Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 101 Laatste
Acties:
  • 196.954 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
iRicardo schreef op maandag 22 juni 2015 @ 08:41:
[...]

[...]

Klopt, ik had de edit weer weggehaald om de kwaliteit van het draaitje toch hoog te houden. Ik heb toch kort een reactie aan k1n8fisher gegeven dat het vanuit mij toch wat te ver ging. Excuus daarvoor. Een +1 staat alsnog leuk :)
En nu je dit forum hebt gevonden staat niets je in de weg om eventuele misstanden hier te melden, dat mag dan over jouw eigen posts zijn maar ook over andere posts... ;)

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Antrax in 'downloads: BatteryCare 0.9.25.0'

Deze reactie staat op +1, IMHO is het een +2 en mag deze tekst zelfs de volgende keer bij het stukje over de tool vermeld worden.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:17
Ondanks de vele (terechte) -1 reacties van martin.M in dit nieuwsbericht, vind ik deze geen -1:
Verwijderd in 'nieuws: Systeem met privégegevens alle Nederlanders bood opnieuw toegang aan derden'

Edit: ow, wacht... er zijn wel heel veel reacties van hem. Pfff, wat een niveau. :?

[ Voor 10% gewijzigd door Jolke op 22-06-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Tukk schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:50:
Antrax in 'downloads: BatteryCare 0.9.25.0'

Deze reactie staat op +1, IMHO is het een +2 en mag deze tekst zelfs de volgende keer bij het stukje over de tool vermeld worden.
De reactie MediQ in 'downloads: BatteryCare 0.9.25.0'
geeft weer nieuw inzicht waardoor mijn eerdere oproep mogelijk niet nuttig is.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Jolke schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:54:
Ondanks de vele (terechte) -1 reacties van martin.M in dit nieuwsbericht, vind ik deze geen -1:
Verwijderd in 'nieuws: Systeem met privégegevens alle Nederlanders bood opnieuw toegang aan derden'

Edit: ow, wacht... er zijn wel heel veel reacties van hem. Pfff, wat een niveau. :?
Dat neemt niet weg dat je reacties per stuk moet beoordelen. Ik heb ze allemaal even snel bekeken, en kom uit op 27/37 -1, de rest 0. Dr zaten er zelf 1-2 bij waar ik over +1 twijfelde, maar dankzij een edit over moderatie gezeur weer op 0 (of -1) uitkwamen.

Deze kwibus is in een keer al zijn karma kwijt hier 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:17
Dat klopt, ik heb ze ook individueel bekeken. Bijna allemaal -1 dik waard, maar degene die ik aanhaalde vond ik wel een 0 of voorzichtige +1 waard. Echter geen van de berichten krijg je nog van -1 af. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lightmanone1984 in 'nieuws: Nintendo: Wii U niet succesvol door prijs en opkomst tablets'

Een rant over geruchten om vervolgens zelf geruchten te geven om vervolgens zijn rant weer te herhalen. Ondanks dat hij feitelijk gelijk heeft is dit absoluut geen +3 waard imho, helemaal met de toon waarin hij dit schrijft.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2015 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:11

RayNbow

Kirika <3

Nog niet veel moderaties, maar -1 lijkt me niet de juiste score:
RayNbow in 'nieuws: Nintendo: Wii U niet succesvol door prijs en opkomst tablets'
RayNbow in 'nieuws: Nintendo: Wii U niet succesvol door prijs en opkomst tablets'

(Eerder 0 omdat het offtopic dreigt te gaan)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Titan_Fox in 'nieuws: Proximus en Huawei behalen 1Tbit/s over glasvezelbackbone'

Waarom is dit +1 waard als de rest van de (soortgelijke) reacties op 0 beland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Na zijn edit nu is het een krappe +1. Hoewel 0 ook niet verkeerd is, voegt hij in elk geval iets toe aan dat draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Tukk schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:02:
[...]

De reactie MediQ in 'downloads: BatteryCare 0.9.25.0'
geeft weer nieuw inzicht waardoor mijn eerdere oproep mogelijk niet nuttig is.
Ook die reactie is geen plus 2

link van de ontwikkelaar dumpen en tekst citeren.... ook een +1

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 14:32

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
SRich schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:03:
[...]

Ook die reactie is geen plus 2

link van de ontwikkelaar dumpen en tekst citeren.... ook een +1
Waarom is zo'n quote minder waard? Het is gewoon een nuttig aanvulling.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
De link die jij iedere keer wegzet is iedere keer die van het volledige topic en niet van jouw reactie. Kijk daar even naar want dat maakt het wat makkelijker de desbetreffende reactie te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Ik snap niet helemaal dat deze naar +1 is afgezakt: RocketKoen in 'nieuws: Uilenvleugelstructuur helpt vliegtuigvleugels en wieken stiller te maken'
Terwijl deze halve dubbelpost een uur later wel op +2 staat: SpiekerBoks in 'nieuws: Uilenvleugelstructuur helpt vliegtuigvleugels en wieken stiller te maken'

Eigenlijk vind ik ze beide +2 waard, en mag deze blaataap wel naar +1 terug: Verwijderd in 'nieuws: Uilenvleugelstructuur helpt vliegtuigvleugels en wieken stiller te maken' (Iets met open deuren, naar de bekende weg vragen en helpdeskvragen stellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Dorus schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:10:
Ik snap niet helemaal dat deze naar +1 is afgezakt: RocketKoen in 'nieuws: Uilenvleugelstructuur helpt vliegtuigvleugels en wieken stiller te maken'
Terwijl deze halve dubbelpost een uur later wel op +2 staat: SpiekerBoks in 'nieuws: Uilenvleugelstructuur helpt vliegtuigvleugels en wieken stiller te maken'

Eigenlijk vind ik ze beide +2 waard, en mag deze blaataap wel naar +1 terug: Verwijderd in 'nieuws: Uilenvleugelstructuur helpt vliegtuigvleugels en wieken stiller te maken' (Iets met open deuren, naar de bekende weg vragen en helpdeskvragen stellen).
Die van Rocketkoen is een mooie maar niet echt informatief o.i.d. terwijl die van Spiekerboks wel een goede aanvulling is mede door zijn link. Die laatste van Herr Roedy is idd niet meer dan een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

k1n8fisher schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:12:
[...]

De link die jij iedere keer wegzet is iedere keer die van het volledige topic en niet van jouw reactie. Kijk daar even naar want dat maakt het wat makkelijker de desbetreffende reactie te vinden...
Hmm? Ik heb telkens de datumlink gekopieerd en dat levert URLs als deze op:
http://tweakers.net/nieuws/103840/nintendo-wii-u-niet-succesvol-door-prijs-en-opkomst-tablets.html?showReaction=7751309#r_7751309

Dit zou rechtstreeks naar de reactie moeten leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

De link die k1n8fisher quotet leidt bij mij direct naar de reactie. Alleen als ik op mijn mobiel in hetzelfde tabblad de url opent scrollt hij niet automatisch, maar de url klopt wel degelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Migrator op 23-06-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 22:37

Tribits

Onkruid vergaat niet

Het is een directe link naar de reactie maar deze staat op de tweede pagina, dus dan valt er weinig te scrollen. Zou mooi zijn als er in dat geval een foutmelding zou volgen via Javascript, maar heb geen idee of dat mogelijk is.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ah, dat zou natuurlijk ook kunnen. Maar ik heb meer reacties op één pagina dan standaard, dus heb er niet zo vaak last van en merkte er hier dus niks van :P. Maar had het wel eerder gezien bij een nieuwspost of .plan met heel veel reacties. Dat automatisch de juiste pagina wordt gekozen bij het klikken op zo'n link is niet meer dan logisch gedrag. Ik zal eens naar MF SB hobbelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Tribits in 'plan: Development-round-up - Iteratie #70'

Los van het feit dat ik niet begrijp waarom mijn reactie off-topic/irrelevant is (het artikel meldt zelf dat er ook een groot aantal bugs wel op is gelost en dan lijkt mijn vraag me dus niet meer dan logisch) was het natuurlijk ook wel prettig geweest als er iemand even een reactie gegeven had. Uit die 0 score begrijp ik ook wel dat de reactie niet op prijs gesteld wordt, maar veel wijzer wordt ik er natuurlijk niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Tribits schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:37:
Tribits in 'plan: Development-round-up - Iteratie #70'

Los van het feit dat ik niet begrijp waarom mijn reactie off-topic/irrelevant is (het artikel meldt zelf dat er ook een groot aantal bugs wel op is gelost en dan lijkt mijn vraag me dus niet meer dan logisch) was het natuurlijk ook wel prettig geweest als er iemand even een reactie gegeven had. Uit die 0 score begrijp ik ook wel dat de reactie niet op prijs gesteld wordt, maar veel wijzer wordt ik er natuurlijk niet van.
Niet op prijs stellen is een zwaar woord. Het is gewoon offtopic. Waarom iets wel of niet wordt gefikst is een vraag die je beter in de feedbackfora kunt stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

RoD schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:40:
[...]

Niet op prijs stellen is een zwaar woord. Het is gewoon offtopic. Waarom iets wel of niet wordt gefikst is een vraag die je beter in de feedbackfora kunt stellen.
Tsja, daar leek het me eigenlijk ook niet echt op zijn plek. In het bug forum komt het waarschijnlijk over als een verkapte 'bump' en de geachte redactie kan er ook niet direct iets mee schat ik zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:11

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05 14:56
"De reactie is irrelevant en voegt niets toe aan de discussie of het artikel", het is echter geen "flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker", dus 0 lijkt mij een correcte score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Apollo89 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:09:
[...]

"De reactie is irrelevant en voegt niets toe aan de discussie of het artikel", het is echter geen "flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker", dus 0 lijkt mij een correcte score.
Uit de modFAQ:

Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

In mijn ogen niet meer dan een offtopic voor niemand interessante oneliner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iblies in 'nieuws: Google werkt aan polsband voor medische wereld'

Tja, een Google bash bijna alu hoedje reactie krijgt een +3 Niet 1 keer maar 30 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
vali in 'nieuws: Apple brengt nieuwe testversies iOS, watchOS en OS X uit'
Geen -1 lijkt me, kennelijk 't resultaat van toegepaste boosts via meningmodden; als je de reactie van "klonic" leest. (Een foutje maken (2GB vs 5GB) lijkt me geen reden tot -1?)

Ik kan trouwens het aantal moderaties en dergelijken niet inzien, dus geen idee hoeveel moderaties er zijn en of er wel genoeg tijd is gegeven aan het systeem. ;) Klonic spreekt over "ook", dus ik gok dat er meer -1's zijn.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKP
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

JKP

Verwijderd in 'nieuws: Google zet volledige functionaliteit Picasa Web Albums weer online'
Lieuwe15 in 'nieuws: Google zet volledige functionaliteit Picasa Web Albums weer online'
watercoolertje in 'nieuws: Google zet volledige functionaliteit Picasa Web Albums weer online'

Die laatste in het rijtje had net nog een +2. De andere 2 nog steeds. Echt informatief zou ik ze niet willen noemen. Een +1 hoogstens en wellicht eerder iets voor het Feedback forum (dus offtopic?). Ik heb ze nu een +1 meegegeven, omdat ze wel inhoudelijk ingaan op het onderwerp Picasa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Laatst online: 17:52

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

INF3RN040 in 'nieuws: Smartphone met twee slots voor sd-kaarten haalt doel op Indiegogo'

Hoe deze +3 kan scoren is mij werkelijk een raadsel.

Het systeem heeft zijn werk al gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door TweakOverflow op 24-06-2015 11:05 ]

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:57

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
regmaster in 'nieuws: 'Samsung deactiveert Windows Update om issues met usb-drivers te voorkomen''

De "installeer windows 10 malware" is niet meer dan een flame als ik het zo lees. -1 lijkt mij de juiste score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Niet eens een positieve score; Is gewoon weer commentaar op de redactie/titel. -1 zou er ook goed voor zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:45

watercoolertje

Untertitel

watercoolertje in 'nieuws: Makers privacy-app Disconnect klagen Google aan'

Wanneer pakken jullie die meningmods (lees: prutsers) niet is een keer aan?

Wat ik schrijf is gewoon een inhoudelijke reactie die ontopic is, eens of oneens is niet relevant voor de moderatie...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Eens, en ook Toettoetdaan in 'reviews: AMD Radeon 300-serie Review - R9 390X, 380 en R7 370 van MSI getest' vind ik geen +3.

Frozen in 'reviews: AMD Radeon R9 Fury X: nieuwe topkaart voor hoge resoluties'
Een opsomming van de conclusies van andere reviews + linkjes, is dat genoeg voor een +3? Vind het zelf eerder een +2 want het voegt wel wat toe, maar heel bijzonder is het niet aangezien er geen eigen conclusies worden getrokken uit alle reviews.

FreshMaker in 'nieuws: Hema roept powerbanks terug wegens mogelijke oververhitting -update'
Geen +2, eerder een 0, wat heeft korting op een powerbank van Xiaomi te maken met een terugroepactie van de HEMA :?

[ Voor 11% gewijzigd door Migrator op 24-06-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Laatst online: 12-09 23:42

Vickiieee

Kritische lezer.

Migrator schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:03:
[...]

Eens, en ook Toettoetdaan in 'reviews: AMD Radeon 300-serie Review - R9 390X, 380 en R7 370 van MSI getest' vind ik geen +3.

Frozen in 'reviews: AMD Radeon R9 Fury X: nieuwe topkaart voor hoge resoluties'
Een opsomming van de conclusies van andere reviews + linkjes, is dat genoeg voor een +3? Vind het zelf eerder een +2 want het voegt wel wat toe, maar heel bijzonder is het niet aangezien er geen eigen conclusies worden getrokken uit alle reviews.

FreshMaker in 'nieuws: Hema roept powerbanks terug wegens mogelijke oververhitting -update'
Geen +2, eerder een 0, wat heeft korting op een powerbank van Xiaomi te maken met een terugroepactie van de HEMA :?
Bovenste is hooguit een +2, en daar staat ie nu op :).

Die opsomming is inderdaad ook hooguit een +2, precies om de reden die jij aangeeft. En daar staat ie na een boost nu ook op.

Die laatste is hooguit een +1. Er ontstaat een 'discussie' over de Xiaomei powerbank, en dan geeft hij een kortingscode voor een site waar je die powerbank kan kopen. Dus toch enigszins ontopic imo.

Luuk1983 in 'reviews: AMD Radeon R9 Fury X: nieuwe topkaart voor hoge resoluties'
Gewoon een 0 lijkt me?

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Inderdaad, allemaal zwaar offtopic. Maarja mee eens = +3 blijkbaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over mismoderaties en meningmodden gesproken: Verwijderd in 'nieuws: 'Intel komt na Skylake met derde Core i-lijn op 14nm''

Het lijkt mij dat dit een schoolvoorbeeld is van hoe je niet moet modden. Ik hoop dat men kan zien wie of wat mod en dat ze het eens te horen krijgen dat dit niet de bedoeling is.

Score = 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:40:
Over mismoderaties en meningmodden gesproken: Verwijderd in 'nieuws: 'Intel komt na Skylake met derde Core i-lijn op 14nm''

Het lijkt mij dat dit een schoolvoorbeeld is van hoe je niet moet modden. Ik hoop dat men kan zien wie of wat mod en dat ze het eens te horen krijgen dat dit niet de bedoeling is.

Score = 0
Als je een beetje afweet van hoe Intel haar processors ontwerpt dan is het best een geinige reactie. Ik vind een +1 dan ook niet verkeerd en heb dat zelf ook gegeven. Een -1 is het zeer zeker niet, al zullen dat mensen zijn die de reactie niet begrijpen. +2 en +3 zijn inderdaad fout, maar niet zo ernstig fout dat ik vind dat mensen per direct hun modrechten mogen inleveren. ;) Zoals bijvoorbeeld mensen die +3 geven op "ziek chill" (Verwijderd in 'nieuws: Whitehat-hackerplatform HackerOne haalt 25 miljoen dollar op'), dat vind ik een stuk erger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp de reactie zeer zeker, maar het voegt werkelijk niets toe. Maar ik vind wel dat er strenger opgetreden mag worden tegen de mismoderaties/meningmodden. En bij deze post is dat duidelijk aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Ik weet dat hij al -1 heeft gekregen, maar eigenlijk is het bizar wat voor woord gebruik hij gebruikt tegen medetweakers.

monojack in Google-onderzoek legt kritiek lek in ESET-virusscanners bloot (en paar posten eronder).

Heb al eerder gereageerd op zijn posted en vraag gewoon een normale vraag, maar meneer houdt voet bij stuk en noemt iedereen maar een idioot die niet zijn idealen volgt. Zo gaan we toch niet met elkaar om op tweakers.net of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Voor monojack is dit wel degelijk normaal, het is een user die om dit soort reacties en zijn veelvuldige persoonlijke aanvallen op mensen met een andere mening dan die van hem bekend staat. Check zijn history maar eens.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Avathar in 'reviews: AMD Radeon R9 Fury X: nieuwe topkaart voor hoge resoluties'

Ik twijfel over 0 of - 1, maar +1 is veel te veel voor deze zwaar off-topic schreeuw reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
watercoolertje schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:33:
watercoolertje in 'nieuws: Makers privacy-app Disconnect klagen Google aan'

Wanneer pakken jullie die meningmods (lees: prutsers) niet is een keer aan?

Wat ik schrijf is gewoon een inhoudelijke reactie die ontopic is, eens of oneens is niet relevant voor de moderatie...
Wie zegt dat we daar niet mee bezig zijn? Dat jij het niet altijd ziet wil niet zeggen dat het niet gebeurt. in eerste instantie gaat het erom dat een reactie op de juiste score uitkomt en een enkele foute moderatie is daar niet bij van belang. Maar zeg het maar: alleen de -1 modders of ook de +3 modders? Beiden zijn immers net zo fout in hun moderatie omdat ze beiden 2 punten afwijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:45

watercoolertje

Untertitel

k1n8fisher schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:12:
[...]Wie zegt dat we daar niet mee bezig zijn? Dat jij het niet altijd ziet wil niet zeggen dat het niet gebeurt. in eerste instantie gaat het erom dat een reactie op de juiste score uitkomt en een enkele foute moderatie is daar niet bij van belang. Maar zeg het maar: alleen de -1 modders of ook de +3 modders? Beiden zijn immers net zo fout in hun moderatie omdat ze beiden 2 punten afwijken...
Als die mensen echt aangepakt worden zou het vrijwel niet voorkomen. En ja meningmodden werkt uiteraard 2 kanten op. Het punt is ook niet dat al mijn reacties altijd ontopic moeten zijn oid, als mijn post offtopic was geweest had ik ook niet gaan klagen. Het gaat mij er om dat het eerlijk gaat :) En niet enkel om mijn eigen post, maar die van iedereen, nu valt het natuurlijk bij mezelf meer op maar ik heb dan ook wel een beetje naam gemaakt dus als sommige die zien zullen ze de -1 of 0 al opzoeken zonder te lezen.

Maarja het blijft dweilen met de kraan open sinds jullie het modden standaard aan hebben ipv dat je het aan moet vragen, een tijd dat het modden nog speciaal was, wat het nu dus niet is, en dus ook minder serieus wordt gedaan. Wat gewoon merkbaar is...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Dorus schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:06:
Avathar in 'reviews: AMD Radeon R9 Fury X: nieuwe topkaart voor hoge resoluties'

Ik twijfel over 0 of - 1, maar +1 is veel te veel voor deze zwaar off-topic schreeuw reactie.
Ik lees hem nu op mijn pc, en...
Wout ontsla de redactie dan. jullie hebben het in 2013 nog gepresteerd om een APU van AMD tegen I7's van Intel neer te zetten en dan tot de conclusie komen dat de APU outperformed word...
Dit is ook een slechte review en dan kan je wel een beetje ontwijkend lopen doen, maar dit is ECHT prutswerk.

Misschien is het wel tijd om een officiele klacht naar TWEAKERS te sturen over de wanprestatie van jullie reclameteam eeuuu reviewteam.
Weer een briljante opmerking:" de radiator wordt wel 50 graden heet nou nou poe poe" HOE HEET WORDT EEN LUCHTKOELER??!!?? 20? 30? 60 70 of 80!

[... nutteloze linkjes ...]
Op welke planeet zou een procje van 122 euro een duizend euro kostende processor kunnen verslaan?
jullie werk IS GEWOON ERRUUGG SLEEECHHTT, doe het beter!
Dit is gewoon een -1, begrijp niet hoe ik ooit heb kunnen denken dat het meer was :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
watercoolertje schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:26:
[...]
Als die mensen echt aangepakt worden zou het vrijwel niet voorkomen. En ja meningmodden werkt uiteraard 2 kanten op. Het punt is ook niet dat al mijn reacties altijd ontopic moeten zijn oid, als mijn post offtopic was geweest had ik ook niet gaan klagen. Het gaat mij er om dat het eerlijk gaat :) En niet enkel om mijn eigen post, maar die van iedereen, nu valt het natuurlijk bij mezelf meer op maar ik heb dan ook wel een beetje naam gemaakt dus als sommige die zien zullen ze de -1 of 0 al opzoeken zonder te lezen.

Maarja het blijft dweilen met de kraan open sinds jullie het modden standaard aan hebben ipv dat je het aan moet vragen, een tijd dat het modden nog speciaal was, wat het nu dus niet is, en dus ook minder serieus wordt gedaan. Wat gewoon merkbaar is...
We weten er alles van maar dat zijn beslissingen waar wij geen zegje in hebben. Wij kunnen hooguit onze mening uitspreken maar of er wat mee gedaan wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
wildhagen schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 03:53:
Voor monojack is dit wel degelijk normaal, het is een user die om dit soort reacties en zijn veelvuldige persoonlijke aanvallen op mensen met een andere mening dan die van hem bekend staat. Check zijn history maar eens.
Blijkbaar is dat voor hem normaal (bekijk nu ook zijn history), maar het is toch niet normaal gedrag voor tweakers.net hoop ik? Wordt hier niks aan gedaan? Dat hij keer aangesproken wordt ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Niet alles wat we doen rapporteren we hier. Dit soort users hebben we wel in het oog en dat laten we nooit ongestraft doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Dorus schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:06:

Niks meer dan een -1 imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
_David_ schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:25:
[...]

Niks meer dan een -1 imo.
Die conclusie had ik, toen ik wel wakker was, 5 posts hierboven al getrokken :)

Hij heeft nog 1 duwtje nodig voordat hij goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dorus schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:40:
[...]

Ik lees hem nu op mijn pc, en...

[...]

Dit is gewoon een -1, begrijp niet hoe ik ooit heb kunnen denken dat het meer was :X
Wat een tenenkrommende reactie is dat. -1 lijkt mij de maximale score :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Deze staat op +3 wat imho te hoog is. +1 lijkt me een prima score.

arnoudwokke in 'geek: Mini-R2-D2 heeft besturing via Lightsaber-afstandsbediening'

Ook deze kan naar +1:

nlooije1 in 'geek: Mini-R2-D2 heeft besturing via Lightsaber-afstandsbediening'

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 25-06-2015 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Ik had hem zelf op 0 gezet omdat hij voor 80% offtopic is. (En het ontopic gedeelte ook maar een blaat is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al is de verwarring begrijpelijk (zie moeilijkenaam in "Seagate artikel - link is fout" in Feedback over een verhusseling), zowel

sjun in 'nieuws: Seagate komt met portable 2,5"-harddisk van 4TB' als
Cereal in 'nieuws: Seagate komt met portable 2,5"-harddisk van 4TB'

krijgen een vette +2 voor hun bijdragen. Zij deden geen verder onderzoek en zijn hooguit met een 0 te waarderen.

Dat de dames/heren abuis zijn is niet vreemd, daar de auteur ook niet goed op de hoogte is (een correctie staat nog uit). Een oorzaak lijkt gelegen in de erg op elkaar lijkende naamgeving van Seagate voor hun draagbare externe harde schijven, hetgeen ik probeerde te verduidelijken in Verwijderd in 'nieuws: Seagate komt met portable 2,5"-harddisk van 4TB'. En de bewering dat er 2 HDD's in één behuizing zitten ontkracht ik met Verwijderd in 'nieuws: Seagate komt met portable 2,5"-harddisk van 4TB' (al kon ik de melding van Heise inzake de Spinpoint MT10P nergens anders verifiëren).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2015 21:22 . Reden: Bron over één schijf i.p.v. twee. Leesbaarheid. Link verhaspeld. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Maakt mij niet zoveel uit als deze op 0 eindigt, maar waarom is er "ineens" weer een 6x -1 bijgekomen? :?
HMC in 'nieuws: Google start stilletjes met nieuwe broncodehostingdienst'

Lijkt de laatste tijd wel vaker. Kan een iets zijn wat ik me inbeeld, maar ik krijg de laatste altijd een zooi -1 (lees: 6x, dus 1x boost lijkt mij)

Ik vraag niet om meer +1's van pro's of powers, maar wie geeft mij toch altijd die ene schop naar beneden?

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

paradoXical in 'reviews: AMD Radeon R9 Fury X: nieuwe topkaart voor hoge resoluties'

Gewoon een 0, zeker geen -1.
Vermoeiend dit soort moderaties.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Laatst online: 12-09 23:42

Vickiieee

Kritische lezer.

HMC schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 19:29:
Maakt mij niet zoveel uit als deze op 0 eindigt, maar waarom is er "ineens" weer een 6x -1 bijgekomen? :?
HMC in 'nieuws: Google start stilletjes met nieuwe broncodehostingdienst'

Lijkt de laatste tijd wel vaker. Kan een iets zijn wat ik me inbeeld, maar ik krijg de laatste altijd een zooi -1 (lees: 6x, dus 1x boost lijkt mij)

Ik vraag niet om meer +1's van pro's of powers, maar wie geeft mij toch altijd die ene schop naar beneden?
Het feit dat het de laatste tijd vaker gebeurt, betekent dat je fans hebt! :D
Zo heb ik er ook wel eens last van als ik onder bepaalde artikelen iets reageer. (Vaak met OnePlus) Daar krijg ik dan ook bijna standaard een paar -1'tjes of een boost te verwerken terwijl het toch écht 100% on-topic is wat ik post :)

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberDonky
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 20:06

CyberDonky

DealBytes

Ik begrijp hier helemaal niks van. Krijg -1 voor dit.
CyberDonky in 'nieuws: Bedrijf wil volgend jaar jetpack op de markt brengen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Deze reactie: Deveon in 'nieuws: Bedrijf wil volgend jaar jetpack op de markt brengen'
en de reactie er op zijn echt geen +3...

Ik heb ze een +1 boost gegeven, nu staan ze beide op +2, wat nog te hoog is.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Niet correct, maar ben dan wel weer benieuwd wat je aan dat bericht gewijzigd hebt twee minuten voor het hier te melden.
miicker schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:14:
Ik heb ze een +1 boost gegeven, nu staan ze beide op +2, wat nog te hoog is.
Inmiddels allemaal op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Op de 3e reactie na, brengen ze allemaal nuttige en extra informatie in het artikel. Dit soort reacties horen dus op +2.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:44

JT

VETAK y0

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Wellicht niet zo bedoelt, maar je reactie lokt nu een hele Wndows vs Apple discussie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dat is nog geen reden om deze reactie een -1 te geven, zijn vergelijking met Apple is niet misplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Lekker aan 't meningmodden. o0
Ik vind deze stuk voor stuk geen van allen een -1 waard:
WhatsappHack in 'nieuws: Facebook moet persoonsgegevens van maker wraakporno overhandigen'
WhatsappHack in 'nieuws: Facebook moet persoonsgegevens van maker wraakporno overhandigen'
WhatsappHack in 'nieuws: Facebook moet persoonsgegevens van maker wraakporno overhandigen' (Als die erboven +1 is, dan moet die van mij dat ook zijn lijkt me.)

Ook staan er echt tig reacties van me op 0 in dat topic die eigenlijk allemaal op +1 horen omdat t puur allemaal op de inhoud is gericht, dat ik een andere mening heb (ik ben niet overtuigd van Facebook's "schuld", en draag daar redenen en bronnen voor aan.) en misschien soms zelfs wel fout zit (ook geen reden voor een 0 of -1 overigens, zonder fouten geen discussie; ik ben geen jurist en mogelijk fout zitten mbt de wet in een goede on-topic discussie is geen -1...) betekend niet dat de posts maar op -1 geknald moeten worden lijkt me.

De enige terechte -1's die ik zie staan is het gedoe met hAl, al zie ik dat die wel +1 krijgt voor de posts waarin ie me aanvalt, want zijn posts zijn wel allemaal anti-Facebook; dus dat scoort allemaal een +1 terwijl t keiharde flames zijn. :')

Moet zeggen dat ik de frustratie van iemand in dit draadje een tijdje terug wel goed kan begrijpen.
Dat -1 en 0 krijgen terwijl je met een alternatieve mening in een discussie komt werkt wel extreem demotiverend om nog eens de discussie aan te gaan als je weet dat je geen populaire mening zal hebben.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ik heb er aardig wat op de goeie score gekregen, sommige hebben nog wat extra zetjes nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
WhatsappHack schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 20:06:
WhatsappHack in 'nieuws: Facebook moet persoonsgegevens van maker wraakporno overhandigen' (Als die erboven +1 is, dan moet die van mij dat ook zijn lijkt me.)

Ook staan er echt tig reacties van me op 0 in dat topic die eigenlijk allemaal op +1 horen omdat t puur allemaal op de inhoud is gericht, dat ik een andere mening heb (ik ben niet overtuigd van Facebook's "schuld", en draag daar redenen en bronnen voor aan.) en misschien soms zelfs wel fout zit (ook geen reden voor een 0 of -1 overigens, zonder fouten geen discussie; ik ben geen jurist en mogelijk fout zitten mbt de wet in een goede on-topic discussie is geen -1...) betekend niet dat de posts maar op -1 geknald moeten worden lijkt me.

De enige terechte -1's die ik zie staan is het gedoe met hAl, al zie ik dat die wel +1 krijgt voor de posts waarin ie me aanvalt, want zijn posts zijn wel allemaal anti-Facebook; dus dat scoort allemaal een +1 terwijl t keiharde flames zijn. :')

Moet zeggen dat ik de frustratie van iemand in dit draadje een tijdje terug wel goed kan begrijpen.
Dat -1 en 0 krijgen terwijl je met een alternatieve mening in een discussie komt werkt wel extreem demotiverend om nog eens de discussie aan te gaan als je weet dat je geen populaire mening zal hebben.
Misschien heeft het er iets mee te maken, dat je tig keer hetzelfde verhaaltje afdraait, zonder er inhoudelijk iets aan toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
_David_ schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 20:42:
Ik heb er aardig wat op de goeie score gekregen, sommige hebben nog wat extra zetjes nodig. :)
Dank u!
Misschien heeft het er iets mee te maken, dat je tig keer hetzelfde verhaaltje afdraait, zonder er inhoudelijk iets aan toe te voegen?
Dat denk ik niet.
Als dat er iets mee te maken zou hebben dan zouden de mensen met de tegenovergestelde mening, die ook "hetzelfde verhaal afdraaien" in verschillende posts, ook steeds -1's moeten vangen als we die gedachtengang volgen... En dat gebeurt dus niet. ;) Ergo: het riekt naar meningmodden. :)

Maarja, als 't er wel wat mee te maken heeft: wat moet ik dan?
Want op dezelfde vragen (zelfde vragen krijgen zelfde antwoorden) linken naar andere antwoorden die ik onder 't zelfde topic in een andere reactie heb gemaakt wordt ook afgestraft met een -1 want "dat voegt niets toe". :') Het is nooit goed, zegmaar. ;)

Ik doe dan tenminste nog m'n best om het steeds voor het individu op een andere manier uit te leggen, ik copy/paste helemaal niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
WhatsappHack schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 23:05:
[...]
Ik doe dan tenminste nog m'n best om het steeds voor het individu op een andere manier uit te leggen, ik copy/paste helemaal niets...
Misschien niet, maar je berijdt wel steeds hetzelfde stokpaardje. De eerste keer oké, jouw mening. De tweede keer (weer) jouw mening, een nul. De derde of vierde keer en vervolgens, niks meer dan -1, wanneer je niks toevoegt. Je krijgt (van mij) echt niet meer gelijk, door je mening (of zelfs feiten) eindeloos te blijven herhalen. Misschien mijn fout, maar ik trek er minstens een punt voor af en wanneer je post niks nieuws brengt, zit je dan bij mij al snel op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:44

JT

VETAK y0

tweaker2010 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 16:29:
[...]

Wellicht niet zo bedoelt, maar je reactie lokt nu een hele Wndows vs Apple discussie uit.
Dirk schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 17:53:
Dat is nog geen reden om deze reactie een -1 te geven, zijn vergelijking met Apple is niet misplaatst.
Wel spijtig, ik keek net en zag dat ik 56x -1 heb gehad en dat mijn reactie nog steeds op -1 staat...Denk dat ik reacties op de FP verder maar achterwege laat.

[ Voor 3% gewijzigd door JT op 27-06-2015 23:44 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
WhatsappHack schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 20:06:

Onjuiste uitspraken kunnen nog wel eens naar 0 schuiven, ik heb niet al je reacties aandachtig doorgelezen, maar er lijken enkele dingen tussen te staan die feitelijk onjuist zijn. -1 is natuurlijk niet terecht, kan ze echter niet meer modereren (48 uur regel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Toff schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 23:23:
Misschien niet, maar je berijdt wel steeds hetzelfde stokpaardje. De eerste keer oké, jouw mening. De tweede keer (weer) jouw mening, een nul. De derde of vierde keer en vervolgens, niks meer dan -1, wanneer je niks toevoegt. Je krijgt (van mij) echt niet meer gelijk, door je mening (of zelfs feiten) eindeloos te blijven herhalen. Misschien mijn fout, maar ik trek er minstens een punt voor af en wanneer je post niks nieuws brengt, zit je dan bij mij al snel op -1.
Dat lijkt me eerlijk gezegd niet de bedoeling.
Maar nogmaals: als mensen een vraag stellen, dan beantwoord ik die. Als het een vraag is in dezelfde trant als eerder in het topic reeds beantwoord, dan kan 't uiteraard best zijn dat het in grote lijnen op 't zelfde neerkomt. Dat is ook nogal logisch, eigenlijk. Zolang het ontopic is, lijkt het me niet dat je daar zomaar -1's voor moet gaan zitten uitdelen.
Maar dat is meer iets voor de moderators om eens toe te lichten, I guess.

Ik ga natuurlijk in ieder geval niet m'n mening aanpassen omdat ik anders een -1 krijg van mensen die van mening zijn dat je je mening niet meer dan eenmaal mag toelichten... ;)
Ik zorg er in ieder geval nog voor dat m'n posts nieuw zijn; dat het in hoofdlijnen 't zelfde verhaal zal zijn is onvermijdelijk gezien de mening niet veranderd; tenzij er andere feiten aan 't licht komen.
Kan wel opeens een ander verhaal met een andere mening gaan ophangen, maar dat zou toch nergens op slaan? :P

Ik vind 't een rare redenatie in ieder geval, maar ieder z'n ding. :)
Dorus schreef op zondag 28 juni 2015 @ 01:59:
[...]
Onjuiste uitspraken kunnen nog wel eens naar 0 schuiven, ik heb niet al je reacties aandachtig doorgelezen, maar er lijken enkele dingen tussen te staan die feitelijk onjuist zijn. -1 is natuurlijk niet terecht, kan ze echter niet meer modereren (48 uur regel).
Ach, die regel was ik alweer vergeten.
Toch bedankt :)

[ Voor 9% gewijzigd door WhatsappHack op 28-06-2015 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
WhatsappHack schreef op zondag 28 juni 2015 @ 02:28:
[...]

Dat lijkt me eerlijk gezegd niet de bedoeling.
Maar nogmaals: als mensen een vraag stellen, dan beantwoord ik die. Als het een vraag is in dezelfde trant als eerder in het topic reeds beantwoord, dan kan 't uiteraard best zijn dat het in grote lijnen op 't zelfde neerkomt. Dat is ook nogal logisch, eigenlijk. Zolang het ontopic is, lijkt het me niet dat je daar zomaar -1's voor moet gaan zitten uitdelen.
Maar dat is meer iets voor de moderators om eens toe te lichten, I guess.

Ik ga natuurlijk in ieder geval niet m'n mening aanpassen omdat ik anders een -1 krijg van mensen die van mening zijn dat je je mening niet meer dan eenmaal mag toelichten... ;)
Ik zorg er in ieder geval nog voor dat m'n posts nieuw zijn; dat het in hoofdlijnen 't zelfde verhaal zal zijn is onvermijdelijk gezien de mening niet veranderd; tenzij er andere feiten aan 't licht komen.
Kan wel opeens een ander verhaal met een andere mening gaan ophangen, maar dat zou toch nergens op slaan? :P
Als je iedere keer min of meer hetzelfde verhaal wegzet in hetzelfde topic dan kan dit ook als dubbelposten worden opgevat en dat rechtvaardigt een -1. Wat je kan doe in zo'n geval is er kort iets wegzetten en dan de link naar je eerdere reactie er bij plaatsen waardoor het ook overzichtelijker blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Nee dubbelposts zijn het absoluut niet! Het is heel erg ver verwijderd van dubbelposts. Elke post is geheel uniek. En als dat wel zo gezien zou worden, dan zouden er een stuk meer -1's moeten staan; niet enkel de niet anti-facebook posts. ;) (Dan is het dus gewoon puur meningmodden, met een excuus dat nergens op slaat.)
De logica ontbreekt een beetje. Als je met meerdere mensen discussiert over hetzelfde onderwerp en je hebt een specifieke mening: dan is het logisch dat niet elke reactie een 100% ander verhaal heeft... Maarja.
De enige optie die je dan dus lijkt te hebben is dat je die vragen geheel moet negeren en NIET met meerdere mensen tegelijk in discussie mag, want dan krijg je een -1. :X Je mag maar met 1 persoon in discussie: en dan klaar. Ik snap hem echt niet. Maar het moderatie systeem heb ik altijd al raar gevonden, dus 't zal wel. :P

Maar goed. Fine with me, ik zal de volgende keer eens linken naar andere reacties.
Dat leverde de vorige keren dat ik dat probeerde om vragen sneller te beantwoorden echter ook een -1 op omdat "linken naar je eigen post niet de bedoeling is", dus het zal er wel op neer komen dat het alsnog altijd een -1 wordt als je met mensen in discussie gaat met afwijkende mening. ;)
En dan kom ik weer gezellig hier klagen. :P

[ Voor 26% gewijzigd door WhatsappHack op 28-06-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Het blijft altijd lastig. Sommige mensen vinden altijd wel iets om een lagere moderatie te geven (of juist hogere) omdat hen dat zo uit komt.
De bedoeling is iedere post op zich te beoordelen op zijn specifieke plaats in de reacties. Alleen als je echt het idee hebt dat het een kopie is van een eerdere post van dezelfde persoon dan kan je het als een dubbelpost beschouwen.
Bij dit soort discussies kom je echter al vaak in een herhaling van zetten terecht en dan kan je jezelf de vraag stellen: is het nog wel zinvol om te reageren: doe je dat namelijk om iets te verduidelijken of om jouw mening nogmaals weg te zetten. En dan is het zeker in het laatste geval vaak beter om dan maar niet te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Build Windows 10 Mobile lijkt Android-subsysteem te hebben'

Troll, troll, troll? Wat doet dat op +1 en zelfs +2?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

0 en niet hoger lijkt mij.

Titan_Fox in 'nieuws: Build Windows 10 Mobile lijkt Android-subsysteem te hebben'
Dit kan op +1 in huidige vorm (geen idee wat er voor de edit stond)

the_shadow in 'nieuws: Build Windows 10 Mobile lijkt Android-subsysteem te hebben'
en dit is geen +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Tribits in 'nieuws: Samsung gaat meer Tizen-toestellen uitbrengen'

Lijkt me gewoon on topic. mijn punt is dat Tizen aanloop problemen zal kennen zoals ieder mobiel OS die gekend heeft, en ik onderbouw dat tevens netjes met een bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Plague in 'nieuws: Europa kiest voor afgezwakte netneutraliteit'
Weer heel veel mee eens modders. +1 is hoog zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plague in 'nieuws: Europa kiest voor afgezwakte netneutraliteit'

Die +3 is een duidelijk mening moderatie . Gewoon een normale +1

Idem: Tales in 'nieuws: Europa kiest voor afgezwakte netneutraliteit'

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2015 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Die +3's daar zijn idd niks meer waard dan een +1, ze hebben nog wel flink wat zetjes nodig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Ja precies, maar ook diverse andere reactie's staan nu op juiste score

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij max een 0, stond op +2: Verwijderd in 'nieuws: Uber neemt delen Bing Maps van Microsoft over'

Hij voegt niets toe en maakt het onnodig persoonlijk. Met teksten als 'Heel leuk van je vriend'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:34:
Voor mij max een 0, stond op +2: Verwijderd in 'nieuws: Uber neemt delen Bing Maps van Microsoft over'

Hij voegt niets toe en maakt het onnodig persoonlijk. Met teksten als 'Heel leuk van je vriend'.
Ook een beetje irritant om de hele tekst van degene op wie je reageert te quoten. Heb dat wat aangepast waardoor je nog beter ziet wat ie zelf wegzet.
Zorgt er ook voor dat de eventuele personen die op lengte modden meteen minder hoog zullen modden...
Dat stukje 'heel leuk van je vriend' vind ik nog niet zo storend...

Pagina: 1 ... 15 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem