I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Ja, 467x nu al. Loopt echt bizar hard op.
Volgens mij is deze iteratie van het modsysteem inmiddels ook wel als "failed" te beschouwen, dit is niet de 1e keer dat er een bezopen hoeveelheid +3's gegeven wordt aan onzinposts.
Die hele post is een -1, of heel krap een 0, wat dat zo hard op +3 doet ios mij een volstrekt raadsel...
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Dat is jouw mening, veel mensen hebben schijnbaar een andere mening.wildhagen schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:56:
Er is helemaal niks ontopics aan... hij gaat in op het staatsstelsel in een ander land, terwijl het artikel over een internetblokkade gaat, niet over hoe de regering van een ander land in elkaar zit.
Daar hoeft je niet mee eens te zijn, en je bent vrij om die informatie tegen te gaan met je eigen info. Maar niet (in de achterkamertjes) om censuur vragen over een post die ingaat op een topic over censuur.
Maar je modereert niet op mening (dat is zelfs een vorm van modmisbruik), maar inhoudelijk op basis van het artikel. En als je dat doet zie je dat de reactie 0,0,noppes met het artikel te maken heeft, en dus offtopic is, en dus een 0 als maximum.Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:59:
[...]
Dat is jouw mening, veel mensen hebben schijnbaar een andere mening.
simplicidad in 'nieuws: Turkije sluit toegang tot social media af na aanslag ...
Geen +2, gezien het moderatiegezeik en de generalisaties een -1 of een 0.
[ Voor 31% gewijzigd door wildhagen op 11-10-2015 14:02 ]
Virussen? Scan ze hier!
In het geval van heval in 'nieuws: Turkije sluit toegang tot social media af na aanslag in An... denk ik dat dit topic belangrijke aanvullende informatie geeft (namelijk achtergronden bij dit artikel; hoe heeft dit zo(ver) kunnen komen, een gebeurtenis staat (zeker in dit geval) niet op zichzelf) en ervaringen uit eigen hand zijn, misschien niet 100% objectief, maar in ieder geval wel met een aantal bronnen.
Dat is dus precies wat hier gebeurt. Het moderatiesysteem werkt dus goed in dit geval?!Wees daarom niet terughoudend met het uitdelen van +3's als een reactie in jouw ogen aan de bovenstaande criteria voldoet.
Verwijderd
Ik snap volkomen waar je op doelt en respecteer je mening in deze echter hebben andere mensen een andere mening over de inhoud van die specifieke reactie, laat ze dan ajb een +3 geven?!wildhagen schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:01:
[...]
Maar je modereert niet op mening (dat is zelfs een vorm van modmisbruik), maar inhoudelijk op basis van het artikel. En als je dat doet zie je dat de reactie 0,0,noppes met het artikel te maken heeft, en dus offtopic is, en dus een 0 als maximum.
Verder, ik ben het ook veel en vaak met mensen oneens maar zal ze nooit het recht van reageren onthouden als ik die mogelijk had ook al ben ik het nog zo oneens met hun mening.
Het gaat er gewoon niet in bij ze.
Eat the bugs, live in a pod
Verwijderd
Misschien heel menselijk om daar rekening mee te houden?HMC schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:11:
Misschien moesten modrechten ook maar eens via een aanvraagsysteem gaan, zoals ook voor HK nodig is, want sommige mensen snappen maar niet dat modden niets met mening te maken heeft.
I rest my case.Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:18:
[...]
Misschien heel menselijk om daar rekening mee te houden?
Dat is geen kwestie van "rekening mee houden", dat is een kwestie van snappen waar het modsysteem hier op Tnet voor bedoeld is.
Scores geven op basis van mening is just niet de bedoeling.Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:08:
[...]
Ik snap volkomen waar je op doelt en respecteer je mening in deze echter hebben andere mensen een andere mening over de inhoud van die specifieke reactie, laat ze dan ajb een +3 geven?!
Je mod status heeft niks te maken met de mogelijkheid of je kan reageren of niet.Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:08:
[...]
Verder, ik ben het ook veel en vaak met mensen oneens maar zal ze nooit het recht van reageren onthouden als ik die mogelijk had ook al ben ik het nog zo oneens met hun mening.
Een mening die je moet kunnen onderbouwen via de mod faq ja, "ik ben het hier mee eens" is geen geldige reden om een +3 te geven.williamvdh schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:07:
Modereren blijft een mening, en er komen genoeg voorbeelden voorbij waarbij men het over een moderatie niet met elkaar eens wordt, en ook gebeurt het vaak zat dat de officiële regels door verschillende mensen anders worden uitgelegd (zie de verschillende topics in het Moddereter forum).
Totaal niet objectief, waardoor het überhaupt al geen +3 is.williamvdh schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:07:
In het geval van heval in 'nieuws: Turkije sluit toegang tot social media af na aanslag in An... denk ik dat dit topic belangrijke aanvullende informatie geeft (namelijk achtergronden bij dit artikel; hoe heeft dit zo(ver) kunnen komen, een gebeurtenis staat (zeker in dit geval) niet op zichzelf) en ervaringen uit eigen hand zijn, misschien niet 100% objectief, maar in ieder geval wel met een aantal bronnen.
En dit is al helemaal gezeur.EDIT: Erdogan's lange arm is ook op Tweakers zo te zien, hoe kan mijn reactie ongewenst zijn als ik de preciese de bron van de artikel uitdiep voor Tweakers?
EDIT2: ik ben echt geschokt hoeveel Turkse nationalisme ook hier op Tweakers te vinden is. De mening van een Koerdische-Nederlander is blijkbaar ook op Tweakers ''37 x en oplopend ongewenst'' in de ogen van Turken
[hr[
simplicidad in 'nieuws: Turkije sluit toegang tot social media af na aanslag ...
Geen +2 of zelfs +3.
[ Voor 23% gewijzigd door _David_ op 11-10-2015 14:22 ]
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Modereren is altijd een mening. Tenzij jij vindt dat je alle wijsheid in pacht hebt. Modereren is niets anders dan regels (uit de mod FAQ) interpreteren en daar dan een score aan geven. Iedereen zal hier een andere interpretatie en weging aan geven.HMC schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:11:
sommige mensen snappen maar niet dat modden niets met mening te maken heeft.
Een goede vergelijking is rechtspraak. Een rechter heeft niet de mod FAQ maar een wetboek en geeft dan een interpretatie aan het bewijs (in plaats van de post) en geeft daar dan geen score van -1 tot +3 aan maar een vrijspraak of straf tot levenslang. De ene rechter zal de wet en het bewijs anders interpreteren dan een andere rechter. Dat verklaart ook waarom in zaken waar er bewijstechnisch geen verschillen zijn tussen de normale rechtszaak en hoger beroep toch andere uitspraken gedaan worden: rechters wegen de feiten of de wet anders. Of dat straffen in Groningen vroeger over het algemeen hoger waren dan in Amsterdam. Ze geven dit zelf ook aan, bijvoorbeeld in de zesdelige serie Kijken in de ziel - Rechters (http://www.npo.nl/kijken-.../20-07-2015/VPWON_1236328).
Misschien moeten de personen die denken dat modereren geen mening is hier eens naar kijken. Hopelijk stellen ze hun mening dan bij als ze zien dat zelfs mensen die beslissen over vrijspraak of levenslang de hele tijd meningen aan het vormen zijn.
Nee, want dat heeft er geen bal mee te maken. Er zijn moderatieregels opgesteld, en elke moderator heeft zijn/haar akkoord daarop gegeven (!) om zich daar aan te houden bij modereren.Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:18:
[...]
Misschien heel menselijk om daar rekening mee te houden?
Meningen hebben NIKS met moderaties te maken, dat is expliciet aangegeven in de moderatie-faq.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Maar goed zonnetje is hier doorgebroken en ga nu de tuin in genocide plegen op een zooi naaktslak colonies, fijne zondag iedereen.
/edit: doorgrbroken -> doorgebroken
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2015 15:42 ]
Je kan hoog en laag blijven springen met schitterende anekdotes, waar velen van ons zich meteen in kunnen vinden, en mee eens kunnen zijn (pun intended
Het is echt zo moeilijk niet. Mod op relevantie/toegevoegde waarde, niet op mening.
[ Voor 1% gewijzigd door HMC op 11-10-2015 14:41 . Reden: Iets weggehaald wat beledigend was...geloof ik. ]
Je moet wel heel krom gaan denken als je aan alles wat in de Mod faq staat een verschillende interpretatie kan geven, natuurlijk heb je gelijk dat je verschillende meningen kan hebben over welke score er het best past bij een reactie(als het zo makkelijk was dat iedereen het eens was over de score dan hadden we geen moderatie systeem nodig), maar er staan ook duidelijke richtlijnen in de Mod FAQ over wat wel en niet een +3 is.williamvdh schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:22:
[...]
Modereren is altijd een mening. Tenzij jij vindt dat je alle wijsheid in pacht hebt. Modereren is niets anders dan regels (uit de mod FAQ) interpreteren en daar dan een score aan geven. Iedereen zal hier een andere interpretatie en weging aan geven.
Je bent nu een score van een reactie aan vergelijken met iets wat een serieuze invloed heeft op het leven van mensen....williamvdh schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:22:
Een goede vergelijking is rechtspraak. Een rechter heeft niet de mod FAQ maar een wetboek en geeft dan een interpretatie aan het bewijs (in plaats van de post) en geeft daar dan geen score van -1 tot +3 aan maar een vrijspraak of straf tot levenslang. De ene rechter zal de wet en het bewijs anders interpreteren dan een andere rechter. Dat verklaart ook waarom in zaken waar er bewijstechnisch geen verschillen zijn tussen de normale rechtszaak en hoger beroep toch andere uitspraken gedaan worden: rechters wegen de feiten of de wet anders. Of dat straffen in Groningen vroeger over het algemeen hoger waren dan in Amsterdam. Ze geven dit zelf ook aan, bijvoorbeeld in de zesdelige serie Kijken in de ziel - Rechters (http://www.npo.nl/kijken-.../20-07-2015/VPWON_1236328).
Misschien moeten de personen die denken dat modereren geen mening is hier eens naar kijken. Hopelijk stellen ze hun mening dan bij als ze zien dat zelfs mensen die beslissen over vrijspraak of levenslang de hele tijd meningen aan het vormen zijn.
Aangezien je niet op de argumenten in gaat en mij quote als blabla zal ik je niet verder proberen te overtuigen.HMC schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:32:
[...]Het is echt zo moeilijk niet. Mod op relevantie/toegevoegde waarde, niet op mening.
Jij hebt altijd gelijk en jouw interpretatie van de mod FAQ is altijd de enige juiste mening. Ik ben jaloers op je dat jij het zo goed voor elkaar hebt.
[ Voor 0% gewijzigd door williamvdh op 11-10-2015 14:39 . Reden: taalkundig vautje ]
Jammer dat je zo op de man moet spelen. Komt je argument niet echt ten goede.williamvdh schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:37:
[...]
Aangezien je niet op de argumenten in gaat en mij quote als blabla zal ik je niet verder proberen te overtuigen.
Jij hebt altijd gelijk en jouw interpretatie van de mod FAQ altijd de enige juiste mening. Ik ben jaloers op je dat jij het zo goed voor elkaar hebt.
Virussen? Scan ze hier!
Nou, ok, dan haal ik de blabla weg. Mijn excuus.williamvdh schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:37:
[...]
Aangezien je niet op de argumenten in gaat en mij quote als blabla zal ik je niet verder proberen te overtuigen.
Jij hebt altijd gelijk en jouw interpretatie van de mod FAQ altijd de enige juiste mening. Ik ben jaloers op je dat jij het zo goed voor elkaar hebt.
Het was een mooie preek, zeker, maar niet gerelateerd aan hoe het modsysteem op Tweakers.net (een internet site met voornamelijk tech nieuws) werkt.
Weghalen hoeft niet, ik reageer ook scherp en ik vind dat iedereen dat ook moet kunnen doen in een goede discussie.HMC schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:40:
[...]
Nou, ok, dan haal ik de blabla weg. Mijn excuus.
Het was een mooie preek, zeker, maar niet gerelateerd aan hoe het modsysteem op Tweakers.net (een internet site met voornamelijk tech nieuws) werkt.
Uiteraard beweer ik niet dat Tweakers hetzelfde is als de rechtspraak, op Tweakers zijn mensen hooguit op hun teentjes getrapt
Op deze manier is het modereren overigens ook gebaseerd op meningen: je geeft niet aan in welke mate je het eens of oneens bent met een reactie, maar je moet wel een mening vormen over de waarde van de reactie: is hij ontopic of niet, is de bijdrage aan de discussie nuttig of niet? En ja, hierbij zijn soms verschillende interpretaties mogelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Dirk op 11-10-2015 15:09 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
[ Voor 52% gewijzigd door Robkazoe op 11-10-2015 15:29 ]
Virussen? Scan ze hier!
Natuurlijk niet, maar je kan vanaf een scherm niet zien of iemand Koerd of Turk is (overigens zijn de meeste Koerden ook gewoon Turk, daar er geen Koerdistan is...).Ow, dus dan is het maar goed dat de Turken een Koerd minnen?
Daarnaast zie ik sommige figuren die zichzelf Koerd noemen ook flink tekeer gaan de andere kant op hoor.
Waar 2 vechten, hebben 2 schuld over het algemeen, dat zal hier heus niet anders zijn.
Virussen? Scan ze hier!
Kalm blijven graag...Robkazoe schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:53:
Ow, dus dan is het maar goed dat de Turken een Koerd minnen? Het is niet de eerste keer dat Turkije hun internet op slot gooien. En het is niet de eerste keer dat mensen die kritische posts over Erdogan plaatsen onder het betreffende artikel en het is niet de eerste keer dat Erdogan aanhangers de boel dan maar automatisch minnen. Ik vind het persoonlijk nogal hinderlijk.Of wil je graag de Turken een platform geven waar ze mensen automatisch kunnen minnen als ze Koerd zijn of kritisch zijn tegen Erdogan?
Het enige wat wildhagen daar zegt is niet alleen Turken die het niet eens zijn met de betreffende reactie hem een -1 geven, maar dat er ook andere redenen voor zijn te verzinnen. Enkel al de interpretatie of de reactie wel of niet ontopic is, is een belangrijk verschil.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Het één hoeft niet het ander uit te sluiten. Het is enkel een voorbeeld wat ik geef. Als Koerden dat net zo hard minnen naar Turken is dat ook niet wenselijk.wildhagen schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:56:
[...]
Natuurlijk niet, maar je kan vanaf een scherm niet zien of iemand Koerd of Turk is (overigens zijn de meeste Koerden ook gewoon Turk, daar er geen Koerdistan is...).
Daarnaast zie ik sommige figuren die zichzelf Koerd noemen ook flink tekeer gaan de andere kant op hoor.
Waar 2 vechten, hebben 2 schuld over het algemeen, dat zal hier heus niet anders zijn.
Gho... ik zie in één keer een parallel met waar het nieuwsbericht overgaat, wat jij nu roept doen ze gewoon Turkije... maar dan met de media in verschillende vormen.wildhagen schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:45:
Vrees het ook. Denk zelfs dat het trashen van de hele newspost, of iig disablen van reacties erop, de enige oplossing is.
Het heeft er alles mee te maken.... het is essentiële achtergrondinformatie die je in staat stelt het artikel goed te kunnen interpreteren. Om iedereen die hier een +3 aan heeft gegeven als absurd te bestempelen is onnodig en geeft toch een bepaalde hoogmoed weer.De eerder aangedragen heval in 'nieuws: Turkije sluit toegang tot social media af na aanslag in An... is inmiddels op +3 beland, te absurd voor woorden, het heeft met hele newsartikel compleet *niks* te maken...
GetaGrip is net een mens.......
Met die eerste zin is dit al een -1
899x +3 op die reactie trouwens, nog even en we hebben een nieuw record meningmoderatie.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Ik meld deze maar even opnieuw. met inmiddels 45x +3 en 39x +2 kan hij nog wel wat zetjes gebruiken.Zeehond schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:09:
Verwijderd in 'nieuws: Rechter oordeelt dat Samsung en Qualcomm geen Nvidia-pate...
lijkt mij geen +2. Lijkt mij eerder 0/ -1 wegen zeuren.
200 fish found!
Ben het met je eens dat deze reactie geen +2 of +3 verdient, ik heb een +1 boost gegeven, dat lijkt me een terechte score voor deze reactie.Zeehond schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:17:
[...]
Ik meld deze maar even opnieuw. met inmiddels 45x +3 en 39x +2 kan hij nog wel wat zetjes gebruiken.
What you see is always what you get.
Dat is een wat "gevaarlijke" stelling voor onze site hier. We gaan hier over tech nieuws.pcgek schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:14:
Dirk heeft er ook al wat over gezegd en daar kan ik me wel in vinden. We moeten er voor oppassen dat enige diepgang niet als offtopic wordt gezien
Als er de volgende keer een artikel is over "NSA bewaart data toch nog steeds" (of zo), dan mogen we de hele geschiedenis van de USA er dus ook bijslepen? Dan gaan we praten over hoe "Bill of Independence" tot stand is gekomen en hoe Bush dit deed, maar Clinton dat deed?
Ja, dat mag inderdaad, maar dat is dus gewoon off, misschien zelfs on, maar zeker geen 400x spotlight.
En aan de mensen die zeggen hier dat Tnet aan dezelfde censuur als Turkije doet: Nee, dat doet Tnet dus niet. Gewoon objectief modereren naar relevantie. (deja vu?)
Als hij het stuk, met gezeur over diepgang en techsite achterwege had gelaten, en geplaats had op GoT onder geachte reactie waar het thuis hoort, was het naar mijn mening een +1.ITsEZ schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:20:
[...]
Ben het met je eens dat deze reactie geen +2 of +3 verdient, ik heb een +1 boost gegeven, dat lijkt me een terechte score voor deze reactie.
200 fish found!
Overdrijven is een kunst. Als het nodig is om voldoende achtergrond informatie te geven dan mag je die ondewerpen er bij halen en hoef je daar niet voor gestraft te worden.HMC schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:22:
Als er de volgende keer een artikel is over "NSA bewaart data toch nog steeds" (of zo), dan mogen we de hele geschiedenis van de USA er dus ook bijslepen? Dan gaan we praten over hoe "Bill of Independence" tot stand is gekomen en hoe Bush dit deed, maar Clinton dat deed?
Modereren is mensenwerk. Wat een nuttige bijdrage vormt verschilt per artikel.
Of er 1x een +3 wordt gegeven of 1000x maakt niet uit, de eindscore blijft een +3.
Dat er in dit geval veel meningmodders zijn is vast helemaal waar maar dat neemt niet weg dat het een goede en interessante post was.
Bij 1000x +3 ga ik me wel afvragen hoeveel daarvan reguliere moderators zijn, hoeveel mensen die voor het eerst modereerde en hoeveel er zich speciaal hiervoor hebben aangemeld.
PS. Of deze post een +2 of een +3 is kunnen we over praten, maar een +1 vind ik te weinig.
[ Voor 4% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 11-10-2015 19:57 ]
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Maar het is niet altijd 100% tech-nieuws . Misschien de auteur even aanspreken op dit soort artikelen en dat ie in het vervolg toch wat dichter bij ''tech'' moet blijven, zodat het modereren wat makkelijker gaat?HMC schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:22:
[...]
Dat is een wat "gevaarlijke" stelling voor onze site hier. We gaan hier over tech nieuws.
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Behalve dan als je het modgezeur in beschouwing neemt. Ik vind het in principe een +2, voor een +3 vind ik hem niet objectief en strikt on-topic genoeg, maar het modgezeur doet daar afbreuk aan en dus heb ik een +1 gegeven.CAPSLOCK2000 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:55:
[...]
PS. Of deze post een +2 of een +3 is kunnen we over praten, maar een +1 vind ik te weinig.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Dat is een sterke opmerking. Ik heb dat ook al eens gezegd. Soms is het initiële artikel al enigszins politiek...getind? Inderdaad.pcgek schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:00:
[...]
Maar het is niet altijd 100% tech-nieuws . Misschien de auteur even aanspreken op dit soort artikelen en dat ie in het vervolg toch wat dichter bij ''tech'' moet blijven, zodat het modereren wat makkelijker gaat?
Maar, wow, kreeg het ik toen voor mijn kiezen.
Ik blijf bij mijn request; misschien modrechten per aanvraag, a la HK.
Duidelijk merkbaar is dat het modsysteem wordt gezien als een scoresysteem. Logisch, want -1, 0, +1, +2 en +3 voelen ook als scores. Met de mouseovers verschijnt weliswaar uitleg, maar een usabilityregel is toch echt: als je het uit moet leggen, is het niet goed ontworpen. Voorkomen dat het modsysteem wordt gezien als scoresysteem kan door simpelweg geen gebruik te maken van scores. Of misschien door een dubbel systeem: een modsysteem (in de schaal van ongewenst tot essentiële aanvulling) én een scoresysteem (niet of wel mee eens). Voor het modsysteem kan dan wellicht overwogen worden modrechten in te voeren.
Edit: zie nu op de FP dat er sprake is van 'score' en 'scorekaart'. Tja, dan vraag je er toch eigenlijk ook om...
[ Voor 9% gewijzigd door MIster X op 11-10-2015 23:41 ]
Gezien de laatste alinea die één en al troll en op de man is ("vergiftigd door propaganda", "detox", "ogen open doen") kan ik hier niet meer dan een -1 van maken, niet de 0 die hij nu heeft. En al helemaal niet de +2's en zelfs +3's die hij krijgt...
Virussen? Scan ze hier!
Nogne in 'downloads: qBittorrent 3.2.4'
Dit mag in GR voor het grootste deel en is imho daarom zeker geen +2:
Verwijderd in 'nieuws: Rechter oordeelt dat Samsung en Qualcomm geen Nvidia-pate...
Een gerucht is geen aankondiging dus waarom dit hoog scored snap ik niet;
GroeneThee in 'nieuws: Foto's onaangekondigde smartphone OnePlus verschijnen ...
Zonder bronvermelding zijn onderstaande geen +2;
Jvann in 'nieuws: Foto's onaangekondigde smartphone OnePlus verschijnen online'
Bretgrenz in 'nieuws: Foto's onaangekondigde smartphone OnePlus verschijnen o...
[ Voor 100% gewijzigd door Bor op 12-10-2015 11:07 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Leuke reactie, maar dat maakt hem nog geen +2.
Nog steeds een paar zetjes nodig naar de +1._David_ schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:21:
Bartske in 'plan: Plaats een productreview en win het nieuwe Tweakers-gadget'
Leuke reactie, maar dat maakt hem nog geen +2.
coolkil in 'nieuws: Sony geeft binaries vrij om Android 6.0-roms voor Xperia-...
Geen +2; deze info staat achter de eerste link in het artikel.
[ Voor 21% gewijzigd door Migrator op 13-10-2015 07:53 ]
Paffelton in 'nieuws: Campagne laserscheermes gaat naar Indiegogo na schorsing...
Geen +2.
[ Voor 29% gewijzigd door Migrator op 13-10-2015 11:21 ]
Ik was er ook 5 minuten eerder mee met de Reddit link, maar het was dan weer geen volledige copy pasteMigrator schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:20:
Ik vind bevgrad in 'nieuws: Campagne laserscheermes gaat naar Indiegogo na schorsin... geen +3 omdat het een copy/paste van Reddit is. Een +2 kan imo wel.
Ketho in 'nieuws: Campagne laserscheermes gaat naar Indiegogo na schorsing Ki...
bevgrad in 'nieuws: Campagne laserscheermes gaat naar Indiegogo na schorsin...
Tja, het gaat me niet eens per se om de link naar Reddit als wel om de links naar de andere plaatjes en dergelijke. Een +3 is sowieso te hoog, maar met 180x +3 komt dat ben ik bang niet meer goed...Ketho schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:28:
[...]
Ik was er ook 5 minuten eerder mee met de Reddit link, maar het was dan weer geen volledige copy paste![]()
Ketho in 'nieuws: Campagne laserscheermes gaat naar Indiegogo na schorsing Ki...
bevgrad in 'nieuws: Campagne laserscheermes gaat naar Indiegogo na schorsin...
Eerder 0 dan +3 (had hem zelf al naar +2 gekregen, maar dat is nog steeds te veel).
Absoluut geen +3, imo gewoon een +1.
vreakz in 'nieuws: Toshiba toont 12"-dynaPad met toetsenbord en Wacom-stylus'
Verwijderd in 'nieuws: Apple introduceert 21,5"-iMac met 4k-resolutie'
ronaldmathies in 'nieuws: Apple introduceert 21,5"-iMac met 4k-resolutie'
Verwijderd in 'nieuws: Apple introduceert 21,5"-iMac met 4k-resolutie'
Fuzzillogic in 'nieuws: KLM werkt aan klantenservice en vluchtinformatie via ...
Verwijderd in 'nieuws: Facebook test newsfeed die alleen video's bevat'
Geen +2
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Ik vind hem op de 0 prima staan. +1 reactie en een minpunt voor het gezeur._Peter2_ schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:00:
drogeworst in 'reviews: Android 6.0 Marshmallow: langere accuduur en meer con... komt door mod gezeur volgens mij uit op -1, maar staat nog op 0.
Overigens is de redenatie nog fout ook, over een jaar of 3 zit het gros van de gebruikers op Android 6 of hoger.
(Overigens, als ik door de andere artikelen heen ga: Die 13th game gaan de meeste niet spelen, die Block-smartwatch gaan de meeste niet gebruiken, die Wii U-emulator gaan de meeste tweakers niks mee doen, die iOS 9 jailbreak ook niet. En ga zo maar door. Echter wel allemaal interessant nieuws.)
[ Voor 3% gewijzigd door Dorus op 14-10-2015 13:32 ]
Redelijk paranoïde post, vind het zelf een -1. Kan gelezen worden als vraag, of (zoals ik het zei) uitlokken van troll reacties etc.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Loller1 in 'nieuws: Microsoft patcht kritieke lekken in Internet Explorer'
Een open deur intrappen lijkt me niet echt +2 waardig.
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
-1?
Ik reageer op ongefundeerde mening, die zelfs +1 krijgt, met woorden welke mening+feit zijn.
Racing_Reporter in 'video: Lenny Kravitz maakt opnieuw reclame voor Guitar He...
Edit:
Dit zie ik steeds vaker gebeuren, dat er zonder fatsoenlijke rijden wordt gedownvote. Ik zou niet weten hoe, maar zou er niet een aanpassing in het systeem gemaakt kunnen worden? Dat je het stemrecht moet verdienen of iets dergelijks.
Edit 2:
Nu wordt het mooi, omgekeerde wereld. Nu krijg hij zelfs +1...
[ Voor 24% gewijzigd door Boost9898 op 15-10-2015 07:33 ]
Je reactie staat nu op een betere scoreHMC schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:55:
HMC in 'nieuws: Gerucht: Sandisk overweegt zichzelf te verkopen'
-1?
Ik reageer op ongefundeerde mening, die zelfs +1 krijgt, met woorden welke mening+feit zijn.
De hele discussie staat nu op 0, waar ik denk dat de hele discussie ook thuishoort.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Idd, had prima in GR gekund. +1 van mij, net als voor arnoudwokke in 'reviews: De prijs van 'premium': high-end smartphones worden ..., die imo ook geen +2 is.zeef schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:33:
dormamu in 'reviews: De prijs van 'premium': high-end smartphones worden stee... Zeker geen +2 waard. Weer heel veel meningmodderij.
Hoewel hij gelijk heeft en het wellicht niet voor iedereen duidelijk is (wat +2 zou opleveren) zou ik voor zijn toonzetting een punt aftrekken. Kom ik dus op +1. Nu staat-ie op +3 en dat is nmm onjuist.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Die staat inmiddels vrij stevig op +1.
De opmerkingen over de grafieken horen in GR, geen +2.
Verwijderd in 'reviews: De prijs van 'premium': high-end smartphones worden stee...
Ook geen +2
inderdaad 24x+1 tegenover 2x +2.
--------------------------------------
Will_M in 'nieuws: Windows 10 build 10565 maakt draaien vm binnen vm mogelijk'
+3 is wat hoog. +2 lijkt mij max voor deze.
[ Voor 45% gewijzigd door Zeehond op 15-10-2015 20:50 ]
200 fish found!
Waarom krijg ik hier een 0? Je bent het misschien niet eens met mijn standpunt tegenover Windows, maar dat maakt de post niet off topic. Dit is gewoon meningmodden. Enkele posts verderop is mijn standpunt opeens spam en het standpunt van iemand die de acties van Microsoft verdedigt is informatief.
Misschien had ik moeten posten dat Microsoft een verkeerd begrepen multinational is en een knuffel verdient als troost omdat ze toch wel per ongeluk de meest ingrijpende en divisieve update van de voorbije vier jaar als mandatory markeerden, dan had ik wellicht gewoon +2 gekregen.
Wat is daar in hemelsnaam misbruik aan?Eerst misbruikt Microsoft het Windows Update-systeem om reclame voor Windows 10 te installeren
Dit is pure stemmingmakerij, zoals al heel vaak vermeld is in de reacties daar en eerdere discussies. Dit zal de hoofdreden van je 0-score zijn.(bijvoorbeeld omdat je onderzoek hebt gedaan en hebt ontdekt dat Windows 10 geen enkel respect heeft voor de privacy van de gebruiker
Wederom stemmingmakerij, Microsoft heeft dat voor zover wij weten, niet opzettelijk gedaan. Van toe-eigenen is geen enkele sprake; het is een fout.eigent Microsoft zich het recht toe om je volledige besturingssysteem te vervangen zonder toestemming of inspraak.
Een foutje en dan meteen maar heel WU uitschakelen inclusief alle bescherming die het biedt?Het is een goede reden om Windows Update definitief uit te zetten om je pc te beschermen tegen dit soort ongein.
Of iemand het er nu wel of niet mee eens is doet er niet toe. Er is voldoende aanleiding om je reactie met een 0 te beoordelen en eigenlijk maar weinig reden om er een +1 van te maken.
Lijkt me overdreven inderdaad maar misschien wil je je eigen moderatie ook nog even nakijken?Jolke schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:47:
pimskie in 'video: Spelers hebben Agility in Fallout 4'
Toegegeven fanboy krijgt +2.
[ Voor 11% gewijzigd door Cloud op 16-10-2015 10:48 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Je ontvangt op die posts erg uiteenlopende scores (gemiddels als ik zo kijk van +1 naar -1). De mediaan komt op dit moment op 0 uit wat de netto score verklaard. De -1 is voor jouw reactie echt te zwaar. Ik vermoed dat je die krijgt omdat je nogal controversiële meningen verkondigd over een blijkbaar gevoelig onderwerp. Zelf zou ik een +1 een goede score vinden in deze: maar zoals Cloud al aangeeft breng je het geheel erg stellig en niet onderbouwd. Je presenteert je mening hierbij als feit. Dat maakt voor mij de post uiteindelijk ook een 0.Enai schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:23:
Enai in 'nieuws: Microsoft: gedwongen update naar Windows 10 was 'een fout''
Waarom krijg ik hier een 0? Je bent het misschien niet eens met mijn standpunt tegenover Windows, maar dat maakt de post niet off topic. Dit is gewoon meningmodden. Enkele posts verderop is mijn standpunt opeens spam en het standpunt van iemand die de acties van Microsoft verdedigt is informatief.
[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 16-10-2015 10:56 ]
Met het op de man spelen waarmee de reactie begint, en termen als 'blaaskaak', 'Satan' etc lijkt me dit wel een -1 waard, niet de 0 waar hij nu staat?
Verwijderd in 'nieuws: Google moet in Zuid-Korea bekennen welke info het met de ...
Gezien de 1e regel kan die ook wel naar -1.
[ Voor 34% gewijzigd door wildhagen op 16-10-2015 13:38 ]
Virussen? Scan ze hier!
Staan beide inmiddels op -1. Meer zijn ze inderdaad niet waard.wildhagen schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:28:
Qalo in 'nieuws: Microsoft: gedwongen update naar Windows 10 was 'een fout''
Met het op de man spelen waarmee de reactie begint, en termen als 'blaaskaak', 'Satan' etc lijkt me dit wel een -1 waard, niet de 0 waar hij nu staat?
Verwijderd in 'nieuws: Google moet in Zuid-Korea bekennen welke info het met de ...
Gezien de 1e regel kan die ook wel naar -1.
Staat onterecht op +2, de link staat gewoon in het artikel en de rest van de reactie zeker niet informatief. 0 van mij.
mrdemc in 'nieuws: League of Legends-spelers met ongepaste nicknames krijgen ...
+1 in mijn ogen, geen +2.
Niet meer dan +1, zeker geen +2 IMO.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
http://tweakers.net/reacties/bekijk/7957627/
http://tweakers.net/reacties/bekijk/7957551/
Wil iemand helpen?
ralph075 in 'reviews: Rigs: Mechanized Combat League'
Of tellen reacties zonder moderatie niet mee voor een gemiddelde? (dan kan ik het voortaan laten zoals het is)
Inderdaad niks +2 aanMigrator schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:13:
Mirved in 'nieuws: League of Legends-spelers met ongepaste nicknames krijgen ...
Staat onterecht op +2, de link staat gewoon in het artikel en de rest van de reactie zeker niet informatief. 0 van mij.
Ik heb je reactie gemodereerd, maar reacties zonder moderaties tellen inderdaad niet meer voor je gemiddelderalph075 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:37:
Of tellen reacties zonder moderatie niet mee voor een gemiddelde? (dan kan ik het voortaan laten zoals het is)
Countess in 'nieuws: AMD op koers voor toename instructies per kloktik van 40...
Kurai Hoshi in 'nieuws: Nederlandse overheid overweegt subsidie aanleg snel i...
Kurai Hoshi in 'nieuws: Nederlandse overheid overweegt subsidie aanleg snel i...
Richh in 'nieuws: Nederlandse overheid overweegt subsidie aanleg snel interne...
bbob in 'nieuws: Nederlandse overheid overweegt subsidie aanleg snel inte...
Golodh in 'nieuws: Microsoft: gedwongen update naar Windows 10 was 'een fout''
Geen +2
SirNobax in 'nieuws: Intel introduceert ontwikkelbord voor Curie-module'
Dit hoort in GR.
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft werkt aan goedkope hyperspectrale camera voor sm...
Niks +2 of +3 aan.
[ Voor 57% gewijzigd door _David_ op 16-10-2015 18:09 ]
nieuws: Europol ondersteunt FBI en NCA bij jacht op Dridex-malware
Ik heb jou reacties even snel op +1 gezet. Daar ging het toch om?Tribits schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:06:
Valt me op dat er de laatste tijd weer redelijk wat reacties zonder moderatie blijven. Ik heb er zelf al wat weggewerkt maar als iemand nog even door de reacties op dit artikel zou willen gaan voordat ze definitief over de 48 uur grens heengaan dan zou ik dat zeer waarderen.
nieuws: Europol ondersteunt FBI en NCA bij jacht op Dridex-malware
Dorus schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:16:
[...]
Ik heb jou reacties even snel op +1 gezet. Daar ging het toch om?
Ssst, ik had het nog wel zo mooi ingedekt!
Mijn dank is groot
Als dit +2 is eet ik mijn schoen op.
Edit:
@tribits:
Wat is daar mis mee precies? (gewoon een vraag, uit nieuwsgierigheid)Valt me op dat er de laatste tijd weer redelijk wat reacties zonder moderatie blijven.
[ Voor 20% gewijzigd door HMC op 16-10-2015 19:36 ]
Volgens mij is mijn reactie niet offtopic? Gewoon een ontopic antwoord op een stelling.
Virussen? Scan ze hier!
Heb er even de boost op los gelaten. De tweede en de laatste hebben nu nog wat zetjes nodig._David_ schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:54:
[...]
Countess in 'nieuws: AMD op koers voor toename instructies per kloktik van 40...
Richh in 'nieuws: Nederlandse overheid overweegt subsidie aanleg snel interne...
bbob in 'nieuws: Nederlandse overheid overweegt subsidie aanleg snel inte...
Golodh in 'nieuws: Microsoft: gedwongen update naar Windows 10 was 'een fout''
Geen +2
staat nu op +1wildhagen schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:16:
wildhagen in 'nieuws: Adobe brengt patch voor zerodaykwetsbaarheid in Flash uit'
Volgens mij is mijn reactie niet offtopic? Gewoon een ontopic antwoord op een stelling.
200 fish found!
-1 lijkt me wat streng eerder 0.
[ Voor 6% gewijzigd door Zeehond op 16-10-2015 22:49 ]
200 fish found!
is het geen +3. +1 heel misschien een +2
venqwish in 'nieuws: Huawei geeft lijst vrij van smartphones die Android 6.0 ...
Geen +2
Lijkt me inderdaad niet meer dan een +1. Maar het gaat lastig worden om die reactie nog omlaag te krijgen.
Geen +2 of +3, dit hoort in GR.
ONiel in 'nieuws: 'Russische hackers stalen handelsinformatie van Dow Jones''
Tribits in 'nieuws: 'Russische hackers stalen handelsinformatie van Dow Jones''
Geen +2
[ Voor 38% gewijzigd door _David_ op 17-10-2015 22:07 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.
IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem