Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 101 Laatste
Acties:
  • 196.964 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Beiden mogen wel naar -2 idd. De eerste vanwege doodsverwensingen, de 2e wegens fp-vervuiling.

[ Voor 78% gewijzigd door wildhagen op 03-10-2015 08:22 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:08

Tribits

Onkruid vergaat niet

Verwijderd in 'nieuws: Symantec ontdekt 'goedaardige' malware'

Hoe eindigt zoiets nu weer op -1? In die reactie wordt gewoon de vraag gesteld of de goedaardige malware misschien een initiatief zou kunnen zijn van het samenwerkingsverband van BRIC landen. Niet zo'n vreemde vraag omdat in het artikel zelf drie van de vier BRIC landen genoemd worden. Ik geef er zelf een nette reactie op waarom het mij niet zo waarschijnlijk lijkt en die eindigt weer eens op off-topic.

Tribits in 'nieuws: Symantec ontdekt 'goedaardige' malware'

edit: And it's gone :Y

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DoingK in 'nieuws: Symantec ontdekt 'goedaardige' malware'

Die mag imho wel naar -1, dit is niet de bedoeling. De +2's en +3's die hij krijgt ook niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:37
Verwijderd in 'reviews: Apple iPhone 6s en 6s Plus: nog beter, nog duurder'
Waarom krijgt deze reactie +2 en +3? Ik kan er niet meer dan 0 voor geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:07

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
CH4OS in 'downloads: O&O ShutUp10 1.1.1347'

+1 lijkt me prima voor bovenstaande :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:23

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:06

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

drogeworst in 'plan: Vooruitblik: grootste gamebeurs van Nederland debuteert ...

Mag op -1. Hopeloos offtopic met zijn rants en moderatie-gezeik. De +2's mogen imho nagekeken worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:38

RayNbow

Kirika <3

Hmm, in deze subthread zijn er incorrecte moderaties gedaan: RayNbow in 'nieuws: Eerste backup loader voor Wii U uitgebracht'

De gegeven -1 en +2 kloppen niet.

Verwijderd in 'nieuws: Eerste backup loader voor Wii U uitgebracht'
De gegeven +2 klopt ook niet.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom mijn reactie naar aanleiding van het 'Apple iOS9 Review' bericht in eerste instantie (dacht ik) als 1+ is geweest, maar nu toch vervolgens op '0' staat. Naar mijn idee heb ik een zeer nuttige reactie achter gelaten die on topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Is ook gewoon on topic. Je hebt de pech dat je in een Apple topic post, waardoor zinnige moderaties nogal schaars zijn.
Kan een promod hier nog wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MarcoC in 'nieuws: HTC: garantie op maandelijkse beveiligingsupdates smartpho...
Geen idee wat hier +2 aan is. Lijkt vooral 'eensch' mods te zijn naar mijn idee. Ik heb de post +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Pff, zeker die +3 mods ja. Hij heeft best een punt (zeker vanuit Benelux optiek), maar het zijn met name "vind ik leuk" moderaties idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:41
Over de apollofotos (nieuws: Foto's van alle bemande Apollomissies gepubliceerd in hoge resolutie)

Blijkbaar zijn weinigen het met de theorie van Cheetah_777 eens. Maar oneens zijn is geen reden om een reactie als -1 (troll e.d.) te modden. Dit staat zelfs expliciet in de moderatie regels.

Zijn reactie sluit aan bij het onderwerp en is voor mij gewoon een 1, maar voplgens de moderatieregels toch zeker minstens een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Titusvh schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:10:
Over de apollofotos (nieuws: Foto's van alle bemande Apollomissies gepubliceerd in hoge resolutie)

Blijkbaar zijn weinigen het met de theorie van Cheetah_777 eens. Maar oneens zijn is geen reden om een reactie als -1 (troll e.d.) te modden. Dit staat zelfs expliciet in de moderatie regels.

Zijn reactie sluit aan bij het onderwerp en is voor mij gewoon een 1, maar voplgens de moderatieregels toch zeker minstens een 0.
Cheetah_777 in 'nieuws: Foto's van alle bemande Apollomissies gepubliceerd in... deze dus. (Link verkrijg je door op de timestamp van de reactie te drukken).
Ik zie een gecopypaste tekst van nogal wat lengte van onbekende bron, dus da's al een 0. Komt de aluhoed opmerking op het einde bij en dan zie ik het als niet meer dan uitlokken van reacties -> -1. Maar als mensen daar een andere kijk op hebben dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
De tering, wat een reeks aan -1, die krijgen we moeilijk op +1 - wat de reactie imo ook waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Eeen enorme lap tekst die idd een copy-paste actie lijkt. Als hij het in zijn eigen woorden met bron had weggezet was het zo een +2 geweest. Juist omdat dat niet zo is en de opmerking onderaan neig ik nou naar een 0 alhoewel ik me een -1 wegens FP vervuiling ook wel kan indenken...

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:41
Ik zocht al naar de optie om meteen naar de juiste reactie te linken, dank!

Waarom moet iemand iets herschrijven om een +2 ipv een -1 te krijgen als de informatie "knipklaar" beschikbaar is. Dan wordt de kwaliteit misschien zelfs alleen maar slechter. Bronvermelding van knip/plak zou dan wel chique zijn.

Wat mij betreft gaat het om de inhoud.

Waar het vooral om gaat is dat de score knop wordt gebruikt als "oneens" of "ik geloof hier niet in". Een natuurlijke neiging, maar niet de bedoeling volgens mij. Of ben ik de enige modder die de FAQ heeft gelezen ;-)
Maar goed, blijkbaar zijn er mensen die het als uitlokking zien. Ik zie vooral 99% tekst die een alternatieve kijk op de zaak geeft (waar ik overigens zelf niet in geloof).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:08

Tribits

Onkruid vergaat niet

Titusvh schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:33:
Waarom moet iemand iets herschrijven om een +2 ipv een -1 te krijgen als de informatie "knipklaar" beschikbaar is. Dan wordt de kwaliteit misschien zelfs alleen maar slechter. Bronvermelding van knip/plak zou dan wel chique zijn.
Sowieso is het overnemen van stukken tekst zonder bronvermelding niet toegestaan vanwege de auteursrechten, met bronvermelding is het nog steeds niet toegestaan om een artikel van een andere site integraal over te nemen. Tweakers zelf zou er denk ik ook niet echt van gecharmeerd zijn als een andere site alle artikelen overneemt en er dan even bijzet dat Tweakers de bron is.

Daarnaast is het een kwestie van de frontpage leesbaar houden. Lezers gaan niet door tientallen pagina's tekst heenscrollen, laat staan dat ze het allemaal gaan lezen. Mensen haken dan gewoon af. Dan werkt het veel beter om in een paar pakkende regels een omschrijving te geven van de bron die je gevonden hebt. Dat die omschrijving dan niet honderd procent accuraat is maakt dan verder niet zoveel uit, beter een beschrijving die 90 procent accuraat is en door 90 procent van de lezers gelezen wordt dan een lap tekst die 100 procent accuraat is en door niemand gelezen wordt.

Bovendien weet ik van andere nieuwssites dat knip en plak het risico inhoudt dat je op een bepaald moment figuren op je site hebt met een arsenaal aan knip en plak reacties betreffende hun stokpaardje die ongeveer op dagelijkse basis wel ergens onder een artikel worden geplakt. Daar was in dit geval geen sprake van, maar het is wel een reden om niet verlegen te zitten om knip en plak reacties.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Titusvh schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:33:
Ik zocht al naar de optie om meteen naar de juiste reactie te linken, dank!
Geen probleem :)
Een van de redenen is de taal. Tweakers is een Nederlandstalige site, dan is een Engelse reactie een beetje gek. De kwaliteit wordt sowieso niet slechter als je linkt naar de bron, die blijft onveranderd. Korte quotes zijn ook acceptabel, maar op deze manier wordt het gewoon vervuiling in de reacties. Als deze persoon had gesteld "ik geloof niet in de echtheid van de fotos van de maanlanding, want ze hebben er nooit zoveel kunnen maken in de tijd die ze hadden" en vervolgens naar deze tekst hadden gelinkt dan had een hogere score er in gezeten.
Wat mij betreft gaat het om de inhoud.
Deels eens. Inhoud, maar ook argumentatie en vorm zijn belangrijk ;)
Waar het vooral om gaat is dat de score knop wordt gebruikt als "oneens" of "ik geloof hier niet in". Een natuurlijke neiging, maar niet de bedoeling volgens mij. Of ben ik de enige modder die de FAQ heeft gelezen ;-)
Maar goed, blijkbaar zijn er mensen die het als uitlokking zien. Ik zie vooral 99% tekst die een alternatieve kijk op de zaak geeft (waar ik overigens zelf niet in geloof).
Interessant punt. Heel objectief is het een andere kijk op de zaak, maar het maakt het lastig dat een alternatieve kijk hier al gauw om complottheorieën gaat, omdat een alternatieve kijk in dit geval betekent dat je vindt dat een belangrijke gebeurtenis in de geschiedenis van de ruimtevaart niet heeft plaatsgevonden. En dat kun je weer zien als trollen/uitlokken van reacties (wat sommigen ook lukt, zie verscheidene -1 draadjes onderaan de reacties), en ik vermoed dat dat ook de bedoeling was van deze reactie gezien de aluhoedjes opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

In huidige vorm is die reactie gewoon een copy paste zonder enige toegevoegde waarde, kan prima op -1 imo.

dormamu in 'nieuws: Gerucht: Microsoft werkt aan goedkope smartphone met meta...
Zonder bron is dit geen +2.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Mee eens, die heeft echter nog wel wat zetjes nodig.

Whatson in 'nieuws: Foto's van alle bemande Apollomissies gepubliceerd in hog...
Een +2 vind ik hier overdreven, een +1 kan nog maar ben zelf voor de 0 gegaan, dit heeft niks met de foto's van de Apollomissies te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Die zijn gewoon beide aan het trollen, dat is wel gebleken uit hun reactie geschiedenis.

Kunnen prima op -1 blijven imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

_David_ schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:53:
Die zijn gewoon beide aan het trollen, dat is wel gebleken uit hun reactie geschiedenis.

Kunnen prima op -1 blijven imo.
Ik hb even gekeken naar de reactiegeschiedenis en ik zie wat je bedoeld ja. Ik heb even mijn moderatie aangepast.

Cergorach in 'nieuws: HTC: garantie op maandelijkse beveiligingsupdates smart...

Deze lijkt me eerder oftoppic 0 dan +1

En deze even opnieuw moet vootaan eerst even de pagina verniewn voordat ik edit

littlewolvie in 'nieuws: HTC: garantie op maandelijkse beveiligingsupdates sm...
Geen +2

Edit
Koning Willy in 'nieuws: Hdmi Licensing LLC stelt keurmerk op voor 4k-compati...
Is dit wel een +2?

[ Voor 13% gewijzigd door Zeehond op 05-10-2015 20:31 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Dat is een overduidelijke troll zoals ik hierboven al zei, kijk maar eens naar zijn reactie geschiedenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

z1rconium in 'nieuws: Facebook gaat Afrika voorzien van gratis internet via s...

Wat doet dat op +3???? Een 0 is wel het absolute maximum...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Heb hem met boost 0 gegeven. Al was ik aan het denken of deze reactie niet een -1 is.

Nog een paar zetjes voor een 0.

[ Voor 6% gewijzigd door Zeehond op 06-10-2015 07:38 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-09 17:29

ITsEZ

parttime all-rounder

almar in 'nieuws: Vodafone wilde per ongeluk Samsung Galaxy A5 uitleveren aan...

Bijvoorbeeld, of deze

weebl in 'nieuws: Vodafone wilde per ongeluk Samsung Galaxy A5 uitleveren aan...

Reacties voegen beide niks toe aan de discussie maar staan toch op +2/3 lijkt me meer een 0 zo geen -1

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Drama inderdaad. Nu snap ik de reacties wel enigszins maar meer dan een 0 wordt het bij mij niet. Als je dit een +2/+3 geeft dan snap je het modsysteem niet. Onderzoekje waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
weebl in 'nieuws: Vodafone wilde per ongeluk Samsung Galaxy A5 uitleveren aan...
Deze gaat los vandaag, de +3 stijgt met de minuut, terwijl gewoon een rant is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:38

OB1

Wordt tijd om deze te fixeren, dit slaat nergens op, dit is gewoon een troll. (-1 of 0)

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

OB1 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:51:
Wordt tijd om deze te fixeren, dit slaat nergens op, dit is gewoon een troll. (-1 of 0)
Met nu al 110x +3 (!) gaat die niet meer goed komen denk ik. Een 0 is imo voldoende, zeuren over nieuwswaarde plus kleine sneer, maar niet erg genoeg om als troll weg te zetten imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

OB1

Migrator schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:54:
[...]

Met nu al 110x +3 (!) gaat die niet meer goed komen denk ik. Een 0 is imo voldoende, zeuren over nieuwswaarde plus kleine sneer, maar niet erg genoeg om als troll weg te zetten imo.
Daarom, het wordt anders toch niks. Die meningmodders ook altijd...

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:53

WCA

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

OB1 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:51:
Dat is max een -1.

Heel groot zootje in die newspost...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1

OB1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Migrator schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:54:
[...]

Blijkbaar, maar dat is mijn mening en dus niet gemod vind een groot gedeelte die opmerking dus de essentie en de (enige correcte) inhoud van het artikel. Tja, gezien andere comments; geef ze eens ongelijk?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
wildhagen schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:06:
[...]

Dat is max een -1.

Heel groot zootje in die newspost...
:Y

weebl's reactie staat al met ruim 200x stevig op +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jolke schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:09:
[...]

:Y

weebl's reactie staat al met ruim 200x stevig op +3.
Ik wilde hem net ook melden, alhoewel ik zijn punt begrijp, is dat zeker geen (275x intussen) +3 waard. Ik heb een +1 gegeven, maar door zoveel +3 kan hij niet meer zakken. Wellicht dus vastzetten op +1?

EDIT:
Toch maar op 0 gezet nav hieronder. Mag wmb gefixeerd op 0. :)

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 06-10-2015 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Er zit niks in die reactie wat hem +1 maakt dus fixeren op de 0 lijkt me een beter idee. Al zal een PowerMod dat wel beslissen, die hopelijk zal besluiten wel te fixeren.

almar in 'nieuws: Vodafone zou per ongeluk Samsung Galaxy A5 uitleveren aan k...
Deze gaat ben ik bang ook niet normaal meer op 0 komen. Ook fixeren?

Johan9711 in 'nieuws: Vodafone zou per ongeluk Samsung Galaxy A5 uitleveren a...
Geen +2 maar 0.

NotSoSteady in 'nieuws: Vodafone zou per ongeluk Samsung Galaxy A5 uitleveren...
Geen +1 maar -1.

MuddyMagical in 'nieuws: Vodafone zou per ongeluk Samsung Galaxy A5 uitlevere...
Geen +2 maar 0.
4Reload in 'nieuws: Vodafone zou per ongeluk Samsung Galaxy A5 uitleveren aan...
Geen +1 maar 0.

En zo zijn er meer reacties die een punt minder mogen krijgen daar, een reactie alleen over de nieuwswaarde is max 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Weebl blijft overigens +3 krijgen voor die post, nu al over de 300.

Zijn dat dan ook gelijk 300 forum modders minder? :+

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 06-10-2015 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:15
Kunnen de reacties onder dat hele 'artikel' niet gefixeerd worden op 0?

Het blijft een +1 en -1 oorlog tussen de Tweakers die het wel een nieuwswaardig artikel vinden en diegene die dit niet vinden,

De discussie gaat alleen maar daarover.

[ Voor 56% gewijzigd door pelt op 06-10-2015 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Alle reacties onder dat artikel worden in ieder geval niet meer serieus genomen of zijn flames/trolls. Wellicht gewoon alle reacties trashen en reacties dicht zetten of zo? Dit kost teveel werk om te corrigeren intussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:26

arnoudwokke

Redacteur
Weebl blijft overigens +3 krijgen voor die post, nu al over de 300.
Interessant effect. Ik heb dat vaker gezien en dan is het een soort 'hero'-reactie, waarin iedereen met die mening +3 geeft, ook al staan er veel reacties onder met dezelfde mening.

