La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France
Eens, een +1 volstaat daar ook welSpheroid schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:15:
Maruten in Eerste Kamer steunt meldplicht datalekken +2 lijkt me hiervoor overdreven.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
+3 ? RLY? Nee toch?
Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.
Lijkt me niet. +1 gegeven en daar staat de reactie nu op.Ulysses schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:49:
Mavamaarten in 'poll: Waar is iedereen?'
+3 ? RLY? Nee toch?
Geen +2, niks informatief aan.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
HMC in 'nieuws: Opera laat Android-app nu ook dataverbruik bij wifi terugdringen'
Ik geef toe dat het onduidelijk geschreven is. Was moe.
Maar geen flame of troll toch?
[ Voor 15% gewijzigd door HMC op 27-05-2015 13:14 ]
Eat the bugs, live in a pod
Nee, lijkt me een prima reactie. Staat nu op +1HMC schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:13:
Waarom is dit -1?
HMC in 'nieuws: Opera laat Android-app nu ook dataverbruik bij wifi terugdringen'
Ik geef toe dat het onduidelijk geschreven is. Was moe.
Maar geen flame of troll toch?
Geen +2, mee eens moderaties ( wat te verwachten is bij een artikel over adblock)
edit:
zelfde geldt voor The Zep Man in 'nieuws: Duitse rechter verklaart Adblock Plus opnieuw legaal'
edit:
FlowDesign in 'reviews: Huawei P8: innovatieve telefoon met iPhone-trekjes'
Met die toon mag dit wel op -1.
[ Voor 67% gewijzigd door _David_ op 27-05-2015 21:46 ]
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Voor die van Darkstriker vind ik +2 kunnen, de rest ben ik wel met je eens. Die laatste van FlowDesign twijfelde ik nog over 0, maar na zijn edit, en in combinatie met het hele draadje, is het gewoon -1 ja._David_ schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 19:24:
Darkstriker in 'nieuws: Duitse rechter verklaart Adblock Plus opnieuw legaal'
Geen +2, mee eens moderaties ( wat te verwachten is bij een artikel over adblock)
edit:
zelfde geldt voor The Zep Man in 'nieuws: Duitse rechter verklaart Adblock Plus opnieuw legaal'
edit:
Met die toon mag dit wel op -1.
TDeK in 'nieuws: Duitse rechter verklaart Adblock Plus opnieuw legaal'
jay123 in 'nieuws: Duitse rechter verklaart Adblock Plus opnieuw legaal'
Tukkertje-RaH in 'nieuws: Duitse rechter verklaart Adblock Plus opnieuw legaal'
Darkstriker in 'nieuws: Duitse rechter verklaart Adblock Plus opnieuw legaal'
Geen +2, niks informatief aan.
mphilipp in 'nieuws: Duitse rechter verklaart Adblock Plus opnieuw legaal'
is trouwens geen +3, het is allemaal voor de hand liggende informatie. En je mag je bij een +3 ook klagen over de tekst opbouw, toch?
[ Voor 64% gewijzigd door MrFax op 28-05-2015 14:34 ]
That's it, I'm done.
Dit daarentegen is wel +3 vanwege het werkelijke probleem en ook de oplossing om probleem aan te pakken.
leons95 in 'nieuws: Sms-bericht met bepaalde tekst kan Messages-app iOS laten vastlopen - update'
Weet niet wat er voor de edit stond, maar nu is het geen -1, dat draadje daar onder op 1 fanboy reactie na ook geen -1
kiang in 'nieuws: Sms-bericht met bepaalde tekst kan Messages-app iOS laten vastlopen - update'
Van mij mag deze ook +3 hebben
Essenert in 'nieuws: Sms-bericht met bepaalde tekst kan Messages-app iOS laten vastlopen - update'
Netjes ontopic en goede reactie +1
[ Voor 62% gewijzigd door SRich op 28-05-2015 16:14 ]
player-x in 'nieuws: Nvidia lijkt GeForce GTX 980 Ti op 2 juni aan te kondigen'
[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?
Geen +2, gaat lekker trouwens met de reacties onder dat FIFA artikel

mad-dog in 'nieuws: EA kondigt FIFA 16 aan met vrouwenvoetbal als primeur'
Mag naar 0 of -1
[ Voor 45% gewijzigd door _David_ op 28-05-2015 17:11 ]
Wat getallen over winst en zo.
Geen +2.
Eat the bugs, live in a pod
Waarom niet? Het geeft een stuk meer inhoud en contextHMC schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:37:
Squ1zZy in 'nieuws: Avago neemt Broadcom over voor 37 miljard dollar'
Wat getallen over winst en zo.
Geen +2.
Hij? Je bedoelt dat ie een heel artikel quote? 1x googlen en je vind diezelfde tekst overal.Ircghost schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:54:
[...]
Waarom niet? Het geeft een stuk meer inhoud en context
[ Voor 8% gewijzigd door MrFax op 29-05-2015 01:06 ]
That's it, I'm done.
Als iemand enkel een linkje post moet volgens velen een 0 of -1 verdienen want dat is "te weinig info/spam", en dat niemand anders dat linkje had gevonden of gepost had maakt dan niet uit; ook al geeft het extra informatie in aanvulling op het artikel is dan opeens irrelevant.
Nu kopiert iemand integraal een heel artikel (wat trouwens denk ik mogelijk best eens een copyright issue kan zijn, tenzij anders aangegeven.), en is ook dat weer niet goed want "het is maar een kopie, dus geen +2".
Ja maar... Is de inhoud van het bericht nou informatief of niet!?
Als ik 't goed begrijp mag iemand dus geen linkjes en citaten plaatsen, maar moeten ze perse een artikel waar niemand anders nog mee gekomen was geheel in eigen woorden gaan uittikken.
(En weet je wat je dan krijgt? Reacties die roepen om een bron
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Volgens velen lijkt me sterk; dat is ook niet in lijn met de modFAQ. Alleen een relevant linkje is gewoon ontopic en dus +1. Als het niet duidelijk is waarover de link gaat of waarom de link relevant is is een 0 en in gevallen van totaal ongerelateerde links, lmgtfy e.d. of spammers is een -1 op zijn plaats. Althans zo modereer ik maar dat is vrij in lijn met de modFAQ dacht ik zo.WhatsappHack schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 02:47:
Tja, het is nooit goed wat dat betreft.
Als iemand enkel een linkje post moet volgens velen een 0 of -1 verdienen want dat is "te weinig info/spam", en dat niemand anders dat linkje had gevonden of gepost had maakt dan niet uit; ook al geeft het extra informatie in aanvulling op het artikel is dan opeens irrelevant.
Alleen een linkje verdient imo eigenlijk nooit een +2, er moet minstens even de belangrijkste info uitgelicht worden, dat maakt de post ook een stuk informatiever op zichzelf, info die gepresenteerd wordt is nou eenmaal makkelijker dan info die je op moet zoeken.
Naast inhoud is natuurlijk vorm van belang, net zoals bij alleen linkjesdump is een grote lap tekst niet heel informatief, maar moet je imo voor een echt informatieve post je punt maken met de relevante stukken tekst uit je bron; hetzij door selectief te quoten, hetzij door stukken tekst te onderstrepen.Nu kopiert iemand integraal een heel artikel (wat trouwens denk ik mogelijk best eens een copyright issue kan zijn, tenzij anders aangegeven.), en is ook dat weer niet goed want "het is maar een kopie, dus geen +2".
Ja maar... Is de inhoud van het bericht nou informatief of niet!?
Wat betreft de door HMC gelinkte post:
Hij zegt dat het weinig info is van Tweakers en dumpt vervolgens dat stuk tekst zonder verder aan te geven wat nieuwe info is, dat is wat onhandig.
Zijn post bevat wat extra cijfers, de manier van overname/fusie en over wat topmensen gaan doen. Die extra cijfers zijn niet relevant voor de meeste mensen, maar wel ontopic. De manier van overname is zijn voornaamste punt; Tweakers heeft het over een overname maar zijn artikel over een fusie (waarbij dan wel een flinke overdracht van geld en aandelen is?) maar of dat het voornaamste punt is dat gemaakt wordt is mij niet duidelijk. En natuurlijk een dooddoener: Als hij denkt dat het artikel fout is, dan hoort het in GR
Dus op zich is de post best informatief, maar vanwege de copy/paste "hier heb je een ander artikel, lees dit maar" zonder bronvermelding ("van mijn broker" is geen goede vermelding
Nope, graag linkjes (maar niet alleen een linkje), mét een citaat of de info die nodig is voor de discussie (maar geen copy/paste van de hele tekst).Als ik 't goed begrijp mag iemand dus geen linkjes en citaten plaatsen, maar moeten ze perse een artikel waar niemand anders nog mee gekomen was geheel in eigen woorden gaan uittikken.
(En weet je wat je dan krijgt? Reacties die roepen om een bronKrijg je alsnog die link... Afijn)
Zonder bron is het moeilijk een post op waarde te schatten
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Geen +2... ... volgens mij~ (vind het zo'n aparte +2 dat ik echt aan mezelf twijfel).
jqv in 'nieuws: Zotac introduceert mini-pc die vier displays kan aansturen'
Dat kunnen powermods volgens mij alleen door hem op -2 te zetten; dat levert je meer karma-aftrek op dan dat hij zo op -1 blijft staan.oef! schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:33:
Kunnen jullie mijn fout geplaatste post wissen?
Dan zouden we hem moeten verwijderen en daar zitten andere dingen aan vast die niet van toepassing zijn. Gewoon zo laten staan en de mods doen de rest!oef! schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:33:
Kunnen jullie mijn fout geplaatste post wissen?
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Kain_niaK in 'nieuws: Advies aan Hoge Raad: rechtszaak van Brein over Pirate Bay-blokkade moet opnieuw'
Geen +2
Reactie is inhoudelijk juist, maar zijn taal gebruik maak het een zware -1. Kan hier maar 1 score op toepassen
Dit lijkt me dus geen -1?
Virussen? Scan ze hier!
aadje93 in 'nieuws: Facebook bouwt ondersteuning in voor animated gifs'
Jvann in 'nieuws: Facebook bouwt ondersteuning in voor animated gifs'
YoNiE in 'nieuws: Facebook bouwt ondersteuning in voor animated gifs'
Zeg in 'nieuws: Facebook bouwt ondersteuning in voor animated gifs'
Verwijderd in 'nieuws: Facebook bouwt ondersteuning in voor animated gifs' (twijfelachtig)
edit: en alles weer goed.
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
Een +1 voor deze vind ik voldoende.
zork in 'nieuws: Facebook bouwt ondersteuning in voor animated gifs'
Dat deze op 20x +2 staat is belachelijk. 0 max.
Tribits in 'nieuws: Bureau dat falen ict-overheidsprojecten moet voorkomen start na de zomer'
edit: En weer goed, waarvoor dank. Alleen jammer dat het weer eens op deze manier moest.
[ Voor 13% gewijzigd door Tribits op 29-05-2015 23:17 ]
barrymossel in 'nieuws: Silk Road-oprichter Ross Ulbricht veroordeeld tot levenslang'
Fijinees in 'nieuws: Silk Road-oprichter Ross Ulbricht veroordeeld tot levenslang'
Kimbo72 in 'nieuws: Silk Road-oprichter Ross Ulbricht veroordeeld tot levenslang'
tdv4 in 'nieuws: Silk Road-oprichter Ross Ulbricht veroordeeld tot levenslang'
(Misschien zijn enkele off-topic, maar ongewenst?)
[ Voor 29% gewijzigd door barrymossel op 30-05-2015 08:10 . Reden: url's goed gezet ]
De 1e vind ik dubieus, kan zowel -1 als 0 zijn denk ik.
Die laatste is idd geen -1, gewoon een 0 wegens inhoudelijk onjuist.
Virussen? Scan ze hier!
Geen +2, gewoon een 0, is offtopic.
player-x in 'nieuws: Silk Road-oprichter Ross Ulbricht veroordeeld tot levenslang'
93x +3 lijkt me een beetje overdreven...
Virussen? Scan ze hier!
Lijkt mij niet off-topic.
Virussen? Scan ze hier!
Een vergelijk met bankiers wordt gemaakt door degene op wie ik reageer, hij ontvangt een 2... Ik was in de veronderstelling dat wanneer je reageert in een draadje, een +1 gangbaar is, wanneer je reactie ontopic is op hetgeen je reageert. Zelfs al zou dat een 0 zijn. Hier is het een +2, maar wanneer ik erop reageer is mijn reactie off-topic? Het gaat hier toch ook over de strafmaat? Logisch om dan vergelijkingen te trekken, in mijn ogen is dat juist de richting die wordt ingeslagen.wildhagen schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:06:
Meer dan een 0 kan ik er iig niet in zien. En ontopic is het ook niet, want de newspost gaat niet over bankiers, maar over de oprichter van Silkroad.
Ach, de vinger op de zere plek leggen, valt nu eenmaal niet altijd in goede aarde...
[ Voor 9% gewijzigd door Edddd op 30-05-2015 12:41 ]
Onzin. Die hele lijn van discussie is ontzettend off topic. Deelnemen aan de discussie op wat voor wijze dan ook maakt de reactie niet on topic. Het is hetzelfde als wanneer we een persoon die in de discussie een reactie off topic of ongewenst noemen (bij spell check oid) ook een 0 geven.Edddd schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:38:
[...]
Een vergelijk met bankiers wordt gemaakt door degene op wie ik reageer, hij ontvangt een 2... Ik was in de veronderstelling dat wanneer je reageert in een draadje, een +1 gangbaar is, wanneer je reactie ontopic is op hetgeen je reageert. Zelfs al zou dat een 0 zijn. Hier is het een +2, maar wanneer ik erop reageer is mijn reactie off-topic? Het gaat hier toch ook over de strafmaat? Logisch om dan vergelijkingen te trekken, in mijn ogen is dat juist de richting die wordt ingeslagen.
Ach, de vinger op de zere plek leggen, valt nu eenmaal niet altijd in goede aarde...
Wat je ook vind van de US en bankiers, dat staat los van Silk Roads en wanneer je het als een 'wat is de US onrechtvaardig' argument gebruikt, kunnen we het overal wel onder zetten.
Jezus saves and takes half damage.
Naar mijn idee is de strafmaat in het artikel, alsmede de vermelding van een voorbeeldfunctie, onderdeel van de topic... Of is het artikel zelf ook off-topic??Maupertus schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:52:
[...]
Onzin. Die hele lijn van discussie is ontzettend off topic. Deelnemen aan de discussie op wat voor wijze dan ook maakt de reactie niet on topic. Het is hetzelfde als wanneer we een persoon die in de discussie een reactie off topic of ongewenst noemen (bij spell check oid) ook een 0 geven.
Wat je ook vind van de US en bankiers, dat staat los van Silk Roads en wanneer je het als een 'wat is de US onrechtvaardig' argument gebruikt, kunnen we het overal wel onder zetten.
Inderdaad ook mijn verwachting. Maar indien die +2 niet juist is, dan ligt daar dus de focus. Schoppen naar de V.S. levert altijd extra waardering op, vandaar die +2. En mijn 0.Tribits schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 14:26:
Blijft het feit dat de starter van die hele thread wel een +2 krijgt voor zijn reactie. Aangezien die zowel onjuist (want er is geen sprake van rechtsongelijkheid) is als grotendeels off-topic kan ik er niet meer van maken dan een 0. Bovendien geeft die +2 ook een verkeerde reactie of aan de andere gebruikers, je verwacht niet dat als je een correctie of aanvulling geeft op een +2 reactie je automatisch off-topic wordt gemodereerd.
Verwijderd
Is dit nou echt een +3 waard? lijkt me niet
Ik ben het zelf totaal niet eens met de inhoud, maar het is wel degelijk een prachtige post waar zo te zien veel moeite in is gestoken.
Een +2 a +3 lijkt me dus prima terecht hoor. Vind in ieder geval niet dat er actief geprobeerd moet worden om die post van +3 af te krijgen... Ik zou juist graag meer van dat soort posts willen zien die goed onderbouwd worden met bronnetjes e.d.
[ Voor 23% gewijzigd door WhatsappHack op 30-05-2015 20:01 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Verwijderd
Het slappe geleuter is wat mij dwars zit ..WhatsappHack schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 19:59:
Hoewel er behoorlijk wat "mening" gespekt zit in styno's post, heeft ie z'n best gedaan om die mening te onderbouwen met allerlei bronnen.
Ik ben het zelf totaal niet eens met de inhoud, maar het is wel degelijk een prachtige post waar zo te zien veel moeite in is gestoken.
Een +2 a +3 lijkt me dus prima terecht hoor. Vind in ieder geval niet dat er actief geprobeerd moet worden om die post van +3 af te krijgen... Ik zou juist graag meer van dat soort posts willen zien die goed onderbouwd worden met bronnetjes e.d.
Ik twijfel er bij dergelijke reacties altijd aan in hoeverre ze nu on-topic zijn. Het gaat over een cyberaanval op een kerncentrale maar kernenergie of andere energievormen worden op zich in het bericht helemaal niet bekritiseerd of besproken. Ik had dan liever wat meer discussie gezien over de gevaren van dergelijke cyberaanvallen en de mate waarin die acceptabel is. Heb het zelf maar bij +2 gehouden, informatief maar geen essentiële toevoeging op het artikel.WhatsappHack schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 19:59:
Hoewel er behoorlijk wat "mening" gespekt zit in styno's post, heeft ie z'n best gedaan om die mening te onderbouwen met allerlei bronnen.
Daar ben ik het wel mee eens. Ik vind dat als een reactie hier gemeld wordt het ook (over)duidelijk moet zijn wat er mee aan de hand is, eventueel door een toelichting hier. In geval van twijfel zou het de voorkeur moeten hebben om de score die door de gebruikers is bepaald gewoon te laten staan.Een +2 a +3 lijkt me dus prima terecht hoor. Vind in ieder geval niet dat er actief geprobeerd moet worden om die post van +3 af te krijgen... Ik zou juist graag meer van dat soort posts willen zien die goed onderbouwd worden met bronnetjes e.d.
Ik snap zijn punt, maar 83x +3 er aan geven en een score van +2, nee, dat is ie niet waard.
Een mening tov iets uit het onderwerp, kan imo nooit meer zijn dan +1.
[ Voor 3% gewijzigd door Tribits op 31-05-2015 15:15 . Reden: echt niet ]
RobinHood in 'reviews: Nvidia GeForce GTX 980 Ti: Titan X junior'
Allovich in 'reviews: Nvidia GeForce GTX 980 Ti: Titan X junior'
artificial_sun in 'reviews: Nvidia GeForce GTX 980 Ti: Titan X junior'
Geen +2
20x -1 van de AMD fanbase: sdk1985 in 'reviews: Nvidia GeForce GTX 980 Ti: Titan X junior'
Tegelijk 26x+2 voor achterklap: RobinHood in 'reviews: Nvidia GeForce GTX 980 Ti: Titan X junior' (Zak geld, verbod op implementatie, beide unsourced)
Nog een keer 26x+2 voor een 1 alinea quote van een random blogger: Risath in 'reviews: Nvidia GeForce GTX 980 Ti: Titan X junior'
Misschien eens kijken of er ook nog een multi user botter tussen zit gezien 26x +2 wel heel toevallig is.
[ Voor 77% gewijzigd door sdk1985 op 01-06-2015 15:40 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
RobinHood in 'reviews: Nvidia GeForce GTX 980 Ti: Titan X junior' Deze kan ik niet goed beoordelen, heeft iemand hier meer kennis om uit te maken of dit ergens op gebaseerd is of dat het puur speculatie is? In dat laatste geval is het max 0/+1.
Fijn dat je voor mij een uitzondering maakt. Het zou nog fijner zijn als we op tweakers gewoon het moderatie systeem gebruiken waar het voor bedacht is. En dus niet -1 omdat je het met iets oneens bent en +3 als je dat wil compenseren. Daar valt -1 geven omdat iemand zijn eigen mismoderatie meld wat mij betreft ook onder.Dorus schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:28:
normaal krijg je van mij minpunten als je je eigen reacties meld, maar die hoorde idd. niet op -1.
Mijn reactie: "Oh nee? Ik kan me nog goed herinneren, dat de AMD-feature TressFX in Tomb Raider veel beter draaide op AMD-kaarten dan op Nvidia-kaarten. Dit is dus volkomen vergelijkbaar met een Nvidia-feature HairWorks die slechter draait op AMD-kaarten."
Dit is overduidelijk geen flamebait of troll. Overduidelijk geen -1. Deze post moet toch echt minimaal een 0 krijgen.
[ Voor 33% gewijzigd door dusty-2011 op 01-06-2015 15:57 ]
Eigenlijk zijn de nvidia/amd nieuwsartikelen een uitgelezen kans voor het tweaker moderatie team om eens goed op te schonen in de moderator status. Zowel aan de overdreven +3 kant als de -1 kant.
Verwijderd
Euh... Een van de doelen van dit topic is dat mensen niet hun posts editten met teksten als "waarom nou weer een -1!?", maar dat hier melden; en dan geef jij ze punten in aftrek als ze zich dus netjes aan de policy houden?Dorus schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:28:
normaal krijg je van mij minpunten als je je eigen reacties meld, maar die hoorde idd. niet op -1.
Omgekeerde wereld.
Geen +2, een +1 lijkt me wel voldoende.
Virussen? Scan ze hier!
Deze post van mij krijgt onterecht een -1.
dusty-2011 in 'reviews: Nvidia GeForce GTX 980 Ti: Titan X junior'
Deze post van mij krijgt ook onterecht een -1.
Het blijkt zeer lastig te zijn om een AMD-kritische post neer te zetten, die daadwerkelijk zichtbaar blijft, en niet verstopt wordt onder -1. Ik hoop dat er wat sportiever gemod kan worden, deze posts horen toch echt op 0 te staan.
Een post van het niveau "Nvidia speelt een vuil spelletje het hun grote pot geld. Vrijwel iedereen weet het. Maar niemand kan het bewijzen. " wordt dan wel weer vrolijk op +1 gezet. Wat maakt die post een +1 en mijn AMD-kritische post een -1?
loki504 in 'reviews: Nvidia GeForce GTX 980 Ti: Titan X junior'
Naar mijn mening wordt er aardig partijdig gemod door sommigen. Ik hoop dat dit rechtgezet kan worden. Zelfs degene met wie ik in discussie ben begrijpt het niet, en geeft aan dat wij beiden op 0 horen te staan, en niet hij op +1 en ik op -1: loki504 in 'reviews: Nvidia GeForce GTX 980 Ti: Titan X junior'
[ Voor 37% gewijzigd door dusty-2011 op 01-06-2015 17:29 ]
Met de toon die je in deze post zet "Complotdenker" vind ik een -1 niet onverdiend.dusty-2011 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:25:
Deze post van mij krijgt onterecht een -1.
Deze post lijkt inderdaad onterecht op -1 te staan, maar volgens mij is de vergelijking die je neerzet niet eerlijk, door AMD's van een lagere prijsklasse allemaal als rebrand neer te zetten (en je zegt zelf dat de topmodellen dat natuurlijk niet zijn) maar bij NVidia bijna alleen de topmodellen (voor zover ik weet, ben geen expert op het gebied van videokaarten) neer te zetten.dusty-2011 in 'reviews: Nvidia GeForce GTX 980 Ti: Titan X junior'
Deze post van mij krijgt ook onterecht een -1.
Het is zelfs enkelen, daar de post van loki504 slechts 2x +1 had. De mods lijken daar verder niet te kloppen nee. Maar ook de discussie verdient niet de schoonheidsprijs.Het blijkt zeer lastig te zijn om een AMD-kritische post neer te zetten, die daadwerkelijk zichtbaar blijft, en niet verstopt wordt onder -1. Ik hoop dat er wat sportiever gemod kan worden, deze posts horen toch echt op 0 te staan.
Een post van het niveau "Nvidia speelt een vuil spelletje het hun grote pot geld. Vrijwel iedereen weet het. Maar niemand kan het bewijzen. " wordt dan wel weer vrolijk op +1 gezet. Wat maakt die post een +1 en mijn AMD-kritische post een -1?
loki504 in 'reviews: Nvidia GeForce GTX 980 Ti: Titan X junior'
Naar mijn mening wordt er aardig partijdig gemod door sommigen. Ik hoop dat dit rechtgezet kan worden. Zelfs degene met wie ik in discussie ben begrijpt het niet, en geeft aan dat wij beiden op 0 horen te staan, en niet hij op +1 en ik op -1: loki504 in 'reviews: Nvidia GeForce GTX 980 Ti: Titan X junior'
Complotdenker is een zeer terechte opmerking. Zonder enig bewijs wordt Nvidia beschuldigd van zaken waar ze niets mee te maken hebben. Het is toch een aardige complottheorie om vrolijk neer te pennen dat Nvidia erachter zit dat Crysis 2 op een aantal verkeerde plekken tesselation gebruikt.Migrator schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:54:
[...]
Met de toon die je in deze post zet "Complotdenker" vind ik een -1 niet onverdiend.
Deze post lijkt inderdaad onterecht op -1 te staan, maar volgens mij is de vergelijking die je neerzet niet eerlijk, door AMD's van een lagere prijsklasse allemaal als rebrand neer te zetten (en je zegt zelf dat de topmodellen dat natuurlijk niet zijn) maar bij NVidia bijna alleen de topmodellen (voor zover ik weet, ben geen expert op het gebied van videokaarten) neer te zetten.
Ik heb de hele huidige line-up van Nvidia neergezet. Alleen wat budgetmodellen die vrijwel alleen maar door OEM worden gebruikt staan er niet bij. Het goedkoopste model dat retail nog enigszins verkoopt staat er gewoon bij, de 750 ti. Slechts weinigen zouden de 750ti een topmodel noemen.
Hoe terecht de opmerking volgens jou ook moge zijn, op deze manier verpakken is geen goed idee wil je geen -1 krijgen. De toon van de rest van je reactie is ook niet om vrolijk van te worden.dusty-2011 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:58:
[...]
Complotdenker is een zeer terechte opmerking. Zonder enig bewijs wordt Nvidia beschuldigd van zaken waar ze niets mee te maken hebben. Het is toch een aardige complottheorie om vrolijk neer te pennen dat Nvidia erachter zit dat Crysis 2 op een aantal verkeerde plekken tesselation gebruikt.
Dat is duidelijk, dank. Maar in dat geval heb je dus de hele range van nVidia vs. de wat lagere delen van AMD, lijkt me ook niet helemaal eerlijkDeze post lijkt inderdaad onterecht op -1 te staan, maar volgens mij is de vergelijking die je neerzet niet eerlijk, door AMD's van een lagere prijsklasse allemaal als rebrand neer te zetten (en je zegt zelf dat de topmodellen dat natuurlijk niet zijn) maar bij NVidia bijna alleen de topmodellen (voor zover ik weet, ben geen expert op het gebied van videokaarten) neer te zetten.
Ik heb de hele huidige line-up van Nvidia neergezet. Alleen wat budgetmodellen die vrijwel alleen maar door OEM worden gebruikt staan er niet bij. Het goedkoopste model dat retail nog enigszins verkoopt staat er gewoon bij, de 750 ti. Slechts weinigen zouden de 750ti een topmodel noemen.
Even door de reacties heen gescand:
DarkBlaze in 'reviews: Nvidia GeForce GTX 980 Ti: Titan X junior'
Met deze eerste zin lijkt me dit gewoon een -1 en niks anders.
SpiceWorm in 'reviews: Nvidia GeForce GTX 980 Ti: Titan X junior'
Geen +2, hoort in GR.
De wat lagere delen van AMD? Excuse me, maar ik heb de hele line-up van AMD genoemd hoor. De huidige line-up. Met uitzondering van de R9 295x2, maar dat is een dual-GPU kaart, daarom heb ik die niet genoemd. De R9 290X en R9 290 staan gewoon genoemd in de post. Als jij dat allemaal de lagere delen vind, prima, dat zegt denk ik veel. Maar dat zijn de huidige topmodellen van AMD. Dat die qua paardenkrachten niet mee kunnen komen met de 980 ti dat klopt, maar het zijn de topmodellen.Migrator schreef op maandag 01 juni 2015 @ 18:11:
[...]
Dat is duidelijk, dank. Maar in dat geval heb je dus de hele range van nVidia vs. de wat lagere delen van AMD, lijkt me ook niet helemaal eerlijk
Ik heb duidelijk genoemd in de post dat AMD drie nieuwe modellen heeft: R9 285, R9 290 en R9 290X.
[ Voor 6% gewijzigd door dusty-2011 op 01-06-2015 20:10 ]
Precies wat ik zeg. Je noemt de hele line-up van nVidia tegenover een deel van AMD, in lijstvorm; je geeft de zaken dus imo niet helemaal eerlijk weer. Maar goed, dat is hier verder niet van belang, je staat met die post in ieder geval niet meer op -1.dusty-2011 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:08:
[...]
De wat lagere delen van AMD? Excuse me, maar ik heb de hele line-up van AMD genoemd hoor. De huidige line-up. Met uitzondering van de R9 295x2, maar dat is een dual-GPU kaart, daarom heb ik die niet genoemd. De R9 290X en R9 290 staan gewoon genoemd in de post. Als jij dat allemaal de lagere delen vind, prima, dat zegt denk ik veel. Maar dat zijn de huidige topmodellen van AMD. Dat die qua paardenkrachten niet mee kunnen komen met de 980 ti dat klopt, maar het zijn de topmodellen.
Ik heb duidelijk genoemd in de post dat AMD drie nieuwe modellen heeft: R9 285, R9 290 en R9 290X.
Dat heb ik zo gedaan om het grote contrast nog duidelijker te maken. Dat jij dat dan niet helemaal eerlijk vind, OK, dat kan. Sommige mensen schreeuwen moord en brand als de as van een grafiek niet op nul begint. Dat vinden ze dan weer niet eerlijk en representatief. Ik ben het daar vrijwel nooit mee eens.Migrator schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:25:
[...]
Precies wat ik zeg. Je noemt de hele line-up van nVidia tegenover een deel van AMD, in lijstvorm; je geeft de zaken dus imo niet helemaal eerlijk weer. Maar goed, dat is hier verder niet van belang, je staat met die post in ieder geval niet meer op -1.
Cosmo_nl in 'nieuws: Overheid investeert 135 miljoen euro in kwantumcomputers'
maar meestal zijn dat dan melding na een enkele -1 vote, of halve flames die wel degelijk goed gemod waren. Ik bedoelde vooral dat ik in dit geval +2 gegeven heb aan die posts.WhatsappHack schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:24:
[...]
Euh... Een van de doelen van dit topic is dat mensen niet hun posts editten met teksten als "waarom nou weer een -1!?", maar dat hier melden; en dan geef jij ze punten in aftrek als ze zich dus netjes aan de policy houden?
Omgekeerde wereld.
pim in 'nieuws: Airbus: neerstorten A400 kwam wel door slecht geconfigureerde software'
Joostjah in 'nieuws: Airbus: neerstorten A400 kwam wel door slecht geconfigureerde software'
Drie schoolmeesters die op -1 mogen, dit hoort niet op de FP, maar in GR.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Schoolmeester zijn is jouw taakwildhagen schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 04:13:
matsuisan in 'nieuws: Airbus: neerstorten A400 kwam wel door slecht geconfigureerde software'
pim in 'nieuws: Airbus: neerstorten A400 kwam wel door slecht geconfigureerde software'
Joostjah in 'nieuws: Airbus: neerstorten A400 kwam wel door slecht geconfigureerde software'
Schoolmeesters of niet, ik vind dit wel echt BIZAR SLECHT van Tweakers zeg. Hoe is dat in hemelsnaam door de goedkeuring gekomen om als artikel geplaatst te worden!?

Anyway: dit is geen +2, hooguit een +1, meningmods?
DominoNL in 'nieuws: Corsair komt met watergekoelde game-pc-barebone voor in de huiskamer'
Edit:
Dusty, als je geen -1's wil scoren, let dan eens op je taalgebruik. Voor deze forumpost had je van mij ook een dikke -1 gekregen. Discussiëren is goed, maar ga andere gebruikers geen namen noemen e.d., wat je hier dus doet.dusty-2011 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:08:
[...]
De wat lagere delen van AMD? Excuse me, maar ik heb de hele line-up van AMD genoemd hoor. De huidige line-up. Met uitzondering van de R9 295x2, maar dat is een dual-GPU kaart, daarom heb ik die niet genoemd. De R9 290X en R9 290 staan gewoon genoemd in de post. Als jij dat allemaal de lagere delen vind, prima, dat zegt denk ik veel. Maar dat zijn de huidige topmodellen van AMD. Dat die qua paardenkrachten niet mee kunnen komen met de 980 ti dat klopt, maar het zijn de topmodellen.
[ Voor 39% gewijzigd door Vickiieee op 02-06-2015 11:20 ]
Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!
Dit lijkt me zeker en vast geen +3, en die comments daarboven ook niet.
Er wordt wel heel erg gemeningmod door (met name) AMD fans op dat artikel
Wijzen op spelling is toch geen flame/troll(-1)? Of zie ik het verkeerd?wildhagen schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 04:13:
[ Voor 28% gewijzigd door !mark op 02-06-2015 11:17 ]
Het is inderdaad geen flame of een troll, maar dat soort reacties horen in de 'Geachte Redatie' afdeling van het forum, en niet onder het nieuwsartikel. (Hoewel ik me er ook wel eens schuldig aan gemaakt heb, Tweakers maakt het soms wel erg bont!mark schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:12:
Gatygun in 'reviews: Nvidia GeForce GTX 980 Ti: Titan X junior'
Dit lijkt me zeker en vast geen +3, en die comments daarboven ook niet.
Er wordt wel heel erg gemeningmod door (met name) AMD fans op dat artikel
[...]
Wijzen op spelling is toch geen flame/troll(-1)? Of zie ik het verkeerd?
Alleen linken naar een andere reactie die daar al op -1 staat is niet echt van toegevoegde waarde. Compleet nutteloze reactie naar mijn mening, een 0 is daarvoor te hoog en dan eindig je op een -1
[ Voor 25% gewijzigd door Vickiieee op 02-06-2015 11:23 ]
Ik zou zelf stellen dat reacties als "Ik zou graag ook een vergelijking zien met een AMD kaart in dezelfde prijsklasse als de nvidia kaart" in GR thuishoren. Echter een goed onderbouwde "Deze review is oneerlijk voor product X om rede Y, Z en W" wel gewoon netjes onder de review kunnen, vooral als Y, Z en W enigszins subjectief zijn, er discussie is of ze wel kloppen, en het onwaarschijnlijk is dat de review daarop nog aangepast gaat worden.Vickiieee schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:22:
[...]
Het is inderdaad geen flame of een troll, maar dat soort reacties horen in de 'Geachte Redatie' afdeling van het forum, en niet onder het nieuwsartikel. (Hoewel ik me er ook wel eens schuldig aan gemaakt heb, Tweakers maakt het soms wel erg bont)
Zo gaat de eerste reacties in dat draadje erover dat er al weer nieuwe drivers, en kaarten, uit zijn gekomen. Je kunt het de redactie niet kwalijk nemen dat ze achter de feiten aanlopen aangezien alles zo snel gaat in computerland zo af en toe (ofwel altijd), maar is wel een interessante toevoeging aan het artikel.
Edit: Los daarvan, Gatygun in 'reviews: Nvidia GeForce GTX 980 Ti: Titan X junior' is gewoon een +1, hij staat nu weer terug op +3

[ Voor 17% gewijzigd door Dorus op 02-06-2015 11:34 ]
Maar de reacties waar wij op reageren en op elkaar (!mark en ik) gaan over de reacties waar spelfouten e.d. aangehaald worden, niet over een onvolledige review.Dorus schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:29:
[...]
Ik zou zelf stellen dat reacties als "Ik zou graag ook een vergelijking zien met een AMD kaart in dezelfde prijsklasse als de nvidia kaart" in GR thuishoren. Echter een goed onderbouwde "Deze review is oneerlijk voor product X om rede Y, Z en W" wel gewoon netjes onder de review kunnen, vooral als Y, Z en W enigszins subjectief zijn, er discussie is of ze wel kloppen, en het onwaarschijnlijk is dat de review daarop nog aangepast gaat worden.
Zo gaat de eerste reacties in dat draadje erover dat er al weer nieuwe drivers, en kaarten, uit zijn gekomen. Je kunt het de redactie niet kwalijk nemen dat ze achter de feiten aanlopen aangezien alles zo snel gaat in computerland zo af en toe (ofwel altijd), maar is wel een interessante toevoeging aan het artikel.
Edit: Los daarvan, Gatygun in 'reviews: Nvidia GeForce GTX 980 Ti: Titan X junior' is gewoon een +1, hij staat nu weer terug op +3
Ik ben het daarentegen wel met je eens dat reacties over het niet volledig zijn van een review wel moeten kunnen. Er wordt namelijk zéér terecht aangehaald dat deze 'review' van Tweakers gewoon echt niet volledig is. Allesbehalve zelfs. De bovenste reacties bij de review heb ik dan ook +2 of +3 gemod, omdat ik het er mee eens ben, en het in de trend van de discussie een zeer nuttige toevoeging aan het artikel is.
Ik heb die reactie nu naar +2 gemod. Een -1 vind ik te weinig want gezien de disucssie die ontstaan is haalt hij een zéér valide punten aan. De 295x2 is goedkoper dan de 980ti (zo'n €20,- volgens PW), maar presteert stukken beter dan de 980ti! Dat deze dan niet meegenomen wordt snap ik niet. Oké, het is crossfire, maar als je volledig wilt zijn dan neem je die kaart toch ook mee?
[ Voor 10% gewijzigd door Vickiieee op 02-06-2015 11:40 ]
Madrox in 'nieuws: Pirate Bay-oprichter Fredrik Neij vrijgelaten'
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Ik vind het een 0. Het voegt niets toe wat mij betreft. Inmiddels staat de reactie ook op 0.jdh009 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:39:
Is deze reactie echt -1? Naar mijn inziens is dit gewoon ontopic.
"Kan het me best indenken; iemand die 120km rijd, doet dat meestal niet met de intentie om iemand dood te rijden.Iemand die bewust copyrights schend, doet dat wel."jdh009 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:39:
Is deze reactie echt -1? Naar mijn inziens is dit gewoon ontopic.
Die reactie klopt van geen kant. Naar mijn mening gewoon een troll op de reactie daarboven.
Zie het dikgedrukte stuk uit zijn reactie hierboven.
Ik begrijp niet waarom ik hier alleen "0 Off-topic / Irrelevant" moderaties op krijg. Ik vermeld juist duidelijke en relevante informatie die van toepassing zijn op het artikel.
[ Voor 4% gewijzigd door Ask! op 02-06-2015 12:29 ]
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Alleen 0's? Je hebt 18x 0 en 16x +2. Maar zoals in bijna alle reacties staat wordt geen gebruik gemaakt van 9292 maar van (oa) OpenOV. Een 0 zou het dus zijn omdat de info fout is.Ask! schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:26:
http://tweakers.net/nieuw...eaction=7714295#r_7714295
Ik begrijp niet waarom ik hier alleen "0 Off-topic / Irrelevant" moderaties op krijg. Ik vermeld juist duidelijke en relevante informatie die van toepassing zijn op het artikel.
-
Ik weet dat het een .plan is en dat de reactie 'bijzonder' is maar is een +3 voor Verwijderd in 'plan: Development-round-up - Iteratie #69' nou echt nodig? Krijgt weer iemand mooi boostpunten voor
Dit is echt te idioot voor woorden ja... waarom dat 68x (!) +3 krijgt is me een volstrekt raadsel. Max +1.Migrator schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:36:
[...]
Ik weet dat het een .plan is en dat de reactie 'bijzonder' is maar is een +3 voor Verwijderd in 'plan: Development-round-up - Iteratie #69' nou echt nodig? Krijgt weer iemand mooi boostpunten voor
Virussen? Scan ze hier!
Dit is inderdaad een 0 of een +1 waard, geen +3 waar ie nu op staat.Migrator schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:36:
[...]
Oh ja, en waar doe ik dat dan? Ik noem andere gebruikers zeer zeker nergens namen. Met het dat zegt denk ik veel doel ik natuurlijk op de kwaliteit en snelheid van de AMD-kaarten, niet op andere gebruikers. Ik verzoek u vriendelijk om een beetje aan begrijpend lezen te doenVickiieee schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:12:
[...]
Dusty, als je geen -1's wil scoren, let dan eens op je taalgebruik. Voor deze forumpost had je van mij ook een dikke -1 gekregen. Discussiëren is goed, maar ga andere gebruikers geen namen noemen e.d., wat je hier dus doet.
Overigens staat er alweer een post van mij zeer onterecht op -1:
Deze post hoort gewoon op 0 te staan. Dit is een overduidelijk geval van "ik ben het niet eens met deze post, dus mod ik hem op -1". Ik dacht dat er op Tweakers zo niet gemod mocht worden? Dat daar zelfs sancties op stonden?
[ Voor 5% gewijzigd door dusty-2011 op 02-06-2015 13:29 ]
Verwijderd
Volgens mij zijn er een aantal mods op vakantie
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2015 13:39 ]
De post is AMD-positief, dus +3 is wel op zijn plaats of wat?!?
Sinds wanneer is het gebruikelijk om de prestaties van een single-GPU kaart tegen Crossfire of dual-GPU uit te zetten? Met een dure single-GPU kaart kies je bewust voor wat mindere prestaties, om de vele vele problemen met dual-GPU te vermijden. Dan heb ik het over microstutter, flickering, negatieve scaling in sommige games, artifacts en corruptie etc etc. Vervolgens doen alsof de Tweakers redactie partijdig is en vol zit met Nvidia fanboys vind ik al helemaal te gek voor woorden. En dat wordt dan beloond met een +3

En alweer een post van mij tegengekomen die op -1 staat:
"Wel als Gameworks het verbiedt om dingen van AMD te implementeren. En die leuke Nvidia dingetjes krijg je alleen met, jawel, Gameworks.
Laten we eens kijken naar GTA V. Die game biedt zowel AMD-features als Nvidia-features. Het kan dus wel. Nvidia heeft o.a. PCSS en TXAA als features. AMD heeft AMD CHS schaduwen.
TXAA en PCSS zijn GameWorks-features. En deze zitten gewoon ingebouwd in een door AMD-gesponsorde game, met ook AMD-features erin. "
Waar heb ik nu weer de -1 verdiend? Door de waarheid te vertellen? Dat er een spel is met GameWorks-features erin dat ook AMD-features als CHS-schaduwen erin heeft?
[ Voor 46% gewijzigd door dusty-2011 op 02-06-2015 14:51 ]
gabba25 in 'nieuws: SourceForge stopt met adware bij verlaten projecten'
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Ben al aan het moddenVerwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:38:
De Modqueue met ongemodde reacties staat de laatste dagen schrikbarend vol.
1) Rant
2) Hopeloos offtopic (grotendeels althans)
3) Troll
4) Moderatiegezeur.
1+2+3+4 levert bij mij -1 op, ipv de 0 waar hij nu staat?
Virussen? Scan ze hier!
Dat is inderdaad een overduidelijke -1 als je het mij vraagt. Laat dat nu net ook de netto score zijn op dit momentwildhagen schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:51:
mphilipp in 'nieuws: Airbus: neerstorten A400 kwam wel door slecht geconfigureerde software'
1) Rant
2) Hopeloos offtopic (grotendeels althans)
3) Troll
4) Moderatiegezeur.
1+2+3+4 levert bij mij -1 op, ipv de 0 waar hij nu staat?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik ben inderdaad op vakantieVerwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:38:
De Modqueue met ongemodde reacties staat de laatste dagen schrikbarend vol.
En ik kijk nooit zo vaak bij de Modqueu eigenlijk.. Waar is die precies terug te vinden? Ben hem wel eens tegen gekomen, maar als ik hem bewust zoek dan kan ik hem nooit vinden, haha
Edit: afgezien van achter de link van nul07, grappenmakers
[ Voor 13% gewijzigd door Vickiieee op 02-06-2015 16:51 ]
Links in de tracker op het woord "Reacties" klikkenVickiieee schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:51:
[...]
En ik kijk nooit zo vaak bij de Modqueu eigenlijk.. Waar is die precies terug te vinden?
Virussen? Scan ze hier!
Laat dat nu net een van de dingen zijn in de tracker die ik uit heb staan, hahawildhagen schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:52:
[...]
Links in de tracker op het woord "Reacties" klikken
Genoeg dingen wel aan staan, maar zoiets als de 'reacties' verspringt zo vaak, dat ik het als spam ga ervaren
"Wat een onzin om mantle niet te nemen , je wilt toch een goede vergelijking in performance, als je mantle neemt bij bv BF4 schiet de fps van amd's zo 20-30 fps omhoog. Dan is het lijstje ineens heel anders..
Het testsysteem bevat een Intel Core i7 4960X overklokt naar 4,4GHz. Op zo'n testsysteem biedt Mantle geen voordelen. De framerate met Mantle zal niet noemenswaardig anders zijn. De genoemde 20-30 fps meer daar zullen sommigen best over dromen, maar dat soort verschillen zien we alleen bij zeer zwakke CPU's. De Intel Core i7 4960X behoort niet tot die categorie, het is een CPU die duizend euro kost. Mantle levert al bijna geen prestatiewinst meer bij een Intel Core i5 processor van 200 euro. Alleen bij budgetprocessortjes levert Mantle echt betere prestaties. "
Ik wil graag een reactie van de crew, over deze vele onnodige -1 moderaties. Alleen het feit dat je iets negatiefs schrijft over AMD levert je vrijwel standaard een -1 op. Terwijl ongefundeerde AMD-positieve reacties vaak op +2 of +3 staan.
Edit: ook deze post van mij staat weer eens volledig onterecht op -1:
Wat is er precies -1 aan die post? Het is weer niet positief genoeg t.o.v. AMD. Ik doe niet AMD beminnen in mijn post. Een andere reden kan ik niet bedenken.
In de FAQ zie ik staan:
Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
Ik zie dit vrijwel nergens correct toegepast worden als het om AMD-gerelateerde onderwerpen gaat. Reacties die iets negatiefs zeggen over AMD worden zeer vaak -1 gemodereerd, terwijl het overduidelijk geen trolls of flamebaits zijn. En reacties positief t.o.v. AMD krijgen zeer vaak +2 of +3 terwijl de argumentatie van bedenkelijk niveau is.
[ Voor 92% gewijzigd door dusty-2011 op 02-06-2015 18:21 ]
Bedankt voor de tip. Dat hele lange citaat heb ik weggehaald.Migrator schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:19:
Als je hele reacties hier copy-pastet zonder ze in quoteblokken te zetten wordt het er absoluut niet overzichtelijker op hoor... gewoon naar linken is voldoende.
Edit: en waarom staat deze op -1?
Weer te kritisch tegenover AMD?
[ Voor 28% gewijzigd door dusty-2011 op 02-06-2015 18:38 ]
Verwijderd
Ik weet niet wat daar of topic aan is , lijkt toch meer dan een 0 waard ?
Lijkt me geen +3... Het is nogal irrelevant aan hetgeen Armin schreef.
Waarom het een +3 krijg is mij derhalve een beetje een raadsel.
Dit topic is gesloten.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.
IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem