• janniemannieee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-01-2021
Beste Tweakers,

Zelf heb ik KNOX getriggerd en heb ik aanspraak moeten maken op de Samsung garantie vanwege een kapot scherm. Ik zou me kunnen voorstellen dat er meer mensen zijn die KNOX getriggerd hebben en die willen weten hoe het dan precies zit met de garantie, vandaar hier mijn verhaal.

26 juni heb ik voor €300 een Samsung Galaxy Tab pro 10.1 op de kop weten te tikken. Zonder enig inleeswerk heb ik het toestel maar meteen geroot, dat heb ik immers toch al zo vaak gedaan (ow wat stom). Het resultaat was dat KNOX op mijn toestel getriggerd is. Daarna pas had ik gezien dat ik dit via towelroot van George Hotz (geohot) had kunnen voorkomen. Een week later inderdaad een roze vlek linksboven in het scherm. Vanmiddag het toestel ingeleverd bij een samsung gecertificeerde retailer, nu afwachten of het toestel inderdaad zonder morren van Samsung gerepareerd word. In dit geval is het toestel opgestuurd naar Dynafix waar Samsung dus blijkbaar een contract mee heeft. Hieronder een aantal vragen die ik in ieder geval heb.

Wordt de KNOX counter gereset na aanspraak op de garantie?

Heeft iemand al ervaringen met towelroot op de tab pro 8.4/10.1/12.2?

Doet Samsung gauw moeilijk wat betreft garantiezaken?

Vervangen ze in dit soort gevallen het scherm of geven ze een nieuw toestel?

Verdere updates volgen nog

Jan

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-03 08:39

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-03 22:00
Zojuist contact gehad met Samsung naar aanleiding van dit topic en reacties op Twitter maar blijkt dat de voorwaarden weer zijn aangepast:

In een gesprek met iemand anders op Twitter van februari 2015 spraken ze nog van garantie bij trigger Knox -> https://twitter.com/MaxLagerwey/status/437888754494484481

[Voor 24% gewijzigd door lubbertkramer op 28-07-2015 10:41]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:41

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Vreemd dat er geen eenduidige lijn valt te trekken:

nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak
nieuws: Samsung gaat gebrickte telefoons standaard onder garantie repareren

Stuur Samsung die twee linkjes ook eens, ben wel benieuwd wat ze zeggen. Al zijn het wel nieuwsartikelen uit 2013 natuurlijk, dus waarschijnlijk zijn de garantievoorwaarden inmiddels al weer aangepast?

[Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 28-07-2015 11:11]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:26
ThinkPadd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:07:
Stuur Samsung die twee linkjes ook eens, ben wel benieuwd wat ze zeggen. Al zijn het wel nieuwsartikelen uit 2013 natuurlijk, dus waarschijnlijk zijn de garantievoorwaarden inmiddels al weer aangepast?
Dat maakt nu juist weer niet uit volgens eerstgenoemde artikel.
Als het defect aan een telefoon niet het directe gevolg is van het rooten of jailbreaken, blijft de garantie gelden, ook als in de voorwaarden van de verkoper staat dat het niet het geval is.

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-03 22:00
The Realone schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:26:
[...]

Dat maakt nu juist weer niet uit volgens eerstgenoemde artikel.

[...]
ThinkPadd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:07:
Vreemd dat er geen eenduidige lijn valt te trekken:

nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak
nieuws: Samsung gaat gebrickte telefoons standaard onder garantie repareren

Even doorgevraagd , nu doorvragen met de zin/vraag gebruiken hoe softwarematig iets wat niet de veroorzaker is van hardwarematig defect geen garantie meer geven

Update

Na lang doorvragen bij Samsung verwezen ze uiteindelijk door naar waar ik de S6 gekocht had:

De blauwe helden gaven een mooie reactie:

[Voor 12% gewijzigd door lubbertkramer op 28-07-2015 13:42]

• gizmobinky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-01 19:21
lubbertkramer schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:38:
Zojuist contact gehad met Samsung naar aanleiding van dit topic en reacties op Twitter maar blijkt dat de voorwaarden weer zijn aangepast:

In een gesprek met iemand anders op Twitter van februari 2015 spraken ze nog van garantie bij trigger Knox -> https://twitter.com/MaxLagerwey/status/437888754494484481
ik heb net een chat gehad met samsung en daar de vraag gesteld wat er gebeurd met de garantie als de knox geriggerd is en op 0x1 staat en kreeg als antwoord de garantie vervalt als de knox op 0x1 staat ook al is het toestel helemaal terug gebracht naar stock firmware de knox is gertiggerd en je krijgt geen garantie meer.

[Voor 56% gewijzigd door gizmobinky op 28-07-2015 18:02. Reden: text aangepast.]

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:48
Grappig dat Samsung zegt dat ze bij Knox 0x1 de garantie laten vallen terwijl telefoonboeren andere ervaringen hebben (resellers zoals Coolblue?).

Welke goudvis heeft nu gelijk? Als het echt zo is dat de garantie vervalt zodra je root ga ik hem niet rooten. Dat is mij de 899 euro niet waard.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
fabrieksgarantie en "normale winkel" garantie zijn ook 2 verschillenden

Er is nog steeds veel misverstand over garantie.

De winkelgarantie is in feit een wettelijke garantie!

Als een nieuw product binnen een half jaar een gebrek vertoont, mag je ervan uitgaan dat het gebrek er al was toen je het product kocht. Als de verkoper het hier niet mee eens is, ligt de bewijslast bij hem. Hij moet aan kunnen tonen dat het gebrek niet aanwezig was toen je het product kocht.
Wanneer hij dit bewijs niet kan leveren, dan moet hij het gebrek kosteloos repareren of je een nieuw exemplaar geven. De wettelijke garantie is dan van toepassing.

Wettelijke garantie geldt dus altijd, voor alle consumentengoederen, zoals Samsung die levert.

Daarnaast wordt er vaak een fabrieksgarantie afgegeven.
Je moet dit eigenlijk zien als een extra garantie, hoewel deze garantie wel heel vaak gegeven wordt en bijna standaard lijkt.
Aangezien je als consument geen koop sluit met de fabrikant maar met de verkoper, kan de fabrikant allerlei beperkingen stellen aan de fabrieksgarantie.
Meestal is de fabrieksgarantie echter iets uitgebreider dan de wettelijke garantie, maar dat verschilt dus per producent.
LET OP: De verkoper moet zich aan beide houden. Na het verstrijken van de garantietermijn kun je nog steeds verlangen dat de leverancier een gebrek herstelt of je een nieuw exemplaar geeft. En dit kan na de wettelijke garantie van een half jaar, maar ook na het aflopen van de fabrieksgarantie die je bij veel producten krijgt.

Na de wettelijke garantie (oftewel winkelgarantie) van een half jaar, maar ook na het aflopen van de fabrieksgarantie die je bij veel producten krijgt ,kun je nog steeds verlangen dat de leverancier een gebrek herstelt of je een nieuw exemplaar geeft.

Alleen:Na het verstrijken van beide soorten garantie ben jij degene die moet bewijzen dat het gebrek bij normaal gebruik ontstaan is. De bewijslast ligt dan dus bij jou als consument.

TL;DR

De garantie bij fabrikant is niet hetzelfde als garantie bij winkel/verkoper.
De fabrikant heeft NIETS met jou te maken en GEEN (koop)overeenkomst met jou gesloten waar je (garantie) rechten aan zou kunnen ontlenen

[Voor 5% gewijzigd door Breezers op 28-07-2015 21:44]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• gizmobinky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-01 19:21
Maar dan blijft over de knox is veranderd in 0x1 (gertiggerd) dus er is een in het verleden aan de software gerommeld en kunnen door die actie componenten defect zijn geraakt en blijft de schuldvraag over wie o wie gaat dat betalen.

Zoals @iRecardo al zij welke goudvis heeft nu gelijk.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

gizmobinky schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:32:
Maar dan blijft over de knox is veranderd in 0x1 (gertiggerd) dus er is een in het verleden aan de software gerommeld en kunnen door die actie componenten defect zijn geraakt en blijft de schuldvraag over wie o wie gaat dat betalen.

Zoals @iRecardo al zij welke goudvis heeft nu gelijk.
Er wordt ook altijd gekeken of het defect veroorzaakt is door de aangepaste software. Is dat niet het geval, valt het gewoon onder garantie. Is dat wel het geval, dan pas vervalt het recht op garantie, omdat de eindgebruiker het toestel zelf om zeep heeft geholpen. Maar goed, voor garantie moet je eigenlijk altijd naar de winkel waar het product vandaan komt, daar is de koopovereenkomst immers mee en niet de fabrikant.

[Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 02-08-2015 00:40]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee