Blue-eagle schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:15:
Net terug van een vakantie van 3 weken, met de intentie om dit weekend een Volkswagen Golf te kopen. De specs die ik op het oog heb:
- 2016 model
- prijs tot €22.000,--
- automaat
- benzine
- cruise control
- multifunctioneel stuur
- middenconsole
- adaptive cruise control
Het probleem: die zijn te vinden ver oven budget (30k+), óf gewoon niet te krijgen. Het lijkt wel alsof alle 2016 modellen zónder
adaptive cruise control zijn geconfigureerd. Het vierkantje in de grille aan de voorkant van de auto ontbreekt eigenlijk altijd.
Maar als ik ga zoeken binnen VW Golf vóór 2016 met bovenstaande features, dan kom ik ze in grote getale tegen. Wel allemaal particulier (ontloop ik liever), maar dan krijg je mooie highlines uit 2013 voor €21.000,-- ongeveer.
Importeren onze Nederlandse dealers deze modellen gewoon niet? Of kopen ze die niet op uit veilingen van de VW Leasegroup?
Het is zo bizar moeilijk om een moderne Golf te vinden mét deze features. Als ik
adaptive cruise control laat vervallen dan is er genoeg keuze...
Gedoe. Ik wil cash geld uitgeven, en dat lijkt niet te gaan lukken

Je wilt cash uitgeven maar hebt wel een strakke prijs voor een nieuwe auto als je het mij vraagt..
Zeker als je hem bij een dealer wilt aanschaffen!
Importen is zeker een optie en dit kan je makkelijk zelf doen.
autoscout24.de of mobile.de zijn prima sites om auto's te vinden.
Als je hem zelf kan halen is het helemaal makkelijk. Of je zorgt voor een ambulance of je koopt de platen en rijdt terug. Heb beide eens gedaan, platen kosten €120 euro dacht ik (klaar terwijl je wacht).
Blue-eagle schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:33:
[...]
Daar heb ik kort naar gekeken, klonk vooral als iets wat duur is en veel regelwerk vereist

Hoe heb jij dit gedaan? Zelf ondernomen of laten doen door zo'n importeur?
Edit: En, zo'n auto moet je toch proefrijden? Ga je helemaal naar Duitsland toe om een auto te proefrijden?
Het is dus niet duur, totaal niet.
Je betaald bij RDW €110 euro voor de keuring en dan afhankelijk van hoe je hem hier naar toe haalt zijn de kosten best laag.. Proefrijden doe je ook in Duitsland, je kan ook gewoon net over de grens kijken.
Ga je hoger naar het Noorder zijn de auto's wel goedkoper maar dus een stuk verder rijden.
Als je 'slim' bent (zeker met een standaard auto waar jij naar opzoek bent) zoek je er 2 of 3 die bij elkaar in de buurt staan en je trekt een zaterdag uit om ze te bekijken.
Een auto zelf importeren stelt echt niets voor.
Wil je een schade auto importeren wordt het wel iets lastiger maar het enige wat je dan nodig hebt is een goed taxatierapport en klaar.