Het kleine-mismoderatietopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 5.328 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:57

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Ik ben het helemaal met wildhagen eens dat op deze manier de lol van modereren wel behoorlijk onder druk komt te staan en dat er hier en nu een oplossing moet komen om te voorkomen dat de goede modders het onderspit delven.

Ik ga er dan ook met de botte bijl in: modrechten weg? lees hier!
Als ik dat op weerstand stuikt dan hoor ik dat wel.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er voor om even de botte bijl van Botoo af te wachten. Wellicht dat het aantal mis-modders een betrekkelijk kleine groep is, en dat we er dan vlug vanaf zijn.

Zoniet...

Het probleem van een +2 mis-mod op een post die -1 zou moeten zijn, is dat de 2x weging van de ervaren modders hetzelfde gewicht in de schaal legt, als de 1x weging van de simpele modder... Namelijk 1x +2 t.o.v. 2x -1. En dan is het nog alleen tot 0 teruggebracht... Om het tot -1 terug te brengen zijn er [b]5x[b/] -1 waarderingen nodig. Dus twee en een halve expert moderatie. Dat duurt dus betrekkelijk lang, vooral als je een paar mismods hebt, en dat is behoorlijk frusturerend.

Zou er echter een -2 moderatie optie bestaan, dan zouden er slechts 2x -2 moderatie nodig zijn om zo'n mismod te ongedaan te maken, en de post onzichtbaar te maken. Er zou dan dus slechts 1 expert moderatie nodig zijn om een dergelijke mismod ongedaan te maken. Dat is een consequentie van het rekenkundig gemiddelde wat gebruikt wordt.... Wat dat betreft ben ik er nog steeds voor om een -2 niveau in te voeren voor de echte flames.

Een mogelijke andere oplossing zou zijn om de weging van de moderaties van de experts te verhogen... In plaatst van een factor 2 bijvoorbeeld een factor 3.

In de tijd dat we slechts 500 FPM's hadden, was de kwaliteit van de moderaties uitstekend. Dus ik vindt het niet zo'n probleem die een nog wat hogere schalings factor te geven. Bij een factor 3 heeft de gewone man nog steeds voldoende invloed denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, wat moet ik met deze reactie doen? Hij staat doodleuk reclame voor hun eigen zaak te maken, dat zou imho een -1 rechtvaardigen. Maar zonder die regel kan hij wel op de 0 denk ik.... misschien kan dat reclame-deel weggehaald worden? Of zie ik het nu allemaal wat te zwart in?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
@ wildhagen:
* done *

Weging zou aangepast worden naar 1, 3, 5 dat helpt ook weer een beetje zonder de 'normale' modder van al z'n invloed te strippen, want dat wilen we ook weer niet.

Het eerder genoemde draadje heeft 5 users opgeleverd die nu helemaal niet meer kunnen modden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Ziet er voorlopig goed uit Botoo!
Trouwens, Wildhagen, De vergelijking van Brein met de Maffia is niet nieuw en wordt al lang gedaan. Hier gaat het dan ook vooral overde afperspraktijken die organisaties zoals Brein schijnen te hanteren.
Ik praat het zeker niet goed maar die vergelijking gaat helaas niet mank.
Heb trouwens zelf in het volgende topic een bericht gaplaatst om mensen te wijzen op wat er allemaal gaand is.
nieuws: Nieuwe supercomputerhitparade verschenen
Er werd daar weer wat gezeurd en ik dacht dat ik misschien zo het e.e.a. kon verklaren.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

k1n8fisher schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 20:45:
Ziet er voorlopig goed uit Botoo!
Trouwens, Wildhagen, De vergelijking van Brein met de Maffia is niet nieuw en wordt al lang gedaan. Hier gaat het dan ook vooral overde afperspraktijken die organisaties zoals Brein schijnen te hanteren.
Ik praat het zeker niet goed maar die vergelijking gaat helaas niet mank.
Dan gaat de vergelijking nog steeds mank. Als je bij de maffia niet betaal bij afpersing word je geliquideerd. Doet Brein dat ook? Nee? Dan is de vergelijking dus wederom mank.

Overigens doet de maffia meer dan alleen afpersen, en een vergelijking met de maffia suggereert dus dat dat bij Brein ook zo is, en dat ze bijvoorbeeld ook diep in de drugshandel zitten.

De vergelijking is dus niet alleen mank, maar ook erg ongepast, en getuigt van weinig inzicht in de werkelijkheid, als je het mij vraagt.

Elke vergelijking hiermee kan wat mij betreft dan ook steevast op een -1 rekenen.

En voor vergelijkingen met de Stasi, of vergelijkbare instanties, zoals in de tweede post geld dat nog veel en veel sterker, want die zijn/waren nog veel erger. En al helemáál niet te vergelijken met Brein, wat je verder ook van hun of hun methodes (Brein dus) mag vinden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 22:14

Toff

FP ProMod
[knip verkeerde c&p]
botoo schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:56:
Ik ben het helemaal met wildhagen eens dat op deze manier de lol van modereren wel behoorlijk onder druk komt te staan en dat er hier en nu een oplossing moet komen om te voorkomen dat de goede modders het onderspit delven.

Ik ga er dan ook met de botte bijl in: modrechten weg? lees hier!
Als ik dat op weerstand stuikt dan hoor ik dat wel.
Jammer maar helaas, de "botte bijl" voor de een is het behoud van de ander. Mijn handen jeuken ook, om "-1" te modden om de overdreven "+2-ers" op hun plek te zetten, maar ik doe het niet, als een 0 of 1 op zijn plaats is. De ergste galbakken zijn we na een maand of twee wel kwijt, met dank aan de botte bijl (BOToo...BIJL?)
De "brein" link werk overigens niet daar, omdat die als cursief staat, ipv als url?

[ Voor 34% gewijzigd door botoo op 03-07-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 22:14

Toff

FP ProMod
@wildhagen: Je hebt helemaal gelijk, want de mafia beschermt je wel, als je betaalt...
Oftewel, laten we inhoudelijke discussies buiten het "mismod"topic houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat is er zo uitmuntend aan deze reactie? Imho is dit een schoolvoorbeeld van 'overbodig zijn', en dus een -1, geen +2...

En degene die deze flamebait een +2 geeft mag imho meteen zijn modrechten worden ontnomen...

[ Voor 30% gewijzigd door wildhagen op 30-06-2007 18:14 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Iedereen die tijd heeft:
(Potentieele) flamewar: redactieblog: Apple iPhone: geen nieuws is goed nieuws?
Allemaal onnodige zooi: plan: Serverhuizing 30 juni voltooid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

wildhagen schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 08:45:
Wat is er zo uitmuntend aan deze reactie? Imho is dit een schoolvoorbeeld van 'overbodig zijn', en dus een -1, geen +2...

En degene die deze flamebait een +2 geeft mag imho meteen zijn modrechten worden ontnomen...
Die tweede geeft zelf aan dat zijn post -1 waard is. Iedereen die deze meer geeft zet eigenlijk zichzelf te kakken. Staat ondertussen op -1 dus dat probleem is voorlopig? weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Die eerste valt voorlopig nog mee.
Die tweede: Bij zo'n topic kan je niet veel meer verwachten dan wat er staat. Zo lang het beschaafd blijft gewoon laten staan lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Dat de volgende omlaag wordt gemodereerd is, denk ik, een beetje overbodig.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2079493
De persoon kan gewoon slecht in Duits zijn zeker gezien het feit dat hij erbij zegt dathet hem niet uitmaakt wie het schrijft en dat info info blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb je gelijk in, ik had hem eerst ook verkeerd begrepen en een -1 gegeven. Na jouw commentaar heb ik dat aangepast naar de 0 :)

Overigens, over mod-misbruik gesproken: degene(n) die een +2 hebben gegeven aan dit geval mogen imho per direct afscheid nemen van hun modrechten...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

wildhagen schreef op zondag 01 juli 2007 @ 09:39:
Overigens, over mod-misbruik gesproken: degene(n) die een +2 hebben gegeven aan dit geval mogen imho per direct afscheid nemen van hun modrechten...
Idem voor diegenen dit als een uitmuntende post beschouwen:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2079736

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terabyte schreef op zondag 01 juli 2007 @ 09:47:
[...]

Idem voor diegenen dit als een uitmuntende post beschouwen:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2079736
Mja inderdaad, hij staat nog steeds op 0. Wat een flutreactie ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 19:56
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 11:27:
[...]

Mja inderdaad, hij staat nog steeds op 0. Wat een flutreactie ;(
Ik moet zeggen dat ik em nog wel grappig vind, maar +2 modden is absoluut overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig? Het is een mededeling, niet eens een poging tot grappig zijn imo ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-07 11:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:24

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Andersom is ie ook niet verkeerd... Hoewel het een flamebait lijkt, vind ik hem nog best acceptabel, dus 0 is prima. Die reactie vind ik dan weer wel nutteloos, maar da's persoonlijk...Vooral de "[Reactie gewijzigd door vgroenewold]" doet wonderen ^^

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
We gaan verder in:
Het kleine-mismoderatietopic deel II

Met dank aan allen die hebben meegewerkt aan het eerste deel :Y)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.