Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Donstil schreef op zondag 29 september 2019 @ 10:58:
[...]

Ja precies dat bedoel ik ook. Dus niet primair op watch maar gewoon op beide.
Nogmaals, ik bedoelde dus eigenlijk alleen maar dat enkel je Watch een melding gaf.
Oftewel, alleen je Watch trilt en maakt een geluidje.
Dat je vervolgens de desbetreffende notificaties ook op je iPhone terug kan zien, doet daar niets aan af, die licht niet op en maakt geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tartarus schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:41:
[...]

Nogmaals, ik bedoelde dus eigenlijk alleen maar dat enkel je Watch een melding gaf.
Oftewel, alleen je Watch trilt en maakt een geluidje.
Dat je vervolgens de desbetreffende notificaties ook op je iPhone terug kan zien, doet daar niets aan af, die licht niet op en maakt geen geluid.
Ja je woord keuze was wat ongelukkig maar we hebben hem inmiddels.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Overigens is het wel zo dat dit alleen het geval is wanneer je iPhonescherm uitstaat. Als je iPhone unlocked is, ontvangt je Watch geen notificaties, behalve dan van de activiteiten app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverspeed101
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-06 13:23
ex87 schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:40:
[...]

Allemaal lekker zelf weten hoe je hem gebruikt natuurlijk maar weet wel dat je dan de health/activity data behoorlijk in de war brengt en een van de hoofd functies van je horloge niet echt lekker werkt.

Als je hem 'altijd' draagt leert hij dit allemaal een stuk beter.
Ja dat begrijp ik. Die functies gebruik ik (nog) niet. Heb ze uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:02
In de looptijd van mijn appewatch ben ik denk 3x opgestapt op een neuwe iphone. Sindsdien syncen de apps niet heel lekker. Dingen zoals heart-watch die goed je hartritme toonde toont steeds streepjes (bij openen werkt het wel)

En net de NS app er op gezet maar die blijft zeuren om opgeslagen reizen terwijl dit wel degelijk is. Maar heb dit dus bij nog wat apps. Omnifocus ook die blijft vragen om het openen van de app op de iphone.

iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Er is mij trouwens iets opgevallen, nu weet ik alleen niet of dit een bug is of een aanpassing sinds watchOS 6.

Ik heb een iPhone X (13.1.1) en Apple Watch Series 3 (6.0). Ik heb de setting aanstaan dat airplane mode van de watch niet gemirrored zal worden naar iPhone, dus als ik watch op airplane mode zet zal de telefoon niet in airplane mode gaan.

Nu zet ik de Watch in Airplane mode , de verbinding verbreekt met de telefoon en ongeveer 5 seconden later zie ik op de telefoon dat de Watch weer verbinding heeft via Bluetooth.

Voor watchos 6 en IOS 13, had ik dan geen verbinding meer met de telefoon, is dit een wijziging geweest in de werking of?

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:59
Mijn AW5 heeft plots kuren, de batterij indicator blijft staan op 100%. De 2 dagen ervoor knalde hij eruit bij ongeveer 30%. Een hard reset heeft niets geholpen, ontkoppelen en opnieuw koppelen watch ook niet. Vrij irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sovereign schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:29:
Mijn AW5 heeft plots kuren, de batterij indicator blijft staan op 100%. De 2 dagen ervoor knalde hij eruit bij ongeveer 30%. Een hard reset heeft niets geholpen, ontkoppelen en opnieuw koppelen watch ook niet. Vrij irritant.
Zou ff langs gaan bij Apple dan.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:58

Grin

Ride si sapis.

SaURoN schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:50:
Er is mij trouwens iets opgevallen, nu weet ik alleen niet of dit een bug is of een aanpassing sinds watchOS 6.

Ik heb een iPhone X (13.1.1) en Apple Watch Series 3 (6.0). Ik heb de setting aanstaan dat airplane mode van de watch niet gemirrored zal worden naar iPhone, dus als ik watch op airplane mode zet zal de telefoon niet in airplane mode gaan.

Nu zet ik de Watch in Airplane mode , de verbinding verbreekt met de telefoon en ongeveer 5 seconden later zie ik op de telefoon dat de Watch weer verbinding heeft via Bluetooth.

Voor watchos 6 en IOS 13, had ik dan geen verbinding meer met de telefoon, is dit een wijziging geweest in de werking of?

Hebben meer mensen hier last van?
Verrek, hier hetzelfde!
Wanneer ik een apparaat in airplane mode zet dan zou ik verwachten dat hij alle antennes uitschakelt...

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Grin schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:31:
[...]

Verrek, hier hetzelfde!
Wanneer ik een apparaat in airplane mode zet dan zou ik verwachten dat hij alle antennes uitschakelt...
Je kan in Airplane mode bluetooth nog steeds enablen, dus ik denk dat Apple dat doet. Om verbinding te houden met je watch.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:33
DennusB schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:31:
[...]

Je kan in Airplane mode bluetooth nog steeds enablen, dus ik denk dat Apple dat doet. Om verbinding te houden met je watch.
@Grin Het klopt wat DennusB aangeeft. Indien je telefoon nog in range is van je AW (ik heb zelf een AW4 en iPhone SE) en je zet je iPhone in airplane mode dan wordt BT weer aangezet. Je hoeft je geen zorgen te maken. Dit gedrag is me trouwens wel pas met iOS 13 opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:58

Grin

Ride si sapis.

Hmmm dan is dat gedrag veranderd sinds iOS13/watch OS6.
Dit was voorheen namelijk niet het geval. AW in airplane mode == geen verbinding meer met de telefoon. Ben hier niet echt blij mij, airplane mode vind ik iets absoluuts.

Dit is eenzelfde wijziging als het 'uitschakelen' van de Wifi via het Control Center. Nog zoiets waardeloos. Uit == uit, daarin moeten we m.i. geen gradaties in gaan aanbrengen.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:09

pdavie2311

Live life to the fullest..

*snip* geen V&A op het forum

[ Voor 78% gewijzigd door Daedalus op 30-09-2019 16:58 ]

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
meesje schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:39:
[...]

@Grin Het klopt wat DennusB aangeeft. Indien je telefoon nog in range is van je AW (ik heb zelf een AW4 en iPhone SE) en je zet je iPhone in airplane mode dan wordt BT weer aangezet. Je hoeft je geen zorgen te maken. Dit gedrag is me trouwens wel pas met iOS 13 opgevallen.
Mooi vervelend, want ik zet altijd Airplane mode aan op de watch zodat ik niet de GPS gebruik van de telefoon. Het viel me zaterdag op omdat mijn GPS route met fietsen heel erg slecht was (telefoon zit niet op locatie waar die goed gps heeft) en toen zag ik dus dat hij nog Bluetooth verbinding had.
Grin schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:49:
Hmmm dan is dat gedrag veranderd sinds iOS13/watch OS6.
Dit was voorheen namelijk niet het geval. AW in airplane mode == geen verbinding meer met de telefoon. Ben hier niet echt blij mij, airplane mode vind ik iets absoluuts.

Dit is eenzelfde wijziging als het 'uitschakelen' van de Wifi via het Control Center. Nog zoiets waardeloos. Uit == uit, daarin moeten we m.i. geen gradaties in gaan aanbrengen.
Nou inderdaad, vind dit echt heel vervelend nu moet ik dus dieper in settings gaan om iets uit te schakelen wat ik minimaal 10x per week gebruik..

[ Voor 32% gewijzigd door SaURoN op 30-09-2019 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-09 11:16
SaURoN schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:59:
[...]

Mooi vervelend, want ik zet altijd Airplane mode aan op de watch zodat ik niet de GPS gebruik van de telefoon. Het viel me zaterdag op omdat mijn GPS route met fietsen heel erg slecht was (telefoon zit niet op locatie waar die goed gps heeft) en toen zag ik dus dat hij nog Bluetooth verbinding had.
Daarom zet ik de Bluetooth van mijn telefoon uit (in instellingen) tijdens het hardlopen.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrey3322
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 30-12-2021
Na 4 dagen de nieuwe Watch series 5 gedragen te hebben.
Nu al enorme krassen in het scherm, terwijl dit met mijn Watch series 0,2,3,4 nooit zo erg is gebeurd.....

Heeft iemand tips wat ik kan/moet doen?!
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/imp8uvz3rfvv.jpg[/img]

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/alop1y06.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
jeffrey3322 schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:47:
Nu al enorme krassen in het scherm, terwijl dit met mijn Watch series 0,2,3,4 nooit zo erg is gebeurd.....

[Afbeelding][/img]

[Afbeelding]
Toevallig een nieuw bandje?
knakker2 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:03:
[...]

Helaas voor een deel heb je gelijk;

Eenmaal in de store iemand aangeschoten en het hem laten zien, en ging toen van medewerker naar medewerker om uiteindelijk te belanden bij een technische dienst-medewerker. Hij keek en zei direct;Joh.. ik zie je Milanese loop in je scherm!... Hij gaf mij voor een deel gelijk dat het onacceptabel is en liep uiteindelijk naar een pipo achter gesloten deuren die er kennelijk het laatste woord heeft.

'cosmetische schade / eigen schuld"

8)7

Behulpzame TD medewerker met rode wangetjes kon niets anders zeggen dan; je bekijkt het maar met je krasjes. Wat ik wel aardig vond is dat hij liet weten geen notitie te maken zodat ik Apple Support kon benaderen en dat zij er ook naar zouden kijken, en dat zij met hun advies de winkel kunnen overrulen
Heb dan ook al contact gehad, incident-case is aangemaakt, fotos opgestuurd en dus even afwachten.

Bij een negatief resultaat maar even kijken op welke wijze ik dit ga doorzetten, ik laat het er niet bij zitten!

Frappant was dat niemand daar ooit van een krassende Milanese loop had gehoord, ook niet de DLC - coating was ze onbekend etc etc,.. Dat toegeven kunnen ze dan ook natuurlijk niet, wat dat betreft kan je zien dat ze een behoorlijke probleem-downplay training achter de rug hebben gehad.

dus.. to be continued..

met mooi fototje om de dag mee te eindigen :+

[Afbeelding]

die puntjes in het midden zijn krasjes, maar geen krasjes, maar puntjes... bizar toch? das omdat de loop er op heeft gelegen, niet eens bewogen, maar gewoon gelegen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-09 12:36
jeffrey3322 schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:47:

[Afbeelding][/img]

[Afbeelding]
Het is bij mij stukken minder, maar ook ik heb nu al (na 2 dagen) al paar lichte krasjes in het glas. Heb niks geks ermee gedaan, lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 07:57
Die krassen kunnen veroorzaakt zijn door de Milanese Loop. Een tijd terug was er ook een tweaker hier op het forum die enorme krassen had zonder buitensporig gebruik. Dit bleek uiteindelijk door de Milanese Loop te komen. Na een heel gevecht met Apple over welles en nietes, heeft deze Tweaker uiteindelijk een nieuwe gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrey3322
Tinusvolkel schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:50:
[...]

Toevallig een nieuw bandje?

[...]
Dit is inderdaad een nieuw bandje dat bij de nieuwe Watch series 5 zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:06
Iemand enig idee of en wat er veranderd is aan het oplaadsysteem van series5? Heb een lader binnen van Ali (binnenkort voor mijn series5) die werkt met serie 1,2,3 en 4. Gebruik deze nu met mijn series0 en daar werkt het ook op. Alleen zie ik nu een disclaimer op de pagina van de verkoper dat deze niet gaat werken met series5. Apple zou toch gewoon de QI-standaard volgen en dus niet een specifieke MFI standaard vereisen?

Edit: De verkoper stelt dat de lader werkt t/m WatchOS 5.2

[ Voor 6% gewijzigd door BellySM op 30-09-2019 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
jeffrey3322 schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:56:
[...]

Dit is inderdaad een nieuw bandje dat bij de nieuwe Watch series 5 zat.
Dan ga je denk ik hetzelfde pad bewandelen als @knakker2
zie mijn quote in de vorige post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrey3322
Tinusvolkel schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:00:
[...]

Dan ga je denk ik hetzelfde pad bewandelen als @knakker2
zie mijn quote in de vorige post
Thanks!! Dan gaan we dat dan maar doen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Sinds vanmiddag mijn eerste AW om de pols, zat al sinds april/mei te twijfelen om er een te halen. Doel is om meer inzicht in sport prestaties te krijgen en nog wat fitter te worden, de puntjes op de ï na mijn revalidatie traject (bij het revalidatie centrum geregeld aan wat geavanceerdere sensoren gehangen tbv zuurstof/hartslag monitoring).

Nu een paar uurtjes later bevalt het vrij goed, zit lekker rond de pols (44mm Space Grey, sport bandje) en in de 4 uur dat deze om mijn pols zit is het al vrij normaal geworden om te dragen (had altijd al een regulier horloge om). Ik heb wel een hoop notificaties uit gezet want daar werd ik gek van :+ . Enkel het "nodige" komt nog door.

Ik ben wel benieuwd naar eventuele powerbanks die jullie gebruiken voor laden on the go. Ik werk onregelmatig en draai ook geregeld een slaapwacht waarbij ik vaak genoeg een iPhone lader vergat en 's ochtends na de dienst snel moest opladen in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01:08
Shiny Disco schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:51:
Die krassen kunnen veroorzaakt zijn door de Milanese Loop. Een tijd terug was er ook een tweaker hier op het forum die enorme krassen had zonder buitensporig gebruik. Dit bleek uiteindelijk door de Milanese Loop te komen. Na een heel gevecht met Apple over welles en nietes, heeft deze Tweaker uiteindelijk een nieuwe gekregen
Maar alsnog: hoe dan? Het bandje komt toch niet in aanraking met het scherm? Je legt/drukt dat bandje er toch niet op?
Wel bizar, die krassen na een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:37
Pat-Juh schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:31:
Sinds vanmiddag mijn eerste AW om de pols, zat al sinds april/mei te twijfelen om er een te halen. Doel is om meer inzicht in sport prestaties te krijgen en nog wat fitter te worden, de puntjes op de ï na mijn revalidatie traject (bij het revalidatie centrum geregeld aan wat geavanceerdere sensoren gehangen tbv zuurstof/hartslag monitoring).

Nu een paar uurtjes later bevalt het vrij goed, zit lekker rond de pols (44mm Space Grey, sport bandje) en in de 4 uur dat deze om mijn pols zit is het al vrij normaal geworden om te dragen (had altijd al een regulier horloge om). Ik heb wel een hoop notificaties uit gezet want daar werd ik gek van :+ . Enkel het "nodige" komt nog door.

Ik ben wel benieuwd naar eventuele powerbanks die jullie gebruiken voor laden on the go. Ik werk onregelmatig en draai ook geregeld een slaapwacht waarbij ik vaak genoeg een iPhone lader vergat en 's ochtends na de dienst snel moest opladen in de auto.
Ik zou er voor kiezen om op diverse plekken (thuis, werk en auto) een Apple Watch kabel neerleggen zodat je altijd kan laden. Of in je tas doen die je altijd mee hebt. Hij is met een half uurtje al weer lekker bijgeladen dus dat moet geen probleem zijn :)

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
WatchOS 6.0.1 is uit:

watchOS 6.0.1 optimizes performance, provides security updates, and contains improvements and bug fixes, including:

Resolves an issue where the Mickey Mouse and Minnie Mouse watch face does not speak time
Addresses an issue where the calendar complication may not display events
Fixes a bug that could result in a loss of display calibration data
For information on the security content of Apple software updates, please visit this website:

https://support.apple.com/kb/HT201222

[ Voor 92% gewijzigd door Hulliee op 30-09-2019 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

harm12nl schreef op maandag 30 september 2019 @ 19:10:
[...]

Ik zou er voor kiezen om op diverse plekken (thuis, werk en auto) een Apple Watch kabel neerleggen zodat je altijd kan laden. Of in je tas doen die je altijd mee hebt. Hij is met een half uurtje al weer lekker bijgeladen dus dat moet geen probleem zijn :)
Denk idd dat een extra kabeltje het makkelijkste is, eens zoeken welke "stevig" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Pat-Juh schreef op maandag 30 september 2019 @ 19:49:
[...]

Denk idd dat een extra kabeltje het makkelijkste is, eens zoeken welke "stevig" zijn.
Ik twijfel sterk om een niet-Apple kabeltje te nemen... Is zo'n oplaadkabel alleen maar een magneetje met een spoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:00:
[...]

Daarom zet ik de Bluetooth van mijn telefoon uit (in instellingen) tijdens het hardlopen.
Helaas heb ik spotify aan, dus dan word het lastig muziek afspelen ;) Niet echt een optie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Hulliee schreef op maandag 30 september 2019 @ 19:48:
WatchOS 6.0.1 is uit:

watchOS 6.0.1 optimizes performance, provides security updates, and contains improvements and bug fixes, including:

Resolves an issue where the Mickey Mouse and Minnie Mouse watch face does not speak time
Addresses an issue where the calendar complication may not display events
Fixes a bug that could result in a loss of display calibration data
For information on the security content of Apple software updates, please visit this website:

https://support.apple.com/kb/HT201222
En iOs 13.1.2 tevens ook ;).
Hulliee schreef op maandag 30 september 2019 @ 19:51:
[...]

Ik twijfel sterk om een niet-Apple kabeltje te nemen... Is zo'n oplaadkabel alleen maar een magneetje met een spoel?
Apple maakt prachtige tech, enkel fatsoenlijke kabels maken kunnen ze niet. Zelfs ik als voorzichtige gebruiker van kabels krijg ze in een jaartje kaduuk. Mijn Anker kabel daarentegen gaat al dik twee jaar mee en ziet er en voelt nog vrijwel als nieuw aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:50
Dit betekent toch meer dan 30 uur?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZLkLb6B.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 17:42
remzor schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:55:
[...]

Maar alsnog: hoe dan? Het bandje komt toch niet in aanraking met het scherm? Je legt/drukt dat bandje er toch niet op?
zonder gek te doen hier ook al wat kleine krasjes aan de onderkant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Pat-Juh schreef op maandag 30 september 2019 @ 19:57:
[...]

Apple maakt prachtige tech, enkel fatsoenlijke kabels maken kunnen ze niet. Zelfs ik als voorzichtige gebruiker van kabels krijg ze in een jaartje kaduuk. Mijn Anker kabel daarentegen gaat al dik twee jaar mee en ziet er en voelt nog vrijwel als nieuw aan.
Ok, maar zo'n 3th party kabel kan dan een MFI certificering hebben. In een lightning kabel zit een chip.

Maar hoe zit het met Apple Watch kabel. Zit daar ook een chip in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Hulliee schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:24:
[...]

Ok, maar zo'n 3th party kabel kan dan een MFI certificering hebben. In een lightning kabel zit een chip.

Maar hoe zit het met Apple Watch kabel. Zit daar ook een chip in?
Ikzelf heb twee originele Watch laders, eentje kwam in de doos en ander los gekocht voor op vakantie.
Mocht je een niet officiële kabel willen kopen, wees er zeker van dat je dit doet bij een gerenommeerde verkoper. Die zijn meestal wel goed. En onthoud, goedkoop is duurkoop, dus ga geen kabels voor onder de €10 kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
remzor schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:55:
[...]

Dat vroeg ik mij toen ook al af. Heb al sinds de S0 release een RVS met Milanese loop maar kan mij het niet herinneren dat de loop op het scherm komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Er zit dus toch wel wat meer in een watch lader:
https://nl.ifixit.com/Tea...tch+Teardown/40655#s93737

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
Donstil schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:33:
[...]

Dat vroeg ik mij toen ook al af. Heb al sinds de S0 release een RVS met Milanese loop maar kan mij het niet herinneren dat de loop op het scherm komt.
Ik heb ook de S0 met Milanese loop, maar ik meen gelezen te hebben dat de latere versies Milanese van Apple door de lus gehaald kunnen worden om plat liggend opgeladen te kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BellySM schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:19:
[...]
Ik heb ook de S0 met Milanese loop, maar ik meen gelezen te hebben dat de latere versies Milanese van Apple door de lus gehaald kunnen worden om plat liggend opgeladen te kunnen worden.
Ooh dat zou ik morgen controleren. Ik heb de S2 en S4 ook met Milanese gekocht dus heb vergelijkingsmateriaal thuis 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BellySM
Tartarus schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:32:
[...]

Ikzelf heb twee originele Watch laders, eentje kwam in de doos en ander los gekocht voor op vakantie.
Mocht je een niet officiële kabel willen kopen, wees er zeker van dat je dit doet bij een gerenommeerde verkoper. Die zijn meestal wel goed. En onthoud, goedkoop is duurkoop, dus ga geen kabels voor onder de €10 kopen.
Ik heb dus van Baseus, een gerenomeerde brand op Ali een sleutelhanger versie lader gehaald. Deze zou series 1-4 compatible te zijn, maar nu ik een series5 in de bestelling heb, heeft de verkoper op de pagina een mededeling gedaan dat deze lader niet werkt op series5 en WatchOS versies hoger dan 5.3. Blijkbaar hanteert Apple niet helemaal de QI-standaard... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
BellySM schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:26:
[...]

Ik heb dus van Baseus, een gerenomeerde brand op Ali een sleutelhanger versie lader gehaald. Deze zou series 1-4 compatible te zijn, maar nu ik een series5 in de bestelling heb, heeft de verkoper op de pagina een mededeling gedaan dat deze lader niet werkt op series5 en WatchOS versies hoger dan 5.3. Blijkbaar hanteert Apple niet helemaal de QI-standaard... :?
Dat klopt. De Watch is een proprietary technologie dat gebaseerd is op QI.
Aangezien je de kabel toch al besteld hebt, zie ik geen kwaad in het uitproberen ervan. Je zou hem eventueel kunnen doorverkopen aan een andere geïnteresseerde, zij het privé, zij het hier in V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
Tartarus schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:34:
[...]

Dat klopt. De Watch is een proprietary technologie dat gebaseerd is op QI.
Aangezien je de kabel toch al besteld hebt, zie ik geen kwaad in het uitproberen ervan. Je zou hem eventueel kunnen doorverkopen aan een andere geïnteresseerde, zij het privé, zij het hier in V&A.
Nou dat is het ‘m juist: de lader zou geschikt zijn voor series 1-4, maar ik laad er momenteel mijn series0 mee op, die al een tijd geen updates meer krijgt. Dus blijkbaar maakt Apple het met software updates onmogelijk om laders van andere partijen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
BellySM schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:42:
[...]

Nou dat is het ‘m juist: de lader zou geschikt zijn voor series 1-4, maar ik laad er momenteel mijn series0 mee op, die al een tijd geen updates meer krijgt. Dus blijkbaar maakt Apple het met software updates onmogelijk om laders van andere partijen te gebruiken.
Daar durf ik niets over te zeggen. Eerst ervaren, dan gelogen, is mijn credo. Hopelijk zit de verkoper ernaast en kan je je oplader ook op de S5 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:19
Voor mensen met missende complications in the Watch app (je kon ze wel terug krijgen op de Watch zelf), unpairen en pairen is oplossing.

Zat alleen met het probleem dat ie maar niet alle apps weer wilde terugzetten. Na drie pogingen werkte het weer.

Vind alleen een update van WatchOS vanuit de watch fuzzy. Je doet een check, hij gaat downloaden en preparing en wil dan op de lader en je moet minimaal 50% hebben. Echter op de lader kun je niets met het display. En je moet nog steeds op je iPhone de terms en conditions approven.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
loekf2 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 00:00:
Voor mensen met missende complications in the Watch app (je kon ze wel terug krijgen op de Watch zelf), unpairen en pairen is oplossing.

Zat alleen met het probleem dat ie maar niet alle apps weer wilde terugzetten. Na drie pogingen werkte het weer.

Vind alleen een update van WatchOS vanuit de watch fuzzy. Je doet een check, hij gaat downloaden en preparing en wil dan op de lader en je moet minimaal 50% hebben. Echter op de lader kun je niets met het display. En je moet nog steeds op je iPhone de terms en conditions approven.
Je kunt de Watch gewoon gebruiken hoor, wanneer deze op de lader ligt. Een keer op het scherm tappen of de digital crown indrukken. Je moet dan even de code invoeren en vervolgens kun je de Watch gewoon bedienen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:26
Heb nu met de laatste IOS beta van gisteren de Meridian weer terug op mijn Iphone. Jammer genoeg komt ie nog niet op mijn Watch 4 (beta6.1)
Eerder was het net andersom.......

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie07
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:02
BellySM schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:19:
[...]

Klopt, heb sinds kort de milanese loop en deze kan idd door de lus gehaald worden.

Vind het zelf niet echt handig, goed opletten dat de watch niet valt bij om/afdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
bing69 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 07:33:
Heb nu met de laatste IOS beta van gisteren de Meridian weer terug op mijn Iphone. Jammer genoeg komt ie nog niet op mijn Watch 4 (beta6.1)
Eerder was het net andersom.......
Bij mij dus wel na het geklooi met unpair en pair gisteren en iOS 13.1.2 en WatchOS 6.0.1. Complications en alle faces terug.

Ik zie trouwens geen dramatische batterij duur dingen op mijn AW4. Blijft zo rond 2 dagen met normaal gebruik.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:59
loekf2 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:23:
[...]

Bij mij dus wel na het geklooi met unpair en pair gisteren en iOS 13.1.2 en WatchOS 6.0.1. Complications en alle faces terug.

Ik zie trouwens geen dramatische batterij duur dingen op mijn AW4. Blijft zo rond 2 dagen met normaal gebruik.
Ik ben op mijn AW4 van 2 dagen naar net aan 1 dag gegaan. Ik hoop dat het met WatchOS 6.0.1 weer meer naar het oude is.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
loekf2 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:23:
[...]

Draai jij op allebei de beta? En op een Watch 4?

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
Stevie07 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:02:
[...]

Klopt, heb sinds kort de milanese loop en deze kan idd door de lus gehaald worden.

Vind het zelf niet echt handig, goed opletten dat de watch niet valt bij om/afdoen.
Lijkt mij idd ook niet zo handig en hopelijk hebben ze het bij Apple ook door, aangezien ze weer volop nieuwe loop-bandjes in hun assortiment hebben.
Vermoedelijk hebben ze de bandjes toen aangepast voor hun afgeblazen AirPower lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
bing69 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:38:
[...]

Draai jij op allebei de beta? En op een Watch 4?
Nee. iOS 13.1.2 op iPhone XS en WatchOS 6.0.1 op AW4.

Ik zal het nog eens in de gaten houden na de update gisteren. 06:10 van de lader, nu op 94%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:10

PeaceNlove

Deugleuter

BellySM schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:34:
[...]

Vermoedelijk hebben ze de bandjes toen aangepast voor hun afgeblazen AirPower lader.
Sinds het afblazen is de link bracelet ook weer terug. Zou er inderdaad goed mee te maken kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 19:59

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Kijk ook eens goed naar de Background Sync op je AW.

Ik zag dat er sinds de laatste WatchOS update heel veel zaken in de background staan de syncen waarbij ik mij afvraag waarom dat nodig is.

Bv. Books.

Mijn telefoon doet dat al en als er iets te melden valt dan krijg ik deze notificaties wel via mijn telefoon.

Ik gok dat hier nog best wel wat (batterij)-winst te behalen valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
i2Paq schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:19:
Kijk ook eens goed naar de Background Sync op je AW.

Ik zag dat er sinds de laatste WatchOS update heel veel zaken in de background staan de syncen waarbij ik mij afvraag waarom dat nodig is.

Bv. Books.

Mijn telefoon doet dat al en als er iets te melden valt dan krijg ik deze notificaties wel via mijn telefoon.

Ik gok dat hier nog best wel wat (batterij)-winst te behalen valt.
Ik heb zowel op iPhone als op Watch alle achtergrond-activiteiten gewoon uit staan, dat voegt voor mij niets toe en daardoor doe ik bijna 3 dagen met mijn Watch.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Is er al een manier om in de Face van Siri programma's niet te tonen? Bijvoorbeeld de bloedirritante Timer die ik nu continu getoond krijg.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Xt1T5RQ/IMG-0086.png

[ Voor 9% gewijzigd door vacuumcleaner op 01-10-2019 11:27 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:13
vacuumcleaner schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:26:
Is er al een manier om in de Face van Siri programma's niet te tonen? Bijvoorbeeld de bloedirritante Timer die ik nu continu getoond krijg.

[Afbeelding]
Kun je dat niet aanpassen in de watchface op de iPhone?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

THE_BASE schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:32:
[...]

Ik heb zowel op iPhone als op Watch alle achtergrond-activiteiten gewoon uit staan, dat voegt voor mij niets toe en daardoor doe ik bijna 3 dagen met mijn Watch.
Ik vindt bv. mail, calender, bank etc. wel prettig als het zichzelf bijwerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
rimave schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:31:
[...]

Kun je dat niet aanpassen in de watchface op de iPhone?
Helaas niet. Ook niet in de Siri instellingen maar wellicht zie ik iets over het hoofd.

Edit/ Gevonden!

1. Open Watch App op iPhone
2. Open Clock
3. Scroll naar beneden en open Siri Face Data Sources
3. Schakel Timer uit (of elk andere App die je niet getoond wilt zien in het Siri overzicht)

[ Voor 31% gewijzigd door vacuumcleaner op 01-10-2019 13:38 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
i2Paq schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:21:
[...]

Ik vindt bv. mail, calender, bank etc. wel prettig als het zichzelf bijwerkt.
Doet het gewoon, zelfs zonder verversen op achtergrond. Je zou eens moeten Google'n op wat die functie precies doet en dat het eigenlijk voor zeer veel apps onnodig is.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ik heb ververs op de achtergrond ook compleet uit staan. Spul komt gewoon binnen hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
Ververs op Achtergrond heb ik ook volledig uitstaan. Voor de duidelijkheid; dit staat volledig los van notificaties. Notificaties werken gewoon ongeacht of Ververs op Achtergrond aan- of uitstaat.

Wat Ververs op Achtergrond simpelweg doet, is alle data alvast inladen zodat deze direct zichtbaar is op het moment dat je de app opent. Wanneer je dit hebt uitgeschakeld, dan haalt de app de fysieke data pas binnen op het moment dat je de app opent.

Je ziet dat bijvoorbeeld bij WhatsApp; je krijgt een notificatie, opent WhatsApp en dan moet hij op dat moment nog even de fysieke berichten binnenhalen.

Wanneer je die 2 seconden wachten niet erg vind, dan kun je Ververs op Achtergrond gewoon uit laten staan.. scheelt namelijk een hoop accuduur omdat de apps dan niet continue achter de schermen data aan het binnenhalen is.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Rivanov schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:17:
Ververs op Achtergrond heb ik ook volledig uitstaan. Voor de duidelijkheid; dit staat volledig los van notificaties. Notificaties werken gewoon ongeacht of Ververs op Achtergrond aan- of uitstaat.

Wat Ververs op Achtergrond simpelweg doet, is alle data alvast inladen zodat deze direct zichtbaar is op het moment dat je de app opent. Wanneer je dit hebt uitgeschakeld, dan haalt de app de fysieke data pas binnen op het moment dat je de app opent.

Je ziet dat bijvoorbeeld bij WhatsApp; je krijgt een notificatie, opent WhatsApp en dan moet hij op dat moment nog even de fysieke berichten binnenhalen.

Wanneer je die 2 seconden wachten niet erg vind, dan kun je Ververs op Achtergrond gewoon uit laten staan.. scheelt namelijk een hoop accuduur omdat de apps dan niet continue achter de schermen data aan het binnenhalen is.
En Uit!

Open nooit een App. op mijn AW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:59
Wat vinden jullie trouwens van AppleCare voor de watch? Zinvol om te doen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Sovereign schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:28:
Wat vinden jullie trouwens van AppleCare voor de watch? Zinvol om te doen of niet?
Hoe zuinig ben je met je spullen? Zwabberen ;) je armen regelmatig ergens tegen aan? Laat je vaak dingen vallen (je iPhone)? Zo ja, dan is het wel aan te raden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:59
Het lijkt erop dat ik weer mijn oude standby tijd heb van mijn AW4 met WatchOS 6.0.1 Na 13 uur standby en ruim 2 uur gebruik nog 77% over. Met WOS 6.0 zou ik nou op minder dan 50% zitten.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Ik heb het destijds op mijn Watch S3 genomen. Mijn s0, die ik tweede hands had gekocht, kreeg een paar krasjes op het scherm door mijn onhandigheid en ik wilde een peace of mind hebben, voor het geval dit ook op mijn S3 zou gebeuren.
Vooralsnog had ik maar 1 miniem krasje op de bovenkant van mijn scherm die ik uiteindelijk ook zelf weer heb weggekregen.
En toch heb ik er geen spijt van, want peace of mind 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

winwiz schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:32:
Het lijkt erop dat ik weer mijn oude standby tijd heb van mijn AW4 met WatchOS 6.0.1 Na 13 uur standby en ruim 2 uur gebruik nog 77% over. Met WOS 6.0 zou ik nou op minder dan 50% zitten.
Na mijn eerste volledige werkdag gedraaid te hebben vind ik het prima mee vallen. 900 van de lader en nu om 2345 staat de accu op 53%. Halve dag met AOD en een halve dag zonder AOD aan (testen of het bevalt of niet). Het was een rustig dagje wat betreft berichten en bellen maar goed daar is de AW ook niet voor bij mij.

Zojuist mn Spigen Rugged Armor uit de post gevist en er om gedaan. Voelt prima aan. Nog niet zo stevig als mijn G-Shock horloge welke ik voorheen om had maar ik heb er wel vertrouwen in dat mijn AW heel blijft :). Het scherm ligt er wel minder diep in verzonken dan ik had gehoopt maar agh.
Ik heb nergens AppleCare voor aangeschaft. Voor garantie kwesties is er het Europese consumenten recht en voor ongelukjes heb ik een kostbaarheden buitenshuis verzekering (max 1000 vergoed per apparaat per gebeurtenis). Dit kost mij een paar euro per maand extra op de inboedelverzekering en wat niet volledig gedekt is leg ik zelf bij (in het geval van een iPhone, camera, oid). Dit is iets gunstiger financieel (neem wel een deel vh risico voor eigen handen maar het scheelt op de inmiddels vier jaar dat het prima gaat heel wat centen).

[ Voor 5% gewijzigd door Pat-Juh op 01-10-2019 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 23:17
Tartarus schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 23:10:
[...]

Ik heb het destijds op mijn Watch S3 genomen. Mijn s0, die ik tweede hands had gekocht, kreeg een paar krasjes op het scherm door mijn onhandigheid en ik wilde een peace of mind hebben, voor het geval dit ook op mijn S3 zou gebeuren.
Vooralsnog had ik maar 1 miniem krasje op de bovenkant van mijn scherm die ik uiteindelijk ook zelf weer heb weggekregen.
En toch heb ik er geen spijt van, want peace of mind 😊
AppleCare betekend zover ik weet niet dat je voor elk krasje nieuw scherm mag halen. Als hij stuk gaat natuurlijk wel.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Greetoz schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 05:56:
[...]

AppleCare betekend zover ik weet niet dat je voor elk krasje nieuw scherm mag halen. Als hij stuk gaat natuurlijk wel.
Dat klopt. Ik heb AppleCare dan ook niet hoeven te gebruiken op mijn S3.
Het eerder genoemde krasje heb ik zelf weggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:40
Ik heb AppleCare op mijn aw 0 gehad en gebruikt na een val van mijn aw op de badkamer vloer. De vervangen aw 0 gebruik ik nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Tartarus schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 05:59:
[...]

AppleCare op Watch is toch 2 replacements met een eigen kost van €65
AppleCare+ voor Apple Watch en Apple Watch Nike+ is een verzekering die recht geeft op deskundige ondersteuning1 en waarmee je tot twee jaar2 lang gedekt bent tegen hardwarereparaties, inclusief maximaal twee schadevoorvallen als gevolg van een ongelukje, met een eigen risico van € 65 per voorval
Bron: https://www.apple.com/nl/support/products/watch.html

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik wil voor het sporten (rennen en klimmen) gewoon mijn Suunto 2 blijven gebruiken ipv de Apple Watch. Maar ik wil wel mijn sportdata bij Gezondheid krijgen.

Is dit mogelijk zonder nog meer verschillende apps te downloaden?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
Tartarus schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 05:59:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Snake schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:00:
[...]

AppleCare op Watch is toch 2 replacements met een eigen kost van €65
Ja, dat klopt. Feit blijft dat het een peace of mind verhaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
bing69 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:17:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen??
Mijn zwager maakt tandprotheses. Hij heeft zo een polijst apparaatje. Daarmee zachtjes alles weer weggepolijst. Zijn broertje had het met succes al eens gedaan. Anders zou ik het er niet op hebben gewaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 23:17
Tartarus schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:21:
[...]

Mijn zwager maakt tandprotheses. Hij heeft zo een polijst apparaatje. Daarmee zachtjes alles weer weggepolijst. Zijn broertje had het met succes al eens gedaan. Anders zou ik het er niet op heb gewaagd.
Polijst je dan ook niet die anti vingerafdruk coating weg?

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uunal
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15-05-2022
Gister in Duitsland mijn eerste AW5 gekocht. Wat een leuk ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Greetoz schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:31:
[...]

Polijst je dan ook niet die anti vingerafdruk coating weg?
Het was 1mm dik en 5mm breed, in de bovenste rechterhoek, waar de scherm naar de aluminium behuizing toe kromt. Daar maakt die coating niet uit, imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb AppleCare+ genomen voor m'n Watch (S4, SS, Cellular) vanwege de hoge reparatiekosten. De verhouding tussen de kosten met en zonder AppleCare+ ligt voor de Watch veel gunstiger dan voor bijvoorbeeld de iPhone.

WatchiPhone 11 Pro
Aanschaf€699€1159
AppleCare+€99€229
Eigen risico (scherm/overig)€65/€65€29/€99
Reparatie of vervanging buiten garantie (scherm/overig)€451,10/€451,10€311,10/€591,10
Totale kosten bij eerste keer gebarsten scherm (met AppleCare+/zonder)€164/€451,10€258/€311,10
Risico zonder AppleCare+€287,10€53,10

Voor de aluminium Watch liggen de bedragen iets anders, maar ik heb voor de roestvrijstalen Watch niet lang getwijfeld.

Express Replacement vind ik minder belangrijk. Ik woon zo ongeveer in het midden van de driehoek tussen de drie Apple Stores in Nederland.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidaltje
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-01-2023
Canaria schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:20:
Ik heb AppleCare+ genomen voor m'n Watch (S4, SS, Cellular) vanwege de hoge reparatiekosten. De verhouding tussen de kosten met en zonder AppleCare+ ligt voor de Watch veel gunstiger dan voor bijvoorbeeld de iPhone.

WatchiPhone 11 Pro
Aanschaf€699€1159
AppleCare+€99€229
Eigen risico (scherm/overig)€65/€65€29/€99
Reparatie of vervanging buiten garantie (scherm/overig)€451,10/€451,10€311,10/€591,10
Totale kosten bij eerste keer gebarsten scherm (met AppleCare+/zonder)€164/€451,10€258/€311,10
Risico zonder AppleCare+€287,10€53,10

Voor de aluminium Watch liggen de bedragen iets anders, maar ik heb voor de roestvrijstalen Watch niet lang getwijfeld.

Express Replacement vind ik minder belangrijk. Ik woon zo ongeveer in het midden van de driehoek tussen de drie Apple Stores in Nederland.
Volgens mij vermelde een tweaker hier onlangs dat je geen Apple Care kan afsluiten voor de SS in NL (wel over de grens). Het is jou dus wel gewoon gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Nidaltje schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:15:
[...]

Volgens mij vermelde een tweaker hier onlangs dat je geen Apple Care kan afsluiten voor de SS in NL (wel over de grens). Het is jou dus wel gewoon gelukt?
Ik heb ook al bijna een jaar lang gewoon Apple care op mijn Duitse stainless steel Apple watch 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Chntl321 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 00:09:
[...]

Ik heb ook al bijna een jaar lang gewoon Apple care op mijn Duitse stainless steel Apple watch 4
Heb je die AppleCare in Nederland of in Duitsland afgesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

streamnl schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:08:
Ik wil voor het sporten (rennen en klimmen) gewoon mijn Suunto 2 blijven gebruiken ipv de Apple Watch. Maar ik wil wel mijn sportdata bij Gezondheid krijgen.

Is dit mogelijk zonder nog meer verschillende apps te downloaden?
Ik gebruik daar rungap voor. Kan dan mijn garmin hardloop info in health krijgen. Hij vult dan ook mijn ringen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Tartarus schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 00:16:
[...]

Heb je die AppleCare in Nederland of in Duitsland afgesloten?
Gewoon in Nederland.. een paar dagen nadat ik het horloge binnen had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:06
Vanmorgen kwam postNL mijn via V&A apple watch series 5 leveren. Er direct mee gaan hardlopen en het always on screen is voor mij een game changer :)
De functies zijn (begrijpelijkerwijs) niet te vergelijken met met mijn Garmin Fenix 5S plus maar dit helpt erg.

Als straks de ABN ook naar apple pay over gaat, zijn we een heel end met het afstrepen van mijn checklist.

Mijn laatste twee wensen zouden zijn spotify ondersteuning en een langere accu duur (beide zoals op mijn Garmin).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
foekebooij schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:35:
Vanmorgen kwam postNL mijn via V&A apple watch series 5 leveren. Er direct mee gaan hardlopen en het always on screen is voor mij een game changer :)
De functies zijn (begrijpelijkerwijs) niet te vergelijken met met mijn Garmin Fenix 5S plus maar dit helpt erg.

Als straks de ABN ook naar apple pay over gaat, zijn we een heel end met het afstrepen van mijn checklist.

Mijn laatste twee wensen zouden zijn spotify ondersteuning en een langere accu duur (beide zoals op mijn Garmin).
Offline Spotify ondersteuning, wat zou ik dat graag willen hebben. Bijna een argument om over te stappen naar Apple Music. Wellicht hebben ze een kleine verrassing als Spotify de Sirikit oplossing heeft geïmplementeerd. ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Nou langer moeten wachten maar toch gekomen.
Eerste indruk van de watch is prima, ik had de S0, S2 en S4 in Silver RVS en dit is mijn eerste Space Black model. Vooral fraai vind ik de overgang van glas naar RVS, dat is in normaal licht bijna niet te zien of valt bijna niet op. Daardoor heb je echt een geheel om de pols. Mooi ook i.c.m. OLED en Always On.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Sw3Mv4X/IMG-3368.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/KVpFkzq/IMG-5917.jpg

Eerste indruk van de "Nieuwe" (lees: Goedkopere) Milanese loop is alleen niet zo heel best, je merkt duidelijk dat de kwaliteit ook naar beneden gegaan is toen de prijs dat deed.
Zeker als je de oude (van mijn S2 nog) naast de nieuwe houd, maar goed om de pols niet dus we doen het er maar mee. Volgende week komt mijn zwarte Link Bracelet dus dan wordt dat de eerste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

foekebooij schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:35:

Veel plezier er mee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Even benieuwd naar jullie ervaring/mening; ik wil morgen in Haarlem even kijken of ik daar een Nike series 5 mee ga nemen. Ik wil deze echter niet met de standaard geperforeerde of geweven band maar liever met het dennengroen sportbandje. Deze keuze kan je helaas niet maken in de configurator (ook geen leer en andere bandjes). Zal het in de winkel wel mogelijk zijn?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!
harm12nl schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 23:08:
Even benieuwd naar jullie ervaring/mening; ik wil morgen in Haarlem even kijken of ik daar een Nike series 5 mee ga nemen. Ik wil deze echter niet met de standaard geperforeerde of geweven band maar liever met het dennengroen sportbandje. Deze keuze kan je helaas niet maken in de configurator (ook geen leer en andere bandjes). Zal het in de winkel wel mogelijk zijn?
Daar zou ik dan niet op rekenen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Donstil schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 00:08:
[...]

Daar zou ik dan niet op rekenen eigenlijk.
Ik ben er ook bang voor. Aan de andere kant vraag ik mij af waarom het niet zou moeten kunnen..

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:30
harm12nl schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 00:11:
[...]

Ik ben er ook bang voor. Aan de andere kant vraag ik mij af waarom het niet zou moeten kunnen..
Idem, ik begrijp ook niet waarom dat leren bandje bijvoorbeeld alleen in 44mm beschikbaar lijkt te zijn.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:36
harm12nl schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 00:11:
[...]

Omdat Nike een specifieke combi is je kan de bandjes wel los aanschaffen maar het uurwerk niet.
Enige wat je kan doen is het bandje los door verkopen en een extra bandje erbij aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Donstil schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:02:
Nou langer moeten wachten maar toch gekomen.
Eerste indruk van de watch is prima, ik had de S0, S2 en S4 in Silver RVS en dit is mijn eerste Space Black model. Vooral fraai vind ik de overgang van glas naar RVS, dat is in normaal licht bijna niet te zien of valt bijna niet op. Daardoor heb je echt een geheel om de pols. Mooi ook i.c.m. OLED en Always On.

[Afbeelding] [Afbeelding]

Eerste indruk van de "Nieuwe" (lees: Goedkopere) Milanese loop is alleen niet zo heel best, je merkt duidelijk dat de kwaliteit ook naar beneden gegaan is toen de prijs dat deed.
Zeker als je de oude (van mijn S2 nog) naast de nieuwe houd, maar goed om de pols niet dus we doen het er maar mee. Volgende week komt mijn zwarte Link Bracelet dus dan wordt dat de eerste keus.
Dat vind ik dus ook van mijn SS Space Black. Het valt allemaal mooi in elkaar over! Bandje ben ik nog niet over uit. Heb nu nog steeds de zwarte sportband erom, maar denk dat ik de zwart lederen loop ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 08:36:
[...]

Dat vind ik dus ook van mijn SS Space Black. Het valt allemaal mooi in elkaar over! Bandje ben ik nog niet over uit. Heb nu nog steeds de zwarte sportband erom, maar denk dat ik de zwart lederen loop ga halen.
Ja die heb ik er ook bij, dat is een mooie zwarte combo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Donstil schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:02:
[...]

Ja die heb ik er ook bij, dat is een mooie zwarte combo :)
Alleen levertijd een maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Het is inderdaad niet gelukt om een sportsband bij mijn Nike watch te krijgen maar ik heb hem evengoed genomen. Wat een cool apparaat! Always on is nu al een echte aanwinst. Het grotere scherm is ook fantastisch _/-\o_

[ Voor 79% gewijzigd door hk12nl op 05-10-2019 22:02 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01

Arno

PF5A

Die 2 mm van de case of de kleinere bezels? Ik wil in het voorjaar mijn 3 wisselen voor een 5.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Pagina: 1 ... 100 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie