Het bijschrift bij: CozNL in 'nieuws: Pebble roept gebruikers op om Apple aan te spreken op vertraging in release apps' waar ik wordt gelijkgesteld aan iemand die verslaafd is en een interventie nodig heeft in tegenstelling tot 'normale' mensen vond ik wat ver gaan, maar ik kan me verder goed vinden in je post. Thanks!
Ik kan er niet direct uithalen dat hij je vergelijkt met een verslaafde, wel inderdaad dat je geen normaal mens zou zijn. Maar hij houdt er een flink kinderachtige manier van discussiëren op na 
Met twee zetjes zouden alle reacties volgens mij overigens goed staan.

Met twee zetjes zouden alle reacties volgens mij overigens goed staan.
[ Voor 15% gewijzigd door Migrator op 06-06-2015 11:37 ]
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Verwijderd in 'nieuws: Amazon wil grote pc-game uitbrengen'
Een lijstje opnoemen met populaire wensen is geen +2.
Een lijstje opnoemen met populaire wensen is geen +2.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Ik heb naar aanleiding van het hele draadje deze heer maar even aangeschreven. Dit soort gedrag lijkt mij puur gericht te zijn om jou te trollen en dat is ongewenst.curumir schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 11:26:
Het bijschrift bij: CozNL in 'nieuws: Pebble roept gebruikers op om Apple aan te spreken op vertraging in release apps' waar ik wordt gelijkgesteld aan iemand die verslaafd is en een interventie nodig heeft in tegenstelling tot 'normale' mensen vond ik wat ver gaan, maar ik kan me verder goed vinden in je post. Thanks!
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Verwijderd
Iemand bijgehouden hoe vaak nul07 die link over Blackberry locking and blocking al heeft geplaatst?
Verwijderd in 'nieuws: Apple maakt nieuwe Pebble-app voor iOS beschikbaar'
http://tweakers.net/searc...reactionSearch[sort]=dateVerwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 18:05:
Iemand bijgehouden hoe vaak nul07 die link over Blackberry locking and blocking al heeft geplaatst?
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Verwijderd
Samdolyn in 'reviews: Downloadable Games Special: nieuwe greep uit PSN, Xbox Live & Steam'
Samdolyn in 'reviews: Downloadable Games Special: nieuwe greep uit PSN, Xbox Live & Steam'
Lijken mij allebei geen -1. Er staat duidelijk in de titel dat het om Psn, Xbox Live en Steam games gaat dus waarom klagen dat er geen games buiten deze 3 in staan.
Lijken mij allebei geen -1. Er staat duidelijk in de titel dat het om Psn, Xbox Live en Steam games gaat dus waarom klagen dat er geen games buiten deze 3 in staan.
2 keer dezelfde reactie plaatsen is wel ongewenst.
Ramon in 'nieuws: Google-advertentie wijst op spoedige release nieuwe Glass-bril'
Geen +2
Ramon in 'nieuws: Google-advertentie wijst op spoedige release nieuwe Glass-bril'
Geen +2
Dubbelposten is niet gewenst en dat is waar het hier om gaat. De 2e keer dat dezelfde reactie wordt geplaatst mag hij wat mij betreft naar de -1.Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2015 @ 09:39:
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Silmfeanor in 'nieuws: LightSail-satelliet communiceert weer na probleem met zonnepanelen - update'
Dit lijkt mij toch echt geen +3 waard.
heeft nog een zetje nodig om weer op -1 te komen.
Meneer gaat trouwens vrolijk verder: Verwijderd in 'nieuws: AMD-videokaarten ondersteunen niet alle features DirectX 12 - update'
Is ook -1.
Dit lijkt mij toch echt geen +3 waard.
Deze krijgt om een of andere reden +3's_David_ schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 20:54:
Verwijderd in 'nieuws: AMD-videokaarten ondersteunen niet alle features DirectX 12 - update'
Persoonlijke aanval mag naar -1.

Meneer gaat trouwens vrolijk verder: Verwijderd in 'nieuws: AMD-videokaarten ondersteunen niet alle features DirectX 12 - update'
Is ook -1.
[ Voor 60% gewijzigd door _David_ op 07-06-2015 14:03 ]
Waarom is mijn reactie hier een 0? Is volgens mij gewoon +1
(bron: http://appreviewtimes.com/)
(bron: http://appreviewtimes.com/)
[ Voor 24% gewijzigd door Daantjeeuh op 07-06-2015 14:17 ]
Welke reactie heb je het over?
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Verwijderd
Het gaat om de reactie Daantjeeuh in 'nieuws: Apple maakt nieuwe Pebble-app voor iOS beschikbaar'. Die zou van mij ook een 0 krijgen. Past Daantjeeuh 'm aan met de bronvermelding - want niet algemeen bekend - dan wordt het tenminste een +1 (met kans op meer als je de betrouwbaarheid daarvan kunt beargumenteren).Dirk schreef op zondag 07 juni 2015 @ 14:20:
Welke reactie heb je het over?
Mijn excuus, ik was de link vergeten. Ik heb 'm nu aangepast met bron erbij. Daantjeeuh in 'nieuws: Apple maakt nieuwe Pebble-app voor iOS beschikbaar'
Nog steeds geen +1 waard dus? Is volgens mij gewoon on-topic op de reactie waar ik op reageer..
Verwijderd
Gebruiker 'redneckerz' is blijkbaar een persoonlijke hetze tegen mij aan het ontketenen.
Eerst bestookte hij me constant met irritante vragen en beschuldigingen... Dat is nog tot daar aan toe...
Maar nu zie ik dat hij mij ook een aantal keren noemt in reacties naar anderen, waar ik helemaal niks mee te maken heb. Bijvoorbeeld: Redneckerz in 'nieuws: AMD-videokaarten ondersteunen niet alle features DirectX 12 - update'
of: Redneckerz in 'nieuws: AMD-videokaarten ondersteunen niet alle features DirectX 12 - update'
Misschien niet direct een mismoderatie-dingetje, maar ik zie zo gauw niet waar het anders terecht zou kunnen. Excuses.
Eerst bestookte hij me constant met irritante vragen en beschuldigingen... Dat is nog tot daar aan toe...
Maar nu zie ik dat hij mij ook een aantal keren noemt in reacties naar anderen, waar ik helemaal niks mee te maken heb. Bijvoorbeeld: Redneckerz in 'nieuws: AMD-videokaarten ondersteunen niet alle features DirectX 12 - update'
of: Redneckerz in 'nieuws: AMD-videokaarten ondersteunen niet alle features DirectX 12 - update'
Misschien niet direct een mismoderatie-dingetje, maar ik zie zo gauw niet waar het anders terecht zou kunnen. Excuses.
Jij bent heel actief in die discussie, daar waar hij niet rechtstreeks op jou reageert, staat er een paar reacties eerder wel een reactie van jou. Dus wat dat betreft is het logisch dat hij naar jou en jouw reacties refereert.
Verder is zijn irritatie richting jou ook niet zo vreemd, jij bent erg negatief richting AMD, wat mensen die wat meer positief zijn ingesteld logischerwijs irriteert. Door de negatieve punten zo extreem uit te lichten als dat jij daar doet, gaan mensen zich aan jou ergeren en dat krijg je daar terug.
Verder is zijn irritatie richting jou ook niet zo vreemd, jij bent erg negatief richting AMD, wat mensen die wat meer positief zijn ingesteld logischerwijs irriteert. Door de negatieve punten zo extreem uit te lichten als dat jij daar doet, gaan mensen zich aan jou ergeren en dat krijg je daar terug.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Hij heeft al een aantal 0 mods gehad en de meeste mensen passen hun moderatie niet naderhand meer aan. Misschien dat een aantal andere mensen hem nog een +1 geven maar dat is afwachten...Daantjeeuh schreef op zondag 07 juni 2015 @ 23:39:
Nog steeds geen +1 waard dus? Is volgens mij gewoon on-topic op de reactie waar ik op reageer..
Mag deze nog even naar de -2? Ik weet dat de gebruiker ondertussen aangeschreven is, maar dit is gewoonweg zwaar beledigend en denigrerend gedrag. Kan niet meer gemod worden en staat op -1, maar ik zou deze héél erg graag willen nomineren voor een -2. Enige juiste plek voor de moderatie.
CozNL in 'nieuws: Pebble roept gebruikers op om Apple aan te spreken op vertraging in release apps'

Mezelf ook nog maar eens schaamteloos van een 0 redden?
Vickiieee in 'nieuws: XFX zet Radeon R9 390X op zijn site'
Die zijn toch allebei gewoon echt geen 0? Of zie ik dat nu compleet verkeerd?
PM's zijn persoonlijk. Die gaan we hier dus niet bespreken.
CozNL in 'nieuws: Pebble roept gebruikers op om Apple aan te spreken op vertraging in release apps'
Haha, wauw.. Ik geloof dat deze persoon daar meer last van heeft, het 'kopiëren en plakken van linkjes'.

Mezelf ook nog maar eens schaamteloos van een 0 redden?
Die zijn toch allebei gewoon echt geen 0? Of zie ik dat nu compleet verkeerd?
PM's zijn persoonlijk. Die gaan we hier dus niet bespreken.
[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 08-06-2015 11:22 ]
Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!
_The_Mask_ is al vaker opgevallen door negatieve comments en daarom heeft Dirk dit gedaan. We gaan niet iemand's modstatus uitzetten omdat we het niet met hem eens zijn.
Het systeem begrijpen en dan toch er tegenin gaan en dat herhaald blijven doen getuigt niet van willen meewerken aan hoe het systeem werkt.
Het systeem begrijpen en dan toch er tegenin gaan en dat herhaald blijven doen getuigt niet van willen meewerken aan hoe het systeem werkt.
Totale onzin natuurlijk...
Ik heb nog nooit een DM gehad met zo'n bericht, tenminste niet met het huidige systeem.
Ik heb nog nooit een DM gehad met zo'n bericht, tenminste niet met het huidige systeem.
[ Voor 93% gewijzigd door Dirk op 08-06-2015 12:21 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Allemaal geen +2:
Titan_Fox in 'reviews: LG 43"-LF630V: webOS 2 op hdtv zonder poespas'
Daileass in 'reviews: LG 43"-LF630V: webOS 2 op hdtv zonder poespas'
eelco74 in 'reviews: LG 43"-LF630V: webOS 2 op hdtv zonder poespas'
MadEgg in 'reviews: LG 43"-LF630V: webOS 2 op hdtv zonder poespas'
Sim in 'reviews: LG 43"-LF630V: webOS 2 op hdtv zonder poespas'
Titan_Fox in 'reviews: LG 43"-LF630V: webOS 2 op hdtv zonder poespas'
Daileass in 'reviews: LG 43"-LF630V: webOS 2 op hdtv zonder poespas'
eelco74 in 'reviews: LG 43"-LF630V: webOS 2 op hdtv zonder poespas'
MadEgg in 'reviews: LG 43"-LF630V: webOS 2 op hdtv zonder poespas'
Sim in 'reviews: LG 43"-LF630V: webOS 2 op hdtv zonder poespas'
[ Voor 65% gewijzigd door Kid Jansen op 08-06-2015 14:50 ]
@hierboven en verder
Ik heb de diverse reactie's kunnen op juiste score kunnen zetten
dylan111111 in 'nieuws: Robin Mobile maakt nieuwe prijzen en snelheden 4g bekend'
-1. Meer niet
dylan111111 in 'nieuws: Robin Mobile maakt nieuwe prijzen en snelheden 4g bekend'
-1. Meer niet
Staat nu op -1.SRich schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:49:
@hierboven en verder
-1. Meer niet
If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...
flabber in 'nieuws: CMS op CERN onderscheidt geladen deeltjes tijdelijk minder goed'
Geen +2, die hele discussie over de titel is offtopic.
Edit:
ronaldmathies in 'nieuws: Ontwikkelaars kunnen native apps gaan maken voor Apple Watch'
Geen +2, maar een 0.
Bereid je maar voor op alle mismoderaties vanavond
Edit:
ronaldmathies in 'nieuws: Ontwikkelaars kunnen native apps gaan maken voor Apple Watch'
Geen +2, maar een 0.
[ Voor 36% gewijzigd door _David_ op 08-06-2015 19:32 ]
Nog een klein aantal zetjes en deze staat in ieder geval niet meer op +2._David_ schreef op maandag 08 juni 2015 @ 19:29:
flabber in 'nieuws: CMS op CERN onderscheidt geladen deeltjes tijdelijk minder goed'
Oh my... Wel weer een goede manier om mismodders aan te pakken, of is dat op één nieuwsbericht te streng?Edit:
Geen +2, maar een 0.
Phoenix1337 in 'nieuws: PHP viert 20ste verjaardag'
Meer iets voor GR dus imo geen +2.
edit:
MicGlou in 'nieuws: Apple kondigt OS X El Capitan aan' Geen +2. Al aangepast in het artikel.
[ Voor 9% gewijzigd door Migrator op 08-06-2015 19:50 ]
Diverse onterechte + 2 reacties op goede score gezet.Migrator schreef op maandag 08 juni 2015 @ 19:36:
[...]
Nog een klein aantal zetjes en deze staat in ieder geval niet meer op +2.
[...]
Oh my... Wel weer een goede manier om mismodders aan te pakken, of is dat op één nieuwsbericht te streng?
Phoenix1337 in 'nieuws: PHP viert 20ste verjaardag'
Meer iets voor GR dus imo geen +2.
edit:MicGlou in 'nieuws: Apple kondigt OS X El Capitan aan' Geen +2. Al aangepast in het artikel.
Die GR reactie is 0, niks anders, geen +3,+2 of +1
ronaldmathies in 'nieuws: Apple kondigt eigen muziekstreamingdienst aan - update'
Meneer gaat mooi door met dezelfde reacties, geen +2.
SomerenV in 'nieuws: Apple kondigt eigen muziekstreamingdienst aan - update'
Ook geen +2
Verwijderd in 'nieuws: Apple kondigt eigen muziekstreamingdienst aan - update'
-1
roberto250b in 'nieuws: Apple kondigt eigen muziekstreamingdienst aan - update'
Geval slecht lezen, geen +1 maar 0
Ook geen +2
Verwijderd in 'nieuws: Apple kondigt eigen muziekstreamingdienst aan - update'
-1
roberto250b in 'nieuws: Apple kondigt eigen muziekstreamingdienst aan - update'
Geval slecht lezen, geen +1 maar 0
[ Voor 51% gewijzigd door SRich op 08-06-2015 21:42 ]
ijmert in 'nieuws: Apple kondigt eigen muziekstreamingdienst aan - update'
Geen +2
Edit:
GamerPaps87 in 'nieuws: Xcom 2 komt niet naar consoles vanwege procedureel gegenereerde maps'
Deze kan ook naar 0
Geen +2
Heeft nog wat zetjes nodig._David_ schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:28:
ronaldmathies in 'nieuws: Apple kondigt eigen muziekstreamingdienst aan - update'
Edit:
GamerPaps87 in 'nieuws: Xcom 2 komt niet naar consoles vanwege procedureel gegenereerde maps'
Deze kan ook naar 0
[ Voor 18% gewijzigd door _David_ op 08-06-2015 23:31 ]
DaanHH in 'nieuws: Apple maakt sideloaden van eigen apps gratis'
Geen +2, totaal niet informatief of nuttig
MarcoC in 'nieuws: Apple maakt sideloaden van eigen apps gratis'
Mag naar -1.
fdh in 'nieuws: Siri krijgt ondersteuning voor Vlaams in iOS 9'
Geen +2, eerder een 0 omdat het totaal niet relevant is.
Geen +2, totaal niet informatief of nuttig
MarcoC in 'nieuws: Apple maakt sideloaden van eigen apps gratis'
Mag naar -1.
[ Voor 6% gewijzigd door _David_ op 09-06-2015 11:42 ]
Hij is grappig dus +1 mag ook nog wel en het heeft wel enige relevantie..._David_ schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:42:
Of hij grappig is of niet is subjectiefk1n8fisher schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:26:
[...]
Hij is grappig dus +1 mag ook nog wel en het heeft wel enige relevantie...
Een youtube linkje neerplenpen zonder enige uitleg is wmb een nutteloze post.
Anders is dit ook +1? https://www.youtube.com/watch?gl=BE&v=yjUiY0fGY1Y
Als ik nu uit zou leggen waarom dit het aanklikken waard is dan zou het nog enige toegevoegde waarde kunnen hebben.
Anders is dit ook +1? https://www.youtube.com/watch?gl=BE&v=yjUiY0fGY1Y
Als ik nu uit zou leggen waarom dit het aanklikken waard is dan zou het nog enige toegevoegde waarde kunnen hebben.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Verwijderd in 'nieuws: OnePlus verlaagt prijs One-smartphone naar 249 euro'
Is dit soort moddergooien echt nodig?
Ik ben van mening van niet en het is weer een herhaling van wat al veel eerder bekend was. Reactie heeft verder niks met de prijsverlaging te maken dus een 0 is niet gek in mijn ogen. Ook de reactie op die van nul07 vind ik geen +2 omdat de link met het artikel mist en er weinig/geen nieuwe info wordt gegeven.Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:47:
Jochem_ in 'nieuws: Ziggo overtrad privacywet met verzamelen kijkgedragdata'
Lijkt mij geen +2.
Lijkt mij geen +2.
Mij wel. Het is een detail dat in het artikel ontbreekt en wel nuttig is.
Ik vind dit een -1 waard. Zoiets plaats je niet in een topic over een andere telefoon. Dit is moddergooien van de bovenste plank.. Iedereen weet dat het geen Blackberry is, want oh wee je zou eens aan 'Nul' zijn Blackberry zitten..Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:47:
Toch grappig om te zien hoe hij er alles aan doet om maar relevant te blijven..
Hij kent de feiten niet eens, maar praat er wel over alsof meneer een kenner is? Is dit niet gewoon regelrechte Smaad?
Smaad is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar van feiten te beschuldigen waaraan hij of zij zich schuldig zou hebben gemaakt, zonder dat wordt gehandeld uit noodzakelijke verdediging of dat te goeder trouw kon worden aangenomen dat deze feiten waar zijn en dat het algemeen belang vereiste dat de feiten naar buiten werden gebracht. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer.
Niet waar. Die reactie op de reactie van nul is gewoon een +2. Hij gaat in op de reactie en in de trend van de discussie (en ook als nuance op de reactie van nul) is hij zeker wel informatief! Zelf vind ik het een zeer nuttige aanvulling op de discussie omdat nul zijn standpunt gewoon weerlegd wordt.Migrator schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:53:
[...]
Ik ben van mening van niet en het is weer een herhaling van wat al veel eerder bekend was. Reactie heeft verder niks met de prijsverlaging te maken dus een 0 is niet gek in mijn ogen. Ook de reactie op die van nul07 vind ik geen +2 omdat de link met het artikel mist en er weinig/geen nieuwe info wordt gegeven.
Dat is natuurlijke complete bullsh*t. Zoals _David_ ook al aan geeft: humor is subjectief. Wat jij grappig vind hoef ik niet grappig te vinden. Het is gewoon een 0. Geen tekst, geen beargumentatie, niks. Off-topic dus. En anders is het meningmodden, Kingfisherk1n8fisher schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:26:
[...]
Hij is grappig dus +1 mag ook nog wel en het heeft wel enige relevantie...
[ Voor 14% gewijzigd door Vickiieee op 09-06-2015 13:05 ]
"+1 mag ook nog wel" geeft aan dat hij niet per sé op de 0 hoort te eindigen.
En jawel: de link wijst naar een stukje van een satirisch programma waarin ze bezig zijn windows met spraakbesturing te leren in het West Vlaams. Dus eigenlijk wel relevant en ook grappig.
Dat ik zelf ook een 0 heb gegeven maakt dan verder ook niet uit...
En jawel: de link wijst naar een stukje van een satirisch programma waarin ze bezig zijn windows met spraakbesturing te leren in het West Vlaams. Dus eigenlijk wel relevant en ook grappig.
Dat ik zelf ook een 0 heb gegeven maakt dan verder ook niet uit...
Verwijderd
Ik snap dat de OneplusOne een sweetheart-darling is van sommige gebruikers.
Maar dat iets smaad, laster, of moddergooien is omdat je kritische kanttekening plaatst, of eigenlijk alleen maar verwijst naar waar enkele gebruikers last van hebben is natuurlijk aantijging die nergens fundering vind.
Ik geloof dat ik bij de Iphone bendgate, mij net zo kritisch heb uitgelaten over bouwkwaliteit en ontwerp, en ook dat bij de sony Z series waar bouwkwaliteit niet een probleem was van assemblage, maar in het design mij net zo kritisch heb uitgelaten.
Ook gezien de vele inhoudelijke reacties op de post, denk ik dat het kwaliteits issue gewoon iets is dat speelt bij een flink aantal toestellen. Het lijkt mij iets dat je gewoon kritisch mag aansnijden, zeker als bekend is dat de fabrikant onhandig omgaat met de gebruikers die er last van hebben.
Alleen dat de post kritisch is, lijkt me ook niet slecht op zich,
Ook al gaat het in dit geval om een sweetheart-darling.
Dat is eigenlijk in lijn met mijn posts op vele andere onderwerpen.
Je kan elk scherpe mening altijd wegnuanceren,ook dat lijkt me niet gewenst en ook niet verrijkend voor een discussie. Als een product mindere eigenschappen heeft (of juist niet), dan lijkt me dat juist iets om over te discussiëren.
Ik denk ook niet dat ik helemaal ongelijk heb als ik zeg dat er relatief veel kwaliteits issues omhoog lijken te komen met het toestel, maar mocht je dat wel vinden, dan kun je daarover best de discussie aangaan in de thread.
Maar dat iets smaad, laster, of moddergooien is omdat je kritische kanttekening plaatst, of eigenlijk alleen maar verwijst naar waar enkele gebruikers last van hebben is natuurlijk aantijging die nergens fundering vind.
Ik geloof dat ik bij de Iphone bendgate, mij net zo kritisch heb uitgelaten over bouwkwaliteit en ontwerp, en ook dat bij de sony Z series waar bouwkwaliteit niet een probleem was van assemblage, maar in het design mij net zo kritisch heb uitgelaten.
Ook gezien de vele inhoudelijke reacties op de post, denk ik dat het kwaliteits issue gewoon iets is dat speelt bij een flink aantal toestellen. Het lijkt mij iets dat je gewoon kritisch mag aansnijden, zeker als bekend is dat de fabrikant onhandig omgaat met de gebruikers die er last van hebben.
Je kan elk scherpe mening altijd wegnuanceren,ook dat lijkt me niet gewenst en ook niet verrijkend voor een discussie. Als een product mindere eigenschappen heeft (of juist niet), dan lijkt me dat juist iets om over te discussiëren.
Ik denk ook niet dat ik helemaal ongelijk heb als ik zeg dat er relatief veel kwaliteits issues omhoog lijken te komen met het toestel, maar mocht je dat wel vinden, dan kun je daarover best de discussie aangaan in de thread.
Hij gaat inderdaad in op de trend van nul07's reactie door in drie alinea's te zeggen dat mensen die een RMA doen dat eerder zullen melden dan mensen die tevreden zijn over het product en dat de issues met de telefoon wel meevallen. Wat betreft dat eerste, daar heeft hij gelijk in maar het is geen nieuwe/informatieve informatie. Wat betreft dat tweede vergeet hij bijvoorbeeld de Yellow Banding waar de telefoon last van had. Een lange reactie maakt nog geen +2, ookal 'slaat het de spijker op zijn kop'.Vickiieee schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:02:
[...]
Niet waar. Die reactie op de reactie van nul is gewoon een +2. Hij gaat in op de reactie en in de trend van de discussie (en ook als nuance op de reactie van nul) is hij zeker wel informatief! Zelf vind ik het een zeer nuttige aanvulling op de discussie omdat nul zijn standpunt gewoon weerlegd wordt.
Overigens vind ik het eerste deel van je reactie richting nul07 onnodig negatief, smileys als
Heb je gelijk in. Maar niet iedereen vindt het een -1.Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:28:
Hoe je tegenover andere onderwerpen gereageerd hebt maakt niks uit voor je moderatie hier.Ik geloof dat ik bij de Iphone bendgate, mij net zo kritisch heb uitgelaten over bouwkwaliteit en ontwerp, en ook dat bij de sony Z series waar bouwkwaliteit niet een probleem was van assemblage, maar in het design mij net zo kritisch heb uitgelaten.
Punt is niet dat je er niet over mag discussiëren. Of je gelijk hebt of niet is ook niet aan de orde. Maar je moet je afvragen of je het op de juiste plek doet. Een reactie op een nieuwsbericht over een prijsverlaging en de redenen daarvoor vullen met wat er allemaal mis is (geweest) met het toestel is nogal gek. Er mist relevantie. Een 0 is daarom in mijn ogen de juiste score, en daarin weegt een beetje mee dat de discussie al meerdere keren is gevoerd en dat de discussie over de prijsverlaging nu ondersneeuwt.Ook gezien de vele inhoudelijke reacties op de post, denk ik dat het kwaliteits issue gewoon iets is dat speelt bij een flink aantal toestellen. Het lijkt mij iets dat je gewoon kritisch mag aansnijden, zeker als bekend is dat de fabrikant onhandig omgaat met de gebruikers die er last van hebben.
Je kan elk scherpe mening wegnuanceren, dat lijkt me niet gewenst. En ook niet verrijkend voor een discussie. Als een product mindere eigenschappen heeft (of juist niet), dan lijkt me dat juist iets om over te discussiëren.
Ik denk ook niet dat ik helemaal ongelijk heb als ik zeg dat er relatief veel kwaliteits issues omhoog lijken te komen met het toestel, maar mocht je dat wel vinden, dan kun je daarover discussiëren.
Verwijderd
Wel of geen gelijk, is natuurlijk aan ieder voor zich te bepalen.Migrator schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:44:
Punt is niet dat je er niet over mag discussiëren. Of je gelijk hebt of niet is ook niet aan de orde. Maar je moet je afvragen of je het op de juiste plek doet. Een reactie op een nieuwsbericht over een prijsverlaging en de redenen daarvoor vullen met wat er allemaal mis is (geweest) met het toestel is nogal gek. Er mist relevantie. Een 0 is daarom in mijn ogen de juiste score, en daarin weegt een beetje mee dat de discussie al meerdere keren is gevoerd en dat de discussie over de prijsverlaging nu ondersneeuwt.
Maar zou geen fundering voor de moderatie moeten zijn.
Tenzij het totale onzin is wat er staat.
Een prijsverlaging of aankondiging.
Een prijszetting lijkt mij juist een moment om te discussiëren over 'wat' je krijgt, welke functionaliteit en kwaliteit en prijs. Want dat is bepalend of iets 'waar voor je geld' geeft of niet.
In die afweging weidt ik een beetje uit over de problemen, maar benoem ik ook kort 4 redenen die wel aanleiding geven van unieke meerwaarde van het product.
Een discussie over wisselkoers of devaluatie van de euro kun je ook voeren op zo'n moment, maar lijkt mij minder relevant dan een discussie over welke waar je krijgt voor de prijs.
Je weet dat 'Sweetheart-darling' geen woord is? Het is of het eerste woord, of het tweede. Enfin, dat terzijde.Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:28:
Je kan elk scherpe mening wegnuanceren, dat lijkt me niet gewenst. En ook niet verrijkend voor een discussie. Als een product mindere eigenschappen heeft (of juist niet), dan lijkt me dat juist iets om over te discussiëren.
Ik denk ook niet dat ik helemaal ongelijk heb als ik zeg dat er relatief veel kwaliteits issues omhoog lijken te komen met het toestel, maar mocht je dat wel vinden, dan kun je daarover discussiëren.
Ja ik heb een OnePlus One. Ja ik ben er blij mee. Nee je hoort mij niet klagen, want nee ik heb geen problemen. En zie, daar zit nu dus net het probleem: de mensen met goede ervaringen hoor je meestal niet want zij hebben niets om over te klagen.
Wat betreft die 'kritische kanttekeningen' van je, dat zijn ze niet. Het is een kleine, kritische opmerking. Wat jij doet, met je post, is mensen actief weerhouden van het kopen van een OnePlus One. Daarbij bezorg je de 'concurrentie' (want je bent enorm fan van BB en die probeer je bij iedereen aan de man te brengen, zo veel is duidelijk) een negatieve naam.
Als jij serieus denkt, dat je bij het hele Sony gebeuren net zo 'kritisch' geweest bent, kijk dan nog eens goed je reactie daar na. Daar ben je niet bezig met het afzeiken van een product/fabrikant. Je probeert potentiële kopers niet een andere kant op te duwen, weg van een OnePlus One. Je reactie bij het artikel over de Sony smartphone stel je gericht (on-topic) vragen, dat is heel wat anders dan dat je hier bij het artikel over OnePlus doet.
Er zijn met de OnePlus One telefoon een aantal hardnekkige problemen, dat ga ik ook niet ontkennen, dat is gewoon zo. Het touchscreen (of het scherm überhaupt) heeft een aantal issues, zo ook de 'yellow-banding' die ondertussen nagenoeg uitgestorven is. Daar hoor je niemand meer over. Maar OnePlus doet er wel alles (of in ieder geval veel) aan om het op te pakken en er wat aan te doen. Ik schrijf dan ook niet voor niets over het Customer Support team dat in een jaar tijd met 4.500% gegroeid is.
Wat betreft je punt over de kwaliteits-issues, ga je er eens echt in verdiepen. OnePlus heeft een aantal zaken niet op orde, dat is waar en daar kan je ook niet omheen, maar jij doet het veel groger lijken dan het daadwerkelijk is. Ik dacht dat alleen vrouwen van een mug een olifant konden maken?
TL;DR, je doet het groter lijken dan het is. Er zijn problemen, en omdat het een start-up is, het een behoorlijke 'bang for you buck' is, willen mensen ook waar voor hun geld. Als de support dan in het begin niet gelijk op orde is dan bouw je een overschot aan tickets op die je allemaal nog moet beantwoorden en wat meer en meer tijd gaat kosten als je niet voldoende personeel hebt. 1+1=2.
De 'yellow-banding' was inderdaad en issue, maar tegenwoordig hoor je niemand daar meer over. Dat probleem schijnt zo ongeveer uitgestorven te zijn.Migrator schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:44:
[...]
Hij gaat inderdaad in op de trend van nul07's reactie door in drie alinea's te zeggen dat mensen die een RMA doen dat eerder zullen melden dan mensen die tevreden zijn over het product en dat de issues met de telefoon wel meevallen. Wat betreft dat eerste, daar heeft hij gelijk in maar het is geen nieuwe/informatieve informatie. Wat betreft dat tweede vergeet hij bijvoorbeeld de Yellow Banding waar de telefoon last van had. Een lange reactie maakt nog geen +2, ookal 'slaat het de spijker op zijn kop'.
Overigens vind ik het eerste deel van je reactie richting nul07 onnodig negatief, smileys alshoeven hier niet imo.
[...]
Heb je gelijk in. Maar niet iedereen vindt het een -1.
[...]
Hoe je tegenover andere onderwerpen gereageerd hebt maakt niks uit voor je moderatie hier.
[...]
Punt is niet dat je er niet over mag discussiëren. Of je gelijk hebt of niet is ook niet aan de orde. Maar je moet je afvragen of je het op de juiste plek doet. Een reactie op een nieuwsbericht over een prijsverlaging en de redenen daarvoor vullen met wat er allemaal mis is (geweest) met het toestel is nogal gek. Er mist relevantie. Een 0 is daarom in mijn ogen de juiste score, en daarin weegt een beetje mee dat de discussie al meerdere keren is gevoerd en dat de discussie over de prijsverlaging nu ondersneeuwt.
Wat betreft de +2 op nul zijn reactie: hij gaat door in de trend van de discussie en weerlegt de punten van nul gewoon. Je zegt zelf dat de informatie al bekend is: in dat geval hoort de reactie van nul helemaal op een 0. Die informatie is al lang en breed beschikbaar, iedereen kan het opzoeken.
Wat betreft het dicussiëren: ik zeg ook niet dat er niet over gediscussieerd mag worden, maar iets eindeloos herhalen en alles wat niet Blackberry is nodeloos afkraken siert een gebruiker niet. 'Fanboyisme' heet dat.
Verder ben ik het volledig met je eens over het eindeloos herhalen van dit hele gebeuren door 'nul' en vind ook ik dat de essentie van het artikel ondersneeuwt. Jammer.
Maar waarom vind jij de reactie een -1? Vanwege "Daarbij bezorg je de 'concurrentie' (want je bent enorm fan van BB en die probeer je bij iedereen aan de man te brengen, zo veel is duidelijk) een negatieve naam."? Want dat vind ik nogal een zwak argument - zijn kritiek is immers gewoon onderbouwd, in hoeverre er overdreven wordt wat betreft RMA en de service van OPO is moeilijk over te oordelen. De een zegt dat het allemaal wel meevalt, de ander leest vooral de negatieve berichten. Het hoeft niet verborgen te worden dat OPO meer problemen heeft dan gemiddeld, dat zeg je zelf ook.
Hij weerlegt één punt - die van de vele negatieve ervaringen. Met info die al lang en breed bekend is. Waarom is dat een +2? Het is geen informatie die wat aanvult op het topic van het artikel, de prijsverlaging. Daarom: +1 voor Phntm in 'nieuws: OnePlus verlaagt prijs One-smartphone naar 249 euro' vanwege ontopic in de thread waar een beetje moeite in is gestoken (al vind ik een 0 ook niet gek). En een 0 voor Verwijderd in 'nieuws: OnePlus verlaagt prijs One-smartphone naar 249 euro' vanwege eerder genoemde redenen.[...]
De 'yellow-banding' was inderdaad en issue, maar tegenwoordig hoor je niemand daar meer over. Dat probleem schijnt zo ongeveer uitgestorven te zijn.
Wat betreft de +2 op nul zijn reactie: hij gaat door in de trend van de discussie en weerlegt de punten van nul gewoon. Je zegt zelf dat de informatie al bekend is: in dat geval hoort de reactie van nul helemaal op een 0. Die informatie is al lang en breed beschikbaar, iedereen kan het opzoeken.
edit:
Eén ding is duidelijk: Veel controverse rond deze reactie, zo blijkt ook uit de scores die gegeven worden... 
[ Voor 5% gewijzigd door Migrator op 09-06-2015 14:34 ]
Verwijderd
Om te zeggen dat de OPO mijn sweetheart zou zijn is zware onzin. Dat zul je ook zien aan de manier waarop ik meerdere keren gereageerd heb op artikelen erover. Ik vind het alleen onzin om het ding af te schrijven als een barrel wat vaker kapot is dan dat hij werkt. Zoals gezegd zitten er in het genoemde RMA-topic maar een paar users en heeft Oneplus gewoon een telefoon neergezet voor een prijs die hier ongekend was. 007 doet gelijk alsof het een k*tding is wat niet had moeten bestaan, en dat vind ik dus niet reëel.
Verwijderd
Ik ben wel een liefhebber van BlackBerry, en van CM trouwens, en ben frequent ook nog wel eens enthousiast over Windows Phone.
En ik denk dat mensen die kiezen om voor een kwalitatievere telefoon te gaan dan de opo, ook vrijwel niet zullen uitkomen bij blackberries. Mensen kiezen de opo waarschijnlijk om de specs op papier, en die vallen op papier behoorlijk tegen bij bb's onder de €300.
Dus het hele substitutie-argument, zie ik niet. En BlackBerry heeft ook niets met het nieuwsbericht te maken.
Ik zie dat verband dus echt niet.
M'n kritiek is onderbouwd door onze eigen community, enige verschil tussen ons is dat jij de problemen als wat minder ernstig ziet als ik. Toch past het wel om ze te bespreken. Ze zijn onderdeel van een mogelij'e overweging om de telefoon te kopen met de nieuwe prijs, dus hardstikke relevant op z'n minst.
Ik zie dat niet zo.je bent enorm fan van BB en die probeer je bij iedereen aan de man te brengen, zo veel is duidelijk [..] Je probeert potentiële kopers niet een andere kant op te duwen, weg van een OnePlus One.
En ik denk dat mensen die kiezen om voor een kwalitatievere telefoon te gaan dan de opo, ook vrijwel niet zullen uitkomen bij blackberries. Mensen kiezen de opo waarschijnlijk om de specs op papier, en die vallen op papier behoorlijk tegen bij bb's onder de €300.
Dus het hele substitutie-argument, zie ik niet. En BlackBerry heeft ook niets met het nieuwsbericht te maken.
Ik zie dat verband dus echt niet.
M'n kritiek is onderbouwd door onze eigen community, enige verschil tussen ons is dat jij de problemen als wat minder ernstig ziet als ik. Toch past het wel om ze te bespreken. Ze zijn onderdeel van een mogelij'e overweging om de telefoon te kopen met de nieuwe prijs, dus hardstikke relevant op z'n minst.
Ach, dat 07 een android nieuws bericht het toestel gelijk zou bashen weet iedereen. Dat is zijn ding. Als het nou onderbouwd was ok, maar dit is gewoon bashen omdat het kan.
En dan maar de grond in stampen vanwege 1 topic, zonder zelf eerst te kijken wat er nou speelt, ja dat is helaas binnen het verwachtings patroon bij deze reacties..
En dan maar de grond in stampen vanwege 1 topic, zonder zelf eerst te kijken wat er nou speelt, ja dat is helaas binnen het verwachtings patroon bij deze reacties..
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
Je reageert wel met heel lange tenen op één kritisch argument.Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:26:
Om te zeggen dat de OPO mijn sweetheart zou zijn is zware onzin. Dat zul je ook zien aan de manier waarop ik meerdere keren gereageerd heb op artikelen erover. Ik vind het alleen onzin om het ding af te schrijven als een barrel wat vaker kapot is dan dat hij werkt. Zoals gezegd zitten er in het genoemde RMA-topic maar een paar users en heeft Oneplus gewoon een telefoon neergezet voor een prijs die hier ongekend was. 007 doet gelijk alsof het een k*tding is wat niet had moeten bestaan, en dat vind ik dus niet reëel.
Wat ik wil beweren is dat die relatief vaak problemen heeft, en dat de rma matig is. Dat lijkt me relevant.
Het bestaansrecht van de telefoon ontken ik niet en prijs hem zelfs om z'n 4 onderscheidende eigenschappen:
Ik denk dat het niet past zo emotioneel te reageren.
- Een cleane versie van android leveren.
- frequent met updates komen voor je OS
- Een soepel UI leveren.
- Relatief weinig bugs hebben voor een budget chinaphone.
- Costumisatie mogelijkheden bieden voor de telefoon met covers
Verwijderd
Het is geen bash, en zelfs niet alleen negatief.corset schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:27:
Ach, dat 07 een android nieuws bericht het toestel gelijk zou bashen weet iedereen. Dat is zijn ding. Als het nou onderbouwd was ok, maar dit is gewoon bashen omdat het kan.
En het uitgelichte probleem lijkt me gewoon bestaand.
Waarbij de meeste alweer zijn opgelost, zoals eerder hier ook al aangegeven. Geeft dat dan ook eerlijk toe.Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:38:
[...]
Het is geen bash, en zelfs niet alleen negatief.
En het uitgelichte probleem lijkt me gewoon bestaand.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Er wordt hier ondertussen al door meerdere personen aangegeven wat de handelspraktijken van 'nul' zijn, dan zegt dat toch genoeg, lijkt me? Weet er overigens nog wel een paar die zich hierbij aan kunnen sluiten, maar daar hebben we het nu niet over. I rest my case.
Edit: harTstikke*
Het hele RMA gebeuren en andere dingen die jij aan haalt hebben ook niets met het artikel te maken, maar toch haal je ze aan? Is dat niet meten met twee maten?Dus het hele substitutie-argument, zie ik niet. En BlackBerry heeft ook niets met het nieuwsbericht te maken.
Een lachertje. Onderbouwd door de community? Met wat jij aan haalt? Zie de reactie van 'Corset' hierboven:M'n kritiek is onderbouwd door onze eigen community, enige verschil tussen ons is dat jij de problemen als wat minder ernstig ziet als ik. Toch past het wel om ze te bespreken. Ze zijn onderdeel van een mogelij'e overweging om de telefoon te kopen met de nieuwe prijs, dus hardstikke relevant op z'n minst.
Bespreken is prima. Maar niet onder een nieuwsartikel, dat doe je op het forum. In het relevante topic. Bij het RMA gebeuren bijvoorbeeld. Of levert het daar minder karma op?corset schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:27:
Edit: harTstikke*
agreed dat het inderdaad op het nieuwsbericht totaal off topic is. Maar goed, verwachtingspatroon etc.
Goed boek
Om het allemaal weer iets luchtiger te maken, is het wel eens opgevallen dat er in de Topicreeks 33 topics staan, maar dat dit deel XXVIII is? 14-18 zijn twee keer gebruikt, na XVIII ging het verder met XIV.
Dus eigenlijk is dit deel XXXIII.

Om het allemaal weer iets luchtiger te maken, is het wel eens opgevallen dat er in de Topicreeks 33 topics staan, maar dat dit deel XXVIII is? 14-18 zijn twee keer gebruikt, na XVIII ging het verder met XIV.
Verrek. Je hebt gelijk!Dorus schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:48:
Goed boek![]()
Tellen met Romeinse 'cijfers' is ook best moeilijk
Dat werd toen ook al opgemerkt: Pjerry in "Het kleine-mismoderatietopic deel XIV" maar is blijkbaar niets mee gedaan. 15 titelfixes nodig, da's best netjes
We zullen het proberen te onthouden als we weer een nieuwe aanmaken...
Ik ben verwikkeld geraakt in een wat mij eerst een onderhoudende discussie leek, alhoewel enigszins off-topic... maar de persoon waarmee ik die discussie had ontspoorde het geheel ineens op een zeer vreemde manier en gooit ook nog een belediging op tafel. Ik heb het verder volgens mij netjes gehouden, maar heb nu wel zoiets van wtf gaat het nu eigenlijk over
Wat mij betreft is die thread vanaf onderstaande link totaal het lezen niet waard... kan dit nog verwijderd worden?
Verwijderd in 'nieuws: Ziggo overtrad privacywet met verzamelen kijkgedragdata - update'
Overigens in de huidige poll (met een duidelijke knipoog) op de frontpage zijn er een aantal iets te serieus aan het modden... niet alleen mijn reactie, maar ook die onder mij staan nu als offtopic? Die van mij stond zelfs even als ongewenst.

Verwijderd in 'nieuws: Ziggo overtrad privacywet met verzamelen kijkgedragdata - update'
Overigens in de huidige poll (met een duidelijke knipoog) op de frontpage zijn er een aantal iets te serieus aan het modden... niet alleen mijn reactie, maar ook die onder mij staan nu als offtopic? Die van mij stond zelfs even als ongewenst.
[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 09-06-2015 19:20 ]
Niet zonder elke reactie apart van een -2 te voorzien, en dat vind ik ze niet waard.MicGlou schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:18:
Wat mij betreft is die thread vanaf onderstaande link totaal het lezen niet waard... kan dit nog verwijderd worden?
Dat is veel te veel gedoe...Migrator schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:56:
Dat werd toen ook al opgemerkt: Pjerry in "Het kleine-mismoderatietopic deel XIV" maar is blijkbaar niets mee gedaan. 15 titelfixes nodig, da's best netjes

We moffelen gewoon 5k mismods weg...
Niet waard... hoezo niet? Het gaat toch compleet off-off-topic en het wordt gewoon grote nonsens wat die persoon erbij haalt. Snapt het verschil niet en gooit dan maar ineens nonsens in de mix wat ik toch wel zie als alu-hoedje niveau. Plus nog een belediging op de koop toe van iemand die het duidelijk niet helemaal zuiver heeft wat dat betreft... nogal een complottheorist als je het mij vraagt. Op het forum wordt er dan toch ook al heel snel even geknipt... dat heb ik al om minder zien gebeuren, frontpage niet?Dirk schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:46:
[...]
Niet zonder elke reactie apart van een -2 te voorzien, en dat vind ik ze niet waard.
Zal mij er bij neerleggen hoor, maar begrijpen doe ik het niet.
[ Voor 13% gewijzigd door MicGlou op 09-06-2015 21:03 ]
Offtopic reacties horen op 0 en de meeste ongewenste reacties kunnen op -1. Ik vind de boel nu prima staan, verwijderen is niet nodig.
Het staat nu nog steeds heel raar, zijn niet kloppende statement staat nog steeds op +1 maar die van mij is nu wel op 0? (he potver, heb ik mij er toch niet bij neergelegd)Dirk schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:03:
Offtopic reacties horen op 0 en de meeste ongewenste reacties kunnen op -1. Ik vind de boel nu prima staan, verwijderen is niet nodig.
Jouw opmerking klopt ook niet echt en is daarnaast off-topic. Koninklijk mag je bij uitzondering ook houden na een buitenlandse overname, KPN is niet in Nederlandse handen, er is een speciale beschermingsconstructie die er voor zorgt dat het niet makkelijk in buitenlandse handen kan vallen, maar dat is een heel ander verhaal. Die eerste opmerking van martin.M is waarschijnlijk ook niet helemaal correct maar hij doelt op het beleid dat die bedrijven voeren doordat ze grotendeels in buitenlandse handen zijn.
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
Faeron in 'nieuws: Techindustrie roept Obama en FBI op encryptie niet te ondermijnen'
Geen +3, een linkje naar die website is echt geen +3 waard.
Geen +3, een linkje naar die website is echt geen +3 waard.
[ Voor 9% gewijzigd door _David_ op 10-06-2015 00:15 ]
GrooV in 'nieuws: Apple geeft Safari in iOS 9 ondersteuning voor adblockers'
Een lijstje van alternatieve is geen +3.
Plisson in 'nieuws: Samsung presenteert spiegel met ingebouwde amoled-scherm'
skoozie in 'nieuws: Samsung presenteert spiegel met ingebouwde amoled-scherm'
Artikel ondertussen geupdate en deze reacties zijn dus niet meer relevant (en daarom hoort dit dus ook in GR)
skoozie in 'nieuws: Samsung presenteert spiegel met ingebouwde amoled-scherm'
Artikel ondertussen geupdate en deze reacties zijn dus niet meer relevant (en daarom hoort dit dus ook in GR)
[ Voor 51% gewijzigd door _David_ op 10-06-2015 12:11 ]
Deze vind ik anders nog altijd een +3 hoor. Iemand die een artikel weet te verbeteren, aan te vullen etc. etc. mag beloond worden met een +3 imo. Of het nu aangepast wordt door de auteur of niet. Dat deze persoon degene is geweest die het artikel van de juiste informatie voorzien heeft, heeft zeker toegevoegde waarde._David_ schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:10:
Ik hoop dat je er van bewust bent dat de bron die hij aanhaalt altijd al in het artikel heeft gestaan? Het is een vertaalfout geweest en zodoende voor GR bedoeld, er is in deze vorm niks spotlight aan (geweest). Over een +2 kun je twisten, maar ik vind een +1 voldoende.Vickiieee schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:06:
[...]
Deze vind ik anders nog altijd een +3 hoor. Iemand die een artikel weet te verbeteren, aan te vullen etc. etc. mag beloond worden met een +3 imo. Of het nu aangepast wordt door de auteur of niet. Dat deze persoon degene is geweest die het artikel van de juiste informatie voorzien heeft, heeft zeker toegevoegde waarde.
Bij nader inzien kun je over een +2 ook niet twisten - deze regel uit de modfaq geldt.
Kijkend naar de rest van de reactie is een +1 imo juist.Commentaar m.b.t. artikelen
Spelfouten en ander commentaar met betrekking tot de artikelen kan gemeld worden in het Geachte Redactie-forum. Omdat opmerkingen over spelfouten en dergelijke alleen voor de redactie bestemd zijn en de inhoud snel is achterhaald, is het onwenselijk om daar in de reacties op in te gaan. Zodoende is een punt aftrek gerechtvaardigd. Doorgaans leidt dit tot een eindscore van 0, maar kijk altijd naar de rest van de inhoud van de reactie om tot een moderatie te komen.
[ Voor 31% gewijzigd door Migrator op 10-06-2015 13:18 ]
Hoewel ik het in kern met je eens bent dat aanvullingen op het artikel best richting de +3 kunnen, is dit dus absoluut geen voorbeeld daarvan. Behalve het wijzen op een vertaalfout geeft hij helemaal geen extra achtergrond informatie, en zelfs zijn bron is niet erg origineel begrijp ik van evest hier boven. Het is dus gewoon een 0, of max +1 als je heel erg je best doet.Vickiieee schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:06:
[...]
Deze vind ik anders nog altijd een +3 hoor. Iemand die een artikel weet te verbeteren, aan te vullen etc. etc. mag beloond worden met een +3 imo. Of het nu aangepast wordt door de auteur of niet. Dat deze persoon degene is geweest die het artikel van de juiste informatie voorzien heeft, heeft zeker toegevoegde waarde.
Die van skoozie is overigens helemaal een 0, want dat is nog een dubbelpost ook.
[ Voor 4% gewijzigd door Dorus op 10-06-2015 13:20 ]
De bron die hij aan haalt is de juiste bron ja, maar die heeft echter nooit in het artikel gestaan omdat de link niet werkte. Was broken. (I know, mierenneuken). Daar komt bij dat ik het niet begrijp dat Tweakers een artikel post waarin ze wel over een ketting praten, want dat hebben ze ergens gelezen in het bron-artikel, maar ze weten niet wat het is. Vervolgens kunnen ze ook nog niet eens linken naar het artikel. Hij (Damir red.) heeft dus het werk van de auteur gedaan. Ik vind dat hij daar best voor 'beloond' mag worden met een +3. Zoals het artikel oorspronkelijk was klopte het namelijk gewoon niet. Er werd over een ketting gesproken alsof die beeldschermen zou bevatten.Migrator schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:12:
[...]
Ik hoop dat je er van bewust bent dat de bron die hij aanhaalt altijd al in het artikel heeft gestaan? Het is een vertaalfout geweest en zodoende voor GR bedoeld, er is in deze vorm niks spotlight aan (geweest). Over een +2 kun je twisten, maar ik vind een +1 voldoende.
Bij nader inzien kun je over een +2 ook niet twisten - deze regel uit de modfaq geldt.
[...]
Kijkend naar de rest van de reactie is een +1 imo juist.
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik ook vind dat deze post op +3 mag om aan te tonen dat Tweakers de laatste tijd enorm veel steken laat vallen. Het lijkt nergens meer op. Hier wordt ik gewoon teleurgesteld van.
Een opsomming van wat ik in een dag zo ongeveer gezien heb:
- Halfbakken informatie met een vage combinatie artikel en titel (zo ken ik je weer, Tweakers, halfbakken titels!
Titel zegt iets over XFX, begint met XFX en ineens staat er iets over ASUS. Hé? Waar komt ASUS vandaan dan? Die staan toch nergens genoemd? Eerste zin gaat over XFX, rest van de inleiding (2/3 zinnen) gaat over de kaart van ASUS. Zelfde geldt voor het artikel.
- Microsoft haalt Facebook-integratie uit Windows 8.1 en Windows Phone.
Halve informatie over welke Windows Phone versies het nu betreft.
- OnePlus verlaagt prijs One-smartphone naar 249 euro
Half informatie omtrent het product mist. Had aangevuld mogen worden, maarja, waarom zou je moeite doen?
- HGST levert eerste 10TB-hdd met helium uit
Tja. Uhm. Laten we over dit artikel maar niet beginnen. Goed? Hier zaten zo veel fouten in dat er binnen 5 minuten 5 topics gestart waren in het GR topic

Het is gewoon beschamend..
Sergelwd in 'nieuws: Techindustrie roept Obama en FBI op encryptie niet te ondermijnen'
Niet grappig, kandidaatje -2?
Niet grappig, kandidaatje -2?
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
Dat heet meningmodden en jij weet zelf ook dondersgoed dat dat niet de bedoeling is.Vickiieee schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:55:
[...]
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik ook vind dat deze post op +3 mag om aan te tonen dat Tweakers de laatste tijd enorm veel steken laat vallen. Het lijkt nergens meer op. Hier wordt ik gewoon teleurgesteld van.
En voor de rest je hele verhaal over fouten heeft niks met moderaties te maken en horen in GR.
----
Heeft weer wat zetjes nodig, stond eerder goed maar krijgt er nog steeds +3 bij._David_ schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:10:
GrooV in 'nieuws: Apple geeft Safari in iOS 9 ondersteuning voor adblockers'
[ Voor 40% gewijzigd door _David_ op 10-06-2015 15:37 ]
Maak je nu een grapje? Ik zeg dat ik het er mee eens ben en dat de informatie die hij toevoegt aan het artikel nuttig is en een welkome toevoeging. Dat is wat het is. Verder verkondigd hij nergens echt een mening, dus om dat nu 'meningmodden' te noemen, David.. Beetje jammer._David_ schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:34:
[...]
Dat heet meningmodden en jij weet zelf ook dondersgoed dat dat niet de bedoeling is.
En voor de rest je hele verhaal over fouten heeft niks met moderaties te maken en horen in GR.
Inderdaad rijp voor de -2. Wie?
Nee, jij geeft aan dat jij vind dat die reactie wel op +3 hoort omdat "tweakers de laatste tijd heel veel steken laat vallen", dat is puur jouw mening en als je om die reden een +3 geeft dan ben je aan het meningmodden.Vickiieee schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:43:
[...]
Maak je nu een grapje? Ik zeg dat ik het er mee eens ben en dat de informatie die hij toevoegt aan het artikel nuttig is en een welkome toevoeging. Dat is wat het is. Verder verkondigd hij nergens echt een mening, dus om dat nu 'meningmodden' te noemen, David.. Beetje jammer.
Want als je de mod FAQ aanhoud dat hoort die reactie niet op +3, zoals evest al zei.
Maar verder niet interessant, of ik het nu zeg of niet, want: "De reactie is een essentiële toevoeging op de discussie of het artikel." Is de reden om iets een +3 te geven of niet. Laat de reactie nu net een essentiële toevoeging op het artikel zijn, omdat a.d.h. daarvan het artikel is aangepast. Om nog maar te zwijgen over de link in het artikel. Die. Nog. Steeds. Niet. Aangepast. Is. Oftewel: in de reactie van Damir staat de juiste link, voor het artikel wellicht een essentiële toevoeging._David_ schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:47:
[...]
Nee, jij geeft aan dat jij vind dat die reactie wel op +3 hoort omdat "tweakers de laatste tijd heel veel steken laat vallen", dat is puur jouw mening en als je om die reden een +3 geeft dan ben je aan het meningmodden.
Want als je de mod FAQ aanhoud dat hoort die reactie niet op +3, zoals evest al zei.
Daarnaast is de definitie van 'mening':
me·ning (de; v; meervoud: meningen) 1- manier waarop je over een bep. zaak denkt.
Kortom: nog steeds geen sprake van meningmodden. Er wordt namelijk geen mening verkondigt als "merk A is bagger want zij doen X niet en merk B wel. Hoera merk B!".
Uit de ModFAQ:
Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel.
Zie de hierboven aangegeven definitie van 'mening', van meningmodden is dus geen sprakeHet is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die gelijk is aan jouw persoonlijke mening, worden beloond met een +3, alleen vanwege de overeenkomst in mening.
Je vergeet voor de grap even dit:
Commentaar m.b.t. artikelen
Spelfouten en ander commentaar met betrekking tot de artikelen kan gemeld worden in het Geachte Redactie-forum. Omdat opmerkingen over spelfouten en dergelijke alleen voor de redactie bestemd zijn en de inhoud snel is achterhaald, is het onwenselijk om daar in de reacties op in te gaan. Zodoende is een punt aftrek gerechtvaardigd. Doorgaans leidt dit tot een eindscore van 0, maar kijk altijd naar de rest van de inhoud van de reactie om tot een moderatie te komen.
Hij vergeet voor de grap wel meer en pakt heel selectief informatie om zijn stellingen te staven. In de korte beschrijving voor de +3 wordt toevoeging bijvoorbeeld bedoeld als 'toegevoegde informatie' waar de lezer wat van kan leren. Die nuance staat in de ModFAQ die Vickiieee zo netjes niet aanhaalt.
Of een +3 geven aan die reactie nou strikt genomen onder meningmodden valt doet er niet toe, volgens de ModFAQ is het een 0/+1 en daar +3 aan geven "om aan te tonen dat Tweakers de laatste tijd enorm veel steken laat vallen" is hartstikke fout.
Aanvulling op de inhoud. Niet correctie op. Zie ook de al twee keer aangehaalde 'commentaar t.a.v. artikelen'.quote: ModFAQDit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel. De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel, bijvoorbeeld objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.
Aan bovenstaande criteria voldoet de post ook absoluut niet.+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken. Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van andere personen. Ongefundeerde kreten, hoe interessant ook, zijn geen +3 waard. Een gemiddelde score van +3 is alleen bereikbaar met de steun van een groot deel van de moderators. Wees daarom niet terughoudend met het uitdelen van +3's als een reactie in jouw ogen aan de bovenstaande criteria voldoet.
Of een +3 geven aan die reactie nou strikt genomen onder meningmodden valt doet er niet toe, volgens de ModFAQ is het een 0/+1 en daar +3 aan geven "om aan te tonen dat Tweakers de laatste tijd enorm veel steken laat vallen" is hartstikke fout.
Verwijderd
Verwijderd in 'nieuws: Leica introduceert fullframe-compactcamera voor 4000 euro'
Ik reageer hier eigenlijk helemaal nooit, maar ik begin het wel een beetje zat te worden dat ik tot twee keer toe een -1 score krijg voor een ontopic reactie/vraag. Om nog maar niet te spreken van de 0 scores. Zoals al vaker gezegd zijn deze scores gebaseerd op mening, en niet zoals modereren bedoeld is op inhoud. Ik krijg er flink de balen in om op deze manier bezig te zijn op de front page, laat staan te reageren.
Graag jullie licht hierover.
Ik reageer hier eigenlijk helemaal nooit, maar ik begin het wel een beetje zat te worden dat ik tot twee keer toe een -1 score krijg voor een ontopic reactie/vraag. Om nog maar niet te spreken van de 0 scores. Zoals al vaker gezegd zijn deze scores gebaseerd op mening, en niet zoals modereren bedoeld is op inhoud. Ik krijg er flink de balen in om op deze manier bezig te zijn op de front page, laat staan te reageren.
BenGenaaid in 'nieuws: Beveiligingsbedrijf Kaspersky geïnfiltreerd met overheidsvirus - update'
Geen +2, heeft weining met het artikel te maken.
Geen +2, heeft weining met het artikel te maken.
Hans van Eijsden in 'nieuws: Eizo introduceert ColorEdge CS270-monitor met 16bits look-up table' is niet meer dan een 0 waard, hooguit een +1, want zijn reactie is onjuist (zoals ik in mijn reactie uitleg).
Heb mijn +2 veranderd, goeie reactie van jouw trouwens 
CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Apple eist ipv6-ondersteuning bij apps op iOS 9'
Geen +2, is een prima +1.
CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Apple eist ipv6-ondersteuning bij apps op iOS 9'
Geen +2, is een prima +1.
[ Voor 66% gewijzigd door _David_ op 11-06-2015 00:39 ]
Verwijderd in 'nieuws: 'Duits parlement krijgt malware al maand niet verwijderd''
Niet onderbouwde speculatie mag van mij naar de 0 in dit geval.
Niet onderbouwde speculatie mag van mij naar de 0 in dit geval.
Het gebeurt, we doen er wat aan maar het is een moeizaam proces. Als je gewoon hier meldt als de score niet terecht is dan kunnen we er met zijn allen wat aan doen. Gelukkig is dit een soort topic waar niet veel fanboys veel meningmods doen dus is jouw score makkelijk recht te trekken...Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:24:
Verwijderd in 'nieuws: Leica introduceert fullframe-compactcamera voor 4000 euro'
SuperDre in 'nieuws: Eizo introduceert ColorEdge CS270-monitor met 16bits look-up table' kan denk ik wel naar 0
Verwijderd
Het is ook een moeizaam proces, maar als je ziet dat er personen zijn die een -1 geven om een terechte vraag welke ontopic is, en onderbouwd, dan vraag ik mij af wat zij met een moderatie status moeten. En nu gaat het mij niet zozeer om de punten,maar ik hou het graag eerlijk.k1n8fisher schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:08:
[...]
Het gebeurt, we doen er wat aan maar het is een moeizaam proces. Als je gewoon hier meldt als de score niet terecht is dan kunnen we er met zijn allen wat aan doen. Gelukkig is dit een soort topic waar niet veel fanboys veel meningmods doen dus is jouw score makkelijk recht te trekken...
Ik zie dat het inmiddels rechtgetrokken is, waarvoor dank.
Voegt inderdaad weinig toe. Staat nu redelijk stevig op de 0
Banath in 'nieuws: Beveiligingsbedrijf Kaspersky geïnfiltreerd met overheidsvirus - update' mag wat mij betreft naar de +1. Ik zie geen enkele reden waarom deze post de +3 verdiend waar de post nu op staat. Nergens onderbouwing of inzichtvolle stellingen. +1 lijkt me prima
Zenety in 'nieuws: Twitch start met Whisper-dienst voor privé-berichten'
Geen +3, niks informatief of spotlight aan.
Dat ben ik helemaal met je eens. De post staat nu op +2 maar mag nog verder omlaag._David_ schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:27:
Zenety in 'nieuws: Twitch start met Whisper-dienst voor privé-berichten'
computerjunky in 'nieuws: Beveiligingsbedrijf Kaspersky geïnfiltreerd met overheidsvirus - update'
Geen -1
Tox1city in 'nieuws: Beveiligingsbedrijf Kaspersky geïnfiltreerd met overheidsvirus - update'
Wat is hier +2 aan?
Geen -1
Tox1city in 'nieuws: Beveiligingsbedrijf Kaspersky geïnfiltreerd met overheidsvirus - update'
Wat is hier +2 aan?
[ Voor 34% gewijzigd door SRich op 11-06-2015 16:23 ]
Rub3s in 'reviews: Elephone Pioneer P7000: Chinaphone met vingerafdrukscanner'
De reactie gaat over een heel andere telefoon en is daarom wat mij betreft off-topic.
De reactie gaat over een heel andere telefoon en is daarom wat mij betreft off-topic.
@hierboven hij heeft nog 1 trap naar 0 nodig
edit dubbel.
gelukkig kunnen we hier geen -1 uitdelen
gelukkig kunnen we hier geen -1 uitdelen

[ Voor 77% gewijzigd door SRich op 11-06-2015 16:36 ]
Cogency in 'nieuws: Logitech introduceert force-feedback-racestuur voor PlayStation - update' is niet inzichtvol of informatief genoeg voor de +3 of +2 imho. +1 lijkt me prima.
Die post is op sommige punten vrij kortzichtig en schermt met zaken als bloatware etc zonder onderbouwing. Dat maakt het wat mij betreft nog geen -1 maar nu er ook nog eens klachten over de moderatie staan en de toonzetting wat minder vriendelijk wordt laat ik hem staan waar hij staat.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.
IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.
IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem