Deleted posts.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 18:25
Het valt me op dat een post die geledigd is door de poster (bij gebrek aan een deleteknop) onder de downvotes begraven wordt.

Ik heb het al meerdere malen bij anderen zien gebeuren, en heb nu zelf ook -12 te vreten gekregen wegens een post die ik in minder dan een minuut verwijderd had en die toen geen enkele vote had. Dit doet mijn karma geen goed, en nu vraagt men zich af welke onwaarschijnlijke spam ik gepost had. :(

Toch geen deleteknop toevoegen...? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Delete knop lijkt me niet wenselijk, dan worden hele discussies potentieel uit elkaar getrokken en weet je niet meer waar het over gaat.

Lijkt me verstandiger om je post gewoon nog eens even goed door te lezen voor als een gek op de POST-knop te drukken....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zelf gehele posts kunnen verwijderen is niet wenselijk, ook op het forum (eigenlijk elke vergelijkbare site) is dat niet mogelijk. Zulke dingen blijven voorbehouden aan crew. Maar bij het legen van zo'n reactie loop je inderdaad kans op -1 votes omdat niemand uiteraard die posts wil zien; ze moeten uit het zicht. Op zich ook wel logisch :)

Wat dat betreft heeft wildhagen het juiste advies: probeer voordat je daadwerkelijk je post opslaat, na te gaan of deze wel echt nuttig is. Of mocht je er achteraf achter komen dat je toch niet zoveel toevoegt, probeer je post te redden en gooi er gewoon meer/andere informatie in.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09 18:10

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Of gebruik strike through over je orginele reactie en zet er een stukje bij van "oeps, correcte informatie hier" en dan linken naar een andere reactie etc, je post leeghalen is fp vervuiling en dan ga je inderdaad een -1 krijgen.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04:59
Of desnoods een functie dat een poster het ding zelf op 1x -1 vastzet waarna het ding niet meer gemod kan worden ? :p Dat hakt er minder hard in dan 12x -1 :p

</onorthodox>

[ Voor 5% gewijzigd door Carpento op 08-04-2015 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Het aantal keer -1 maakt niets uit voor de eindscore of karma, zolang de mediaan maar -1 is. Verder is het gewoon ongewenst om reacties leeg te gooien en is de -1 dus gewoon de juiste score.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04:59
Dirk schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:26:
Het aantal keer -1 maakt niets uit voor de eindscore of karma, zolang de mediaan maar -1 is.
Dan is mijn idee inderdaad volstrekt zinloos :p
Verder is het gewoon ongewenst om reacties leeg te gooien en is de -1 dus gewoon de juiste score.
Eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyquesz
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-08 15:08
Cloud schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:24:
Wat dat betreft heeft wildhagen het juiste advies: probeer voordat je daadwerkelijk je post opslaat, na te gaan of deze wel echt nuttig is. Of mocht je er achteraf achter komen dat je toch niet zoveel toevoegt, probeer je post te redden en gooi er gewoon meer/andere informatie in.
Onlangs had ik een reactie op een nieuwe softwarerelease (Gom Player 2.2.71.5231) die door mij niet geheel bekende oorzaak na opslaan ineens onder de laatst toegevoegde software release (Plex Media Server 0.9.12.13) terecht bleek te zijn gekwamen. Wat moet ik daar dan mee? Toch ook maar iets verzinnen over Plex Media Server 0.9.12.13 om niet met -1 gemod te worden? Ik heb niets met Plex Media Server en weet er ook niks over te verzinnen.

Het was ook nog eens de laatste bijdrage in de thread, dus van verstoring van enige discussie was geen enkele sprake. In zo'n geval zou het echt handig zijn dat ik mijn eigen vergissing• zou mogen rechtzetten.

Btw, ik zou het op prijs stellen als een meelezende mod die bijdrage alsnog zou willen verwijderen.

• als het al mijn vergissing was.

[ Voor 5% gewijzigd door xyquesz op 08-10-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Cloud schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:24:
Zelf gehele posts kunnen verwijderen is niet wenselijk
Het lijkt me niet geheel onwenselijk om je eigen posts binnen x minuten na plaatsen te kunnen verwijderen mits er geen reacties op zijn. Daar pest je in elk geval niemand mee. Onbeperkt mensen een post laten verwijderen lijkt me dan wel weer een slecht plan.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

NMe schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:51:
[...]

Het lijkt me niet geheel onwenselijk om je eigen posts binnen x minuten na plaatsen te kunnen verwijderen mits er geen reacties op zijn. Daar pest je in elk geval niemand mee. Onbeperkt mensen een post laten verwijderen lijkt me dan wel weer een slecht plan.
Als je het binnnen een minuut na het plaatsen van de reactie kan doen zie ik er ook nog wel wat in. Maak je de tijd langer loop je meer en meer risico dat er iemand een reactie op de te verwijderen reactie aan het tikken is die bij plaatsing dus zijn parent mist en contextloos wordt.
Of stel dat je een post wil verwijderen omdat je die bij het verkeerde artikel hebt gepost maar iemand heeft al op je reactie gereageerd dat je het bij het verkeerde artikel hebt gepost? :P
Nogal theoretische gevallen (omdat er meestal niet gereageerd wordt op reacties die het verwijderen waard zijn), maar toch zul je die af moeten vangen.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyquesz
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-08 15:08
Migrator schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:17:
Nogal theoretische gevallen (omdat er meestal niet gereageerd wordt op reacties die het verwijderen waard zijn), maar toch zul je die af moeten vangen.
Ik zal in 't vervolg, als ik om wat voor reden dan ook, een bijdrage van mij door de vergetelheid wil laten opslokken, er netjes om vragen in het bericht zelf. Misschien dat dan aan dat verzoek voldaan kan worden.
Er een -1 aan geven komt op mij over als nogal gemakzuchtig het nadeel van de twijfel geven, of misschien geeft het de modder wel een fijn gevoel ofzo.

Enfin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Verwijderen is een -2, met de bijbehorende karma-boete. Dat helpt ook niet echt...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

xyquesz schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:46:
[...]

Onlangs had ik een reactie op een nieuwe softwarerelease (Gom Player 2.2.71.5231) die door mij niet geheel bekende oorzaak na opslaan ineens onder de laatst toegevoegde software release (Plex Media Server 0.9.12.13) terecht bleek te zijn gekwamen. Wat moet ik daar dan mee? Toch ook maar iets verzinnen over Plex Media Server 0.9.12.13 om niet met -1 gemod te worden? Ik heb niets met Plex Media Server en weet er ook niks over te verzinnen.
[...]
Beetje een edge case, ik hoop dat dit je niet elke dag overkomt :P Daar hoeven we niet echt per se een oplossing voor te verzinnen. Wat ik in zo'n situatie zou doen weet ik ook niet maar anders gewoon de -1 nemen. Zoals Dirk al zegt is op dit moment het verwijderen van reacties bedoeld voor reacties die op wat voor manier dan ook, onze voorwaarden/regels overtreden. Dat betekent dat naast het verwijderen je er ook een flinke karmaboete voor krijgt. Je wil liever een -1 scoren dan dat. Tenzij er de mogelijkheid komt voor crew om te verwijderen met/zonder karmaboete, zal dat in elk geval zo blijven :)
[...]

Ik weet niet, vind het lastig dan een juiste periode te definiëren. Belangrijker nog, zou jij hetzelfde concept dan op het forum willen zien of is dit idee puur FP gericht? We krijgen tegenwoordig snel notificatie van nieuwe reacties dus kan men al snel beginnen met het typen van een antwoord. Ook binnen een minuut wel, toch? Daar zou je ook iets op moeten verzinnen, zodat diegene die probeert te antwoorden wel weet dat de reactie verwijderd is in de tussentijd. In elk geval op de FP, waar reacties threaded zijn.

Tevens zet het de deur open voor een scheld kanonnade die men dan voor de 1 minuut grens snel weer weghaalt. De zelf verwijderde reacties zouden goed vindbaar moeten blijven voor crew, dus hetzelfde werken als de huidige -2.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Cloud schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 08:55:
[...]

Ik weet niet, vind het lastig dan een juiste periode te definiëren. Belangrijker nog, zou jij hetzelfde concept dan op het forum willen zien of is dit idee puur FP gericht?
Ik denk dat het op de FP beter tot zijn recht komt door de vertakkingen in discussies waardoor het verwijderen van een post waar nog niks mee is gebeurd niet echt een probleem is. Aan de andere kant zou ik het niet erg vinden als users in de eerste 5 minuten na het plaatsen van een topic nog de titel zouden kunnen aanpassen of als ze een topic waarop nog niet gereageerd is zelfs kunnen verwijderen in die periode.

Ik zou bijna zeggen dat je een andere vorm van een -2 kan maken waarbij je als crew kan aangeven dat een post al dan niet meetelt voor karmaberekening zodat je dit soort posts onzichtbaar kan maken zonder consequenties, maar dat heeft vast weer als resultaat dat er grapjassen zijn die zien dat ze een hele slechte score krijgen en daarom de post maar leeghalen in de hoop dat jullie daarmee zijn karma fixen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 23:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Het lijkt me niet geheel onwenselijk om je eigen posts binnen x minuten na plaatsen te kunnen verwijderen mits er geen reacties op zijn.
Hoewel ik het daarmee eens ben, vind ik het tevels wel onwenselijk om daar devtijd aan te verkwansen. Ik bedoel, kom op, hoevaak komt het nou voor dat je binnen een paar minuten al vindt dat je je reactie weg moet halen? Misschien moet je dan gewoon beter nadenken voor je post :).

Voor per ongeluk verkeerd geplaatste posts hebben powermods of mensen met nog meer FP rechten geloof ik altijd nog de mogelijkheid om posts te re-parenten.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

.oisyn schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:00:
[...]

Hoewel ik het daarmee eens ben, vind ik het tevels wel onwenselijk om daar devtijd aan te verkwansen.
Dat zeg ik dan ook nergens. :) Niet dat het volgens mij veel werk hoeft te zijn, aangenomen dat die delete-functie er voor PowerMods al is. Dan is het vast niet meer dan een kwestie van de rechtencheck in de reactieview en in de postback uitbreiden.
Voor per ongeluk verkeerd geplaatste posts hebben powermods of mensen met nog meer FP rechten geloof ik altijd nog de mogelijkheid om posts te re-parenten.
Dat weten users niet (sterker nog, ik wist ook niet dat daar tools voor waren) en daarom gaan ze zelf knutselen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

NMe schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:45:
[...]

Dat zeg ik dan ook nergens. :)
Ik zeg ook nergens dat jij dat zegt :+. Just my $0,02
Dat weten users niet (sterker nog, ik wist ook niet dat daar tools voor waren) en daarom gaan ze zelf knutselen. :)
Dan lijkt het me handiger om dat gewoon duidelijk te maken ;)

[ Voor 72% gewijzigd door .oisyn op 15-10-2015 11:49 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

.oisyn schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:48:
[...]

Ik zeg ook nergens dat jij dat zegt :+. Just my $0,02
Zal ik maar niet verder gaan met "ik zeg dan ook nergens dat jij zegt dat ik dat zeg?" O-) :+
Dan lijkt het me handiger om dat gewoon duidelijk te maken ;)
Dat kun je proberen maar dat krijg je waarschijnlijk nooit duidelijk genoeg voor het merendeel van de gebruikers. De regulars pikken dat vast wel op als je het duidelijk maakt, maar die zullen over het algemeen ook niet snel hun eigen berichten leeggooien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Helaas, maar jullie aannames kloppen niet:
- We hebben er wel eens om gevraagd, maar we kunnen geen parents aanpassen.
- Het handmatig verwijderen van een reactie levert altijd een -2 op, daar is een gebruiker ook niet echt mee geholpen. Hier is dus ook extra devtijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dirk schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:44:
Helaas, maar jullie aannames kloppen niet:
- We hebben er wel eens om gevraagd, maar we kunnen geen parents aanpassen.
Toch kon dat vroeger. Dat weet ik uit de tijd dat ik nog developer-rechten had. Ik heb ook wel eens posts verplaatst zien worden. Let wel, we praten dan over zo'n 10 jaar geleden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 15-10-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Heb er ook wel eens van gehoord maar volgens mij is dat verdwenen bij de introductie van het huidige moderatieysteem (medio 2007) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

In die tijd is ook het hele reactiesysteem herschreven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de belangrijkste vraag om mee te beginnen: hoe vaak komt dit voor en wat is de impact. Ik heb het in ieder geval niet vaak gezien anders dan in gevallen waar iemand overhaast probeert een vroege post te krijgen. En de impact is een kleine impact op karma slechts voor degene die het ongelukje had. Vervelend, maar nauwelijks een grote impact te noemen.

Tegelijk weet je niet of iemand die post op het scherm heeft terwijl poster op de deleteknop drukt, misschien zelfs al in de reactieknop of quote. Dan moet dat weer afgehandeld worden, komen daar weer meldingen over binnen.

Eerlijk gezegd zie ik weinig toegevoegde waarde :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2015 22:37 ]

Pagina: 1