Ik vind het wel meevallen qua negativiteit hoor

.
Het is op dit moment inderdaad nog een dagdroom waarvan ik weliswaar steeds meer in begin te geloven. En ik ben opzoek naar mensen die het kunnen bevestigen of afkraken
20% redement snap ik niet helemaal. Nouja behalve als je dacht dat ik bedoelde dat de huur inkomsten genoeg was om het in 5 jaar af te lossen. Dat was natuurlijk niet mijn bedoeling.
Over de woonkamer kun je inderdaad wel gelijk hebben. Ookal denk ik dat er nog wel genoeg ruimte overblijft zou het misschien wel te weinig kunnen zijn. Die kleine kamer is inderdaad te klein voor verhuur.
Verhuren doe ik aan niemand specifieks denk ik. Misschien wel aan 3 vluchtelingen @ 40,- per nacht p.p.

-> 3720,- per maand

(fyi, totaal niet serieus bedoelt die opmerking)
Het huis in kwestie is 7 minuten lopen naar het station en vanuit daar nog maar 9 minuten om in eindhoven centraal te zijn. vandaar dat ik dacht dat het wel geschikt is voor studenten.
Waardevermindering is wel een belangrijk punt opzich. Maar na 1 jaar heb je genoeg afbetaald/opgebouwd om al niet meer onder water te staan lijkt mij. En in mijn planning is het juist de bedoeling om het niet in de verkoop te doen. Nouja na xx jaar pas als ik vermogen om wil zetten naar index o.i.d.
De huis in kwestie geeft te weinig details over de grote van de kamers of indeling van het huis waardoor het mij niet gaat lukken om precies uit te rekenen hoeveel kamers zouden opleveren.
Maar je zou hier in principe met zijn 3en kunnen wonen. Waarvan 2 kamers verhuurt, geen idee hoeveel dat opleverd. Maar ik ga even uit van in totaal 600,- per maand netto.
dan ga ik ervan uit dat ik ook in helmond werk. Wat ik in mijn situatie wel reëel acht, dan heb ik geen auto nodig.
minimumloon is 1400,- per maand netto. plus de 600,- (?) netto van huurinkomsten.
(ik weet dat minimum loon geen hypotheek oplevert van 100k, gaat alleen even om de berekening)
Op deze manier kun je vrijwel je volledige inkomen sparen die ik dan volledig in het huis wil stoppen. En na x jaar als het is afgelost koop je volgende project.
je oorspronkelijke huis levert je nu 900,- per maand op. En je nieuwe net gekochte huis levert weer 600,- per maand netto op. Deze kun je nu nog veel sneller aflossen dan hiervoor. en eenmaal afgelost heb je twee huizen die 1800,- per maand geven.
Zoals ik het er nu heb neergezet vind ik het beetje to good to be true. Waarschijnlijk is het in werkelijkheid minder rooskleurig. Maar het gaat mij echt om de grove lijnen, en dan lijkt mij dit wel een reëele optie.
Ik wil deze constructie met kamers ook alleen toepassen op eerste en eventueel 2de aankoop. Daarna wil ik iets voor mijzelf kopen. Weliswaar ook dat zsm aflossen om het in de verhuur te doen.
Dus aan iedereen de taak om mij te overtuigen dat dit onmogelijk is

.