Het grote Volkswagen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 89 Laatste
Acties:
  • 449.121 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Q2 is overpriced en als je het zelf moet betalen is er veel leukers te krijgen, zeker met de T-Roc en de Karoq van Skoda in aantocht.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 10:03

Thrilseeka

Woef Woef.

D3nnisd schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:20:
Ik meld me hier maar weer want m'n omgeving stemt gelijk, dus vroeg me af wat jullie vinden.

M'n polo 6n1 krijgt last van zwabberende veerpoten. Eigenlijk dus vervangen. Nu dacht ik:laat ik er een schroefset onder zetten. Goedkoper, rijd strakker en is nieuw! Gaat om deze set : https://hottuning.nl/schr...volkswagen-polo-6n-60538/

Zijn ze gelijk alle 4 gedaan.

Wat vinden jullie?
Hou er rekening mee dat dit niet alleen strakker rijdt maar ook ontzettend veel stugger. In een dorp/stad is het te doen, maar op de snelweg rijdt het niet echt comfortabel.

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:11

Mimiix

Professioneel Prutser

Thrilseeka schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:53:
[...]

Hou er rekening mee dat dit niet alleen strakker rijdt maar ook ontzettend veel stugger. In een dorp/stad is het te doen, maar op de snelweg rijdt het niet echt comfortabel.
Maar dat heeft met de hoogte te maken lijkt me? Ik wil hem niet te laag doen.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
D3nnisd schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:04:
[...]

Merk/kwaliteit..
Heb nog wel een set 6 GTI poten :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Famous schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:06:
[...]

Merk/kwaliteit..
Heb nog wel een set 6 GTI poten :+
Voor mijn polo? Doe me een pm als je wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
D3nnisd schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:20:
[...]

Voor mijn polo? Doe me een pm als je wil
komt van een Golf 6 GTI af, geen idee of het past :o
Wel compleet met remmerij O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Denk het niet :9

Overigens, wat zou jij doen Famous?

[ Voor 54% gewijzigd door Mimiix op 22-09-2017 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

D3nnisd schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:21:

Die texnix lijkt wel een halfords merk :D
Op schokbrekers niet besparen. Die tuning dingen zijn vaak duurkoop. Als het niet veel geld mag kosten, steek er dan gewoon hoop monroes onder voor 30 euro het stuk plus veren indien nodig. Beter? Goh. Wel betrouwbaarder en na een jaar moeten er nog geen andere onder.
Jestar076 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:48:
Sinds een aantal weken eigenaar van een MK7 1.4tsi BMT. Al wat VCDS tweaks uitgevoerd, wat ik nog graag wil:

Pano dak i.p.v. helemaal open naar tilting
Start stop permanent uit
CH/LH langer aan(CH gaat meteen uit als ik de deur open maak)

Verder is de DSG een genot om mee te rijden :X
- geen idee wat je bedoeld.
- activatie treshold voltage aanpassen met vcds, of ocf methode met vcp
- adaptatie 1&2 onder central electronics. Wel vreemd, dacht dat het std op 30 seconden stond.

[ Voor 28% gewijzigd door SadisticPanda op 22-09-2017 18:50 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:13
Jestar076 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:48:
Sinds een aantal weken eigenaar van een MK7 1.4tsi BMT. Al wat VCDS tweaks uitgevoerd, wat ik nog graag wil:

Pano dak i.p.v. helemaal open naar tilting
Start stop permanent uit
CH/LH langer aan(CH gaat meteen uit als ik de deur open maak)

Verder is de DSG een genot om mee te rijden :X
Heb je het zelf gedaan of laten doen? Wat is er tot nu toe gedaan.

Wat je wilt zijn echt basic coding dingetjes. Je coming home is niet op automatisch gecodeerd als het gelijk uit gaat.

On topic:

Ik ben een echte Audi man, maar een T-Roc vind ik echt vet!! Ook de nieuwe Skoda Karoq is een erg mooi ding

[ Voor 9% gewijzigd door Rainesh op 22-09-2017 19:02 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

azz_kikr schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:29:
[...]

Die texnix lijkt wel een halfords merk :D
Op schokbrekers niet besparen. Die tuning dingen zijn vaak duurkoop. Als het niet veel geld mag kosten, steek er dan gewoon hoop monroes onder voor 30 euro het stuk plus veren indien nodig. Beter? Goh. Wel betrouwbaarder en na een jaar moeten er nog geen andere onder.

[...]

- geen idee wat je bedoeld.
- activatie treshold voltage aanpassen met vcds, of ocf methode met vcp
- adaptatie 1&2 onder central electronics. Wel vreemd, dacht dat het std op 30 seconden stond.
Volgens mij zijn het juist de veren. Hij wiebelt nogal aan de achterkant. Tevens zakt ie heel snel door.

Maar beter gewoon origineel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

D3nnisd schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 19:35:
[...]

Volgens mij zijn het juist de veren. Hij wiebelt nogal aan de achterkant. Tevens zakt ie heel snel door.

Maar beter gewoon origineel?
Meestal als die wiebelt, zijn het net de dempers. Als je dempers eraan zijn, dan rij je puur op de veren en die blijven dansen. De dempers zitten er net in om het wiebelen te dempen.

Goh, als ik moet kiezen tussen een goedkoop tuning setje of originele van betrouwbaar merk.
Zeker bij ; met alle respect; oudere voor de rest originele wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:58
Ik zag vandaag een Golf GTE stilstaan bij een verkeerslicht met knipperlicht naar rechts aan. Dagrijverlichting plus dimlicht knipperden vrolijk mee, maar wel allemaal verschillend qua tempo. Wat een foute kermis. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

azz_kikr schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 19:44:
[...]

Meestal als die wiebelt, zijn het net de dempers. Als je dempers eraan zijn, dan rij je puur op de veren en die blijven dansen. De dempers zitten er net in om het wiebelen te dempen.

Goh, als ik moet kiezen tussen een goedkoop tuning setje of originele van betrouwbaar merk.
Zeker bij ; met alle respect; oudere voor de rest originele wagen.
Dan lijkt me dat beter. Hij zakt namelijk snel door, alleen de dempers lekken niet, of hoeft dat niet zo te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
D3nnisd schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:21:

Ik zou geen action/goedkope zooi gebruiken op de auto. Zeker niet als we het hierover hebben.

Je moet je alleen afvragen hoelang je nog met de auto wil doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

D3nnisd schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 19:55:
[...]

Dan lijkt me dat beter. Hij zakt namelijk snel door, alleen de dempers lekken niet, of hoeft dat niet zo te zijn?
Nah, hoeft niet noodzakelijk. Het kan evengoed de dichting in de demper zijn die stuk is/versleten.
Hoelang zitten ze er bij jou al op? Op iedere hoek goed drukken. Normaal komt goede demper na 1 beweging terug op zijn plaats.

Heb snel even gekeken. Voor 130€ heb je 4 schokdempers van monroe/trw en dan nog veren indien nodig ook nog es 80 euro maar die zou ik laten zolang er geen gebroken veren op je wagen zitten of als je kort bij kas zit. Anders gelijk mee vervangen.

Heb je gewoon OEM vervangers. Niks speciaal. Gewoon degelijk en betrouwbaar. Op banden, schokdempers en remmen nooit besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:57
Ik ga deze week weer langs de dealer om definitief te beslissen of ik de auto neem. Het betreft een demo auto. Is het verstandig om een demo auto te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 23:47:
Ik ga deze week weer langs de dealer om definitief te beslissen of ik de auto neem. Het betreft een demo auto. Is het verstandig om een demo auto te kopen?
Demo auto's kunnen ook gewoon prima auto's mee zijn. Niks mis mee :)

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Thanks voor het advies! Ik hou het denk ik maar origineel. Veel beter

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Betrouwbaarder in ieder geval. Of je moet er verenkit onderleggen van 5-600 of meer euros :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-10 14:06

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 23:47:
Beschouw het als een gebruikte auto, maar dan minder gebruikt. Maak er een proefrit mee, luister naar geluidjes, gas reactie, rem reactie en effectiviteit. Rem eens zonder het stuur vast te houden, zou mooi recht moeten gaan (doe dit uiteraard niet op een volle A1 ;) ) controleer van binnen de bekleding, etc. Vaak is een demo een mooie kans voor een flink stukje korting met weinig kilometers. En wijs alles aan bij de dealer wat je niet aan staat (of waar je over twijfelt), meer te onderhandelen over.

www.youtube.com/DerOllie

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Rainesh schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 19:00:
[...]

Heb je het zelf gedaan of laten doen? Wat is er tot nu toe gedaan.

Wat je wilt zijn echt basic coding dingetjes. Je coming home is niet op automatisch gecodeerd als het gelijk uit gaat.

On topic:

Ik ben een echte Audi man, maar een T-Roc vind ik echt vet!! Ook de nieuwe Skoda Karoq is een erg mooi ding
Veel dingen stonden al aan, zo goed als full option.
Heb zelf toegang tot een vcds kabel dus moet geen probleem zijn, alleen even voor gaan zitten :)

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Jestar076 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 14:55:
[...]

Veel dingen stonden al aan, zo goed als full option.
Heb zelf toegang tot een vcds kabel dus moet geen probleem zijn, alleen even voor gaan zitten :)
Full option betekent niet standaard dat alles aan staat ;) juist bij de allerdikste uitvoeringen kun je van alles en nog wat aanzetten.

Bij een golf7 is het overigens wel te verstandig om een originele kabel en/of minimaal sw versie 17.x te gebruiken

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Golfje hier vandaag maar "even" van binnen en van buiten netjes gewassen en gepoetst, kan 't ding morgen in z'n eentje de derde verjaardag "strak in de lak" vieren :+ Vrees dat ik morgen met de motor op pad ga, in ieder geval en er dus ook geen tijd voor vrij maak.

Maandag ook maar weer even bij de dealer aan gaan, net als vorig jaar wil 't ding weer een verjaardagscadeautje hebben maar écht origineel is 'ie niet. Zojuist begon 't apparaat wéér te zeuren om een nieuwe batterij voor de sleutel... Vorig jaar op de verjaardag had 'ie ook al dat soort cadeau's op de wensenlijst :+

En tevens de reservesleutel maar even mee nemen, KESSY reageert ook daar niet meer op en de knopjes doen 't ook niet meer (écht leeg, dus).

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 23-09-2017 16:01 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Iets meer progressie voor een VW Golf avontuurtje voor mij :7 Ik heb besloten hem niet in Nederland te gaan halen, maar in Duitsland. Je krijgt daar voor hetzelfde geld gewoon veel meer auto. Adaptive Cruise Control is daar erg goed te krijgen, evenals zwaardere motoren voor weinig, en veel andere features.

Mijn enige "probleem" is nu nog afwegen of ik wel een benzineauto moet willen. Alle grote merken gaan over op een volledige elektrisch (optioneel) aanbod. Moet ik hybride willen om de verkoopwaarde acceptabel te houden over de komende 5 jaar?

Hybride/benzine is ongeveer 4 tot 5 duizend euro duurder in aanschaf (2014 model). Betaalt dat zich terug in de lagere brandstofkosten en hogere restwaarde?

Ik heb nu 6 weken geleden besloten dat ik een auto ga kopen. Zoveel variabelen maken het niet echt makkelijk allemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-10 14:08
Ik heb een golf 7.5
Ik heb gemerkt dat er geen stroom staat op de sigaretten-aansluiting als de auto is uitgeschakeld.
Hierdoor kan je dus geen telefoon opladen als de auto is uitgeschakeld.

Is dit op een manier in te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
pitchdown schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:40:
Ik heb een golf 7.5
Ik heb gemerkt dat er geen stroom staat op de sigaretten-aansluiting als de auto is uitgeschakeld.

De kans is groot dat die dan gewoon na het contact zit aangesloten. Wil je dit anders hebben moet je de plus draad (rood) vóór het contact aansluiten, dus direct op de accu of via de verdeeldoos bij je zekeringkast. Wel altijd een zekering er tussen :) Dit is dus niet software matig.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-10 14:06

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ik heb een golf 7.5

Ik voorzie dan eens een lege accu wanneer je je telefoon te lang laat zitten :+

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Laatst online: 30-09 10:03

Thrilseeka

Woef Woef.

D3nnisd schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:04:
[...]

Nee. Zelfs als je de auto op de huidige hoogte houdt rijdt hij al anders. Als je goedkoop een setje zoekt waarmee je nog fatsoenlijk kunt rijden, zoek dan eens naar Sjaaks autoservice.

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
DerOllie schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:33:
[...]

Ik voorzie dan eens een lege accu wanneer je je telefoon te lang laat zitten :+
m`n octavia had continu stroom, ook bij de motor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-10 16:55
Ik heb even een vraag. Mijn vriendin krijgt as vrijdag een VW Golf 7 1.0. Tsi Bluemotion. Nu constateer ik dat er op die golf een lelijk uitlaatpijpje zit, en wil ik er eigenlijk een Chrome opzetstuk erop hebben.

Alleen ik kom er niet achter wat de diameter is van de uitlaat van de 1.0TSI en welk uitlaatsierstuk hierop kan passen.

Heeft een van jullie een sierstuk op een 1.0TSI Bluemotion? Of weten jullie wat erop past qua sierstuk?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-10 13:54
Ik heb een golf 7.5

Hier hebben ze bij VW gewoon over nagedacht. Zekering 1 tandje verplaatsen en voila permanent 12V.

Afbeeldingslocatie: http://www.golfmk7.com/forums/attachment.php?attachmentid=2209&stc=1&d=1407846798

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:48
Wicked-Game schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:38:
Ik heb even een vraag. Mijn vriendin krijgt as vrijdag een VW Golf 7 1.0. Tsi Bluemotion. Nu constateer ik dat er op die golf een lelijk uitlaatpijpje zit, en wil ik er eigenlijk een Chrome opzetstuk erop hebben.

Alleen ik kom er niet achter wat de diameter is van de uitlaat van de 1.0TSI en welk uitlaatsierstuk hierop kan passen.

Heeft een van jullie een sierstuk op een 1.0TSI Bluemotion? Of weten jullie wat erop past qua sierstuk?
Meten is weten he :P maar als het dezelfde is als de 1.2 tsi (62-65mm ofzo) dan kun je via de dealer de skoda yeti 1.4 tsi uitlaatsierstukjes bestellen (zal later even het productnummer erbij zetten, niet bij de hand). Dan krijg je er2 voor 27 euro, eentje gebruik je en de ander kun je doorverkopen. Een losse oem VW is al 80 euro namelijk. Verder hebben die skoda pijpjes 4 clipjes waarvan je er 2 uit moet breken om het te laten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Rene schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:55:
[...]

Hier hebben ze bij VW gewoon over nagedacht. Zekering 1 tandje verplaatsen en voila permanent 12V.

[afbeelding]
Doet de dealer dit ook of moet je dit echt zelf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:03
Zal de dealer vast wel doen, maar dit kan je zelf ook makkelijk. :)

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-10 16:55
Scrtz schreef op zondag 24 september 2017 @ 18:26:
[...]

Meten is weten he :P maar als het dezelfde is als de 1.2 tsi (62-65mm ofzo) dan kun je via de dealer de skoda yeti 1.4 tsi uitlaatsierstukjes bestellen (zal later even het productnummer erbij zetten, niet bij de hand). Dan krijg je er2 voor 27 euro, eentje gebruik je en de ander kun je doorverkopen. Een losse oem VW is al 80 euro namelijk. Verder hebben die skoda pijpjes 4 clipjes waarvan je er 2 uit moet breken om het te laten passen.
Ik wil wel meten, maar de wagen is er nog niet ;)

Dus moet dan wachten tot vrijdagavond, en eigenlijk wil ik dan mits iemand mij de info kan geven de uitlaatsierstukken al gemonteerd hebben.

ben wel benieuwd naar de Skoda variant, want ik had de VW variant al gevonden en die is inderdaad zeer prijzig.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Wicked-Game schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:33:
[...]

Dus moet dan wachten tot vrijdagavond, en eigenlijk wil ik dan mits iemand mij de info kan geven de uitlaatsierstukken al gemonteerd hebben.

ben wel benieuwd naar de Skoda variant, want ik had de VW variant al gevonden en die is inderdaad zeer prijzig.
Heb op de dubbele uitlaat van m'n Scirocco 1.4 TSI ook gewoon de uitlaatsierstukken van de Skoda Yeti gezet. Heb geen klemmetjes hoeven verwijderen, maar bij de garage wel de (iig in mijn geval) schuin afgesneden originele uitlaatpijpjes recht laten afzagen waarna de stukken er met enige kracht opgezet kunnen worden. Zitten er nu een jaar of twee op en zien er nog steeds top uit.

Partnummer is 5L0 071 910, gewoon bij de Skoda dealer te bestellen, prijs is €26,50 voor twee uitlaatstukken, prijs bij VW zelf is €85,95, scheelt je dus ca 60 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Weemism schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:55:
[...]

Heb op de dubbele uitlaat van m'n Scirocco 1.4 TSI ook gewoon de uitlaatsierstukken van de Skoda Yeti gezet. Heb geen klemmetjes hoeven verwijderen, maar bij de garage wel de (iig in mijn geval) schuin afgesneden originele uitlaatpijpjes recht laten afzagen waarna de stukken er met enige kracht opgezet kunnen worden. Zitten er nu een jaar of twee op en zien er nog steeds top uit.

Partnummer is 5L0 071 910, gewoon bij de Skoda dealer te bestellen, prijs is €26,50 voor twee uitlaatstukken, prijs bij VW zelf is €85,95, scheelt je dus ca 60 euro.
Komt omdat de 1.4 tsi 2 kleinere pijpjes heeft. De 1.2 tsi en de 1.0 tsi hebben maar 1 pijpje die waarschijnlijk even groot is en dan zul je toch echt 2 clipjes er uit moeten breken.

Er zijn al meerdere mensen op tweakers die hier in geinteresseerd waren en het net als mij met succes hebben uitgevoerd, als je niet 2 compleet linkerhanden hebt is het goed te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pitchdown
Rene schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:55:
[...]

[afbeelding]
Zojuist geprobeerd.
Werkt naar behoren!
Bedankt voor het delen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* Viper® kan zich ook alvast melden in het topic

zaterdag polo besteld :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-10 10:06

CaDje

Framedrops for life

Blue-eagle schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:10:
Iets meer progressie voor een VW Golf avontuurtje voor mij :7 Ik heb besloten hem niet in Nederland te gaan halen, maar in Duitsland. Je krijgt daar voor hetzelfde geld gewoon veel meer auto. Adaptive Cruise Control is daar erg goed te krijgen, evenals zwaardere motoren voor weinig, en veel andere features.

Mijn enige "probleem" is nu nog afwegen of ik wel een benzineauto moet willen. Alle grote merken gaan over op een volledige elektrisch (optioneel) aanbod. Moet ik hybride willen om de verkoopwaarde acceptabel te houden over de komende 5 jaar?

Hybride/benzine is ongeveer 4 tot 5 duizend euro duurder in aanschaf (2014 model). Betaalt dat zich terug in de lagere brandstofkosten en hogere restwaarde?

Ik heb nu 6 weken geleden besloten dat ik een auto ga kopen. Zoveel variabelen maken het niet echt makkelijk allemaal :P
Dat is natuurlijk allemaal een beetje koffiedik kijken. Het zal heel erg afhangen of de infrastructuur veel zal veranderen, meer elektro wagens betekend ook meer laadpalen (ik zag gisteren een tesla op een "normale" parkeer plaats staan in mijn wijk omdat de laadpalen bezet waren met hybrides).

Het "probleem" met hybrides is natuurlijk dat het allemaal net niet is, je hebt en een relatief klein bereik elektrisch, en moet alsnog brandstof tanken voor langere afstanden, dus "best" case rij je over 5 jaar in een auto die niemand wil omdat je dan beter voor een vol elektrische auto kunt gaan (als elektrisch rijden echt doorzet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Blue-eagle schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:10:

Met @CaDje hierboven eens, ik denk dat hybride idd net zo min toekomst heeft als benzine, het is en blijft een ongelukkige tussenvorm die nauwelijks milieuwinst oplevert en alleen bestaat omdat 100% elektrisch met de huidige accu- en laadtechnieken nog te veel beperkingen heeft. Het duurt nog wel wat jaren voor dat die issues zijn opgelost.

Om die reden zou ik me sowieso niet te druk maken over het verschil in restwaarde tussen een benzine en een hybride variant, en al helemaal niet voor over 5 jaar voor een auto die je nu al als occasion aanschaft, die zal tegen die tijd hoe dan ook niet veel restwaarde meer hebben.

Zeker moderne benzinemotoren zullen m.i. minimaal de komende 10 jaar nog relevant blijven. Bij een diesel zou ik me met de steeds verder aanscherpende milieunormen (al dan niet in de grote steden specifiek) dan weer wel wat meer zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Viper® schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:16:
* Viper® kan zich ook alvast melden in het topic

zaterdag polo besteld :Y)
Welke is het geworden?
Mooie Beats Polo in het roze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Famous schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:15:
[...]

Welke is het geworden?
Roze hadden ze niet ;(
Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/gallery/0_Tuners/CFC/VW_Polo_6R/Volkswagen_Polo_6R_CFC_01.jpg

Polo GTI in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Famous schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:15:
[...]

Welke is het geworden?
Zucht, 'Beats' marketing, when will it end... Dr. Dré lacht zich de ballen uit z'n broek....

Review van de Beats Polo overigens hier. Lekker links laten liggen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:54
Weemism schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:22:
[...]

Zucht, 'Beats' marketing, when will it end... Dr. Dré lacht zich de ballen uit z'n broek....

Review van de Beats Polo overigens hier. Lekker links laten liggen dus.
Mwah, bijna alles is beter dan de standaard audio (en dat zegt de review ook) verwacht alleen geen concert met kristalhelder geluid op max volume, maar wie doet dat?

Er zit meer laag in, is beter in te regelen en daarbij klinkt het beter dan de standaard audio vanwege het toevoegen van losse tweeters/mid/bass speakers.
Daar komt ook nog eens bij dat er naast de Beats geen andere keuze is. (Dynaudio of welk ander systeem dan ook).

Als dit je auto keuze is, en je bent een beetje gek op wat audio dan zou ik het er toch bij nemen, al is het maar door gebrek aan iets beters.

Het "audiobeeld" is behoorlijk persoonlijk, bij alle merken betaal je ook goed voor de naam. Dat is bij Dre niet anders, hij heeft de marketing ook gewoon goed op orde. Daarnaast zijn standaard setjes 9 van de 10x echt compleet waardeloos waardoor ze er voor een gering bedrag relatief goed uitkomen.

[ Voor 21% gewijzigd door GeeMoney op 25-09-2017 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik zit wat te twijfelen voor mijn nieuwe auto.
Of een citroen C3 diesel of een vw golf (7?) diesel.
Budget +- 8000 tot 12000 euro.
Ik vraag me af in welke auto de audio het beste is, zit daar veel verschil in?
Ik heb in de c3 gereden en die rijdt al heerlijk. Is een stuk goedkoper dan een vw golf. Ik ga natuurlijk nog proefritten maken maar ben benieuwd naar of hier mensen zijn met ervaringen met zowel een citroen (c3) als een vw (golf).

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

GeeMoney schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:32:
[...]

Mwah, bijna alles is beter dan de standaard audio (en dat zegt de review ook) verwacht alleen geen concert met kristalhelder geluid op max volume, maar wie doet dat?

Er zit meer laag in, is beter in te regelen en daarbij klinkt het beter dan de standaard audio vanwege het toevoegen van losse tweeters/mid/bass speakers.

Daar komt ook nog eens bij dat er naast de Beats geen andere keuze is. (Dynaudio of welk ander systeem dan ook).

Als dit je auto keuze is, en je bent een beetje gek op wat audio dan zou ik het er toch bij nemen, al is het maar door gebrek aan iets beters.
Op zich eens, maar het is de vraag wat de meerprijs is, en dat is juist altijd de grap bij Beats, middelmatige hardware tegen premium prijzen. Denk dat je dan beter een aftermarket audiosysteem kan laten inbouwen van een gerenommeerd merk voor datzelfde bedrag of minder als je echt geeft om een betere audiokwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
GeeMoney schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:32:
[...]

Dynaudio is inderdaad geen optie bij de polo helaas.
Ik heb de beats audio genomen omdat je dan volgens mij ook een aparte versterker krijgt een een subwoofer. De speakers kan je altijd nog laten vervangen. Het zal altijd beter zijn dan standaard en zoveel kost de optie ook weer niet. Optie was 380 ex btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Viper® schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:22:
[...]

Roze hadden ze niet ;(
[afbeelding]

Polo GTI in het blauw
Hmmm.. ziet eruit als een Polo BlueMotion (al hebben die geen dakje) maar als hier leuk vermogen in ligt vind ik het best nice :D :D

Benieuwd naar de foto's :)
Nog plannen mee verder of laat je hem voor nu eerst stock?
Viper® schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:36:
[...]

Dynaudio is inderdaad geen optie bij de polo helaas.
Ik heb de beats audio genomen omdat je dan volgens mij ook een aparte versterker krijgt een een subwoofer. De speakers kan je altijd nog laten vervangen. Het zal altijd beter zijn dan standaard en zoveel kost de optie ook weer niet. Optie was 380 ex btw.
Kan je tegenwoordig al wel de high end radio kiezen in de Polo?
Dit kon voorheen ook niet en daardoor geen Dyn beschikbaar :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Alleen chiptuning bij JD

Dit weekend merk ik alweer, je kan beter een trage auto hebben waar je hard mee moet rijden dan een snelle auto waar je langzaam mee moet rijden. De term weekend rijders bestaat niet voor niets.

De lol gaat een beetje uit het rijden op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Viper® schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:13:
Alleen chiptuning bij JD

Dit weekend merk ik alweer, je kan beter een trage auto hebben waar je hard mee moet rijden dan een snelle auto waar je langzaam mee moet rijden. De term weekend rijders bestaat niet voor niets.

De lol gaat een beetje uit het rijden op die manier.
Vandaar dat ik ook twee keer per week in Duitsland te vinden ben :+

Wil je voor stage 1 of voor stage 2 gaan?
Heb je voor DSG gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Famous schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:18:
[...]

Vandaar dat ik ook twee keer per week in Duitsland te vinden ben :+

Wil je voor stage 1 of voor stage 2 gaan?
Heb je voor DSG gekozen?
Zelfs Duitsland vind ik bijna te druk tegenwoordig. Even topsnelheid halen lukt bijna nergens, of je moet ver Duitsland in voorbij Keulen en Dusseldorf, mij iets te gortig

DSG uiteraard, hand schakelen is voor plebs :+
polo met handbak komt pas juni op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Viper® schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:22:
[...]

Zelfs Duitsland vind ik bijna te druk tegenwoordig. Even topsnelheid halen lukt bijna nergens,
Je hebt dus een te trage wagen, het is maar net hoe je het bekijkt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
GeeMoney schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:25:
[...]

Je hebt dus een te trage wagen, het is maar net hoe je het bekijkt. >:)
Bij de meeste voertuigen gaat het laatste stukje tot de top erg traag.
En ach alles went. Zo wil je uiteindelijk steeds weer sneller en meer.

Ik ga straks genieten van mijn luxe en rijcomfort ipv pijn in m'n reet van de vering :>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Henkiscool
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-10 12:25
Na hier advies ingewonnen te hebben tot de aanschaf van een Golf 7 1.4 140pk ACT Highline gekomen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wDkcNIW.jpg

In eerste instantie wilde ik graag een DSG bak, maar uiteindelijk had deze alles wat ik wilde (pano dak, wegklapbare trekhaak enz.) dat ik toch voor een handbak gegaan ben (in combinatie met een goede prijs voor mijn Leon).

Zal binnenkort even betere foto's maken.

Ben nu aan het twijfelen of ik er een ritje naar Vagtechniek/JD engineering aan zal wagen om hem van iets meer power te laten voorzien >:) . Dit zijn de betere tuners naar ik gelezen heb hier of zit er ook iets in de buurt van Utrecht van vergelijkbare kwaliteit?

Kunnen jullie hier een advies over geven?

- Slijt het blok meer / is het relatief veilig om uit te voeren?
- Zijn er andere dingen om rekening mee te houden?
- Adviseren jullie stage 1 of 2? Ik heb niet de behoefte om Max Verstappen eruit te trekken, maar gewoon tikkie extra vermogen met zo min mogelijk risico.

Wederom bij voorbaat dank voor jullie goede adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Viper® schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:22:
[...]

Zelfs Duitsland vind ik bijna te druk tegenwoordig. Even topsnelheid halen lukt bijna nergens, of je moet ver Duitsland in voorbij Keulen en Dusseldorf, mij iets te gortig

DSG uiteraard, hand schakelen is voor plebs :+
polo met handbak komt pas juni op de markt.
Nouja, ik ga best vaak om verschillende tijden maar 270+ km/h lukt mij altijd wel om te halen.
Je moet alleen niet op een werkdag om 17:15 Duitsland in willen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Famous schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:47:
[...]

Nouja, ik ga best vaak om verschillende tijden maar 270+ km/h lukt mij altijd wel om te halen.
Je moet alleen niet op een werkdag om 17:15 Duitsland in willen :+
JD gaf aan dat stage 1 ergens tussen de 280/300 pk wel moest lukken, ben benieuwd.

Of bij Emmerich de grens over, lekker 2 baans :+
290 op de GPS, daarna ging het niet zo snel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Viper® schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:57:
[...]

JD gaf aan dat stage 1 ergens tussen de 280/300 pk wel moest lukken, ben benieuwd.

Of bij Emmerich de grens over, lekker 2 baans :+
290 op de GPS, daarna ging het niet zo snel meer.
Dat is leuk vermogen voor een Polo(tje)!
Is het hetzelfde blok als in een 6 GTI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Laatst online: 15-10 20:11
Famous schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:06:
[...]

Dat is leuk vermogen voor een Polo(tje)!
Is het hetzelfde blok als in een 6 GTI?
2 liter blok.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Dat weet ik :)
Het gaat mij met name om bijvoorbeeld de turbo?

Het zijn dezelfde waardes die een 6 GTI haalt. De 7 zit volgens mij altijd wel rondde 300pk.

Als het blokje van een 7 GTI erin zou liggen heeft het helemaal potentie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Laatst online: 15-10 20:11
Famous schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:57:
[...]

Dat weet ik :)
Het gaat mij met name om bijvoorbeeld de turbo?

Het zijn dezelfde waardes die een 6 GTI haalt. De 7 zit volgens mij altijd wel rondde 300pk.

Als het blokje van een 7 GTI erin zou liggen heeft het helemaal potentie :D
Ah op die manier. Ja dat is even wachten denk tot we de partnummers weten etc.

AdGuard Home

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Even niet letten op hoe vies de auto is :+
Maar ik heb het zojuist gemonteerd @Scrtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:25:

[video]
Nice man! Waar heb jij die onderdelen gekocht eigenlijk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:33

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

[video]
Stempelveren tussen de gasveren gezet? :P :+

Nu nog elektrich sluiten ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 18:22

[video]
Vies? Waar dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-10 15:04
Henkiscool schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:37:
Na hier advies ingewonnen te hebben tot de aanschaf van een Golf 7 1.4 140pk ACT Highline gekomen

[afbeelding]

In eerste instantie wilde ik graag een DSG bak, maar uiteindelijk had deze alles wat ik wilde (pano dak, wegklapbare trekhaak enz.) dat ik toch voor een handbak gegaan ben (in combinatie met een goede prijs voor mijn Leon).

Zal binnenkort even betere foto's maken.

Ben nu aan het twijfelen of ik er een ritje naar Vagtechniek/JD engineering aan zal wagen om hem van iets meer power te laten voorzien >:) . Dit zijn de betere tuners naar ik gelezen heb hier of zit er ook iets in de buurt van Utrecht van vergelijkbare kwaliteit?

Kunnen jullie hier een advies over geven?

- Slijt het blok meer / is het relatief veilig om uit te voeren?
- Zijn er andere dingen om rekening mee te houden?
- Adviseren jullie stage 1 of 2? Ik heb niet de behoefte om Max Verstappen eruit te trekken, maar gewoon tikkie extra vermogen met zo min mogelijk risico.

Wederom bij voorbaat dank voor jullie goede adviezen!
Mooie bak!

Ben zelf naar VAGtechniek geweest voor stage 1, geen moment spijt van gehad! Heb een 1.6tdi en rij er 45k per jaar mee, gewoon netjes warm rijden en onderhoud bijhouden...ben totaal niet bang voor extra slijtage.

Is natuurlijk ook niet alsof je continu volgas geeft en die 30/40pk extra tot in de rode RPM cijfers gaat gebruiken ;)
Maar je merkt ze absoluut en vooral het lekkerder oppaken en vloeiender reageren is erg fijn (gaat bij jouw tsi waarschijnlijk sowieso al fijner dan bij mijn diesel, onderin gebeurde er bij mij helemaal niks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:49:
[...]

Nice man! Waar heb jij die onderdelen gekocht eigenlijk? :P
Pa heeft eigen garage dus via hem :+
Je kan ook via Ebay.de de spullen aanschaffen, is goedkoper dan hier in NL..
MisteRMeesteR schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:03:
[...]

Stempelveren tussen de gasveren gezet? :P :+

Nu nog elektrich sluiten ;)
Elektrisch sluiten komt helaas wel iets meer bij kijken.
Nu is het simpel de gasveer vervangen, de houder omdraaien en de “kogelschroef” vervangen.

Nog geen 10 minuten werk :)
Gehele auto, de velgen zijn zelfs aardig dof

Wilde hem gisteren wassen maar ben momenteel door mijn klein geld heen :+
Iets met vaak wassen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Famous schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:36:
[...]

Gehele auto, de velgen zijn zelfs aardig dof

Wilde hem gisteren wassen maar ben momenteel door mijn klein geld heen :+
Iets met vaak wassen...
Iets met emmer, water en shampoo :+

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
pwillemske schreef op maandag 25 september 2017 @ 20:19:
[...]

Iets met emmer, water en shampoo :+
Ik zit uiteraard niet stil, even geld wisselen in de supermarkt en gaan wassen.
Nu enkel met de hogedruk spuit, niet los een emmer shampoo mee, maar het is al een stuk beter :)
al is het nu wel TL licht tegen daglicht in het filmpje

Nu alleen nog even goed wassen, kleien en polijsten voor de winter :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KyKoIUB28uJIlLoKfJp21ivF/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Famous op 25-09-2017 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Mijn auto komt nog niet eens zo schoon uit de wasstraat en die was ik iedere 2 weken. Ik kan echt geen vuiligheid ontdekken op deze foto of in het filmpje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Ach.. zo stond die erbij toen ik terug kwam van een “ritje” Duitsland.
Gelukkig heb ik wonderspul ervoor want heel de voorkant zat onder :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JqKoSVAtF5ptdvMd9xzHVLDJ/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sommige dingen kunnen snel gaan. Binnenkort volgt er wagenparkuitbreiding omdat mevr Gunner graag toch tweede auto wilde maar ik geen oude Peugeot wilde gaan rijden, en ook puur omdat het kan (reden genoeg toch?), komt er het volgende als alles goed gaat;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mhFbzbDV0l4tPseQHB1451wg/full.jpg

Honey Yellow Move Up! met executive pakket.

Moest wel een beetje van m'n geloof afstappen want ik heb in dit geval voor een Private Lease-constructie gekozen. Waar ik in het verleden op dit forum daar wel eens op afgegeven heb was dit een deal die toch wel erg interessant was en ik domweg die 13K niet wilde achterlaten daar.

Nu nog wachten op acceptatie, contracten tekenen en dan hopelijk binnen twee weken rijden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 26-09-2017 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Wat staan die dingen toch vreselijk hoog op hun poten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

FastFred schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:55:
Wat staan die dingen toch vreselijk hoog op hun poten :X
Heb deze foto van de website van de dealer. In de showroom waren de transportblokken er al wel af blijkbaar want daar stond ie een stuk lager ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:45
Nu het opnieuw kouder wordt ligt er 's morgens dauw op m'n golf 7.5.

'Probleem' hier is dat de automatische ruitenwisser niet aanspringt en ik het elke morgend 1x zelf moet doen. Is dit normaal?

[ Voor 3% gewijzigd door Li1quid op 26-09-2017 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 12:37
Ik weet niet of het normaal is, maar ik zou het niet vanaf het starten automatisch willen.
Stel, er ligt 's ochtends allemaal fijn sahara-zand op je droge voorruit, en de automaat beslist om te gaan wissen, dan zou ik niet heel blij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:52
Dat is normaal, de sensor reageert alleen op bewegende regen. Dauw beweegt niet.

Ik kan me herinneren dat ik bij de Golf 5 of 6 nog specifiek aan de dealer vroeg waarom dat zo was, dat je de regensensor elke keer opnieuw moest activeren. Hij zei, omdat de wissers bij ijs dan kapot gaan. Vreemd genoeg hoef je de regensensor niet meer te activeren.

[ Voor 62% gewijzigd door tiguan op 26-09-2017 13:21 ]

• Jestar076
Rainesh schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 15:27:
[...]

Full option betekent niet standaard dat alles aan staat ;) juist bij de allerdikste uitvoeringen kun je van alles en nog wat aanzetten.

Bij een golf7 is het overigens wel te verstandig om een originele kabel en/of minimaal sw versie 17.x te gebruiken
Start stop op de: geen stopverbod functie ingesteld... schakelt alsnog het systeem niet uit.
Verder comfort openen van schuifkantel dak op tilting ingeschakeld, nu gaan de ramen + pano niet open met de sleutel.

Verwacht dat ik op meerdere plekken de instellingen moet aanpassen...

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Even op herhaling omdat de eerste snel genomen foto's na aankoop in matig weer zijn genomen en de auto niet volledig tot zijn recht kwam :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KpQ90eE5iKLBDlMdyczxCuWY/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NFCXPHrWOc0HbovGbxgms9qt/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Slasher op 27-09-2017 19:27 ]

Elect a clown, expect a circus.

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-10 15:04
Krijg net een mailtje van VW over de nieuwe Polo
De nieuwe Polo staat vanaf 21 oktober bij de Volkswagen dealer, maar je kunt hem nu alvast samenstellen op de website. De nieuwe Polo is ruimer, sportiever en standaard luxer uitgerust dan ooit. Rijk aan innovaties die elke rit aangenamer en veiliger maken. En met een verrassend lage instapprijs van € 15.550 of met Private Lease vanaf € 285 per maand. Hoe ziet jouw favoriete Polo eruit?

• Rainesh
Jestar076 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:22:
[...]

Start stop op de: geen stopverbod functie ingesteld... schakelt alsnog het systeem niet uit.
Verder comfort openen van schuifkantel dak op tilting ingeschakeld, nu gaan de ramen + pano niet open met de sleutel.

Verwacht dat ik op meerdere plekken de instellingen moet aanpassen...
Welke sw versie gebruik je? Startstop uit moet je voltage op 12.2v zetten, standaard is 7.6

In je menu Comfort openen ff op alle zetten...pano dak tilting staat standaard aan.

Je hoeft niet op meerdere plekken aan te passen....heb je je ingelezen voordat je begon met coderen?

• Jestar076
Ja de codering pakte hij nadat ik het car menu comfort openen op uit had gezet, en vervolgens weer op alle ramen.

Zal het voltage aanpassen en het stopverbod terug naar origineel zetten.

Thanks!

• Scrtz
Slasher schreef op woensdag 27 september 2017 @ 18:07:
Even op herhaling omdat de eerste snel genomen foto's na aankoop in matig weer zijn genomen en de auto niet volledig tot zijn recht kwam :)

[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie bak hoor, zou alleen even die achter kentekenplaathouder vervangen, dat lichtgrijs met opdruk maakt het zo lelijk en druk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Slasher schreef op woensdag 27 september 2017 @ 18:07:

[afbeelding]
[afbeelding]
Nice!

Wanneer kwam je nou langs :9

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Rainesh schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:40:
[...]

Nice!

Wanneer kwam je nou langs :9
Binnenkort zal ik je een DM sturen, komt goed d:)b
Scrtz schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:33:
[...]

Mooie bak hoor, zou alleen even die achter kentekenplaathouder vervangen, dat lichtgrijs met opdruk maakt het zo lelijk en druk
Ik snap wat je bedoeld, maar hij is net vervangen. Was eerst zwart met gele blokletters. Dat zwarte was wel mooi alleen de gele opdruk was echt niet mooi.

[ Voor 54% gewijzigd door Slasher op 27-09-2017 22:13 ]

Elect a clown, expect a circus.

• Scrtz
Slasher schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:10:
[...]

Binnenkort zal ik je een DM sturen, komt goed d:)b

[...]

Ik snap wat je bedoeld, maar hij is net vervangen. Was eerst zwart met gele blokletters. Dat zwarte was wel mooi alleen de gele opdruk was echt niet mooi.
Gewoon een pakken met niks erop, of zwarte isolatietape en die letters afplakken, zie je ook bijna niet :P

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 19:52
Start/Stop "uit" kan ook gewoon permanent met de airco aan en de blower op stand 3 of hoger. Of gewoon niet in zijn vrij zetten. Heb je een snelle bak ga je vertraging inbouwen...ik denk als je een snelle bak hebt dat brandstof niet echt hoog op de besparing staat. (Volgende auto wordt geen 1.2 TSI..best rap maar hoog in toeren houden..ben ik niet gewend na een BMW 2.0 liter en sportief gekieteld)

• GeeMoney
"gewoon niet in zijn vrij zetten". Gaat lastig met een vol automaat en auto-hold :P .
Het is gewoon een kwestie van wennen denk ik. Zodra ik file rijd dan zet ik het uit met de knop. Verder heb ik het gewoon aan en ik irriteer me er eigenlijk niet echt aan.

In de file wel omdat je dan vaak om de 20 meter weer stil komt te staan en hij dan continue stopt en start.

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-10 09:43
Zou dit werken of moet ik ook de gasveren vervangen wil de klep volledig open gaan?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• Famous
bramv82 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 07:53:
Zou dit werken of moet ik ook de gasveren vervangen wil de klep volledig open gaan?
Alleen die dingen vervangen werkt niet.
Die dingen vervangen en gasveren ook niet ;)

Je moet de mount ook nog omdraaien.

• Untouchablezz20
Dit gaat waarschijnlijk mijn nieuwe auto worden. Wat vinden jullie van de prijs/auto?

https://www.wealer.nl/vol...-0-tsi-110-pk-highline-gp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Lijkt prima al zou ikzelf voor een DSG gaan.

Van de prijs krijg je nog wel wat af denk ik met 14k op de klok :Y

• Untouchablezz20
Ja, er gaat inderdaad nog van de prijs af. Heeft momenteel 12k gelopen, maar omdat het een demo is en zij niet elke week de stand willen aanpassen, zetten ze de auto met meer km's op de site.

Wat betreft de DSG, daar heb ik ook een proefrit in gemaakt, maar met de 1.0 tsi schakelt hij te snel, waardoor de motor ging trillen. Vond het niet bepaald fijn. Daarnaast is een DSG ook duurder, en voor mij geen noodzaak.

• Zebby
  • Laatst online: 16-10 08:39
Zag vandaag zo'n Arteon, Artyom,Art de oom(sp?) rijden, mooi sportief model t.o.v. van de Passat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:46
Iemand nog een idee waar ik inklapbare spiegels met blind spot assist vandaan kan toveren voor een Golf MK7?

Buiten Europa wel wat opties, echter hier kan ik weinig vinden. Alleen zonder blind spot assist. :P Wil ze graag retrofitten. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Vissa66 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 06:29:
Iemand nog een idee waar ik inklapbare spiegels met blind spot assist vandaan kan toveren voor een Golf MK7?

Buiten Europa wel wat opties, echter hier kan ik weinig vinden. Alleen zonder blind spot assist. :P Wil ze graag retrofitten. :)
Online-teile.com of schroot. Hou wel je knaken klaar :D

Ook vraag: iemand ervaring met bosal uitlaten? Is dat iets of is het gewoon puur blik? Heeft iemand merken of adresjes waar je tdi achterstukken kan kopen? Gewoon oem achtige einddemper.a
Of zo een einddemper van een bezine hetzelfde zijn? Die vind je wel genoeg. Nog nooit gemeten op huidge wagen. (Dacht dat dieselwagens vroeger iets grotere diameter hadden van uitlaat)

Of toch maar lakken? Begint er langzaam bruin uit te zien.... :'(

[ Voor 4% gewijzigd door SadisticPanda op 29-09-2017 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Untouchablezz20 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:12:
Dit gaat waarschijnlijk mijn nieuwe auto worden. Wat vinden jullie van de prijs/auto?

Gewoon een nette auto, ziet er goed uit
Vissa66 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 06:29:

https://www.bm-parts.nl/zoeken?s=Golf%207%20side

[ Voor 36% gewijzigd door Rainesh op 29-09-2017 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Wat is het gemiddelde verbruik van een Golf GTE als je deze nooit oplaadt ?

Zit te kijken naar tijdelijk vervoer tussen een gte of een normale polo/golf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Untouchablezz20 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:12:

Wealer :o Niet mijn persoonlijke voorkeur... Verder wat aan de hoge kant qua prijs als je het mij vraagt, maar wel een nette uitrusting (Highline + Executive Pakket)
Viper® schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:01:
Wat is het gemiddelde verbruik van een Golf GTE als je deze nooit oplaadt ?

Zit te kijken naar tijdelijk vervoer tussen een gte of een normale polo/golf.
1:15, niet waard imho.
(Als ik kennisen (met een GTE) mag geloven, zelf geen ervaring mee)

[ Voor 3% gewijzigd door MK_ op 29-09-2017 10:25 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
De GTE heeft namelijk maar wel 7% bijtelling.
Normale golf is 22%

Dus verschil in bijtelling is behoorlijk
7% over 40k = 121 per maand
22% over 25k = 270 per maand

Ik zie de GTE helemaal niet meer op de vw website, ben ik nou blind
Pagina: 1 ... 62 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.