Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste
Acties:
  • 197.288 views

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd

Als je dat vindt, modereer die bijdrage dan ook. De stand is nu 7* +1 en eenmaal 0 (met weging 6* van mij, overigens al voor jouw bericht toegekend), dus jouw moderatie kan de zaak direct kantelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2015 09:22 ]

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 09:21:
Als je dat vindt, modereer die bijdrage dan ook. De stand is nu 7* +1 en eenmaal 0 (met weging 6* van mij, overigens al voor jouw bericht toegekend), dus jouw moderatie kan de zaak direct kantelen.
Hij kan hem niet modereren omdat het een reactie op zijn eigen post is... ;)

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Verwijderd

:F Aargh, dat zag ik over het hoofd. Niet bijster slim van me. 8)7

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Het is geen slechte reactie, dus echt rouwig ben ik er niet om dat die reactie op +3 staat, al zou ik zelf die score niet geven.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:59
WhatsappHack in 'nieuws: Brein vangt bot in zaak tegen Ziggo over afgifte naw...

absoluut geen +3, hij verwoord puur een mening over Brein en haar werkwijzen. Een veelgehoord sentiment, maar is niet bepaald een essentiele toevoeging.

Er is maar 1 user die helder en duidelijk uitlegd hoe het in Nederland wettelijk is geregeld, waarom Brein doet wat het doet en waarom ze dan kunnen/mogen. Je kunt er geen voorstander van zijn dat het zo geregeld is, maar men leest er lekker overheen.

Verwijderd in 'nieuws: Brein vangt bot in zaak tegen Ziggo over afgifte naw-gegevens'

Verwijderd in 'nieuws: Brein vangt bot in zaak tegen Ziggo over afgifte naw-gegevens'

die mogen van mij toch echt +2 hebben...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
David Mulder in 'nieuws: Britse filmpiraat van release groups krijgt vierenha...

David Mulder in 'nieuws: Britse filmpiraat van release groups krijgt vierenha...

Hoe in de wereld staan die op -1... :/ Ik bedoel, ik weet dat piraterij topics controversieel zijn, maar dit lijkt wel alsof we een paar jaar terug zijn gegaan.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

RoD schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 12:23:
Het is geen slechte reactie, dus echt rouwig ben ik er niet om dat die reactie op +3 staat, al zou ik zelf die score niet geven.
Maar voldoet niet aan de eisen van een +3 en zou daarom aangepast moeten worden. Bovendien staat er commentaar in die niet op de juiste gegevens gestoeld is:
Het illegaal maken van downloaden, werd door de politiek en de industrie goedgepraat, omdat ze toch nooit achter individuen zouden aan gaan, enkel grote uplaoders en releasegroepen, lees hier:

De stichting laat weten zich ook in de toekomst vooral te richten op het aanpakken van illegale winkels op internet en niet op individuele downloaders.

Echter, niets blijkt minder waar, een dik jaar later. Ik vraag me af of de politici en rechtenhouders nu echt denken dat 'het gepeupel' het geheugen van een goudvis heeft...
Is gewoon onzin, omdat in het aangehaalde artikel het woord "vooral" over het hoofd wordt gezien en dus individuen aanpakken niet wordt uitgesloten.

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 19-12-2015 13:33 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:22

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Is er iemand die wil kijken naar de moderaties op de threads vanaf Verwijderd in 'nieuws: Asus gaat zijn smart devices leveren met Adblock Plus-inte... en Croga in 'nieuws: Asus gaat zijn smart devices leveren met Adblock Plus-integ... ? De meeste moderaties die er nu staan lijken op niets anders dan mening gebaseerd. Zit zelf in de discussie dus kan er niet modereren en aangezien het een artikel van gisteren is zullen er niet veel mods meer langskomen.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Verwijderd

De diverse berichten met +2 in die reeks heb ik gematigd. Een nette uitwisseling van standpunten en daarmee grotendeels ontopic waar het advertenties, etc. op websites betreft. Ondanks dat het geen directe relatie heeft met de keuze van Asus voor het meeleveren van een advertentieblokkeerder kies ik overwegend voor +1.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dank aardvark :)

Mavamaarten in 'nieuws: Facebook stapt voor video over van Flash naar html5'
On topic binnen de thread, maar zeker geen +2.
Milosonator in 'nieuws: SpaceX stelt lancering herbruikbare raket Falcon 9 uit'
Imho ook geen +2.

[ Voor 32% gewijzigd door Migrator op 19-12-2015 17:04 ]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-11 14:23
Kan iemand naar deze user kijken?

[Verwijderde gebruiker]

Oa hier downloads: Tor Browser 5.0.6 laat hij wat rare reacties achter; zijn profiel laat echter zien dat hij dat wel vaker doet: reactie score van -87.

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Jolke schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 18:58:
Kan iemand naar deze user kijken?

[Verwijderde gebruiker]

Oa hier downloads: Tor Browser 5.0.6 laat hij wat rare reacties achter; zijn profiel laat echter zien dat hij dat wel vaker doet: reactie score van -87.
Krijg het gevoel dat hij met en tegen zichzelf spreekt. :?

Eat the bugs, live in a pod

Verwijderd

Peetke in 'nieuws: Licenties voor gebruik hevc-videocodec worden goedkoper'
Geen +2. Het heeft geen onderbouwing en word verderop in het draadje ook nog eens in twijfel gebracht.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:29

Tribits

Onkruid vergaat niet

PcDealer schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:21:
[...]

Maar voldoet niet aan de eisen van een +3 en zou daarom aangepast moeten worden. Bovendien staat er commentaar in die niet op de juiste gegevens gestoeld is:

[...]

Is gewoon onzin, omdat in het aangehaalde artikel het woord "vooral" over het hoofd wordt gezien en dus individuen aanpakken niet wordt uitgesloten.
Beetje late reactie, maar Brein heeft destijds al laten weten dat ze zelf niet achter individuele uploaders aan zouden gaan, maar niet uit konden sluiten dat individuele partijen dat wel zouden doen. Dat is nu dus inderdaad het geval. Het is dus niet zo dat Brein geen woord heeft gehouden.

Daarnaast wordt ook hier weer gesuggereerd dat Brein de mogelijkheid heeft om de keuze te maken tussen de strafrechtelijke en civielrechtelijke route terwijl het OM aangegeven heeft dergelijke zaken niet strafrechtelijk te vervolgen. Tenzij je er vanuit gaat dat Brein achter deze beslissing van het OM zit is die suggestie dus onjuist.

Ik blijf het vreemd vinden dat mensen een hoge waardering geven aan een reactie waar ze misschien een warm gevoel van krijgen maar die ondertussen wel feitelijke onjuistheden bevat. Je verandert of verbetert je situatie niet door die anders voor te stellen dan die is. Omgekeerd hetzelfde verhaal: don't shoot the messenger. Niet alleen heel vervelend voor de messenger, maar het verandert ook niets aan het slechte nieuws.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Tribits schreef op maandag 21 december 2015 @ 02:44:
[...]

Beetje late reactie, maar Brein heeft destijds al laten weten dat ze zelf niet achter individuele uploaders aan zouden gaan, maar niet uit konden sluiten dat individuele partijen dat wel zouden doen. Dat is nu dus inderdaad het geval. Het is dus niet zo dat Brein geen woord heeft gehouden.

Daarnaast wordt ook hier weer gesuggereerd dat Brein de mogelijkheid heeft om de keuze te maken tussen de strafrechtelijke en civielrechtelijke route terwijl het OM aangegeven heeft dergelijke zaken niet strafrechtelijk te vervolgen. Tenzij je er vanuit gaat dat Brein achter deze beslissing van het OM zit is die suggestie dus onjuist.

Ik blijf het vreemd vinden dat mensen een hoge waardering geven aan een reactie waar ze misschien een warm gevoel van krijgen maar die ondertussen wel feitelijke onjuistheden bevat. Je verandert of verbetert je situatie niet door die anders voor te stellen dan die is. Omgekeerd hetzelfde verhaal: don't shoot the messenger. Niet alleen heel vervelend voor de messenger, maar het verandert ook niets aan het slechte nieuws.
Zet dit ook op de FP als reactie op de onwaarheden daar. Dan zien meer mensen het (als ze dat willen zien, tenminste).

• Carpento
  • Laatst online: 23:52
Hoewel de scores niet enorm afwijken denk ik dat hier een meningmodder aan de slag is:
warhamstr in 'reviews: Silverstone Raven X01: als klein te klein wordt' krijgt één +3 (...) waar 'ie nu op 0 staat en mijn reactie ( Carpento in 'reviews: Silverstone Raven X01: als klein te klein wordt' ) krijgt één -1 waar de eindscore nu +2 is.

Misschien hetzelfde jurylid wat een duwtje kan gebruiken ?

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 15:01

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Carpento schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:56:
Hoewel de scores niet enorm afwijken denk ik dat hier een meningmodder aan de slag is:
warhamstr in 'reviews: Silverstone Raven X01: als klein te klein wordt' krijgt één +3 (...) waar 'ie nu op 0 staat en mijn reactie ( Carpento in 'reviews: Silverstone Raven X01: als klein te klein wordt' ) krijgt één -1 waar de eindscore nu +2 is.

Misschien hetzelfde jurylid wat een duwtje kan gebruiken ?
You are right on the money! :P Ik ga wel even een kijkje nemen.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

tweegroenethee in 'nieuws: Gegevens 3,3 miljoen Hello Kitty-fans staan online na s...
Zo'n vraag zonder eigen inzet kan wel naar 0 toch?
Dasprive in 'nieuws: Gegevens 3,3 miljoen Hello Kitty-fans staan online na se...
Imo geen +2 omdat de gegevens niet daar te vinden zijn.
ThePhoenix87 in 'nieuws: Gegevens 3,3 miljoen Hello Kitty-fans staan online n...
Deze schoolmeester mag naar -1. Degenen die +3/+2 hebben gegeven mogen wel aangesproken worden en de +1 gevers zijn ook fout bezig...

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

k1n8fisher schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:23:
[...]

Zet dit ook op de FP als reactie op de onwaarheden daar. Dan zien meer mensen het (als ze dat willen zien, tenminste).
Ik reageer niet met plezier, alleen maar 0 modders.

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Migrator schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:12:
ThePhoenix87 in 'nieuws: Gegevens 3,3 miljoen Hello Kitty-fans staan online n...
Deze schoolmeester mag naar -1. Degenen die +3/+2 hebben gegeven mogen wel aangesproken worden en de +1 gevers zijn ook fout bezig...
Die kan nog wel wat -1 zetjes krijgen. De +2 en +3 gevers hebben mail...

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 14:52

Saffie_time

Why use this? 42!

k1n8fisher schreef op maandag 21 december 2015 @ 12:39:
[...]

Die kan nog wel wat -1 zetjes krijgen. De +2 en +3 gevers hebben mail...
Staat nu op -1.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

k1n8fisher schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:23:
[...]

Ik weet dat het de voorkeur heeft om daar te reageren en dat doe ik normaal gesproken ook wel, maar had het afgelopen weekend nog al druk dus heb de hele discussie alleen zijdelings gevolgd.

Daarnaast begint het op een bepaald moment wat vermoeiend te worden om steeds dezelfde informatie te geven. In een eerdere reactie heb ik al eens verwezen naar de richtlijn van de overheid waarin ze aangeven dat IP alleen in uitzonderlijke gevallen een strafrecht kwestie is, inclusief de reden waarom. Als er dan een paar weken later weer reacties geplaatst worden die daar volledig aan voorbij gaan werkt dat niet echt bemoedigend.

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
kidde in 'nieuws: Ericsson en Apple staken patentstrijd en gaan aan 5g-techno...

nette reactie, waar zeker geen -1 aan behoort te hangen

Het grote adblocking topic

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Cranberry in 'nieuws: Dell komt met update voor automatische schermhelderheid...

Van een speciefieke gebruiker weten dat hij of zij zich gruwelijk ergert aan automatische helderheid is denk ik niet interessant voor het topic. Kan dus wel naar 0.

WigaDan in 'nieuws: LG combineert robotstofzuiger met mobiele 'augmentedreali...

Geeft aan verkeerd gelezen te hebben. De info in zijn reactie is daardoor niet relevant en kan dus wel naar 0.

Digistorm in 'nieuws: Nest belooft modulatieproblemen 'begin 2016' aan te pak...
Geen +2.

Joop in 'nieuws: Nest belooft modulatieproblemen 'begin 2016' aan te pakken m...
Deze kan denk ik wel naar +2

Verwijderd in 'nieuws: Britse provider Sky zet internetfilter standaard aan voor nie...
Geen +2

[ Voor 64% gewijzigd door Zeehond op 22-12-2015 12:29 ]

200 fish found!

Verwijderd

Weinig om 't lijf, geen +2: Probook8979 in 'reviews: Google Pixel C: uitstekende tablet met één groot minp...

De reacties startend met EgMaf in 'reviews: Google Pixel C: uitstekende tablet met één groot minpunt' worden erg hoog gewaardeerd (vele +3), maar zijn in mijn ogen max. +1. drakiesoft in 'reviews: Google Pixel C: uitstekende tablet met één groot minp... lijkt me 0 of -1 gepaster dan de diverse +3 die werden vergeven.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Mag naar de 0 maar behoeft nog een aantal zetjes.
De reacties startend met EgMaf in 'reviews: Google Pixel C: uitstekende tablet met één groot minpunt' worden erg hoog gewaardeerd (vele +3), maar zijn in mijn ogen max. +1. drakiesoft in 'reviews: Google Pixel C: uitstekende tablet met één groot minp... lijkt me 0 of -1 gepaster dan de diverse +3 die werden vergeven.
Volledig eens. Al dat gezeur over cijfers in vergelijking met de Surface 3 mag naar 0 imho, allemaal GR-spul. Was die tool om reacties van FP naar forum te verplaatsen er maar.
EgMaf in 'reviews: Google Pixel C: uitstekende tablet met één groot minpunt'
MRE-Inc in 'reviews: Google Pixel C: uitstekende tablet met één groot minpunt'
Loller1 in 'reviews: Google Pixel C: uitstekende tablet met één groot minpunt'
Loller1 in 'reviews: Google Pixel C: uitstekende tablet met één groot minpunt'
Mogen dus naar de 0 in plaats van de huidige +2/+3.
drakiesoft in 'reviews: Google Pixel C: uitstekende tablet met één groot minp...
Mag naar de -1 imo vanwege de sneer en toon van de rest van de reactie.
Vexxon in 'reviews: Google Pixel C: uitstekende tablet met één groot minpunt'
Ook een -1 wat mij betreft.

Gaat lekker met de moderaties daar :/

[ Voor 4% gewijzigd door Migrator op 22-12-2015 10:47 ]

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
synoniem in 'nieuws: Britse provider Sky zet internetfilter standaard aan voo...

Niet dat het veel uitmaakt voor de eindscore maar ik verbaas me wel over vier -1 scores. Volgens mij is het een nette en ontopic reactie.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dat zijn waarschijnlijk twee mensen die het niet eens zijn met je reactie en dus op -1 hebben gedrukt. Dat gebeurt soms en is niks om je druk over te maken (dit soort mismodders wordt uiteindelijk opgepakt). Als je eindscore goed is is er verder ook geen reden om dit soort zaken hier te melden (zie TW).

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ik denk het ook. Je reactie is verder prima ontopic :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Wulfklaue in 'nieuws: Britse provider Sky zet internetfilter standaard aan vo...
Lange reactie maar ik zie er niet meer in dan +1, max +2.

EnigmaNL in 'nieuws: Britse provider Sky zet internetfilter standaard aan voo...
Mee eens moderaties.

Migrator schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:37:
[..]
(dit soort mismodders wordt uiteindelijk opgepakt). Als je eindscore goed is is er verder ook geen reden om dit soort zaken hier te melden (zie TW).
Wanneer moeten ze voorkomen op het tweakers.net HQ? :P ;)

[ Voor 76% gewijzigd door Zeehond op 22-12-2015 12:42 ]

200 fish found!

• Maupertus
  • Laatst online: 23:03
Kan deze van teacup naar +1, er klopt geen donder van en alhoewel ik mensen die het een +1 willen geven nog wel wil snappen, is het eigenlijk gewoon totaal niet relevant en iemands poging tot een column dus 0 wat mij betreft.

Jezus saves and takes half damage.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet het, ben wat snel, misschien te snel, maar vind niet, dat deze reactie op -1 hoort:
CH4OS in 'nieuws: Kabinet schrapt decryptiebevel uit wetsvoorstel computer...

Ik wijs naar een reactie van mijzelf, zodat ik niet steeds hetzelfde hoef te typen. Heb dat er nu voor de zekerheid ook maar erbij gezet.

edit:
Jaap-Jan in 'nieuws: Kabinet schrapt decryptiebevel uit wetsvoorstel computer...
is -1 (staat er ook net)

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 22-12-2015 20:06 ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Nu 47 vs 90, heeft nog wel meer dan een paar zetjes nodig. Het is een mening die iedere keer voorbij komt als het gaat over afluisteren door de overheid, en dit keer zonder al te veel onderbouwing.
Kwam zelf voor deze niet verder dan 0. Niet onderbouwde bewering dat de maatregelen nog nooit succes hebben gehad, vervolgens die uit zijn verband gerukte uitspraak van Franklin nog eens verdedigen en dan nog die steek onder water van dat 'straw man argument'.
Die kwam dan wat mij betreft nog het dichtst in de buurt van een +2, geen bijzonder lange reactie maar wel een goed punt.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Tribits schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:05:
[...]

Kwam zelf voor deze niet verder dan 0. Niet onderbouwde bewering dat de maatregelen nog nooit succes hebben gehad, vervolgens die uit zijn verband gerukte uitspraak van Franklin nog eens verdedigen en dan nog die steek onder water van dat 'straw man argument'.
Ik snap waarom je een 0 zou geven, maar vind de onderbouwing niet dusdanig slecht dat het geen +1 is. Verder is dat stukje over het stromanargument jammer, maar ook niet zo aanvallend opgeschreven dat het direct een punt aftrek zou zijn.
[...]
Die kwam dan wat mij betreft nog het dichtst in de buurt van een +2, geen bijzonder lange reactie maar wel een goed punt.
Mee eens. Compact een punt gemaakt, maar niet echt interessant/informatief t.a.v. het artikel.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• abacaxi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 19:05
Voor mij alle drie ontopic:

ekinsol in 'nieuws: Moeilijkheidsgraad bitcoinmining stijgt met veertig proce...

divvid in 'nieuws: Moeilijkheidsgraad bitcoinmining stijgt met veertig procen...

ekinsol in 'nieuws: Moeilijkheidsgraad bitcoinmining stijgt met veertig proce...

De discussie erboven gaat over analogieën tussen BC mining en andere energiekwesties .. voor mij ook ontopic. De discussie over vlees komt er dan bij, maar is niet verder offtopic dan die over sierverlichting voor een brug.

edit: ttv schrijven stonden ze alledrie op ongewenst, dat zie ik niet

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

en

Ik begrijp niet helemaal, wat er ongewenst is aan deze posts? Ik flame immers niet en ik troll er ook zeker niet mee, het lijken in mijn ogen dus vooral mening mods te zijn naar mijn idee. Een 0 zou dan dus een mooie moderatie zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 23-12-2015 02:57 ]

Verwijderd

Er is dringend een opruimactie nodig in nieuws: Moeilijkheidsgraad bitcoinmining stijgt met veertig procent in dertig...

Er is duidelijk een actie bezig door een groep mensen die baat hebben bij toenemend gebruik van bitcoin omdat ze hoog bovenin de piramide staan, en daarom volop pro-bitcoin propaganda verspreiden en op +2 zetten. Zouden hier geen bans voor moeten uitgedeeld worden?

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Hiervoor hebben we Spammer gespot? Meldtopic *Frontpage only*, maar ik heb de Powermods een seintje gegeven :)

LCP in 'reviews: Google Pixel C: uitstekende tablet met één groot minpunt'
En de zoveelste reactie onder dat artikel die in GR hoort en op +2 staat...

[ Voor 20% gewijzigd door Migrator op 23-12-2015 13:07 ]

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 15:01

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:50:
Er is dringend een opruimactie nodig in nieuws: Moeilijkheidsgraad bitcoinmining stijgt met veertig procent in dertig...

Er is duidelijk een actie bezig door een groep mensen die baat hebben bij toenemend gebruik van bitcoin omdat ze hoog bovenin de piramide staan, en daarom volop pro-bitcoin propaganda verspreiden en op +2 zetten. Zouden hier geen bans voor moeten uitgedeeld worden?
Dat zijn een aantal flinke beschuldigingen, die ik niet gefundeerd zie terugkomen. Ik zal wel kijken naar de moderaties die daar zijn uitgedeeld. Eventuele sancties zijn overigens altijd aan de crew, zie de TW.

Verwijderd

Ik zal de eerste zijn die brult dat je even moet wachten met het aangeven van een mismoderatie, maar stin00 in 'plan: Gathering of the Tweakers zoekt jou!' staat nu op +2 en krijgt zelfs diverse malen +3 toegekend. Waarom is me een raadsel, tenzij de rechterkolom met 'Gerelateerde content' op andere schermgroottes wegvalt. Ik opteer voor een ronde nul; hij had zijn bericht beter geplaatst in Geachte Redactie. Of is er sprake van een limiet op de gekoppelde berichten?

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:43:
Ik zal de eerste zijn die brult dat je even moet wachten met het aangeven van een mismoderatie, maar stin00 in 'plan: Gathering of the Tweakers zoekt jou!' staat nu op +2 en krijgt zelfs diverse malen +3 toegekend. Waarom is me een raadsel, tenzij de rechterkolom met 'Gerelateerde content' op andere schermgroottes wegvalt. Ik opteer voor een ronde nul; hij had zijn bericht beter geplaatst in Geachte Redactie. Of is er sprake van een limiet op de gekoppelde berichten?
Hij geeft aan dat niet alle filmpjes via de gerelateerde content te vinden zijn en heeft ze dus allemaal verzameld. Best nuttig voor hen die ze willen zien. +2 is in mijn ogen daarmee terecht. +3 is idd te veel van het goede.

Verwijderd

Er zit werk in, akkoord, maar dan nog vind ik het bericht geen +2. Ik blijf erbij dat het een topic is voor GR, tenzij niet al die filmpjes gekoppeld hadden kunnen worden. Maar dan had hij kunnen volstaan met de paar die ontbraken en voor de rest te verwijzen naar de gekoppelde teksten.

Voorts: je bent de eerste die reageert op mijn bericht, verwijder de quote uit je tekst s.v.p., is vnl. storend.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2015 14:50 . Reden: Storend gebruik van de quote-knop. ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Vergeet niet dat het een .plan is en er soepel gemod mag worden. Zie geen probleem in een +2.
Overigens staan ze ook niet allemaal bij de gerelateerde content. Daar staan er maar 18 van de 24. Zolang er geen overzichtspagina van alle afleveringen is lijkt me dit echt wel een +2 :p

[ Voor 50% gewijzigd door Migrator op 23-12-2015 14:57 ]

Verwijderd

Daar heb je me. Daar ga ik vaker de mist mee in. Ik zie de .plan-aanduiding wel in het nieuwsoverzicht, maar ben dat alweer vergeten tijdens het modereren. Ik wijzig mijn bij nader inzien toch wel enigszins onvriendelijke nul in een +1.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Oh god wat breng ik nu weer teweeg :D

Ik kon zelf niet zo makkelijk een overzicht vinden van alle 24 episodes op een rijtje, vandaar dat ik ze even gesorteerd heb in m'n post. Ik klikte in het artikel door op de hyperlink van '24 afleveringen' en kwam op een pagina met alleen het laatste seizoen.

Of ik een -1 +0 +1 of wat dan ook krijg (of hoor te krijgen) maak ik me niet zo druk om, wellicht hebben mensen er wat aan!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Je brengt de twijfel van één ProMod 'teweeg', verder niks om je druk om te maken. Het wordt aan de moderaties gezien gewaardeerd dat je dit overzicht hebt gemaakt :)

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 12:16
Tja je hebt GR reactes en GR reacties. Als er alleen maar stond "Stom tweakers, had ze dan all 24 gelinkt" was het een 0 geweest, nu zit er zoveel extra werk in (en ook nog nuttig), dat ik het wel +2 waardig vind. Of +1 als je streng wilt zijn.

Overigens, plaatst dan ook een berichtje in GR als je het een GR reactie vindt. Heb ik ondertussen gedaan ;)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:43:
Dat is inderdaad geen +3 (of +2 imho). De gerelateerde content staat netjes naast het artikel. Ik heb voor een +1 gekozen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ircghost schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:33:
[...]

Dat zijn een aantal flinke beschuldigingen, die ik niet gefundeerd zie terugkomen. Ik zal wel kijken naar de moderaties die daar zijn uitgedeeld. Eventuele sancties zijn overigens altijd aan de crew, zie de TW.
Het is wel typisch dat bijna alle reactie die op +2 stonden daar positief zijn over bitcoin, aardig wat meningmodden daar.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JohnKarma in 'nieuws: Gebruik DigiD stijgt met 21 procent'

Ik snap zijn zorgen, maar vindt niet dat de post +2 waard is, gezien de context van het bericht

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een +1 lijkt me idd wel voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

stin00 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:13:
Oh god wat breng ik nu weer teweeg :D

Ik kon zelf niet zo makkelijk een overzicht vinden van alle 24 episodes op een rijtje, vandaar dat ik ze even gesorteerd heb in m'n post. Ik klikte in het artikel door op de hyperlink van '24 afleveringen' en kwam op een pagina met alleen het laatste seizoen.

Of ik een -1 +0 +1 of wat dan ook krijg (of hoor te krijgen) maak ik me niet zo druk om, wellicht hebben mensen er wat aan!
Je had ook gewoon deze link kunnen posten ;)

http://tweakers.net/video...gathering+of+the+tweakers

200 fish found!

• Jolke
Die zou ik ook +2 gevonden hebben. :P

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'geek: Cameradrones verbannen van skipistes na crash tijdens weds...

Weinig toevoegende reactie, maar een -1 zie ik er niet direct in. Kan imho prima op 0, zeker in een .geek-artikel waar meestal toch al wat soepeler gemod word.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 24-12-2015 12:17 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Jolke schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:53:
[...]

Die zou ik ook +2 gevonden hebben. :P
Meh, was nog geen 1 minuutje werk :P.

200 fish found!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

wildhagen schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:16:
Verwijderd in 'geek: Cameradrones verbannen van skipistes na crash tijdens weds...

Weinig toevoegende reactie, maar een -1 zie ik er niet direct in. Kan imho prima op 0, zeker in een .geek-artikel waar meestal toch al wat soepeler gemod word.
Lijkt mij meer gewoon +1. Ik zie gewoon een reactie met iemands mening die redelijk ontopic is en waar er blijkbaar een aantal niet mee eens zijn. Ook inderdaad het soepeler modderen in gedachte gehouden vanwege een .geek artikel.

Had beter mijn vorige post kunnen editen :o

Edit 24-12-2015 16:28 uur

danielsrje in 'nieuws: Ziggo gaat HbbTV in 2016 in hele verzorgingsgebied aan...
RobinF in 'nieuws: Ziggo gaat HbbTV in 2016 in hele verzorgingsgebied aanbieden'

Kan naar 0.

Fijne feestdagen o<:)

[ Voor 43% gewijzigd door Zeehond op 25-12-2015 01:16 ]

200 fish found!

• Jolke
Zeehond schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:47:
[...]

Dan nog kan het informatief zijn. ;)

o<:)

• Jolke
Die staan weer allemaal recht.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Heeft nog een zetje nodig.

JeHa in 'nieuws: Ziggo gaat HbbTV in 2016 in hele verzorgingsgebied aanbieden'
Is ook off-topic (wilde ik eerder melden maar ik gaf het linkje naar het nieuwsbericht).
Jolke schreef op donderdag 24 december 2015 @ 19:01:
[...]

Daar heb je gelijk in :)

[ Voor 12% gewijzigd door Zeehond op 25-12-2015 01:39 ]

200 fish found!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:19

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Finger in 'reviews: De zes beste smartphonecamera's: welke maakt de mooiste f...
Xieoxer in 'reviews: De zes beste smartphonecamera's: welke maakt de mooiste ...

Zie de reacties, ik ben hier 2x op 0 gemod, omdat het voor heel veel verwarring zorgde (Wout heeft ze er ook uitgehaald), echter wordt het verhelpen van verwarring negatief beoordeeld.

drakiesoft in 'reviews: De zes beste smartphonecamera's: welke maakt de moois...
Dit is wat mij betreft een keiharde -1. Een flinke beschuldiging, zonder het artikel te lezen.
Benjamin- in 'reviews: De zes beste smartphonecamera's: welke maakt de mooist...
Heb gereageerd met de info van hoe en wat, en later nog een link toegevoegd, maar die blijft op een 0 hangen, terwijl zijn arrogante vervolg op 1 staat. (zo zijn er tevens nog maar van hem die naar -1 mogen)
Verwijderd in 'reviews: De zes beste smartphonecamera's: welke maakt de mooiste ...
Deze mag ook naar -1.

Echt mensen soms, ze zijn een hele tijd bezig voor een review, en dan verwachten ze dat een firmware update van 2 dagen geleden, die niet eens op ieder toestel al zit, toch wordt meegenomen.

[ Voor 14% gewijzigd door Benjamin- op 25-12-2015 10:38 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Zeehond schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:47:

Jolke schreef op donderdag 24 december 2015 @ 19:01:

Kan heel goed samen gaan :) Er komen hier nog wel eens geluiden voorbij dat er te weinig moeite is gedaan op een bepaalde reactie en daarom niet +2/+3 waardig kan/mag zijn. Denk dat er niet gekeken moet worden naar hoeveel tijd/moeite de poster er ingestoken heeft ,maar meer naar wat het oplevert voor de lezer.

Prettige dag allemaal.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Benjamin- schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 10:35:
Finger in 'reviews: De zes beste smartphonecamera's: welke maakt de mooiste f...
Xieoxer in 'reviews: De zes beste smartphonecamera's: welke maakt de mooiste ...

Zie de reacties, ik ben hier 2x op 0 gemod, omdat het voor heel veel verwarring zorgde (Wout heeft ze er ook uitgehaald), echter wordt het verhelpen van verwarring negatief beoordeeld.
De reacties die je linkt en de gehele bijbehorende thread horen imo op 0. Ze zijn niet relevant voor de discussie over de telefooncamera's en bovendien is het betreffende twistpunt nu weggehaald. Dit is dus waarom GR-reacties op de 0 horen.
drakiesoft in 'reviews: De zes beste smartphonecamera's: welke maakt de moois...
Dit is wat mij betreft een keiharde -1. Een flinke beschuldiging, zonder het artikel te lezen.
Benjamin- in 'reviews: De zes beste smartphonecamera's: welke maakt de mooist...
Heb gereageerd met de info van hoe en wat, en later nog een link toegevoegd, maar die blijft op een 0 hangen, terwijl zijn arrogante vervolg op 1 staat. (zo zijn er tevens nog maar van hem die naar -1 mogen)
Verwijderd in 'reviews: De zes beste smartphonecamera's: welke maakt de mooiste ...
Deze mag ook naar -1.

Echt mensen soms, ze zijn een hele tijd bezig voor een review, en dan verwachten ze dat een firmware update van 2 dagen geleden, die niet eens op ieder toestel al zit, toch wordt meegenomen.
Die van drakiesoft mogen imho inderdaad op -1, en daar staat het gros ook. Die van jou vind ik ook niet meer dan een 0, waarom zou dat een +1 verdienen? Je begint met een sneer (hoe terecht die in jou ogen ook moge zijn) en quote iets wat in de review ook te lezen is. Ik zie echt de relevantie niet, behalve voor degenen die het artikel in het geheel niet gelezen hebben.

Fijne kerstdagen overigens o<:)

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:19

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Migrator schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 11:08:
[...]

De reacties die je linkt en de gehele bijbehorende thread horen imo op 0. Ze zijn niet relevant voor de discussie over de telefooncamera's en bovendien is het betreffende twistpunt nu weggehaald. Dit is dus waarom GR-reacties op de 0 horen.

[...]

Die van drakiesoft mogen imho inderdaad op -1, en daar staat het gros ook. Die van jou vind ik ook niet meer dan een 0, waarom zou dat een +1 verdienen? Je begint met een sneer (hoe terecht die in jou ogen ook moge zijn) en quote iets wat in de review ook te lezen is. Ik zie echt de relevantie niet, behalve voor degenen die het artikel in het geheel niet gelezen hebben.

Fijne kerstdagen overigens o<:)
In de eerste instantie werd door Wout gezegd dat die info er niet uitgehaald kon worden, vandaar ook deze reactie: WoutF in 'reviews: De zes beste smartphonecamera's: welke maakt de mooiste fo...
Als je bedenkt dat Tweakers voor veel verwarring zorgt omdat ze iets er in de eerste instantie niet uit konden halen, dan vind ik het wel ontopic wanneer mensen deze verwarring uit de wereld proberen te helpen. Maar jij bent het hier duidelijk niet mee eens.

En waarom die ander ontopic is? Die sneer is gewoon een feitelijk constatering, dat jij hier een ander gevoel bij krijgt, moet jij weten, hij zeikt Tweakers af zonder te lezen, ik vind dat je iemand dan gewoon duidelijk op de feiten mag wijzen. Verder heb ik het ook onderbouwd met een link naar het artikel die over de update gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Benjamin- op 25-12-2015 11:49 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

pcgek schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 10:50:
[...]

[...]

Kan heel goed samen gaan :) Er komen hier nog wel eens geluiden voorbij dat er te weinig moeite is gedaan op een bepaalde reactie en daarom niet +2/+3 waardig kan/mag zijn. Denk dat er niet gekeken moet worden naar hoeveel tijd/moeite de poster er ingestoken heeft ,maar meer naar wat het oplevert voor de lezer.

Prettige dag allemaal.
Dat ben ik met je eens. Soms vergeet ik vergeet dat ook wel eens, dus goed om aan herinnerd te worden.

200 fish found!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 17:50

Redneckerz

A place to be.

Ook met kerst genoeg mismods:

ChAiNsAwII in 'reviews: Alienware Steam Machine: tussen console en game-pc' - Geen +2 (En die 11x +3! is helemaal van de zotte)
Terr-E in 'reviews: Alienware Steam Machine: tussen console en game-pc' - Geen +2
dmantione in 'reviews: Alienware Steam Machine: tussen console en game-pc' - Geen +2
SG in 'reviews: Alienware Steam Machine: tussen console en game-pc' - Ongemod, maar een 0 imo (Jully OS fans)

en ga zo maar door.

Een beter voorbeeld van een +2 (die nu nog ongemod is, net als vele anderen, terwijl de reactie van Capslock van later wel gewoon is gemod) is deze van mijn eigen hand:
Redneckerz in 'reviews: Alienware Steam Machine: tussen console en game-pc'

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• Dirk
  • Laatst online: 18-11 17:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Iemand zit vanaf TetPr87 in 'nieuws: Twitter: maatregelen tegen trolls helpen om de sfeer te v... alles op 0 te modereren, maar zijn gewoon +1. E.e.a. dan ook gecorrigeerd.

TradeMarkNL in 'reviews: De zes beste smartphonecamera's: welke maakt de mooi... 0 :?

[ Voor 28% gewijzigd door PcDealer op 26-12-2015 13:13 ]

Verwijderd

Dat zou ik wel eens kunnen zijn geweest. De FiPo en veel van wat daarop volgt gaat in het geheel niet over trollbestrijding en is daarmee in mijn ogen off topic. Wat mij betreft heb je het de verkeerde kant op aangepast. Het is algemeen geklets over waarvoor Twitter wordt gebruikt. Ik zie daarom de relatie met het artikel niet. Overtuig me van het tegendeel.

In die eerste draad vond ik alleen DeComponeur in 'nieuws: Twitter: maatregelen tegen trolls helpen om de sfeer ... (en de 2 daaropvolgende reacties) een krappe +1. Wat mij betreft is de eerste on topic draad gestart met REDSD in 'nieuws: Twitter: maatregelen tegen trolls helpen om de sfeer te ver....

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2015 13:50 . Reden: Motivatie. ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 13:44:
Dat zou ik wel eens kunnen zijn geweest. De FiPo en veel van wat daarop volgt gaat in het geheel niet over trollbestrijding en is daarmee in mijn ogen off topic. Wat mij betreft heb je het de verkeerde kant op aangepast. Het is algemeen geklets over waarvoor Twitter wordt gebruikt. Ik zie daarom de relatie met het artikel niet. Overtuig me van het tegendeel.
TetPr87 in 'nieuws: Twitter: maatregelen tegen trolls helpen om de sfeer te v... poneert hier een stelling dat Twitter niet beter is dan een helpdesk. De andere users reagere binnen deze discussie met het tegendeel. Ik kan dat beamen vanuit persoonlijke gevallen. Maar ook het omgekeerde. Als ik er niet uitkom met de eerstelijns, dan zoek ik een andere weg. Dat kan Facebook, zijn of Twitter. Of in het geval van de belastingdienst de Ombudsman.

Jij wilt elke discussie binnen een discussie monddood maken. Degenen die reageren op de eventuele offtopic discussie doen dat ontopic binnen die discussie en behoren daarvoor beloond te worden en niet gestraft omdat ze nog een goede wending (willen) geven aan wat in dit geval aangeeft.

Dan zou mjl in 'nieuws: Twitter: maatregelen tegen trolls helpen om de sfeer te verbe... dus ook een 0 zijn in jouw ogen?

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 26-12-2015 14:33 ]

Verwijderd

Het is een prima discussie die op het forum behoort te worden gevoerd. Omdat het artikel het kader bepaalt - Twitters maatregelen om onvriendelijkheid/trollen te bestrijden - is het off topic, ongeacht de argumentatie binnen die draad.

Ik heb teruggekeken, en inderdaad kreeg die laatste reactie van mij ook een 0.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 14:37:
Het is een prima discussie die op het forum behoort te worden gevoerd. Omdat het artikel het kader bepaalt - Twitters maatregelen om onvriendelijkheid/trollen te bestrijden - is het off topic, ongeacht de argumentatie binnen die draad.
Dus er blijven als het aan jou ligt nog slechts enkele posts +1 en sporadisch hoger. De rest moet op het forum en daarmee ook nog eens drempelverhogend. Discussie is de facto niet gewenst op deze wijze.
Ik heb teruggekeken, en inderdaad kreeg die laatste reactie van mij ook een 0.
Mee eens, bij nader inzien.

Verwijderd

Gelukkig ben ik niet de enige moderator en kan makkelijk worden 'overruled' door de kracht van het getal. ;)

Mijn insteek is in elk geval niet om elke discussie dood te slaan of te vermijden. Ik beoordeel de relatie met het artikel en zo nodig de argumentatie binnen een reactie. Vandaar ook dat die reeks een 0 kreeg en zeker geen -1.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Dan mag het antwoord er wel wat positiever uitzien maar dan hoort deze ook gewoon op -1 thuis :
calvinturbo in 'nieuws: Onaangekondigde 8"-budgettablet van Samsung duikt op ...

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

pcgek schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 18:45:
Dan mag het antwoord er wel wat positiever uitzien maar dan hoort deze ook gewoon op -1 thuis :
calvinturbo in 'nieuws: Onaangekondigde 8"-budgettablet van Samsung duikt op ...
Zeurt ook mee waarom het artikel nieuwswaardig is. Verder ontbreekt ook iets van een linkje wat het geen wat in die reactie staat onderbouwd. Die kan naar mijn mening ook wel op -1 ja.

[ Voor 12% gewijzigd door Zeehond op 26-12-2015 19:34 ]

200 fish found!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

No way -1. Reageert gewoon netjes waarom het wel nieuwswaardig zou zijn.

• jaquesparblue
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-09 18:14
PcDealer schreef op zondag 27 december 2015 @ 00:35:
No way -1. Reageert gewoon netjes waarom het wel nieuwswaardig zou zijn.
De discussie over de nieuwswaarde an sich is de reden voor -1. Waarom zou een positieve mening hierover een hogere score moeten krijgen dan een negatieve mening? Ongeacht dat beide meningen gehoord mogen worden leiden ze af van het onderwerp en hebben een kans om een discussie te ontsteken die beter in "Geachte redactie" past.

• Dirk
  • Laatst online: 18-11 17:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Moah, een discussie die eigenlijk in GR thuishoort is in principe offtopic. Het is vervolgens de toon van de reactie die bepaald of de reactie vervolgens ook ongewenst is. Ongefundeerde losse flodders zijn wat dat betreft twijfelachtig.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Jolke
wildhagen schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 15:03:
[...]

Mee eens. De eerste staat nu stevig op -1, de tweede heeft nog wat zetjes nodig.
Tweede staat nu ook op -1, die van Calvinturbo zou nog wel op 1 kunnen staan. Atm 0 is goed, zeker geen -1.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Bij de reactie van calvinturbo mag op zijnst vind ik een bronvermelding. Nu staat er gewoon een niet onderbouwde reactie die mee discusieerd of iets nieuwswaardig is. Als je die reactie een 0 geeft lijkt het dan niet alsof er bij het moddereren ook nog wordt gekeken of je het wel of niet eens bent met tweakers? (in dit geval, wel nieuwswaardig vinden = 0, niet nieuwswaardig vinden = -1).

[ Voor 5% gewijzigd door Zeehond op 27-12-2015 10:45 ]

200 fish found!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

jaquesparblue schreef op zondag 27 december 2015 @ 02:22:
[...]

De discussie over de nieuwswaarde an sich is de reden voor -1. Waarom zou een positieve mening hierover een hogere score moeten krijgen dan een negatieve mening? Ongeacht dat beide meningen gehoord mogen worden leiden ze af van het onderwerp en hebben een kans om een discussie te ontsteken die beter in "Geachte redactie" past.
Zo denk ik er ook over. Ik maak geen verschil tussen (simpele) reacties over waarom wel nieuwswaardig of waarom niet nieuwswaardig.
Dirk schreef op zondag 27 december 2015 @ 02:35:
Moah, een discussie die eigenlijk in GR thuishoort is in principe offtopic. Het is vervolgens de toon van de reactie die bepaald of de reactie vervolgens ook ongewenst is. Ongefundeerde losse flodders zijn wat dat betreft twijfelachtig.
Dit is de off-topicstarter: Aaargh! in 'nieuws: Onaangekondigde 8"-budgettablet van Samsung duikt op online'

Vraagt zich op een hele nette manier iets af dus zou dan best op 0 kunnen. De drie posters die daar kort maar vrij netjes op antwoorden reageren in principe ontopic,dus zouden nooit een -1 moeten kunnen krijgen. ;) Maar het blijft lastig als het om GR / off-topic materiaal gaat. In de kiem smoren lijkt me beter en alles gewoon een -1 geven.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
pcgek schreef op zondag 27 december 2015 @ 10:32:
Vraagt zich op een hele nette manier iets af dus zou dan best op 0 kunnen. De drie posters die daar kort maar vrij netjes op antwoorden reageren in principe ontopic,dus zouden nooit een -1 moeten kunnen krijgen. ;) Maar het blijft lastig als het om GR / off-topic materiaal gaat. In de kiem smoren lijkt me beter en alles gewoon een -1 geven.
Ik heb er drie -1 gegeven; de reacties met betrekking tot 'komkommertijd' en de reacties waarin de authenticiteit van de auteur in twijfel wordt gebracht. De reactie van calvinturbo over het feit dat veel Nederlanders Samsung devices hebben schommelt tussen 0 en 1 vind ik persoonlijk, maar zet het op een 0 omdat het allemaal te erg off-topic gaat. Ik ben daarom voor in de kiem smoren zoals je aangeeft, dit soort reacties dragen niks bij aan het gesprek. Ze zouden ook allemaal op 0 gezet kunnen worden, maar ik vind het lastig :) Ik word er in ieder geval als reactie-lezer niet echt blij van.
Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem