels op. 1e indruk is goed, nog niet veel verschil gemerkt zal het straks even zwaarder onder handen nemen. Ik zie dat er met deze Kernel ook met profielen gewerkt kan worden, alleen hoe kom je daaraan? Zie nergens staan waar je het kan downloaden.
Geen idee eerlijk gezegd. Ik doe niets met profielen met deze kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hey Dafmay de man die ik heb gesproken over mijn rom, wist mij te vertellen dat Samsung zelf sinds kort niet meer met Odin werkt maar met iets nieuws. Ben heel benieuwd of dat beschikbaar gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 18:26:
Hey Dafmay de man die ik heb gesproken over mijn rom, wist mij te vertellen dat Samsung zelf sinds kort niet meer met Odin werkt maar met iets nieuws. Ben heel benieuwd of dat beschikbaar gaat worden.
Huh? Mij (nog) niet bekend, maar zeker interessant. Maar goed...zolang Odin nog werkt voor wat wij tweakers met onze Samsungs willen kunnen doen, ben ik tevree ;)

Ps ik heb zojuist weer (ja...weer ;)) eens een nieuwe DHA setting ingesteld, aangezien het DHA draadje op xda er melding van maakten...zie hier :

http://forum.xda-develope...y-management-dha-t3132060

Ik heb totaal 14 apps (w.o. Chrome) tegelijkertijd geopend gehad voordat er pas automatisch werd afgesloten...dat is dus prima _/-\o_ Het proberen waard zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 18:32:
[...]

Huh? Mij (nog) niet bekend, maar zeker interessant. Maar goed...zolang Odin nog werkt voor wat wij tweakers met onze Samsungs willen kunnen doen, ben ik tevree ;)

Ps ik heb zojuist weer (ja...weer ;)) eens een nieuwe DHA setting ingesteld, aangezien het DHA draadje op xda er melding van maakten...zie hier :

Ik heb totaal 14 apps (w.o. Chrome) tegelijkertijd geopend gehad voordat er pas automatisch werd afgesloten...dat is dus prima _/-\o_ Het proberen waard zou ik zeggen...
Okay goed om te horen, ik moet nog even geduld hebben, maar ik kom er zeker morgen achteraan. Ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 18:32:
[...]

ah altijd leuk die DHA veranderingen ;) Gaat het om deze regel: ro.config.fha_enable=true ? En moet die gewoon erachter geplakt worden bij de andere ro.config instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 18:53:
[...]

ah altijd leuk die DHA veranderingen ;) Gaat het om deze regel: ro.config.fha_enable=true ? En moet die gewoon erachter geplakt worden bij de andere ro.config instellingen?
Die regel inderdaad, maar je moet slechts en alleen deze regel gebruiken in de build.prop. Alle DHA regels dus verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 18:55:
[...]

Die regel inderdaad, maar je moet slechts en alleen deze regel gebruiken in de build.prop. Alle DHA regels dus verwijderen.
Alle DHA? Dat komt volgens mij dan niet goed.. ik denk alleen de ro.config regels ofniet?

Dit hele rijtje weg?:

ro.config.dha_step=2

[ Voor 32% gewijzigd door Tammesp op 09-07-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:36
pappaleone schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 18:26:
Haha, leuk om te lezen hier. Je hebt mij gesproken :) ODIN wordt zeker nog gebruikt hoor maar er veranderen langzamerhand wel zaken bij Samsung. Ben benieuwd of we het morgen op kunnen lossen, niet kunnen flashen met ODIN komen we nauwelijks tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 18:56:
[...]

Alle DHA? Dat komt volgens mij dan niet goed.. ik denk alleen de ro.config regels ofniet?

Dit hele rijtje weg?:

ro.config.dha_step=2
Exact ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Silvin schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 19:00:
[...]

Haha, leuk om te lezen hier. Je hebt mij gesproken :) ODIN wordt zeker nog gebruikt hoor maar er veranderen langzamerhand wel zaken bij Samsung. Ben benieuwd of we het morgen op kunnen lossen, niet kunnen flashen met ODIN komen we nauwelijks tegen.
Okay leuk om je hier ook te zie. :)
Vanavond nog eens proberen met andere versie van Odin en anders morgen naar B op Zoom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Silvin schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 19:00:
[...]

Kijk...dat klinkt veelbelovend! En leuk om te zien dat de (echte) techneuten hier ook rondspoken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:36
Oh vergis je niet, ik ben niet de Samsung monteur, dat is een collega. Ik ben al 10 jaar enthousiast rommer/prutser (Windows Mobile, Symbian en Android) en werk als verkoper in onze winkel wat ook een Samsung service center is. Ben echter wel vanuit m'n werk veel betrokken bij de reparaties en alles daar omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Het lijkt wel dat The Phone House met Samsung Service punt betere klantondersteuning bied dan Samsung... Raar wereldje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 19:27:
Het lijkt wel dat The Phone House met Samsung Service punt betere klantondersteuning bied dan Samsung... Raar wereldje ;)
Ja dat heb ik vandaag aan den lijve mogen ondervinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra88
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-07 04:17
Modem idd geflashed via Odin 3.10.6. Thanks guys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Hoi allemaal, excuus als dit al eens eerder is gevraagd maar kon het zo snel niet vinden. Ik wil eens een uitstapje maken van iOS naar Android, gewoon omdat ik gadget-freak ben. :) Echter geef ik de voorkeur aan stock Android, dus een Nexus zou al kunnen. Maar gezien Android altijd naar voren wordt gebracht als zijnde volledig aanpasbaar, kan ik een telefoon als de S6 gewoon voorzien van stock Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vgroenewold schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:51:
Hoi allemaal, excuus als dit al eens eerder is gevraagd maar kon het zo snel niet vinden. Ik wil eens een uitstapje maken van iOS naar Android, gewoon omdat ik gadget-freak ben. :) Echter geef ik de voorkeur aan stock Android, dus een Nexus zou al kunnen. Maar gezien Android altijd naar voren wordt gebracht als zijnde volledig aanpasbaar, kan ik een telefoon als de S6 gewoon voorzien van stock Android?
Hoi,

Er is bij mijn weten (nog) geen stock of CM rom beschikbaar voor onze S6. Op mijn Note 4 heb ik overigens wel een CM rom gedraaid, (vrijwel) stock Android dus. Ik mis op dat moment persoonlijk wel bijvoorbeeld de goede/fijne Samsung camera app, maar dat is vaak wel op te vangen met een app uit de Playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo ben net terug uit Bergen op Zoom, ook daar lukte het niet om de nederlandse software te instaleren op mijn S6. De man die mij hielp kwam met het toestel terug, hij was een beetje beduusd omdat hij de telefoon niet meer uit kon zetten. Ik heb hem laten zien door middel van de 3 toetsen langer ingedrukt te houden, het toestel weer in de download mode komt. Hij wilde het toestel zelfs gratis terugsturen naar Samsung.Maar ik hem hem mee teruggenomen en ga nu zelf eerst poberen via Odin 3.09 of 3,07. In ieder geval phonehouse hartelijk dank voor de prima service, en een compliment voor de mooie winkel en niet te vergeten de lekkere koffie. :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:21:
Zo ben net terug uit Bergen op Zoom, ook daar lukte het niet om de nederlandse software te instaleren op mijn S6. De man die mij hielp kwam met het toestel terug, hij was een beetje beduusd omdat hij de telefoon niet meer uit kon zetten. Ik heb hem laten zien door middel van de 3 toetsen langer ingedrukt te houden, het toestel weer in de download mode komt. Hij wilde het toestel zelfs gratis terugsturen naar Samsung.Maar ik hem hem mee teruggenomen en ga nu zelf eerst poberen via Odin 3.09 of 3,07. In ieder geval phonehouse hartelijk dank voor de prima service, en een compliment voor de mooie winkel en niet te vergeten de lekkere koffie. :) ;)
Prima service inderdaad en helemaal zoals het eigenlijk hoort.

Natuurlijk wel bijzonder jammer dat het toch weer niet is gelukt :( Benieuwd of het je middels Odin gaat lukken...succes! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 12:55:
[...]

Prima service inderdaad en helemaal zoals het eigenlijk hoort.

Natuurlijk wel bijzonder jammer dat het toch weer niet is gelukt :( Benieuwd of het je middels Odin gaat lukken...succes! 8)
Pfff ik denk dat ik vrede zal moeten hebben met de roemeense firmware. Ik heb net Odin versie 3.07 en 3.09 geprobeerd. Bij beide versies herkent hij de telefoon, maar vervolgens blijft de boel hangen op de regel. NAND Write Start!!
Ik weet het even niet meer abacadabra 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:26:
[...]

Pfff ik denk dat ik vrede zal moeten hebben met de roemeense firmware. Ik heb net Odin versie 3.07 en 3.09 geprobeerd. Bij beide versies herkent hij de telefoon, maar vervolgens blijft de boel hangen op de regel. NAND Write Start!!
Ik weet het even niet meer abacadabra 8)7 8)7
Damnit! :( Ik heb hier helaas ook echt geen kaas van gegeten, dus kan geen hulp bieden. Was flashen obv eerdere Odin versie het enige advies dat je hebt gekregen op xda? Hte lijkt mij namelijk zo beperkt, en eerlijk gezegd vermoed ik niet dat het een oplossing had kunnen zijn. Het heeft namelijk, zoals jij eerder aangaf, hoogstwaarschijnlijk te maken met de verschillende partitie-indeling...toch? Dan zou je iets mbv een PIT bestand moeten doen, uit m'n hoofd. Maar nogmaals...ik heb hier echt geen ervaring mee. Misschien toch nog eens een poging doen op xda? Desnoods een apart draadje opstarten (of heb je dat al gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank voor je hulp als ik deze site open zie ik dit????

76 98 34 12 16 00 00 00 43 4F 4D 5F 54 41 52 32 4C 53 49 37 34 32 30 00 03 00 00 00 00 00 00 00 08 00 00 00 50 00 00 00 02 00 00 00 01 00 00 00 00 00 00 00 00 04 00 00 01 00 00 00 00 00 00 00 42 4F 4F 54 4C 4F 41 44 45 52 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 73 62 6F 6F 74 2E 62 69 6E 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 08 00 00 00 5A 00 00 00 02 00 00 00 01 00 00 00 00 00 00 00 00 04 00 00 02 00 00 00 00 00 00 00 43 4D 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 63 6D 2E 62 69 6E 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 08 00 00 00 46 00 00 00 05 00 00 00 01 00 00 00 06 00 00 00 02 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 50 49 54 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 2D 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 08 00 00 00 47 00 00 00 05 00 00 00 01 00 00 00 08 00 00 00 00 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 4D 44 35 48 44 52 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 6D 64 35 2E 69 6D 67 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 08 00 00 00 01 00 00 00 05 00 00 00 01 00 00 00 00 04 00 00 00 04 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 42 4F 54 41 30 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 2D 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 08 00 00 00 02 00 00 00 05 00 00 00 01 00 00 00 00 08 00 00 00 04 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 42 4F 54 41 31 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 2D 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 08 00 00 00 03 00 00 00 05 00 00 00 05 00 00 00 00 0C 00 00 00 14 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 45 46 53 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 65 66 73 2E 69 6D 67 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 08 00 00 00 04 00 00 00 05 00 00 00 01 00 00 00 00 20 00 00 00 08 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 50 41 52 41 4D 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 70 61 72 61 6D 2E 62 69 6E 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 08 00 00 00 05 00 00 00 05 00 00 00 01 00 00 00 00 28 00 00 00 1C 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 42 4F 4F 54 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 62 6F 6F 74 2E 69 6D 67 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 08 00 00 00 06 00 00 00 05 00 00 00 01 00 00 00 00 44 00 00 00 22 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 52 45 43 4F 56 45 52 59 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 72 65 63 6F 76 65 72 79 2E 69 6D 67 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 08 00 00 00 07 00 00 00 05 00 00 00 01 00 00 00 00 66 00 00 00 08 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 4F 54 41 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 2D 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 08 00 00 00 08 00 00 00 05 00 00 00 01 00 00 00 00 6E 00 00 00 2A 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 52 41 44 49 4F 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 6D 6F 64 65 6D 2E 62 69 6E 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 08 00 00 00 09 00 00 00 05 00 00 00 05 00 00 00 00 98 00 00 00 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 54 4F 4D 42 53 54 4F 4E 45 53 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 74 6F 6D 62 73 74 6F 6E 65 73 2E 69 6D 67 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 08 00 00 00 0A 00 00 00 05 00 00 00 01 00 00 00 00 99 00 00 00 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 44 4E 54 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 64 6E 74 2E 73 73 77 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 08 00 00 00 0B 00 00 00 05 00 00 00 01 00 00 00 00 9A 00 00 C0 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 50 45 52 53 49 53 54 45 4E 54 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 08 00 00 00 0C 00 00 00 05 00 00 00 01 00 00 00 C0 9A 00 00 40 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 53 54 45 41 44 59 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 08 00 00 00 0D 00 00 00 05 00 00 00 05 00 00 00 00 9B 00 00 00 09 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 50 45 52 53 44 41 54 41 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 70 65 72 73 64 61 74 61 2E 69 6D 67 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 08 00 00 00 0E 00 00 00 05 00 00 00 05 00 00 00 00 A4 00 00 00 0F 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 53 42 46 53 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 08 00 00 00 0F 00 00 00 05 00 00 00 05 00 00 00 00 B3 00 00 00 74 0E 00 00 00 00 00 00 00 00 00 53 59 53 54 45 4D 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 73 79 73 74 65 6D 2E 69 6D 67 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 08 00 00 00 10 00 00 00 05 00 00 00 05 00 00 00 00 27 0F 00 00 C8 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 43 41 43 48 45 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 63 61 63 68 65 2E 69 6D 67 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 08 00 00 00 11 00 00 00 05 00 00 00 05 00 00 00 00 EF 0F 00 00 64 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 48 49 44 44 45 4E 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 68 69 64 64 65 6E 2E 69 6D 67 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 08 00 00 00 12 00 00 00 05 00 00 00 05 00 00 00 00 53 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 55 53 45 52 44 41 54 41 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 75 73 65 72 64 61 74 61 2E 69 6D 67 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 72 65 6D 61 69 6E 65 64 0D 0A 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 FD 45 9F 30 5D F0 12 75 7C 0D F6 07 1F 98 8B 96 48 CC 8C 19 E0 D2 FD BE 90 15 0F CE 62 02 52 DE 7D 23 69 EB 3E 06 31 A3 02 49 DE EF 97 EA 30 D1 6C 84 B6 FA B5 03 CF 83 4F 24 73 5D 64 C3 8D 4E 0C 19 1A 4B 5E 8E 12 2F 6A 10 F2 29 4A 40 CE 15 D5 B9 C0 7C 78 05 B8 6C 7C F4 96 7A 9C 2F AA 84 66 D7 D3 67 64 AB 5B 48 CC CD EB E0 7D 11 A2 D7 32 14 39 E3 0A AB CE 1F B1 C9 80 0D D2 FD 8D 55 F4 13 EC C5 F0 16 81 F3 A0 8E 30 2A 75 2F ED 47 09 0C EC 92 D5 4F 2A 26 BC D2 16 F1 34 66 D4 37 80 50 9F 99 96 CE BD 11 1E 01 F2 BE 12 73 79 94 FB 1A 9C D6 52 69 1C 6E 3B A4 93 71 2E 3E AE A4 BB A1 C0 B1 55 94 17 E1 10 01 FE 61 35 16 1F 9E 79 95 F6 3C BC 19 AB 76 07 4D 75 FB 0B 56 D2 97 02 C5 CF D9 FC D6 59 F1 99 9B A3 A3 1B AF 27 21 26 2E E8 01 32 09 3A BE D2 A9 C2 E2 92 F1 19 92
android:N9005 N7100 G900F I9195 I9305 I9300 S7560 bada wave: S8500,S8530,S8600,S5750,S7230 player one S5230
Last edited by yakapa40; 30th Jun

Ik heb even op de eerste site geken, maar ik denk niet dat ik mijn eigen hier aan ga wagen, met de gedachte in mijn achterhoofd van mijn eerdere fiasco met de galaxy edge, Ik denk dat ik verder niet slecht uit ben met de roemeense firmware. Ik kan daarover gewoon de Edgarf rom flashen. So i must be happy :)

[ Voor 3% gewijzigd door pappaleone op 10-07-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:51:
[...]

Dank voor je hulp als ik deze site open zie ik dit????
...
Ik heb even op de eerste site geken, maar ik denk niet dat ik mijn eigen hier aan ga wagen, met de gedachte in mijn achterhoofd van mijn eerdere fiasco met de galaxy edge, Ik denk dat ik verder niet slecht uit ben met de roemeense firmware. Ik kan daarover gewoon de Edgarf rom flashen. So i must be happy :)
Yup een boel code...maar de startpost van het draadje geeft iets meer (leesbare ;)) info. Al ben ik met je eens dat voorzichtigheid is geboden (men geeft dat ook aan in het draadje).

Enfin...als je er mee kunt leven dan zou ik zeggen, laat het maar zoals het nu is. Het wachten is op Edgarf... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:00:
[...]

Yup een boel code...maar de startpost van het draadje geeft iets meer (leesbare ;)) info. Al ben ik met je eens dat voorzichtigheid is geboden (men geeft dat ook aan in het draadje).

Enfin...als je er mee kunt leven dan zou ik zeggen, laat het maar zoals het nu is. Het wachten is op Edgarf... 8)
Ja je hebt helemaal gelijk, ik ga lekker opnieuw instaleren met de Edgarf rom.Dat met die pit files gaat me ietste ver. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:06:
[...]

Ja je hebt helemaal gelijk, ik ga lekker opnieuw instaleren met de Edgarf rom.Dat met die pit files gaat me ietste ver. >:)
I hear ya >:) Ik ben er zelf ook wel eens mee bezig geweest (kortgeleden), maar ben er snel mee geestopt...net iets te veel voor my pea-brain ;)

Lekker weertje vandaag...hopelijk in het weekend more of the same... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:23
Vanmiddag mijn Galaxy S6 edge 64 GB Gold Platinum opgehaald :)
Prachtig toestel!

Kreeg direct de melding dat er een software update binnengehaald was (5.1.1) en deze direct geïnstalleerd.
Vervolgens kwam ik erachter dat 5.1.1 (nog) niet te rooten is..:@:@

Klopt dit?

[ Voor 0% gewijzigd door bob-nwk op 10-07-2015 16:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
You may be rather mistaken :P

Ik zou zeggen lees dit draadje eerst een beetje door.

Mijn S6 is ge-root en ik draai een 5.1.1 rom.

Edit : misschien heb je gelijk vwb het root-en van een toestel dat al op 5.1.1 draait...dat weet ik eerlijk gezegd niet zeker.

[ Voor 32% gewijzigd door dafmay op 10-07-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
dafmay schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:37:

Edit : misschien heb je gelijk vwb het root-en van een toestel dat al op 5.1.1 draait...dat weet ik eerlijk gezegd niet zeker.
Precies, daar gaat het me om. Stom ook van me om blindelings te updaten, dat had ik als flash-o-holic zeker moeten weten :F

Update: het lijkt gelukkig toch te kunnen: http://wccftech.com/root-...oid-5-1-1-galaxy-s6-edge/

Update2: Ik durf het toch niet aan, ik zie dat de rootfile 3 maanden oud is. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet dat de bootloader bijvoorbeeld nooit meer terug te zetten is naar 5.0.2 indien deze is geupdate naar 5.1.1. Tast root de bootloader ook aan?

[ Voor 34% gewijzigd door bob-nwk op 10-07-2015 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Ik ga denk ik toch even afwachten wat de nieuwe Nexus wordt, het valt me ietwat tegen dat ik een telefoon niet in een "nexus" kan veranderen. Cyanogenmod kwam nog het meest in de buurt, maar vond het nog niet echt overtuigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Je hoeft niet te rooten,

Flash Twrp middels Odin, en flash dan de 2.0 die rom is geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
Koriel schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:34:
Je hoeft niet te rooten,

Flash Twrp middels Odin, en flash dan de 2.0 die rom is geroot.
Om TWRP te flashen moet het toestel toch geroot zijn..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Nee hoor, gewoon Twrp via Odin flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nog iemand geïnteresseerd in de RC1 build van XtreStoLite v2.1 Deodexed Mod edition? (5.1.1 bootloader vereist!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedrogist
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:50
Ik wil hem wel proberen Edgar. Draai nu de 2.0 naar alle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

edgarf28 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:08:
Nog iemand geïnteresseerd in de RC1 build van XtreStoLite v2.1 Deodexed Mod edition? (5.1.1 bootloader vereist!!)
Wat is hier verbetert t.o. versie 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
dedrogist schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:28:
Ik wil hem wel proberen Edgar. Draai nu de 2.0 naar alle tevredenheid.
Zie helaas geen mogelijkheid om je een privebericht te sturen... Waarschijnlijk heb je dit uitgeschakeld staan in je Tweakers profiel.
Tammesp schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:28:
[...]

Wat is hier verbetert t.o. versie 2.0?
Ten eerste gaat het hier om de Deodexed versie (dus v.2.1 heeft ook alle mods van de Deodexed v.1.5 versie)
Daarnaast is dit de changelog (in vergelijking met Deodexed v.1.5):

- Updated ROM to firmware base DVU2COF8 (G925i) Android 5.1.1 (Build date June 25th)
- ROM includes all usual mods that were included with the latest 1.5 deodexed version!
- Updated S6 UniKernel to latest test version (from last night) (based on COF8 sources, and much smoother now!)
- Updated Memory/Multi-tasking tweak to the fha line
- Also added an option to flash the above FHA tweak + an VM & Swap init.d script (for even better multi-tasking!)
- Optimized build.prop & CSC tweaks
- Added Wallpaper picker at default in the ROM (this actually uses less RAM when it's installed!!)
- Added FingerPrint scanner option to the ROM (also still available in the Aroma add-on package)
- Updated Google Play Services to v.7.5.74
- Updated Google Play Store to v.5.7.10
- Updaetd Google System WebView to v.44.0.2403.83
- Removed many system permissions from the ROM (/system/etc/permissions)
- Down-graded Aroma installer to 2.70RC3 (fixes installation freezing)
- Many various optimizations & fixes.

Changelog for the Aroma add-on package:
- Re-based to the G925I DVU2COF8 firmware (build date June 25th)
- Added S-view cover & Smart Stay add-ons (because those permission files are now removed from the ROM)
- Updated S-Health to v.4.4.0.0117
- Updated Samsung Theme Store to v.1.01.23(20150703)
- Updated Google Search to v.4.8.12.19.arm64
- Updated Google Messenger to v.1.4.046 (2073855-39)
- Updated Peel Remote app to v.8.2.16
- Updated Adblock hosts file
- Removed Modded Samsung messaging app & modded Samsung camera (because these mods aren't Android 5.1.1 compatible yet)
- Also the Alliance Framework is NOT included yet, @Goldie & @Txr33 has to finish their work on it first

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

edgarf28 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:35:
[...]

Zie helaas geen mogelijkheid om je een privebericht te sturen... Waarschijnlijk heb je dit uitgeschakeld staan in je Tweakers profiel.

[...]

Ten eerste gaat het hier om de Deodexed versie (dus v.2.1 heeft ook alle mods van de Deodexed v.1.5 versie)

- Updated ROM to firmware base DVU2COF8 (G925i) Android 5.1.1 (Build date June 25th)
- ROM includes all usual mods that were included with the latest 1.5 deodexed version!
- Updated S6 UniKernel to latest test version (from last night) (based on COF8 sources, and much smoother now!)
- Also added an option to flash the above FHA tweak + an VM & Swap init.d script (for even better multi-tasking!)
- Added Wallpaper picker at default in the ROM (this actually uses less RAM when it's installed!!)
- Added FingerPrint scanner option to the ROM (also still available in the Aroma add-on package)

- Added S-view cover & Smart Stay add-ons (because those permission files are now removed from the ROM)
- Removed Modded Samsung messaging app & modded Samsung camera (because these mods aren't Android 5.1.1 compatible yet)
- Also the Alliance Framework is NOT included yet, @Goldie & @Txr33 has to finish their work on it first
Ziet er perfect uit! Is de RAW functie ook toegevoegd? Momenteel heb ik dat niet met 2,0.

Wil het wel proberen Edgarf ;) Flash ik het er morgen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Tammesp schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:39:
[...]

Ziet er perfect uit! Is de RAW functie ook toegevoegd? Momenteel heb ik dat niet met 2,0.

Wil het wel proberen Edgarf ;) Flash ik het er morgen op.
Samsung heeft RAW nog niet toegevoegd aan de Samsung camera app in 5.1.1 helaas...
Wel kun je met 5.1.1 door middel van de Snap Camera app uit de Play Store RAW plaatjes schieten (dit kon met de 5.0.2 firmwares niet)

Ik stuur je zo een PM met de links!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

edgarf28 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:41:
[...]

Samsung heeft RAW nog niet toegevoegd aan de Samsung camera app in 5.1.1 helaas...
Wel kun je met 5.1.1 door middel van de Snap Camera app uit de Play Store RAW plaatjes schieten (dit kon met de 5.0.2 firmwares niet)

Ik stuur je zo een PM met de links!
Aah oke, ik dacht dat Samsung dat ging toevoegen met de 5.1.1 versie, ach gebruik RAW ook niet heel vaak, is meer voor bewerkingen.

Heel mooi, zie de linkjes wel verschijnen en je hoort morgen wel van mij hoe het het draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan alvast melden dat de nieuwe versie van Edgarf's rom uitstekend soepel&vlot werkt! Echt een flinke verbetering tov de voorgaande (odex danwel) versie.

Dus...een aanrader! 8)

Ps dank zoals altijd Edgarf voor deze mooie update _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:52:
Ik kan alvast melden dat de nieuwe versie van Edgarf's rom uitstekend soepel&vlot werkt! Echt een flinke verbetering tov de voorgaande (odex danwel) versie.

Dus...een aanrader! 8)

Ps dank zoals altijd Edgarf voor deze mooie update _/-\o_
Och, heb jij het weer eerder haha :D

Mooi dat het goed werkt, ben benieuwd! Ja Edgarf is echt top bezig. Zal binnenkort eens wat doneren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:54:
[...]

Mooi dat het goed werkt, ben benieuwd! Ja Edgarf is echt top bezig. Zal binnenkort eens wat doneren _/-\o_
:) Toevallig zat ik eerder vanavond in het DHA draadje (je weet wel van die geheugen settings) op XDA en daar heeft Edgarf nog geholpen eea werkend te krijgen, waarna hij aangaf de nieuwe versie vanavond zou komen, dus ja deze jongen stond op scherp ;)

Deze versie is een zeer aanzienlijke verbetering tov de oude odexed versie. Uiteraard is het wel nog een RC1, maar toch...tot nu toe loopt alles perfect!

Donatie vind ik een goed plan...ik heb dat een maand of wat geleden ook gedaan aan Edgar...is het minste dat ik kan doen voor al het werk dat wordt verzet en het plezier dat wij er aan hebben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
[...]

Nu heb je hem ook! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:09
edgarf28 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:08:
Uiteraard :)

Draai al met veel plezier je 2.0 versie (icm een aantal addons uit je addon pack) dus probeer (danwel test) m graag :) Top bezig!

[ Voor 5% gewijzigd door m0ridin op 10-07-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Het is niet te geloven Daffie is ons weer een lengte voor. Ik heb de mijne net helemaal opnieuw geinstalleerd en hij drait weer netjes met Edgarf rom. Ennnnnn wat zie ik nu Edgarf heeft weer een niuwe wat zal ik doen??? Ben al flink wat uurtjes aan de gang geweest Pff :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:00:
[...]

Het is niet te geloven Daffie is ons weer een lengte voor. Ik heb de mijne net helemaal opnieuw geinstalleerd en hij drait weer netjes met Edgarf rom. Ennnnnn wat zie ik nu Edgarf heeft weer een niuwe wat zal ik doen??? Ben al flink wat uurtjes aan de gang geweest Pff :>
:) Ach zolang we allemaal op 1 lijn zitten...ja toch? :*)

Ennuh...ik kan de nieuwe versie echt van harte aanbevelen! Deze is echt een heel stuk smoother en soepeler dan de vorige versie.

Ps mbv Titanium Backup kun je zo enorm makkelijk backups maken van apps (en app data) en vervolgens restoren in een nieuwe rom. Ik doe dit altijd en het scheelt minimaal 50% aan extra werk. Ik zou zonder helemaal tureluurs worden (iedere keer alles opnieuw installeren en instellen...blah)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:08:
[...]

:) Ach zolang we allemaal op 1 lijn zitten...ja toch? :*)

Ennuh...ik kan de nieuwe versie echt van harte aanbevelen! Deze is echt een heel stuk smoother en soepeler dan de vorige versie.

Ps mbv Titanium Backup kun je zo enorm makkelijk backups maken van apps (en app data) en vervolgens restoren in een nieuwe rom. Ik doe dit altijd en het scheelt minimaal 50% aan extra werk. Ik zou zonder helemaal tureluurs worden (iedere keer alles opnieuw installeren en instellen...blah)...
Ja daar heb je gelijk in ,ik ga even backup makenmet ttanium backup. Klein vraagje gewoon factory reset daarna de nieuwe rom plus aroma installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedrogist
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:50
edgarf28 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:35:
[...]

[...]

Was niet handig inderdaad. Heb het aangezet. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:16:
[...]

Ja daar heb je gelijk in ,ik ga even backup makenmet ttanium backup. Klein vraagje gewoon factory reset daarna de nieuwe rom plus aroma installeren?
Indeed. Ik doe zelf altijd een advanced wipe : cache, dalvik, system, data. daarna rom installeren en meteen erachteraan de Aroma installer. Maar inderdaad een full wipe is noodzakelijk (gaf Edgar aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:30:
[...]

Indeed. Ik doe zelf altijd een advanced wipe : cache, dalvik, system, data. daarna rom installeren en meteen erachteraan de Aroma installer. Maar inderdaad een full wipe is noodzakelijk (gaf Edgar aan).
Perfect ik ga eerst een lekker bierj :P e tot mij nemen haha.
Ps zijn de bestanden te downloaden via de site van Edgarf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:51:
[...]

Perfect ik ga eerst een lekker bierj :P e tot mij nemen haha.
Ps zijn de bestanden te downloaden via de site van Edgarf ?
Nee nog niet, maar je kunt Edgar een PM sturen, dan kan hij je de links doorsturen...succes ennuh geniet van je koude jan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 23:02:
[...]

Nee nog niet, maar je kunt Edgar een PM sturen, dan kan hij je de links doorsturen...succes ennuh geniet van je koude jan ;)
Ja dank je ga meteen een pmsturen. :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoi Edgarf zou je mij ook een linkje kunnen sturen?
Dank je. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
dedrogist schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:28:
[...]

Was niet handig inderdaad. Heb het aangezet. 😀
Sorry, maar ik zie nog steeds de mogelijkheid niet om je een privé bericht te sturen... Waarschijnlijk staat het nog steeds uit.
pappaleone schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 23:05:
[...]

Hoi Edgarf zou je mij ook een linkje kunnen sturen?
Dank je. _/-\o_
Verstuurd!

[ Voor 25% gewijzigd door edgarf28 op 10-07-2015 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edgarf28 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 23:10:
[...]

Sorry, maar ik zie nog steeds de mogelijkheid niet om je een privé bericht te sturen... Waarschijnlijk staat het nog steeds uit.

[...]

Verstuurd!
Dank je Edgarf ik ga vanavond en anders zeer zeker morgenochtend ermee aan de gang :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dafmay even een knullig vraagje bij titanium backup moet ik dan gebruiken: Back up alle gebruikersapps of Back up alle gebruikersapps en systeemgegevens? Ben even dol gedraaid maar ik wil de laatste versie van edgarf erop zetten.
Pagina: 1 ... 9 ... 40 Laatste