Wilde overigens hier me even verexcuseren voor de flamewar over nieuwswaarde die dit heeft veroorzaakt. We proberen met een update mensen naar GR te leiden, hopen dat het helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gezeik op nieuwswaarde begin ik niet eens met een 0, ik geef gewoon een straight -1. Dit is puur trolling namelijk.

We weten dat dit artikel gepost is om views te genereren, dat hoeft dan nog niet in de reacties nog eens naar voren te komen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik ga geen -1 uitgeven voor een discussie wat blijkbaar zo erg leeft onder de community, of het nou op z'n plek is of niet.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat jij dat niet doet is prima, maar de FAQ is er vrij duidelijk over, dit is -1 materiaal.

Jeroenneman in 'nieuws: Vodafone zou per ongeluk Samsung Galaxy A5 uitleveren...

Geen +1, maar -1.

[ Voor 66% gewijzigd door wildhagen op 06-10-2015 10:05 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom mod jij de reactie van arnoudwokke dan niet op -1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ow, gaan we nu namen en shamen, en melden wie welke moderatie aan wie geeft? Nice, zo op de man spelen....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Die mod ik op 0, net zoals de rest van de normale reacties die over de nieuwswaarde gaan, mensen die flamen gaan -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

wildhagen schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:06:
Ow, gaan we nu namen en shamen, en melden wie welke moderatie aan wie geeft? Nice, zo op de man spelen....
Jammer dat je het zo ziet, en voor het gemak maar even de inhoud naast je neerlegt. Ik kan niet zien wat jij gemod hebt, maar wat ik wel kan zien is dat de reactie van arnoudwokke maar 1x een -1 heeft gekregen. Dus ik trek de conclusie dat niemand hier die op -1 heeft gemodereerd.

Jij draagt duidelijk uit dat opmerkingen over de nieuwswaarde op -1 behoren. Dat strookt niet echt met bovenstaande alinea. Dus vraag ik me af hoe jij dat dan ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

wildhagen schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:06:
Ik denk niet dat .oisyn kan zien wie welke reacties welke moderatie heeft gegeven... Lijkt me meer voor FP Admins. Een lucky guess, zeg maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ga je er nou expres niet op in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Misschien even teruglezen en zien dat de reactie al meerdere keren is gemeld, voor de volgende keer ;)

Verder met David eens. Nette reacties over nieuwswaarde mogen wmb op 0, enige vorm van gezeur is -1 van mij. De eerste twee reacties die .oisyn linkt mogen dus op 0.

[ Voor 0% gewijzigd door Migrator op 06-10-2015 10:13 . Reden: de eerste twee toegevoegd. laatste is -1 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Migrator schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:11:
[...]

Misschien even teruglezen en zien dat de reactie al meerdere keren is gemeld, voor de volgende keer ;)
Omdat hij net nog op +1 stond, en hij krijgt steeds meer +3's erbij.
Verder met David eens. Nette reacties over nieuwswaarde mogen wmb op 0, enige vorm van gezeur is -1 van mij. De reacties die .oisyn linkt mogen dus op 0.
Ik vind ze allemaal -1 waard. Dit is GR-materiaal (waar er al een speciaal topic over loopt), op de FP is het imho ongewenst en dus -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Weebl in het Vodafone artikel intussen al 350x +3... :X

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 06-10-2015 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

wildhagen schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:13:
Ik vind ze allemaal -1 waard. Dit is GR-materiaal (waar er al een speciaal topic over loopt), op de FP is het imho ongewenst en dus -1.
Dat mag je best vinden, maar ik tel hier nu al 3 mensen die het daar niet mee eens zijn.
Migrator schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:11:
Verder met David eens. Nette reacties over nieuwswaarde mogen wmb op 0, enige vorm van gezeur is -1 van mij. De eerste twee reacties die .oisyn linkt mogen dus op 0.
Je impliceert hiermee dat de 3e die ik noemde niet op 0 mag, en bij nader inzien ben ik het inderdaad met je eens. :)

[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 06-10-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

CptChaos schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:16:
Weebl in het Vodafone artikel intussen al 350x +3... :X
Record is 1260x :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
wildhagen schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:13:
[...]

Omdat hij net nog op +1 stond, en hij krijgt steeds meer +3's erbij.

[...]

Er valt amper over de inhoud van het nieuwsartikel te discussiëren, zonder daar de nieuwswaarde bij te betrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

pelt schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:18:
[...]

Er valt amper over de inhoud van het nieuwsartikel te discussiëren, zonder daar de nieuwswaarde bij te betrekken.
Waarom dan sowieso nog reageren (op de FP), terwijl er nota bene een LETTERLIJKE link in het artikel staat naar het discussietopic erover?

Als je weet dat er een speciaal topic ervoor is, en je kiest ervoor om TOCH te posten (op FP) doe je dat volgens mij opzettelijk. En dat an sich lijkt me al ongewenst.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mag ik even zeggen dat ik vind dat je je nu behoorlijk kinderachtig opstelt door mij te negeren? En nee, ook dat is geen ad hominem, waar je me eerder ook al van beschuldigde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
wildhagen schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:20:
[...]

Waarom dan sowieso nog reageren (op de FP), terwijl er nota bene een LETTERLIJKE link in het artikel staat naar het discussietopic erover?

Als je weet dat er een speciaal topic ervoor is, en je kiest ervoor om TOCH te posten doe je dat volgens mij opzettelijk. En dat an sich lijkt me al ongewenst.
Omdat de update er pas later bij is gekomen en er dus al een discussie gaande is in de comments.

Wat mij betreft gaan de comments dicht onder het artikel, omdat er toch alleen maar getrollt en al dan niet terecht ge-1t of ge+3t wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

De update van het artikel over de nieuwswaarde is een beetje jammer, want dat maakt de reacties daarover juist heel erg ontopic. ;)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dan zal die dat vast verdient hebben, denk ik? :? Deze verdient het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

pcgek schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:24:
De update van het artikel over de nieuwswaarde is een beetje jammer, want dat maakt de reacties daarover juist heel erg ontopic. ;)
Nou, het verwijst juist naar de goede plek, dus het geeft wel aan dat het niet in de reacties hoort.
CptChaos schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:25:
[...]
Dan zal die dat vast verdient hebben, denk ik? :? Deze verdient het zeker niet.
Nee die verdiende het ook niet.

[ Voor 79% gewijzigd door _David_ op 06-10-2015 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Heh, good point :P
Ik zie wel wat in het punt van pelt om de comments gewoon uit te zetten, maar het punt daarmee is dat je je dan vooral opmerkingen over censuur over het hoofd haalt. Het is wellicht geen slecht idee om toe te geven en het artikel (inclusief comments) gewoon in z'n geheel weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Eh nee? ;)

Hij verwijst juist naar de juiste plek (het topic in GR), waarmee hij dus implciet aangeeft dat de discussie daar thuishoort, en dus niet op de FP ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Het ''feedback'' linkje bovenin het artikel zou genoeg moeten zijn,als je daar in het artikel zelf extra aandacht aan gaat besteden is dat vragen om moeilijkheden.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat ben ik dan wel met je eens ja, dit is onnodig verwarrend :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:12

Vickiieee

Kritische lezer.

Oh, de Titan_Fox reactie over de tweakers abonnementen die aangepast werden. Ik was erbij.. :9

Het is mij gelukt om 693x een +3 te scoren! :D

Wat betreft die reactie van weebl, uiteraard ab-so-luut geen +3. Maar zo af en toe gebeurt dit, en elke keer als dit gebeurt is het een duidelijk statement van de community naar Tweakers toe. Lijkt me toch dat er dan (als dit gebeurt) iets opgezet zou moeten kunnen worden om tekst en toelichting (nog meer) te geven naar de community toe over het hoe en waarom?
Zijn tot nu toe (voor zover ik weet) drie zaken geweest die ik mij kan herinneren waar dit het geval was:
- Titan_Fox met de vernieuwe abonnementen (zoals hierboven aangehaald);
- Mijn reactie over het nieuwe Tweakers.net logo (zoals hierboven aangehaald);
- Nu de reactie van Weebl over dit 'nieuwsbericht'. (Ja, ik ben gekleurd, ik vind dit ook echt geen nieuws, laat staan een FP artikel waardig...)

Quote i.v.m. hierboven gestelde. Zou hier iets mee gedaan kunnen worden? Als het niet kan, begrijpelijk, maar zoals ik aan haal lijkt het me toch een soort van 'statement' vanuit de community? Of in ieder geval van de mod(misbruik)ers :+ :P
arnoudwokke schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:02:
[...]
Interessant effect. Ik heb dat vaker gezien en dan is het een soort 'hero'-reactie, waarin iedereen met die mening +3 geeft, ook al staan er veel reacties onder met dezelfde mening.

wildhagen schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:03:
Gezeik op nieuwswaarde begin ik niet eens met een 0, ik geef gewoon een straight -1. Dit is puur trolling namelijk.
Het is geen 'trollen', strikt gezien is het gewoon hartstikke off-topic. Nemen we de ModFAQ er nog even bij:
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren (Dit is dus subjectief naar mijn mening).. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzakenn.
Kijken we naar de 0 moderatie in de ModFAQ:
De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Het is dus echt, objectief gezien, gewoon allemaal een 0.
We weten dat dit artikel gepost is om views te genereren, dat hoeft dan nog niet in de reacties nog eens naar voren te komen.
Dat vind ik dan wel weer een erg 'bold' statement :o Hoewel ik wel het vermoeden heb dat je gelijk hebt... :+

wildhagen schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:20:
[...]

Als je weet dat er een speciaal topic ervoor is, en je kiest ervoor om TOCH te posten (op FP) doe je dat volgens mij opzettelijk. En dat an sich lijkt me al ongewenst.
pelt schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:22:
[...]

Omdat de update er pas later bij is gekomen en er dus al een discussie gaande is in de comments.

Wat mij betreft gaan de comments dicht onder het artikel, omdat er toch alleen maar getrollt en al dan niet terecht ge-1t of ge+3t wordt.
Quote for Truth. Komt bij: er staat geen tijd in het artikel dat de update geplaatst is. Wat mij betreft kunnen alle reacties die DAARNA (update tijdstip +5 minuten i.v.m. al typen terwijl artikel aangepast wordt) geplaatst zijn op een -1.

.oisyn schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:26:
[...]

Heh, good point :P
Ik zie wel wat in het punt van pelt om de comments gewoon uit te zetten, maar het punt daarmee is dat je je dan vooral opmerkingen over censuur over het hoofd haalt. Het is wellicht geen slecht idee om toe te geven en het artikel (inclusief comments) gewoon in z'n geheel weg te halen.
Eens. En dan ergens verwijzen naar een topic in de GR of iets dergelijks (of iedereen die gereageerd/gemodereerd heeft een bericht sturen hierover, zij hebben het artikel namelijk gelezen) voor verdere discussie. De rest van de lezers heeft het artikel dan nog niet gelezen en weten dan ook van niks ;).

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Vickiieee schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:51:
Dat vind ik dan wel weer een erg 'bold' statement :o Hoewel ik wel het vermoeden heb dat je gelijk hebt... :+
Zo bold is ie niet, hij heeft alleen weinig waarde. De core business van tweakers is het genereren van views door middel van het plaatsen van nieuws (ok, granted, de pricewatch is waarschijnlijk nog belangrijker). Met élk artikel trachten ze views te genereren, zo bijzonder is dat dus verder niet ;)
Quote for Truth. Komt bij: er staat geen tijd in het artikel dat de update geplaatst is. Wat mij betreft kunnen alle reacties die DAARNA (update tijdstip +5 minuten i.v.m. al typen terwijl artikel aangepast wordt) geplaatst zijn op een -1.
Dat is imho te makkelijk, de discussie leeft al. Bovendien ziet natuurlijk bijna niemand die het artikel al gelezen had de update als ze te druk bezig zijn met discussieren onder het artikel.

[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 06-10-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Die reactie van jou verdiend de +3 ook aangezien het gewoon een goeie en uitgebreide reactie is, die van titan_fox en die van vandaag absoluut niet.
Vickiieee schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:51:
[...]

Wat betreft die reactie van weebl, uiteraard ab-so-luut geen +3. Maar zo af en toe gebeurt dit, en elke keer als dit gebeurt is het een duidelijk statement van de community naar Tweakers toe. Lijkt me toch dat er dan (als dit gebeurt) iets opgezet zou moeten kunnen worden om tekst en toelichting (nog meer) te geven naar de community toe over het hoe en waarom?
Zijn tot nu toe (voor zover ik weet) drie zaken geweest die ik mij kan herinneren waar dit het geval was:
- Titan_Fox met de vernieuwe abonnementen (zoals hierboven aangehaald);
- Mijn reactie over het nieuwe Tweakers.net logo (zoals hierboven aangehaald);
- Nu de reactie van Weebl over dit 'nieuwsbericht'. (Ja, ik ben gekleurd, ik vind dit ook echt geen nieuws, laat staan een FP artikel waardig...)

Quote i.v.m. hierboven gestelde. Zou hier iets mee gedaan kunnen worden? Als het niet kan, begrijpelijk, maar zoals ik aan haal lijkt het me toch een soort van 'statement' vanuit de community? Of in ieder geval van de mod(misbruik)ers :+ :P
Statement of niet, het moderatie systeem is er gewoon absoluut niet voor bedoeld en je bereikt er ook weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

.oisyn schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:55:
[...]

Zo bold is ie niet, hij heeft alleen weinig waarde. De core business van tweakers is het genereren van views door middel van het plaatsen van nieuws (ok, granted, de pricewatch is waarschijnlijk nog belangrijker). Met élk artikel trachten ze views te genereren, zo bijzonder is dat dus verder niet ;)
Imo is de opmerking een verkapte "het is een clickbait artikel" opmerking. Hoewel ik me hier wel deels in kan vinden, omdat zowel Samsung als Apple genoemd worden in de titel (OMGZOR!!one1 dat moet wel echt nieuws zijn!!11!) en het nieuwsbericht zelf echt (heel) weinig (toegevoegde) waarde heeft.
Dit laatste wordt ook mooi aangehaald in een aantal reacties (die op -1 eindigen), zoals:
Jeroenneman in 'nieuws: Vodafone zou per ongeluk Samsung Galaxy A5 uitleveren...

Waar je niet omheen kan is dat Tweakers inderdaad views nodig heeft om overeind te blijven. Er is zelfs gesteld dat lezers zónder abonnement meer opleveren (qua advertentieinkomst) dan abonnee-houders. Met dit soort artikelen genereer je wel extra advertentie-views ja :+

Daarnaast, ik zou hierover wel graag een reactie willen vanuit Tweakers:
Is dit nieuws omdat het Zeef overkwam? Beetje niks nieuws dus vraag me af waarom dit de schifting overleefd heeft.

https://twitter.com/zeefNL/status/651035735995326464
MuddyMagical in 'nieuws: Vodafone zou per ongeluk Samsung Galaxy A5 uitlevere...

Edit:
_David_ schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:59:
[...]

Die reactie van jou verdiend de +3 ook aangezien het gewoon een goeie en uitgebreide reactie is, die van titan_fox en die van vandaag absoluut niet.
True, ik had die van mij goed onderbouwd inderdaad. Maar dat ik zo veel +3's kreeg was geloof ook deels een statement vanuit de community omdat de redenaties erachter (zeker die over de 'bewegende steeksleutel') erg apart zijn imo.
[...]

Statement of niet, het moderatie systeem is er gewoon absoluut niet voor bedoeld en je bereikt er ook weining mee.
Het is er inderdaad niet voor bedoeld. Maar zoals je kan zien heeft Arnoud dit nu al opgepakt. Het artikel is erop aangepast (de Update) er is een topic in de GR geopend en er word (tenminste, zo lijkt het...) wat mee gedaan.
Tweakers voelt de druk dus wel degelijk ;).

[ Voor 18% gewijzigd door Vickiieee op 06-10-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:26

arnoudwokke

Redacteur
@Vickiieee -> GR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Vickiieee schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:01:
[...]

Het is er inderdaad niet voor bedoeld. Maar zoals je kan zien heeft Arnoud dit nu al opgepakt. Het artikel is erop aangepast (de Update) er is een topic in de GR geopend en er word (tenminste, zo lijkt het...) wat mee gedaan.
Tweakers voelt de druk dus wel degelijk ;).
Maar dat betekent niet dat dan de reactie wel +3 waard is, Tweakers staat zover ik kan zien gewoon open voor feedback op nieuwswaarde in GR, of er nou een reactie over op +3 komt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Post van Weebl is die van Vickiieee al voorbij... :+ Die tikt nu bijna de 400x +3 aan. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren eer een mod de post fixeert en overige moderaties uit zet, want het gaat nergens meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Ben aan het meelezen, maar heb nog niet alles gehad, ik ga daar verder! :)

_David_ schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:05:
[...]

Maar dat betekent niet dat dan de reactie +3 waard is, Tweakers staat zover ik kan zien gewoon open voor feedback op nieuwswaarde in GR, of er nou een reactie over op +3 komt of niet.
Nee inderdaad, maar dat zeg ik ook niet! De reactie is (zoals ik al zei) "ab-so-luut geen +3". En Tweakers staat er inderdaad voor open, maar of ze er wat mee doen is een tweede. (Nee, ik ga nu niet doen wat je denkt dat ik ga doen, ik doe iets anders :P)
Zie deze bijvoorbeeld: nieuws: Tesla brengt Model X-suv uit
Waarin staat dat: "De vleugeldeuren zouden 30cm extra ruimte aan de zijkanten en aan de bovenkant nodig hebben om te openen.". Dit heb ik aangekaart in de GR, want het is gewoon hartstikke fout. Gewoon fout! Ik doe dat hier en hier. Ik verwijs naar de productpagina van Tesla: http://www.teslamotors.com/modelx
Waarop te lezen is dat: "With only a foot of clearance on either side, Falcon Wing doors articulate smoothly up and out of the way, allowing passengers to enter from both front and rear directions."
En nog altijd staat het in de tekst. (Om nog maar te zwijgen over het feit dat er gesproken wordt over 'extra ruimte', extra ruimte in vergelijking met WAT?).

Anyway, On-topic weer!

Dat de reactie dus een +3 krijgt (een hele lading zelfs) terwijl hij dat niet waard is, betekent dat een groot deel van de community (of de mismodders) het ermee eens is. Aangezien het direct bovenaan een artikel staat op de FP (met zoveel +3 krijg je hem daar ook niet weg als bovenste getoonde artikel) is het voor iedereen zichtbaar. Hoeveel van de lezers weten van de GR af? Tweakers zal de druk dus wel degelijk voelen, de +3 reactie kan je bijna niet omheen ;).

Disclaimer: het is nog altijd echt geen +3, en dat ga ik ook niet beweren ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

CptChaos schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:10:
Post van Weebl is die van Vickiieee al voorbij... :+ Die tikt nu bijna de 400x +3 aan. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren eer een mod de post fixeert en overige moderaties uit zet, want het gaat nergens meer over.
die van Vickiieee heeft 693x +3 he, dus die van Weebl is er (gelukkig) nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

_David_ schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:12:
[...]

die van Vickiieee heeft 693x +3 he, dus die van Weebl is er (gelukkig) nog niet.
Ah, ja, dan duurt het nog wel even. Ik dacht zelf dat die van Vickiieee 369 had, hahaha... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Vickiieee schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:11:
Dat de reactie dus een +3 krijgt (een hele lading zelfs) terwijl hij dat niet waard is, betekent dat een groot deel van de community (of de mismodders) het ermee eens is. Aangezien het direct bovenaan een artikel staat op de FP (met zoveel +3 krijg je hem daar ook niet weg als bovenste getoonde artikel) is het voor iedereen zichtbaar. Hoeveel van de lezers weten van de GR af? Tweakers zal de druk dus wel degelijk voelen, de +3 reactie kan je bijna niet omheen ;).

Disclaimer: het is nog altijd echt geen +3, en dat ga ik ook niet beweren ook niet.
Jawel hoor, met een fixatie naar 0 :P

En van mij mag een link naar GR veel duidelijker op de pagina, blokje aan de zijkant bijvoorbeeld, die feedback link onder de titel is nu veel te makkelijk te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

CptChaos schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:12:
[...]
Ah, ja, dan duurt het nog wel even. Ik dacht zelf dat die van Vickiieee 369 had, hahaha... :)
Haha, gelukkig weet de community wel degelijk +3-waardige posts nog altijd heel goed op waarde te schatten! Nog altijd trots op de 693x +3, haha :D

Naja, 'duurt het nog wel even', we zullen zien hoe lang het nog duurt.. Dat soort dingen kunnen hard gaan. Ik geloof dat die van Titan_Fox helemaal hard ging, maar dat artikel was ook meer rond de middag geplaatst.

Edit:
_David_ schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:14:
[...]

Jawel hoor, met een fixatie naar 0 :P
Haha, true. Maar dan zal iedereen die hem +3 gemod heeft moord en brand schreeuwen. "CENSUUR!one!!1" en dat soort dingen. Ligt nog altijd erg gevoelig, is bij de reactie van Titan_Fox ook niet gedaan (hoewel dat een .Plan was en die losser gemod mogen worden) om de modders een 'uitlaatklep' te geven. Zodat men daar de frustratie in kwijt kan als het ware :P.
En van mij mag een link naar GR veel duidelijker op de pagina, blokje aan de zijkant bijvoorbeeld, die feedback link onder de titel is nu veel te makkelijk te missen.
Helemaal mee eens. Al aangedragen in het daarvoor bestemde topic? :)

[ Voor 41% gewijzigd door Vickiieee op 06-10-2015 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Vickiieee schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:14:
[...]
Edit:

[...]

Haha, true. Maar dan zal iedereen die hem +3 gemod heeft moord en brand schreeuwen. "CENSUUR!one!!1" en dat soort dingen. Ligt nog altijd erg gevoelig, is bij de reactie van Titan_Fox ook niet gedaan (hoewel dat een .Plan was en die losser gemod mogen worden) om de modders een 'uitlaatklep' te geven. Zodat men daar de frustratie in kwijt kan als het ware :P.
Als ze moord en brand willen schreeuwen mogen ze dat doen, het is nou niet bepaald een grens geval, uit de FAQ kan je duidelijk halen dat dit niet op +2 of +3 hoort.

En censuur vind ik het uberhaupt niet, want als hij naar 0 gaat kan je de reactie nog steeds prima lezen, de reactie wordt niet verwijderd (zou ook slecht zijn als dat wel gedaan werd)
Vickiieee schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:14:

Helemaal mee eens. Al aangedragen in het daarvoor bestemde topic? :)
Al meerdere keren, aan het begin van Tweakers 7 was er geen eens een feedback link, dus dat ie er kwam was al een hele stap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

_David_ schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:20:
[...]

Als ze moord en brand willen schreeuwen mogen ze dat doen, het is nou niet bepaald een grens geval, uit de FAQ kan je duidelijk halen dat dit niet op +2 of +3 hoort.

En censuur vind ik het uberhaupt niet, want als hij naar 0 gaat kan je de reactie nog steeds prima lezen, de reactie wordt niet verwijderd (zou ook slecht zijn als dat wel gedaan werd)
Eens en hier heb ik weinig aan toe te voegen :). Een 0 zou inderdaad prima te beargumenteren zijn, zeker als er dan een Modbreak in de reactie wordt gezet met een link naar de FAQ en uitleg :).
[...]

Al meerdere keren, aan het begin van Tweakers 7 was er geen eens een feedback link, dus dat ie er kwam was al een hele stap ;)
Kijk aan! Zelf pas nog aangedragen om zodra iemand op de 'Feedback' link klikt gelijk een topic aan te maken over het artikel (zodat alles al ingevuld is) waar de 'klikker' gelijk zijn feedback in kan vullen. Daarnaast zou het mooi zijn als de betreffende auteur een melding krijgt dat er een GR topic geopend is over 'zijn' artikel. Mensen die dan nog klikken op de link nadat het topic al bestaat worden automatisch naar het al bestaande topic geleid. Maar dat werd hem helaas niet geloof ik :( Maar daarover hebben we het wel in de daarvoor bestemde fora :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Ik kwam een post van weeble melden, maar hij was al opgemerkt :|

Oh en zojuist ook gefixeerd. Perfect :Y

Nu staat de volgende in het rijtje bovenaan. Ook geen +2 almar in 'nieuws: Vodafone zou per ongeluk Samsung Galaxy A5 uitleveren aan k...

[ Voor 42% gewijzigd door Dorus op 06-10-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ah, mooi dat hij idd gefixeerd is. Wel jammer dat het op 0 is ipv -1, maar beter dan de +3 wat een schandelijke mismod was uiteraard :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dorus schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:08:
Ik kwam een post van weeble melden, maar hij was al opgemerkt :|

Oh en zojuist ook gefixeerd. Perfect :Y
Inderdaad, daar hadden we het hier al een tijdje over.

De minder poplaire tweeling van de reactie staat op het moment ook nog stevig op +2 (almar in 'nieuws: Vodafone zou per ongeluk Samsung Galaxy A5 uitleveren aan k...), is dit nog niet ernstig genoeg voor een fixatie naar de 0?
edit:
Waar de ninja-edit van Dorus ook over gaat ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Migrator op 06-10-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die zou idd ook nog naar 0 moeten ja, daar is echt geen +2 in te zien.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Die heeft inderdaad nog wat zetjes nodig om op 0 te komen.

almar in 'nieuws: Vodafone zou per ongeluk Samsung Galaxy A5 uitleveren aan k...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb mijn moderatie aangepast naar 0 (was +1), de 63 +3's en 65 +2 doen de moderatie de das om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ook MuddyMagical in 'nieuws: Vodafone zou per ongeluk Samsung Galaxy A5 uitlevere... mag imho nog een zetje naar 0 krijgen, hier zie ik echt geen +1 in.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Is het niet veel gemakkelijker om voor heel die thread de reacties uit te schakelen en hetgeen wat nu nog niet op 0 of -1 staat (handjevol) te beoordelen en fixeren door een powermod? Anders zijn we over 3 pagina's nog steeds mismoderaties van dat artikel aan het bespreken.
Gaat echt nergens meer over zo...

Pagina: 1 ... 31 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem