Kan je de GTE nog met 7% krijgen dan? Ik zou 't doen als 't kan hoor.
Bij vwpshortlease hebben ze ze nog beschikbaar.tiguan schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:42:
Kan je de GTE nog met 7% krijgen dan? Ik zou 't doen als 't kan hoor.
Oh, vertel? Van de prijs gaat er nog 1000,- van af. Voor minder krijg ik hem helaas niet mee.MK1998NL schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:23:
[...]
WealerNiet mijn persoonlijke voorkeur... Verder wat aan de hoge kant qua prijs als je het mij vraagt, maar wel een nette uitrusting (Highline + Executive Pakket)
Om dezelfde reden dat je ook al jaren geen Jetta Hybrid meer ziet; er is geen markt meer voor. Als het met de subsidies klaar is sterft dat een snelle dood.Viper® schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:30:
Ik zie de GTE helemaal niet meer op de vw website, ben ik nou blind
Raar eigenlijk. Aan de ene kant zou je denken dat deze als warme broodjes zouden gaan, of ze zijn tweedehands, of ze staan al jaren op een terrein ergens met alleen het kenteken geregistreerd vanwege de BPM/bijtelling.Viper® schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:43:
[...]
Bij vwpshortlease hebben ze ze nog beschikbaar.
[ Voor 36% gewijzigd door RodeStabilo op 29-09-2017 11:34 ]
Scheelt aardig wat, ik dacht dat je particulier bedoelde.Viper® schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:30:
De GTE heeft namelijk maar wel 7% bijtelling.
Normale golf is 22%
Dus verschil in bijtelling is behoorlijk
7% over 40k = 121 per maand
22% over 25k = 270 per maand
Ik zie de GTE helemaal niet meer op de vw website, ben ik nou blind
Tbh vind ik het niet helemaal fair een gesubsidieerde auto te rijden en dan het gesubsidieerde gedeelte helemaal niet te gebruiken, maar half Nederland doet het dus who cares

