Vaak zijn er ook situaties dat je beter met de fiets kunt gaan.joramoudenaarde schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 08:33:
Als ik bijvoorbeeld bij m'n ouders op bezoek ga en de auto pak, ben ik 45 minuten onderweg. Pak ik het OV, dan zou ik ruim 2 uur onderweg zijn. In dat geval levert de auto ook weer (behoorlijk wat) extra tijd op.
Zo kan ik een rit van 75km met de auto in 1 uur doen.
Met de (race)fiets doe ik er 2 uur over.
Benzine kost ~€8, nou moet ik daar net minder dan een uur voor werken.
Dus wat dat betreft lijkt de auto goedkoper, alleen zitten daar nog veel meer kosten aan.
Zoveel zelf dat de fiets incl de 'verloren' tijd goedkoper is.
Zeker als ik dan bij de auto tijd nog 1 uur sporten optel, want die beweging was al gratis bij het fietsen.
Spaarquote:
Sinds vorig jaar ben ik me bewust van het 'FO-begrip' en in het eerste jaar was de spaarquote 70%, met een bruto inkomen van ~3k.
Ben zelf heel content met hoe ik leef, en de spaarquote is meer een resultaat dan een doel.
Dit gaat nog 'vanzelf', ik wil mezelf idd niet beperken in wat ik uitgeef.
Maar zoals ik al eerder heb aangegeven is weinig uitgeven voor mij véél makkelijker dan meer verdienen.
Reden dat mijn kosten zo laag zijn is juist omdat in Schubbe'veen woon zonder auto. En daar ben ik dolgelukkig mee.
Die baan met 20% meer salaris, zodat ik dat kwijt ben aan een auto is niks voor mij.
Circuitdag:
Super vet inderdaad, deed ik zelf voorheen ook. Totdat ik me besefte dat ik voor die €500,- ook anderhalve maand in Azië kan backpacken.
Voor mij was dat een hele makkelijke keuze