Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 101 Laatste
Acties:
  • 198.157 views

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lijkt me idd geen +3 waardig, maar ja; gevoelig populair onderwerp -> meningmodders.
Misschien moet er overwogen worden om bij dit soort onderwerpen de modding geheel uit te kunnen schakelen?

Dit soort artikelen komen steeds vaker aan bod en áltijd is het raak, waardoor er veel tijd gaat zitten in het rechtbreien van de vele mismoderaties. Sommigen staan dan zelfs zo hard op bijvoorbeeld +3 gemodereerd, dat ze gefixeerd moeten worden omdat het systeem zichzelf dan niet kan herstellen. Misschien is het dan effectiever om moderaties in dat artikel in zijn geheel uit te kunnen zetten.

[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 19-03-2016 14:16 ]

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:12

World Citizen

FreeReef.nl

CptChaos schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:00:
Lijkt me idd geen +3 waardig, maar ja; gevoelig populair onderwerp -> meningmodders.
Misschien moet er overwogen worden om bij dit soort onderwerpen de modding geheel uit te kunnen schakelen?

Dit soort artikelen komen steeds vaker aan bod en áltijd is het raak, waardoor er veel tijd gaat zitten in het rechtbreien van de vele mismoderaties. Sommigen staan dan zelfs zo hard op bijvoorbeeld +3 gemodereerd, dat ze gefixeerd moeten worden omdat het systeem zichzelf dan niet kan herstellen. Misschien is het dan effectiever om moderaties in dat artikel in zijn geheel uit te kunnen zetten.
Ik vind dit iets om over na te denken. Ik zit momenteel in die discussie en ga op de duivelsstoel zitten.

Ik heb niet het idee dat mijn post offtopic zijn. Maar denk ook dat die van andere die daar staan ook niet offtopic zijn.

Dit is de eerste keer dat ik hier post. Ik vind het zonde dat de discussie moet leiden onder moderaties. Zeker bij dit gevoelige onderwerp.

FreeReef.nl

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:19
Tjolk in 'nieuws: 'Nederlandse gebruikers iPhones en Galaxy-smartphones ongevee...
Kan iemand mij deze -1 uitleggen? Ik reageer toch netjes, beargumenteerd en om topic zou ik denken.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Eat the bugs, live in a pod

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-01 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02-2025

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Eerste staat nu op 0 de tweede heeft nog flink wat +3 mods gehad...

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Het is nu een +1 en 0. Dat lijken mij beter passende scores.

Deze mag gezien het gebrek aan onderbouwing wel naar 0: audiojunk in 'downloads: NTLite 1.0.0 build 3690'

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 20-03-2016 13:54 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Is deze reactie van mij irrelevant/off-topic? Dat nulletje doet me niet zo veel maar ik zie niet meteen waarom het in dit geval off-topic zou zijn (het enige wat ik mij kan inbeelden is dat mensen dit als fanboyism zouden kunnen beschouwen maar zo erg is deze post toch niet?) en ik sta open voor advies om het niveau van mijn posts te verbeteren :)

[ Voor 16% gewijzigd door Vnze op 21-03-2016 09:48 ]

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Vnze schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:47:
Is deze reactie van mij irrelevant/off-topic? Dat nulletje doet me niet zo veel maar ik zie niet meteen waarom het in dit geval off-topic zou zijn (het enige wat ik mij kan inbeelden is dat mensen dit als fanboyism zouden kunnen beschouwen maar zo erg is deze post toch niet?) en ik sta open voor advies om het niveau van mijn posts te verbeteren :)
is gewoon een nette reactie en die staat nu ook gewoon op de +1 zoals het hoort.

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-01 23:03

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

http://tweakers.net/reacties/bekijk/8352005/

Vind ik niet een -1, eerder een 0. Dit i.v.m. de in de thread genoemde Apple presentatie... al zou deze wel genoemd mogen zijn voor een +1.

Ik kan me indenken (=speculatie) dat dit zelfs is waar de poster op doelde, en hoopte dat anderen hierop inhaakten? Anderen uitlokken er een interessant draadje van maken?

edit: staat inmiddels op 0

[ Voor 3% gewijzigd door Waterbeesje op 21-03-2016 15:48 ]

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-12-2025

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Verwijderd in 'nieuws: Brein dwingt leden torrentreleasegroup 2Lions Team te stoppen'

Deze reactie krijgt naast terechte +1 en hoger ook een aantal 0 en zelfs -1. Die nullen en lager zijn onterecht, in mijn ogen, want de reactie draagt wel degelijk iets (lees: een gegronde mening + een bron) bij tot de discussie en is dus ook zeker geen -1 waard.

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
IveGotARuddyGun schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:44:
Verwijderd in 'nieuws: Brein dwingt leden torrentreleasegroup 2Lions Team te stoppen'

Deze reactie krijgt naast terechte +1 en hoger ook een aantal 0 en zelfs -1. Die nullen en lager zijn onterecht, in mijn ogen, want de reactie draagt wel degelijk iets (lees: een gegronde mening + een bron) bij tot de discussie en is dus ook zeker geen -1 waard.
Het gaat in eerste instantie om de eindscore: is die goed dan is het niet de bedoeling de post hier te melden.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-01 23:15

Tribits

Onkruid vergaat niet

IveGotARuddyGun schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:44:

Laat ik voorop stellen dat ik de meeste berichten waarin op een nette manier een mening werd gegeven over de zin en onzin van copyright op +1 heb gezet, maar desondanks vind ik het eigenlijk nog al twijfelachtig of ze dat echt waard zijn. Ieder artikel over Brein (ongeacht de inhoud) krijgt bergen reacties die vrijwel identiek zijn aan reacties op eerdere artikelen en weinig binding hebben met het artikel zelf. De term off-topic hoeft wat mij betreft niet al te strikt gehanteerd te worden, maar ik zie aan de andere kant ook de toegevoegde waarde niet van het wekelijks voeren van dezelfde discussie onder een min of meer willekeurig onderwerp.

Neem nu bijvoorbeeld deze reactie, leuk in de context van de richting waarin de discussie op is gegaan, verder gewoon weinig relatie tot het artikel zelf en wat mij betreft dan ook geen +3.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 20:12

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-01 08:15
Dorus in 'nieuws: Google publiceert tussentijdse kernel-patch voor kritiek le...

Dit lijkt mij toch wel +1 waard? Impopulaire mening ofzo dat ik 0 krijg?

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-01 08:49
Het meningmodden is weer begonnen hoor: ik vroeg in het artikel over de nieuwe iPad om een aantal nadelen en die kreeg ik dan ook netjes:
drakiesoft in 'nieuws: Apple presenteert kleinere iPad Pro met 'TrueTone'-sch...

Waarom deze meneer dan zoveel +2'skrijg weet ik niet, maar belachelijk is het wel dat als ik daar netjes op reageer, met waarom dat niet per se nadelen zijn, dat ik dan als ongewenst wordt gemodereerd.

Ik snap het niet meer hoor.

• Dorus
supersnathan94 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:27:
Het meningmodden is weer begonnen hoor: ik vroeg in het artikel over de nieuwe iPad om een aantal nadelen en die kreeg ik dan ook netjes:
drakiesoft in 'nieuws: Apple presenteert kleinere iPad Pro met 'TrueTone'-sch...

Waarom deze meneer dan zoveel +2'skrijg weet ik niet, maar belachelijk is het wel dat als ik daar netjes op reageer, met waarom dat niet per se nadelen zijn, dat ik dan als ongewenst wordt gemodereerd.

Ik snap het niet meer hoor.
ik zou die 0 hebben gegeven voor de onnodige lijst, maar door het moderatie gezeur aan het eind kom ik op - 1 uit.

Die van jou staat nu overigens ook correct op +1.

• Joshh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-01 13:12
Vraag over:

Joshh in 'Kleine iPhone met 4"-scherm gaat 489 euro kosten

Ben opzoek naar de juiste balans van reageren. Daarom vraag ik me af of dit té fel is aangezien ik hier -1 voor krijg.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-01 22:48

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:04

botoo

💀 too old to die young

Niet maar dan trollen naar Apple, Pro Warehouse en Tweakers.
* botoo doet -1 (maar ik ben tot nu toe wel de eerste en enige)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

-1 vind ik wat streng maar een +2 of +3 is het zeker niet.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:04

botoo

💀 too old to die young

Wat is er streng aan om een troll op -1 af te rekenen?

Z'n rant is inhoudelijk onjuist en daarbij ook nog eens onterecht. Imho is alles boven de -1 een foute moderatie.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Belgisch crisiscentrum plaatst oproep om niet te ...
Mag wat mij betreft naar -2, net als de reactie waarop gereageerd word.

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:57

matroosoft

Lone Christian

Ik zou de reactie waarop hij reageert ook nog meepakken, vanaf mind123 en verder alles -2.

[ Voor 13% gewijzigd door matroosoft op 22-03-2016 12:10 ]

Verwijderd

Die wilde ik ook even melden ja.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Opgeruimd.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Verwijderd

Kunnen dit soort accounts mogelijkheid tot reageren afgenomen worden? Dit gaat namelijk onder elk niveau, diep triest. Zoiets moeten we hier niet eens willen hebben!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:17:
Kunnen dit soort accounts mogelijkheid tot reageren afgenomen worden? Dit gaat namelijk onder elk niveau, diep triest. Zoiets moeten we hier niet eens willen hebben!
Wij gaan over de sancties, die hoef je niet te suggereren. :)
Ook weg.

Verwijderd

Dirk schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:20:
[...]

Wij gaan over de sancties, die hoef je niet te suggereren. :)
Was geen suggestie, eigenlijk meer een vraag of de mogelijkheid er was bij dit soort accounts. Maar bedankt voor het ruimen!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

World Citizen in 'nieuws: FBI: we hebben Apple misschien niet nodig voor unlo...

Heren, het maakt me niet gek veel uit welke moderatie hij heeft , maar ik ben dan toch wel benieuwd of mijn post echt ongewenst is, of wellicht eerder offtopic.

Ik heb hem inderdaad wat frivool gepost... wellicht nodigt dit uit tot -1, maar het is toch geen -1?

Het lijkt me een 0 of 1... niet?

FreeReef.nl

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Nee, geen +1. Een 0 wellicht. Het is een nogal onduidelijke cynische reactie die niks toevoegt in deze vorm; hier heeft niemand wat aan (dus 0/-1). Daar komt bij dat de tweede helft van je reactie gezeur over de moderatie is, wat niet in je reactie thuis hoort en ongewenst is (dus -1). De -1-gevers lezen het bovendien toch niet meer...

[ Voor 5% gewijzigd door Migrator op 22-03-2016 15:41 ]

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Migrator schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:40:
Nee, geen +1. Een 0 wellicht. Het is een nogal onduidelijke cynische reactie die niks toevoegt in deze vorm; hier heeft niemand wat aan (dus 0/-1). Daar komt bij dat de tweede helft van je reactie gezeur over de moderatie is, wat niet in je reactie thuis hoort en ongewenst is (dus -1). De -1-gevers lezen het bovendien toch niet meer...
Oke

Overigens vind ik wel dat iemand er iets aan kan hebben. Aangezien niemand in oplossing denkt blijf ik herhalen dat we dat wel moeten doen. Het helpt dan inderdaad niet echt om dat cynisch te doen, echter blijkt onder andere nieuwsberichten dat het op een andere manier ook op -1 komt. Dus ik probeer het telkens maar op een andere manier. Ik wil stimuleren dat developers en knappe koppen gaan nadenken over oplossingen zodat we wel bij die info kunnen zonder dat iedereen zijn privacy eraan gaat.
Dus ik zal nog wel wat -1tjes krijgen...

Het zou tweakers sieren hier iets mee te doen zodat de discussie eventueel op Tweakers wat diepgaander word. De verbetering moet toch uit waarschijnlijk een dev hoek komen.

[ Voor 8% gewijzigd door World Citizen op 22-03-2016 15:56 ]

FreeReef.nl

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Belgisch crisiscentrum plaatst oproep om niet te belle...

Gezien de 1e en de laatste zin, die imho toch wel op de man zijn, lijkt me dit meer een -1 dan een +1? Een 0 zou ook nog kunnen, maar een +1 lijkt me gezien beide zinnen toch echt way te hoog?

Virussen? Scan ze hier!

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:43

MarvinJames

Theatermaker

Verwijderd in 'nieuws: Nvidia brengt Quadro M6000 met 24GB vram uit'

Misschien nog iets te vroeg maar ondanks dat hij het wellicht grappig bedoelt, stelt hij een zeer valide en enigszins interessante vraag. Dat hij een overvloed aan -1 en 0 krijgt is mijns inziens absoluut niet terecht.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-01 23:15

Tribits

Onkruid vergaat niet

Kan iemand misschien eens wat nader kijken naar deze gebruiker?

[Verwijderde gebruiker]

Staat door zijn recente activiteit op de FrontPage inmiddels op een karma van -1187 en begint een beetje vervelend te worden qua reacties.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dit lijtk me idd een gebruiker waar we niks aan zouden missen als die hier nooit meer zou komen. Kijk eens naar zijn gemiddelde en totale reactiescore.... :X

Virussen? Scan ze hier!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Met diegene was het een tijdje terug ook al raak... Deze spammert

• Bor

Bor

Topicstarter
Dit is onder de aandacht. Bedankt voor het melden.

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-01 20:17
Balance in 'nieuws: Nvidia brengt Quadro M6000 met 24GB vram uit'

Herhaalt enkel wat er in het nieuwsbericht staat. Daarnaast klopt het niet dat de GTX 980 Ti sneller is in games. En de Titan X scoort ongeveer gelijkwaardig. Zie: http://videocardz.com/550...itan-x-3dmark-performance

+2 is dus nogal overdreven, ik vind een 0 beter op zijn plaats.

[ Voor 19% gewijzigd door Leolinedance op 22-03-2016 20:19 ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

• Bor

Bor

Topicstarter
Dit is geen +2 wat mij betreft; op zich is het een niet gerelateerd aan de andere gebeurtenis.

Lekker Ventje in 'nieuws: Sony sluit ontwikkelstudio die Driveclub en Motorst...

• Dirk

Dirk

Topicstarter

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:55

arnoudwokke

Redacteur
Aantoonbaar onjuiste info, dankzij eerdere moderaties (voordat hij doorhad dat hij fout zat) +3 dion_b in 'reviews: Budget-Androids: underdogs en gevestigde orde'

• MrAndy9797
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-01 16:43
Heb het gevoel dat de waarheid hier gecensureerd wordt. Ik heb misschien geen bronnen, maar er is ook niemand die dit gaat onderzoeken. Gewoon eens simpel de winkel binnenstappen en eens enkele uren rond de iPhone-stand rondhangen leert je genoeg of eens een hele dag de bus nemen en het aantal gaan tellen. Helaas lijkt het wel alsof het (door Apple-fanboys) niet gezegd mag worden en dus maar gecensureerd wordt. Dit is zeker geen -1. Wat het wel is spreek ik me niet over uit, ik heb niemand beledigd of getrolled. Het is gewoon de waarheid, en ik veralgemeen niets.

• Dorus
MrAndy9797 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:27:
Heb het gevoel dat de waarheid hier gecensureerd wordt. Ik heb misschien geen bronnen, maar er is ook niemand die dit gaat onderzoeken. Gewoon eens simpel de winkel binnenstappen en eens enkele uren rond de iPhone-stand rondhangen leert je genoeg of eens een hele dag de bus nemen en het aantal gaan tellen. Helaas lijkt het wel alsof het (door Apple-fanboys) niet gezegd mag worden en dus maar gecensureerd wordt. Dit is zeker geen -1. Wat het wel is spreek ik me niet over uit, ik heb niemand beledigd of getrolled. Het is gewoon de waarheid, en ik veralgemeen niets.
Je gaat al -2 punten omdat je niet een, maar wel twee keer over moderaties zeurt. En zelfs zonder moderatiegezeur zal een rand over het opvoeden van 10 jarig en met geld leren omgaan, niet meer dan 0 score.

• jaquesparblue
  • Registratie: April 2006
Dorus schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:45:
[...]

Je gaat al -2 punten omdat je niet een, maar wel twee keer over moderaties zeurt. En zelfs zonder moderatiegezeur zal een rand over het opvoeden van 10 jarig en met geld leren omgaan, niet meer dan 0 score.
-2 omdat ie zeurt over meningmodders? Iets waar hier veelvuldig over gezeurd wordt?

• Dorus
Ja, moderatiegezeur geeft standaard 1 punt aftrek. Zeuren mag je hier in dit topic doen, iets wat hij wel weet want hij post hier ook :)

• jaquesparblue
Dorus schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:53:
Ja, moderatiegezeur geeft standaard 1 punt aftrek. Zeuren mag je hier in dit topic doen, iets wat hij wel weet want hij post hier ook :)
"Standaard" klinkt nogal arbitrair. Gelukkig is de Faq een stuk genuanceerder.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

jaquesparblue schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:17:
[...]
Inderdaad.
Het is niet gewenst dat er in de reacties wordt gediscussieerd over de juistheid van de moderaties. Dergelijke discussies kunnen gevoerd worden in het Frontpagemoderatie-forum. Reacties waarin geklaagd wordt over de moderaties van reacties, dienen een punt aftrek te krijgen. Ook hier geldt dat altijd gekeken moet worden naar de rest van de inhoud, om tot een moderatie te komen.

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
jaquesparblue schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:17:
[...]
Reacties waarin geklaagd wordt over de moderaties van reacties, dienen een punt aftrek te krijgen
Dat lijkt me toch vrijduidelijk? 0 voor offtopic, punt aftrek voor modgezeur. 0-1 = -1.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• MrAndy9797
Dorus schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:45:
[...]

Modgezeur? En hoe werkt het '-2 punten', daar volg ik niet in, kun je me dit systeem aub even uitleggen hoe je aan -2 komt?

Daarnaast dient dit topic om een rechtzetting. Ik vraag dus om een rechtzetting en niet om een discussie te beginnen over modgezeur, waar ik zelfs nog niet eens aan wil) deelne(e)m(en), doelend op modgezeur. Ik reageer op de inhoud van het artikel en de reacties, waar reacties voor bedoeld zijn. Dus beoordeel me ook gewoon op basis van de context, en niet om jou mening over mijn reactie. Als 'FP ProMod' zou je dat toch wel moeten weten denk ik. Ik bedoel het niet persoonlijk naar jou toe, ik vraag enkel een eerlijke behandeling en beoordeling op de inhoud, en niet op wat anderen niet willen zien.

En als je de context even doorleest, snap je het verhaal ook. Mkools24 wordt gedownmod omwille van zijn korte reactie waarin staat dat er mensen zijn die Apple kopen omdat er Apple op staat. Maar ergens heeft hij wel een punt en ik geef hem gelijk erin (op zijn reactie-inhoud) en steun hem daarin. Daar haal ik inderdaad de downmods bij en probeer mensen uit te leggen hoe het er wel aan toe gaat. In mijn reactie vraag ik de lezer ook om niet te beoordelen op de eerste paar zinnen, maar op het geheel. Want dat gebeurt helaas ook veel te vaak. Daardoor gaat waardevolle content vaak verloren.

Wordt daarom mijn score plots met 10 X -1 aangepast? Dat is helemaal niet meer relevant met inhoud. (Het viel me op dat tussen het plaatsen van de vorige forumpost en deze forumpost er plots een verdubbeling is in de -1 mods, vandaar deze vraag).

• jaquesparblue
RagingPenguin schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:36:
[...]

[...]

Dat lijkt me toch vrijduidelijk? 0 voor offtopic, punt aftrek voor modgezeur. 0-1 = -1.
Correct, ik heb ook nooit iets anders beweerd.

• Dorus
MrAndy9797 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:48:
[...]

Modgezeur? En hoe werkt het '-2 punten', daar volg ik niet in, kun je me dit systeem aub even uitleggen hoe je aan -2 komt?

Daarnaast dient dit topic om een rechtzetting. Ik vraag dus om een rechtzetting en niet om een discussie te beginnen over modgezeur, waar ik zelfs nog niet eens aan wil) deelne(e)m(en), doelend op modgezeur. Ik reageer op de inhoud van het artikel en de reacties, waar reacties voor bedoeld zijn. Dus beoordeel me ook gewoon op basis van de context, en niet om jou mening over mijn reactie. Als 'FP ProMod' zou je dat toch wel moeten weten denk ik. Ik bedoel het niet persoonlijk naar jou toe, ik vraag enkel een eerlijke behandeling en beoordeling op de inhoud, en niet op wat anderen niet willen zien.

En als je de context even doorleest, snap je het verhaal ook. Mkools24 wordt gedownmod omwille van zijn korte reactie waarin staat dat er mensen zijn die Apple kopen omdat er Apple op staat. Maar ergens heeft hij wel een punt en ik geef hem gelijk erin (op zijn reactie-inhoud) en steun hem daarin. Daar haal ik inderdaad de downmods bij en probeer mensen uit te leggen hoe het er wel aan toe gaat. In mijn reactie vraag ik de lezer ook om niet te beoordelen op de eerste paar zinnen, maar op het geheel. Want dat gebeurt helaas ook veel te vaak. Daardoor gaat waardevolle content vaak verloren.

Wordt daarom mijn score plots met 10 X -1 aangepast? Dat is helemaal niet meer relevant met inhoud. (Het viel me op dat tussen het plaatsen van de vorige forumpost en deze forumpost er plots een verdubbeling is in de -1 mods, vandaar deze vraag).
De rede voor de verdubbeling aan -1 mod's is simpelweg omdat je via dit topic aandacht op je bericht gevestigd hebt, waardoor je extra moderaties gekregen hebt. Deze zijn, in overeenstemming met de modFaq, zoals hierboven meerdere malen uitgelegd, -1.

Edit: Om het te verduidelijken:
Je gegint met:
en gelieve dit nu niet de downmodden op basis van de eerste zinnen
Dat is natuurlijk volstrekt overbodig, en zoals je in het citaat van David uit de modFaq, ziet, levert aftrek op. Vervolgens kom ik ook nog tegen:
en dus maar beginnen met downmodden.
That's strike two. Oke, dubbel punt aftrek is wat overdreven, maar ik wou aangeven dat je het wel heel bond maakt.

Daarnaast is de hele aanleiding van je bericht ook al de moderatie score van mkools24. (Strike 3?)

Vervolgens kan ik in de rest van je betoog geen ontopic materiaal vinden. Het is een rand over 10 jarige met veel te duren producten (je bent jaloers ofzo?). Heeft verder niks met de iPad Pro te maken, behalve dat jij Appel benoemt en Appel die iPad maakt. Dergelijke oftopic reacies staan normaal op 0. Trek daar er 1 vanaf voor het eerder genoemde moderatiegezeur, en je hebt -1.

Overigens, ook zonder het gezeur is 0 nog veel. Zinnen als:
Die gastjes zijn ocharm 10 jaar en zijn nu eens 0,0 met die apparaten.
Ik snap niet echt wat hier staat...

[ Voor 22% gewijzigd door Dorus op 23-03-2016 19:01 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

5V1NA70G in 'downloads: Plex Media Server 0.9.16.3'

Kefke in 'downloads: Plex Media Server 0.9.16.3'

Ruvetuve in 'downloads: Plex Media Server 0.9.16.3'

5V1NA70G in 'downloads: Plex Media Server 0.9.16.3'

Alle vier de berichten hebben +2, maar zijn +1. De laatste twee posts gaan ook nog eens over hetzelfde. :)

EDIT:
Geen +1: xs4me in 'downloads: Plex Media Server 0.9.16.3'

[ Voor 73% gewijzigd door CH4OS op 24-03-2016 00:07 ]

• MrAndy9797
Dorus schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 18:16:
[...]

De rede voor de verdubbeling aan -1 mod's is simpelweg omdat je via dit topic aandacht op je bericht gevestigd hebt, waardoor je extra moderaties gekregen hebt. Deze zijn, in overeenstemming met de modFaq, zoals hierboven meerdere malen uitgelegd, -1.

Edit: Om het te verduidelijken:
Je gegint met:

[...]

Dat is natuurlijk volstrekt overbodig, en zoals je in het citaat van David uit de modFaq, ziet, levert aftrek op. Vervolgens kom ik ook nog tegen:

[...]

That's strike two. Oke, dubbel punt aftrek is wat overdreven, maar ik wou aangeven dat je het wel heel bond maakt.

Daarnaast is de hele aanleiding van je bericht ook al de moderatie score van mkools24. (Strike 3?)

Vervolgens kan ik in de rest van je betoog geen ontopic materiaal vinden. Het is een rand over 10 jarige met veel te duren producten (je bent jaloers ofzo?). Heeft verder niks met de iPad Pro te maken, behalve dat jij Appel benoemt en Appel die iPad maakt. Dergelijke oftopic reacies staan normaal op 0. Trek daar er 1 vanaf voor het eerder genoemde moderatiegezeur, en je hebt -1.

Overigens, ook zonder het gezeur is 0 nog veel. Zinnen als:
[...]
Ik snap niet echt wat hier staat...
Bedankt voor de uitleg, ik snap nu wat je bedoelt. Ik bedoelde het geheel als aanvulling op de reactie van Mkools24. In de toekomst zal ik er op letten dat dit achterwege blijft. Ik wou het moderatiesysteem niet in vraag stellen en ik pas hiervoor dus ook de reactie aan. Ik hoop dat dit alsnog even herzien kan worden wat de moderaties betreft.

• Bor

Bor

Topicstarter

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Overigens heb ik geen idee wat er +1 is aan deze post:

Verwijderd in 'downloads: PotPlayer 1.6 build 59347'

Overigens krijgen posts van mij +3, terwijl ze geen +3 zijn (imo). Beide posts waar het om gaat, zijn direct zichtbaar via downloads: Plex Media Server 0.9.16.3.

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 24-03-2016 13:00 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Apollo89 in 'nieuws: Base overtrad stralingsnormen om overbelasting te voorko... omschrijft beleidsmakers zonder reden als mensen met stralingsangst en onbekwaam (generaliserende troll dus). Daar hoort geen +3 of +2 aan te hangen.
Het is flauw maar de poster heeft een punt. Als er geen alternatief is heeft iets automatisch de voorkeur toch? Waarschijnlijk krijgt de post om deze reden een +1. Inmiddels is de netto score op dit moment een 0.

[ Voor 35% gewijzigd door Bor op 24-03-2016 13:03 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

CMSTRR in 'nieuws: Base overtrad stralingsnormen om overbelasting te voorkome...

Waarom staat dat op -1? Ik zie er werkelijk op geen enkele manier een -1, als ik eerlijk ben? Eerder +1?

Virussen? Scan ze hier!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd in 'nieuws: Screenshots tonen end-to-end-encryptie voor iOS-versie W...
Lijkt me geen +2, grotendeels feitelijk incorrect.
(De passage dat WA niet open-source is, is natuurlijk wel accuraat... Maar vind ik geen +2. Dat is algemeen bekend.)

M8T66 in 'nieuws: Screenshots tonen end-to-end-encryptie voor iOS-versie What...
Lijkt me eveneens geen +2. Feitelijk wel juist, maar lijkt me meer on-topic dan informatief.

Ah, die is opgelost.

[ Voor 8% gewijzigd door WhatsappHack op 25-03-2016 03:19 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Chip5y in 'nieuws: Google krijgt in Frankrijk boete van 100.000 euro over 've...

Die 31x +3 lijkt me toch wel foute boel, dit is never een +3. Ik kom zelf niet verder dan een reguliere +1.

Virussen? Scan ze hier!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
wildhagen schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 04:41:
Chip5y in 'nieuws: Google krijgt in Frankrijk boete van 100.000 euro over 've...

Die 31x +3 lijkt me toch wel foute boel, dit is never een +3. Ik kom zelf niet verder dan een reguliere +1.
En daar staat ie ondertussen ook op...

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'nieuws: Rollercoaster Tycoon World komt volgende week op S...

Geen idee wat deze post op 0 doet. Dit is iemand die duidelijk niet weet dat er voor City: Skylines (wat al offtopic is) ook goede mods te verkrijgen zijn en eindigt zijn eerste zin met 'of andere autistische zooi'. Daarnaast een aanname, waarvan ik weet dat het niet klopt (ik heb City Skylines zelf en weet welke gave mods er zoal zijn). Kortom, een post met weinig inhoud, offtopic, gebaseerd op niet kloppende feiten en imo soms ook best wel aan het trollen 'of andere autistische rotzooi'... Ook de reacties laten goed zien dat deze post gebaseerd is op onzin.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 25-03-2016 11:18 ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Slecht weggezette mening, maar echt trollend/ongewenst vind ik hem niet. Een 0 kan dus wel.

Arator in 'nieuws: Rollercoaster Tycoon World komt volgende week op Steam Ear... en vdvoort in 'nieuws: Rollercoaster Tycoon World komt volgende week op Steam Ea... zijn geen +2.

[ Voor 27% gewijzigd door Migrator op 25-03-2016 11:19 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Migrator schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:19:
Slecht weggezette mening, maar echt trollend/ongewenst vind ik hem niet. Een 0 kan dus wel.

Arator in 'nieuws: Rollercoaster Tycoon World komt volgende week op Steam Ear...
Sterker nog; die post is feitelijk onjuist. Atari heeft namelijk de rechten van de RollerCoaster Tycoon-franchise in handen en gaat dus wel degelijk de officiele opvolger (weliswaar door een ander ontwikkeld) uitgeven.
Deze laatste staat nu mooi op +1.

MrR0b3rt in 'nieuws: Rollercoaster Tycoon World komt volgende week op Steam ... is zonder linkje naar de Steam-store ook geen +2 imo.

ralphioli in 'nieuws: Netflix begrenst bitrate video's via mobiel op 600Kbit/s' Lijkt me niet, dat een aanname een +2 waard kan zijn, toch? Onderwerp is natuurlijk ook wel weer gevoelig (imo) en zijn er dus meningmodders.

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 25-03-2016 12:02 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
O88088 in 'nieuws: Google gaat Gmail-gebruikers duidelijker waarschuwen voor... lijkt mij niet meer dan een nogal open deur en een normale +1 ipv de +3 die het nu krijgt.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ploink. Heb hem net ff neergetimmerd, staat nu op het juiste niveau :)

Virussen? Scan ze hier!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

wildhagen schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:12:
Ploink. Heb hem net ff neergetimmerd, staat nu op het juiste niveau :)
Nietus, ik moest hem net nog een zet geven :P

offtopic:
Wat is dat trouwens met alle crewleden die hun avatar hebben aangepast? :o

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik snap oprecht niet wat hier -1 aan is of zelfs maar 0.
WhatsappHack in 'nieuws: 'WhatsApp staat op 11,2 miljoen Nederlandse smartpho...

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:55

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Nu is er een post van mij die gewaardeerd wordt met een -1 terwijl ik echt me best er heb voor gedaan én het de oorzaak EN oplossing geeft.

Technomania in 'nieuws: Ziggo-klanten klagen over wegvallende wifi op 2,4GHz'

Mijn post van 17h56

Graag uitleg waarom.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

geekeep in 'geek: Internetbureau gaat na 1-aprilgrap daadwerkelijk rfid-chips...
Geen +2 (ja vroeg, maar anders komt deze niet meer van de +2 af.)

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:44

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Verwijderd

Chris.nl in 'nieuws: Microsoft spreekt van gecoördineerde Tweet-aanval tegen ...
is geen 2+ hoogstens een 1+ .
Een half zinnetje met link ,vind ik geen 2+ waardig.Iets klopt er niet.

Verwijderd

Windhoos is een troll dus bij voorbaat een punt aftrek.Dat wist je ook wel .Dan blijft over in hoeverre je reactie bijdraagt .
Dat is aan een ander zelf. om te beoordelen.Ik heb je niet geoordeeld maar +1 had bereikbaar geweest ,als je eerder na had gedacht over je woord keuze,want ik vind het wel een slimme tip.Nu zag / zie je er uit als een Mac fan die Windows basht . -1- + -1- = -2 ,dus heb je met 0 eigenlijk nog geluk.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2016 15:39 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat dacht je van de troll die je plaatat ("windhoos")? Dit is een volstreke -1 reactie, gezien de troll is een 0 al veel te hoog.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

[/quote]
Er staan een paar one liners tussen ,maar i.d.d dit is wel heel apart ,sommige zijn gewoon ontopic ,ander een 0 ,maar iets klopt er niet.Denk een ontevreden User :Y Ik tel 13 -1 .Ik denk dat ie geen eens heeft gelezen wat de reply`s waren ,en hup achter elkaar om laag heeft gemod uit frustratie.

word al langzaam wat aan gedaan ,het systeem heelt zichzelf waarschijnlijk,en waarschijnlijk heb je iets te vroeg geroepen. Ik vond het wel apart een hele rij van -1 :Y

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2016 16:50 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• WhatsappHack
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:42:
[...]
Wat dacht je van de troll die je plaatat ("windhoos")? Dit is een volstreke -1 reactie, gezien de troll is een 0 al veel te hoog.
Plaatat?

Anyway... Serieus? Dit een grapje van jullie toch? :?
"Windhoos", een troll...? Ik weet niet op welke manier je dat als troll kan interpreteren. :X Als ik nou "Microcrap Windhoos" of "Windblows" had gezegd, wat idd voor velen in dezelfde categorie als bijvoorbeeld "crApple" valt: okee, akkoord... Maar dit!? 0o Wat is het precies aan dat woordje dat ik gebruikte dat ook maar op enige wijze suggereert dat Windows inferieur zou zijn? Leg me dat maar eens uit dan. :) Geen crap, geen blows, geen andere kleinerende woorden of woordmixen die iets vulgairs of slechts inhouden... Niets. |:(

Die hele post is gewoon goed bedoeld, en een bewuste verspreking erin die ik gewoon leuk vind klinken; ik gebruik alle operating systems en gebruik wel meer van die "koosnamen"... Niets trollerigs aan...
En dan is de gehele post, die gewoon wat info geeft om iemand te proberen te helpen, ook echt meteen een -1 waard vanwege het gebruik van één woord dat dan blijkbaar ergens op een mysterieuze blacklist staat? :P
Of omdat ik het in één post benoem met Mac? (Zonder mac referentie was t geen troll??) Kom op mensen, dat kán je toch gewoon niet serieus menen dat mensen daar blijkbaar al door beledigd of aangevallen voelen?? I mean... Really!? Is die oorlog zo ver doorgeslagen dat zelfs dat ene woordje blijkbaar al te ver gaat? :X

Als jullie dat menen, slaat dat echt helemaal nergens op naar mijn mening.
Dit is absoluut geen troll, en zou, met alle respect, imho werkelijk extreem kleinzerig zijn als dát al als beledigend/flame/troll wordt opgevat. Dan is men echt doorgeslagen.

Ik hoop oprecht dat jullie nu een grapje maken, maar gezien er al twee mensen zijn die "windhoos" kennelijk als troll ervaren, hou ik m'n hart even vast,
Echt bizar. :'(

Ik kan er met mn hoofd niet bij, maar t zal allemaal wel.
Maarja... Geef het anders maar gewoon een -1, problem solved.
De score an sich boeit me niet zo heel veel, maar de redenatie voor de -1 vond ik, with all due respect, oprecht wel zo verschrikkelijk belachelijk dat ik er ff op *moest* reageren. :) (En sure, we kunnen het daar oneens over zijn; maakt niet uit, even goede vrienden verder ;))
In de verste verte was die post niet bedoeld als troll in ieder geval.

P.S.
Neen, als ik had geweten dat men dit serieus als troll ziet, dan had ik 1) Het waarschijnlijk niet getikt in deze context, want ik troll hier niet bijna nooit, en 2) was ik hier niet komen vragen om een correctie op m'n moderatie, want dan had ik dondersgoed geweten dat hij mogelijk terecht een -1 zou krijgen.
(Overigens ben ik van mening dat met of zonder dat woord, die post inhoudelijk gewoon netjes +1 is. Zeker kijkend naar andere scores.)

[ Voor 47% gewijzigd door WhatsappHack op 27-03-2016 05:37 . Reden: PS. ]

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

(ai, dit wordt een hekele reactie, zal ik wel, zal ik niet?)

@WhatsappHack: I couldn't agree more. :X

Dat hele modgebeuren (of liever gezegd modderwerpen) EN de reacties alhier is imho een groot wespensnest. En owee als je een woordje of afkorting gebruikt wat de 'heren' niet zint. Dan word je gelijk afgeknald. :-(

Voor alle heftige reageerders alhier en mod vingerwijzers; probeer nou eens met open mind/frisse blik dit topic maar eens door te lezen! Het is gewoon bizar, nee eerder lachwekkend en triest tegelijk, hoe de een denkt beter te kunnen beoordelen dan de ander. Alsof sommigen de wijsheid in pacht hebben en dat te moeten opleggen aan anderen.
Zelfs goedbedoelde verbeteringen van echt foutief taalgebruik worden compleet de grond ingeboord. Het gaat al lang niet meer over de inhoud (en een correcte weergave daarvan) van de boodschap, maar over personen en hun ('foute' versus 'goede') meningen. Maar wie bepaalt nou wat 'goed' of 'fout' is? Juist ja... da's HET probleem...

Zaken als schelden verbannen? Accoord!
Maar als iemand een woordje als 'Windhoos' gebruikt of 'M$' (om aan te duiden wat een supercommercieel bedrijf het is). Of de eeuwige rivaliteit tussen fans van besturingssystemen uit Redmond versus dat uit Cupertino. >:) Zolang het toch beschaafd en (technisch) onderbouwd wordt uitgelegd is daar niks mis mee.

Of heeft hier ook de besmettelijke ziekte die politieke correctheid heet, toegeslagen? (ivm commerciële belangen). Mag hopen van niet. ;(

Komaan jongens (en meisjes?). Lees maar eens een paar pagina's in dit topic terug en verbaas je over de uitspraken die daar gedaan worden. In de trant van "ik/wij vind(en) dat dit niet zo hoog/laag beoordeeld mag worden". "Wij zullen dit wel ff corrigeren..."

Ik hoop oprecht dat open minded Tweakers redacteurs hier met frisse blik eens naar willen kijken en misschien zich eens achter de oren zouden moeten krabben.

(misschien word ik nu ook wel afgeserveerd omdat ik commentaar heb op bovengenoemde werkwijze. :S )

Mooie Plaatjes   

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

WhatsappHack schreef op zondag 27 maart 2016 @ 05:09:
[...]
<heel verhaal>

P.S.
Neen, als ik had geweten dat men dit serieus als troll ziet, dan had ik 1) Het waarschijnlijk niet getikt in deze context, want ik troll hier niet bijna nooit, en 2) was ik hier niet komen vragen om een correctie op m'n moderatie, want dan had ik dondersgoed geweten dat hij mogelijk terecht een -1 zou krijgen.
(Overigens ben ik van mening dat met of zonder dat woord, die post inhoudelijk gewoon netjes +1 is. Zeker kijkend naar andere scores.)
Ik ben het met je eens dat 'windhoos' niet bepaald als troll gezien kan worden (ik heb nog nooit iemand 'boos' zien reageren/happen op een reactie met dat woord erin, in tegenstelling tot M$, crApple en Microschoft). Dat je reactie verder een +1 waard is ben ik het niet mee eens want het heeft, op het woord 'WhatsApp' na niks met het artikel te maken, hoewel je het een beetje als grijs gebied kunt beschouwen omdat je wel direct op de parent van je reactie reageert.

WhatsappHack in 'nieuws: 'WhatsApp staat op 11,2 miljoen Nederlandse smartpho... mag naar de 0 dus imho.
ehtweak schreef op zondag 27 maart 2016 @ 10:12:
(ai, dit wordt een hekele reactie, zal ik wel, zal ik niet?)

Dat hele modgebeuren (of liever gezegd modderwerpen) EN de reacties alhier is imho een groot wespensnest. En owee als je een woordje of afkorting gebruikt wat de 'heren' niet zint. Dan word je gelijk afgeknald. :-(
Als je zelf zo begint met moddergooien (pot/ketel) had je de reactie naar mijn mening niet hoeven plaatsen. Bovendien baseer je je reactie op één reactie en brand je daar gelijk iedereen voor af? Niet fair :)
Hoe de een denkt beter te kunnen beoordelen dan de ander. (...)
Met een frisse blik: Het staat toch zowat vast dat de één objectiever is/kan zijn dan de ander?
Zelfs goedbedoelde verbeteringen van echt foutief taalgebruik worden compleet de grond ingeboord. Het gaat al lang niet meer over de inhoud (en een correcte weergave daarvan) van de boodschap, maar over personen en hun ('foute' versus 'goede') meningen. Maar wie bepaalt nou wat 'goed' of 'fout' is? Juist ja... da's HET probleem...
Reacties met alleen het verbeteren van taalgebruik storen de discussie en zijn ongewenst. Als je daarnaast verder gaat met de discussie dan is er weinig aan de hand. "Goed of fout" wordt bepaald door richtlijnen waar we ons allemaal aan moeten houden. Als je kunt aanwijzen waar dat consequent niet gebeurt dan heb je imho een punt. Als je het niet eens bent met de richtlijnen, kaart dat dan aan :)
Zaken als schelden verbannen? Accoord!
Maar als iemand een woordje als 'Windhoos' gebruikt of 'M$' (om aan te duiden wat een supercommercieel bedrijf het is). Of de eeuwige rivaliteit tussen fans van besturingssystemen uit Redmond versus dat uit Cupertino. >:) Zolang het toch beschaafd en (technisch) onderbouwd wordt uitgelegd is daar niks mis mee.
Het gaat erom de discussie leefbaar te houden. "M$" wordt altijd negatief op gereageerd en is dus ongewenst.
Of heeft hier ook de besmettelijke ziekte die politieke correctheid heet, toegeslagen? (ivm commerciële belangen). Mag hopen van niet. ;(
Commerciële belangen? :?
Geen enkele FP-moderator krijgt betaald voor dat 'werk' hoor...
<stuk verhaal over hoe hier gereageerd wordt>
(misschien word ik nu ook wel afgeserveerd omdat ik commentaar heb op bovengenoemde werkwijze. :S )
Zie wederom stuk over richtlijnen. En als je het er niet mee eens bent, ga dan de discussie aan. Weggeknipt wordt je niet tenzij je flink aan het trollen/aanvallen bent.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Evest: bedankt voor je reactie.
Ja, ik besef dat het lastig is om becommentarieerd te worden (heb ik zelf ook wel eens last van ;) ).

Wellicht ter illustratie:
Je ziet op markten heel veel kitsch en andere troep liggen (tenminste ik vind het troep en kitsch), maar het wordt wel verkocht... Is het dan 'fout'? Is het dan 'goed'? Mag je anderen opvoeden dat iets 'goed' of 'fout' is? We voeden (hopelijk) wel onze kinderen op met dit soort zaken en proberen ze 'smaak' bij te brengen. Maar als volwassenen onder elkaar, mag het ineens niet meer?!?
Zie je wat ik bedoel? >:)

Maar ik doelde vooral op dit:

Komaan jongens (en meisjes?). Lees maar eens een paar pagina's in dit topic terug en verbaas je over de uitspraken die daar gedaan worden. In de trant van "ik/wij vind(en) dat dit niet zo hoog/laag beoordeeld mag worden". "Wij zullen dit wel ff corrigeren..."

En dat zie je toch echt iedere keer hier gebeuren... :S

Imho ben ik niet aan het moddergooien, maar constateer ik wat er gebeurt. Het spijt me als dat als moddergooien wordt uitgelegd.
Beetje de discussie of een glas halfvol of halfleeg is. Géén van beiden! :)
Het glas is voor de helft voorzien van een bepaalde vloeistof. Daar hoeft niet altijd een waardeoordeel aan te zitten! Bovendien kan het feit dat iets voor de helft verbruikt is, zowel iets positiefs als iets negatiefs, of nog beter, een toestandsconstatering, zijn. Hangt af van de beginsituatie, de omstandigheden en de fysieke eigenschappen van het spul.

Als je ECHT, ja ECHT gaat kijken of de vele reacties op een nieuwsitem nou daadwerkelijk b.v. informatief EN ontopic zijn EN iets toevoegen, dan is dat maar heel summier.
Ben er zelf mee gestopt om iets te beoordelen; want je kunt vrijwel niet objectief iets plussen of minnen. Want ook al vind je iets fabeltastisch en ben je het er helemaal mee eens. Dat op zich, is geen plus waard. Dan verval je in het welbekende vrindjespolitieke gezichtsboek 'vind ik leuk' geneuzel. :|

En met taalgeneuzel bedoel ik dan zaken als het welbekende foute gebruik van 'me'. >:)
Of het peilen van het oliepeil, de vloeistof die tussen de pijltjes hoort te staan.
Of de fotografen die de fotograven fotograferen. Daar waar de foto's begraven zijn...
etc.
Velen geven dan de autocorrectie de schuld; maar hand in eigen boezem c.q. wat meer attentie voor de details, dat mag je dan niet roepen... :X
Vaak zie ik m'n eigen tekst wat later nog een keer en dan denk ik, oeps, wat beter geplaatste leestekens of her en der een grammaticacorrectie kan geen kwaad. Ik zie dat als helpen om de inhoud en de maker van dienst te zijn. Maar het wordt vaak uitgelegd als "bemoei je er niet mee".

Mooie Plaatjes   

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

ehtweak schreef op zondag 27 maart 2016 @ 11:39:
Maar ik doelde vooral op dit:

En dat zie je toch echt iedere keer hier gebeuren... :S
Vaak worden hier reacties gemeld die op +3 of -1 staan en die simpelweg gewoon niet voldoen aan de richtlijnen uit de moderatie FAQ voor score waar ze om moment van melde op staan, dat kan zijn en ja die worden dan inderdaad gecorrigeerd.
[knip]
Als je ECHT, ja ECHT gaat kijken of de vele reacties op een nieuwsitem nou daadwerkelijk b.v. informatief EN ontopic zijn EN iets toevoegen, dan is dat maar heel summier.
Ben er zelf mee gestopt om iets te beoordelen; want je kunt vrijwel niet objectief iets plussen of minnen. Want ook al vind je iets fabeltastisch en ben je het er helemaal mee eens. Dat op zich, is geen plus waard. Dan verval je in het welbekende vrindjespolitieke gezichtsboek 'vind ik leuk' geneuzel. :|
Reacties een hogere of lagere score geven omdat je het met de verkondigde mening wel of niet eens bent is niet de bedoeling.
En met taalgeneuzel bedoel ik dan zaken als het welbekende foute gebruik van 'me'. >:)
Of het peilen van het oliepeil, de vloeistof die tussen de pijltjes hoort te staan.
Of de fotografen die de fotograven fotograferen. Daar waar de foto's begraven zijn...
etc.
Velen geven dan de autocorrectie de schuld; maar hand in eigen boezem c.q. wat meer attentie voor de details, dat mag je dan niet roepen... :X
Vaak zie ik m'n eigen tekst wat later nog een keer en dan denk ik, oeps, wat beter geplaatste leestekens of her en der een grammaticacorrectie kan geen kwaad. Ik zie dat als helpen om de inhoud en de maker van dienst te zijn. Maar het wordt vaak uitgelegd als "bemoei je er niet mee".
Op de frontpage de leermeester gaan uithangen en andere gaan corrigeren om spelling en grammatica foutjes is inderdaad ongewenst ja. Niet iedereen vind het gewenst/ prettig om gecorrigeerd te worden op taalfouten, Niet iedereen is even sterk in taal (waaronder ik zelf) en ik kan mij voorstellen dat het ontmoedigend werkt als je onderhand er van uit kan gaan dat er voor elke reactie die je post weer een reactie eronder verschijnt die je op taalfouten wijst. En spellingscontrole is niet altijd een oplossing, word en woord telt hij allebei goed maar betekent toch iets heel anders.
.
bovendien is een van de doelen van het moderatie systeem

"De eerste en belangrijkste is het aanbrengen van een scheiding in de kwaliteit van de reacties, zodat bezoekers bij het lezen van reacties hier een filter op kunnen toepassen. Hiermee kunnen zij ongewenste berichten, zoals flamebaits, trolls en first posts, wegfilteren of de selectie beperken tot de meest waardevolle reacties."

Voor de meeste lezers zal vermoed ik een reactie die een ander corrigeert op zijn of haar spelling ook niet heel veel toevoegen.

p.s. overigens is een dergelijke discussie in dit topic off-topic.n Mocht je het niet eens zijn met het moderatie systeem kun je beter een nieuw topic openen.

200 fish found!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
+1 is te hoog, maar hij staat stevig op een 0. Dat verdient hij ook...
Verder reageer je er zelf ook op. Dus zeker geen -1.

[ Voor 6% gewijzigd door SRich op 28-03-2016 01:37 ]

Het grote adblocking topic

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-01 22:48
SRich schreef op maandag 28 maart 2016 @ 01:37:
[...]

+1 is te hoog, maar hij staat stevig op een 0. Dat verdient hij ook...
Verder reageer je er zelf ook op. Dus zeker geen -1.
0 lijkt me afdoende.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01 16:52
Ik heb ook een klacht over moderatie bij dit artikel. Iedere kritiek op 3D al dan niet onderbouwd wordt naar -1 gemodereerd, het lijkt erop dat er een aantal 3D fanboys geen kritiek dulden...
Pagina: 1 ... 57 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem