Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 101 Laatste
Acties:
  • 196.378 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:20

botoo

💀 too old to die young

Bor schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:08:
[...]

Als je een bepaald artikel niet kunt waarderen kun je dat, mits netjes onderbouwd, kenbaar maken in Geachte Redactie. Het moderatiesysteem gebruiken als "mee eens" cq "mee oneens" middel is absoluut niet de bedoeling. Niet alleen ondermijn je op die manier actief het moderatiesysteem maar ook komt de feedback dan mogelijk niet bij de juiste personen terecht.
Behalve als de redactie zelf gaat reageren op de fp dan is dat ineens wel ok en hoeft het niet in GR? Ik vind het niet zo gek dat users op die manier hun mening gaan uiten en aangezien er niet cq VEEL te weinig tegen opgetreden wordt (modrechten uitzetten is de enige remedie hier) denken users dat dit meningmodden wel prima is en dat blijven ze doen zolang er onvoldoende tegen opgetreden wordt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:09

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Greyh0und in 'downloads: UltraEdit 22.20.0.25' krijgt +2 en zelfs +3 maar in mijn ogen is deze post in de huidige vorm nauwelijks relevant. Een +1 of zelfs 0 kan ik verdedigen. Alles daarboven lijkt mij te veel.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Die post staat op dit moment op 0. Het is redelijk off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567346

Graag ophouden met ongefundeerd geklaag. Of je post gewoon met argumenten, of je post gewoon niet.

[ Voor 83% gewijzigd door RoD op 14-09-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-06 08:47
Anoniem: 16328 in 'nieuws: Liberty Global toont Connect Box voor Ziggo en Telenet'

misschien wat vroeg.. maar google vragen horen echt op -1 vind ik. (ook als je kijkt dat Chicane echt beter moet weten). Ook omdat het precies 0 te maken heeft met het bericht. (ja ziggo, en het woord router)

[ Voor 11% gewijzigd door corset op 14-09-2015 20:00 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
corset schreef op maandag 14 september 2015 @ 19:59:
Anoniem: 16328 in 'nieuws: Liberty Global toont Connect Box voor Ziggo en Telenet'

misschien wat vroeg.. maar google vragen horen echt op -1 vind ik. (ook als je kijkt dat Chicane echt beter moet weten). Ook omdat het precies 0 te maken heeft met het bericht. (ja ziggo, en het woord router)
Wat mij betreft is een -1 wat te zwaar. Een 0 is prima. Sowieso is dit geen mismod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-06 08:47
RoD schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:03:
[...]

Wat mij betreft is een -1 wat te zwaar. Een 0 is prima. Sowieso is dit geen mismod.
Stond op +1 toen ik meldde, zoals ik zei, wat vroeg. Excuses :) Ben niet geheel wakker

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Dit is het mismoderatietopic, niet het moddergooitopic.

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 14-09-2015 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-06 21:41

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het anders informatief. Hiermee wijzigt de gehele inzet van het artikel, de redactie heeft dit nu ook maar pas later dan de gelinkte reactie toegevoegd aan het artikel.
Update, 19.30: Titel en lead aangepast op basis van verduidelijking van ACM dat nog niet duidelijk is of Microsoft de cookiewet schendt. Aanvankelijk stond in het stuk dat dit zo was.
Er wordt weer 'lekker' gemismod door MS fanboys:
Geen -1. Feiten en mijn mening.: Anoniem: 16328 in 'nieuws: ACM: pushen Windows 10-bestanden valt onder cookiewet'
Geen -1: Anoniem: 16328 in 'nieuws: ACM: pushen Windows 10-bestanden valt onder cookiewet'
Evengoed een +1 als andere reacties: Anoniem: 16328 in 'nieuws: ACM: pushen Windows 10-bestanden valt onder cookiewet'

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 14-09-2015 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
@hierboven

Terecht dat je -1 krijg... Je bent niks anders aan het doen dan zeuren en misschien over willen stappen naar Linux.

En je andere spreek je je zelf tegen, ik vind het onzin maar als het onzin een bedrijf bestrijd vind het goed.

Je ben gewoon aan het trollen en ranten

En die 3e is inderdaad een +1

[ Voor 5% gewijzigd door SRich op 14-09-2015 22:52 ]

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Terecht dat men kritiek geeft als een nieuwsbericht na 5 minuten irrelevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:05

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Maar dan wel op de juiste plaats, en in de juiste vorm. Dus in GR, en zonder aanduidingen als 'riooljournalistiek'.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Vickiieee schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:43:
...
[...]

De zogenaamde 'mee eens' moderaties. Dit komt nog wel eens voor. Als mensen het ergens mee eens zijn dan krijgt een reactie vaak een +3, zijn ze het ergens niet mee eens, dan wordt het een -1.
Snap verder niet goed waarom er zo veel verschil in zit, want je reactie is uitgebreid en onderbouwd genoeg geloof ik om gewoon een goed standpunt te zijn, echt een 'mee eens' moderatie gaat dan ook niet op geloof ik.
...
Dat idee had ik ook, 't is niet echt een post die 'mee eens' reacties uitlokt, tenminste, dat zou ik niet verwachten, juist daarom vind ik ook de discrepantie vreemd.

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 15-09-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Maistah in 'nieuws: Qualcomm presenteert Snapdragon 430-soc voor midrange-smartphones'

Spiet mie donders maar dit is toch echt geen +2. Naast het feit dat het een bron mist, is de informatie ook makkelijk te vinden via Google..

HKS-Skyline in 'plan: Samsung Galaxy Tab S2 Testpanel: maak kans op een Super Amoled-tablet'
Geen -1 een 0 is laag zat ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Mrjraider op 15-09-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-06 11:08

Vickiieee

Kritische lezer.

Mrjraider schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:50:
Maistah in 'nieuws: Qualcomm presenteert Snapdragon 430-soc voor midrange-smartphones'

Spiet mie donders maar dit is toch echt geen +2. Naast het feit dat het een bron mist, is de informatie ook makkelijk te vinden via Google..
De grap is, dat hij gewoon de informatie kopieert die te vinden is in de link achter het woord: "specs" in het artikel. Echt hooguit een +1 dus. Meer kan ik er van maken, maar ab-so-luut geen +2. (Laat staan 12x een +3 8)7 )

Mag ik vragen wat de gedachtegang was van de moderator om deze reactie te fixeren?
bonyuri in 'plan: Samsung Galaxy Tab S2 Testpanel: maak kans op een Super Amoled-tablet'
Hád al 53x een +3, en wordt gefixeerd op +3? Logica? :?

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Vickiieee schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:23:
[...]

De grap is, dat hij gewoon de informatie kopieert die te vinden is in de link achter het woord: "specs" in het artikel. Echt hooguit een +1 dus. Meer kan ik er van maken, maar ab-so-luut geen +2. (Laat staan 12x een +3 8)7 )

Mag ik vragen wat de gedachtegang was van de moderator om deze reactie te fixeren?
bonyuri in 'plan: Samsung Galaxy Tab S2 Testpanel: maak kans op een Super Amoled-tablet'
Hád al 53x een +3, en wordt gefixeerd op +3? Logica? :?
Waarschijnlijk een foutje, want de fixatie is er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

SRich schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:39:
[...]

Waarschijnlijk een foutje, want de fixatie is er af.
En wat was er gebeurd als ik hem niet gemeld had? Dan was hij op +3 blijven staan? Gratis karma! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Vickiieee schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:40:
[...]

En wat was er gebeurd als ik hem niet gemeld had? Dan was hij op +3 blijven staan? Gratis karma! :D
Nee. Reacties die gefixeerd zijn tellen niet mee voor karma.

Tis trouwens wel serieus fout met die reactie. Niks meer dan +1

[ Voor 10% gewijzigd door SRich op 15-09-2015 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:40

Cyphax

Moderator LNX
Die van LCP is niet veel meer dan een copy & paste, die heb ik +1 gegeven, maar die van Derice lijkt minder een directe kopie te zijn. Daar twijfel ik een beetje aan nog.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het wel handig en simpel opgeschreven door Derice. Het voegt voor Tweakers die enkel het nieuwsbericht lezen zeker veel toe. Je kunt je afvragen waarom dit soort informatie niet gewoon wordt opgenomen in het nieuwsartikel, dit is immers Tweakers waar mensen dat soort informatie graag willen hebben zodat zij zelf met deze functies aan de slag kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Grrrrrr weer een onzin -1 moderatie:

Anoniem: 80466 in 'nieuws: Brein eist dat Google data van aanbieder 'illegale e-books' afgeeft'

Ik wordt er gek van dat ik telkens al mijn reacties moet nakijken om te zien of er nu weer iemand reacties naar -1 zit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-06 14:58

WCA

T0mBa in 'nieuws: Sony verlaagt prijs PlayStation 4 in Japan naar omgerekend ...

in ieder geval geen 2+. Ik vind het meer een 0, en hooguit een +1

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Anoniem: 80466 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:17:
Grrrrrr weer een onzin -1 moderatie:

Anoniem: 80466 in 'nieuws: Brein eist dat Google data van aanbieder 'illegale e-books' afgeeft'

Ik wordt er gek van dat ik telkens al mijn reacties moet nakijken om te zien of er nu weer iemand reacties naar -1 zit te zetten.
Bedoel je toevallig Anoniem: 80466 in 'nieuws: Brein eist dat Google data van aanbieder 'illegale e-books' a...?
(Jouw linkje komt niet bij een reactie uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, het is een -1 is een 0 waarin het woord crimineel erg vaak voorkomt :P.

Bij de laatste twee nieuwsberichten is het trouwens lekker rustig met de reacties :P, 0 om precies te zijn.

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 15-09-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 02:05

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
De twee ID's op het eind horen gelijk te zijn, hier mist een 1. Het is Anoniem: 80466 in 'nieuws: Brein eist dat Google data van aanbieder 'illegale e-books' a... dus. :)

Alhoewel die ander inderdaad ook onterecht op -1 stond.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Anoniem: 16328 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:50:
Nee, het is een -1 is een 0 waarin het woord crimineel erg vaak voorkomt :P.

Bij de laatste twee nieuwsberichten is het trouwens lekker rustig met de reacties :P, 0 om precies te zijn.
Door een bugje was het niet mogelijk te reageren; dat is nu gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Aarghhh, nee, die reactie was het niet eens. Vandie had ik zelfs nog niet eens gezien dat iemand die ook omlaag had gemikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Anoniem: 80466 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:16:
[...]

Aarghhh, nee, die reactie was het niet eens. Vandie had ik zelfs nog niet eens gezien dat iemand die ook omlaag had gemikt.
Ja daarom dacht ik dat je het misschien over die reactie had want die paste ook bij de klacht. Die heb ik +1 gegeven en toen was ie wel gelijk van de -1 af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:28
-1 met uitleg waarom Richh in 'nieuws: Sony verlaagt prijs PlayStation 4 in Japan naar omgerekend ...

+1 zonder uitleg waarom T0mBa in 'nieuws: Sony verlaagt prijs PlayStation 4 in Japan naar omgerekend ...

Ook rond dezelfde tijd geplaatst... Ben toch heel benieuwd hoe zo'n verschil zou kunnen ontstaan (en door wie) :P

Zeker als je bedenkt dat T0mba op +2 heeft gestaan? Hoezo dat?

[ Voor 26% gewijzigd door Richh op 15-09-2015 14:25 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Richh schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:23:
-1 met uitleg waarom Richh in 'nieuws: Sony verlaagt prijs PlayStation 4 in Japan naar omgerekend ...

+1 zonder uitleg waarom T0mBa in 'nieuws: Sony verlaagt prijs PlayStation 4 in Japan naar omgerekend ...

Ook rond dezelfde tijd geplaatst... Ben toch heel benieuwd hoe zo'n verschil zou kunnen ontstaan (en door wie) :P

Zeker als je bedenkt dat T0mba op +2 heeft gestaan? Hoezo dat?

[...]
Die van jou staat nu op +1

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Een klein threadje:

Jace / TBL in 'downloads: Symantec Encryption Desktop 10.3.2 MP10'
Staat op -1
skunkopaat in 'downloads: Symantec Encryption Desktop 10.3.2 MP10'
Staat op +1
Jace / TBL in 'downloads: Symantec Encryption Desktop 10.3.2 MP10'
Staat op +2

Vreemd.
Eerste kan op 0, want slechts een aanname. Geen troll of belediging.
Tweede klopt, en gewoon on inderdaad.
Derde zeker geen +2. Eerder 0 want herhaling in meer woorden. Maar als je zoiets zegt is dus alle software van alle commerciële bedrijven zo. Dat kan niet waar zijn, en het wordt ook niet ondersteund door bewijs.

[ Voor 3% gewijzigd door HMC op 15-09-2015 15:03 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HMC schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:00:
Dat kan niet waar zijn, en het wordt ook niet ondersteund door bewijs.
Voor de Snowden onthullingen was er ook geen bewijs van PRISM, dat betekent nog niet dat het niet waar is. Het is geen +2, maar een -1 vind ik weer wat zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Anoniem: 16328 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:38:
[...]

Voor de Snowden onthullingen was er ook geen bewijs van PRISM, dat betekent nog niet dat het niet waar is. Het is geen +2, maar een -1 vind ik weer wat zwaar.
Hmmm, misschien de klemTOON verkeerd. Ik bedoel: "Dat kan waar zijn, of niet." :P
Ik zeg ook niet dat het -1 moet zijn.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-06 14:09
Six9 in 'nieuws: Italiaans leger stapt over op LibreOffice'
Geen enkele onderbouwing. Zou een +1 moeten zijn, en zelfs die is dan gemakkelijk verdiend.

edit: zo, dat ging snel.

[ Voor 4% gewijzigd door StephanVierkant op 15-09-2015 19:10 . Reden: alweer op +1 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mattias.Campe in 'nieuws: Italiaans leger stapt over op LibreOffice'

en

Blokker_1999 in 'nieuws: Italiaans leger stapt over op LibreOffice'

Zijn toch geen +2? Ja, ze geven een weerwoord op een reactie van mij, maar om dat dan te belonen met een +2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:22
Die van Mattias.Campe zit zo vol spelfouten dat ik maar half begrijp wat hij bedoelt. En het is nog niet eens een goede one-liner ook. Ik heb hem 0 gegeven.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
WhatsappHack in 'nieuws: Brein eist dat Google data van aanbieder 'illegale e...
Zie niet in waarom dat een -1 zou zijn. 0 wellicht gezien buma/stemra off-topic is, maar verkondig geen gekke dingen en gebruik geen rare taal ofzo.

Idem voor computerjunky in 'nieuws: Brein eist dat Google data van aanbieder 'illegale ...

Opvallend dat de reacties die niet positief zijn over de organisatie met -1 worden beoordeeld (en bij sommige posts kan ik gezien het taalgebruik me daar wel iets bij voorstellen; zie alleen niet hoe mijn post in die categorie zou vallen) en de positieve/verdedigende wel +1 krijgen terwijl ze, als je de conversatie als off-topic wilt beschouwen, ze allen op 0 *of* op +1 zouden moeten staan; niet enkel positief wel +1; negatief op 0/-1.

Overigens lijkt dit me ook geen +2:
WhatsappHack in 'nieuws: Brein eist dat Google data van aanbieder 'illegale e...
Ik link louter naar een andere reactie van mezelf (die mogelijk wel terecht +2 krijgt, dat ga ik zelf niet beoordelen of men die URL interessant genoeg vindt voor +2.), dat lijkt me hoogstens een +1.

[ Voor 18% gewijzigd door WhatsappHack op 16-09-2015 01:25 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Blokker_1999 in 'nieuws: Italiaans leger stapt over op LibreOffice' staat ook nog steeds op +2, terwijl hij enkel een ander licht laat schijnen op mijn reactie. Lijkt me niet zoiets dan opeens +2 kan zijn, wel dan?

CptChaos schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:06:
Blokker_1999 in 'nieuws: Italiaans leger stapt over op LibreOffice' staat ook nog steeds op +2, terwijl hij enkel een ander licht laat schijnen op mijn reactie. Lijkt me niet zoiets dan opeens +2 kan zijn, wel dan?
Beide op +1 gezet. Jouw post dus die nu op 0 :/ staat. Veel mismods van -1 op jouw post.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hmmm... Geen idee wat er -1 is aan mijn post, lol.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Audiowaste
  • Laatst online: 01:20
Audiowaste in 'nieuws: Gerucht: iPhone 6s komt uit op 2 oktober - update'

Een -1 omdat mensen het als een persoonlijke aanval voelen?

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nee, omdat het een offtopic rant is zonder verder inhoudelijke bijdrage. Die -1 is wat mij betreft terecht.

• Audiowaste
  • Laatst online: 01:20
RoD schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:53:

Nee, omdat het een offtopic rant is zonder verder inhoudelijke bijdrage. Die -1 is wat mij betreft terecht.
Lijkt mij alles behalve offtopic, aangezien het over de prijzen gaat die aangekondigd zijn.
Of het inhoudelijk iets toevoegt? Daar zullen de meningen wel over verschillen.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-06 14:20

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

-1 voor CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Nederland en België zitten bij landen met hoogste do... lijkt mij een foutje, dit is nu net de ene post van mij op die pagina die wel on-topic is ;)

[ Voor 9% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 16-09-2015 17:43 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Hoort op +1 ipv -1: Anoniem: 16328 in 'nieuws: Telecomtopman krijgt celstraf om lekken verkoopcijfers ...

Knap dat iemand 6x offtopic voor een volledig ontopic post kan geven :').

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 16-09-2015 19:37 ]

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

PowerToTheUsers in 'nieuws: Sharp doet eerste 8k-televisie in de verkoop voor...
FlyEragon in 'nieuws: Sharp doet eerste 8k-televisie in de verkoop voor omger...

Geen +2

Edit1
Deze reacties zijn nog jong maar een daarvan is geen 32x +3 waard en de ander geen +2 wegens zeuren over nieuwswaarde en titel.

ultimasnake in 'nieuws: Apple-gebruikers melden problemen bij upgraden naar i...
winwiz in 'nieuws: Apple-gebruikers melden problemen bij upgraden naar iOS 9'

Edit2 _David_ was sneller met klikken op reageren :)

[ Voor 67% gewijzigd door Zeehond op 16-09-2015 20:37 ]

Select * from fish

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee, eerrder een -1 of een 0 idd... maar met 91 (!) +3's en 45 (!) +2's gaan we die daar nooit meer afkrijgen. Die eindigt op +2 of misschien zelfs op +3 als het zo doorgaat..

Anoniem: 16328 in 'nieuws: Apple-gebruikers melden problemen bij downloaden van iO...

Ook dat is maximaal een 0 (of evt een -1), om dezelfde reden. En ook deze wordt massaal gemismod (28x +3, 35x +2)...

In beide gevallen lijkt een fix me wel gerechtvaardigd, daar de score van beide reacties op geen enkele manier als OK te rechtvaardigen is.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 17-09-2015 04:44 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Mag ik vragen waarom dit in hemelsnaam een +2 zou zijn?
itcouldbeanyone in 'nieuws: Biostar kondigt moederbord met zowel ddr4- als dd...
Als iemand nog een keer met ene +1 kan boosten dan staat hij waar hij hoort te staan: +1 :).

Overigens is er iemand gisteren nog lekker bezig geweest met niet gemodereerde reacties modereren, ik was er gistermiddag al mee bezig, maar dat leek een niet te doen karwei. Vanochtend is echter alles weg! :) (Of is de moderatietijd van 48u verlopen :P)

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:04
blurgh....
nieuws: Gerucht: iPhone 6s komt uit op 2 oktober - update

Apple, dus staat weer bol van de meningmoderaties. Het gros van de +2's wat ik bovenaan zie staan slaat nergens op.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06 20:20
Mis ik iets met mijn brakke hoofd of slaat deze reactie echt totaal niet op mijn reactie? +2 lijkt mij een beeeeetje overdreven theduke1989 in 'nieuws: Fransman ontwikkelt eerste back-up-loader voor Wii U'

• Tjolk
Topicwarning schreef :
Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Jij meldt het 12 minuten na het plaatsen van het bericht. 8)7

• Dorus
Ger schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:30:
[...]

[...]

Jij meldt het 12 minuten na het plaatsen van het bericht. 8)7
ik kijk ook naar het aantal moderaties, en hij stond al 7x op +3. Dat vond ik voldoende om hem te melden.

• Bor

Bor

Topicstarter
thetrueman2 in 'nieuws: AVG verzamelt browse- en zoekgeschiedenis klanten en ... is een nette ontopic post maar ik zie geen reden om deze op +3 of +2 te laten staan. Een +1 lijkt me prima :)

Idem voor deze; CAPSLOCK2000 in 'nieuws: D-Link blundert met vrijgeven privésleutels van cert...

[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 17-09-2015 19:34 ]

• masgreece
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-06 11:57
sirono in 'nieuws: AVG verzamelt browse- en zoekgeschiedenis klanten en verko...

Toevallig had ik dezelfde post. Maar vind dit niet een 0 maar een +1. Er worden netjes links gegeven met info. En gaat ook over info door verkopen aan derden welles waar niet avg. Maar als reactie op iemand die Google daarvan beschuldigd.

[ Voor 3% gewijzigd door masgreece op 17-09-2015 19:42 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Voor mijn gevoel niet helemaal juist:
Edddd in 'nieuws: Apple-gebruikers melden problemen bij downloaden van iOS 9'
Krijgt -1. Volgens mij een nette post, deels een reactie op het voorgaande, en verder gewoon on topic. +1 naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Toch nog maar even een poging doen e.e.a. recht te krijgen. Het is ook altijd wat met die (anti)fanboys hé...

MenN in 'nieuws: Gerucht: iPhone 6s komt uit op 2 oktober - update'
Anoniem: 530086 in 'nieuws: Gerucht: iPhone 6s komt uit op 2 oktober - update'
Anoniem: 221563 in 'nieuws: Gerucht: iPhone 6s komt uit op 2 oktober - update'
Anoniem: 457607 in 'nieuws: Gerucht: iPhone 6s komt uit op 2 oktober - update'
Allemaal geen +2, maar een +1.

Oké, dan nu de -1'tjes :+
lordawesome in 'nieuws: Gerucht: iPhone 6s komt uit op 2 oktober - update'
KokopKokop in 'nieuws: Gerucht: iPhone 6s komt uit op 2 oktober - update'
Audiowaste in 'nieuws: Gerucht: iPhone 6s komt uit op 2 oktober - update'
weeraanmelden in 'nieuws: Gerucht: iPhone 6s komt uit op 2 oktober - update'
Kafka in 'nieuws: Gerucht: iPhone 6s komt uit op 2 oktober - update'
Allemaal een 0 imo.

Over de verkeerd gemoddereerde 0's en +1's ga ik het niet hebben, dat is niet te doen.. :/

Dan nog even iets anders, wat zeker van toepassing is in topis zoals die over Apple, Samsung, Android, iOS, Windows, Mac, Nvidia, AMD etc.etc.: hoe moeten reacties behandeld worden zoals de volgende:
furian88 in 'nieuws: Gerucht: iPhone 6s komt uit op 2 oktober - update'
Het is niet onderbouwd, geen bronnen, en een beschuldiging aan het adres van Apple. Maar is dit dan direct een -1? (Heb hem ook aangedragen als zijnde een 0 hierboven). Het is off-topic, of het nu waar is of niet. Hoe dienen wij (de modders) om te gaan met dit soort kritische reacties naar de fabrikanten van producten.
Of het nu waar is of niet, het is geen belediging, flame, troll of wat dan ook. Het is off-topic, maar omdat het in een topic als dit gevoelig ligt, wordt het naar de -1 gemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

weeraanmelden in 'nieuws: Gerucht: iPhone 6s komt uit op 2 oktober - update'

Die vind ik wel degelijk een -1 waard... mensen voor 'zombies' uitschelden en moderatiegezeur, dan kom ik al niet verder meer dan een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-06 20:57

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Ik zat hier rond te neuzen omdat ik me zat te ergeren over de mijn inziens kort-door-de-bocht reacties en drogredenen van nzweers, laat staan het spammen van zijn mening over Apple, zijnde (natuurlijk Android gebruiker).

Ik citeer:
Ik vroeg me al af waarom er altijd zo blij over apple wordt gedaan in de comments. Dat komt dus omdat de helft van de bezoekers zo'n ding heeft aangeschaft.
Nou, dat men zijn eigen aankoop verdedigt.
Och, ik noem maar wat: omdat het zo'n hip merk is, omdat apple nooit bugs heeft, omdat de prijs precies goed is, tal van redenen :)
Och, het maakt niet uit wat apple doet, het is allemaal amazing.
Er zijn maar een kleine aantal IOS devices. Het is heel makkelijk voor apple om op elk apparaat te testen. Dat ze dat niet doen is een beetje jammer.
Ik bedoel verschillende ios devices, grappenmaker.
Apple heeft het 100x makkelijker dan android, misschien wel 1000x makkelijk gezien alle verschilende android toestellen. En toch weten ze het te verknallen. Heel knap van ze.
Er staan meer dan 1000 android telefoons op pricewatch, dat is exclusief Chinese android telefoons. Apple heeft wat, 10 verschillende iphones om te onderteunen? iOS 9 draait iphone 4s, 5, 5s, 5c, 6 en 6 plus. Dat zijn er 6.

1000 / 6 = 166x makkelijker dan android.
Apple zou geen problemen moeten hebben, ze hebben maar een handjevol apparaten die ze hoeven te testen. Het is geen android of windows met oneindig veel configuraties.
En toch werken andere apparaten prima met ziggo, alleen ios apparaten werken slecht. En dat is een fout van ziggo volgens jou? Je weet het mooi om te keren.
Mijn android heeft anders nergens last van. Toch echt een iOS probleem.
Wat bugfest is het bij apple deze week, blij dat ik gezeur niet heb op android.
Juist, dus je betaalt 750 euro voor een telefoon die hardwarematig 250 euro waard is. Je zou dan mogen verwachten dat die overige 500 euro in de software wordt gestoken!
Ik vindt dit echt vervuiling van het nieuws item. Dat het niet op android voorkomt is nogal wiedes, dat het wel zo zou zijn zou een mooie aanvulling zijn op het item. Vervolgens zijn de rest van de reacties gewoon offtopic: apple is te duur, apple bugfest, apple heeft het makkelijk, etc.

Met als uitzondering de opmerking van Vickiieee over een andere post van nzweers, die wel voor een 0 in aanmerking komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 13:58
JensinatoR schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:20:
Ik zat hier rond te neuzen omdat ik me zat te ergeren over de mijn inziens kort-door-de-bocht reacties en drogredenen van nzweers, laat staan het spammen van zijn mening over Apple, zijnde (natuurlijk Android gebruiker).
Hier nog een: lordawesome in 'nieuws: Teardown toont dat iPad mini 4 bijna 20 procent kleinere ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Net nog niet, hoor... Maakt niet uit, zo'n notoire flamer verdient gewoon een ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

torp schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:15:
Net nog niet, hoor... Maakt niet uit, zo'n notoire flamer verdient gewoon een ban.
Jij bent niet degene die dat bepaalt, zie ook de topicwarning:
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
:)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Mijn opmerking was niet om jou aan te sporen, het was mijn verklaring (aan Dorus) waarom ik de reactie hier noemde. En nee, ik bepaal dat niet maar ik mag jullie er toch wel attent op maken? En gefeliciteerd met je ProMod status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
torp schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:15:
nee, toen stond hij op 4x-1, er van uit gegaan dat jij hem ook modereerde stond hij voor jij hem zag op 2x-1.

Dan ga ik toch even het andere gedeelte van de topicwarning quoten:
Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Ik werdt daarmee hierboven ook al eens om de oren geslagen, het gaat er vooral op dat dit topic voor mismoderaties is die je niet zomaar terug op de goede plek krijgt, niet voor verdwaalde enkele mismods, of nog erger, berichten die al goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'nieuws: AVG verzamelt browse- en zoekgeschiedenis klanten en verkoopt... lijkt mij een legitieme en ontopic vraag naar aanleiding van de onjuiste informatie in de post waarop ik reageer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Laatst online: 12:59

Tribits

Onkruid vergaat niet

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-06 19:35

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

We hebben weer een modmisbruiker: Anoniem: 696612 in 'video: Hobbyist rockt op zijn Game Boy-gitaar' geeft toe een modmisbruiker te zijn en +3's uit te delen aan reacties die maximaal 0 zijn.

Daarnaast meldt-ie ook nog ff een kloon-account te hebben...

Misschien ff naar kijken?

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 19-09-2015 06:00 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Tjolk

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:37
MarcoC in 'nieuws: 'Google komt met Chromecast Audio voor speakers''

Vind -1 wat overdreven ;( . Ik ben wel offtopic, maar dat is de persoon waar ik op reageer ook.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hallo.. de reactie is net 7 minuten oud, geef het modsysteem ff de tijd.

Virussen? Scan ze hier!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:37
Je hebt gelijk, was vergeten na te denken. Sorry.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maakt niet uit hoor, zo erg is hert nu ook weer niet ;)

Nu staat hij op het juiste niveau verder.

Arrogant in 'poll: Ferme waren op je router'

Vind ik niet echt een +2, een +1 lijkt me wel genoeg.

Virussen? Scan ze hier!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-05 18:05

Redneckerz

A place to be.

wildhagen schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 06:00:
We hebben weer een modmisbruiker: Anoniem: 696612 in 'video: Hobbyist rockt op zijn Game Boy-gitaar' geeft toe een modmisbruiker te zijn en +3's uit te delen aan reacties die maximaal 0 zijn.

Daarnaast meldt-ie ook nog ff een kloon-account te hebben...

Misschien ff naar kijken?
Geregisteerd op 13 September 2015.

Toch jammer dat dergelijke nieuwe users gelijk +3tjes kunnen geven als ze zulke troep posten. ''12 jarige kindjes'', aldus de persoon die dat hoogstwaarschijnlijk zelf is.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-06 20:29

Boost9898

www.brambenik.nl

Sorry hoor, maar ik ben gewoon on-topic. Ik zal niet zeggen dat het veel bijdraagt maar het is zeker niet ongewenst. Boost9898 in 'reviews: Zin en onzin van veel megapixels'

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

• SRich
Volgens mij is die user gewist ofzo...

@hierboven

Staat nu op 0

[ Voor 28% gewijzigd door SRich op 19-09-2015 15:27 ]

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-06 20:29

Boost9898

www.brambenik.nl

SRich schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:26:

@hierboven

Staat nu op 0
Ahja ik zie het. Toppie. :Dß

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-05 18:05

Redneckerz

A place to be.

SRich schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:26:

@hierboven

Staat nu op 0
De gebruiker bestaat nog wel met 2 open reacties, rest is allemaal verwijderd. Gewoon een trol met meerdere accounts. Doe je niet zoveel aan (Het vermogen om als beginnend lid +3 uit te delen echter wel, maar daar wordt aan gewerkt volgens mij)

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Iemand is het niet met mij eens ofzo :? Ik begrijp niet waarom deze reactie een -1 zou moeten krijgen.

• abacaxi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-12-2024

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik heb een 0 gegeven vanwege taalgebruik en deels off-topic. Maar er staan daar veel meer zeer onterechte +2's zeg :X
Bijvoorbeeld kimborntobewild in 'nieuws: Maker populaire adblocker voor iOS trekt app teru... is geen +2 waard maar krijgt weer bizar veel meningmods :/

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• SRich
Migrator schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 19:54:
[...]

Ik heb een 0 gegeven vanwege taalgebruik en deels off-topic. Maar er staan daar veel meer zeer onterechte +2's zeg :X
Bijvoorbeeld kimborntobewild in 'nieuws: Maker populaire adblocker voor iOS trekt app teru... is geen +2 waard maar krijgt weer bizar veel meningmods :/
ik tel maar 5x een onterechte +2
Daarin tegen tel ik 43x een onterechte +3

Ik ben eens mee dat vanwege zijn gerant en gezeur (ook naar t.net) zeker punten in aftrek mogen komen. Derhalve behoort ie max een 0 te zijn maar een -1 is ook niet verkeerd

ik heb het over deze reactie:
mphilipp in 'nieuws: Maker populaire adblocker voor iOS trekt app terug vanwe...

[ Voor 16% gewijzigd door SRich op 21-09-2015 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Laat dit soort onzinnige reacties achterwege aub.

[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 20-09-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
nieuws: AdBlock Plus-dev biedt makers iOS-adblockers geld om zijn whitelist t...
Het gros van de +2's die hier uitgedeeld zijn, is puur omdat men liever geen reclame heeft. Zinvolle discussiepunten mogen blij zijn met een+1.
Oftewel: mening modden all over the place

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb er een paar op +1 weten te krijgen, maar er zijn nog een aantal bijdragen nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb er nu ook een paar naar +1 kunnen krijgen, maar er is nog meer hulp nodig, staan nog meer flauwekul-posts op +2.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Laatst online: 12:59

Tribits

Onkruid vergaat niet

wildhagen schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:31:
Heb er nu ook een paar naar +1 kunnen krijgen, maar er is nog meer hulp nodig, staan nog meer flauwekul-posts op +2.
Helaas zijn er inmiddels de nodige reacties op dat onderwerp al meer dan 48 uur oud en dus uitsluitend nog te beoordelen voor pro/powermods.

Ben het er overigens wel mee eens dat er wel erg makkelijk mee wordt gegaan met de voorstanders van adblockers en dat critici het erg moeilijk hebben. Leuk om te roepen dat er maar een ander verdienmodel moet komen, maar iedereen met een beetje verstand van zaken weet dat het niet zo eenvoudig is, om niet te zeggen vrijwel onmogelijk is. Vanuit die optiek verdienen dat soort reacties dan ook zeker geen +2.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Pagina: 1 ... 28 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem