Dat klopt idd, maar ik weet dat dit juist de discussie is, lees onderstaand artikel:
nieuws: Dragen smartwatch achter het stuur leidt mogelijk tot boete
nieuws: Dragen smartwatch achter het stuur leidt mogelijk tot boete
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
...less is more
Ja volgens mij klopt dat wel aardig.funk-e schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:10:
Ik denk dat ik een mooie Apple Watch aanbieding heb gevonden. Ik was op zoek naar een 38mm voor mijn vriendin en ik zag dat Best Buy ze in de aanbieding heeft:
Mijn berekening (verzenden naar NL via Borderlinx)
Aanschaf: $249
Sales Tax Ohio $18
Shipping en Duty $ 87
Total $ 354
Total € 322
Scheelt toch €100 met hier in NL
Of zie ik iets over het hoofd
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Inderdaad Ohio, daar is het op gebaseerd.Donstil schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:25:
[...]
Ja volgens mij klopt dat wel aardig.
Althans ik kom bij BorderLinx op 97,- dollar Tax en Shipping.
Zit Borderlinx in Ohio trouwens? Dat is wel even belangrijk voor de berekening, je betaald namelijk de sales tax van de staat van aankomst..
Het verschil is dus ongeveer € 65,- met een 38 MM uit de Pricewatch.
Voor dat verschil heb je dan wel een jaar minder garantie en een Amerikaanse lader.
Ik zou het er persoonlijk niet voor doen.
...less is more
Dan wordt het verschil wat groter idd zit je nog steeds met minder garantie en het ontbreken van een lader natuurlijk.funk-e schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:31:
[...]
Inderdaad Ohio, daar is het op gebaseerd.
Het gaat mij trouwens om de alu goud versie met wit bandje. De goedkoopste apple watch sport in de pricewatch is alleen een space grey.
Dan komt het verschil nog steeds op 100€
Het is weel een enorme korting daar in de VS. Ik vermoed dat ze in Duitsland, Engeland en Frankrijk soortgelijke acties gaan toelaten. Blijkbaar lopen ze toch minder hard rond de kerst dan verwacht.mcp1990 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 22:24:
Ik hoop dat hier in europa ook een aanbieding/korting komt op de apple watch.
100 euro is wel erg veel maar 50 zou wel lekker zijn
Mochten jullie nog tips hebben ik hoor het graag
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
En waarom vermoed je dat precies voor die landen en niet voor Nederland?OMX2000 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 22:50:
[...]
Het is weel een enorme korting daar in de VS. Ik vermoed dat ze in Duitsland, Engeland en Frankrijk soortgelijke acties gaan toelaten. Blijkbaar lopen ze toch minder hard rond de kerst dan verwacht.
Omdat ik de acties vooral in die landen zie gebeuren. Zoals laatst die enorme korting op Apple Watches in Frankrijk. Vaak pissen wij net naast de pot. Maar ik hoop dat we hier in Nederland ook wat kortingsacties krijgen. Liefst net voor KerstDonstil schreef op woensdag 09 december 2015 @ 22:52:
[...]
En waarom vermoed je dat precies voor die landen en niet voor Nederland?
[ Voor 27% gewijzigd door LoneWolf op 12-12-2015 19:30 ]
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Die shipping en duty, is dat de Nederlandse btw/kosten ?funk-e schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:10:
Ik denk dat ik een mooie Apple Watch aanbieding heb gevonden. Ik was op zoek naar een 38mm voor mijn vriendin en ik zag dat Best Buy ze in de aanbieding heeft:
Mijn berekening (verzenden naar NL via Borderlinx)
Aanschaf: $249
Sales Tax Ohio $18
Shipping en Duty $ 87
Total $ 354
Total € 322
Scheelt toch €100 met hier in NL
Of zie ik iets over het hoofd
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Nee daar zit de BTW in.LoneWolf schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 19:35:
[...]
Die shipping en duty, is dat de Nederlandse btw/kosten ?
Anders komt er dus nog 21% btw en 13.50 kosten bij als de douane je er uit pikt.
Dat is dus nog even 68€ Extra.
En kom je op 390 euro....
Je watch stopt er toch ook niet mee wanneer je in het ov zit, op de fiets bent, wandelt door het bos enz. Allemaal plaatsen zonder wifi.iAmRenzo schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:34:
Ik vroeg me onlangs af, de Apple Watch kan met bekende 2,4 netwerken overweg. Dat is praktisch. Alleen is de WiFi op werk zo traag dat ik met mijn iPhone liever via 4G verbonden blijf.
Als ik het wifi netwerk vergeet op m'n iPhone, stop de Apple Watch er dan ook mee? Of blijft die hem dan nog wel onthouden?
Ik denk dat hij bedoelt: Stopt de Apple Watch met het gebruik van Wifi wanneer je de iPhone ook disconnect, of de wifi vergeet. Of blijft je Apple Watch dan nog wel de wifi gebruiken nadat je je iPhone disconnect. Ik heb hier overigens geen antwoord op.chippie777 schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:53:
[...]
Je watch stopt er toch ook niet mee wanneer je in het ov zit, op de fiets bent, wandelt door het bos enz. Allemaal plaatsen zonder wifi.
[ Tesla MIG MYP ]
Goede vraag! Het is zo dat de Watch voor sommige zaken direct verbinding met internet kan maken. Maar primair wordt een Wifi verbinding gebruikt om alsnog contact te kunnen maken met iPhone als die buiten Bluetooth bereik is.iAmRenzo schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:34:
Ik vroeg me onlangs af, de Apple Watch kan met bekende 2,4 netwerken overweg. Dat is praktisch. Alleen is de WiFi op werk zo traag dat ik met mijn iPhone liever via 4G verbonden blijf.
Als ik het wifi netwerk vergeet op m'n iPhone, stop de Apple Watch er dan ook mee? Of blijft die hem dan nog wel onthouden?
https://support.apple.com/nl-nl/HT204562iAmRenzo schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:34:
[ Voor 5% gewijzigd door iAR op 13-12-2015 22:33 ]
één manier om er achter te komen: probereniAmRenzo schreef op zondag 13 december 2015 @ 22:32:
OK, misschien even verduidelijken: het gaat om de WiFi feature als je Watch te ver van je telefoon Is. Dat gebeurt op kantoor nog wel eens. Ik vind het wel fijn dat berichten binnen blijven komen.
We hebben gewoon wifi met wachtwoord zoals thuis, dus dat kan prima.
Alleen weet ik dus niet of het wifi netwerk niet-vergeten moet zijn.
En chippy777, echt? Haha![]()
![]()
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Ja, maar je geeft zelf aan dat je die wil vermijden omdat dat netwerk zo traaaag isiAmRenzo schreef op zondag 13 december 2015 @ 22:32:
OK, misschien even verduidelijken: het gaat om de WiFi feature als je Watch te ver van je telefoon Is. Dat gebeurt op kantoor nog wel eens. Ik vind het wel fijn dat berichten binnen blijven komen.
We hebben gewoon wifi met wachtwoord zoals thuis, dus dat kan prima.
Alleen weet ik dus niet of het wifi netwerk niet-vergeten moet zijn.
En chippy777, echt? Haha![]()
![]()
Optie 2 zou werken maar meldingen krijgt hij sowieso niet meer binnen dan. Want die komen aan op de telefoon. Native watch apps hebben alleen een internet verbinding om dingen op te zoeken/laden maar notificaties dus niet. Om notificaties te blijven ontvangen toch maar iPhone meenemen naar de kelder @iAmRenzosww89 schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:26:
[...]
Als ik het goed begrijp wil jij dus op je iPhone niet op de Wi-Fi zitten, maar op de Watch wel. In dat geval zou je optie 2 kunnen proberen.
[ Voor 8% gewijzigd door amphora op 14-12-2015 09:30 ]
Precies, dus dan optie 2 en de iPhone overal mee naartoe nemen, of optie 6 en accepteren dat de iPhone het het met het trage netwerk moet doen. Dat was immers de klacht.amphora schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:29:
[...]
Optie 2 zou werken maar meldingen krijgt hij sowieso niet meer binnen dan. Want die komen aan op de telefoon. Native watch apps hebben alleen een internet verbinding om dingen op te zoeken/laden maar notificaties dus niet. Om notificaties te blijven ontvangen toch maar iPhone meenemen naar de kelder @iAmRenzo
Zonder telefoon in de buurt krijgt hij toch geen meldingen. En daar was het 'm juist om te doen volgens mij.sww89 schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:32:
[...]
Precies, dus dan optie 2 en de iPhone overal mee naartoe nemen, of optie 6 en accepteren dat de iPhone het het met het trage netwerk moet doen. Dat was immers de klacht.
Ja je hebt gelijk. De iPhone op 4g en de Watch laten verbinden met het bedrijfsnetwerk wanneer je van de iPhone wegloopt, zorgt er inderdaad voor dat je geen notificaties van iPhone afhankelijke apps kunt ontvangen.amphora schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:34:
[...]
Zonder telefoon in de buurt krijgt hij toch geen meldingen. En daar was het 'm juist om te doen volgens mij.
Verwijderd
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
Runkeeper blijft problemen geven. Helaas is er ook nog geen andere app die integratie bied met de Activiteit ringenMrAcid schreef op maandag 02 november 2015 @ 11:40:
De eerste écht negatieve ervaring met mijn Apple Watch: ik ben mijn 99 dagen Move streak kwijt door een bug in watchOS icm de Runkeeper Apple Watch app (ik weet niet of het voor meer 3rd-party apps geldt).
Details staan hier al uitgebreid beschreven, niet door mijzelf maar door een ander: https://discussions.apple.com/thread/7305260
Wat er op hoofdlijnen gebeurt (uit één van de posts daar gejat):
[...]
Ik vind het irritanter dan dat ik eigenlijk zou willen... Maar nu mis ik dus een mooie shiny medaille voor oktober en mijn Move streak kan weer opnieuw beginnen.
Jawel, Strava inmiddels ook. Die loopt alleen af en toe vast aan het einde van de workout - dan moet je op de iPhone je activiteit stoppen. Irritant maar je raakt niks kwijt.Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 23:13:
[...]
Runkeeper blijft problemen geven. Helaas is er ook nog geen andere app die integratie bied met de Activiteit ringen
Give 2 Get
Verwijderd
Strava doet dus niets. Je ringen worden gevuld door de sensoren van je watch. Dit gebeurt ook als je zonder app loopt. Ik gebruikte altijd Nike. Ook geen activiteit. Maar de ringen worden gevuld door de watch zelf. Niet de app data specifiekMrAcid schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:09:
[...]
Jawel, Strava inmiddels ook. Die loopt alleen af en toe vast aan het einde van de workout - dan moet je op de iPhone je activiteit stoppen. Irritant maar je raakt niks kwijt.
Strava schrijft géén workout weg naar de Activity-app. Dus geen losse regel onder de grafiekjes met een "xxx kcal Outdoor Run" - maar vult wél de ringen.
Er zijn veel te weinig nuttige toepassingen. Voordelen van mij zijn dat ik niet constant op mn telefoon kijk voor de berichten waardoor ik ook weer nutteloos op Facebook en Twitter zit. Facebook en twitter is gewoon kansloos op de watch.Runescom schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:40:
Hmm, ik heb de Watch inmiddels ook 3 maanden, maar begin hem een beetje zat te worden eerlijk gezegd. De notificaties beginnen mij toch te irriteren, aangezien ik vaak vergeet terug te reageren omdat ik de push melding niet meer op mijn Iphone te zien krijg en alleen op de Watch. Ook vind ik het een nadeel dat er weinig Native apps zijn die er een functie extra toevoegen aan de Watch.
Ik heb een watch sinds de Duitse launch (Eerst sport, nu SS) en merk dat ik juist helemaal niet zit te wachten op apps of native apps.Runescom schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:40:
Hmm, ik heb de Watch inmiddels ook 3 maanden, maar begin hem een beetje zat te worden eerlijk gezegd. De notificaties beginnen mij toch te irriteren, aangezien ik vaak vergeet terug te reageren omdat ik de push melding niet meer op mijn Iphone te zien krijg en alleen op de Watch. Ook vind ik het een nadeel dat er weinig Native apps zijn die er een functie extra toevoegen aan de Watch.
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 29-12-2015 00:43 ]
Heb die op hoog staan. Er zit geen voelbaar verschil tussen medium en high wanneer ik beide om en om test in de settings. Sterker nog; de hoge variant voelt iets minder krachtig.matthijst schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 08:48:
Neem aan dat je de tril-instelling al wat hoger hebt gezet?
[ Voor 16% gewijzigd door Eduardboon op 29-12-2015 14:27 ]
Dan trilt er idd wel iets met twee minitikjes erna, maar ook die mis ik als ik er niet echt op let. Trillen als een malle vind ik dan ook geen goede omschrijving voor wat ik voel; meer een subtiele iPhone tegen mijn been.matthijst schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:32:
Prominent voelbaar kan je nog aangooien, dan trilt ie als een malle
Ik zou de middelste en sterkste dus als exact hetzelfde beschrijven. ben de boel aan het resetten nu. Als dat niet werkt helaas Apple maar bellen. Gelukkig is hun service goed, want heb eigenlijk de afgelopen jaren steeds pech met hun producten.Donstil schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:30:
Ik voel het verschil tussen de drie standen wel hoor.
Althans de linkse voel ik niet, de middelste nauwelijks en de sterkste "prima".
[ Voor 21% gewijzigd door Eduardboon op 29-12-2015 15:33 ]
[ Voor 4% gewijzigd door swv op 29-12-2015 17:18 ]
[ Voor 65% gewijzigd door Eduardboon op 30-12-2015 09:14 ]
Kan ik mij voorstellen. Het verschil is heel subtiel inderdaad maar het verbaast me dat iOS daar ook verantwoordelijk voor kan zijn??Eduardboon schreef op donderdag 31 december 2015 @ 15:42:
Onderhand de iPhone 6 gereset naar 9.2 en de watch nog op een iPhone 5S geprobeerd. Sinds de upgrade naar watchOS 2.1 voelt midden consistent sterker aan dan rechts. Het lijkt me sterk dat ik exact hetzelfde defect tweemaal tref in eenzelfde soort model. Dus zie het wel aan. Mocht ik toevallig in Amsterdam oid zijn loop ik daar even binnen om een demo te testen. Wordt er niet wijzer van zo.
Heb prominent signaal maar aangezet en dat helpt een beetje.
[ Voor 26% gewijzigd door Eduardboon op 31-12-2015 18:32 ]
Na al jouw berichten zelf eens gekeken, en ik voel ook geen verschil tussen middel en rechts als ik de slider verplaats...Eduardboon schreef op donderdag 31 december 2015 @ 16:57:
Heb op werk vandaag een behoorlijk aantal mensen gevraagd de watch te dragen terwijl ik op de iPhone middel en rechts aantikte. De meeste mensen noemen gewoon willekeurig op welke het sterkste is. Geen touw aan vast te knopen.
Daar heb ik vorige post ook mede op gebasseerd.
Denk ook dat het een behoorlijk placebo effect is en het tikken maar 1 stand heeft.
Prominent heeft wel een subtiel verschil tussen middel en rechts namelijk.
Zelf heb ik hem nu op middel gezet, want (zal ook placebo zijn) miste daar de minste notificaties mee. Van mij hadden de tikjes wel wat harder gemogen of bijvoorbeeld 5 tikjes voor een berichtje in plaats van 1 of 2. Wel fijn dat je tot 10 keer toe een herinnering aan kan zetten! dat helpt ook aardig.
cd /pub && more beer
[ Voor 37% gewijzigd door Eduardboon op 01-01-2016 14:56 ]
Ben het hier wel mee eens. Ik heb geen spijt van mijn Watch, maar qua third para apps vind ik het allemaal maar tegenvallen. Ik vind ook dat het laden van apps echt veel sneller moet, want in de praktijk open ik nooit apps. Ik heb 2 complications, en 5 glances. Die laatste zou ik misschien wel meer willen gebruiken, maar het switchen tussen glances vind ik ook niet echt gebruiksvriendelijk. Je moet uit je hoofd weten waar welke glance staat, en het swipen tussen glances gaat m.i. niet helemaal soepel.Geteisem schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:29:
Ben opzich nog steeds tevreden met de watch na een paar maanden. Al blijft het toch wat beperkt allemaal. Weinig apps die er echt toe doen. Gebruik de watch naast horloge en verlengstuk van mijn iPhone 6 vooral voor het bijhouden van dagelijkse beweging. Het versturen van audiomessages en quick replies blijft uiteraard ook handig. Of het even snel lezen van de mail.
Belachelijk dat je trouwens nog steeds niet meer wat kan customizen. Dus gewoon klokje met wijzerplaat met je eigen foto's of achtergrond. Wordt toch eens tijd dat ze die basic functie eens toevoegen.
Als aanvulling op jouw opmerking over de third party apps: ik vind ook dat die vrij buggy zijn of onlogisch werken. Als ik via de complication van Citymapper een route plan met het OV en ik wil toch niet de route voortzetten, dan druk je op "End trip". Dit duurt dan lang of je moet meerdere keren op "End trip" drukken voor het werkt. Waterminder update de info op de telefoon niet live en vice versa. Dit moet echt beter en daarom heb ik ook contact gezocht met de ontwikkelaars van voornoemde apps om mijn ongenoegen te uiten.OMX2000 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:12:
[...]
Ben het hier wel mee eens. Ik heb geen spijt van mijn Watch, maar qua third para apps vind ik het allemaal maar tegenvallen. Ik vind ook dat het laden van apps echt veel sneller moet, want in de praktijk open ik nooit apps. Ik heb 2 complications, en 5 glances. Die laatste zou ik misschien wel meer willen gebruiken, maar het switchen tussen glances vind ik ook niet echt gebruiksvriendelijk. Je moet uit je hoofd weten waar welke glance staat, en het swipen tussen glances gaat m.i. niet helemaal soepel.
[ Voor 5% gewijzigd door iAR op 04-01-2016 09:30 ]
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Dan zet ik wandelen wel even aan als ik de auto straks weer parkeer en loop ik een blokje omMrAcid schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:37:
Als je echt actief gaat wandelen of fietsen dan kun je het beste gewoon de Workout app aanzetten - dan wordt het sowieso allemaal opgeslagen in telt het voor de ringen.
Verwijderd
Lees op het internet dat hij inderdaad minder snel krassen krijgt door de coating. Maar kan ook best zo zijn dat het minder opvalt op de kast omdat hij zwart is natuurlijk.Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:48:
Iemand die een space black stainless steel heeft? Krijg je op deze versie minder snel krassen dan de zilveren?
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Welke heb je dan?? heb zelf een Apple Watch stainless steel 42mm, sinds eind juli en heb een kras gehad terwijl ik heb elke dag draag zelfs op mijn werk.Eduardboon schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 01:32:
Vanavond heeeeel lichtjes wat vet weggeveegd terwijl de watch onder mijn vestmouw zat. Meteen een kras te pakken. Helaas. Op de iPhone zes was dat ook al binnen een dag. Niet onder de indruk van het glas wat ze gebruiken (of het is de anti vet laag ofzo, maar je ziet het desalniettemin). Gelukkig alleen zichtbaar onder fel licht, balen dat we onder tl verlichting werken.
Even een positieve noot ook: de functionaliteit is fantastisch. Heerlijk om de telefoon veel in de zak te kunnen houden en gewoon vlot te zien wie er bellen en sms'en :-).
Verwijderd
Juist wel de calorieen (rond de 400 erbij binnen de tijd van het fietsen), er kwam een gele cirkel die nooit verder dan 1% is gekomen. Als ik nu in de "gezondheid" app op mijn Iphone kijk dan heeft hij 0,05 km geregistreerd (was 21km). Ik vraag me overigens ook af hoe de Watch afstand kan meten als ik op een hometrainer zit?MrAcid schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:50:
Heb je op Start gedrukt?
Dat is vreemd - ik heb die stand zelf een aantal keer gebruikt voor indoor schaatsen (inspanning is vergelijkbaar met indoor fietsen, maar GPS heeft geen zin doordat het een helemaal gesloten hal is) en dat ging prima.
Is er helemaal niks geregistreerd? Of bijvoorbeeld alleen geen calorieën?
Afstand kan hij uiteraard niet meten op een hometrainer. Maar je groene en rode ring moeten gewoon vol zijn!Electromonkey schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:41:
[...]
Juist wel de calorieen (rond de 400 erbij binnen de tijd van het fietsen), er kwam een gele cirkel die nooit verder dan 1% is gekomen. Als ik nu in de "gezondheid" app op mijn Iphone kijk dan heeft hij 0,05 km geregistreerd (was 21km). Ik vraag me overigens ook af hoe de Watch afstand kan meten als ik op een hometrainer zit?
Filmpje laat zien dat het in ieder geval gewoon mogelijk moet zijn.
Verwijderd
Ik zou wachten in elk geval. Mijn vriendin heeft de apple watch nu een aantal weken in gebruik en je merkt aan teveel zaken dat dit nog een half af product is. Ik denk dat een nieuwe apple watch en een verdere uitwerking van Watch OS beter op elkaar afgestemd zullen zijn als dat nu het geval is.Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:21:
Is het verstandig om te wachten tot de nieuwe versie watch (wat ik dit jaar wel verwacht). Of zal ik gewoon de huidige versie kopen?
hi!
heb daar zelf nooit last van gehad, als ik mijn watch elke avond in nightstand zet kijk ik wel even of hij ook echter over gaat naar nightstand en dit doet hij eigenlijk wel gewoon altijd. Ik heb mijn wekker al ingesteld voor de hele week dus ik stel niet elke avond mijn wekker in en dit geld ook voor mijn nachtmodus. van 23.50 t/m 8 uur uit mijn hoofd.RWK__ schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:05:
Wie gebruikt hier zijn Watch als zijn of haar wekker? Zo stel ik elke dag mijn wekker in van half 6 tot half 7. De ene dag gaat hij gewoon netjes af en word ik wakker, maar zijn ook dagen gekomen (zoals vandaag) dat hij niet afgaat. De Watch zelf staat niet in stille modus.
Andere problemen die ik ervaar is dat als ik zit, de Apple Watch dit ziet als staan, want dan krijg ik opeens een melding dat ik 4 uur gestaan heb, terwijl ik de gehele dag gezeten heb.
Ik heb de Watch al meerdere keren herstelt, maar iemand die deze ervaring ook deelt?
Ja, die van mij schakelt ook gewoon over naar nightstand, alleen kan ik er niet op vertrouwen. Vandaag had ik dus mijn Watch ingesteld als wekker en mijn iPhone. Mijn iPhone gaat oud en vertrouwd netjes af, maar de Watch bleef uit. Ik zal maar eens contact opnemen met Apple Care, want na 5 x herstellen en al die foutieve informatie die de Watch blijft geven na herstel, moet ik niet hebben.syntesia schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:09:
[...]
heb daar zelf nooit last van gehad, als ik mijn watch elke avond in nightstand zet kijk ik wel even of hij ook echter over gaat naar nightstand en dit doet hij eigenlijk wel gewoon altijd. Ik heb mijn wekker al ingesteld voor de hele week dus ik stel niet elke avond mijn wekker in en dit geld ook voor mijn nachtmodus. van 23.50 t/m 8 uur uit mijn hoofd.
hi!
Hoe vaak komt het voor bij jou dat ie het tijdens het sporten kwijtraakt? Bij mij is hij op 1 uur rennen ongeveer 3-4 de hartslag kwijt. En het lijkt erger te worden. Het rubberen bandje zit nu op de strakste stand en helemaal naar boven geschoven. Moet ik hiermee terug? Ook merk ik dat Apps enorm traag lopen, soms ook de native apps.MrAcid schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 08:43:
Ik loop er altijd mee, laat mijn Garmin Forerunner eigenlijk sinds aanschaf van de Apple Watch al thuis. Ik gebruik Strava als app - geen ervaring met de Nike+ app.
De hartslagmeter in de Apple Watch is matig/slecht voor sporten. Het duurt sowieso vaak even voordat je je hartslag ziet maar heel vaak wordt hij ook gewoon helemaal niet gemeten.
Laatste twee loopjes laten dat uitstekend zien:
https://www.strava.com/activities/463011126
https://www.strava.com/activities/463759223
Native apps blijven imo matig op de Apple Watch. Strava en Runkeeper hebben nu "bruikbare" apps, maar er zitten gewoon allemaal beperkingen in watchOS waardoor deze nog niet helemaal lekker (kunnen) werken. Zie ook de discussie hier (gaat specifiek over Strava, maar ook over de beperkingen van watchOS/Apple Watch voor developers).
Ja, dat is inderdaad jammer. Aan de andere kant, ik neem mijn iPhone toch altijd mee. Ik vertrouw de Watch én mijn armbewegingen niet.Spam schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 00:22:
Met het aanschaffen van een nieuwe iPhone in de tussentijd lijkt het of de Apple Watch weer helemaal opnieuw moet caliberen met z'n accelerometer vs GPS. Best wel irri dat zoiets niet fatsoenlijk bij een backup is opgeslagen.
Ik heb dit ook! Ik had eerst gaatje 1, nu gaatje 2. Zat toen net iets strakker voor de hartslagmeter. Soms heb ik hem nu in gaatje 3Tijdens het lopen raak ik sneller m'n hartslag kwijt. Mijn vermoeden is dat het rubberen bandje is uitgelubberd. Zeer vreemd want ik heb er dus eigenlijk sinds augustus niet meer mee gesport en begin augustus gekocht. Ik moet 'm op het een-na-laatste gaatje doen nu en verder op m'n pols duwen om het niet kwijt te raken. Minder...
Ik heb het idee dat de Watch voor vele ontwikkelaars laag op de prio lijst staat.Zeer zeer zeer teleurgesteld dat Nike+ nog steeds z'n app niet native gemaakt heeft! Hoe moeilijk is dit?! Derhalve blijft een van de belangrijkste informatie voor een jogger, namelijk hartslag, achterwege. Vanwege wat andere features blijft ik toch bij Nike+ en dan maar los de activiteits app gebruiken van Apple.
[ Voor 3% gewijzigd door iAR op 11-01-2016 09:40 ]
Nuja het probleem is dat de workout app altijd een benadering laat zien die gebaseerd is op de calibratie. Met andere woorden ik zit altijd naar verkeerde informatie te kijken. Dus of ik de iPhone bij heb of niet het ijlt altijd na op wat ik bijvoorbeeld met Nike+ zie/hoor.iAmRenzo schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:39:
[...]
Ja, dat is inderdaad jammer. Aan de andere kant, ik neem mijn iPhone toch altijd mee. Ik vertrouw de Watch én mijn armbewegingen niet.
Ik heb iets gelezen over het uitlubberen van het rubber (sorry, moet zeggen fluoroelastomer van jony[...]
Ik heb dit ook! Ik had eerst gaatje 1, nu gaatje 2. Zat toen net iets strakker voor de hartslagmeter. Soms heb ik hem nu in gaatje 3
Toevallig heb ik een complaint geplaatst bij Nike over de afwezigheid ervan. Dit is wat ik terugkreeg:[...]
Ik heb het idee dat de Watch voor vele ontwikkelaars laag op de prio lijst staat.
Gek genoeg heb je een hoop onzin apps (twitter, en rss-lezers) maar apps die écht handig zijn (whatsapp, nike+) hebben geen fatsoenlijke apps.
Ik ben benieuwd of Apple met de Watch 2 dit prototype kan verbeteren en echt een succes kan maken.
I would like to thank you for this very thoughtful feedback and I have forwarded this towards my manager. He is aware now! I do hope also you will be able to know, you are not the only one who brings this up!
We have escalated all these cases and I will keep my fingers crossed for you. It is outside my decision frame, though.
Ik vind op zich de workout app wel ok qua informatie. Alleen vind ik het irritant om verschillende informatie (afstand, tijd, gemiddelde) op m'n pols te lezen en door m'n oordopjes te horen (elke km). Vandaar dat ik graag de Nike+ app beter wil hebben maar waarschijnlijk gaat ie dus hetzelfde probleem krijgen. Verder vind ik het apart starten van Nike+ en de workout app irri, ik had een TomTom cardio horloge en had juist om die reden een Apple Watch gekochtKurkentrekker schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:19:
Ik heb de watch sinds release, en heb er veel mee hard gelopen. Had hem vooral gekocht als hardloophorloge, omdat ik buiten het sporten om eigenlijk nooit een horloge droeg. Nu het kouder begint te worden, merk ik echter wel dat de hartslagmeter gewoon niet functioneel is. De sports edition met het rubberen bandje zit heel strak om mijn pols, maar met dit koude weer is het aantal metingen in een training van een uur bijna op een hand te tellen.
Verder vind ik de workout app van Apple zelf iets te beperkt om mee te trainen. Het lijkt niet mogelijk om in 1 scherm de waarden te zien die ik graag zie, en ik heb geen behoefte om tijdens het hardlopen over mijn horloge te moeten swipen (iets wat ook regelmatig niet werkt).
Ik heb lange tijd met Runtastic gelopen, maar het nadeel daar van is dat het schermpje pas gaat verversen als je naar je pols kijkt. Als je je pols tijdens het lopen omhoog houdt, dan staat er dus de data van de vorige keer dat je keek, het is niet real-time. Vervolgens moet je eerst een paar seconden wachten voordat je ziet hoe ver je nu bent.
Leuke poging dit, maar geen sporthorloge. Ik heb afgelopen weekend een Garmin gekocht voor het hardlopen, en die doet wél alles wat bij een sporthorloge hoort
Nee hoor, het is een groene ring.wes- schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:38:
Of ik heb een kleurafwijking in mijn ogen maar ik lees dat mensen het hier hebben over een gele ring. Is dat niet groen?
Staat gewoon op de Apple site.Spam schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:57:
[...]
Dat van die hartslag en kou vind ik eigenlijk onacceptabel. Heb je die informatie toevallig ergens gelezen zodat ik ernaar kan verwijzen? Dan ga ik van de week nog bij amac langs...
https://support.apple.com/en-us/HT204666If you’re exercising in the cold, for example, the skin perfusion in your wrist may be too low for the heart rate sensor to get a reading.
damnMrAcid schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:53:
[...]
Staat gewoon op de Apple site.
[...]
https://support.apple.com/en-us/HT204666
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq