If you choose not to decide, you still have made a choice.
Anoniem: 202103
Van hetzelfde laken een pak: Tourmaline in 'nieuws: Google Chrome crasht bij invoer van sommige url's'Migrator schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:21:
Nog weer een grapjas die Chrome laat crashen ondanks de al gezette modbreaks aldaar: MrFax in 'nieuws: Google Chrome crasht bij invoer van sommige url's'
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Jep...Tribits schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:45:
Helaas zijn er inmiddels de nodige reacties op dat onderwerp al meer dan 48 uur oud en dus uitsluitend nog te beoordelen voor pro/powermods.
Nu ja, iemand mag dat best vinden van mij, er valt op zich ook best wel wat voor te zeggen. Het probleem zit hem voor mij in het gebrek aan argumentatie, nieuwe ideeën, enz. Alleen maar roepen dat reclame deaud moet, is geen +2. Een onderbouwing wat er mis is met hoe het nu gaat, waarom men zich eraan ergert en hoe je als webmaster dan wel op een realistische manier je boterham kunt verdienen, dat mag best een +2 hebben.Tribits schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:45:
Leuk om te roepen dat er maar een ander verdienmodel moet komen, maar iedereen met een beetje verstand van zaken weet dat het niet zo eenvoudig is, om niet te zeggen vrijwel onmogelijk is. Vanuit die optiek verdienen dat soort reacties dan ook zeker geen +2.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
En dat is ook volgens de ModFAQ zoGer schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:01:
[...]
Jep...
[...]
Nu ja, iemand mag dat best vinden van mij, er valt op zich ook best wel wat voor te zeggen. Het probleem zit hem voor mij in het gebrek aan argumentatie, nieuwe ideeën, enz. Alleen maar roepen dat reclame deaud moet, is geen +2. Een onderbouwing wat er mis is met hoe het nu gaat, waarom men zich eraan ergert en hoe je als webmaster dan wel op een realistische manier je boterham kunt verdienen, dat mag best een +2 hebben.
z1rconium in 'nieuws: App Store bevatte tientallen geïnfecteerde apps dankzij...
Imo een 0, geen +2, want copy-paste van, naar ik vermoed, het eerste gelinkte artikel in het artikel (kan ik niet checken want die site is dood), en ook nog zonder bron.
Is geen +2 want totaal offtopic. Een 0 dus imo.
[ Voor 6% gewijzigd door Migrator op 21-09-2015 14:14 ]
Vooral in dat laatste opzicht gaat het wat mij betreft fout in dat soort reacties: een gebrek aan realisme waar het gaat om alternatieve verdienmodellen. De moderatie faq bevat de volgende opmerking bij de omschrijving van +2 reacties:Ger schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:01:
[...]
Jep...
[...]
Nu ja, iemand mag dat best vinden van mij, er valt op zich ook best wel wat voor te zeggen. Het probleem zit hem voor mij in het gebrek aan argumentatie, nieuwe ideeën, enz. Alleen maar roepen dat reclame deaud moet, is geen +2. Een onderbouwing wat er mis is met hoe het nu gaat, waarom men zich eraan ergert en hoe je als webmaster dan wel op een realistische manier je boterham kunt verdienen, dat mag best een +2 hebben.
Als ik dan reacties tegenkom die welleswaar populair zijn, maar voornamelijk blijk geven van een gebrek aan die expert kennis (of er domweg volledig aan voorbij gaan) dan gaat er wat mij betreft toch wel iets grondig mis. Door te pretenderen dat er een eenvoudige en betere oplossing is toon je wat mij betreft bovendien weinig respect voor de personen die wel op de hoogte zijn van alle ins en outs van dit probleem en ontmoedig je ze om te reageren. Bovendien hoef je voor dergelijke kennis geen expert te zijn, door de jaren heen is hier op Tweakers ook wel genoeg te lezen geweest over de afwegingen die gemaakt moeten worden om de inkomsten op peil te houden zonder te veel gebruikers weg te jagen.+2-reacties bevatten informatie en inzichten die weliswaar bij experts aanwezig zijn maar wel nuttig zijn voor het grote publiek.
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
himlims_ in 'plan: Win een bètakey voor Rainbow Six: Siege'
Ik snap best dat dit meerwaarde heeft, maar +3?
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 21-09-2015 15:47 ]
Virussen? Scan ze hier!

Anoniem: 246217 in 'nieuws: App Store bevatte tientallen geïnfecteerde apps door Xcode-m...
Ik vind deze reacties eerlijk gezegd nou niet bepaald meteen een -1 waard.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
De aangedragen punten zijn al eerder gemeld , direct of indirect en ook rechtstreeks in het filmpje te zien.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
nieuws: 'Apple wil in 2019 elektrische auto gereed hebben'
Select * from fish
Kun je aangeven om welke reacties het in jouw ogen gaat?Zeehond schreef op maandag 21 september 2015 @ 23:09:
In het volgende nieuwsbericht zijn sommige reacties ook scheef gemodereerd.
nieuws: 'Apple wil in 2019 elektrische auto gereed hebben'
De reacties waar ik op doelde staan inmiddels allemaal op +1 of 0 Gister avond stonden er een aantal op -1 of +2 die in mijn ogen gewoon +1 of 0 waren.Bor schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 08:17:
[...]
Kun je aangeven om welke reacties het in jouw ogen gaat?
Select * from fish
Zeker geen +3. Staat nu op +1
[ Voor 48% gewijzigd door Bor op 22-09-2015 12:48 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Gefixeerd?
Dat lijkt me met die hoeveelheden moderaties nergens voor nodig. Misklik?
+1 en 0 kan imo allebei, imo de 0 voor het suggereren dat het gesponsorde content is.
Bomberman71 in 'reviews: Samsung Galaxy Tab S2 9,7": dun en licht met indrukw...
Is puur moderatiegezeur -> -1.
Anoniem: 634684 in 'reviews: Samsung Galaxy Tab S2 9,7": dun en licht met indrukwekke... Ontopic maar moderatiegezeur -> 0.
[ Voor 42% gewijzigd door Migrator op 22-09-2015 12:57 ]
0 is wat hard, de +1 is prima. Fixatie inderdaad niet nodig.Migrator schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:48:
[...]
Gefixeerd?
+1 en 0 kan imo allebei, imo de 0 voor het suggereren dat het gesponsorde content is.
[ Voor 54% gewijzigd door zeef op 22-09-2015 13:10 ]
Hartstikke een 0, alles. Allemaal off-topic.Bor schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:39:
Wat vinden jullie van deze thread? Offtopic en niet meer dan een opsomming van games zonder onderbouwing tot nu toe: WokeBroke in 'nieuws: GOG brengt System Shock: Enhanced Edition uit' (en verder hieronder)
Zelf ook geboost op +1, wordt een opmerking gemaakt die onderhevig is aan onderbuikgevoelens en verder nergens op gebaseerd. Meer dan een +1 kan ik er dan ook niet van maken.zeef schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:07:
[...]
0 is wat hard, de +1 is prima. Fixatie inderdaad niet nodig.
Allebei juist nu
evest schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:48:
[...]
Gefixeerd?
Bomberman71 in 'reviews: Samsung Galaxy Tab S2 9,7": dun en licht met indrukw...
Is puur moderatiegezeur -> -1.
Anoniem: 634684 in 'reviews: Samsung Galaxy Tab S2 9,7": dun en licht met indrukwekke... Ontopic maar moderatiegezeur -> 0.
Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!
461943
Zoals hij zelf zegt, een dikke offtopic.
Bijna alles is -1 terwijl het naar mijn mening +1 hooguit 0 zou moeten zijn.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Hier geld blijkbaar weer de grote lap tekst = +2/3 regel461943 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:43:
MarvinJames in 'nieuws: Benchmark wijst erop dat iPhone 6s 2GB ram en 1,8GHz dualcor...

Lijkt me gewoon een nette discussie dus +1. Of stond er voor de edit wat raars?jdh009 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:47:
GeoBeo in 'nieuws: Bedrijf start verkoop bitcoincomputer' en alle reacties er onder en een paar er boven.
Bijna alles is -1 terwijl het naar mijn mening +1 hooguit 0 zou moeten zijn.
Nope, er stond niets raars. Het is wel wat verder van het onderwerp af maar de discussie zelf is netjes en goed te zien hoe het onderwerp in dat draadje zich heeft ontwikkeld.Migrator schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:02:
[...]
Hier geld blijkbaar weer de grote lap tekst = +2/3 regel
[...]
Lijkt me gewoon een nette discussie dus +1. Of stond er voor de edit wat raars?
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Waarom is mijn reactie hier als enige -1? Vind ik overdreven.
Geen +2 maar een 0.
Deze beiden hebben nog wat zetjes nodig naar 0.461943 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:43:
MarvinJames in 'nieuws: Benchmark wijst erop dat iPhone 6s 2GB ram en 1,8GHz dualcor...
Anoniem: 14842 in 'nieuws: Telegram vervangt 'broadcast'-functie door 'channels''
Van hetzelfde laken een pak is dit geen +2:
geekeep in 'nieuws: Telegram vervangt 'broadcast'-functie door 'channels''
[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 23-09-2015 12:57 ]
Het valt me al vaker op dat berichten over Telegram icm overhalen om WA te laten vallen zo "goed" ontvangen worden.Bor schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:56:
Deze is echt niet meer dan een +1 en zelfs niet helemaal echt ontopic maar krijgt veelvuldig +3:
Anoniem: 14842 in 'nieuws: Telegram vervangt 'broadcast'-functie door 'channels''
Het begint ondertussen ook een fan1 tegen fan2 strijd te worden.
Geen 0.
Allebei een +1 boost gegeven, maar heeft helaas nog niks uitgehaald. Iemand?Bor schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:56:
Deze is echt niet meer dan een +1 en zelfs niet helemaal echt ontopic maar krijgt veelvuldig +3:
nieuws: Telegram vervangt 'broadcast'-functie door 'channels'
Het zijn geen flames, het zijn geen trolls, het is niet eens offtopic.
Notably:
WhatsappHack in 'nieuws: Telegram vervangt 'broadcast'-functie door 'channels''
Het valt me op dat er verschrikkelijk veel gemeningmod wordt.
Posts in het voordeel van Telegram krijgen een +1 of een +2, en als dat genuanceerd wordt of tegengesproken wordt krijgt het een enkeltje -1.
Nu ben ik dat intussen wel gewend bij dit type nieuwsberichten, maar het blijft relatief irritant; zo mag je dus geen discussies voeren over de betrouwbaarheid van een app; tenzij je WhatsApp afkraakt blijkbaar.
Als ik een post zou maken die WhatsApp helemaal de grond intrapt zou het waarschijnlijk een +3 worden.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Je lijkt vooral reclame te maken voor Whatsapp. Geen van je reacties vind ik iets toevoegen en het ruikt hier en daar een beetje naar een troll. Ik heb al die reacties een 0 gegeven, maar hoger vind ik het zeker niet. Niet in de laatste plaats omdat het in de meeste gevallen volslagen offtopic en ononderbouwd is.WhatsappHack schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:10:
Geen enkele van mijn reacties onder dit artikel is een -1 waard:
Notably:
Posts in het voordeel van Telegram krijgen een +1 of een +2, en als dat genuanceerd wordt of tegengesproken wordt krijgt het een enkeltje -1.
Nu ben ik dat intussen wel gewend bij dit type nieuwsberichten, maar het blijft relatief irritant; zo mag je dus geen discussies voeren over de betrouwbaarheid van een app; tenzij je WhatsApp afkraakt blijkbaar.![]()
Als ik een post zou maken die WhatsApp helemaal de grond intrapt zou het waarschijnlijk een +3 worden.
Gelukkig dat het niet zo zwart wit is
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Sorry, maar dit vind ik echt meten met twee maten.
Er worden beschuldigingen geuit dat Telegram veel beter zou zijn dan WhatsApp om <reden>.
Ik reageer daar op door te stellen dat het onzin is omdat <reden>, en geef tevens waarschuwingen door te wijzen op de grote problematiek die Telegram al 2 jaar teistert.
Met evenveel, en vaak zelfs veel meer!, onderbouwing. Het is raar om te stellen dat ik het niet onderbouw, misschien moet je toch m'n posts eens lezen; sommige reacties zijn wat korter: want er is mij hier gezegd dat ik niet in herhaling mocht vallen, dus staat de zeer uitgebreide onderbouwing niet gekopieerd in alle posts...
Maar weer krijg ik tegenstrijdige info dat ik dus kennelijk *wel* in herhaling moet vallen?
Anyway, toch zijn mijn posts een -1/0, maar die posts die pro-Telegram/anti-WhatsApp zijn is opeens geen reclame, voegen wel iets toe en ruiken niet naar trolls? Double standards much??
Ja als zelfs de admins gaan meningmodden en meten met twee maten dan voer ik hier een reeds verloren strijd natuurlijk.
Op deze manier lijkt het me beter als ik gewoon geen bijdragen meer lever.
Tweakers heeft kennelijk het standpunt ingenomen: "pro-Telegram is +1/+2, maar anti-Telegram of iets noemen in het voordeel van WhatsApp is -1/0 want dat zijn trolls."
Helder heren.
Totaal niet, maar alleen maar komen met:WhatsappHack schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:25:
Tweakers heeft kennelijk het standpunt ingenomen: "pro-Telegram is +1/+2, maar anti-Telegram of iets noemen in het voordeel van WhatsApp is -1/0 want dat zijn trolls."
Helder heren.
(even grove vertaling)
"Whatsapp is geweldig, doet niks met je privacy, facebook is totaal niet geintereseerd in je privacy of informatie. Telegram wil alles van je weten en zijn net de NSA in chat vorm"
is gewoon onzin. En allebei de kampen krijgen van mij dezelfde ratings.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Maar dat zal dan wel onder dat nieuwsartikel moeten. Al heb ik weinig zin in die discussie als al m'n posts, hoe uitgebreid ze ook zijn, per definitie toch al een -1 krijgen.
Maar wat je daar citeert is eigenlijk wel feitelijk waar het op neer komt... En dat is geen leugen, geen troll, geen flame... Dat is gewoon een feit. Daar kan ik niets aan veranderen.
Al zeg ik niet dat het geweldig is, en bovendien trek ik de Facebook vergelijking niet door want die is irrelevant, maar dat terzijde.
+2.Werkt eigenlijk veel beter/mooier dan WhatsApp.
Enige minpunt is de userbase, maar dat is dan ook wel meteen killing...
Ik ga in elk geval proberen wat volk mee te krijgen naar Telegram
+1.Ik blijf het echt maar niet snappen waarom mensen altijd bij Whatsapp blijven... Telegram is zoveel fijner en ze werken zo erg om er nieuwe functies in te krijgen. Het erge is zelfs dat je voor Whatsapp moet betalen op sommige platformen... Iedereen zou over moeten gaan naar Telegram!
-1.Ja belachelijk dat je moet betalen zodat je veilig kunt messagen zonder dat je data wordt verkocht. En dat voor 0,89 cent per jaar! Het is bijna crimineel...
Ik vind het altijd zo raar. Mensen klagen altijd over super slechte privacy.
Dan is er eindelijk een app die je privacy waarborgt en totaal geen data van je verkoopt, maar kost t wel een mini bedrag van 0,89 om bij te dragen aan personeel, servers, et cetera: maar nee, die 89 cent per jaar is zo duur dat mensen toch liever naar een andere messenger overstappen die wel alles van je verzamelt én mag doorverkopen.
Ik vind een ieder die dat niet wilt betalen en dan overstapt naar een onveilige diensf als Telegram in ieder geval niet meer mag zeuren over privacy, want dat is ze kennelijk niets waard.
Dat rijmt niet, punt.
[ Voor 7% gewijzigd door Tjolk op 23-09-2015 15:34 ]
Afgezien van het feit dat van de reacties die ik gelezen heb, je er geen één onderbouwd met bronnen, vind ik het aanhalen van een concurrerende dienst bij artikelen die over een andere dienst gaan altijd wat wrang. Ik snap dat er meerdere diensten zijn die een chat-app bieden, maar zeker als de dienst waar het artikel over gaat afgekraakt wordt zonder daarbij bronnen te gebruiken vind ik het moeilijk om een degelijke moderatie te doen.WhatsappHack schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:10:
Geen enkele van mijn reacties onder dit artikel is een -1 waard:
Notably:
Nu ben ik dat intussen wel gewend bij dit type nieuwsberichten, maar het blijft relatief irritant; zo mag je dus geen discussies voeren over de betrouwbaarheid van een app; tenzij je WhatsApp afkraakt blijkbaar.![]()
Meer dan een érg krappe 0 kan ik van sommige dan ook niet van maken. De rest raak ik niet aan.
Ps, zoals nu ook al in je reactie op mijn reactie: waar zijn je bronnen? Tweede keer.
Uitspraken doen is leuk, maar onderbouw ze. Zeker als ze ingaan tegen de reactie waar je op reageert.
Anders krijg je een: "A! Nee B! Nee toch echt A! Neeeheeee, B!" Discussie.
En waar is jouw toelichting bij de reacties waarbij je Telegram van van alles en nog wat beschuldigt?WhatsappHack schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:29:
Als het onzin is, dan moet je dat toelichten.
Feiten die nergens op gebaseerd lijken te zijn. Die niet onderbouwd zijn. Waarbij geen bronnen aangehaald worden.En die discussie voer ik graag onder dat nieuwsartikel, want dat is hier off-topic. Ik licht het graag toe als je nog vragen hebt, en hoor graag van je waarom dat onzin zou zijn; ik heb niets anders verkondigd dan feiten dus dan hoor ik graag waarom jij denkt dat ik onzin verkondig.
Als je echt mensen dingen wijs wilt maken zonder dat toe te (hoeven) lichten, zit je hier in de verkeerde maatschappij.
Omdat ze dus volledig Telegram de grond instampen onder een artikel dat over Telegram gaat en zoals ik nu al vaker gezegd heb: je onderbouwt je argumenten niet. Zeker met zulke stellige uitspraken zoals de jouwe zijn ze dus nik waard.Maar dat zal dan wel onder dat nieuwsartikel moeten. Al heb ik weinig zin in die discussie als al m'n posts, hoe uitgebreid ze ook zijn, per definitie toch al een -1 krijgen.
*zucht* I don't even...Maar wat je daar citeert is eigenlijk wel feitelijk waar het op neer komt... En dat is geen leugen, geen troll, geen flame... Dat is gewoon een feit. Daar kan ik niets aan veranderen.
Al zeg ik niet dat het geweldig is, en bovendien trek ik de Facebook vergelijking niet door want die is irrelevant, maar dat terzijde.

[ Voor 23% gewijzigd door Vickiieee op 23-09-2015 15:43 ]
Beste voorbeeld WhatsappHack in 'nieuws: Telegram vervangt 'broadcast'-functie door 'channels'' Extra hilarisch dat die reactie daarvoor een +2 heeft, maar inhoudelijk niks toevoegt.
[ Voor 8% gewijzigd door stok op 23-09-2015 15:47 ]
En alle pro-Telegram posts hebben wel een bronvermelding...?Afgezien van het feit dat van de reacties die ik gelezen heb, je er geen één onderbouwd met bronnen
Ja sorry hoor, maar ik word een beetje moe van dat meten met twee maten gedoe.
Als je iets slechts zegt over WhatsApp/iets goeds zegt over Telegram hoef je geen bron te geven en krijg je een +1 of +2, maar als je iets slechts zegt over Telegram/iets goeds zegt over WhatsApp moet je bronnen aanleveren en krijg je sowieso standaard een -1?
Hou nou eens op. Is het nou echt zo'n bende geworden met die double standard moderaties??
Anyway. Ik heb hier op Tweakers al tig keer gigantische hoeveelheden bronnen aangeleverd. Echt onvoorstelbaar veel. Niemand die dat kan ontkennen. Toen ik dat in nieuwe gesprekken weer ging doen, werd mij verteld dat ik te vaak in herhaling viel en daarom een -1 kreeg.
Nu krijg ik dus kennelijk een -1 omdat ik niet weer m'n hele waslijst aan bronnen overal bij gooi?
Het is ook nooit goed, he? Het lijkt er eerder op dat er steeds nieuwe excuses worden gezocht om mijn posts een -1 toe te kennen, en dat begint me wel redelijk te irriteren ja.
Dan moet je m'n reacties wel in-context lezen, want als ik zo kijk is er slechts 1 post waarbij ik de gene was die de concurrerende dienst aanhaalde.vind ik het aanhalen van een concurrerende dienst bij artikelen die over een andere dienst gaan altijd wat wrang.
Dat is niet een "maar hij begon!!" ding hoor, maar wel iets wat je in gedachten moet houden als je mijn posts negatiever ziet "omdat er een concurrerende dienst" wordt aangehaald...
Ik reageer op posts die Telegram met WhatsApp vergelijken. Maar op de een of andere manier moet de pro-Telegram persoon geen bron aanhalen, en ik ben wel verplicht dat te doen.
Naja... Zoals ik al zei... Volgens mij voer ik een verloren strijd.
Het kan nooit goed zijn, enkel ik moet bronnen aanleveren (maar als ik dat doe kan het ook -1 zijn omdat ik dan in herhaling val met m'n linkjes, en foei WhatsappHack dat mag ook niet!), et cetera.
Gooi ze allemaal maar op -1, het zal allemaal wel.
Vechten tegen dubbele standaarden en meningmods kost gewoon teveel tijd, dus kom maar lekker op met die minnetjes en call it a day. Maar durf dan nooit meer te beweren dat je eerlijk modereert en iedereen hetzelfde behandelt.
Dus een "ja maar de anderen doen het niet, dus ik weiger". Nee, jij begint met een flamefest over hoe slecht telegram niet is, en hoe geweldig Whatsapp is, dan moet jij ook met bronnen komen.WhatsappHack schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:51:
[...]
En alle pro-Telegram posts hebben wel een bronvermelding...?
Citeer mij even waar ik dat zeg?Dus een "ja maar de anderen doen het niet, dus ik weiger".
Dat maak jij ervan.
Ik verzoek hen niet om bronnen (die zijn er ook niet).
Ik reageer enkel op wat er hier gesteld wordt, en dat is: jij geeft geen bronnen, dus krijg je een -1 of een 0.
Ik vraag vervolgens waarom enkel ik bronnen moet aanleveren om een ontopic (+1) beoordeling te krijgen en andere mensen niet, en dan is het opeens zo dat ik fout zit?
Je vind het zelf dus ook niet krom ofzo?
Ger snapt m'n punt kennelijk wel:
Ger in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"
Dat klopt toch niet, of wel?
Aha... Dus WhatsApp afkraken is geen flamefest, maar WhatsApp verdedigen en de fouten van Telegram benoemen is wel een flamefest.Nee, jij begint met een flamefest over hoe slecht telegram niet is, en hoe geweldig Whatsapp is, dan moet jij ook met bronnen komen.
Zoals ik al zei: meten met twee maten.
Dit gaat redelijk off topic, dus dit wordt mijn laatste reactie. Lees even paar posts terug:WhatsappHack schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:03:
[...]
Citeer mij even waar ik dat zeg?
Dat maak jij ervan.
Ik verzoek hen niet om bronnen (die zijn er ook niet).
Ik reageer enkel op wat er hier gesteld wordt, en dat is: jij geeft geen bronnen, dus krijg je een -1 of een 0.
Ik vraag vervolgens waarom enkel ik bronnen moet aanleveren om een ontopic (+1) beoordeling te krijgen en andere mensen niet, en dan is het opeens zo dat ik fout zit?En die vraag mag ik niet stellen?
Je vind het zelf dus ook niet krom ofzo?
Ger snapt m'n punt kennelijk wel:
Ger in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"
Dat klopt toch niet, of wel?
[...]
Aha... Dus WhatsApp afkraken is geen flamefest, maar WhatsApp verdedigen en de fouten van Telegram benoemen is wel een flamefest.
Zoals ik al zei: meten met twee maten.
Mijn eigen woorden.En allebei de kampen krijgen van mij dezelfde ratings.
Echter jij beschuldigd, dan ligt de bewijslast toch echt bij jou. Zo simpel is het, als jij niks kan onderbouwen, ga ik je echt niet meer punten geven dan hoort. En ja, dat doe ik aan de andere kant net zo hard.
Ik reageer op beschuldigingen en geef daar een tegengeluid tegen.Echter jij beschuldigd, dan ligt de bewijslast toch echt bij jou. Zo simpel is het, als jij niks kan onderbouwen, ga ik je echt niet meer punten geven dan hoort. En ja, dat doe ik aan de andere kant net zo hard.
Dan zou logischerwijs de bewijslast bij beide kampen moeten liggen.
Dan zouden beiden kampen een -1/0 moeten krijgen *of* beide kampen een +1, en dat gebeurt nu niet.
Waarom krijgen reacties met sys spec eisen altijd +2 op posts over sys spec eisen?
Zelfs een hele zooi +3's.
Er is gewoon een mooie link in het artikel (uiteraard).
On? Ja. Informatief? Nee.
[ Voor 30% gewijzigd door HMC op 23-09-2015 16:34 . Reden: Foute link :S ]
Eat the bugs, live in a pod
Jij komt hier in het mismoderatietopic aankloppen dat jouw reacties verkeerd gemodereerd zijn. Dan kijk ik naar jouw reacties. Wat daarbij dan direct op valt, is dat je hele stellige uitspraken doet, zónder bronvermelding. Een voorbeeldje:WhatsappHack schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:51:
[...]
En alle pro-Telegram posts hebben wel een bronvermelding...?
WhatsappHack in 'nieuws: Telegram vervangt 'broadcast'-functie door 'channels''Ik kan er ook weinig aan doen dat Telegram een enorm gevaarlijke app is, en WhatsApp de zaakjes wel op orde heeft.
Onderbouw dit. Gebruik een bron. Haal dit ergens aan. Op deze manier is het slechts een losse flodder met geen toegevoegde waarde.
WhatsappHack in 'nieuws: Telegram vervangt 'broadcast'-functie door 'channels''Ja, die kaart ken ik. Ik heb er zelfs aan bijgedragen.
En dat heb ik recent weer gedaan. In 1 van de volgende iteraties zul je merken dat er heel wat gaat veranderen.
[...]
Daarom staat er ook zo'n dikke disclaimer.
Als ze er al bang voor waren, waarom is de kaart dan niet anders opgezet of heeft de EFF niet überhaupt afgezien van publicatie? Op deze manier vat je het inderdaad op dat de ene app veiliger is dan de andere. Nu is de EFF geen 'authoriteit' om het zo te zeggen, maar het komt wel over als een vergelijking (wat het dus niet is).
(Deze reactie is trouwens gewoon een 0. Zulke stellige uitspraken zonder bron is absoluut geen +1 imo.)
Zoals ik al zei: jij belicht een hele andere kant van het verhaal, beschuldigt Telegram van van alles en nog wat, maar onderbouwt dit niet? Ik heb het nu ook niet over die andere reacties. Uiteraard horen die ook onderbouwd te worden. Maar we hebben het hier over jóuw reacties die jíj aan droeg als zijnde verkeerd gemodereerd. Zoals ik zei: dan kijk ik naar jouw reacties. En die zijn niet onderbouwdAls je iets slechts zegt over WhatsApp/iets goeds zegt over Telegram hoef je geen bron te geven en krijg je een +1 of +2, maar als je iets slechts zegt over Telegram/iets goeds zegt over WhatsApp moet je bronnen aanleveren en krijg je sowieso standaard een -1?
Hou nou eens op. Is het nou echt zo'n bende geworden met die double standard moderaties??
Zeg ik dat je posts een -1 verdienen? Ergens? Nee. Precies, dat dacht ik ook niet. Maar als jij bij een artikel bronnen plaatst, en bij de reacties deze bronnen in elke reactie weer aan haalt, dan wordt dit steeds lager gewaardeerd ja. Iets met copy+paste zonder verdere toegevoegde waarde. Als er een week of iets tussen zit, kan je de bron gerust opnieuw plaatsen. De kans dat de bron nog vers bij mensen in het geheugen zit is dan een stuk kleiner. Uiteraard moet je je reactie dan wel anders formuleren, maar dat begrijp jij ook wel neem ik aanAnyway. Ik heb hier op Tweakers al tig keer gigantische hoeveelheden bronnen aangeleverd. Echt onvoorstelbaar veel. Niemand die dat kan ontkennen. Toen ik dat in nieuwe gesprekken weer ging doen, werd mij verteld dat ik te vaak in herhaling viel en daarom een -1 kreeg.
Nu krijg ik dus kennelijk een -1 omdat ik niet weer m'n hele waslijst aan bronnen overal bij gooi?
Het is ook nooit goed, he? Het lijkt er eerder op dat er steeds nieuwe excuses worden gezocht om mijn posts een -1 toe te kennen, en dat begint me wel redelijk te irriteren ja.
Verder zal het allemaal wel. Ik ga hier verder geen moeite (meer) in steken.
Vickiieee in 'nieuws: Telegram vervangt 'broadcast'-functie door 'channels''
Imo gewoon een +1.
Overigens ook gewoon een +1.
Die laatste twee zijn natuurlijk gewoon off.Vickiieee schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:35:
[...]
Jij komt hier in het mismoderatietopic aankloppen dat jouw reacties verkeerd gemodereerd zijn. Dan kijk ik naar jouw reacties. Wat daarbij dan direct op valt, is dat je hele stellige uitspraken doet, zónder bronvermelding. Een voorbeeldje:
[...]
Onderbouw dit. Gebruik een bron. Haal dit ergens aan. Op deze manier is het slechts een losse flodder met geen toegevoegde waarde.
[...]
Als ze er al bang voor waren, waarom is de kaart dan niet anders opgezet of heeft de EFF niet überhaupt afgezien van publicatie? Op deze manier vat je het inderdaad op dat de ene app veiliger is dan de andere. Nu is de EFF geen 'authoriteit' om het zo te zeggen, maar het komt wel over als een vergelijking (wat het dus niet is).
(Deze reactie is trouwens gewoon een 0. Zulke stellige uitspraken zonder bron is absoluut geen +1 imo.)
[...]
Zoals ik al zei: jij belicht een hele andere kant van het verhaal, beschuldigt Telegram van van alles en nog wat, maar onderbouwt dit niet? Ik heb het nu ook niet over die andere reacties. Uiteraard horen die ook onderbouwd te worden. Maar we hebben het hier over jóuw reacties die jíj aan droeg als zijnde verkeerd gemodereerd. Zoals ik zei: dan kijk ik naar jouw reacties. En die zijn niet onderbouwd
[...]
Zeg ik dat je posts een -1 verdienen? Ergens? Nee. Precies, dat dacht ik ook niet. Maar als jij bij een artikel bronnen plaatst, en bij de reacties deze bronnen in elke reactie weer aan haalt, dan wordt dit steeds lager gewaardeerd ja. Iets met copy+paste zonder verdere toegevoegde waarde. Als er een week of iets tussen zit, kan je de bron gerust opnieuw plaatsen. De kans dat de bron nog vers bij mensen in het geheugen zit is dan een stuk kleiner. Uiteraard moet je je reactie dan wel anders formuleren, maar dat begrijp jij ook wel neem ik aan.
Verder zal het allemaal wel. Ik ga hier verder geen moeite (meer) in steken.![]()
Vickiieee in 'nieuws: Telegram vervangt 'broadcast'-functie door 'channels''
Imo gewoon een +1.
Overigens ook gewoon een +1.
Daar gaat het echt helemaal niet over in het topic en voegt echt helemaal niets toe, alleen aan jullie eigen kleine vete.
Eat the bugs, live in a pod
Klopt, ze staan immers ook fout gemodereerd.Jij komt hier in het mismoderatietopic aankloppen dat jouw reacties verkeerd gemodereerd zijn. Dan kijk ik naar jouw reacties.
Ik ga niet spoonfeeden als de informatie voor het oprapen ligt door simpel de site in kwestie te openen.Onderbouw dit. Gebruik een bron. Haal dit ergens aan. Op deze manier is het slechts een losse flodder met geen toegevoegde waarde.
Eerder onderbouwd, je kan het gewoon terugzien op het EFF blog, et cetera.
Je leest m'n posts blijbkaar niet eens.Als ze er al bang voor waren, waarom is de kaart dan niet anders opgezet of heeft de EFF niet überhaupt afgezien van publicatie?
Ik ga hier dan ook niet op reageren, sorry.
Ja dat is allemaal leuk en aardig, maar daar gaat het nu juist even niet om.Zoals ik al zei: jij belicht een hele andere kant van het verhaal, beschuldigt Telegram van van alles en nog wat, maar onderbouwt dit niet? Ik heb het nu ook niet over die andere reacties. Uiteraard horen die ook onderbouwd te worden. Maar we hebben het hier over jóuw reacties die jíj aan droeg als zijnde verkeerd gemodereerd. Zoals ik zei: dan kijk ik naar jouw reacties. En die zijn niet onderbouwd
Jij zegt het zelf ook "dan moeten die reacties ook onderbouwd worden".
Prima, dan verdien ik toch gewoon netjes een ontopic +1 beoordeling met m'n posts?
Zo niet, dan is dat meten met twee maten. "Zij moeten het ook onderbouwen, maar mogen gewoon hun +1 houden en jij krijgt die niet" is gewoon super oneerlijk, hoe je het ook wend of keert.
"Het gaat nu enkel om jou reacties" is niet netjes om te stellen. Ik kaart een punt aan waarom ik vind dat mijn reacties oneerlijk worden behandeld ten opzichte van de rest, en dan krijg ik te horen "Ja maar het gaat nu even niet om de rest, enkel om jou".
Nee nee, zo werkt het niet. Moderaties moeten eerlijk zijn en JUIST voor iedereen hetzelfde zijn!
Als de rest dus een +1 krijgt, dan verdien ik die ook. Punt. Daar kan je lang en breed over discussieren, maar als je wil stellen "zij verdienen een +1, ongeacht of er een onderbouwing bij zit of niet, maar jij verdient die sowieso niet": dan is er hier absoluut GEEN sprake van eerlijk modereren.
En dat is dus precies waarom ik hier nu wel behoorlijk pissig over begin te raken.
Het is oneerlijk. Het is meten met twee maten. OF je geeft iedereen een -1/0, OF je geeft iedereen (mij inclusief) een +1. Klaar.
Nu krijg ik 16 keer een -1 voor pure ontopic posts, en mensen die mij tegenspreken (zonder onderbouwing vaak) krijgen een +2? C'mon.
En dat gezegd hebbende laat ik het hier maar bij om het topic niet verder te vervuilen.
Ik heb m'n zegje gedaan, en hoop dat er nu minder met twee maten gemeten zal worden en mijn posts gewoon naar de +1 gezet worden die ze verdienen (in plaats van de 16x -1 die ik nu krijg); of dat anders de +1/+2 posts (ook voornamelijk zonder onderbouwing) ook gewoon naar -1/0 gezet worden.
Ik heb intussen m'n bronnen gegeven, en dan maar hopen dat ik geen -1 krijg voor linkspammen zoals vorige keer, klaar.
Hou het eerlijk mensen, dat is het nu absoluut niet.
geez in 'nieuws: Telegram vervangt 'broadcast'-functie door 'channels''
Geen +2
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Elk topic begint ondertussen een beetje langdradig te worden, met tientallen welles nietes reacties die niets toevoegen.
Niet alleen Whatsapp vs Telegram, maar ook de bekende Apple / Samsung en ooit het Intel vs AMD / NVIDIA vs ATI
Dorank in 'nieuws: Telegram vervangt 'broadcast'-functie door 'channels'' (Geen +2)
geekeep in 'nieuws: Telegram vervangt 'broadcast'-functie door 'channels'' (Geen +2)
En dan maar hopen dat er eerlijk gemodereerd zal worden, met 1 maatstaaf ipv 2.
Ik ben er doorheen gegaan, maar allereerst: Je bent heel erg aanwezig daar. 27 reacties van de 111 zijn van jou en dat is erg veel. Ze zijn geen van allen ontopic, en zo heb je ze ook niet geschreven. Je kunt je afvragen of je dan nog wel moet reageren.WhatsappHack schreef op donderdag 24 september 2015 @ 06:30:
Zo, nog ff een rondje foute -1 moderaties (zo te zien wordt gewoon elke reactie op -1 gezet; ongeacht de inhoud):
Dorank in 'nieuws: Telegram vervangt 'broadcast'-functie door 'channels'' (Geen +2)
geekeep in 'nieuws: Telegram vervangt 'broadcast'-functie door 'channels'' (Geen +2)
En dan maar hopen dat er eerlijk gemodereerd zal worden, met 1 maatstaaf ipv 2.
Waarom reageer je op deze manier? Je doel is blijkbaar mensen waarschuwen voor Telegram, maar je schrijft alsof je onderbuik net heeft geroepen dat WhatsApp veel beter is. Je komt niet met bronnen, reageert weinig constructief maar vooral gebaseerd vanuit je eigen overtuiging. Goed voorbeeld is deze reactie waar je keihard afgeeft op mensen die overstappen naar Telegram zonder enige onderbouwing op een vreselijke toon.
Verder zijn reacties als "Oh WhatsApp is veel beter, want Telegram is onveilig en privacyonvriendelijk" zoals deze op een artikel wat niet over Whatsapp gaat, zonder enige vorm van bronnen, als een troll/flame op te vatten en dus een -1, ook al zou je gelijk hebben (ik zit niet zodanig in de wereld van encryptie dat ik een oordeel kan vellen, maar je weet me met je 27 reacties ook niet te overtuigen).
In je reacties doe je verder erg negatief over hoe er op je gereageerd wordt. Als je zonder bronnen iets post en vervolgens geirriteerd dingen als "nou hier heb je een linkje: telegram.org, veel plezier" gaat roepen doet dat nou niet echt overkomen alsof je een leuke discussie wilt hebben.
Concluderend: Ik vind dat het grootste deel van je reacties goed staat op de -1 vanwege de manier van reageren, die is namelijk vreselijk. Een deel is wel een 0. +1's zitten er niet bij. De reacties op jouw reacties dienen imo ook niet meer dan een 0 te krijgen, want zijn niet ontopic.
Ten slotte: Probeer echt constructiever te reageren, want dan kun je met mensen de discussie aan in plaats van een flamewar. Begin niet met het roepen van 'feiten' om vervolgens na vijf reacties met een bron te komen. Accepteer kritiek op je bronnen, net zoals jij kritisch mag/moet zijn naar bronnen die anderen gebruiken. En als je echt je gelijk wil krijgen: Kraak Telegram's encryptie net zoals je naar eigen zeggen ooit WA's verificatiesysteem hebt gekraakt
Allereerst dank, volledig met je reactie eens, dit heb ik hem ook al aan het verstand proberen te brengen maar dat schijnt er niet in te willen. Lees andere reacties van mij hier.
Om maar even in procenten te spreken: 24,3% van de reacties in die thread zijn van jou. Dat is veel. Zoals evest al schreef.[...]
Ik ben er doorheen gegaan, maar allereerst: Je bent heel erg aanwezig daar. 27 reacties van de 111 zijn van jou en dat is erg veel. Ze zijn geen van allen ontopic, en zo heb je ze ook niet geschreven. Je kunt je afvragen of je dan nog wel moet reageren.
Als je nu 2/3 duidelijke, onderbouwde, uitgebreide posts geschreven had mét bronnen, dan had je vast en zeker 2/3x een +1 gescoord, wellicht nog een +2 erbij.
Dat zegt toch ook al wat over de manier van schrijven neem ik aan?Waarom reageer je op deze manier? Je doel is blijkbaar mensen waarschuwen voor Telegram, maar je schrijft alsof je onderbuik net heeft geroepen dat WhatsApp veel beter is. Je komt niet met bronnen, reageert weinig constructief maar vooral gebaseerd vanuit je eigen overtuiging. Goed voorbeeld is deze reactie waar je keihard afgeeft op mensen die overstappen naar Telegram zonder enige onderbouwing op een vreselijke toon.
Verder zijn reacties als "Oh WhatsApp is veel beter, want Telegram is onveilig en privacyonvriendelijk" zoals deze op een artikel wat niet over Whatsapp gaat, zonder enige vorm van bronnen, als een troll/flame op te vatten en dus een -1, ook al zou je gelijk hebben (ik zit niet zodanig in de wereld van encryptie dat ik een oordeel kan vellen, maar je weet me met je 27 reacties ook niet te overtuigen).
[...]
(Rest van de reactie die aan sluit bij wat ik (Vickiieee) al gezegd heb.)
Als je zo stellig overtuigd bent van je eigen argumenten en er heilig in gelooft, dan moet je ook weten hoe het zit en dus bronnen hebben. Haal. Deze. Aan. (Hoeveelste keer?).
Volgens je bio op je profiel ben je CEO (voor hoever ik dat moet geloven..), kom je hier ook weg met domweg uitspraken doen zonder ze te onderbouwen?
Tot slot:
WhatsappHack in 'nieuws: Telegram vervangt 'broadcast'-functie door 'channels''Ik zal even wat bronnen geven, maar de laatste keer dat ik bronnen gaf kreeg ik een -1 omdat ik linkjes aan het spammen zou zijn die ik al eerder onder een ander artikel had geplaatst... Nu krijg ik weer op m'n flikker omdat ik *geen* bronnen geef. Dus vandaar dat het een beetje moeilijk wordt om hier nog op een normale manier te discussieren zonder dat ik wat fout doe; anyway:
WhatsappHack in 'nieuws: Telegram vervangt 'broadcast'-functie door 'channels''Kijk even in m'n andere reacties, staan er zat. Die mag je tegenwoordig niet vaker dan een a max tweemaal citeren.
En ff Google'en kan ook wonderen doen.
Iets met kleinzerig?
Je kunt het off topic vinden (0), maar niet zwaar off topic als je gewoon ingaat op een reactie die +2 (!) gemodereerd wordt. +2 is informatief, interessant, boven het maaiveld uitstekend. Als in die +2 reactie een vergelijking met een concurrerende dienst gemaakt wordt, dan kan een reactie die ingaat op die concurrerende dienst en beargumenteerd is niet zwaar off topic zijn.ModFAQ schreef
flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Zeuren om bronnen vind ik in dezen ook gewoon BS. Gaan we voortaan iedere reactie waar geen bronvermelding in staat op -1 zetten? Dan blijft er weinig over om te lezen.
WhatsappHack onderbouwd zijn mening toch op zijn minst enigszins. Daar kun je het mee oneens zijn of je kunt de onderbouwing pertinent onjuist vinden, maar dat maakt het nog niet off topic, flamen, etc.ModFAQ schreef
Bij een +1-reactie verwachten we enige onderbouwing van een mening.
Ook ik krijg op deze manier de indruk dat hier echt met 2 maten gemeten wordt. En nee, ik ben niet kleinzerig, niet pro-WhatsApp / Anti-Telegram of dikke vriendjes met WhatsappHack.
Ik zie een paar reacties van anderen op +1 staan die tegengas geven maar ook zonder enige onderbouwing:
- Tozz in 'nieuws: Telegram vervangt 'broadcast'-functie door 'channels'' Alleen vanwege de tweede alinea? De eerste alinea is puur op de man spelen.
- geez in 'nieuws: Telegram vervangt 'broadcast'-functie door 'channels'' Alleen vanwege een linkje? Want de eerste alinea is bijna een regelrechte flame.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Berichten zijn niet hetzelfde uiteraard, maar de een begint met een grapje en de ander met gezeur. Uiteindelijk wordt de reactie alsnog ontopic, maar bij mijn reactie levert dat alsnog een 0 op?
Dat weet ik, en daarom heb ik de meeste reacties ook niet op -1 gezet maar op 0. De enige reacties die ik op -1 heb gezet zijn degenen waar WhatsappHack stelt dat Telegram chats verkoopt en daarmee geld verdient, want dat is zonder sluitend bewijs een troll in mijn ogen. Oh en een reactie met >75% moderatiegezeur.Ger schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:32:
Jongens en meisjes, ik vind dat jullie nu allemaal wel heel streng zijn voor WhatsappHack. Deze reacties modereren naar -1 is gewoon fout. -1 gaat over
[...]
De score van een reactie zou in principe niet moeten afhangen van de score van de reactie waarop gereageerd wordt. Wat betreft mate van ontopicheid is er natuurlijk wel vaak een verband en in dit geval is die +2 dan veel te hoog.Je kunt het off topic vinden (0), maar niet zwaar off topic als je gewoon ingaat op een reactie die +2 (!) gemodereerd wordt. +2 is informatief, interessant, boven het maaiveld uitstekend. Als in die +2 reactie een vergelijking met een concurrerende dienst gemaakt wordt, dan kan een reactie die ingaat op die concurrerende dienst en beargumenteerd is niet zwaar off topic zijn.
Nee absoluut niet, maar als er uitspraken worden gedaan als "Telegram verkoopt chats en verdient daar geld aan" (gechargeerd) dan mogen daar toch echt goede bronnen bij wil je het niet als troll opvatten.Zeuren om bronnen vind ik in dezen ook gewoon BS. Gaan we voortaan iedere reactie waar geen bronvermelding in staat op -1 zetten? Dan blijft er weinig over om te lezen.
Meten met twee maten (door mij) is zeker niet aan de orde. Ik heb daar hele threads een 0 gegeven, want de onderbouwing en mate van off-topic zijn hetzelfde. Helaas is door meningmoderatie wel een en ander scheef komen staan, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens.[...]
WhatsappHack onderbouwd zijn mening toch op zijn minst enigszins. Daar kun je het mee oneens zijn of je kunt de onderbouwing pertinent onjuist vinden, maar dat maakt het nog niet off topic, flamen, etc.
Ook ik krijg op deze manier de indruk dat hier echt met 2 maten gemeten wordt. En nee, ik ben niet kleinzerig, niet pro-WhatsApp / Anti-Telegram of dikke vriendjes met WhatsappHack.
Het stuk 'je bent te aanwezig' is absoluut niet mijn leidraad geweest bij het modereren, het was meer een verklaring waarom WhatsappHack volgens mij zoveel -1's heeft ontvangen.Cloud schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:59:
Met Ger in deze; voor veel van de reacties is -1 echt veel en veel te hard. Bronvermelding nooit een vereiste geweest voor een +1. Zelfs al zouden de reacties feitelijke onjuistheden bevatten dan nog zijn het niet meteen -1's (of er moet echt pure onzin staan). 'Je bent te aanwezig in het artikel' is in elk geval geen reden om dan alles maar naar -1 te mikken wat anders op 0 terecht zou komen. Het doet je scores misschien niet goed omdat je al gauw in herhaling gaat vallen maar reden voor -1 is het in elk geval niet.
Allebei inderdaad een 0 gegeven, zoals ik ook tegen Ger zei. +1/-1/+1/-1 in een thread als deze is belachelijk.Ik zie een paar reacties van anderen op +1 staan die tegengas geven maar ook zonder enige onderbouwing:
- Tozz in 'nieuws: Telegram vervangt 'broadcast'-functie door 'channels'' Alleen vanwege de tweede alinea? De eerste alinea is puur op de man spelen.
- geez in 'nieuws: Telegram vervangt 'broadcast'-functie door 'channels'' Alleen vanwege een linkje? Want de eerste alinea is bijna een regelrechte flame.
Overigens heb ik een enkele moderatie van me aangepast nu ik er nog eens naar heb gekeken. Hopelijk kan er nog een en ander goed komen staan, want een reactie als WhatsappHack in 'nieuws: Telegram vervangt 'broadcast'-functie door 'channels'' met zo veel -1's snap ik ook niet.Dit is serieus meten met twee maten en moet wat mij betreft per direct stoppen. Als je de reacties van een bepaald persoon niet correct kunt modereren omdat het bepaalde emoties opwerkt, skip de reacties dan gewoon.
Ik vind het zelf ook wel lastiger modereren als alle reacties off-topic zijn, dan kun je nog weinig onderscheid aanbrengen tussen (goed bedoeld) beargumenteerd offtopic en (goed bedoeld) niet beargumenteerd offtopic.
Modereren naar -1 heb ik dan ook niet gedaan héGer schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:32:
Jongens en meisjes, ik vind dat jullie nu allemaal wel heel streng zijn voor WhatsappHack. Deze reacties modereren naar -1 is gewoon fout.
En daar heb ik mij aan gehoudenVickiieee schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:39:
[...]
Meer dan een érg krappe 0 kan ik van sommige dan ook niet van maken. De rest raak ik niet aan.
Dit hangt natuurlijk ook af van de kwaliteit van de +2 reactie waarop gereageerd wordt hé. Als die reactie op +2 staat door meningmoderaties en zelf allesbehalve een +2 is, de reactie daarop wél juist gemodereerd wordt dan wel off-topic zijn. Zwaar off-topic zou natuurlijk ook nog kunnen als enerzijds op de reactie ingegaan wordt, en anderzijds de reageerder de ander uitmaakt voor weet ik wat (flamen/bashen). Niet alles direct uitsluiten.[...]
Je kunt het off topic vinden (0), maar niet zwaar off topic als je gewoon ingaat op een reactie die +2 (!) gemodereerd wordt. +2 is informatief, interessant, boven het maaiveld uitstekend. Als in die +2 reactie een vergelijking met een concurrerende dienst gemaakt wordt, dan kan een reactie die ingaat op die concurrerende dienst en beargumenteerd is niet zwaar off topic zijn.
Volgens mij snap je mijn punt niet helemaal. Als mensen dusdanig stellige uitspraken doen waarbij een dienst van vanalles en nog wat beschuldigt wordt, dan mag ik daar toch wel een bron bij vragen? Of krijgt alles wat geroepen wordt zonder bron tegenwoordig gewoon een 0? Het gaat mij erom dat WhatsappHack zulke stellige uitspraken doet, zonder deze te onderbouwen. Dit wordt (doorgaans) voor zover ik weet in de maatschappij niet geaccepteerd hoor. Tenzij je in een dictatuur woont waarbij de bevolking gebrainwasht is en zij en masse op alles "Ja en amen" zeggen.Zeuren om bronnen vind ik in dezen ook gewoon BS. Gaan we voortaan iedere reactie waar geen bronvermelding in staat op -1 zetten? Dan blijft er weinig over om te lezen.
[...]
WhatsappHack onderbouwd zijn mening toch op zijn minst enigszins. Daar kun je het mee oneens zijn of je kunt de onderbouwing pertinent onjuist vinden, maar dat maakt het nog niet off topic, flamen, etc.
Nogmaals, lees bovenstaande, ik modereerde sommige op 0, de rest heb ik niet aangeraakt. En bij zulke stellige uitspraken als dat WhatsappHack (of wie dan ook, het gaat erom dat er beargumenteerd wordt) deed verwacht ik bronnen. Punt uit.Ook ik krijg op deze manier de indruk dat hier echt met 2 maten gemeten wordt. En nee, ik ben niet kleinzerig, niet pro-WhatsApp / Anti-Telegram of dikke vriendjes met WhatsappHack.
Zoals hierboven al gezegd: sommige reacties heb ik op 0 gemodereerd, de rest niet aangeraakt.Cloud schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:59:
Met Ger in deze; voor veel van de reacties is -1 echt veel en veel te hard. Bronvermelding nooit een vereiste geweest voor een +1. Zelfs al zouden de reacties feitelijke onjuistheden bevatten dan nog zijn het niet meteen -1's (of er moet echt pure onzin staan).
Wat betreft de 0 moderaties, die kloppen dan wél, neem ik aan? Aangezien er dusdanig stellige uitspraken gedaan worden en deze niet onderbouwd worden?
Uiteraard waardeer ik dat WhatsappHack de andere kant van het verhaal belicht, deze moet ook gehoord worden. Maar vragen naar bronnen mag toch wel? Ik wil dingen best geloven, maar dan moeten ze wel beargumenteerd/bewezen worden.
Voor zover ik kan teruglezen is door Evest of door mij niet gezegd dat WhatsappHack 'te veel' aanwezig zou zijn, alleen dat hij véél aanwezig is. Wat je vervolgens wel krijgt is wat jij ook aan haalt: het komt je score misschien niet ten goede i.v.m. herhaling.'Je bent te aanwezig in het artikel' is in elk geval geen reden om dan alles maar naar -1 te mikken wat anders op 0 terecht zou komen. Het doet je scores misschien niet goed omdat je al gauw in herhaling gaat vallen maar reden voor -1 is het in elk geval niet.
Naja, meerdere keren al uitgelegd. Behoeft niet nogmaals een reactie, neem ik zo aanIk zie een paar reacties van anderen op +1 staan die tegengas geven maar ook zonder enige onderbouwing:Dit is serieus meten met twee maten en moet wat mij betreft per direct stoppen. Als je de reacties van een bepaald persoon niet correct kunt modereren omdat het bepaalde emoties opwerkt, skip de reacties dan gewoon.
Die link staat inderdaad gewoon in het artikel. De post staat nog erg stevig op +2, wie helpt nog even?Dirk schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:24:
Anoniem: 672960 in 'nieuws: Magento gaat updates eenvoudiger maken omdat veel websh... bevat heel weinig meer dan de link die al in het artikel staat en is dus geen +3 waard.
FixedBor schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:37:
[...]
Die link staat inderdaad gewoon in het artikel. De post staat nog erg stevig op +2, wie helpt nog even?
Nothing to see here!
Anoniem: 696390 in 'nieuws: Apple noemt 25 apps die meeste gevaar opleveren met Xcode...
Daarnaast is dit toch gewoon grappig bedoeld? Dat is dus volgens mij gewoon offtopic, maar geen -1 lijkt mij:
pietje63 in 'nieuws: Apple noemt 25 apps die meeste gevaar opleveren met Xcod...
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Post gaat over een ander spel in (weliswaar in dezelfde franchise, maar heeft weinig van doen met het artikel)
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Geen +2 maar gewoon +1
Wolfos in 'nieuws: Xiaomi brengt volgend jaar eigen laptop uit'
Geen -1, maar gewoon 0
CorbataGames in 'nieuws: Afbeelding toont smartphone HTC met amoled-scherm'
Geen +2 maar een +1. Het zijn aannames en geen feiten. Zijn het wel feiten dan mogen die toch beter onderbouwt worden

SuperDre in 'nieuws: Verlamde man leert weer lopen door brein-computer-interf...
Geen +2 maar gewoon een +1. Snap niet waarom dit informatief is?
Ik vind die inderdaad ook -1. Ik vind de reactie vooral kinderachtig.watercoolertje schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:09:
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en de kleur is groen (maar het hoort rood te zijn, much trolling en als ik hem serieus zou nemen zou ik me bijna nog gekwetst kunnen voelen ook):
Anoniem: 696390 in 'nieuws: Apple noemt 25 apps die meeste gevaar opleveren met Xcode...
Mee eens, een 0 gegeven.watercoolertje schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:09:
Daarnaast is dit toch gewoon grappig bedoeld? Dat is dus volgens mij gewoon offtopic, maar geen -1 lijkt mij:
pietje63 in 'nieuws: Apple noemt 25 apps die meeste gevaar opleveren met Xcod...
Die reactie heeft inderdaad een heleboel mening moddersMrjraider schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:00:
CorbataGames in 'nieuws: Afbeelding toont smartphone HTC met amoled-scherm'
Geen +2 maar een +1. Het zijn aannames en geen feiten. Zijn het wel feiten dan mogen die toch beter onderbouwt worden
Nothing to see here!
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Als ik de reactie waar op gereageerd is (lordawesome in 'nieuws: Apple noemt 25 apps die meeste gevaar opleveren met Xcode...) lees, vind ik de reactie van pietje63 ongepast. Ik blijf dan ook bij de -1 die ik gegeven heb.watercoolertje schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:09:
[ Voor 23% gewijzigd door Zeehond op 24-09-2015 20:17 ]
Select * from fish
Boost9898 in 'nieuws: Samsung introduceert nieuwe Gear VR-headset van 99,99 e...
Hier is letterlijk niets offtopic aan. Ik word een beetje moe van al die -1tjes die ik voorbij zie komen. Niet alleen bij mij, ook bij anderen die gewoon ontopic zijn. Beetje jammer Tweakers.
Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L
RangedNeedles in 'nieuws: Teardown toont componenten in iPhone 6s'
+2 voor de uitleg hoe bits en bytes werken lijkt me nogal veel
S1GNZ in 'nieuws: Teardown toont componenten in iPhone 6s'
IMO geen +2 maar +1
miicker in 'nieuws: Teardown toont componenten in iPhone 6s'
IMO geen 0 maar +1 (6x -1 is duidelijk fout)
Daileass in 'nieuws: Teardown toont componenten in iPhone 6s'
Geen +2.
Deze moet nog 8x +1 hebben om goed te komen staan. Wie helpt?
[ Voor 6% gewijzigd door Migrator op 25-09-2015 11:32 . Reden: Tweede reactie bits&bytes toegevoegd ]
mackman in 'nieuws: KPN vervangt 'veilige Nederlandse clouddienst' door aanbo...
Als ik namelijk de eerste reactie van de poster in dat topic erbij neem komt het wel een beetje zo tot mij over.
mackman in 'nieuws: KPN vervangt 'veilige Nederlandse clouddienst' door aanbo...
Of moet ik mischien wat minder streng kijken?
Select * from fish
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Hij houd het inderdaad netjes en het is maar een eenregel, daarom twijfelde ik dus of het nu wel of niet in strijd is met punt 4.6 viii uit de voorwaarden. Maar goed ik moet soms wat minder streng kijken dusk1n8fisher schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:41:
Hij houdt het netjes en geeft aan waar hij mee werkt. Juist omdat hij aangeeft dat als mensen geinteresseerd zijn ze hem een PM moeten sturen vind ik genoeg omm te zeggen: onschuldig verder!
Select * from fish
Al mijn reacties staan hier op -1, wat een onzin
Edit: inmiddels alweer op +1, huh. Iemand is driftig mijn reacties aan het modereren
[ Voor 17% gewijzigd door MarcoC op 25-09-2015 16:26 ]
CH4OS in 'nieuws: Bèta Star Wars: Battlefront begint op 8 oktober'
Ik troll niet, heb geen foute tekst er in staan of wat dan ook. Ook heb ik vraagtekens bij deze +2:
CH4OS in 'nieuws: Bèta Star Wars: Battlefront begint op 8 oktober'
Geen +3 omdat:
- niet al te on-topic omdat het niet over climate change gaat
- geen bronnen voor geen van de toch wel sterke claims
- climate change is algemeen bekend, dus niet bijster informatief, laat staan schijnwerper
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Lothiriel in 'nieuws: Gelekte presentatie bevat details over microsoft Lumia 550
Mvg,
MacBook Air 13' M1 | iPad mini 2022 | iPhone 14 Pro | Watch S7
Gewoon netjes een on topic mening, later nuanceer ik mijn opmerking nog, maar toch -1/0? Is gewoon netjes een on topic mening over het apparaat/blackberry
Het feit dat je zelf al zegt dat je later je mening nuanceert geeft al aan dat het eigenlijk een keiharde troll is. Dan kan je verwachten dat deze ook zo wordt afgeserveerd.corset schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 08:20:
corset in 'nieuws: BlackBerry bevestigt binnenkort Priv-smartphone met Androi...
Gewoon netjes een on topic mening, later nuanceer ik mijn opmerking nog, maar toch -1/0? Is gewoon netjes een on topic mening over het apparaat/blackberry
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Geen +3
Rubén89 in 'nieuws: BlackBerry bevestigt binnenkort Priv-smartphone met Andro...
Geen +2, dit hoort in gr
Anoniem: 103465 in 'nieuws: BlackBerry bevestigt binnenkort Priv-smartphone met Android a...
RaJitsu in 'nieuws: BlackBerry bevestigt binnenkort Priv-smartphone met Andro...
Dit kan prima op +1.
Toch altijd wel weer grappig om te zien dat bij BlackBerry artikelen alleen reacties die zeer positief over BlackBerry zijn op +2 komen (of zelfs +3)
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Excuus, beide commentaren hebben wat mij betreft nu de juiste moderatie, het was meer het knip-en-plakwerk waarover ik mij opwond.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 26-09-2015 13:42 . Reden: Moderatie is niet onjuist, maar gedrag poster is storend. ]
+2 lijkt me wat overdreven, gewoon +1.
Virussen? Scan ze hier!

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Aansluitend. PostHEX in 'nieuws: Wetenschappers vinden manier om capaciteit van lithium-ac... is een goede en actuele aanvulling op het artikel ("informatief"), maar heeft te weinig om het lijf om de thans vergeven +3 te rechtvaardigen.
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 26-09-2015 20:14 . Reden: Aansluitend. ]
I reageer dan ook niet op het artikel, maar op één van de vele klagers onder elk nieuwsbericht over accu's... (Jeroenneman in 'nieuws: Wetenschappers vinden manier om capaciteit van lithiu...)Anoniem: 202103 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 20:08:
Het is een fraai algemeen betoog over nut en noodzaak van wetenschap, maar de delen erin die samenhangen met het artikel zijn dusdanig beperkt dat een +1 in mijn ogen voldoende is
Tweakblog van de maand
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 26-09-2015 22:30 . Reden: Verduidelijking. ]
Idem: FreshMaker in 'nieuws: Deens bedrijf eist schadevergoeding van Popcorn Time-g...
+2 voor deze lijkt me ook te hoog; leuk_he in 'nieuws: Deens bedrijf eist schadevergoeding van Popcorn Time-gebr...
Afhankelijk van hoe relevant je de vergelijking vind komt ik tot +1 of zelfs 0.
Deze +1 reactie staat zelfs op +3
Aardwolf in 'nieuws: Deens bedrijf eist schadevergoeding van Popcorn Time-geb...
[ Voor 77% gewijzigd door Bor op 26-09-2015 22:56 ]
SvMp in 'nieuws: Deens bedrijf eist schadevergoeding van Popcorn Time-gebruik...
En gezien de toonzetting mag deze imho ook wel naar -1.
Virussen? Scan ze hier!
Laat maar, weinig nutk1n8fisher schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 09:59:
[...]
Het feit dat je zelf al zegt dat je later je mening nuanceert geeft al aan dat het eigenlijk een keiharde troll is. Dan kan je verwachten dat deze ook zo wordt afgeserveerd.
[ Voor 38% gewijzigd door corset op 27-09-2015 08:34 ]
Foei!Anoniem: 202103 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 20:08:
[...]
maar als ik je een advies mag geven: pak het in het vervolg slimmer aan, fluister een vrindje in 't oor.
[...]

Dit topic is gesloten.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.
IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem