Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 101 Laatste
Acties:
  • 197.813 views

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik vind -1 wat aan de lage kant voor mijn reactie mae-t.net in 'nieuws: Test-Aankoop: veel mis met refurbished iPhones in België'

[ Voor 17% gewijzigd door mae-t.net op 23-10-2016 00:02 ]

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:34

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Bovenstaande staat nu op een betere score.

200 fish found!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
guanche schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:00:
Ik kom hier niet vaak, maar mod af en toe wat. Ik vraag me af waarom deze comment op -1 staat (met enkel 5 -1 mods) AmigaWolf in 'reviews: PlayStation VR - Veel vr voor weinig geld'.

Lijkt me inhoudelijk genoeg en totaal niet flame/troll/ongewenst (ondanks de verschrikkelijke typo van kwaliteit).

edit: nevermind, sinds het plaatsen van de post en nu heeft de post opeens 7+'en (excl die van mij) gekregen.
Juist doordat jij hem hier hebt geplaatst heeft ie die extra +1's gekregen. Daar is dit topic immer voor dus alleen maar goed dat je hem hebt gerapporteerd.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-12 16:33

shades

huh ?

Ik vind dat ik onterecht twee maal "-1" heb gekregen.. Helemaal on-topic en gewoon een serieuze vraag waarom ze perse naar mars moeten

shades in 'nieuws: Beelden tonen dat ESA-Marslander Schiaparelli waarschijnli...

https://k1600gt.nl

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12 12:23

JDVB

✅ ⟵ vinkje

shades schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:53:
Ik vind dat ik onterecht twee maal "-1" heb gekregen.. Helemaal on-topic en gewoon een serieuze vraag waarom ze perse naar mars moeten

shades in 'nieuws: Beelden tonen dat ESA-Marslander Schiaparelli waarschijnli...
Maar met:
edit: wat is hier nou weer "-1" aan?. Helemaal on-topic en een legitieme vraag. Rare jongens die moderators..
maak je hier natuurlijk geen vrienden.
Klagen over die -1 hoort hier, niet in je post, dat is een punt aftrek. En dan ook ons hier rare jongens noemen en daarmee +1's willen scoren?

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
LOTG in 'nieuws: ACM geeft vijf webwinkels boete voor overtreden regels annul...

Zegt alleen maar algemene dingen\niets nieuws, zeker geen +3.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

_David_ schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:21:
[...]

Deze staat nog steeds op +2...
Het plaatje is wel interessant waar hij naar link. Zie niet direct waarom hij van de +2 af moet

200 fish found!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Zeehond schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:29:
[...]

Het plaatje is wel interessant waar hij naar link. Zie niet direct waarom hij van de +2 af moet
Wat is er interessant aan dan? Volgensmij is het bedoeld als grap (alles komt uit op "you dont need blockchain").

Of het ook grappig is, is iets anders, maar een +2 is het niet.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

_David_ schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:56:
[...]

Wat is er interessant aan dan? Volgensmij is het bedoeld als grap (alles komt uit op "you dont need blockchain").

Of het ook grappig is, is iets anders, maar een +2 is het niet.
Heb ik nu echt niet in de gaten dat het niet serieus is? Een komt uit op you need a blockchain

200 fish found!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Zeehond schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:16:
[...]

Heb ik nu echt niet in de gaten dat het niet serieus is? Een komt uit op you need a blockchain
Ah daar heb ik overheen gelezen, vind het nog steeds geen +2 :P

--

ripzor in 'reviews: Nvidia Geforce GTX 1050 (Ti): gamen voor weinig'
Wat dit op +3 doet ontgaat mij...

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

_David_ schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:19:
[...]

Ah daar heb ik overheen gelezen, vind het nog steeds geen +2 :P
Ik het plaatje vergeleken met andere diagrammen op serieuze websites die ik vond via google en ik vermoed dat het toch wel degelijk series bedoeld is. Dus ik blijf erbij dat het wel interessant is en ik niet zie waarom het van de +2 af moet. Onze meningen kunnen altijd een keer verschillen ;)

Maar om eerlijk te zijn ontbreekt het mij aan kennis om er echt een goed oordeel over te geven dus ik.heb die reactie niet gemoddereerd.
Die is geen +3 nee en heeft wel wat zetjes nodig on er van af te komen

[ Voor 9% gewijzigd door Zeehond op 25-10-2016 22:43 ]

200 fish found!

• MarcoC
  • Laatst online: 22:23
+1 moet -1 zijn: COW_Koetje in 'nieuws: Apple levert wederom minder iPhones en ziet omzet uit ...
-1 moet +1 zijn: Xieoxer in 'nieuws: Apple levert wederom minder iPhones en ziet omzet uit die...

Ik denk dat hier een foutje is ontstaan, iemand die zonder concrete argumenten een aanval op de man inzet krijgt +1, terwijl een inhoudelijke reactie gebaseerd op feiten, argumenten en logische redenatie -1 krijgt. Ik stel voor dat deze scores omgedraaid worden.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
MarcoC schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 01:27:
+1 moet -1 zijn: COW_Koetje in 'nieuws: Apple levert wederom minder iPhones en ziet omzet uit ...
-1 moet +1 zijn: Xieoxer in 'nieuws: Apple levert wederom minder iPhones en ziet omzet uit die...

Ik denk dat hier een foutje is ontstaan, iemand die zonder concrete argumenten een aanval op de man inzet krijgt +1, terwijl een inhoudelijke reactie gebaseerd op feiten, argumenten en logische redenatie -1 krijgt. Ik stel voor dat deze scores omgedraaid worden.
Ik vind die post van COW absoluut geen aanval op de man en ook op geen enkele wijze een -1 waard. De opmerking dat het de parent "eigenlijk niet had mogen ontgaan" is een mening, maar interpreteer ik niet als een aanval... Beetje overtrokken imho.

De reactie van Xieoxer behoort echter geen -1 te krijgen en staat dankzij een zetje dat ik net gegeven heb op +1, die had nog nauwelijks moderaties namelijk. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 26-10-2016 02:47 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
JBVisual in 'nieuws: Samsung pusht update die acculading limiteert naar Europese Note 7-bezitters'

Wat is hier +3 aan?

Een +2 zou kunnen, maar zonder bronvermelding, heb ik deze +1 gegeven.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Grappig dat iets wat niet klopt, informatief kan zijn. Hoogstens een +1. Opperpanter2 in 'nieuws: ATL kondigt nieuwe accu aan die oplaadt in 34 minuten'

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Jeroen73
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Jeroen73 in 'nieuws: Xiaomi kondigt randloze smartphone en Mi Note 2 me...

Mijn berekening van het euro bedrag is in het artikel opgenomen, daar stond eerst alleen een bedrag in Yuan, maar ik krijg 8 x 0 want irrelevant?
De telefoon heeft een adviesprijs van 3499 yuan, wat omgerekend en met btw ongeveer 575 euro is.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Jeroen73 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 07:59:

Mijn berekening van het euro bedrag is in het artikel opgenomen, daar stond eerst alleen een bedrag in Yuan, maar ik krijg 8 x 0 want irrelevant?

[...]
Zo te zien link je naar de verkeerde reactie. Ik neem aan dat je deze bedoelt:

De omrekening staat in het artikel op dit moment wat jouw reactie inderdaad een 0 maakt wanneer je hem nu gaat modereren. Wanneer de moderatie zou worden uitgevoerd terwijl de info niet in het artikel staat zou je op +1 uitkomen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Jeroen73
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Correcte aanname: verkeerde link...
Ik had inderdaad een +1 verwacht op deze reactie.

• TimmiX
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 09:24
Bij deze reactie van mij (TimmiX in 'video: Google Pixel Preview: Geen Nexus-concessies, wel iPhone-pri... heb ik één moderatie gehad van -1.

Dat het als ongewenst wordt beschouwd is niet het probleem, maar het gemiddelde/effectief wordt gezet op 0.

Lijkt me dat er een bugje zit in de berekening hiervoor. Dit moet toch gewoon -1 zijn? Hoe kan dit?

• JDVB
  • Laatst online: 16-12 12:23

JDVB

✅ ⟵ vinkje

TimmiX schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:21:
Bij deze reactie van mij (TimmiX in 'video: Google Pixel Preview: Geen Nexus-concessies, wel iPhone-pri... heb ik één moderatie gehad van -1.

Dat het als ongewenst wordt beschouwd is niet het probleem, maar het gemiddelde/effectief wordt gezet op 0.

Lijkt me dat er een bugje zit in de berekening hiervoor. Dit moet toch gewoon -1 zijn? Hoe kan dit?
Omdat deze moderator niet naar +3 en -1 mag modereren zonder dat dit bevestigd wordt door een moderator met dubbele weging of zwaarder. Dus daarmee terecht naar 0. Daarbij is jouw reactie zeker geen -1 waard.
Jammer dat deze meer dan 24 uur oud is, anders had ie nu op +1 gestaan.

[ Voor 6% gewijzigd door JDVB op 27-10-2016 11:25 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Blijkbaar een populaire mening maar meer dan +1 kan ik hier niet van maken: Verwijderd in 'nieuws: Dyn schat omvang recente ddos-aanval op honderdduizend app...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

FlyEragon in 'nieuws: Minister VWS: afweging veiligheid en functionaliteit li...

Zie niet in waarom dat een +3 zou moeten zijn, meer dan een +1 kan ik niet in zien.

Virussen? Scan ze hier!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-12 15:42

watercoolertje

Untertitel

watercoolertje in 'nieuws: Apple stelt release draadloze oordopjes AirPods uit'

Kan iemand de bezem daar eens door halen. Krijg overigens sterk het vermoeden dat isheara eerst ging modden om vervolgens te reageren. Maar dat kunnen de powermods vast zien en daar gepast op reageren.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-12 18:03
dj__jg in 'nieuws: Vitale sector krijgt meldplicht ict-inbreuken'

Deze persoon krijgt een +2. Het is natuurlijk leuk bedacht, maar in feite is het toch echt irrelevant volgens mij

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• CivLord
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-12 08:31
CivLord in 'nieuws: Sony Xperia X Compact Review - Lekker klein dikkerdje verliest wat glans':
https://tweakers.net/revi...eaction=9187541#r_9187541
https://tweakers.net/revi...eaction=9187643#r_9187643
https://tweakers.net/revi...eaction=9187763#r_9187763
Drie reacties op -1 en twee reacties die op -2 gemodereerd zijn en niet meer terug te vinden zijn.

Ik weet niet op wat voor lange tenen ik ben gaan staan door mijn twijfels te uiten over een verdacht lage prijs voor een spiksplinternieuwe , net uitgebrachte telefoon. Mijn reacties zijn misschien off-topic, maar waar is de flamebait, troll of belediging?

[ Voor 5% gewijzigd door CivLord op 28-10-2016 09:21 ]

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Het is een compleet irrelevante discussie en zo zwaar off-topic dat een -1 de juiste score is. Mensen beschuldigen van heling vind ik ook ongewenst.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je loopt iemand van misdrijven te beschuldigen zonder ook maar een greintje bewijsmateiaal aan te leveren.

Dat is nogal op de man en ongewest, en een -1 of -2 voor dat gedrag is ook gewoon terecht.

Lever eerst maar eens bewijs aan dat hij inderdaad een misdrijf pleegt voor je met zulke beschuldigingen komt.

Virussen? Scan ze hier!

• CivLord
wildhagen schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:27:
Je loopt iemand van misdrijven te beschuldigen zonder ook maar een greintje bewijsmateiaal aan te leveren.

Dat is nogal op de man en ongewest, en een -1 of -2 voor dat gedrag is ook gewoon terecht.

Lever eerst maar eens bewijs aan dat hij inderdaad een misdrijf pleegt voor je met zulke beschuldigingen komt.
Er is net een hele reclamecampagne geweest waarbij mensen bewust worden gemaakt dat producten die voor een te lage prijs worden aangeboden verdacht zijn.
Een toestel dat net een paar weken uit is en dat nieuw wordt aangeboden voor 2/3 van de winkelprijs vind ik verdacht laag.

• Dirk
  • Laatst online: 25-12 15:16

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Dan nog is het zeer ongewenst dat je iemand zomaar, zonder enig verder bewijs, gaat beschuldigen van heling.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• CivLord
Dirk schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:06:
Dan nog is het zeer ongewenst dat je iemand zomaar, zonder enig verder bewijs, gaat beschuldigen van heling.
Ik heb ook niemand direct beschuldigd. Ik heb de vraag gesteld of iemand wist dat heling strafbaar is. Daar zit zeker een suggestie in, maar het laat ook ruimte open voor discussie.

Maar het is me duidelijk. Er wordt al heel heftig gereageerd op elk artikel en reactie over elke mogelijke beperking van illegaal downloaden. Met diezelfde heftigheid krijg je dus ook te maken wanneer je vraagtekens zet bij te lage prijzen voor hardware.

Maar dan mag iemand mij nog even uitleggen waarom mijn reactie waarin ik de koper feliciteer met zijn aankoop, met -2 totaal is weggemodereerd.

[ Voor 10% gewijzigd door CivLord op 28-10-2016 14:22 ]

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:30

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
CivLord schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:18:
[...]

Ik heb ook niemand direct beschuldigd. Ik heb de vraag gesteld of iemand wist dat heling strafbaar is. Daar zit zeker een suggestie in, maar het laat ook ruimte open voor discussie.

Maar het is me duidelijk. Er wordt al heel heftig gereageerd op elk artikel en reactie over elke mogelijke beperking van illegaal downloaden. Met diezelfde heftigheid krijg je dus ook te maken wanneer je vraagtekens zet bij te lage prijzen voor hardware.

Maar dan mag iemand mij nog even uitleggen waarom mijn reactie waarin ik de koper feliciteer met zijn aankoop, met -2 totaal is weggemodereerd.
Mijn excuses dat ik je nog niet eerder aangeschreven had, dat is wel de standaard natuurlijk. Ik schrijf je even prive aan om de discussie voor nu uit dit topic te houden.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-12 11:09
Is dit nou echt -1? SeñSeñor Sjon in 'nieuws: Gerucht: Nintendo Switch heeft 6,2"- capacitief scherm... of is er weer een fanboy modwar bezig?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Bor

Bor

Topicstarter
Je staat inmiddels op +1 wat mij een prima score lijkt :)

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Meeste staan nu weer goed, sommigen hebben nog wel wat klappen nodig :)

Virussen? Scan ze hier!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

*Zucht*. Ze zijn weer lekker aan het meningmodden hier op Tweakers zeg... :/

gallery: AnonymousWP

Het artikel over WhatsApp. Daar word ik achter elkaar gemint. Waarom? Omdat ze het niet met me eens zijn en denken dat het bullshit is.

Dat is toch op z'n minst een 0? Mijn reacties.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zie maar één reactie van je die op -1 staat? En die staar daar terecht, ivm niet-onderbouwde beschuldigingen.

Het overgrote merendeel is nog niet eens gemod, en een paar staan op 0.

Je mag ook ff geduld hebben en wachten tot het systeem zijn werk gedaan heeft...

Virussen? Scan ze hier!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:49:
Het artikel over WhatsApp. Daar word ik achter elkaar gemint. Waarom? Omdat ze het niet met me eens zijn en denken dat het bullshit is.
Naast het feit wat wildhagen al zegt dat een hoop niet gemodereerd is/was, moet je misschien is met bron vermelding komen in je reacties, wat je roept wel een hoop, maar staaft het niet met ook maar enige bron vermelding.

--
epoman in 'video: Apple stelt nieuwe MacBook Pro's voor'
Grrrrrene in 'nieuws: Microsoft presenteert all-in-one Surface Studio'
Ramon in 'nieuws: Microsoft presenteert all-in-one Surface Studio'
bazs2000 in 'nieuws: Belgische staatssecretaris hint op miljoenenboete voor G...
Geen +2, niet meer dan een +1

markg85 in 'video: Apple stelt nieuwe MacBook Pro's voor'
Met die toon kan dit naar -1.

[ Voor 59% gewijzigd door _David_ op 28-10-2016 18:58 ]

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

wildhagen schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:04:
Ik zie maar één reactie van je die op -1 staat? En die staar daar terecht, ivm niet-onderbouwde beschuldigingen.

Het overgrote merendeel is nog niet eens gemod, en een paar staan op 0.

Je mag ook ff geduld hebben en wachten tot het systeem zijn werk gedaan heeft...
_David_ schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:49:
Naast het feit wat wildhagen al zegt dat een hoop niet gemodereerd is/was, moet je misschien is met bron vermelding komen in je reacties, wat je roept wel een hoop, maar staaft het niet met ook maar enige bron vermelding.
Ja, net waren het er wel 5 en die wél een onderbouwing hadden. Ik geef toe, niet overal zet ik bronnen bij, maar dat komt omdat ik daar af en toe niet de tijd voor kan nemen. Vanaf nu zal ik meer de tijd nemen om bronnen erbij te vermelden. Bedankt voor de reacties.

• WhatsappHack
  • Niet online

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd

KneppaH in 'nieuws: Vergoeding voor langdurige storing gaat per 1 juli 2017 in'

Ieder recht op z'n mening, maar je hoeft in het uiten niet te gaan beledigen...

• Bor

Bor

Topicstarter
Daar ga ik eens even naar kijken. Bedankt voor de melding.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mee eens. Prima reactie, maar niet meer dan een +1.

Krijgt bergen +2's en zelfs +3's, dus heeft nog wel wat zetjes naar +1 nodig.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:24:
[...]

Mee eens. Prima reactie, maar niet meer dan een +1.

Krijgt bergen +2's en zelfs +3's, dus heeft nog wel wat zetjes naar +1 nodig.
Ik ben het er zelf mee eens, maar kan niet m'n eigen post modereren :X

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SherlockHolmes in 'nieuws: Nederlandse ontwikkelaar zorgt voor roottoegang op...

Lijkt me eerder 0 dan +1, vokomen irrelevante post, want dit is dezelfde foto die al in het artikel staat .Voegt dus niks toe.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik zie echter hier ook een paar -1's staan. Compensatie modden door expres een te lage score uit te delen om de netto score te beinvloeden is uitdrukkelijk niet toegestaan.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:30:
Ik ben het er zelf mee eens, maar kan niet m'n eigen post modereren :X
Zo raar is dat niet, omdat velen anders +3 zouden geven natuurlijk, hahaha. ;)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Reactie is ouder dan 48 uur helaas, maar deze reactie is imo echt geen +1, doordat er een vergelijk met de duivel wordt gemaakt... Lijkt me een -1, maximaal...

Verwijderd in 'nieuws: Minister VWS: afweging veiligheid en functionaliteit ligt...

OverSoft in 'nieuws: Nederlandse ontwikkelaar Chainfire zorgt voor roottoegan... is geen +2 lijkt me, +1 is prima.

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 30-10-2016 08:46 ]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Eerder een 0, discussie over nieuwswaarde is offtopic ;)

--
Verwijderd in 'nieuws: Voorstel aftapwet gaat naar Tweede Kamer ondanks kritisch ...
Geen +3, max +1.

HADES2001 in 'nieuws: Hacker die naaktfoto's Hollywoodsterren stal, krijgt 18...
Zonder enige bron is dit geen +2, eerder een +1.

[ Voor 42% gewijzigd door _David_ op 30-10-2016 10:59 ]

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft maakt offline spelen bij Windows 10-games mog...

Ik wilde reageren op iemand anders, maar dit ging op een of andere manier mis, staat ook in de edit.

Vervolgens heb ik dezelfde reactie geplaatst onder degene waarop ik wilde reageren. Die post krijgt een +1.

Waarom krijgt de onderste ge-edite post dan weer een -1, de informatie/mening blijft toch gewoon relevant?

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:57:
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft maakt offline spelen bij Windows 10-games mog...

Ik wilde reageren op iemand anders, maar dit ging op een of andere manier mis, staat ook in de edit.

Vervolgens heb ik dezelfde reactie geplaatst onder degene waarop ik wilde reageren. Die post krijgt een +1.

Waarom krijgt de onderste ge-edite post dan weer een -1, de informatie/mening blijft toch gewoon relevant?
Nu is het een dubbelpost waarbij de een relevant is omdat hij threaded staat terwijl de ander juist doordat andere mensen ook reageren compleet ergens ander kan komen te staan waarbij het lastig wordt om de post te vinden waar je op reageert. Misschien is gewoon weghalen van de tekst beter.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:57:

Zo te zien heb je uiteindelijk een dubbelpost gemaakt. Dat is niet gewenst en daarom wordt een reactie op -1 gescoord.

Verwijderd

TheCapK schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:03:
[...]

Nu is het een dubbelpost waarbij de een relevant is omdat hij threaded staat terwijl de ander juist doordat andere mensen ook reageren compleet ergens ander kan komen te staan waarbij het lastig wordt om de post te vinden waar je op reageert. Misschien is gewoon weghalen van de tekst beter.
Heb de tekst weggehaald in de "verdwaalde" reactie en vervangen door een "-". Zo moeten we het dan maar laten :)

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

TheCapK schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:03:
[...]
Misschien is gewoon weghalen van de tekst beter.
Ik zie liever dat mensen er iets in zetten zoals bijv "Oeps, verkeerde reactie" ipv een "-".

Dan weet je teminste de reden dat er nu niks meer instaat, en kan je een 0 geven, want nu heeft hij een -1 en dan vind ik imo een beetje overdreven voor een reactie die per ongeluk fout geplaatst is.
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:05:
[...]

Heb de tekst weggehaald in de "verdwaalde" reactie en vervangen door een "-". Zo moeten we het dan maar laten :)
Zie boven, dan krijg je van mij een 0 op die verdwaalde reactie :) (ipv -1 en bijkomende karma boete)

Verwijderd

_David_ schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:08:
[...]

Ik zie liever dat mensen er iets in zetten zoals bijv "Oeps, verkeerde reactie" ipv een "-".

Dan weet je teminste de reden dat er nu niks meer instaat, en kan je een 0 geven, want nu heeft hij een -1 en dan vind ik imo een beetje overdreven voor een reactie die per ongeluk fout geplaatst is.

[...]

Zie boven, dan krijg je van mij een 0 op die verdwaalde reactie :) (ipv -1 en bijkomende karma boete)
Moet ik dan nu de reactie nog veranderen naar "oeps... etc" eventueel met een link naar de goede reactie?

Of zeg je iets van, laat nu maar?

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:11:
[...]

Moet ik dan nu de reactie nog veranderen naar "oeps... etc" eventueel met een link naar de goede reactie?
Zou ik wel doen ja, Heb je nog een goeie kans dat hij uiteindelijk op 0 uitkomst i.p.v. -1. :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

OruBLMsFrl in 'nieuws: Parkeerapp Yellowbrick kampt met storing'

Niet echt een +2 waard, en al helemaal geen +3. Een +1 lijkt me wel voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vanaf deze reactie (en een aantal reacties hierop) zijn er een aantal reacties 0 of -1, echter zijn ze ongemodereerd en kan ik ze niet modereren (want zijn o.a. mijn eigen reacties en reacties daar op):

Dabbel in 'nieuws: Vergoeding voor langdurige storing gaat per 1 juli 2017 in'

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
AOC in 'nieuws: 'Inwoners van Drenthe en Noord-Brabant minst tevreden ...

Hoewel deze waterkoker wel gelijk heeft is dit geen +3. +2 is ruim voldoende ( artikel van de NOS kopieren en dan een idee opperen)

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Mrjraider schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:42:
AOC in 'nieuws: 'Inwoners van Drenthe en Noord-Brabant minst tevreden ...

Hoewel deze waterkoker wel gelijk heeft is dit geen +3. +2 is ruim voldoende ( artikel van de NOS kopieren en dan een idee opperen)
Nou +2 vind ik ook nog te veel van het goeie, niks informatief aan.

--
geekeep in 'nieuws: Google experimenteert met adresbalk aan de onderkant in C...
Ook geen +2, +1 lijkt mij een prima score.

[ Voor 23% gewijzigd door _David_ op 31-10-2016 10:16 ]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• Bor

Bor

Topicstarter

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

^ staat nu goed.

IceTeaGX in 'nieuws: Facebook werkt opnieuw aan Snapchat-concurrent'
12x +2 slaat natuurlijk nergens op, hardstikke offtopic.

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft maakt offline spelen bij Windows 10-games mo...
Geen +3 / +2

icegodd in 'nieuws: Apple MacBook Pro is gelimiteerd tot 16GB ram ten behoeve...
Dit is een 0 / +1 met die bovenste opmerking en voor de rest een c + p van reddit..

Mavamaarten in 'nieuws: Apple MacBook Pro is gelimiteerd tot 16GB ram ten beh...
Ook geen +2

[ Voor 76% gewijzigd door _David_ op 31-10-2016 16:33 ]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• WhatsappHack
  • Niet online

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

MightyFool in 'nieuws: Mensenrechtenorganisaties willen opheldering over verw...

Blijkbaar zijn er wat SJW trollen actief die deze post vanwege de inhoud op -1 hebben gezet, want deze persoon heeft feitelijk min of meer wel gelijk (er is op het Web een enorme hoeveelheid video en tekstmateriaal te vinden die dat ondersteund)

Poster levert hier zelfs meer bewijs aan: MightyFool in 'nieuws: Mensenrechtenorganisaties willen opheldering over verw... (door hetzelfde volk op -1 gezet)

Beide posts verdienen vanwege enige extra relevante informatie op het artikel zeker geen -1. Er was al door een aantal mensen een poging gedaan om dit te corrigeren, maar dat is niet gelukt. Wellicht dat hier wat extra modpower kan worden toegepast.

Bewijs trouwens dat deze puur door de (voor nogal wat mensen blijkbaar) controversiele inhoud op -1 zijn gezet is trouwens deze reactie onsgeluk in 'nieuws: Mensenrechtenorganisaties willen opheldering over verwij... die een 0 heeft gekregen (en zodanig is gecorrigeerd dat deze op 0 blijft staan), terwijl deze post op de man speelt, en verder bovendien compleet geen enkele nieuwswaarde bied icm het artikel.
Nee dus. Als je vraagtekens zet bij MightyFool's reactie moet je je eens afvragen wat je mening is over een organisatie die het geen probleem vindt dat er bij protestmarsen dingen gescandeerd worden als "Pigs in a blanket, fry them like bacon" en het niets aan de fantasie over latende: "What do we want? Dead cops! When do we want them? Now!". Bovendien vrij eenvoudig terug te vinden in nieuwsbronnen die nog wel enigzins kritisch zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door mindcrash op 01-11-2016 10:21 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Het is compleet offtopic, daarom staan die reacties op -1.

Het nieuws artikel gaat over het nieuws/censuur beleid van Facebook, niet over dat soort groepen.
mindcrash schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:06:

Blijkbaar zijn er wat SJW trollen actief die deze post vanwege de inhoud op -1 hebben gezet,
En dit soort opmerkingen hoeven ook niet.

[ Voor 26% gewijzigd door _David_ op 01-11-2016 12:03 ]

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

_David_ schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:03:
Het is compleet offtopic, daarom staan die reacties op -1.

Het nieuws artikel gaat over het nieuws/censuur beleid van Facebook, niet over dat soort groepen.
[...]
En dit soort opmerkingen hoeven ook niet.
Waarom staat onsgeluk in 'nieuws: Mensenrechtenorganisaties willen opheldering over verwij... dan nu weer op 0 vanaf een -1 terwijl de rest op -1 staat? Verklaar dat dan maar eens. In mijn ogen is dat meten met twee maten, en gedrag dat bij een bepaald ideologisch standpunt hoort. Punt.

[ Voor 6% gewijzigd door mindcrash op 01-11-2016 12:14 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

mindcrash schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:13:
[...]

Waarom staat onsgeluk in 'nieuws: Mensenrechtenorganisaties willen opheldering over verwij... dan nu weer op 0 vanaf een -1 terwijl de rest op -1 staat? Verklaar dat dan maar eens. In mijn ogen is dat meten met twee maten, en gedrag dat bij een bepaald ideologisch standpunt hoort. Punt.
Omdat er niet door 1 iemand gemodereerd wordt, maar door meerdere mensen met verschillende meningen over wat de score zou moeten zijn (binnen de ModFAQ)? -1 (zwaar offtopic) en 0 (offtopic) kan allebei voor die reacties.

SB[NL] in 'nieuws: Apple MacBook Pro is gelimiteerd tot 16GB ram ten behoeve ...
Hier is natuurlijk niks +2 of zelfs +3 aan.

PWM in 'nieuws: Windows 10-smartphone Alcatel Idol 4S verschijnt op 10 novemb...
Geen +2

[ Voor 28% gewijzigd door _David_ op 01-11-2016 12:43 ]

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:47

MadEgg

Tux is lievvv

Volgens mij is die op 0 geschoten door mijn +1 moderatie. Ik vind die discussie, muv van de reactie van tago673 (want op de man) wel on-topic. MightyFool's statement is on-topic maar niet onderbouwd, maar dat maakt hij later goed. onsgeluk vraagt terecht om deze onderbouwing (zij het op een niet hele tactvolle manier). Het is wellicht een gevoelig onderwerp maar ik zie niet in waarom dit trolls zouden zijn, en off-topic, nee, het gaat over een specifiek onderdeel wat in het artikel genoemd wordt: "en het posten van content door zwarte activisten, aldus de brief".

Tja

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

MadEgg schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:51:
onsgeluk vraagt terecht om deze onderbouwing (zij het op een niet hele tactvolle manier). Het is wellicht een
Hij vraagt het op een manier die wel vaker gebruikt wordt om de persoon die een op feiten gebaseerd statement maakt in de hoek te zetten, en net te doen alsof de persoon in kwestie achterlijk is. In een professionele debat, schriftelijk danwel mondeling, gebruik je dit soort reacties niet namelijk. Daarmee schoffeer je de persoon waarmee je in debat gaat, en dat was gezien de inhoud ook absoluut de bedoeling.

[ Voor 20% gewijzigd door mindcrash op 01-11-2016 13:48 ]

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:30

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
_David_ schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:26:
[...]

Omdat er niet door 1 iemand gemodereerd wordt, maar door meerdere mensen met verschillende meningen over wat de score zou moeten zijn (binnen de ModFAQ)? -1 (zwaar offtopic) en 0 (offtopic) kan allebei voor die reacties.

SB[NL] in 'nieuws: Apple MacBook Pro is gelimiteerd tot 16GB ram ten behoeve ...
Hier is natuurlijk niks +2 of zelfs +3 aan.

PWM in 'nieuws: Windows 10-smartphone Alcatel Idol 4S verschijnt op 10 novemb...
Geen +2
Staan nu alle twee goed

-------------------------
MadEgg schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:51:
Volgens mij is die op 0 geschoten door mijn +1 moderatie. Ik vind die discussie, muv van de reactie van tago673 (want op de man) wel on-topic. MightyFool's statement is on-topic maar niet onderbouwd, maar dat maakt hij later goed. onsgeluk vraagt terecht om deze onderbouwing (zij het op een niet hele tactvolle manier). Het is wellicht een gevoelig onderwerp maar ik zie niet in waarom dit trolls zouden zijn, en off-topic, nee, het gaat over een specifiek onderdeel wat in het artikel genoemd wordt: "en het posten van content door zwarte activisten, aldus de brief".
Alhoewel er inderdaad acties ondernomen zijn door Black Lives Matter is het een te simplistische manier om zo'n complex vraagstuk neer te zetten als nagenoeg terroristen. Vooral als je daarmee ook nog eens buiten beschouwing zet dat er genoeg zwarte activisten zijn die niet bij BLM horen en ook proberen hun agenda te zetten op Facebook.

Kortom, het is een simplistische reactie die op zo'n manier alleen maar zorgt voor polarisatie en zelfs als flamend beschouwd kan worden. Zo'n opmerking zou voorzien moeten worden van meer nuance anders is het (express) vragen om problemen. Mijns inziens daarom -1 waardig.

• WhatsappHack
  • Niet online
mindcrash schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:06:
Nee dus. Als je vraagtekens zet bij MightyFool's reactie moet je je eens afvragen wat je mening is over een organisatie die het geen probleem vindt dat er bij protestmarsen dingen gescandeerd worden als "Pigs in a blanket, fry them like bacon" en het niets aan de fantasie over latende: "What do we want? Dead cops! When do we want them? Now!". Bovendien vrij eenvoudig terug te vinden in nieuwsbronnen die nog wel enigzins kritisch zijn.
Dat is jouw mening. Waarom zou hij geen vraagtekens mogen zetten bij een post die zonder enige nuance roept dat het terroristen zijn. Je moet niet vergeten dat dat hele BLM eerst door de media de hemel in geprezen werd als geweldige organisatie.

Vraagtekens ergens bijzetten is GEEN reden voor een -1... Dat jij vindt dat er geen vraagtekens ergens bijgezet mogen worden omdat je het eens bent met de gene waarop gereageerd wordt, is niets meer dan meningmodden en dát is imho pas ongewenst.

... En het grappige is dus dat ik ook vind dat het een criminele organisatie is zoals ik elders in de reacties onder dat artikel uitgebreid heb vermeld. ;)
Dus waar hebben we 't over. :)
Ircghost schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:03:
Kortom, het is een simplistische reactie die op zo'n manier alleen maar zorgt voor polarisatie en zelfs als flamend beschouwd kan worden. Zo'n opmerking zou voorzien moeten worden van meer nuance anders is het (express) vragen om problemen. Mijns inziens daarom -1 waardig.
Maar waarom is onsgeluk die dus vraagt om onderbouwing van die polarisatie/flame dan ongewenst? ;) Die stelt toch enkel de vraag omdat hij meer info wil?
Ik snap even niet waarom die een -1 zou moeten krijgen. Minstens een 0 lijkt me, maar ik zie niet zo in wat er ongewenst is aan het vragen van opheldering bij een ongenuanceerde post. Het enkel roepen van "Bron?" is bijvoorbeeld imho wel zwaar ongewenst en irritant, maar in dit geval kan je het hem moeilijk kwalijk nemen dat ie graag wat onderbouwing wil voor de gemaakte claims. :P

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

WhatsappHack schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 18:24:
Dat is jouw mening. Waarom zou hij geen vraagtekens mogen zetten bij een post die zonder enige nuance roept dat het terroristen zijn. Je moet niet vergeten dat dat hele BLM eerst door de media de hemel in geprezen werd als geweldige organisatie.
Mening? Ik noem feiten.

Wat je andere punt betreft: Omdat er even later ook in de massamedia genoeg beelden en berichten zijn verschenen over de rellen, standoffs, en de leuzen die ze gebruiken. Sorry, maar als je dan nog en op de wijze zoals hij dat doet zijn statement ernstig in twijfel trekt dan ben je gewoon een provocatie aan het uitlokken.

[ Voor 4% gewijzigd door mindcrash op 01-11-2016 21:26 ]

• WhatsappHack
  • Niet online
mindcrash schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:23:
[...]
Mening? Ik noem feiten.

Wat je andere punt betreft: Omdat er even later ook in de massamedia genoeg beelden en berichten zijn verschenen over de rellen, standoffs, en de leuzen die ze gebruiken. Sorry, maar als je dan nog en op de wijze zoals hij dat doet zijn statement ernstig in twijfel trekt dan ben je gewoon een provocatie aan het uitlokken.
We zijn het met elkaar eens over die organisatie, maar ik vind niet dat je, mede door de overvloed aan POSITIEVE mediaaandacht voor die organisatie, raar moet opkijken dat iemand vraagt om opheldering over waarom die organisatie slecht is en zelfs enig skeptisch is over de claim. Ik vind dat dan ook geen provocatie, maar helaas zelfs een bijna logische reactie. Dat krijg je ervan als je eerst half gebrainwashed wordt hoe geweldig die toko wel niet is.

Dat is jammer, en laat een te eenzijdig beeld van de media zien, maar dat maakt het vragen om opheldering omdat iemand overtuigd is dat het mogelijk wél een goede organisatie is niet ongewenst - en ik vind de vraagstelling nou niet dusdanig erg dat het maar meteen een -1 is...

Maarja.
Daar wil ik het graag bij laten, we zullen het er denk ik niet eens over worden. :)

• Bor

Bor

Topicstarter
Deze zou wat mij betreft niet op +3 / +2 hoeven te staan:

ShaiNe in 'nieuws: Microsoft is gestopt met leveren Windows 7 Professional-li...

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

osmosis in 'nieuws: Microsoft: vermeende Russische staatshackers misbruiken z...

Kan iemand me uitleggen wat hier een +3 aan zou moeten zijn? Zelf kom ik niet verder dan een +1 of 0...

Virussen? Scan ze hier!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is inderdaad geen +3. De reactie is inmiddels op +1 gezet.

De volgende onder hetzelfde item is imho ook geen +3:
aicaramba in 'reviews: Google Pixel en Pixel XL: krachtmeting met natuurwetten'

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 03-11-2016 10:12 ]

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-12 15:42

watercoolertje

Untertitel

Wat een trieste bedoeling weer dat modden:
watercoolertje in 'nieuws: Qualcomm: eerste Snapdragon-soc op 10nm komt volge...

Wat is daar nou -2 aan, is het nou echt zo moeilijk om het modden in de hand te hebben tweakers?

Is het dan niet gewoon tijd om die onzin af te schaffen? Dit topic deel oneindig met 10tallen reacties per dag waar vaak meerdere meldingen in 1 post staan zegt toch genoeg, het werkt voor geen ene meter :)

[ Voor 3% gewijzigd door watercoolertje op 03-11-2016 11:47 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-11 10:30
MrFax in 'nieuws: Fove start pre-orders voor eerste vr-bril met eyetracking'

Ik snap niet waarom ik hier nou een -1 voor krijg.

That's it, I'm done.

• Bor

Bor

Topicstarter
watercoolertje schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:46:
Wat een trieste bedoeling weer dat modden:
watercoolertje in 'nieuws: Qualcomm: eerste Snapdragon-soc op 10nm komt volge...

Wat is daar nou -2 aan, is het nou echt zo moeilijk om het modden in de hand te hebben tweakers?

Is het dan niet gewoon tijd om die onzin af te schaffen? Dit topic deel oneindig met 10tallen reacties per dag waar vaak meerdere meldingen in 1 post staan zegt toch genoeg, het werkt voor geen ene meter :)
Die betreffende reactie staat helemaal niet op -2 maar heeft slechts een enkele -1 moderatie met een dubbele weging gekregen. De netto score is gewoon +1 dus er iets niets om je druk te maken. Zo zie je maar dat het in dit geval prima werkt.

Pagina: 1 ... 78 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem