Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 101 Laatste
Acties:
  • 196.955 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vickiieee schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:59:
Ik voel hem al aankomen, dus bij deze alvast:

nieuws: Onderzoekers vinden ernstige beveiligingslekken in OS X en iOS
Hier gaat ontzettend gemeningmod worden! Moderaties zullen hier erg uiteen lopen en kunnen de meest rare moderaties krijgen!
[Mee oneens]

Ik denk niet dat het noodzakelijk is je onderbuikgevoel nu al als feit te presenteren.
Volgens mij wordt er tot nu toe redelijk gemoddereerd. Omdat het een fruitig merk betreft, zul je misschien wat meer trolls of afwijkende reacties tegenkomen dan gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:29:
[...]

[Mee oneens]

Ik denk niet dat het noodzakelijk is je onderbuikgevoel nu al als feit te presenteren.
Volgens mij wordt er tot nu toe redelijk gemoddereerd. Omdat het een fruitig merk betreft, zul je misschien wat meer trolls of afwijkende reacties tegenkomen dan gemiddeld.
Bij Blackberry is het inderdaad schering en inslag met meningmods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:37:
[...]

Trust me, i know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 23:42

Vickiieee

Kritische lezer.

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:37:
[...]

Dit. :D

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:29:
[...]

[Mee oneens]

Het is in het verleden meerdere malen gebleken dat in een artikel dat over Apple gaat lang niet alles 'eerlijk' gemodereerd wordt. Bepaalde positieve berichten hebben de voorkeur en kunnen dan vaak ook op een hogere moderatie rekenen. Als je daar als moderator op tijd bij bent dan is het mogelijk om op voorhand de schade te beperken ;).

Op trolls of afwijkende reacties heb ik eigenlijk niet gedoeld, maar jij linkt deze dus bij voorkeur al aan elkaar? :o

[ Voor 5% gewijzigd door Vickiieee op 17-06-2015 15:43 ]

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vickiieee schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:43:

Het is in het verleden meerdere malen gebleken dat in een artikel dat over Apple gaat lang niet alles 'eerlijk' gemodereerd wordt. Bepaalde positieve berichten hebben de voorkeur en kunnen dan vaak ook op een hogere moderatie rekenen.

Op trolls of afwijkende reacties heb ik eigenlijk niet gedoeld, maar jij linkt deze dus bij voorkeur al aan elkaar? :o
Ik benoem ze apart, en niets anders.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2015 15:48 . Reden: ingekort. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Feitelijk incorrect onderbuikgevoel krijgt +1: Orion84 in 'nieuws: Dienst voor gratis ssl-certificaten begint 14 september'

Feitelijk correcte reactie (zelfs door auteur erboven bevestigd in reactie) krijgt een 0: David Mulder in 'nieuws: Dienst voor gratis ssl-certificaten begint 14 september'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Deze post van mij is gewoon een ontopic antwoord op de vraag erboven;

Bor in 'nieuws: Dienst voor gratis ssl-certificaten begint 14 september'

[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 17-06-2015 19:30 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 22:37

Tribits

Onkruid vergaat niet

David Mulder schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:25:
Feitelijk incorrect onderbuikgevoel krijgt +1: Orion84 in 'nieuws: Dienst voor gratis ssl-certificaten begint 14 september'

Feitelijk correcte reactie (zelfs door auteur erboven bevestigd in reactie) krijgt een 0: David Mulder in 'nieuws: Dienst voor gratis ssl-certificaten begint 14 september'
De reactie van Orion84 is correct, die van jou is feitelijk incorrect. Encryptie zonder authenticatie voorkomt geen mitm en dat wordt in de verdere reacties ook uitgelegd.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Waarom is dat feitelijk incorrect? Wat mij betreft een nette +1 post en waar ook.

+2 of +3 voor deze vind ik dan weer te hoog; MadEgg in 'nieuws: Dienst voor gratis ssl-certificaten begint 14 september'

Het is een nette post maar nergens echt inzichtvol of bovengemiddeld informatief maar er wordt wel een ononderbouwde mening als feit gepresenteerd (waar bovengenoemde reactie terecht tegenin gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 16:15
Verwijderd in 'nieuws: Nest presenteert eerste beveiligingscamera Cam'

Flink partijtje meningmodden aan de gang. De reactie is constructief en onderbouwd maar de hoeveelheid Google-haters is groot genoeg om de reactie toch naar -1 te duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Verwijderd in 'nieuws: Nest presenteert eerste beveiligingscamera Cam'
Ik mod die gast niet meer, en sla z'n reacties vaak over, maar dit klopt niet.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:47

Grin

Ride si sapis.

[...]

[ Voor 94% gewijzigd door Grin op 17-06-2015 21:14 . Reden: Laat ook maar zitten ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:57

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Lees de topic alert is, de eindscore is gewoon goed dus die 8x -1 hoeft niet gemeld te worden.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk dan ook hier even na Ramoncito in 'nieuws: Nest presenteert eerste beveiligingscamera Cam' gewoon +1 en die van Alfred Jodocus is gewoon een anti-google rant -1 of 0 zou terecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:20
MrFax in 'nieuws: Dienst voor gratis ssl-certificaten begint 14 september'

Waarom krijg ik een -1? Degene die op mij reageerde negeerde mijn hele punt en komt met een nutteloos retorisch flut reactie waarvan de reden in mijn reactie staat beschreven. 8)7 Wat moet je daar mee :/

[ Voor 10% gewijzigd door MrFax op 17-06-2015 20:48 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Omdat je reactie, incl. smiley volledig op de man is en helemaal niks toevoegt? Dat had je makkelijk een stuk netter kunnen verpakken waarbij je op zijn punt in kon gaan. Volledig terechte -1, of jij zijn reactie nou flut vindt of niet.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
Migrator schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:48:
Omdat je reactie, incl. smiley volledig op de man is en helemaal niks toevoegt? Dat had je makkelijk een stuk netter kunnen verpakken waarbij je op zijn punt in kon gaan. Volledig terechte -1, of jij zijn reactie nou flut vindt of niet.
Wat moet ik dan zeggen: "Lees mijn vorige reactie aub"? Of "Ik zeg net wat mijn punt is" Maakt het er niet netter op. Zo'n antwoord waarbij je het hele punt negeert is niet hoe je discussie voert.

[ Voor 13% gewijzigd door MrFax op 17-06-2015 20:51 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook eens kritisch naar jezelf kijken.
Ik denk dat je zelf dan ook inziet dat verder dan een 0 niet komt. Zeker voor mensen buiten de discussie staan heeft je verwijzing geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:51:
[...]

Ook eens kritisch naar jezelf kijken.
Ik denk dat je zelf dan ook inziet dat verder dan een 0 niet komt. Zeker voor mensen buiten de discussie staan heeft je verwijzing geen nut.
Ja maar dan nog zo'n antwoord van de Tweakers Crew 8)7

Was een beetje stom om zo te gaan reageren, was in een slechte mood. |:(

[ Voor 10% gewijzigd door MrFax op 17-06-2015 22:34 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Definitie van een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

MrFax schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:50:
[...]

Wat moet ik dan zeggen: "Lees mijn vorige reactie aub"? Of "Ik zeg net wat mijn punt is" Maakt het er niet netter op. Zo'n antwoord waarbij je het hele punt negeert is niet hoe je discussie voert.
De reactie van Orion84 is kort, maar gaat op beide aspecten van jouw reactie in: namelijk dat je beveiliging van dergelijke sites niet belangrijk vindt maar desondanks wel encryptie toe wilt passen. Ik snap dus sowieso niet waarom je denkt dat Orion84 jouw reactie niet heeft gelezen en zelfs als dat wel zo zou zijn dan kan je altijd nog even je punt verduidelijken. Dat je elkaar niet begrijpt betekent niet per definitie dat de ander dommer is dan jou of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoe kan het dat er mensen zijn die deze post als 'ongewenst' modereren?

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zegato schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:14:
Hoe kan het zijn dat mensen hem als spotlight beoordelen? Alles wat hij doet is quoten uit de voorwaarden en er zijn eigen frame om heen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Zegato schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:14:
Dat zijn typisch mensen die het niet eens zijn met de inhoud en dus op -1 drukken. Is van alle tijden en niks om je druk om te maken want de PowerMods hier hebben volgens mij tools om dit soort gedrag aan te pakken. Zolang de eindscore niet fout is hoef je ze in principe dan ook niet te melden :)
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:19:
[...]

Hoe kan het zijn dat mensen hem als spotlight beoordelen? Alles wat hij doet is quoten uit de voorwaarden en er zijn eigen frame om heen bouwen.
Zo kun je alles relativeren. Het is wel veel mening inderdaad, maar wel onderbouwd. +3 vind ik dan ook overdreven maar +2 kan zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: evest
Zo kun je alles relativeren.
Nee zo kun je alles relativeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kunnen we deze ook even 'relativeren' want die hoort ook niet op 3 natuurlijk.

brain75 in 'nieuws: Gerucht: BlackBerry met Android en fysiek toetsenbord krijgt Snapdragon 808-soc'

Dan gaat het toch nog fout in een fruit-topic vandaag.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2015 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
Ik ben het niet eens met een -1 moderatie van een reactie van mij. Het is een duidelijke mening die ik uit, en die ik onderbouw.
Ik merk de laatste tijd meer dat de -1 moderatie gebruikt wordt als men het niet eens is met bepaalde kritieken die er worden geuit. Maar alsjeblieft, dit is gewoon flauw, zéker als je kijkt naar de stortvloed aan ongenuanceerde negatieviteit die op Tweakers neerdwaard als er iets als een logo wordt verandert, of een overhaul van de layout.

QErikNL in 'video: Terugblik op de aankondigingen van de E3'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Die tekst over je score hoort niet in je reactie ;)
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:33:
Misschien kunnen we deze ook even 'relativeren' want die hoort ook niet op 3 natuurlijk.

brain75 in 'nieuws: Gerucht: BlackBerry met Android en fysiek toetsenbord krijgt Snapdragon 808-soc'

Dan gaat het toch nog fout in een fruit-topic vandaag.
En ook niet op +2, die Android VS iOS VS WP VS whatever die mensen steeds weer proberen te starten is dood irritant.

[ Voor 87% gewijzigd door _David_ op 17-06-2015 22:20 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Geen idee waarom Verwijderd in 'nieuws: Nest presenteert eerste beveiligingscamera Cam' +3 heeft. Doordat het onderwerp privacy is, zijn er ook weer vooral meningmodders actief. Uit de reacties blijkt ook wel, dat eea verkeerd geïnterpreteerd wordt door alfredjodocus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
Migrator schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:21:
[...]

Dat zijn typisch mensen die het niet eens zijn met de inhoud en dus op -1 drukken. Is van alle tijden en niks om je druk om te maken want de PowerMods hier hebben volgens mij tools om dit soort gedrag aan te pakken. Zolang de eindscore niet fout is hoef je ze in principe dan ook niet te melden :)

[...]

Zo kun je alles relativeren. Het is wel veel mening inderdaad, maar wel onderbouwd. +3 vind ik dan ook overdreven maar +2 kan zeker.
Nee dat is waarschijnlijk om hem van de +3 weg te halen omdat -1 je sneller naar beneden haalt dan +1 of 2.

Los van bovenstaande, heb trouwens me reactie aangepast en ook me forum post. -1 was het wel waard ja. O-)

[ Voor 7% gewijzigd door MrFax op 17-06-2015 22:35 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

MrFax schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 22:26:
[...]

Nee dat is waarschijnlijk om hem van de +3 weg te halen omdat -1 je sneller naar beneden haalt dan +1 of 2.
Betwijfel ik. Overigens wordt er met de mediaan gewerkt waardoor een -1 geven een reactie even hard naar beneden haalt als het geven van +1.
CptChaos schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 22:24:
Geen idee waarom Verwijderd in 'nieuws: Nest presenteert eerste beveiligingscamera Cam' +3 heeft. Doordat het onderwerp privacy is, zijn er ook weer vooral meningmodders actief. Uit de reacties blijkt ook wel, dat eea verkeerd geïnterpreteerd wordt door alfredjodocus.
Een +3 is imo inderdaad overdreven. +1 en +2 zijn beide scores waar ik het mee eens kan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

tellavist in 'poll: Wanneer heb je voor het laatst iets gebrand, zoals een cd of dvd?'
Geen +2, niks informatief of aanvulling aan, puur gezeur over een poll..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKP
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

JKP

aval0ne in 'nieuws: OnePlus Two krijgt Snapdragon 810-soc 'zonder oververhittingsproblemen''

Deze zou hoogste een +1 waard mogen zijn. Misschien zelfs maar een 0, maar zeker geen +2.
Hetzelfde geld voor deze reactie:

Verwijderd in 'nieuws: OnePlus Two krijgt Snapdragon 810-soc 'zonder oververhittingsproblemen''

Lijkt erop dat het meer modereren is geweest op eens/oneens dan wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
JKP schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 01:53:
aval0ne in 'nieuws: OnePlus Two krijgt Snapdragon 810-soc 'zonder oververhittingsproblemen''

Deze zou hoogste een +1 waard mogen zijn. Misschien zelfs maar een 0, maar zeker geen +2.
Hetzelfde geld voor deze reactie:

Verwijderd in 'nieuws: OnePlus Two krijgt Snapdragon 810-soc 'zonder oververhittingsproblemen''

Lijkt erop dat het meer modereren is geweest op eens/oneens dan wat anders.
2x boost op +1 gegooid beide staan weer op 1 :)

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKP
  • Niet online

JKP

Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
Heb ik niks meer aan kunnen doen. Als dit als +2 eindigt zou dat wel heel slordig zijn, dit is gewoon een -1.

[ Voor 7% gewijzigd door MrFax op 18-06-2015 05:26 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
0 zou nog kunnen maar +2 is inderdaad te hoog...

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Redactie bashen is erg populair vandaar de 100+ mismods

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Waarom wordt elke kritiek/feedback richting Tweakers hier altijd gelijk als "gezeur" bestempeld? Ja ok hij had het anders kunnen(moeten!) verwoorden, maar om het dan maar gelijk gezeur te noemen...

flsh2pwn in 'nieuws: AMD's R9 Fury X-kaart ondersteunt geen hdmi 2.0'
Ik kom voor deze niet verder dan een +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
!mark schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:18:
[...]

Waarom wordt elke kritiek/feedback richting Tweakers hier altijd gelijk als "gezeur" bestempeld? Ja ok hij had het anders kunnen(moeten!) verwoorden, maar om het dan maar gelijk gezeur te noemen...
Vanwege de manier van verwoorden. Zoals je zelf al zegt: hij had het anders moeten verwoorden dan was het geen gezeur geweest. Niet voor niets zit er een knopje Feedback bovenaan de pagina. Mensen die het er niet mee eens zijn maar geen inhoudelijke aanvulling of on-topic post weg zetten kunnen daarlangs reageren op het juiste punt waar het sneller gelezen wordt.
Waar hij ok op staat. Zijn weer de gebruikelijke mee eens mods...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg minpunten voor een reactie op Verwijderd in 'reviews: Rise of the Tomb Raider - Lara zoekt het hogerop'

Niet echt logisch aangezien ik gewoon mijn mening geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:41:
Ik krijg minpunten voor een reactie op Verwijderd in 'reviews: Rise of the Tomb Raider - Lara zoekt het hogerop'

Niet echt logisch aangezien ik gewoon mijn mening geef.
Wat staat er helemaal onderaan de pagina in dat lichtrode blok met in het rood 'Let op:' erboven?
Zelfs boven het kader waarin je de reactie voor dit forum schrijft...
Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Juistem. Gewoon even wachten. 16 minuten is nu niet echt 'het systeem de tijd geven'.
Daar komt bij dat je 6x een -1 gekregen hebt, wat waarschijnlijk betekend dat iemand het niet eens is met je mening en deze 'geboost' heeft met een -1. Wat betekent dat je meteen 6x -1 krijgt van één gebruiker. Niet dat het zo gebruikt hoort te worden, maar alsnog gewoon even wachten!

Geduld is een schone zaak! ;) :D

[ Voor 19% gewijzigd door Vickiieee op 18-06-2015 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
I-King in 'nieuws: Webwinkels halen assortiment uit 'te dure' prijsvergelijker Beslist.nl'

Ook ik ben het eens, maar toch krijgt ie van mij een +1 en geen +2/+3

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik wilde deze ook net aandragen. Die post is niet meer dan een +1 in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Een krappe +1 zelfs, wat mij betreft. Populaire mening blijkbaar, want er mogen nog wat moderaties bij om die op de juiste score te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Inderdaad, +1 en niks hoger, weer veel mee eens moderaties, 45x +3 en 60x +2 :X

[ Voor 15% gewijzigd door _David_ op 18-06-2015 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

boe2 in 'nieuws: Valve start bèta Dota 2 Reborn'
Post is overduidelijk een mening, niet echt onderbouwd verder, geen +2 waard imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

_David_ schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:29:
Een paar uur verder en we zitten op 117x +3 en 163x +2, dit bedoel ik dus met dat het nieuwe sorterings systeem er voor zorgt dat reacties die bovenaan staan met een +2 of +3 er bijna niet meer vanaf te krijgen zijn met normale moderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Bijna drie keer zoveel foute moderaties als goede moderaties... Dit geeft toch wel echt goed aan hoe goed mensen het modsysteem begrijpen/gebruiken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Dat was inderdaad weer eens een duidelijk voorbeeld van een reactie waar het merendeel van de moderaties weinig meer was dan een helemaal mee eens of heel erg mee eens of zo. Desondanks ben ik nog steeds van mening dat dit niet veroorzaakt wordt door het nieuwe ranking systeem van reacties maar vooral doordat mensen dankzij facebook en dergelijke nu eenmaal niets anders meer gewend zijn dan een like/dislike systeem. Uiteindelijk is de vraag denk ik of je mee wilt gaan met de grote stroom of een wat meer doordacht/weloverwogen systeem wilt hanteren voor de moderaties. Voor zover ik me herinner was de wens toch om aan de laatste vorm vast te houden. Het zijn gewoon twee verschillende opvattingen waarbij het helaas lang niet altijd meevalt om tegen de meest populaire in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Tribits schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 03:25:
Dat was inderdaad weer eens een duidelijk voorbeeld van een reactie waar het merendeel van de moderaties weinig meer was dan een helemaal mee eens of heel erg mee eens of zo. Desondanks ben ik nog steeds van mening dat dit niet veroorzaakt wordt door het nieuwe ranking systeem van reacties maar vooral doordat mensen dankzij facebook en dergelijke nu eenmaal niets anders meer gewend zijn dan een like/dislike systeem. Uiteindelijk is de vraag denk ik of je mee wilt gaan met de grote stroom of een wat meer doordacht/weloverwogen systeem wilt hanteren voor de moderaties. Voor zover ik me herinner was de wens toch om aan de laatste vorm vast te houden. Het zijn gewoon twee verschillende opvattingen waarbij het helaas lang niet altijd meevalt om tegen de meest populaire in te gaan.
Ben ik het mee eens. Want het is nu al tijden zo en eens in de zo veel tijd komt het weer voor dat een reactie op een artikel een 'shitload' aan 'mee eens' moderaties krijgt. Blijkbaar is die 'behoefte' er bij tweakers toch wel ergens. Of dat door Facebook komt of niet, is de vraag.

Dan is de vraag:
- Blijf je het huidige systeem vasthouden met eens in de zoveel tijd een reactie die ontzettend gemeningmod wordt;
- Of ga je er wat aan doen en gooi je (als Tweakers) het moderatiesysteem op de schop? Waarbij mensen bijvoorbeeld de moderatie status aan moeten vragen en deze weer (permanent?) afgepakt kan worden als mensen gewoon niet goed modereren.

Anyway: ik post dit ook in het feedback topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Ik neem aan dat de mensen die dat een +3 geven wel aangesproken worden en uitleg krijgen hoe het wel hoort?

Ik kan me nog goed herinneren dat ik een aantal jaar geleden het systeem ook niet begreep, en ik kreeg er toen een waarschuwing voor. Deze post een +3 geven geeft echt aan dat een significant deel van de gebruikers geen weet heeft van hoe het modsysteem werkt en opgaat in de 'mee eens / ZEER mee eens' modus.

Het is wel duidelijk dat dit deze post niet meer rechtgetrokken kan worden door wat powermodjes.

Added:

ACM in 'nieuws: Webwinkels halen assortiment uit 'te dure' prijsvergelijker Beslist.nl'
Leuk verhaal (en goede promo voor PW), maar heeft niets van doen met het onderwerp: Prijsvergelijker Beslist. Een +2 of +3 is sterk overdreven. Ik zie de post meer als +0 (omdat er verder niet gerefereerd wordt naar het onderwerp, maar puur gericht is op de Pricewatch en bijbehorende uitleg), maar ik zie ook nog wel in waarom het een +1 zou krijgen als je het bekijkt vanaf de kant van prijsvergelijkers in het algemeen. Hij staat nu echter nogal hoog op +2 omdat het informatief zou zijn. Dat zie ik in relatie tot het topic zelf echter niet terug. En deze is er niet zomaar vanaf te krijgen.

[ Voor 47% gewijzigd door Royeboi op 19-06-2015 12:53 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Nou ja, interessante achtergrondinformatie over vergelijkingssites is wat mij betreft ontopic in een newspost over een prijsvergelijker. Geblaat als 'de tweakers pricewatch is veel beter' of 'ik vond beslist altijd zo goed/slecht' mag van mij gerust op 0. Die van ACM bied echter interessante achtergrond informatie.

Net zoals ik bij een artikel over AMD het wel interessant vind te horen hoe Nvidia met de laatste DirectX omgaat, maar niet hoeveel beter/slechter de concurrent nu wel niet is.

Overigens: Dit soort reacties mogen wel naar -1 hoop ik?

Habana in 'nieuws: AMD geeft details over R9 Fury X vrij'
Arjant2 in 'nieuws: AMD geeft details over R9 Fury X vrij'
echtwaarisdatzo in 'nieuws: AMD geeft details over R9 Fury X vrij'
Arjant2 in 'nieuws: AMD geeft details over R9 Fury X vrij'

[ Voor 44% gewijzigd door Dorus op 19-06-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKP
  • Niet online

JKP

Verwijderd in 'nieuws: Facebook gaat Amber Alert-meldingen aan alle Nederlandse gebruikers tonen'
Deze reactie staat op +2, maar is volgens mij niet meer waard als een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Naast dat ik weinig overeenkomsten zie tussen de posts - hoe kan een reactie van 09:56 een dubbelpost zijn van een reactie van 10:54? :P

loekf2 in 'video: Xbox Elite Controller - Gamen met Microsofts 'modulaire' controller' Geen +2.

[ Voor 47% gewijzigd door Migrator op 19-06-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
k1n8fisher schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:59:
0 zou nog kunnen maar +2 is inderdaad te hoog...
Heeft de +1 niet eens gehaald 8)7
!mark schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:18:
[...]

Omdat als je kritiek aan de redactie wilt leveren je dat niet in een reactie plaatst maar hier

edit: typo

[ Voor 56% gewijzigd door MrFax op 19-06-2015 19:31 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
MrFax schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 19:28:

Omdat als je kritiek aan de redactie wilt leveren je dat niet in een reactie plaatst maar hier
Geen idee of het hier hoort maar is het geen idee dit wat duidelijker bij artikelen te vermelden?

Ik krijg het idee dat heel veel mensen die soms goed bedoelt iets willen melden/ verbeteren simpelweg niet op de hoogte zijn van het feit dat het in GR moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

!mark schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 22:57:
[...]

Geen idee of het hier hoort maar is het geen idee dit wat duidelijker bij artikelen te vermelden?

Ik krijg het idee dat heel veel mensen die soms goed bedoelt iets willen melden/ verbeteren simpelweg niet op de hoogte zijn van het feit dat het in GR moet
Er staat een "feedback" linkje onder de titel van een artikel, maar die valt inderdaad niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

HMC in 'nieuws: GfK: gebruik Facebook onder Nederlandse jongeren neemt niet af'
Reactie op
Falcon in 'nieuws: GfK: gebruik Facebook onder Nederlandse jongeren neemt niet af'
Die ik een dikke +1 heb gegeven

Waarom krijg ik -1? :?
Edit: Ok, het is maar één persoon, maar toch, niet leuk

[ Voor 5% gewijzigd door HMC op 19-06-2015 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Misschien krijg je die -1 omdat je reactie alleen maar een link is naar een plaatje? nogal nutteloos reactie imo. (zelfde geldt voor die "amen." reactie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
nieuws: Facebook gaat Amber Alert-meldingen aan alle Nederlandse gebruikers tonen
Er wordt hier naar mijn mening wel heel veel gemeningmod op het vlak dat gebruikers mede-tweakers aanspreken dat ze het gek vinden dat iemand Amber alert niet wil zien.
Heel veel 0's en een aantal onterechte -1's.

Van deze bijvoorbeeld is de toon wat hard, maar of het nou werkelijk ongewenst is...? Op z'n minst een 0, maar als meningen die zeggen "Belachelijk dat Facebook dit doet!!" een +1 krijgen, dan vind ik dat deze ook een +1 mag hebben eigenlijk. :)
Verwijderd in 'nieuws: Facebook gaat Amber Alert-meldingen aan alle Nederlandse gebruikers tonen'

Deze vind ik ook geen -1:
Falcon in 'nieuws: Facebook gaat Amber Alert-meldingen aan alle Nederlandse gebruikers tonen'
(Die daaronder over schaapjesgedrag/moraalridders lijkt me wel een -1)

devil-strike in 'nieuws: Facebook gaat Amber Alert-meldingen aan alle Nederlandse gebruikers tonen'

vrow in 'nieuws: Facebook gaat Amber Alert-meldingen aan alle Nederlandse gebruikers tonen'

En hoewel ik het persoonlijk een beetje misselijke gedachte vind, verdient dit ook geen -1 lijkt me:
Kern in 'nieuws: Facebook gaat Amber Alert-meldingen aan alle Nederlandse gebruikers tonen'

Et cetera.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ik heb alle reacties daar net gemodereerd, staat nu imo goed.

om even op de reacties die jij meldt in te gaan:
"diegene die dat niet vinden zijn naar mijn mening gevoelloos en moeten niet zelf aan kids beginnen." met dat soort teksten vind ik een -1 wel passen.
WhatsappHack schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 23:48:
Deze vind ik ook geen -1:
Falcon in 'nieuws: Facebook gaat Amber Alert-meldingen aan alle Nederlandse gebruikers tonen'
(Die daaronder over schaapjesgedrag/moraalridders lijkt me wel een -1)
0 en -1 kan allebei, nogal een troep reactie imo.
Staat nu op 0
Staat ook op 0 (al kan je een -1 verdedigen vanwege de alu hoedje opmerking)
WhatsappHack schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 23:48:
En hoewel ik het persoonlijk een beetje misselijke gedachte vind, verdient dit ook geen -1 lijkt me:
Kern in 'nieuws: Facebook gaat Amber Alert-meldingen aan alle Nederlandse gebruikers tonen'

Et cetera.
Troep reactie, staat imo prima op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
_David_ schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 00:05:
Troep reactie, staat imo prima op -1.
Nou... Ja, vanuit m'n persoonlijke mening vind ik hem ook prachtig staan op -1.
Maar het is toch een legitieme ervaring en vraag als iemand dat zo beleeft en het wil uitzetten? :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
_David_ schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:29:
+3 Spotlight 163
+2 Informatief 222
+1 On-topic 165

huh wat? zoveel heb ik er al een tijdje niet meer gezien :o

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

CurlyMo in 'nieuws: Studenten Hogeschool Utrecht winnen wedstrijd met app voor autisme'
Deze reactie heeft nog een paar 0 nodig, die hele discussie daar is vrij offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
Mag ik je er op wijzen dat per de moderatie FAQ een ontopic reactie op een offtopic post nog steeds ontopic kan zijn? Simpelweg omdat ontopic gedefinieerd word in de context van discussies, niet in de context van het artikel. In dit geval werd er dus een discussie gestart over of de term "autist". Posts die puur gingen over of de Tweakers redactie die term moest gebruiken zijn natuurlijk offtopic, maar reacties die zich gewoon richten op de betekenis van de relevante terminologie zijn prima ontopic. Vaak genoeg dat discussies niet letterlijk over het artikel gaan.

Hoe dan ook, concreet kwam ik 'klagen' over de moderaties op deze posts: David Mulder in 'nieuws: Studenten Hogeschool Utrecht winnen wedstrijd met app voor autisme'

Andere posts van me is het een waarde oordeel of ze nog te erg thuis horen in GR (heb persoonlijk de indruk dat ze breder zijn dan dat, want ik probeerde me bewust te richten op algemeen gebruik en niet alleen Tweakers redactie), maar bovenstaande post zie ik niet in hoe die ooit op een 0 kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Laatst online: 21:53
Dit wordt weer zo'n discussie als toen bij reactie van The Mask bij het voedingen artikel. Er wordt gewoon met een luchtbuks op alle reactie geschoten. Iedereen komt op 0 te staan. Ook deze vrijwel dezelfde reacties:
Comp_Lex in 'nieuws: Studenten Hogeschool Utrecht winnen wedstrijd met app voor autisme'
Comp_Lex in 'nieuws: Studenten Hogeschool Utrecht winnen wedstrijd met app voor autisme'

Vanzelfsprekend ben ik het dus ook eens met bovenstaande post, met daar omtrent mijn eigen reacties ;)
Het oproepen tot modereren is al helemaal bizar :?

[ Voor 29% gewijzigd door CurlyMo op 20-06-2015 12:47 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Laatst online: 21:07
CurlyMo schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:43:
Dit wordt weer zo'n discussie als toen bij reactie van The Mask bij het voedingen artikel. Er wordt gewoon met een luchtbuks op alle reactie geschoten. Iedereen komt op 0 te staan. Ook deze vrijwel dezelfde reacties:

Vanzelfsprekend ben ik het dus ook eens met bovenstaande post, met daar omtrent mijn eigen reacties ;)

[...]

Dat zijn reacties binnen (als het goed is) verschillende draadjes op verschillende mensen. Ik benader die mensen persoonlijk. Als ik een algemene post maak, dan wordt dat niet eens gezien wegens het feit dat het artikel al meer dan 100 reacties heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Comp_Lex schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:58:
[...]

Dat zijn reacties binnen (als het goed is) verschillende draadjes op verschillende mensen. Ik benader die mensen persoonlijk. Als ik een algemene post maak, dan wordt dat niet eens gezien wegens het feit dat het artikel al meer dan 100 reacties heeft.
Ze zijn verschillend genoeg om niet als dubbelposts te zien wat niet wegneemt dat jouw laatste (qua tijd) meer een rant is dan een gewone reactie. Vandaar dat die ook op de -1 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

David Mulder schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:42:
[...]

Mag ik je er op wijzen dat per de moderatie FAQ een ontopic reactie op een offtopic post nog steeds ontopic kan zijn?
Mag ik je er op wijzen dat discussieren over de term "autist" vrij weinig te maken heeft met de app waarover het artikel gaat? het overgrote deel van de reacties in die discussie gaat over of die wel of niet goed is. ;)
CurlyMo schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:43:

Waar denk je dat deze thread voor bedoeld is?

[ Voor 7% gewijzigd door _David_ op 20-06-2015 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Laatst online: 21:07
k1n8fisher schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 13:01:
[...]

Ze zijn verschillend genoeg om niet als dubbelposts te zien wat niet wegneemt dat jouw laatste (qua tijd) meer een rant is dan een gewone reactie. Vandaar dat die ook op de -1 staat.
Ik doe niet aan rants. Ik praat vanuit de psychologie en als ervaringsdeskundige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
_David_ schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 13:11:
[...]

Mag ik je er op wijzen dat discussieren over de term "autist" vrij weinig te maken heeft met de app waarover het artikel gaat? ;)
Toch heel normaal dat discussies niet alleen letterlijk over het artikel gaan? Bij een post over het sluiten van een torrent site krijg je een discussie over de ethiek van piraterij. Bij een post over het medische patienten dossier krijg je een discussie over privacy en decentralisatie. En dat zijn de normale voorbeelden, bij alle artikelen die veel reacties oproepen gaat de discussie nog verder. En in dit geval kreeg je dus een discussie over wat autisme is bij een post die gaat over een app voor autisten. Klinkt nog best logisch eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

David Mulder schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 13:18:
[...]

Toch heel normaal dat discussies niet alleen letterlijk over het artikel gaan? Bij een post over het sluiten van een torrent site krijg je een discussie over de ethiek van piraterij. Bij een post over het medische patienten dossier krijg je een discussie over privacy en decentralisatie. En dat zijn de normale voorbeelden, bij alle artikelen die veel reacties oproepen gaat de discussie nog verder. En in dit geval kreeg je dus een discussie over wat autisme is bij een post die gaat over een app voor autisten. Klinkt nog best logisch eigenlijk.
Klopt helemaal, maar het overgrote deel van die reacties (inclusief de gene die ik eerder linkte) gaan puur alleen over "Mensen met autisme" vs "Autisten", en dat is niet relevant.

De reactie van jouw die jij linkte is inderdaad een van de weinig die wel relevant is omdat het over autisme in het algemeen gaat (en niet gezeur over de term), vind het persoonlijk zonde dat je die reactie in die thread hebt gezet :P hij was veel meer waard geweest als hij apart stond en daaruit een discussie ontstond i.p.v. dat hij verstopt (nu +2 dan) staat tussen gedoe over een term.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
_David_ schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 13:24:
[...]

Klopt helemaal, maar het overgrote deel van die reacties (inclusief de gene die ik eerder linkte) gaan puur alleen over "Mensen met autisme" vs "Autisten", en dat is niet relevant.

De reactie van jouw die jij linkte is inderdaad een van de weinig die wel relevant is omdat het over autisme in het algemeen gaat (en niet gezeur over de term), vind het persoonlijk zonde dat je die reactie in die thread hebt gezet :P hij was veel meer waard geweest als hij apart stond en daaruit een discussie ontstond i.p.v. dat hij verstopt (nu +2 dan) staat tussen gedoe over een term.
Ach ja, het gebruik van de term raakt mensen, dus ik denk dat het zeker een valide discussie is. Het meeste onbegrip over autisme leek te heersen in die thread en als ik zelfs maar één iemand wat waardevols heb mee kunnen geven ben ik al tevreden, want daar doe je het uiteindelijk voor :) .

Ben tenminste blij dat hij niet meer op een 0 staat, want dat geeft dan weer het gevoel dat niemand de post serieus neemt. Ik zou beter moeten weten, vooral als hij toch wel een paar +1's en +2's had, maar dat was toch het gevoel dat je er bij krijgt soms :+ . Maar goed, sowieso blij te zien dat de comments die echt over app gaan nu hoger gesorteerd zijn :D .

[ Voor 15% gewijzigd door David Mulder op 20-06-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

_David_ schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 13:24:
[...]

Die hele discussie gaat tevens ook over de vraag hoe autisten in het leven staan, is het iets dat je bent (autist) of iets dat je hebt (een vorm van autisme) en daarnaast over verschillende soorten autisme. Het heeft misschien niet direct betrekking op het onderwerp maar is wel relevant daarvoor. Daarnaast is het is wel logisch dat er wat discussie ontstaat als er bericht wordt over een weinig gangbaar onderwerp waar nog altijd de nodige verwarring over bestaat. Ik vind dat het dan te streng om het als off-topic te modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Antrax in 'nieuws: Systeem met privégegevens alle Nederlanders bood opnieuw toegang aan derden'

Mag naar -1 gezien de edit vol met moderatiegezeur, en compleet met trolls en agressief taalgebruik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Lekker agressief edit inderdaad.

Sorcerer8472 in 'nieuws: Systeem met privégegevens alle Nederlanders bood opnieuw toegang aan derden'
Deze mag naar +1 toe, niks +2 aan.

Edit:

Wordt hier mooi gemeningmod

robvanwijk in 'nieuws: WikiLeaks publiceert 70.000 overheidsdocumenten Saoedi-Arabië'
Krijg 14x -1, maar mag imo wel op +2

Avathar in 'nieuws: WikiLeaks publiceert 70.000 overheidsdocumenten Saoedi-Arabië'
En dit krijgt wel een +2 :/

[ Voor 45% gewijzigd door _David_ op 20-06-2015 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

iRicardo in 'nieuws: Systeem met privégegevens alle Nederlanders bood opnieuw toegang aan derden'

Mag naar -1 gezien de edit vol met moderatiegezeur, en compleet met trolls en agressief taalgebruik.
Op zich een terecht punt. Maar jammer dat hij die opmerking toevoegde in een verder nuttige reactie die wat aan de discussie toevoegt en die nu ondersneeuwt. Mijn indruk is dat een of meer personen -1 normeringen hebben uitgedeeld aan veel reacties want niet alleen zijn reactie is (even) op -1 terecht gekomen. Ik verwacht dat dit ook met die iricardo reactie is gebeurd, en helaas sloeg hij hierop aan en verklooide hij zijn reactie. legt iemand hem dit nog uit? Hij lijkt het nogal persoonlijk op te vatten, en die initiële -1 was onterecht.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

teacup schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 15:39:
[...]
Op zich een terecht punt. Maar jammer dat hij die opmerking toevoegde in een verder nuttige reactie die wat aan de discussie toevoegt en die nu ondersneeuwt. Mijn indruk is dat een of meer personen -1 normeringen hebben uitgedeeld aan veel reacties want niet alleen zijn reactie is (even) op -1 terecht gekomen. Ik verwacht dat dit ook met die iricardo reactie is gebeurd, en helaas sloeg hij hierop aan en verklooide hij zijn reactie. legt iemand hem dit nog uit? Hij lijkt het nogal persoonlijk op te vatten, en die initiële -1 was onterecht.
Mja, dat neemt niet weg dat de reactie op deze manier totaal ongewenst is. Maar als een PowerMod hem uit zou leggen wat de bedoeling is bij dit soort gevallen dan weet hij dat hopelijk voor de volgende keer. :)
Eens, kan zeer zeker naar +2.
Ik zit op het randje 0/+1. Wel ontopic maar wat rare redeneringen en een beetje op de man, waardoor ik voor de 0 gekozen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
iRicardo heb ik aangeschreven ivm zijn rant-edit. Hopelijk snapt ie het voor de volgende keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

iRicardo heb ik aangeschreven ivm zijn rant-edit. Hopelijk snapt ie het voor de volgende keer!
Dank je, hopelijk is zijn vertrouwen in de samenleving hiermee hersteld ;).

@evest
Naast dat ik weinig overeenkomsten zie tussen de posts - hoe kan een reactie van 09:56 een dubbelpost zijn van een reactie van 10:54? :P
Een van de reacties was verkeerd gelinkt, die k**smartphones ook, hopelijk gaat het nu beter:
Oorzaak:
Thekilldevilhil in 'nieuws: Fabrikanten kondigen hun Radeon R9 390- en 390X-kaarten aan' (10:50 uur)
Gevolg:
Thekilldevilhil in 'nieuws: Fabrikanten kondigen hun Radeon R9 390- en 390X-kaarten aan' (10.54 uur)

Een vraagtekentje achter mijn dubbelpost stelling was op zijn plaats geweest inderdaad. De reacties waren inderdaad niet helemaal gelijk. Beiden gebruikten ze wel gelijke links en noemden het 70 wat argument. Op zijn minst een geval van ophoesten en herkauwen. Een dubbelpost naar de letter is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

robvanwijk in 'nieuws: WikiLeaks publiceert 70.000 overheidsdocumenten Saoedi-Arabië'
Deze heeft nog een paar zetjes naar +2 nodig, dat verdient hij.

Mocro_Pimp® in 'nieuws: WikiLeaks publiceert 70.000 overheidsdocumenten Saoedi-Arabië'
Is geen +2.
k1n8fisher schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 15:59:
d:)b
teacup schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 16:48:
[...]
Een vraagtekentje achter mijn dubbelpost stelling was op zijn plaats geweest inderdaad. De reacties waren inderdaad niet helemaal gelijk. Beiden gebruikten ze wel gelijke links en noemden het 70 wat argument. Op zijn minst een geval van ophoesten en herkauwen. Een dubbelpost naar de letter is het niet.
Die lijken inderdaad wat meer op elkaar, maar het is niet letterlijk een dubbelpost en ook niet bedoeld om een reactie die is weggezakt nog maar eens te plaatsen zodat hij hoger komt te staan. Staan imo goed :)

[ Voor 29% gewijzigd door Migrator op 20-06-2015 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omied
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-08 19:42
Volledig mee eens. Sterker nog, als iemand die Perzisch spreekt en leest kan ik bevestigen dat Mocro_Pimp® klinkklare onzin verkondigt. Wat mij betreft dus -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
k1n8fisher schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 15:59:
Martin.M doet er nog en schepje bovenop:
Verwijderd in 'nieuws: Systeem met privégegevens alle Nederlanders bood opnieuw toegang aan derden'
Ook hier moeten de moderators het bij hem ontgelden:
Verwijderd in 'nieuws: Systeem met privégegevens alle Nederlanders bood opnieuw toegang aan derden'
Het lijkt erop, dat hij een beetje aan het ontsporen is. Tot nu toe 36 reacties in dit topic en je moet goed zoeken om er een te vinden die niet dik op -1 staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Toff schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 18:30:
[...]

Martin.M doet er nog en schepje bovenop:
Ook hier moeten de moderators het bij hem ontgelden:
Het lijkt erop, dat hij een beetje aan het ontsporen is. Tot nu toe 36 reacties in dit topic en je moet goed zoeken om er een te vinden die niet dik op -1 staat...
Daar is naar gekeken inmiddels. De posts kunnen op waarde beoordeeld worden overeenkomstig de richtlijnen uit de moderatieFAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 20:37

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Omied schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 18:27:
[...]

Volledig mee eens. Sterker nog, als iemand die Perzisch spreekt en leest kan ik bevestigen dat Mocro_Pimp® klinkklare onzin verkondigt. Wat mij betreft dus -1.
Onjuiste reacties zijn niet ongewenst (-1), maar irrelevant (0). :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Laatst online: 02-09 14:57
wildhagen schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 15:08:
Antrax in 'nieuws: Systeem met privégegevens alle Nederlanders bood opnieuw toegang aan derden'

Ik zie niet in wat er -1 aan is. Mogelijk heeft hij ondertussen zijn reactie aangepast, want hij ziet er nu netjes uit. Mag wel weer terug naar +1 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

vali in 'nieuws: Microsoft: verbetering Windows 10 Mobile krijgt meer aandacht'
supersnathan94 in 'nieuws: Microsoft: verbetering Windows 10 Mobile krijgt meer aandacht'
supersnathan94 in 'nieuws: Microsoft: verbetering Windows 10 Mobile krijgt meer aandacht'
hendrickbert in 'nieuws: Microsoft: verbetering Windows 10 Mobile krijgt meer aandacht'
Allemaal geen +2 of zelfs +3 voor de tweede. Dat suffe, al talloze keren door nul07 geposte en inmiddels oude onderzoek over gebruiksgemak in OS'en is nou niet bepaald ontopic en zelfs als dat wel zo was zijn de reacties niet informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Dorus schreef op zondag 21 juni 2015 @ 01:14:
[...]

Ik zie niet in wat er -1 aan is. Mogelijk heeft hij ondertussen zijn reactie aangepast, want hij ziet er nu netjes uit. Mag wel weer terug naar +1 dus.
Ik denk dat hij inderdaad zijn edit weg heeft gehaald n.a.v. mijn mail. Hij had ook teruggemaild dat hij wel inzag dat hij zich wat had laten gaan. dat mag best beloond worden met de -1 mods om te zetten tot +1 mods...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuus. Ik zit in het verkeerde topic.

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

*knip. Reactie op hierboven, nu niet meer nuttig*
k1n8fisher schreef op zondag 21 juni 2015 @ 13:12:
[...]

Ik denk dat hij inderdaad zijn edit weg heeft gehaald n.a.v. mijn mail. Hij had ook teruggemaild dat hij wel inzag dat hij zich wat had laten gaan. dat mag best beloond worden met de -1 mods om te zetten tot +1 mods...
Ik heb mijn score inmiddels veranderd maar er moeten nog wat mensen hun score aanpassen wil hij goed staan.

[ Voor 42% gewijzigd door Migrator op 01-01-2016 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k1n8fisher schreef op zondag 21 juni 2015 @ 13:12:
[...]

En staat nu op +1, nadat ik mijn eerder toegekende 0 (vond de rant wel erg storend, maar de rest net voldoende om geen -1 te geven) wijzigde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:37
k1n8fisher schreef:
Dorus schreef:
Klopt, ik had de edit weer weggehaald om de kwaliteit van het draaitje toch hoog te houden. Ik heb toch kort een reactie aan k1n8fisher gegeven dat het vanuit mij toch wat te ver ging. Excuus daarvoor. Een +1 staat alsnog leuk :)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Pagina: 1 ... 14 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem