Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 101 Laatste
Acties:
  • 197.825 views

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:31

Laguna

Connaisseur

_David_ schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:42:
Omdat er in dat artikel flink gemeningmod wordt...
Dat verklaart dan zeker ook dat mijn post op 0 staat, terwijl die gewoon on-topic is. Het blijft mateloos irritant hoe snel sommige mensen bepaalde posts op 0 modereren.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

spaceboy in 'nieuws: Nederlander wint Nobelprijs voor onderzoek naar molecula... is overduidelijk sarcastisch bedoeld en dus imho geen -1, maar een 0.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:44
ZwolschBalletje in 'nieuws: Motorola geeft Moto G 2015 en maand oude Moto E3 geen up...

@Nogne beweert dat de Moto G 3e generatie net 2 maanden op de markt is maar desondanks geen upgrade krijgt (dat zou inderdaad opmerkelijk zijn). Ik reageerde daarop dat hij zich licht vergist: niet de 3e maar de 4e generatie Moto G is net uit, en die krijgt wel gewoon een upgrade.

@Nogne edit zijn eigen post naar aanleiding van mijn commentaar, en dat waardeer ik. Minder fijn is dat mijn reactie nu -1 krijgt.

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Dit is gewoon een woordgrap en naar mijn mening niet informatief. Een aantal community leden zijn weer lekker realistisch bezig.. MsG in 'nieuws: Omgeruilde Galaxy Note 7 vat vlam in vliegtuig' (heeft +2).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Hoogstens een +1 inderdaad, maar liever een 0. Nieuwsbericht om in de gaten te houden qua moderaties.

[ Voor 12% gewijzigd door Migrator op 05-10-2016 21:50 ]

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:44

PDZ

📍Damwâld

wildhagen schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:04:
Ik vind beide reacties respectievelijk een -1 en een 0, waar ze nu ook staan. Dat het niet waar is, is géén valide reden voor een -1 en dat jij het niet normaal vind is dat evenmin. We modereren hier nu eenmaal niet op meningen.
Ik weet vanuit eerdere berichten uit dit topic dat je op het eerste gezicht objectief lijkt te zijn maar als je even verder kijkt dat precies andersom is. Zwaar biased gedoe is dit. Die die op 0 staat is gewoon een troll, overduidelijk. En linksom of rechtsom (hoe toepasselijk), die andere reactie is dat allesbehalve. Een 0 of misschien een +1 dus. Dit heeft geen ene fuck met mijn meningen te maken, wel met het meningmodden van andere Tweakers en ook jouw mening erover, maar dat terzijde, kijk nou eens neutraal naar die reacties. Het is gewoon het Overigens niks persoonlijks, is gewoon hoe ik het ervaar.

De tiid hâldt gjin skoft.

• PDZ

PDZ

📍Damwâld

bosskiss in 'nieuws: Clinton Foundation ontkent dat recent gepubliceerde data...

geen +1 maar -1.

Ik citeer:
"Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken."

Uit de reactie zelf:
"Hoop dat je dat kan inzien ook al spreekt je profiel foto dat misschien tegen."

Zonder deze zin was het imho een 0 waard geweest, aangezien er niets van zijn reactie onderbouwd is. Daarnaast slaat de helft nergens op, maar dat terzijde.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:44

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Anonymoussaurus schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:31:
Dit is gewoon een woordgrap en naar mijn mening niet informatief. Een aantal community leden zijn weer lekker realistisch bezig.. MsG in 'nieuws: Omgeruilde Galaxy Note 7 vat vlam in vliegtuig' (heeft +2).
76x +3.....

Zelfde geldt voor: pieterdebie in 'nieuws: Omgeruilde Galaxy Note 7 vat vlam in vliegtuig'
Migrator schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:12:
Hoogstens een 0 inderdaad. Nieuwsbericht om in de gaten te houden qua moderaties.
Max +1 lijkt mij. :)
Het niveau +1 is bedoeld voor alle overgebleven reacties die een relevante on-topic bijdrage leveren aan de discussie en niet voldoen aan de strengere criteria voor een +2 of +3. +1-reacties bevatten kennis die bij het grote publiek aanwezig is. Ook interessante vragen en geslaagde grappen kunnen op dit niveau ingedeeld worden.
Al is dat wel een heel subjectief iets.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Maar staat daar nou dat een grap +2 of +3 kan krijgen; of slaat "dit niveau" terug op die +1? :P
Dat lijkt me namelijk eigenlijk best wel het maximum dat een grap behoort te krijgen. Zeker met de default sortering van Tweakers :)

Laat maar, verkeerd gelezen; er staat inderdaad max. +1 :P

[ Voor 13% gewijzigd door WhatsappHack op 05-10-2016 21:48 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Maximaal +1 klopt, maar bij deze reactie zit het er dik in dat on-topic threads niet boven deze thread uit zouden komen als hij op +1 zou staan. Vandaar dat de 0 mijn voorkeur geniet ;)

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Migrator schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:12:
Hoogstens een +1 inderdaad, maar liever een 0. Nieuwsbericht om in de gaten te houden qua moderaties.
Jammer goeie humor kan ik wel waarderen, gelukkig staat ie nog op +2.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Laguna schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:52:
[...]

Jammer goeie humor kan ik wel waarderen, gelukkig staat ie nog op +2.
'Goeie humor' is hartstikke subjectief, daarom staat ook in de Mod FAQ dat het max een +1 (en de reactie is inmiddels nu ook op +1 gezet) :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

_David_ schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 23:06:
[...]

'Goeie humor' is hartstikke subjectief, daarom staat ook in de Mod FAQ dat het max een +1 (en de reactie is inmiddels nu ook op +1 gezet) :)
Dat bewijst maar weer dat het huidige systeem niet toereikend is, met een +1 had ik de reactie waarschijnlijk over het hoofd gezien (terwijl de reactie blijkbaar wel veel gewaardeerd werd getuige de vele +3 moderaties).

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Laguna schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 23:36:
[...]

Dat bewijst maar weer dat het huidige systeem niet toereikend is, met een +1 had ik de reactie waarschijnlijk over het hoofd gezien (terwijl de reactie blijkbaar wel veel gewaardeerd werd getuige de vele +3 moderaties).
Een +1 is in dit geval een prima score. De vele +3's die de reactie krijgt zijn imho niet te verdedigen. Een wellicht voor velen geslaagde woordgrap die in mijn ogen in de +1 zijn juiste score terug kan vinden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

En dat je hem graag terug zou willen vinden is geen valide reden hem maar op de verkeerde score te laten staan. Er zijn andere manieren te verzinnen waarmee deze reactie(s) teruggevonden hadden kunnen worden terwijl ze op +1 stonden. Maar goed, da's off-topic :)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jmoerman in 'nieuws: Dell brengt Ubuntu-versie van XPS 13 uit in Benelux'

+2 lijkt me een tikje overdreven, en die +3's al helemaal. Gewoon een +1.

Virussen? Scan ze hier!

• PDZ

PDZ

📍Damwâld

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:39

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Gebruiker [Verwijderde gebruiker] heeft een review met enkele reacties besmeurd (Verwijderd in 'productreview: HP EliteBook Folio G1 V1C36EA review door Uzuhl' en Verwijderd in 'productreview: HP EliteBook Folio G1 V1C36EA review door Uzuhl'). Vermoedelijk wat last van hoge testosteron niveaus.

De productreview productreview: HP EliteBook Folio G1 V1C36EA review door Uzuhl verdient naar mijn idee beter.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:41

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

sys64738 in 'nieuws: Sharp toont prototype van 27"-monitor met 8k-resolutie e...
Sommige mensen zijn het roerend met me eens, anderen totaal niet. 16 moderaties variërend van -1 tot +3 en geen 1 op +1 :D

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Misschien geen +1, maar persoonlijk denk ik niet dat het een -1 is. Eerder een 0. Ik beledig of trol namelijk niemand:

gallery: AnonymousWP

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 06-10-2016 17:44 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anonymoussaurus schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 17:29:
Misschien geen +1, maar persoonlijk denk ik niet dat het een -1 is. Eerder een 0. Ik beledig of trol namelijk niemand:

gallery: AnonymousWP
Welke van je 3100 reacties bedoel je? Je linked nu naar je gallery, daar kunnen we niet zoveel mee. Heb je een link naar de reactie in kwestie? :)

Virussen? Scan ze hier!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

wildhagen schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 19:35:
Welke van je 3100 reacties bedoel je? Je linked nu naar je gallery, daar kunnen we niet zoveel mee. Heb je een link naar de reactie in kwestie? :)
Ik had gehoopt dat dat wel duidelijk was, aangezien er een aantal minnetjes stonden bij maar 1 artikel op m'n gallery die zichtbaar is/was.

In dit geval alleen nog maar deze: Anonymoussaurus in 'nieuws: FBI klaagt Nederlandse verdachte ddos-groep Lizard Sq...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Anonymoussaurus schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 19:36:
[...]

Ik had gehoopt dat dat wel duidelijk was, aangezien er een aantal minnetjes stonden bij maar 1 artikel op m'n gallery die zichtbaar is/was.

In dit geval alleen nog maar deze: Anonymoussaurus in 'nieuws: FBI klaagt Nederlandse verdachte ddos-groep Lizard Sq...
Een -1 hoeft het inderdaad niet te zijn. Staat nu goed.
Eens. Die eerste reactie kan nog wel wat moderaties gebruiken.

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-12 10:49
Dit is toch geen +3
Verwijderd in 'nieuws: FBI klaagt Nederlandse verdachte ddos-groep Lizard Squad aan'

De laatste zin is zelfs een nepfeitje en is gewoon bewezen niet waar.

Niet meer dan een 0

[ Voor 3% gewijzigd door TWyk op 06-10-2016 22:24 ]

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Uiteraard ben ik blij dat mijn bijdrage positief gewaardeerd wordt: :)
ehtweak in 'reviews: Xiaomi Mi Notebook Air 12.5: puike Chinese primeur'

En zo is het ook bedoeld, extra technische relevante info die ter zake doet.

Wat ik dan niet snap is dat er, volgens de scorekaart toch nog 2 x 'ongewenst' is uitgedeeld. Moet ik dat dan zien als een soort van 'haat' dislikes oid?
Want volgens de regeltjes zou het dan een 'flamebait, troll of belediging' moeten zijn? Dat zie ik er toch echt niet in??? 8)7

Mooie Plaatjes   

• Bor

Bor

Topicstarter
ehtweak schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:10:
Uiteraard ben ik blij dat mijn bijdrage positief gewaardeerd wordt: :)
ehtweak in 'reviews: Xiaomi Mi Notebook Air 12.5: puike Chinese primeur'

En zo is het ook bedoeld, extra technische relevante info die ter zake doet.

Wat ik dan niet snap is dat er, volgens de scorekaart toch nog 2 x 'ongewenst' is uitgedeeld. Moet ik dat dan zien als een soort van 'haat' dislikes oid?
Want volgens de regeltjes zou het dan een 'flamebait, troll of belediging' moeten zijn? Dat zie ik er toch echt niet in??? 8)7
Ik weet niet wat er zojuist stond maar er staan nu geen -1 moderaties meer. In dit geval zijn dat duidelijke mismoderaties gedaan door mensen die het moderatiesysteem niet begrijpen of die expres lopen te stieren. In beide gevallen wordt na verloop van tijd actie ondernomen wanneer blijkt dat de betreffende mensen dit vaker doen dmv extra uitleg of het intrekken van de mogelijkheid om te modereren.

Jouw reactie staat op dit moment vrij stevig op +3.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Bor schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:47:
[...]

Ik weet niet wat er zojuist stond maar er staan nu geen -1 moderaties meer.
...
Ehhhh, nou... nu staat er zelfs 4x een -1. En vanochtend slechts 2x een -1.

Mooie Plaatjes   

• Bor

Bor

Topicstarter
ehtweak schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:52:
[...]

Ehhhh, nou... nu staat er zelfs 4x een -1. En vanochtend slechts 2x een -1.
In dat geval zijn er -1's bij gekomen en geldt nog steeds mijn vorige opmerking. Jouw post staat stevig in de plus waardoor het geen materiaal is voor dit mismoderatietopic.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:53

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Waarom? Jij mag wel zonder bewijs stellen dat hij ongelijk heeft, maar hij mag dat niet over jou zeggen?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Beiden zijn zeker geen -1 waard, op geen enkele manier.

Virussen? Scan ze hier!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-12 10:05

ikt

ro8in in 'nieuws: Metro 2033-ontwikkelaar komt met shooter voor Oculus Rift e...

Staat oké, maar degenen die deze een Informatief en/of Spotlight hebben gegeven moeten de betekenis maar eens opzoeken :+

• Bor

Bor

Topicstarter
ikt schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:55:
ro8in in 'nieuws: Metro 2033-ontwikkelaar komt met shooter voor Oculus Rift e...

Staat oké, maar degenen die deze een Informatief en/of Spotlight hebben gegeven moeten de betekenis maar eens opzoeken :+
Ik zal eens even naar die mismoderaties kijken. Dank voor de melding. Die reactie hoort inderdaad absoluut niet hoger dan -1.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een -2 zou ook prima te verdedigen zijn zelfs.

Ook die +1's zijn onverdedigbaar, en mogen ook wel bekeken worden lijkt me zo.

Virussen? Scan ze hier!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

arnoudwokke in 'reviews: Identiteitscrisis op de smartwatchmarkt'
Dit is natuurlijk geen +3, de hele discussie over hoeveel aandacht tweakers geeft aan windows mobile is compleet offtopic

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Komt omdat het crew is, het is dan bijna gegarandeerd dat er shit-loads aan +2's en +3's op komen. Mensen willen graag een bruine arm halen blijkbaa ;)

Maargoed, deze reactie gaat niet meer van die +3 af komen vrees ik, die staat al veel te vast.

Virussen? Scan ze hier!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

wildhagen schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:44:
Komt omdat het crew is, het is dan bijna gegarandeerd dat er shit-loads aan +2's en +3's op komen. Mensen willen graag een bruine arm halen blijkbaa ;)

Maargoed, deze reactie gaat niet meer van die +3 af komen vrees ik, die staat al veel te vast.
Het schijnt dat er hier mensen rond hangen die daar een heel handig vinkje voor hebben :P

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Subtiel :P

Ik denk alleen niet dat ze die knopjes gaan gebruiken tegen en mede-crewlid, though ;)

Virussen? Scan ze hier!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik vind dit wel zo'n duidelijke mismod dat ik de reactie op +1 heb gefixeerd. Lager hoeft wmb ook niet, maar een +3 gaat te ver.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-12 11:02
RoD schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:24:
Ik vind dit wel zo'n duidelijke mismod dat ik de reactie op +1 heb gefixeerd. Lager hoeft wmb ook niet, maar een +3 gaat te ver.
Heb dat laatst ook gedaan met een onnodige naar +3 gestemde reactie van een redacteur. >:)

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
zeef schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:29:
[...]

Heb dat laatst ook gedaan met een onnodige naar +3 gestemde reactie van een redacteur. >:)
En je eigen reacties op +3 zetten zeker :+

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

hofleverancier in 'nieuws: Autoriteit Persoonsgegevens: er lopen tientallen o...

32x +3? WTF? Het heeft met het hele onderwerp van de newspost geen drol te maken. Een 0 is wel voldoende dus.

dakathefox in 'nieuws: Autoriteit Persoonsgegevens: er lopen tientallen onderzoe...

Geen +1, maar een -1. Alleen maar moderatiegezeik.

Virussen? Scan ze hier!

• Benji87
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-11 10:09
Tourmaline in 'nieuws: Franse ontwikkelaar klaagt Apple aan voor betere html5...

9x +3 spotlight: De reactie is een essentiële toe­voe­ging op de discussie of het artikel.
Vind t meer een +1 On-topic

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik kom eerlijk gezegd niet eens verder dan een 0. Totaal irrelevante post.

Virussen? Scan ze hier!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ik had -1 verwacht, +1 verdient, en 0 gekregen, waar ik prima content mee ben.
Dat betekent wel dat er 145 mismoderaties gedaan zijn (72*+3, 47*+2, 26*-1), en slechts 85 (37*+1, 58*0, open voor interpretatie van de FAQ) correcte, tot een mod er een stop aan toe riep.

Dat in zichzelf biedt wel stof tot nadenken.

[ Voor 3% gewijzigd door zion op 08-10-2016 18:09 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Dit vind ik een beeetje overdreven, dat ik word gemint terwijl ik niemand trol of beledig.

Anonymoussaurus in 'nieuws: 'Samsung stopt tijdelijk productie Galaxy Note 7''

Ik hoor graag wat jullie er van vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Anonymoussaurus op 10-10-2016 16:30 ]

• Freaky_Angelus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09-2024
Ach joh, ik ben inmiddels gewend dat als je een mening hebt die niet naar wens is dat er minimaal 5-6 mensen even op -1 gaan rammen...

het laatste voorbeeld

Ik verwacht zelfs niet eens meer dat men het corrigeert, dat is het risico van op de frontpage iets zeggen wat tegen de tin-foil menigte in gaat ;) Dan ben je boe en bah :D

Overigens, je reacties waren geen -1 Anonymous en ook inmiddels waren ze al positief bijgewerkt zag ik.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Neko Koneko in 'nieuws: Turkije blokkeert Microsoft OneDrive, Dropbox en Github'

Gezien de 1e zin mag die imho wel naar -1.

tinoz in 'nieuws: Turkije blokkeert Microsoft OneDrive, Dropbox en Github'

Geen +1waard.

[ Voor 30% gewijzigd door wildhagen op 10-10-2016 19:21 ]

Virussen? Scan ze hier!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Vier +3 reacties onder elkaar die nauwelijks +1 zijn :/. Beginnend met:
vali in 'nieuws: Tweede zaak tegen Apple aangespannen om touchscreenproblemen...

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Edddd in 'nieuws: Samsung Nederland stelt levering Note 7-toestellen opnieuw ...

Ik ben het slachtoffer van een grote mate aan onwetendheid bij. Ik deel mijn kennis (eenieder die zich erin heeft verdiept en de vele dossiers een beetje volgt, heeft deze basiskennis inzake 'dieselgate') en wordt 'beloond' met een -1. Degene die erop reageert, krijgt wel een +1. Hij heeft de klokken wel horen luiden, maar weet duidelijk niet waar de klepel hangt.

[ Voor 37% gewijzigd door Edddd op 10-10-2016 23:32 ]

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Het is in ieder geval allemaal offtopic...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Dat is waar. Toch bedankt!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:55
Ik weet niet of dit nog vanzelf rechtgetrokken wordt (ik denk het niet), dus ik meld het hier alvast.

Macboe in 'nieuws: 'iMessage lekt gevoelige informatie door linkpreviews sind...

Zijn comment is in ieder geval ontopic, alleen is niet iedereen het er mee eens...

• Bor

Bor

Topicstarter
oohh schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:40:
Ik weet niet of dit nog vanzelf rechtgetrokken wordt (ik denk het niet), dus ik meld het hier alvast.

Macboe in 'nieuws: 'iMessage lekt gevoelige informatie door linkpreviews sind...

Zijn comment is in ieder geval ontopic, alleen is niet iedereen het er mee eens...
Die reactie staat er nog maar kort en heeft nog maar een beperkt aantal moderaties ontvangen.

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:59
To_Tall in 'nieuws: Tweede zaak tegen Apple aangespannen om touchscreenproble...
Hier heeft een fanboy volgens mij een +3 boost gegeven ofzo, maar dat slaat nergens op. +1 kan ik nog begrijpen (heb ik gegeven) maar een 0 overwoog ik ook nog.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-12 14:35

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Neko Koneko in 'nieuws: Niantic begint met uitbrengen Pokémon Go-update die t...

Graag naar 0, ik begrijp zijn punt, maar vind niet dat het nieuwsartikel de plek voor die discussie is.

• Dirk

Dirk

Topicstarter

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Tyrian in 'downloads: Adobe Acrobat Reader DC 15.020.20039'

Waarom is dit off-topic / irrelevant? Omdat ik 1 minuut later ben dan de persoon boven me? Toen ik de reactie schreef stond dat bericht er nog niet en het kost even om het juiste linkje erbij te zoeken.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:55

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Loller1 in 'nieuws: Foto's tonen vermoedelijk geannuleerde Microsoft Band 3'

Geen +2. Al is de informatie correct, moet je dit wel zelf opzoeken gezien er geen bron vermelding of citaat staat.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
dusty-2011 in 'nieuws: AMD stopt ondersteuning van Gaming Evolved'

Ik sta hier op 0: Offtopic, mede door maar liefst 9 moderaties op -1: troll/flamebait. Lijkt me een beetje overdreven partijdig modereren omdat ik kritisch op AMD ben? Anyways, zou graag gewoon op +1 staan. Mijn post lijkt me gewoon On Topic, omdat het een beredenering is waarom AMD met het Gaming Evolved programma gestopt zou zijn. En over dat stoppen gaat het nieuwsartikel.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dat is gewoon een 0, het heeft namelijk totaal niks te maken met het artikel en is ook geen reactie op iemand anders. De duidelijke mis mod lijkt mij de +3.

[ Voor 14% gewijzigd door -The_Mask- op 13-10-2016 13:22 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12 12:23

JDVB

✅ ⟵ vinkje

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nogal ja. Meer dan een +1 kan ik er echt niet in zien.

Virussen? Scan ze hier!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik vind het een +2 niet per se fout, maar zeker niet hoger. Zelf vind ik het meer een +1.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

svenk91 in 'nieuws: 'Hackers gebruikten Stuxnet-certificaat om onderzoekers t...

Geen +1, heeft totaal niks meer met het topic van de newspost te maken. Op zijn best een 0, of een -1.

De +2 en +3 gevers mogen nagekeken worden, op geen enkele manier verdedigbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 13-10-2016 18:14 ]

Virussen? Scan ze hier!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ThePendulum in 'nieuws: Ubuntu 16.10 komt uit'

Dit lijkt me geen +2 informatie, het is imo te specifiek.

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
-The_Mask- schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:21:
Dat is gewoon een 0, het heeft namelijk totaal niks te maken met het artikel en is ook geen reactie op iemand anders. De duidelijke mis mod lijkt mij de +3.
Was dit een reactie op mij? Want dat kan ik niet uit je post opmaken. Mijn post is inderdaad geen reactie op iemand anders. Maar alleen een kortzichtig persoon zou schrijven dat het niks met het artikel te maken heeft. Mijn gehele post heeft als doel: het onderzoeken van de oorzaak waarom AMD met het programma Gaming Evolved stopt. Het is een betoog, met als onderwerp dat AMD met het programma Gaming Evolved stopt omdat er te weinig PC-gamers zijn die de recente GPU's van AMD gebruiken om te gamen. Als hoofdargument om dat betoog te ondersteunen gebruik ik de steam hardware survey. Hartstikke on topic dus, en verdiend gewoon een +1.

Mijn post staat overigens nog steeds op een 0. Hopelijk wordt het nog een +1 :)

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
mad_max234 in 'nieuws: 'Hackers gebruikten Stuxnet-certificaat om onderzoeker...

Van deze post word er zwaar gestrooid met -1, maar dat is echt niet nodig gewoon 0 is voldoende

Het grote adblocking topic

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

novasurp in 'nieuws: Steam krijgt ondersteuning voor PS4-controller'

Kan wat mij betreft naar -2, eigenlijk, maar laat ik aan jullie. :Y

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 14-10-2016 08:56 ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Die reactie lijkt me prima aan de -1 voldoen. De -2 is voor zware flames en zaken die tegen het beleid ingaan. Daar valt dit totaal niet onder.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ah, oke, dan weet ik dat voor een volgende keer, bedankt!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

laibalion in 'reviews: Mafia III: een aanbod dat je best kunt weigeren' is geen +2, maar hoogstens off-topic. Hoort in GR immers.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja, dergelijke opmerkingen zul je altijd houden bij de reviews, eens in de zoveel tijd duikt de discussie weer op of laait hij weer aan.

Ik zou zelf voor moderaties er geen moeite meer in steken, aangezien de kans dat deze moeilijk terug te modereren valt, door de hoeveelheid meningmodders. Heb al vaker gezien dat het gewoon niet lukt om een comment goed te modereren omdat de meningmodders te zwaar bleven modereren.

EDIT:
davevleugel in 'reviews: Mafia III: een aanbod dat je best kunt weigeren'
Lijkt me ook geen +2, eerder +1.

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 14-10-2016 10:35 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:54

Herman

FP ProMod
Dit lijkt me geen 'must read'spotlight: Deadsy in 'reviews: Mafia III: een aanbod dat je best kunt weigeren'

[ Voor 3% gewijzigd door Herman op 15-10-2016 12:16 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nope, een +1 lijkt me wel voldoende. Nog een paar zetjes nodig voor hij daar staat.

Virussen? Scan ze hier!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Staat nu goed, deze heeft ook nog een zetje nodig naar de +1: MenN in 'reviews: Mafia III: een aanbod dat je best kunt weigeren'

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

CR2032 in 'nieuws: Samsung brengt nieuwe 12" TabPro S uit met meer ram en ops...

Dit is geen +1, maar eerder -1. Hoort niet op de FP, maar in GR.

Virussen? Scan ze hier!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:03
In geek: A>_: 43 jaar oud besturingssysteem CP/M draait op Raspberry Pi

Meerdere keren 6 maal een +3 terwijl de reacties van anderen niet meer dan +1 krijgen?

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Welke reacties bedoel je specifiek? (klik op de datum tijd van een reactie voor een link)

johnkeates in 'geek: A>_: 43 jaar oud besturingssysteem CP/M draait op Raspbe...
Geen +2

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Er stonden daar zes weinig spannende reacties op +3 en zes op +2, die heb ik inmiddels al gecorrigeerd en ook degene die jij meldt staat op +1 nu :)

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Verwijderd in 'nieuws: Ruim elfduizend Nederlandse kinderen verbreken wereldrecor...
edit bij nader inzien geen mismoderatie.

[ Voor 19% gewijzigd door Zeehond op 15-10-2016 20:12 ]

200 fish found!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Het signaal wat jij ze geeft is dat het okay is om op vroege leeftijd al die kwalen te krijgen die veroorzaakt worden door te lang achter een bureau zitten.
Wat jij en jouw school doen en toestaan is een indoctrinatie met een eenzijdige vorm van kennis.
Hebben we programmeurs nodig, mensen die lineair denken? Nee.
En toch blijft het onderwijs lineaire robots programmeren met dezelfde ingeprogrammeerde voorliefde voor logica, rationaliteit, wetenschap en techniek.

Dat is geen inspiratie, dat is indoctrinatie en zombificatie. Een school is dat dus niet.
Vind ik allemaal vrij op de man af, en ook niet bepaald on-topic, eigenlijk.

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-12 22:38
Typische Vendar reactie en 120% offtopic. Kan gewoon op -1.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Dorus schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 17:45:
[...]
Typische Vendar reactie en 120% offtopic. Kan gewoon op -1.
Migrator schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 17:39:

Vind ik allemaal vrij op de man af, en ook niet bepaald on-topic, eigenlijk.
edit klopt jullie hebben gelijk kan op -1, bij deze dan ook mijn moderatie gecorrigeerd

edit2
Furious5 in 'nieuws: Yahoo werkt aan technologie voor gepersonaliseerde recla...
Geen +2, mee eens moderaties.

Hans C in 'reviews: LG V20: elegante bruut met onderscheidende functies'
Ook deze lijkt mij geen +2

[ Voor 96% gewijzigd door Zeehond op 15-10-2016 20:46 ]

200 fish found!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

WhatsappHack in 'reviews: Brein beantwoordt tweakersvragen'
Geen +3, +2 lijkt mij meer gepast.

[ Voor 6% gewijzigd door _David_ op 17-10-2016 18:18 . Reden: Foutje ]

Pagina: 1 ... 76 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem