Het kleine-mismoderatietopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 5.072 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:20

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Introductie
Dit topic is bedoeld voor het melden van foute moderaties waarvoor je het niet nodig vind om er een apart topic voor te openen.

Het is de bedoeling dat de reguliere modders ingrijpen en zonodig een powermod bijspringt (als de reactie te oud is of als er al heel veel moderaties op geweest zijn waardoor reguliere invloed niet volstaat).

Je mag natuurlijk altijd een eigen topic openen en dat is zeker verstandig als je een stevige discussie verwacht. Als er onverhoopt toch een discussie onstaat dan zullen de modjes alhier die discussie afsplitsen naar een eigen topic.
Hoe we de meldingen graag zien
• Plaats waar de fout staat inclusief volledige URL (deze is te vinden door op 'score' te klikken).
• Suggestie voor verbetering, evt. met een korte toelichting.
Alvast bedankt en brand maar los!
(Elke vermeende overeenkomst van deze topicstart met Rataplan's Spel- en tikfoutjes topic in Frontpage Algemeen berust volledig op toeval :+ )

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-05 14:56

JHS

Splitting the thaum.

Deze reactie binnen Proof of concept voor misbruik Firefox-image-bug. Een maar enigzins behulpzame reactie, aangezien javascript helemaal niet terzake doet. +1 lijkt me dan ook veel juistere score :) .

Dat geld ook voor de reactie die er op volgt: Het vinden van de extentie is niet al te veel werk. +1 dan wel +2 lijkt me hier de juiste score.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Voor die twee is de powermod toolbox nodig maar aangezien ik niet voldoende van die materie af weet om in te grijpen kijk/luister ik ff naar extra input B)

edit:

En niet zo streng JHS, laten we de users die de moeite nemen om iets toe te voegen daar wel voor waarderen :).

[ Voor 30% gewijzigd door botoo op 14-05-2006 14:52 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

botoo: Daar heb je eigenlijk inderdaad een punt, maar +4 is iniedergeval zwaar overdreven. Ik verander m'n voorstel dan ook in +2 :) . Hm, discussie, had dit alsnog in een apart topic gemogen :+ .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Tweemaal +2 behulpzaam.
* done *

(En als het alsnog op discussie uitloopt dan splits ik het wel af)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1636904

Weet het, een reaktie van mij. Maar dit is toch geen troll? Het is een reaktie op dat iemand bij het plaatje uit het nieuws een bepaalde cartoon verwacht, "o rly?" is de cartoon die ik verwacht.

ben wel lekker bezig vandaag :'(

Definitie van troll uit de faq: Troll : Ongezouten mening die grof/ongefundeerd is.

[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 15-05-2006 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Overbodig wmb wel, maar een troll moderatie gaat me wat te ver (regulier puntje bij doet, ook voor de inkopper die er op volgt).

Toch is troll niet helemaal onverdedigbaar, met trollen word immers ook bedoeld het om zeep helpen van een topic door snelle, populaire, offtopic opmerkingen, en daar voldoet deze wel _deels_ aan.

edit:

Onze faq geeft die definitie van troll niet, maar de faq is slechts een leidraad en geen wetboek.

[ Voor 16% gewijzigd door botoo op 15-05-2006 17:11 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
botoo schreef op maandag 15 mei 2006 @ 17:09:
Overbodig wmb wel, maar een troll moderatie gaat me wat te ver (regulier puntje bij doet, ook voor de inkopper die er op volgt).

Toch is troll niet helemaal onverdedigbaar, met trollen word immers ook bedoeld het om zeep helpen van een topic door snelle, populaire, offtopic opmerkingen, en daar voldoet deze wel _deels_ aan.
Ik geef toe dat het een snelle offtopic opmerking was, maar dan zou het "offtopic" worden en niet "troll". Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Hij staat toch ook op 0 :) ?

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Inmiddels wel ja, waarvoor dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1637836 zou ik nu ook maar wegmodden, dan ziet de pagina er weer mooi opgeruimd uit op niveau 1 :Y)

Of wacht... deze heeft natuurlijk een puntje hierom:
(tis ook al laat...)
Inderdaad, de topictitel... 'de VS laten ..' zou 't moeten zijn.

Addit:
'van mij mag die IE der wel inblijven' -> Score: 1 (Inzichtvol) 8)7

Mjagoed, even wat uitleg voor wie dit achteraf leest:
Op deze pagina liepen al best redelijke reacties binnen, maar het leek erop dat alles op het 1e nestingsniveau stelselmatig werd teruggemod, zodat telkens weer alle reacties in de standaardweergave onzichtbaar waren en alsgevolg langssurfende nieuwkomers de lege ruimte probeerden te vullen met oneliners, terwijl dezelfde mensen bij het zien van de discussies waarschijnlijk een interessanter punt hadden kunnen plaatsen.

Ik kan me herinneren dat er al een keer over het 'uitklapgedrag' van threads aan de hand van modpunten gediscussieerd was, maar ik kan het niet terugvinden. Een idee om snel iets aan het probleem te doen: verzin er een '+1 Voorzetje' bij voor posts die op zich niet zoveel informatie bieden maar zichtbaar bedoeld zijn om anderen te kunnen laten schitteren met een aansluitende reactie. Of desnoods een '+0 Voorzetje', dus zonder karma, maar wel met uitklapfunctie voor de berichten die erachter zitten. Uiteraard ook uitstekend toe te passen op mijn bijdrage in de betreffende pagina :7

[ Voor 79% gewijzigd door benoni op 16-05-2006 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 21:23

Inge Janse

post-l33t

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1638990

Flamebait is prima, een score van +2 niet. Zonder enige aanleiding Ralph (of all writers!) ervan beschuldigen dat hij niet weet waar hij het over heeft, vind ik knap ergerlijk.

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-05 11:56

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Zo te zien zijn de lezers het eveneens niet met deze flamebaiter eens. Hij wordt door de reguliere modforce al aangepakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Omdat hij doodgemod was en nog altijd op +1 stond, heb ik hem maar een PM-tikje naar de -1 gegeven. En een admin-edit bijgezet dat commentaar op nieuwsposts niet op de FP thuishoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Gelukkig. Dan kan Ralph ook weer rustig slapen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Inge: Zie ook Vind deze reactie niet kunnen, en vooral de reactie van * JHS :
:) .

[ Voor 19% gewijzigd door JHS op 17-05-2006 10:44 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 11:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

psst.
Het is racistische niet rasistische.
ra·cis·tisch (bn.)
1 behorend tot, van de aard van het racisme
Ik post het hier, de admin van de admin-break zal dit topic wel lezen

[ Voor 26% gewijzigd door Tukk op 17-05-2006 10:52 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Laatst online: 04-05 11:56

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Thanks en aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Kan iemand mij uitleggen waarom dit een +4 score waard is?
Indien jullie dat ook niet weten zie ik het graag naar de +1 grappig (ofzo) verdwijnen.

Verder zijn uit het zelfde draadje deze, deze en deze 'grappen' ook niet meer dan 0 of 1 waard.

[ Voor 43% gewijzigd door botoo op 19-05-2006 00:18 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

botoo schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 00:13:
Kan iemand mij uitleggen waarom dit een +4 score waard is?
Indien jullie dat ook niet weten zie ik het graag naar de +1 grappig (ofzo) verdwijnen.
wat is nou de hele bedoeling van dat punten systeem?
Krijg je een bepaalt kleurtje als je meer punten haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Anoniem: 155599 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 00:16:
wat is nou de hele bedoeling van dat punten systeem?
Astu! wat leesvoer waar e.e.a. beschreven word.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

botoo schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 00:22:
[...]

botoo schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 00:22:
[...]

omg
hier haakte ik af
http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/968374702.gif
edit: ik ben weer ingehaakt.

Wel leuk systeem dat nicotine karma gedoe.
maar niks voor mij. toch leuk dat ik vandaag weer wat geleert hebt over got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

offtopic:
Ik vind het hele moderatiesysteem leuk en nuttig, maar gebruikers die klagen over een te lage moderatie snap ik niet echt. De wereld vergaat niet, en je reputatie ook ècht niet.
Ik heb zelf nu ongeveer 80 reacties, niet echt veel of zo, maar het boeit me echt niet als een speelse reactie van mij verkeerd begrepen of niet leuk gevonden, en dus weggemodereerd wordt. Het gaat tenslotte om een leuke discussie over, of juist nuttige toevoegingen aan een nieuwsbericht.
Mag ik als vraagje aan 'klagers' stellen: waarom trekken jullie je slechte moderaties zo erg aan?

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 19-05-2006 01:12 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
CodeCaster schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 01:11:
Mag ik als vraagje aan 'klagers' stellen: waarom trekken jullie je slechte moderaties zo erg aan?
offtopic:
Ik vind het soms wel jammer als een lezenswaardige reactie in de nested view wordt verborgen doordat de parent wordt weggemod. Bijvoorbeeld bij Slashdot kan zo'n reactie wel zichtbaar worden, al moet je dan soms de clou raden doordat de parent is verborgen. Misschien dat in/uitklapknopjes (Javascript+CSS of AJAX) een handige oplossing kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:19

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

dit is een nogal klassiek voorbeeld van een dubbelpost (waarvan ik vermoed zelfs bijna een bewuste, exact die link heb ik verder naar onderen, maar eerder dan hem gepost), die echter nu op +4 staat, omdat hij hoog in de thread staat.
CodeCaster schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 01:11:
waarom trekken jullie je slechte moderaties zo erg aan?
de 'geloofwaardigheid' kan enkel bestaan als de gegeven moderaties ook uitkomen op ongeveer een terechte score ... als er verkeerde scores uitkomen, zou dat het systeem verzwakken en nutteloos maken...
natuurlijk is het onvoorkombaar dat, in een vrij en open systeem er reacties gemismod worden, maar juist daarom, als je in het systeem gelooft, moet je ook de moeite doen om die fouten te 'corrigeren' :)

[ Voor 49% gewijzigd door RM-rf op 19-05-2006 15:32 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:56
Mooi totaalscore na powermod:
Beoordelingen: +1: Standaard niveau, +1: Inzichtvol, 0: Grappig, +1: Interessant, +1: Interessant, -0,80: Overgewaardeerd, +0,67: Inzichtvol, -0,57: Overgewaardeerd, +0,50: Inzichtvol, -0,44: Dubbelpost, -3,36: Dubbelpost, Som: 4.4408920985006E-16 / 11x
Volgens mij een heeeeel klein beetje te hoog
Wie kan even ingrijpen? :) :)

[ Voor 11% gewijzigd door bszz op 19-05-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Hmmpf, omdat die teveel moderaties nodig had om nog op dubbelpost te komen heb ik de PM-toolbox er bijgepkt, maar nu begin ik te twijfelen of de dubbelpost wel correct is. Ik kan niet zien op welk tijdstip jij die link er bij ge-edit hebt, en de link van koffieyahoo is van kort er na.

Jouw eerste reactie 09:52, je edit **:** en de reactie van koffieyahoo is van 10:14, dus het zou redelijk gelijk gegaan kunnen zijn.
Nu reken ik op 100% betrouwbaarheid van de dokter :) dus als je vertelt hoeveel tijd er ongeveer is verstreken voordat je url edit kwam, dan kan ik het zaakje zonodig weer hercorrigeren :o

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

bszzz schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 15:36:
Volgens mij een heeeeel klein beetje te hoog
Wie kan even ingrijpen? :) :)
Dat is volgens mij zo goed als 0, en wordt daar ook naartoe afgerond? Dus ik betwijfel of er zou moeten worden ingegrepen :) ?

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
De scoreberekenaar heeft z'n dagelijkse vrijdagafronding weer JHS :+
Som: 4.4408920985006E-16
8)7 |:(

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik heb daar twee keer geedit....
direkt na mn post heb ik via video.google gezocht en hem gevonden, en hem erbij geedit... dat moet hooguit 5 minuutjes na mn post gebeurt zijn ...

toen heb ik die video bekeken en er drie quotes uit bijgeplaatst, die precies over zulke 'keurmerken' en extra logo's gaan ... nadat ik die gesubmit had, zag ik dat er bovenin iemand die link die ik eerder gepost had, nogmaals gepost had..
Maar toen stond de link er in mijn post dus al langer (en stonden er een stuk minder posts tussen, dan later)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
M.a.w. er zit ruim een kwartier tussen jouw link en zijn post, dan word dat zonder twijfel een dubbelpost genoemd.

thnx voor de info :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
JHS schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 16:04:
[...]
Dat is volgens mij zo goed als 0, en wordt daar ook naartoe afgerond? Dus ik betwijfel of er zou moeten worden ingegrepen :) ?
Zag er gewoon grappig uit, maar wellicht kan er nog 0,000000000000000000000000000000000001 af???

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is dit niet gewoonweg een first post? Wat doetzo'n off-topic en nietszegende one-liner eigenlijk op +2?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

wildhagen: Als het verwijst naar een door de VS geuitte bezorgdheid over hackpogingen door of ván Chinese laptops, terwijl het in dit geval uit een ander land zou zijn, zou het ergens op slaan. Dat eerste gaat in dit geval niet op, aangezien de bedreiging (gedeeltelijk) uit China afkomstig is.

Het zou dus nog zo kunnen zijn dat de auteur verwijst naar grote Chinese botnetwerken, of iets dergelijks, terwijl een van de grootste Amerikaanse exportproducten 'zelf' dankzij een exploit een bedreiging vormt. Dat zou in mijn ogen zeker enigzins inzichtvol zijn, alleen moeten we dankzij een gebrek aan onderbouwing daar maar naar gissen.

Of het dus een -1 zou moeten zijn weet ik niet direct :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

JHS: Ja, daar heb je gelijk in, alleen, wat doet dat in een post over een vulnerability in MS Word?

[ Voor 38% gewijzigd door wildhagen op 20-05-2006 11:41 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

wildhagen: "terwijl een van de grootste Amerikaanse exportproducten 'zelf' dankzij een exploit een bedreiging vormt", waarin dat exportproduct MS word is.

edit:
Het verwijst natuurlijk naar "Overheid VS beperkt gebruik van Lenovo-computers" waar ik inderdaad het verband niet tussen zie :) .

[ Voor 32% gewijzigd door JHS op 20-05-2006 13:13 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
In Overheid VS beperkt gebruik van Lenovo-computers vliegen de +4's je om de oren zodra iemand er op los bashed, en deze is imho wel een troll waard ipv de huidige +4. 'kleinzielig' helt wmb al sterk naar troll en door er landje van te maken is de toonzetting wel duidelijk.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kan iemand eens in nieuws: MS: 'kies open of closed software op basis van eisen' kijken?

En dan specifiek de reacties van "TheHog". De eerste twee keer gaf ik hem een -1 First Post, waar hij imho gewoon thuishoort, maar bij *blijft* maar posten. Dit lijkt me dus bedoeld om te irriteren, en dus een -1 Troll waardering waard?

Wellicht dat een (power)mod hem eens tot de orde kan roepen?

Erg veel voegt het namelijk niet toe namelijk, imho dan. Misschien dat iemand er anders over denkt?

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 20-05-2006 13:44 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
'TheHog' is voor gezorgd.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Die drie had ik al wat lager gemodereerd, stonden eerst op +4.

En wat ik mij herinner uit de moderatie-FAQ was +4 voor reacties die zó nuttig waren, dat iedereen die het artikel leest, die reacties ook móet lezen. Dat is in dit geval zeker niet waar ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:34

pietje63

RTFM

Zit toevallig een reactie van mij tussen en daardoor kwam ik ook in dit topic terecht.

Ik geef toe dat +3/+4 te hoog was voor de deze reacties, maar vraag me af waarom een powermod actie nodig was. De +1/0 waar ze nu op staan is zogezegd zeker niet te hoog, volgens mij. En de powermod was toch vooral bedoelt voor als users het niet meer op konden lossen, of als er dingen in stonden die beledigend zijn oid?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een +3 voor deze reactie lijkt me wat overdreven, een 0 zou beter op zijn plek zijn. Helaas is hij nu al zo goed als stukgemodereerd...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
pietje63 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 21:52:
[...]

Zit toevallig een reactie van mij tussen en daardoor kwam ik ook in dit topic terecht.

Ik geef toe dat +3/+4 te hoog was voor de deze reacties, maar vraag me af waarom een powermod actie nodig was. De +1/0 waar ze nu op staan is zogezegd zeker niet te hoog, volgens mij. En de powermod was toch vooral bedoelt voor als users het niet meer op konden lossen, of als er dingen in stonden die beledigend zijn oid?
Jouw reactie is van +3 naar +1 gepowermod omdat er na de melding gisteren hier @TMF geen moderaties meer op zijn geweest en de invloed van de reguliere modders door het tijdsverloop vrijwel nihil ws geworden.
Maar je noemt een score van +1/0 zeker niet te hoog, bedoel je dan te laag? Leg eens uit dan waarom je een hogere score passender vind?
Je hebt nog steeds computer gebruikers zonder virusscanners... Of mensen die denken, hmm, bekend persoon, betrouwbare mail, zal wel een false-positive zijn.
Aardige opmerking, daar niet van, maar het nieuws gaat over de overweging van MS om een vroegtijdige patch uit te brengen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
@Wildhagen
* done *

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88387

@wildhagen
stukgemodereerd was in elk geval een _ongeldig_ argument om mijn bijdrage te powermodden; na de powermod is de reaktie op eigen kracht weer op +2 uitgekomen! erg sportief trouwens vragen naar een powermod. doet me denken aan een voetbalspeler die zeurt om een gele kaart.

@booto
ik zou powermods voortaan willen vragen iets zorgvuldiger om te gaan met powermodden zeker als zon beetje als enige argument gebruikt wordt dat de bijdrage doodgemodereerd is.

:)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 88387 op 24-05-2006 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Anoniem: 88387 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 23:27:
@booto
ik zou powermods voortaan willen vragen iets zorgvuldiger om te gaan met powermodden zeker als zon beetje als enige argument gebruikt wordt dat de bijdrage doodgemodereerd is.

:)
Ik beoordeelde de reactie an sich ook als nutteloos bierbuik. Noem het 'vak'deformatie maar in een snelle opmerking, al dan niet grappig bedoeld, met commentaar dat er voorlopig geen bepaald nieuws meer hoeft te komen, zet imho geen zoden aan de dijk.
Welke score zou jij zelf correct vinden?

Je het wel gelijk dat ik te snel ingegrepen heb, dat kwam vanwege de drie andere linkjes naar oudere reacties en teveel browser tabs tegelijk open hebben B) |:(

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 88387 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 23:27:
@wildhagen
stukgemodereerd was in elk geval een _ongeldig_ argument om mijn bijdrage te powermodden; na de powermod is de reaktie op eigen kracht weer op +2 uitgekomen! erg sportief trouwens vragen naar een powermod. doet me denken aan een voetbalspeler die zeurt om een gele kaart.
Ik wist niet dat jij degene was die bepaalde dat een beroep op de FAQ niet sportief zou zijn? Waar haal je die bevoegdheid vandaan?

Jij komt met de zoveelste troll over welk nieuws t.net wel of niet moet (of zou moeten) plaatsen, en je pleit voor (zelf-)censuur. Beide nogal onwenselijk, om het maar eens héél mild uit te drukken. Zoiets hoort op zijn allerhoogst op 0, en ook -1 zou ik zeker wel kunnen begrijpen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daimanta
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-11-2023
Een grappige post in het Officebericht staat op +4. Mij toch echt te hoog daarvoor.

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1650400

[ Voor 30% gewijzigd door Daimanta op 27-05-2006 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162998

Ik had een weg gemodde reactie die overbodig was, daar kan ik op zich nog wel inkomen, maar kennelijk vond iemand dat niet genoeg en wou hem nog verder wegmodden en heeft er een trol aan gehangen. Nu zie ik in deze reactie persoonlijk geen trol en in de regels staat duidelijk dat overbodig naar 0 gemod dient te worden i.p.v. naar -1.

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1652108

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Wellicht ligt het aan de wat krukkige spelling. Dit wordt vaak gezien als FP-vervuiling en gemod naar -1. Verder is het een nogal onzinnige post, die niets waard is. Al met al is -1 wel te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-04 15:23
Zou iemand deze reactie van me van -1 af willen halen:
nieuws: MS presenteert antivirus- en antispampakket Antigen

Feiten die on-topic zijn en een achteloze uitspraak weerleggen horen niet op -1.

De tijd dat je virussen en andere malware gewoon kon voorkomen door zelf goed op te letten ligt al lang achter ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56887

Hier mod er weer eentje mijn reactie naar overgewaardeerd.
Terwijl de post waarop ik reageer als +4 inzichtsvol gemod wordt.
Ik reageer niet snel op dergelijke dingen maar dit ruikt volgens mij naar heel scheef modden.
Dit soort mod gedrag komt de laatste weken weer erg veel voor in google, microsoft en intel gerelateerde topics.
Ik zeg ga niet beweren dat mijn post zo verhelderend is. Maar is die dan zo nutteloos dat hij onder het standaard niveau komt? Overigens is de +4 voor inzichtsvol ook zwaar overtrokken. Zeker aangezien hij in de laatste regel aanhaalt dat men contact moet opnemen terwijl in de bron aangegeven staat dat de franse uitgevers al meermaals bezwaar hebben aangetekend maar Google dit negeert. Hieruit concludeer ik dat hij in het wilde weg enkele pro-alles-moet-gratis stellingen neerzet en niet eens de bron heeft doorgelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

http://tweakers.net/ext/r...sp?Action=Edit&ID=1655426
Mijn - toegegeven voor mijn doen matige ;) - reactie wordt hier naar 'troll' -> 0 weggemod.
Wat hier 'troll' aan is :?

[ Voor 15% gewijzigd door Ramzzz op 07-06-2006 18:52 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1670247

Is dit een troll waard?
Sorry maar ik bedoelde het semi-grappig. Dat men het niet kan waarderen en omlaag mod, maakt me niet zoveel uit. Maar troll... :s

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Quacka schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 18:29:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1670247

Is dit een troll waard?
Sorry maar ik bedoelde het semi-grappig. Dat men het niet kan waarderen en omlaag mod, maakt me niet zoveel uit. Maar troll... :s
om heel erlijk te zij , een reactie die moet uitleggen dat de vergelijkimg met nazi's niet zo 'hard' bedoeld is als het mogelijk overkomt.... staat bij mij sowieso in de min...

zowel vergelijk je zaken met nazi's ('Hitler-opmerking: troll-score +1) alswel dat je vervolgens een provocerende generalisatie over nederlanders uit ('Ik wil alleen maar aangeven dat veel nederlanders wel geld willen verdienen, maar weinig vechtlust hebben.')

Het spijt me. maar ik geef daarvoor geen plus-score ... een troll-beoordeling vind ik eerder terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Quote: Democracy is, literally, rule by the people (from the Greek demos, "people," and kratos, "rule").

Prima gemodereerd :X met een score van +4 8)7

Natuurlijk kan je in dat hele draadje weer -tig 'eensch/oneensch' en 'het is niet eerlijk!!!' mismoderaties vinden :|

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ben er even langsgelopen, de bewuste post staat nu iig op +3.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136066

Ik wil nu niet zagen, maar waarom zegt hij dat trouwens niet in het nederlands? Alleen daarom vind ik al dat het op 0 zou mogen komen. Het is nu niet dat het een bekende uitspraak van een engelsman is ofzo...
edit: Voor de rest zit die draad ook wel erg fout hoor :s.
Bv.: http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=1672717
Op -1? Met heel veel moeite misschien nog op 0, maar een flame kun je het nu niet meteen noemen he.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 136066 op 17-06-2006 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44800

Nog ff eentje die nergens op slaat:

nieuws: Googleplex moet 319 miljoen dollar opleveren

Daaruit:

Mijn post:
[edit] Gepost door nextor - vrijdag 16 juni 2006 23:09 Score: 0 (Gemodereerd)
Zzzzz, rekenen blijft moeilijk, gelukkig heeft google het antwoord zelf al:

http://www.google.com/sea...+feet+to+square+kilometer

Of in een iets gebruikelijkere eenheid (voor boeren):

http://www.google.com/sea...feet+to+square+hectometer
En veeel later:
[reageer] Gepost door webfreakz.nl - zaterdag 17 juni 2006 18:16 Score: 3 (Informatief)
Klopt, maar je kan dat ook heel handig met Google zelf doen

http://www.google.nl/sear...lometer&btnG=Zoeken&meta=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

En nu ga ik voor het eerst posten in het topic wat door mijn schuld begonnen is ;) Hoe verloopt de pilot?

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1675235
Ja, een post van mezelf, die mijns insziens iets toevoegd aan het nieuwsbericht, maar nu helaas niet meer gelezen kan worden. ;) De post eronder, bijvoorbeeld, is van de zoveelste die opmerkt dat dit nog leuk kan worden in de trein en staat op +3. Ach ja, life ain't fair :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Ik ben net dat (Gerucht: Apple werkt aan 'handsfree'-iPod) doorgelopen, en had jouw reactie al van een + moderatie voorzien (die is weer zichtbaar dus :)). Het reactie niveau aan het begin is wel uit de categorie 'suffe onderbroekenlol moet je vaak herhalen' op +3 / +4 :X 8)7

Wmb gaat de pilot prima, het lijkt iets drempelverlagend en dat is goed :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136066

Een [url=http://http://tweakers.be/meuktracker/12927/System-Force-2.0.html]meuktracker draadje[/url]
God weet wat dit op +3 doet:
Wel een grappig programma, maar veel nut heeft het niet.. * sanderev66 wilt niet zo basherig overkomen als de rest hier.
Terwijl deze maar op 1 staat.
Het is sowiso stom van hem om te zitten zagen, maar blijkbaar was het daarvoor al zo. Vooral ook omdat die reactie van sanderev66 als 5de ofzo staat, en de 4 vorige mensen al hetzelfde hebben gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
nieuws: Spontane zelfontbranding Dell-laptop gemeld - Update

Ik heb me zelden zo bescheurd........... NOT!
De reacties zijn stuk voor stuk treurig, maar worden desondanks vrolijk naar grappig (en sommige zelfs naar interessant!) gemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Als ik ooit had gedacht dat ik het dieptepunt van goedkope, oversimpele, 'grappige' opmerkingen al eens gezien had, dan is daar nu verandering in gekomen.
Vergeleken bij het begin van dat draadje is een chatbox een zwaar discussieplatform . . .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daimanta
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-11-2023
bszzz schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 09:42:
nieuws: Spontane zelfontbranding Dell-laptop gemeld - Update

Ik heb me zelden zo bescheurd........... NOT!
De reacties zijn stuk voor stuk treurig, maar worden desondanks vrolijk naar grappig (en sommige zelfs naar interessant!) gemod.
Als je de struktuur ziet van sommige posts dan zijn de heel grappige posts vaker omhoog getild met inzichtvols of interessants omdat grappig niet boven de +2 uitkomt. Niet meer dan normaal. En ja, wat kan je eigenlijk verwachten in zo'n topic. Als er een luchtig stuk is(zoals deze, het is immers niet van wereldbelang) dan vliegen de lolbroek-berichten je vaak om de oren. Als je dat niet erg zint dan is dat jammer, want het is nou eenmaal de natuur van het beestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Daimanta schreef op zondag 25 juni 2006 @ 00:49:
En ja, wat kan je eigenlijk verwachten in zo'n topic. Als er een luchtig stuk is(zoals deze, het is immers niet van wereldbelang) dan vliegen de lolbroek-berichten je vaak om de oren. Als je dat niet erg zint dan is dat jammer, want het is nou eenmaal de natuur van het beestje.
Nou zeg: je gaat toch niet het topic de schuld geven van het gebrek aan niveau bij de reacties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56887

Wat is hier nu in godsname een troll aan?
Of deze? Deze gebruiker slaat de bal geheel mis. Hij verwart concurenten met 3th party leveranciers. De echte concurenten (linux en mac) mogen de methodes waarop Windows werkt niet over nemen teneinde copyright niet te schenden. Maar hij krijgt +4 :S
Het lijkt er maar weer eens op dat alles wat pro-microsoft wordt weggemod en reacties die zonder enige onderbouwing anti microsoft zijn naar boven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Ach ja, als MS het onderwerp (of slechts deels) in een nieuwspost staat, dan slaan de anti-pro bashers aan het modereren, wat dat betekent weten we inmiddels . . .

. . . werk aan de winkel!!!

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Hmmm, hier mag een PowerMod gebeuren. Staat op -1 (Flamebait), terwijl er helemaal niets flame aan is. De opmerking is, hoewel overbodig, wél terecht. Ik zou er 0 van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Heb je wel gelijk in, maar in principe doen we zelden/geen powermoderaties voor één punt (behalve als het een interessante vervolgdiscussie dient) en in dit geval zijn alledrie de reacties een beetje op het afzeikerige af en daar is een powermod wmb te onnuttig.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat doet een offtopic-reply als deze op +4? :?

Heb hem al een zetje omlaag gegeven, maar meer dan een 1 verdiend dit ding niet imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1693383

mijn reactie had iets langer gekund (heb daar weinig tijd voor), maar ondanks dat het vrij kort is, is de reactie mijn inziens toch wel iets meer waard als "0"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobophile
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-04 15:06
Kan iemand me uitleggen waarom ik een powermod moest krijgen op deze comment?
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1689993

Het was gewoon een grapje, ik begrijp niet wat daar zo ongewenst aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Phobophile schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 12:18:
Het was gewoon een grapje, ik begrijp niet wat daar zo ongewenst aan is.
'Grappige' opmerkingen en leuk bedoelde one-liners kunnen best wel eens op z'n tijd maar vaak gaat het ten koste van de interessantere en/of serieuze reacties (zie ook Irritante one-liners en cliches). Jouw grapje was alweer de derde flauwe en voor de hand liggende opmerking in dat nieuwsitem. Zo'n reactie is zeker geen twee punten waard waar je voor de powermoderatie op stond, of vind je het zo'n dijenkletser dat niemand die mag missen?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobophile
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-04 15:06
Ik beweer helemaal niet dat het een dijenkletser is (over flauw reageren gesproken). Men kon het grapje blijkbaar wel waarderen en op grond van een redelijk aantal mods stond de reactie dus op 2. Waarom moet daar een powermod op plaatsvinden? Is het werkelijk de taak van moderators om voor anderen te bepalen of grappen grappig genoeg zijn of niet? Als de comment helemaal niets toevoegde had 'de stem van het volk' het ding toch zelf wel naar de nul geholpen? Op grond van je antwoord meen ik te kunnen concluderen dat paternalisme ten grondslag ligt aan de powermod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Phobophile schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 14:14:
Ik beweer helemaal niet dat het een dijenkletser is (over flauw reageren gesproken).
Touché, dat was idd een goedkope opmerking van me :o
Is het werkelijk de taak van moderators om voor anderen te bepalen of grappen grappig genoeg zijn of niet?
Nee, niet of grappen grappig genoeg zijn maar wel om een fout gemodereerde reactie naar een juistere waarde te zetten. De 'stem van het volk' is doorgaans prima als het de wat technischere stukken en reacties aangaat, maar zodra er gevoelige onderwerpen (Brein, MS vs Linux, AMD vs Intel, etc.), eens/oneens of haha die is leuk, zo weet ik er ook één in beeld komen is de objectieve moderatie ver te zoeken.

Dat mensen zich daar aan grappig bedoelde posts en/of one-liners irriteren is o.a. in Irritante one-liners en cliches te lezen.

We zien graag serieuze en informatieve reacties op de FP, zoals eerder gezegd moet een grapje op z'n tijd mogen. Als we in de TMF FAQ kijken zien we op +2 staan:
+2: Op dit niveau komen reacties die ietwat toegevoegde waarde hebben. De behulpzame antwoorden op een vraag, het aanreiken van een linkje voor verdere informatie, het aangeven/verduidelijken van de impact van het nieuwtje. De goede grappen komen ook tot maximaal dit niveau. Ook de interessante vragen waarbij iedereen ff moet nadenken zouden op dit niveau moeten horen.
Kan jij mij overtuigen dat dit een goede of orginele +2 grap was die iedereen moet lezen, of is het een reactie die niemand mist als 'ie niet gelezen word?

Overigens is de powermoderatie 1 dag en 10 uur na het plaatsen gedaan zodat 'het volk' nog anderhalve dag de tijd had om die reactie alsnog omhoog te waarderen maar er zijn geen verdere moderaties meer geweest.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Klopt en * done *

edit:

En bedankt :Y)

[ Voor 51% gewijzigd door botoo op 11-07-2006 23:20 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napel25
  • Laatst online: 09-01 20:43
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1703118

Jammer dat dit is weg gemodereerd. Ik was wel benieuwd naar reacties. Ik snap ook niet waarom het overbodig is. Dan zijn er wel slechtere posts die zelfs punten krijgen.

Thnx!

[ Voor 4% gewijzigd door napel25 op 14-07-2006 11:58 ]

napel25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Puntje erop gedaan, zodat ie iig weer in het zicht staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinstein
  • Laatst online: 08-07-2021

Reinstein

Half-Nul

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1703784
Ik vroeg me af waarom ik hier als Troll beoordeeld wordt.

Geld tevens voor de post ondermij van the_virus
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1703789

Waarom zijn deze post -1 Troll?

Nieuws bericht: nieuws: Vista krijgt standaard voor elektronische betalingen

PC based oscilloscope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:30

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

:D Tja, kan ik ook niets aan doen... :?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:30
Opgelost ;)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-04 21:30
r.l.feenstra schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 19:49:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1703784
Ik vroeg me af waarom ik hier als Troll beoordeeld wordt.

Geld tevens voor de post ondermij van the_virus
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1703789

Waarom zijn deze post -1 Troll?

Nieuws bericht: nieuws: Vista krijgt standaard voor elektronische betalingen
Hier wil ik toch even op inhaken: in je post piepen over de moderatie maakt je reactie in principe gewoon offtopic. Je kan wel je post wijzigen om je punt duidelijker te maken, maar die edit beginnen met '-1 Troll ?' zal mij acuut voor '-1 Offtopic' laten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Nou geloof ik niet dat ik hier iets superorigineels post, maar waarom -1 wanneer anderen ver na mij exact dezelfde toon aanslaan en ook nogeens vrijwel hetzelfde zeggen? Dit zie ik overigens vaker gebeure. Verdwijt een (mijn bijv.) reactie naar 0 of -1, terwijl in een later stadium (o.a. reacties op de eerste posts) hetzelfde met +2 o.i.d. wordt gehonoreerd... :/
http://tweakers.net/nieuws/43561#reacties

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 20-07-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1710066

Ik ben het totaal met hem oneens, en hij geeft ook weinig argumenten, maar toch is zijn bericht aanleiding voor een leuke discussie / verder uitleg over het nut van privacy.
Kan dit bericht dus misschien naar +1, want nu wordt hij steeds naar troll gegooid door mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
* eensch *

Ik hou 'm uit de haringkelder.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik vind het een twijfelgeval. Een opmerking als 'prima, ik vond die organisatie altijd een beetje overdreven gericht op privacy enzo.' slaat de plank volledig mis: dat is de doelstelling van die club. Da's net zoiets als bij het Rode Kruis mopperen 'dat ze zich een beetje overdreven op oorlogsslachtoffers richten' of, wellicht zuiverder, bij Volkswagen 'dat ze zich een beetje overdreven op het bouwen van auto's richten'. Van een vervolgdiscussie is dan ook weinig sprake; het lijkt er meer op dat men zich inspant om hem op zijn fouten te wijzen dan dat er inhoudelijk gediscussieerd wordt (al is een enkele reaktie wel een stuk inhoudelijker dan deze post), waarop hooguit nog wat 'ik heb anders niks te verbergen'-mededelingen volgen.

Voeg daarbij z'n beschuldiging van 'censuur' jegens de moddereters - een beschuldiging waar je je met goed fatsoen niet tegen kan verweren en die wmb totaal ongewenst is - en ik kom op een maximum van 0.

Overigens zal ik hier geen PM op loslaten omdat het artikel van mijn hand is.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik snap niet dat hij naar +1 gepowermod word? Er word notabene een flinke sneer gegeven ('censuur!'). Imho is dat een ordinaire troll, en zeker geen +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
wildhagen schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 17:08:
Ik snap niet dat hij naar +1 gepowermod word?
Drie posts omhoog ^^^
Quacka schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 15:47:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1710066

. . . maar toch is zijn bericht aanleiding voor een leuke discussie / verder uitleg over het nut van privacy.
En de discussie of dit nu wel of niet een goed idee was hebben we nu :).

Die discussie of een reactie hoger moet komen vanwege de vervolgreacties reikt natuurlijk wat verder dan dit geval alleen. Zo nodig splits ik het wel af naar een eigen topic als dat zinvol blijkt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dedun
  • Laatst online: 15-11-2024
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1710707

Feitelijk incorrect en toch +4, en twee stappen lager een klagende and again incorrecte post op
+ 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Dedun schreef op zondag 23 juli 2006 @ 11:44:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1710707

Feitelijk incorrect en toch +4, en twee stappen lager een klagende and again incorrecte post op
+ 3.
Naar 2 gezet, want Intel heeft de schijn wel tegen en de stelling is het bediscussieren waard :)

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1710728 op 1 gezet, herhaling maar trekt nuttige reakties en we waren d'r nog niet over uit of dat nou wel zo slecht was :P

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat doet een troll als deze op +1.

D'r word me daar even partijtje op de man gespeeld, de honden lusten er geen brood van. En de kots-smileys waren ook weer in de aanbieding volgens mij.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Niets meer (atm), powermodded naar -1 troll.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Ten onrechte als 'troll' gemod...

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1712073

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Zullen we die nog maar éven aanzien? Post is amper twintig minuten oud, dat zal waarschijnlijk wel rechttrekken :)

Overigens is 'Linux' natuurlijk best als een pars pro toto voor een OS te zien, en heeft het 'volkomen de plank misslaan' alleen betrekking op het eerste punt, als ik het artikel zo snel even doorneem. Daarmee biedt de post wel erg scherpe kritiek op een wellicht omstreden onderdeel van het artikel, dus ik vermoed dat 'ie niet al te hoog zal eindigen. En hoewel ik met je eens ben dat de post niet op -1 thuishoort: daar *staat* 'ie ook helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 14-04 16:39
Waarom is deze 0 :
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1713498

Ik trek een mooie (scherpe) lijn naar het europesche beleid....
Lijkt me helder :)

[ Voor 9% gewijzigd door Vandread op 25-07-2006 14:33 ]

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.