275,- Tom rekent scherpe prijzen voor het aantal uren die er toch in gaan zitten!
Of ik iets merk; ik vind dat lastig want ik denk dat wat je merkt misschien een placebo effect kan zijn.
Wat ik wel denk te hebben gemerkt in de 200KM die ik hier nu na heb afgelegd is dat het stationair toerental iets lager en rustiger is en dat hij iets feller op lijkt te pakken bij accelereren.
Vissa66 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:36:
Wat een mega verschil zeg. Dat zal het motortje echt wel lekker vinden!
Heb wel eens wat vermogensmetingen op de bank gezien voor en na cleaning. Afhankelijk van de vervuiling kan dat echt een bak schelen. Helemaal niet verkeerd om dat elke X aantal KM te laten uitvoeren om alles vers te houden!
Hoe is dit gecleaned? Stralen met walnoten of via waterstof injectie?
Hij gebruikt walnootgranulaat inderdaad!
Ik hoop dat de motor het prettig vindt, heb het vooral preventief gedaan, om mogelijke issues hierdoor te voorkomen. Er staat nu 150K op de teller en voor zover ik weet is het nog niet eerder opgeschoond. Hij zei dat hij wel kon zien dat ik vooral lange afstanden rijd, regelmatig een keer doortrek en geen noemenswaardig olieverbruik gaande was; de aanslag was vooral droog en niet extreem wat je misschien bij 150K KM's wel zou verwachten. En ik hoop zelf dat het gebruik van BP Ultimate ook bijdraagt aan een schonere verbranding.
Ik had graag een vermogensmeting voor en na gedaan maar helaas (had het toevallig nog wel voorgesteld bij autoweek waar ze wekelijks een auto op de rollerbank zetten voor een artikeltje).
Tom vond dat de auto soepel en strak rijdt en de waardes zowel voor als achteraf bevestigen dit. Toch prettig een keer van een ander te horen met genoeg ervaring met dit soort auto's, zelf wen je toch aan hoe je auto rijdt en zonder referentiekader kun je misschien afwijkingen niet echt merken.
Stonden wel leuke auto's!
Er is nog wel één dingetje waarvan ik hoopte dat dat er uit werd gehaald bij het cleanen; wanneer de motor nog aan het opwarmen is (olie 50-90 graden) dan is er af en toe een "sprongetje" in iedere versnelling bij +/-2700RPM bij 75% gas. Dan zie je RPM even omhoog gaan (100rpm max) maar ook niet koppeling slippend en Tom kon zien dat er op cilinder 4 een paar misfires werden geregistreerd en dat drukopbouw even dipte, misschien bij overdracht tussen compressor en turbo. Wanneer de motor helemaal op temperatuur is komt dit niet meer voor.
Nu is het wel zo dat ik non-stock bougies (NGK BKR7EIX) gebruik met een heatrange verschil. Hij raadde aan deze eerst te proberen te vervangen voor stock bougies, komt het dan nog voor dan zou de volgende stap zijn de injectoren na te laten kijken en eventueel ultrasoon te reinigen. Iemand hier die ook zn 2 cents kan geven?