Virussen? Scan ze hier!
Zo ben ik 2 maal met -1 gemodereerd voor volgende post:
http://tweakers.net/revie...eaction=8376567#r_8376567
Zie ook de wsrning in dit topic:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties
Virussen? Scan ze hier!
En bij deze weet ik ook meteen wat er bedoeld word met:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.
Sowieso 2 reacties van mij:wildhagen schreef op maandag 28 maart 2016 @ 13:32:
Geef eens een paar voorbeeld-reacties, zodat we er ff naar kunnen kijken?
NemesisWolfe in 'reviews: De vele levens van 3d: verleden, heden en toekomst'
NemesisWolfe in 'reviews: De vele levens van 3d: verleden, heden en toekomst'
Deze van zwoerdkop:
Zwoerdkop in 'reviews: De vele levens van 3d: verleden, heden en toekomst'
DeArmeStudent:
DeArmeStudent in 'reviews: De vele levens van 3d: verleden, heden en toekomst'
eborn:
eborn in 'reviews: De vele levens van 3d: verleden, heden en toekomst'
Allemaal reacties die niet positief tegenover 3D staan.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
En met z'n drugs comments behaald deze reactie Rob Coops in 'nieuws: 'Amerikaans aanbod Netflix is afgenomen met 31,7 procent'' bij mij ook het niveau van een 0 (alhoewel een +1 goed verdedigbaar is).
Geen +2, niks informatiefs aan.
WoutF in 'plan: Test de nieuwe telecomvergelijker en maak kans op een Sony Xp... ook geen +2 imho.
En naar mijn mening niet bijzonder informatief, aangezien het nogal voor zich spreekt én alleen voor Android geldt: Verwijderd in 'nieuws: Tele2 begint met uitbrengen optie voor bellen via 4g'
[ Voor 21% gewijzigd door Migrator op 29-03-2016 14:58 ]
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Moet zeggen dat ik die reactie van snaf prima een +2 waard vind.Migrator schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:47:
Chinco in 'nieuws: FTDworld-opvolger Dutplanet gaat offline na actie van Brein'
Geen +2, niks informatiefs aan.
WoutF in 'plan: Test de nieuwe telecomvergelijker en maak kans op een Sony Xp... ook geen +2 imho.
En naar mijn mening niet bijzonder informatief, aangezien het nogal voor zich spreekt én alleen voor Android geldt: Verwijderd in 'nieuws: Tele2 begint met uitbrengen optie voor bellen via 4g'
Geen +2.
Mooie reactie, maar hetzelfde staat precies zo uitgelegd in het artikel zelf.
Goeie +1.
Eat the bugs, live in a pod
Ach ja, in .plan's mag sowieso wat vrijer worden gemodereerd.HMC schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:16:
ACM in 'plan: Verbeterde telecomdata - Development-iteratie #83'
Geen +2.
Mooie reactie, maar hetzelfde staat precies zo uitgelegd in het artikel zelf.
Goeie +1.
mensen gaan bedanken 'hoe vriendelijk ook' is dan gewoon ongewenst... bovendien vind ik de gekozen bewoording prima acceptabel.. 0 (oftopic) is hier dan ook op zijn plaats. hoewel zelfs +1 (behulpzaam) in mijn ogen nog te rechtvaardigen is...
[ Voor 5% gewijzigd door i-chat op 30-03-2016 10:53 . Reden: leesbaarheid ]
[ Voor 45% gewijzigd door Bor op 30-03-2016 11:16 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Geen +2 of +3, is een apart artikel over.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Niets meer dan een 0 inderdaad, net als arnoudwokke in 'nieuws: Microsoft brengt deze zomer Anniversary Update uit vo...._David_ schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:23:
D33F in 'nieuws: Microsoft brengt deze zomer Anniversary Update uit...
Geen +2 of +3, is een apart artikel over.
Geen +3, imo niet meer dan een +2 in deze vorm(geen bron vermelding)
Maakt een interessant punt en verdient +1 of misschien zelfs +2. Het is mij een raadsel waar die 14x -1 vandaan komen.
Naar mijn mening is deze reactie geen +2 waard, het is eerder een +1 want het is wel on-topic
Gebruiker markimarc reageert op mijn reactie, waarin ik aangeef dat je bij RAIDZ pech hebt als er teveel schijven kapot gaan en daardoor per definitie geen back-up is met de volgende reactie:
Waarbij de gebruiker duidelijk blijk geeft dat hij mijn reactie niet gelezen heeft en/of het punt volledig mist.Als er in jouw voorbeeld ook veel harde schijven defect gaan, hoe kunnen ze dan nog garanderen dat de backups die ze maken dan ook nog werken?
Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
fastandfourier in 'nieuws: Kwetsbaarheid maakte gamepublicatie zonder toestem...
Een belediging krijgt +1 en een weerwoord -1? Ik snap niet waarom het geen nul voor beide reacties is.
Maar het gaat wel erg offtopic en lang door zonder al te veel inhoud, ik snap wel dat het ondertussen richting de -1 begint te gaanfastandfourier schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:22:
Verwijderd in 'nieuws: Kwetsbaarheid maakte gamepublicatie zonder toestemmi...
fastandfourier in 'nieuws: Kwetsbaarheid maakte gamepublicatie zonder toestem...
Een belediging krijgt +1 en een weerwoord -1? Ik snap niet waarom het geen nul voor beide reacties is.
Je kunt op zo'n reactie een serieus weerwoord bieden, of beter, gewoon niet meer reageren.
Verwijderd
arnoudwokke in 'nieuws: Teardown bevestigt dat iPhone SE geen 4g+ ondersteunt'
Wilde die ook net posten. Het is hele interessante informatie voor een topic in Geachte Redactie, maar onder dit nieuwsartikel erg offtopic. Alle reacties die er om heen staan en die over hetzelfde gaan, zijn ook allemaal offtopic.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:32:
+3? Ja, boeiende info maar volledig offtopic toch?
arnoudwokke in 'nieuws: Teardown bevestigt dat iPhone SE geen 4g+ ondersteunt'
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Offtopic reacties zijn gewoon toegestaan, ook voor de crew. Dan kom je uiteraard wel op 0 (of -1 als je het heel bond maakt), waardoor je iets lager in het reactie overzicht eindigt. Dat is weer direct het gevolg van het streven om relevante reacties bovenaan te krijgen, dan is er natuurlijk geen plek meer voor minder relevante zaken. Daar is, als je doorscrolt, echter wel ruimte voor. Zelfs -1 reacties kun je standaard weergeven, of met 1 klik openen. Alleen -2 is echt onzichtbaar.
GR reacties zijn over het algemeen offtopic, en komen dus op 0. Dat betekend niet dat alles wat in GR had gekund op 0 moet, soms bevat een bericht 2 opermkingen, waarvan er maar 1 GR is, dan kan hij met de andere nog best +1 bereiken.
Ook is het niet zo dat alles GR gerelateerd op 0 gefixeerd is, je mag best nog wel 1 puntje omhoog of omlaag gaan. Nu wil ik de lat voor +1 daar best wel hoog op leggen binnen een dergelijke offtopic discussie, echter, de reactie van arnoud bevat: 1) Eigen inzicht 2) Eigen ervaring 3) Veel (sterke) argumenten en 4) inzichten. Allen criteria die normaal voor +3 gebruikt worden. Was het niet dat hij offtopic is, dan was het een +3 gewest. In dit geval zie ik +1 als een goede eindscore. De rest van de discussie is ondertussen al (terecht) naar -1/0 niveau gezakt.
daan9999 in 'nieuws: FBI zegt hulp toe bij kraken van iPhone 6 in moordzaak'
Hoe goed zijn reactie ook mag zijn, wat voor argumenten hij ook aandraagt. In de reacties discussiëren over het wel of niet clickbait is, is imo gewoon offtopic en zou dus op 0 moeten eindigen.Dorus schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:00:
Nu wil ik de lat voor +1 daar best wel hoog op leggen binnen een dergelijke offtopic discussie, echter, de reactie van arnoud bevat: 1) Eigen inzicht 2) Eigen ervaring 3) Veel (sterke) argumenten en 4) inzichten. Allen criteria die normaal voor +3 gebruikt worden. Was het niet dat hij offtopic is, dan was het een +3 gewest. In dit geval zie ik +1 als een goede eindscore. De rest van de discussie is ondertussen al (terecht) naar -1/0 niveau gezakt.
Overigens staat de reactie nog steeds op +2 en ik verwacht niet dat daar nog veel verandering in komt.
Zonder bron, en dan "er staan beweringen op ineternet", ik kom daarmee dan ook weer niet verder dan 0. Daar stond hij overigens al vrij stevig op met 8 punten (tegen 2x -1), neem aan dat daarvan 6 van jou.Bor schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:05:
Dit is wellicht een niet populaire mening in een topic waar pro Apple reacties omhoog gemod lijken te worden maar toch vind ik een -1 echt te zwaar;
daan9999 in 'nieuws: FBI zegt hulp toe bij kraken van iPhone 6 in moordzaak'
Hij staat nog maar 2 boosts van +1 af, ik hou hoop. 0 zou overigens ook geen verkeerde score zijn, maar +2 is idd te veel.rens-br schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:11:
[...]
Hoe goed zijn reactie ook mag zijn, wat voor argumenten hij ook aandraagt. In de reacties discussiëren over het wel of niet clickbait is, is imo gewoon offtopic en zou dus op 0 moeten eindigen.
Overigens staat de reactie nog steeds op +2 en ik verwacht niet dat daar nog veel verandering in komt.
Gezien de laatste regel, die én een troll én moderatiegezeur bevat, mag deze denk ik wel naar -1?
Virussen? Scan ze hier!
veltnet in 'nieuws: Microsoft gaat adblocker inbouwen in Edge-browser'
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft gaat adblocker inbouwen in Edge-browser'
Kees in 'nieuws: CloudFlare: zo goed als al het verkeer naar klanten via Tor ...
arbraxas in 'nieuws: FBI zegt hulp toe bij kraken van iPhone 6 in moordzaak'
monojack in 'nieuws: FBI zegt hulp toe bij kraken van iPhone 6 in moordzaak'
Verwijderd in 'nieuws: FBI zegt hulp toe bij kraken van iPhone 6 in moordzaak'
mashell in 'nieuws: Bijna miljoen Nederlandse huishoudens hebben internet via...
icecreamfarmer in 'nieuws: Bijna miljoen Nederlandse huishoudens hebben inter...
Ge2rt in 'nieuws: Bijna miljoen Nederlandse huishoudens hebben internet via g...
Geen +2
monojack in 'nieuws: FBI zegt hulp toe bij kraken van iPhone 6 in moordzaak'
Geen +3
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
WhatsappHack in 'plan: Tweakers introduceert TweakMoticons'
Wordt consistent met "WTF" beoordeeld, terwijl t mijn inziens toch echt prima "Raptor" is!
Ik vind de WTF moderatie dan ook overdreven.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ja, fixeer jij die even?
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Zijn die afbeeldingen ook mogelijk voor gewone users?
Of proberen ze tevergeefs?
[ Voor 41% gewijzigd door Electrowolf op 01-04-2016 01:11 ]
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Zelfs crew probeert het tevergeefs...SmokingCrop schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 01:09:
[...]
Zijn die afbeeldingen ook mogelijk voor gewone users?
Of proberen ze tevergeefs?
Het zijn emoties, die kun je niet fout doen.Electrowolf schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 01:09:
Vraag: moeten we hier nu ook de reacties reporten als deze zijn gemisemote?
Nouja, ik ken mensen die wel eens verkeerde emoties uiten. Netzo als meningen kunnen die dus even goed fout zijn.
Maar gewoon een apart topic voor de misemotes maken zodat het hier de boel niet gaat vervuilen en het later allemaal "gearchiveerd" kan worden?
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Dus we hebben niet een "Het kleine-mismoticonstopic deel I" nodig? Daar gaat m'n hele topicstart
In ieder geval zou er een emotie-/emoticon-faq moeten komen om toch enige sturing te geven aan deze stormloop van gevoelens van de menige tweaker._David_ schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 01:15:
[...]
Dus we hebben niet een "Het kleine-mismoticonstopic deel I" nodig? Daar gaat m'n hele topicstart
_David_ schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 01:15:
[...]
Nou ja, als je hem al klaar hebt staan...Electrowolf schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 01:15:
[...]
Nouja, ik ken mensen die wel eens verkeerde emoties uiten. Netzo als meningen kunnen die dus even goed fout zijn.
Maar gewoon een apart topic voor de misemotes maken zodat het hier de boel niet gaat vervuilen en het later allemaal "gearchiveerd" kan worden?
Inderdaad, dat kan toch helemaal niet, mensen hun emoties laten uiten zonder richtlijnen?Electrowolf schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 01:19:
[...]
In ieder geval zou er een emotie-/emoticon-faq moeten komen om toch enige sturing te geven aan deze stormloop van gevoelens van de menige tweaker.
Dirk schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 01:19:
[...]
[...]
Nou ja, als je hem al klaar hebt staan...
Zoek, en gij zult vinden!SmokingCrop schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 01:26:
[...]
Is er ergens een hint hoe het te doen is?
Een foute emoticons? Dan heb je foute gevoelens.
Trolololololol lalalalala.... ♪♫
Moet zeggen dat ik daar toch gemengde gevoelens voor hebElectrowolf schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 01:09:
Vraag: moeten we hier nu ook de reacties reporten als deze zijn gemisemote? Of komt er een apart klein-misemotetopic ?
Kan er overigens eens iemand naar deze gebruiker kijken? blijft maar bezig...
En 1 april is voorbij.
[ Voor 3% gewijzigd door Zeehond op 02-04-2016 02:03 ]
200 fish found!
Ja echt niet normaal! Zo'n hekel aan die vent (of vrouw?).Zeehond schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 08:31:
[...]
Kan er overigens eens iemand naar deze gebruiker kijken? blijft maar bezig...
Post de link dan even!_David_ schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 01:15:
[...]
nvm....
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
[ Voor 97% gewijzigd door DivineNL op 01-04-2016 14:42 ]
Comploettheorien horen volgens mij niet op +2 maar op -1?
Virussen? Scan ze hier!
pjdijkema in 'nieuws: Microsoft stopte met porten Android-apps vanwege 'grote... staat in het artikel en is dus geen +2.
Chinco in 'nieuws: Cortana brengt notificaties van Android-telefoons naar Win... is totaal offtopic m.b.t. het nieuws, maar wel een overzichtelijke en goede reactie. Twijfelgeval dus wel tussen +1 en +2.
cool0 in 'nieuws: Tesla Model 3 komt niet voor 2018 naar de Benelux' Hoge +1, maar met een opmerking "haters gonna hate" geen +2.
Lexis in 'nieuws: Google trekt 1-aprilgrap Gmail terug na bug waardoor mails ... geen +2, totaal niet informatief
lordfragger in 'nieuws: Ziggo stelt functie voor terugkijken programma's open... rant over silverlight is niet informatief, dus geen +2
Die post heeft 2x -1 waarschijnlijk is het dus gewoon iemand geweest met x2 rechten. Die post zou echter wel beter op +1 staan dan de 0 waar hij nu op staat naar mijn mening.i-chat schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:14:
i-chat in 'nieuws: KPN stopt 1 augustus met cloudopslagdienst Up' ik ben slachtoffer van meningmodders zodra ik een post met mis-informatie probeer te ontkrachten krijg ik evenveel +1 als -1's terweil de persoon boven mij met een ook nog een foutieve one-liner een +2 krijgt... beste frontpage-moddende-mede-tweakers doe er iets aan.
200 fish found!
[ Voor 4% gewijzigd door Toff op 04-04-2016 23:01 ]
Waarom -1? Ik zie de trol niet, dus is gewoon 0 of +1 lijkt me.
Mwah, je staat nu op 0, maar voor een 1-aprilgrap ben je in mijn ogen wel een beetje aan het zeuren, vandaar waarschijnlijk die -1's.Toff schreef op zondag 03 april 2016 @ 00:24:
Ik was niet blij met die 1 april emoticons, omdat die mijn notificaties vervuilden, maar ik ben nog minder blij met de -1 waardering (12x) van mijn post hierover: http://tweakers.net/reacties/bekijk/8397829/
Allereerst is de eerste bewering van de poster niet waar, zoals in reacties op hem wordt uitgelegd, en daarna komt de opmerking "kolen zijn zoveel beterDorus schreef op zondag 03 april 2016 @ 10:58:
stewie in 'nieuws: Aantal voorbestelde Tesla Model 3-auto's bereikt ongeveer ...
Waarom -1? Ik zie de trol niet, dus is gewoon 0 of +1 lijkt me.
[ Voor 4% gewijzigd door Migrator op 03-04-2016 11:25 ]
klopt niet is een groot woord, volgens Timoo.vanEsch in 'nieuws: Aantal voorbestelde Tesla Model 3-auto's bereikt on... klopt het getal wel, alleen vergelijk je oneerlijk omdat bij autos normaal niet naar de hele keten kijkt, dus beetje appels met peren vergelijken. Ik zie die tweede helft vooral sarcastisch.Migrator schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:16:
[...]
Mwah, je staat nu op 0, maar voor een 1-aprilgrap ben je in mijn ogen wel een beetje aan het zeuren, vandaar waarschijnlijk die -1's.
[...]
Allereerst is de eerste bewering van de poster niet waar, zoals in reacties op hem wordt uitgelegd, en daarna komt de opmerking "kolen zijn zoveel beter" die trollend bedoeld is, gezien de smiley, om vervolgens af te sluiten met "waarom niet gewoon een hummer rijden?" - troll compleet, imo.
Daarnaast is energie efficiency gewoon heel ingewikkeld, en dat levert interessante discussies op.Om nou iedereen die geen expert is op 0 of -1 te zetten, dat doen we bij andere onderwerpen ook niet.
Let overigens even op het verschil tussen kilometers en kWh, daar zit bij de Model S een verhouding van 5:1 tussen, dus is de uitstoot per kilometer in de eerste reactie vijf keer te hoog.
[ Voor 19% gewijzigd door Migrator op 03-04-2016 11:40 ]
Verwijderd in 'reviews: Microsoft Hololens: een jaar later'
JackBol in 'nieuws: CDA stelt strengere regels drones voor na bijna-incident ...
drakiesoft in 'reviews: Microsoft Hololens: een jaar later'
Geen +2
Het is on-topic. Weliswaar weinig onderbouwd en sterk op een mening gebaseerd, maar dat zou dan niet lager dan een 0 moeten zijn IMHO.
Weinig onderbouwing op basis van bronnen en redelijk wat mening. Absoluut geen slechte post, maar in mijn mening niet iets wat altijd zichtbaar zou moeten zijn.
Hij is onjuist en daarbij op een trollende manier gesteld. Dat laatste maakt de -1 wat mij betreft terecht.mpkossen schreef op zondag 03 april 2016 @ 16:53:
Dit lijkt me geen -1: stewie in 'nieuws: Aantal voorbestelde Tesla Model 3-auto's bereikt ongeveer .... Ik zie hier vooral mening-mods in terug.
Het is on-topic. Weliswaar weinig onderbouwd en sterk op een mening gebaseerd, maar dat zou dan niet lager dan een 0 moeten zijn IMHO.
Het is vooral een leuk betoog. Ik vind de +3 niet onterecht, alhoewel een +2 misschien beter zou passen.mpkossen schreef op zondag 03 april 2016 @ 16:58:
Overigens mis ik hier een reden om het een +3 te laten zijn: Verwijderd in 'nieuws: Aantal voorbestelde Tesla Model 3-auto's bereikt ongeveer k....
Weinig onderbouwing op basis van bronnen en redelijk wat mening. Absoluut geen slechte post, maar in mijn mening niet iets wat altijd zichtbaar zou moeten zijn.
Die had ik ook al genoemd: Dorus in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"mpkossen schreef op zondag 03 april 2016 @ 16:53:
Dit lijkt me geen -1: stewie in 'nieuws: Aantal voorbestelde Tesla Model 3-auto's bereikt ongeveer .... Ik zie hier vooral mening-mods in terug.
Maar blijkbaar is hij toch te trollerig.
[ Voor 20% gewijzigd door Dorus op 03-04-2016 20:25 . Reden: Verleerde quote van de dubbelpost genomen. ]
drakiesoft in 'reviews: Microsoft Hololens: een jaar later'
Geen +2
Ja, dankzij een aantal correcties als gevolg van mijn post hier, kost deze "grap" mij maar een karmapuntje... Vergeef me, dat ik de humor niet zie van het vervuilen van mijn notificaties, maar, zelfs als ik "een beetje zeuren" zou, dan zie ik nog niet hoe iemand in zijn right mind hier een -1 aan zou kunnen geven. De lariekoek is inmiddels verdwenen, maar de gevolgen (dichtgooien van de notificaties en negatieve moderaties) niet. Wat een lol (not)...Migrator schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:16:
[...]
Mwah, je staat nu op 0, maar voor een 1-aprilgrap ben je in mijn ogen wel een beetje aan het zeuren, vandaar waarschijnlijk die -1's.
Correctie: waar "karmapuntje" staat, dient "reactiescorepuntje" te staan (zal wel in de afronding zitten).
[ Voor 7% gewijzigd door Toff op 04-04-2016 21:30 ]
Een 0 kost je geen karma afaik. Notificaties had je allemaal in één keer dicht kunnen doen (http://tweakers.net/notificatie/markeerallesgelezen) en je hóéft niet op zo'n bericht te reagerenToff schreef op maandag 04 april 2016 @ 00:10:
[...]
Ja, dankzij een aantal correcties als gevolg van mijn post hier, kost deze "grap" mij maar een karmapuntje...
Overigens probeerde ik de -1 te verklaren, goed waren die moderaties zeker niet.
Los van het feit dat 0 geen karma straf oplevert, moet je je met 250k karma echt druk maken om 1 puntje? Zelfs in dit topic hier posten heeft je waarschijnlijk al meer karma gegeven.Toff schreef op maandag 04 april 2016 @ 00:10:
[...]
Ja, dankzij een aantal correcties als gevolg van mijn post hier, kost deze "grap" mij maar een karmapuntje... Vergeef me, dat ik de humor niet zie van het vervuilen van mijn notificaties, maar, zelfs als ik "een beetje zeuren" zou, dan zie ik nog niet hoe iemand in zijn right mind hier een -1 aan zou kunnen geven. De lariekoek is inmiddels verdwenen, maar de gevolgen (dichtgooien van de notificaties en negatieve moderaties) niet. Wat een lol (not)...
Voorbeeld (lijkt me op z'n minst een 0 en geen -1?): GeoBeo in 'nieuws: Huawei bevestigt dat P9 voorzien wordt van een Leica-camera'
Verwijderd
Ik vind dat de user veel niet onderbouwde vragen stelt ,en een soort van aanname doet ,wat haast een contra dictie is op het artikel .Daarin staan gegevens ,die hij dan in twijfel trekt en vragen bij stelt .Ok ,kan .Is misschien nuttig ,maar geen +2. Verbeter me a.u.b als ik ongelijk heb
Iets meer tekst bij je melding mag ook wel
Reactie steekt boven het maaiveld uit en legt uit wat de gevolgen van zo'n lek zijn. Niks mis met +2 imho.Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:09:
Firefly III in 'nieuws: Microsoft beloont onderzoeker met 13.000 dollar voor ernstig ...
Ik vind dat de user veel niet onderbouwde vragen stelt ,en een soort van aanname doet ,wat haast een contra dictie is op het artikel .Daarin staan gegevens ,die hij dan in twijfel trekt en vragen bij stelt .Ok ,kan .Is misschien nuttig ,maar geen +2. Verbeter me a.u.b als ik ongelijk heb
Verwijderd in 'nieuws: Oculus Rift verzamelt data over fysieke bewegingen van geb...
Lang betoog, maar losjes een relatie met het artikel en dus geen +2.
TheBlackbird in 'nieuws: Oculus Rift verzamelt data over fysieke bewegingen v...
Geen idee wat dit op +2 doet, maar het staat niet zo in de privacyvoorwaarden en ik zie er ook weinig informatiefs in. Een 0 past in mijn ogen beter, of het nou een privacypolicy of een privacyschendpolicy is lijkt me ook helemaal niet relevant op deze manier.
TheBlackbird in 'nieuws: Oculus Rift verzamelt data over fysieke bewegingen v...
Geen +2.
Als ik m'n eigen comments aandraag dan vind ik het meestal erg oncomfortabel om ze goed te gaan praten, want het is niet alsof ik objectief ben (het enige wat je krijgt is geklaag), dus dan hou ik het meestal zo kort mogelijkMigrator schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:02:
[...]
Iets meer tekst bij je melding mag ook wel
[...]
Reactie steekt boven het maaiveld uit en legt uit wat de gevolgen van zo'n lek zijn. Niks mis met +2 imho.
Verwijderd in 'nieuws: Oculus Rift verzamelt data over fysieke bewegingen van geb...
Lang betoog, maar losjes een relatie met het artikel en dus geen +2.
Geen idee wat dit op +2 doet, maar het staat niet zo in de privacyvoorwaarden en ik zie er ook weinig informatiefs in. Een 0 past in mijn ogen beter, of het nou een privacypolicy of een privacyschendpolicy is lijkt me ook helemaal niet relevant op deze manier.
Geen +2.
computerjunky in 'nieuws: Nederlandse expert autonoom rijden: Hotz is onveran...
[ Voor 65% gewijzigd door Bor op 04-04-2016 18:57 ]
Geen +2
Nee, (ik bedoelde overigens "reactiescore") ik maak me druk om de (inmiddels 19x) -1 mismods en de vervuiling van mijn notificaties. Die laatste kan ik wel weggooien met de "markeer alles als gelezen" optie, zoals werd gesuggereerd, maar dat is het kind met het badwater weggooien, want daar zitten misschien ook notificaties tussen waar ik wel op wil reageren.Dorus schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:13:
[...]
Los van het feit dat 0 geen karma straf oplevert, moet je je met 250k karma echt druk maken om 1 puntje? Zelfs in dit topic hier posten heeft je waarschijnlijk al meer karma gegeven.
Ik volg het even niet, geven -1 moderaties een notificatie? Of gaat het nu weer om de 1-april grap? Die mismods hebben we in elk geval al lang gecompenseerd. Heb je zonet even extra dik op 0 gezet, maar met de mediaan zou zelfs 19x-1 en 20x0 dezelfde score moeten opleveren als 20x0 en 19x+1.Toff schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:12:
[...]
Nee, (ik bedoelde overigens "reactiescore") ik maak me druk om de (inmiddels 19x) -1 mismods en de vervuiling van mijn notificaties. Die laatste kan ik wel weggooien met de "markeer alles als gelezen" optie, zoals werd gesuggereerd, maar dat is het kind met het badwater weggooien, want daar zitten misschien ook notificaties tussen waar ik wel op wil reageren.
Ja, het begint hier wat off topic te worden, maar ik klaagde dus in het 1 april topic, dat mijn notificaties erdoor vervuild werden, omdat mensen het blijkbaar nodig vonden om hun emoties te delen op jaren oude posts. Dat was blijkbaar reden voor een aantal lolbroeken om -1's te gaan uitdelen... Scores en karma waren bijzaken, maar door mij aangedragen om aan te geven dat de 1 april grap weldegelijk zijn sporen naliet, ook nadat die tweakmotions verdwenen waren. Voor de compensaties nogmaals mijn dank.Dorus schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:45:
[...]
Ik volg het even niet, geven -1 moderaties een notificatie? Of gaat het nu weer om de 1-april grap? Die mismods hebben we in elk geval al lang gecompenseerd. Heb je zonet even extra dik op 0 gezet, maar met de mediaan zou zelfs 19x-1 en 20x0 dezelfde score moeten opleveren als 20x0 en 19x+1.
Dan ga je toch naar je volledig overzicht van notificaties en zoek je op "reageerde op" dan krijg je alleen degene waar je op wilt reageren.Toff schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:12:
[...]
Nee, (ik bedoelde overigens "reactiescore") ik maak me druk om de (inmiddels 19x) -1 mismods en de vervuiling van mijn notificaties. Die laatste kan ik wel weggooien met de "markeer alles als gelezen" optie, zoals werd gesuggereerd, maar dat is het kind met het badwater weggooien, want daar zitten misschien ook notificaties tussen waar ik wel op wil reageren.
Ik kan 'em niet modden, maar dat lijkt mij iets te veel van het goede.
Hoe bedoel je precies als ik vragen mag? Ik vind hem prima staan zo op -1.HMC schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:57:
Verwijderd in 'nieuws: Kaspersky: we leven in de middeleeuwen van internetbevei...
200 fish found!
Ik weet dat het niet aan mij is, en hij zal uiteraard op -1 eindigen, maar hij gaat doelbewust, a la conspiracy theorie, in op het beleid en de bezigheden van Tweakers-medewerkers.Zeehond schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:23:
[...]
Hoe bedoel je precies als ik vragen mag? Ik vind hem prima staan zo op -1.
Ok, dikke -1 dan. Ook goed.
Aan welke score was mij aan het denken dan? Een -2 lijkt mij te zwaar.HMC schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:26:
[...]
Ik weet dat het niet aan mij is, en hij zal uiteraard op -1 eindigen, maar hij gaat doelbewust, a la conspiracy theorie, in op het beleid en de bezigheden van Tweakers-medewerkers.
Ok, dikke -1 dan. Ook goed.
[ Voor 32% gewijzigd door Zeehond op 05-04-2016 13:33 ]
200 fish found!
Daar dacht ik inderdaad aan, want ondermijning. Maar het is niet aan mij, en een dikke -1 mag ook wel inderdaad, zodat geinteresseerden het toch nog kunnen lezen als ze zouden willen.Zeehond schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:28:
[...]
Aan welke score was mij aan het denken dan? Een -2 lijkt mij te zwaar.
Edit: Gebruiker is trouwens lekker bezig. Krijgt nog +2 ook voorlopig.
Verwijderd in 'nieuws: AMD kondigt zevende generatie mobiele apu's op Computex ...
Er mag daar nieuws: Kaspersky: we leven in de middeleeuwen van internetbeveiliging denk ik sowieso wel even iemand gaan kijken. Ik heb het gevoel dat het een beetje uit de hand gaat of aan het lopen is wat te zien is aan het aantal -1 te zien.HMC schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:31:
[...]
Daar dacht ik inderdaad aan, want ondermijning. Maar het is niet aan mij, en een dikke -1 mag ook wel inderdaad, zodat geinteresseerden het toch nog kunnen lezen als ze zouden willen.
Edit: Gebruiker is trouwens lekker bezig. Krijgt nog +2 ook voorlopig.(Ik weet het, ik ben weer vrij vroeg.)
Verwijderd in 'nieuws: AMD kondigt zevende generatie mobiele apu's op Computex ...
[ Voor 33% gewijzigd door Zeehond op 05-04-2016 14:37 ]
200 fish found!
Lijkt me geen +2 te zijn, maar gewoon 0 en alle reactie die daaronder staan en op hetzelfde bericht zijn wat mij betreft ook gewoon 0.
Deze user doet dit soort dingen wel vaker (kijk eens naar zijn gemiddelde en totale reactiescore bijvoorbeeld). Lijkt niet normaal te kunnen doen, alleen trollen en complottheorien posten etc.HMC schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:57:
Verwijderd in 'nieuws: Kaspersky: we leven in de middeleeuwen van internetbevei...
Virussen? Scan ze hier!
De stelling dat propriëtaire software niet te controleren is, is wel erg kort door de bocht (en gewoon niet waar). Max +1 dus.
Drie reacties IMHO verkeerd gemodereerd. Ten eerste geef ik mijn mening die on-topic is voor het topic, zou 1 moeten zijn. Daarna volgt een reactie die op GeenStijl thuis hoort, zou -1 moeten zijn, daar reageer ik nuchter op door te wijzen op de waarschijnlijkheid van zijn reactie: Zou 0 of +1 moeten zijn.
Ik vind een 0 prima te verdedigen (net als een +1 overigens, maar ik vind dat gezien de bovengenoemde punten persoonlijk te hoog).
Virussen? Scan ze hier!
wildhagen schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:16:
Hij is inhoudelijk onjuist (microsoft kan niet overal meekijken),
https://insider.windows.com/Home/TermsOfUsee Diensten van het Programma kunnen:
· automatisch gegevens met betrekking tot het gebruik van uw apparaten verzamelen en naar Microsoft en haar partners verzenden, met inbegrip van persoonlijke gegevens (raadpleeg de Privacyverklaring op http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=400912, en voor Office-apps die bij de software worden geleverd de Privacyverklaring op http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=507380 voor meer informatie);
Telemetrie != "overal mee kunnen kijken"
Virussen? Scan ze hier!
Dit topic is gesloten.
![]()
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.
IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem