Het kleine-mismoticontopic deel I

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

Topicstarter
Mede-auteur:
  • _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:27

_David_

Het kleine-mismoticontopic deel I

In dit topic worden mis-uitingen van gevoelens aangedragen, zodat er gediscussieerd kan worden of deze rechtgezet moeten worden. Indien je een beginnende uiter van gevoelens bent, wordt geadviseerd om onderstaande informatie goed door te lezen.

Wanneer je een reactie maakt dan verwachten we van je dat je het FM Beleid doorgenomen hebt.

Introductie
In verschillende onderdelen op Tweakers.net is het mogelijk om gevoelens te uiten. Het uiten van gevoelens wordt in eerste instantie gedaan om gebruikers de mogelijkheid te geven om de reacties bij nieuwsberichten (en dergelijke) in te delen naar gevoel. Een gebruiker kan er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen ♪ Trololololo lalala Oh-hahaha-ho Haha-hehe-ho Hohoho-he-ho Hahahaha-ho Lolololololo... ♪ posts te lezen door de rest te negeren. Het TweakMoticonsysteem zorgt er verder voor dat gebruikers die een reactie plaatsen kunnen zien welke gevoelens hun post oproept bij andere tweakers.

Groepsgevoel is user-driven dus dat wil zeggen dan in principe iedereen zijn gevoel mag uiten. Hierdoor is het ook mogelijk dat sommige posts verkeerd verkeerde gevoelens oproepen, omdat elk mens fouten maakt of door personen die het systeem misbruiken.

Dit topic is een verzamelplaats van zogenaamde mis-uitingen van gevoelens, zodat we met meerdere reguliere uiters van gevoelens kunnen ingrijpen indien de reactie verkeerde gevoelns heeft opgeroepen. Eventueel kan een powermood ingrijpen als de reactie tegen de regels is of het gevoel niet meer rechtgezet kan worden (bijvoorbeeld als de reactie te oud is of als er teveel mensen verkeerde gevoelens hebben geuit).

Je mag natuurlijk altijd een eigen topic openen en dat is zeker verstandig als je een stevige discussie verwacht. Als er onverhoopt toch een lange discussie ontstaat kan een forum-moderator de discussie afsplitsen naar een eigen topic.

Hoe gevoelens te uiten
Gevoelens uiten gaat grotendeels naar eigen gevoel, maar er worden een aantal richtlijnen gemaakt waarin de uitgangspunten voor de emoties zijn beschreven. Deze richtlijnen zijn daarom vooralsnog niet te vinden omdat het systeem zo nieuw is dat Tweakers nog een goed gevoel moet krijgen voor wat de juiste manier is voor het uiten van gevoel. Deze richtlijnen worden opgesteld, zodat elke reactie geplaatst bij een artikel een zo objectief mogelijke emotie oproept. Het is namelijk niet de bedoeling om een reactie saai of brofist te vinden, omdat hij informatief is of niet.
Hoe we de meldingen graag zien
• Plaats waar de fout staat inclusief volledige URL
(de directe URL is te verkrijgen door op het datum-tijd gedeelte te klikken boven elke reactie).
• Suggestie voor verbetering, evt. met een korte toelichting.

De Frontpagemoticon IRC :+
Er is ook een irc waar over gevoelens en/of posts gepraat kan worden. Deze is hier te vinden:

/server irc.tweakers.net:6667
/join #tmf

Of direct via Mibbit:
http://embed.mibbit.com/?...eakers.net&channel=%23tmf

Links
.Plan met meer informatie:
Frontpage .Plan

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

First!

Ik vind dat witeken in "Het Grote Kleinemededelingentopic - Deel 329" fout gemodereerd is. Ik vind dat deze post een Pony of Success moet hebben.

[ Voor 93% gewijzigd door witeken op 01-04-2016 01:57 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ik vind ook dat witeken in "Het kleine-mismoticontopic deel I" fout staat omdat die gemodereerd is voor mijn edit. Liefst met een Doge.

:>

[ Voor 8% gewijzigd door witeken op 01-04-2016 01:59 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Topicstarter
witeken schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 01:55:
First!

Ik vind dat witeken in "Het Grote Kleinemededelingentopic - Deel 329" fout gemodereerd is. Ik vind dat deze post een Pony of Success moet hebben.
Ik vind het eigenlijk meer een brofist... maar ik kan me ook wel vinden in de watch out guys... .
witeken schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 01:58:
Ik vind ook dat witeken in "Het kleine-mismoticontopic deel I" fout staat omdat die gemodereerd is voor mijn edit. Liefst met een Doge.

Fixxed? Anders even op een ProMood wachten tot die de moods kan fixeren.

[ Voor 31% gewijzigd door Electrowolf op 01-04-2016 02:04 ]

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zet in de regels even neer dat men geen eigen posts mag aandragen, dit voorkomt het wat hijgerige verzamelgedrag. Er zijn FP Comoodinators die moticons kunnen afpakken van hen die proberen mismooderen of proberen anderen te laten mismoodereren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Als we dan toch met bureaucratie bezig zijn, zet dan ook in de regels dat tweakmoticon wars en gerichte negatieve emoticon-aanvallen niet toegestaan zijn i.v.m. cyberpesten O-).

(Ik heb van zeef en gambieter alleen nog maar f*ck en saai gekregen.)

[ Voor 4% gewijzigd door witeken op 01-04-2016 02:20 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

http://tweakers.net/plan/...eaction=8393065#r_8393065

Deze heeft de beoordeling "Slaps you around with a large trout" maar het is in mijn ogen niet echt Trout-waardig.

Het is eerder een "Boks ouwe" of mischien zelfs wel een "Facepalm"

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:27

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Topicstarter
Kan ik hier ook klagen over de artificiële schaarste die gecreëerd wordt door de crew m.b.t tot de Facepalm TweakMoticon? (http://tweakers.net/gallery/)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Kan ik hier ook klagen over het misbruik waarmee mensen dor vriendjespolitiek elkaar in de top 5 doen belanden door heel hun postgeschiedenis te emoticonnen?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Nee, daarvoor zijn we niet in the mood

[ Voor 3% gewijzigd door Migrator op 01-04-2016 09:07 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:28
witeken schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 08:53:
Kan ik hier ook klagen over het misbruik waarmee mensen dor vriendjespolitiek elkaar in de top 5 doen belanden door heel hun postgeschiedenis te emoticonnen?
Je bedoelt hetzelfde 'misbruik' als je weer in het GKMT je blog komt spammen. :? :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Señor Sjon schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:24:
Je bedoelt hetzelfde 'misbruik' als je weer in het GKMT je blog komt spammen. :? :P
Ik weet van niets. Ik heb jou ook nog nooit gezien in GKMT dus I call BS.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

witeken schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:14:
[...]

En zo is t maar net!

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Want lurkers bestaan niet onder degenen met HK-access :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
witeken schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:14:
[...]

Wil je echt dat ik al je +3 gebedel op ga zoeken en hier neer ga zetten? Dat ik er niet post wil niet zeggen dat ik er niet doorheen scrol. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 21:59

flipkipse

Google it

witeken schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 01:55:
First!

Held _/-\o_

Certified Google Teacher.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:40
Ik zit emotioneel in de knoop. Ik wil graag m'n gevoel laten spreken, maar zowel het contact leggen met mijn innerlijke ik danwel het feit dat niemand mij nog een watch out guys of shut up and take my money heeft gegeven, belemmert me om mijn gevoelens naar medetweakers op de juiste manier te uiten.

Als je je gevoelens uit tegenover anderen, zijn de juiste twaekmoticons krachtig omdat ze de band versterken en de ander niet de schuld geven. Als je bijvoorbeeld de middelvinger moet geven omdat je niet over de Watch out guys tot je emotionele arsenaal beschikt, leg je al snel een schuldgevoel bij de ander.

En dan moet ik weer de confrontatie via posts aangaan. Het soms best intimiderend om een gesprek over mijn gevoelens op gang te brengen. Als ik heb besloten dat ik gevoelens met iemand wilt delen, begin ik dan altijd positief en zeg iets aardigs over de ander en mijn relatie met hen/haar.

Ik kan bijvoorbeeld iets zeggen als: "Ik vind het echt leuk om tijd met je door te brengen. Je bent zo belangrijk in mijn leven, en ik wil ons contact nog verder verdiepen. Ik vind het best eng om hierover te praten, maar ik wil eerlijk tegen je zijn. Ik voel me …. shut up and take my money"

Tuurlijk is het goed om zo uitgebreid over je gevoelens te spreken, maar de emotionele rugzak wordt wel erg zwaar als niemand mij die shut up and take my money toebedeeld en ik steeds maar weer 1 op 1 mijn gevoelens via lange tekst moet duidelijk maken.

Immers, soms zegt een schouderklopje of een intieme shut up and take my money meer dan duizend woorden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Such emotion. Much feels. No Doge = sads. :|

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:25

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
witeken schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 01:58:

Kindjes die vragen worden overgeslagen...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Dirk schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:43:
[...]

Kindjes die vragen worden overgeslagen...
Toch geen tweede keer *facepalm*.

zeef in "Het Grote Kleinemededelingentopic - Deel 329"

Tweakblog van de maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:09
Dit is een 1 april grap.. right?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hoe kom je daar nou bij? Er is zelfs een .plan geschreven: plan: Tweakers introduceert TweakMoticons

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:09
Eerlijk gezegd hoopte ik het, krijg hier een beetje het kleuterklas gevoel bij, lekker stikkers plakken :)

[EDIT]
LoL nu kijk ik zelfs al welke stikkers ik heb gekregen...

[ Voor 24% gewijzigd door Nopheros op 01-04-2016 14:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09 16:18

Ron

mods said it it must be true
Afbeeldingslocatie: http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/428/075/30a.jpeg

[ Voor 11% gewijzigd door Ron op 01-04-2016 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Jay!!!!

Nu hoef ik er nog maar 13 te verzamelen.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Migrator in "Het bescheiden eendags-Tweakmoticons verzameltopique" is verkeerd geemote. Het moet duidelijk een doge zijn, niet een pony. Emoterechten afpakken bij de ponygevers! En mij doge-en! O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:38

botoo

💀 too old to die young

Afbeeldingslocatie: http://eogn.com/images/newsletter/2015/April_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/usericons/130287/crop56f452cd1d447.pngAfbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/usericons/130287/crop56f452cd1d447.pngAfbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/usericons/130287/crop56f452cd1d447.pngAfbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/usericons/130287/crop56f452cd1d447.pngAfbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/usericons/130287/crop56f452cd1d447.pngAfbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/usericons/130287/crop56f452cd1d447.pngAfbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/usericons/130287/crop56f452cd1d447.png

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Topicstarter
Migrator schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:58:
Migrator in "Het bescheiden eendags-Tweakmoticons verzameltopique" is verkeerd geemote. Het moet duidelijk een doge zijn, niet een pony. Emoterechten afpakken bij de ponygevers! En mij doge-en! O-)
Hoe gevoellig ook bleek dat het onderwerp van gevoelens toch wat te gevoellig bij de gemiddelde tweaker lag. Daarom is de mogelijkheid tot het uiten van gevoelens voor de tweakers weer teruggedraaid. Het is dus niet meer mogelijk om je gevoelens te uiten als tweaker. Hou ze daarom voor je zodat niemand er mee in de knoop kan komen en het daardoor niet nodig is om hier nog nieuwe verkeerde gevoelens van tweakers te melden.

Een alternatief is om al je gevoelens op te sparen door nu te noteren wat je van de reacties vindt. Wel zal dit gaan leiden tot een opstapeling van gevoelens en dit door andere tijdens het uiten van deze stortvloed als overdadig kan worden ervaren. Ook kan je gewoon met de persoon (of machine) in kwestie het gesprek aan gaan zonder er een stempel op te willen of moeten plakken, hiermee wordt een opstapeling van gevoelens voorkomen.

@Evest: daarom kan ik hem dus ook niet meer corrigeren.. helaas... 8)

offtopic:
En waar is dat slotje nu? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik wil m'n emoji rechten terug! :'(

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29

_██_
(ಠ_ృ)

Pagina: 1