Die €1000 eraf is eigenlijk al genoeg om hem niet meer te duur te makenUntouchablezz20 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:54:
[...]
Oh, vertel? Van de prijs gaat er nog 1000,- van af. Voor minder krijg ik hem helaas niet mee.
Of ging het over Wealer zelf? Daar moet ik de eerste persoon nog van tegen komen die geen negatieve ervaringen heeft
Persoonlijk vond ik hem wat duur aangezien er genoeg modellen staan voor +- dezelfde prijs met een nog luxere uitvoering, hogere motorisering en lagere kilometerstand. Voorbeeld:
https://www.autoscout24.n...77-4943-81f3-cf4e4f081ef8
O.a Discover Pro, stoelverwarming, 1.4TSI, en pas
Edit: staat wel aan de andere kant van het land
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Tja, ik maak de regels niet hè.MK1998NL schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:36:
[...]
Scheelt aardig wat, ik dacht dat je particulier bedoelde.
Tbh vind ik het niet helemaal fair een gesubsidieerde auto te rijden en dan het gesubsidieerde gedeelte helemaal niet te gebruiken, maar half Nederland doet het dus who cares
Ik zie dagelijks mensen in hun Mitsubishi PHEV rondtuffen die ook nooit opladen. Zal wel een reden zijn waarom nu alleen volledig elektrische auto's voordelige bijtelling hebben.
Weet ik ookViper® schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:40:
[...]
Tja, ik maak de regels niet hè.
Ik zie dagelijks mensen in hun Mitsubishi PHEV rondtuffen die ook nooit opladen. Zal wel een reden zijn waarom nu alleen volledig elektrische auto's voordelige bijtelling hebben.
Ik hou je niet tegen hoor
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Jammer van de kleur, maar inderdaad een 'beter' model. Wat zou volgens jou een schappelijke prijs zijn? Ik doe mijn auto inruilen.MK1998NL schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:36:
[...]
[...]
Die €1000 eraf is eigenlijk al genoeg om hem niet meer te duur te makenBlijft veel geld, maar voor bijna 27k is er in 14000km slechts 3k vanaf gegaan. Zoveel korting krijg je soms zelfs op voordeelmodellen
Of ging het over Wealer zelf? Daar moet ik de eerste persoon nog van tegen komen die geen negatieve ervaringen heeft
Persoonlijk vond ik hem wat duur aangezien er genoeg modellen staan voor +- dezelfde prijs met een nog luxere uitvoering, hogere motorisering en lagere kilometerstand. Voorbeeld:
https://www.autoscout24.n...77-4943-81f3-cf4e4f081ef8
O.a Discover Pro, stoelverwarming, 1.4TSI, en pas1623km gereden.
Edit: staat wel aan de andere kant van het land
MK1998NL schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:23:
[...]
WealerNiet mijn persoonlijke voorkeur... Verder wat aan de hoge kant qua prijs als je het mij vraagt, maar wel een nette uitrusting (Highline + Executive Pakket)
[...]
1:15, niet waard imho.
(Als ik kennisen (met een GTE) mag geloven, zelf geen ervaring mee)
1:10 komt eerder, dingen zuipen gewoon veel.Viper® schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:01:
Wat is het gemiddelde verbruik van een Golf GTE als je deze nooit oplaadt ?
Zit te kijken naar tijdelijk vervoer tussen een gte of een normale polo/golf.
Kleine motor + veel gewicht.
Kennis had de dikste GTE van NL en die heeft hem nog geen half jaar gehad. Mede door het hoge verbruik wat de auto heeft als die niet op de accu rijdt.
Gewoon een goede prijs voor jouw auto zien te krijgen.Untouchablezz20 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:59:
[...]
Jammer van de kleur, maar inderdaad een 'beter' model. Wat zou volgens jou een schappelijke prijs zijn? Ik doe mijn auto inruilen.
Met inruil doen ze vaak niet zoveel met de prijs van de auto die zij verkopen.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ik denk dat met 1k er af het wel een eerlijkere prijs is, auto's in Limburg zijn sowieso altijd wel wat duurder dan de rest van NL. Meer ga je er toch niet vanaf krijgenUntouchablezz20 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:59:
[...]
Jammer van de kleur, maar inderdaad een 'beter' model. Wat zou volgens jou een schappelijke prijs zijn? Ik doe mijn auto inruilen.
Edit:
Oh dan reed mijn kennis er nog zuinig mee ookFamous schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:09:
[...]
[...]
1:10 komt eerder, dingen zuipen gewoon veel.
Kleine motor + veel gewicht.
Kennis had de dikste GTE van NL en die heeft hem nog geen half jaar gehad. Mede door het hoge verbruik wat de auto heeft als die niet op de accu rijdt.
[ Voor 28% gewijzigd door MK_ op 29-09-2017 12:14 ]
Thanks!!!!Rainesh schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:12:
[...]
Gewoon een nette auto, ziet er goed uit
[...]
https://www.bm-parts.nl/zoeken?s=Golf%207%20side
M3P 24'
Ik lees overigens net dat het opladen van een PHEV soms niet eens rendabel is:
http://www.gewoonovergeld...n-op-straat-fors-duurder/
https://fleet-mobility.nl...hybride_niet_opladen.html
http://www.gewoonovergeld...n-op-straat-fors-duurder/
https://fleet-mobility.nl...hybride_niet_opladen.html
Mwah, volgens mij valt dat best mee. In 't artikel staat dat je een Outlander kan opladen voor 4,50. Nou heb ik een e-Golf, daar gaan heel wat meer kWh's in dan bij een Outlander en ik ben ongeveer €6,00 kwijt voor een 3/4 lading. De meeste palen kosten 30 cent per kWh.
Toch wel vreemd IMHO. €0,30 / KW/h is bijna €0,10 méér dan dat de stroom uit een normaal stopcontact kost zónder vastrecht.
Maar dan nog: Ik kan m'n Diesel praktisch overal vol gooien met 50L Diesel in amper 5 minuten en er vervolgens 1200KM mee rijden áls ik wil... Meestal haal ik de 1000KM nét. Economisch gezien is zo'n electro dus totaal niet rendabel als je niet op vaste (eigen) locaties kunt laden doordat je te veel KM's maakt.
Maar dan nog: Ik kan m'n Diesel praktisch overal vol gooien met 50L Diesel in amper 5 minuten en er vervolgens 1200KM mee rijden áls ik wil... Meestal haal ik de 1000KM nét. Economisch gezien is zo'n electro dus totaal niet rendabel als je niet op vaste (eigen) locaties kunt laden doordat je te veel KM's maakt.
[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 29-09-2017 16:55 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Even een shout out voor VAG Techniek in Nuenen hoor.
M'n Scirocco daar vandaag geweest voor de 120K Long Life beurt waarbij olie en oliefilter, interieurfilter, de remvloeistof (had eigenlijk al in januari moeten gebeuren), en de bougies zijn vervangen, en ook die trillende brandstofleiding eindelijk is gezekerd. Kost dan €400 euro, en netjes van tevoren gebeld voor zelfs de dingen die ze sowieso al volgens de Volkswagen vervangingsinterval vervangen. Super transparante communicatie en uitleg en een, voor zover ik kan beoordelen, zeer schappelijke prijs t.o.v. de VW dealer. En anders hoor ik het vast van jullie
.
In dit geval ook voor VW wel een compliment trouwens, uit 2012 en met 120K op de teller (en een stage 2 tuning bij JD bij 20K) heb ik buiten de 'slijtonderdelen' nog niets hoeven laten vervangen of is er überhaupt iets kapot gegaan. Zelfs de originele H7 pitjes en remschijven zitten er nog op
. Was bij m'n voormalige Polo 6R wel anders destijds.
M'n Scirocco daar vandaag geweest voor de 120K Long Life beurt waarbij olie en oliefilter, interieurfilter, de remvloeistof (had eigenlijk al in januari moeten gebeuren), en de bougies zijn vervangen, en ook die trillende brandstofleiding eindelijk is gezekerd. Kost dan €400 euro, en netjes van tevoren gebeld voor zelfs de dingen die ze sowieso al volgens de Volkswagen vervangingsinterval vervangen. Super transparante communicatie en uitleg en een, voor zover ik kan beoordelen, zeer schappelijke prijs t.o.v. de VW dealer. En anders hoor ik het vast van jullie
In dit geval ook voor VW wel een compliment trouwens, uit 2012 en met 120K op de teller (en een stage 2 tuning bij JD bij 20K) heb ik buiten de 'slijtonderdelen' nog niets hoeven laten vervangen of is er überhaupt iets kapot gegaan. Zelfs de originele H7 pitjes en remschijven zitten er nog op
@Weemism MIjn NOV. 2010 (MY11) Scirocco had in 2014 (165K op de teller), toen ik 'm inruilde op m'n huidige Golf, alléén maar één stadslichtje versleten buiten de reguliere beurten.
Om dat stadslichtje te vervangen moet je overigens wel praktisch de halve voorkant van de auto demonteren tenzij je 't laat doen door een kind van 5, ofzo
Om dat stadslichtje te vervangen moet je overigens wel praktisch de halve voorkant van de auto demonteren tenzij je 't laat doen door een kind van 5, ofzo
[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 29-09-2017 16:49 ]
Bedoel je stadslicht of mistlamp?wimmel_1 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:48:
@Weemism MIjn NOV. 2010 (MY11) Scirocco had in 2014 (165K op de teller), toen ik 'm inruilde op m'n huidige Golf, alléén maar één stadslichtje versleten buiten de reguliere beurten.
Stadslicht kan je toch zo bij?
Mistlamp kan vaak ook via een “klepje” in je wielkast.
Stadslicht, dat "T??" lampje wat er helemaal in de hoek zit bij een Scirocco 
Bumper laten zakken om vervolgens de hele koplamp unit los te kunnen pakken. Je kunt de fitting wel verwijderen zonder die exercitie maar terug plaatsen is een ander verhaal (tenzij je héle kleine handjes hebt).
Bumper laten zakken om vervolgens de hele koplamp unit los te kunnen pakken. Je kunt de fitting wel verwijderen zonder die exercitie maar terug plaatsen is een ander verhaal (tenzij je héle kleine handjes hebt).
[ Voor 58% gewijzigd door Will_M op 29-09-2017 18:21 ]
Rwimmel_1 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:48:
Zelfde hier, voor achteruitrijlichten moet gans de achterste bumper eraf bij mijn tiguan....wat een kutontwerp
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Daar nog even op terugkomend n.a.v. de post van @Blue-eagle over zijn zorg over de restwaarde van een benzineauto v.s. een hybride over een aantal jaar, maar dat dat m.i. de komende tijd toch vooral een probleem zal zijn voor diesels: De hoogtijdagen van diesel zijn écht voorbij.Weemism schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:06:
[...]
Zeker moderne benzinemotoren zullen m.i. minimaal de komende 10 jaar nog relevant blijven. Bij een diesel zou ik me met de steeds verder aanscherpende milieunormen (al dan niet in de grote steden specifiek) dan weer wel wat meer zorgen maken.
@Rainesh Die bordenherkenning geeft bijna op dezelfde locatie een foutmelding bij de A9 net voorbij de oprit van Badhoevedorp en op de terugweg net over de A4 bij de A9 richting Amstelveen. Dan krijg je een melding dat je bordrijherkenning beperkt is. Dit is al vier keer overkomen, bijna precies op deze punten. Misschien omdat er dan een kruising van de oude/nieuwe A9 daar precies is.
Was gister wel een feest met een vriend die een nieuwe E-Golf had en geen stroom meer had omdat ze de Schipholtunnel hadden dichtgegooid. Dat was echt balen want daar sta je dan met nog maar 20 km en geen laadpas (was een leenauto en auto was niet helemaal opgeladen maar voldoende om heen en weer normaal te kunnen maar door het omrijden over de A5 kostte extra 30 km). Dan is een Golf GTE echt superieur in alle gevallen, 5 minuten tanken en ik kan nog 600 km rijden en ik rij toch ook elektrisch.
Het ziet er wel heel gaaf uit de Golf 7.5 met de nieuwe display achter het stuur en het scherm. De koplampen zijn wel echt gaaf geworden.
Wel grappig bij de E-Golf t.o.v. de Golf GTE, dan zie je dat er gewoon geen benzinemotor meer is en dat scheelt best wel in de ruimte bij de motorruimte.
Ik ben wel ergens heel trots op mijn prestatie ondanks het weinige opladen, op de 6.000 km volgens VW toch 2.000 km elektrisch gereden. Het blijft echt feest met de GTE, alleen de automaat is op de benzine af en toe letterlijk de weg kwijt en gaat vol in de toeren maar dan is het kwestie meteen flipperen via de flippers op het stuur en dan de controle overnemen van de automaat. Ik hou er ook rekening mee als je veel elektrisch rijdt en dan overgaat naar benzine dat de motor echt even warm moet worden en dat merk je ook.
Alleen het elektrisch rijden is echt in Amsterdam drama omdat je gewoon niet hoort dat er een auto achter je rijdt dus de meeste mensen merken het echt niet. Ik heb het namelijk al een aantal keren mogen ervaren dus ik ben nu al veel voorzichtiger met voetgangers, fietsers en ander "langzamer" verkeer.
Was gister wel een feest met een vriend die een nieuwe E-Golf had en geen stroom meer had omdat ze de Schipholtunnel hadden dichtgegooid. Dat was echt balen want daar sta je dan met nog maar 20 km en geen laadpas (was een leenauto en auto was niet helemaal opgeladen maar voldoende om heen en weer normaal te kunnen maar door het omrijden over de A5 kostte extra 30 km). Dan is een Golf GTE echt superieur in alle gevallen, 5 minuten tanken en ik kan nog 600 km rijden en ik rij toch ook elektrisch.
Het ziet er wel heel gaaf uit de Golf 7.5 met de nieuwe display achter het stuur en het scherm. De koplampen zijn wel echt gaaf geworden.
Wel grappig bij de E-Golf t.o.v. de Golf GTE, dan zie je dat er gewoon geen benzinemotor meer is en dat scheelt best wel in de ruimte bij de motorruimte.
Ik ben wel ergens heel trots op mijn prestatie ondanks het weinige opladen, op de 6.000 km volgens VW toch 2.000 km elektrisch gereden. Het blijft echt feest met de GTE, alleen de automaat is op de benzine af en toe letterlijk de weg kwijt en gaat vol in de toeren maar dan is het kwestie meteen flipperen via de flippers op het stuur en dan de controle overnemen van de automaat. Ik hou er ook rekening mee als je veel elektrisch rijdt en dan overgaat naar benzine dat de motor echt even warm moet worden en dat merk je ook.
Alleen het elektrisch rijden is echt in Amsterdam drama omdat je gewoon niet hoort dat er een auto achter je rijdt dus de meeste mensen merken het echt niet. Ik heb het namelijk al een aantal keren mogen ervaren dus ik ben nu al veel voorzichtiger met voetgangers, fietsers en ander "langzamer" verkeer.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
"Weinige opladen"..... 50 keer opladen op 7 keer tanken.itsalex schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:31:
@Rainesh Die bordenherkenning geeft bijna op dezelfde locatie een foutmelding bij de A9 net voorbij de oprit van Badhoevedorp en op de terugweg net over de A4 bij de A9 richting Amstelveen. Dan krijg je een melding dat je bordrijherkenning beperkt is. Dit is al vier keer overkomen, bijna precies op deze punten. Misschien omdat er dan een kruising van de oude/nieuwe A9 daar precies is.
Ook eens poging tot constructieve post of enkel je eigen wagen verafgoden? Fangirl much??
Zijn er hier mensen die weten hoe de TPMS op een 2015 Passat werkt? (of weten waar ik dat zou kunnen vinden).
Ik vind informatie van 2017 modellen die direct de druk weergeven en dus wel met aparte sensoren werken. Dat zit er bij mij niet op, enkel een melding wanneer de spanning laag (zou) staan.
Al een tijdje zit ik met het volgende probleem dat de auto om de week wel eens klaagt over een lage druk links achter. Echter is die band recent lek geweest en volledig vervangen. Linksachter heeft dus nog meer profiel dan rechtsachter (8 vs 6.x mm). Met een TPMS dat met de abs/snelheids sensoren per wiel werkt zou dat verschil kunnen interpreteren als een lekke band.
Straks het reservewiel monteren en dan zien of de melding nog weergegeven wordt na een week rijden.
Ik vind informatie van 2017 modellen die direct de druk weergeven en dus wel met aparte sensoren werken. Dat zit er bij mij niet op, enkel een melding wanneer de spanning laag (zou) staan.
Al een tijdje zit ik met het volgende probleem dat de auto om de week wel eens klaagt over een lage druk links achter. Echter is die band recent lek geweest en volledig vervangen. Linksachter heeft dus nog meer profiel dan rechtsachter (8 vs 6.x mm). Met een TPMS dat met de abs/snelheids sensoren per wiel werkt zou dat verschil kunnen interpreteren als een lekke band.
Straks het reservewiel monteren en dan zien of de melding nog weergegeven wordt na een week rijden.
Ik laad de auto bijna niet op want de auto is hybride dus de auto laad zelf op. Ik rij heel veel snelweg en dan kan je 35 km elektrisch gewoon halveren naar 17 km. Dus het opladen heeft helemaal geen zin want ik rij vaak iets boven de 130 km/h en dan doet het elektrisch gedeelte niets meer dus ik vind dan van de 6.000 km dat ik dan nog 2.000 km elektrisch rij, echt een mooie prestatie. Ik heb maar 7 keer getankt volgens mij en ik heb de auto sinds juli dit jaar dus ik hoop dat ik nog binnen de 20k km per jaar blijf maar dat zal wel niet.azz_kikr schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:45:
[...]
"Weinige opladen"..... 50 keer opladen op 7 keer tanken.
Ook eens poging tot constructieve post of enkel je eigen wagen verafgoden? Fangirl much??Jeezus
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
mooie wagen. Welke velgen zijn dit?Slasher schreef op woensdag 27 september 2017 @ 18:07:
Even op herhaling omdat de eerste snel genomen foto's na aankoop in matig weer zijn genomen en de auto niet volledig tot zijn recht kwam
[afbeelding]
[afbeelding]
En, heb je hem al?Hoteldebotel schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:13:
[...]
Als het goed is heb ik ook TJA (Passat Highline R met DSG, dinsdag ophalen). Volgende week ben ik bij Rainesh.
Ik rij daar regelmatig en heb precies hetzelfde.itsalex schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:31:
Dat kan, is inderdaad een issue bij sommige borden/plekken.itsalex schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:31:
Je hebt inderdaad indirecte TPMS, dus je abs sensoren meten je wielomtrek. Als je directe TPMS hebt, dan heb je ventielen in je wielen. Maar je moet hoe dan ook je bandenspanning weer opnieuw opslaan anders blijft ie maar een melding geven.AndRo555 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:52:
Zijn er hier mensen die weten hoe de TPMS op een 2015 Passat werkt? (of weten waar ik dat zou kunnen vinden).
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Thanks. De waardes moeten inderdaad opgeslagen worden. Voorbije weekends telkens al gedaan na alle 4 de banden op de juiste druk gezet te hebben. Twee keer gaf die linksachter (vol profiel) lage druk weer na een week en 1 keer rechtsachter (gebruikt profiel).Rainesh schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 14:48:
[...]
Je hebt inderdaad indirecte TPMS, dus je abs sensoren meten je wielomtrek. Als je directe TPMS hebt, dan heb je ventielen in je wielen. Maar je moet hoe dan ook je bandenspanning weer opnieuw opslaan anders blijft ie maar een melding geven.
Monterrey 8jx18 235/45R18
[ Voor 13% gewijzigd door AndRo555 op 30-09-2017 14:58 ]
18” Monterrey
MK1998NL in "Het grote Volkswagen topic - Deel 3"
[ Voor 18% gewijzigd door Slasher op 30-09-2017 17:09 ]
Elect a clown, expect a circus.
Met enige blijdschap kan ik melden dat ik mijn Arteon heb!haltec schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:00:
[...]
Mijn Arteon heeft ook TJA af-fabriek...krijg hem eind volgende week....
Geweldige auto, zoeft echt heerlijk over de weg en valt me op dat hij erg stil is. Komt natuurlijk ook omdat ik dubbelglas heb, ideaal!
Moet wel wennen aan het feit dat ik hem zelf van internet moet voorzien via de hotspot functie van mijn iPhone. Dit was ik niet gewend in mijn oude auto.
Ander punt waar ik tegen ben gelopen is de online file informatie. Of je moet gebruik maken van dynamische routes of niet. Als ik het niet doe dan stelt hij volgens mij ook niets voor en moet ik het zelf maar uitzoeken, beetje jammer en eigenlijk zelfs teleurstellend. Vooral teleurstellend omdat de Discover Pro verder eigenlijk een goed systeem is en alles wat ik zoek en meer zit er gewoon in, dit kleine puntje had toch echt beter gekund!
Ga nog even verder genieten...kijken of ik nog iets kan bedenken om naar toe te rijden!
Mompelt iets over foto’s..
Was er al bang voor...even moeten zoeken hoe dat gaat, dus hoop dat het de eerste keer gelijk lukt:
https://imgur.com/DHslTRM
https://imgur.com/97gGx0X
https://imgur.com/J9bVcAt
[ Voor 8% gewijzigd door haltec op 01-10-2017 13:54 . Reden: links images aangepast ]
Weet iemand wat het kost om een buitenspiegel van een VW Cabrio te vervangen, de onderkant ligt eraf omdat er een andere auto tegen aan had gezeten. (Zie foto van me auto, kan als het moet foto van spiegel maken).
Verder heb ik niet echt verstand van auto's, maar ik weet dat deze uit 1998 komt en nog heerlijk rijdt. (Ja, dat is een Tweakers Sticker).

Nee ik had geen pech daar en ja ik stond daar onhandig. ;-)
* Meg moest auto's laten afremmen omdat het glad was. :^)
Verder heb ik niet echt verstand van auto's, maar ik weet dat deze uit 1998 komt en nog heerlijk rijdt. (Ja, dat is een Tweakers Sticker).

* Meg moest auto's laten afremmen omdat het glad was. :^)
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Je pride and joy deze Passat B5 V6 toch? Een specifieke reden waarom je 'm nu toch in de verkoop doet (als je die met ons wil delen althans)? Kan me zo voorstellen dat in het huidige automobiele klimaat de running costs misschien te hoog beginnen te worden?
Blijft niettemin een beest van een wagen met die 2,8 liter V6. Op de W8 Syncro na had deze motor als ik het goed heb de meeste PK's, hoogste koppel, snelste acceleratie, hoogste topsnelheid en de meeste kleppen binnen het VAG benzinegamma op dat moment. Jammer dat dit auto's met dit soort specs steeds schaarser worden door de downsize craze, hoe begrijpelijk dat ook is... maar ik ga ze in ieder geval missen.
Running costs, schmunning costs. 
Onderhoudskosten is het probleem niet, een nieuwe baan met leasebak wel.
Is financieel gewoon niet te verantwoorden om het ding ernaast te houden. Zou met alleen stil staan al 150,- p/mnd kosten. Als je er dagelijks gebruik van maakt zijn die kosten acceptabel. Maar als het ding alleen in het weekend (max. 10 dagen p/mnd in het gunstigste geval dus) buiten komt....
Hier staat nu een Opel Astra station 1.0 3 cilinder turbo voorloopauto voor de deur. Niet direct voor de deur maar een beetje verder weg zodat niemand weet dat die bij mij hoort.
Onderhoudskosten is het probleem niet, een nieuwe baan met leasebak wel.
Is financieel gewoon niet te verantwoorden om het ding ernaast te houden. Zou met alleen stil staan al 150,- p/mnd kosten. Als je er dagelijks gebruik van maakt zijn die kosten acceptabel. Maar als het ding alleen in het weekend (max. 10 dagen p/mnd in het gunstigste geval dus) buiten komt....

Hier staat nu een Opel Astra station 1.0 3 cilinder turbo voorloopauto voor de deur. Niet direct voor de deur maar een beetje verder weg zodat niemand weet dat die bij mij hoort.

