Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 101 Laatste
Acties:
  • 196.960 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eiPionezero
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:35
Deze reactie van mij:
eiPionezero in 'nieuws: 'Ubuntu-versie Meizu MX4 komt later deze maand in Europa uit''
staat nu op +1, terwijl beide reacties op mijn reactie
GekkePrutser in 'nieuws: 'Ubuntu-versie Meizu MX4 komt later deze maand in Europa uit''
sam_vde in 'nieuws: 'Ubuntu-versie Meizu MX4 komt later deze maand in Europa uit''
op +2 staan.

Misschien kijk ik er met een te subjectieve blik naar, maar klopt dit wel? Naar mijn idee draag ik meer voorbeelden, argumenten en bronnen aan dan de twee reacties op mijn post. Het lijkt mij dat mijn reactie dan ook +2 hoort te zijn?

Excuus voor dit ordinaire gezeur van moderaties op eigen reacties, maar ik houd mijn gemiddelde reactiescore graag hoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:38:
De Modqueue met ongemodde reacties staat de laatste dagen schrikbarend vol.

Volgens mij zijn er een aantal mods op vakantie :p
Beter niet gemod dan misgemod (waar deze draad over gaat)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dusty-2011 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:07:

Ik wil graag een reactie van de crew, over deze vele onnodige -1 moderaties. Alleen het feit dat je iets negatiefs schrijft over AMD levert je vrijwel standaard een -1 op. Terwijl ongefundeerde AMD-positieve reacties vaak op +2 of +3 staan.
Wat moeten ze zeggen?

We gaan er op letten?
We gaan 100 man meer inhuren om alle mods na te lopen.

Er is niet tegen aan te modden, en ja het gaat soms fout. Of het allemaal zo erg is als jij laat lijken? Dat durf ik niet te zeggen.
Maar ga niet doen alsof het allemaal zo erg is gesteld met de moderaties. Zolang gebruikers moderaten, zal er altijd een situatie of post zijn die niet goed gemod wordt. Is weinig aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter

Ik wil graag een reactie van de crew, over deze vele onnodige -1 moderaties. Alleen het feit dat je iets negatiefs schrijft over AMD levert je vrijwel standaard een -1 op. Terwijl ongefundeerde AMD-positieve reacties vaak op +2 of +3 staan.
Het probleem van fanboy mods zal, helaas, altijd blijven bestaan. Daar kunnen we heel weinig meer aan doen dan we nu al doen.
Wat we nu doen si:
- mensen waarschuwen bij te veel foute moderaties (je gaat niet iemand voor 1 foute moderatie waarschuwen, kan ook een misklik zijn geweest).
- mensen die fout blijven modereren na een waarschuwing (binnen redelijke tijd) tijdelijk hun modrechten uitschakelen. Dit tijdelijk is meestal tot ze er zelf om vragen of ze terug aan mogen en laten weten dat ze de ModFAQ hebben doorgelezen en zich hier ook aan zullen houden bij het modden.
Mocht dit niet werken dan zullen we tot een "permanente" uitschakeling van de modrechten over gaan.

Verder zijn er niet veel meer dingen die we kunnen doen als het gaat om het modden. Alleen als iemand zich behalve het mismodden ook nog verder misdraagt kunnen we verdergaande maatregelen nemen maar puur als het om het modden gaat niet.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Dat is inderdaad geen +3: meer dan een +1 kan ik er niet van maken (en het laatste stukje hoort eigenlijk in GR thuis).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 23:42

Vickiieee

Kritische lezer.

_David_ schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:55:
Of in de topic alert in dit topic ;)
Ah, nu zie ik het! (Hoewel ik hier bij het mismoderatietopic toch al een tijdje loop, geloof ik :D). Zal er ook eens wat vaker tussen kijken!

Alweer staat een post van mij op -1. Alleen maar omdat ik heb gezegd dat Mantle niet noemenswaardig sneller is bij gebruik van een CPU van 1000 euro. Dit is weer niet AMD-gezind, dus -1. Wanneer is het eindelijk afgelopen met deze manier van modden??
Dusty, ten eerste, hou eens op met zeuren, die heel discussie van jullie over en weer is hooguit een 0. Niet meer, niet minder. Wat betreft de CPU bottleneck heb je gelijk, maar je vergeet erbij te vermelden dat het voornamelijk interessant is bij de (APU-)processors van AMD zoals de A10-7700K. Waar de CPU de bottleneck is en niet de GPU, met Mantle wordt de load op de CPU vermindert en gaat de GPU eerder de bottleneck vormen. Op zich een geniaal stukje technologie. Maar met de komst van DX12 ook al weer overbodig :9

[ Voor 21% gewijzigd door Vickiieee op 03-06-2015 11:51 ]

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 15:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The Zep Man in 'downloads: FileZilla Server 0.9.52.1'

De eerste link is informatief, maar daarna wordt er eigenlijk offtopic gegaan over FTP-clients, waardoor ik de reactie eigenlijk +1 zou geven, geen +2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Vickiieee schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:06:
[...]

Van mij heeft ie een +3 gekregen (I know, bewuste mismod, komt u maar door :P) om een statement te maken.
Dit is uitdrukkelijk NIET de bedoeling. Dergelijke "mee eens" moderaties zijn niet toegestaan en in strijd met de richtlijnen uit de moderatie FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Je melding is laat, maar hij staat nu wel op +1 :)

Kwam nog de volgende reactie tegen: enomiss in 'nieuws: Microsoft: winkelprijzen Windows 10 zijn gelijk aan die voor Windows 8.1'. Met 'Hoor toch op met dat door de strot duwen geklaag' en 'zeur niet' vind ik dit absoluut geen +2. Van mij een 0 want ontopic - aftrek.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Staat ondertussen stevig op +1 :).

[ Voor 82% gewijzigd door Vickiieee op 03-06-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Migrator schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:29:
[...]

Je melding is laat, maar hij staat nu wel op +1 :)
Spuit11 idd. 8)7
Kwam nog de volgende reactie tegen: enomiss in 'nieuws: Microsoft: winkelprijzen Windows 10 zijn gelijk aan die voor Windows 8.1'. Met 'Hoor toch op met dat door de strot duwen geklaag' en 'zeur niet' vind ik dit absoluut geen +2. Van mij een 0 want ontopic - aftrek.
Imo zelfs een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:05
v0LrAtH in 'nieuws: Kingston introduceert usb-stick met type-c-connector'

Lijkt me geen +2 waard, gaat niet direct inhoudelijk in op het nieuwsbericht namelijk.

edit: deze inmiddels ook op +2...
supersnathan94 in 'nieuws: Kingston introduceert usb-stick met type-c-connector'

[ Voor 29% gewijzigd door HallonRubus op 03-06-2015 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Migrator schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:29:
[...]

Dat is imho gezien de toonzetting gewoon een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Tja, dat hele drie pogingen verhaal is offtopic imo. Leuke grap, maar zo'n grote thread erover bovenaan hoeft niet.
Bor schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:50:
[...]

Dat is imho gezien de toonzetten gewoon een -1.
Zat ik nog over te twijfelen, maar mee eens. Moderatie aangepast al heb ik er een hard hoofd in dat het goed gaat komen. Geen +2 meer is in ieder geval al een vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Eerder een modbreak met het bericht dat dat niet de bedoeling is, zoals de vorige keer bij SMS Crash-code ook het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
En nog een: Ask! in 'nieuws: Reeks karakters in bericht kan Skype laten crashen'

Punt is wel dat het dit keer wel HEEL simpel is, en daarnaast ook op talloze andere sites te vinden is. Toch lijkt een modbreak wel een beter idee ja, dat andere sites geen juiste policy hebben wil nog niet zeggen dat Tweakers mee moet doen. Het probleem mag wel simpel zijn, de gevolgen zijn ernstig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dorus schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:56:
En nog een: Ask! in 'nieuws: Reeks karakters in bericht kan Skype laten crashen'

Punt is wel dat het dit keer wel HEEL simpel is, en daarnaast ook op talloze andere sites te vinden is. Toch lijkt een modbreak wel een beter idee ja, dat andere sites geen juiste policy hebben wil nog niet zeggen dat Tweakers mee moet doen. Het probleem mag wel simpel zijn, de gevolgen zijn ernstig genoeg.
Ja inderdaad. Maar wat doe je dan met een t1mmy in 'nieuws: Reeks karakters in bericht kan Skype laten crashen', waarin hij op een duidelijke manier uitlegt wat er zou gebeuren? Hij geeft immers niet expliciet aan dat dat de crashcode is.

En verder met je eens, maar de redactie laat het bewust weg uit het artikel.

[ Voor 3% gewijzigd door Migrator op 03-06-2015 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ask!
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-08 11:07
Dorus schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:56:

Ik begrijp je punt niet. Ik hoop te leren van kritiek die ik krijg, maar ik begrijp het niet.
Zou ik een betere onderbouwing mogen hebben over 'te simpel'? :)

EDIT: Ik snap het, ik kan problemen veroorzaken door aan te geven wat de regel karakters is. Daarnaast vind ik wel dat het op meerdere sites te vinden is, en het daardoor toch al publiekelijk beschikbaar is.
Ik heb de link verwijderd :)

[ Voor 14% gewijzigd door Ask! op 03-06-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Ask! schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:57:
[...]

Ik begrijp je punt niet. Ik hoop te leren van kritiek die ik krijg, maar ik begrijp het niet.
Zou ik een betere onderbouwing mogen hebben over 'te simpel'? :)

EDIT: Ik snap het, ik kan problemen veroorzaken door aan te geven wat de regel karakters is. Daarnaast vind ik wel dat het op meerdere sites te vinden is, en het daardoor toch al publiekelijk beschikbaar is.
Ik heb de link verwijderd :)
Juist omdat het zo simpel is komen we vandaag een beetje in een grijs gebied ja. Dank voor het weghalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ask!
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-08 11:07
Dorus schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:02:
[...]

Juist omdat het zo simpel is komen we vandaag een beetje in een grijs gebied ja. Dank voor het weghalen :)
Ik begrijp je beredenering, en dat valt zwaarder voor mij dan "het is publiekelijk beschikbaar, dus plaats ik het maar". Dan is het geen probleem voor mij om de link weg te halen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ask! op 03-06-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Skype lijkt gelukkig overigens nu het gewraakte bericht te blokkeren, dus ingrijpen is wellicht niet meer nodig.

In mijn ogen zijn berichten in de trand van "Dit is het bericht om de crash te veroorzaken" geheel ongewenst. Berichten die iets zeggen over de aard van de crash, waarbij het bericht gelinkt wordt of (bijna) genoemd wordt, zoals die van Ask! of t1mmy is in mijn ogen niet ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Met een reactie als "In deze link vind je het bericht" zijn niet veel anders dan direct de code plaatsen. Iets als "Meer informatie vind je hier" heb ik al minder problemen mee. Eerder kwamen op dat soort reacties weer meldingen met "Ik heb het geprobeerd en nu is mijn Skype kapot", maar als Skype hem ondertussen wel blokkeert dan hoeft er nu niet meer ingegrepen te worden nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 01:50

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Skype zou het aan de serverkant al opgelost hebben, dus ik grijp hier niet in. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Die is gewoon offtopic en daar staat hij ook op. Ik zie niet wat de troll dan zou moeten zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 03-06-2015 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Gewoon netjes 0 voor offtopic, staan ze ook op. Bij die van TimothyW vind ik +1 grappig ook nog wel kunnen, bij de daarop volgende dubbelposts en blaat reacties twijfel ik sterk tussen 0 en -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Zeer flauwe grap maar daardoor imo nog geen -1.
Dorus schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:30:
Gewoon netjes 0 voor offtopic, staan ze ook op. BIj die van TimothyW vind ik +1 grappig ook nog wel kunnen, bij de daarop volgende dubbelposts en blaat reacties twijfel ik sterk tussen 0 en -1.
Grappig voor +1 is er niet meer. IMHO allemaal 0, behalve degenen als stijnos1991 in 'nieuws: MMD kondigt Philips-monitor met quantum dots aan' .

[ Voor 42% gewijzigd door Migrator op 03-06-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
CptChaos schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:14:
Ik zie niet wat de troll dan zou moeten zijn.
Niet? Kan jij mij dan uitleggen hoe je aan een foto van een ander scherm weergegeven op jouw scherm kan zien dat dat scherm een betere beeldkwaliteit heeft dan jouw scherm? Om te beginnen heb je het al over een foto, waardoor de camera waarmee die foto is genomen al een bottleneck kan vormen. Maar het probleem zit hem vooral er in dat het allebei wordt weergegeven op jouw scherm, het kan dan dus nooit beter zijn, want dan zou jouw scherm beter zijn dan zichzelf.

Die TimothyW is of op z'n zachtst gezegd niet zo snugger, of hij loopt te trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kid Jansen schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:44:
[...]

Niet? Kan jij mij dan uitleggen hoe je aan een foto van een ander scherm weergegeven op jouw scherm kan zien dat dat scherm een betere beeldkwaliteit heeft dan jouw scherm? Om te beginnen heb je het al over een foto, waardoor de camera waarmee die foto is genomen al een bottleneck kan vormen. Maar het probleem zit hem vooral er in dat het allebei wordt weergegeven op jouw scherm, het kan dan dus nooit beter zijn, want dan zou jouw scherm beter zijn dan zichzelf.

Die TimothyW is of op z'n zachtst gezegd niet zo snugger, of hij loopt te trollen.
Ik begrijp wel wat er staat, maar ik begrijp niet wat er trollen aan is, het is een flauwe grap (paradoxaal), maar dat is niet automatisch trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
k1n8fisher schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:46:
[...]

Het probleem van fanboy mods zal, helaas, altijd blijven bestaan. Daar kunnen we heel weinig meer aan doen dan we nu al doen.
Wat we nu doen si:
- mensen waarschuwen bij te veel foute moderaties (je gaat niet iemand voor 1 foute moderatie waarschuwen, kan ook een misklik zijn geweest).
- mensen die fout blijven modereren na een waarschuwing (binnen redelijke tijd) tijdelijk hun modrechten uitschakelen. Dit tijdelijk is meestal tot ze er zelf om vragen of ze terug aan mogen en laten weten dat ze de ModFAQ hebben doorgelezen en zich hier ook aan zullen houden bij het modden.
Mocht dit niet werken dan zullen we tot een "permanente" uitschakeling van de modrechten over gaan.

Verder zijn er niet veel meer dingen die we kunnen doen als het gaat om het modden. Alleen als iemand zich behalve het mismodden ook nog verder misdraagt kunnen we verdergaande maatregelen nemen maar puur als het om het modden gaat niet.
Ok, bedankt voor de reactie! De uitleg is helemaal duidelijk.

Verder wil ik iedereen bedanken die me van een aantal -1's heeft afgeholpen.

Ik wil nog één keer een verzoek doen, deze post hoort toch echt niet op -1 te staan:
dusty-2011 in 'reviews: Nvidia GeForce GTX 980 Ti: Titan X junior'
Die post is gewoon een opsomming van feiten, absoluut geen troll of flamebait. Hoort minimaal op 0 te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 12:57

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Arumes in 'reviews: Canon EOS 760D: één camera in twee smaken'
Geen +2, niks informatief aan, eerder een 0

Loller1 in 'nieuws: Microsoft: Windows 10 komt uit op 29 juli'
Zonder bron vind ik dit toch een geen +2 waard.

Edit:
Titan_Fox in 'nieuws: Apple roept alle Beats Pill XL-speakers terug vanwege oververhitting accu'
Heeft nog wat -1's nodig.

SpiceWorm in 'reviews: Nvidia GeForce GTX 980 Ti: Titan X junior'
Deze heeft ook nog wat zetjes nodig om van de +2 te komen.

[ Voor 56% gewijzigd door _David_ op 03-06-2015 18:29 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flame en beetje illuminati theorietjes (alu hoedje ofzo?)
precies zo'n mannetje voor deze positie die op elke mogelijke wijze kan worden gestuurd door lieden in de schaduw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Die van Titan_Fox is imo gewoone en 0. Het is geen flame naar een andere gebruiker of een trol of wat dan ook. Hij spreekt zich goed uit, maar beledigd daarbij niemand (afgezien van Beats zelf). Dat zijn mening niet de populairste is hoeft niet te betekenen dat het een -1 is.

De reactie van SpiceWorm vind ik in het licht van de discussie die ontstaan is (welke volledig terecht is naar mijn mening en een onbegrijpelijk review van Tweakers) zeker een +2. Er ontstaat een discussie over de geloofwaardigheid van de review en daarmee van Tweakers, omdat dit wel érg veel weg heeft van 'cherry picking'. Qua informativiteit of aanvulling op de review misschien geen +2, maar voor de discussie zeker wél.
Een terechte -1 inderdaad. Die lui met die aluminium-hoedjes ook altijd.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Vickiieee schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:21:
[...]

Die van Titan_Fox is imo gewoone en 0. Het is geen flame naar een andere gebruiker of een trol of wat dan ook. Hij spreekt zich goed uit, maar beledigd daarbij niemand (afgezien van Beats zelf). Dat zijn mening niet de populairste is hoeft niet te betekenen dat het een -1 is.
"Dat "Beats" overgewaardeerde rotzooi is, is voor mij niet nieuw." is gewoon een flame.
Vickiieee schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:21:
De reactie van SpiceWorm vind ik in het licht van de discussie die ontstaan is (welke volledig terecht is naar mijn mening en een onbegrijpelijk review van Tweakers) zeker een +2. Er ontstaat een discussie over de geloofwaardigheid van de review en daarmee van Tweakers, omdat dit wel érg veel weg heeft van 'cherry picking'. Qua informativiteit of aanvulling op de review misschien geen +2, maar voor de discussie zeker wél.
Er is niks informatief aan en het is geen aanvulling, geen +2 dus, en voor "de disussie" :? nee absoluut niet.

Maar de meeste mensen kunnen de reacties onder die review helaas al niet meer modden, al klopt weinig van de scores van de reacties.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

_David_ schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:43:
[...]

"Dat "Beats" overgewaardeerde rotzooi is, is voor mij niet nieuw." is gewoon een flame.

[...]
Is het een flame, of is het een mening of sterker nog de waarheid die jij liever niet hoort? Als je 'Beats' koopt, betaal je voor de naam. Een koptelefoon van €50,- is minstens net zo goed, zo niet beter en je bespaart €150,-. Er komt daarnaast allesbehalve fatsoenlijk geluid uit. Serieus. Echt. Waar. Heb je ze al eens geprobeerd? Het is een 'accessoire' voor de gemiddelde tiener, meer dan dat is het echt niet. Want Beats = $wag :*) Weet je wel? :9 Overgewaardeerde rotzooi dus. It's all about the bass.

_David_ schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:43:
[...]

Er is niks informatief aan en het is geen aanvulling, geen +2 dus, en voor "de discussie" :? nee absoluut niet.

Maar de meeste mensen kunnen de reacties onder die review helaas al niet meer modden, al klopt weinig van de scores van de reacties.
Astennu haalt aan dat: "Ik vind het erg jammer dat jullie Project Cars gaan testen zonder de 15.5 drivers van AMD zo krijg je een vertekend beeld." Wat een zeer valide punt is.

Vervolgens zegt SpiceWorm: "Raar ook dat ze mantle hebben uitgeschakeld omdat nvidia kaarten dat niet ondersteunen. Dan moet je ook alle nvidia only optimalisaties uitschakelen die amd niet heeft. Slaat nergens op. Nu weten we alsnog niet hoe de AMD kaarten kunnen presteren op hetzelfde systeem."

Het is opbouwende kritiek (en dus handige en nuttige feedback voor de 'reviewer') waar de schrijver iets mee kan. Want ook al zorgt Mantle met een i7 4960X niet voor een prestatieboost (omdat Mantle de CPU-belasting verlaagt en de bottleneck zo eerder bij de GPU ligt), is het zo geen volledige review.

En de reactie van CaptainPinda zal je dan ook wel geen +3 vinden? Weer een aanvulling op het artikel. Dat de bovenste drie reacties op respectievelijk +2, +2 en +3 zijn geëindigd zegt geloof ik ook wel e.e.a. ;).

Anyway, ze kunnen niet meer gemodereerd worden, dus valt er in principe weinig nog te discussiëren :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Vickiieee schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:09:
[...]

Is het een flame, of is het een mening of sterker nog de waarheid die jij liever niet hoort? Als je 'Beats' koopt, betaal je voor de naam. Een koptelefoon van €50,- is minstens net zo goed, zo niet beter en je bespaart €150,-. Er komt daarnaast allesbehalve fatsoenlijk geluid uit. Serieus. Echt. Waar. Heb je ze al eens geprobeerd? Het is een 'accessoire' voor de gemiddelde tiener, meer dan dat is het echt niet. Want Beats = $wag :*) Weet je wel? :9 Overgewaardeerde rotzooi dus. It's all about the bass.
Of je het er wel of niet mee eens bent heeft niks te maken met of het een flame is of niet. Gewoon een flame jegens Beats gebruikers, waarvoor zou het dan relevant zijn of wel of geen Beats hebt?
[...]

Astennu haalt aan dat: "Ik vind het erg jammer dat jullie Project Cars gaan testen zonder de 15.5 drivers van AMD zo krijg je een vertekend beeld." Wat een zeer valide punt is.

Vervolgens zegt SpiceWorm: "Raar ook dat ze mantle hebben uitgeschakeld omdat nvidia kaarten dat niet ondersteunen. Dan moet je ook alle nvidia only optimalisaties uitschakelen die amd niet heeft. Slaat nergens op. Nu weten we alsnog niet hoe de AMD kaarten kunnen presteren op hetzelfde systeem."

Het is opbouwende kritiek (en dus handige en nuttige feedback voor de 'reviewer') waar de schrijver iets mee kan. Want ook al zorgt Mantle met een i7 4960X niet voor een prestatieboost (omdat Mantle de CPU-belasting verlaagt en de bottleneck zo eerder bij de GPU ligt), is het zo geen volledige review.
De manier van reviewen is volgens de modFAQ nou eenmaal offtopic onder het artikel, hoe moeilijk is dat nou?
En de reactie van CaptainPinda zal je dan ook wel geen +3 vinden? Weer een aanvulling op het artikel. Dat de bovenste drie reacties op respectievelijk +2, +2 en +3 zijn geëindigd zegt geloof ik ook wel e.e.a. ;).
Dat er inderdaad nog veel gemismod wordt. Ik vind trouwens "is een nuttige aanvulling/essentiële toevoeging op het artikel" niet de correctste term voor +3. Het gaat om extra informatie (aanvulling als in toevoeging) over het onderwerp die vooral +2/+3 verdienen, niet aanvullingen als in correcties ookal vinden sommigen die essentieël. Zie ook modFAQ.
"Ik kan echt geen enkele fatsoenlijke reden verzinnen waarom er niet met Mantle is getest anders dan het met opzet manipuleren van de uitkomst." Is gewoon een flame naar de redactie toe, of de redactie nou wat fout gedaan heeft of niet, dit hoort niet zo op de FP. Overigens is de reactie meer ontopic dan die ervoor, want CaptainPinda haalt wel degelijk andere dingen aan dan alleen "de redactie heeft het fout".\
Anyway, ze kunnen niet meer gemodereerd worden, dus valt er in principe weinig nog te discussiëren :9.
Hoezo? Dat je er niets meer aan kunt veranderen als gewone user betekent niet dat je er niet over mag discussieren wat de juiste score had moeten zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Migrator op 04-06-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Migrator schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:36:
[...]

Of je het er wel of niet mee eens bent heeft niks te maken met of het een flame is of niet. Gewoon een flame jegens Beats gebruikers, waarvoor zou het dan relevant zijn of wel of geen Beats hebt?

[...]
Of je wel of geen beats hebt is voor de flame niet interessant, maar het maakt de stelling van Titan_Fox wel een stuk begrijpelijker. Je betaald namelijk voor de naam, niets meer. De koptelefoon heeft een overload aan bas en de mid's en high's vallen daarbij grotendeels weg. En ik zie het niet als een flame richting Beats gebruikers, maar naar het product zelf. Of een gebruiker zich aangesproken voelt moet die persoon zelf weten :P.
[...]

De manier van reviewen is volgens de modFAQ nou eenmaal offtopic onder het artikel, hoe moeilijk is dat nou?

[...]
Ahum? Lees de modFAQ nog eens door zou ik zeggen.
.Plans en Reviews
Reacties op .plans en reviews kunnen heel soepel gemodereerd worden. In principe kan iedereen hier zijn mening ventileren en hoeven alleen de ergste reacties weggemodereerd te worden. Voor de rest kunnen deze reacties hoger gemodereerd worden naarmate de inhoud sterker en/of interessanter is.
Bron: Tweakers ModFAQ - Richtlijnen.

Terecht dus dat de reacties op +2 en +3 staan, want naar mijn mening is dit zeker interessante informatie. Vind het zelf ook onbegrijpelijk dat Tweakers bepaalde keuzes in de 'review' gemaakt heeft. Erg selectief met een zeer klein aantal games.
[...]
Dat er inderdaad nog veel gemismod wordt. Ik vind trouwens "is een nuttige aanvulling/essentiële toevoeging op het artikel" niet de correctste term voor +3. Het gaat om extra informatie (aanvulling als in toevoeging) over het onderwerp die vooral +2/+3 verdienen, niet aanvullingen als in correcties ookal vinden sommigen die essentieël. Zie ook modFAQ.
"Ik kan echt geen enkele fatsoenlijke reden verzinnen waarom er niet met Mantle is getest anders dan het met opzet manipuleren van de uitkomst." Is gewoon een flame naar de redactie toe, of de redactie nou wat fout gedaan heeft of niet, dit hoort niet zo op de FP. Overigens is de reactie meer ontopic dan die ervoor, want CaptainPinda haalt wel degelijk andere dingen aan dan alleen "de redactie heeft het fout".\

[...]
Zie gedeeltelijk mijn punt hierboven.
Wat betreft de reden waarom er niet met Mantle getest is: er zou geen tijd zijn. Bullshit imo. Het kan best zo zijn dat er geen tijd is. Maar neem dan alsjeblieft een regel op dat door tijdsdruk niet met Mantle getest is en dat dit gezien het testsysteem weinig uit maakt. Neem vervolgens een poll op aan het einde van de review met de vraag naar de lezers of Mantle nog getest moet worden (dit zijn slechts de AMD kaarten, die hoeven dus niet terug en kan later toegevoegd worden). Maandag 1 juni is de review online gegaan. Neem op bij de poll dat er op Woensdag (of weet ik veel welke dag) gekeken zal worden naar de uitslag en dat er dan wel of niet nog extra met Mantle getest zal worden. Test de kaarten met o.a. Mantle en pas de review aan, neem dit op in de frontpage en zet hier duidelijk bij dat het om een toevoeging gaat. Probleem opgelost.

Puur ook om het voor de lezers objectief te houden. Je ziet jezelf als reviewers of niet. Als je vind dat je een reviewer bent, doe er dan ook alsjeblieft een beetje moeite voor.. Ben na deze discussie (hier en bij de review) érg benieuwd wat Tweakers gaat doen als de R9 390(X) uit komt evenals de rest van die kaarten. Wel of geen Mantle? Ik zeg het je bij deze: Het zal mij niets verbazen als daar niks met Mantle gedaan wordt. - Vickiieee, 11.33 - 04-06-2015. Maar dat terzijde. :9

[...]
Hoezo? Dat je er niets meer aan kunt veranderen als gewone user betekent niet dat je er niet over mag discussiëren wat de juiste score had moeten zijn?
Waar zeg ik dan dat er niet meer over gediscussieerd mag worden? Ik zeg dat er in principe weinig nog te discussiëren valt omdat dit topic gericht is op het aanpakken van mismoderaties. De gewone modder hier kan hier niets meer aan veranderen, in dat licht heeft verdere discussie dan ook weinig nut (ook voor toekomstige lezers) omdat er toch niks aan gedaan kan worden. En om nu dit topic te kapen voor een hele discussie over wel of geen mismoderatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Shifra in 'plan: Tweakers Express gaat weer rijden - Trein vol tweakers naar Gamescom'
Wat moet een detail over Tweakers Express 2014 op +1? 0 lijkt me terecht imo.
Vervelend voor Shifra wat er gebeurd is, maar of dat iets te maken heeft met het artikel zelf?

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 04-06-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Vickiieee schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:36:
[...]

Ahum? Lees de modFAQ nog eens door zou ik zeggen.

[...]

Bron: Tweakers ModFAQ - Richtlijnen.

Terecht dus dat de reacties op +2 en +3 staan, want naar mijn mening is dit zeker interessante informatie. Vind het zelf ook onbegrijpelijk dat Tweakers bepaalde keuzes in de 'review' gemaakt heeft. Erg selectief met een zeer klein aantal games.
Helemaal mee eens, echter een reviewer kan niet all 500 kaarten van afgelopen 10 jaar van elke mogelijke variant testen, in combinatie met elke mogelijke spel in combinatie van elke mogelijk setting per spel. Je praat al snel over honderden kaarten * tientallen fabrikanten * honderede games * tientalle opties (waarvan de faculteit gezien je die ook nog eens allemaal kunt combineren).

De discussie welke configuraties een reviewer dan wel moet gebruiken is dus ook niet interessant. Wat wel interessant is, is zijn argumenten over welke andere configuraties je nog meer zou kunnen vergelijken, in combinatie met wat voor resultaat dat dan zou opleveren. Zolang er maar bij staat waarom een alternatieve configuratie te overwegen is, vult het gewoon aan op de review, en is +2 (als het uitgebreid genoeg is) gewoon terecht.

Voor een sneer als 'Tweakers trekt met deze review Nvidia wel heel erg voor om AMD' hoef je natuurlijk niet meer dan een 0 te geven. Voor 'Als je die en die AMD kaart pakt in die configuratie en met die settings, ben je even duur uit bij aanschaf en krijg je vergelijkbare performance, maar heb je mogelijk wel meer stroomverbruik of herrie' kan gerust naar +2 of +3.
Zie gedeeltelijk mijn punt hierboven.
Wat betreft de reden waarom er niet met Mantle getest is: er zou geen tijd zijn. Bullshit imo. Het kan best zo zijn dat er geen tijd is. Maar neem dan alsjeblieft een regel op dat door tijdsdruk niet met Mantle getest is en dat dit gezien het testsysteem weinig uit maakt. Neem vervolgens een poll op aan het einde van de review met de vraag naar de lezers of Mantle nog getest moet worden (dit zijn slechts de AMD kaarten, die hoeven dus niet terug en kan later toegevoegd worden). Maandag 1 juni is de review online gegaan. Neem op bij de poll dat er op Woensdag (of weet ik veel welke dag) gekeken zal worden naar de uitslag en dat er dan wel of niet nog extra met Mantle getest zal worden. Test de kaarten met o.a. Mantle en pas de review aan, neem dit op in de frontpage en zet hier duidelijk bij dat het om een toevoeging gaat. Probleem opgelost.

Puur ook om het voor de lezers objectief te houden. Je ziet jezelf als reviewers of niet. Als je vind dat je een reviewer bent, doe er dan ook alsjeblieft een beetje moeite voor.. Ben na deze discussie (hier en bij de review) érg benieuwd wat Tweakers gaat doen als de R9 390(X) uit komt evenals de rest van die kaarten. Wel of geen Mantle? Ik zeg het je bij deze: Het zal mij niets verbazen als daar niks met Mantle gedaan wordt. - Vickiieee, 11.33 - 04-06-2015. Maar dat terzijde. :9
Tja, daar ben ik het dus niet mee eens, bij een review kun je niet oneindig veel configuraties testen, je zult het moeten afbakenen. Je kunt discussiëren over waar je het afbakent. Maar dat hoort dan (terecht) wel een GR thuis. Ook kun je niet elke keuze beargumenteren, daar zijn er gewoon ook veel te veel van. Oké, sommige keuzes zullen wat minder gelukkig of logisch zijn dan andere, en daarom wel een extra opmerking of beargumenteren waard zijn, maar dat lijkt mij iets optioneels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Dorus schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:00:
[...]

Helemaal mee eens, echter een reviewer kan niet all 500 kaarten van afgelopen 10 jaar van elke mogelijke variant testen, in combinatie met elke mogelijke spel in combinatie van elke mogelijk setting per spel. Je praat al snel over honderden kaarten * tientallen fabrikanten * honderede games * tientalle opties (waarvan de faculteit gezien je die ook nog eens allemaal kunt combineren).

De discussie welke configuraties een reviewer dan wel moet gebruiken is dus ook niet interessant. Wat wel interessant is, is zijn argumenten over welke andere configuraties je nog meer zou kunnen vergelijken, in combinatie met wat voor resultaat dat dan zou opleveren. Zolang er maar bij staat waarom een alternatieve configuratie te overwegen is, vult het gewoon aan op de review, en is +2 (als het uitgebreid genoeg is) gewoon terecht.

Voor een sneer als 'Tweakers trekt met deze review Nvidia wel heel erg voor om AMD' hoef je natuurlijk niet meer dan een 0 te geven. Voor 'Als je die en die AMD kaart pakt in die configuratie en met die settings, ben je even duur uit bij aanschaf en krijg je vergelijkbare performance, maar heb je mogelijk wel meer stroomverbruik of herrie' kan gerust naar +2 of +3.

[...]

Tja, daar ben ik het dus niet mee eens, bij een review kun je niet oneindig veel configuraties testen, je zult het moeten afbakenen. Je kunt discussiëren over waar je het afbakent. Maar dat hoort dan (terecht) wel een GR thuis. Ook kun je niet elke keuze beargumenteren, daar zijn er gewoon ook veel te veel van. Oké, sommige keuzes zullen wat minder gelukkig of logisch zijn dan andere, en daarom wel een extra opmerking of beargumenteren waard zijn, maar dat lijkt mij iets optioneels.
Na het eerste gedeelte van je reactie al gestopt met lezen. Wie had het over 500 kaarten van de afgelopen tien jaar? Heb je de reacties überhaupt wel gelezen? Het gaat daarin om Mantle, een R9 290(X) en een R9 295X2. Op deze manier is de review een beetje eenzijdig om het zo te zeggen. De review draait om de 980Ti, uiteraard, die kaart is net gereleased en die wordt dan een beetje getest. Begrijpelijk. Maar waar is de R9 290(X) die de helft van de prijs kost? Of een R9 295X2 die je voor twintig/dertig euro minder hebt? (Afgezien van het feit dat het een crossfire kaart is).

Hardware.info pakt dat soort dingen tenminste op. Iets waar Tweakers nog wat van kan leren. Zie hier: AMD FX-6300 vs. Intel Core i3 revisited.
Een tijdje geleden publiceerden we al een uitgebreide vergelijking tussen de AMD FX-6300 en de Intel Core i3 4330, waarbij we de prestaties in een elftal games met vier verschillende videokaarten testten. Het resultaat: de framerates ontliepen elkaar nauwelijks: gemiddeld was de Core i3 1,8% sneller dan de FX-6300. In de conclusie gaven we de FX-6300 het voordeel van de twijfel, omdat we de overklokbaarheid van de FX-6300 zwaarder vonden wegen dan het lagere stroomverbruik van de Core i3. In de ruim 130 reacties ging de discussie echter nog minstens zo fel door. AMD liefhebbers riepen dat als we de overklokbaarheid als voordeel noemen, dat we dat ook hadden moeten testen. Intel liefhebbers beweerden dat we té gemakkelijk over het verschil in stroomverbruik heen stapten: voor iemand die uren per dag gamet zou het al snel in de papieren kunnen lopen. We dachten het hoofdstuk te kunnen afsluiten, maar toch niet...
Kijk, zo pak je dat soort dingen aan. Tweakers, jullie zet :Y.

(Rest van je reactie niet gelezen dus kan ik ook niet op reageren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Vickiieee schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:30:
[...]

Na het eerste gedeelte van je reactie al gestopt met lezen. Wie had het over 500 kaarten van de afgelopen tien jaar? Heb je de reacties überhaupt wel gelezen?
Ja, en als je nou de moeite neemt de rest van mijn reactie ook te lezen, dan zou je weten dat ik het met je eens bent op de hoofdpunten, en dat ik die +2 en +3 volledig terecht vond. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Dorus schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:34:
[...]

Ja, en als je nou de moeite neemt de rest van mijn reactie ook te lezen, dan zou je weten dat ik het met je eens bent op de hoofdpunten, en dat ik die +2 en +3 volledig terecht vond. ;)
Stiekem had ik je hele reactie wel gelezen hoor :9.

Goed om te horen dat je het met me (in ieder geval op de hoofdpunten) eens bent. Ik vind dit gewoon slechts een halve review die weinig toevoegt behalve een overzicht van de prestaties van een GTX980Ti. (Wat overigens een beest van een kaart is, als ik het geld had... :D)
Die +2's en +3 reactie hadden allicht in de GR gehoord, maar ik vind ze hier net zo goed staan: lekker duidelijk voor iedereen en is de druk voor Tweakers zelf ook groter om er wat mee te doen dan wanneer het (met alle respect) weggemoffeld wordt in de GR (waar vergeleken met de FP maar héél weinig mensen komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-2 voor een bericht (Cornholio in 'geek: ESA en ISS 'schudden handen' met joystick via telerobotica') dat misschien in de HK wordt getolereerd en onder vrienden wel kan (ook aardvark is behept met een 'dirty mind') maar dat op de FP m.i. misstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

l3p in 'reviews: Nieuwe behuizingen op Computex: Cooler Master, Silverstone en Antec' Moet ik dit nou op +2 of +3 modden? Ik vind het persoonlijk een erg klein stukje tekst.

Verder eens met hierboven.

[ Voor 18% gewijzigd door Frozen op 04-06-2015 17:31 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Frozen schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 17:25:
l3p in 'reviews: Nieuwe behuizingen op Computex: Cooler Master, Silverstone en Antec' Moet ik dit nou op +2 of +3 modden? Ik vind het persoonlijk een erg klein stukje tekst.

Verder eens met hierboven.
+2 meer niet.

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wat doen we aan modden in het Tweakers Express 2015 nieuws-item?
Er zijn diverse discussies die behoorlijk offline gaan, maar het zijn er dusdanig veel dat ik betwijfel of we die rechtkrijgen. Bijvoorbeeld een discussie over de electrificatie van de trein die gaat rijden. :P

plan: Tweakers Express gaat weer rijden - Trein vol tweakers naar Gamescom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Jolke schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 19:11:
Wat doen we aan modden in het Tweakers Express 2015 nieuws-item?
Er zijn diverse discussies die behoorlijk offline gaan, maar het zijn er dusdanig veel dat ik betwijfel of we die rechtkrijgen. Bijvoorbeeld een discussie over de electrificatie van de trein die gaat rijden. :P

plan: Tweakers Express gaat weer rijden - Trein vol tweakers naar Gamescom
Het is een .plan, daar mag losser gemodereerd worden. Gewoon 0 of 1 geven afhankelijk van hoeveel het toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Lennart-IT in 'plan: Tweakers Express gaat weer rijden - Trein vol tweakers naar Gamescom'
Deze mag wel van de +2 af, heeft echt niks te maken met de .plan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Die is er nu vanaf. Vroeg me ook al af wat bovenleiding aan +2 is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
nieuws: Staatshackers troffen datacentrum Binnenlandse Zaken VS

In dit topic zijn er volgens mij een paar flink minnetjes aan het uitdelen aan ontopic reacties... het zijn iig geen ongewenste reacties.

[ Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 05-06-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze zijn net 10 minuten oud, even geduld.
Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
@dorus ik heb er diverse gecorrigeerd.

Dennism in 'nieuws: Blizzard vraagt negen euro voor nieuwe Hearthstone-heroes'
Geen +2, met zijn gezeur over nieuwswaarde. Max +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Welk geklaag doel je op?
Tevens is dit niets nieuws, in de meeste Moba's kan je skins e.d. kopen voor een veelvoud van dit bedrag, die ook niets meer doen dan je character er anders uit te laten zien, er lijkt dus wel degelijk een markt voor te zijn, en dat zal dus ook de prijs rechtvaardigen.
Dit is geen geklaag over de nieuwswaarde, het zet het geklaag over de prijs en de dlc in perspectief, het is geen kritiek op (het nut van) het artikel.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
@hierboven d:)b Oke, ik pas hem aan.

Verwijderd in 'nieuws: Staatshackers troffen datacentrum Binnenlandse Zaken VS'
Dit verdient geen +2 en al helemaal geen +3, aluhoedje figuur.

[ Voor 3% gewijzigd door SRich op 05-06-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja want de VS zijn altijd fout en dictatoriale regimes als China zijn lieverdjes. Dat zwart witte wereldbeeld van velen hier op tweakers komt me de strot uit. Dadelijk ga je nog denken dat China en Rusland onze bondgenoten zijn.
Is echt een -1, ik kan er niks anders van maken...

Die 2e, dat heilig verklaren van de VS wordt ik nu al beu, maar het is geen -1. Meer een 0

Ik bedoel gelijk maar beginnen met China en Rusland zijn erger.. een land waar martelen van gevangenen is toegestaan (G Bay), homo's nog steeds in bepaalde staten niet mogen trouwen, etc etc. Nee, zo lief zijn ze niet hoor.

Ik zeg niet dat China en Rusland lief zijn, maar VS is zeker niet onschuldig.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die 1e vind ik gewoon een beetje op de man spelen, en dus -1 imho. De tweede staat op 0, en meer is het ook niet waard imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:04:
Die 1e vind ik gewoon een beetje op de man spelen, en dus -1 imho. De tweede staat op 0, en meer is het ook niet waard imho.
Dat is geen op de man spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is het wel, Mensen met een andere mening dan de jouwe voor "zwart wit werledbeeld" uitmaken is op de man spelen, niet meer, niet minder.

[ Voor 80% gewijzigd door wildhagen op 05-06-2015 14:09 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekker volwassen man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee, erg volwassen is het niet, ben blij dat je het zelf ook inziet. Daarom staat hij dus ook op -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaan we etteren? Dat noemt zich een promod. Bij deze dien ik een klacht tegen in wegens respectloos gedrag.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft niets met etteren te maken. Jij speelt op de man, jij krijgt er terecht -1 voor. Zo simpel is het :)
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Daar past jou post zeker in.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Is het ook niet. Max een +1

SRich in 'plan: Tweakers Express gaat weer rijden - Trein vol tweakers naar Gamescom'
Dit is geen offtopic. Ik geef netjes een uitleg van hoe het wel zit, en ook de achterliggende gedachten hier achter.

Iemand is in dit draadje : nieuws: AMD-videokaarten ondersteunen niet alle features DirectX 12
bezig om alles wat deze user : [Verwijderde gebruiker] zegt -1 te geven.

[ Voor 17% gewijzigd door SRich op 05-06-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Die hele discussie daar is offtopic, ook jouw reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Bij dit soort nieuwsberichten is het sowieso 1 groot meningmodfeest, ik vind mijn +3's [62 stuks inmiddels op RobinHood in 'nieuws: AMD-videokaarten ondersteunen niet alle features DirectX 12'] ook niet terecht, leuke karmaboost, dat wel, maar duidelijk meningmodden van een stapeltje personen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Dat hele bericht staat vol met meningmodden, heb net ongeveer 20 reacties van de -1 gehaald puur omdat ze niet "pro AMD" zijn.
SRich schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 16:34:
[...]

Iemand is in dit draadje : nieuws: AMD-videokaarten ondersteunen niet alle features DirectX 12
bezig om alles wat deze user : [Verwijderde gebruiker] zegt -1 te geven.
Is niet de eerste keer, hij krijgt de afgelopen dagen bij een hoop AMD nieuwsartikelen allemaal onterecht -1's

[ Voor 68% gewijzigd door _David_ op 05-06-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

niet-pro-AMD is uiteraard wel wat anders dan typisch fanboy gedrag, en zeker Scalibq heeft daar in mijn ogen wel een handje van. Misschien niet op de typische rantende, flamende "amd is kud 11!!!1! Nvidae voor leif!!!" manier, maar wel op een manier dat alles wat AMD doet somehow fout is, en ook dat zag ik hier weer terug, met posts als Verwijderd in 'nieuws: AMD-videokaarten ondersteunen niet alle features DirectX 12'

Niet zo heel vreemd dat het dan -1's regent, of het terecht is een tweede, maar +1 vind ik ze vaak zeker niet waard, puur omdat er altijd van het meest negatieve wordt uitgegaan, ook over dingen die nog niet eens uit zijn, en negatieve dingen van Nvidia worden vaak genegeerd of goed gepraat.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Die reactie is hooguit een 0, maar zeker geen -1 waard, en dat geldt voor het overgrote deel van zijn reacties die op -1 staan.

"Fanboy gedrag" is niet standaard -1.

Verwijderd in 'nieuws: Staatshackers troffen datacentrum Binnenlandse Zaken VS'
Dit is een 0 ipv een +2, totaal offtopic

klonic in 'nieuws: Toshiba toont eerste 13,3"-laptop met 4k-scherm'
Ik hoop dat MS onder Satya Nadella de goede koers voortzet die Steve Ballmer aan het eind van zijn carrière heeft ingezet. Steve Ballmer vond ik altijd zon schizofrene arrogante l*l die soms niet door leek te hebben wat er gaande is in de wereld.
Eh, geen +2.

[ Voor 80% gewijzigd door _David_ op 05-06-2015 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Gertjuhjan in 'nieuws: Vodafone: geen fusiegesprekken met moederbedrijf Ziggo'

Blijkbaar word ik -1 gemodereerd omdat ik een foute aanname had gedaan. Maar ik vind het nu geen -1 waard.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Laatst online: 01:01

Tribits

Onkruid vergaat niet

Er wordt wel eens -1 gegeven als iemand reageert zonder het artikel te lezen, maar in dit geval lijkt de verwarring me goed te begrijpen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Tribits schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 18:45:
Er wordt wel eens -1 gegeven als iemand reageert zonder het artikel te lezen, maar in dit geval lijkt de verwarring me goed te begrijpen.
Ik had het artikel goed gelezen, maar heb zelf geen ziggo of UPC en wist dus niet dat het hele merk Ziggo was geworden.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
_David_ schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 17:28:

Is niet de eerste keer, hij krijgt de afgelopen dagen bij een hoop AMD nieuwsartikelen allemaal onterecht -1's
Dat is niet zo vreemd, de meeste reacties van hem op AMD artikelen kunnen standaard ook op -1. Hij is niet voor niks op zowat alle forums al gebanned, zelfs op Tweakers al volgens mij.... Hij is AMD hater, trol nummer 1 op zowat elk forum (geweest).

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

-The_Mask- schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 18:54:
[...]

Dat is niet zo vreemd, de meeste reacties van hem op AMD artikelen kunnen standaard ook op -1.
Vind ik niet, er zijn zeker reacties van hem die op -1 horen, maar ook genoeg die er toch niet op horen.

voorbeelden van artikel van vandaag:
Verwijderd in 'nieuws: AMD-videokaarten ondersteunen niet alle features DirectX 12 - update'
Verwijderd in 'nieuws: AMD-videokaarten ondersteunen niet alle features DirectX 12 - update'
Geen van deze reacties is een -1. 0/+1 kan je over discussiëren.
-The_Mask- schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 18:54:

Hij is niet voor niks op zowat alle forums al gebanned, zelfs op Tweakers al volgens mij.... Hij is AMD hater, trol nummer 1 op zowat elk forum (geweest).
Dat kan, totaal niet relevant voor zijn reacties hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Nog één zetje nodig.
Nog één/twee zetjes nodig, 0 is imo juist.
_David_ schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:03:
[...]

Vind ik niet, er zijn zeker reacties van hem die op -1 horen, maar ook genoeg die er toch niet op horen.

voorbeelden van artikel van vandaag:
Geen van deze reacties is een -1. 0/+1 kan je over discussiëren.
Inderdaad. Dat mensen puur op naam een -1 zouden geven is een onderzoekje waard in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
_David_ schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:03:
[...]

Ik heb zijn reacties niet gelezen en beoordeeld, maar zijn meeste reacties onder alle AMD artikelen zijn heel vaak gewoon alleen maar flames, dus dan krijg je vanzelf dat mensen alles van hem op -1 zetten omdat reacties van hem gewoon niet gewaardeerd worden.
Dat kan, totaal niet relevant voor zijn reacties hier.
Nee dat laat alleen zien hoeveel mensen hem waarderen en dat zie je dus ook terug in de reactiescore.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

-The_Mask- schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 20:10:
[...]
Ik heb zijn reacties niet gelezen en beoordeeld, maar zijn meeste reacties onder alle AMD artikelen zijn heel vaak gewoon alleen maar flames, dus dan krijg je vanzelf dat mensen alles van hem op -1 zetten omdat reacties van hem gewoon niet gewaardeerd worden.
Wat dus niet de bedoeling is, er moet gekeken worden naar de inhoud van de reactie, niet naar de username.

--
Persoonlijke aanval mag naar -1.

Geen -1.

freaq in 'nieuws: AMD-videokaarten ondersteunen niet alle features DirectX 12 - update'
Geen +2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
_David_ schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 20:54:
[...]

Wat dus niet de bedoeling is, er moet gekeken worden naar de inhoud van de reactie, niet naar de username.
Ja maar nogmaals daar kan ik niks aan doen. Is gewoon dat hij er om vraagt. Wie de bal kaast kan hem terug verwachten, zeggen ze dan.

Overigens als ik nu zijn posts zo lees dan zie ik ook in heel veel post wel gewoon één zinnetje erin met een (halve) flame/sneer naar AMD die er eigenlijk helemaal niet in hoeft. Daarnaast beweert hij ook heel veel dingen waarom AMD zo slecht is zonder dit ook maar überhaubt te onderbouwen.
"Deze reactie is een nuttige aanvulling op de discussie of het artikel."
Ik zie het er nog wel in.

[ Voor 16% gewijzigd door -The_Mask- op 05-06-2015 21:59 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Er is niks nuttig of informatief aan die reactie, de discussie over de titel hoort ook in GR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Moet daar er wel wat gedaan mee worden en dat wordt niet gedaan (zijn al 6 uur verder) dus nu is het gewoon nuttig/informatief. De titel klopt immers totaal niet bij de tekst nu, dat mag prima duidelijk zijn voor de lezers van het artikel. Zo'n reactie hoeft niet naar onderen worden gemoffeld met een 0 omdat het een beetje kritiek bevat. Nee het heeft gewoon een meerwaarde voor de lezer en mag gewoon op +2.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

-The_Mask- schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 22:13:
Moet daar er wel wat gedaan mee worden en dat wordt niet gedaan (zijn al 6 uur verder) dus nu is het gewoon nuttig/informatief. De titel klopt immers totaal niet bij de tekst nu, dat mag prima duidelijk zijn voor de lezers van het artikel. Zo'n reactie hoeft niet naar onderen worden gemoffeld met een 0 omdat het een beetje kritiek bevat. Nee het heeft gewoon een meerwaarde voor de lezer en mag gewoon op +2.
Niet in deze vorm, dit is puur kritiek op de titel. Geen inhoudelijke meerwaarde, daar gaat het in die passage om. Relevant hier uit de ModFAQ:
Spelfouten en ander commentaar met betrekking tot de artikelen kan gemeld worden in het Geachte Redactie-forum.
Dat het al lang fout staat doet daar niks aan af.

[ Voor 3% gewijzigd door Migrator op 05-06-2015 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

_David_ schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 22:05:
[...]

Er is niks nuttig of informatief aan die reactie, de discussie over de titel hoort ook in GR.
Het moet daar inderdaad geplaatst worden, als er dan niks mee wordt gedaan dan is het een ander verhaal. De titel morgen veranderen is te laat, dat is het nu al. De meeste views zul je hoogstwaarschijnlijk de eerste dag krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 00:39:
[...]

Het moet daar inderdaad geplaatst worden, als er dan niks mee wordt gedaan dan is het een ander verhaal. De titel morgen veranderen is te laat, dat is het nu al. De meeste views zul je hoogstwaarschijnlijk de eerste dag krijgen.
Klopt, en nog steeds betekent dat niet dat een reactie van 2 regels die als enige een voorstel geeft voor een andere titel ook maak in de beurt komt van een +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Schijnbaar ben je één van de weinigen met die mening en vinden de meesten het dus wel een +2 waard, staat alleen maar steviger op +2.

Ik vraag mij dan af wie ben jij dan om te zeggen ik vind het een nul punt uit. Als het een duidelijke mismod is zoals bijvoorbeeld een flame of troll welke +2 staat dan moet dat idd aangepast worden. Maar dit is dat niet en de meesten vinden het dus wel een +2 waard. Waarom zou zoiets dan perse naar onderen moeten?

Je zegt nu eigenlijk tegen de gebruikers: kijk jullie mogen allemaal vrij stemmen, maar als jullie stem ons niet bevalt, eigenlijk bijna altijd, dan passen we hem aan naar onze wens. Waarom is er dan een modsysteem? Voor de schijn? Kun je het toch net zo goed afschaffen.

[ Voor 23% gewijzigd door -The_Mask- op 06-06-2015 01:12 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dat de meerderheid een reactie de verkeerde score geeft, maakt die score nog niet juist. Het moderatiesysteem is er niet voor jouw mening, of die van anderen, het is er om de goed onderbouwde en anderszins nuttige reacties eruit te lichten en de slechte reacties weg te filteren. Deze reactie is puur bedoeld voor de redactie en daarmee per definitie offtopic.

Jij kent het doel van het moderatiesysteem en jij kent de richtlijnen, en toch ga je er dwars tegenin. Ik heb dus zojuist jouw moderatierechten uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Iemand die een populaire mening verkondigt met daarbij goede argumenten kan gewoon op +2. Iemand die met (sterke)tegenargumenten komt ook. Iemand die een populair mening verkondigt zonder argumenten of andere toevoegingen kan netjes op +1. Als het naast populair ook nog eens offtopic is, kom je op 0 uit.
kzou inderdaad ook graag even een herziene titel zien,
Nvidia, AMD en intel ondersteunen momenteel DX12 niet volledig
Serieus, dit is geen +2, komt nauwelijks boven de 0 uit. Eerste zin hoort in GR, tweede zin is spuit 12 dubbelpost nr 15. Ik heb zelf ook wel eens mijn twijfels als een +3 post op +1 gefixeerd wordt (ik heb moeite met fixaties die meer dan 1 niveau naar beneden gaan), maar als je over dit soort reacties gaat discussiëren ben je toch wel een beetje de weg kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dirk schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 01:21:

Jij kent het doel van het moderatiesysteem en jij kent de richtlijnen, en toch ga je er dwars tegenin. Ik heb dus zojuist jouw moderatierechten uitgeschakeld.
Waar slaat dit nu weer op. 8)7

Je doet nu precies wat ik hierboven zeg. 0,0 ruimte voor ook maar enige discussie en gewoon door, 1 ik herhaal 1 moderatie de modrechten afpakken. Waarom doe je het dan niet bij iedereen. Kun je gewoon alles met een handje vol mensen bepalen.

Het jaar van de community noemen ze dit. :z

Sommige personen lijken hun eigen functie niet te snappen. Dit topic en Pro/Powermods zijn er voor om grove mismods aan te pakken. Niet om werkelijk elke waarde aan een reactie zelf te bepalen, ook al denkt iedereen er anders over. Als je denkt dat elke reactie, ook de twijfelgevallen aangepast moeten worden naar jullie wens/eis dan is er gewoon helemaal geen enkel bestaan voor het huidige systeem in jullie ogen dus.

[ Voor 58% gewijzigd door -The_Mask- op 06-06-2015 11:16 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curumir
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-06 14:41
Er is een discussie die ik in een artikel over de pebble die me een beetje dwars zit. Zelf ben ik te lang doorgegaan met antwoorden, maar ik voelde me persoonlijk beledigd en hoopte er nog wat van te maken.
Waar ik een beetje mee zit zijn de moderaties. Volgens mij is daar nogal wat mis, maar omdat ik persoonlijk betrokken ben weet ik het ook niet goed.

Het gaat me om de discussie tussen mij en CozNL en dan niet wie er nu wel of niet 'gelijk' zou hebben maar de beledigende toon die gewaardeerd wordt met tussen de 0 en +1. De meest in het oog springende zijn:

CozNL in 'nieuws: Pebble roept gebruikers op om Apple aan te spreken op vertraging in release apps'
CozNL in 'nieuws: Pebble roept gebruikers op om Apple aan te spreken op vertraging in release apps'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

curumir schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 09:55:
Er is een discussie die ik in een artikel over de pebble die me een beetje dwars zit. Zelf ben ik te lang doorgegaan met antwoorden, maar ik voelde me persoonlijk beledigd en hoopte er nog wat van te maken.
Waar ik een beetje mee zit zijn de moderaties. Volgens mij is daar nogal wat mis, maar omdat ik persoonlijk betrokken ben weet ik het ook niet goed.

Het gaat me om de discussie tussen mij en CozNL en dan niet wie er nu wel of niet 'gelijk' zou hebben maar de beledigende toon die gewaardeerd wordt met tussen de 0 en +1. De meest in het oog springende zijn:

Imo zijn alle reacties van CozNL daar -1 vanwege de vele ad hominem argumenten vooraan of achteraan de reactie. Alleen CozNL in 'nieuws: Pebble roept gebruikers op om Apple aan te spreken op vertraging in release apps' zie ik geen -1 in hoewel ik totaal niet begrijp waarom hij deze reactie in deze vorm geplaatst heeft :?
Jouw eigen reacties staan allemaal goed; de vraag naar bewijs is vanwege de toon imo geen +1 en de rest (discussie met CozNL) is offtopic, behalve dan curumir in 'nieuws: Pebble roept gebruikers op om Apple aan te spreken op vertraging in release apps' waar het weer ontopic is.

Pagina: 1 ... 11 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem