Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 101 Laatste
Acties:
  • 197.277 views

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:34

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Titan_Fox in 'nieuws: Apple gaat schermcoatingproblemen op MacBooks repareren'
Wat vinden jullie van deze reactie? Een +3 is het imo absoluut niet, zeker niet met die laatste opmerking. Een +1, krapjes?

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Een +1 minimaal. Ik twijfel nog over +2.
Edit: +1 omdat wat gezegd wordt, deels tegengesproken wordt door fsfikke in 'nieuws: Apple gaat schermcoatingproblemen op MacBooks repareren'

[ Voor 77% gewijzigd door PcDealer op 18-10-2015 12:35 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Bor

Bor

Topicstarter
Migrator schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 12:31:
Wat vinden jullie van deze reactie? Een +3 is het imo absoluut niet, zeker niet met die laatste opmerking. Een +1, krapjes?
Een +3 is het zeker niet en de flame aan het einde doet afbreuk aan het geheel inderdaad. Ik heb voor de +1 gekozen maar twijfel nog een beetje of dit de juiste score moet zijn.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verder dan een +1 kom ik eerlijk gezegd niet, met die laatste zin.

Maargoed, die staat met 100x +3 inmiddels wel stevig op +3, die komt daar echt niet meer vanaf.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Dit is echt geen +3, eerder een 0 of zelfs een -1 vanwege het flamerige karakter van de post ("ballentent"). Deze gebruiker verdient een waarschuwing en de post moet maar even handmatig op 0 gezet worden dmv een modbreak.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Typhone in 'nieuws: Apple gaat schermcoatingproblemen op MacBooks repareren'

Mensen voor "jankballen" uitmaken lijkt me ook eerder een flame, en niet echt +3 waardig.

Virussen? Scan ze hier!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Net als mijn vorige reactie is deze weer op het randje, dus laat ik toch maar proberen, volgens mij uiteraard +3 :P witeken in 'nieuws: Gerucht: Intel werkt aan soc voor Apple-apparaten'. On-topic, informatief, goed onderbouwd, bronvermelding, goed taalgebruik.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• Bor

Bor

Topicstarter
Dit is echt geen +2 alleen al vanwege het wegzetten van andermans mening als gejank en eeuwig gezeur:

InsanelyHack in 'nieuws: Apple gaat schermcoatingproblemen op MacBooks repareren'

• witeken

witeken

nieuwsgierig

witeken schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 18:20:
Net als mijn vorige reactie is deze weer op het randje, dus laat ik toch maar proberen, volgens mij uiteraard +3 :P witeken in 'nieuws: Gerucht: Intel werkt aan soc voor Apple-apparaten'. On-topic, informatief, goed onderbouwd, bronvermelding, goed taalgebruik.
Als deze reactie, die in feite gewoon het artikel hervertelt, plus drie is, dan de mijne ook...

Maurits van Baerle in 'nieuws: Gerucht: Intel werkt aan soc voor Apple-appara...

Edit: Of als deze reactie, die een beetje off-topic is, onduidelijk is welk punt hij wilt maken, en inaccuraat is, toch hetzelfde niveau als mijn reactie heeft |:(..

sympa in 'nieuws: Gerucht: Intel werkt aan soc voor Apple-apparaten'

[ Voor 16% gewijzigd door witeken op 18-10-2015 20:24 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• Bor

Bor

Topicstarter
witeken schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:09:
[...]

Edit: Of als deze reactie, die een beetje off-topic is, onduidelijk is welk punt hij wilt maken, en inaccuraat is, toch hetzelfde niveau als mijn reactie heeft |:(..

sympa in 'nieuws: Gerucht: Intel werkt aan soc voor Apple-apparaten'
Die post staat gewoon op +1?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:57
Cloud schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:47:
[...]

Lijkt me overdreven inderdaad maar misschien wil je je eigen moderatie ook nog even nakijken? ;)
:F
Helemaal vergeten aan te passen.
wildhagen schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:16:
wildhagen in 'nieuws: Adobe brengt patch voor zerodaykwetsbaarheid in Flash uit'

Volgens mij is mijn reactie niet offtopic? Gewoon een ontopic antwoord op een stelling.
Die paar keer 0 en +3 kloppen niet, staat inmiddels weer goed.

• Bor

Bor

Topicstarter
witeken schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 18:20:
Die post staat inmiddels prima op de +2. Wat mij betreft een goede score.

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:16
GR reactie is geen +2 Webgnome in 'video: De complexiteit van dataherstel - Op bezoek in Seagates D... (Alleen over de 2 dagen limiet heen, toch jammer voor een artikel dat nog steeds prominent op de FP staat, en ik niet eerder tijd voor had om te bekijken).

Deze `spam` is ook geen +2 waard willemdemoor in 'video: De complexiteit van dataherstel - Op bezoek in Seagat...

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:03

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

De helft van de posts in nieuws: StarCraft II-matchfixing leidt tot meerdere arrestaties in Zuid-Korea zijn offtopic en gaan over ADHD, medicijnen en doping. Dat was relevant voor het vorige schandaal maar is nu niet van toepassing.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Jolke
Maurits van Baerle in 'downloads: OpenBSD 5.8'
Ik zie hier niet echt de +2 van in.

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ik ben het niet eens dat deze reactie op mijn reactie meer waar is dan mijn eigen reactie.

kidde in 'nieuws: Gerucht: Intel werkt aan soc voor Apple-apparaten'

Tweakblog van de maand

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-11 15:01

Benjamin-

CrazyGunner#2385

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:39:
De helft van de posts in nieuws: StarCraft II-matchfixing leidt tot meerdere arrestaties in Zuid-Korea zijn offtopic en gaan over ADHD, medicijnen en doping. Dat was relevant voor het vorige schandaal maar is nu niet van toepassing.
Beetje jammer alleen dat de redactie ervoor heeft gekozen om specifiek te kiezen om zelf over dit schandaal te praten en de gebruikte drug, als hier dan vragen over worden gesteld, vind ik het niet raar dat hier uitleg over wordt gegeven.

Dus ik zou zeggen, ga naar Geachte Redactie ipv hier over offtopic.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Verwijderd

Zodra een reactie begint met 'je hoeft niet...' of 'je bent niet verplicht om...' stop ik met lezen.
Dit zijn echt dooddoeners. Het is namelijk altijd waar. Totaal geen discussie waarde.

• Bor

Bor

Topicstarter
Deze mag wel naar de +1: Verwijderd in 'nieuws: Rabobank maakt zoeken in transacties in app voor einde van...

De poster heeft een punt maar de +2 die het nu heeft is wat aan de hoge kant, zeker met de moderatieklachten erbij.

• Jolke
Bor schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:17:
Deze mag wel naar de +1: Verwijderd in 'nieuws: Rabobank maakt zoeken in transacties in app voor einde van...

De poster heeft een punt maar de +2 die het nu heeft is wat aan de hoge kant, zeker met de moderatieklachten erbij.
Nu de link weggehaald is, vind ik het niet meer dan een 0 waard.

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 16:22
Boy in 'nieuws: Apple Music heeft 6,5 miljoen betalende gebruikers'

+1 lijkt mij een beetje veel, Offtopic/irrelevant lijkt mij meer op zijn plaats

Zo een beetje de hele discussie daar onder ook trouwens.

Verwijderd in 'nieuws: Apple Music heeft 6,5 miljoen betalende gebruikers'

-1 hier is ook een beetje raar, eerder 0 of +1

[ Voor 36% gewijzigd door t1mmy op 20-10-2015 10:16 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat zou een 0 moeten zijn. Zonder onderbouwing niet relevant voor andere lezers.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-11 22:57

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Bor schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:17:

Grootste gedeelte van die reactie is moderatie gezeur, imo niet hoger dan een 0.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:11
Ik ga niet offtopic
Jochemd13 in 'nieuws: 'Nederlandse huishoudens hebben gemiddeld vijf wifi-app...
En trouwens, er zijn meer mensen die gewoon opgaan over het onderwerp en worden allemaal 0 gemod, wat is de logica hierachter?

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 17:59

Vickiieee

Kritische lezer.

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Jochemd13 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:13:
Ik ga niet offtopic
Jochemd13 in 'nieuws: 'Nederlandse huishoudens hebben gemiddeld vijf wifi-app...
En trouwens, er zijn meer mensen die gewoon opgaan over het onderwerp en worden allemaal 0 gemod, wat is de logica hierachter?
Waarschijnlijk omdat een lijstje posten weinig nut heeft voor dit bericht.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Verwijderd

Jochemd13 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:13:
Ik ga niet offtopic
Voor een opsomming kun je verwijzen naar je gallery. Zo'n bericht waarderen met een 0 is prima. Het is geen -1 waard, maar het voegt evenmin iets toe. Een aansporing om aan apparaten te denken waarbij wifi minder vanzelfsprekend is (wasautomaten, omvormer voor je zonnepanelen, fotocamera) is daarentegen wel inhoudelijk. Net zoals commentaar op gezinssamenstelling en inkomen inzicht kan geven. De rest veeg ik op de grote hoop: volkomen oninteressant.

Als voorbeeld: dat Jeroenneman in 'nieuws: 'Nederlandse huishoudens hebben gemiddeld vijf wifi-a... van mij nèt, maar dan ook net, een +1 krijgt, is volledig gelegen in de vraag naar de leeftijdsopbouw van de groep ondervraagden. Dat vind ik een interessante vraag, ondanks de voorafgaande, m.i. nutteloze, opsomming.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2015 13:36 . Reden: Voorbeeld dat krap aan +1 scoort. ]

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Ik weet niet wat er hier aan de hand is, maar dit zijn geen -1's:
downloads: SuperAntiSpyware 6.0.1208

Slijpschuiver in 'downloads: SuperAntiSpyware 6.0.1208'
HMC in 'downloads: SuperAntiSpyware 6.0.1208'
Slijpschuiver in 'downloads: SuperAntiSpyware 6.0.1208'

rens-br loopt gewoon te trollen. Eerst is het een schande dat het allemaal standaard aanstaat, dan andere reactie van hem dat je het gewoon uit kunt zetten.Reacties op hem zooi -1's. Klopt niet lijkt mij.

Edit: Zijn reactie dat je het uit kan schakelen (dus een tweede reactie) stond half uurtje geleden zelfs op +2. :S

[ Voor 6% gewijzigd door HMC op 20-10-2015 16:18 ]

Eat the bugs, live in a pod

• Bor

Bor

Topicstarter

• HMC

HMC

Pluviophile

Bor schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:23:
[...]

Met die toonzetting begrijp ik dat je een -1 krijgt.
Slechts vanwege het woord "blaten"? Het is toch zo. Hij zegt eerst dat het allemaal maar vervelend is dat het allemaal standaard aanstaat, en na een reactie daarop gaat hij uitleggen dat het gewoon uit te zetten is en krijgt er +2 voor. :?
Ja, dat irriteerde mij een beetje, maar wat ik zeg is off topic en niet ongewenst, in mijn opinie.

• Bor

Bor

Topicstarter
HMC schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:35:
[...]

Slechts vanwege het woord "blaten"? Het is toch zo. Hij zegt eerst dat het allemaal maar vervelend is dat het allemaal standaard aanstaat, en na een reactie daarop gaat hij uitleggen dat het gewoon uit te zetten is en krijgt er +2 voor. :?
Ja, dat irriteerde mij een beetje, maar wat ik zeg is off topic en niet ongewenst, in mijn opinie.
Wat je doet is flamen en dat is niet gewenst. Als je al begint met zaken als 'blaten' (zonder aanleiding als je het mij vraagt) vraag je gewoon om de -1. Je had hetzelfde ook op een normale en vriendelijke manier kunnen zeggen. Of ga je er vanuit dat iemand twee dingen post om de boel te frustreren?

• HMC

HMC

Pluviophile

Als ik de definitie van een flame daar heb laten zien (en daar kan je best wel eens gelijk in hebben, want ik was gewoon geirriteerd), dan zijn zijn reacties de definitie van een frustrerende uitlokking, dus een troll, ja. Maar ik heb misschien mijn definities niet op peil.

Ik heb zijn reacties allebei op 0 kunnen krijgen, en daar ben ik blij mee. En als de mijne dan als flame op -1 eindigt, nou ok dan. Maar ik vind dat zelf niet terecht.
Gelukkig staan die van Slijpschuiver al wel weer wat beter. Thanks.

offtopic:
Edit: Dat is dus wel een probleempje van de niet chronologische volgorde van de reacties, zoals ik toendertijd al heb aangehaald.Nu lijkt de reactie van rens wel on topic, want hij staat een flink stuk lager, en niemand kijkt naar de tijd van de post. Nu dus on topic :S

[ Voor 23% gewijzigd door HMC op 20-10-2015 17:25 ]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: 'Nederlandse huishoudens hebben gemiddeld vijf wifi-apparat...

Lijkt me geen -1 waard, eerder een 0.

[ Voor 1% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 14:19 ]

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het valt me op dat de laatste tijd er ineens veel 0 gemodereerd wordt.
Zeg maar dat alle laatste reacties onder een artikel allemaal 0 krijgen.

Zo ook bij nieuws: 'Nederlandse huishoudens hebben gemiddeld vijf wifi-apparaten'

En zo ook mijn eigen post:
djwice in 'nieuws: 'Nederlandse huishoudens hebben gemiddeld vijf wifi-appara...

Zijn er bots / gebruikers die ongelezen modereren, of is het gewoon toeval?

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

djwice schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:48:
Het valt me op dat de laatste tijd er ineens veel 0 gemodereerd wordt.
Zeg maar dat alle laatste reacties onder een artikel allemaal 0 krijgen.

Zo ook bij nieuws: 'Nederlandse huishoudens hebben gemiddeld vijf wifi-apparaten'

En zo ook mijn eigen post:
djwice in 'nieuws: 'Nederlandse huishoudens hebben gemiddeld vijf wifi-appara...

Zijn er bots / gebruikers die ongelezen modereren, of is het gewoon toeval?
Veel reacties sommen ook gewoon op wat zij aan apparatuur in huis hebben. Ik zie hier eigenlijk weinig toegevoegde waarde in, ik kan dan ook begrijpen dat die reacties op 0 wordt gemodereerd.

200 fish found!

• djwice
  • Niet online
Zeehond schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:56:
[...]

Veel reacties sommen ook gewoon op wat zij aan apparatuur in huis hebben. Ik zie hier eigenlijk weinig toegevoegde waarde in, ik kan dan ook begrijpen dat die reacties op 0 wordt gemodereerd.
Hmm.. maar eh, dat wordt toch juist gevraagd onderaan het artikel:
Hoeveel wifi-apparaten zijn er in jouw huishouden?
Het lijkt mij een logisch gevolg dat mensen gaan vertellen welke apparaten ze hebben. Dat geeft wat meer context :). Geeft precies ook aan wat er mist in het andere onderzoek van telecompaper, de vraag: "hoeveel apparaten er in het huishouden aanwezig zijn die gebruik maken van WiFi, zoals smartphones, tablets, TV's, energiemeters en spelcomputers.", zonder verzoek om uitweiding.

[ Voor 35% gewijzigd door djwice op 20-10-2015 23:36 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Verwijderd

Zo'n zinloze opsomming is niets meer dan patserij. Neem me niet kwalijk, maar zulke bagger kun je prima kwijt in gallery: djwice en dan daarnaar verwijzen (als het al relevant zou zijn).

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

djwice schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:28:
[...]
Hmm.. maar eh, dat wordt toch juist gevraagd onderaan het artikel:

[...]

Het lijkt mij een logisch gevolg dat mensen gaan vertellen welke apparaten ze hebben. Dat geeft wat meer context :). Geeft precies ook aan wat er mist in het andere onderzoek van telecompaper, de vraag: "hoeveel apparaten er in het huishouden aanwezig zijn die gebruik maken van WiFi, zoals smartphones, tablets, TV's, energiemeters en spelcomputers.", zonder verzoek om uitweiding.
En daaronder staat meteen een poll waarop je dat kan invullen ;)

OssieW in 'nieuws: Brein sluit schadeclaims bij Popcorn Time-kijkers door der...
youp.c in 'nieuws: Brein sluit schadeclaims bij Popcorn Time-kijkers door der...
M.Cremaster in 'nieuws: Brein sluit schadeclaims bij Popcorn Time-kijkers door ...
Geen +2

Kevinp in 'nieuws: Brein sluit schadeclaims bij Popcorn Time-kijkers door der...
Geen +3

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik vind zo'n opsomming ook prima on-topic.
Is het off-topic? Nee. Is het dan irrelevant? Nee, dat lijkt me niet.
Derhalve lijkt zo'n post me toch een +1 waard.

Het is toch ook interessant om te lezen waar mensen allemaal Wi-Fi inhebben zitten, er zijn mensen met een paar apparaten waar je 't niet snel van zou verwachten, dan kan je zien wat een opmars het maakt.
Ik vind die lijstjes onder zo'n topic absoluut on-topic, want het gaat gewoon inderdaad om de content van het artikel. :P

Lekker meningmodden bij dat Popcorn Time topic trouwens. :')
Holy crap. Succes allemaal met het rechtzetten ervan ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Verwijderd

WhatsappHack schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 04:41:
[...] er zijn mensen met een paar apparaten waar je 't niet snel van zou verwachten, dan kan je zien wat een opmars het maakt.
Liever die enkele parel gevonden met het oestermes (+1), dan voortdurend grondels in lege schelpen aan te treffen.

• Jolke
haling in 'nieuws: Rabobank maakt zoeken in transacties in app voor einde van...
Flame naar de Rabobank (app) zonder onderbouwing, geen +2 imo. 0, maar ik neig zelfs naar een -1 vanwege de toon.

De follow-up post van Rubenskoo is dan nuttiger, want wel onderbouwd met meetgegevens, maar weer geen +3 waard:
Rubenskoo in 'nieuws: Rabobank maakt zoeken in transacties in app voor einde ...

Wat vinden jullie van de berichten die hierop volgen? Allemaal +2 waard? Ik zie ze eerder als +1.

Edit:

Rub3s in 'nieuws: Leica presenteert SL Typ 601-systeemcamera met fullframe-se...
Geen +2

[ Voor 13% gewijzigd door Jolke op 21-10-2015 13:13 ]

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:28
Staat nog steeds heel stevig op +3. Meer dan +1 is het volgens mij niet. Met normale moderaties gaat dit niet meer gebeuren, kan dit gefixeerd worden o.i.d.?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Dat was inderdaad een hopeloos geval qua moderaties en ik zag geen reden om die mening op +3 te laten staan. Bij deze gefixeerd naar +1.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

4th in 'nieuws: Western Digital neemt SanDisk over voor 19 miljard dollar'

Eerder -1 dan de 0 die hij nu heeft, is GR-materiaal (en al láng en breed gefixed, dus allang niet meer van toepassing.

Jaapoz in 'nieuws: Western Digital neemt SanDisk over voor 19 miljard dollar'

Idem

[ Voor 25% gewijzigd door wildhagen op 21-10-2015 15:05 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Tjolk
Cloud schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:44:
Dat was inderdaad een hopeloos geval qua moderaties en ik zag geen reden om die mening op +3 te laten staan. Bij deze gefixeerd naar +1.
Thanks!

Verwijderd

Een nieuw account dat op de eerste 3 bijdragen al drie keer -1 krijgt: [Verwijderde gebruiker]. Mogen die naar -2?

Correctie, mijn bericht werd gekruisd: ze zijn al aangepast/verdwenen. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2015 15:21 . Reden: Kruisende activiteiten. ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zou er geen bezwaar hebben. Dit is nou niet echt een user die iets positiefs toevoegt aan de community.

Virussen? Scan ze hier!

• Jolke

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Jolke

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Smuey in 'nieuws: Vijftienjarige maker sluit BrowserPopcorn' staat inmiddels heel stevig op +3, terwijl het echt niet meer dan +1 waard is.

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:16
Idd ik wou Smuey in 'nieuws: Vijftienjarige maker sluit BrowserPopcorn' net ook al komen melden. Die staat er nu echter zo vast op dat hij er nooit meer af komt.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Denk inderdaad niet dat die nog op normale manieren (zonder fix dus) nog op het juiste niveau te krijgen is.

Virussen? Scan ze hier!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik vraag me af... Is dit werkelijk -1?
Verwijderd in 'nieuws: Western Digital neemt SanDisk over voor 19 miljard dollar'

Het is totaal off-topic natuurlijk, maar door een oprechte fout met het posten meteen op het troll/flame niveau gooien?
Ben wel benieuwd hoe daar tegenaan gekeken wordt.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Kan imo ook op 0.

Kevinp in 'nieuws: Brein sluit schadeclaims bij Popcorn Time-kijkers door der...
Geen +2
evEndzhar schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:14:
Smuey in 'nieuws: Vijftienjarige maker sluit BrowserPopcorn' staat inmiddels heel stevig op +3, terwijl het echt niet meer dan +1 waard is.
Er wordt daar weer flink gemeningmod...

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:45
Verwijderd in 'nieuws: Gigabyte voorziet GeForce GTX 980 Waterforce van wate...

Een 0 voor zo'n reactie is toch wel genoeg "gestraft", -1 zie ik er niet in

Verwijderd

Toekennen van een -1 lijkt de enige, weliswaar hardvochtige, manier om dit ongewenste gedrag af te leren. Een lezer moet bijkans oogkleppen ophebben om de veelvuldige keren dat eraan wordt herinnerd om e.e.a. elders te melden over het hoofd te zien. Liever nog zou ik deze onzin zien worden getrashed, ook al levert dat extra negatief karma op.

Kijk voor de gein maar eens naar de ca. twintig eerste reacties in nieuws: Western Digital neemt SanDisk over voor 19 miljard dollar die over een vergelijkbare kleine fout gaan. Hoop gezever om niks en volkomen off-topic zodra de redacteur de vergissing heeft rechtgezet.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2015 19:26 . Reden: Goed voorbeeld van slap gezever toegevoegd. ]

• HMC

HMC

Pluviophile

Striker_zelf in 'nieuws: TU Delft bewijst Einsteins ongelijk met verstrengeld...

Binnen 5 minuten 33x-1. Nergens voor nodig. Mensen hebben waarschijnlijk de video nog niet eens bekeken, en waarschijnlijk doelt hij op het feit dat A. Wokke dit hele mooie onderzoek toch echt heel mooi heeft samen kunne vatten.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Het is een reactie die helemaal niks toegevoegd, die -1 kan imo prima.

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:45
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:18:
Toekennen van een -1 lijkt de enige, weliswaar hardvochtige, manier om dit ongewenste gedrag af te leren. Een lezer moet bijkans oogkleppen ophebben om de veelvuldige keren dat eraan wordt herinnerd om e.e.a. elders te melden over het hoofd te zien. Liever nog zou ik deze onzin zien worden getrashed, ook al levert dat extra negatief karma op.
Is er geen manier voor de admins om reacties weg te gooien zonder dat dit iemand zijn karma en/of gemiddelde reactiescore beïnvloed? Dat zou niet eens zo gek idee zijn.

Ik heb het (volgens mij) al eens eerder gemeld. Maar de knop voor feedback vind ik niet echt duidelijker zichtbaar.

Het is dan ook niet gek dat mensen die de site weinig bezoeken dit gewoon over het hooft zien en correcties in de reacties blijven gooien, dat is de voornaamste rede dat ik -1 hiervoor zwaar vind. Al is het vanuit het perspectief voor de lezer van de reacties te begrijpen dat het niks toevoegt natuurlijk

Ik ben geen designer, maar wellicht overwegen die feedback knop bij het reageer venster te zetten o.i.d.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/9541636e74530396c6e827df1ca1f7ba.png

Als mensen dit over het hoofd zien dan kunnen de admins ze beter wegkieperen, staat een stuk beter dan dat het blijft staan(en daarop 2-3 reacties van mensen die er zo nodig weer op moeten reageren met "Jij verdient -1!*")

*Daarover gesproken, als jullie correcties graag op -1 zien, kun je dan dit soort reacties daarop ook op -1 zetten?
Nu is die "reacties tree" toch nog bij default zichtbaar(wat als ik jullie reactie zo lees de rede is dat die soort dingen naar -1 moeten.
xyouri in 'nieuws: Gigabyte voorziet GeForce GTX 980 Waterforce van waterkoel...

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Wat betreft deleten zonder karmaboete, zie Deleted posts.. Intern word overlegd over het kunnen moven van FP reacties naar GoT.

Meld een spelfout in het artikel zou een handige link zijn op die plek denk ik inderdaad. Dat is een stuk logischere plek dan bovenaan het artikel als je wil voorkomen dat mensen in de reacties feedback plaatsen.

De door jou gelinkte reactie is geen -1 vanwege het feit dat het goedbedoeld offtopic is, conform de FAQ. Dat een deel van de thread nog zichtbaar is is in mijn ogen niet erg omdat de thread wel lager komt te staan in de kwaliteitssortering. (Sidenote: heb zelf standaard alle reacties open). :)

Ook even een vroege melding: Euwas in 'nieuws: Amsterdams internet-of-things-netwerk biedt hardware aan op... is geen +2 maar een 0 want de link staat (inmiddels?) gewoon in het artikel.

[ Voor 24% gewijzigd door Migrator op 21-10-2015 19:48 ]

• HMC

HMC

Pluviophile

_David_ schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:32:
Het is een reactie die helemaal niks toegevoegd, die -1 kan imo prima.
0 dus, bedoel je, zoals ik gegeven heb?

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

HMC schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:50:
[...]

Hij zegt -1 dus zal wel -1 bedoelen. Relevantie is 0,0 dus zwaar offtopic dus -1.

Ook even voor de nieuwe pagina: :+
Ook even een vroege melding: Euwas in 'nieuws: Amsterdams internet-of-things-netwerk biedt hardware aan op... is geen +2 maar een 0 want de link staat (inmiddels?) gewoon in het artikel.

[ Voor 49% gewijzigd door Migrator op 21-10-2015 19:53 ]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

HMC schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:50:
[...]

Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde,

[ Voor 24% gewijzigd door _David_ op 21-10-2015 19:54 ]

• HMC

HMC

Pluviophile

Migrator schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:53:
[...]

Hij zegt -1 dus zal wel -1 bedoelen. Relevantie is 0,0 dus zwaar offtopic dus -1.
Het spijt me zeer, maar voor off topic en niets toevoegen hebben we 0.
Edit: Ah, op die manier. Schitterende Twilight Zone dus

[ Voor 9% gewijzigd door HMC op 21-10-2015 19:55 . Reden: Ah, op die manier.. ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Als genoeg mensen het zwaar off-topic genoeg vinden belandt de post op -1 i.p.v. 0, da's niet heel spannend. Het is niet alsof je je moderatierechten op het spel zet als je die reactie een 0 geeft i.p.v. -1...

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• djwice
  • Niet online
Hier geeft iemand de naam van een van de deelnemers 410Gone in 'nieuws: Nederlandse hackers winnen eerste en tweede prijs bij ...

Ik zie dit niet direct als -1, toch?

Verwijderd

Stereotiepe reactie van een man (volgens zijn profiel) op een jonge vrouw. Dat "'hartje' vrouwennaam" is geen uiting van affectie, maar een vorm van seksisme. Minimaal een nul, maar in mijn ogen ongewenst.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Een hartje met een naam erbij kan ik nou niet echt seksistisch noemen 8)7

Maar verder voegt de reactie helemaal niets toe. Dus een 0 lijkt prima en een -1 lijkt me verder niet verkeerd.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Inderdaad, seksisme vind ik heel vergezocht. 0 of -1 is wat grijs gebied voor zulke off-topic en helemaal niks toevoegende reacties.

Nog even een schaamteloze zelf-quote:
Krijgen we nu zo'n reactie al niet meer op een normale score? En waarom geven mensen dit een +2 of hoger, terwijl de link dus gewoon in het artikel staat. Ik snap het niet 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Migrator op 21-10-2015 22:54 ]

Verwijderd

Wellicht past de term (seksuele) objectificatie beter; mogelijk zoek ik er meer achter dan de schrijver bedoelde. Stereotiep mannelijk gedrag is het in elk geval.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Jolke
gimbal in 'downloads: Oracle Java 8 update 65 / 66'
Geen +2. Door de laatste zin "Zucht. Sommige mensen zijn gewoon oost-indisch doof hoor." vind het niet eens een 0.

Smuey in 'nieuws: Vijftienjarige maker sluit BrowserPopcorn'
Al eerder gemeld, deze is geen +3, maar staat inmiddels met 189x erg stevig op +3.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

croxz in 'nieuws: WikiLeaks publiceert e-mails van CIA-directeur'
Ik zie hier geen +2 in; dit staat gewoon in het artikel.

jaquesparblue in 'nieuws: Team uit Delft wint Solar Challenge 2015 nipt van T...
Imo geen +1 vanwege de laatste alinea maar een 0.

En dan nog even de stoute schoenen aan over mijn eigen reactie: Migrator in 'nieuws: Team uit Delft wint Solar Challenge 2015 nipt van Twente' is dit wellicht +2 waard? Ten opzichte van het artikel vind ik hem wat nieuwe info toevoegen (remactie en de stand van de Stella Lux). Ik vind het jammer dat deze reactie zo ver onderaan staat eerlijk gezegd :)

• Jolke
Idd, maar heeft nog wat zetjes nodig.
[...]

En dan nog even de stoute schoenen aan over mijn eigen reactie: Migrator in 'nieuws: Team uit Delft wint Solar Challenge 2015 nipt van Twente' is dit wellicht +2 waard? Ten opzichte van het artikel vind ik hem wat nieuwe info toevoegen (remactie en de stand van de Stella Lux). Ik vind het jammer dat deze reactie zo ver onderaan staat eerlijk gezegd :)
Ik vind van wel. O-)

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd

Die kan nog wel wat zetjes gebruiken; geen nieuwe inzichten, weinig informatief.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'reviews: Ubuntu 15.10 Wily Werewolf - Hetzelfde, maar dan anders'

Ik weet dat ik behulpzaam probeer te zijn, maar dat is niet gelijk een +3 waard, toch? :P

• WhatsappHack
  • Niet online
WhatsappHack in 'nieuws: Europees Hof stelt bitcoinhandel vrij van btw'
Ik heb de fout gemaakt inkomstenbelasting te noemen ipv vermogen, maar dat is toch niet meteen ongewenst? :)

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

maevian in 'reviews: Ubuntu 15.10 Wily Werewolf - Hetzelfde, maar dan anders'

Off-topic

TwOne in 'reviews: Ubuntu 15.10 Wily Werewolf - Hetzelfde, maar dan anders'
Bjornmeijer935 in 'reviews: Ubuntu 15.10 Wily Werewolf - Hetzelfde, maar dan ...
Geen +2

Pwuts in 'nieuws: 'FitBit-fitnesstracker is in tien seconden van malw...

Zie hier ook geen +2 in.

GrooV in 'nieuws: 'FitBit-fitnesstracker is in tien seconden van malware te v...

Lijkt mij meer iets voor geachte redactie maar niet voor op de front page. -1 dus

Mischien kan er even gewoon naar de discusie beter worden gekeken beginende de reactie waar het onderstaande linkje naartoe verwijst.

Jeffrey0416 in 'nieuws: 'FitBit-fitnesstracker is in tien seconden van malwar...

[ Voor 103% gewijzigd door Zeehond op 22-10-2015 22:13 ]

200 fish found!

• Tjolk
Tjolk in 'nieuws: Apple brengt iOS 9.1 uit'

Waarom is dit off topic? Ik reageer op iemand die een probleem aankaart, (+1 gemodereerd) met de melding dat ik een identiek probleem in een soortgelijk programma heb. Ik had misschien iets uitgebreider kunnen reageren, maar dat zou herhalen van anderen zijn.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
Het is serieus echt bizar hoeveel +2 er in deze topic gestrooid wordt. Daarbij zijn er ook meningmodders die mijn posten -1en geven.
vali in Google verdient meer op mobiel en met YouTube maar minder met hardware en vali in Google verdient meer op mobiel en met YouTube maar minder met hardware.. Zo zijn er nog meer posten van andere die -1en krijgen. Terwijl dat, mijns inziens, niet correct gemod is.

[ Voor 12% gewijzigd door vali op 23-10-2015 14:00 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Iced Maggot in 'nieuws: Nieuwe aanwijzingen voor losstaand auto-OS op basis v...

+2 lijkt me beetje overdreven, meer dan een +1 is dit niet.

Virussen? Scan ze hier!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
vali schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:39:
Het is serieus echt bizar hoeveel +2 er in deze topic gestrooid wordt. Daarbij zijn er ook meningmodders die mijn posten -1en geven.
vali in Google verdient meer op mobiel en met YouTube maar minder met hardware en vali in Google verdient meer op mobiel en met YouTube maar minder met hardware.. Zo zijn er nog meer posten van andere die -1en krijgen. Terwijl dat, mijns inziens, niet correct gemod is.
Zoals ik dit zie post je 2 keer naar precies dezelfde post van jezelf. -1 is zeker niet terecht daar.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
k1n8fisher schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:42:
[...]

Zoals ik dit zie post je 2 keer naar precies dezelfde post van jezelf. -1 is zeker niet terecht daar.
Excuses, had de verkeerde link neergezet. Als je naar beneden scrolt zie je dat iemand stichtmatig al mijn posten op -1 aan het zetten is.. Bedankt dat je erna wilt kijken :)

[ Voor 3% gewijzigd door vali op 23-10-2015 14:46 ]

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 34 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem