Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 101 Laatste
Acties:
  • 196.946 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:08
Piraterij aanmoedigen en dan een +2 krijgen?
Poesmij in 'nieuws: Call of Duty: Black Ops 3 voor Xbox 360 en PS3 krijgen ge...

6 keer een +3 zelfs... Word bij dat soort mensen niet meer de modstatus ingetrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spijt me, maar ik zie Poesmij niet openlijk piraterij aanmoedigen. Zij/hij spreekt slechts verbazing en verwondering uit en geeft aan dat de strapatsen van de uitgever voor haar/hem voldoende zijn om dit product op het (virtuele) schap te laten liggen. Met, op dit moment, een waardering van +1 is deze reactie m.i. niet verkeerd gemodereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Verwijderd schreef op zondag 27 september 2015 @ 09:35:
Een vriend overtuigen dat je reactie boven het maaiveld uitsteekt heeft, zo verwacht ik, het voordeel van directe feedback. Dat de reactie van witeken inmiddels op +3 staat vind ik onterecht, zoals ik betoogde, maar de wegen van de medemoderatoren zijn ondoorgrondelijk.
Dit is belachelijk. Vanmorgen stond mijn post nog terecht op +3. De eisen om op +3 te komen zijn gewoon onrealistisch krankzinnig, en als er meningsmodders komen die je het niet gunnen kan je het wel vergeten ;w. Mijn post heeft alles wat nodig is om op +3 te komen. Een goede uitleg met bronnen. Hoe vaak zie ik wel niet zogenaamde +3's die dan wel een leuk verhaaltje verkondigen, maar weigeren ook maar één link te vermelden.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

witeken schreef op zondag 27 september 2015 @ 13:09:
[...]

Dit is belachelijk. Vanmorgen stond mijn post nog terecht op +3. De eisen om op +3 te komen zijn gewoon onrealistisch krankzinnig, en als er meningsmodders komen die je het niet gunnen kan je het wel vergeten ;w. Mijn post heeft alles wat nodig is om op +3 te komen. Een goede uitleg met bronnen. Hoe vaak zie ik wel niet zogenaamde +3's die dan wel een leuk verhaaltje verkondigen, maar weigeren ook maar één link te vermelden.
In jouw ogen. Niet in de ogen van een aantal modders, anders zou je post wel op +3 staan. Ik heb er ook geen +3 op gegeven, want hoewel het een inzichtelijk betoog is is het geen must-read, zeker niet met betrekking tot het artikel. Daar zul je het gewoon mee moeten doen.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Migrator schreef op zondag 27 september 2015 @ 13:15:
[...]

In jouw ogen. Niet in de ogen van een aantal modders, anders zou je post wel op +3 staan. Ik heb er ook geen +3 op gegeven, want hoewel het een inzichtelijk betoog is is het geen must-read, zeker niet met betrekking tot het artikel. Daar zul je het gewoon mee moeten doen.
Daar ben ik het absoluut mee oneens. Als je eens kijkt bij de gerelateerde content over nieuwe accutechnieken, zie je berichten als Ireyon in 'nieuws: Samsung-onderzoekers verbeteren capaciteit lithium-ion-acc... en GoT.Typhoon in 'nieuws: TU Delft brengt bewegingen lithium-ionen in kaart voo.... Bij praktisch elk nieuwsbericht over accu's hoor je dezelfde commentaren, en deze reactie van mij geeft hier een verklaring voor. Dus gezien hoeveel mensen klagen, lijkt me een duidelijke reactie zeker wel een must-read voor die mensen.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat je teleurgesteld bent kan ik begrijpen. Voor een +3 zijn de eisen aanzienlijk, dat is waar, maar niet 'onrealistisch krankzinnig'. Sec het vermelden van wat verwijzingen is onvoldoende om hoog te scoren (dat geldt ook voor +2). Het gaat om de inhoud en om de samenhang met het artikel. Bij jouw reactie vind ik die samenhang onvoldoende, ongeacht de overige zaken in je betoog. Het is een net antwoord op de klassieke 'wetenschap is nutteloos'-reacties, maar is nu ook weer niet zo briljant (te lang, matige opbouw) om het tot verplichte leesstof te verheffen.
Gezien de diversiteit aan waarderingen kan ik me wel vinden in je vermoeden dat meningmodden en gunnen een rol spelen, maar uiteindelijk gaat het om de eindscore. En +2 is dan een heel prachtig resultaat. Tel je zegeningen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Het niveau van mijn reactie is naar mijn mening gelijkaardig aan mijn vorige reacties. En als je de zware overtreden (-1 en +1) buiten beschouwing laat, hebben de meeste mensen +3 gestemd. Dus ja.

[ Voor 39% gewijzigd door witeken op 27-09-2015 13:40 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:39
witeken schreef op zondag 27 september 2015 @ 13:28:
Het niveau van mijn reactie is naar mijn mening gelijkaardig aan mijn vorige reacties. En als je de zware overtreden (-1 en +1) buiten beschouwing laat, hebben de meeste mensen +3 gestemd. Dus ja.
Atm dus niet meer, getuige de 43x +3 en 56x +2. De rest van de scores beinvloeden de score nauwelijks.

MaltaSoron in 'video: BlackBerry toont Android-smartphone Priv'
Deze mag imo van +2 naar 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
[...]

Dit is belachelijk. Vanmorgen stond mijn post nog terecht op +3. De eisen om op +3 te komen zijn gewoon onrealistisch krankzinnig, en als er meningsmodders komen die je het niet gunnen kan je het wel vergeten ;w. Mijn post heeft alles wat nodig is om op +3 te komen.
Je hebt jouw post inmiddels ook aangedragen in het +3 topic. Om de discussie niet te verspreiden over twee topic lijkt het mij beter om het hier te bespreken gezien je de post hier het eerste hebt aangedragen.

Ik vind de betreffende post prima en zeker een +2 waard maar ik zie nog geen argumenten die voldoende zwaar wegen om mijn score aan te passen zoals ik in het +3 topic al aangaf.
Migrator schreef op zondag 27 september 2015 @ 13:15:
[...]
...
Ik heb er ook geen +3 op gegeven, want hoewel het een inzichtelijk betoog is is het geen must-read, zeker niet met betrekking tot het artikel. Daar zul je het gewoon mee moeten doen.
Zo zie ik het op dit moment ook. Een prima inzichtelijk betoog maar ook ik vind +2 voldoende in dit geval. Dat is gewoon een prima score.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 18:38

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Jolke schreef op zondag 27 september 2015 @ 19:20:
[...]

Atm dus niet meer, getuige de 43x +3 en 56x +2. De rest van de scores beinvloeden de score nauwelijks.

MaltaSoron in 'video: BlackBerry toont Android-smartphone Priv'
Deze mag imo van +2 naar 0.
Die 12x +2 en 4x +3 slaan echt nergens op, niks meer dan een 0 inderdaad

nieuws: Deens bedrijf eist schadevergoeding van Popcorn Time-gebruikers
17 reacties staan hier op +2 en de meeste horen daar niet op.

[ Voor 23% gewijzigd door _David_ op 27-09-2015 19:46 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik krijg een -1? Misschien is het niet het meest interessante aan het onderwerp, maar de manier waarop de telefoon wordt gepresenteerd is op zijn minst opvallend

Keypunchie in 'nieuws: BlackBerry-ceo John Chen toont Android-smartphone Priv...

Er wordt sowieso wat vreemd gemod in de reacties. Lijkt me niet dat elke opmerking over de presentatie een 0 (of zelfs een -1) moet krijgen, als het gewoon beargumenteerd is, wat je er niet goed aan vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

z1rconium in 'downloads: SABnzbd 0.8.0 bèta1'

Hoe kan deze reactie (gezien waarop gereageerd wordt) ontopic zijn? Het strookt niet helemaal met de vraag en is bovendien nog offtopic ook, ik heb hem daarom een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
waarom is mijn post een 0... i-chat in 'nieuws: Vodafone biedt klanten met vast internet en tv extra mobie...

sorry dat ik het zeg, maar tweakers moeten echt weer eens een opfriscursus modereren, het artiekel gaat over een aanbod, dat vergelijkbaar is met andere aanbieder kpn enz.. kpn heeft vermoedelijk honderden zoniet meer klachten gehad over de koppeling tussen vaste tv en extratjes voor je mobiel... daarom hebben telfort en kpn nu ook voordeeltjes als je geen vaste tv meer hebt... stond laatst op tweakers... - ik zie dus niet in hoe mijn post met duidelijke uitleg - waarom dit unfair is... of hoe ze klanten met kleinere cadeatjes hadden kunnen belonen als ze minder diensten afnemen... dat is gewoon 100% ontopic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 23:42

Vickiieee

Kritische lezer.

i-chat schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:07:
waarom is mijn post een 0... i-chat in 'nieuws: Vodafone biedt klanten met vast internet en tv extra mobie...

sorry dat ik het zeg, maar tweakers moeten echt weer eens een opfriscursus modereren, het artiekel gaat over een aanbod, dat vergelijkbaar is met andere aanbieder kpn enz.. kpn heeft vermoedelijk honderden zoniet meer klachten gehad over de koppeling tussen vaste tv en extratjes voor je mobiel... daarom hebben telfort en kpn nu ook voordeeltjes als je geen vaste tv meer hebt... stond laatst op tweakers... - ik zie dus niet in hoe mijn post met duidelijke uitleg - waarom dit unfair is... of hoe ze klanten met kleinere cadeatjes hadden kunnen belonen als ze minder diensten afnemen... dat is gewoon 100% ontopic...
Heb je een boost gegeven, staat nu op +1 ;).

Vickiieee in 'plan: Tweakers opnieuw genomineerd voor titel 'Website van het ...
Dit is gewoon een +1.

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bericht staat op +1 op dit moment. Die kreeg je ook van mij, ofschoon ik door je schrijfwijze en opmaak moeite heb met het volgen ervan. Leesbaarheid van een reactie speelt mee bij het beoordelen ervan. Bedenk dat er een duidelijk verschil is tussen spreektaal, waarbij intonatie en lichaamstaal meespreken, en schrijftaal. Het veelvuldig gebruik van het beletselteken in je reacties is eerder een storend element, dan dat het iets toevoegt (indicatie van bedachtzaamheid of stilte bijv.).

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2015 13:47 . Reden: Beletselteken en spelfout. Geen reactie op Vickiieee, maar op i-chat. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ja de leesbaarheid van die reactie is nou niet bepaald geweldig, daarom krijg je waarschijnlijk een 0

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:39

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Volgens mij voldoet deze post aan alle eisen voor een +3: +3 Spotlight
"De reactie is een essentiële toe­voe­ging op de discussie of het artikel."

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, driewerf nee! Het is hooguit een heel krappe +2 ("informatief") maar een +3 is het zeker niet. Daarvoor ontbreekt een essentieel deel: eigen inbreng (inzicht, betoog, ervaring).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2015 23:41 . Reden: t ontbrak aan ontbreek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Johan9711 schreef op maandag 28 september 2015 @ 23:26:
[...]

Volgens mij voldoet deze post aan alle eisen voor een +3: +3 Spotlight
"De reactie is een essentiële toe­voe­ging op de discussie of het artikel."
Daar is de poll voor, dus niet meer dan een 0 imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:39

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Dorus schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 00:01:
[...]

De poll geeft geen workaround aan...

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Dorus schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 00:01:
[...]

In de poll kan je alleen maar aangeven of je er last van hebt, mag de redactie trouwens wel vaker doen, misschien ontmoedigt dat al die "ik ook" reacties een beetje..

+2 lijkt mij inderdaad prima voor die reactie, +3 is toch echt te hoog voor een simpele link naar de beta versie van facebook.

geertdo in 'nieuws: Gerucht: Google werkt aan Pixel-tablet met afneembaar toe...
Dit is gewoon een 0, gezeur over de titel hoort in GR

Verwijderd in 'nieuws: Silent Circle start met verkoop op privacy gerichte Blackp...
Kan prima op +1.

[ Voor 46% gewijzigd door _David_ op 29-09-2015 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Of er een correctie wordt toegepast, dat moet "men" zelf maar beoordelen maar is een wijs iemand die kan uitleggen waarom MAX3400 in 'nieuws: Microsoft reageert op privacybezwaren in Windows 10' op moment van deze post welgeteld 21x 0 en 18x -1 zou hebben moeten krijgen; zeker gezien in het licht dat er 166x +3 is uitgedeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 29-09-2015 06:56 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soms zijn de juweeltes in eerste instantie misschien wel verborgen
technisch gezien maakt het dan toch niet uit of het daar of hier gepost word

vraag me persoonlijk af hoe +3 folks aan kijken tegen volgende post ipv de bashers van het mismod gedeelte die over het algemeen sowieso niets positiefs te melden hebben

http://tweakers.net/reacties/bekijk/7923421/

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2015 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wel sneaky van je dat je hem ff snel ge-edit hebt, je weet best dat wat je weggehaald heb nou net de reden van de -1 was.

