Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste
Acties:
  • 197.809 views

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-12 15:42

watercoolertje

Untertitel

Bor schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:01:
[...]
Die betreffende reactie staat helemaal niet op -2 maar heeft slechts een enkele -1 moderatie met een dubbele weging gekregen. De netto score is gewoon +1 dus er iets niets om je druk te maken. Zo zie je maar dat het in dit geval prima werkt.
Die -2 was een typo, sorry :)

Het systeem werkt na een bepaalde tijd/aantal moderaties (en een post in dit topic,anders heeft dit topic ook geen bestaansrecht?) misschien wel ja, maar daarvoor is het cijfer niks meer dan stemmingsmakerij, en bepaald het ook nog eens of een post wel of niet zichtbaar is en waar op de pagina je bericht staat. Dus 1 iemand kan je reactie maken of kraken, wat gewoon nergens op slaat...

Waarom zou je aan de moderatie van 1 persoon zo zwaar kunnen laten wegen in hoe een reactie op de FP behandeld word? Waarom zou dat niet gewoon na 5/10 moderaties zijn, of na x tijd? Iemand leest een reactie die -1 staat ook anders dan 1 die op +1 staat ook als de inhoud identiek is. Dat cijfertje (en de kleur) geeft al een smaakje namelijk over die post!

Maargoed de persoon die onterecht een extra zware -1 heeft gegeven zal tweakers kennende weer vrijuit gaan, het is namelijk een terugkomend probleem, en dat kan alleen als de maatregelen niet op orde zijn. Maar de Robin Hood die ooit +2 gaf aan een onterechte -1 mag wel in 1 keer zn mod-rechten inleveren.

[ Voor 17% gewijzigd door watercoolertje op 03-11-2016 12:25 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:26

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
watercoolertje schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:22:
[...]
Het systeem werkt na een bepaalde tijd/aantal moderaties (en een post in dit topic,anders heeft dit topic ook geen bestaansrecht?) misschien wel ja, maar daarvoor is het cijfer niks meer dan stemmingsmakerij, en bepaald het ook nog eens of een post wel of niet zichtbaar is en waar op de pagina je bericht staat. Dus 1 iemand kan je reactie maken of kraken, wat gewoon nergens op slaat...
...

Maargoed de persoon die onterecht een extra zware -1 heeft gegeven zal tweakers kennende weer vrijuit gaan, het is namelijk een terugkomend probleem, en dat kan alleen als de maatregelen niet op orde zijn.
Als je inhoudelijk over het moderatiesysteem wilt disccusieren kun je hier terecht: Discussie over het frontpage-moderatiesysteem

Je mag het soort insinuaties hierboven (over stemmingmakerij gesproken) achterwege laten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Niet bepaald, heeft nog heel veel zetjes nodig voor hij op de terechte score (+1 dus) staat.

72x +3, daar zitten nogal wat mensen bij die kennelijk van hun modrechten af willen :X

Virussen? Scan ze hier!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

• Bor

Bor

Topicstarter

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-12 13:58
Jordyyyyy in 'nieuws: CoD: Infinite Warfare op Windows Store kan niet online ...

Lijkt mij geen +1 (eerder een -1 of als je mild bent een 0).

Snap al helemaal niet waarom hier nog zoveel +3 voor is gegeven.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

job_h in 'downloads: LibreELEC 7.90.008 alpha'

Kan me niet voorstellen dat een linkje naar de 'Tip de redactie' echt informatief is (+2).

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-12 07:37

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Er wordt best wel wat mismodding gedaan nieuws: Ziggo verliest minder klanten ondanks prijsverhoging volgens mij verwarren velen het moderatiesysteem nog met een kudo's-systeem.

Offtopic:
Guido1982 in 'nieuws: Ziggo verliest minder klanten ondanks prijsverhoging'

Volgens mij is deze gewoon ontopic, maar in ieder geval niet ongewenst:
Nixo in 'nieuws: Ziggo verliest minder klanten ondanks prijsverhoging'

Zo zijn er nog wel meer op die pagina, deze twee vielen mij op.

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Turkije blokkeert Facebook, Twitter, YouTube en WhatsApp'

Ik merk steeds meer mening modding op de frontpage. Deze slaat alles. Ik vind het meer dan prima als mensen het niet met mij eens zijn maar laat ze dan inhoudelijk reageren en niet posts waar toch wat moeite in is gestopt zomaar in de modkelder verdwijnen. Overigens mag wat mij betreft het modsysteem wel eens heroverwogen worden omdat mensen zoals ik toch steeds minder vaak geneigd zijn om iets te posten. Ontneem modders bijv het modrecht als ze stelselmatig posts verkeerd modden en hierover gerapporteerd wordt. Ik ben in ieder geval dat Facebookgedrag van de 0,1 seconde likes een beetje zat aan het worden...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-12 10:49
wildhagen schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:11:
Verwijderd in 'nieuws: Turkije blokkeert Facebook, Twitter, YouTube en What...

Beiden zijn geen +3, maar een 0. Heeft met de newspost helemaal gene drol meer te maken.
Ik vind dat gewoon een +2 hoor
En als je het bijvoorbeeld over monddood maken van tegenstanders hebt dat slaat dat wel degelijk direct terug op het artikel.

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

frickY in 'nieuws: Tor en vpn-diensten nu ook geblokkeerd in Turkije'

Geen +1 imho.

SamTex in 'nieuws: Tor en vpn-diensten nu ook geblokkeerd in Turkije'

Geen +1, eerder een -1. Een linkdump,en dan ook nog een complottheorie-site als 'bron' opgeven :X

Verwijderd in 'nieuws: Tor en vpn-diensten nu ook geblokkeerd in Turkije'

Geen +1. Dit heeft totaal niks met de newspost te maken, eerder een zeer krappe 0 of -1.

HaterFrame in 'nieuws: 'Tor en vpn-diensten nu ook geblokkeerd in Turkije''

Geen +2.

Verwijderd in 'nieuws: Apple verlaagt tot eind 2016 prijzen usb-c-adapters na ...

Geen +1.

[ Voor 25% gewijzigd door wildhagen op 05-11-2016 14:54 ]

Virussen? Scan ze hier!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Het viel me onder dit topic op dat er toch een redelijk verdacht aantal berichten op +2 staan;
nieuws: 'Duits OM start onderzoek naar Facebook-ceo Mark Zuckerberg om haatbe...

Een groot gedeelte ervan heeft exact 6x +2.
Dit deed mij vermoeden dat het misschien iemand is die, omdat er nog maar weinig wordt gemod onder dat artikel, snel een paar posts naar +2 boost om vervolgens per post die op +2 blijft hangen lekker 5 boostpunten te scoren. :P Kan natuurlijk zijn dat echt 3 mensen +2 hebben gegeven, maar vond 't maar raar.
Zeker omdat ze lang niet allemaal echt een +2 verdienen. (Wel allemaal keurig ontopic. :))

Misschien iets om naar te kijken. :)

-edit- Wat voorbeeldjes:
CAPSLOCK2000 in 'nieuws: 'Duits OM start onderzoek naar Facebook-ceo Mark Zuc...
CAPSLOCK2000 in 'nieuws: 'Duits OM start onderzoek naar Facebook-ceo Mark Zuc...
klonic in 'nieuws: 'Duits OM start onderzoek naar Facebook-ceo Mark Zuckerber...
Znorkus in 'nieuws: 'Duits OM start onderzoek naar Facebook-ceo Mark Zuckerbe...
WhatsappHack in 'nieuws: 'Duits OM start onderzoek naar Facebook-ceo Mark Zuc...

[ Voor 57% gewijzigd door WhatsappHack op 06-11-2016 04:35 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• TWyk
Ik vroeg me dit al eerder af omdat ik regelmatig posts van jou zie om +2 scores te verlagen waar van ik er best wel een paar vind dat ze interessant zijn maar nu er 1 van mij bijstaat ga ik er ook maar eens op in. Het is niet puur omdat jij iets geen +2 waard vind dat iets gemismodereerd is.

De faq zegt bijvoorbeeld over +2 reacties
Het niveau +2 is bedoeld voor informatieve en interessante reacties die op een positieve wijze boven het maaiveld uitsteken en waarvan de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een on-topic thread of de informatie in het artikel
Wat mensen informatief of interessant vinden en positief boven het maaiveld vinden uitsteken is een heel ruim te interpreteren norm en dus kan ik mij nauwelijks voorstellen dat hier veel op gemismodereerd kan worden.
Het is niet omdat JIJ iets niet interressant vind of positief boven het maaiveld vind uitsteken dat iets meteen gemismodereerd is en hier aangemeld moet worden.
Er moet objectief echt wel iets behoorlijk mis mee zijn vind ik om van +2 naar +1 teruggemodereerd te moeten worden via een aanmelding op het mismoderatietopic.

Ik vind dat jij regelmatig onterecht +2 posts aanmeldt voor verlaging van de moderatie.
Ik zeg niet dat mijn post +2 waard is maar ik denk ook niet dat mensen die mijn post een +2 gegeven hebben een mismoderatie hebben uitgevoerd. Zij kunnen prima volgens de moderatie criteria tot een +2 gekomen zijn en dan is er dus ook geen sprake van een mismoderatie ook al vind jij persoonlijk mijn post misschien geen +2 waard.

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:34
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:28:
Verwijderd in 'nieuws: Turkije blokkeert Facebook, Twitter, YouTube en WhatsApp'

Ik merk steeds meer mening modding op de frontpage. Deze slaat alles. Ik vind het meer dan prima als mensen het niet met mij eens zijn maar laat ze dan inhoudelijk reageren en niet posts waar toch wat moeite in is gestopt zomaar in de modkelder verdwijnen. Overigens mag wat mij betreft het modsysteem wel eens heroverwogen worden omdat mensen zoals ik toch steeds minder vaak geneigd zijn om iets te posten. Ontneem modders bijv het modrecht als ze stelselmatig posts verkeerd modden en hierover gerapporteerd wordt. Ik ben in ieder geval dat Facebookgedrag van de 0,1 seconde likes een beetje zat aan het worden...
Volkomen met je eens. Kijk bv eens naar de modstatus van deze in een gerelateerd topic:
HakanX in 'nieuws: 'Tor en vpn-diensten nu ook geblokkeerd in Turkije''
Die is gewoon on-topic en krijgt liefst 38 keer ongewenst. Die 10 keer spotlight kunnen wellicht bedoeld zijn als tegenwicht of ook als meningmod.

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:34
Jan-E schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:54:
Die is gewoon on-topic en krijgt liefst 38 keer ongewenst. Die 10 keer spotlight kunnen wellicht bedoeld zijn als tegenwicht of ook als meningmod.
Hebben jullie trouwens een detectiesysteem voor posts met een hoog aantal ongewenst en tevens een hoog aantal spotlights? Dat zou best eens een indicatie kunnen zijn van een omstreden mening, die veel meningmods heeft uitgelokt.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:34

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Jan-E schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:29:
[...]

Hebben jullie trouwens een detectiesysteem voor posts met een hoog aantal ongewenst en tevens een hoog aantal spotlights? Dat zou best eens een indicatie kunnen zijn van een omstreden mening, die veel meningmods heeft uitgelokt.
https://tweakers.net/reacties/afwijkingen/ :)

Die pagina geeft reacties aan waarbij de moderatie sterk afwijkende is van elkaar.

-
Martinus in 'nieuws: 'Tor en vpn-diensten nu ook geblokkeerd in Turkije''
mavaros in 'nieuws: 'Tor en vpn-diensten nu ook geblokkeerd in Turkije''
Dit kan naar -1.

--
Firecrash in 'reviews: CoD: Infinite Warfare - Wedden op hetzelfde paard'
freaq in 'reviews: CoD: Infinite Warfare - Wedden op hetzelfde paard'
jeka in 'reviews: CoD: Infinite Warfare - Wedden op hetzelfde paard'
Xfade in 'reviews: CoD: Infinite Warfare - Wedden op hetzelfde paard'
Polshoogte in 'nieuws: Adobe werkt aan audiobewerking met gepersonaliseerde s...
Dit is max +1.

[ Voor 70% gewijzigd door _David_ op 06-11-2016 14:43 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mee eens, maar ze hebben nog wel de nodige zetjes nodig voor ze daar staan.

TStick in 'nieuws: 'Tor en vpn-diensten nu ook geblokkeerd in Turkije''

Dit is natuurlijk never nooit een +1, eerder een -1.

[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 06-11-2016 16:23 ]

Virussen? Scan ze hier!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoewel zéér nuttige info, vind ik dit geen info wat echt missend is aan het artikel, ik denk dan ook dat hier veel 'mee eens' mods aan zitten en vandaar de +3, terwijl +2 de perfecte score is voor deze post:

Niosus in 'nieuws: CoD: Infinite Warfare krijgt 20% korting op W10 Store wege...

Hij heeft echter 69x +3 gehad, dus de post kan wel de nodige zetjes naar +2 krijgen, denk ik zo.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 06-11-2016 23:31 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Dit is natuurlijk geen +3 / +1:

likewise in 'downloads: PeaZip 6.2.0'

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Oké. Ik word onterecht (vind ik) gedownmod. Het is namelijk wel degelijk on-topic, en ik beledig, flame, of troll geen gebruikers.. en tóch kom ik weer op -1.. degene waarbij ik heb gezegd dat het off-topic is bedoelt (door [offtopic] te gebruiken), vind ik dat gewoon een 0. De rest lijkt mij een +1. 0 niet, want het is wel degelijk on-topic, en on-topic op de reacties.

Anonymoussaurus in 'nieuws: Gerucht: Apple komt volgend voorjaar niet met opvolge...
Anonymoussaurus in 'nieuws: Gerucht: Apple komt volgend voorjaar niet met opvolge...

Ik merk dat er veel word gemeningmod. Want mensen die een pest hekel aan me hebben, modden mij naar -1, ook al is dat onterecht, en degene die op mij reageren, krijgen +2 :'). Zal wel gewoon om te sarren zijn.

Shark.Bait in 'nieuws: Gerucht: Apple komt volgend voorjaar niet met opvolger...
Goldwing1973 in 'nieuws: Gerucht: Apple komt volgend voorjaar niet met opvolg...

Lijken me nou niet echt informatieve reacties.

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 07-11-2016 12:37 ]

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

Deze reactie is in mijn ogen geen -1 waard of heb ik dit mis?
Deze staat inmiddels op +1. Bedankt.

Dan verwacht ik eerder dat een reactie zoals deze op -1 moet staan. Ik snap al helemaal niet waarom mensen die een +1 geven.
En die staat stond op -1, zijn er van die grapjassen die hem toch op +0 zetten of hoger proberen te krijgen?

[ Voor 15% gewijzigd door Meg op 07-11-2016 14:47 . Reden: Tweede staat weer wat raar. ]

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Bor

Bor

Topicstarter
Markimoo schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:28:
Dan verwacht ik eerder dat een reactie zoals deze op -1 moet staan. Ik snap al helemaal niet waarom mensen die een +1 geven.
En die staat stond op -1, zijn er van die grapjassen die hem toch op +0 zetten of hoger proberen te krijgen?
Waarom zou deze reactie op -1 moeten staan volgens jou?

• Meg
  • Niet online

Meg

Bor schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:00:
[...]

Waarom zou deze reactie op -1 moeten staan volgens jou?
't lijkt me nogal off-topic en niet echt +0 waardig of heb ik het mis?

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• Bor

Bor

Topicstarter
Markimoo schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:01:
[...]

't lijkt me nogal off-topic en niet echt +0 waardig of heb ik het mis?
Voor een offtopic reactie hebben we de 0 uitgevonden. Een -1 is voor een ongewenste reactie. Deze reactie voegt weliswaar niets toe maar het is in mijn ogen geen flame / flamebait of ander soortige ongewenste post.

• Meg
  • Niet online

Meg

Bor schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:03:
[...]

Voor een offtopic reactie hebben we de 0 uitgevonden. Een -1 is voor een ongewenste reactie. Deze reactie voegt weliswaar niets toe maar het is in mijn ogen geen flame / flamebait of ander soortige ongewenste post.
Allright, heb geen zin om in discussie te gaan met je. Bedankt voor de uitleg.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Bor schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:03:
"Kek" duidt toch aardig op trollen. Het is zwaar off-topic want als je enkel zegt "lol"..

• Bor

Bor

Topicstarter
Anonymoussaurus schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:31:
[...]

"Kek" duidt toch aardig op trollen.
Misschien ontgaat mij iets maar waarom is "kek" een troll?

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-12 15:11

Jeoh

blaat

Kek is gewoon een Nederlands woord? Niet alles is een dank meme.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anonymoussaurus schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:31:
[...]

"Kek" duidt toch aardig op trollen.
WTF? :?

Sinds wanneer is 'kek' een troll? Het is gewoon een woord zonder enige trollerige betekenis.

Virussen? Scan ze hier!

• TWyk
CH40S schreef op zondag 06 november 2016 @ 23:30:
Hoewel zéér nuttige info, vind ik dit geen info wat echt missend is aan het artikel, ik denk dan ook dat hier veel 'mee eens' mods aan zitten en vandaar de +3, terwijl +2 de perfecte score is voor deze post:

Niosus in 'nieuws: CoD: Infinite Warfare krijgt 20% korting op W10 Store wege...

Hij heeft echter 69x +3 gehad, dus de post kan wel de nodige zetjes naar +2 krijgen, denk ik zo.
Ik heb deze ook gewoon na jouw melding een plus 3 gegeven hoewel een +2 ook best kan hoor.
Schreef iedereen af en toe maar prettig lezende posts met aanvullende achtergrondinfo bij een artikel.
Er zit wat emotie van teleurstelling in de post maar dat vind ik juist prima te lezen omdat die emotie ook weergeeft waarom de klad zit in CoD
Zeker geen mismoderaties vind ik die +3's

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Bor schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:38:
Misschien ontgaat mij iets maar waarom is "kek" een troll?
Jeoh schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:10:
Kek is gewoon een Nederlands woord? Niet alles is een dank meme.
wildhagen schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:26:
WTF? :?

Sinds wanneer is 'kek' een troll? Het is gewoon een woord zonder enige trollerige betekenis.
Nee. "Kek" is geen Nederlands woord. Officieel is het Koreaans voor lachen of het woord "lol". Zie hier voor meer info: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=kek

Als er een artikel is, en jij zet neer "kek" duidt dat dus op lachen of neerzetten "lol". Slaat dus nergens op en heeft geen enkele toegevoegde waarde. Waarom is het een troll? Omdat het geen serieus woord is, en je dus ook niet serieus bent als je bij een serieus artikel neerzet "kek".

[ Voor 7% gewijzigd door Anonymoussaurus op 07-11-2016 16:44 ]

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

I'll just leave this here....
http://www.encyclo.nl/begrip/kek

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anonymoussaurus schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:44:
Nee. "Kek" is geen Nederlands woord. Officieel is het Koreaans voor lachen of het woord "lol". Zie hier voor meer info: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=kek

Als er een artikel is, en jij zet neer "kek" duidt dat dus op lachen of neerzetten "lol". Slaat dus nergens op en heeft geen enkele toegevoegde waarde. Waarom is het een troll? Omdat het geen serieus woord is, en je dus ook niet serieus bent als je bij een serieus artikel neerzet "kek".
Dan heb jij een andere betekenis voor kek dan menig Nederlander. Zie ook het eerder gegeven linkje.
TWyk schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:42:
Ik heb deze ook gewoon na jouw melding een plus 3 gegeven hoewel een +2 ook best kan hoor.
Schreef iedereen af en toe maar prettig lezende posts met aanvullende achtergrondinfo bij een artikel.
Er zit wat emotie van teleurstelling in de post maar dat vind ik juist prima te lezen omdat die emotie ook weergeeft waarom de klad zit in CoD
Zeker geen mismoderaties vind ik die +3's
Een +3 geven omdat je het eens bent en je de emotie begrijpt is dus niet waar +3 voor bedoeld is. Uit de moderatie FAQ:
Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel. De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel, bijvoorbeeld objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.
+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken. Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van andere personen.
Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die gelijk is aan jouw persoonlijke mening, worden beloond met een +3, alleen vanwege de overeenkomst in mening. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
Een emotie, of het er mee eens zijn, is dus geen waardevolle aanvulling voor het artikel, ik vind dan ook niet dat het dusdanig van belang is voor het artikel, dat het een +3 rechtvaardigt.. Volledige tekst: reviews: Tweakers moderatie faq

[ Voor 59% gewijzigd door CH4OS op 07-11-2016 16:56 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anonymoussaurus schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:44:

"Kek" is wel degelijk een Nederlands woord, het wordt weliswaar niet veel meer gebruikt (ouderwets woord), maar in grote delen van Nederland is het gewoon bekend en in gebruik.

Wellicht even jezelf beter informeren? ;)
Eh nee... zoek eerst eens op wat 'kek' betekent. Met 'lol' heeft het iig niets te maken, dat kan ik je alvast wel vertellen.

Ongewenst is het iig in geen geval. De reactie die genoemd wordt is gewoon een 0, geen -1.

Virussen? Scan ze hier!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

CH40S schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:50:
Dan heb jij een andere betekenis voor kek dan menig Nederlander. Zie ook het eerder gegeven linkje.
wildhagen schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:51:
"Kek" is wel degelijk een Nederlands woord, het wordt weliswaar niet veel meer gebruikt (ouderwets woord), maar in grote delen van Nederland is het gewoon bekend en in gebruik.

Wellicht even jezelf beter informeren? ;)

Eh nee... zoek eerst eens op wat 'kek' betekent. Met 'lol' heeft het iig niets te maken, dat kan ik je alvast wel vertellen.

Ongewenst is het iig in geen geval. De reactie die genoemd wordt is gewoon een 0, geen -1.
Drommels drommels en nog eens drommels. Helaas lees je tegenwoordig niks meer anders, waardoor je de originele betekenis helemaal vergeten bent |:(. Als jullie begrijpen wat ik er mee bedoel.

Maar nu weet je nog steeds niet op welke manier hij het bedoelt. Of hij jullie betekenis bedoelt, of die waar ik naar had gelinkt.

• TWyk
CH40S schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:50:
[...]
[...]
Een +3 geven omdat je het eens bent en je de emotie begrijpt is dus niet waar +3 voor bedoeld is. Uit de moderatie FAQ:
[...]

[...]

[...]
Een emotie, of het er mee eens zijn, is dus geen waardevolle aanvulling voor het artikel, ik vind dan ook niet dat het dusdanig van belang is voor het artikel, dat het een +3 rechtvaardigt.. Volledige tekst: reviews: Tweakers moderatie faq
Dat lees je niet wat ik zei.
Ik vind dat de post weldegelijk waardevolle achtergrond info over de CoD franchise gaf bij het artikel en juist ook die emotie van teluerstelling over het handelen van Activision geeft aan waarom de belangstelling voor CoD daalt.
Voor mij geeft juist die post mij het inzicht waarom de franchise slecht loopt.
Veel meer dan het artikel dat doet.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TWyk schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:01:
Dat lees je niet wat ik zei.
Ik vind dat de post weldegelijk waardevolle achtergrond info over de CoD franchise gaf bij het artikel en juist ook die emotie van teluerstelling over het handelen van Activision geeft aan waarom de belangstelling voor CoD daalt.
Met andere woorden, je bent het met de poster eens, prima, maar (zoals ik ook uit de FAQ aanhaal) is +3 daar niet voor bedoeld. ;)
Voor mij geeft juist die post mij het inzicht waarom de franchise slecht loopt.
Veel meer dan het artikel dat doet.
Op Steam zien de verkopen er beter uit, daar zit dan ook de korting niet. Het gaat erom dat spelers die de game in de MS Store hebben gekocht, niet met andere PC gamers kunnen spelen en dat spelers (mede daarom) refunds aanvragen bij de MS Store. Het zegt dus niet zo heel veel over de game an sich, al brokkelt die al jaren langzaamaan af, dus zo vreemd is het (imo) ook weer niet.

Ik begrijp de emotie heel goed, vind hem ook goed onderbouwd, daarom geef ik het een +2, dat de game slecht verkoopt kon je immers ook uit het artikel al lezen. :) Een game kan een ontwikkelaar ook niet eeuwig blijven ondersteunen zonder te blijven investeren. World of Warcraft is daar een mooi voorbeeld van, als men wel zo lang onderstening wenst, die heeft immers ook een ander verdienmodel.

Maar goed, dat is offtopic voor hier.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 07-11-2016 17:08 ]

• TWyk
CH40S schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:06:
[...]
Met andere woorden, je bent het met de poster eens, prima, maar (zoals ik ook uit de FAQ aanhaal) is +3 daar niet voor bedoeld. ;)
Nee helemaal niet. Hoe kom je erbij
Ik heb er helemaal geen mening over want ik heb nooit CoD gespeeld.
Maar ik mis in het artikel waarom deze eens zo populaire franchise zoveel minder populair is geworden en dat vind ik wel terug in zijn post.

Waar het mismoderatie topic niet voor bedoeld is is voor het rapporteren van post die eigenlijk best redelijk gewaardeeerd zijn. Een klein beetje hoog is niet meteen een mismoderatie. Iemand anders kan een post nou eenmaal anders waarderen. Een post van +3 naar +2 willen terugbrengen lijkt me zelden de moeite waard om af te handelen via het mismoderatietopic.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TWyk schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:16:
Waar het mismoderatie topic niet voor bedoeld is is voor het rapporteren van post die eigenlijk best redelijk gewaardeeerd zijn. Een klein beetje hoog is niet meteen een mismoderatie. Iemand anders kan een post nou eenmaal anders waarderen. Een post van +3 naar +2 willen terugbrengen lijkt me zelden de moeite waard om af te handelen via het mismoderatietopic.
Als ik de FAQ interpreteer, is de post die ik aanhaalde niet meer dan +2. Toen ik keek, had de post 70 keer +3 gekregen, volgens de regels gewoon een mismoderatie dus, hence dat ik hem hier meldde.

Er zijn genoeg posts die op +3 worden gezet, terwijl ze dat niet zijn (zoals die ik aanhaalde). Waar denk je dan dat dit topic voor bedoeld is? :?

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-12 15:16

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
CH40S schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:53:
[...]
Waar denk je dan dat dit topic voor bedoeld is? :?
Dit topic is er in ieder geval niet om eindeloos door te gaan over een enkele reactie. Zoals je zelf al aangeeft heeft de reactie van een duidelijke meerwaarde, dan maakt een +2 of een +3 ons niet zo heel veel uit. Hoeveel meerwaarde een reactie heeft hangt ook af van de persoonlijke waardering van de informatie, de een heeft er meer aan dan de ander.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Word ik nu op basis van politieke voorkeur weggemod?

Quacka in 'nieuws: Experts nomineren Dijkhoff, Rotterdam en verzekeraars voor...

Vrijheid van meningsuiting zolang je maar niet een mening hebt die ik fout vind....
Want het is dat ik de stroom vluchtelingen gelukzoekers noem. Dat is een politieke mening die met feiten te onderbouwen is. Daar mag je het mee oneens zijn, maar ongewenst?
Ook ik heb recht op mijn mening, dat waarom ik het nu maar eens meld. Immers wil Tweakers toch geen website zijn die discriminatie toe laat? Hier valt politieke voorkeur namelijk ook onder.

Op het moment dat ik maar blijf accepteren dat mijn posts naar -1 worden gemod, dan zal er niets veranderen.

https://www.rijksoverheid...d/verbod-op-discriminatie

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dirk schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:02:
[...]

Dit topic is er in ieder geval niet om eindeloos door te gaan over een enkele reactie. Zoals je zelf al aangeeft heeft de reactie van een duidelijke meerwaarde, dan maakt een +2 of een +3 ons niet zo heel veel uit. Hoeveel meerwaarde een reactie heeft hangt ook af van de persoonlijke waardering van de informatie, de een heeft er meer aan dan de ander.
Waardoor het systeem vooral een systeem is geworden om aan te kunnen geven in hoeverre je het met een post eens bent of niet, terwijl dat nadrukkelijk niet de bedoeling is volgens de FAQ. Beetje vreemd dan.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Hoe lees jij dat hierin? Het gaat er niet om in hoeverre je het met de reactie eens bent, het gaat erom in hoeverre je de informatie in de reactie nuttig vindt. Blijkbaar vinden de meesten de reactie nuttiger dan je hem vindt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat is de 'persoonlijke waardering' dan, zoals jij het noemt? :)

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Iedereen heeft een andere ervaring en zal de reactie dus anders waarderen. Dat is het verschil tussen een +2 of een +3. Op dezelfde manier kan je op basis van je persoonlijke ervaring kiezen voor een +1 in plaats van een +2. De 'juiste' moderatie is niet absoluut, anders zou 1 moderator alle reacties kunnen waarderen en waren we daarmee klaar.

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-12 13:44

Redneckerz

A place to be.

Dirk schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:08:
Hoe lees jij dat hierin? Het gaat er niet om in hoeverre je het met de reactie eens bent, het gaat erom in hoeverre je de informatie in de reactie nuttig vindt. Blijkbaar vinden de meesten de reactie nuttiger dan je hem vindt.
Nogal vage terminologie. Iemand kan iets wat feitelijk onjuist is heel nuttig vinden en iemand kan iets wat feitelijk juist is just niet nuttig vinden. ''Persoonlijke waardering'' is in deze gewoon een andere naam voor ''mening''.

De regels schrijven aan dat je moderaties beoordeelt op basis van inhoud en feiten - niet hoezeer ze nuttig zijn. Want wat nuttig is, is subjectief - En dus verschillend. Iemand kan dus op basis van deze redenatie (Persoonlijke waardering) net zo makkelijk een 0 geven voor iets wat feitelijk +2 is, puur omdat hij zogezegd de inhoud en de feiten niet als ''nuttig'' beschouwt.
Dirk schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:14:
Iedereen heeft een andere ervaring en zal de reactie dus anders waarderen. Dat is het verschil tussen een +2 of een +3. Op dezelfde manier kan je op basis van je persoonlijke ervaring kiezen voor een +1 in plaats van een +2. De 'juiste' moderatie is niet absoluut, anders zou 1 moderator alle reacties kunnen waarderen en waren we daarmee klaar.
De ''juiste'' moderatie is wanneer men naar de feiten kijkt en als zodanig een waardering toepast - Ongeacht wat je van de reactie vindt, ongeacht wat je persoonlijk ''nuttig'' vindt.

Voor verdere discussie verwijs ik naar -> Discussie over het frontpage-moderatiesysteem <- waar vooralsnog niet veel verdere reacties zijn gekomen. Het ''waarom'' daarop laat zich raden..

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Redneckerz schreef op maandag 07 november 2016 @ 19:15:
[...]

Nogal vage terminologie. Iemand kan iets wat feitelijk onjuist is heel nuttig vinden en iemand kan iets wat feitelijk juist is just niet nuttig vinden. ''Persoonlijke waardering'' is in deze gewoon een andere naam voor ''mening''.

De regels schrijven aan dat je moderaties beoordeelt op basis van inhoud en feiten - niet hoezeer ze nuttig zijn. Want wat nuttig is, is subjectief - En dus verschillend. Iemand kan dus op basis van deze redenatie (Persoonlijke waardering) net zo makkelijk een 0 geven voor iets wat feitelijk +2 is, puur omdat hij zogezegd de inhoud en de feiten niet als ''nuttig'' beschouwt.
Je beoordeelt post inderdaad op inhoud en feiten, en als je kijkt naar de inhoud kijk je naar de toegevoegde waarde hoe interessant of informatief (en daarmee nuttig) is een post.

200 fish found!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-12 23:59

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Topicstarter
En een hoop dingen in de tree daaronder ook, staan zelfs berichten op een +2 bij een bericht dat met off-topic begint. Ik loop er in ieder geval nog even doorheen.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik snap de -1 bij begintmeta in 'nieuws: Office-apps Microsoft staan als 'niet-compatibel' in P... niet helemaal, een 0 zou ik snappen, maar IMHO is het toch geen troll/flamebait/belediging.

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
begintmeta schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:25:
Ik snap de -1 bij begintmeta in 'nieuws: Office-apps Microsoft staan als 'niet-compatibel' in P... niet helemaal, een 0 zou ik snappen, maar IMHO is het toch geen troll/flamebait/belediging.
Een -1 is ook een mismoderatie en ik denk dat jouw reactie een +1 is. Met een paar moderaties komt die daar ook wel.

Ik zou je echter wel willen wijzen op de TW hieronder:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ircghost schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:07:
...
[...]
Je hebt helemaal gelijk, ik had het natuurlijk tijd moeten gunnen, vond het alleen opvallend dat iemand een -1 gaf en was wat impulsief in het hier posten...

[ Voor 24% gewijzigd door begintmeta op 08-11-2016 17:20 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Ircghost schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:07:
[...]

Een -1 is ook een mismoderatie en ik denk dat jouw reactie een +1 is. Met een paar moderaties komt die daar ook wel.

[...]
In princiepe heeft begintmeta wel een tijd gewacht met zijn post hier als ik kijk naar het tijdstip van posten van zijn reactie bij het nieuwsbericht. De reactie had eerst één -1 alleen stond hij daar in dit geval niet daadwekelijk op omdat die gegeven was door een beginnende moderator, maar zijn melding hier lijkt mij in dit geval dus wel terecht :)

Inmiddels staat de reactie op +1. Die 0 moderatie was van mij maar +1 kan idd ook prima ja dus mijn moderatie heb ik gewijzigd.

200 fish found!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ik vind het wel mooi dat jullie beiden het tijdselement eruit pakken, maar het ging mij om het eerste deel i.c.m. lichtelijk het tijdselement: "Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties". 1 verkeerde moderatie is natuurlijk te interpreteren als een verdwaalde moderatie. :)

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

(jarig!)
Toch vind ik dat zulke reacties hier wel mogen worden aangedragen als ze na zo veel tijd nog maar één moderatie hebben ontvangen - die in dit geval fout is. Dus ja, het is een verdwaalde moderatie, maar wel een die voor de verkeerde score zorgt.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• TWyk
Migrator schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:30:
Toch vind ik dat zulke reacties hier wel mogen worden aangedragen als ze na zo veel tijd nog maar één moderatie hebben ontvangen - die in dit geval fout is. Dus ja, het is een verdwaalde moderatie, maar wel een die voor de verkeerde score zorgt.
Bij foute -1 moderaties moet je er juist relatief snel bijwezen omdat die posts voor veel mensen onderaan gezet worden en dus veel minder kans hebben om nog goed gemodereerd te worden.

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-12 11:29

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Vrijwel alle posts van PCenthousiast krijgen een -1 in https://tweakers.net/nieu...ond-final-fantasy-xv.html.
Naar mijn mening moeten deze eerder als +0 gemodereerd worden.
Bijvoorbeeld deze, deze, deze, deze

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:24

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Dit krijgt blijkbaar door sommigen (een boosted) +3: PCenthousiast in 'nieuws: Foto van Nikon D5600-spiegelreflexcamera verschijnt...

Duidelijk een -1 of 0 als we in een goeie bui zijn.

"Mooie auto die porsche, jammer van de 100.000 euro" |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Ventieldopje op 09-11-2016 16:13 ]

www.maartendeboer.net

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
In veel andere artikelen krijgen de reacties van PCenthousiast ook een -1. Bijna alles wat hij/zij plaatst is frontpagevervuiling.

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

(jarig!)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:24

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

evEndzhar schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:35:
[...]

In veel andere artikelen krijgen de reacties van PCenthousiast ook een -1. Bijna alles wat hij/zij plaatst is frontpagevervuiling.

[...]
Wel knap dat hij van iemand een (boosted?) +3 krijgt :+

www.maartendeboer.net

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
bramseltje in 'nieuws: MSI kondigt standaard voor rgb-verlichting aan'

dit lijkt me een beetje overtrokken 11x +3 voor iets wat hooguit een +1 mag hebben.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die reactie was koud 10 minuten oud bij je melding, laten we eerst even het modsysteem zijn werk laten doen voor we reacties hier melden...

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 09-11-2016 17:17 ]

Virussen? Scan ze hier!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:50
Soms weet je waarom je een -1 verdient. In dit geval ben ik beetje zoekend. Oke ik begrijp dat mijn reactie mogelijk niet volledig is geweest en daardoor verwarring schept. Maar dan zou het in het ergste geval een 0'tje moeten zijn (waarop mensen mij weer kunnen corrigeren en een +2 verdienen).

FireBladeX in 'nieuws: Google overweegt verbod op methodes snel laden van Qua...

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

FireBladeX schreef op woensdag 09 november 2016 @ 21:07:
Soms weet je waarom je een -1 verdient. In dit geval ben ik beetje zoekend. Oke ik begrijp dat mijn reactie mogelijk niet volledig is geweest en daardoor verwarring schept. Maar dan zou het in het ergste geval een 0'tje moeten zijn (waarop mensen mij weer kunnen corrigeren en een +2 verdienen).

FireBladeX in 'nieuws: Google overweegt verbod op methodes snel laden van Qua...
Ik heb je een 0 gegeven waar jouw reactie nu ook op staat, maar mogelijk zou je ook beter scoren als je de laatste regel met je klacht over de moderatie weg haalt gezien dat ook niet graag gezien wordt. (en de juiste plek om een melding te maken heb je inmiddels gevonden ;))

edit
Erulezz in 'nieuws: Ziggo hernoemt Horizon Go naar Ziggo Go en brengt Windows...
geen +2

[ Voor 14% gewijzigd door Zeehond op 09-11-2016 21:39 ]

200 fish found!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Heb de meeste een zetje gegeven (zonder effect, maar sommigen heb nog maar 1 of max 2 zetjes nodig): maar die reactie is echt mission impossible om nog van +3 af te krijgen :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Bor

Bor

Topicstarter
Loller1 in 'nieuws: Kaspersky: Microsoft misbruikt dominante marktpositie met... krijgt een +3 maar imho zou deze score lager moeten zijn als je puur naar de inhoud van de tekst en hetgeen is gezegd in het interview kijkt. Niet alles wat in deze reactie staat is waar. Blijkbaar weerspiegeld de reactie een populaire mening maar must read is het imho niet.

batjes in 'nieuws: Kaspersky: Microsoft misbruikt dominante marktpositie met ... is niet voorzien van onderbouwing en imho niet waar. Een +3 of +2 lijkt mij echt te hoog in dit geval.

Deze van mijzelf krijgt -1 wat ik niet begrijp:
Bor in 'nieuws: Europees voorstel stelt registratie drones verplicht'

Deze open deur staat in het artikel zelf al genoemd (met iets minder woorden). Wat mij betreft is een +1 voldoende:
Hoppa! in 'nieuws: Consumentenbond begint bodemprocedure tegen Samsung om upd...

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 11-11-2016 14:21 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mr.rage in 'nieuws: Brein schikt met usenet-uploader van honderden aflevering...

Dit lijkt me geen +2. Ik kom niet verder dan een 0 door het taalgebruik, en het licht trollerige karakter van de post.

Virussen? Scan ze hier!

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-12 13:34
Ik weet niet waarvoor mijn reactie hier op 0 staat, terwijl de mensen die na mij reageren wel op +1 staan. Ik ga inhoudelijk er op in, met echt inhoudelijke informatie en een link naar de informatie op de Duitse Wikipediapagina er over. Dan kan ik toch niet op 0 staan, of zeg ik dan iets raars? Dit is namelijk 0:

Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.

[ Voor 8% gewijzigd door Johannes77 op 12-11-2016 00:57 ]

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

stewie in 'nieuws: Brein schikt met usenet-uploader van honderden afleveringe...

Geen +1, max 0, want inhoudelijk onjuist. +3 gevers mogen nagekeken worden.

Virussen? Scan ze hier!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:26
dindr in 'nieuws: BlackBerry zal nog één laatste eigen telefoon met fysiek to...
Dat lijkt me geen +3
Overigens vind ik het ook wel grappig dat degene waar hij op reageert een -1 kreeg voor stellig beweren dat een fysiek tobo niet sneller is dan swype terwijl daar boven iemand een +1 krijgt voor het stellig beweren van het tegenovergestelde :+ (beiden zijn natuurlijk gewoon eigen voorkeur). Die post had ik zelf echter al naar 0 kunnen trekken.

Gamertag: FinrazielNL

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Aangezien het al een tijdje geleden is dat het artikel is geplaatst, en ik mijn reactie heb gedaan, leek het mij reëel om nu aan de bel te trekken vanwege het volgende:

Ik heb in eerste instantie een reactie geplaatst die op z'n minst een 0 moet zijn. Ik ben het er volledig mee eens dat het geen +1 is. Maar aangezien er maar 1 iemand heeft gemint, lijkt het mij niet dat het iets ernstigs is. Want dit is dan duidelijk meningmodden (dus 1 persoon die het er niet mee eens is). Het gaat om de volgende reacties die door 1 persoon zijn gemint:

Anonymoussaurus in 'nieuws: Humble geeft tijdelijk Steam-keys van rallygame DiRT ...

mensoc in 'nieuws: Humble geeft tijdelijk Steam-keys van rallygame DiRT 3 weg'

Anonymoussaurus in 'nieuws: Humble geeft tijdelijk Steam-keys van rallygame DiRT ...

henkdejong in 'nieuws: Humble geeft tijdelijk Steam-keys van rallygame DiRT 3...

henkdejong in 'nieuws: Humble geeft tijdelijk Steam-keys van rallygame DiRT 3...

Verwijderd in 'nieuws: Humble geeft tijdelijk Steam-keys van rallygame DiRT ...

Alle reacties zijn uiterst serieus en heeft niks met trollen te maken of iets in die richting. Sommige reacties zijn zelfs on-topic want het voegt waarde toe aan andermans reactie.. kunnen jullie hier naar kijken? :)

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-11 10:30
-1? (Er heeft maar 1 persoon gemodereerd)

MrFax in 'nieuws: Gegevens tweeduizend medewerkers Philips stonden op Paste...

[ Voor 5% gewijzigd door MrFax op 12-11-2016 16:02 ]

That's it, I'm done.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tourmaline in 'nieuws: Yahoo wist in 2014 al van staatshackers die op netwerk...

Mooie complottheorie, maar dat hoort toch echt niet op +1, maar op -1. Zeker met het moderatiegezeur erbij.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter

Verwijderd

Weet niet of het verdwaalde moderatie zijn maar volgens mij zitten er mensen met een maandag-ochtend-humeur alles en iedereen off-topic en ongewenst te modden.
Blijf van muis en toetsenbord voordat je je koffie op hebt lol.

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 07:08:
Weet niet of het verdwaalde moderatie zijn maar volgens mij zitten er mensen met een maandag-ochtend-humeur alles en iedereen off-topic en ongewenst te modden.
Blijf van muis en toetsenbord voordat je je koffie op hebt lol.
Ik heb het sterke vermoeden dat het ongeveer zo werkt:
* Er zijn al wat reacties op een post, waarvan sommige onverhoopt op +2 terecht zijn gekomen omdat het gewoon inhoudelijk goede reacties zijn.
* Je plaatst zelf een item, wat automatisch helemaal onderaan komt te staan
* Vervolgens mod je alles wat 'concurrerend' zou kunnen zijn allemaal Off-topic of Ongewenst.

Ik zie het zo vaak bij m'n eigen bijdragen dat je door de eerste golf fatsoenlijk wordt gemod, en er daarna een hele sloot negatievelingen langs komen.

Kan tweakers daar niet eens wat big-data discovery tooling op los laten? Ik denk dat er een verband zit tussen zelf posten, en andere threads downmodden...
Of iedereen heeft een vaste schare negatieve fanboys, die sowieso alles downmodden.

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

• Meg
  • Niet online

Meg

Waarom is deze reactie -1? Lijkt me eerder een +0.

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Markimoo schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:51:
Waarom is deze reactie -1? Lijkt me eerder een +0.
Een 0 lijkt mij op zijn plek, en daar staat die nu ook op. Ik veronderstel dat mensen een zwaardere punten aftrek hebben toegepast vanwege het slechte taalgebruik en de dubbele interpunctie.

• Meg
  • Niet online

Meg

Ircghost schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:00:
[...]

Een 0 lijkt mij op zijn plek, en daar staat die nu ook op. Ik veronderstel dat mensen een zwaardere punten aftrek hebben toegepast vanwege het slechte taalgebruik en de dubbele interpunctie.
Bedankt.

• Meg
  • Niet online

Meg

Waarom is dit een -1 als ik op een verkeerd bericht reageer omdat er blijkbaar twee updates van één programma worden geplaatst? Kan dan toch op +0?

Ik had eigenlijk beter mijn vorige bericht kunnen aanpassen, excuxes. |:(

Als ik naar de Moderatie FAQ kijk, staat dit over +0 (Offtopic / irrelevant) vermeld:
et 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
En het volgnede over -1 (Ongewenst):
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn. In reacties op .plans (aankondigingen en mededelingen van de Tweakers.net-crew) mag soepeler gemodereerd worden dan in nieuwsartikelen en reviews. In artikelen met een zakelijke inhoud, gericht op een professionele doelgroep, of artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.

Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
Aangezien een misplaatsing van een reactie geen flamebait of troll is, zou zoals ik aangaf een +0 beter op zijn plaats zijn en vraag ik me af waarom bepaalde mensen toch een -1 geven.

[ Voor 87% gewijzigd door Meg op 14-11-2016 16:41 ]

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Dat zal er mee te maken hebben dat het leeghalen van een bericht (als ongeschreven regel) ongewenst is. Het is betere netiquette om je woorden bijvoorbeeld te doorstrepen, en dan daaronder plaatsen verkeerd bericht. Het wordt namelijk wel heel lastig inschatten voor mensen wat de bedoeling van een bericht was als het leeggehaald wordt.

• Meg
  • Niet online

Meg

Ircghost schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:51:
Dat zal er mee te maken hebben dat het leeghalen van een bericht (als ongeschreven regel) ongewenst is. Het is betere netiquette om je woorden bijvoorbeeld te doorstrepen, en dan daaronder plaatsen verkeerd bericht. Het wordt namelijk wel heel lastig inschatten voor mensen wat de bedoeling van een bericht was als het leeggehaald wordt.
Kijk hier kan ik wat mee en leer ik van, super bedankt voor je reactie!

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik ben weer eens het slachtoffer van een aantal fanboys welke mijn inhoudelijke reactie, keurig ontopic, voorzien van onderbouwing en duiding, kennelijk niet kunnen waarderen. Deze is hier te vinden:

terradrone in 'nieuws: Gerucht: laadbrief toont Nvidia Pascal-kaart met gp102...

Gaarne deze mismoderatie aanpassen en passende sancties opleggen.

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
terradrone schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:05:
Ik ben weer eens het slachtoffer van een aantal fanboys welke mijn inhoudelijke reactie, keurig ontopic, voorzien van onderbouwing en duiding, kennelijk niet kunnen waarderen. Deze is hier te vinden:

terradrone in 'nieuws: Gerucht: laadbrief toont Nvidia Pascal-kaart met gp102...

Gaarne deze mismoderatie aanpassen en passende sancties opleggen.
Je reactie staat nu goed, maar ik wil je graag wel vragen op de volgende dingen te letten.
1) De reactie was wel van enkele uren geleden, maar had slechts 1 moderatie. Dus om meteen met aantijgingen te komen dat je het slachtoffer bent van fanboys etc is niet bevorderlijk voor de discussie.
2) Bovenal, zoals tevens in de Topic Warning staat:
"Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden."

• terradrone
  • Niet online
Dank je. Je verwijzing naan punt twee ontgaat me. Ik heb enkel aangegeven graag een "passende" sanctie te zien toegepast worden. Juist na deze waarschuwing (punt twee) te hebben gelezen heb ik mij volledig onthouden hier zelf invulling aan te geven. Dat je hier nu op wijst is iets wat ik niet kan plaatsen. Wellicht kan je hier duiding in verstrekken?

Specifiek: de waarschuwing gaat over het "invullen" door de melder van een passende sanctie, niet of hij/zij graag een sanctie toegepast ziet worden. Dit zijn twee totaal verschillende zaken. Wanneer je ook het graag toegepast zien worden van een sanctie door een melder wilt voorkomen, dan is het wellicht een idee de waarschuwing aan te passen.
Ircghost schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:10:
[...]

Je reactie staat nu goed, maar ik wil je graag wel vragen op de volgende dingen te letten.
1) De reactie was wel van enkele uren geleden, maar had slechts 1 moderatie. Dus om meteen met aantijgingen te komen dat je het slachtoffer bent van fanboys etc is niet bevorderlijk voor de discussie.
2) Bovenal, zoals tevens in de Topic Warning staat:
[...]

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
terradrone schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:10:
Dank je. Je verwijzing naan punt twee ontgaat me. Ik heb enkel aangegeven graag een "passende" sanctie te zien toegepast worden. Juist na deze waarschuwing (punt twee) te hebben gelezen heb ik mij volledig onthouden hier zelf invulling aan te geven. Dat je hier nu op wijst is iets wat ik niet kan plaatsen. Wellicht kan je hier duiding in verstrekken?

Specifiek: de waarschuwing gaat over het "invullen" door de melder van een passende sanctie, niet of hij/zij graag een sanctie toegepast ziet worden. Dit zijn twee totaal verschillende zaken. Wanneer je ook het graag toegepast zien worden van een sanctie door een melder wilt voorkomen, dan is het wellicht een idee de waarschuwing aan te passen.

[...]
Naar de letter van de Topic Warning heb je inderdaad (bijna) gelijk. Echter, het is duidelijk dat het niet de bedoeling is om een eventuele sanctie te suggereren. Daar gaat het mis als je het letterlijk interpreteert.

Indien je daarna kijkt naar de strekking van de Topic Warning dan lijkt het mij vrij evident dat het niet nodig is om een verzoek als zodanig te verstrekken :).

• terradrone
  • Niet online
Ik lees je reactie met enige verbazing. Ik neem de letterlijke "topic warning" als guideline en handel dientengevolge. Echter, wanneer nadien wordt gereageerd met een waarschuwing ten gevolge van een actie welke voor de moderator als evident bestempeld wordt, maar niet letterlijk in de topic warning in letter staat, dan wordt het naar mijns inziens een grote warboel. Lijkt me toch een goed idee om niet te waarschuwen voor het "invullen van een mogelijke sanctie door de melder" maar dan ook letterlijk de waarschuwing te veranderen in "het zinspelen op mogelijke sancties is niet toegestaan". Hiermee zou de topic warning stroken met hetgeen in jou optiek evident is. Het is het één of het ander. Juist een moderatie systeem wat tweakers.net naleeft moet specifiek beschreven worden anders is het niet duidelijk wat wel en niet toegestaan is, hierin bestaat weinig ruimte voor "evidente" zaken.
Ircghost schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:53:
[...]

Naar de letter van de Topic Warning heb je inderdaad (bijna) gelijk. Echter, het is duidelijk dat het niet de bedoeling is om een eventuele sanctie te suggereren. Daar gaat het mis als je het letterlijk interpreteert.

Indien je daarna kijkt naar de strekking van de Topic Warning dan lijkt het mij vrij evident dat het niet nodig is om een verzoek als zodanig te verstrekken :).

• Dirk

Dirk

Topicstarter
"Eventuele sancties zijn aan de crew", het is dus ook niet nodig om überhaupt om sancties te vragen. Wij lezen elke reactie en beslissen per reactie of er eventueel meer noodzakelijk dan het, indien nodig, corrigeren van de moderatie.

Laat dit verder ook het laatste zijn wat hierover in dit topic gezegd wordt, dit topic gaat over de moderaties op de frontpage, niet over de vorm van dit topic zelf.

Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem