Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 89 Laatste
Acties:
  • 449.107 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

GerCor schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:06:
Euh, zoals ik al schreef: op de filmpjes ziet het allemaal net iets anders uit dan in het echt. Zo op de plaatjes lijkt het inderdaad een 'beest'.
Met betrekking tot de filmpjes die je aanhaalt had je het alleen over ' opvallend klein', niet over suf, futloos en voor oude mensen voor zover ik lees.

Maar persfoto's kunnen misleidend zijn t.o.v. hoe het er in het echt uitziet idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10 09:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Weemism schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:15:
[...]

Met betrekking tot de filmpjes die je aanhaalt had je het alleen over ' opvallen klein', niet over suf, futloos en voor oude mensen voor zover ik lees.

Maar persfoto's kunnen misleidend zijn t.o.v. hoe het er in het echt uitziet idd.
Klopt, maar we voeren hier een discussie. Dus, de één zegt dit, en de ander weer dat, en dan weer dit ...

Volgende wat ik over de T-Roc wil zeggen: Op de foto's en filmpjes best wel indrukwekkend, avontuurlijk. Maar in het echt straalt het meer uit dat het een auto is die moet overkomen als vooral veilig. Geen auto om snel mee te gaan rijden, gewoon een beetje rijden door de stad. Boodschappen doen, eh .... familiebezoekjes.

Kijk je naar het plaatje dat jij hebt geplaatst dan lijkt het wel of je stiekem even van de verharde weg af gaat en een uitdaging wilt aangaan in een bos ....beetje over het strand crossen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

GerCor schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:23:
[...]

Kijk je naar het plaatje dat jij hebt geplaatst dan lijkt het wel of je stiekem even van de verharde weg af gaat en een uitdaging wilt aangaan in een bos ....beetje over het strand crossen.
Hehe 8) .

Veel hangt ook af van de uitvoering natuurlijk, in een typische Nederlandse schrapersuitvoering met kleine velgen, wieldoppen en minimale trim ziet het er ineens heel anders uit. De nieuwe Polo 6R die ik ooit zelf nieuw heb aangeschaft had ik om die reden bewust in het zwart parel, met Highline trim, sportonderstel en af fabriek 17" lichtmetaal geconfigureerd, en dat zag er toch een heel stuk sexier uit dan de grijze brij aan Polo's die je normaliter rond ziet rijden.

Maar ja, dat mensen daarvoor kiezen snap ik gezien de prijzen dus, of zijn gewoon niet geïnteresseerd in de looks, als het maar praktisch en goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08
Ik zou op mijn Golf 5 graag coming home / leaving home willen activeren, maar ik vraag me af of dit uberhaupt mogelijk is (Ik heb de schakelaar zonder auto functie, auto is van 2005)

Kun je ook ergens de optielijst van de auto opvragen aan de hand van het kenteken bijvoorbeeld? (Ben benieuwd of de auto het lichtpakket heeft met de regensensor e.d.), ik heb wel een schuifje op mijn schakelaar voor de ruitenwissers maar het lijkt er meer op dat deze instelt hoe vaak hij heen en weer gaat in stand 1 dan dat hij daadwerkelijk meet of er regen op de ruit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:49

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Als stand 1 een interval is heb je geen regensensor.
Anders is het:
1 sensor
2 interval
3 langzaam
4 snel.

En voor licht is het hetzelfde, dan moet je een "auto" stand op je lichtschakelaar hebben.

Mogelijk kan de home-functie van de verlichting aangezet worden via programmeren, Rainesh op dit forum heeft div. functies op mijn A3 geactiveerd.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

En check voor dat soort vragen ook vooral even dit daaraan gewijde topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Vermoed dat hij niet weet wat VCDS is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Mad-Matt schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:43:
Vermoed dat hij niet weet wat VCDS is ;)
Nee, maar dat is wel het topic om vragen over het activeren van extra functies te stellen, vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08
@Mad-Matt Ik weet globaal wat VCDS is al heb ik er zelf nooit mee gewerkt, was vooral benieuwd OF het mogelijk was om het te activeren ^^

Maar ik weet inmiddels genoeg, bedankt voor de info beide! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:22
bokkow schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:00:
Even een tussentijdse update; morgen naar TVS Engineering (DSG Dokter) in Varsseveld, om de Mechatronic unit te laten vervangen voor een nieuw exemplaar. Afgelopen twee weken praktisch niet mee gereden, eergisteren een rondje gedaan om te kijken of ik er wel mee naar Varsseveld zou komen, reed als normaal maar na 10-15 minuten wel dezelfde knipperende letters in beeld.

Ik ben benieuwd naar morgen, klap geld onverwacht maar tja even slikken en weer door!

...
De mechatronic is vervangen, de DSG software van VAG Techniek hebben ze mee overgezet, dus we kunnen er weer tegenaan met 24 maanden garantie op de hardware.

Wel moesten ze nog even afgeven op VAG Techniek; hun software zou niet koppeling "besparend" zijn geschreven. Dus het leek er vooraf op dat de tweede koppeling meer sleet dan zou hoeven aan de hand van wat de defecte mechatronic aangaf voor de bijstelling van de tweede koppeling(?). Na het vervangen moest de unit nog ingeleerd worden en lijkt het er op dat beide koppelingen op gelijk niveau zitten.

Het is allemaal wat abstract voor mij, valt dit uit te lezen? Een soort gezondheidspercentage voor de koppelingen? Die zijn vorig jaar namelijk vervangen en hoop er toch nog wel wat meer KM's op te zetten.

Verder heb ik nog een puntje wat al voor de Mechatronic vervanging speelde; een hikje bij 75% accelereren tussen 2000-3000RPM. Tom van HBT verdenkt de injectoren, bij cilinder 4 werd er bij die "hik" gelijktijdig ook een paar misfires gedetecteerd. Heb net nog met hem gesproken over een injector cleaning toevoeging bij de benzine. Leek hem ook een goede eerste poging. Heel flesje bij een kwart tank benzine gemikt en daar maar eens flink mee belasten en daarna een heel flesje bij een volle tank en zoals gebruikelijk rijden. Is het dan weg; mooi meegenomen, is het minder; ultrasoon reinigen, is het euvel er nog steeds; verder gaan kijken :)

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verdorrie, komt er misschien toch een nieuwe Polo R
https://www.autobahn.eu/6...kt-aan-een-300-pk-polo-r/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

234FaTaLiTy schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:13:
(Ik heb de schakelaar zonder auto functie, auto is van 2005)

Kun je ook ergens de optielijst van de auto opvragen aan de hand van het kenteken bijvoorbeeld? (Ben benieuwd of de auto het lichtpakket heeft met de regensensor e.d.), ik heb wel een schuifje op mijn schakelaar voor de ruitenwissers maar het lijkt er meer op dat deze instelt hoe vaak hij heen en weer gaat in stand 1 dan dat hij daadwerkelijk meet of er regen op de ruit ligt.
Als je geen AUTO stand hebt op je schakelaar dan verwacht ik niet dat je deze pakketten hebt en/of dit kan activeren. Sowieso heb je dan geen lichtsensor.
GerCor schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:23:
Klopt, maar we voeren hier een discussie. Dus, de één zegt dit, en de ander weer dat, en dan weer dit ...

Volgende wat ik over de T-Roc wil zeggen: Op de foto's en filmpjes best wel indrukwekkend, avontuurlijk. Maar in het echt straalt het meer uit dat het een auto is die moet overkomen als vooral veilig. Geen auto om snel mee te gaan rijden, gewoon een beetje rijden door de stad. Boodschappen doen, eh .... familiebezoekjes.

Ik heb waarschijnlijk dezelfde gezien (de zwarte) tijdens de preview event een paar weken geleden. Ik vond dat door de zwarte kleur het model er absoluut niet goed uitkwam. Waarom ze daar geen betere voor gekozen hebben snapte ik niet. Verder was deze versie bijzonder kaal qua uitrusting omdat het een pre-productie model is die uiteindelijk toch in de shredder zou gaan.

Ik heb hogere verwachtingen van wanneer er fraaiere uitvoeringen in de showroom staan.

En nee, ik vind dit geen auto gericht op bejaarden.

[ Voor 48% gewijzigd door Gunner op 02-11-2017 20:05 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Die reacties eronder, wat kansloos.

300pk in je Polo, belachelijk. Maar wat een fantastisch leuke belachelijkheid :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

234FaTaLiTy schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:13:
Ik zou op mijn Golf 5 graag coming home / leaving home willen activeren, maar ik vraag me af of dit uberhaupt mogelijk is (Ik heb de schakelaar zonder auto functie, auto is van 2005)

Manuele coming home heb je normaal al. Voor je uitstapt, even je grootlicht aantikken en die blijven 30 seconden branden. Leaving home gaat niet.

Voor een 40 tal euro kan je wel een nieuwe schakelaar met "Auto functie' zetten met een lichtsensor eraan. Dan heb je wel CH/LH functie maar die is niet te configureren. "platte 30 seconden"

Plug en play. Schakelaar vervangen is 30 seconden werk. Dan beetje prielen om die lichtsensor ergens te hangen en klaar :)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:47
Net succesvol Traffic Jam Assist gecodeerd op de Tiguan van @GeeMoney !!! *O* *O* *O*

Gelijk even getest en Lane Assist gaat / blijft actief onder de 65km/u. Stuurt ook netjes bij. Om TJA te activeren moet je wel ACC en LA aanzetten. :) :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@Rainesh

Wellicht een beetje vloeken in de kerk, maar hoe zit het met coderen van andere VAG merken a.k.a. Seat/Skoda? Ik weet dat ik met mijn oude vagcom + kabel iig zaken kon uitlezen en beperkt kon programmeren. Gaat die vlieger nog steeds op voor 2016+ modellen?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
max schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:06:
@Rainesh

Wellicht een beetje vloeken in de kerk, maar hoe zit het met coderen van andere VAG merken a.k.a. Seat/Skoda? Ik weet dat ik met mijn oude vagcom + kabel iig zaken kon uitlezen en beperkt kon programmeren. Gaat die vlieger nog steeds op voor 2016+ modellen?
helaas niet, je hebt toch echt meest recente software versie voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Rainesh schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:07:
[...]

helaas niet, je hebt toch echt meest recente software versie voor nodig.
Ik bedoelde niet nieuwe modellen coderen met mijn oude kabel, maar of jij met je nieuwe kabel behalve VW ook andere VAG dochters kunt coderen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
max schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:10:
[...]

Ik bedoelde niet nieuwe modellen coderen met mijn oude kabel, maar of jij met je nieuwe kabel behalve VW ook andere VAG dochters kunt coderen. :)
ja hoor, ik doe voornamelijk Audi (ben ook met Audi begonnen) maar doe de laatste tijd ook veel VW, Seat en Skoda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hmmm dan moet ik binnenkort wellicht eens koffie komen doen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

max schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:06:
@Rainesh

Is het nog echt vagcom kabel, dan niet. Met oude vcds kabel wel half maar dat is niet aan te raden. Geen label files dus je vliegt blind. Je hebt geen idee waar en welke opties sommige controllers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:00
@max een bezoekje aan @Rainesh kan nooit geen kwaad. Deze man weet precies wat hij doet en de lijst aan mogelijkheden is vaak enorm lang. Leuke opties die bijdragen aan comfort of handigheidjes die gek genoeg vaak uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 10:50
Rainesh schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:23:
Net succesvol Traffic Jam Assist gecodeerd op de Tiguan van @GeeMoney !!! *O* *O* *O*

Gelijk even getest en Lane Assist gaat / blijft actief onder de 65km/u. Stuurt ook netjes bij. Om TJA te activeren moet je wel ACC en LA aanzetten. :) :)
Nice! Hoe zit het nou, heb je hiervoor Lane Assist nodig als fabrieksoptie? Ik heb in m'n 2018 Passat geen van de bestuurdersassistentiepakketen bijvoorbeeld. Is het dan nog werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Hoteldebotel schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 08:25:
[...]

Nice! Hoe zit het nou, heb je hiervoor Lane Assist nodig als fabrieksoptie? Ik heb in m'n 2018 Passat geen van de bestuurdersassistentiepakketen bijvoorbeeld. Is het dan nog werkend te krijgen?
Je hebt ACC en LA voor nodig. Als je de juiste camera hebt, dan kan LA erbij gecodeerd worden en dus ook TJA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

GeeMoney schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:44:
Leuke opties die bijdragen aan comfort of handigheidjes die gek genoeg vaak uit staan.
Ik ken het verder niet maar als ik mag raden: je hebt het niet besteld en dus niet voor betaald, dan krijg je het ook niet? Mocht er dan iets mee zijn valt het ook niet onder de garantie of ... hoeft de dealer de discussie niet eens aan te gaan.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
GerCor schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:05:
[...]

Ik ken het verder niet maar als ik mag raden: je hebt het niet besteld en dus niet voor betaald, dan krijg je het ook niet? Mocht er dan iets mee zijn valt het ook niet onder de garantie of ... hoeft de dealer de discussie niet eens aan te gaan.
Het zijn geen hardware matige aanpassingen en dus ook niet van invloed op garantie. Hence sommige dealers bieden het zelf aan als "extraatje" .
Het betreft bijvoorbeeld comfort knipperen van 3 naar 4x knipperen zetten. Een kleine handigheid die voor mij veel comfort oplevert, zeker bij in/uitvoegen met drukte is die 1 keer extra net even lekkerder voor de mensen om mij heen.

De "auto" stand van de climate control bijvoorbeeld toch weer laten geven op welke stand de ventilator staat etc.

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 03-11-2017 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Bieden het aan als 'extraatje' maar dan weet ik nog niet of dat gratis is of dat je er voor moet betalen. Mocht de ene dealer dat gratis aanbieden en de andere dealer vraagt er geld voor dan kun je je als dealer dus onderscheiden van andere dealers.

Toen ik mijn auto 2 weken geleden kocht kreeg ik niet eens een volle tank brandstof. Maar ik heb ook gekeken naar een dealer in Urk. Daar geeft de dealer als 'verrassing' aan kopers gerookte zalm. Kijk je vervolgens naar de recensies over die dealer dan gaat het vooral over de gerookte zalm.

Ook kwam ik een dealer tegen die een - voor mij - geschikte auto aanbood. Lees je dan even verder over de specificaties blijkt dat de velgen die op de foto staan niet bij de verkoop horen. Kun je apart aanschaffen voor maar € 999,--

Ook zijn er dealers die een auto aanbieden voor een bepaalde prijs. Maar dat blijkt dan de prijs te zijn als je zelf niks in te ruilen hebt. Bij een auto in Wezep kwam er zelfs € 1.000,-- euro bij als je je eigen auto wilde inruilen.

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 03-11-2017 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
En wat probeer je nu te zeggen of te vragen?
Natuurlijk is elke dealer anders...

[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 03-11-2017 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

GeeMoney schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:33:
[...]
En wat probeer je nu te zeggen of te vragen?
Natuurlijk is elke dealer anders...
Jij vindt het gek, schrijf je. Ik zeg dat ik redenen kan bedenken waarom het niet gek is.

De ene dealer biedt het aan als gratis extra omdat hij goede service aan wil bieden. Maakt de dealer misschien zelfs onderscheid tussen trouwe vaste klanten en incidentele kopers. De andere dealer biedt het ook aan maar ziet dat als extra verdienmodel en een derde dealer biedt het helemaal niet aan omdat de klant daar niet om heeft gevraagd bij aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
GerCor schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:43:
[...]

Jij vindt het gek, schrijf je. Ik zeg dat ik redenen kan bedenken waarom het niet gek is.

De ene dealer biedt het aan als gratis extra omdat hij goede service aan wil bieden. Maakt de dealer misschien zelfs onderscheid tussen trouwe vaste klanten en incidentele kopers. De andere dealer biedt het ook aan maar ziet dat als extra verdienmodel en een derde dealer biedt het helemaal niet aan omdat de klant daar niet om heeft gevraagd bij aanschaf.
Je begrijpt me verkeerd denk ik :)
De opties die @Rainesh aan kan zetten, staan uit in NL vanwege importeur/VW gedachten. Niet omdat het wettelijk niet kan/mag of whatever.
Comfortknipper zou bijvoorbeeld makkelijk een optie kunnen zijn in de boordcomputer bijvoorbeeld tussen 3 en 5 instelbaar. (3 is wettelijk minimaal bijvoorbeeld en 5 max) .

Ik bedoel niet dat ik het gek vindt dat de dealer dit mogelijk niet doet. Die verkoopt gewoon zijn standaard wagens en wil natuurlijk zo min mogelijk gedoe. Hooguit dat hij eens een extra accessoire aan je "cadeau" doet maar dat is het dan ook wel. Als je zelf doorvraagt blijken er vaak wel meer mogelijkheden te zijn dan het boekje doet vermoeden maar ik heb eigenlijk nooit meegemaakt dat ze hier zelf over beginnen.

Ook de auto stand van de CC toch weer laten geven waar de ventilator stand op staat is een keuze vanuit PON/VW om dat niet te doen in NL terwijl dit gewoon mogelijk is of in sommige landen soms wel standaard het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:08
Ik mis in mijn golf 7.5 een aantal onderdelen in POI
Vanuit de basis zijn er 3 categoriën : restuarant,parkeerkeerplaaten, en nog 1...(even ontschoten).

In vorige VAG-auto had ik een hele tijd categoriën (bv. banken, winkelcentra etc).

Is dit op een of andere manier te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
pitchdown schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:11:
Ik mis in mijn golf 7.5 een aantal onderdelen in POI
Vanuit de basis zijn er 3 categoriën : restuarant,parkeerkeerplaaten, en nog 1...(even ontschoten).

In vorige VAG-auto had ik een hele tijd categoriën (bv. banken, winkelcentra etc).

Is dit op een of andere manier te activeren?
Staat gewoon erin, moet je even in de POI categorieen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

GeeMoney schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:52:
[...]
Je begrijpt me verkeerd denk ik :)
Dat denk ik ook maar het kwartje is - denk ik - uiteindelijk toch gevallen hoor. :+

De instelling van o.a. comfortknipperen is niet, en kan ook niet, zichtbaar gemaakt worden in het menu van de boardcomputer. Je kunt die instelling alleen wijzigen een programma zoals OBDleven of dat uitgebreide VCDS van Rainesh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GerCor schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:20:
[...]

Dat denk ik ook maar het kwartje is - denk ik - uiteindelijk toch gevallen hoor. :+

De instelling van o.a. comfortknipperen is niet, en kan ook niet, zichtbaar gemaakt worden in het menu van de boardcomputer. Je kunt die instelling alleen wijzigen een programma zoals OBDleven of dat uitgebreide VCDS van Rainesh.
Aan en uit staat er wel tussen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:08
Rainesh schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:17:
[...]

Staat gewoon erin, moet je even in de POI categorieen kijken.
vanuit het navigatie-onderdeel zijn er maar 3 categoriën beschikbaar.
Wanneer je handmatig in POI gaat zoeken en je typt bv. : rabobank --> dan komt deze wel naar voren.

Waar/hoe kan jij de categoriën vooraf naar voren toveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Voor de mensen die een active info display hebben, hoe maken jullie het scherm schoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:24:
[...]
Aan en uit staat er wel tussen :p
Maar de instelling wijzigen naar: 1, 2, 4, of 5 dus niet. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:33:
Voor de mensen die een active info display hebben, hoe maken jullie het scherm schoon?
Met een zachte vochtige doek en daarna voorzichtig afnemen met een droge theedoek.
Tot nu toe doet hij het nog :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:33:
Gewoon met een screen doekjes. Voor tv etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Moet nog even zoeken naar de instelling en anders bij mijn bezoek aan Rainesh even vragen: Voet(en)verlichting: Blijft constant branden indien ingeschakeld maar mag van mij wel uit op bijvoorbeeld het moment dat de auto automatisch op slot gaat. Schakel ik de auto uit dan graag weer aan.

Verkeerde topic dus verplaatst.

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 03-11-2017 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Deze week flink gebruik gemaakt van de TJA (dank u wintertijd :( ). Ik vind het wel relaxed in de file, maar af en toe remt ie wel heel abrupt. Ik vraag me af of daar wat aan in te stellen is. Ik heb 'm op de kortste stand staan en die verander ik liever niet, want dan houdt ie helemaal idioot veel afstand. Maar omdat ik een e-Golf heb, dacht ik misschien dat de verschillende recuperatie standen er misschien nog invloed op hebben. Heb 't gisteren wel geprobeerd te veranderen maar het lijkt niet veel uit te maken, heb ik 't idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
tiguan schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:56:
Deze week flink gebruik gemaakt van de TJA (dank u wintertijd :( ). Ik vind het wel relaxed in de file, maar af en toe remt ie wel heel abrupt. Ik vraag me af of daar wat aan in te stellen is. Ik heb 'm op de kortste stand staan en die verander ik liever niet, want dan houdt ie helemaal idioot veel afstand. Maar omdat ik een e-Golf heb, dacht ik misschien dat de verschillende recuperatie standen er misschien nog invloed op hebben. Heb 't gisteren wel geprobeerd te veranderen maar het lijkt niet veel uit te maken, heb ik 't idee.
Ik heb een optie op mijn Discover Pro mbt de Front Break Assist, is dat degene die wellicht inkicked bij je of is het echt het afremmen van de ACC?
Ik heb sporadisch dat hij een keertje te hard remt naar mijn gevoel maar ik heb pas sinds gisteren TJA dus dat moet ik nog even langer ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Nee de FBA heb ik ook al een aantal keer voorbij zien komen, maar dat is't niet. Dan verschijnt er zo'n rood autootje op 't scherm. Ik verbaas me er af en toe over hoe hard er wordt geremd op de snelweg en dan zie je de baan rechts van je gewoon lekker doorrijden weet je wel.

[ Voor 35% gewijzigd door tiguan op 03-11-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:56
tiguan schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:01:
Nee de FBA heb ik ook al een aantal keer voorbij zien komen, maar dat is't niet. Dan verschijnt er zo'n rood autootje op 't scherm. Ik verbaas me er af en toe over hoe hard er wordt geremd op de snelweg en dan zie je de baan rechts van je gewoon lekker doorrijden weet je wel.
Dat vind ik ook het irritante aan ACC, neemt ie zoveel afstand dat ze je van rechts inhalen en vervolgens invoegen, dan rij ik in veel situaties toch liever op de ouderwetse CC, alleen heeft desbetreffende Passat dat niet, alleen nog maar ACC..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:45:
[...]

Dat vind ik ook het irritante aan ACC, neemt ie zoveel afstand dat ze je van rechts inhalen en vervolgens invoegen, dan rij ik in veel situaties toch liever op de ouderwetse CC, alleen heeft desbetreffende Passat dat niet, alleen nog maar ACC..
ik overrule altijd mijn ACC door lichtjes op mijn gaspedaal te drukken zodra ik merk dat mensen er tussen willen proppen :p

zodra je gas weer loslaat, dan pakt ie weer op maar kunnen zij dan weer niet van rechts inhalen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
@Rainesh ja dat doe ik ook af en toe >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Rainesh schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:52:
[...]

ik overrule altijd mijn ACC door lichtjes op mijn gaspedaal te drukken zodra ik merk dat mensen er tussen willen proppen :p

zodra je gas weer loslaat, dan pakt ie weer op maar kunnen zij dan weer niet van rechts inhalen :9
Zolang je maar niet onder de maximum snelheid rijd dan, want dan is zoveel afstand nemen soms echt zwaar irritant, combineer dat met links blijven rijden... :F :F :F irritant, A50 rijden ook alleen maar van die linksplakkers en dan kilometer afstand houden, ga dan lekker rechts rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-10 13:31
Hallo Medetweakers,

Even een snelle vraag: Er staat opties van deze wagen "navigatiesysteem"... Nu zie ik enkel een ''analoog'' schermpje? Zit dat daarin? Het is een Jetta uit 2008.

Foto:
https://secure.pic.autosc...36acce52b4e680bd8dc62fed0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Awesomo4k schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:50:
Hallo Medetweakers,

Even een snelle vraag: Er staat opties van deze wagen "navigatiesysteem"... Nu zie ik enkel een ''analoog'' schermpje? Zit dat daarin? Het is een Jetta uit 2008.

Foto:
https://secure.pic.autosc...36acce52b4e680bd8dc62fed0
Jep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-10 22:56

Orac

Ik mis je papa.

Die navigatie werkt door het weergeven van een pijl. In je dashbord en op je "radio". Je ziet dus geen kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Laatst online: 12-10 13:31
Bedankt! :) Ik heb dat inderdaad wel eens gezien.. Lijkt me niet wauw maar denk dat ik toch de telefoon als navi zal gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-10 22:56

Orac

Ik mis je papa.

De navigatiegegevens staan op CD. Dus updaten zal niet makkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Is een van de vroege VAG navigaties. Ik heb er mee gereden in een Audi A6 en voor die tijd was het best wel wat, maar voor huidige maatstaven is het natuurlijk 3x niks. Updaten zal wel niet goedkoop zijn en de begeleiding was ook maar naadje. Dingen als een afslag nemen die uiteindelijk rechtdoor liep terwijl de weg een bocht naar links maakte werd niet gezien als rechtsaf slaan.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dit is toch wel een hele grote + voor de keuze voor een VW, wat een fantastische optie zeg.

YouTube: Volkswagen Traffic Jam Assist Nederlands gesproken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mad-Matt schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 23:59:
Dit is toch wel een hele grote + voor de keuze voor een VW, wat een fantastische optie zeg.

YouTube: Volkswagen Traffic Jam Assist Nederlands gesproken
Even iets teruglezen denk ik: tiguan in "Het grote Volkswagen topic - Deel 3"

[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 04-11-2017 06:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
In dat filmpje doen ze alsof je echt niks meer zelf hoeft te doen. Nou LA begint na 10 seconden al te miepen dat je je stuur moet vasthouden hoor, of was dat nou alleen als je harder dan 60km/u rijdt? Van de week nog eens op letten... En als je meer dan 3 seconden stil staat moet je zelf weer even gasgeven als je voorganger gaat rijden.

[ Voor 40% gewijzigd door tiguan op 04-11-2017 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Thanks, dat stukje had ik gemist.

Dus een leuke optie op papier, maar op de weg bijna nutteloos.
(heb ik dit een beetje goed begrepen?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Nutteloos is overdreven, maar VW maakt 't mooier dan 't eigenlijk is. Het is wel relaxed hoor dat ie zelf accelereert en remt. Hij corrigeert het stuur ook wel een beetje, maar het is niet alsof je een boekje kan gaan lezen.

Als je 'm zelf laat sturen zit ie trouwens teveel in 't midden van de rijbaan. Motorrijders willen er ook nog weleens langs.

[ Voor 22% gewijzigd door tiguan op 04-11-2017 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:51
Beetje een bummer.

Gisteren de GTI weggebracht voor APK naar de VW dealer. Ze dachten we doen ook meteen de ABS update (terugroepactie). Crasht dus kennelijk het ABS regelsysteem tijdens het updaten (en dus rijdt de auto niet meer). Dus moet dat vervangen worden. Hopelijk vandaag gelukt en krijg ik hem terug.

Zijn er nog dingen waarop ik moet letten hiermee? Beetje ongunstig moment want ga volgende week met de ferry naar England hoop niet dat ik daar opeens ergens stilsta met een vervolgprobleem.

[ Voor 7% gewijzigd door dangerpaki op 04-11-2017 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haltec
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:06
tiguan schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 11:27:
In dat filmpje doen ze alsof je echt niks meer zelf hoeft te doen. Nou LA begint na 10 seconden al te miepen dat je je stuur moet vasthouden hoor, of was dat nou alleen als je harder dan 60km/u rijdt? Van de week nog eens op letten... En als je meer dan 3 seconden stil staat moet je zelf weer even gasgeven als je voorganger gaat rijden.
of op resume drukken

en LA gaat ook zeuren onder de 60 km/u

het is niet zaligmakend maar het helpt allemaal wel om wat relaxter op je bestemming te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Ja dat resume drukken werkt bij mij niet altijd heb ik 't idee. Dus ik trap maar ff lichtjes op 't gaspedaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
dangerpaki schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 12:35:
Beetje een bummer.

Gisteren de GTI weggebracht voor APK naar de VW dealer. Ze dachten we doen ook meteen de ABS update (terugroepactie). Crasht dus kennelijk het ABS regelsysteem tijdens het updaten (en dus rijdt de auto niet meer). Dus moet dat vervangen worden. Hopelijk vandaag gelukt en krijg ik hem terug.

Zijn er nog dingen waarop ik moet letten hiermee? Beetje ongunstig moment want ga volgende week met de ferry naar England hoop niet dat ik daar opeens ergens stilsta met een vervolgprobleem.
Is bekend met de updates...
wie betaald de kosten? Zij neem ik aan?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:51
Zij betalen de kosten. Zo werd dat gemeld aan de telefoon meteen. Vandaag opgehaald. Lijkt het allemaal gewoon te doen. Rekening krijg ik maandag pas. Maar ga ervan uit dat ik geen rekening hoef te betalen voor de crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:59

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

tiguan schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 16:02:
Ja dat resume drukken werkt bij mij niet altijd heb ik 't idee. Dus ik trap maar ff lichtjes op 't gaspedaal.
Waarom heeft VW het trouwens over dat de TJA werkt tussen 0 en 60km/h? Daarboven werkt de ACC toch ook?

Kan ik dus in theorie met 130km/h een file naderen, middels ACC/TJA tot stilstand komen en binnen 3 seconden weer accelereren tot de eerder ingestelde 130km/h? Zonder verdere interactie, enkel sturen....?

Zonee, waarom niet? Welke handelingen zijn wanneer benodigd in deze situatie?

[ Voor 7% gewijzigd door MisteRMeesteR op 04-11-2017 20:32 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

ACC werkt van 60 tot 160 (bij mij).
als je dan een file nadert remt hij wel. ook tot nul. en binnen 3 sec. gaat hij automatisch verder.

VW noemt dit ACC met stop en go.

TJA is het zelfde maar werkt tot 60 km/u ook met LA tussen de lijnen. (zonder TJA moet je nog blijven sturen)
(en volgens mij kan hij ook de auto voor je volgen mocht die buiten de lijnen gaan bij wegwerkzaamheden bv. Maar dat weet ik niet zeker of dit bij (alle) VW's werkt of alleen bij Audi)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
ACC werkt vanaf 30 tot 210 tot 0. Als ACC aanstaat en je voorganger remt tot 0, dan kan hij ook tot 0 remmen en dan binnen 3 sec weer gaan rijden. Als niemand voor je rijdt en je zet ACC aan, dan gaat het automatisch op 30.

TJA is een combi van ACC en LA. ACC volgt diegene voor je in de file en LA stuurt dan mee. Normaliter werkt LA alleen vanaf 65km/u.

-----

Vanmiddag met mijn ouders naar Mercedes (bleh) toe geweest voor een GLA. MAN WAT EEN GARE BAK IS DAT ZEG! |:( |:( |:( Ongelooflijk......Was een vrij volle GLA, assistentiesystemen, AMG-line etc. Maar...ff serieus....Wie plaatst nou in hemelsnaam hun versnellings "pook" als hendel bij je stuurkolom! 8)7 |:( Deed me gelijk denken aan zo een oude amerikaanse auto :| Daarnaast...PDC voor, zag je ook in je scherm, maar op het dashboard zat ook zo een oude streepjesbalk met indicatoren voor als pdc voor aan stond. Hell no! :F

Achter Mercedes was een VW dealer, gelijk daar naar toe met ze gereden. Een T-Roc samengesteld met allemaal leuke opties...1.5tfsi, DSG, alle assistentie systemen en nog wat leuke opties. 37k. Dus kans is 99,9% zeker dat ze in december een T-Roc gaan kopen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 17:28
Geen Q2? Gewoon eentje voor je ouders importeren, de ervaring heb je al. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haltec
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:06
Rainesh schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 21:16:
ACC werkt vanaf 30 tot 210 tot 0. Als ACC aanstaat en je voorganger remt tot 0, dan kan hij ook tot 0 remmen en dan binnen 3 sec weer gaan rijden. Als niemand voor je rijdt en je zet ACC aan, dan gaat het automatisch op 30.

TJA is een combi van ACC en LA. ACC volgt diegene voor je in de file en LA stuurt dan mee. Normaliter werkt LA alleen vanaf 65km/u.

-----

Vanmiddag met mijn ouders naar Mercedes (bleh) toe geweest voor een GLA. MAN WAT EEN GARE BAK IS DAT ZEG! |:( |:( |:( Ongelooflijk......Was een vrij volle GLA, assistentiesystemen, AMG-line etc. Maar...ff serieus....Wie plaatst nou in hemelsnaam hun versnellings "pook" als hendel bij je stuurkolom! 8)7 |:( Deed me gelijk denken aan zo een oude amerikaanse auto :| Daarnaast...PDC voor, zag je ook in je scherm, maar op het dashboard zat ook zo een oude streepjesbalk met indicatoren voor als pdc voor aan stond. Hell no! :F

Achter Mercedes was een VW dealer, gelijk daar naar toe met ze gereden. Een T-Roc samengesteld met allemaal leuke opties...1.5tfsi, DSG, alle assistentie systemen en nog wat leuke opties. 37k. Dus kans is 99,9% zeker dat ze in december een T-Roc gaan kopen. :*)
Lijkt wel afkortingen bingo...:TJA, ACC, LA, GLA, AMG, PDC, DSG, DLA....

Heb ooit nog een CLA of C overwogen en toch was ik in de proefrit snel gewend aan dat pookje, gedachte van Mercedes is volgens mij veiligheid en ruimte bij de middenconsole...het heeft wel wat. Bij VW is het dan weer jammer dat ze nog van die ouderwetse pookjes hebben en niet zoals bij Audi zo'n mooie electronische selector. Maar verschil moet er natuurlijk zijn tussen de merken...snap ik ook wel. T-Roc is wel fraai geworden....en met de huidige systemen loopt VW op dit moment toch iets voor ten op zichte van de huidige Audi lijn en zelfs de 3 serie en 4 lopen nu technisch wat achter. Had ik al gezegd dat ik nog steeds uitermate tevreden ben met de keuze voor mijn Arteon? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zojuist de -gratis- update van HERE Kaarten 2017/2018 succesvol geïnstalleerd. _/-\o_

HIER: http://www.navigation.com...&Page=VW_Europe_Pro_MIB1&

Downloaden naar de PC. Uitpakken met 7-zip op de SD. SD in de boardcomputer en updaten maar.
NB: wel even een paar uurtjes voor reserveren. :9

[ Voor 79% gewijzigd door GerCor op 05-11-2017 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-10 22:07
haltec schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 22:19:
[...]

Lijkt wel afkortingen bingo...:TJA, ACC, LA, GLA, AMG, PDC, DSG, DLA....
DLA staat voor DrieLetterige Afkorting toch? :+

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 21:16:
.......37k. Dus kans is 99,9% zeker dat ze in december een T-Roc gaan kopen. :*)
Voor dat geld kocht ikzelf toch een Opel Grandland X. (Wordt waarschijnlijk mijn volgende auto, maar eerst een paar jaar genieten van de Golf). Want i.t.t. de T-Roc(je) oogt deze juist een stuk groter in het echt dan op de foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qz469WW6ethcD7cAz21gtuJd/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zXFjTuhwUMbvSQPC0wp2LOgS/full.png

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 05-11-2017 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
Een Opel? Koop dan een Skoda Kodiaq of Seat Ateca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

GioStyle schreef op zondag 5 november 2017 @ 09:46:
Een Opel? Koop dan een Skoda Kodiaq of Seat Ateca.
Uh ....ik moet verliefd zijn op een auto wil ik er geld aan uitgeven. Ik kocht in 2003 een splinternieuwe Opel Vectra, nadat ik de daarvoor splinternieuwe Astra GSI had gekocht. (Ook auto's waar ik verliefd op was)..

Opel? Ja, want kijk eens naar de kilometerstand waarmee ik de Vectra GTS 2.2 heb achtergelaten in Assen toen ik de VW Golf -en daar ben ik nu verliefd op- ophaalde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sp3tWq2FI89CH4ZoCjuIWHQq/full.jpg

Nog nooit de uitlaat hoeven vervangen, wel, uiteraard, nieuwe banden en 2 keer een Xenonlamp. (ja, die lampen die volgens de folder langer meegaan dan de auto zelf).

En op de Skoda Kodiaq of Seat Ateca kan ik, zelfs door te liegen, niet verliefd worden. Nee, Golf, wit met panoramadak was en is mijn droomauto. Motor, dus R, GTI, of wat ik nu heb, de TSI 1.4 maakt mij helemaal niks uit. (ik koop van mijn leven trouwens nooit een diesel)

Ik heb de Grandland X in Zwolle zien staan bij de dealer maar is me nu nog eventjes te duur. Nog mooier is de VW Tiguan maar je kunt ook overdrijven natuurlijk. Ik zag een 2e hands staan voor € 54.000,--

Als je bij de VW Golf, zoals ik die heb: wit met panormadak, kijkt, dan zie nogal wat uitvoeringen m.b.t. de voorkant, spoilers en koplampen. Nou, dan vind ik de spoiler van de R en GTI niet zo mooi als die ik nu heb. Zou de Golf zwart zijn, dan valt dat al veel minder snel op.

Details maar voor mij wel doorslaggevend wil ik er verliefd op worden. Ik zag gisteren op Autotrader een prachtige witte Golf met ABT pakket. Helemaal goed en helemaal mijn smaak. Alleen 1 dingetje waarmee ik problemen zou hebben en houden: Een TSI 1.4 motor en dan maar liefst 4 uitlaten. Kan eigenlijk niet. Maar voor de rest TOP.

http://www.autotrader.nl/...prijs-van-19500-tot-20000

[ Voor 31% gewijzigd door GerCor op 05-11-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 17:18
Vraagje,

Heb het Light Bulb warning/monitoring symbool op mn dashboard.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/-J91O3ClPCY/maxresdefault.jpg

Mijn Golf 6 heeft nog het oude type MFA/MFD en geeft dus niet zoals hierboven aan welke lamp de warning geeft. Hoe kan ik er achter komen welk lampje de warning veroorzaakt, staat dat in een VCDS error log/auto scan?

Heb alle lampen uiteraard visueel gecheckt toen de motor draaide en het lampje er was, maar ze werken allemaal (en heb niks vervangen voor LEDjes oid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Het Vosje schreef op zondag 5 november 2017 @ 12:24:
Vraagje,

Heb het Light Bulb warning/monitoring symbool op mn dashboard.

[afbeelding]

Mijn Golf 6 heeft nog het oude type MFA/MFD en geeft dus niet zoals hierboven aan welke lamp de warning geeft. Hoe kan ik er achter komen welk lampje de warning veroorzaakt, staat dat in een VCDS error log/auto scan?

Heb alle lampen uiteraard visueel gecheckt toen de motor draaide en het lampje er was, maar ze werken allemaal (en heb niks vervangen voor LEDjes oid)
Double check je nummerplaat verlichting en de lampjes in je remlicht. In je remlicht zitten 2 lampjes, vaak gaat er eentje stuk en het is moeilijk te zien want het andere lampje werkt gewoon.

Ik gok zelf dat het rechterkant is..... tis altijd de rechterkant :+ :+

[ Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 05-11-2017 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
GerCor schreef op zondag 5 november 2017 @ 10:12:
[...]

Uh ....ik moet verliefd zijn op een auto wil ik er geld aan uitgeven. -knip-
Herkenbaar. Mijn eerste auto was een VW Lupo, daar heb ik 9 jaar mee rondgereden. Ik heb altijd gezegd dat ik na die een Polo wilde hebben. Ik stond letterlijk voor een splinternieuw R Line Polo met alles erop en eraan. Ik hoefde alleen maar te zeggen wit of zwart.

Ik vond een Polo uiteindelijk het toch niet helemaal en ben verder gaan kijken. Nu rijd ik rond in een A1.

Mijn volgende auto wordt (als ik tegen die tijd nog steeds alleen ben) een Audi TTS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Nog even terugkomend op of de T-Roc nu tegenvalt of niet IRL vs. de persfoto's heeft Autoweek wel een leuk artikel over het verschil daarin. En uhm, tsja....

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4471/38167368972_369e351e80_c.jpg

Persfoto links, basic trim rechts.
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4502/26422455049_a74cdb7779_c.jpg

Kan ik me ineens toch wel iets voorstellen bij die opmerking dat het vooral een model is voor de ouderen van dagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Weemism schreef op maandag 6 november 2017 @ 00:07:
Nog even terugkomend op of de T-Roc nu tegenvalt of niet IRL vs. de persfoto's heeft Autoweek wel een leuk artikel over het verschil daarin. En uhm, tsja....

[afbeelding]

[afbeelding]

Kan ik me ineens toch wel iets voorstellen bij die opmerking dat het vooral een model is voor de ouderen van dagen....
Tja, vind dat met de Tiguan ook hoor, maar ook voor nog veel andere auto's.. De opties maken of kraken de wagen al snel tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik begrijp ook niet waarom het nu ineens bij de T-Roc een probleem is? Je wil ook niet in de kaalste Golf Trendline gevonden worden, of in een Polo Easyline? Zelfs een take Up! ga je niet blij van worden.

Ze doen dit bewust om je de duurdere te verkopen waar ze meer op verdienen, want iedereen weet toch dat dat met de opties verdient wordt?

Dit is een plaatje van de goedkoopste arteon; ziet er ook nog niet overtuigend uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VTh8YexKKME8G3ZDX4kNkDSs/full.jpg

Heb bewust de reacties op het artikel maar niet gelezen :+

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 06-11-2017 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 23:04:
Zojuist de -gratis- update van HERE Kaarten 2017/2018 succesvol geïnstalleerd. _/-\o_

HIER: http://www.navigation.com...&Page=VW_Europe_Pro_MIB1&

Downloaden naar de PC. Uitpakken met 7-zip op de SD. SD in de boardcomputer en updaten maar.
NB: wel even een paar uurtjes voor reserveren. :9
Mag je die exercitie met een paar weken nogmaals gaan herhalen. Derde week van November komt (meestal) de tweede halfjaarlijkse update. :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
wimmel_1 schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:06:
[...]

Mag je die exercitie met een paar weken nogmaals gaan herhalen. Derde week van November komt (meestal) de tweede halfjaarlijkse update. :9
Ik zat al te kijken maar die versie kaarten had ik al inderdaad. Nog even geduld dus :) .
Overigens valt me op dat ik vaak geen "pijlen" krijg als ik de hoofdrijbaan moet verlaten bij het navigeren.
Hierdoor nu al een paar keer de afslag gemist. Dit was op mijn Seat navigatie toch echt een stuk beter geregeld. Meer mensen hier last van ?

[ Voor 26% gewijzigd door GeeMoney op 06-11-2017 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GeeMoney schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:14:
[...]

Ik zat al te kijken maar die versie kaarten had ik al inderdaad. Nog even geduld dus :) .
Overigens valt me op dat ik vaak geen "pijlen" krijg als ik de hoofdrijbaan moet verlaten bij het navigeren.
Hierdoor nu al een paar keer de afslag gemist. Dit was op mijn Seat navigatie toch echt een stuk beter geregeld. Meer mensen hier last van ?
Ik hoop dat ze het knooppunt bij Badhoevendorp er ook in mee genomen hebben. Moest daar, als Brabander laatst ergens in Hoofddorp zijn en was maar wát blij dat ik een béétje topografisch onderlegt ben zodat ik niet vanaf de A9 de A4 opgestuurd werd richting 's-Gravenhage >:)

Knooppunt Muiderberg (A1 / A6) zit als het goed is al wel in de kaartupdate van afgelopen Mei maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen omdat ik daar sinds die tijd niet meer geweest ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
wimmel_1 schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:22:
[...]

Ik hoop dat ze het knooppunt bij Badhoevendorp er ook in mee genomen hebben. Moest daar, als Brabander laatst ergens in Hoofddorp zijn en was maar blij dat ik een béétje topografisch onderlegt ben zodat ik niet vanaf de AG de A4 opgestuurd werd richting 's-Gravenhage >:)

Knooppunt Muiderberg (A1 / A6) zit als het goed is al wel in de kaartupdate van afgelopen Mei maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen omdat ik daar sinds die tijd niet meer geweest ben.
Ik was toevallig laatst bij knooppunt Muiderberg maar ook die is niet volledig opgenomen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

[...]
Dat is heel goed nieuws. _/-\o_

Zoals jullie misschien weten is een week of 2 geleden de laatste snelwegrotonde in Nederland (Joure, Fryslân) verdwenen. Maar de nieuwe weg(en) (Fly-over) rond Joure staan zelfs nog in de betonbekisting.
En, ik was gisteren in Zwolle met de familie, ook nog een rotonde die toch al een tijdje verdwenen is. Staat nog wel in Kaarten. Ik had al wel gelezen dat HERE het regelmatig updaten belangrijk vindt.

Draagt het trouwens bij om zelf wijzigingen in Kaarten van Windows 10 te doen voor de Kaartenversie van Volkswagen?

Zal ik even een 32gb SD kaart kopen. Ik had nu eentje geleend van mijn neefje.

Straks eens even bij mijn buurman vragen of hij daarvan ook op de hoogte is. Heeft ook een Golf 7.

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 06-11-2017 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:29:
[...]

Dat is heel goed nieuws. _/-\o_

Zoals jullie misschien weten is een week of 2 geleden de laatste snelwegrotonde in Nederland (Joure, Fryslân) verdwenen. Maar de nieuwe weg(en) (Fly-over) rond Joure staan zelfs nog in de betonbekisting.
En, ik was gisteren in Zwolle met de familie, ook nog een rotonde die toch al een tijdje verdwenen is. Staat nog wel in Kaarten. Ik had al wel gelezen dat HERE het regelmatig updaten belangrijk vindt.

Draagt het trouwens bij om zelf wijzigingen in Kaarten van Windows 10 te doen voor de Kaartenversie van Volkswagen?

Zal ik even een 32gb SD kaart kopen. Ik had nu eentje geleend van mijn neefje.
Je hebt zo te lezen een Discover Pro (GEN 1)? Die kun je ook gewoon updaten middels een USB stickje via de USB aansluiting in het opbergvakje achter de versnellingspook (is geen standard item/optie maar zit er bij de Discover Pro vaak wél in).

Kaart updates/wijzigingen welke meegenomen zijn kun je hier bekijken (En Já: NL Staat er NIET Tussen, Net zoals België en Luxemburg er niet tussen staan :+ ). Doorgeven van dat soort dingen is bij "Here / Navteq" een beetje lasting, ik heb 't een aantal keer bij Here in Eindhoven doorgegeven (ziten in een pand direct langs het pand van m'n werkgever :+ ).

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 06-11-2017 09:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
[...]

@GerCor @GeeMoney @wimmel_1 En inmiddels is de nieuwe 2018 kaart uitgekomen :)

http://vw.download.naviga.../P166_N60S5MIBH3_EU_NT.7z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Had Skoda ze wéér eerder?/ :X :? :(

_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
wimmel_1 schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:42:
[...]

_/-\o_ _/-\o_
Nee Seat haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
wimmel_1 schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:42:
[...]

_/-\o_ _/-\o_
Altijd de eerste batch laten testen en verifiëren door je sub-top klanten >:) >:) .
* GeeMoney rent weg :9

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 06-11-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Gunner schreef op maandag 6 november 2017 @ 07:59:
Ik begrijp ook niet waarom het nu ineens bij de T-Roc een probleem is? Je wil ook niet in de kaalste Golf Trendline gevonden worden, of in een Polo Easyline? Zelfs een take Up! ga je niet blij van worden.

Ze doen dit bewust om je de duurdere te verkopen waar ze meer op verdienen, want iedereen weet toch dat dat met de opties verdiend wordt?

Dit is een plaatje van de goedkoopste arteon; ziet er ook nog niet overtuigend uit.

[afbeelding]

Heb bewust de reacties op het artikel maar niet gelezen :+
Het ging in de voorafgaande discussie om dat @GerCor aangaf dat de T-Roc IRL nogal tegenvalt en voor oudjes is, en de reagerenden (incl. ikzelf) zich daar niet veel bij konden voorstellen. Bij het zien van die foto's snap ik dat echter wel omdat het met name bij de T-Roc idd nogal een verschil is gezien z'n in de basis speelsere design. Meer dan bij een Golf, Polo en Up lijkt het veel uit te maken of je de basic trim, of de nogal wat duurdere versies neemt die wel lichtmetaal hebben, duotone lak en interieur.

Dus idd, natuurlijk is elk model leuker bij een wat luxer uitgeruste versie, maar bij de T-Roc lijkt het toch wel wat extremer (en duurder als ik het artikel op AW lees) En idd, de comments bij AW kan je meestal het beste mijden, net als bij Autoblog is de VAG aversie daar doorgaans nogal wat groot (is de kift natuurlijk ;) ).

Oh, en die Arteon die je aangeeft heeft tenminste nog lichtmetalen velgen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GeeMoney schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:43:
[...]

Altijd de eerste batch laten testen en verifiëren door je sub-top klanten >:) >:) .
* GeeMoney rent weg :9
Kwam dit op FB tegen :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/23215513_1587649197961632_7127259092743183720_o.jpg?oh=b970a48f9fb8b51f2b3312b9755214a5&oe=5A9E2FC2

Zie net dat Audi het nog niet bijgewerkt heeft, dus ik moet even wachten met updaten :(

edit: ook VW heeft het nog niet bijgewerkt :\

[ Voor 13% gewijzigd door Rainesh op 06-11-2017 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Weemism schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:46:
[...]

Het ging in de voorafgaande discussie om dat @GerCor aangaf dat de T-Roc IRL nogal tegenvalt en voor oudjes is, en de reagerenden (incl. ikzelf) zich daar niet veel bij konden voorstellen. Bij het zien van die foto's snap ik dat echter wel omdat het met name bij de T-Roc idd nogal een verschil is gezien z'n in de basis speelsere design. Meer dan bij een Golf, Polo en Up lijkt het veel uit te maken of je de basic trim, of de nogal wat duurdere versies neemt die wel lichtmetaal hebben, duotone lak en interieur.
Toch denk ik dat er maar weinig mensen die een nieuwe auto kopen voor de goedkoopste trim gaan. Verder snap ik nog steeds niet waarom het als bejaardenauto gezien wordt, misschien meer omdat het een SUV-achtig ding is met hogere instap? De Sport-uitvoering is in mijn ogen een zeer fraaie verschijning, mits in de juiste kleurstelling en velgen maar dat vind ik van elke auto.
Oh, en die Arteon die je aangeeft heeft tenminste nog lichtmetalen velgen haha.
Oh ik zie net in de prijslijst dat de goedkoopste T-Roc met wieldoppen komt. Dat is inderdaad wel erg karig.

Kan echt niet wachten tot ie in de showroom staat. M'n dealer heeft een full options voor in de showroom geloof ik :) en een 1.0 handbak als demo, daar ben ik vooral benieuwd naar die combinatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 06-11-2017 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Gunner schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:52:
[...]

Toch denk ik dat er maar weinig mensen die een nieuwe auto kopen voor de goedkoopste trim gaan. Verder snap ik nog steeds niet waarom het als bejaardenauto gezien wordt, misschien meer omdat het een SUV-achtig ding is met hogere instap? De Sport-uitvoering is in mijn ogen een zeer fraaie verschijning, mits in de juiste kleurstelling en velgen maar dat vind ik van elke auto.
Eens hoor :)
Gunner schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:52:
[...]

Oh ik zie net in de prijslijst dat de goedkoopste T-Roc met wieldoppen komt. Dat is inderdaad wel erg karig.
[...]
Dat dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:40:
[...]

Je hebt zo te lezen een Discover Pro (GEN 1)? Die kun je ook gewoon updaten middels een USB stickje via de USB aansluiting in het opbergvakje achter de versnellingspook (is geen standard item/optie maar zit er bij de Discover Pro vaak wél in).
Klopt, heb ik. Software download overigens voor beide generaties zag ik. Ik heb GEN 1 en die USB-aansluiting waar je het over hebt.
Kaart updates/wijzigingen welke meegenomen zijn kun je hier bekijken (En Já: NL Staat er NIET Tussen, Net zoals België en Luxemburg er niet tussen staan :+ ). Doorgeven van dat soort dingen is bij "Here / Navteq" een beetje lasting, ik heb 't een aantal keer bij Here in Eindhoven doorgegeven (ziten in een pand direct langs het pand van m'n werkgever :+ ).
Oké. Ik heb een aantal wijzigen doorgegeven in Kaarten van Windows 10. Dan ging het over een benzinepomp die niet meer bestaat, een shoarmatent die al jaren dicht is. Was de volgende dag al aangepast. Maar ik zie op jouw link dat het echt over wegen/straten gaat. Snelheidslimieten e.d.

En nog even over de T-Roc. Ik heb de auto in het echt gezien en ik vind er helemaal niks sportiefs aan. Het is een, vind ik, saaie auto. Klein. Maar goed, het is maar een mening natuurlijk. Als iemand anders vindt dat de T-Roc wel een sportieve auto is, dan is dat toch prima. Het is maar een mening.

Ik kan ook niet wennen aan die grote LED's in de bumper. Vind ik bij de Golf GTE ook helemaal niks. Maar een kale Golf, eentje zoals mijn buurman heeft, met halogeen koplampen. Ook vreselijk saai, maar oogt tenminste redelijk groot.

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 06-11-2017 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Weemism schreef op maandag 6 november 2017 @ 00:07:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik kwam vandaag anders de nieuwe Polo tegen in basistrim, maar dat ziet toch ook niet uit :X
Afbeeldingslocatie: https://cgi.volkswagen.nl/V/MODELTYPE_POLON/2018/light/TRIMLINE_POLON_TREND/Z1Z1/2414/TRIMLINE_POLON_TREND_door-4_rim-40I_lamp-8ID_color-Z1Z1_view-01.jpg

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nee. alle VAG-auto's zien er in basistrim niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

GerCor schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:58:
En nog even over de T-Roc. Ik heb de auto in het echt gezien en ik vind er helemaal niks sportiefs aan. Het is een, vind ik, saaie auto. Klein. Maar goed, het is maar een mening natuurlijk. Als iemand anders vindt dat de T-Roc wel een sportieve auto is, dan is dat toch prima. Het is maar een mening.
Jij hebt die zwarte gezien. Zoals ik ook al eerder tegen je heb gezegd; dat is de kaalste uitvoering in een saaie kleur. Wacht maar tot je een wat mooiere kleur ziet waar het model veel beter uitkomt dan deze.

Of bekijk mijn eerdere post van m'n bezoek aan een preview event van dez auto; Gunner in "Het grote Volkswagen topic - Deel 3" . Staan wat betere foto's van een andere kleur, ook nog niet geweldige kleur maar al beter dan zwart.

Ieder z'n mening hoor, maar je baseert die van jou op iets wat in mijn ogen niet representatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Gunner schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:22:
[...]

Jij hebt die zwarte gezien. Zoals ik ook al eerder tegen je heb gezegd; dat is de kaalste uitvoering in een saaie kleur. Wacht maar tot je een wat mooiere kleur ziet waar het model veel beter uitkomt dan deze.

Of bekijk mijn eerdere post van m'n bezoek aan een preview event van dez auto; Gunner in "Het grote Volkswagen topic - Deel 3" . Staan wat betere foto's van een andere kleur, ook nog niet geweldige kleur maar al beter dan zwart.

Ieder z'n menin hoor, maar je baseert die van jou op iets wat in mijn ogen niet representatief is.
Die had ik even gemist. Wel mooie kleursamenstelling...uiteraard weer standaard grjis, maar staat het wel goed. Had een ravennablauwe met zwart dak samengesteld voor mijn ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Rainesh schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:35:
[...]

Die had ik even gemist. Wel mooie kleursamenstelling...uiteraard weer standaard grjis, maar staat het wel goed. Had een ravennablauwe met zwart dak samengesteld voor mijn ouders.
Ik weet niet of ik dat mooi ga vinden, zo'n extra kleur. Maar we krijgen vast wel mogelijkheden om zoiets in het echt te zien. Al is de motorkeuze ook nog een lastige; 1.0, 1.5 of gek doen en voor de 2.0 gaan..... #FWP

Skoda schiet ook nog niet echt op met de Karoq-prijslijst :+

[ Voor 14% gewijzigd door Gunner op 06-11-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Gunner schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:22:
[...]

Ieder z'n mening hoor, maar je baseert die van jou op iets wat in mijn ogen niet representatief is.
Het klopt allemaal wat je zegt maar je hecht iets te veel waarde aan mijn persoonlijke mening. Mijn mening is maar 1 mening. Misschien interessant maar voor een ander nietszeggends. Niks mis mee. Het enige wat ik vond opvallen is dat ik de auto 'in het echt' nogal klein vindt ogen. En verder heb ik uitgelegd .... er werden foto's geplaatst van een blauwe met dikke banden, dat de T-Roc dan overkomt als een auto waarmee je over de bospaden zou willen rijden, over het strand knallen. Dus ja, kleur doet heel wat maar maakt de auto niet groter.

Nogmaals, mijn buurman heeft een zwarte Golf 7. Halogeen koplampen (zo'n eentje die scheel kijkt als de dagrijverlichting is ingeschakeld). Die hele auto zegt mij niks. Supersaai. En die van mij vind ik geweldig. Zelfde auto in principe maar met wat dingen anders.

Dus ja, ik begrijp jouw uitleg. Laten we wachten op andere uitvoeringen/kleuren van de T-Roc.

Pagina: 1 ... 67 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.