[ Voor 34% gewijzigd door max op 01-10-2017 17:43 ]
Geen optie om 'm te laten schorsen, en als het lukt ergens in een stalling te zetten? In deze uitvoering is het een iconische auto vind ik toch wel, ik lees te vaak verhalen van mensen die jaren later spijt krijgen dat ze hun (iig voor hun) bijzondere auto ooit verkocht hebben.max schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 17:38:
Nieuwe baan, met leasebak.
Is financieel gewoon niet te verantwoorden om het ding ernaast te houden.
Hier staat nu een Opel Astra station 1.0 3 cilinder turbo voorloopauto voor de deur. Niet direct voor de deur maar een beetje verder weg zodat niemand weet dat die bij mij hoort.![]()
Niet dat ik je wil overhalen hoor, maar gezien wat je er nu waarschijnlijk nog maar voor terugkrijgt (tegenwoordig niet echt een 'viable daily driver' meer, maar ook nog geen klassieker) is het achteraf misschien niet te moeite waard afscheid van zo'n wagen te hebben genomen die over een paar jaar nergens meer in deze staat te vinden zal zijn.
@Weemism
Ik kan hem stallen, maar dan staat het ding ook alleen maar te staan en is mijn garage vol. Toen ik naast de passat nog een golf 1 had stond die ook meer te staan dan dat die reed.
Leaseauto die ik uiteindelijk ga rijden zal in dezelfde categorie zitten als deze passat (D-segment). Dan is het helemaal onnodig om 2 van die apparaten te hebben staan. Die V6 ga ik wel missen, maar dat valt ook wel weer op andere manieren te compenseren hetzij een groter blok met een turbo of een kleiner blok met electrocrap.
Een auto moet rijden. Als ik het niet doe, dan liever iemand anders i.p.v. dat hij staat weg te stoffen.
Plus; ik wil nog steeds een motor en dat is ook gemakkelijker wanneer je garage niet vol is.
Ik kan hem stallen, maar dan staat het ding ook alleen maar te staan en is mijn garage vol. Toen ik naast de passat nog een golf 1 had stond die ook meer te staan dan dat die reed.
Leaseauto die ik uiteindelijk ga rijden zal in dezelfde categorie zitten als deze passat (D-segment). Dan is het helemaal onnodig om 2 van die apparaten te hebben staan. Die V6 ga ik wel missen, maar dat valt ook wel weer op andere manieren te compenseren hetzij een groter blok met een turbo of een kleiner blok met electrocrap.
Een auto moet rijden. Als ik het niet doe, dan liever iemand anders i.p.v. dat hij staat weg te stoffen.
Plus; ik wil nog steeds een motor en dat is ook gemakkelijker wanneer je garage niet vol is.
Is dat zelfde spiegel als normale golf of van bora? Heb je mss foto van spiegel zelf? Kunnen we schade eens bekijkenMarkimoo schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 15:45:
Weet iemand wat het kost om een buitenspiegel van een VW Cabrio te vervangen, de onderkant ligt eraf omdat er een andere auto tegen aan had gezeten. (Zie foto van me auto, kan als het moet foto van spiegel maken).
[afbeelding]
* SadisticPanda moest auto's laten afremmen omdat het glad was. :^)
Probleem is, je gaat ergens 2e hands moeten, want je kan ze wel kopen voor 30€ stuk ofso (compleet) maar die zijn niet gelakt. of in std kleuren zoals zwart/chrome kan je ze wel vinden maar dan moet je ze allebei vervangen als ze nu in koetswerkkleur zijn.
Heb hem! Echt een topwagen. Ik heb alleen geen TJA blijkt. VCDS-aanpassingen moet ik nog laten doen.
Toch geen TJA? Had je wel besteld toch?Hoteldebotel schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:30:
[...]
Heb hem! Echt een topwagen. Ik heb alleen geen TJA blijkt. VCDS-aanpassingen moet ik nog laten doen.
Ja dat is dus een dingetje. Ik heb de Passat net besteld toen zowel Volkswagen als de portal van mijn leasemaatschappij de portals aan het opschonen waren met de bijvoorbeeld de nieuwe kleuren en optiepakketten. Het bestuurdersassistentiepakket stond dus ook niet tussen de beschikbare pakketten op de leaseportal. Ging er stiekem van uit dat TJA onderdeel was van het business highline pakket i.c.m. een DSG. Dat is dus niet zo..
Crap...dan toch wachten totdat de eerste met TJA bij me langs komtHoteldebotel schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:37:
[...]
Ja dat is dus een dingetje. Ik heb de Passat net besteld toen zowel Volkswagen als de portal van mijn leasemaatschappij de portals aan het opschonen waren met de bijvoorbeeld de nieuwe kleuren en optiepakketten. Het bestuurdersassistentiepakket stond dus ook niet tussen de beschikbare pakketten op de leaseportal. Ging er stiekem van uit dat TJA onderdeel was van het business highline pakket i.c.m. een DSG. Dat is dus niet zo..
zeg maar wanneer? ik heb TJA en wil sowieso wat aanpassingen laten uitvoeren...Rainesh schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:50:
[...]
Crap...dan toch wachten totdat de eerste met TJA bij me langs komt
Ik zie nu pas je bericht, zal er even op reagerenhaltec schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:02:
[...]
zeg maar wanneer? ik heb TJA en wil sowieso wat aanpassingen laten uitvoeren...
De vrouw des huizes heeft haar Audi A1 Admired helaas moeten inleveren en heeft nu een VW Golf VII uit Sept. 2016 gekregen vanuit de pool. Hier heeft ze expliciet voor gekozen omdat ze anders weer 4 jaar aan een auto vast zou zitten en dat wilde ze niet.
Zo ver ik kan nagaan betreft het een VW Golf VII 1.0TSI Bluemotion Connected Series
Met standaard:
Connected Series, standaarduitrusting o.a
• Radio Navigatie Discover Media, inclusief 8 luidsprekers
• Navigatiekaarten West-Europa en onbeperkt gratis updates
• 16,5 cm kleuren touchscreen
• Parkeersensoren voor en achter (Park Distance Control)
• Achteruitrijcamera (Rear View)
• Sportstoelen vóór, met lendensteunen
• Voorstoelen verwarmbaar (niet voor 1.0 TSI)
• Bekleding stof/leder combinatie ‘New York’ (niet voor 1.0 TSI)
• Bestuurderstoel met uittrekbaar zitvlak en elektrische massage
(niet voor 1.0 TSI)
• Stuurwiel (driespaaks), multifunctioneel en met leder bekleed
• Velgen ‘Dijon’, 17 inch lichtmetaal (niet voor 1.0 TSI)
• Velgen ‘Toronto’, 16 inch lichtmetaal (alleen voor 1.0 TSI)
• Bluetooth telefoonvoorbereiding
• Airconditioning automatisch (Climatronic)
• Boordcomputer Premium
• Cruise Control
• Mobiele online diensten (Car-Net): ‘Guide & Inform’
• Geïntegreerde mijn Volkswagen Module inc. 2 jarig abonnement
• Digitale radio-ontvangst (DAB+)
• Elektronisch Stabilisatie Programma (ESC)
• Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
• Zeven airbags (waarvan één knie-airbag)
• Multimedia aansluitbox
• Diefstalalarm (klasse III, SCM gekeurd)
• Handrem elektronisch inclusief wegrolblokkering (Auto Hold)
• In delen neerklapbare achterbank met drie hoofdsteunen
• Bumpers, spiegels en portiergrepen in carrosseriekleur
• Bandenreparatieset (Tire Mobility Set)
• Elektronisch sperdifferentieel (XDS)
• Vervolgongevalreductiesysteem (Multi Collision Brake)
• Bandendrukcontrole (Tire Leak Indicator)
• Mistlampen inclusief bochtverlichting met chromen rand
• Middenarmsteun voor en achter
• 12-Volt-aansluiting in bagageruimte
• Proactieve inzittendenbescherming (Pre-Crash)
• Vermoeidheidsherkenning (aanbevolen rusttijd)
• Licht & zicht-pakket
• Spraakbediening
• Smartphone integratie “App Connect”
• Vier deuren met elektrische ramen voor en achter
Met als extra's opties op geselecteerd door het bedrijf:
- Getinte ramen
- Executive Plus pakket
Nu heb ik even zitten lezen, en zou er volgens de VW folder die ik heb opgezocht DAB+ in moeten zitten. Maar waar ik ook kijk in de discover pro systeem nergens kom ik DAB+ tegen. Klopt dit wel? Kan het zo zijn dat het is uitgeschakeld? En hoe zou ik dit kunnen nagaan of er DAB+ op zit? Want hij geeft bij band alleen maar FM/AM aan
Zo ver ik kan nagaan betreft het een VW Golf VII 1.0TSI Bluemotion Connected Series
Met standaard:
Connected Series, standaarduitrusting o.a
• Radio Navigatie Discover Media, inclusief 8 luidsprekers
• Navigatiekaarten West-Europa en onbeperkt gratis updates
• 16,5 cm kleuren touchscreen
• Parkeersensoren voor en achter (Park Distance Control)
• Achteruitrijcamera (Rear View)
• Sportstoelen vóór, met lendensteunen
• Voorstoelen verwarmbaar (niet voor 1.0 TSI)
• Bekleding stof/leder combinatie ‘New York’ (niet voor 1.0 TSI)
• Bestuurderstoel met uittrekbaar zitvlak en elektrische massage
(niet voor 1.0 TSI)
• Stuurwiel (driespaaks), multifunctioneel en met leder bekleed
• Velgen ‘Dijon’, 17 inch lichtmetaal (niet voor 1.0 TSI)
• Velgen ‘Toronto’, 16 inch lichtmetaal (alleen voor 1.0 TSI)
• Bluetooth telefoonvoorbereiding
• Airconditioning automatisch (Climatronic)
• Boordcomputer Premium
• Cruise Control
• Mobiele online diensten (Car-Net): ‘Guide & Inform’
• Geïntegreerde mijn Volkswagen Module inc. 2 jarig abonnement
• Digitale radio-ontvangst (DAB+)
• Elektronisch Stabilisatie Programma (ESC)
• Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
• Zeven airbags (waarvan één knie-airbag)
• Multimedia aansluitbox
• Diefstalalarm (klasse III, SCM gekeurd)
• Handrem elektronisch inclusief wegrolblokkering (Auto Hold)
• In delen neerklapbare achterbank met drie hoofdsteunen
• Bumpers, spiegels en portiergrepen in carrosseriekleur
• Bandenreparatieset (Tire Mobility Set)
• Elektronisch sperdifferentieel (XDS)
• Vervolgongevalreductiesysteem (Multi Collision Brake)
• Bandendrukcontrole (Tire Leak Indicator)
• Mistlampen inclusief bochtverlichting met chromen rand
• Middenarmsteun voor en achter
• 12-Volt-aansluiting in bagageruimte
• Proactieve inzittendenbescherming (Pre-Crash)
• Vermoeidheidsherkenning (aanbevolen rusttijd)
• Licht & zicht-pakket
• Spraakbediening
• Smartphone integratie “App Connect”
• Vier deuren met elektrische ramen voor en achter
Met als extra's opties op geselecteerd door het bedrijf:
- Getinte ramen
- Executive Plus pakket
Nu heb ik even zitten lezen, en zou er volgens de VW folder die ik heb opgezocht DAB+ in moeten zitten. Maar waar ik ook kijk in de discover pro systeem nergens kom ik DAB+ tegen. Klopt dit wel? Kan het zo zijn dat het is uitgeschakeld? En hoe zou ik dit kunnen nagaan of er DAB+ op zit? Want hij geeft bij band alleen maar FM/AM aan
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Foto's please..Hoteldebotel schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:30:
[...]
Mooie wagen in een mooie kleur. Ik heb m'n passat variant highline business r ook in Pyrit besteld.haltec schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:50:
Was er al bang voor...even moeten zoeken hoe dat gaat, dus hoop dat het de eerste keer gelijk lukt:
Hey,azz_kikr schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 00:55:
[...]
Is dat zelfde spiegel als normale golf of van bora? Heb je mss foto van spiegel zelf? Kunnen we schade eens bekijken(zijn het al electrische?)
Probleem is, je gaat ergens 2e hands moeten, want je kan ze wel kopen voor 30€ stuk ofso (compleet) maar die zijn niet gelakt. of in std kleuren zoals zwart/chrome kan je ze wel vinden maar dan moet je ze allebei vervangen als ze nu in koetswerkkleur zijn.
Sorry voor de late reactie - * Meg heeft nogal wat uren gemaakt en weinig slaap. maar het zijn elektrische spiegels (net als me ramen, best luxe)."
Een foto zal ik morgen maken en als het één andere kleur is vind ik het niet heel erg hoor. 't is maar een werkauto.
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
@Wicked-Game Dan heb je geen DAB+
Ansich wel vreemd als de brochure het wel vermeld.
Tevens hebben we geconstateerd dat TMC ook niet werkt. Wat ik ook wel vreemd vind.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
In het menu van de golf zit de optie: manoeuvreerremfunctie
Wat is dit en wanneer werkt dit?
Even een quote uit de Polo folder:pitchdown schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:07:
In het menu van de golf zit de optie: manoeuvreerremfunctie
De 'manoeuvreerremfunctie', die eveneens nieuw is in de Polo, biedt een ongelofelijk praktische ondersteuning, vooral in de stad. Ze is actief bij het parkeren met snelheden tot 10 km/u en remt automatisch wanneer ze bijvoorbeeld paaltjes detecteert. En dat bespaart geld en gedoe..
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Dit zal dus ook het systeem zijn wat mijn auto blokkeert/remt als ik achteruit een heuvel/oprit afrij.
Soms detecteren de achtersensoren dat ik tegen de grond aanzit. Ik dacht dat ik daadwerkelijk de grond raakte, maar dit systeem zal waarschijnlijk de auto dan blokkeren?
Weer wat geleerd.
Niet altijd even handig. Mijn oprit heeft namelijk een helling, en telkens ik er achterwaarts op of af rij, slaat hij de remmen dicht met bijhorende toeters en bellen.
Na de "noodstop" moet je ook een procedure doorlopen om weer verder te rijden (rempedaal enkele seconden diep genoeg indrukken).
Yep dat herken ik ja.C-sharp schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:37:
[...]
Niet altijd even handig. Mijn oprit heeft namelijk een helling, en telkens ik er achterwaarts op of af rij, slaat hij de remmen dicht met bijhorende toeters en bellen.
Na de "noodstop" moet je ook een procedure doorlopen om weer verder te rijden (rempedaal enkele seconden diep genoeg indrukken).
Dus alleen handig in de stad bij parkeren e.d.?
Ik heb er op de koop toe nog een achteruitrijcamera bij, dus moet je al erg verstrooid zijn om nog ergens achteruit op in te rijden - maar zeg nooit nooit.pitchdown schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:39:
[...]
Yep dat herken ik ja.
Dus alleen handig in de stad bij parkeren e.d.?
De achterkant is altijd een groot koetswerkpaneel en de minste krassen zijn meteen zichtbaar. Kunststof bumper is snel aan vervanging toe na een tik.
Twee jaar geleden, met m'n vorige Golf Variant, is er een achterligger op m'n achterbumper geknald. Ander type ongeval weliswaar. Alles afgehandeld via de verzekering maar de eindafrekening was toch € 2800 of zo ongeveer (nieuwe bumper en stalen profiel in de bumper, kofferbodem rechttrekken, kofferdeksel weer in vorm timmeren, parkeersensoren, lampunit, lakwerk, ...).
Vanmiddag bij de première geweest bij Van Beynum in Woerden voor de T-Roc premiere;

Leuke wagen, de twee die daar stonden waren erg kale pre-productiemodellen die de shredder weer in gingen als ze klaar waren met hun tour door het land

Leuke wagen, de twee die daar stonden waren erg kale pre-productiemodellen die de shredder weer in gingen als ze klaar waren met hun tour door het land
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Het is dat er VW logo's opzitten, maar zeker vanuit een aantal hoeken, en vooral 'en profil', zou je haast zeggen dat het een Audi Q2 was.Gunner schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:22:
[...]
Het zal wel technische/logistieke redenen hebben, maar je zou overigens wel verwachten dat ze met een full options versie zouden rondtoeren door het land. Een erg kale versie zoals je het noemt maakt, lijkt me, geen al te beste eerste indruk.
Klopt, merkte ik ook op en daar baalde iedereen daar van die het organiseerde. Maar omdat ie door de shredder gaat deden ze dat blijkbaar niet.Weemism schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:38:
Het zal wel technische/logistieke redenen hebben, maar je zou overigens wel verwachten dat ze met een full options versie zouden rondtoeren door het land, een erg kale versie zoals je het noemt maakt lijkt me geen al te beste eerste indruk.
Maar je zou dat makkelijk kunnen goedmaken door er een hippe kleur neer te zetten, bv een blauwe, rood of geel. Maar achter dat doek stond helaas een zwarte en daar kwam het model waar ze juist zo hoog op inzetten met deze wagen totaal niet uit de verf.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
@Gunner
En dat terwijl VW hem zelf in het knalgeel op de site heeft staan.
Ik vind het maar een gek ding. Een Q2 ook trouwens, en een X1, X3, Q1, Q3 ook. Beetje zo'n "wil wel maar kan het niet"-model.

Ik vind het maar een gek ding. Een Q2 ook trouwens, en een X1, X3, Q1, Q3 ook. Beetje zo'n "wil wel maar kan het niet"-model.

Gebakje wordt lekker onder handen genomen door de detailer, eind v/d week mag ik hem weer ophalen, in de weet dat elk hoekje en gaatje weer in de best mogelijke conditie zullen zijn.

Ondertussen de gouden tip van @Rainesh gekregen voor een set inklapbare spiegels met alles erop en eraan, die gelijk even goed uitgekuist. De dynamische knipperlichten zijn onderweg, dus die kunnen er straks op gemonteerd worden en dan kan het geheel op de auto en worden ingeleerd.
M3P 24'
Gisteren auto geparkeerd, kijk nog een keer om(zoals altijd....)
Dacht een stukje tape te zien op mijn kofferklep, blijkt het een dikke kras te zijn...

Not amused....
Dacht een stukje tape te zien op mijn kofferklep, blijkt het een dikke kras te zijn...

Not amused....
Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow
Is toch mooi, het Mazda logo op je achterklepJestar076 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:52:
Gisteren auto geparkeerd, kijk nog een keer om(zoals altijd....)
[afbeelding]
Not amused....
@Vissa66 Waar laat je hem detailen?
Ik wilde misschien nog eens zon laag erover heen want ik word echt gek van steenslag..
Helpt de coating daartegen?
Vergeet je niet adapters te kopen voor je achterlichten?Vissa66 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:17:
[afbeelding]
[afbeelding]
Gebakje wordt lekker onder handen genomen door de detailer, eind v/d week mag ik hem weer ophalen, in de weet dat elk hoekje en gaatje weer in de best mogelijke conditie zullen zijn.
[afbeelding]
Ondertussen de gouden tip van @Rainesh gekregen voor een set inklapbare spiegels met alles erop en eraan, die gelijk even goed uitgekuist. De dynamische knipperlichten zijn onderweg, dus die kunnen er straks op gemonteerd worden en dan kan het geheel op de auto en worden ingeleerd.
https://audiamant.de/inde...-dynamischer-blinker-html
[ Voor 9% gewijzigd door Rainesh op 04-10-2017 13:00 ]
Mooi is anders, als je iets tegen steenslag wilt dan ga je gauw richting ptfe(blanke folie).Famous schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:27:
[...]
Is toch mooi, het Mazda logo op je achterklep
@Vissa66 Waar laat je hem detailen?
Ik wilde misschien nog eens zon laag erover heen want ik word echt gek van steenslag..
Helpt de coating daartegen?
Een ceramische coating zal het wel iets afweren.
21e wordt de 7 onderhanden genomen en gecoat. Hopelijk kan ik voor die tijd de klep laten spuiten...
Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow
Ik had een iets forsere kras op de achterklep nadat m'n dochter de fiets had laten omvallen.....
Spotrepair en overspuiten overwogen.
Uiteindelijk een zo goed als nieuwe achterklep in de juiste kleur gekocht bij bm-parts.nl.
Voor €199,00 en een middagje werk was ik weer klaar!
0 kleurverschil en de klep was echt onbeschadigd.
Onderdelenlijn had ik ook nog geprobeerd, maar daar krijg je allerlei zooi aangeboden met deuken en de verkeerde kleur ook als je vraagt aleen 100% onbeschadigd aanbieden en de juiste kleur.
Uiteindelijk een zo goed als nieuwe achterklep in de juiste kleur gekocht bij bm-parts.nl.
Onderdelenlijn had ik ook nog geprobeerd, maar daar krijg je allerlei zooi aangeboden met deuken en de verkeerde kleur ook als je vraagt aleen 100% onbeschadigd aanbieden en de juiste kleur.
Mooi is zeker wat anders, gewoon kut als je dit tegenkomt.Jestar076 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:54:
[...]
Mooi is anders, als je iets tegen steenslag wilt dan ga je gauw richting ptfe(blanke folie).
Een ceramische coating zal het wel iets afweren.
21e wordt de 7 onderhanden genomen en gecoat. Hopelijk kan ik voor die tijd de klep laten spuiten...
Ja folie hoef ik niet
Opnieuw laten spuiten kan ik wel doen maar ben bang voor een te groot kleur verschil. Dan kan ik net zo goed de auto een andere kleur in zijn geheel laten spuiten.
Andere kant, ik houd nooit een auto langer dan 2/2,5 jaar dus dat vind ik ook weer zonde.
Keuzes
Dan misschien lagen ceramische coating, qua prijs valt dat enigzins mee.Famous schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:01:
[...]
Mooi is zeker wat anders, gewoon kut als je dit tegenkomt.
Ja folie hoef ik nietmaar gezien ik veel in Duitsland rij (althans, de meeste km's) en dan wel het tempo erin heb zitten... aardig wat steenslag.
Opnieuw laten spuiten kan ik wel doen maar ben bang voor een te groot kleur verschil. Dan kan ik net zo goed de auto een andere kleur in zijn geheel laten spuiten.
Andere kant, ik houd nooit een auto langer dan 2/2,5 jaar dus dat vind ik ook weer zonde.
Keuzes
Ga voor de golf voor 1 coat
Zou ook een optie zijn, zie alleen niet zo snel mijn kleur er tussen...mb1 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:27:
Ik had een iets forsere kras op de achterklep nadat m'n dochter de fiets had laten omvallen.....
+ fabriek af privacy glas etc..
benieuwd wat schuren en spuiten mij gaat kosten..

Een set MK7.5 achterlichten moet ik nog zien te vinden.Rainesh schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:39:
[...]
Vergeet je niet adapters te kopen voor je achterlichten?
https://audiamant.de/inde...-dynamischer-blinker-html
M3P 24'
Mega handig inderdaad. Als dat net zo werkt als mijn parkeersensoren dan heb ik nog een meter over voor ik het paaltje raak. Maar de sensoren geven dan al een constante piep

Tsja, dan blijft er niet veel over hè? Onderstaand pareltje van steenslagbescherming dan wat voor je?Famous schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:01:
[...]
ik word echt gek van steenslag..
Ja folie hoef ik niet
Opnieuw laten spuiten kan ik wel doen maar ben bang voor een te groot kleur verschil
ik houd nooit een auto langer dan 2/2,5 jaar dus dat vind ik ook weer zonde.

Kan alleen niet garanderen dat mensen je dan nog serieus nemen
Daar gaan we dus niet mee rijdenWeemism schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:51:
[...]
Tsja, dan blijft er niet veel over hè? Onderstaand pareltje van steenslagbescherming dan wat voor je?
[afbeelding]
Kan alleen niet garanderen dat mensen je dan nog serieus nemen
/me Famous gaat vanavond bij grof geweld kijken, iets met onder andere TTE900 turbo’s
haha ja die steenslag, ik heb er met mijn 1.2 tsitje zelfs nog ziek last van
Miss komt het ook gewoon omdat je je auto teveel wast, elke keer als je hem wast wordt je weer even op elk plekje en krasje gewezen..
Miss komt het ook gewoon omdat je je auto teveel wast, elke keer als je hem wast wordt je weer even op elk plekje en krasje gewezen..
De laatste tijd lijkt het wel alsof iemand steentjes op de snelweg heeft liggen gooien.
Bij elke klets moet ik m'n adem even inhouden
Bij elke klets moet ik m'n adem even inhouden
Waren toch andere turbo's geworden, LOBA 800.Famous schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 18:12:
[...]
/me Famous gaat vanavond bij grof geweld kijken, iets met onder andere TTE900 turbo’s![]()
Echt een geweld, niet normaal. De run hierna kwamen de vlammen uit de uitlaat, helaas niet op film.
Vraag voor de kenners hier.
Wat is de kleinste velgen-/banden-maat die onder een Golf 7.5 R past? Zowel met als zonder de ge-upgrade-remmen-optie?
Dit in verband met winterbanden.
Wat is de kleinste velgen-/banden-maat die onder een Golf 7.5 R past? Zowel met als zonder de ge-upgrade-remmen-optie?
Welke remmen heb je eventueel op het oog?yamahabest schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:08:
Vraag voor de kenners hier.
De grote van de klauw en schijf spelen hier wel een rol in.
Normaal passen er 17' velgen nog onder, maar niet elke velg! Pas daar mee op.
Vaak OEM VW velgen die wel passen maar wijk je uit naar een ander merk kan het zo opeens niet passen.
Af-fabriek heb je de mogelijkheid tot upgrade van de remmen (optie 1LK).
Er was mij verzekerd dat OEM VW 17" sowieso niet zouden passen, ook zonder die optie.
Ik had/heb daar wat twijfel bij, maar vanuit dat oogpunt ("de dealer zou het toch moeten weten") heb ik wel die optie besteld.
Eigenlijk is er dus al geen weg terug meer. Maar ik zat nu even naar winterbanden te kijken, en zag dat er in 18" op bijvoorbeeld autobandenmarkt wel redelijk weinig keus is, als je ook de snelheidsindex in de gaten houdt.
Wat is eigenlijk de bandenmaat die om zo'n 17" OEM VW velg gaat?
Er was mij verzekerd dat OEM VW 17" sowieso niet zouden passen, ook zonder die optie.
Ik had/heb daar wat twijfel bij, maar vanuit dat oogpunt ("de dealer zou het toch moeten weten") heb ik wel die optie besteld.
Eigenlijk is er dus al geen weg terug meer. Maar ik zat nu even naar winterbanden te kijken, en zag dat er in 18" op bijvoorbeeld autobandenmarkt wel redelijk weinig keus is, als je ook de snelheidsindex in de gaten houdt.
225 45 17yamahabest schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:13:
Af-fabriek heb je de mogelijkheid tot upgrade van de remmen (optie 1LK).
Aha, als je het over weinig keus hebt, eentje maar in die maat.
Dan is er in 18" tenminste nog iets meer keus.
Ik geloof dat een V-groef werdt afgeraden in verband met cuppen?
Dan is er in 18" tenminste nog iets meer keus.
Ik geloof dat een V-groef werdt afgeraden in verband met cuppen?
17 past gewoon nog op een R met de std remmen.

Waarom zou je W banden op je wintervelg leggen? Leg er gewoon V banden op en de keuze is huuuuge.

Waarom zou je W banden op je wintervelg leggen? Leg er gewoon V banden op en de keuze is huuuuge.
Ik dacht dat het verplicht was om boven de maximum snelheid van je auto te gaan zitten?
Mooie boel trouwens, dat soort info kan je dus zelf niet vinden, en vertrouw je dus op de dealer...
Mooie boel trouwens, dat soort info kan je dus zelf niet vinden, en vertrouw je dus op de dealer...
[ Voor 37% gewijzigd door yamahabest op 05-10-2017 15:52 ]
Nee hoor, ik heb zelf altijd Y banden maar dat is niet verplicht.yamahabest schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:45:
Ik dacht dat het verplicht was om boven de maximum snelheid van je auto te gaan zitten?
Ik weet niet of je in België woont en het daar misschien wel zo is, maar in Nederland niet dacht ik.
Het is de maximale snelheid wat de band veilig kan verdragen, harder ermee rijden is overigens geen probleem..
Het is wel het advies om banden te kiezen die tot je max snelheid kunnen.
V is voor jou dus prima als je dat advies wil volgen

Ik ben misschien in de war met de regels in Duitsland?
Maar voor Duitsland is het raadzaam dezelfde snelheidscodering te handhaven als bij zomerbanden. Wanneer je bij winterbanden tóch kiest voor een T-band, ben je daar namelijk verplicht een sticker in het zichtveld van de bestuurder te plakken waar de beperkte maximumsnelheid van de banden op staat.
nice! wat ben je (ongeveer) voor zoiets kwijt als ik vragen mag? €10? 100? 1000?Vissa66 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:17:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
In Duitsland ja, in De rest van de wereld ligt de maximum snelheid toch maar op120/130 dus heeft weinig belang dat je bandjes maar 240 meer mogen.yamahabest schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:57:
Ik ben misschien in de war met de regels in Duitsland?
[...]
Een T index is wel direct groot verschil met W, mss daarom melding. Maar voor V banden kan je nog 240 (en sneller).
Enige voorwaarden is dat je gewoon 4dezelfde banden hebt dus geen indexen mixen. Voor de rest mag je gerust lager gaan dan je zomerbanden.
Gewoon V ofso nemen, ook al kan je harder. Tzijn je winterbanden.
[ Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 05-10-2017 16:53 ]
Ja, maar als je door Duitsland "moet" voor de wintersport... Zo'n sticker zit ik natuurlijk niet echt op te wachten..azz_kikr schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:52:
[...]
In Duitsland ja, in De rest van de wereld ligt de maximum snelheid toch maar op120/130 dus heeft weinig belang dat je bandjes maar 240 meer mogen.
Een T index is wel direct groot verschil met W, mss daarom melding. Maar voor V banden kan je nog 240 (en sneller).
Enige voorwaarden is dat je gewoon 4dezelfde banden hebt dus geen indexen mixen. Voor de rest mag je gerust lager gaan dan je zomerbanden.
Gewoon V ofso nemen, ook al kan je harder. Tzijn je winterbanden.
Die T was uiteraard maar een quote. Die regel is, volgens mij, van toepassing zodra de bandensnelheid lager is dan de theoretische max van de auto.
[ Voor 8% gewijzigd door yamahabest op 05-10-2017 17:37 ]
Afhankelijk wat je allemaal wilt. Normaal ben ik rond de 500 kwijt, dit keer is er flink wat meerwerk dus ik verwacht een wat dikkere rekening.superwashandje schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:59:
[...]
nice! wat ben je (ongeveer) voor zoiets kwijt als ik vragen mag? €10? 100? 1000?
M3P 24'
azz_kikr schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:52:
Afkeur op de keuring, kans dat politie er naar kijkt is nihil.Belgische wegcode, artikel 34.1.1 Het draagvermogen en de snelheidscategorie van de banden zijn verenigbaar met het laadvermogen per as en de maximale snelheid bepaald in het PVG, het certificaat van overeenstemming of het instructieboekje van de constructeur.
[ Voor 7% gewijzigd door Rafael op 05-10-2017 17:45 ]
Als je je daar al voor schaamt voor die sticker....ik zou toch liever V banden hebben van een deftig merk en die sticker dan een stel tokko banden met een w index. Plus meer band op kleinere velg is handig als het echt glad is en je eens borduur schuiftyamahabest schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 17:36:
[...]
Ja, maar als je door Duitsland "moet" voor de wintersport... Zo'n sticker zit ik natuurlijk niet echt op te wachten..
Die T was uiteraard maar een quote. Die regel is, volgens mij, van toepassing zodra de bandensnelheid lager is dan de theoretische max van de auto.
Ga ook eens zo een sticker plakken op de panda 500van een vriendin. Max 240 m+s.
Rafael schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 17:44:
[...]
[...]
Afkeur op de keuring, kans dat politie er naar kijkt is nihil.
Bij winterbanden is het mogelijk om banden te monteren met een lagere snelheidsindex (indien deze maar één letter verschilt met de aanbevolen index).
BELANGRIJK: in België is het alleen toegestaan om winterbanden met een lagere snelheidsindex te gebruiken tussen 1 oktober en 30 april.
[ Voor 24% gewijzigd door SadisticPanda op 05-10-2017 17:59 ]
double post
[ Voor 96% gewijzigd door SadisticPanda op 05-10-2017 17:59 . Reden: double post ]
Schamen voor een sticker die in de auto op het dashboard zit, nee hoor, maar onnodige "versieringen" heb ik liever niet.azz_kikr schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 17:47:
[...]
Als je je daar al voor schaamt voor die sticker....ik zou toch liever V banden hebben van een deftig merk en die sticker dan een stel tokko banden met een w index. Plus meer band op kleinere velg is handig als het echt glad is en je eens borduur schuift
Ga ook eens zo een sticker plakken op de panda 500van een vriendin. Max 240 m+s.en dan tegen 110 over de rechtband racen
[...]
[...]
En besparen op de banden door een goedkoper merk te kiezen, dat was ik ook zeker niet van plan.
17" inch zou volgens de dealer sowieso niet passen. Nu hoor ik van jullie dat dat blijkbaar wel past, maar door die uitspraak van de dealer heb ik besloten om die remmen-upgrade te nemen. Gevolg is dat 17" alsnog niet past. Volgen jullie het nog?
Ik moet dus even bedenken of ik ga proberen om die optie weer van de bestelling af te krijgen, en dan voor 17" Dijon's ofzo ga, of dat ik een 18" setje met bijpassende banden ga scoren. An sich, ik zie dat er wel leuk setjes 18" te koop staan...
max schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:04:
@Gunner
offtopic:
Ga maar eens in de nieuwe X3 zitten (zelf gedaan op de IAA). Dat is echt een serieuze bak geworden.
Ga maar eens in de nieuwe X3 zitten (zelf gedaan op de IAA). Dat is echt een serieuze bak geworden.
Tja.. persoonlijk zou ik sowieso niet lager dan 18" willen op een R.yamahabest schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 23:44:
[...]
Schamen voor een sticker die in de auto op het dashboard zit, nee hoor, maar onnodige "versieringen" heb ik liever niet.
En besparen op de banden door een goedkoper merk te kiezen, dat was ik ook zeker niet van plan.
17" inch zou volgens de dealer sowieso niet passen. Nu hoor ik van jullie dat dat blijkbaar wel past, maar door die uitspraak van de dealer heb ik besloten om die remmen-upgrade te nemen. Gevolg is dat 17" alsnog niet past. Volgen jullie het nog?
Ik moet dus even bedenken of ik ga proberen om die optie weer van de bestelling af te krijgen, en dan voor 17" Dijon's ofzo ga, of dat ik een 18" setje met bijpassende banden ga scoren. An sich, ik zie dat er wel leuk setjes 18" te koop staan...
17 oogt gewoon klein, doet die ook al op een GTI. De R heeft nog wat strakkere lijnen en vind het helemaal niets. Zeker een Stock R, staat veel en veels te hoog op de poten.
Winterbanden doe ik trouwens niet eens aan dus heb makkelijk praten
De winterbanden onder onze GTI zijn ook maar tot 190km/h, terwijl dat ding 250km/h loopt. De laatste keer dat je harder dan 180 op de Autobahn richting wintersport kon rijden is ook al 15 jaar geleden ben ik bang...yamahabest schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 17:36:
[...]
Ja, maar als je door Duitsland "moet" voor de wintersport... Zo'n sticker zit ik natuurlijk niet echt op te wachten..
Geen sticker op het raam, kom op zeg haha, mijn ouders gaan al 30 jaar ieder jaar (soms meerdere keren) op wintersport en daar heeft nog nooit een haan naar gekraaid.
17" op de GTI ziet IRL meer dan prima uit.Famous schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 23:51:
[...]
Tja.. persoonlijk zou ik sowieso niet lager dan 18" willen op een R.
17 oogt gewoon klein, doet die ook al op een GTI. De R heeft nog wat strakkere lijnen en vind het helemaal niets. Zeker een Stock R, staat veel en veels te hoog op de poten.
Winterbanden doe ik trouwens niet eens aan dus heb makkelijk praten
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Dit topic is gesloten.