Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 101 Laatste
Acties:
  • 196.965 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:26

botoo

💀 too old to die young

Ik kom niet verder dan een -1. Hij impliceert dat als een crewmember iets overkomt dat het dan ineens nieuwswaardig is en dat is imo gewoon trollen naar de redactie.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:15
Tja. De modbreak onder de reactie van Weebl is ook niet echt helemaal netjes. Zoals eerder gezegd stond de reactie van de redactie er nog niet toen Weebl reageerde.

Daarnaast is de reactie van Arnoudwokke op weeble dan wel nog steeds een +1.

Het gaat idd echt nergens meer over.

[ Voor 7% gewijzigd door pelt op 06-10-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 23:36
pelt schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:39:
Tja. De modbreak onder de reactie van Weebl is ook niet echt helemaal netjes. Zoals eerder gezegd stond de reactie van de redactie er nog niet toen Weebl reageerde.

Daarnaast is de reactie van Arnoudwokke op weeble dan wel nog steeds een +1.

Het gaat idd echt nergens meer over.
Mee eens .. ongeacht wat de mods ervan vinden, zien de meeste Tweakers de modratings als een indicator van wat de community ervan vind. Dit is dus gewoon de mening van de velen snoeren, IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MMaster23 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:04:
[...]

Mee eens .. ongeacht wat de mods ervan vinden, zien de meeste Tweakers de modratings als een indicator van wat de community ervan vind. Dit is dus gewoon de mening van de velen snoeren, IMHO.
Modereren gebeurt niet op basis van meningen. Sterker nog, meningmodden (door bijv een +3 aan die reactie te geven) is een vorm van modmisbruik, die je je modrechten kan kosten!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
wildhagen schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:13:
[...]

Modereren gebeurt niet op basis van meningen. Sterker nog, meningmodden (door bijv een +3 aan die reactie te geven) is een vorm van modmisbruik, die je je modrechten kan kosten!
Niet om lullig te doen en ik begrijp je redenatie op zich.
Echter meer dan 400 mensen gaven een +3 en meer dan 500 mensen in totaal gaven een +1, +2 of +3.
Ga we dan van 500 mensen modrechten weghalen alleen maar omdat er meningsverschil is over de presentatie van een comment? Of het doel van de ratings?

Don't get me wrong, ik snap het systeem en vaak werkt het wel goed.
Echter het "afstraffen" omdat de mods/redactie er niet mee eens zijn, beetje slapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als 500 mensen willens en wetens en doelbewust een +3 geven, terwijl ze weten dat dat niet mag, ja, dan mogen die inderdaad wel een onderzoekje krijgen.

En je verliest je modrechten echt niet n.a.v. 1 mismoderatie hoor, maar het is niet ondenkbaar dat dit soort figuren vaker de fout in gaat en op mening modden. En dan is er dus sprake van een patroon, wat beloond zou kunnen worden met het inleveren van je rechten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
wildhagen schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:20:
Als 500 mensen willens en wetens en doelbewust een +3 geven, terwijl ze weten dat dat niet mag, ja, dan mogen die inderdaad wel een onderzoekje krijgen.

En je verliest je modrechten echt niet n.a.v. 1 mismoderatie hoor, maar het is niet ondenkbaar dat dit soort figuren vaker de fout in gaat en op mening modden. En dan is er dus sprake van een patroon, wat beloond zou kunnen worden met het inleveren van je rechten.
Als jullie een artikel schrijven over een compleet zinloos onderwerp, mogen wij alleen maar publiek reageren op het onderwerp en niet over het feit dat het een dom zinloos onderwerp is?

En zeg nou niet dat dit moderatietopic public is, je snapt prima dat ik met publiek bedoel dat het gewoon onder het artikel besproken mag/moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MMaster23 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:25:
[...]

Als jullie een artikel schrijven over een compleet zinloos onderwerp, mogen wij alleen maar publiek reageren op het onderwerp en niet over het feit dat het een dom zinloos onderwerp is?
Op de FP wel ja, dat klopt. Er staat een hele dikke Feedback knop bij elk artikel. Die knop staat er niet omdat een devver zich zat te vervelen. Dat is de plek om feedback te leveren (die gaat dus naar het Geachte Redactie-forum).

Daar horen opmerkingen over nieuws-artikelen thuis, niet op de FP. Op die laatste is het ongewenst (-1).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
wildhagen schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:26:
[...]

Op de FP wel ja, dat klopt. Er staat een hele dikke Feedback knop bij elk artikel. Die knop staat er niet omdat een devver zich zat te vervelen. Dat is de plek om feedback te leveren (die gaat dus naar het Geachte Redactie-forum).

Daar horen opmerkingen over nieuws-artikelen thuis, niet op de FP. Op die laatste is het ongewenst (-1).
Waarom krijgt weebl dan wel een downmod naar 0 en staat deze nog op +2?
almar in 'nieuws: Vodafone zou per ongeluk Samsung Galaxy A5 uitleveren aan k...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die laatste hoort ook niet op +2, die is niet voor niets al tig keer hier gemeld ;)

Maarja, ik kan niet meer dan mijn 6x weging toevoegen, en dat is niet voldoende om hem naar de 0 te krijgen (waar hij imho wel naartoe moet ja).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:37
Zo, die reactie van weebl is dus gefixt. Prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

wildhagen schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:31:
Die laatste hoort ook niet op +2, die is niet voor niets al tig keer hier gemeld ;)

Maarja, ik kan niet meer dan mijn 6x weging toevoegen, en dat is niet voldoende om hem naar de 0 te krijgen (waar hij imho wel naartoe moet ja).
Er zijn ook nog modders die hem +2 geven... Aangezien het aantal +2 stemmers meer is als net toen ik voor het laatst keek (nu 68, was 65...).

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 06-10-2015 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:12

Vickiieee

Kritische lezer.

productreview: MSI Classic CR61 2M-214NL review door TRK

Hier is nog een heleboel ongemod, reacties zijn echter ouder dan 48u dus ik kan niks meer. Promod/admin? :)

wildhagen schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:26:
[...]
Op de FP wel ja, dat klopt. Er staat een hele dikke Feedback knop bij elk artikel. [...]
Overdrijven is ook een kunst.. :/ Vanmiddag nog met _David_ 'erover gehad' die hij makkelijk te missen is..

[ Voor 39% gewijzigd door Vickiieee op 06-10-2015 15:31 ]

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
OP dit moment staat die al op +1. Deze hebben we niet gefixeerd omdat we nog de hoop hadden dat deze met behulp van gewoon modden nog wel op een acceptabel niveau zou kunnen komen, wat ook wel blijkt. Die van Weeble stond echter zodanig uit het lood dat hier nog maar 1 oplossing voor mogelijk was.
Fixeren is voor ons het laatste redmiddel wat we alleen maar in extreme gevallen gebruiken. Als we dit te pas en te onpas gebruiken dan kunnen we het hele modereren er net zo goed uit gooien voor de meeste tweakers en dit alleen nog maar toestaan voor een handjevol select gezelschap waarvan de moderatie te vertrouwen is volgens de ModFAQ. En dan nog zullen we nooit allemaal een reactie dezelfde score geven maar de afwijkingen blijven dan wel beperkt tot 1 punt.
Dat willen we echter niet maar wel zullen we uitwassen aanpakken, zowel bij de posts die niet goed staan als bij de modders die het niet goed doen!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
NotSoSteady in 'nieuws: Vodafone zou per ongeluk Samsung Galaxy A5 uitleveren...

Hebben jullie nog een paar -1's over, de bovenstaande reactie kan er nog wel een paar gebruiken...

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SRich schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:05:
NotSoSteady in 'nieuws: Vodafone zou per ongeluk Samsung Galaxy A5 uitleveren...

Hebben jullie nog een paar -1's over, de bovenstaande reactie kan er nog wel een paar gebruiken...
Wel meer reacties in die subthread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Inderdaad, meer dan een +1 is het niet. Alleen de 1e heeft nog een paar tikken nodig, de andere 2 staan nu goed.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Slash in 'nieuws: Microsoft introduceert Lumia 950 en 950 XL met 'vloeib...
Vinden jullie dit een -1? Lijkt vooral meningmodden...

mathelicious in 'nieuws: Microsoft introduceert Lumia 950 en 950 XL met 'vloe...
Met de sneer op het eind is dit geen +2.

[ Voor 32% gewijzigd door Migrator op 06-10-2015 17:27 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 11:06

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Vickiieee schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:00:
productreview: MSI Classic CR61 2M-214NL review door TRK

Hier is nog een heleboel ongemod, reacties zijn echter ouder dan 48u dus ik kan niks meer. Promod/admin? :)
Die productreview komt uit 2013, ik zie niet echt de meerwaarde in om daar nog de reacties te gaan modereren.

Daejji in 'nieuws: HoloLens-sdk komt begin 2016 beschikbaar voor 3000 dollar'
Nathan in 'nieuws: Sony geeft high-end apparaten sinds Xperia Z2 update naar ...
crackletinned in 'nieuws: EU-Hof acht VS geen veilige 'datahaven''
geen +2

[ Voor 43% gewijzigd door _David_ op 06-10-2015 17:44 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lijkt me idd onzinnig om nog reacties van 1-2 jaar oud te gaan zitten modereren...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

-8- in 'nieuws: Microsoft introduceert Lumia 950 en 950 XL met 'vloeibare koe...
BikkelZ in 'nieuws: Microsoft introduceert Lumia 950 en 950 XL met 'vloeibare...
Swerfer in 'nieuws: Microsoft introduceert Lumia 950 en 950 XL met 'vloeibare...
SomerenV in 'nieuws: Microsoft introduceert Lumia 950 en 950 XL met 'vloeibar...

Geen +2, niks informatief aan en het wordt vrij saai dat steeds dezelfde reacties bij wp artikelen een +2 krijgen

Ook even van 22 +2 reacties weer naar 9 teruggebracht, wordt weet flink gemeningmod.

Dave156 in 'nieuws: MyCom, iCentre en Dixons failliet verklaard'
En dit is geen +3.

[ Voor 33% gewijzigd door _David_ op 06-10-2015 20:48 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:00
MRE-Inc in 'nieuws: Microsoft introduceert Lumia 950 en 950 XL met 'vloeibare...

Heeft niets met de nieuwspost te maken volgens mij en weinig met de post voor hem. Geen +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Hafermaut schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:49:
MRE-Inc in 'nieuws: Microsoft introduceert Lumia 950 en 950 XL met 'vloeibare...

Heeft niets met de nieuwspost te maken volgens mij en weinig met de post voor hem. Geen +3.
Al na de eerste 6 woorden zie je dat het een trol is, en wordt niet veel beter daarna. Zelfs +1 is nog te hoog. Max 0 maar ik geef hem zelf -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Dat kan inderdaad prima op 0 of -1, idegeval geen +1 of hoger.

Die 19x +3 is belachelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door _David_ op 06-10-2015 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 11:57

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Dorus schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 23:03:
[...]

Al na de eerste 6 woorden zie je dat het een trol is, en wordt niet veel beter daarna. Zelfs +1 is nog te hoog. Max 0 maar ik geef hem zelf -1.
Ondanks dat ik het met je eens ben dat het totaal geen +3 is, is het geen trol reactie van mij. Blijkbaar zijn er genoeg (en ik weet niet wie) MS fanboys die er net zo over denken. En als je alle MS reviews terug leest op Tweakers dan kom je er wel achter dat er een kern van waarheid in zit.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

jxfrey in 'nieuws: Band 2-wearable van Microsoft krijgt barometer en kost 249...

Swerfer in 'nieuws: Band 2-wearable van Microsoft krijgt barometer en kost 24...

Swerfer in 'nieuws: Band 2-wearable van Microsoft krijgt barometer en kost 24...

De eerste reactie vind ik nog een twijfel geval of het een +2 is. die andere twee reacties lijken mij alle bij geen +2.

[ Voor 4% gewijzigd door Zeehond op 06-10-2015 23:35 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kan iemand kijken naar deze mismodderatie?

Verwijderd in 'nieuws: MyCom, iCentre en Dixons failliet verklaard'

Baron Ballsaver heeft in principe gewoon gelijk, dit zou op zijn minst op 1 moeten staan en zeker geen -1.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
_Dune_ schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 00:16:
Kan iemand kijken naar deze mismodderatie?

Verwijderd in 'nieuws: MyCom, iCentre en Dixons failliet verklaard'

Baron Ballsaver heeft in principe gewoon gelijk, dit zou op zijn minst op 1 moeten staan en zeker geen -1.
Had je zijn edit ook meegekregen?
SUKKELS, ga eerst eens de wet lezen voor je modereert
Gaat er wat mij betreft een puntje af van een post die niks nieuws bracht. Een -1 is zeker te rechtvaardigen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Toff schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 00:28:
[...]

[...]

Gaat er wat mij betreft een puntje af van een post die niks nieuws bracht. Een -1 is zeker te rechtvaardigen hier.
Hij drukt zich in zijn edit inderdaad niet zo netjes uit, dat klopt, maar het is ook tenenkrommend hoe men moddereerd zonder ook maar enig benul te hebben hoe de wetgeving rondom garantie in elkaar steekt.
_David_ schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 00:30:
De manier waarop hij/zij begint (fout schreeuwen) + zeuren over moderatie, -1 is dan niet fout.
Dat "Fout" schreeuwen heb überhaubt overheen gelezen. :) Ik vind het belangrijker dat lezers juist worden geïnformeerd en niet doordat door een ongelukkig getikte reactie die daarom op -1 komt te staan het lijkt dat de foutieve informatie/reactie de juiste is.

[ Voor 32% gewijzigd door _Dune_ op 07-10-2015 00:35 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

_Dune_ schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 00:31:
[...]

Dat "Fout" schreeuwen heb überhaubt overheen gelezen. :)
Dan schreeuwen van fout en leer is lezen zorgt er wel voor dat hij/zij op -1 komt.

[ Voor 75% gewijzigd door _David_ op 07-10-2015 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

_David_ schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 00:35:
[...]

Dan schreeuwen van fout en leer is lezen zorgt er wel voor dat hij/zij op -1 komt.
Ja, ik zie inmiddels, ondanks dat hij op het punt garantie wel juist zat... hij het spoor helemaal kwijt raakt in zijn reacties.

[ Voor 71% gewijzigd door _Dune_ op 07-10-2015 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Deze wil ik nog een keer onder de aandacht brengen. +2 is belachelijk, zeker met de laatste zin erbij ben ik voor de -1 gegaan maar er zijn nog wat zetten nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sim in 'reviews: Panasonic 65"-CX800: grote uhdtv voor dito portemonnee' voorlopig op +3?

Ja, de bijdrage is nuttig maar moet dit niet in een .plan of in de reviews zelf staan; het is het werk van T.net/Reviewer om dit soort info breed bekend te maken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

WhatsappHack in 'nieuws: Apple staat adblocker toe die reclame in apps blokke...

Deze reactie staat best wel stevig op +3, maar is het dat wel waard. Hij geeft wel argumenten van beide kanten en gebruikt bronnen, maar laat ook wel heel erg duidelijk zijn eigen mening horen. Niet helemaal objectief dus. Is dus eerder een +2 wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:23
Nu ja, hij beschrijft wel gewoon de bedenkingen die ik ook al had en onderbouwt ze stevig met citaten. Ja, het is zijn mening, maar dat mag; een +3 hoeft niet objectief te zijn; het gaat erom dat het een belangrijke toevoeging is aan het artikel of de discussie. En dat is het, dus van mij krijgt hij ook een +3.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

_David_ schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:32:
[...]

Die productreview komt uit 2013, ik zie niet echt de meerwaarde in om daar nog de reacties te gaan modereren.
Hahaha, wauw, ik ben goed bezig zeg! :D Die review kwam voorbij in de lijst met nog ongemodereerde reacties. Ik kon er twee modereren (die ook nog niet gemodereerd waren), maar ik zag er nog meer (waarbij ik me even niet realiseerde dat de review in de lijst stond met die twee nog niet gemodereerde reacties). Waarbij ik compleet over het hoofd zag dat de rest van de reacties uit 2014 is.. :+

@Wildhagen, dankje, spuitelf :>

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft introduceert Lumia 950 en 950 XL met 'vloeibar...
Gewoon een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Toff schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 00:28:
[...]

[...]

Na de edit met dergelijke taal blijft er in mijn ogen geen andere score dan een -1 over.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Vickiieee ik nomineer je voor een lintje van Captain Obvious van de dag, tuurlijk komt er bij een fixatie gezeur want als iedereen het eens was over de moderatie was er geen fixatie nodig ;)

Wat betreft te modereren, in het Ziggo artikel staan nogal veel onterechte +2s. Niet allemaal evenveel verkeerde mods maar aangezien ik toch bezig was met modden daar meld ik ze maar even :)

Verstekbakker in 'nieuws: Politie houdt vijf jongeren aan voor ddos-aanval op...
Geen -1.
SuperDre in 'nieuws: Politie houdt vijf jongeren aan voor ddos-aanval op Ziggo'
Geen +2.
dakka in 'nieuws: Politie houdt vijf jongeren aan voor ddos-aanval op Ziggo'
Geen +2.
BaRF in 'nieuws: Politie houdt vijf jongeren aan voor ddos-aanval op Ziggo'
Geen +2.

jay123 in 'nieuws: Politie houdt vijf jongeren aan voor ddos-aanval op Ziggo'
Ook wat mager voor een +2 imo.
Blokker_1999 in 'nieuws: Politie houdt vijf jongeren aan voor ddos-aanval op ...
Geen +2.
SuperDre in 'nieuws: Politie houdt vijf jongeren aan voor ddos-aanval op Ziggo'
Geen +2.
Blokker_1999 in 'nieuws: Politie houdt vijf jongeren aan voor ddos-aanval op ...
Geen +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
0 gegeven, totaal verkeerde vergelijking. En nogal flamebaity.. "waarom kan apple het wel!!" is het idee.

3 type toestellen, of een stuk of 20.. wat zou makkelijker zijn.

Dit soort reacties zijn gewoon terecht op 0.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

corset schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:05:
0 gegeven, totaal verkeerde vergelijking. En nogal flamebaity.. "waarom kan apple het wel!!" is het idee.

3 type toestellen, of een stuk of 20.. wat zou makkelijker zijn.

Dit soort reacties zijn gewoon terecht op 0.
Naar mijn mening een -1. Vind de opmerkingen over het update-beleid van andere fabrikanten behoorlijk 'flamebait' achtig eruit zien. Of hij daar nou een opmerking achteraan plaatst dat het een of het ander ondanks dat toch beter is. In een andere verpakking misschien een +1, maar door de bewoording op dit moment gewoon een érg krappe 0. (Waarbij ik dus over ben gegaan naar de -1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamvdh
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 23:40
Als dit geen +1 is, dan arnoudwokke in 'nieuws: Vodafone zou per ongeluk Samsung Galaxy A5 uitleveren... ook niet. Dat ben je neem ik aan met me eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
die van arnoud vind ik al snel een 0.. wordt een beetje moe van dat Apple hyping.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die had ik dan ook een 0 gegeven.

Maar dat maakt an sich niet uit, dat reactie A op een verkeerde score staat betekent niet automatisch dat reactie B ook maar een verkeerde score moet houden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

-2 lijkt me wat overdreven voor die laatste, dit kan imho wel met een dikke -1 af.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Bij zulke reacties vraag ik me af of -2 echt nodig is... kansloos en op de man is het maar het is ook niet het ergste wat er ooit gepost is.
Leuke signature trouwens :D

krvabo in 'nieuws: Prison Architect komt uit na vijf jaar ontwikkeling'
Vinden jullie dit een +3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Frozen in 'nieuws: Sony-ceo geeft smartphonetak tot 2017 om winstgevend te wo...

Dit is toch een +1? Het gaat slecht met de verkoop van telefoons van sony, ik geef mijn mening waarom ik denk dat het zo loopt bij sony en hoe ik denk dat ze de tak weer gezond kunnen maken?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Frozen schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:43:
Frozen in 'nieuws: Sony-ceo geeft smartphonetak tot 2017 om winstgevend te wo...

Dit is toch een +1? Het gaat slecht met de verkoop van telefoons van sony, ik geef mijn mening waarom ik denk dat het zo loopt bij sony en hoe ik denk dat ze de tak weer gezond kunnen maken?
Vind ik ook een +1. Niets mis met die reactie. Kan nog wat moderaties gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Migrator schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:43:
[...]

Bij zulke reacties vraag ik me af of -2 echt nodig is... kansloos en op de man is het maar het is ook niet het ergste wat er ooit gepost is.
Naja, ik vind het dusdanig op de man dat het zo weinig toe voegt (het voegt niks toe) dat hij wat mij betreft mag verdwijnen. Meer een statement naar de reageerder toe dat dergelijke reacties niet geaccepteerd worden ;).
Leuke signature trouwens :D
;)
Ik heb hem een +3 gegeven. Waarom? Ik heb het spel zelf ook gekocht en wat hij schrijft kan ik mij volledig in vinden. Het geeft beknopt een duidelijk antwoord op de vraag van degene boven hem. Het klopt en de belangrijkste punten behandeld hij zonder veel te spoilen, ook voor andere lezers :).
Frozen schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:43:

Nou. Lees je reactie nog eens door zou ik zeggen:
Sony moet de "bakstenen" van xperia laten vallen, omdat het design vrij saai is en de telefoons vaak te duur zijn voor wat ze bieden. Het beste kunnen ze zich nu gaan focussen op Windows 10 (mobile) en daar een nieuwe high-end lijn (met een andere naam en een ander design telefoon) voor uitbrengen.
Die eerst zin alleen al. Verder dan een 0 kom ik daar niet mee hoor... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vickiieee schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:48:
[...]

Naja, ik vind het dusdanig op de man dat het zo weinig toe voegt (het voegt niks toe) dat hij wat mij betreft mag verdwijnen
Op de man is het, en toevoegen doet het niet, maar dat an sich lijkt me niet voldoende reden voor een -2. Want dan kan 90 procent van de -1's wel naar -2 gezet worden. De -1 is er niet voor niets.

De -2 is voor echt zware gevallen, niet voor 'gewoon' onwenselijke zaken, daarvoor is de -1 bedoeld.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

desalniettemin in 'downloads: StartIsBack++ 1.1.5'

Een niet onderbouwd statement, lijkt me geen +1 waard, maar een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Politie houdt vijf jongeren aan voor ddos-aanval op Ziggo'

Geen +2 of zelfs +3, eerder een 0, wegens inhoudelijk onjuist.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben misschien wat te vroeg, maar wat is er +3 aan deze reactie:
mkools24 in 'downloads: Plex Media Server 0.9.12.13'

Mijn reactie erboven geeft ook de nodige linkjes, maar ik krijg enkel +1?

EDIT: En is voor het moment al opgelost. :)

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 07-10-2015 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
CptChaos schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:56:
Ik ben misschien wat te vroeg, maar wat is er +2 aan deze reactie:
mkools24 in 'downloads: Plex Media Server 0.9.12.13'

Mijn reactie erboven geeft ook de nodige linkjes, maar ik krijg enkel +1?
Je bent inderdaad te vroeg. Die reactie is nog geen uur oud en heeft maar een paar moderaties gehad. Het systeem heeft wat tijd nodig. Het is daarom niet de bedoeling binnen korte tijd na plaatsen hier een reactie aan te dragen behalve als het echt heel erg uit de klauwen loopt (wat hier niet het geval is).

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 07-10-2015 17:00 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Het begint al bij degene op wie hij reageert. Die mag ook naar de -1 en eigenlijk alles wat er na komt is -1 waardig.
Niets meer dan een pissing contest!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

jesper86 in 'nieuws: HP komt met all-in-one voorzien van een gebogen 34"-scherm'
musback in 'nieuws: HP komt met all-in-one voorzien van een gebogen 34"-scherm'

Volgensmij zijn deze geen +2 maar gewoon +1.

Ik mis de onderbouwing

--------------------------------------
659271 in 'nieuws: Driekwart Google Android-gebruikers draait Android 4...

Iemand die meend dergelijk taalgebruikt te moeten gebruiken mag van mij naar -2

Bah!

--------------------------------------
Cergorach in 'nieuws: HP presenteert midrange-Pavilion-gaminglaptop'

stond op +3 inmiddels +2 maar lijkt mij gewoon een +1.

[ Voor 43% gewijzigd door Zeehond op 07-10-2015 21:56 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
ThePhoenix87 in 'nieuws: CBP: inloggen bij DigiD is niet veilig genoeg' lijkt mij geen +2 (maar door een hele sloot aan "mee eens" +3 mods staat deze nog stevig op +2.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd in 'nieuws: Light start met voorverkoop van zestien camera's-i... heeft een aantal +3's en +1's gekregen terwijl dit duidelijk een 0 moet zijn, net als het bericht waar hij op reageert.

[ Voor 26% gewijzigd door Ventieldopje op 08-10-2015 17:47 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hij had wel een punt, maar het foutje dat ik in het artikel heb gemaakt is al gerepareerd. Hoe dan ook is de reactie verder nog wel van waarde, dus een +2 lijkt me wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ook +2 gegeven. Jammer dat sommigen het nodig vinden reacties met geklaag te beginnen maar verder van waarde :)

Aangezien er relatief weinig mods langs het facebook topic zijn gewandeld staan er nog wat reacties fout.
thefal in 'nieuws: Facebook gaat naast Like-knop 'reactie-emoji's' testen'
Geen -1, gewoon +1.
Verwijderd in 'nieuws: Facebook gaat naast Like-knop 'reactie-emoji's' testen'
Mijns inziens gewoon +1.
aval0ne in 'nieuws: Facebook gaat naast Like-knop 'reactie-emoji's' testen'
Pure ad hominem dus -1 lijkt me. Krijgt 6x +2 8)7
nils7 in 'nieuws: Facebook gaat naast Like-knop 'reactie-emoji's' testen'
Deze en mijn eigen reactie daarop zijn een 0, geen +1.
ToolkiT in 'nieuws: Facebook gaat naast Like-knop 'reactie-emoji's' testen'
Modgezeur -> -1?
Lummer in 'nieuws: Facebook gaat naast Like-knop 'reactie-emoji's' testen'
Alleen een smiley is ook in dit nieuwsbericht geen +1 waard.
Verwijderd in 'nieuws: Facebook gaat naast Like-knop 'reactie-emoji's' testen'
Last but not least is dit geen +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

+2 kan inderdaad wel, +3 imo toch echt niet.

En ik vind die reacties daar die puur een smiley zijn gewoon vervuiling, of het nieuwsbericht nu over smileys gaat of niet.

Verwijderd in 'nieuws: Keuringsrapport onthult afmetingen Samsung-tablet met 18,6"-...
maevian in 'nieuws: Sony koopt Belgisch bedrijf dat dieptecamera's maakt voor...
Geen +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Verwijderd in 'nieuws: Regering VS komt voorlopig niet met wet die encryptie zo...

Benieuwd naar deze.
Is helemaal waar, en hij refereert waarschijnlijk naar de titel.
+1 van mij.

Edit: Ik bedoel: had hij het moeten melden in feedback, of is het gewoon ontopic?

[ Voor 8% gewijzigd door HMC op 09-10-2015 17:39 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

3raser in 'nieuws: DigiD-app voor tweetrapsauthenticatie komt in tweede helft...

45x +3, really? Overigens zijn er in dat artikel wel meer posts die (imo) niet goed gemodereerd zijn.
Deze reactie lijkt ook vooral "mee-modders" te krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 09-10-2015 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

nieuws: Dutch Filmworks registreert Popcorn Time-logo als handelsmerk in de B...
Ook bij dit artikel staan er nogal wat reacties onterecht op +2, onder andere mee-eens mods op reacties die niet volledig verstand van zaken hebben, zoals bijvoorbeeld Verwijderd in 'nieuws: Dutch Filmworks registreert Popcorn Time-logo als h... die gelukkig wel gecorrigeerd wordt in een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:26

Tribits

Onkruid vergaat niet

Volgens mij is het niet zo dat Omega Supreme claimt verstand van zaken te hebben, maar vooral aangeeft dat dit niet zou mogen kunnen. Het is een pleidooi waarom de huidige situatie niet acceptabel is. Dat het allemaal volgens de regels is doet daar verder weinig aan af. Of het een +2 is blijft nog steeds discutabel, maar aangezien het weinig anders is dan een goed onderbouwde mening kan je het niet als feitelijk onjuist bestempelen.
Wellicht werkt het beter als je een (korte) motivatie toevoegt waarom het geen +3 is. Ik wil niet beweren dat het wel een +3 is, maar kennelijk ziet vrijwel iedereen er dat op dit moment wel een +3 in. Alleen roepen dat het geen +3 is zal daar niet zo snel verandering in brengen vrees ik.

[ Voor 45% gewijzigd door Tribits op 09-10-2015 19:33 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tribits schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 19:27:
Wellicht werkt het beter als je een (korte) motivatie toevoegt waarom het geen +3 is. Ik wil niet beweren dat het wel een +3 is, maar kennelijk ziet vrijwel iedereen er dat op dit moment wel een +3 in. Alleen roepen dat het geen +3 is zal daar niet zo snel verandering in brengen vrees ik.
O.a. vanwege het volgende:
Omdat het blijkbaar onduidelijk is hoe een tweetrapsauthenticatie app werkt hier een korte uitleg.
Is natuurlijk iedereen over 1 kam scheren, wat er daarna komt, heb ik niet eens de moeite meer voor genomen om door te nemen, aangezien ik (zonder dat ik het laat merken) wel weet hoe het werkt*. Maar schijnbaar ben ik dan dus (blijkbaar?) wel iemand die het niet weet? Daarnaast, is info over hóe two-factor-authentication werkt, natuurlijk niet de strekking van het artikel zelf, dus geen idee hoe het onmisbaar zou kunnen zijn voor het artikel zelf (dat is toch immers waar +3 voor staat?). Aangezien verder ook niet bekend is hoe de DigiD app gaat werken, vind ik conclusies nemen over o.a. alternatieven en waarom die dan niet gebruikt worden een beetje voorbarig, aangezien past echt iets zinnigs erover te zeggen is, als er meer details bekend zijn, die er nu simpelweg niet zijn.

* Voor bepaalde zaken gebruik ik ook Google Authenticator, maar zou dat niet aan mijn overheidszaken willen koppelen, omdat ik het niet geheel dusdanig vertrouw. Daarnaast is ook niet duidelijk hoe de app zelf eruit gaat zien, technisch gesproken dan, waardoor er op de FP aannames gedaan worden, die wellicht ook niet kloppen, maar daar haakt deze reactie wel op in (en zo zijn er meer). Maar ja, de beste stuurman staat altijd aan wal, toch? ;)

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 09-10-2015 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:26

Tribits

Onkruid vergaat niet

CptChaos schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 21:22:
[...]
O.a. vanwege het volgende:
Toegegeven, het was mij eigenlijk ook wel duidelijk waarom dit geen +3 kon zijn, en als ik het zo eens bekijk komt jouw motivatie wel aardig overeen met wat ik in gedachten had. Maar mijn punt in zijn algemeenheid was dat wat aanvullende motivatie doorgaans wel wenselijk is. Het zorgt ervoor dat dit topic niet verzand in een 'hemel je favoriete topics omhoog' of 'trap je tegenstanders de grond in topic'. Als dat te vaak gebeurt zal dit topic zijn aandacht van de gemiddelde lezer verliezen of zelfs weerstand oproepen omdat er geprobeerd wordt dat te bereiken wat binnen de normale werking van het moderatie systeem niet lukt.

Van veel reacties die hier ter sprake komen is het zo ook wel duidelijk dat ze de score niet waard zijn waar ze op dat moment op staan, maar vooral voor een reactie die op het eerste gezicht die score wel waard lijkt te zijn is het aan re raden even te verklaren waarom dat niet het geval is.

[ Voor 25% gewijzigd door Tribits op 10-10-2015 00:08 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Tribits schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:21:
[...]
Maar mijn punt in zijn algemeenheid was dat wat aanvullende motivatie over zijn algemeen wel wenselijk is
Ik kan mij hier in zijn algemeenheid wel in vinden. "Geen +1,2,3" is wel erg mager als argumentatie hier. Iets als: "Een mening zonder onderbouwing is geen .. waard", of: "een goed onderbouwde post, maar er mag/moet een puntje af wegens moderatiegezeur/persoonlijke aanval" o.i.d. nodigt eerder uit om een ongelezen post even te bekijken en te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tribits schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:21:
[...]

Toegegeven, het was mij eigenlijk ook wel duidelijk waarom dit geen +3 kon zijn, en als ik het zo eens bekijk komt jouw motivatie wel aardig overeen met wat ik in gedachten had. Maar mijn punt in zijn algemeenheid was dat wat aanvullende motivatie over zijn algemeen wel wenselijk is. Het zorgt ervoor dat dit topic niet verzand in een 'hemel je favoriete topics omhoog' of 'trap je tegenstanders de grond in topic'. Als dat te vaak gebeurt zal dit topic zijn aandacht van de gemiddelde lezer verliezen of zelfs weerstand oproepen omdat er geprobeerd wordt dat te bereiken wat binnen de normale werking van het moderatie systeem niet lukt.

Van veel reacties die hier ter sprake komen is het zo ook wel duidelijk dat ze de score niet waard zijn waar ze op dat moment op staan, maar vooral voor een reactie die op het eerste gezicht die score wel waard lijkt te zijn is het aan re raden even te verklaren waarom dat niet het geval.
Overigens blijft men ook +3's geven, nu al bijna 90 keer. Gelukkig niet zo overdreven als van de week, maar toch, vind dat best fors voor een reactie die dat niet hoort te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Beetje kort door de bocht om na 1 regel al te beoordelen dat het wel geen +3 zal zijn. Het is wel degelijk informatie die niet bij het grote publiek beschikbaar is, zo weet ik wel vaag wat van tweetrapsauthenticatie maar niet hoe dit bij het Google Authenticator algoritme specifiek werkt.

Nu is het Google Authenticator algoritme wel enigszins offtopic, dus jullie hebben gelijk dat +3 wat hoog is. Echter vind ik +2 goed kunnen, dus zijn die +3 moderaties geen gigantische afwijking waar we ons heel erg druk om moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dorus schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:35:
Beetje kort door de bocht om na 1 regel al te beoordelen dat het wel geen +3 zal zijn.
Na de eerste regel ga ik ervan uit dat er vervolgens een uitleg komt. Die ik toch al weet (maar niet liet merken al wilde ik er niets mee uitlokken trouwens). Verder heeft dat geen relatie met het artikel. Dus het bevreemd me eigenlijk best wel dat de post 90x +3 krijgt. Zoiets zegt meer over hen, aangezien het een open standaard is.
Het is wel degelijk informatie die niet bij het grote publiek beschikbaar is, zo weet ik wel vaag wat van tweetrapsauthenticatie maar niet hoe dit bij het Google Authenticator algoritme specifiek werkt.
Dat die informatie niet bij het grote publiek bekend is, is geen wonder. Mensen vinden het niet interessant, het is hun vakgebied niet of het boeit hen niet genoeg. Dat is geen reden om het dan maar +3 te geven, want je hebt er wat van geleerd, als je zo gaat redeneren moeten legio posts opnieuw beoordeeld worden, omdat ze voor velen wel of niet informatie is die ze niet wisten, ook al heeft het met de context niets te maken. En het is een open standaard, dus niet bekend bij het grote publiek, is ook maar hoe je dat bekijkt. ;)
Nu is het Google Authenticator algoritme wel enigszins offtopic, dus jullie hebben gelijk dat +3 wat hoog is. Echter vind ik +2 goed kunnen, dus zijn die +3 moderaties geen gigantische afwijking waar we ons heel erg druk om moeten maken.
Punt is wel, dat de post geen goede moderatie heeft gekregen, doordat hij verkeerd gemodereerd is. Het systeem zelf bepaald dan wel, of die afwijking te groot is of niet en gaat dan al dan niet tot actie over voor die personen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 10-10-2015 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

nieuws: Turkije sluit toegang tot social media af na aanslag in Ankara

Dit topic is inmiddels ontaard in een complete religieuze oorlog, waar meningsmodders volop in de loopgraven zijn geinfiltreerd...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:03

ITsEZ

parttime all-rounder

wildhagen schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:08:
nieuws: Turkije sluit toegang tot social media af na aanslag in Ankara

Dit topic is inmiddels ontaard in een complete religieuze oorlog, waar meningsmodders volop in de loopgraven zijn geinfiltreerd...
Volledig mee eens, vooral deze reactie staat veeel te hoog.
heval in 'nieuws: Turkije sluit toegang tot social media af na aanslag in An...

Meningen die onderbouwd zijn met, je raad het al, niet te controleren extremistische argumenten. Natuurlijk zijn er 2 kanten aan ieder verhaal, maar volgens mij is tweakers niet de aangewezen plek om hier (zonder feiten) 1 kant met een extremistisch tintje te laten zien.

Alleen deze zin zegt al genoeg toch? "EDIT: Erdogan's lange arm is ook op Tweakers zo te zien, hoe kan mijn reactie ongewenst zijn als ik de preciese de bron van de artikel uitdiep voor Tweakers?"

[ Voor 14% gewijzigd door ITsEZ op 11-10-2015 11:19 ]

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Absoluut geen +2 inderdaad, al helemaal niet met die laatste edit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

kikker81 in 'nieuws: Turkije sluit toegang tot social media af na aanslag in ...

Die mag wel naar -1, en die 6x +3 een inspectie. Dit is enkel moderatiegeleuter.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik ga even flink snoeien in dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Turkije sluit toegang tot social media af na aanslag i...

Geen +1, heeft met hele artikel niks te maken, dus offtopic.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:03

ITsEZ

parttime all-rounder

Die hele groep reacties er onder mag wel even een inspectie of gewoon een regelrechte ban, dit loopt volledig uit de hand..

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vrees het ook. Denk zelfs dat het trashen van de hele newspost, of iig disablen van reacties erop, de enige oplossing is.

De eerder aangedragen heval in 'nieuws: Turkije sluit toegang tot social media af na aanslag in An... is inmiddels op +3 beland, te absurd voor woorden, het heeft met hele newsartikel compleet *niks* te maken...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

ITsEZ schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:43:
[...]

Die hele groep reacties er onder mag wel even een inspectie of gewoon een regelrechte ban, dit loopt volledig uit de hand..
Inderdaad, bijvoorbeeld de inmiddels contextloze Verwijderd in 'nieuws: Turkije sluit toegang tot social media af na aanslag in Ank... en de daarop volgende thread is niets dan een flamefest.

Ook een -1 for obvious reasons: tinoz in 'nieuws: Turkije sluit toegang tot social media af na aanslag in Ank...

[ Voor 20% gewijzigd door Migrator op 11-10-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Verwijderd in 'nieuws: Rechter oordeelt dat Samsung en Qualcomm geen Nvidia-pate...

lijkt mij geen +2. Lijkt mij eerder 0/ -1 wegen zeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door Zeehond op 11-10-2015 12:12 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Ik dacht dat dergelijkse mismoderaties voorbehouden waren aan artikelen over Apple, Samsung, Whatsapp, Telegram, Nvidia, Amd, Intel, etc. etc.? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

RoD schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:26:
Ik ga even flink snoeien in dat topic.
De modbreak in heval in 'nieuws: Turkije sluit toegang tot social media af na aanslag in An... is momenteel kaput, volgens mij ben je de edit-lock vergeten.

Ben benieuwd of we die reactie trouwens nog op een normaal niveau krijgen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Migrator schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:50:
[...]

De modbreak in heval in 'nieuws: Turkije sluit toegang tot social media af na aanslag in An... is momenteel kaput, volgens mij ben je de edit-lock vergeten.

Dank voor de opmerkzaamheid, die was ik inderdaad vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Migrator schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:50:
[...]

Met 355x (!!!!) +3 is de enige manier om die nog op de juiste score te krijgen een modfix.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met interesse naar het "Turkije sluit toegang tot social media af na aanslag in Ankara" draadje te kijken en vraag mij af of die -1'en onderaan allemaal door gebruikers gemodereerd zijn of hebben mods hier ook een handje in gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Elke gebruiker kan in principe zelf ook modereren en is dus mod ;)

(nou ja, behalve dan de enkeling die in het verleden zijn modrechten is kwijtgeraakt ;))

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:33:
Elke gebruiker kan in principe zelf ook modereren en is dus mod ;)

(nou ja, behalve dan de enkeling die in het verleden zijn modrechten is kwijtgeraakt ;))
Ja dat weet ik maar dat is geen antwoord op mijn vraag ;)

Snap dat dat kan en soms moet en ik heb mijn moderatie kunnen uitgezet, wist je dat dat ook kan?
Pagina: 1 ... 32 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem