Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste
Acties:
  • 197.288 views

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Migrator schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:45:
Jouw reactie heeft helemaal niks te maken met het onderwerp van het nieuwsartikel en voegt niks toe. Je eerste zin gaat over moderatie en je tweede zin gaat over hoe mensen onder het nieuwsartikel reageren. Wat betreft meten met twee maten: Jammer dat je me daarvan beschuldigt, en op niks gebaseerd. Mocht je andere reacties zien die zwaar off-topic zijn en op de 0 staan, meld ze dan gerust.
Bij deze:

Verwijderd in 'nieuws: Turkije legt boete op aan Twitter vanwege niet ve... niets inhoudelijks mbt nieuws artikel, feitelijk niets te bewijzen c.q. zwart makerij

CobraVE in 'nieuws: Turkije legt boete op aan Twitter vanwege niet verwijdere... niets inhoudelijks mbt nieuws, als ook zwart makerij

Verwijderd in 'nieuws: Turkije legt boete op aan Twitter vanwege niet verwij... niets inhoudelijks mbt nieuws, zelfs zeer off-topic

Verwijderd in 'nieuws: Turkije legt boete op aan Twitter vanwege niet verwij... propaganda, duidelijk aanzet tot e.e.a.

Shift in 'nieuws: Turkije legt boete op aan Twitter vanwege niet verwijderen ... olie? Artikel gaat over twitter?
Verwijderd in 'nieuws: Turkije legt boete op aan Twitter vanwege niet verw... idem dito
Shift in 'nieuws: Turkije legt boete op aan Twitter vanwege niet verwijderen ... Nu zelfs Rusland erbij? Wut gaat toch echt om Twitter.
Verwijderd in 'nieuws: Turkije legt boete op aan Twitter vanwege niet verw... idem dito
sekeroglan in 'nieuws: Turkije legt boete op aan Twitter vanwege niet verwijd... eehh? Olie IS? Twitter is toch echt het artikel waar het over gaat.

Verwijderd in 'nieuws: Turkije legt boete op aan Twitter vanwege niet verwijde... deze gebruiker geeft exact dezelfe inhoudelijk reactie maar dan met meer woorden?

Verwijderd in 'nieuws: Turkije legt boete op aan Twitter vanwege niet verwijdere... politici? internet? Ik zie BTK in het artikel staan ofwel een organisatie?

Verwijderd in 'nieuws: Turkije legt boete op aan Twitter vanwege niet verwi...

Zo kan ik nog wel doorgaan, doe ik niet want heel de 'topic' is vervuild.
Dit is overigens wat ik aangeven wil met "meten met twee maten" (in algemene zin)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
beyazz06 schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:04:
[...]

Bij deze:

Verwijderd in 'nieuws: Turkije legt boete op aan Twitter vanwege niet ve... niets inhoudelijks mbt nieuws artikel, feitelijk niets te bewijzen c.q. zwart makerij

CobraVE in 'nieuws: Turkije legt boete op aan Twitter vanwege niet verwijdere... niets inhoudelijks mbt nieuws, als ook zwart makerij

Verwijderd in 'nieuws: Turkije legt boete op aan Twitter vanwege niet verwij... niets inhoudelijks mbt nieuws, zelfs zeer off-topic

Verwijderd in 'nieuws: Turkije legt boete op aan Twitter vanwege niet verwij... propaganda, duidelijk aanzet tot e.e.a.

Shift in 'nieuws: Turkije legt boete op aan Twitter vanwege niet verwijderen ... olie? Artikel gaat over twitter?
Shift in 'nieuws: Turkije legt boete op aan Twitter vanwege niet verwijderen ... Nu zelfs Rusland erbij? Wut gaat toch echt om Twitter.
sekeroglan in 'nieuws: Turkije legt boete op aan Twitter vanwege niet verwijd... eehh? Olie IS? Twitter is toch echt het artikel waar het over gaat.

Verwijderd in 'nieuws: Turkije legt boete op aan Twitter vanwege niet verwijde... deze gebruiker geeft exact dezelfe inhoudelijk reactie maar dan met meer woorden?

Verwijderd in 'nieuws: Turkije legt boete op aan Twitter vanwege niet verwijdere... politici? internet? Ik zie BTK in het artikel staan ofwel een organisatie?

Verwijderd in 'nieuws: Turkije legt boete op aan Twitter vanwege niet verwi...

Zo kan ik nog wel doorgaan, doe ik niet want heel de 'topic' is vervuild.
Dit is overigens wat ik aangeven wil met "meten met twee maten" (in algemene zin)
Deze reacties zijn helemaal niet vergelijkbaar. Jij begint met commentaar op de moderatie en voegt daarbij inhoudelijk niets toe. Dan krijg je een 0 voor de inhoud en een punt aftrek voor het commentaar op de moderatie. Dat is helemaal niet met twee maten meten, dat is gewoon de moderatierichtlijnen toepassen.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 15:01

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Thanks, kijk ik even naar.

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
RoD schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:18:
[...]

Deze reacties zijn helemaal niet vergelijkbaar. Jij begint met commentaar op de moderatie en voegt daarbij inhoudelijk niets toe. Dan krijg je een 0 voor de inhoud en een punt aftrek voor het commentaar op de moderatie. Dat is helemaal niet met twee maten meten, dat is gewoon de moderatierichtlijnen toepassen.
Je reactie is een beetje kort door de bocht, want wanneer je de reacties naleest kan ik me niet voorstellen dat er ook maar 1 reactie tussen zit waarvan jij vind dat die niet vergelijkbaar zou zijn. Waarbij sommige reacties zelfs, gezien de mod faq, ongewenste uitlatingen hebben waar je stomweg niet omheen kan.

Maar goed, zo te zien hebben menige hier een mening die tegen mijn mening in druist.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:23
Zullen we maar weer verder gaan met waar dit topique voor bedoeld is?

Verwijderd in 'nieuws: DICE zegt aan volgende Battlefield-game te werken'
Begint met 'sorry dat ik bitch', geen +2 dus.

Mosin in 'nieuws: DICE zegt aan volgende Battlefield-game te werken'
Ook geen +2.

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Jolke schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:31:
Zullen we maar weer verder gaan met waar dit topique voor bedoeld is?

Verwijderd in 'nieuws: DICE zegt aan volgende Battlefield-game te werken'
Begint met 'sorry dat ik bitch', geen +2 dus.

Mosin in 'nieuws: DICE zegt aan volgende Battlefield-game te werken'
Ook geen +2.
Vanwege de algehele toon van deze beide reacties zou ik bijna een -1 overwegen voor beide. Meer dan 0 zijn ze niet waard imo.
beyazz06 schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:25:
[...]

Je reactie is een beetje kort door de bocht, want wanneer je de reacties naleest kan ik me niet voorstellen dat er ook maar 1 reactie tussen zit waarvan jij vind dat die niet vergelijkbaar zou zijn. Waarbij sommige reacties zelfs, gezien de mod faq, ongewenste uitlatingen hebben waar je stomweg niet omheen kan.

Maar goed, zo te zien hebben menige hier een mening die tegen mijn mening in druist.
RoD heeft gelijk dat er geen reacties direct vergelijkbaar zijn met de jouwe in verband met de opmerkingen over moderatie. Ik ben het wel met je eens dat het gros van de reacties die je noemt een 0 verdient in plaats van een +1.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:21
wica in 'nieuws: Sophos neemt Nederlandse Hitman Pro-maker SurfRight over'

10* plus 1? Enige wat ik zie is een link naar een Twitter-reactie van iemand, maar voegt verder niets toe.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:23

Tribits

Onkruid vergaat niet

Migrator schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:59:
[...]

RoD heeft gelijk dat er geen reacties direct vergelijkbaar zijn met de jouwe in verband met de opmerkingen over moderatie. Ik ben het wel met je eens dat het gros van de reacties die je noemt een 0 verdient in plaats van een +1.
Ik kan me nog wat opmerkingen uit het verleden herinneren dat Tweakers een koers ingezet had die tot doel had om een wat breeder publiek te trekken en daarom discussies over de algemene implicaties van de informatietechniek op de maatschappij ook wat makkelijker als een constructieve bijdrage beoordeeld (zeg maar +1 in plaats van 0) moesten worden. Ik heb zo snel even geen bron bij de hand en het zou dus zomaar dat dit geen officieel beleid was of dat er inmiddels teruggekomen is op deze stelling.

Desondanks is het misschien wel de moeite waard is om nog eens ergens wat van gedachten te wisselen over het punt waar een discussie off-topic raakt. Misschien in combinatie met de vraag of dat ongewenst is (sommige off topic discussies blijken toch een waardevolle bijdrage) of in combinatie met de vraag wanneer een discussie irrelevant begint te worden. Op de een of andere manier snapt iedereen dat off-topic concept, maar ik ben ook wel discussies tegengekomen die zo diep op bepaalde technische details ingingen dat ze zelfs voor de gemiddelde Tweaker niet meer te begrijpen waren en dus hun relevantie verloren hadden. En dan hebben we tenslotte nog feitelijk incorrect waar ook een nulletje aan gehangen mag worden. En het gegeven dat je dan eigenlijk weer geen nul mag hangen aan meningen waar je het niet mee eens bent. Lastig, lastig, lastig :Y)

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Verwijderd in 'nieuws: Meer dan vijfhonderd Europese banken registreren zich ...
Verwijderd in 'nieuws: Meer dan vijfhonderd Europese banken registreren zic...
KC Boutiette in 'nieuws: Meer dan vijfhonderd Europese banken registreren zic...

Kan wel naar 0.

Overigens heeft Tribits wel een punt. Ik vraag mij eigenlijk al een tijd af waarom er geen topic is waar gediscussieerd kan worden over wat de goede scoren is voor een reactie bij twijfel, zonder dat er meteen een mismod is. Dus waar ook over ongemodereerde reacties kan worden gediscussieerd.

[ Voor 34% gewijzigd door Zeehond op 14-12-2015 23:08 ]

200 fish found!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 17:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Zeehond schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:59:
Overigens heeft Tribits wel een punt. Ik vraag mij eigenlijk al een tijd af waarom er geen topic is waar gediscussieerd kan worden over wat de goede scoren is voor een reactie bij twijfel, zonder dat er meteen een mismod is. Dus waar ook over ongemodereerde reacties kan worden gediscussieerd.
Met welgeteld 6 topics in de listing van FM ga ik niet klagen over een extra topic hoor, maak hem gerust. ;)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Dirk schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:12:
[...]

Met welgeteld 6 topics in de listing van FM ga ik niet klagen over een extra topic hoor, maak hem gerust. ;)
Ik wist niet of ik dergelijk topic zelf mocht aanmaken, dus bedankt Dirk :) . Ik, ga dan wat tijd besteden aan een opzetje, zodat ik hem morgen of woensdag kan posten. (ik wil wel met iets fatsoenlijks komen).

[ Voor 5% gewijzigd door Zeehond op 14-12-2015 23:43 ]

200 fish found!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

offtopic:
Ik vind ook dat Tribits een goed punt maakt; Heb zelf regelmatig dat ik reacties op +1 zie staan terwijl die strikt genomen 0 zijn, of andersom. Meestal gaat het dan wel om interessante, maar volledig off-topic reacties of reacties met twijfelachtige juistheid of controversiële mening (als in: subtiel meningmodden, zo voelt het soms). In gevallen waar voor twee scores wat te zeggen is laat ik de reactie vaak voor wat hij is. Zal eens pogen een paar voorbeelden te verzamelen zodat we wat te discussiëren hebben. Een topic voor twijfelgevallen zie ik ook wel wat in :)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Zeehond schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:16:
[...]

Ik wist niet of ik dergelijk topic zelf mocht aanmaken, dus bedankt Dirk :) . Ik, ga dan wat tijd besteden aan een opzetje, zodat ik hem morgen of woensdag kan posten. (ik wil wel met iets fatsoenlijks komen).
Goed idee hoor :) Dat houdt dit topic ook netjes natuurlijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

http://tweakers.net/reacties/bekijk/8075288/
http://tweakers.net/reacties/bekijk/8075272/

-1 boost lol (: ?

Gewoon heel ontopic uitleg voor zover praktisch mogelijk / toelaatbaar zonder offtopic te gaan over Blizzards beweging achter de expansion(s).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2015 09:06 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Bedankt voor de positieve reacties :) Inmiddels ben ik begonnen met een topic start in elkaar te zetten. Hierbij heb ik wel twee vraagjes. Mag ik delen van de topic start uit dit topic gebruiken die daar van toepassing zijn?

En is er iemand die even naar de topic start wil kijken als ik hem klaar heb? Ander mogelijkheid is dat ik hem gewoon post en wie een verbetering vind gewoon een gil geeft en dan pas ik het aan, of ik maak die persoon mede auteur.
Bor schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:25:
[...]

Goed idee hoor :) Dat houdt dit topic ook netjes natuurlijk.
Mee eens aangezien de laatste weken in dit topic nog al veel wordt gediscusieerd wordt over scores van reactie's.

edit
Er is al hulp aangeboden

200 fish found!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

R4gnax in 'nieuws: Mozilla gaat door met Firefox OS voor telefoons nu samenwe...
Geen +3, ik kom tot max een +1. Gros hoort in GR en de toon is nou ook niet bepaald vriendelijk.

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Jeroenneman in 'nieuws: Sharkoon komt met mechanisch toetsenbord met rgb-verl...]
Geen +3 maar +1

[ Voor 38% gewijzigd door New Yorker op 15-12-2015 10:50 ]

Weg

Verwijderd

Je bedoelt vast en zeker Jeroenneman in 'nieuws: Sharkoon komt met mechanisch toetsenbord met rgb-verl.... ;)

Wat vroeg om te melden, maar met 15* +3 binnen 20 minuten wel de moeite m.i.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2015 10:51 ]

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Zeehond schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:38:
Bedankt voor de positieve reacties :) Inmiddels ben ik begonnen met een topic start in elkaar te zetten. Hierbij heb ik wel twee vraagjes. Mag ik delen van de topic start uit dit topic gebruiken die daar van toepassing zijn?

En is er iemand die even naar de topic start wil kijken als ik hem klaar heb? Ander mogelijkheid is dat ik hem gewoon post en wie een verbetering vind gewoon een gil geeft en dan pas ik het aan, of ik maak die persoon mede auteur.

[...]

Mee eens aangezien de laatste weken in dit topic nog al veel wordt gediscusieerd wordt over scores van reactie's.

edit
Er is al hulp aangeboden
Maak je vooral niet te druk, het hoeft niet in 1 keer perfect. Kopieer gewoon wat je nodig hebt en zet online wat je hebt. Kijk ook eens naar het verschil tussen Het kleine-mismoderatietopic en nu...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Brontosaurus1 in 'nieuws: GfK: zeven procent van de Nederlanders gebruikt adb... is trouwens geen +2 waard en Wulfklaue in 'nieuws: GfK: zeven procent van de Nederlanders gebruikt adblock... is een grote rant op reclame, maar zie ik inhoudelijk ook maar weinig toevoegen aan de discussie.

• Jolke
Koning Willy in 'nieuws: Amazon Frankrijk: Rise of the Tomb Raider komt op 29...
Geen +2, max een 0 imo, gezien de reputatie van King Willy.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:02:
http://tweakers.net/reacties/bekijk/8075288/
http://tweakers.net/reacties/bekijk/8075272/

-1 boost lol (: ?

Gewoon heel ontopic uitleg voor zover praktisch mogelijk / toelaatbaar zonder offtopic te gaan over Blizzards beweging achter de expansion(s).
reviews: World of Warcraft: Legion - Op stap met de Demon Hunter

In dat hele topic wordt behoorlijk gemeningmodt naar mijn idee. Normale discussie posts krijgen -1 en gammele saaie muren aan tekst over persoonlijke ervaringen die niet noemenswaardig zijn krijgen +2.

Probeerde een van die muren van tekst te lezen en kwam er niet doorheen. Zeker geen +2.. :?

@Jolke: Telt reputatie van gebruikers voor de moderatie van een reactie? Dit wist ik namelijk nog niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2015 13:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:50:
[...]

Je bedoelt vast en zeker Jeroenneman in 'nieuws: Sharkoon komt met mechanisch toetsenbord met rgb-verl.... ;)

Wat vroeg om te melden, maar met 15* +3 binnen 20 minuten wel de moeite m.i.
In dezelfde draad: Is mijn tegenargument werkelijk -1 waard :?
reviews: World of Warcraft: Legion - Op stap met de Demon Hunter

In dat hele topic wordt behoorlijk gemeningmodt naar mijn idee. Normale discussie posts krijgen -1 en gammele saaie muren aan tekst over persoonlijke ervaringen die niet noemenswaardig zijn krijgen +2.
Het is wel frappant dat letterlijk iedere kritische noot op WoW (ongeacht hoe onderbouwd) op -1 staat. Hier is wel tussenkomst nodig volgens mij :p

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2015 13:28 ]

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 12:16
vincentjanv in 'nieuws: Netflix gaat codering video's per titel optimaliseren'
Geen +2. Al was het maar omdat het een dubbelpost is van mijn reactie. Ik was eerder, en ben volgens mij ook informatiever.
Dorus in 'nieuws: Netflix gaat codering video's per titel optimaliseren'

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

tictactoe in 'reviews: Tweakers speelt voor Sinterklaas: win een van de meer ...

Staat om +2 maar ik zie er weinig +2 in. Mocht iemand hem willen corigeren.

200 fish found!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:13:
[...]

@Jolke: Telt reputatie van gebruikers voor de moderatie van een reactie? Dit wist ik namelijk nog niet.
Staat niet in de FAQ en riekt naar meningmodden. -karma is al daarvoor bedoeld.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Met twee klikken opgelost.
PcDealer schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:22:
[...]

Staat niet in de FAQ en riekt naar meningmodden. -karma is al daarvoor bedoeld.
Van sommige gebruikers kun je minder relevante reacties verwachten dan van anderen. Dat is wat ik lees uit Jolke's reactie. Toch is het wat ongelukkig verwoord door Jolke, want zo'n linkje naar een plaatje zonder verdere uitleg krijgt van mij sowieso een 0, ongeacht poster, en dat dient imo altijd te gebeuren.
Wel kan het in sommige gevallen helpen de historie van een gebruiker te kennen om erachter te komen of een reactie serieus bedoeld is of als trol. Sommigen hebben er een sport van gemaakt trolls en flames goed te kunnen verbergen, terwijl het nog steeds ongewenst is.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Top d:)b De reactie was ouder dan 48 uur dus ik kon er niets meer mee.

200 fish found!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Gimmick in 'nieuws: Duitse beheerder illegale streamingdienst Kinox.to krijgt ...

Geen +2, off-topic lijkt me een betere omschrijving.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:22

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd in 'nieuws: AMD maakt tools voor gameontwikkelaars opensource'
Geen +2

Edit:
FreezeXJ in 'nieuws: AMD maakt tools voor gameontwikkelaars opensource'
Ook geen +2, weer flinke meningmods.

[ Voor 36% gewijzigd door _David_ op 15-12-2015 20:11 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Dutchredgaming in 'nieuws: Silverstone komt met inbouwsysteem voor hdd's en s...

Maakt de sfeer er niet beter op, en kan dus nog wel een zetje naar -1 gebruiken.

Heeft zelfs een +3 }:|

FreezeXJ in 'nieuws: AMD maakt tools voor gameontwikkelaars opensource'
Deze kan ik geen +2 noemen.

Countess in 'nieuws: AMD maakt tools voor gameontwikkelaars opensource'
Ook geen +2, gaat richting off-topic.

[ Voor 35% gewijzigd door Zeehond op 15-12-2015 22:56 ]

200 fish found!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd in 'nieuws: 'Kerberos-authenticatieprotocol van Windows is lek''
Als je met "wat een sneu artikel zeg" begint, dan is de reactie geen +3 waard.

Max +2 imo.

Mark_88 in 'nieuws: 'Hideo Kojima is nu echt vertrokken bij Konami en richt z...
Geen +2, linkje staat ook al in het artikel.

[ Voor 39% gewijzigd door _David_ op 15-12-2015 23:28 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mark_88 in 'nieuws: 'Hideo Kojima is nu echt vertrokken bij Konami en richt z...

Hoe kan deze post +2 zijn, waarin de poster (tevens auteur van het artikel) zélf aangeeft dat de link in de reactie ook al in de tekst staat? :?

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 15-12-2015 23:49 ]

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

JUST_me in 'nieuws: Drone op waterstof kan uren vliegen'

Belachelijk dat dit op +2 staat en zelfs een vracht +3 scores ontvangt. Kom dan in ieder geval met argumenten in plaats van dat WC-Eend geneuzel om Elon Musk zwart te maken.

churchill9 in 'nieuws: Drone op waterstof kan uren vliegen'

En dit op +3 raakt ook kant nog wal.

• Jolke
Migrator schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:26:
[...]

Van sommige gebruikers kun je minder relevante reacties verwachten dan van anderen. Dat is wat ik lees uit Jolke's reactie. Toch is het wat ongelukkig verwoord door Jolke, want zo'n linkje naar een plaatje zonder verdere uitleg krijgt van mij sowieso een 0, ongeacht poster, en dat dient imo altijd te gebeuren.
Wel kan het in sommige gevallen helpen de historie van een gebruiker te kennen om erachter te komen of een reactie serieus bedoeld is of als trol. Sommigen hebben er een sport van gemaakt trolls en flames goed te kunnen verbergen, terwijl het nog steeds ongewenst is.
Dit dus. Ik had het idd beter kunnen verwoorden. Excuses voor de verwarring.
Iik heb al vele reacties van King Willy gelezen, maar ik probeer altijd neutraal een reactie te lezen voordat ik modereer. In dit geval is het een igmur-linkje zonder verdere tekst erbij, voor mij niet meer dan 0, hoewel ik -1 ook nog vind kunnen (vervuiling FP en is het wel een correcte link, tenminste wil ik dat niet uit hoeven te vinden door er op te moeten klikken).

Verwijderd

MaxWisman in 'video: Nintendo toont Bayonetta in Super Smash Bros.'

7 keer +2 votes 8)7

Tijd voor wat mails rond te sturen denk ik

*edit* ok, de -1's stromen nu wat sneller binnen ~_~

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2015 12:46 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-11 10:59

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ondanks dat ik er naast zit vind ik het erg vervelend dat de betreffende gebruiker zich op deze manier over mij moet uitspreken. Kan daar wat aan gedaan worden? Betreft: debroervanhenk in 'nieuws: EU bereikt akkoord over nieuwe privacyregels - upd...

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

PostHEX in 'nieuws: Telegraaf: moederbedrijf T-Mobile wil waarschijnlijk KPN ...
watercoolertje in 'nieuws: Telegraaf: moederbedrijf T-Mobile wil waarschijnli...
Verwijderd in 'nieuws: Telegraaf: moederbedrijf T-Mobile wil waarschijnlijk KPN...
PostHEX in 'nieuws: Telegraaf: moederbedrijf T-Mobile wil waarschijnlijk KPN ...

Discussie of het aanleggen van een glasvezel netwerk inovatief is. -> off-topic

yvez in 'nieuws: Telegraaf: moederbedrijf T-Mobile wil waarschijnlijk KPN ove...
Voegt vrijwel niets toe, kan ook naar 0.

edit
Lekker Ventje in 'nieuws: Telegraaf: moederbedrijf T-Mobile wil waarschijnlij...
BounceMeister in 'nieuws: Telegraaf: moederbedrijf T-Mobile wil waarschijnlij...
kan ook naar 0

Kiswum in 'nieuws: Telegraaf: moederbedrijf T-Mobile wil waarschijnlijk KPN o...
Naast dat de toon wat vriendelijker mag heeft de reactie weinig relevantie met het artikel en stonden er al eerder linkjes die met dekking te maken hebben. Dat de reactie waarop gerageerd is linkjes naar oude artikelen bevat is ook al eerder genoemd. -> 0

Verwijderd in 'nieuws: Telegraaf: moederbedrijf T-Mobile wil waarschijnlijk KPN ov...
Artikel gaat niet over treinen, weinig zegende reactie -> 0.

Carlos0_0 in 'nieuws: Telegraaf: moederbedrijf T-Mobile wil waarschijnlijk KP...
2G heeft weinig te maken met het artikel. -> 0

edit
Jaco69 in 'nieuws: Telegraaf: moederbedrijf T-Mobile wil waarschijnlijk KPN o...
Verwijderd in 'nieuws: Telegraaf: moederbedrijf T-Mobile wil waarschijnlijk KP...
Verwijderd in 'nieuws: Telegraaf: moederbedrijf T-Mobile wil waarschijnlijk KPN ove...

Deze reacties over roaming hebben ook nog maar vrij weinig met het artikel te maken en lijken mij dus ook een 0.

[ Voor 104% gewijzigd door Zeehond op 16-12-2015 23:40 ]

200 fish found!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Alle childs staan nu op 0, de parent staat op +1 en dat vind ik prima. Een opmerking over het design van een nieuw uitgebrachte app vind ik wel ontopic.

CH4OS in 'nieuws: Netflix brengt universele app voor Windows 10-apparaten ...
Mag naar 0, powershell stuk is niet relevant met het artikel, en de tweede vraag imho ook niet (want makkelijk zelf op te zoeken, sorry CptChaos ;))

Triogap in 'nieuws: Netflix brengt universele app voor Windows 10-apparaten uit'
Blokker_1999 in 'nieuws: Netflix brengt universele app voor Windows 10-appara...
Mizgala28 in 'nieuws: Netflix brengt universele app voor Windows 10-apparaten...
Cortana/Privacy heeft nul relevantie met de Netflixapp en dus mogen deze reacties ook naar de nul.

• Jolke
Leuk hoor die asci-art. Reactie staat op -1, maar imo is het vervuiling van FP.

• jaquesparblue
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-09 18:14
Jolke schreef op donderdag 17 december 2015 @ 08:55:
Leuk hoor die asci-art. Reactie staat op -1, maar imo is het vervuiling van FP.
Dan staat ie toch goed?

• Dorus
Ik denk dat hij doelt op een -2 :)

• jaquesparblue
Jolke is een nogal fanatieke klikspaan poster in dit topic en zou toch moeten weten dat die post in geen enkel geval een -2 rechtvaardigd. Zou iig niet weten welke policies of regels van Tweakers de post zou overschrijden.

• Jolke
Dorus schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:04:
Ik denk dat hij doelt op een -2 :)
O-)
Er zit inderdaad niets in dat niet door de beugel kan; ik ben gewoon benieuwd hoe anderen hierover denken.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Migrator schreef op donderdag 17 december 2015 @ 07:59:
Mag naar 0, powershell stuk is niet relevant met het artikel, en de tweede vraag imho ook niet (want makkelijk zelf op te zoeken, sorry CptChaos ;))
Dat was nou een retorische vraag, een vraag, waar geen antwoord op hoeft. ;) Alleen niet iedereen ziet dat... ;) Excuses zijn niet nodig, vond het ook vreemd dat hij op +1 stond. ;)

Net als deze overigens, maar kan hem niet zelf modereren... ;)

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 17-12-2015 11:38 ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Jolke schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:36:
[...]

O-)
Er zit inderdaad niets in dat niet door de beugel kan; ik ben gewoon benieuwd hoe anderen hierover denken.
Ik vind een -1 voldoende; standaard niet zichtbaar en een karmaboete. Mocht deze persoon vaker ascii-art posten dan is het het aanspreken waard.

• Dorus
CptChaos schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:36:
[...]
Dat was nou een retorische vraag, een vraag, waar geen antwoord op hoeft. ;) Alleen niet iedereen ziet dat... ;) Excuses zijn niet nodig, vond het ook vreemd dat hij op +1 stond. ;)

Net als deze overigens, maar kan hem niet zelf modereren... ;)
Nou ja, het lijkt een probleem te zijn waar meer mensen last van hebben, dus naast dat je aangeeft dat het is opgelost (zou 0 zijn) geef je ook aan hoe, en ik denk dat dat andere gaat helpen waardoor het de +1 wel waard is :)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DeathMaster in 'nieuws: VN wil ict-beveiligingstak opzetten met 'digitale bla...

Lijkt me eerder een -1 dan +1 door kinderachtige termen als 'haatbaarden' en 'hersenspinsels' enzo.

Virussen? Scan ze hier!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

wildhagen schreef op donderdag 17 december 2015 @ 13:22:
DeathMaster in 'nieuws: VN wil ict-beveiligingstak opzetten met 'digitale bla...

Lijkt me eerder een -1 dan +1 door kinderachtige termen als 'haatbaarden' en 'hersenspinsels' enzo.
Geen idee wat daar kinderachtige termen aan zijn. Hij geeft gewoon aan, dat een bepaalde groep mensen ook hun recht op vrijheid van meningsuiting hebben, maar doet dat met een andere bewoording. Ik zie er geen -1 in, omdat de termen die hij gebruikt 'kinderachtig' zouden zijn. Daarnaast is de reactie ook nog niet zo heel oud, op het moment van schrijven is hij nog geen uur oud.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 17-12-2015 13:25 ]

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Heb hem ook even gelezen en kan wmb nog wel op 0.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Topicstarter
wildhagen schreef op donderdag 17 december 2015 @ 13:22:

Haatbaarden is zelfs discriminerend te noemen. Dus dat woord gaat weg.

Verwijderd

Stereotypisch misschien, maar discriminerend? :?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:20:
En generaliserend, er wordt immers mee geinsinueerd dat mensen met een baard direct haten.

Prima dat het weg is, dat soort termen zijn leuk voor het Stormfront-, NVU- of Fok-forum, maar hier hoort het imho niet thuis.

Virussen? Scan ze hier!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:20:
Stereotyperend? Want er zijn zoveel moslims met baarden zijn die zich haat uitlatend gedragen dat het typisch is voor een moslim?

Verwijderd

Ik ga er niet van wakker liggen dat je het weghaalt hoor, maar voor mij is het geen haar anders dan klagen over "petjes" die roekeloos rijden :p

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:24:
Ik ga er niet van wakker liggen dat je het weghaalt hoor, maar voor mij is het geen haar anders dan klagen over "petjes" die roekeloos rijden :p
Gelukkig maar :+ . Ik weet alleen niet eens wat petjes zijn :P, maar dat is off-topic.

• DeathMaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-11-2022
Mijn excuses hoor, het leek mij een vrij ingeburgerde term die enkel islamitische terroristen omvat. Niks tegen mensen die baarden hebben, niks tegen moslims en zelfs.. bijna niks tegen haatzaaiers. Ik ga er niet tegen in conclaaf, ik zal de term hier voortaan niet meer gebruiken.

Maar dat juist een reactie waar ik ageer tegen moderatie van (ongewenste) meningen wordt ge-mod.. heul ironisch.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ircghost schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:18:
Haatbaarden is zelfs discriminerend te noemen. Dus dat woord gaat weg.
Geen idee wat er discriminerend aan is. Het woord kent zelfs een betekenis: http://volkabulaire.nl/haatbaard/
Het woord wordt dus gebruikt om een groep mensen aan te geven (net als met woorden als hippies, christenen en Nederlanders), niet om mensen met baarden over 1 kam te scheren*. Die woorden ook maar markeren als discriminerend?

EDIT:
Pun UNintended trouwens.
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:24:
Eens met dit.

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 17-12-2015 15:18 ]

• jaquesparblue
jaquesparblue in 'video: Naadloze overgang van oogpupil tot planeet in Star C...

Wat is daar offtopic aan? Ik geef mijn menig over het filmpje, meer on-topic dan 90% van de posts onder het bericht, zoals ik het zie en trek een vergelijking met een product die hetzelfde heeft behaald maar daar minder publiciteit over kreeg.

Sowieso lijkt het geregeld dat er alleen positieve circlejerk reacties gepost mogen worden en als je iets tegendraads met enige negatieve ondertoon plaatst het meteen weggemod wordt.

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
CptChaos schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:09:
[...]
Geen idee wat er discriminerend aan is. Het woord kent zelfs een betekenis: http://volkabulaire.nl/haatbaard/
Het woord wordt dus gebruikt om een groep mensen aan te geven (net als met woorden als hippies, christenen en Nederlanders), niet om mensen met baarden over 1 kam te scheren*. Die woorden ook maar markeren als discriminerend?

EDIT:
Pun UNintended trouwens.
[...]
Eens met dit.
Dat is nou niet echt de meest betrouwbare bron in de wereld, ook het feit dat dit het meest favoriete woord van Geenstijl en dergelijke is geeft wel aan dat er een negatieve connotatie aan het woord zit.

• Dorus
Ircghost schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:40:
[...]

Dat is nou niet echt de meest betrouwbare bron in de wereld, ook het feit dat dit het meest favoriete woord van Geenstijl en dergelijke is geeft wel aan dat er een negatieve connotatie aan het woord zit.
Is er dan een samenstelling van haat-nogiets te maken die geen negatieve connotatie heeft?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dorus schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:03:
[...]

Is er dan een samenstelling van haat-nogiets te maken die geen negatieve connotatie heeft?
Zat... denk aan o.a. patriarchaat, matriarchaat, Brasschaat :P ;)

Virussen? Scan ze hier!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

jaquesparblue schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:31:
Jolke is een nogal fanatieke klikspaan poster in dit topic en zou toch moeten weten dat die post in geen enkel geval een -2 rechtvaardigd. Zou iig niet weten welke policies of regels van Tweakers de post zou overschrijden.
De policy/regel van geen troep posten? ;)

Dit soort troep is pure vervuiling die prima naar -2 kan. (En dat is dus ook gedaan)

WhatsappHack in 'nieuws: WhatsApp is twee dagen onbruikbaar in Brazilië wegen...
Is imo geen +3 zonder bron vermelding

Vind het wel bijzonder dat die posts van hem zo hoog gewaardeerd worden zonder enige bron vermelding waar hij de informatie van heeft.

kozue in 'nieuws: Telegram groeit in Brazilië met 1,5 miljoen gebruikers door...
Jorrie in 'video: Naadloze overgang van oogpupil tot planeet in Star Citizen'
Geen +2

Verwijderd in 'video: Naadloze overgang van oogpupil tot planeet in Star Citizen'
Geen +3

[ Voor 65% gewijzigd door _David_ op 17-12-2015 18:20 ]

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

nieuws: WhatsApp-blokkade Brazilië eerder opgeheven
Hier lijken mij zo ALLE posts off. Niet?

Ik heb mijn best gedaan. :S

[ Voor 7% gewijzigd door HMC op 17-12-2015 18:59 ]

Eat the bugs, live in a pod

• jaquesparblue
De policy/regel van geen troep posten? ;)
Bron? Enige wat van toepassing zou kunnen zijn is artikel 4.2.vi van de AV en dat is wel erg ver gezocht. En was al netjes opgelost via de -1.

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

HMC schreef op donderdag 17 december 2015 @ 18:58:
nieuws: WhatsApp-blokkade Brazilië eerder opgeheven
Hier lijken mij zo ALLE posts off. Niet?

Ik heb mijn best gedaan. :S
Gezien het aantal (zeer) korte reacties zal er ook wel het nodige in de categorie irrelevant vallen. Een enkeling met nog al gewaagde stellingen zonder verdere onderbouwing is misschien als feitelijk onjuist beoordeeld. En alles wat puur gaat over Telegram lijkt me wel off-topic. Blijft er misschien een enkeling over die onterecht op 0 staat, maar veel zal het niet zijn.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

jaquesparblue schreef op donderdag 17 december 2015 @ 19:09:
[...]

Bron? Enige wat van toepassing zou kunnen zijn is artikel 4.2.vi van de AV en dat is wel erg ver gezocht. En was al netjes opgelost via de -1.
Die richtlijnen zijn grotendeels leidend maar dat maakt niet dat Powermods dit soort troep niet mogen weghalen. En dan is er wat mij betreft genoeg over die ASCII-art gezegd :)

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Laat ik dan nog een paar kanttekeningen maken :Y :
- Op de frontpage wordt vrij strikt gelet op het gebruik van bandbreedte. Vandaar ook dat er geen afbeeldingen geplaatst kunnen worden zoals op het forum. ASCII art gaat regelrecht tegen dat principe in.
- Er is de laatste tijd op sommige fora een trend gaande om allerlei ASCII art te knippen en plakken als een vorm van trollen/defacement. Ik kan wel begrijpen dat Tweakers dat in de kiem wil smoren.

Los daarvan zal ASCII art voor sommige gebruikers wel iets nieuws zijn, maar het is een zeer oude techniek. Vroeger was het echt een vaardigheid om iets in ASCII art uit te beelden, maar met de komst van allerlei generators/converters is de lol er eigenlijk wel aardig vanaf geraakt.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• Dorus
Tribits schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:48:
Laat ik dan nog een paar kanttekeningen maken :Y :
- Op de frontpage wordt vrij strikt gelet op het gebruik van bandbreedte. Vandaar ook dat er geen afbeeldingen geplaatst kunnen worden zoals op het forum. ASCII art gaat regelrecht tegen dat principe in.
- Er is de laatste tijd op sommige fora een trend gaande om allerlei ASCII art te knippen en plakken als een vorm van trollen/defacement. Ik kan wel begrijpen dat Tweakers dat in de kiem wil smoren.

Los daarvan zal ASCII art voor sommige gebruikers wel iets nieuws zijn, maar het is een zeer oude techniek. Vroeger was het echt een vaardigheid om iets in ASCII art uit te beelden, maar met de komst van allerlei generators/converters is de lol er eigenlijk wel aardig vanaf geraakt.
Volgensmij valt de bandbreedte voor ascii art behoorlijk mee :+ . Verder vond ik deze de eerste keer wel grappig, maar kon geen rede bedenken hrm meer dan -1 te geven. Als je hem de tweede keer ziet is de lol ook er wel vanaf. Daarnaast ziet hij er op mobiel er ook niet uit, te brede regel. Het is dus voornamelijk front page vervuiling. Als ik er binnenkort meer tegenkom ga ik mij ook in het -2 kamp schuilen.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

vluggejapienl in 'reviews: Microsoft Lumia 950 en 950 XL: liefdesverklaring a...
Dit lijkt me niet meer dan een -1 vanwege de negatieve toon van het zowel het stuk over de iPhone als het afkraken van de auteur.
Onverwacht weinig mismods onder dat artikel :o

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Binnen twintig minuten een reactie melden is wel heel vroeg. Dit gaat om een enkele moderatie en lost zichzelf eigenlijk altijd wel op.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:42
Migrator schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:48:
[...]

Binnen twintig minuten een reactie melden is wel heel vroeg. Dit gaat om een enkele moderatie en lost zichzelf eigenlijk altijd wel op.
Oke maar vond het melden als nog wel waard(aangezien ik voor een zelfde moderaties ook "gestraft" bent.)
en kan daarom ook niet zien om hoeveel moderaties gaat.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

loki504 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:51:
[...]

Oke maar vond het melden als nog wel waard(aangezien ik voor een zelfde moderaties ook "gestraft" bent.)
en kan daarom ook niet zien om hoeveel moderaties gaat.
Ik zie dat jij het niet kan zien, maar nogmaals, bij een dergelijke reactie lost het zichzelf wel op. Gaat het om een populaire mening die omhoog gemod wordt dan is het veelal wel nuttig om hem snel te melden. Twintig minuten is eigenlijk altijd te weinig. Geef de reactie ruim meer dan een uur de tijd, en mocht het dan nog fout staan kun je overwegen hem te melden. :)

• Kiswum
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Zeehond schreef op woensdag 16 december 2015 @ 22:05:
....

Kiswum in 'nieuws: Telegraaf: moederbedrijf T-Mobile wil waarschijnlijk KPN o...
Naast dat de toon wat vriendelijker mag heeft de reactie weinig relevantie met het artikel en stonden er al eerder linkjes die met dekking te maken hebben. Dat de reactie waarop gerageerd is linkjes naar oude artikelen bevat is ook al eerder genoemd. -> 0
...
Mijn reacties zijn normaal wat vriendelijker, bij een mogelijke flame mag het wat mij betreft soms wat directer, zonder agressief of kwetsend te zijn.
Dat ik ongeveer hetzelfde aangeef dan anderen, komt voornamelijk door mijn extra links/onderzoeken. De site van mijn links was niet al te snel, waardoor het antwoord ook wat later kwam. Als ik iemand probeer te verbeteren, dan probeer ik dat altijd zoveel mogelijk te doen met feiten. Vandaar dat ik wat later was dan de rest. De huidige score van +1 vind ik wel op z'n plaats.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:51
Die AMD/ Nvidia topics laten zien dat het huidige moderatie systeem toch een beetje failliet is. Tot nu toe staat de -1 teller op 6x en offtopic op 10x: http://tweakers.net/reacties/bekijk/8083558/ . Vervolgens is er een post onder van één regel ("Ik denk dat de nieuwe GPUOpen strategie dat moet gaan oplossen.") met +2. Blijkbaar wordt er nog steeds gevoelsmatig gestemd; dus -1 voor oneens en +2 voor mee eens. De inhoud wordt niet beoordeeld. In een paar minuten zijn er dus al minimaal 16 tweakers met moderatie rechten die de fout in gaan.

Het zal uiteindelijk wel rechttrekken maar even een half vol/half leeg gedachte (waarmee ik de topic warning even semi negeer): Wat als de stemmers die overduidelijk zich niet aan de moderatie richtlijnen houden nu eens permanent hun stemrechten verliezen? Zo ver ik heb begrepen kan het systeem al redelijk analyseren wanneer een stem heel erg afwijkt. Wordt alleen blijkbaar (te) weinig mee gedaan. Het zou dit topic in ieder geval een stuk rustiger maken.

[ Voor 61% gewijzigd door sdk1985 op 18-12-2015 17:09 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Titan_Fox in 'nieuws: Brein vangt bot in zaak tegen Ziggo over afgifte naw-ge...

Domme en nergens op slaande verwijzingen naar WO2 lijken me meer dan ongewenst.

Virussen? Scan ze hier!

• jaquesparblue
sdk1985 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:38:
Die AMD/ Nvidia topics laten zien dat het huidige moderatie systeem toch een beetje failliet is. Tot nu toe staat de -1 teller op 6x: http://tweakers.net/reacties/bekijk/8083558/ . Vervolgens is er een post onder van één regel ("Ik denk dat de nieuwe GPUOpen strategie dat moet gaan oplossen.") met +2. Blijkbaar wordt er nog steeds gevoelsmatig gestemd; dus -1 voor oneens en +2 voor mee eens. De inhoud wordt niet beoordeeld.

Het zal uiteindelijk wel rechttrekken maar even een half vol/half leeg gedachte (waarmee ik de topic warning even semi negeer): Wat als de stemmers die overduidelijk zich niet aan de moderatie richtlijnen houden nu eens permanent hun stemrechten verliezen? Zo ver ik heb begrepen kan het systeem al redelijk analyseren wanneer een stem heel erg afwijkt. Wordt alleen blijkbaar (te) weinig mee gedaan. Het zou dit topic in ieder geval een stuk rustiger maken.
Ik heb daar -1 voor gekozen omdat het bol staat van de overdrijvingen vanuit de onderbuik. (1998 gui gemaakt door een stagiair? Gewoon niet bijtijds maar wel functioneel. Uiterlijk voor een poweruser is bijzaak. ). Zit op de phone, heel uitgebreid ga ik m niet ontleden. Maar de post leek me meer een troll/flame om reacties uit te lokken dan inhoudelijk iets toevoegen. Het "Jammer!" geeft eigenlijk de doorslag.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kiang in 'nieuws: Brein vangt bot in zaak tegen Ziggo over afgifte naw-gegevens'

Informatieve post, maar dat het onmisbaar was voor het artikel? Nee, dat niet. Ik kom niet verder dan +2 dus al denken 60+ personen daar anders over en lijken het dus meningmods te zijn.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Daar kijk ik even naar. Bedankt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• sdk1985
jaquesparblue schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 17:21:
[...]

Ik heb daar -1 voor gekozen omdat het bol staat van de overdrijvingen vanuit de onderbuik. (1998 gui gemaakt door een stagiair? Gewoon niet bijtijds maar wel functioneel. Uiterlijk voor een poweruser is bijzaak. ). Zit op de phone, heel uitgebreid ga ik m niet ontleden. Maar de post leek me meer een troll/flame om reacties uit te lokken dan inhoudelijk iets toevoegen. Het "Jammer!" geeft eigenlijk de doorslag.
Dan ga je toch de mist in want de Catalyst layout kun je namaken met een willekeurige versie van Microsoft Visual Studio. Het grijze vlak met de tekst titel erin (Schermgegevens) is echt klassiek visual studio
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/30tqn1v.png Dat is al meer dan 15 jaar zo. Het installeren van .net is niet voor niets een vereiste... Het is letterlijk zo gemaakt (!). Natuurlijk is dat 15 jaar geleden niet door een stagiair gemaakt, toen was het state of the art ;).

Als je de rest van de post doorleest dan zou je als het goed is ook moeten snappen wat er jammer is. Het is ook daadwerkelijk jammer. AMD heeft zelf aangenomen dat ze met Crimson proberen de perceptie van hoe serieus ze software nemen te verbeteren. Juist deze bugs zorgen dat het doel niet wordt behaald. Iets dat met een uitgestelde launch en een beta test 100% voorkomen had kunnen worden getuige de snelle opeenvolging van updates (we hebben ook al een hotfix gehad).

Waarom is dat jammer? Omdat we net weten dat AMD een marktaandeel heeft wat is gedaald van +- 50% naar minder dan 25% en ze deze fouten zich niet kunnen veroorloven.

Los van die uitleg moet je nog meer eens naar de moderatie richtlijnen kijken... Dat het jou mening is dat de interface niet relevant is maakt mijn post nog geen -1... Het is AMD zelf die heeft aangegeven anders te willen worden gepercipieerd. Zie de bron in mijn reactie. Ik heb ook helemaal geen waardeoordeel gegeven of die verouderde interface erg is. Dat maak jij er helemaal zelf van. Jij wijst dus aan mij toe dat het mijn mening is dat de verouderde interface erg is, terwijl het in werkelijkheid de mening van amd zelf is. Vervolgens ben je het met die inschatting oneens en geef je -1.

Het troll deel hoef ik niet op in te gaan hoop ik. Tot heden nog geen rare reacties gezien (behalve jou uitleg dan).

[ Voor 40% gewijzigd door sdk1985 op 18-12-2015 18:28 ]

• jaquesparblue
Tuurlijk is het jammer als er kinderziektes in de eerste release, gelukkig was het nog een beta en zijn die dingen compleet te verwachten. Het een bug die maar een kleine groep betrof (vocaal, dat wel) en vrij snel was opgelost. Niks dan lof dus voor de snelle fix. Dat het de reputatie en impact van de nieuwe weg die is ingeslagen permanent heeft beschadigd is een behoorlijk overdrijving en niks anders dan onderbuik gevoelens.

En dan de interface.. tsjah. Al was het in frontpage gemaakt, behoorlijk irrelevant. Het was verouderd zoals ik al zei, maar functioneel, de nieuwe versie doet immers niks anders.

En het is niet dat je iets jammer vind dat het steekt. Maar het "Jammer!", het is gewoon een doodsteek van een post die niks anders doet dan het overdrijven van meningen en onderbuik gevoelens. Het is misschien niet je insteek geweest maar zo komt het wel over.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Kiswum schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:29:
[...]

Mijn reacties zijn normaal wat vriendelijker, bij een mogelijke flame mag het wat mij betreft soms wat directer, zonder agressief of kwetsend te zijn.
Dat ik ongeveer hetzelfde aangeef dan anderen, komt voornamelijk door mijn extra links/onderzoeken. De site van mijn links was niet al te snel, waardoor het antwoord ook wat later kwam. Als ik iemand probeer te verbeteren, dan probeer ik dat altijd zoveel mogelijk te doen met feiten. Vandaar dat ik wat later was dan de rest. De huidige score van +1 vind ik wel op z'n plaats.
Dat eerste stukje (welkom in 2015) had mischien wat anders gebracht mogen worden. Wanneer iemand begonnen is met schrijven kan ik niet zien.

ik kan mij voorstellen dat het vervelend is dat als iemand eerst even onderzoek vericht en niet meteen op post klikt om eerste te zijn, en vervolgens ziet dat hij/ zij een 0 krijgt.

Dat jouw reacties normaal vriendelijker zijn weet ik. (Ik ben meer reacties van jouw inmiddels tegengekomen).

200 fish found!

• sdk1985
jaquesparblue schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 18:28:
Tuurlijk is het jammer als er kinderziektes in de eerste release, gelukkig was het nog een beta en zijn die dingen compleet te verwachten. Het een bug die maar een kleine groep betrof (vocaal, dat wel) en vrij snel was opgelost. Niks dan lof dus voor de snelle fix. Dat het de reputatie en impact van de nieuwe weg die is ingeslagen permanent heeft beschadigd is een behoorlijk overdrijving en niks anders dan onderbuik gevoelens.

En dan de interface.. tsjah. Al was het in frontpage gemaakt, behoorlijk irrelevant. Het was verouderd zoals ik al zei, maar functioneel, de nieuwe versie doet immers niks anders.

En het is niet dat je iets jammer vind dat het steekt. Maar het "Jammer!", het is gewoon een doodsteek van een post die niks anders doet dan het overdrijven van meningen en onderbuik gevoelens. Het is misschien niet je insteek geweest maar zo komt het wel over.
Ho ho, de bug zat in de WHQL release die actief gepushed werd. Juist de "fix" voor de fanbug in een beta versie. Natuurlijk is dat schadelijk voor de doelstelling om de wereld te laten denken dat je software voortaan heel serieus neemt.

Heb je dit gemist dit jaar?
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/news/47105_06_amds-gpu-market-share-drops-again-even-release-fury_full.png
Als ik iets ben geweest dan is het mild. AMD moet iets doen om het tij te keren. Het is in de geschiedenis van Radeon nog nooit zo slecht gegaan als in 2015. Met Crimson doen ze nu een poging. Schijnt ook het eerste resultaat te zijn van de verzelfstandiging van de Radeon divisie... Dus ja zeker jammer. AMD is failliet aan het gaan. Zit er dik in dat de R&D voor volgend jaar weer naar beneden wordt bijgesteld.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

sdk1985 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:38:
Die AMD/ Nvidia topics laten zien dat het huidige moderatie systeem toch een beetje failliet is. Tot nu toe staat de -1 teller op 6x en offtopic op 10x: http://tweakers.net/reacties/bekijk/8083558/ . Vervolgens is er een post onder van één regel ("Ik denk dat de nieuwe GPUOpen strategie dat moet gaan oplossen.") met +2. Blijkbaar wordt er nog steeds gevoelsmatig gestemd; dus -1 voor oneens en +2 voor mee eens. De inhoud wordt niet beoordeeld. In een paar minuten zijn er dus al minimaal 16 tweakers met moderatie rechten die de fout in gaan.

Ja, het gaat af en toe fout met het modsysteem, zeker bij controversiële onderwerpen waar veelal twee/meerdere kampen zijn. Dat er zestien tweakers de fout in zijn gegaan is niet waar. Dat zijn er maximaal zestien, maar kunnen er ook vier zijn in verband met de standaard weging (x1), ervaren weging (x2) en boost (x6).
Modrechten afpakken gebeurt nu al, en dat is voor langere tijd. Als je ze terug wil moet je aangeven dat je de ModFAQ kent en als je je snel nogmaals de fout in gaat ben je ze voor veel langer kwijt. Maar hoe sneller je naar het afpakken van rechten grijpt hoe minder vertrouwen men in het systeem heeft en hoe minder 'leuk' het is.
Als je andere suggesties hebt voor het voorkomen van meningmods dan hoor ik die graag, maar niet in dit topic :)

Overigens vind ik je reactie gewoon een +1; ik zie niks van het getroll zoals jaquesparblue aangeeft te zien en ik vind al je verwoordingen netjes. En mag technische discussie over dit onderwerp ergens anders op GoT of op de FP :*
CptChaos schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 17:30:
kiang in 'nieuws: Brein vangt bot in zaak tegen Ziggo over afgifte naw-gegevens'

Informatieve post, maar dat het onmisbaar was voor het artikel? Nee, dat niet. Ik kom niet verder dan +2 dus al denken 60+ personen daar anders over en lijken het dus meningmods te zijn.
Ik had 'm op de +1 staan, maar dankzij de edit is het wel een +2 geworden. Een +3 is het niet inderdaad, maar goed Brein-bashen is nou eenmaal populair, en dat blijkt ook uit de reactie die _David_ linkt. :/

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Verwijderd in 'nieuws: Onderzoeker ontdekt Instagram-lek en raakt in conflict... zou volgens mij een 0 moeten zijn. Inhoudelijk klopt het (de hacker heeft gegevens uit een beveiligde omgeving mee naar buiten genomen), al voegt het niet veel toe. Zie niet hoe dat een -1 zou verdienen.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
David Mulder schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 19:45:
Verwijderd in 'nieuws: Onderzoeker ontdekt Instagram-lek en raakt in conflict... zou volgens mij een 0 moeten zijn. Inhoudelijk klopt het (de hacker heeft gegevens uit een beveiligde omgeving mee naar buiten genomen), al voegt het niet veel toe. Zie niet hoe dat een -1 zou verdienen.
Denk dat het komt door de spelling.
Nee grapje, je hebt gelijk; is geen -1. Gezien de parent reactie met de stelling waarop gereageerd wordt op +1 staat, vind ik deze ook +1... Staat nu op 0.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

realbart in 'nieuws: Windows 10 Mobile komt pas in 2016 naar oudere Windows P...
Voegt niets toe. Kan naar 0.

[ Voor 62% gewijzigd door Zeehond op 18-12-2015 23:44 ]

200 fish found!

• Jolke
Geen +3

BtM909 in 'geek: 'Aardsopgang' vanaf de maan gefotografeerd'
dj__jg in 'geek: 'Aardsopgang' vanaf de maan gefotografeerd'
Deze kunnen naar 0, hele draadje is eigenlijk offtopic.

BoozeWooz in 'geek: 'Aardsopgang' vanaf de maan gefotografeerd'
Staat deze op -1 vanwege de beroerde spelling? Kan imo prima weg met een 0.

[ Voor 63% gewijzigd door Jolke op 18-12-2015 23:29 ]

Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem