Kijk op je iPhone even bij batterijgebruik of je 'achtergrondactiviteiten' i.c.m. met een onrealistisch gebruikspercentage ziet staan bij apps die je helemaal niet zo vaak gebruikt. Start ook even je Watch en iPhone opnieuw op of doe een reset via power en home knop 10 sec op je iPhone.lux schreef op zondag 28 juni 2015 @ 18:11:
Wat zijn de ervaringen met de batterij duur? Ik moet zeggen dat de Watch meestal nog 45% over had op het einde van de dag tot ... 2 dagen terug. Sindsdien haal ik het niet. Watch heeft nu 29% over en het is 18:00. Verder heb ik niks veranderd. Enkel het weer is wel warm de laatste dagen. Vreemd. Iemand gelijkaardige ervaringen? Heb de Watch nu sinds 11 Juni
Toen ik mijn Watch kreeg had ik 40% gebruik van de berichten app op de iPhone terwijl dat normaal <1% was. Ik heb toen de Watch ontkoppeld van de iPhone (dan wordt de Watch weer naar fabrieksinstellingen gereset) en tevens de iPhone opnieuw geinstalleerd omdat ik niet wist waar het probleem zat. Ik constateerde alleen dat er continu een verbinding actief was van de berichtenapp die zowel de batterij van de Watch als de iPhone leeg trok. Merk je dus ook een kortere batterijduur op je iPhone?
Ik had op mijn iPhone en Watch laatst ook een dip. Dat kwam door het installeren van de laatste iOS 8.4 beta en nu alles geindexeerd en ingewerkt is haal ik weer makkelijk 2 dagen. Dat je op een dag een dipje hebt hoeft nog niks te betekenen. Kijk nog even hoe het morgen gaat, je haalt immers wel het einde van de dag, en hoe de gebruiks- en standbytijden verlopen op zowel de Watch als de iPhone. Je weet die te vinden toch? De verhouding tussen gebruik en standby komt bij mij ongeveer uit op 1/6.