Sowieso, wat doet dat in dit topic? Hier hebben we het mismoderatietopic voor.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo sneaky was het niet
de message is exact het zelfde gebleven alleen verduidelijkt

vraag blijft onveranderd: yo or no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:01:
zo sneaky was het niet
de message is exact het zelfde gebleven alleen verduidelijkt
Nou, net stond er toch echt iets anders dan dat er nu staat.... wat er toen stond was toch echt wel -1 waardig.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 29-09-2015 08:02 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou... thanks dan
'tis nu iig as is

maar met een oog op de bedoeling hoopte ik op een reset oid
maak je een nieuwe ipv edit dan is het meteen weer spam
unforgiving hier lol

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2015 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

MAX3400 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 06:55:
Of er een correctie wordt toegepast, dat moet "men" zelf maar beoordelen maar is een wijs iemand die kan uitleggen waarom MAX3400 in 'nieuws: Microsoft reageert op privacybezwaren in Windows 10' op moment van deze post welgeteld 21x 0 en 18x -1 zou hebben moeten krijgen; zeker gezien in het licht dat er 166x +3 is uitgedeeld.
Omdat mensen proberen te compenseren met hun scores ;)

Maar de eindscore van je reactie is goed dus die aparte moderaties zijn niet relevant hier.

Edir: quote er bij omdat er met posts geschoven moest worden :+

[ Voor 68% gewijzigd door _David_ op 29-09-2015 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Zo, even wat reacties van het +3-topic naar het mismodtopic gezet. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een halve pagina zo lijkt het :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:04:
nou... thanks dan
'tis nu iig as is

maar met een oog op de bedoeling hoopte ik op een reset oid
maak je een nieuwe ipv edit dan is het meteen weer spam
unforgiving hier lol
Wildhagen noemt het helemaal geen spam? Het is alleen nogal bijzonder dat je het -1-waardige wegedit en vervolgens direct je reactie meldt.
Verder kan ik geen -1 van je reactie maken, maar meer ook niet. Het is slechts half ontopic omdat het nogal algemeen is en ik vind het erg moeilijk om te lezen omdat er precies geen leestekens afgezien van een verdwaalde punt en geen hoofdletters worden gebruikt. Een 0 gegeven dus.

En tip voor de volgende keer; als je de link achter de timestamp kopieert dan krijg je een mooier linkje in de weergave van de context: Verwijderd in 'nieuws: Microsoft reageert op privacybezwaren in Windows 10'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee nee ik bedoelde ook niet dat hij het nu spam zou noemen
maar als ik de zelfde post in andere woorden als nieuw zou posten dan vast door de meesten ... lol

en nouja, commas gaan nog wel en een punt voor een intended harde stop.
maar alles andere is gewoon lastig op een on-screen mobile toetsenbord :p
schrijf nooit zinnen direct achter elkaar normaal gesproken en maak wel netjes paragraafjes lol

wist trouwens niet daar op gemodereerd werd trouwens xD

en zoals ik al schreef is het lastig te overleggen juist omdat veel dingen snel als off-topic worden zien maar het eigenlijk over directe oorzaken en gevolgen gaat

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2015 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

IMHO is dit een half gerelateerde rant die geen 2 waard is.

DigitalExorcist in 'nieuws: Nederlandse filmproducenten willen schade pirate...
Als overheid zijnde zou ik m'n subsidies maar eens even terug gaan vragen aan dat clubje knoeiers. Mét rente. Als je je broek niet op kunt houden is er geen markt voor je, punt.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Decipher666 in 'nieuws: Nederlandse filmproducenten willen schade piraterij o...

Was imho off-topic en met mod gezeur erbij kom ik op -1 uit.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Verwijderd in 'reviews: Huawei Mate S: bij lange na zijn prijs niet waard'

Wat een opmerkingen zeg. :S
-1 lijkt mij nog te hoog.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Is alleen maar op -1 gemodereerd, dus dit is geen mismoderatie.
Inderdaad. Maar die kan nog wat moderaties gebruiken.

[ Voor 38% gewijzigd door RoD op 29-09-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:34

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:52
Waarom is mijn reactie op -1 gezet?
Er zijn een aantal +1's en 0'en en ik kan me voorstellen dat iemand het misschien ziet als een 0, maar een -1?
mrdemc in 'nieuws: Klanten ING kunnen geen geld overmaken door vermoedelijke ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je reactie is niet op -1 gezet, hij staat gewoon op 0.

Je bent alleen wel een beetje laat met melden....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Hij staat op 0 omdat David om 17.44 nog er even een paar punten er tegenaan gooit... Die -1 was inderdaad te streng.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

:Y was mij trouwens helemaal niet opgevallen dat die reactie nog van 14 september was, volgende keer iets eerder melden inderdaad.

majic in 'nieuws: Nederlandse filmproducenten willen schade piraterij op Staa...
Hier is niks informatief aan, kan prima op +1.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Dit is offtopic als je het mij vraagt; INF3RN040 in 'nieuws: ImageShack heeft komende dagen nog last van storing'

Max +1 is voldoende voor deze: Pwuts in 'nieuws: Chromecast 2 krijgt ondersteuning voor 5GHz-wifi en...

[ Voor 41% gewijzigd door Bor op 30-09-2015 09:03 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

HawVer in 'nieuws: Rollercoaster Tycoon World komt 10 december uit op Steam'

Ik snap de toegevoegde waarde van de informatie, poster noemt het zelf ook een soap, maar ik vind het geen missende informatie in het artikel, ik heb de post een +2 gegeven (momenteel staat deze op +3).

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

Stond gisteren nog op +2 (Vindt dat zelf ook eigenlijk te hoog) maar een +1 moet toch kunnen, zeker geen -1:
Redneckerz in 'plan: Tweakers opnieuw genomineerd voor titel 'Website van het...
12x -1 ongewenst omdat kritiek niet mag? Kom nou. De post is een beetje van alles.

Edit: Betere link toegevoegd

[ Voor 40% gewijzigd door Redneckerz op 30-09-2015 13:38 ]

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Mag ik deze even aandragen voor een -2?

cappie in 'reviews: Huawei Mate S: bij lange na zijn prijs niet waard'
cappie in 'reviews: Huawei Mate S: bij lange na zijn prijs niet waard'

*snip*

[ Voor 29% gewijzigd door Cloud op 30-09-2015 15:47 ]

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

*snip*

[ Voor 93% gewijzigd door Cloud op 30-09-2015 15:48 ]

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Niet een heel groot probleem maar ik heb de referentie naar de user op zich even weggehaald. Ja het is publieke informatie maar het is niet nodig daar hier op in te gaan :)

Beide reacties vind ik wel uitermate teleurstellend maar om ze te -2'en... Lastig.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou, van mij zou het een -2 krijgen. Dit is sfeerverziekend, en niveau afvalputje, iig.

Virussen? Scan ze hier!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ik zie nu dat de tweede reactie die Vickiieee linkt al verwijderd is, collega is al bezig geweest met hem. Rest kan w.m.b. wel op -1 blijven; afvoerputje maar niet erg genoeg voor -2.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Cloud schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:07:
Ik zie nu dat de tweede reactie die Vickiieee linkt al verwijderd is, collega is al bezig geweest met hem. Rest kan w.m.b. wel op -1 blijven; afvoerputje maar niet erg genoeg voor -2.
Gerechtigheid! :D

Oké, maar in dat geval kan deze nog wel op 0 imo.
lars_jj in 'reviews: Huawei Mate S: bij lange na zijn prijs niet waard'

Abso-luut geen -1. O+

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Die staat na mijn zetje op de 0 :)

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:40
Is dit echt +3 waard?

Kimbo72 in 'nieuws: MyCom België is failliet'

Ik zat zelf te denken aan +1, misschien +2, omdat het enigszins een nieuw inzicht geeft. Maar toch vind ik het niet heel bijzonder.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Inderdaad, en inmiddels op de +1 :)
oohh schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:34:
Is dit echt +3 waard?

Ik zat zelf te denken aan +1, misschien +2, omdat het enigszins een nieuw inzicht geeft. Maar toch vind ik het niet heel bijzonder.
Ik heb er zelf een +2 aangegeven. Het is nog best een aardige reactie om te lezen.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

RoD schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:37:
Ik heb er zelf een +2 aangegeven. Het is nog best een aardige reactie om te lezen.
Ik neem aan dat je die reactie van pwillemske daar onder bedoeld? De reactie van kimbo72 is nou niet bepaald een +2 waard.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
_David_ schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:43:
[...]

Ik neem aan dat je die reactie van pwillemske daar onder bedoeld? De reactie van kimbo72 is nou niet bepaald een +2 waard.
Euh ja, oeps, die inderdaad. Ik meende even dat de link naar die reactie verwees :)

• oohh
RoD schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:44:
[...]

Euh ja, oeps, die inderdaad. Ik meende even dat de link naar die reactie verwees :)
Haha, mijn fout. Bedoelde inderdaad die reactie daar onder 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:07

Tribits

Onkruid vergaat niet

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
oohh schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:34:
Is dit echt +3 waard?

Dat is geen +3 maar ook geen +2. Het is een niet relevante ervaring en het geheel klopt ook niet helemaal. Ook bij een webshop kun je service krijgen, sommige zijn daar best goed in en ook niet elke fysieke winkel geeft goede service.

+1 lijkt me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Termin8r in 'nieuws: Tesla brengt Model X-suv uit'
Ab-so-luut geen +3. Een érg krappe +2 imo of gewoon een +1.

fast-server in 'nieuws: Tesla brengt Model X-suv uit'
Ook absoluut geen +3. Hooguit een +2. Maarja, weer een geval onderzoek opzoeken, tekst kopiëren, plakken en karma scoren? Een +1 vind ik derhalve ook nog te verantwoorden.

Bor schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 08:17:
[...]

Dat is geen +3 maar ook geen +2. Het is een niet relevante ervaring en het geheel klopt ook niet helemaal. Ook bij een webshop kun je service krijgen, sommige zijn daar best goed in en ook niet elke fysieke winkel geeft goede service.

+1 lijkt me prima.
Hij was verkeerd gelinkt, je moet naar de reactie eronder kijken ;). En die vind ik op zich wel een +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Dat is inderdaad absoluut geen +3. De post mist ook elke vorm van onderbouwing en is daarmee in mijn ogen gewoon een +1.

Er zijn nog wel wat moderaties nodig om deze op een goede score te laten landen!

Onderstaande kan ook gewoon naar +1: Termin8r in 'nieuws: Tesla brengt Model X-suv uit'

"google eens" in meer woorden gebracht is imho geen +2

Meerdere reacties van Termin8r krijgen te hoge scores in dat topic. "Dinosaurussap" kennen we na een post of twee wel.

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 01-10-2015 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
The Zep Man in 'nieuws: Samsung-tv's lijken in het echt meer energie te verbr... Ik zie niet in waarom deze +2 is. +1 lijkt mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 14:16

Hedva

Blobfish

Normaal denk ik bij een lage moderatie van mezelf; ach laat lekker zitten.
Maar waarom is dit -1?
Hedva in 'video: Tesla onthult de Model X'

Serieus, alles wat ik hier zeg heeft toch betrekking tot het filmpje? Totaal niet offtopic, laat staan dat het flamebait/troll is. Eerst dacht ik dat het misschien door 1 iemand maar gemod was maar dat blijkt dus niet het geval.

Ik snap dat er heel veel fans zijn van Elon Musk en zijn bedrijven als Tesla en Space X, waaronder ikzelf. Maar ook die mensen moeten inzien dat dit niet de beste presentatie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Aganim in 'nieuws: Microsoft rolt per ongeluk Windows 7-testpatch uit'

Vind bovenstaande reactie eigenlijk geen +2 waard, eerder +1. Ja, het belicht een andere kant van de patch. Maar het is niet iets wat niemand zelf kan bedenken. Het voorbeeld past er ook niet echt bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Weer eens typisch mening gemodereer Sn0wblind in 'video: Trailer CoD: Black Ops III onthult meer over singleplayer'

Ik weet dat Call of duty niet populair mee ris onder de Tweakers maar een positive mening betreft deze games met een -1 modereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
CLB in 'nieuws: Recente afbeeldingen tonen mogelijke OnePlus X-smartphone'

Lijkt me totaal niet bijdragend aan het artikel. Eerder een flaimbite richting de redactie/auteur van het artikel. Leuk dat een andere site het al veel eerder had, maar da's offtopic.

En gezien z'n follow-up-reactie: als je problemen hebt met de titel, dan zou je dat met de redactie kunnen opnemen, níet in een post lijkt me.

16 maal +2 Informatief vind ik dan ook niet terecht TBH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Meeste staat nu goed, alleen die laatste heeft nog wat hulp nodig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Sn0wblind schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:12:
Weer eens typisch mening gemodereer Sn0wblind in 'video: Trailer CoD: Black Ops III onthult meer over singleplayer'

Ik weet dat Call of duty niet populair mee ris onder de Tweakers maar een positive mening betreft deze games met een -1 modereren?
Zou je het geklaag over de moderatie uit je reactie willen halen? Dat doet afbreuk aan de rest van de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

wildhagen schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:38:
Meeste staat nu goed, alleen die laatste heeft nog wat hulp nodig.
Heb die laatste nog even een boost gegeven maar met 20x +3 en 30 x +2 gaat ie niet zo snel naar de juiste scoren.

[ Voor 13% gewijzigd door Zeehond op 01-10-2015 16:54 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Dirk schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:49:
[...]

Zou je het geklaag over de moderatie uit je reactie willen halen? Dat doet afbreuk aan de rest van de reactie.
Gedaan, maar het is iets wat ik steeds vervelender begin te vinden op Tweakers nieuws artikelen. Dat de beoordeling van een reactie te vaak afhangt of diegene het met je eens is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sn0wblind schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 17:24:
[...]

Gedaan, maar het is iets wat ik steeds vervelender begin te vinden op Tweakers nieuws artikelen.
Ik vind het geklaag en gezeur over moderaties in reacties anders nog even wat vervelender, eerlijk gezegd. Zeker als je blijkbaar weet dat het in dit topic hoort (anders postte je niet hier lijkt me), en het dan tóch op de FP doet.

En ja, aan mismoderaties doe je nu eenmaal vrij weinig, helaas.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Kan me dat voorsteleln als je daar vaker mee moet dealen. Maar het is een fundamenteel probleem en het systeem werkt dit alleen maar in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ga klagen bij de mensen op HQ dat er geen tijd wordt gestoken in het modsysteem, de mensen die hier komen kunnen daar weinig aan doen.

b2vjfvj75gjx7 in 'geek: Tweaker maakt font van Tweakers-logo'
Verwijderd in 'nieuws: Achmea wil data van slimme thermostaat en auto's i...
sambalbaj in 'nieuws: Achmea wil data van slimme thermostaat en auto's in rui...
Geen +2

[ Voor 54% gewijzigd door _David_ op 01-10-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:34

OB1

Verwijderd in 'nieuws: 'Samsung stopt met verkoop budgettoestellen in Nederla...

Tweakers voor nazi's uitmaken slaat nergens op... -2

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
OB1 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 22:41:
Tweakers voor nazi's uitmaken slaat nergens op... -2
,,Wenn ich Nazi höre... entsichere ich meinen Browning!'' ;)
Arme Ritchie heeft waarschijnlijk zijn pilletjes niet gehad en gaat weer helemaal uit zijn dakje met "RIP Tweakers", "downmod nerds" etc. in dit topic (een keer of 5). Allemaal prima voor -1, maar "Nazi praktijken" gaat mij dan weer net even te ver inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Die hele tweaker kunnen we missen als kiespijn tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het is iig wel een gebruiker met een wat onfrisse history van reageren, dat zeker.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Wat is daar gebeurd? Ik zie dat een aantal reacties zijn verwijderd, waaronder mijn eigen. Ik vond Ritchie's inbreng ook vervelend, maar -2 lijkt me wel extreem zwaar.
Onzichtbaar
PowerMods hebben de mogelijkheid om reacties onzichtbaar te maken door deze naar het niveau -2 te verplaatsen. Deze maatregel wordt alleen in uitzonderlijke situaties uitgevoerd als er sprake is van inhoud die strijdig is met de wet of de policy's van Tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Reacties die genest onder een -2 zitten verdwijnen zelf ook. Ze zijn dan wel geen -2 (geen negatieve karma), maar wel niet meer zichtbaar.

En laten we eerlijk zijn, aan flamebait is ook niet zo veel behoefte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Verwijderd in 'reviews: Apple iPhone 6s en 6s Plus: nog beter, nog duurder'
Niet meer dan -1. En dat krijgt dan ook nog 19x +3 :X
Halo_Master in 'reviews: Apple iPhone 6s en 6s Plus: nog beter, nog duurder'
Vanwege (het gebrek aan objectiviteit in vooral) de laatste alinea is dit zeker geen +2.
WoutF in 'reviews: Apple iPhone 6s en 6s Plus: nog beter, nog duurder'
Geen +2 imo.
Loller1 in 'reviews: Apple iPhone 6s en 6s Plus: nog beter, nog duurder'
Geen +2, eerder een 0.
Darkstriker in 'reviews: Apple iPhone 6s en 6s Plus: nog beter, nog duurder'
Ook geen +2, niet meer dan een mening over het eindoordeel over de prijs - niet informatief in mijn ogen.

[ Voor 13% gewijzigd door Migrator op 02-10-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Dorus schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:24:
Reacties die genest onder een -2 zitten verdwijnen zelf ook.
Dus Ritchie heeft een -2 gekregen? Dat vind ik dus een zwaar middel, zo uitzonderlijk was deze situatie nou ook weer niet.
En laten we eerlijk zijn, aan flamebait is ook niet zo veel behoefte.
Dat viel wel mee hoor, er werd vooral uitgelegd waarom zijn post waren gedownmod. Waarop hij dan weer opnieuw begon te brallen. Dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
torp schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:11:
[...]

Dus Ritchie heeft een -2 gekregen? Dat vind ik dus een zwaar middel, zo uitzonderlijk was deze situatie nou ook weer niet.
Eventuele sancties zijn altijd aan de crew. Soms kunnen er bijvoorbeeld ook andere zaken meewegen die je als normale user niet direct kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:34

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Soeski in 'geek: Tweaker maakt font van Tweakers-logo'

26x +3 (!) lijkt me een beetje overdone, gewoon +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

watercoolertje in 'reviews: Apple iPhone 6s en 6s Plus: nog beter, nog duurder'

Mag imho ook wel naar -1, een beetje teveel op de man.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 11:37
Mag ik eens vragen waarom is mijn reactie als -2 gestempeld?
Essox Lucius in 'nieuws: 'Samsung stopt met verkoop budgettoestellen in Neder...
Ik verwees Ritchie007 naar deze topic als antwoord op zijn geklaag over de moderaties op zijn reacties.
Volgens mij is dit onterecht,en ik zal tegenwoordig 2x nadenken voor dat ik ga posten op de FP.
Het is niet meer de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als de parent op -2 gezet wordt, zijn alle reacties daarop ook onzichtbaar. Wil niet zeggen dat die dan ook automatisch een -2 hebben gekregen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Essox Lucius schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:13:
Mag ik eens vragen waarom is mijn reactie als -2 gestempeld?
Essox Lucius in 'nieuws: 'Samsung stopt met verkoop budgettoestellen in Neder...
Ik verwees Ritchie007 naar deze topic als antwoord op zijn geklaag over de moderaties op zijn reacties.
Volgens mij is dit onterecht,en ik zal tegenwoordig 2x nadenken voor dat ik ga posten op de FP.
Het is niet meer de moeite waard.
Zo te zien heeft de betreffende Mod puin geruimd en is jouw reactie daarmee ook uit het zicht verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Deze heeft nog maar zetjes nodig naar de -1.
Die zat op -1

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'reviews: Apple iPhone 6s en 6s Plus: nog beter, nog duurder' stond eerst op -1 idd, maar toen kwamen er 25 modmisbruikers die hem een +3 meenden te moeten geven, waardoor hij nu weer veel te hoog op 0 staat.

Heeft nog een paar zetjes nodig om op de -1 terug te komen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

anargeek in 'nieuws: Criminelen zetten database van gekraakte crowdfundingsit...
Waarom deze op +2 stond snap ik niet. Moet nog één klik naar de 0 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:39
Pagina: 1 ... 30 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem