Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 101 Laatste
Acties:
  • 196.957 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:57

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aantoonbaar onjuist dekt de lading beter.
Zeker als je de Browser naast Chrome met exact dezelfde cpu houdt kun je niet stellen dat die trager is.

Dat deze 'gewone' post op +2 staat omdat die positief is lijkt mij wel meningmodden. Want er zit niet zo heel veel informatie in. zezke in 'nieuws: BlackBerry Leap komt uit in Nederland'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:34:
[...]

Zeker als je de Browser naast Chrome met exact dezelfde cpu houdt kun je niet stellen dat die trager is.
Eh nee, dat is zijn ervaring, daar is niks onjuist aan.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:58

Tribits

Onkruid vergaat niet

[...]
Dat deze 'gewone' post op +2 staat omdat die positief is lijkt mij wel meningmodden. Want er zit niet zo heel veel informatie in. zezke in 'nieuws: BlackBerry Leap komt uit in Nederland'
+2-reacties bevatten informatie en inzichten die weliswaar bij experts aanwezig zijn maar wel nuttig zijn voor het grote publiek.
Als iemand als 1 van de eerste praktijkervaring heeft met een toestel dan valt dat wat mij betreft ook onder deze noemer, dat is namelijk kennis en ervaring die het grote publiek niet heeft.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:17
Tribits schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 00:21:
[...]

Als iemand als 1 van de eerste praktijkervaring heeft met een toestel dan valt dat wat mij betreft ook onder deze noemer, dat is namelijk kennis en ervaring die het grote publiek niet heeft.
Ik heb +2 gegeven, omdat ik er een informatieve kant aan de post vind zitten. Juist om ^ reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Blokker_1999 in 'nieuws: Google krijgt twee weken om vergeetverzoeken ook buiten EU door te voeren'

Geen +2 imho, max +1. Is al de 3653e post van die strekking, de rest krijgt ook +1, dus deze mijns inziens ook.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flame -1: toro in 'reviews: Microsoft Lumia 640: veel telefoon voor niet al te veel geld'
[...]

Het is aantoonbaar juist. Als je mijn post goed zou lezen dan refereer ik aan toestellen van de huidige generatie, dat zijn doorgaans toestellen die beschikken over een Snapdragon 400 of 410 in het segment tot 200 euro, en niet aan toestellen met een zwaar verouderde SoC van jaren geleden.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2015 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Geen mismods, maar vond het wel het melden waard: [Verwijderde gebruiker] is onder nieuws: Microsoft voegt overeenkomsten voor gebruik van zijn diensten samen wel erg negatief bezig met reacties als
zielig hoor om alles te minnen.
die microsoft studentjes kunnen geen kritiek hebben
Alle reacties van hem staan terecht op -1, maar kan zo iemand nog aangesproken worden op zijn postgedrag? Het reactie- en modsysteem begrijpen lijkt hij niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Migrator op 13-06-2015 08:01 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Niet alleen die, hij gooit ook met termen als 'flapdrollen', 'microstront' etc in andere reacties in die newspost. Lijkt een soort beroepstroll te zijn dus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Heb hem een waarschuwing gestuurd.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:04
KoploperMau in 'nieuws: Google kondigt 'YouTube voor gamers' aan'

Ik word hier gewaardeerd op -1. Volgens mij is dit gewoon +1 of anders 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Ruimteverkenner schiet plaatjes van dwergplaneet Ceres'

Een +3 lijkt me een tikkeltje overdreven? Meer dan een nette +1 zie ik er niet in?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Geen +2: Coolstart in 'nieuws: Eizo introduceert ColorEdge CS270-monitor met 16bits look-up table'

De eerste zin bevat gelijk al een fout. Het is namelijk niet zo dat hardwarematige kalibratie alleen onder Windows werkt. Pas bij de laatste zin wordt het duidelijk dat hij bedoelt dat het alleen onder Windows werkt op de Dell UltraSharp schermen die hardwarematige kalibratie ondersteunen. Daarnaast ondersteund ook de Dell UltraSharp Color Calibration Solution meerdere kalibrators, al zijn het er inderdaad wel een stuk minder dan bij de Eizo ColorNavigator software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

DarkShaDows in 'nieuws: Overheid wil fraude voorkomen door chip in kentekenplaat'
"roverheid" mag wel naar -1.

Shifra in 'nieuws: Overheid wil fraude voorkomen door chip in kentekenplaat'
En dit is gewoon een 0, geen -1., (die reactie eronder is ook gewoon een 0 ipv een +2)

EelcoG in 'nieuws: Overheid wil fraude voorkomen door chip in kentekenplaat'
+2 kan ik nog inkomen, maar +3? Nee.

[ Voor 56% gewijzigd door _David_ op 13-06-2015 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:11
Anoniem: 674106 in 'video: Video van de dwergplaneet Ceres'
Mag wel weggehaald worden lijkt me, wat een onzin comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planck
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zien jullie in deze reactie van mij ook een -1? En zo ja, waarom dan?

Planck in 'nieuws: Overheid wil fraude voorkomen door chip in kentekenplaat'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Je reactie heeft slechts één -1 en staat op een nette +1. Je had de "Let op" niet gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:50
Iemand is hier alles op -1 aan het zetten, lijkt me niet de bedoeling?
video: Bethesda toont eerste gameplay van DOOM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 11:53
Een topic dat een beetje aan het ontsporen was is gesloten geweest:
Perslucht voor de PC

Het was inderdaad uit de hand aan het lopen, en het was uitgedraait op een welles-nietes discussie, maar ik was het topic wel nog geïnteresseerd aan het volgen. Er waren namelijk nog enkele vragen onbeantwoord gebleven.
bvb. Waarom zorgt een stofzuiger (droge lucht door een plastic buis) wel voor statische elektriciteit, maar een busje perslucht (ook droge lucht door een plastic buisje) niet voor statische elektriciteit?

Imho mocht het topic nog wel openblijven, maar mocht er een einde komen aan die circel-discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
azziplekkus schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:52:
Een topic dat een beetje aan het ontsporen was is gesloten geweest:
Perslucht voor de PC

Het was inderdaad uit de hand aan het lopen, en het was uitgedraait op een welles-nietes discussie, maar ik was het topic wel nog geïnteresseerd aan het volgen. Er waren namelijk nog enkele vragen onbeantwoord gebleven.
bvb. Waarom zorgt een stofzuiger (droge lucht door een plastic buis) wel voor statische elektriciteit, maar een busje perslucht (ook droge lucht door een plastic buisje) niet voor statische elektriciteit?

Imho mocht het topic nog wel openblijven, maar mocht er een einde komen aan die circel-discussie.
Helaas ben je hier in het verkeerde topic daar voor. Dit topic gaat over mismoderaties op de FP en niet over topics op de fora. Kijk even wie de moderator(s) zijn die over dat gedeelte van het forum gaan en spreek hen aan. Daar bereik je meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 11:53
Oeps, ik heb een tijdje getwijfels waar ik het moest posten, maar vond niet meteen een geschikt topic =/
Dit leek me op het eerste gezicht het juiste, maar blijkbaar niet.

Mijn excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Verwijderd in 'nieuws: KPN gaat eigen dramaserie maken'

Een zooi aannames en meningen. +2? :?

De directe reactie erop is ook echt geen +2.
RoelRoel in 'nieuws: KPN gaat eigen dramaserie maken'

En deze zagen we al in de FO4 topic, aangehaald door een Tweaker en bedankt door Tweakers.net en toegevoegd.
Hoeft niet weer zo hoog gemod te worden. Easy score.
jeroen7s in 'nieuws: Nieuwe Doom krijgt eenvoudige leveleditor'

[ Voor 29% gewijzigd door HMC op 15-06-2015 13:43 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 23:42

Vickiieee

Kritische lezer.

Is er een mod die 'even' naar de reacties bij dit artikel kan kijken?
nieuws: Facebook past nieuwsfeed aan op basis van tijd gespendeerd aan posts

Er staat ZO VEEL op +2 dat krap aan een +1 is. Heb zelf hier en daar geboost om dingen op +1 te krijgen. +2 zijn de reacties echt NIET. Sommige kan ik echter niet meer modden en zijn echt allesbehalve een +2. Daarnaast heb ik ook geen zin om voor elke reactie een boost te gebruiken :')

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 20:37

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Welke +2's? O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Dirk op 15-06-2015 14:47 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Die +2's die ik net van juiste moderatie heb voorzien :P :+

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Bor schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:49:
[...]

Die +2's die ik net van juiste moderatie heb voorzien :P :+
Hulde! :)F *O* oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waslijst onzin +2: Verwijderd in 'nieuws: Google kondigt 'YouTube voor gamers' aan' Zag het aan m'n eigen reactie wat geen +2 is. Hele nieuwsbericht moet worden gecheckt: nieuws: Google kondigt 'YouTube voor gamers' aan

Zeker geen +3, moet een +1 zijn: Taarmen in 'nieuws: Eerste Kodak-smartphone komt uit op Nederlandse markt'

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Daar kan ik gelukkig nog 3 +2's laten staan... De rest was dezelfde gebruiker als eerst... En die doet het niet nog een keer. :P

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:13
ProfPi in 'nieuws: Criminelen verspreiden malware via advertenties op Telegraaf.nl' lijkt me duidelijk geen +3, eerder -1 omdat het gewoon een troll reactie is.

Wordt enorm gemeningmod lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

De eerste noemt fans van de door hem genoemde games sicko's en de tweede maakt ervan dat XBox-gamers "idd" sicko's zijn. Lijkt me gewoon -1 hoor. Althans, mijn interpretatie.
Dennism schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:25:
ProfPi in 'nieuws: Criminelen verspreiden malware via advertenties op Telegraaf.nl' lijkt me duidelijk geen +3, eerder -1 omdat het gewoon een troll reactie is.

Wordt enorm gemeningmod lijkt het.
Dat laatste lijkt me wel zeker. Wat een belachelijke moderaties 8)7
Ben bang dat er een fixatie aan te pas moet komen wil die nog goed komen te staan.

[ Voor 31% gewijzigd door Migrator op 15-06-2015 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Die 71x +3 is belachelijk, en de -1's voor Wilbert de Vries in 'nieuws: Criminelen verspreiden malware via advertenties op Telegraaf.nl' zijn ook gewoon pure meningmodden

Blokker_1999 in 'nieuws: Criminelen verspreiden malware via advertenties op Telegraaf.nl'
Geen -1, gewoon +1

[ Voor 29% gewijzigd door _David_ op 15-06-2015 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Migrator schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:26:
[...]

De eerste noemt fans van de door hem genoemde games sicko's en de tweede maakt ervan dat XBox-gamers "idd" sicko's zijn. Lijkt me gewoon -1 hoor.

[...]

Ben bang dat er een fixatie aan te pas moet komen wil die nog goed komen te staan.
Fixeren op -1 lijkt me voor die post dan geen slechte score. Hopelijk komt er snel een oplossing voor het gemeningmod, valt me echt op dat het de laatste tijd erger en erger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:03

Cogency

Ginnunga

De reactie is ontopic, somewhat informatief en word leuk gebracht. Mag een mening niet in de spotlight staan? Putin approves.
+0 waar de reactie van Wilbert op staat is toch niet informatief/ontopic voor het nieuwsbericht\/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Cogency schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:37:
De reactie is ontopic, somewhat informatief en word leuk gebracht. Mag een mening niet in de spotlight staan? Putin approves.
+0 waar de reactie van Wilbert op staat is toch niet informatief/ontopic voor het nieuwsbericht\/
Er is helemaal niks informatief aan die reactie, het is puur een steek naar Tweakers toe waar flink op gemeningmod wordt, niks meer waard dan een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dat mag wel, maar dan wel goed onderbouwd ("Bedenk een veiliger verdienmodel" is een van de looste kreten die ik sinds een tijd gezien heb) en niet in zo'n vreselijk sarcastische vorm.
Die discussie die erop volgt twijfel ik wat tussen de 0 en +1. Uiteindelijk voor dat laatste gegaan, want zeker enige relevantie met het onderwerp (die eerste niet echt maar daarna wel weer) en ontopic in de thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Voor zover ik kan zien is het gewoon een verpakte troll post met het standaard (en de laatste tijd veel te vaak aangehaalde) "zoek een ander verdienmodel, advertenties zijn zo <vul jaartal in>" argument zonder zelf constructief te zijn en een troll post kan volgens het moderatie systeem nooit meer krijgen dan een -1.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennism op 15-06-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Migrator schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:26:
[...]

De eerste noemt fans van de door hem genoemde games sicko's en de tweede maakt ervan dat XBox-gamers "idd" sicko's zijn. Lijkt me gewoon -1 hoor.
Oke, dat wist ik niet, ik pas me score aan, wat de 2e reactie betreft vind ik het geen -1. Maar 0, hij is er positief over.
[...]

dit is een zuivere -1
ondanks dat ie -1, moet zijn heeft ie maar 10x -1 gehad waarvan er 2 van mij zijn...., 1 promodje?, dat betekent dat er nog maar 1 (met een x2 weging) ook een -1 hebben uitgedeeld

Croga in 'nieuws: Criminelen verspreiden malware via advertenties op Telegraaf.nl'
Deze mag ook trap naar een 0 krijgen, vooral die laatste zin doet het hem.

[ Voor 36% gewijzigd door SRich op 15-06-2015 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

SRich schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:43:
[...]

Oke, dat wist ik niet, ik pas me score aan, wat de 2e reactie betreft vind ik het geen -1. Maar 0, hij is er positief over.
Na die tweede nog eens gelezen te hebben ook een 0 aan gehangen. Maar niet de briljantste reacties ;)
[...]

dit is een zuivere -1
ondanks dat ie -1, moet zijn heeft ie maar 10x -1 gehad waarvan er 2 van mij zijn...., 1 promodje?, dat betekent dat er nog maar 1 (met een x2 weging) ook een -1 hebben uitgedeeld
Ik ben voor de 0 gegaan omdat ik er geen troll of belediging in zie. Slechts iemand die op een flauwe manier en zéér kort door de bocht verkondigt dat advertenties slecht zijn en dat maar een ander verdienmodel gevonden moet worden.

Overigens gaan de +3's ook hard omhoog; een fixatie zou daar veel tegen doen. Aan de andere kant ook wel een mooie manier om veel modrechten af te pakken want een +3 is op geen manier te verdedigen. Volledig imo natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Ik denk als je gaat roepen troll troll dat je ook moet kijken naar andere reacties van deze persoon, komt dit vaker voor of was dit gewoon een leuke/witty reactie..
Je moet imo niet iemand met een -1 gaan "straffen" omdat hij iets neerkrabbelt waar het overgrote merendeel het zo mee eens is dat ze het een spotlight vinden.

En again; Mag een mening waar blijkbaar bijna alle bezoekers achter staat niet in de spotlight staan?
(dit is een oprechte vraag btw, is een spotlight echt alleen maar voorbehouden aan extra informatie op het nieuwsbericht?)

[ Voor 25% gewijzigd door Cogency op 15-06-2015 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Cogency schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:52:
Ik denk als je gaat roepen troll troll dat je ook moet kijken naar andere reacties van deze persoon, komt dit vaker voor of was dit gewoon een leuke/witty reactie..
Je moet imo niet iemand met een -1 gaan "straffen" omdat hij iets neerkrabbelt waar het overgrote merendeel het zo mee eens is dat ze het een spotlight vinden.

En again; Mag een mening waar blijkbaar bijna alle bezoekers achter staat niet in de spotlight staan?
Het is te hopen dat dirk over deze reactie heen leest, want jij begrijpt duidelijk de mod FAQ niet.
Een reactie is geen +3 als men het er mee eens is, maar inhoudelijk veel toevoegt aan het nieuwsbericht/discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Cogency schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:52:

(dit is een oprechte vraag btw, is een spotlight echt alleen maar voorbehouden aan extra informatie op het nieuwsbericht?)
Het is niet de bedoeling om de +3 score te gebruiken als om aan te geven dat je het ergens mee eens bent. Dat heet "mening modden" en is niet toegestaan. De +3 score is voor posts die echt met kop en schouders boven de rest uitsteken, goed onderbouwd en interessant zijn. Het een en ander wordt goed uitgelegd in de richtlijnen zoals opgenomen in: reviews: Tweakers moderatie faq
SRich schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:56:
[...]

Het is te hopen dat dirk over deze reactie heen leest, want jij begrijpt duidelijk de mod FAQ niet.
Een beetje kort door de bocht gezien er gewoon een normale vraag is gesteld. Totaal onnodig deze opmerking.

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 15-06-2015 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

SRich schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:56:
[...]

Een reactie is geen +3 als men het er mee eens is, maar inhoudelijk veel toevoegt aan het nieuwsbericht/discussie.
Een mening kan juist heel veel toevoegen aan een nieuwsbericht/discussie. Deze starte zelfs een "discussie" als je eronder leest. :)
Ik snap niet goed wie en waarom 'Dirk' mijn reactie niet mag lezen. :)

@Bor, I see, ok.

[ Voor 43% gewijzigd door Cogency op 15-06-2015 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Cogency schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:59:
[...]

Een mening kan juist heel veel toevoegen aan een nieuwsbericht/discussie. Deze starte zelfs een "discussie" als je eronder leest. :)
Ik snap niet goed wie en waarom 'Dirk' mijn reactie niet mag lezen. :)
Dirk in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII"
;)

theMob in 'nieuws: Criminelen verspreiden malware via advertenties op Telegraaf.nl'
Beetje alu hoedje geval, in de extreme vorm.

[ Voor 25% gewijzigd door SRich op 15-06-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Cogency schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:59:
[...]

Absoluut, een mening kan veel toevoegen. Maar het is de vorm en argumentatie waarop beoordeeld dient te worden en die vorm en argumenten laten hier nogal te wensen over. Een goed onderbouwde mening met interessante standpunten of invalshoek kan zeker +2 of zelfs +3 waard zijn, en daarbij is het precies nul van belang of je/men/het gros van de lezers het eens is met die mening.
Dat een reactie een discussie start is ook van minder belang. Een reactie met feitelijke onjuistheden (die op 0 wordt gewaardeerd) kan een basis zijn voor een reactie van iemand die veel van het onderwerp afweet en dat kan een zeer interessante discussie worden.

Een post waar je het niet mee eens bent een +2 geven en daar dan goed beargumenteerd op reageren is verre van ondenkbaar :)

En ik zie dat de reactie inmiddels is gefixeerd d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Inderdaad, ik heb daarnet de score vastgezet. Van een +3 verwachten we toch wel 'iets' meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfPi
  • Laatst online: 10-04 12:43
Dirk schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:17:
Inderdaad, ik heb daarnet de score vastgezet. Van een +3 verwachten we toch wel 'iets' meer. :)
Kennelijk verwachten jullie van een +2 en een +1 ook 'iets' meer. Hij is namelijk helemaal niet 'vastgezet' maar teruggedraaid naar 0.

Wat me verder nogal tegenvalt is dat je geen enkele notificatie krijgt als zulke, in mijn ogen ingrijpende moderaties worden aangewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ik snap je punt niet, hij is inderdaad vastgezet op een 0, want hoger dan dat is jouw reactie niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
ProfPi schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:36:
[...]

Kennelijk verwachten jullie van een +2 en een +1 ook 'iets' meer. Hij is namelijk helemaal niet 'vastgezet' maar teruggedraaid naar 0.

Wat me verder nogal tegenvalt is dat je geen enkele notificatie krijgt als zulke, in mijn ogen ingrijpende moderaties worden aangewend.
Wanneer een crewmember er voor kiest om een score te fixeren wordt de score vastgezet op het peil dat een reactie volgens de richtlijnen zoals beschreven in de Moderatie FAQ krijgt. Dat je het als terugzetten voelt kan ik begrijpen maar feit is dat de post veel te hoog stond als je naar de richtlijnen kijkt omdat veel mensen de +3 uit het moderatiesysteem misbruikten als "mee eens" stem, niet op de hoogte zijn van de Moderatie FAQ of deze verkeerd interpreteren. Het doel van een fixatie is juist om de score uiteindelijk op een goede score te laten belanden wanneer daar via normale moderatie geen enkele mogelijkheid meer toe is door grootschalige mismoderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Geen mismod, maar toch imo het melden waard: Synthiman valt erg negatief op in de comments bij het Telegraaf-artikel met Synthiman in 'nieuws: Criminelen verspreiden malware via advertenties op Telegraaf.nl' en de tweemaal geposte Synthiman in 'nieuws: Criminelen verspreiden malware via advertenties op Telegraaf.nl' (die al van een Modbreak is voorzien ook)...

[ Voor 3% gewijzigd door Migrator op 15-06-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Als we toch bezig zijn
ProfPi in 'nieuws: Criminelen verspreiden malware via advertenties op Telegraaf.nl'
Niks anders dan 0

AndreStarTrek in 'nieuws: Criminelen verspreiden malware via advertenties op Telegraaf.nl'
Deze mag wel naar een -1, zeker na de edit.

Rainbow in 'nieuws: Criminelen verspreiden malware via advertenties op Telegraaf.nl'
Geen +2 of +3

HooksForFeet in 'nieuws: Microsoft toont HoloLens-uitvoering van Minecraft'
Kunnen we actief deze in de gaten houden. Dit is geen +3 maar gewoon +1

[ Voor 32% gewijzigd door SRich op 15-06-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfPi
  • Laatst online: 10-04 12:43
Bor schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:54:
[...]
Wanneer een crewmember er voor kiest om een score te fixeren wordt de score vastgezet op het peil dat een reactie volgens de richtlijnen zoals beschreven in de Moderatie FAQ krijgt. Dat je het als terugzetten voelt kan ik begrijpen maar feit is dat de post veel te hoog stond als je naar de richtlijnen kijkt omdat veel mensen de +3 uit het moderatiesysteem misbruikten als "mee eens" stem, niet op de hoogte zijn van de Moderatie FAQ of deze verkeerd interpreteren. Het doel van een fixatie is juist om de score uiteindelijk op een goede score te laten belanden wanneer daar via normale moderatie geen enkele mogelijkheid meer toe is door grootschalige mismoderatie.
Dat +3 verkeerd gemodereerd is, is zeker te beargumenteren. Echter valt (tenminste) een +1 zeker te verdedigen. Mijn stuk was zeker geen troll, maar het is helaas een wederkerend thema, wat gezien het verloop van de moderaties ook relevant is om aan te spreken. De "vorm" was enigszins agitatorisch maar dat lijkt me gevalletje van lange tenen als dat het probleem is.

Het is nu echter zo, dat de score hard op 0 wordt gefixed, inplaats van dat men de +3's invalideert, en het verdere modereren zijn beloop laat. Het lijkt me dat je juist bij controversielere themas terughoudender moet zijn wat betreft hard modereren.

Zo wordt het modereren vanuit het gebruikersoogpunt een wassen neus; als het erop aankomt wordt de "democratie" toch aan de kant geschoven. Zoals in de FAQ staat "semi-democratisch": een toepasselijk eufemisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Het gaat lekker in het notepad topic:

Rant waar mensen het mee eens zijn:
- Verwijderd in 'nieuws: Ontwikkelaars halen Notepad++ weg bij SourceForge'

Pro adblock comment waar mensen blij van worden (maar verder niks informatiefs aan):

Leuke opmerking, maar niks informatiefs aan:

Ben ik zelf, dus zal er niks over zeggen:
- David Mulder in 'nieuws: Ontwikkelaars halen Notepad++ weg bij SourceForge'

Hele comment slaat kant nog wal inhoudelijk, maar hij is anti-ads en lang, dus iedereen mod vrolijk +3 :

Heeft totaal nergens mee te maken maar staat wel +1:

Mis de waarde van deze comment, maar mogelijk dat die een +2 kan verdienen... :S (zelf wel +1 gegeven alleen):
- geekeep in 'nieuws: Ontwikkelaars halen Notepad++ weg bij SourceForge'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
ProfPi schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:01:
[...]

Dat +3 verkeerd gemodereerd is, is zeker te beargumenteren. Echter valt (tenminste) een +1 zeker te verdedigen. Mijn stuk was zeker geen troll, maar het is helaas een wederkerend thema, wat gezien het verloop van de moderaties ook relevant is om aan te spreken. De "vorm" was enigszins agitatorisch maar dat lijkt me gevalletje van lange tenen als dat het probleem is.

Het is nu echter zo, dat de score hard op 0 wordt gefixed, inplaats van dat men de +3's invalideert, en het verdere modereren zijn beloop laat. Het lijkt me dat je juist bij controversielere themas terughoudender moet zijn wat betreft hard modereren.

Zo wordt het modereren vanuit het gebruikersoogpunt een wassen neus; als het erop aankomt wordt de "democratie" toch aan de kant geschoven. Zoals in de FAQ staat "semi-democratisch": een toepasselijk eufemisme.
Naar mijn mening was een +1 te verdedigen wanneer het "adblocker" en "verdienmodel" argument niet gespeeld zijn zou, of wanneer dit gespeeld zou zijn met daarbij een voorbeeld van hoe dit verdienmodel er dan uit zou moeten komen te zien. En dat er verder alleen gepost zou zijn dat het verstandig zou zijn voor Tweakers.net om relaties met dit type advertenties (automatic trading) te heroverwegen.

Juist het gebruik van deze 2 argumenten samen met het feit dat er geen alternatieven genoemd worden in de post doet het juist op mijn overkomen als een troll verpakt in een enigzins grappige schijfwijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Bor schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:54:
[...]

En waarom, is er dan nog altijd, niet iets bedacht in de zin van een 'Mee eens', 'Mee oneens' knop? Naast het moderatiesysteem? Dat kan toch niet zo moeilijk te bedenken zijn?

Het uitwerken is dan natuurlijk een heel ander verhaal, maar ook daar moet Tweakers toch wat op kunnen bedenken? Jullie zijn vast met een heel stel knappe koppen bij elkaar.

Doe een test van een maand en kijk hoe het werkt. Bepaal daarna of je het door zet of niet, of dat het aangepast moet worden, start een feedbacktopic, DOE IETS. Maar ga nu niet constant lopen zeiken dat een +3 niet gebruikt mag worden als 'Mee eens' moderatie (wat ook gewoon niet mag volgens de FAQ) als er ook daadwerkelijk niet iets mee gedaan wordt. Het is toch duidelijk? Er moet iets gedaan worden. 'Yes we can?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dat is volgens mij wel eens geopperd in Verbeteringen moderatiesysteem. Ik zie er niks in, twee systemen naast elkaar. Ik denk bovendien dat de kwaliteit er niet op vooruit gaat als mensen de populairste mening in de reacties gaan plempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Ik denk dat er inderdaad veel meer troll reacties, die wel een populaire mening vertegenwoordigen, dan veel 'mee eens' stemmen krijgen en daardoor weer meer van dat soort reacties gaan triggeren.
Doordat we nu trollende reacties op de -1 afserveren, desnoods met behulp van een fix, zorgt er ook voor dat het niveau van de reacties niet verder afglijdt richting andere populaire sites waar veel meer van dat soort reacties worden gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Vickiieee schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 09:33:
[...]

En waarom, is er dan nog altijd, niet iets bedacht in de zin van een 'Mee eens', 'Mee oneens' knop? Naast het moderatiesysteem? Dat kan toch niet zo moeilijk te bedenken zijn?
Omdat dat niets waard is? wat maakt het nou uit hoeveel mensen het er mee eens of oneens zijn.
Doe een test van een maand en kijk hoe het werkt. Bepaal daarna of je het door zet of niet, of dat het aangepast moet worden, start een feedbacktopic, DOE IETS. Maar ga nu niet constant lopen zeiken dat een +3 niet gebruikt mag worden als 'Mee eens' moderatie (wat ook gewoon niet mag volgens de FAQ) als er ook daadwerkelijk niet iets mee gedaan wordt. Het is toch duidelijk? Er moet iets gedaan worden. 'Yes we can?'
Zeiken? Er zijn regels en als mensen zich daar niet aanhouden worden ze daar op aangesproken en moderatierechten worden uitgezet als ze zich daar niks van aan trekken, en daarnaast worden reacties gefixeerd, dus er wordt wel wat gedaan.
Migrator schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 09:37:
Dat is volgens mij wel eens geopperd in Verbeteringen moderatiesysteem. Ik zie er niks in, twee systemen naast elkaar. Ik denk bovendien dat de kwaliteit er niet op vooruit gaat als mensen de populairste mening in de reacties gaan plempen.
Eens,wat de populair mening is zal me een worst wezen.

[ Voor 15% gewijzigd door _David_ op 16-06-2015 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Migrator schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 09:37:
Het is allemaal vrij simpel.

- Naast het moderatiesysteem een 'Mee eens' of 'Mee oneens' systeem. De reacties worden echter nog altijd gefilterd op de score die een reactie krijgt volgens het moderatiesysteem. (Tenzij je zelf aangeeft dat je de nieuwste reactie bovenaan wilt of met de meeste 'mee eens' e.d. Net zoals dat nu kan).
- Daarnaast wordt van iedereen de moderatiestatus afgenomen en kan je deze aanvragen. Net zoals voor toegang tot het Huiskamer gedeelte van Tweakers. Je vraagt de modstatus aan en na een screening, accepteren van voorwarden en bla, bla, bla krijg je misschien de modstatus. Je zal hiervoor in ieder geval sowieso 6 maanden lid van Tweakers moeten zijn. Als blijkt dat je je niet gedraagt, kan je status afgenomen worden. Mijn voorstel dan ook: maar voor de mensen die dan modstatus hebben ook duidelijk wie wat gestemd heeft. Zo kan er sneller actie ondernomen worden. De mensen zonder modstatus krijgen dit natuurlijk niet.
- Mocht dit op deze manier geïmplementeerd gaan worden dan kan Tweakers van tevoren de meest actieve moderators selecteren en hen bij voorbaat al moderatorstatus geven, zodat reacties nog altijd gemodereerd worden. Op den duur zal het aantal moderators toenemen en wordt het kaf van het koren gescheiden.

Ps, laat de abonnementen hier alsjeblieft buiten. Geen zin in mensen die een abonnement nemen zodat ze gelijk een moderatorstatus hebben en dan alsnog dat gaan misbruiken.. Of iets in die geest..

_David_ schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 09:45:
Zeiken? Er zijn regels en als mensen zich daar niet aanhouden worden ze daar op aangesproken en moderatierechten worden uitgezet als ze zich daar niks van aan trekken, en daarnaast worden reacties gefixeerd, dus er wordt wel wat gedaan.
[...]
Oké het was misschien niet helemaal de beste woordkeuze. Maar het gebeurt weer en weer en weer en weer en weer en weer. (Moet ik doorgaan?). Het is duidelijk dat er iets mee moet gebeuren, want de meningmods blijven komen. Bij het ene artikel meer dan het andere, maar dat komt dan ook door het nieuws of de lading.
Wellicht zoals ik hierboven zei het aanvragen van de modstatus verplicht maken? Daarbij inzichtelijk maken d.m.v. een score hoe vaak iemand van de mediaan af mod (of juist niet) en stricter optreden tegen het mismodden? Eenmaal kwijt is voor langere tijd kwijt? Waarbij er dan bij het opnieuw aanvragen ook gekeken wordt naar de geschiedenis van een gebruiker en algehele activiteit op Tweakers.

[ Voor 22% gewijzigd door Vickiieee op 16-06-2015 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Zie dit topic voor de punten die je maakt: Verbeteringen moderatiesysteem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het uitwerken is dan natuurlijk een heel ander verhaal, maar ook daar moet Tweakers toch wat op kunnen bedenken? Jullie zijn vast met een heel stel knappe koppen bij elkaar.

Er hoeft helemaal niets gedaan worden. Heel af en toe is er een mismod. Ook al wordt bij 1/1000e van de post een post gefixeerd is dat een bijzonder kleine error-rate in een modsysteem.

Mee-eens/mee oneens zou eigenlijk een totaal irrelevante variabele moeten zijn. Het blijft jammer dat het voor sommigen tcoh zo belangrijk lijkt te zijn dat ze het perce willen meenemen als 'iets' in de moderatie.

Als gebruiker heb je ook niets aan zo'n statistiek, want een mee-eens/oneens rating zou ook niet van invloed moeten zijn op een reactie. Dooddoeners krijgen een 100% rating, waar een complexe mening, met meerdere facetten altijd zal lijden om zijn veelzijdigheid.

Je creëert niet alleen een rol voor onnodige informatie, (het boeit niet hoe populistisch een standpunt is). Je schept fundament voor een cultuur van mee eens plusjes.

Als je percé [+1tjes] wilt geven voor meningen waar je het mee eens bent, kun je beter op geenstijl of nu.nl terecht. Voor beide sites geldt dat het populistische mee-eens/oneens systeem de postcultuur daar beïnvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Wij, als PowerMods, kunnen sowieso al zien wie welke score geven op een bepaalde reactie. Daar kijken we ook naar als een reactie verkeerd wordt gemod en dan kijken we naar de individuele mismodders hoe hun totale modplaatje er uit ziet. Op deze manier halen we de ergste mismodders er ook altijd wel uit.
Zoals ik echter al eerder zei: negatieve reacties die populair zijn en dus veel "mee eens" tags krijgen lokken meer van dat soort reacties uit en dan glijden we dus af naar een niveau wat we niet willen. Juist door negatieve reacties gewoon omlaag te modden houden we die zo veel mogelijk uit het zicht en lokken ze niet te veel andere negatieve reacties uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Zoals _David_ al aangeeft; opmerkingen en suggesties voor het moderatiesysteem graag in onder genoemd topic. Het kleine-mismoderatietopic is echt bedoeld voor individuele fout gemodereerde posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen +2: Verwijderd in 'nieuws: SurfRight: ook andere nieuwssites serveerden malware via advertenties' Moet even goed op +1 worden gezet. Sowieso gaat dat topic veel meningmods krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Alleen een link naar je eigen thread is inderdaad geen +2 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
nieuws: Belgische regering wil einde aan anonieme prepaid-sims

Teveel berichten staan fout gemod nu. Alles wat maar pro privacy is, krijgt van veel mensen +2/3, en alles wat eenegzins pro de actie is, 0/-1..

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corset :? Nieuwe naam zelfde icoon.

OT: Het valt mee met onnodige +2 posts tenminste in de totaalscore.

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2015 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
  • Laatst online: 23-05 14:56
corset schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:51:

Teveel berichten staan fout gemod nu. Alles wat maar pro privacy is, krijgt van veel mensen +2/3, en alles wat eenegzins pro de actie is, 0/-1..
Inderdaad, ik wou het ook net zeggen. Veel beleefde, onderbouwde, on-topic reacties worden als 'ongewenst' gemodereerd.

Edit: één en ander is intussen al gecorrigeerd zie ik, waarvoor dank :)

[ Voor 6% gewijzigd door Apollo89 op 16-06-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Apollo89 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:55:
[...]

Inderdaad, ik wou het ook net zeggen. Veel beleefde, onderbouwde, on-topic reacties worden als 'ongewenst' gemodereerd.
Dat hoeft niet op een vette, onderstreept manier gezegd te worden op de FP, daar is dit topic voor (Apollo89 in 'nieuws: Belgische regering wil einde aan anonieme prepaid-sims')
corset schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:51:

Staat nu weer aardig goed, alleen -Colossalman- in 'nieuws: Belgische regering wil einde aan anonieme prepaid-sims' heeft nog wat zetjes nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb ff hout gehakt, er staat nu 1 reactie op -1 en die hoort daar ook. De rest is nu vrij goed :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:21

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Staat nu weer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKP
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

JKP

tunnelforce1 in 'nieuws: Belgische regering wil einde aan anonieme prepaid-sims'
Volgens mij zou deze reactie niet meer als een 0 waard zijn. Zeker gezien zijn latere reactie (tunnelforce1 in 'nieuws: Belgische regering wil einde aan anonieme prepaid-sims') die eindigt met "LOL" en mij doet vermoeden dat het meer getrol is dan wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een beetje helemaal klaar met personen als deze. Personen die totaal geen interpunctie gebruiken in zinnen, en dan ook nog 'kk' gebruiken in een zin. We weten allemaal waar dat voor staat. Kan die hele reactie niet gewoon -knip- ?

Anoniem: 505288 in 'video: Treyarch laat Call of Duty: Black Ops 3's multiplayer zien'

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2015 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:09:
Ik ben een beetje helemaal klaar met personen als deze. Personen die totaal geen interpunctie gebruiken in zinnen, en dan ook nog 'kk' gebruiken in een zin. We weten allemaal waar dat voor staat. Kan die hele reactie niet gewoon -knip- ?

Anoniem: 505288 in 'video: Treyarch laat Call of Duty: Black Ops 3's multiplayer zien'
Daar kijk ik gelijk even naar. Bedankt voor het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

And it's gone! Thanks! KK in de zin zoals hij het schreef betekende heel wat anders dan de KK als in het gamen wat staat voor 'ok'.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKP
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

JKP

Beide reacties van mij staan op '0': JKP in 'nieuws: Belgische regering wil einde aan anonieme prepaid-sims' & JKP in 'nieuws: Belgische regering wil einde aan anonieme prepaid-sims'

Verder zijn er zoals eerder al gezegd door _David_ meerdere reacties die meer gemod lijken te zijn uit eens/oneens, dan vanuit de benadering of iets wel of niet inhoudelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:45

watercoolertje

Untertitel

Verwijderd in 'nieuws: Monster mag geen Made for iPhone-producten meer maken van Apple'

Ben het 200% met hem eens, maar kan iemand aub uitleggen wat er ontopic aan is? Volgens mij is het gewoon puur meningmodden :(

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
watercoolertje schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:06:
Verwijderd in 'nieuws: Monster mag geen Made for iPhone-producten meer maken van Apple'

Ben het 200% met hem eens, maar kan iemand aub uitleggen wat er ontopic aan is? Volgens mij is het gewoon puur meningmodden :(
Is ook niets on-topic aan. is idd m,eningmodden maar er is ook al een compensatiemod aan gegeven. Al zal de gever van de -1 waarschijnlijk deze reactie een troll vinden (omdat hij zelf Monster kabels heeft?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
calvinturbo in 'nieuws: SurfRight: ook andere nieuwssites serveerden malware via advertenties'
Wat een ongelofelijke stomme reactie, hoe naïef kan je zijn, zit tevens een subtiele flame in, dus niks anders een -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
is gewoon een 0.. -1 maken is iets te duidelijk meningmodden :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
corset schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:07:
is gewoon een 0.. -1 maken is iets te duidelijk meningmodden :)
Als jij op een veilig OS zit, kunnen ze zoveel malware serveren als ze willen, maar heeft dit geen effect.
Dit is gewoon een flame, hoe je het went of keert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste posts zijn allemaal +2 of +3 en dat is max +1: nieuws: Deens gerechtshof verklaart Pirate Bay-oprichter schuldig aan hacken
SRich schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:10:
[...]

[...]

Dit is gewoon een flame, hoe je het went of keert.
Wat een onzin. Jouw -1 is een duidelijke meningmod. Je reactie is ook nog eens lachwekkend overdreven. Het moet een 0 of +1 zijn. ChromeOS is idd tot noch toe veilig gebleken in tegenstelling tot Windows. Dat er ook nog zoiets als Linux bestaat vergeet hij dan wel, maar dat maakt zijn post nog niet foutief.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Helaas weer, pro privacy/piracy geklaag krijgt altijd +2/+3 mismods, begint gewoonte te worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:11:
Wat een onzin. Jouw -1 is een duidelijke meningmod. Je reactie is ook nog eens lachwekkend overdreven. Het moet een 0 of +1 zijn. ChromeOS is idd tot noch toe veilig gebleken in tegenstelling tot Windows. Dat er ook nog zoiets als Linux bestaat vergeet hij dan wel, maar dat maakt zijn post nog niet foutief.
Eens. Gewoon een 0.

Vickiieee in 'nieuws: Amazon wil klanten inzetten om pakketjes te bezorgen'
Dit is toch gewoon een +1? -1 is het zeker niet.. :')

corset schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:18:
Helaas weer, pro privacy/piracy geklaag krijgt altijd +2/+3 mismods, begint gewoonte te worden :(
Helaas wel, objectief is het al tijden niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Die heeft helemaal nog geen moderaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Migrator schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:22:
[...]

Die heeft helemaal nog geen moderaties?
Verkeerde knip + plak, haha.. Foutje! :#

Trouwens vergeten te zeggen dat er daar zat reacties zijn die nog een moderatie mogen!

[ Voor 18% gewijzigd door Vickiieee op 17-06-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is offtopic: svennd in 'nieuws: Deens gerechtshof verklaart Pirate Bay-oprichter schuldig aan hacken' Heeft totaal niets met de zaak te maken. Sommigen denken nu dat het zo'n soort hack is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Ik voel hem al aankomen, dus bij deze alvast:

nieuws: Onderzoekers vinden ernstige beveiligingslekken in OS X en iOS
Hier gaat ontzettend gemeningmod worden! Moderaties zullen hier erg uiteen lopen en kunnen de meest rare moderaties krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:23:
Dit is offtopic: svennd in 'nieuws: Deens gerechtshof verklaart Pirate Bay-oprichter schuldig aan hacken' Heeft totaal niets met de zaak te maken. Sommigen denken nu dat het zo'n soort hack is geweest.
Ik zie niet in waarom dit offtopic is? Hij haakt toch in op het nieuwsbericht?
Pagina: 1 ... 13 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem