Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 101 Laatste
Acties:
  • 197.288 views

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Pim0377 schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:03:
Ik zag dat ik op bijgevoegde reactive gedownmod ben.

2 x on topic, 2 x offtopic / irrelevant en 5 keer ongewenst, terwijl mijn reactive was:

het is dat ik het inderdaad in de tekst las, maar eerste wat ik me afvroeg bij het lezen van de titel was....waarom nog een codec pack?? VLC spelt toch echt zo'n beetje alles wel af volgens mij, maar...ieder zijn voorkeur inderdaad

Pim0377 in 'downloads: K-Lite Codec Pack 11.7.5'

+1 en 0 kan ik nog begrijpen, maar een -1 score?? 5 keer? ik zie niet hoe dit ongewenst is, iemand een idee?
Waarschijnlijk zijn dat mensen die jouw reactie als overbodig bestempelen. Je voegt niets toe maar herhaalt alleen maar wat er ook al in de tekst staat. Een 0 zou een betere score zijn en ik vermoed dat de +1 score dan ook is als compensatiemod voor de -1 scores is.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 12:16
Pim0377 schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:03:
Ik zag dat ik op bijgevoegde reactive gedownmod ben.

2 x on topic, 2 x offtopic / irrelevant en 5 keer ongewenst, terwijl mijn reactive was:

het is dat ik het inderdaad in de tekst las, maar eerste wat ik me afvroeg bij het lezen van de titel was....waarom nog een codec pack?? VLC spelt toch echt zo'n beetje alles wel af volgens mij, maar...ieder zijn voorkeur inderdaad

Pim0377 in 'downloads: K-Lite Codec Pack 11.7.5'

+1 en 0 kan ik nog begrijpen, maar een -1 score?? 5 keer? ik zie niet hoe dit ongewenst is, iemand een idee?
Tja. Spelfouten, schreeuwerige interpunctie, weinig toegevoegde waarde én offtopic. Ik snap de lage score wel, -1 is erg streng, maar verder dan 0 kom ik ook niet. Daar staat hij ondertussen op.

• Pim0377
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-11 22:17

Pim0377

R7 7700X 32GB Radeon 6950\XT

Ik zat ook niet te hinten op +1, foutje van mij, sorry.

Maar hoe bedoel je schreeuwerige interpunctie?? Omdat ik een paar .... heb gezet? Lijkt mij niet schreeuwerig overkomen, maar ik zal er op letten.

Thanks voor de tips.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Schreeuwerig misschien niet :) Maar dingen als .... en ????, geen hoofdletters gebruiken; het zijn wel zaken die afbreuk doen aan reacties.

Vergelijk het met je reactie hier in dit topic, die is een stuk netter :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Ik blijf erbij dat er personen zijn die de mod status ontnomen dient te worden. Dat men mij op 0 zet kan ik nog inkomen, een +1 kan ik ook nog inkomen omdat ik informatie aandraag om de alerts uit te schakelen op de Blackberry Z10/30 omdat dit niet goed beschreven staat op de site van NL Alert, maar -1? Kom op zeg.

Een van de redenen waarom ik de frontpage steeds meer en meer links laat liggen is het moderatie gedrag van personen die geen idee hebben hoe je moet modereren.

Verwijderd in 'nieuws: Niet iedereen krijgt testbericht van NL-Alert'

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Deze reactie: WhatsappHack in 'reviews: NL-Alert: de soap achter het mobiele luchtalarm'
is eerder een contemplatie over alle doomscenario's waarin het systeem niet zou werken. Waarbij mij opvalt dat er geen risico analyse gemaakt wordt. Dien te gevolge vind ik deze reactie dan ook slechts 1 punt waard. Er is hier gemodereerd op TL;DR basis. De inhoud van de reactie is helemaal niet zo geniaal.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ulysses schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:31:
Deze reactie: WhatsappHack in 'reviews: NL-Alert: de soap achter het mobiele luchtalarm'
is eerder een contemplatie over alle doomscenario's waarin het systeem niet zou werken. Waarbij mij opvalt dat er geen risico analyse gemaakt wordt. Dien te gevolge vind ik deze reactie dan ook slechts 1 punt waard. Er is hier gemodereerd op TL;DR basis. De inhoud van de reactie is helemaal niet zo geniaal.
Klopt, gewoon een +1 :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ulysses schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:31:
Ik vind de reactie ook redelijk bashend geschreven en bovendien vrij oppervlakkig qua argumentatie. Een heel krappe +2 wellicht, maar een +3 is veel te gortig. Helaas zijn dit veel mee-eens mods :/

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Migrator schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:41:
[...]

Helaas zijn dit veel mee-eens mods :/
Mensen van de crew kunnen een moderatie fixxen toch op een bepaalde score? Lijkt me hier van toepassing. Daarmee worden meteen alle meelopers gestraft door karma.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:23
Migrator schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:41:
[...]

Ik vind de reactie ook redelijk bashend geschreven en bovendien vrij oppervlakkig qua argumentatie. Een heel krappe +2 wellicht, maar een +3 is veel te gortig. Helaas zijn dit veel mee-eens mods :/
Die krijg je niet zo snel meer van +3 af. Ik vind het informatief, maar geen +3 waard.
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:09:

[...]

Een van de redenen waarom ik de frontpage steeds meer en meer links laat liggen is het moderatie gedrag van personen die geen idee hebben hoe je moet modereren.

Prima +1 reactie.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:22

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Deze reactie van Arnoud is wel wat hoog gewaardeerd,want wat voegt het eigenlijk nog toe aan het artikel?
Arnoud Engelfriet in 'nieuws: Torrent-uploaders schikten met Brein voor '1750...

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Verwijderd

Reddleman in 'nieuws: Mozilla stopt met tonen van advertenties op Tiles-pagina'
Er word een peroonlijke ervaring en een mening gedeeld met op het laatst info die ook geen +2 is. Meer een +1 dan +2

lowlow in 'nieuws: Microsoft gaat broncode Javascript-engine Edge-browser vri...
Grammer Police, mag meteen naar -1

-edit-
dimitrivisser in 'nieuws: 'Telecomprijzen werden mogelijk hoger door overname...
Iblies in 'nieuws: 'Telecomprijzen werden mogelijk hoger door overnames KPN e...
Geen +2

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2015 17:08 ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

• System
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-10 14:39

System

Leef of wordt geleefd

Lijkt me niet een -1 waardig.
Offtopic zou ik nog mee kunnen leven.

System in 'nieuws: Ubisoft stelt bètatest The Division uit tot begin 2016'

[ Voor 61% gewijzigd door System op 07-12-2015 18:17 ]

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:23

Tribits

Onkruid vergaat niet

Weinig inhoudelijke en nog al hatelijke reactie. Een nul in het beste geval, maar ik denk niet dat je veel moderators mee krijgt.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Ach ,vind het nog wel een bovengemiddelde reactie,maar een +1 is ook prima.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• JanvdVeer
  • Laatst online: 12-11 20:23
Belecthor in 'nieuws: Nieuw ontdekte malware richt zich op backups van iOS en...
Deze user doet een boude aanname die hij niet eens poogt te staven, dat is wat mij betreft geen +1. 8)7

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
cranebird in 'nieuws: 'Franse politie wil Tor en publieke hotspots kunnen ver...

Dit is geen +2 , hij wil een reactie verbeteren door exact hetzelfde te zeggen en vervolgens kopieert hij/zij het van site om het te staven, maar goed lezen ho maar. Max +1

bbob in 'nieuws: 'Franse politie wil Tor en publieke hotspots kunnen verb...
politiek betoog houden is geen +2

[ Voor 26% gewijzigd door SRich op 07-12-2015 23:22 ]

Het grote adblocking topic

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:09:
Ik blijf erbij dat er personen zijn die de mod status ontnomen dient te worden. Dat men mij op 0 zet kan ik nog inkomen, een +1 kan ik ook nog inkomen omdat ik informatie aandraag om de alerts uit te schakelen op de Blackberry Z10/30 omdat dit niet goed beschreven staat op de site van NL Alert, maar -1? Kom op zeg.

Volledig mee eens, er is in dat nieuwsitem dan ook echt bijzonder slecht gemodereerd. Van de 550 reacties zijn 405 reacties op het niveau 0 gemodereerd. Ik geloof echt niet dat die 405 reacties allemaal off-topic/irrelevant zijn. Men lijkt gewoon nog steeds niet te begrijpen wat het verschil is tussen off-topic/irrelevant en on-topic, behoorlijk triest in mijn optiek.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Laguna schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 07:53:
[...]

Volledig mee eens, er is in dat nieuwsitem dan ook echt bijzonder slecht gemodereerd. Van de 550 reacties zijn 405 reacties op het niveau 0 gemodereerd. Ik geloof echt niet dat die 405 reacties allemaal off-topic/irrelevant zijn. Men lijkt gewoon nog steeds niet te begrijpen wat het verschil is tussen off-topic/irrelevant en on-topic, behoorlijk triest in mijn optiek.
Heb je die reacties ook bekeken? Het overgrote deel zijn reacties als "ik heb hem wel/niet ontvangen" en die zijn dan wel on topic, maar absoluut niet relevant nadat al 10x hetzelfde is gepost en terwijl er een poll is. Een 0 is daar dus imo de juiste score.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Migrator schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:06:
[...]

Heb je die reacties ook bekeken? Het overgrote deel zijn reacties als "ik heb hem wel/niet ontvangen" en die zijn dan wel on topic, maar absoluut niet relevant nadat al 10x hetzelfde is gepost en terwijl er een poll is. Een 0 is daar dus imo de juiste score.
Die zitten er ook tussen ja, maar daar gaat het hier niet om.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Laguna schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:09:
[...]

Die zitten er ook tussen ja, maar daar gaat het hier niet om.
In dat geval zou het fijn zijn als je naar wat reacties linkt die in jouw ogen +1 zijn maar op 0 staan. ;)

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Migrator schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:14:
[...]

In dat geval zou het fijn zijn als je naar wat reacties linkt die in jouw ogen +1 zijn maar op 0 staan. ;)
Kan ik wel doen maar daar zijn mods voor en dat zou er alsnog voor zorgen dat er reacties onterecht op 0 blijven staan, omdat ik geen tijd heb om alles na te lopen.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Laguna schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:47:
[...]

Kan ik wel doen maar daar zijn mods voor en dat zou er alsnog voor zorgen dat er reacties onterecht op 0 blijven staan, omdat ik geen tijd heb om alles na te lopen.
Een klein aantal reacties is wat mij betreft ook prima, maar dan hebben we iets om over te discussiëren. En beter vijf reacties op een betere score dan geen...

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Laguna schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:47:
[...]

Als je niet met onderbouwde voorbeelden van mismoderaties komt valt er weinig te bekijken en / of recht te trekken. Eigenlijk geldt dat hier altijd :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Verwijderd in 'nieuws: Dropbox gaat Mailbox- en Carousel-apps offline halen'
Boss in 'nieuws: Dropbox gaat Mailbox- en Carousel-apps offline halen'
Geen +2.

Dasprive in 'nieuws: Europese meldplicht voor datalekken komt eraan'
Wat vinden jullie van deze reactie?
De eerste alinea van de reactie is een rare correctie; de uitzondering vertrouwensdiensten staat duidelijk in het voorstel. De rest van de reactie lijkt ook niet te gaan over het voorstel, dat duidelijk wél een voorstel voor een richtlijn is, en niet voor een verordening. Het hoort bovendien in GR.
Een +3 is dus veel te veel, een +2 eigenlijk ook. Een +1 voor de moeite kan ik nog inkomen, maar een 0 voor foutieve informatie kan ik me ook indenken. Wat jullie?

Edit: Zelfs de poster zelf geeft aan dat hij het fout heeft wat betreft deze richtlijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Migrator op 08-12-2015 10:27 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

YellowOnline in 'nieuws: Fallout 4 update 1.2 belemmert onofficiële ondersteu... (ikzelf) en
deathrow1986 in 'nieuws: Fallout 4 update 1.2 belemmert onofficiële ondersteu... horen beiden op 0 wegens offtopic, niet op -1

... maar als ik rondkijk heb ik de indruk dat er iemand duchtig heeft zitten -1en.

[ Voor 11% gewijzigd door YellowOnline op 08-12-2015 22:32 ]

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 15:01

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Staat nu goed :)

• Bor

Bor

Topicstarter
+3 voor een post met dit taalgebruik lijkt mij echt overdreven (hiernaast is de inhoud ook niet inzichtvol of informatief).

jongetje in 'nieuws: 'Spotify overweegt aanbod voor gratis gebruikers te bepe...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'downloads: Linux Mint 17.3'

Lijkt me een post wat geen +2 waard is. Doet ook (naar mij persoonlijk?) een aanname, dat ik mijn bevindingen (dit is een reactie op mij) baseer op de stand van zaken van vijf jaar geleden.

Overigens zijn veel reacties in die Downloads-post sowieso een mooi toonbeeld van een soort gedrag of zo, waarbij iedereen het altijd beter lijkt te (willen) weten dan een ander. En daardoor ontstaan verschillende (mening) moderaties. Hij geeft immers zijn mening op die van mij, maar die van hem wordt op +2 gewaardeerd, maar door die reactie, lijkt de mijne naar beneden te zijn gemod? Of zo?

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
DutchRazor87 in 'video: LG EF950V uhd-oled Review - Beter beeld bestaat niet ' is feedback naar redactie, dus meer iets voor GR. Het is hoe dan ook niet meer waard dan een +1, maar zou het eerder nog 0 geven.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

supersnathan94 in 'nieuws: Apple publiceert delen van broncode OS X El Capitan'

Deze mag wat mij betreft naar -1. :) Alleen al dankzij die eerste zin, overduidelijk fanboy ipv karmakoning. :)

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

CptChaos schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:22:
supersnathan94 in 'nieuws: Apple publiceert delen van broncode OS X El Capitan'

Deze mag wat mij betreft naar -1. :) Alleen al dankzij die eerste zin, overduidelijk fanboy ipv karmakoning. :)
-1 kan ik het niet meteen noemen vanwege de 2de alinia. Heb er een 0 van gemaakt.

Cilph in 'nieuws: Apple publiceert delen van broncode OS X El Capitan'
Deze kan ook wel naar 0 i.p.v. -1.

edit

feint in 'nieuws: 'Spotify overweegt aanbod voor gratis gebruikers te beperken''
Ook geen -1

[ Voor 14% gewijzigd door Zeehond op 09-12-2015 21:50 ]

200 fish found!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TheSiemNL in 'plan: Het stemmen voor de Tweakers Awards 15/16 is begonnen!'

Een persoonlijke, offtopic sneer, lijkt me nog geeneens een 0 waard...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zie er geen sneer in? Een 0 lijkt me gewoon prima voor deze reactie.

Virussen? Scan ze hier!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik vind hem behoorlijk sarcastisch, alsof het een slecht OS is en hij daardoor de enige gebruiker is.

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Hij zegt zelfs niet eens dat hij gebruiker is van dat OS. Kan de -1 nog wel begrijpen.

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Verwijderd in 'nieuws: Europa kan nieuw verdrag over dataoverdracht opschort...

Nul07 gereincarneerd?
Geen +3. Ik kan er zelf wel een +2 in zien, maar +1 is ook te begrijpen.

Eat the bugs, live in a pod

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Kurai Hoshi in 'nieuws: RIAA en gratis dienst voor streaming muziek schikken ...

Geen +3, een en al meningmods. Het zijn van beide kanten weer de bekende argumenten. 'Kopiëren is diefstal' versus 'van kopiëren wordt niemand slechter'.

• HMC

HMC

Pluviophile

Hoe modereren we eigenlijk reacties die binnen de minuut weer ge-edit zijn op slechts een streepje?
MissMe NL in 'nieuws: Draadloze adapter voor Xbox One-controller werkt nu...
Ik blijf voor 0 gaan.
Er zijn zelfs informatief en spotlight mods. Vreemd. Maar ongewenst vind ik het ook niet.

• Bor

Bor

Topicstarter
Loller1 in 'nieuws: Gerucht: Microsoft maakt Cortana beschikbaar op meer plek... is een normale +1 post maar krijgt heel veel "mee eens" moderaties waardoor deze aardig stevig op +3 lijkt te komen. Wie helpt?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bor schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:33:
Loller1 in 'nieuws: Gerucht: Microsoft maakt Cortana beschikbaar op meer plek... is een normale +1 post maar krijgt heel veel "mee eens" moderaties waardoor deze aardig stevig op +3 lijkt te komen. Wie helpt?
+1

• HMC

HMC

Pluviophile

Reactie erop mag ook wel wat lager. Zeker geen spotlight. +2.

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Deze bedoel je denk ik: Thinktank in 'nieuws: Gerucht: Microsoft maakt Cortana beschikbaar op meer pl...

Heeft van mij een +3 gekregen. Mooi antwoord en aanvulling op het artikel. Is belangrijke informatie voor de lezer.

edit:

Dit lijkt me gewoon een ontopic/relevante reactie? Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: Microsoft maakt Cortana beschikbaar op meer ...

[ Voor 33% gewijzigd door pcgek op 11-12-2015 12:01 ]

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
pcgek schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:57:
Deze bedoel je denk ik: Thinktank in 'nieuws: Gerucht: Microsoft maakt Cortana beschikbaar op meer pl...

Heeft van mij een +3 gekregen. Mooi antwoord en aanvulling op het artikel.
Aan de ene kant mee eens, maar aan de andere kant.. een +3 voor een copy pasta van een artikel. Ook gaat het artikel over Windows 10 voor de PC, niet voor mobile.
Ook is het een zwaar outdated bericht, en is al dat geklaag al geweest. Als je in een EULA zoekt, zal je altijd wel enge dingen tegenkomen, ze dekken zich tegen alles in.

Gewoon een +1, als een artikel copy pasten tegenwoordig +3 is, gaat er toch iets fout.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

pcgek schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:57:

Heeft van mij een +3 gekregen. Mooi antwoord en aanvulling op het artikel. Is belangrijke informatie voor de lezer.
Een copy/pasta van zo'n lap tekst krijgt van mij geen +3. Bovendien wordt zijn laatste stelling niet onderbouwd. Eerlijk gezegd vind ik een +1 goed genoeg, ook vanwege hierboven genoemde redenen.
edit:

Dit lijkt me gewoon een ontopic/relevante reactie? Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: Microsoft maakt Cortana beschikbaar op meer ...
Vanwege de zin
Want ook als de gebruiker in Windows 10 alle privacy opties uitzet gaat er een continue encrypted stroom van data terug naar Microsoft.
die totaal niet onderbouwd is, vind ik de reactie geen +1 waard.

[ Voor 86% gewijzigd door Migrator op 11-12-2015 12:05 ]

• HMC

HMC

Pluviophile

Ja, die bedoel ik. Op zich wel informatief voor mensen die niet weten dat het een copy/paste is. Ik laat mijn +2 staan,. alhoewel ik de +1 argumenten snap.

Edit: Nog een antwoordje op mijn vraagje van eerder?

[ Voor 15% gewijzigd door HMC op 11-12-2015 12:06 ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

HMC schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:10:
Hoe modereren we eigenlijk reacties die binnen de minuut weer ge-edit zijn op slechts een streepje?
MissMe NL in 'nieuws: Draadloze adapter voor Xbox One-controller werkt nu...
Ik blijf voor 0 gaan.
Er zijn zelfs informatief en spotlight mods. Vreemd. Maar ongewenst vind ik het ook niet.
Leeggehaalde reactie = -1. Frontpagevervuiling, voor niemand relevant. Althans, ik verwacht bij 0-reacties geen lege reacties te lezen. Mag wat mij betreft explicieter in de richtlijnen opgenomen worden.

• HMC

HMC

Pluviophile

Ja, dat dus. Er wordt niemand beledigd en het ging hier zelfs binnen de minuut. Volgens de huidige regels dus geen -1 toch? Regels veranderen mag, maar nu dus geen -1.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

HMC schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:11:
Ja, dat dus. Er wordt niemand beledigd en het ging hier zelfs binnen de minuut. Volgens de huidige regels dus geen -1 toch? Regels veranderen mag, maar nu dus geen -1.
Volgens de huidige regels is het wél -1. Zwaar off-topic, loze kreten zonder enige inhoud. Reacties waarvan je had gezien dat ze liever niet geplaatst worden. Het staat alleen niet expliciet als "leeggehaalde reactie" in de FAQ.

• HMC

HMC

Pluviophile

Agreed, dus de "caption" aanpassen (die je ziet als je over de score heen-hovert) zou inderdaad een goed idee zijn.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De score maakt mij niet uit. Ik vraag dit uit nieuwsgierigheid.

Waarom zou F_J_K in 'nieuws: Games van Codemasters verschijnen bij Nederlandse abonnemen... een '-1' krijgen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Migrator schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:09:
[...]

Leeggehaalde reactie = -1. Frontpagevervuiling, voor niemand relevant. Althans, ik verwacht bij 0-reacties geen lege reacties te lezen. Mag wat mij betreft explicieter in de richtlijnen opgenomen worden.
Een belangrijke reden is ook dat het leeghalen van reacties nog al eens gebruikt wordt als een soort van wraakactie als de discussie niet naar wens verloopt of de moderatie niet het gewenste resultaat opleveren. Daarmee is de volledige thread waarin je reageert dus onleesbaar geworden en daarom is het ook hoogst ongewenst. Iedereen kan wel eens miskleunen, maar het is beter het er dan bij te laten en niet over te gaan tot het leeghalen van reacties.

• Bor

Bor

Topicstarter
Tribits schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:12:
[...]

Een belangrijke reden is ook dat het leeghalen van reacties nog al eens gebruikt wordt als een soort van wraakactie als de discussie niet naar wens verloopt of de moderatie niet het gewenste resultaat opleveren. Daarmee is de volledige thread waarin je reageert dus onleesbaar geworden en daarom is het ook hoogst ongewenst. Iedereen kan wel eens miskleunen, maar het is beter het er dan bij te laten en niet over te gaan tot het leeghalen van reacties.
Dit is inderdaad een belangrijk punt. Een reactie leeghalen is echt ongewenst en daarmee zeker -1.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Turkije legt boete op aan Twitter vanwege niet verwij...

Lijkt me niet echt een +2, of zelfs +3? Is gewoon vrijwel geheel offtopic. Ik maak er een 0 van iig.

Virussen? Scan ze hier!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Ik vind de vraag of Erdogan hiermee een grens heeft overschreden of gewoon doet wat iedere regeringsleider zou doen op zich niet off topic. Als de discussie overgaat op de vraag of Erdogan wel of geen goed leider is dan raakt het imho wat te ver off topic. Los daarvan zie ik het oproepen tot actie voor of tegen een bepaald politicus op de FP als ongewenst, hikt wat mij betreft te veel tegen spam/propaganda aan.

• HMC

HMC

Pluviophile

Totaal off, alhoewel mensen het er vast mee eens of oneens zijn.

Edit: Pfff, die hele thread zelfs.
Edit2: Oh, jullie hadden 'em al opgepikt. Maar ik zie dat toch echt als een off thread.

[ Voor 13% gewijzigd door HMC op 11-12-2015 16:17 ]

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Reageert puur op basis van haat, zonder inhoud gerelateerd aan t nieuws. Kan me niet voorstellen dat dit een +1 is

Voor hieronder, wel degelijk. De betreffende persoon gaat dan ook hier: Verwijderd in 'nieuws: Turkije legt boete op aan Twitter vanwege niet verwij...
Vrolijk door met zijn propoganda welke ook als +1 is gevote..

Hiernaast wordt in het artikel niet eens over Erdoğan gesproken, ofwel totaal offtopic/flame naar mijn inziens.

[ Voor 41% gewijzigd door beyazz06 op 11-12-2015 17:02 ]

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Ik lees in de eerste drie zinnen anders ook een standpunt dat relevant is voor het onderwerp en een positieve opmerking over Erdogan. Daarnaast een verwerpelijke opmerking inderdaad, maar het is zeker niet een en al haat.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

nz4n0m in 'nieuws: Turkije legt boete op aan Twitter vanwege niet verwijderen...

Dit soort fascistischer oproepen tot het plegen van een genocide mag imho wel naar -50....

Virussen? Scan ze hier!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Duidelijke -2 lijkt me. Dat soort dingen kan je onder de Nederlandse wet gewoon niet roepen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dit is idd strafbaar. En past imho meer bij forums als Stormfront, Fok, NVU--forum, dan hier op t.net idd.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 11-12-2015 17:20 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

sjun in 'nieuws: Turkije legt boete op aan Twitter vanwege niet verwijderen t...

Gezien het moderatiegezeik mag deze imho nog wel naar -1.

Virussen? Scan ze hier!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De reacties onder BitJager in 'nieuws: Curiosity toont beelden van zandduinen op Mars' kunnen volgens mij wel wat aanpassingen in de moderatie gebruiken. Ik heb een beetje het idee, dat er een boel meningmods hier in zitten, waarbij bepaalde inzichten anders getolereerd worden omdat ze afwijken van die van hun.

Zo lijkt me GAIAjohan in 'nieuws: Curiosity toont beelden van zandduinen op Mars' geen +2, en vind ik het eigenlijk wel vreemd, dat mijn reacties 0 zijn, maar de reacties er omheen wél +1 zijn, terwijl die dan (imo) net zo goed 0 zijn, of de mijne +1 waard zouden moeten zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 12-12-2015 12:44 ]

• Jortio
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Verwijderd in 'nieuws: Previews tonen benchmarks van Snapdragon 820-soc va...

Geen idee waarom bovenstaande +2 waard is en de meer onderbouwde reacties daarop, waaronder de mijne niet:
Jortio in 'nieuws: Previews tonen benchmarks van Snapdragon 820-soc van Qualc...

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Die reactie van alfredjodocus is inderdaad geen +2 waard.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

_David_ schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 18:17:
[...]

Die reactie van alfredjodocus is inderdaad geen +2 waard.
Die staat nu goed :) .

200 fish found!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

De reactie van robvanwijk is nog wel een nuttige aanvulling op de discussie,kan wmb best op +2 . Denk dat er nog wel een paar meer onder dat artikel staan die op +2 kunnen. Op dit moment is alles +1 of lager.

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
Tribits schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:25:
[...]
Die lijkt me prima aan de criteria van een +3 te voldoen, ondanks dat het een vrij korte reactie is.
Het deel over de privédetectives staat in het artikel zelf en poster NTAutority is partij in deze zaak, wat zijn "objectiviteit bij de beschreven ervaring uit eigen hand" (voorwaarde voor +3) mogelijk zou kunnen beïnvloeden. Daarnaast is de reactie, zoals je zelf al aangaf, nogal kort. Mij lijkt daarom een +2 een score die de waarde van de post beter weergeeft.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Verwijderd in 'nieuws: Amazon stopt verkoop 'hoverboards' wegens zorgen over veili...
Deze mag wat mij betreft nog een of twee zetjes naar de +1 krijgen; er zit niet veel informatiefs in de reactie in mijn ogen.
Verwijderd in 'nieuws: Amazon stopt verkoop 'hoverboards' wegens zorgen ...
Deze reactie is niet echt relevant wat mij betreft en mag dus naar de 0. Dat er 6x +3 en 2x +2 voor gegeven is is bijzonder.
pcgek schreef op zondag 13 december 2015 @ 12:06:
De reactie van robvanwijk is nog wel een nuttige aanvulling op de discussie,kan wmb best op +2 . Denk dat er nog wel een paar meer onder dat artikel staan die op +2 kunnen. Op dit moment is alles +1 of lager.
Mee eens, mag wat mij betreft ook op +2. Daar staat hij ook bijna op.

[ Voor 22% gewijzigd door Migrator op 13-12-2015 21:00 ]

Verwijderd

Migrator schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:55:
Verwijderd in 'nieuws: Amazon stopt verkoop 'hoverboards' wegens zorgen over veili...
Deze mag wat mij betreft nog een of twee zetjes naar de +1 krijgen; er zit niet veel informatiefs in de reactie in mijn ogen.
Verwijderd in 'nieuws: Amazon stopt verkoop 'hoverboards' wegens zorgen ...
Deze reactie is niet echt relevant wat mij betreft en mag dus naar de 0. Dat er 6x +3 en 2x +2 voor gegeven is is bijzonder.

[...]

Mee eens, mag wat mij betreft ook op +2. Daar staat hij ook bijna op.
Beetje onzin dit.

• pcgek
  • Niet online

pcgek

De score op jouw reactie? Een +1 lijkt me een prima score

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Mwah, dat valt wel mee. Vind jij je reactie dusdanig leerzaam dat je een +2 had verwacht dan? Ik niet, dus doe ik hier een melding.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:23
Tribits schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:25:
[...]

Die lijkt me prima aan de criteria van een +3 te voldoen, ondanks dat het een vrij korte reactie is.
Een +3 reactie is vaak lang, maar dat vind ik niet het punt van geen +3 waard hier. Ik vind de post informatief en daarom eerder een +2 waard - waarop de reactie inmiddels ook staat.

Atomsk in 'nieuws: Amazon stopt verkoop 'hoverboards' wegens zorgen over veil...
Deze reactie mag ook wel naar beneden gehaald worden. Artikel gaat over Amazon en het gebruik van hoverboards. Een reactie aangaande ISIS en overbevolking lijkt mij dan geheel niet relevant. 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Jolke op 14-12-2015 08:35 ]

• beyazz06
  • Niet online
Hmm een -1 was volgens mij bedoeld voor flame ed.

Ik snap dan ook niet zo goed waarom ik met volgende bericht op -1 sta?
beyazz06 in 'nieuws: Turkije legt boete op aan Twitter vanwege niet verwijder...

Hooguit een 0 lijkt mij toepasselijk.

• Dorus
  • Laatst online: 20-11 12:16
beyazz06 schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:25:
Hmm een -1 was volgens mij bedoeld voor flame ed.

Ik snap dan ook niet zo goed waarom ik met volgende bericht op -1 sta?
beyazz06 in 'nieuws: Turkije legt boete op aan Twitter vanwege niet verwijder...

Hooguit een 0 lijkt mij toepasselijk.
Moderatie geblaat en volledig offtopic, mag wel degelijk naar -1. Helaas altijd hetzelfde gedonder als de naam Turkije valt :(

• beyazz06
  • Niet online
Dorus schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:21:
[...]

Moderatie geblaat en volledig offtopic, mag wel degelijk naar -1. Helaas altijd hetzelfde gedonder als de naam Turkije valt :(
Offtopic viel, zolang het niet aanvallend geflame is, onder 0 score.. Sinds wanneer is dat een -1?

ps. Ik geef juist dat aan, wat jij hierboven ook doet.. "Helaas altijd hetzelfde.."

[ Voor 10% gewijzigd door beyazz06 op 14-12-2015 12:31 ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

beyazz06 schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:30:
[...]

Offtopic viel, zolang het niet aanvallend geflame is, onder 0 score.. Sinds wanneer is dat een -1?

ps. Ik geef juist dat aan, wat jij hierboven ook doet.. "Helaas altijd hetzelfde.."
Opmerkingen over moderatie zijn veelal nog een punt aftrek. Dit is zo zwaar offtopic en irrelevant dat een -1 een juiste score is. Zie ook de ModFAQ:
zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde

• beyazz06
  • Niet online
Migrator schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:02:
[...]

Opmerkingen over moderatie zijn veelal nog een punt aftrek. Dit is zo zwaar offtopic en irrelevant dat een -1 een juiste score is. Zie ook de ModFAQ:
[...]
Zwaar off-topic? Ahum.. Ik zie graag, via dm danwel, graag een toelichting tegemoet!
En indien mijn type reactie als "zwaar off-topic" wordt gekenmerkt, zie ik graag dat dit bij ieder wordt toegepast. Hoe noemde we dat ook alweer, met twee maten meten.. Juist ja.. O-)

Verwijderd

beyazz06 schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:37:
[...]

Zwaar off-topic? Ahum.. Ik zie graag, via dm danwel, graag een toelichting tegemoet!
En indien mijn type reactie als "zwaar off-topic" wordt gekenmerkt, zie ik graag dat dit bij ieder wordt toegepast. Hoe noemde we dat ook alweer, met twee maten meten.. Juist ja.. O-)
Als je nog geklaag over moderaties in comments ziet, laat het maar weten, we zetten die graag voor jou op -1 :)

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Jouw reactie heeft helemaal niks te maken met het onderwerp van het nieuwsartikel en voegt niks toe. Je eerste zin gaat over moderatie en je tweede zin gaat over hoe mensen onder het nieuwsartikel reageren. Wat betreft meten met twee maten: Jammer dat je me daarvan beschuldigt, en op niks gebaseerd. Mocht je andere reacties zien die zwaar off-topic zijn en op de 0 staan, meld ze dan gerust.

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Yalden in 'nieuws: Gerucht: Microsoft maakt Cortana beschikbaar op meer plekk...

User: Yalden geeft aan modmisbruiker te zijn.
Zijn reactie behoort ook op -1.

Het grote adblocking topic

Pagina: 1 ... 43 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem