Oh, de
Titan_Fox reactie over de tweakers abonnementen die aangepast werden. Ik was erbij..
Het is mij gelukt
om 693x een +3 te scoren!
Wat betreft die reactie van weebl, uiteraard ab-so-luut geen +3. Maar zo af en toe gebeurt dit, en elke keer als dit gebeurt is het een duidelijk statement van de community naar Tweakers toe. Lijkt me toch dat er dan (als dit gebeurt) iets opgezet zou moeten kunnen worden om tekst en toelichting (nog meer) te geven naar de community toe over het hoe en waarom?
Zijn tot nu toe (voor zover ik weet) drie zaken geweest die ik mij kan herinneren waar dit het geval was:
- Titan_Fox met de vernieuwe abonnementen (zoals hierboven aangehaald);
- Mijn reactie over het nieuwe Tweakers.net logo (zoals hierboven aangehaald);
- Nu de reactie van Weebl over dit 'nieuwsbericht'. (Ja, ik ben gekleurd, ik vind dit ook echt geen nieuws, laat staan een FP artikel waardig...)
Quote i.v.m. hierboven gestelde. Zou hier iets mee gedaan kunnen worden? Als het niet kan, begrijpelijk, maar zoals ik aan haal lijkt het me toch een soort van 'statement' vanuit de community? Of in ieder geval van de mod(misbruik)ers

Het is geen 'trollen', strikt gezien is het gewoon hartstikke off-topic. Nemen we de ModFAQ er nog even bij:
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren (Dit is dus subjectief naar mijn mening).. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzakenn.
Kijken we naar de 0 moderatie in de ModFAQ:
De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Het is dus echt, objectief gezien, gewoon allemaal een 0.
We weten dat dit artikel gepost is om views te genereren, dat hoeft dan nog niet in de reacties nog eens naar voren te komen.
Dat vind ik dan wel weer een erg 'bold' statement

Hoewel ik wel het vermoeden heb dat je gelijk hebt...
wildhagen schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:20:
[...]
Waarom dan sowieso nog reageren (op de FP), terwijl er nota bene een LETTERLIJKE link in het artikel staat naar het discussietopic erover?
Als je weet dat er een speciaal topic ervoor is, en je kiest ervoor om TOCH te posten (op FP) doe je dat volgens mij opzettelijk. En dat an sich lijkt me al ongewenst.
pelt schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:22:
[...]
Omdat de update er pas later bij is gekomen en er dus al een discussie gaande is in de comments.
Wat mij betreft gaan de comments dicht onder het artikel, omdat er toch alleen maar getrollt en al dan niet terecht ge-1t of ge+3t wordt.
Quote for Truth. Komt bij: er staat geen tijd in het artikel dat de update geplaatst is. Wat mij betreft kunnen alle reacties die DAARNA (update tijdstip +5 minuten i.v.m. al typen terwijl artikel aangepast wordt) geplaatst zijn op een -1.
.oisyn schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:26:
[...]
Heh, good point

Ik zie wel wat in het punt van pelt om de comments gewoon uit te zetten, maar het punt daarmee is dat je je dan vooral opmerkingen over censuur over het hoofd haalt.
Het is wellicht geen slecht idee om toe te geven en het artikel (inclusief comments) gewoon in z'n geheel weg te halen.
Eens. En dan ergens verwijzen naar een topic in de GR of iets dergelijks (of iedereen die gereageerd/gemodereerd heeft een bericht sturen hierover, zij hebben het artikel namelijk gelezen) voor verdere discussie. De rest van de lezers heeft het artikel dan nog niet gelezen en weten dan ook van niks

.