Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 101 Laatste
Acties:
  • 198.155 views

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Geef eens een paar voorbeeld-reacties, zodat we er ff naar kunnen kijken?

Virussen? Scan ze hier!

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-01 22:07
Wel, ik wou net hetzelfde opmerken:

Zo ben ik 2 maal met -1 gemodereerd voor volgende post:

http://tweakers.net/revie...eaction=8376567#r_8376567

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maar je totaalscore staat goed, dus is er weinig mis?

Zie ook de wsrning in dit topic:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties

Virussen? Scan ze hier!

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-01 22:07
Ja ondertussen wel, ten tijde van mijn antwoord stond ik nog op 0 :-)

En bij deze weet ik ook meteen wat er bedoeld word met:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 20:12

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Volgensmij staat het nu weer goed :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Niks informatiefs aan: DropjesLover in 'nieuws: 'Amerikaans aanbod Netflix is afgenomen met 31,7 pro...

En met z'n drugs comments behaald deze reactie Rob Coops in 'nieuws: 'Amerikaans aanbod Netflix is afgenomen met 31,7 procent'' bij mij ook het niveau van een 0 (alhoewel een +1 goed verdedigbaar is).

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Chinco in 'nieuws: FTDworld-opvolger Dutplanet gaat offline na actie van Brein'
Geen +2, niks informatiefs aan.
WoutF in 'plan: Test de nieuwe telecomvergelijker en maak kans op een Sony Xp... ook geen +2 imho.

En naar mijn mening niet bijzonder informatief, aangezien het nogal voor zich spreekt én alleen voor Android geldt: Verwijderd in 'nieuws: Tele2 begint met uitbrengen optie voor bellen via 4g'

[ Voor 21% gewijzigd door Migrator op 29-03-2016 14:58 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• David Mulder
Moet zeggen dat ik die reactie van snaf prima een +2 waard vind.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik wellicht krap, maar goed, na melding hier moet je nog steeds je eigen interpretatie loslaten. Ik ga er niet slechter van slapen als die op +2 blijft (met geen enkele reactie trouwens ;))

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

ACM in 'plan: Verbeterde telecomdata - Development-iteratie #83'

Geen +2.
Mooie reactie, maar hetzelfde staat precies zo uitgelegd in het artikel zelf.
Goeie +1.

Eat the bugs, live in a pod

• David Mulder
HMC schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:16:
ACM in 'plan: Verbeterde telecomdata - Development-iteratie #83'

Geen +2.
Mooie reactie, maar hetzelfde staat precies zo uitgelegd in het artikel zelf.
Goeie +1.
Ach ja, in .plan's mag sowieso wat vrijer worden gemodereerd.

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Verwijderd in 'nieuws: WhatsApp voegt quick-reply-functie toe aan bèta van Andr... dit kan toch geen -1 zijn, deze tweaker wijst alleen iemand op gebruikele omgangsvormen hier op tweakers.net, vroegah (ik weet niet of het er nog steeds staat) stond er zelfs een artikeltje over in de faq .... en zijn punt is valide, 3 mensen bedanken in een voor een vraagje dat zowiso al bijna beter op het forum past krijgt nu wel een heel hoog offtopic gehalte.

mensen gaan bedanken 'hoe vriendelijk ook' is dan gewoon ongewenst... bovendien vind ik de gekozen bewoording prima acceptabel.. 0 (oftopic) is hier dan ook op zijn plaats. hoewel zelfs +1 (behulpzaam) in mijn ogen nog te rechtvaardigen is...

[ Voor 5% gewijzigd door i-chat op 30-03-2016 10:53 . Reden: leesbaarheid ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
In de huidige vorm bestaat de reactie voor ongeveer de helft uit klachten over de verkregen moderatie. Dat is ongewenst op de FP. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor jouw eigen reactie hierop die compleet bestaat uit opmerkingen over de moderatie. Dit soort sub discussies zijn een van de redenen dat we dit soort reacties liever niet zien op de FP.

[ Voor 45% gewijzigd door Bor op 30-03-2016 11:16 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Erhnam in 'nieuws: Microsoft en Canonical brengen Bash naar Windows'
Geen +3, imo niet meer dan een +2 in deze vorm(geen bron vermelding)

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

DeNachtwacht in 'nieuws: Microsoft brengt deze zomer Anniversary Update uit v...

Maakt een interessant punt en verdient +1 of misschien zelfs +2. Het is mij een raadsel waar die 14x -1 vandaan komen.

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-01 18:28

T.C

http://tweakers.net/nieuw...eaction=8386221#r_8386221

Naar mijn mening is deze reactie geen +2 waard, het is eerder een +1 want het is wel on-topic

Gebruiker markimarc reageert op mijn reactie, waarin ik aangeef dat je bij RAIDZ pech hebt als er teveel schijven kapot gaan en daardoor per definitie geen back-up is met de volgende reactie:
Als er in jouw voorbeeld ook veel harde schijven defect gaan, hoe kunnen ze dan nog garanderen dat de backups die ze maken dan ook nog werken?
Waarbij de gebruiker duidelijk blijk geeft dat hij mijn reactie niet gelezen heeft en/of het punt volledig mist.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2025

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Het is zeker geen +2 inderdaad en ook over de +1 zou je kunnen twijfelen, als er zo'n redenatiefout in staat. Op dit moment staat de reactie op 0 en dat lijkt me niet heel verkeerd :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• fastandfourier
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

fastandfourier

Veel voor weinig

Verwijderd in 'nieuws: Kwetsbaarheid maakte gamepublicatie zonder toestemmi...
fastandfourier in 'nieuws: Kwetsbaarheid maakte gamepublicatie zonder toestem...

Een belediging krijgt +1 en een weerwoord -1? Ik snap niet waarom het geen nul voor beide reacties is.

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-01 08:15
Maar het gaat wel erg offtopic en lang door zonder al te veel inhoud, ik snap wel dat het ondertussen richting de -1 begint te gaan

Je kunt op zo'n reactie een serieus weerwoord bieden, of beter, gewoon niet meer reageren.

Verwijderd

+3? Ja, boeiende info maar volledig offtopic toch? :S

arnoudwokke in 'nieuws: Teardown bevestigt dat iPhone SE geen 4g+ ondersteunt'

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Wilde die ook net posten. Het is hele interessante informatie voor een topic in Geachte Redactie, maar onder dit nieuwsartikel erg offtopic. Alle reacties die er om heen staan en die over hetzelfde gaan, zijn ook allemaal offtopic.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:04

botoo

💀 too old to die young

GR is ondertussen wel <eol> Als de redactie het zelf nodig vindt om veelvuldig in de FP threads te reageren waarom zouden de users dat dan ook niet doen?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Dorus
Het lijkt wel of iedereen denkt dat een 0 score betekend dat je gecensureerd wordt, niet had mogen reageren, gestraft wordt oid.

Offtopic reacties zijn gewoon toegestaan, ook voor de crew. Dan kom je uiteraard wel op 0 (of -1 als je het heel bond maakt), waardoor je iets lager in het reactie overzicht eindigt. Dat is weer direct het gevolg van het streven om relevante reacties bovenaan te krijgen, dan is er natuurlijk geen plek meer voor minder relevante zaken. Daar is, als je doorscrolt, echter wel ruimte voor. Zelfs -1 reacties kun je standaard weergeven, of met 1 klik openen. Alleen -2 is echt onzichtbaar.

GR reacties zijn over het algemeen offtopic, en komen dus op 0. Dat betekend niet dat alles wat in GR had gekund op 0 moet, soms bevat een bericht 2 opermkingen, waarvan er maar 1 GR is, dan kan hij met de andere nog best +1 bereiken.

Ook is het niet zo dat alles GR gerelateerd op 0 gefixeerd is, je mag best nog wel 1 puntje omhoog of omlaag gaan. Nu wil ik de lat voor +1 daar best wel hoog op leggen binnen een dergelijke offtopic discussie, echter, de reactie van arnoud bevat: 1) Eigen inzicht 2) Eigen ervaring 3) Veel (sterke) argumenten en 4) inzichten. Allen criteria die normaal voor +3 gebruikt worden. Was het niet dat hij offtopic is, dan was het een +3 gewest. In dit geval zie ik +1 als een goede eindscore. De rest van de discussie is ondertussen al (terecht) naar -1/0 niveau gezakt.

• Bor

Bor

Topicstarter
Dit is wellicht een niet populaire mening in een topic waar pro Apple reacties omhoog gemod lijken te worden maar toch vind ik een -1 echt te zwaar;

daan9999 in 'nieuws: FBI zegt hulp toe bij kraken van iPhone 6 in moordzaak'

• rens-br

rens-br

Dorus schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:00:
Nu wil ik de lat voor +1 daar best wel hoog op leggen binnen een dergelijke offtopic discussie, echter, de reactie van arnoud bevat: 1) Eigen inzicht 2) Eigen ervaring 3) Veel (sterke) argumenten en 4) inzichten. Allen criteria die normaal voor +3 gebruikt worden. Was het niet dat hij offtopic is, dan was het een +3 gewest. In dit geval zie ik +1 als een goede eindscore. De rest van de discussie is ondertussen al (terecht) naar -1/0 niveau gezakt.
Hoe goed zijn reactie ook mag zijn, wat voor argumenten hij ook aandraagt. In de reacties discussiëren over het wel of niet clickbait is, is imo gewoon offtopic en zou dus op 0 moeten eindigen.

Overigens staat de reactie nog steeds op +2 en ik verwacht niet dat daar nog veel verandering in komt.

• Dorus
Bor schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:05:
Dit is wellicht een niet populaire mening in een topic waar pro Apple reacties omhoog gemod lijken te worden maar toch vind ik een -1 echt te zwaar;

daan9999 in 'nieuws: FBI zegt hulp toe bij kraken van iPhone 6 in moordzaak'
Zonder bron, en dan "er staan beweringen op ineternet", ik kom daarmee dan ook weer niet verder dan 0. Daar stond hij overigens al vrij stevig op met 8 punten (tegen 2x -1), neem aan dat daarvan 6 van jou.
rens-br schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:11:
[...]

Hoe goed zijn reactie ook mag zijn, wat voor argumenten hij ook aandraagt. In de reacties discussiëren over het wel of niet clickbait is, is imo gewoon offtopic en zou dus op 0 moeten eindigen.

Overigens staat de reactie nog steeds op +2 en ik verwacht niet dat daar nog veel verandering in komt.
Hij staat nog maar 2 boosts van +1 af, ik hou hoop. 0 zou overigens ook geen verkeerde score zijn, maar +2 is idd te veel.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zenety in 'nieuws: Microsoft en Canonical brengen Bash naar Windows'

Gezien de laatste regel, die én een troll én moderatiegezeur bevat, mag deze denk ik wel naar -1? :)

Virussen? Scan ze hier!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-01 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
-O-

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik weet dat t nog vroeg is, maar we weten allemaal dat moderaties soms snel op de foute score belanden; dus meld ik hem nu alvast.

WhatsappHack in 'plan: Tweakers introduceert TweakMoticons'
Wordt consistent met "WTF" beoordeeld, terwijl t mijn inziens toch echt prima "Raptor" is!
Ik vind de WTF moderatie dan ook overdreven. ;(

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• Dirk

Dirk

Topicstarter
:N

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Zijn die afbeeldingen ook mogelijk voor gewone users? :p
Of proberen ze tevergeefs?

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:52

Electrowolf

Mod met Liefde!

Vraag: moeten we hier nu ook de reacties reporten als deze zijn gemisemote? Of komt er een apart klein-misemotetopic ?

[ Voor 41% gewijzigd door Electrowolf op 01-04-2016 01:11 ]

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• Dirk

Dirk

Topicstarter
SmokingCrop schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 01:09:
[...]

Zijn die afbeeldingen ook mogelijk voor gewone users? :p
Of proberen ze tevergeefs?
Zelfs crew probeert het tevergeefs... >:)
Electrowolf schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 01:09:
Vraag: moeten we hier nu ook de reacties reporten als deze zijn gemisemote?
Het zijn emoties, die kun je niet fout doen. ;)

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Dirk schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 01:11:
Nouja, ik ken mensen die wel eens verkeerde emoties uiten. Netzo als meningen kunnen die dus even goed fout zijn. 8)

Maar gewoon een apart topic voor de misemotes maken zodat het hier de boel niet gaat vervuilen en het later allemaal "gearchiveerd" kan worden? O-)

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

[...]

Dus we hebben niet een "Het kleine-mismoticonstopic deel I" nodig? Daar gaat m'n hele topicstart ;(

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

_David_ schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 01:15:
[...]

Dus we hebben niet een "Het kleine-mismoticonstopic deel I" nodig? Daar gaat m'n hele topicstart ;(
In ieder geval zou er een emotie-/emoticon-faq moeten komen om toch enige sturing te geven aan deze stormloop van gevoelens van de menige tweaker.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
[...]

Electrowolf schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 01:15:
[...]

Nouja, ik ken mensen die wel eens verkeerde emoties uiten. Netzo als meningen kunnen die dus even goed fout zijn. 8)

Maar gewoon een apart topic voor de misemotes maken zodat het hier de boel niet gaat vervuilen en het later allemaal "gearchiveerd" kan worden? O-)
Nou ja, als je hem al klaar hebt staan...

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Electrowolf schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 01:19:
[...]

In ieder geval zou er een emotie-/emoticon-faq moeten komen om toch enige sturing te geven aan deze stormloop van gevoelens van de menige tweaker.
Inderdaad, dat kan toch helemaal niet, mensen hun emoties laten uiten zonder richtlijnen? :+
Dirk schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 01:19:
[...]

[...]

Nou ja, als je hem al klaar hebt staan...
>:)

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
[...]
Zelfs crew probeert het tevergeefs... >:)
Is er ergens een hint hoe het te doen is? O-)

• Dirk

Dirk

Topicstarter
SmokingCrop schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 01:26:
[...]

Is er ergens een hint hoe het te doen is? O-)
Zoek, en gij zult vinden!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:28
[...]

Een foute emoticons? Dan heb je foute gevoelens. ;)

Trolololololol lalalalala.... ♪♫

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Electrowolf schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 01:09:
Vraag: moeten we hier nu ook de reacties reporten als deze zijn gemisemote? Of komt er een apart klein-misemotetopic ?
Moet zeggen dat ik daar toch gemengde gevoelens voor heb :+

Kan er overigens eens iemand naar deze gebruiker kijken? blijft maar bezig...

En 1 april is voorbij.

[ Voor 3% gewijzigd door Zeehond op 02-04-2016 02:03 ]

200 fish found!

• rens-br

rens-br

Zeehond schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 08:31:
[...]
Kan er overigens eens iemand naar deze gebruiker kijken? blijft maar bezig...
Ja echt niet normaal! Zo'n hekel aan die vent (of vrouw?).

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02-2025

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
[...]

Post de link dan even! })
nvm.... 8)7

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-01 09:06
nvm...

[ Voor 97% gewijzigd door DivineNL op 01-04-2016 14:42 ]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Cyb in 'nieuws: 'Egypte wilde spioneren via Free Basics-initiatief van Facebo...

Comploettheorien horen volgens mij niet op +2 maar op -1?

Virussen? Scan ze hier!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Wat achterstallige onterechte +2's van gisteren ;)
pjdijkema in 'nieuws: Microsoft stopte met porten Android-apps vanwege 'grote... staat in het artikel en is dus geen +2.
Chinco in 'nieuws: Cortana brengt notificaties van Android-telefoons naar Win... is totaal offtopic m.b.t. het nieuws, maar wel een overzichtelijke en goede reactie. Twijfelgeval dus wel tussen +1 en +2.
cool0 in 'nieuws: Tesla Model 3 komt niet voor 2018 naar de Benelux' Hoge +1, maar met een opmerking "haters gonna hate" geen +2.
Lexis in 'nieuws: Google trekt 1-aprilgrap Gmail terug na bug waardoor mails ... geen +2, totaal niet informatief

lordfragger in 'nieuws: Ziggo stelt functie voor terugkijken programma's open... rant over silverlight is niet informatief, dus geen +2

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
i-chat in 'nieuws: KPN stopt 1 augustus met cloudopslagdienst Up' ik ben slachtoffer van meningmodders zodra ik een post met mis-informatie probeer te ontkrachten krijg ik evenveel +1 als -1's terweil de persoon boven mij met een ook nog een foutieve one-liner een +2 krijgt... beste frontpage-moddende-mede-tweakers doe er iets aan.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

i-chat schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:14:
i-chat in 'nieuws: KPN stopt 1 augustus met cloudopslagdienst Up' ik ben slachtoffer van meningmodders zodra ik een post met mis-informatie probeer te ontkrachten krijg ik evenveel +1 als -1's terweil de persoon boven mij met een ook nog een foutieve one-liner een +2 krijgt... beste frontpage-moddende-mede-tweakers doe er iets aan.
Die post heeft 2x -1 waarschijnlijk is het dus gewoon iemand geweest met x2 rechten. Die post zou echter wel beter op +1 staan dan de 0 waar hij nu op staat naar mijn mening.

200 fish found!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2025

Toff

FP ProMod
Ik was niet blij met die 1 april emoticons, omdat die mijn notificaties vervuilden, maar ik ben nog minder blij met de -1 waardering (12x, inmiddels 19x...) van mijn post hierover: http://tweakers.net/reacties/bekijk/8397829/

[ Voor 4% gewijzigd door Toff op 04-04-2016 23:01 ]

• Dorus
stewie in 'nieuws: Aantal voorbestelde Tesla Model 3-auto's bereikt ongeveer ...

Waarom -1? Ik zie de trol niet, dus is gewoon 0 of +1 lijkt me.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Toff schreef op zondag 03 april 2016 @ 00:24:
Ik was niet blij met die 1 april emoticons, omdat die mijn notificaties vervuilden, maar ik ben nog minder blij met de -1 waardering (12x) van mijn post hierover: http://tweakers.net/reacties/bekijk/8397829/
Mwah, je staat nu op 0, maar voor een 1-aprilgrap ben je in mijn ogen wel een beetje aan het zeuren, vandaar waarschijnlijk die -1's.
Allereerst is de eerste bewering van de poster niet waar, zoals in reacties op hem wordt uitgelegd, en daarna komt de opmerking "kolen zijn zoveel beter :z " die trollend bedoeld is, gezien de smiley, om vervolgens af te sluiten met "waarom niet gewoon een hummer rijden?" - troll compleet, imo. Oh, en de originele opmerking heeft weinig met de bestelaantallen te maken, dus het begint al off-topic.

[ Voor 4% gewijzigd door Migrator op 03-04-2016 11:25 ]

• Dorus
Migrator schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:16:
[...]

Mwah, je staat nu op 0, maar voor een 1-aprilgrap ben je in mijn ogen wel een beetje aan het zeuren, vandaar waarschijnlijk die -1's.

[...]

Allereerst is de eerste bewering van de poster niet waar, zoals in reacties op hem wordt uitgelegd, en daarna komt de opmerking "kolen zijn zoveel beter :z " die trollend bedoeld is, gezien de smiley, om vervolgens af te sluiten met "waarom niet gewoon een hummer rijden?" - troll compleet, imo.
klopt niet is een groot woord, volgens Timoo.vanEsch in 'nieuws: Aantal voorbestelde Tesla Model 3-auto's bereikt on... klopt het getal wel, alleen vergelijk je oneerlijk omdat bij autos normaal niet naar de hele keten kijkt, dus beetje appels met peren vergelijken. Ik zie die tweede helft vooral sarcastisch.

Daarnaast is energie efficiency gewoon heel ingewikkeld, en dat levert interessante discussies op.Om nou iedereen die geen expert is op 0 of -1 te zetten, dat doen we bij andere onderwerpen ook niet.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Natuurlijk is één foute bewering geen reden voor -1, maar als daar zo'n hele "Teslarijders zijn hypocriet en kunnen beter Hummers gaan rijden"-opmerking op volgt vat ik dat gewoon op als troll. Maar goed, daarover kunnen we in mening verschillen. De discussie was er ook geweest als er op een nette manier een opmerking was geplaatst over het daadwerkelijke CO2-verbruik van een Tesla.

Let overigens even op het verschil tussen kilometers en kWh, daar zit bij de Model S een verhouding van 5:1 tussen, dus is de uitstoot per kilometer in de eerste reactie vijf keer te hoog.

[ Voor 19% gewijzigd door Migrator op 03-04-2016 11:40 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mijn reactie is al twijfelachtig of hij +1 is, naar de reactie erop is zeker een 0:

Verwijderd in 'reviews: Microsoft Hololens: een jaar later'

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022
Dit lijkt me geen -1: stewie in 'nieuws: Aantal voorbestelde Tesla Model 3-auto's bereikt ongeveer .... Ik zie hier vooral mening-mods in terug.

Het is on-topic. Weliswaar weinig onderbouwd en sterk op een mening gebaseerd, maar dat zou dan niet lager dan een 0 moeten zijn IMHO.

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022
Overigens mis ik hier een reden om het een +3 te laten zijn: Verwijderd in 'nieuws: Aantal voorbestelde Tesla Model 3-auto's bereikt ongeveer k....

Weinig onderbouwing op basis van bronnen en redelijk wat mening. Absoluut geen slechte post, maar in mijn mening niet iets wat altijd zichtbaar zou moeten zijn.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
mpkossen schreef op zondag 03 april 2016 @ 16:53:
Dit lijkt me geen -1: stewie in 'nieuws: Aantal voorbestelde Tesla Model 3-auto's bereikt ongeveer .... Ik zie hier vooral mening-mods in terug.

Het is on-topic. Weliswaar weinig onderbouwd en sterk op een mening gebaseerd, maar dat zou dan niet lager dan een 0 moeten zijn IMHO.
Hij is onjuist en daarbij op een trollende manier gesteld. Dat laatste maakt de -1 wat mij betreft terecht.
mpkossen schreef op zondag 03 april 2016 @ 16:58:
Overigens mis ik hier een reden om het een +3 te laten zijn: Verwijderd in 'nieuws: Aantal voorbestelde Tesla Model 3-auto's bereikt ongeveer k....

Weinig onderbouwing op basis van bronnen en redelijk wat mening. Absoluut geen slechte post, maar in mijn mening niet iets wat altijd zichtbaar zou moeten zijn.
Het is vooral een leuk betoog. Ik vind de +3 niet onterecht, alhoewel een +2 misschien beter zou passen.

• Dorus
mpkossen schreef op zondag 03 april 2016 @ 16:53:

Die had ik ook al genoemd: Dorus in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"

Maar blijkbaar is hij toch te trollerig.

[ Voor 20% gewijzigd door Dorus op 03-04-2016 20:25 . Reden: Verleerde quote van de dubbelpost genomen. ]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• Toff

Toff

FP ProMod
Migrator schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:16:
[...]
Ja, dankzij een aantal correcties als gevolg van mijn post hier, kost deze "grap" mij maar een karmapuntje... Vergeef me, dat ik de humor niet zie van het vervuilen van mijn notificaties, maar, zelfs als ik "een beetje zeuren" zou, dan zie ik nog niet hoe iemand in zijn right mind hier een -1 aan zou kunnen geven. De lariekoek is inmiddels verdwenen, maar de gevolgen (dichtgooien van de notificaties en negatieve moderaties) niet. Wat een lol (not)...

Correctie: waar "karmapuntje" staat, dient "reactiescorepuntje" te staan (zal wel in de afronding zitten).

[ Voor 7% gewijzigd door Toff op 04-04-2016 21:30 ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Toff schreef op maandag 04 april 2016 @ 00:10:
[...]

Ja, dankzij een aantal correcties als gevolg van mijn post hier, kost deze "grap" mij maar een karmapuntje...
Een 0 kost je geen karma afaik. Notificaties had je allemaal in één keer dicht kunnen doen (http://tweakers.net/notificatie/markeerallesgelezen) en je hóéft niet op zo'n bericht te reageren ;)
Overigens probeerde ik de -1 te verklaren, goed waren die moderaties zeker niet.

• Dorus
Toff schreef op maandag 04 april 2016 @ 00:10:
[...]

Ja, dankzij een aantal correcties als gevolg van mijn post hier, kost deze "grap" mij maar een karmapuntje... Vergeef me, dat ik de humor niet zie van het vervuilen van mijn notificaties, maar, zelfs als ik "een beetje zeuren" zou, dan zie ik nog niet hoe iemand in zijn right mind hier een -1 aan zou kunnen geven. De lariekoek is inmiddels verdwenen, maar de gevolgen (dichtgooien van de notificaties en negatieve moderaties) niet. Wat een lol (not)...
Los van het feit dat 0 geen karma straf oplevert, moet je je met 250k karma echt druk maken om 1 puntje? Zelfs in dit topic hier posten heeft je waarschijnlijk al meer karma gegeven.

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10-2025
Het valt me op dat ik bij al m'n reacties de laatste tijd consequent minstens 2x een -1 krijg voor reacties die gewoon goed zijn. Zijn dit dezelfde mensen die mij trollen of ben ik gewoon paranoid en is dit statistisch gezien "normaal" dat er altijd wat clowns tussen zitten die een -1 geven?

Voorbeeld (lijkt me op z'n minst een 0 en geen -1?): GeoBeo in 'nieuws: Huawei bevestigt dat P9 voorzien wordt van een Leica-camera'

Verwijderd

Firefly III in 'nieuws: Microsoft beloont onderzoeker met 13.000 dollar voor ernstig ...
Ik vind dat de user veel niet onderbouwde vragen stelt ,en een soort van aanname doet ,wat haast een contra dictie is op het artikel .Daarin staan gegevens ,die hij dan in twijfel trekt en vragen bij stelt .Ok ,kan .Is misschien nuttig ,maar geen +2. Verbeter me a.u.b als ik ongelijk heb

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Iets meer tekst bij je melding mag ook wel :p
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:09:
Firefly III in 'nieuws: Microsoft beloont onderzoeker met 13.000 dollar voor ernstig ...
Ik vind dat de user veel niet onderbouwde vragen stelt ,en een soort van aanname doet ,wat haast een contra dictie is op het artikel .Daarin staan gegevens ,die hij dan in twijfel trekt en vragen bij stelt .Ok ,kan .Is misschien nuttig ,maar geen +2. Verbeter me a.u.b als ik ongelijk heb
Reactie steekt boven het maaiveld uit en legt uit wat de gevolgen van zo'n lek zijn. Niks mis met +2 imho.

Verwijderd in 'nieuws: Oculus Rift verzamelt data over fysieke bewegingen van geb...
Lang betoog, maar losjes een relatie met het artikel en dus geen +2.

TheBlackbird in 'nieuws: Oculus Rift verzamelt data over fysieke bewegingen v...
Geen idee wat dit op +2 doet, maar het staat niet zo in de privacyvoorwaarden en ik zie er ook weinig informatiefs in. Een 0 past in mijn ogen beter, of het nou een privacypolicy of een privacyschendpolicy is lijkt me ook helemaal niet relevant op deze manier.

TheBlackbird in 'nieuws: Oculus Rift verzamelt data over fysieke bewegingen v...
Geen +2.

• David Mulder
Migrator schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:02:
[...]

Iets meer tekst bij je melding mag ook wel :p

[...]

Reactie steekt boven het maaiveld uit en legt uit wat de gevolgen van zo'n lek zijn. Niks mis met +2 imho.

Verwijderd in 'nieuws: Oculus Rift verzamelt data over fysieke bewegingen van geb...
Lang betoog, maar losjes een relatie met het artikel en dus geen +2.

Geen idee wat dit op +2 doet, maar het staat niet zo in de privacyvoorwaarden en ik zie er ook weinig informatiefs in. Een 0 past in mijn ogen beter, of het nou een privacypolicy of een privacyschendpolicy is lijkt me ook helemaal niet relevant op deze manier.

Geen +2.
Als ik m'n eigen comments aandraag dan vind ik het meestal erg oncomfortabel om ze goed te gaan praten, want het is niet alsof ik objectief ben (het enige wat je krijgt is geklaag), dus dan hou ik het meestal zo kort mogelijk O-) O-) .

• Bor

Bor

Topicstarter
Een geen hout snijdende vergelijking als deze hoeft wat mij betreft niet op +3 of +2.

computerjunky in 'nieuws: Nederlandse expert autonoom rijden: Hotz is onveran...

[ Voor 65% gewijzigd door Bor op 04-04-2016 18:57 ]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• Toff

Toff

FP ProMod
Dorus schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:13:
[...]

Los van het feit dat 0 geen karma straf oplevert, moet je je met 250k karma echt druk maken om 1 puntje? Zelfs in dit topic hier posten heeft je waarschijnlijk al meer karma gegeven.
Nee, (ik bedoelde overigens "reactiescore") ik maak me druk om de (inmiddels 19x) -1 mismods en de vervuiling van mijn notificaties. Die laatste kan ik wel weggooien met de "markeer alles als gelezen" optie, zoals werd gesuggereerd, maar dat is het kind met het badwater weggooien, want daar zitten misschien ook notificaties tussen waar ik wel op wil reageren.

• Dorus
Toff schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:12:
[...]

Nee, (ik bedoelde overigens "reactiescore") ik maak me druk om de (inmiddels 19x) -1 mismods en de vervuiling van mijn notificaties. Die laatste kan ik wel weggooien met de "markeer alles als gelezen" optie, zoals werd gesuggereerd, maar dat is het kind met het badwater weggooien, want daar zitten misschien ook notificaties tussen waar ik wel op wil reageren.
Ik volg het even niet, geven -1 moderaties een notificatie? Of gaat het nu weer om de 1-april grap? Die mismods hebben we in elk geval al lang gecompenseerd. Heb je zonet even extra dik op 0 gezet, maar met de mediaan zou zelfs 19x-1 en 20x0 dezelfde score moeten opleveren als 20x0 en 19x+1.

• Toff

Toff

FP ProMod
Dorus schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:45:
[...]

Ik volg het even niet, geven -1 moderaties een notificatie? Of gaat het nu weer om de 1-april grap? Die mismods hebben we in elk geval al lang gecompenseerd. Heb je zonet even extra dik op 0 gezet, maar met de mediaan zou zelfs 19x-1 en 20x0 dezelfde score moeten opleveren als 20x0 en 19x+1.
Ja, het begint hier wat off topic te worden, maar ik klaagde dus in het 1 april topic, dat mijn notificaties erdoor vervuild werden, omdat mensen het blijkbaar nodig vonden om hun emoties te delen op jaren oude posts. Dat was blijkbaar reden voor een aantal lolbroeken om -1's te gaan uitdelen... Scores en karma waren bijzaken, maar door mij aangedragen om aan te geven dat de 1 april grap weldegelijk zijn sporen naliet, ook nadat die tweakmotions verdwenen waren. Voor de compensaties nogmaals mijn dank.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:25

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Topicstarter
Toff schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:12:
[...]

Dan ga je toch naar je volledig overzicht van notificaties en zoek je op "reageerde op" dan krijg je alleen degene waar je op wilt reageren.

• HMC

HMC

Pluviophile

Verwijderd in 'nieuws: Kaspersky: we leven in de middeleeuwen van internetbevei...

Ik kan 'em niet modden, maar dat lijkt mij iets te veel van het goede.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Hoe bedoel je precies als ik vragen mag? Ik vind hem prima staan zo op -1.

200 fish found!

• HMC

HMC

Pluviophile

Zeehond schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:23:
[...]

Hoe bedoel je precies als ik vragen mag? Ik vind hem prima staan zo op -1.
Ik weet dat het niet aan mij is, en hij zal uiteraard op -1 eindigen, maar hij gaat doelbewust, a la conspiracy theorie, in op het beleid en de bezigheden van Tweakers-medewerkers.

Ok, dikke -1 dan. Ook goed.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

HMC schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:26:
[...]

Ik weet dat het niet aan mij is, en hij zal uiteraard op -1 eindigen, maar hij gaat doelbewust, a la conspiracy theorie, in op het beleid en de bezigheden van Tweakers-medewerkers.

Ok, dikke -1 dan. Ook goed.
Aan welke score was mij aan het denken dan? Een -2 lijkt mij te zwaar.

[ Voor 32% gewijzigd door Zeehond op 05-04-2016 13:33 ]

200 fish found!

• HMC

HMC

Pluviophile

Zeehond schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:28:
[...]

Aan welke score was mij aan het denken dan? Een -2 lijkt mij te zwaar.
Daar dacht ik inderdaad aan, want ondermijning. Maar het is niet aan mij, en een dikke -1 mag ook wel inderdaad, zodat geinteresseerden het toch nog kunnen lezen als ze zouden willen.

Edit: Gebruiker is trouwens lekker bezig. Krijgt nog +2 ook voorlopig. :? (Ik weet het, ik ben weer vrij vroeg.)
Verwijderd in 'nieuws: AMD kondigt zevende generatie mobiele apu's op Computex ...

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

HMC schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:31:
[...]

Daar dacht ik inderdaad aan, want ondermijning. Maar het is niet aan mij, en een dikke -1 mag ook wel inderdaad, zodat geinteresseerden het toch nog kunnen lezen als ze zouden willen.

Edit: Gebruiker is trouwens lekker bezig. Krijgt nog +2 ook voorlopig. :? (Ik weet het, ik ben weer vrij vroeg.)
Verwijderd in 'nieuws: AMD kondigt zevende generatie mobiele apu's op Computex ...
Er mag daar nieuws: Kaspersky: we leven in de middeleeuwen van internetbeveiliging denk ik sowieso wel even iemand gaan kijken. Ik heb het gevoel dat het een beetje uit de hand gaat of aan het lopen is wat te zien is aan het aantal -1 te zien.

[ Voor 33% gewijzigd door Zeehond op 05-04-2016 14:37 ]

200 fish found!

• rens-br

rens-br

Freekers in 'nieuws: BlackBerry start bètaprogramma voor Android 6.0-update o...

Lijkt me geen +2 te zijn, maar gewoon 0 en alle reactie die daaronder staan en op hetzelfde bericht zijn wat mij betreft ook gewoon 0.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze user doet dit soort dingen wel vaker (kijk eens naar zijn gemiddelde en totale reactiescore bijvoorbeeld). Lijkt niet normaal te kunnen doen, alleen trollen en complottheorien posten etc.

Virussen? Scan ze hier!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• Dorus
De stelling dat propriëtaire software niet te controleren is, is wel erg kort door de bocht (en gewoon niet waar). Max +1 dus.

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ulysses in 'nieuws: Politie: makkelijke verkrijgbaarheid 'cybercrime as a ser...
Drie reacties IMHO verkeerd gemodereerd. Ten eerste geef ik mijn mening die on-topic is voor het topic, zou 1 moeten zijn. Daarna volgt een reactie die op GeenStijl thuis hoort, zou -1 moeten zijn, daar reageer ik nuchter op door te wijzen op de waarschijnlijkheid van zijn reactie: Zou 0 of +1 moeten zijn.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hij is inhoudelijk onjuist (microsoft kan niet overal meekijken), en ik vind het ook een lichte sneer richting de agenten in die 1e zin.

Ik vind een 0 prima te verdedigen (net als een +1 overigens, maar ik vind dat gezien de bovengenoemde punten persoonlijk te hoog).

Virussen? Scan ze hier!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:16:
Hij is inhoudelijk onjuist (microsoft kan niet overal meekijken),
e Diensten van het Programma kunnen:

· automatisch gegevens met betrekking tot het gebruik van uw apparaten verzamelen en naar Microsoft en haar partners verzenden, met inbegrip van persoonlijke gegevens (raadpleeg de Privacyverklaring op http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=400912, en voor Office-apps die bij de software worden geleverd de Privacyverklaring op http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=507380 voor meer informatie);
https://insider.windows.com/Home/TermsOfUse

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is iets anders dan "overal mee kunnen kijken", want daar is geen sprake van ;)

Telemetrie != "overal mee kunnen kijken"

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 58 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem